abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 februari 2005 @ 11:45:14 #101
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25247754
Doornbos is officieel 3e rijder en reserve rijder van Jordan

Robert Doornbos Is Third Driver For Jordan

Jordan Grand Prix.has signed Robert Doornbos as the team’s official third and reserve test driver. Doornbos, who drove Jordan’s third car in the last three Grands Prix of 2004 in China, Japan and Brazil, won the F3000 race in Spa last year and finished third overall in the 2004 FIA International F3000 Championship with a “Rookie Of the Year” award for his achievement. The 23 year-old Dutchman joins the team as it presents its car, management and race drivers to international media in Moscow, Russia today.

Colin Kolles, Managing Director of Jordan Grand Prix, said “One has to be impressed at Robert Doornbos’s pace – in every aspect. He started motor racing very late compared to most of today’s drivers and in that situation you have to be outstanding and impress people quickly in order to move up the ranks. He did that, has proved himself competent in F1 last year and now we are happy that he will continue working with us to get the most out of Friday free practice sessions and at the same time he has an opportunity to keep learning Formula One.”

Robert Doornbos said, “It was fantastic doing three Grand Prixs with Jordan last year but those free practice sessions were the only time I had ever had in an F1 car. I’m delighted now to have the opportunity to continue testing, learning and developing - both for me and for the team.”


bron jordangp.com
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_25250716

Nu maar hopen dat ie zich snel in een race kan gaan bewijzen...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 10:42:39 #103
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_25262965
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 15:07 schreef Guard het volgende:

Nu maar hopen dat ie zich snel in een race kan gaan bewijzen...
Idd, hopen dat ie daar de kans voor krijgt
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:00:53 #104
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25263821
ik heb een mooie toyota F1 2005 preview gedownload en ook monza 1992 die door Senna gewonnen in zijn mclaren honda

downloaden jullie veel F1 movies??
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:08:19 #105
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_25263938
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 12:00 schreef JPM01 het volgende:
ik heb een mooie toyota F1 2005 preview gedownload en ook monza 1992 die door Senna gewonnen in zijn mclaren honda

downloaden jullie veel F1 movies??
Ik niet, ik krijg ze
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:14:10 #106
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25264016
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 12:08 schreef Shreever het volgende:

[..]

Ik niet, ik krijg ze
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:22:15 #107
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_25264106
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 12:14 schreef JPM01 het volgende:

[..]

Wel lief eigenlijk.. dat ik ze zomaar krijg
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:43:20 #108
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25264375
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 12:22 schreef Shreever het volgende:

[..]

Wel lief eigenlijk.. dat ik ze zomaar krijg
* JPM01 is ook erg lief
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  zaterdag 26 februari 2005 @ 18:53:04 #109
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25268863
Veel is er de afgelopen tijd te doen geweest omtrent de betaling die Ferrari van de FIA heeft gekregen om ook vanaf 2008 aan de sport verbonden te blijven. Veel andere teams zien het als een verkapte steekpenning om Ferrari de mogelijkheid te geven haar voorsprong in het wereldkampioenschap te behouden.

Teambaas Jean Todt ziet dit anders. Op de Ferrari-launch, afgelopen vrijdag, verklaarde hij dat er wel degelijk redenen zijn om Ferrari met meer geld te belonen dan andere teams: “Misschien verkeerd, maar Ferrari is uniek. Ferrari en Formule 1 zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, ik denk dat het de beste combinatie is die heden ten dage in de Formule 1 zit.”

Todt benadrukt dat Ferrari erg succesvol is geweest, niet alleen in het heden, maar ook vroeger gingen de Ferrari-coureurs met de overwinningen aan de haal. “Zonder te willen onderschatten wat andere teams hebben bereikt, vind ik dat Ferrari meer heeft bereikt dan anderen. Het is net alsof je een film maakt. Je hebt grote sterren nodig om ervoor te zorgen dat je film over de hele wereld gedraaid wordt. Ferrari is zo’n ster, wil daarom betaald worden als een ster en krijgt de mogelijkheid om zo betaald te worden. Dat vind ik zonder arrogantie”, aldus Todt.

Dat al zeven andere teams zich hebben gekeerd tegen de hernieuwde inschrijving van Ferrari in de Formule 1, tot 2012, verbaast de Franse teambaas niet: “Ik snap de frustraties van anderen, maar als ze in dezelfde situatie als wij zouden zitten, zouden ze hetzelfde doen. Dat is simpelweg omdat ze niet kunnen bereiken wat Ferrari bereikt. Vroeger lag dat eenvoudiger: Ferrari was wel speciaal, maar had minder succes. Nu zijn we speciaal mét succes en deze combinatie is erg frustrerend voor de anderen”, besluit Todt.


