abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 februari 2005 @ 11:45:14 #101
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25247754
Doornbos is officieel 3e rijder en reserve rijder van Jordan

Robert Doornbos Is Third Driver For Jordan

Jordan Grand Prix.has signed Robert Doornbos as the team’s official third and reserve test driver. Doornbos, who drove Jordan’s third car in the last three Grands Prix of 2004 in China, Japan and Brazil, won the F3000 race in Spa last year and finished third overall in the 2004 FIA International F3000 Championship with a “Rookie Of the Year” award for his achievement. The 23 year-old Dutchman joins the team as it presents its car, management and race drivers to international media in Moscow, Russia today.

Colin Kolles, Managing Director of Jordan Grand Prix, said “One has to be impressed at Robert Doornbos’s pace – in every aspect. He started motor racing very late compared to most of today’s drivers and in that situation you have to be outstanding and impress people quickly in order to move up the ranks. He did that, has proved himself competent in F1 last year and now we are happy that he will continue working with us to get the most out of Friday free practice sessions and at the same time he has an opportunity to keep learning Formula One.”

Robert Doornbos said, “It was fantastic doing three Grand Prixs with Jordan last year but those free practice sessions were the only time I had ever had in an F1 car. I’m delighted now to have the opportunity to continue testing, learning and developing - both for me and for the team.”


bron jordangp.com
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_25250716

Nu maar hopen dat ie zich snel in een race kan gaan bewijzen...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 10:42:39 #103
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_25262965
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 15:07 schreef Guard het volgende:

Nu maar hopen dat ie zich snel in een race kan gaan bewijzen...
Idd, hopen dat ie daar de kans voor krijgt
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:00:53 #104
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25263821
ik heb een mooie toyota F1 2005 preview gedownload en ook monza 1992 die door Senna gewonnen in zijn mclaren honda

downloaden jullie veel F1 movies??
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:08:19 #105
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_25263938
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 12:00 schreef JPM01 het volgende:
ik heb een mooie toyota F1 2005 preview gedownload en ook monza 1992 die door Senna gewonnen in zijn mclaren honda

downloaden jullie veel F1 movies??
Ik niet, ik krijg ze
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:14:10 #106
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25264016
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 12:08 schreef Shreever het volgende:

[..]

Ik niet, ik krijg ze
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:22:15 #107
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_25264106
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 12:14 schreef JPM01 het volgende:

[..]

Wel lief eigenlijk.. dat ik ze zomaar krijg
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:43:20 #108
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25264375
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 12:22 schreef Shreever het volgende:

[..]

Wel lief eigenlijk.. dat ik ze zomaar krijg
* JPM01 is ook erg lief
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  zaterdag 26 februari 2005 @ 18:53:04 #109
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25268863
Veel is er de afgelopen tijd te doen geweest omtrent de betaling die Ferrari van de FIA heeft gekregen om ook vanaf 2008 aan de sport verbonden te blijven. Veel andere teams zien het als een verkapte steekpenning om Ferrari de mogelijkheid te geven haar voorsprong in het wereldkampioenschap te behouden.

Teambaas Jean Todt ziet dit anders. Op de Ferrari-launch, afgelopen vrijdag, verklaarde hij dat er wel degelijk redenen zijn om Ferrari met meer geld te belonen dan andere teams: “Misschien verkeerd, maar Ferrari is uniek. Ferrari en Formule 1 zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, ik denk dat het de beste combinatie is die heden ten dage in de Formule 1 zit.”

Todt benadrukt dat Ferrari erg succesvol is geweest, niet alleen in het heden, maar ook vroeger gingen de Ferrari-coureurs met de overwinningen aan de haal. “Zonder te willen onderschatten wat andere teams hebben bereikt, vind ik dat Ferrari meer heeft bereikt dan anderen. Het is net alsof je een film maakt. Je hebt grote sterren nodig om ervoor te zorgen dat je film over de hele wereld gedraaid wordt. Ferrari is zo’n ster, wil daarom betaald worden als een ster en krijgt de mogelijkheid om zo betaald te worden. Dat vind ik zonder arrogantie”, aldus Todt.

Dat al zeven andere teams zich hebben gekeerd tegen de hernieuwde inschrijving van Ferrari in de Formule 1, tot 2012, verbaast de Franse teambaas niet: “Ik snap de frustraties van anderen, maar als ze in dezelfde situatie als wij zouden zitten, zouden ze hetzelfde doen. Dat is simpelweg omdat ze niet kunnen bereiken wat Ferrari bereikt. Vroeger lag dat eenvoudiger: Ferrari was wel speciaal, maar had minder succes. Nu zijn we speciaal mét succes en deze combinatie is erg frustrerend voor de anderen”, besluit Todt.


---------

de arogantie straalt van todt af
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_25269730
Behoorlijk arrogant idd...
'T zou wat zijn als de andere(top) teams de FIA de rug zouden toekeren, dan is het zo gedaan met die arrogantie
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 26 februari 2005 @ 20:00:33 #111
862 Arcee
Look closer
pi_25269876
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 18:53 schreef JPM01 het volgende:
"Ferrari en Formule 1... ik denk dat het de beste combinatie is die heden ten dage in de Formule 1 zit.”
Wauw, wat een visionair die Todt. Niemand had dat tot nu toe nog gezien.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_25269904
Van Ferrari kan ik begrijpen dat ze het geld aannemen, van de FIA snap ik er niets van, het is toch geen eerlijke concurrentie zo? Het gaat de FIA blijkbaar meer om geld te verdienen dan om een eerlijke sport neer te zetten.
pi_25270582
Ferrari is een icoon voor de sport F1, een uithangbord, zeg Ferrari, en iedereen ziet meteen snelle auto's en racen voor zich. Dat ze daar extra geld voor moeten krijgen is natuurlijk onzin, maar dat de FIA bang is om Ferrari te verliezen is logisch. Als een Mclaren of Williams zou vertrekken is dat op te vangen, maar Ferrari is in dat opzicht uniek.
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_25270651
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 19:52 schreef Guard het volgende:
Behoorlijk arrogant idd...
'T zou wat zijn als de andere(top) teams de FIA de rug zouden toekeren, dan is het zo gedaan met die arrogantie
Nog 3 seizoenen geduld, dan is het GPWC er.
Audires ululatus feminarum, infantium quiritatus, clamores virorum
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:49:41 #115
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_25270666
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:43 schreef TheGHunter het volgende:
Ferrari is een icoon voor de sport F1, een uithangbord, zeg Ferrari, en iedereen ziet meteen snelle auto's en racen voor zich. Dat ze daar extra geld voor moeten krijgen is natuurlijk onzin, maar dat de FIA bang is om Ferrari te verliezen is logisch. Als een Mclaren of Williams zou vertrekken is dat op te vangen, maar Ferrari is in dat opzicht uniek.
Ehm... Wie was voor Michael de laatste WK-winnaar van Ferrari en wanneer was dat ook weer ?
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_25270667
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:02 schreef prinsrob het volgende:
Van Ferrari kan ik begrijpen dat ze het geld aannemen, van de FIA snap ik er niets van, het is toch geen eerlijke concurrentie zo? Het gaat de FIA blijkbaar meer om geld te verdienen dan om een eerlijke sport neer te zetten.
De FIA heeft met het geld van Bernie niets te maken. Aan de andere kant zijn Max en Bernie wel goede vriendjes, dus zo erg zal Max het ook niet vinden.
Audires ululatus feminarum, infantium quiritatus, clamores virorum
pi_25270734
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:49 schreef sooty het volgende:

[..]

