Idd, hopen dat ie daar de kans voor krijgtquote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:07 schreef Guard het volgende:![]()
Nu maar hopen dat ie zich snel in een race kan gaan bewijzen...

Ik niet, ik krijg zequote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:00 schreef JPM01 het volgende:
ik heb een mooie toyota F1 2005 preview gedownload en ook monza 1992 die door Senna gewonnen in zijn mclaren honda![]()
downloaden jullie veel F1 movies??

quote:

Wel lief eigenlijk.. dat ik ze zomaar krijgquote:

* JPM01 is ook erg liefquote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:22 schreef Shreever het volgende:
[..]
Wel lief eigenlijk.. dat ik ze zomaar krijg![]()
![]()

Wauw, wat een visionair die Todt. Niemand had dat tot nu toe nog gezien.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 18:53 schreef JPM01 het volgende:
"Ferrari en Formule 1... ik denk dat het de beste combinatie is die heden ten dage in de Formule 1 zit.”

Nog 3 seizoenen geduld, dan is het GPWC er.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:52 schreef Guard het volgende:
Behoorlijk arrogant idd...
'T zou wat zijn als de andere(top) teams de FIA de rug zouden toekeren, dan is het zo gedaan met die arrogantie

Ehm... Wie was voor Michael de laatste WK-winnaar van Ferrari en wanneer was dat ook weer ?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:43 schreef TheGHunter het volgende:
Ferrari is een icoon voor de sport F1, een uithangbord, zeg Ferrari, en iedereen ziet meteen snelle auto's en racen voor zich. Dat ze daar extra geld voor moeten krijgen is natuurlijk onzin, maar dat de FIA bang is om Ferrari te verliezen is logisch. Als een Mclaren of Williams zou vertrekken is dat op te vangen, maar Ferrari is in dat opzicht uniek.

De FIA heeft met het geld van Bernie niets te maken. Aan de andere kant zijn Max en Bernie wel goede vriendjes, dus zo erg zal Max het ook niet vinden.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:02 schreef prinsrob het volgende:
Van Ferrari kan ik begrijpen dat ze het geld aannemen, van de FIA snap ik er niets van, het is toch geen eerlijke concurrentie zo? Het gaat de FIA blijkbaar meer om geld te verdienen dan om een eerlijke sport neer te zetten.

Naja hij heeft wel gelijk dat mensen Ferrari en F1 als geheel zien. Maar dan is het meer de grote 'onwetende' meerderheid. Mensen die wat meer verstand van het spelletje hebben (zowel de Ferrari-fans als de niet-Ferrari-fans) weten dat er meer is. Maar veel mensen raken toch vanwege Ferrari geïnteresseerd in de F1. Toen ik begon te kijken (1997) kende ik buiten Schumacher en Ferrari ook helemaal niemand uit de sport.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:49 schreef sooty het volgende:
[..]
Ehm... Wie was voor Michael de laatste WK-winnaar van Ferrari en wanneer was dat ook weer ?

Hakkinen is de wereldkampioen 1998 en 1999, een bijzonder getalenteerd racer en een geweldig sportmens maar m.i. geen icoon voor de sport.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:54 schreef Crizje het volgende:
[..]
Naja hij heeft wel gelijk dat mensen Ferrari en F1 als geheel zien. Maar dan is het meer de grote 'onwetende' meerderheid. Mensen die wat meer verstand van het spelletje hebben (zowel de Ferrari-fans als de niet-Ferrari-fans) weten dat er meer is. Maar veel mensen raken toch vanwege Ferrari geïnteresseerd in de F1. Toen ik begon te kijken (1997) kende ik buiten Schumacher en Ferrari ook helemaal niemand uit de sport.
En om die reden was Hakkinen in 1998/1999 een icoon voor de sport. Had je in 1997 rondgevraagd onder de mensen wat ze van Hakkinen vonden, zouden ze "wie?" hebben geantwoord, maar in '98/'99 kenden wel meer mensen hem.
Uiteindelijk komt alles wel weer goed, ik maak me daar geen zorgen over.

Tja..de beste jaren (voor de huidige dan) voor Ferrari waren de jaren 50 en 60. Prost, Mansell en Berger deden hun best zo'n 15 jaar geleden en wonnen wel 's een GP. 1990 was op zich nog een behoorlijk spannend jaar voor Prost en Ferrari, maar meer dan een ongeregeld zootje was het eigenlijk niet. Met de huidige prestaties kan Ferrari de komende decennia weer vooruit. Daarnaast heeft Ferrari natuurlijk altijd het argument 'er vanaf het begin bij zijn geweest'.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 22:03 schreef Guard het volgende:
Ik kijk al formule1 sinds het moment dat Senna in die prachtige zwarte Lotus rondreed.
Dat was pas Formule1, daar keek je de sport voor, en niet voor Ferrari.
Van al die jaren kan ik me weinig van Ferrari herinneren, de winst van Alesi in Canada komt zo in me op, verder niets van voor het tijdperk Schumacher. Ferrari is op dit moment misschien wel synoniem met F1, maar dat is zeker niet altijd zo geweest.

Ik heb nog nooit zoveel BS in één post gezien. Jaren 60/70 waren voor Lotus (De eerste die de achterwielophanging aan het motorblok vastschroefde;) Ook de eerste die het 'ground-effect' introduceerde in F1 (met James hunt 1976, als champ). Mansell werd wereldkampioen voor Williams. Berger is en was een wuzz. Anyway na het laatste kampioenschap van Jody Scheckter voor Ferrari in 1979 duurde het meer dan twee decennia voordat Ferrari de kroon weer opppakte.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 22:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Tja..de beste jaren (voor de huidige dan) voor Ferrari waren de jaren 50 en 60. Prost, Mansell en Berger deden hun best zo'n 15 jaar geleden en wonnen wel 's een GP. 1990 was op zich nog een behoorlijk spannend jaar voor Prost en Ferrari, maar meer dan een ongeregeld zootje was het eigenlijk niet. Met de huidige prestaties kan Ferrari de komende decennia weer vooruit. Daarnaast heeft Ferrari natuurlijk altijd het argument 'er vanaf het begin bij zijn geweest'.

Waarschijnlijk omdat die BS in jouw ogen zit.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 22:27 schreef sooty het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit zoveel BS in één post gezien. Jaren 60/70 waren voor Lotus (De eerste die de achterwielophanging aan het motorblok vastschroefde;) Ook de eerste die het 'ground-effect' introduceerde in F1 (met James hunt 1976, als champ). Mansell werd wereldkampioen voor Williams. Berger is en was een wuzz. Anyway na het laatste kampioenschap van Jody Scheckter voor Ferrari in 1979 duurde het meer dan twee decennia voordat Ferrari de kroon weer opppakte.
quote:The latter half of the 1950s saw various cars with a wide range of 4, 6, 8 & 12 cylinder engines being built and successes being achieved all over the world in various categories. The F1 drivers championship was won in 1956 and 58 and the Makes championship in 1956, 57 and 58. The Mille Miglia was won in 1956 and 57, the Sebring 12 hours in 1956, 58 and 59, the Le Mans 24 hours in 1958 the Targa Florio also in 1958. Many other races were also won in these most successful years. The victories continued into the 1960s, with Sportscar titles in 1960, 61, 62, 63, 64, 65 and 67.

Ok, ben ik met je eens, verkeerde woordkeuze van mij. Ik bedoelde meer te zeggen dat Jan Publiek (zoals Christian Horner dat laatst zeiquote:Op zaterdag 26 februari 2005 21:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Hakkinen is de wereldkampioen 1998 en 1999, een bijzonder getalenteerd racer en een geweldig sportmens maar m.i. geen icoon voor de sport.

Ik begrijp wat je bedoeltquote:Op zondag 27 februari 2005 09:35 schreef Crizje het volgende:
[..]
Ok, ben ik met je eens, verkeerde woordkeuze van mij. Ik bedoelde meer te zeggen dat Jan Publiek (zoals Christian Horner dat laatst zei) zich vaak richt op de beste. Daarom zie je vaak in een bepaalde periode veel petjes van een bepaald team. Ferrari heeft voor de race-liefhebber of auto-liefhebber wel waarde natuurlijk, maar ze zijn voor de sport F1 niet zodanig onmisbaar, dat de sport kapotgaat mocht Ferrari eruit stappen.
Nu zal Schumacher wel stoppen mocht Ferrari ermee kappen, maar als we even doen alsof hij naar een ander team gaat, dan zullen heel veel mensen die nu nog in het rood gekleed gaan, merchandising kopen van zijn nieuwe team.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |