Ferrari heeft bepaalde periodes gekend waarin ze sterk waren. In de jaren 70 hadden ze zo'n periode met Lauda. In de jaren 80 en 90 was Ferrari nou niet echt een grote factor in de F1. Op dit moment is Ferrari het sterkste team al ziet het er naar uit dat dat dit jaar weleens kan gaan veranderen.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 23:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat die BS in jouw ogen zit.
- Ik zie nergens jaren 70 in mijn post staan.
- Ik zie nergens dat ik Mansell een kampioenschap toedicht in een Ferrari
Ferrari kon in 1982 behoorlijk meekomen maar Villeneuve overleed en Pironi raakte later in het seizoen zwaar geblesseerd. Berger was in 1987 de enige Ferrari rijder die won en was in 1988 zelfs de enige andere coureur buiten Senna en Prost om die nota bene de GP Monza won. Berger won ook in 1994 na lange tijd de GP Duitsland in Hockenheim. Prost kon tot de laatste races in het seizoen 1990 meedoen om de WK-titel.
Heel simpel gezegd: haal je hand uit je broek en veeg die stront uit je ogen. Google wat, want van je eigen kennis hoef je het niet te hebben. Je leesvermogen daarentegen zal je ook niet veel verder helpen maar doe je best met het onderstaande ok?
[..]
Precies! En ik vermoed dat de FIA dat laatste team (i.e. Ferrari) dus heel graag wel wil houden.quote:Op zondag 27 februari 2005 13:42 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Ferrari heeft bepaalde periodes gekend waarin ze sterk waren. In de jaren 70 hadden ze zo'n periode met Lauda. In de jaren 80 en 90 was Ferrari nou niet echt een grote factor in de F1. Op dit moment is Ferrari het sterkste team al ziet het er naar uit dat dat dit jaar weleens kan gaan veranderen.
Maar om nou te gaan roepen dat Ferrari onmisbaar zou zijn en alles in de F1 om Ferrari draait is misplaatste arrogantie en alleen maar gebasseerd op de waan van de dag. Als Schumacher binnenkort stop wat onherroepelijk gaat gebeuren dan stort het team als een kaartenhuis weer in elkaar en mag Ferrari weer 20 jaar wachten op een kampioenschap.
Daarnaast zijn er al veel grote teams uit de F1 verdwenen die misschien wel net zo'n grote naam hadden als Ferrari. Lotus wat anderen ook al genoemd hebben is daar het beste voorbeeld van. Lotus was ooit een heel succesvol bepalend team in de F1. Toch zijn ze begin jaren 90 geruisloos uit de F1 verdwenen.
De FIA wil alle teams behouden. Er is een machtsstrijd gaande tussen aan de ene kant de FIA en de club van ecclestone en aan de andere kant de contructeurs/motorenfarikanten. En dat conflict speelt eigenlijk al 20 jaar. Waar het in het kort op neer komt is dat Ecclestone op een slimme manier de commerciele rechten van de F1 in handen heeft gekregen.en alle financiele stromen gaan dus ook rechtsstreeks naar Ecclestone zijn clubje. De teams krijgen slechts een deel hiervan en daar zijn ze niet zo blij mee. De teams willen int ieder geval een veel groter deel van de koek hebben. Door te dreigen met het opzetten van een eigen raceserie proberen ze de FIA/ecclestone onder druk te zetten om de verdeelsleutel ten gunste van de teams te veranderen.quote:Op zondag 27 februari 2005 13:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Precies! En ik vermoed dat de FIA dat laatste team (i.e. Ferrari) dus heel graag wel wil houden.