Ehm... Wie was voor Michael de laatste WK-winnaar van Ferrari en wanneer was dat ook weer ?
Naja hij heeft wel gelijk dat mensen Ferrari en F1 als geheel zien. Maar dan is het meer de grote 'onwetende' meerderheid. Mensen die wat meer verstand van het spelletje hebben (zowel de Ferrari-fans als de niet-Ferrari-fans) weten dat er meer is. Maar veel mensen raken toch vanwege Ferrari geïnteresseerd in de F1. Toen ik begon te kijken (1997) kende ik buiten Schumacher en Ferrari ook helemaal niemand uit de sport.
En om die reden was Hakkinen in 1998/1999 een icoon voor de sport. Had je in 1997 rondgevraagd onder de mensen wat ze van Hakkinen vonden, zouden ze "wie?" hebben geantwoord, maar in '98/'99 kenden wel meer mensen hem.

Uiteindelijk komt alles wel weer goed, ik maak me daar geen zorgen over.
Audires ululatus feminarum, infantium quiritatus, clamores virorum
pi_25270842
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:54 schreef Crizje het volgende:

[..]

Naja hij heeft wel gelijk dat mensen Ferrari en F1 als geheel zien. Maar dan is het meer de grote 'onwetende' meerderheid. Mensen die wat meer verstand van het spelletje hebben (zowel de Ferrari-fans als de niet-Ferrari-fans) weten dat er meer is. Maar veel mensen raken toch vanwege Ferrari geïnteresseerd in de F1. Toen ik begon te kijken (1997) kende ik buiten Schumacher en Ferrari ook helemaal niemand uit de sport.
En om die reden was Hakkinen in 1998/1999 een icoon voor de sport. Had je in 1997 rondgevraagd onder de mensen wat ze van Hakkinen vonden, zouden ze "wie?" hebben geantwoord, maar in '98/'99 kenden wel meer mensen hem.

Uiteindelijk komt alles wel weer goed, ik maak me daar geen zorgen over.
Hakkinen is de wereldkampioen 1998 en 1999, een bijzonder getalenteerd racer en een geweldig sportmens maar m.i. geen icoon voor de sport.
Calmer than you are
pi_25270932
Jean Todt heeft in principe gelijk, maar het is natuurlijk BELACHELIJK dat Ferrari meer geld krijgt!
pi_25271845
Ik kijk al formule1 sinds het moment dat Senna in die prachtige zwarte Lotus rondreed.
Dat was pas Formule1, daar keek je de sport voor, en niet voor Ferrari.
Van al die jaren kan ik me weinig van Ferrari herinneren, de winst van Alesi in Canada komt zo in me op, verder niets van voor het tijdperk Schumacher. Ferrari is op dit moment misschien wel synoniem met F1, maar dat is zeker niet altijd zo geweest.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_25271996
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 22:03 schreef Guard het volgende:

Ik kijk al formule1 sinds het moment dat Senna in die prachtige zwarte Lotus rondreed.
Dat was pas Formule1, daar keek je de sport voor, en niet voor Ferrari.
Van al die jaren kan ik me weinig van Ferrari herinneren, de winst van Alesi in Canada komt zo in me op, verder niets van voor het tijdperk Schumacher. Ferrari is op dit moment misschien wel synoniem met F1, maar dat is zeker niet altijd zo geweest.
Tja..de beste jaren (voor de huidige dan) voor Ferrari waren de jaren 50 en 60. Prost, Mansell en Berger deden hun best zo'n 15 jaar geleden en wonnen wel 's een GP. 1990 was op zich nog een behoorlijk spannend jaar voor Prost en Ferrari, maar meer dan een ongeregeld zootje was het eigenlijk niet. Met de huidige prestaties kan Ferrari de komende decennia weer vooruit. Daarnaast heeft Ferrari natuurlijk altijd het argument 'er vanaf het begin bij zijn geweest'.
Calmer than you are
  zaterdag 26 februari 2005 @ 22:27:41 #122
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_25272253
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 22:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Tja..de beste jaren (voor de huidige dan) voor Ferrari waren de jaren 50 en 60. Prost, Mansell en Berger deden hun best zo'n 15 jaar geleden en wonnen wel 's een GP. 1990 was op zich nog een behoorlijk spannend jaar voor Prost en Ferrari, maar meer dan een ongeregeld zootje was het eigenlijk niet. Met de huidige prestaties kan Ferrari de komende decennia weer vooruit. Daarnaast heeft Ferrari natuurlijk altijd het argument 'er vanaf het begin bij zijn geweest'.
Ik heb nog nooit zoveel BS in één post gezien. Jaren 60/70 waren voor Lotus (De eerste die de achterwielophanging aan het motorblok vastschroefde;) Ook de eerste die het 'ground-effect' introduceerde in F1 (met James hunt 1976, als champ). Mansell werd wereldkampioen voor Williams. Berger is en was een wuzz. Anyway na het laatste kampioenschap van Jody Scheckter voor Ferrari in 1979 duurde het meer dan twee decennia voordat Ferrari de kroon weer opppakte.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_25273012
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 22:27 schreef sooty het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit zoveel BS in één post gezien. Jaren 60/70 waren voor Lotus (De eerste die de achterwielophanging aan het motorblok vastschroefde;) Ook de eerste die het 'ground-effect' introduceerde in F1 (met James hunt 1976, als champ). Mansell werd wereldkampioen voor Williams. Berger is en was een wuzz. Anyway na het laatste kampioenschap van Jody Scheckter voor Ferrari in 1979 duurde het meer dan twee decennia voordat Ferrari de kroon weer opppakte.
Waarschijnlijk omdat die BS in jouw ogen zit.

- Ik zie nergens jaren 70 in mijn post staan.
- Ik zie nergens dat ik Mansell een kampioenschap toedicht in een Ferrari

Ferrari kon in 1982 behoorlijk meekomen maar Villeneuve overleed en Pironi raakte later in het seizoen zwaar geblesseerd. Berger was in 1987 de enige Ferrari rijder die won en was in 1988 zelfs de enige andere coureur buiten Senna en Prost om die nota bene de GP Monza won. Berger won ook in 1994 na lange tijd de GP Duitsland in Hockenheim. Prost kon tot de laatste races in het seizoen 1990 meedoen om de WK-titel.

Heel simpel gezegd: haal je hand uit je broek en veeg die stront uit je ogen. Google wat, want van je eigen kennis hoef je het niet te hebben. Je leesvermogen daarentegen zal je ook niet veel verder helpen maar doe je best met het onderstaande ok?
quote:
The latter half of the 1950s saw various cars with a wide range of 4, 6, 8 & 12 cylinder engines being built and successes being achieved all over the world in various categories. The F1 drivers championship was won in 1956 and 58 and the Makes championship in 1956, 57 and 58. The Mille Miglia was won in 1956 and 57, the Sebring 12 hours in 1956, 58 and 59, the Le Mans 24 hours in 1958 the Targa Florio also in 1958. Many other races were also won in these most successful years. The victories continued into the 1960s, with Sportscar titles in 1960, 61, 62, 63, 64, 65 and 67.
Calmer than you are
pi_25278510
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 21:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Hakkinen is de wereldkampioen 1998 en 1999, een bijzonder getalenteerd racer en een geweldig sportmens maar m.i. geen icoon voor de sport.
Ok, ben ik met je eens, verkeerde woordkeuze van mij. Ik bedoelde meer te zeggen dat Jan Publiek (zoals Christian Horner dat laatst zei ) zich vaak richt op de beste. Daarom zie je vaak in een bepaalde periode veel petjes van een bepaald team. Ferrari heeft voor de race-liefhebber of auto-liefhebber wel waarde natuurlijk, maar ze zijn voor de sport F1 niet zodanig onmisbaar, dat de sport kapotgaat mocht Ferrari eruit stappen.
Nu zal Schumacher wel stoppen mocht Ferrari ermee kappen, maar als we even doen alsof hij naar een ander team gaat, dan zullen heel veel mensen die nu nog in het rood gekleed gaan, merchandising kopen van zijn nieuwe team.
Audires ululatus feminarum, infantium quiritatus, clamores virorum
pi_25279856
quote:
Op zondag 27 februari 2005 09:35 schreef Crizje het volgende:

[..]

Ok, ben ik met je eens, verkeerde woordkeuze van mij. Ik bedoelde meer te zeggen dat Jan Publiek (zoals Christian Horner dat laatst zei ) zich vaak richt op de beste. Daarom zie je vaak in een bepaalde periode veel petjes van een bepaald team. Ferrari heeft voor de race-liefhebber of auto-liefhebber wel waarde natuurlijk, maar ze zijn voor de sport F1 niet zodanig onmisbaar, dat de sport kapotgaat mocht Ferrari eruit stappen.
Nu zal Schumacher wel stoppen mocht Ferrari ermee kappen, maar als we even doen alsof hij naar een ander team gaat, dan zullen heel veel mensen die nu nog in het rood gekleed gaan, merchandising kopen van zijn nieuwe team.
Ik begrijp wat je bedoelt . Ik denk ook dat Ferrari als 'team' niet onmisbaar is voor de F1 maar ik denk ook dat F1 graag zijn geschiedenis heeft/houdt. En wat dat betreft is Ferrari natuurlijk 'onmisbaar' omdat ze er dus al vanaf het begin bij zijn. Ik ben iig reuze benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren in de komende jaren.
Calmer than you are
pi_25280941
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 23:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat die BS in jouw ogen zit.

- Ik zie nergens jaren 70 in mijn post staan.
- Ik zie nergens dat ik Mansell een kampioenschap toedicht in een Ferrari

Ferrari kon in 1982 behoorlijk meekomen maar Villeneuve overleed en Pironi raakte later in het seizoen zwaar geblesseerd. Berger was in 1987 de enige Ferrari rijder die won en was in 1988 zelfs de enige andere coureur buiten Senna en Prost om die nota bene de GP Monza won. Berger won ook in 1994 na lange tijd de GP Duitsland in Hockenheim. Prost kon tot de laatste races in het seizoen 1990 meedoen om de WK-titel.

Heel simpel gezegd: haal je hand uit je broek en veeg die stront uit je ogen. Google wat, want van je eigen kennis hoef je het niet te hebben. Je leesvermogen daarentegen zal je ook niet veel verder helpen maar doe je best met het onderstaande ok?
[..]
Ferrari heeft bepaalde periodes gekend waarin ze sterk waren. In de jaren 70 hadden ze zo'n periode met Lauda. In de jaren 80 en 90 was Ferrari nou niet echt een grote factor in de F1. Op dit moment is Ferrari het sterkste team al ziet het er naar uit dat dat dit jaar weleens kan gaan veranderen.

Maar om nou te gaan roepen dat Ferrari onmisbaar zou zijn en alles in de F1 om Ferrari draait is misplaatste arrogantie en alleen maar gebasseerd op de waan van de dag. Als Schumacher binnenkort stop wat onherroepelijk gaat gebeuren dan stort het team als een kaartenhuis weer in elkaar en mag Ferrari weer 20 jaar wachten op een kampioenschap.

Daarnaast zijn er al veel grote teams uit de F1 verdwenen die misschien wel net zo'n grote naam hadden als Ferrari. Lotus wat anderen ook al genoemd hebben is daar het beste voorbeeld van. Lotus was ooit een heel succesvol bepalend team in de F1. Toch zijn ze begin jaren 90 geruisloos uit de F1 verdwenen.
pi_25281061
quote:
Op zondag 27 februari 2005 13:42 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Ferrari heeft bepaalde periodes gekend waarin ze sterk waren. In de jaren 70 hadden ze zo'n periode met Lauda. In de jaren 80 en 90 was Ferrari nou niet echt een grote factor in de F1. Op dit moment is Ferrari het sterkste team al ziet het er naar uit dat dat dit jaar weleens kan gaan veranderen.

Maar om nou te gaan roepen dat Ferrari onmisbaar zou zijn en alles in de F1 om Ferrari draait is misplaatste arrogantie en alleen maar gebasseerd op de waan van de dag. Als Schumacher binnenkort stop wat onherroepelijk gaat gebeuren dan stort het team als een kaartenhuis weer in elkaar en mag Ferrari weer 20 jaar wachten op een kampioenschap.

Daarnaast zijn er al veel grote teams uit de F1 verdwenen die misschien wel net zo'n grote naam hadden als Ferrari. Lotus wat anderen ook al genoemd hebben is daar het beste voorbeeld van. Lotus was ooit een heel succesvol bepalend team in de F1. Toch zijn ze begin jaren 90 geruisloos uit de F1 verdwenen.
Precies! En ik vermoed dat de FIA dat laatste team (i.e. Ferrari) dus heel graag wel wil houden.

En of ze een grote factor waren in de jaren 80 en 90 kun je over argumenteren. 1982 noemde ik al eerder; in 1985 werd Alboreto tweede in het WK (achter Prost); in 1990 kon Prost behoorlijk meekomen met het WK en vanaf 1996 werden ze toch regelmatige GP winnaars. Schumie verloor in 1997 en 1998 het WK in de laatste race en vanaf 1999 zijn ze constructeurskampioen. Zo'n 'niet echt grote factor' zijn ze m.i. nooit geweest.
Calmer than you are
pi_25284309
quote:
Op zondag 27 februari 2005 13:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Precies! En ik vermoed dat de FIA dat laatste team (i.e. Ferrari) dus heel graag wel wil houden.
De FIA wil alle teams behouden. Er is een machtsstrijd gaande tussen aan de ene kant de FIA en de club van ecclestone en aan de andere kant de contructeurs/motorenfarikanten. En dat conflict speelt eigenlijk al 20 jaar. Waar het in het kort op neer komt is dat Ecclestone op een slimme manier de commerciele rechten van de F1 in handen heeft gekregen.en alle financiele stromen gaan dus ook rechtsstreeks naar Ecclestone zijn clubje. De teams krijgen slechts een deel hiervan en daar zijn ze niet zo blij mee. De teams willen int ieder geval een veel groter deel van de koek hebben. Door te dreigen met het opzetten van een eigen raceserie proberen ze de FIA/ecclestone onder druk te zetten om de verdeelsleutel ten gunste van de teams te veranderen.