---------

de arogantie straalt van todt af
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_25269730
Behoorlijk arrogant idd...
'T zou wat zijn als de andere(top) teams de FIA de rug zouden toekeren, dan is het zo gedaan met die arrogantie
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 26 februari 2005 @ 20:00:33 #111
862 Arcee
Look closer
pi_25269876
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 18:53 schreef JPM01 het volgende:
"Ferrari en Formule 1... ik denk dat het de beste combinatie is die heden ten dage in de Formule 1 zit.”
Wauw, wat een visionair die Todt. Niemand had dat tot nu toe nog gezien.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_25269904
Van Ferrari kan ik begrijpen dat ze het geld aannemen, van de FIA snap ik er niets van, het is toch geen eerlijke concurrentie zo? Het gaat de FIA blijkbaar meer om geld te verdienen dan om een eerlijke sport neer te zetten.
pi_25270582
Ferrari is een icoon voor de sport F1, een uithangbord, zeg Ferrari, en iedereen ziet meteen snelle auto's en racen voor zich. Dat ze daar extra geld voor moeten krijgen is natuurlijk onzin, maar dat de FIA bang is om Ferrari te verliezen is logisch. Als een Mclaren of Williams zou vertrekken is dat op te vangen, maar Ferrari is in dat opzicht uniek.
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_25270651
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:52 schreef Guard het volgende:
Behoorlijk arrogant idd...
'T zou wat zijn als de andere(top) teams de FIA de rug zouden toekeren, dan is het zo gedaan met die arrogantie
Nog 3 seizoenen geduld, dan is het GPWC er.
Audires ululatus feminarum, infantium quiritatus, clamores virorum
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:49:41 #115
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_25270666
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:43 schreef TheGHunter het volgende:
Ferrari is een icoon voor de sport F1, een uithangbord, zeg Ferrari, en iedereen ziet meteen snelle auto's en racen voor zich. Dat ze daar extra geld voor moeten krijgen is natuurlijk onzin, maar dat de FIA bang is om Ferrari te verliezen is logisch. Als een Mclaren of Williams zou vertrekken is dat op te vangen, maar Ferrari is in dat opzicht uniek.
Ehm... Wie was voor Michael de laatste WK-winnaar van Ferrari en wanneer was dat ook weer ?
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_25270667
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:02 schreef prinsrob het volgende:
Van Ferrari kan ik begrijpen dat ze het geld aannemen, van de FIA snap ik er niets van, het is toch geen eerlijke concurrentie zo? Het gaat de FIA blijkbaar meer om geld te verdienen dan om een eerlijke sport neer te zetten.
De FIA heeft met het geld van Bernie niets te maken. Aan de andere kant zijn Max en Bernie wel goede vriendjes, dus zo erg zal Max het ook niet vinden.
Audires ululatus feminarum, infantium quiritatus, clamores virorum
pi_25270734
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:49 schreef sooty het volgende:

[..]

Ehm... Wie was voor Michael de laatste WK-winnaar van Ferrari en wanneer was dat ook weer ?
Naja hij heeft wel gelijk dat mensen Ferrari en F1 als geheel zien. Maar dan is het meer de grote 'onwetende' meerderheid. Mensen die wat meer verstand van het spelletje hebben (zowel de Ferrari-fans als de niet-Ferrari-fans) weten dat er meer is. Maar veel mensen raken toch vanwege Ferrari geïnteresseerd in de F1. Toen ik begon te kijken (1997) kende ik buiten Schumacher en Ferrari ook helemaal niemand uit de sport.
En om die reden was Hakkinen in 1998/1999 een icoon voor de sport. Had je in 1997 rondgevraagd onder de mensen wat ze van Hakkinen vonden, zouden ze "wie?" hebben geantwoord, maar in '98/'99 kenden wel meer mensen hem.

Uiteindelijk komt alles wel weer goed, ik maak me daar geen zorgen over.
Audires ululatus feminarum, infantium quiritatus, clamores virorum
pi_25270842
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:54 schreef Crizje het volgende:

[..]

Naja hij heeft wel gelijk dat mensen Ferrari en F1 als geheel zien. Maar dan is het meer de grote 'onwetende' meerderheid. Mensen die wat meer verstand van het spelletje hebben (zowel de Ferrari-fans als de niet-Ferrari-fans) weten dat er meer is. Maar veel mensen raken toch vanwege Ferrari geïnteresseerd in de F1. Toen ik begon te kijken (1997) kende ik buiten Schumacher en Ferrari ook helemaal niemand uit de sport.
En om die reden was Hakkinen in 1998/1999 een icoon voor de sport. Had je in 1997 rondgevraagd onder de mensen wat ze van Hakkinen vonden, zouden ze "wie?" hebben geantwoord, maar in '98/'99 kenden wel meer mensen hem.

