abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28132738
Calmer than you are
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 22 juni 2005 @ 15:47:27 #252
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28135531
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
BMW heeft Sauber gekocht

http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/4118472.stm
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_28137049
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 15:47 schreef rubbereend het volgende:
Wat kijk je nou sip? Echt veel flair had Sauber niet, en met BMW aan het roer moet het toch beter gaan.. Weer een topteam erbij zou ik bijna durven zeggen
Where facts are few, experts are many.
pi_28137400
Iedereen wist het al natuurlijk. Maar leuk nieuws.

Volledig BMW team is stoer. Ik wens en gun ze veel suc6

Nu nog een Porsche F1 team.
*droomt verder
pi_28137522
Leuk nieuws. Ben benieuwd hoe het team er precies uit gaat zien en wat de naam gaat worden.
pi_28139728
De Fia gaat de 7 michelinteams waarschijnlijk zwaar straffen. Er wordt ze verweten

De teams hebben gefaald bruikbare banden mee te nemen
De teams hebben geweigerd om deel te nemen aan een GP
De teams hebben geweigerd om mert lagere snelheid te rijden iets waar de banden wel tegen bestand waren
De teams hebben door hun optrden het f1 imago zwaar beschadigd

En er wordt ze verweten dat ze de Steward niet op de hoogte hebben gebracht om niet van start te gaan

Vermoedelijk wordt met een torenhoge boete de schade verhaald.

En hopelijk nog 25 punten aftrek voor de teams en de rijders in de kampioenschappen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 22 juni 2005 @ 18:29:31 #257
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28140095
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:15 schreef vipergts het volgende:
De Fia gaat de 7 michelinteams waarschijnlijk zwaar straffen. Er wordt ze verweten

De teams hebben gefaald bruikbare banden mee te nemen
De teams hebben geweigerd om deel te nemen aan een GP
De teams hebben geweigerd om mert lagere snelheid te rijden iets waar de banden wel tegen bestand waren
De teams hebben door hun optrden het f1 imago zwaar beschadigd

En er wordt ze verweten dat ze de Steward niet op de hoogte hebben gebracht om niet van start te gaan

Vermoedelijk wordt met een torenhoge boete de schade verhaald.

En hopelijk nog 25 punten aftrek voor de teams en de rijders in de kampioenschappen
de teams moeten gestraft worden dus punten afnemen voor het constructeurskampioenschap zou zuiverder zijn dan rijders punten afnemen.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 22 juni 2005 @ 18:31:10 #258
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_28140126
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:29 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de teams moeten gestraft worden dus punten afnemen voor het constructeurskampioenschap zou zuiverder zijn dan rijders punten afnemen.
Ik wil net zeggen; anders word die kutduitser dalijk wéér wereldkampioen !
Met dubbel s; aldus
pi_28140810
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:29 schreef rubbereend het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd waarom je niet blij wordt van een full bmw team
Where facts are few, experts are many.
pi_28141843
Wat een onzin zeg.. afschaffen die kut FIA..

Hadden die lui dan mensen dood de muur in willen zien vliegen....

FIA en de veiligheid... Ik geloof er niks van...

en ze houden zich ook niet aan hun eigen regels want met 6 auto's MAG er NIET eens gestart worden..... en aangezien de auto's voor de start al binnen waren hadden ze volgens mij dus de hele gp moeten afblazen... niet dat dat overigens een opties is... maar zo staat het in hun eigen regels.
pi_28144486
De start is het moment dat alle bolides voor de eerste keer weg rijden. Dus het weg rijden voor de opwarmronde. En als je goed hebt geteld stonden er toen 20 wagens op de weg.