Wat de FIA nu doet is proberen een van de topteams doormiddel van het toeschuiven van een grote pot geld aan de kant van de FIA/Ecclestone te krijgen om zo de andere teams ook te kunnen dwingen hetzelfde te doen. Het is de ouderwetse verdeel en heers taktiek zeg maar.

Van Ferrari is het a niet zo slim en b ook niet erg loyaal naar de andere teams toe. Ferrari is een belangrijk team maar ook weer niet zo belangrijk dat een kampioenschap met alleen Ferrari ook nog zou werken. En in het slechtste scenario krijg je strakt a la de indycars twee concurrerende raceseries waarbij Ferrari als enige bij de huidige F1 blijft en de overige topteams naar een nieuwe serie gaan. En het lijkt me duidelijk dat dat in niemand zijn belang is.
pi_25290964
quote:
Op zondag 27 februari 2005 12:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik ben iig reuze benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren in de komende jaren.
Ik ook. Maar het is natuurlijk wel zo dat andere prachtige teams uit het verleden zoals Alfa Romeo of Lotus er niet meer bij zijn. Maar gezien de enorm grote groei van de F1 de afgelopen jaren door verbeterde en nieuwe media, is het vertrek van die teams voor de huidige generatie fans niet zo heel boeiend om aan terug te denken.

Achja ik gok dat we in 2008 met zijn allen lachend terugkijken op al die jaren vol onzekerheid
Audires ululatus feminarum, infantium quiritatus, clamores virorum
  woensdag 2 maart 2005 @ 07:11:13 #130
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_25326210
Vandaag hebben onder meer Formule 1-wagens 'm door Melbourne heen geracet. Door de stad that is, waar normaal trams en auto's rijden. Zal straks wat foto's plaatsen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 2 maart 2005 @ 10:10:52 #131
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_25328088
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 07:11 schreef Flem het volgende:
Vandaag hebben onder meer Formule 1-wagens 'm door Melbourne heen geracet. Door de stad that is, waar normaal trams en auto's rijden. Zal straks wat foto's plaatsen.
dat doen ze tegenwoordig ook overal
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_25328347
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 22:27 schreef sooty het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit zoveel BS in één post gezien. Jaren 60/70 waren voor Lotus (De eerste die de achterwielophanging aan het motorblok vastschroefde;) Ook de eerste die het 'ground-effect' introduceerde in F1 (met James hunt 1976, als champ). Mansell werd wereldkampioen voor Williams. Berger is en was een wuzz. Anyway na het laatste kampioenschap van Jody Scheckter voor Ferrari in 1979 duurde het meer dan twee decennia voordat Ferrari de kroon weer opppakte.
Over BS gesproken. Hunt werd in 1976 wereldkampioen in een McLaren, nog zonder ground-effect. Mario Andretti werd in 1978 wereldkampioen in de Lotus met ground-effect, ontworpen door het meesterbrein Colin Chapman.

En hoewel Ferrari na Scheckter inderdaad pas in 2000 weer wereldkampioen werd, waren ze ook in 1982 het beste team. Echter ongelukken van zowel Villeneuve (die daar bij om het leven kwam) als Pironi (die zwaar crashte en de laatste 4 races miste), voorkwam een nieuw kampioenschap. Rosberg werd toen kampioen, met maar een gewonnen race en slechts 3 punten meer dan Pironi.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 2 maart 2005 @ 10:32:17 #133
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_25328433
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 10:26 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Over BS gesproken. Hunt werd in 1976 wereldkampioen in een McLaren, nog zonder ground-effect. Mario Andretti werd in 1978 wereldkampioen in de Lotus met ground-effect, ontworpen door het meesterbrein Colin Chapman.

En hoewel Ferrari na Scheckter inderdaad pas in 2000 weer wereldkampioen werd, waren ze ook in 1982 het beste team. Echter ongelukken van zowel Villeneuve (die daar bij om het leven kwam) als Pironi (die zwaar crashte en de laatste 4 races miste), voorkwam een nieuw kampioenschap. Rosberg werd toen kampioen, met maar een gewonnen race en slechts 3 punten meer dan Pironi.
aanvulling; in de jaren 50 werd Ferrari al wereldkampioen met Ascari (2maal), Fangio en Hawthorn, daarna in de jaren 60 2 maal en de jaren 70 ook 3 maal.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_25332255
quote:
Ferrari niet akkoord met 2004-Minardi

Het Minardi-team mag mogelijk niet deelnemen aan de Australische Grand Prix van komende zondag. Ferrari staat namelijk niet achter de plannen van teameigenaar Paul Stoddart om het seizoen aan te vangen met de 2004-bolide.

“De situatie is nu, woensdagmiddag, zo dat Minardi niet deelneemt aan de race van zondag, omdat Jean Todt niet akkoord gaat”, aldus Stoddart tegenover AtlasF1.com. “Ik sprak hem vannacht om drie uur en hij vertelde me dat hij niet akkoord gaat; hij stelt dat het een kwestie voor de FIA is.”

“Dat is het echter niet”, vervolgt de Australiër, “en dat weet hij. De FIA moet er zeker van zijn dat wagens veilig zijn, en de negen teams moeten akkoord gaan dat we met een auto rijden die niet voldoet aan de technische reglementen. Het zijn totaal verschillende kwesties, met verschillende procedures.”

Dat Ferrari de enige tegenstander is, is Stoddart de grootste doorn in het oog. “Er zijn acht teams voor en één tegen. Persoonlijk kan ik me geen grotere PR-ramp voorstellen dan dat we niet mogen deelnemen aan onze thuisrace”, stelt de in Melbourne geboren Stoddart. “Hij [Todt] vertelde me dat hij pas vrijdagochtend in Melbourne is en dat hij niet geïnteresseerd is in ons probleem.”

Minardi heeft nu nog minder dan een dag om alsnog een akkoord van Ferrari te krijgen. Wanneer dat echter niet voor het einde van de technische (wagen)keuring gebeurt, mag de renstal uit Faenza niet deelnemen aan de Australische race.
bron : racefreaks.nl



Formule1 is de koningsklasse van de autosport.
Als je nu teams mee gaat laten doen met auto's die niet aan de regelementen voldoen is dat niet goed voor de Formule1.
Want wat is de volgende stap? Mag Jordan/Midland volgend jaar ook met een oude auto beginnen?
En waarom doet Sauber zo'n moeite om een wagen volgens de regelementen te bouwen?
Regels zijn regels, en die gelden voor iedereen.

Ik denk dat Ferrari gewoon gelijk heeft, zeker omdat Paul "Huilie" Stoddart elke keer weer kritiek had op Ferrari en de FIA .
al zullen heeeeeeeeeeeeeel veel mensen het hier niet mee eens zijn.
Het was opzich ook slimmer geweest als ze wel akkoord waren gegaan...
pi_25333113
Ik als anti-Ferrari-persoon ben het met je eens
Audires ululatus feminarum, infantium quiritatus, clamores virorum
  woensdag 2 maart 2005 @ 17:51:54 #136
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_25334148
Wat is Ferrari toch weer lekker bezig..

Zouden ze ookal een achterstand hebben op Minardi ?
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_25334171
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 07:11 schreef Flem het volgende:
Vandaag hebben onder meer Formule 1-wagens 'm door Melbourne heen geracet. Door de stad that is, waar normaal trams en auto's rijden. Zal straks wat foto's plaatsen.
Ik begrijp het tijdsverschil maar kom op met die foto's
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 10:26 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Over BS gesproken. Hunt werd in 1976 wereldkampioen in een McLaren, nog zonder ground-effect. Mario Andretti werd in 1978 wereldkampioen in de Lotus met ground-effect, ontworpen door het meesterbrein Colin Chapman.

En hoewel Ferrari na Scheckter inderdaad pas in 2000 weer wereldkampioen werd, waren ze ook in 1982 het beste team. Echter ongelukken van zowel Villeneuve (die daar bij om het leven kwam) als Pironi (die zwaar crashte en de laatste 4 races miste), voorkwam een nieuw kampioenschap. Rosberg werd toen kampioen, met maar een gewonnen race en slechts 3 punten meer dan Pironi.
Precies.

[ Bericht 39% gewijzigd door Walter_Sobchak op 02-03-2005 18:07:22 ]
Calmer than you are
  woensdag 2 maart 2005 @ 20:20:27 #138
23810 elbundy
We are one, we are God.
pi_25336167
Mensen vraagje.
Ik neem aan dat jullie ook meedoen met de manager.
Ik zoek de reden waarom de kwalificatie van zaterdag minder waard is dan die van zondag. Beide zijn namelijk even belangrijk.
Sterker nog, ze zouden eigenlijk als 1 gerekend moeten worden vind ik.
The stupid do not forgive and do not forget; The naive forgive and forget; The wise forgive, but do not forget.
pi_25336244
Ferrari heeft groot gelijk dat ze het Minardi verbieden om met de oude auto te starten. Als dat zo is, waarom zou Ferrari dan niet met de 2004 versie mogen beginnen? DIe auto is allicht sneller dan de aangepaste die de 1e paar races moet volmaken in het nieuwe seizoen.

nu weet ik wel niet of de auto's van de tests in het nieuwe jaar ook daadwerkelijk langzamer zijn dan de 2004 auto's, dus misschien slaat het wel helemaal nergens op wat ik nu zeg :p
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_25336371
Omdat Minardi niet tijd genoeg had om de auto aan te passen doordat ze niet wisten of ze wel of niet met Cosworth zouden rijden. Da's tenminste het excuus van het team dat in het verleden wel vaker met in eigen beheer doorontwikkelde motoren reed.
Audires ululatus feminarum, infantium quiritatus, clamores virorum
  donderdag 3 maart 2005 @ 04:19:58 #141
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_25341917
Bij deze wat foto's van de "F1-parade" in Melbourne gisteren.


Eerst kwamen de dames.


Toen deze bak.


Toen gingen ze echt scheuren.


Vroem vroem en dergelijke.


Hallo Mark.


En eindelijk had ik een goede plek.

Het was echt teringjantje druk namelijk. Dus niet zeuren over hoofden en handen enzo .

Filmpjes: http://users.lichtsnel.nl/jorrit/f1/1.avi en http://users.lichtsnel.nl/jorrit/f1/2.avi
pi_25341934
whoa! jaloers flem!!

Veel plezier man!
underground forever baby
  donderdag 3 maart 2005 @ 08:48:41 #143
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_25342423
Mooi weer daar
Wel gaaf gezicht...
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  donderdag 3 maart 2005 @ 09:11:19 #144
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25342635
Het is jammer voor Minardi, maar die zitten nu al 10 jaar helemaal in de achtergrond te knoeien om de eindjes aan elkaar te knopen en er komt echt helemaal geen verbetering in. Vinden ze het daar echt zo leuk om het kneusje van de F1 te zijn? Misschien moeten ze maar eens uit hun lijden verlost worden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_25343175
Mooie foto's!


Minardi's participation in Melbourne is in doubt
Minardi's chances of starting Sunday's Australian Grand Prix remain in doubt after Red Bull denied supporting their struggling rivals.
Minardi have not been able to afford to comply with new rules aimed at slowing Formula One cars down.



http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/4310573.stm

[ Bericht 95% gewijzigd door Walter_Sobchak op 03-03-2005 10:24:15 ]
Calmer than you are
  donderdag 3 maart 2005 @ 10:48:07 #146
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_25343862
Red Bull staat er inderdaad ook niet achter:
quote:
Ook Red Bull ligt dwars voor Minardi

Niet alleen Ferrari, maar ook Red Bull heeft Minardi nog geen toestemming gegeven om in Melbourne met de oude PS04 ta racen. Teambaas Christian Horner lijkt vastbesloten om zijn standpunt te handhaven. "Regels zijn regels, iedereen moet zich daar aan houden", stelt de teambaas van Red Bull.

De uitlatingen van Horner zijn ongetwijfeld een forse streep door de rekening voor Minardi-teambaas Paul Stoddart. Stoddart liet eerder weten dat alle teams akkoord gegaan waren met zijn plan om met de PS04 te racen, behalve Ferrari. Nu blijkt dat ook Red Bull nog geen groen licht gegeven heeft aan Minardi.

"Natuurlijk heb ik sympathie voor Minardi en Stoddart, maar iedereen moet zich aan de regels houden. Regels zijn er niet voor niks. Mijn standpunt is dat niks frustrerender zou zijn wanneer één van onze auto's zondag negende zou worden, met een illegale Minardi voor ons", stelt Horner.

De Minardi PS04, waarmee het Italiaanse team komend weekend wil gaan rijden, voldoet niet aan de technische reglementen voor komend seizoen. Het team heeft daardoor toestemming van alle andere teams nodig om dispensatie te krijgen. Aanvankelijk ging Stoddart er vanuit dat ook Red Bull akkoord zou gaan, maar waarschijnlijk is het standpunt van Red Bull veranderd nadat Christian Horner aangesteld is als teambaas.

bron: F1Racing
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:42:34 #147
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_25344723
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 04:19 schreef Flem het volgende:
Bij deze wat foto's van de "F1-parade" in Melbourne gisteren.

[afbeelding]
Eerst kwamen de dames.

[afbeelding]
Toen deze bak.

[afbeelding]
Toen gingen ze echt scheuren.

[afbeelding]
Vroem vroem en dergelijke.

[afbeelding]
Hallo Mark.

[afbeelding]
En eindelijk had ik een goede plek.

Het was echt teringjantje druk namelijk. Dus niet zeuren over hoofden en handen enzo .

Filmpjes: http://users.lichtsnel.nl/jorrit/f1/1.avi en http://users.lichtsnel.nl/jorrit/f1/2.avi
* Shreever is über-jaloers!!! Mooie foto's hoor!
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
pi_25347822
Zag vanavond dat op de website van RD( http://www.robertdoornbos.com )
dat daar een forum 'online' ging,iets wat tot nu toe ontbrak aan die site.
Leuk forum .

Ben benieuwd hoelang het duurt voordat hij voor Jordan/Midland mag gaan racen.......
  donderdag 3 maart 2005 @ 21:24:05 #149
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_25352181
zeg wat wordt het nu met de puntentelling voor f1manager ??moet iedereen zijn team nu omgooien?
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 maart 2005 @ 22:05:24 #150
862 Arcee
Look closer
pi_25352948
quote:
Ondanks eerdere uitspraken vandaag heeft teameigenaar Christian Horner laten weten dat het Red Bull F1 team toch akkoord gaat en Minardi steunt.

Het grootste bezwaar wat Red Bull had was de mogelijkheid dat een Minardi voor hen in de punten zou eindigen. Minardi-eigenaar Paul Stoddart heeft echter water bij de wijn gedaan in een gesprek met Horner. Als Minardi voor Red Bull in de punten eindigt zal het team afstand doen van de behaalde punten en positie.
En dat noemen ze topsport?

Laat Minardi gewoon stoppen met F1. Wat een lachertje is dat team, zeg.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 3 maart 2005 @ 23:05:32 #151
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25354441
En wat als Minardi niet meedoet? Er "moeten" toch 20 wagens meedoen. Of niet?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_25354772
Nee.
Audires ululatus feminarum, infantium quiritatus, clamores virorum
pi_25354773
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 23:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
En wat als Minardi niet meedoet? Er "moeten" toch 20 wagens meedoen. Of niet?
Dan mogen Ferrari en BAR een 3e auto inzetten. (die overigens geen punten kunnen behalen dan)
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 maart 2005 @ 23:21:52 #154
862 Arcee
Look closer
pi_25354821
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 23:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
En wat als Minardi niet meedoet? Er "moeten" toch 20 wagens meedoen. Of niet?
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/12401
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 3 maart 2005 @ 23:29:54 #155
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_25354990
Naast Ferrari heeft ook Red Bull een probleem met het opstellen van de Minardi's: Zij vrezen mogelijk puntverlies... (Het is geen grap en ik verzin het niet zelf; Klik op de bbc-link).

http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/4310573.stm
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 maart 2005 @ 00:01:06 #156
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_25355644
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 23:29 schreef sooty het volgende:
Naast Ferrari heeft ook Red Bull een probleem met het opstellen van de Minardi's: Zij vrezen mogelijk puntverlies... (Het is geen grap en ik verzin het niet zelf; Klik op de bbc-link).

http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/4310573.stm
en op de vorige pagina staat dat dat bezwaar nu uit de weg is
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 4 maart 2005 @ 00:08:59 #157
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_25355823
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 00:01 schreef rubbereend het volgende:

[..]

en op de vorige pagina staat dat dat bezwaar nu uit de weg is
Het probleem met die links van de bbc is, dat ze soms dezelfde links gebruiken voor een follow-up op een verhaal.

Uit de huidige stand van zaken begrijp ik dat niet alle teams met uitzondering van Ferrari getekend hebben voor een dispensatie tbv. Minardi, maar dat ook Red Bull daar weldegelijk problemen mee heeft.

Echt duidelijker wordt het er niet op.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 00:22:53 #158
86600 Crizje
Ululatus
pi_25356143
Naja als Minardi voor Red Bull finisht en daarmee punten van Red Bull afsnoept, zullen ze zichzelf uit de uitslag halen (hoe, weet ik niet). Maar ze hebben in ieder geval toestemming van Red Bull

Nog 40 minuten!!
Audires ululatus feminarum, infantium quiritatus, clamores virorum
pi_25356902
En Villeneuve is de baan op!

Minardi staat ook bij het rijtje op live-timing
pi_25357005
Where facts are few, experts are many.
pi_25357118
quote:
O ja

Het is ook alweer zo lang geleden
  vrijdag 4 maart 2005 @ 02:09:34 #162
86600 Crizje
Ululatus
pi_25357968
Voor de geïnteresseerden: in het Melbourne-topic staat dat Minardi geen toestemming heeft gegeven, blabla. Wie wil kan daar een nieuwsbericht van Autosport.com lezen. Nu geen zin om te kopiëren, want ik ga slapen.
Audires ululatus feminarum, infantium quiritatus, clamores virorum
  vrijdag 4 maart 2005 @ 16:04:07 #163
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_25365100
Voor een Formule 1 coureur kan het nooit snel genoeg gaan. Toch werd het voorstel van de FIA om de snelheid omlaag te brengen door diverse coureurs met enthousiasme begroet. Tijdens de GP van Brazilië in 2004 waren de G krachten dusdanig hoog dat zelfs een doorgetrainde coureur als Michael Schumacher last kreeg van zijn nekspieren.

Gedurende de wintertests zijn de auto's nauwelijks trager geworden, maar door de wijzigingen die de FIA heeft toegepast, ondermeer door het hoger plaatsen van de voorvleugel, het verder naar voren plaatsen van de achtervleugel en een kleinere diffuser, werd voorkomen dat de wagens sneller zouden worden. Ook de longlife banden en de motoren die twee weekends moeten kunnen doorstaan dragen bij aan de verlaging van de snelheid.

Hoezeer de Formule 1 in een jaar tijd kan veranderen, laat de telemetriedata van Melbourne uit 2003 en 2004 zien, die door Ferrari's remmen leverancier Brembo ter beschikking werd gesteld.

Vooral door de verbeterde banden en meer grip zijn de snelheden duidelijk omhoog gegaan. In 2003 reden de Ferrari coureurs met een snelheid van 220 km/uur op de 'Prost bocht' af die voor het rechte stuk ligt. De wagens remden binnen 120 meter af van 220 km tot 90 km/uur. Een jaar later reden de auto's al met een snelheid van 250 km/uur op dezelfde bocht af, terwijl de remweg 10 meter korter was, naar een snelheid van 90 km/uur. De topsnelheid ging dus met 14 % omhoog, de remweg ging, ondanks de snelheidsverhoging, met 8 % omlaag.

Ondanks dat in de 'Prost bocht' de snelheid laag is, en daardoor de aërodynamica nauwelijks invloed heeft, tonen andere data aan dat de verbeterde aërodynamische aanpassingen in de snelle bochten hebben geleid tot hogere snelheden.

In vier van de acht bochten waar op het Albert Park circuit in Melbourne geremd moet worden, ging de snelheid met 30 km/uur omhoog. In de 'Jones bocht' van 120 naar 150 km, in de 'Marina van 130 naar 160 km, in de 'Waite'van 200 naar 230 km en in de 'Stewart bocht' van 170 naar 200 km/uur.

Op alle acht de rempunten werd de remweg echter korter. Had Ferrari in 2003 nog 2,6 seconden nodig om voor een bocht af te remmen van 280 naar 130 km/uur, in 2004 duurde het slechts 2,0 seconden om van 300 naar 160 km/uur af te remmen.

Duidelijk mag zijn dat de performance van de remmen in de afgelopen jaren is verbeterd. De hoogst gemeten temperatuur van de remschijven bedroeg in 2003 800 graden. Een jaar later werd met regelmaat een temperatuur gemeten van 900 graden met uitschieters naar 950 graden.

Door de enorme ontwikkeling van de remmen, mede door de gemeten waardes in de acht bochten van het Albert Park circuit, lijkt de noodzaak om het tempo uit de F1 auto's te halen duidelijk, ondanks het feit dat de vergelijkingen niet 100 % met elkaar overeenkomen.

Een circuit verandert ieder jaar. Ook een blik op de rondetijden geeft aan dat de snelheid volgens de FIA omlaag moet. In 2003 reed Michael Schumacher zijn snelste ronde in 1:27.759, in 2004 had hij 1:24.125 nodig om een ronde op het circuit af te leggen. Als er door de autosportorganisatie niet was ingegrepen hadden de tijden voor dit seizoen weer beduidend lager gelegen.

To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 maart 2005 @ 17:16:37 #164
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_25366020
dat zijn nog eens cijfers
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator zaterdag 5 maart 2005 @ 10:04:08 #165
18653 crew  D.
pi_25376943
edit: ander topic
pi_26165265
*kick*

Gaat goed bij de FIA, weer een vergadering met alleen de FIA en Ferrari waar alle andere teams de vergadering boycotten.
quote:
FIA proceed, despite boycott

The 'group of nine' won't be there, but the governing FIA vowed to plug ahead with a meeting about the 2008 rulebook. It'll be the second such boycott by the peeved majority. "The meeting will go ahead," confirmed a spokesman for Max Mosley, the much-criticised FIA president.

He insisted that the attendance of every team is 'not ... essential' in the rulemaking process, which must be concluded by the end of the year.

Last meeting, only Ferrari - the only team with a (F1) FIA/Ecclestone commercial agreement beyond 2007 - turned up.
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=82612
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 12 april 2005 @ 10:38:34 #167
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_26165834
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:05 schreef Atreidez het volgende:
*kick*

Gaat goed bij de FIA, weer een vergadering met alleen de FIA en Ferrari waar alle andere teams de vergadering boycotten.
[..]

http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=82612
Lekker bezig weer, dat een-tweetje tussen de FIA en ferarri begint me behoorlijkde keel uit te hangen...
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
pi_26165987
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:38 schreef Shreever het volgende:

[..]

Lekker bezig weer, dat een-tweetje tussen de FIA en ferarri begint me behoorlijkde keel uit te hangen...
nee, de andere 9 teams zijn lekker bezig.
Die vergadering is juist een mooi moment om te overleggen, en het is dan ook vreemd dat de 9 teams niet op komen dagen.
pi_26166306
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:45 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

nee, de andere 9 teams zijn lekker bezig.
Die vergadering is juist een mooi moment om te overleggen, en het is dan ook vreemd dat de 9 teams niet op komen dagen.
Er valt voor die andere teams weinig te overleggen denk ik. Wat Ferrari wil gebeurt, wat Ferrari niet wil gebeurt niet.
pi_26167003
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:59 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Er valt voor die andere teams weinig te overleggen denk ik. Wat Ferrari wil gebeurt, wat Ferrari niet wil gebeurt niet.
Als je niet op komt dagen heb je als team ook niet het recht om na de vergadering de FIA en Ferrari af te zeiken, omdat er een 'verkeerde' beslissing is genomen.

Het is zo makkelijk om de FIA en Ferrari de schuld te geven, maar de overige 9 teams doen net zo hard mee om de Formule1 kapot te maken.
pi_26167460
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 11:32 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

Als je niet op komt dagen heb je als team ook niet het recht om na de vergadering de FIA en Ferrari af te zeiken, omdat er een 'verkeerde' beslissing is genomen.
Van wat ik er van begrijp maakt het wat betreft beslissingen weinig uit of die ander 9 erbij zijn of niet. Die anderen kunnen overeenstemming bereiken over wat dan ook, als Ferrari het er niet mee eens is gaat het niet door of hoeft Ferrari zich niet aan de gemaakte afspraken te houden. Ecclestone heeft gegokt op Ferrari en dat kon hem en de fans nog wel eens duur komen te staan.
pi_26169685
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 11:32 schreef _Administr8or_ het volgende:
Als je niet op komt dagen heb je als team ook niet het recht om na de vergadering de FIA en Ferrari af te zeiken, omdat er een 'verkeerde' beslissing is genomen.
Ik denk dat ze die beslissingen voor 2008 misschien niet eens meer interessant vinden omdat ze een eigen kampioenschap willen gaan oprichten.. Lijkt me niet eens zo'n gekke mogelijkheid van denken.
Where facts are few, experts are many.
pi_26309815
Trulli en Montoya zijn beide papa geworden

JARNO BECOMES A FATHER
Jarno Trulli became a father today with his wife Barbara giving birth to their first child this afternoon.

Named after his grandfather, Enzo Trulli was expected to be born after the San Marino Grand Prix. However, he surprised everybody by arriving during their holidays in Pescara before the race.

He came into the world weighing 2,75kg and measuring 47 cm long.

bron: www.mclaren.com
------------------------------------------------------------------------------------

McLaren Official Press Release

All at Team McLaren Mercedes would like to send their best wishes to Connie and Juan Pablo Montoya who became the proud parents of a healthy baby boy last night. Sebastian weighed six pounds nine ounces and was born at approximately 13.30 East Coast Time / 18.30 BST.

bron : www.jpmontoya.com
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_26317497


Albers in de nieuwe minardi. Tijden zijn nog wat offpace en ik kan geen vergelijkingsmateriaal vinden, maar rubens test op t zelfde circuit en is 4,5 seconde sneller.
Where facts are few, experts are many.
pi_26317611
De FIA heeft de regel mbt vrijdagtesters gewijzigd. Elke coureur met een superlicentie mag dus voortaan de baan op om te testen op de vrijdagen voor de grandprix - Uitkomst voor RB Racing dus
http://www.verstappen.nl/(...)5/20050415_6037.html
Where facts are few, experts are many.
  maandag 18 april 2005 @ 23:38:14 #176
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_26337139
morgenavond komt voorbeschouwing imola
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_26337400
Misschien is de nieuwe Minardi wel een halve seconde sneller.
That's all folks!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 april 2005 @ 23:48:53 #178
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26337488
wow dan worden ze een paar 100 meter later gelapt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_26525295
Renault F1 heeft vandaag bekend gemaakt dat de bolide van Fernando Alonso tijdens het gehele weekend een motorprobleem heeft gehad. Dit probleem zorgde ervoor dat de Spanjaard bijna niet in actie kwam tijdens de vrije trainingen.

Op vrijdag kende de Renault krachtbron al een probleem waarna Renault besloot zo min mogelijk kilometers met de motor te rijden.
"Ik denk dat ik nu de waarheid kan zeggen", aldus Fernando Alonso. "Al op vrijdag had ik problemen met de motor, ik had dan ook echt niet verwacht om deze race te kunnen winnen."
  dinsdag 26 april 2005 @ 19:08:09 #180
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_26525801
Button en BAR worden mogelijk gediskwalificeerd en Button verliest dan zijn derde plek van afgelopen weekend.
Zijn wagen is te licht bevonden na weging. Er zou een 'geheim tankje' ondekt zijn waarmee de manipulatie zou worden aangetoond.

But unnamed BAR insiders quoted in the Guardian newspaper say that the tank is a collector system for the Honda engine's high-pressure fuel pump, which is not concealed and which is a system common to a number of other F1 cars.

Artikelen hier en hier.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_26550609
quote:
Verbeterde Ferrari F2005 in Barcelona

Renault kan haar borst nat maken. Ferrari heeft namelijk aangekondigd dat ze in Barcelona aan de start zullen staan met een aanzienlijk verbeterde versie van de F2005. Met name het bodywork van de auto zal in Barcelona veel beter zijn dan in Bahrein en Imola.

Met deze verbeterde F2005 lijkt Ferrari bij voorbaat de gedoodverfde favoriet voor de zege in Spanje. In Imola was Schumacher al aanzienlijk sneller dan de rest van het veld en met een nog betere F2005 zal Fernando Alonso was bijzonder goede huize moeten komen om de Duitser te kloppen.

Bovendien lijkt het snelle circuit van Barcelona op het lijf van de nieuwe Ferrari geschreven. "Onze auto is vooral goed in de snelle bochten", vertelt technisch directeur Ross Brawn. "Over het algemeen gezien is het gewoon een fantastische auto."
Bron: F1racing.nl
Dat ziet er dus goed uit
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_26550769
Dat is maar net hoe je t bekijkt.. misschien goed voor ferrari, maar als ze vanaf nu weer hun gloriedagen krijgen is t seizoen naar de knoppen
Where facts are few, experts are many.
pi_26558923
quote:
Op woensdag 27 april 2005 19:17 schreef Atreidez het volgende:
Dat is maar net hoe je t bekijkt.. misschien goed voor ferrari, maar als ze vanaf nu weer hun gloriedagen krijgen is t seizoen naar de knoppen
Waarom zou het seizoen naar de knoppen gaan als Michael Schumacher vanaf nu veel gaat winnen? Hij heeft een fikse achterstand op Alonso, en als Alonso gewoon regelmatig podiumplaatsen blijft scoren dan duurt het een hele tijd voordat Michael hem bijhaalt in de WK-stand.

Het WK wordt alleen maar spannender als Ferrari weer mee kan doen voor de overwinning...
pi_26562064
Minardi's testing of their new PS05 model encountered an embarrassing hitch when two of their cars collided at the Mugello circuit in Italy.
Christijan Albers, who was in the PS05, clipped the back of test driver Chanoch Nissany's old PS04B, spinning both cars off the track.


bron
Calmer than you are
  donderdag 28 april 2005 @ 09:13:34 #185
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_26562550
Nissany is dat niet dat 43-jarige talent van Minardi?

pi_26564191
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Nissany is dat niet dat 43-jarige talent van Minardi?

Hij is inderdaad 43 jaar

Zie ook: http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=75816
  donderdag 28 april 2005 @ 10:46:03 #187
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_26564393
Als er een 82 jarige dementerende bejaarde aanklopt bij Stoddart met 50 miljoen euro, zou die dan ook de officiele 3e rijder kunnen worden van Minardi voor 2006

pi_26567732
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:37 schreef Radegast het volgende:

Het WK wordt alleen maar spannender als Ferrari weer mee kan doen voor de overwinning...
Dat gebeurde afgelopen weekend toch ook al? Ze moeten ook niet weer te goed gaan worden.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_26570379
Stelletje sukkels in die minardies. Rijden ze tegen elkaar aan.
pi_26571572
quote:
Op donderdag 28 april 2005 08:27 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Minardi's testing of their new PS05 model encountered an embarrassing hitch when two of their cars collided at the Mugello circuit in Italy.
Christijan Albers, who was in the PS05, clipped the back of test driver Chanoch Nissany's old PS04B, spinning both cars off the track.


bron
"One zigged when he should have zagged," said a team spokesman.

A mind with a heart of it's own
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 28 april 2005 @ 15:44:17 #191
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26572128
k las t in de krant ja, de prutsers bij Minardi
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_26572970
Kan me voorstellen dat je met 43 jaar en de oude auto iets eerder remt, maarja.. degene die achterop klapt is altijd fout
Where facts are few, experts are many.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 april 2005 @ 19:03:07 #193
862 Arcee
Look closer
pi_26577045
quote:
Op donderdag 28 april 2005 14:38 schreef Giem het volgende:
Stelletje sukkels in die minardies.
Lach hier de kutauto's van Paul Stoddart uit.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 9 mei 2005 @ 11:31:22 #194
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_26847711
quote:
Red Bull promoot Star Wars

Volgens verschillende bronnen zal Red Bull Racing tijdens de Grand Prix van Monaco voor de dag komen met een speciaal, eenmalig, kleurenschema op de auto. Het team zal in het Prinsdom vermoedelijk reclame maken voor de nieuwe Star Wars-film.



Vorig seizoen baarde Jaguar Racing, de voorganger van Red Bull, ook al opzien in Monaco. Het team reed destijds met een speciaal kleurschema ter promotie van de film 'Ocean's Twelve'. Nu zal Red Bull Racing deze lijn waarschijnlijk doortrekken en ook in Monaco een film promoten.

De nieuwe Star Wars-film heet 'Revenge of the Sith'. Op welke manier de film precies promoot zal worden door het Red Bull-team, is momenteel nog niet bekend.
  maandag 9 mei 2005 @ 13:56:40 #195
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_26851640
quote:
Op maandag 9 mei 2005 11:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Dat zou wel stoer zijn.. ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien... die foto zegt me niet echt veel op dit moment.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  maandag 9 mei 2005 @ 14:03:52 #196
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26851859
quote:
Op woensdag 27 april 2005 19:11 schreef TheGHunter het volgende:

[..]

Dat ziet er dus goed uit
Nou wat zag het er goed uit
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:26:14 #197
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_26891188
al opgelost
pi_26914811
Blik op Nieuws - Sport: Volgend jaar twee Nederlandse racers in de F1?

Rotterdam - Testcoureur Robert Doornbos heeft een aanlokkelijke aanbieding gekregen om volgend seizoen één van de twee vaste rijders in het nieuwe team van Midland F1 te worden. Op het circuit in Barcelona kreeg zijn manager Marco Zecchi afgelopen weekeinde uit handen van teambaas Colin Kolles een conceptcontract voorgelegd voor volgend jaar. Zonder al te grote sponsorinvesteringen kan hij, waarschijnlijk samen met de Indiër Narain Karthikeyan, in 2006 het rijderskoppel voor de debutant in de Formule 1 gaan vormen.

Het contract is beter dan eind vorig jaar, toen hij zeven miljoen dollar moest meenemen om zijn debuut bij, nu nog, Jordan te mogen maken. Het gebrek aan voldoende sponsoring maakte zijn entree toen vrijwel onmogelijk. Nu hoeft hij voor zijn debuut aanzienlijk minder geld mee te nemen.

Doornbos bevestigde gistermiddag, tijdens een mediadag in De Kuip in Rotterdam, dat hij bij Midland kan tekenen: 'Het is een gunstige aanbieding en ik ben zeer vereerd dat ik zo vroeg in het seizoen al een contract kan ondertekenen. Als het allemaal doorgaat, zal ik met een grote glimlach door het rennerskwartier lopen. Ik ben klaar om te racen.'

Lees verder...

  woensdag 11 mei 2005 @ 15:18:09 #199
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_26914894
Wie is die nummer 2 dan??
Zie wel gebeuren dat Albers volgend jaar niet rijdt.

En ik ben er niet zeker van of rijden voor Midland wel zo'n goed idee is.
Zou eerst maar effe wachten tot pakweg september tot de keuze.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_26915128
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:18 schreef Lionheaad het volgende:
Wie is die nummer 2 dan??
Zie wel gebeuren dat Albers volgend jaar niet rijdt.

En ik ben er niet zeker van of rijden voor Midland wel zo'n goed idee is.
Zou eerst maar effe wachten tot pakweg september tot de keuze.
Ik denk dat ze er gewoon van uit zijn gegaan dat Albers volgend jaar ook nog rijd. En anders zouden ze misschien Pastorelli kunnen bedoelen. Die is op dit moment ook testcoureur voor Jordan/Midland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')