Uiteindelijk komt alles wel weer goed, ik maak me daar geen zorgen over.
Hakkinen is de wereldkampioen 1998 en 1999, een bijzonder getalenteerd racer en een geweldig sportmens maar m.i. geen icoon voor de sport.
Calmer than you are
pi_25270932
Jean Todt heeft in principe gelijk, maar het is natuurlijk BELACHELIJK dat Ferrari meer geld krijgt!
pi_25271845
Ik kijk al formule1 sinds het moment dat Senna in die prachtige zwarte Lotus rondreed.
Dat was pas Formule1, daar keek je de sport voor, en niet voor Ferrari.
Van al die jaren kan ik me weinig van Ferrari herinneren, de winst van Alesi in Canada komt zo in me op, verder niets van voor het tijdperk Schumacher. Ferrari is op dit moment misschien wel synoniem met F1, maar dat is zeker niet altijd zo geweest.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_25271996
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 22:03 schreef Guard het volgende:

Ik kijk al formule1 sinds het moment dat Senna in die prachtige zwarte Lotus rondreed.
Dat was pas Formule1, daar keek je de sport voor, en niet voor Ferrari.
Van al die jaren kan ik me weinig van Ferrari herinneren, de winst van Alesi in Canada komt zo in me op, verder niets van voor het tijdperk Schumacher. Ferrari is op dit moment misschien wel synoniem met F1, maar dat is zeker niet altijd zo geweest.
Tja..de beste jaren (voor de huidige dan) voor Ferrari waren de jaren 50 en 60. Prost, Mansell en Berger deden hun best zo'n 15 jaar geleden en wonnen wel 's een GP. 1990 was op zich nog een behoorlijk spannend jaar voor Prost en Ferrari, maar meer dan een ongeregeld zootje was het eigenlijk niet. Met de huidige prestaties kan Ferrari de komende decennia weer vooruit. Daarnaast heeft Ferrari natuurlijk altijd het argument 'er vanaf het begin bij zijn geweest'.
Calmer than you are
  zaterdag 26 februari 2005 @ 22:27:41 #122
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_25272253
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 22:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Tja..de beste jaren (voor de huidige dan) voor Ferrari waren de jaren 50 en 60. Prost, Mansell en Berger deden hun best zo'n 15 jaar geleden en wonnen wel 's een GP. 1990 was op zich nog een behoorlijk spannend jaar voor Prost en Ferrari, maar meer dan een ongeregeld zootje was het eigenlijk niet. Met de huidige prestaties kan Ferrari de komende decennia weer vooruit. Daarnaast heeft Ferrari natuurlijk altijd het argument 'er vanaf het begin bij zijn geweest'.
Ik heb nog nooit zoveel BS in één post gezien. Jaren 60/70 waren voor Lotus (De eerste die de achterwielophanging aan het motorblok vastschroefde;) Ook de eerste die het 'ground-effect' introduceerde in F1 (met James hunt 1976, als champ). Mansell werd wereldkampioen voor Williams. Berger is en was een wuzz. Anyway na het laatste kampioenschap van Jody Scheckter voor Ferrari in 1979 duurde het meer dan twee decennia voordat Ferrari de kroon weer opppakte.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_25273012
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 22:27 schreef sooty het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit zoveel BS in één post gezien. Jaren 60/70 waren voor Lotus (De eerste die de achterwielophanging aan het motorblok vastschroefde;) Ook de eerste die het 'ground-effect' introduceerde in F1 (met James hunt 1976, als champ). Mansell werd wereldkampioen voor Williams. Berger is en was een wuzz. Anyway na het laatste kampioenschap van Jody Scheckter voor Ferrari in 1979 duurde het meer dan twee decennia voordat Ferrari de kroon weer opppakte.
Waarschijnlijk omdat die BS in jouw ogen zit.

- Ik zie nergens jaren 70 in mijn post staan.
- Ik zie nergens dat ik Mansell een kampioenschap toedicht in een Ferrari

Ferrari kon in 1982 behoorlijk meekomen maar Villeneuve overleed en Pironi raakte later in het seizoen zwaar geblesseerd. Berger was in 1987 de enige Ferrari rijder die won en was in 1988 zelfs de enige andere coureur buiten Senna en Prost om die nota bene de GP Monza won. Berger won ook in 1994 na lange tijd de GP Duitsland in Hockenheim. Prost kon tot de laatste races in het seizoen 1990 meedoen om de WK-titel.

Heel simpel gezegd: haal je hand uit je broek en veeg die stront uit je ogen. Google wat, want van je eigen kennis hoef je het niet te hebben. Je leesvermogen daarentegen zal je ook niet veel verder helpen maar doe je best met het onderstaande ok?
quote:
The latter half of the 1950s saw various cars with a wide range of 4, 6, 8 & 12 cylinder engines being built and successes being achieved all over the world in various categories. The F1 drivers championship was won in 1956 and 58 and the Makes championship in 1956, 57 and 58. The Mille Miglia was won in 1956 and 57, the Sebring 12 hours in 1956, 58 and 59, the Le Mans 24 hours in 1958 the Targa Florio also in 1958. Many other races were also won in these most successful years. The victories continued into the 1960s, with Sportscar titles in 1960, 61, 62, 63, 64, 65 and 67.
Calmer than you are
pi_25278510
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 21:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Hakkinen is de wereldkampioen 1998 en 1999, een bijzonder getalenteerd racer en een geweldig sportmens maar m.i. geen icoon voor de sport.
Ok, ben ik met je eens, verkeerde woordkeuze van mij. Ik bedoelde meer te zeggen dat Jan Publiek (zoals Christian Horner dat laatst zei ) zich vaak richt op de beste. Daarom zie je vaak in een bepaalde periode veel petjes van een bepaald team. Ferrari heeft voor de race-liefhebber of auto-liefhebber wel waarde natuurlijk, maar ze zijn voor de sport F1 niet zodanig onmisbaar, dat de sport kapotgaat mocht Ferrari eruit stappen.
Nu zal Schumacher wel stoppen mocht Ferrari ermee kappen, maar als we even doen alsof hij naar een ander team gaat, dan zullen heel veel mensen die nu nog in het rood gekleed gaan, merchandising kopen van zijn nieuwe team.
Audires ululatus feminarum, infantium quiritatus, clamores virorum
pi_25279856
quote:
Op zondag 27 februari 2005 09:35 schreef Crizje het volgende:

[..]

Ok, ben ik met je eens, verkeerde woordkeuze van mij. Ik bedoelde meer te zeggen dat Jan Publiek (zoals Christian Horner dat laatst zei ) zich vaak richt op de beste. Daarom zie je vaak in een bepaalde periode veel petjes van een bepaald team. Ferrari heeft voor de race-liefhebber of auto-liefhebber wel waarde natuurlijk, maar ze zijn voor de sport F1 niet zodanig onmisbaar, dat de sport kapotgaat mocht Ferrari eruit stappen.
Nu zal Schumacher wel stoppen mocht Ferrari ermee kappen, maar als we even doen alsof hij naar een ander team gaat, dan zullen heel veel mensen die nu nog in het rood gekleed gaan, merchandising kopen van zijn nieuwe team.
Ik begrijp wat je bedoelt . Ik denk ook dat Ferrari als 'team' niet onmisbaar is voor de F1 maar ik denk ook dat F1 graag zijn geschiedenis heeft/houdt. En wat dat betreft is Ferrari natuurlijk 'onmisbaar' omdat ze er dus al vanaf het begin bij zijn. Ik ben iig reuze benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren in de komende jaren.
Calmer than you are
pi_25280941
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 23:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat die BS in jouw ogen zit.

- Ik zie nergens jaren 70 in mijn post staan.
- Ik zie nergens dat ik Mansell een kampioenschap toedicht in een Ferrari

Ferrari kon in 1982 behoorlijk meekomen maar Villeneuve overleed en Pironi raakte later in het seizoen zwaar geblesseerd. Berger was in 1987 de enige Ferrari rijder die won en was in 1988 zelfs de enige andere coureur buiten Senna en Prost om die nota bene de GP Monza won. Berger won ook in 1994 na lange tijd de GP Duitsland in Hockenheim. Prost kon tot de laatste races in het seizoen 1990 meedoen om de WK-titel.

Heel simpel gezegd: haal je hand uit je broek en veeg die stront uit je ogen. Google wat, want van je eigen kennis hoef je het niet te hebben. Je leesvermogen daarentegen zal je ook niet veel verder helpen maar doe je best met het onderstaande ok?
[..]
Ferrari heeft bepaalde periodes gekend waarin ze sterk waren. In de jaren 70 hadden ze zo'n periode met Lauda. In de jaren 80 en 90 was Ferrari nou niet echt een grote factor in de F1. Op dit moment is Ferrari het sterkste team al ziet het er naar uit dat dat dit jaar weleens kan gaan veranderen.

Maar om nou te gaan roepen dat Ferrari onmisbaar zou zijn en alles in de F1 om Ferrari draait is misplaatste arrogantie en alleen maar gebasseerd op de waan van de dag. Als Schumacher binnenkort stop wat onherroepelijk gaat gebeuren dan stort het team als een kaartenhuis weer in elkaar en mag Ferrari weer 20 jaar wachten op een kampioenschap.

Daarnaast zijn er al veel grote teams uit de F1 verdwenen die misschien wel net zo'n grote naam hadden als Ferrari. Lotus wat anderen ook al genoemd hebben is daar het beste voorbeeld van. Lotus was ooit een heel succesvol bepalend team in de F1. Toch zijn ze begin jaren 90 geruisloos uit de F1 verdwenen.
pi_25281061
quote:
Op zondag 27 februari 2005 13:42 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Ferrari heeft bepaalde periodes gekend waarin ze sterk waren. In de jaren 70 hadden ze zo'n periode met Lauda. In de jaren 80 en 90 was Ferrari nou niet echt een grote factor in de F1. Op dit moment is Ferrari het sterkste team al ziet het er naar uit dat dat dit jaar weleens kan gaan veranderen.

Maar om nou te gaan roepen dat Ferrari onmisbaar zou zijn en alles in de F1 om Ferrari draait is misplaatste arrogantie en alleen maar gebasseerd op de waan van de dag. Als Schumacher binnenkort stop wat onherroepelijk gaat gebeuren dan stort het team als een kaartenhuis weer in elkaar en mag Ferrari weer 20 jaar wachten op een kampioenschap.

Daarnaast zijn er al veel grote teams uit de F1 verdwenen die misschien wel net zo'n grote naam hadden als Ferrari. Lotus wat anderen ook al genoemd hebben is daar het beste voorbeeld van. Lotus was ooit een heel succesvol bepalend team in de F1. Toch zijn ze begin jaren 90 geruisloos uit de F1 verdwenen.
Precies! En ik vermoed dat de FIA dat laatste team (i.e. Ferrari) dus heel graag wel wil houden.

En of ze een grote factor waren in de jaren 80 en 90 kun je over argumenteren. 1982 noemde ik al eerder; in 1985 werd Alboreto tweede in het WK (achter Prost); in 1990 kon Prost behoorlijk meekomen met het WK en vanaf 1996 werden ze toch regelmatige GP winnaars. Schumie verloor in 1997 en 1998 het WK in de laatste race en vanaf 1999 zijn ze constructeurskampioen. Zo'n 'niet echt grote factor' zijn ze m.i. nooit geweest.
Calmer than you are
pi_25284309
quote:
Op zondag 27 februari 2005 13:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Precies! En ik vermoed dat de FIA dat laatste team (i.e. Ferrari) dus heel graag wel wil houden.
De FIA wil alle teams behouden. Er is een machtsstrijd gaande tussen aan de ene kant de FIA en de club van ecclestone en aan de andere kant de contructeurs/motorenfarikanten. En dat conflict speelt eigenlijk al 20 jaar. Waar het in het kort op neer komt is dat Ecclestone op een slimme manier de commerciele rechten van de F1 in handen heeft gekregen.en alle financiele stromen gaan dus ook rechtsstreeks naar Ecclestone zijn clubje. De teams krijgen slechts een deel hiervan en daar zijn ze niet zo blij mee. De teams willen int ieder geval een veel groter deel van de koek hebben. Door te dreigen met het opzetten van een eigen raceserie proberen ze de FIA/ecclestone onder druk te zetten om de verdeelsleutel ten gunste van de teams te veranderen.

Wat de FIA nu doet is proberen een van de topteams doormiddel van het toeschuiven van een grote pot geld aan de kant van de FIA/Ecclestone te krijgen om zo de andere teams ook te kunnen dwingen hetzelfde te doen. Het is de ouderwetse verdeel en heers taktiek zeg maar.

Van Ferrari is het a niet zo slim en b ook niet erg loyaal naar de andere teams toe. Ferrari is een belangrijk team maar ook weer niet zo belangrijk dat een kampioenschap met alleen Ferrari ook nog zou werken. En in het slechtste scenario krijg je strakt a la de indycars twee concurrerende raceseries waarbij Ferrari als enige bij de huidige F1 blijft en de overige topteams naar een nieuwe serie gaan. En het lijkt me duidelijk dat dat in niemand zijn belang is.
pi_25290964
quote:
Op zondag 27 februari 2005 12:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik ben iig reuze benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren in de komende jaren.
Ik ook. Maar het is natuurlijk wel zo dat andere prachtige teams uit het verleden zoals Alfa Romeo of Lotus er niet meer bij zijn. Maar gezien de enorm grote groei van de F1 de afgelopen jaren door verbeterde en nieuwe media, is het vertrek van die teams voor de huidige generatie fans niet zo heel boeiend om aan terug te denken.

Achja ik gok dat we in 2008 met zijn allen lachend terugkijken op al die jaren vol onzekerheid
Audires ululatus feminarum, infantium quiritatus, clamores virorum
  woensdag 2 maart 2005 @ 07:11:13 #130
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_25326210
Vandaag hebben onder meer Formule 1-wagens 'm door Melbourne heen geracet. Door de stad that is, waar normaal trams en auto's rijden. Zal straks wat foto's plaatsen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 2 maart 2005 @ 10:10:52 #131
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_25328088
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 07:11 schreef Flem het volgende:
Vandaag hebben onder meer Formule 1-wagens 'm door Melbourne heen geracet. Door de stad that is, waar normaal trams en auto's rijden. Zal straks wat foto's plaatsen.
dat doen ze tegenwoordig ook overal
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_25328347
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 22:27 schreef sooty het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit zoveel BS in één post gezien. Jaren 60/70 waren voor Lotus (De eerste die de achterwielophanging aan het motorblok vastschroefde;) Ook de eerste die het 'ground-effect' introduceerde in F1 (met James hunt 1976, als champ). Mansell werd wereldkampioen voor Williams. Berger is en was een wuzz. Anyway na het laatste kampioenschap van Jody Scheckter voor Ferrari in 1979 duurde het meer dan twee decennia voordat Ferrari de kroon weer opppakte.
Over BS gesproken. Hunt werd in 1976 wereldkampioen in een McLaren, nog zonder ground-effect. Mario Andretti werd in 1978 wereldkampioen in de Lotus met ground-effect, ontworpen door het meesterbrein Colin Chapman.

En hoewel Ferrari na Scheckter inderdaad pas in 2000 weer wereldkampioen werd, waren ze ook in 1982 het beste team. Echter ongelukken van zowel Villeneuve (die daar bij om het leven kwam) als Pironi (die zwaar crashte en de laatste 4 races miste), voorkwam een nieuw kampioenschap. Rosberg werd toen kampioen, met maar een gewonnen race en slechts 3 punten meer dan Pironi.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 2 maart 2005 @ 10:32:17 #133
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_25328433
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 10:26 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Over BS gesproken. Hunt werd in 1976 wereldkampioen in een McLaren, nog zonder ground-effect. Mario Andretti werd in 1978 wereldkampioen in de Lotus met ground-effect, ontworpen door het meesterbrein Colin Chapman.

En hoewel Ferrari na Scheckter inderdaad pas in 2000 weer wereldkampioen werd, waren ze ook in 1982 het beste team. Echter ongelukken van zowel Villeneuve (die daar bij om het leven kwam) als Pironi (die zwaar crashte en de laatste 4 races miste), voorkwam een nieuw kampioenschap. Rosberg werd toen kampioen, met maar een gewonnen race en slechts 3 punten meer dan Pironi.
aanvulling; in de jaren 50 werd Ferrari al wereldkampioen met Ascari (2maal), Fangio en Hawthorn, daarna in de jaren 60 2 maal en de jaren 70 ook 3 maal.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_25332255
quote:
Ferrari niet akkoord met 2004-Minardi

Het Minardi-team mag mogelijk niet deelnemen aan de Australische Grand Prix van komende zondag. Ferrari staat namelijk niet achter de plannen van teameigenaar Paul Stoddart om het seizoen aan te vangen met de 2004-bolide.

“De situatie is nu, woensdagmiddag, zo dat Minardi niet deelneemt aan de race van zondag, omdat Jean Todt niet akkoord gaat”, aldus Stoddart tegenover AtlasF1.com. “Ik sprak hem vannacht om drie uur en hij vertelde me dat hij niet akkoord gaat; hij stelt dat het een kwestie voor de FIA is.”

“Dat is het echter niet”, vervolgt de Australiër, “en dat weet hij. De FIA moet er zeker van zijn dat wagens veilig zijn, en de negen teams moeten akkoord gaan dat we met een auto rijden die niet voldoet aan de technische reglementen. Het zijn totaal verschillende kwesties, met verschillende procedures.”

Dat Ferrari de enige tegenstander is, is Stoddart de grootste doorn in het oog. “Er zijn acht teams voor en één tegen. Persoonlijk kan ik me geen grotere PR-ramp voorstellen dan dat we niet mogen deelnemen aan onze thuisrace”, stelt de in Melbourne geboren Stoddart. “Hij [Todt] vertelde me dat hij pas vrijdagochtend in Melbourne is en dat hij niet geïnteresseerd is in ons probleem.”

Minardi heeft nu nog minder dan een dag om alsnog een akkoord van Ferrari te krijgen. Wanneer dat echter niet voor het einde van de technische (wagen)keuring gebeurt, mag de renstal uit Faenza niet deelnemen aan de Australische race.
bron : racefreaks.nl



Formule1 is de koningsklasse van de autosport.
Als je nu teams mee gaat laten doen met auto's die niet aan de regelementen voldoen is dat niet goed voor de Formule1.
Want wat is de volgende stap? Mag Jordan/Midland volgend jaar ook met een oude auto beginnen?
En waarom doet Sauber zo'n moeite om een wagen volgens de regelementen te bouwen?
Regels zijn regels, en die gelden voor iedereen.

Ik denk dat Ferrari gewoon gelijk heeft, zeker omdat Paul "Huilie" Stoddart elke keer weer kritiek had op Ferrari en de FIA .
al zullen heeeeeeeeeeeeeel veel mensen het hier niet mee eens zijn.
Het was opzich ook slimmer geweest als ze wel akkoord waren gegaan...
pi_25333113
Ik als anti-Ferrari-persoon ben het met je eens
Audires ululatus feminarum, infantium quiritatus, clamores virorum
  woensdag 2 maart 2005 @ 17:51:54 #136
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_25334148
Wat is Ferrari toch weer lekker bezig..

Zouden ze ookal een achterstand hebben op Minardi ?
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_25334171
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 07:11 schreef Flem het volgende:
Vandaag hebben onder meer Formule 1-wagens 'm door Melbourne heen geracet. Door de stad that is, waar normaal trams en auto's rijden. Zal straks wat foto's plaatsen.
Ik begrijp het tijdsverschil maar kom op met die foto's
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 10:26 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Over BS gesproken. Hunt werd in 1976 wereldkampioen in een McLaren, nog zonder ground-effect. Mario Andretti werd in 1978 wereldkampioen in de Lotus met ground-effect, ontworpen door het meesterbrein Colin Chapman.

En hoewel Ferrari na Scheckter inderdaad pas in 2000 weer wereldkampioen werd, waren ze ook in 1982 het beste team. Echter ongelukken van zowel Villeneuve (die daar bij om het leven kwam) als Pironi (die zwaar crashte en de laatste 4 races miste), voorkwam een nieuw kampioenschap. Rosberg werd toen kampioen, met maar een gewonnen race en slechts 3 punten meer dan Pironi.
Precies.

[ Bericht 39% gewijzigd door Walter_Sobchak op 02-03-2005 18:07:22 ]
Calmer than you are
  woensdag 2 maart 2005 @ 20:20:27 #138
23810 elbundy
We are one, we are God.
pi_25336167
Mensen vraagje.
Ik neem aan dat jullie ook meedoen met de manager.
Ik zoek de reden waarom de kwalificatie van zaterdag minder waard is dan die van zondag. Beide zijn namelijk even belangrijk.
Sterker nog, ze zouden eigenlijk als 1 gerekend moeten worden vind ik.
The stupid do not forgive and do not forget; The naive forgive and forget; The wise forgive, but do not forget.
pi_25336244
Ferrari heeft groot gelijk dat ze het Minardi verbieden om met de oude auto te starten. Als dat zo is, waarom zou Ferrari dan niet met de 2004 versie mogen beginnen? DIe auto is allicht sneller dan de aangepaste die de 1e paar races moet volmaken in het nieuwe seizoen.

nu weet ik wel niet of de auto's van de tests in het nieuwe jaar ook daadwerkelijk langzamer zijn dan de 2004 auto's, dus misschien slaat het wel helemaal nergens op wat ik nu zeg :p
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_25336371
Omdat Minardi niet tijd genoeg had om de auto aan te passen doordat ze niet wisten of ze wel of niet met Cosworth zouden rijden. Da's tenminste het excuus van het team dat in het verleden wel vaker met in eigen beheer doorontwikkelde motoren reed.
Audires ululatus feminarum, infantium quiritatus, clamores virorum
  donderdag 3 maart 2005 @ 04:19:58 #141
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_25341917
Bij deze wat foto's van de "F1-parade" in Melbourne gisteren.


Eerst kwamen de dames.


Toen deze bak.


Toen gingen ze echt scheuren.


Vroem vroem en dergelijke.


Hallo Mark.


En eindelijk had ik een goede plek.

Het was echt teringjantje druk namelijk. Dus niet zeuren over hoofden en handen enzo .

Filmpjes: http://users.lichtsnel.nl/jorrit/f1/1.avi en http://users.lichtsnel.nl/jorrit/f1/2.avi
pi_25341934
whoa! jaloers flem!!