Ik ook. Maar het is natuurlijk wel zo dat andere prachtige teams uit het verleden zoals Alfa Romeo of Lotus er niet meer bij zijn. Maar gezien de enorm grote groei van de F1 de afgelopen jaren door verbeterde en nieuwe media, is het vertrek van die teams voor de huidige generatie fans niet zo heel boeiend om aan terug te denken.quote:Op zondag 27 februari 2005 12:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik ben iig reuze benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren in de komende jaren.
dat doen ze tegenwoordig ook overalquote:Op woensdag 2 maart 2005 07:11 schreef Flem het volgende:
Vandaag hebben onder meer Formule 1-wagens 'm door Melbourne heen geracet. Door de stad that is, waar normaal trams en auto's rijden. Zal straks wat foto's plaatsen.
Over BS gesproken. Hunt werd in 1976 wereldkampioen in een McLaren, nog zonder ground-effect. Mario Andretti werd in 1978 wereldkampioen in de Lotus met ground-effect, ontworpen door het meesterbrein Colin Chapman.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 22:27 schreef sooty het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit zoveel BS in één post gezien. Jaren 60/70 waren voor Lotus (De eerste die de achterwielophanging aan het motorblok vastschroefde;) Ook de eerste die het 'ground-effect' introduceerde in F1 (met James hunt 1976, als champ). Mansell werd wereldkampioen voor Williams. Berger is en was een wuzz. Anyway na het laatste kampioenschap van Jody Scheckter voor Ferrari in 1979 duurde het meer dan twee decennia voordat Ferrari de kroon weer opppakte.
aanvulling; in de jaren 50 werd Ferrari al wereldkampioen met Ascari (2maal), Fangio en Hawthorn, daarna in de jaren 60 2 maal en de jaren 70 ook 3 maal.quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Over BS gesproken. Hunt werd in 1976 wereldkampioen in een McLaren, nog zonder ground-effect. Mario Andretti werd in 1978 wereldkampioen in de Lotus met ground-effect, ontworpen door het meesterbrein Colin Chapman.
En hoewel Ferrari na Scheckter inderdaad pas in 2000 weer wereldkampioen werd, waren ze ook in 1982 het beste team. Echter ongelukken van zowel Villeneuve (die daar bij om het leven kwam) als Pironi (die zwaar crashte en de laatste 4 races miste), voorkwam een nieuw kampioenschap. Rosberg werd toen kampioen, met maar een gewonnen race en slechts 3 punten meer dan Pironi.
bron : racefreaks.nlquote:Ferrari niet akkoord met 2004-Minardi
Het Minardi-team mag mogelijk niet deelnemen aan de Australische Grand Prix van komende zondag. Ferrari staat namelijk niet achter de plannen van teameigenaar Paul Stoddart om het seizoen aan te vangen met de 2004-bolide.
“De situatie is nu, woensdagmiddag, zo dat Minardi niet deelneemt aan de race van zondag, omdat Jean Todt niet akkoord gaat”, aldus Stoddart tegenover AtlasF1.com. “Ik sprak hem vannacht om drie uur en hij vertelde me dat hij niet akkoord gaat; hij stelt dat het een kwestie voor de FIA is.”
“Dat is het echter niet”, vervolgt de Australiër, “en dat weet hij. De FIA moet er zeker van zijn dat wagens veilig zijn, en de negen teams moeten akkoord gaan dat we met een auto rijden die niet voldoet aan de technische reglementen. Het zijn totaal verschillende kwesties, met verschillende procedures.”
Dat Ferrari de enige tegenstander is, is Stoddart de grootste doorn in het oog. “Er zijn acht teams voor en één tegen. Persoonlijk kan ik me geen grotere PR-ramp voorstellen dan dat we niet mogen deelnemen aan onze thuisrace”, stelt de in Melbourne geboren Stoddart. “Hij [Todt] vertelde me dat hij pas vrijdagochtend in Melbourne is en dat hij niet geïnteresseerd is in ons probleem.”
Minardi heeft nu nog minder dan een dag om alsnog een akkoord van Ferrari te krijgen. Wanneer dat echter niet voor het einde van de technische (wagen)keuring gebeurt, mag de renstal uit Faenza niet deelnemen aan de Australische race.