Overigens ben ik het volstrekt met de FIA eens in deze. Op het moment dat je banden niet in staat zijn om de inmiddels al beruchte bocht 13 op volle snelheid te nemen, dan ga je er maar met 200 door heen in plaats van 330. Dan wint Ferrari wel de GP, maar die hebben geen problemen met hun banden. Een terecht overwinning dan en de overige michelin-teams kunnen dan mooi met Jordan en Minardi om de punten knokken.
Het idee alleen al om een circuit aan te passen om de problemen bij een groot aantal teams te verhelpen zou ik een nog groter gezichtsverlies hebben gevonden dan deze in- en intriest blamage afgelopen zondag. Ik verwijt de Michelin-teams dat ze zich hebben terug getrokken omwille van het feit dat ze afgelopen GP niet competetief konden zijn. Dat is de enige reden. Veiligheid is een leuk item om mee te schermen in de media...
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  woensdag 22 juni 2005 @ 21:49:11 #263
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_28145795
Nog wat nieuws:
quote:
Jordan to test heavily revised car on Thursday

LONDON (Reuters) - Jordan will test a heavily revised car in Barcelona on Thursday that the Formula One team hopes will allow them to challenge Red Bull and Sauber.

"Until we conduct our initial track test at Barcelona on Thursday and Friday, it is hard to say exactly how much of an improvement the new EJ15B will be," said sporting director Adrian Burgess.

"The results are a long study of the problems we have with the current car. We have addressed as many points and issues as we could without designing a completely new car. This is an updated version."

Burgess, who took over as sporting director this month when Trevor Carlin left the team, said the Toyota-powered car should be more efficient than the old one.

"It certainly looks a step closer to the opposition," he said. "If it performs as well as it looks, hopefully we will be looking forward to challenging the Red Bull and Sauber cars and being further ahead of Minardi."

Jordan scored their first points of the season on Sunday in a bizarre six-car U.S. Grand Prix that turned into a fiasco when seven of the 10 teams refused to race because of concerns about their Michelin tyres.

Portugal's Tiago Monteiro finished third and Indian Narain Karthikeyan was fourth.
Ik verwacht er niet veel van
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_28149088
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:31 schreef DeltaHF het volgende:

[..]

Ik wil net zeggen; anders word die kutduitser dalijk wéér wereldkampioen !
Nee joh, dat lukt Heidfeld nooit.

Megagigantduitser Schumi daarentegen......
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:27:25 #265
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_28149163
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 23:25 schreef Kanjer het volgende:

Megagigantduitser Schumi daarentegen......
Die bedoelde ik ook
Met dubbel s; aldus
pi_28149914
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 23:27 schreef DeltaHF het volgende:

[..]

Die bedoelde ik ook
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 23 juni 2005 @ 01:28:47 #267
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_28151683
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:56 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds benieuwd waarom je niet blij wordt van een full bmw team
komt ie :
k vind al die "privé" teams gewoon leuk, de motorleveranciers hebben al zoveel te zeggen, dat dreigen met een eigen raceklasse enzo
Mannen als Jordan waren verademingen in de F1 wereld. Peter Sauber is niet zo'n kleurrijk persoon maar hij ahd wel het lef een renstal te starten
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 23 juni 2005 @ 10:25:59 #268
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_28155701
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 01:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
komt ie :
k vind al die "privé" teams gewoon leuk, de motorleveranciers hebben al zoveel te zeggen, dat dreigen met een eigen raceklasse enzo
Mannen als Jordan waren verademingen in de F1 wereld. Peter Sauber is niet zo'n kleurrijk persoon maar hij ahd wel het lef een renstal te starten
Sauber is in 1993 begonnen met steun van Mercedes. Het was dan wel geen directe steun, maar steun in de vorm van Ilmor motoren voor de eerste 2 seizoenen. De welbekende motoren die nu in de McLaren liggen. Dus niet echt een volledig prive-team.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_28156606
quote:
Stoflongen Mika Salo onderzocht

De FIA gaat voormalig Formule 1-coureur Mika Salo onderzoeken.
Diens longen blijken grote hoeveelheden stof te bevatten. Het betreft de resten van carbonfiber, dat afkomstig is van de remmen van de auto's waarin hij heeft gereden.
De FIA maakt zich grote zorgen over de gezindheidsrisico's die de rijders lopen op lange temijn.
"Als ik al zoveel stof in mijn longen heb, hoeveel zal Michael Schumacher dan wel niet hebben?", vraagt Salo zich af.
  donderdag 23 juni 2005 @ 11:38:50 #270
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_28157518
Bah. Eerst dwingen ze de teams om niet deel te nemen als de veiligheid van de banden dat niet toelaat (n.a.v. Räikkönen op de Nurburgring), en dan gaan ze gewoon lekker wachten totdat de bom barst en verzinnen ze een straf zodat Schumi weer WK kan worden Ra Ra wel team er een wel hele dikke vinger in de pap heeft bij de FIA
pi_28158082
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:38 schreef MonoSynth het volgende:
Bah. Eerst dwingen ze de teams om niet deel te nemen als de veiligheid van de banden dat niet toelaat (n.a.v. Räikkönen op de Nurburgring), en dan gaan ze gewoon lekker wachten totdat de bom barst en verzinnen ze een straf zodat Schumi weer WK kan worden Ra Ra wel team er een wel hele dikke vinger in de pap heeft bij de FIA
Dat gevoel heb ik nou ook altijd al gehad.... Maar ja iedereen ontkent het altijd.. Maar ik heb de FIA de laatste jaren al nooit vertrouwd... Ferrari komt altijd overal onderuit... en mag altijd de leuke klusje doen waar ze voordeel aan kunnen hebben.. Regels testen voor volgende jaren enzo..
  donderdag 23 juni 2005 @ 15:20:53 #272
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_28164320
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:04 schreef Radegast het volgende:

[..]
Ik zeg staal.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_28167369
quote:
HAHAHAHAhahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ongelovelijk hoe iemand de feiten zo kan draaien dat het weer op Ferrari en Schumacher aankomt.

Laat me raden, het is een complot, Michelin wil stiekum dat Schumi weer wint.

Dit kan beter in Truth....

Wat een onzin zeg
  zaterdag 25 juni 2005 @ 21:19:41 #274
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_28233642
quote:
en nu blijkt dat ferrari illegale dingen aan het doen is

Bandenwarmers Ferrari in opspraak
Vrijdag 24 juni 2005 »

Ferrari heeft een nieuw systeem uitgevonden om de banden op te warmen. Het team gebruikt metalen kisten om het rubber én de velg op temperatuur te brengen.

Volgens Autosport-Atlas hebben verschillende teams hun beklag gedaan over de revolutionaire vondst van Ferrari. Het FIA-reglement schrijft voor dat banden alleen mogen worden opgewarmd door dekens met geïntegreerde verwarmingselementen. Het systeem van Ferrari bestaat uit een metalen kist, waar het complete wiel – band én velg - ingedaan worden. De binnenkant van de kist is bekleed met dezelfde verwarmingselementen die ook in de traditionele dekens gebruikt worden, maar het verschil schuilt in de afstand tussen verwarming en het wiel.Waar bij een normale bandenwarmer alleen het rubber opgewarmd wordt, laat Ferrari’s ‘opwarmbox’ ruimte tussen band en verwarming, waardoor de lucht in de hele kist warm wordt en dus ook de velgtemperatuur toeneemt.

De Britse autosportsite denkt te weten dat FIA-gedelegeerde Charlie Whiting op de hoogte is van Ferrari’s vondst. Hij zou akkoord zijn gegaan met de opwarmbox omdat het geen echte oven is, maar een kist met een bandenwarmer erín. En dat mag kennelijk weer wel.

op FIA en ferrari
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_28234375
Volgens mij is er nog niks illegaals aan. Als ik het hele verhaal lees, hebben ze het voorgelegd aan de FIA en gebruiken ze het op zijn minst al vier races. Er wordt wel vaker door teams op creatieve manier met regels omgegaan. Vind het wel een slimme vondst en vraag me af of andere teams het willen gaan verbieden of dat ze het ook willen gaan gebruiken.

Btw: je onderschrift heeft een update nodig
Calmer than you are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')