Veel plezier man!
underground forever baby
  donderdag 3 maart 2005 @ 08:48:41 #143
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_25342423
Mooi weer daar
Wel gaaf gezicht...
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  donderdag 3 maart 2005 @ 09:11:19 #144
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25342635
Het is jammer voor Minardi, maar die zitten nu al 10 jaar helemaal in de achtergrond te knoeien om de eindjes aan elkaar te knopen en er komt echt helemaal geen verbetering in. Vinden ze het daar echt zo leuk om het kneusje van de F1 te zijn? Misschien moeten ze maar eens uit hun lijden verlost worden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_25343175
Mooie foto's!


Minardi's participation in Melbourne is in doubt
Minardi's chances of starting Sunday's Australian Grand Prix remain in doubt after Red Bull denied supporting their struggling rivals.
Minardi have not been able to afford to comply with new rules aimed at slowing Formula One cars down.



http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/4310573.stm

[ Bericht 95% gewijzigd door Walter_Sobchak op 03-03-2005 10:24:15 ]
Calmer than you are
  donderdag 3 maart 2005 @ 10:48:07 #146
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_25343862
Red Bull staat er inderdaad ook niet achter:
quote:
Ook Red Bull ligt dwars voor Minardi

Niet alleen Ferrari, maar ook Red Bull heeft Minardi nog geen toestemming gegeven om in Melbourne met de oude PS04 ta racen. Teambaas Christian Horner lijkt vastbesloten om zijn standpunt te handhaven. "Regels zijn regels, iedereen moet zich daar aan houden", stelt de teambaas van Red Bull.

De uitlatingen van Horner zijn ongetwijfeld een forse streep door de rekening voor Minardi-teambaas Paul Stoddart. Stoddart liet eerder weten dat alle teams akkoord gegaan waren met zijn plan om met de PS04 te racen, behalve Ferrari. Nu blijkt dat ook Red Bull nog geen groen licht gegeven heeft aan Minardi.

"Natuurlijk heb ik sympathie voor Minardi en Stoddart, maar iedereen moet zich aan de regels houden. Regels zijn er niet voor niks. Mijn standpunt is dat niks frustrerender zou zijn wanneer één van onze auto's zondag negende zou worden, met een illegale Minardi voor ons", stelt Horner.

De Minardi PS04, waarmee het Italiaanse team komend weekend wil gaan rijden, voldoet niet aan de technische reglementen voor komend seizoen. Het team heeft daardoor toestemming van alle andere teams nodig om dispensatie te krijgen. Aanvankelijk ging Stoddart er vanuit dat ook Red Bull akkoord zou gaan, maar waarschijnlijk is het standpunt van Red Bull veranderd nadat Christian Horner aangesteld is als teambaas.

bron: F1Racing
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:42:34 #147
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_25344723
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 04:19 schreef Flem het volgende:
Bij deze wat foto's van de "F1-parade" in Melbourne gisteren.

[afbeelding]
Eerst kwamen de dames.

[afbeelding]
Toen deze bak.

[afbeelding]
Toen gingen ze echt scheuren.

[afbeelding]
Vroem vroem en dergelijke.

[afbeelding]
Hallo Mark.

[afbeelding]
En eindelijk had ik een goede plek.

Het was echt teringjantje druk namelijk. Dus niet zeuren over hoofden en handen enzo .

Filmpjes: http://users.lichtsnel.nl/jorrit/f1/1.avi en http://users.lichtsnel.nl/jorrit/f1/2.avi
* Shreever is über-jaloers!!! Mooie foto's hoor!
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
pi_25347822
Zag vanavond dat op de website van RD( http://www.robertdoornbos.com )
dat daar een forum 'online' ging,iets wat tot nu toe ontbrak aan die site.
Leuk forum .

Ben benieuwd hoelang het duurt voordat hij voor Jordan/Midland mag gaan racen.......
  donderdag 3 maart 2005 @ 21:24:05 #149
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_25352181
zeg wat wordt het nu met de puntentelling voor f1manager ??moet iedereen zijn team nu omgooien?
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 maart 2005 @ 22:05:24 #150
862 Arcee
Look closer
pi_25352948
quote:
Ondanks eerdere uitspraken vandaag heeft teameigenaar Christian Horner laten weten dat het Red Bull F1 team toch akkoord gaat en Minardi steunt.

Het grootste bezwaar wat Red Bull had was de mogelijkheid dat een Minardi voor hen in de punten zou eindigen. Minardi-eigenaar Paul Stoddart heeft echter water bij de wijn gedaan in een gesprek met Horner. Als Minardi voor Red Bull in de punten eindigt zal het team afstand doen van de behaalde punten en positie.
En dat noemen ze topsport?

Laat Minardi gewoon stoppen met F1. Wat een lachertje is dat team, zeg.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')