Ik begrijp het tijdsverschil maar kom op met die foto'squote:Op woensdag 2 maart 2005 07:11 schreef Flem het volgende:
Vandaag hebben onder meer Formule 1-wagens 'm door Melbourne heen geracet. Door de stad that is, waar normaal trams en auto's rijden. Zal straks wat foto's plaatsen.
Precies.quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Over BS gesproken. Hunt werd in 1976 wereldkampioen in een McLaren, nog zonder ground-effect. Mario Andretti werd in 1978 wereldkampioen in de Lotus met ground-effect, ontworpen door het meesterbrein Colin Chapman.
En hoewel Ferrari na Scheckter inderdaad pas in 2000 weer wereldkampioen werd, waren ze ook in 1982 het beste team. Echter ongelukken van zowel Villeneuve (die daar bij om het leven kwam) als Pironi (die zwaar crashte en de laatste 4 races miste), voorkwam een nieuw kampioenschap. Rosberg werd toen kampioen, met maar een gewonnen race en slechts 3 punten meer dan Pironi.
quote:Ook Red Bull ligt dwars voor Minardi
Niet alleen Ferrari, maar ook Red Bull heeft Minardi nog geen toestemming gegeven om in Melbourne met de oude PS04 ta racen. Teambaas Christian Horner lijkt vastbesloten om zijn standpunt te handhaven. "Regels zijn regels, iedereen moet zich daar aan houden", stelt de teambaas van Red Bull.
De uitlatingen van Horner zijn ongetwijfeld een forse streep door de rekening voor Minardi-teambaas Paul Stoddart. Stoddart liet eerder weten dat alle teams akkoord gegaan waren met zijn plan om met de PS04 te racen, behalve Ferrari. Nu blijkt dat ook Red Bull nog geen groen licht gegeven heeft aan Minardi.
"Natuurlijk heb ik sympathie voor Minardi en Stoddart, maar iedereen moet zich aan de regels houden. Regels zijn er niet voor niks. Mijn standpunt is dat niks frustrerender zou zijn wanneer één van onze auto's zondag negende zou worden, met een illegale Minardi voor ons", stelt Horner.
De Minardi PS04, waarmee het Italiaanse team komend weekend wil gaan rijden, voldoet niet aan de technische reglementen voor komend seizoen. Het team heeft daardoor toestemming van alle andere teams nodig om dispensatie te krijgen. Aanvankelijk ging Stoddart er vanuit dat ook Red Bull akkoord zou gaan, maar waarschijnlijk is het standpunt van Red Bull veranderd nadat Christian Horner aangesteld is als teambaas.
bron: F1Racing
* Shreever is über-jaloers!!! Mooie foto's hoor!quote:Op donderdag 3 maart 2005 04:19 schreef Flem het volgende:
Bij deze wat foto's van de "F1-parade" in Melbourne gisteren.
[afbeelding]
Eerst kwamen de dames.
[afbeelding]
Toen deze bak.
[afbeelding]
Toen gingen ze echt scheuren.
[afbeelding]
Vroem vroem en dergelijke.
[afbeelding]
Hallo Mark.
[afbeelding]
En eindelijk had ik een goede plek.
Het was echt teringjantje druk namelijk. Dus niet zeuren over hoofden en handen enzo.
Filmpjes: http://users.lichtsnel.nl/jorrit/f1/1.avi en http://users.lichtsnel.nl/jorrit/f1/2.avi
En dat noemen ze topsport?quote:Ondanks eerdere uitspraken vandaag heeft teameigenaar Christian Horner laten weten dat het Red Bull F1 team toch akkoord gaat en Minardi steunt.
Het grootste bezwaar wat Red Bull had was de mogelijkheid dat een Minardi voor hen in de punten zou eindigen. Minardi-eigenaar Paul Stoddart heeft echter water bij de wijn gedaan in een gesprek met Horner. Als Minardi voor Red Bull in de punten eindigt zal het team afstand doen van de behaalde punten en positie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |