abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24849057
Vervolg van: Fok!Dieetclub deel 58

Aanvulling op dit topic:

"dieet' recepten - Een topic met smakelijke recepten. Zet je eigen favoriete recept erbij!
Fok! Dieetclub Meeting za 29/11 - Beestachtig gezellige meeting.
Fok! Dieetclub meeting 20 maart '04- Een gezonde zwemmeeting.
Fok! Dieetclubmeeting III op zaterdag 10 juli en Fokdieetclub meeting III deel 2 - Gezellige smulmeeting met politiek tintje.
Fokdieetclub "Efteling" Meeting deel IV- Van Droomvlucht tot Pegasus
Dieetclubmeeting V - Sinterkerst of gelukkig nieuwjaar? - Drie meetings staan in dit topic (Loevestein, Scheveningen en Sauna)

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 25 of hoger, hier kan je ook goed je BMI berekenen. Worstel je met een te dik buikje of licht overgewicht met een BMI onder de 25 dan ben je van harte welkom in het zustertopic "Slank voor de Feestdagen".

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan de dieetclub. Als je ook opgenomen wilt worden in die lijst moet je maar even een gil geven in het topic. Om het voor de mensen die de lijst bijhouden (de mensen van het roulatielijstje) wat gemakkelijker te maken vragen we een paar dingen:

• Het is fijn als iemand zijn eigen regeltje aanpast, dus niet alleen: "Ik weeg nu 73", maar gewoon het hele regeltje zoals in de lijst staat.
  • Als je je regeltje aanpast, denk dan ook aan je BMI. Veel mensen vergeten dat aan te passen.
  • Geef één definitieve update per week door. Wil je vaker doorgeven hoe zwaar je bent zet er dan bij dat het om een tussendoor-meting gaat.

Update week 04

Bolletje (1m78) (28,6) was 94,5 kg, weegt nu 90,5 kg en wil graag 75 kg wegen -4
    Bubsel (1m71) (47,2) was 145,8 kg, weegt nu 138,3 kg en wil graag 80 kg wegen -7,5
    Cutie (1m87) (28,6) was 106,5 kg, weegt nu 100,1 kg en wil graag 75 kg wegen -6,4
    Droeke (1m70) (29,41) was 92,5 kg, weegt nu 85 kg en wil graag 75 kg wegen -7,5
    Essebes (1m77) (30,8) was 100 kg, weegt nu 96,5 kg en wil graag 95 kg wegen -3,5
    Faithy (1m75) (25,1) was 87 kg, weegt nu 77 kg en wil graag 70 kg wegen -10
    Fannetje (1m75) (25,7) was 100,8 kg, weegt nu 78,7 kg en wil graag 75 kg wegen -22,1
    Funnie (1m70) (28,7) was 130 kg, weegt nu 82,8 kg en wil graag 80 kg wegen -47,2
    Gaoxing (1m72) (26,7) was 94,5 kg, weegt nu 80 kg en wil graag 70 kg wegen -14,5
    Gia (1m72) (31,7) was 98,6 kg, weegt nu 93,9 kg en wil graag 68 kg wegen -4,7
    Glimworm (1m75) (28,7) was 98 kg, weegt nu 88,0 kg en wil graag 70 kg wegen -10
    Isabeau (1m67) (29,7) was 96,6 kg, weegt nu 82,8 kg en wil graag 65 kg wegen -13,8
    jolene (1m58) (35,45) was 88,5 kg, weegt nu 88,5 kg en wil graag 85 kg wegen
    Kaputwiehund (1m73) (25,6) was 114,5 kg, weegt nu 76,1 kg, en wil graag 75 kg wegen -38
    Knuppelhout (1m89) (29,4) was 114 kg, weegt nu 105,4 kg en wil graag wegen <100 kg -8,6
    m@x(1m65) (30,9) was 88 kg, weegt nu 84 kg en wil graag 65 kg wegen -4
    marchien (1m74) (27,74) was 87 kg, weegt nu 84 kg en wil graag 65 kg wegen -3,0
    MazeNL (1m95) (25,77) was 116, weegt nu 99,5 kg en wil graag 84 kg wegen -16,5
    Meimeltje (1m64) (29,7) was 92,5 kg, weegt nu 80,0 kg en wil graag 65 kg wegen -12,5
    Merisse (1m70) (25,08) was 81,5 kg, weegt nu 72,5 kg en wil graag 68 kg wegen - 9
    miss_dynastie (1m70) (36,1) was 106,5 kg, weegt nu 104,3 kg en wil graag 72 kg wegen -2,2
    miss_sly (1m65) (29,2) was 84,5 kg, weegt nu 79,5 kg en wil graag 75 kg wegen -5 ,0
    Miss_s(1m70) (31,5) was 98 kg, weegt nu 91 kg en wil graag 70 kg wegen -7
    !!!!M82 (1m75) (24,49) was 94,1 kg, weegt nu 75,2 kg en wil graag 68 kg wegen -18,9!!!!
    Nitai (1m77) (38,36) was 127 kg, weegt nu 120,2 kg en wil graag 100 kg wegen -6,8
    octopussy (1m76) (30) was 107,8 kg, weegt nu 92,8 kg en wil graag 70 kg wegen -15
    Pandorah (1m68) (25,8) was 89,5 kg, weegt nu 72,8 kg en wil graag 65 kg wegen -16,7
    Riann (25,4) was 102 kg, weegt nu 75 kg en wil graag 70 kg wegen -27 kg en 163 cm
    Sanne (1m48) (25,3) was 73 kg, weegt nu 55,5 kg en wil graag 54? kg wegen -18,1
    sjeen (1m70) (35,6) was 105 kg, weegt nu 105 kg en wil graag <100 kg wegen 0
    stoopkind (1m76) (27,6) was 92 kg, weegt nu 85,5 kg en wil graag 70 kg wegen -6,5
    Sugar (1m68) (25,4) was 76 kilo, weegt nu 71,80 kg en wil graag 63 kg wegen -4,20 kg
    Teigan (1m60) (36,36) was 96,1 kg, weegt nu 93,1 kg en wil graag 90 kg wegen -3
    Twistednerve (1m94) (27,63) was 104 kg, weegt nu 104 kg en wil graag 92 kg wegen
    XemmyX (1m65) (28.46) was 80 kg, weegt nu 77,5 kg en wil graag 65 kg wegen -2,5
    ZedKet (1m84) (35,39) was 119,8 kg, weegt nu 119,8 kg en wil graag 100 kg wegen -0,0
    Zusje (1m77) (30,5) was 107,3 kg, weegt nu 95,5 kg en wil graag 80 kg wegen -11,8

Updatelijstje:
    Week 3: Teigan
    Week 4: miss_dynastie
    Week 5: Glimworm
    Week 6: Cutie
    Week 7: Pandorah
    Week 8: Droeke
    Week 9: miss_sly
    Week 10: Funnie
    Week 11: Teigan
    Week 12: miss_dynastie
    Week 13: Glimworm
    Week 14: Cutie
    Week 15: Pandorah
    Week 16: Droeke
    Week 17: miss_sly
    Week 18: Funnie
    Week 19: Teigan

Kort overzicht van topics over lijnen op Fok!:

Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken? - Een Fokker op zoek naar tips voor de laatste kilo's
    Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt! - Tips tegen dat vervelende buikje.
    Superhongerdieet! :) - Net als Miss_d ben ik wel benieuwd hoe het hiermee is vergaan.
    Vetvrij vet - Dit gaat over vetvervangers zoals Olestra
    Wissel ervaringen over Herbalife uit
    Atkins Topic deel 2 - Lijkt me wel duidelijk.
    The ultimate weight solution (support groep) - Topic voor mensen die het dieet van Dr. Phil volgen.

De oefeningen van Lurky voor een mooi figuur zijn hier te vinden.

Algemene sites:

overgewicht.nl - Uitgebreide site over overgewicht. Hier kan je ook je BMI berekenen.
    overgewicht.org - Site van het Kenniscentrum Overgewicht (verbonden aan de VU)
    voedingscentrum.nl - Dé site boordevol informatie over gezond eten.
    opdieet.nl - Site met uitstekende uitleg over overgewicht en dieten.
    gezondheidsplein.nl - Het deel van gezondheidsplein over voeding. Uitgebreide en heldere informatie.
    digitale-dietist.nl - Diëtisten site met handige tips, voedingsmiddelentabel en links.
    dikke-mensen.nl - De site van de Nederlandse Obesitas Vereniging.
    jojoclub-afslanken.com - Prima site met uitgebreide uitleg over vele soorten dieten.
    eetstoornis.org - Site voor mensen met een eetstoornis.
    weight-loss-diet-i.com - Verschrikkelijk veel informatie over lijnen en overgewicht (Eng.)
    realage.com - Leuke en interessante site over gezond zijn en blijven (Eng.).
    ivillage.com/diet/ - Zéér volledige site over overgewicht en lijnen (Eng).
    3fatchicks.com - Geweldige site met een enorme hoeveelheid informatie en links (Eng.).
    skinnydaily.com - Erg leuke en informatieve site over lijnen (Eng.)
    ehow.com- Antwoord op ál je vragen, ook op het gebied van lijnen nuttig (Eng.).
    diet-i.com - Véél info + &quot;Hate Dieting e-zine&quot; (Eng.)

Bewegen:

lichamelijkeopvoeding.nl - Prima site als je wilt beginnen met bewegen (trainingsschema&#039;s).
    myasics.nl - Een super site over hardlopen! Hardlopen voor dummies met trainingsschema&#039;s vanaf 2 min. hardlopen.
    sportjefit.nl - Over sportief afvallen met veel sportieve links.

Voedingstabellen:

caloriefreak.com - De naam zegt het al: een site vol produkten (ook bijv. McDonalds) + kcal. (Eng.).
    calorieteller.info - Handige site om je dagelijkse energie-inname bij te houden.
    Snoopy&#039;s Dieetpagina - Download hier een uitgebreide calorieëntabel.
    voedingsmeter.nl - Hier kun je de voedingswaarde van je dagelijkse voeding bijhouden.
    watziterin.nl - Handige site met kcal, vet, koolhydraten en eiwitgehalte.

Recepten:

fatfree.com - De site met de meeste recepten voor een slanke lijn die ik heb kunnen vinden (Eng.).
    culinairezaken.nl - Prima receptensite met veel slanke recepten.
    cuisinecuisine.com - Hier moet je wezen als je een Engelstalig recept wilt klaarmaken en niets begrijpt van ounces, cups en tablespoons. Onmisbare rekenhulp bij het koken.
    smulweb.nl - Afslank-gedeelte van smulweb vol heerlijke recepten en tips.

Interactieve sites:

fitday.com - Site voor je eigen (gratis) dieetdagboek (Eng.)
    onlijnclub.com - Grote Internetcommunity (concurrentie dus haha) voor lijners.
    thedietchannel.com - Veel info en gratis 8 weken dieetprogramma (Eng.)
    valtaf.nl - Hou hier je eigen dieetdagboek bij (soort weblog voor lijners).
    voedingsdagboek.demonster.net - Mooie en overzichtelijke site voor je eigen voedingsdagboek online.
    weightsupport.nl - Een half jaar lang gratis begeleiding bij het lijnen.

Link-sites:

afslank.leukestart.nl - Een erg goede link-site over afslanken.
    dieet.pagina.nl/ - Startpagina over dieten met nog meer links.
    dmoz.org/Weight-Loss - Gevarieerde linksite. (Eng.)
    grotematen.pagina.nl - (nog) moeite met het zoeken van kleren? Kijk hier eens bij.

Commerciële sites:

afslanken.com
    bodysolution.nl
    eganederland.nl
    herbalife.com
    slank-klup.nl
    slimfast.nl
    specialk.nl
    weighwatchers.nl
  • "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      maandag 31 januari 2005 @ 13:17:29 #2
    52834 Droeke
    Curiosity killed the cat
    pi_24849280
    Bedankt Isabeau
    A cat is a lion in a jungle of small bushes
      maandag 31 januari 2005 @ 14:21:41 #3
    54772 Silmarwen
    The World is in our hands
    pi_24850381
    Ik ga met jullie meedoen.

Ik weeg nu 82 kilo en ben 1.81m Mijn BMI is 25.03 en ik ben dus iets te zwaar. (wat is iets he )

Ik fitness sinds kort 2 keer per week anderhalf uur en ik power yoga 1 uur per week. Verder eet ik gezond (vis en groenvoer etc.)

Ik hoop dat ik nu eens verstandig kan lijnen en mijn streefgewicht is verlopig 75 kilo. Dan zien we wel weer verder
    pi_24850492
    Silmarwen, kan je niet beter direct naar het andere dieettopic gaan....
    Niet dat je hier niet welkom bent, maar deze reeks is voor mensen met een BMI van boven de 25 en als jij een pondje afvalt (over 3 dagen dus) hoor je niet meer in deze lijst thuis.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      maandag 31 januari 2005 @ 14:30:36 #5
    54772 Silmarwen
    The World is in our hands
    pi_24850558
    Ow oops, ik zie het al

En dat is dan LIF mod My bad. (maar over 3 dagen is wishfull thinking, door al dat gesport lijkt het wel of ik niets afval) Ik zal mijn verhaaltje verhuizen
    pi_24851078
    Als je echt gaat lijnen val je meestal de eerste week het meeste af Vandaar mijn over 3 dagen
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      † In Memoriam † maandag 31 januari 2005 @ 15:22:50 #7
    43556 miss_dynastie
    pi_24851654
    Succes Silmarwen
    pi_24852190
    Pfoeh. Net voor kerst was ik 10 kilo afgevallen. Mijn idee was om het steeds per 5 kilo te bekijken. Heb ik zin om door te gaan of niet? Niet dus. Dus ik nam me voor om na de kerstvakantie nog steeds op -10 te staan. Dus niet lijnen, maar ook niet aankomen. Mijn kerstvakantie is nu afgelopen (student, met minitentamenweek tussen twee vakanties in ) en ik sta op -11. Dus ik ben per ongeluk een kilo afgevallen . Vandaag ben ik weer echt begonnen met goed eten.

Lastig hoor. Ik kwam uit bed, ik ging naar beneden. Staan daar nog brownies, taart in de koelkast, chocolademousse in de koelkast en nog allemaal lekkers over van de verjaardag van mijn vriend. Dus voor ik ook maar een hap ontbeten had moest ik eerst de brownies in de magnetron verstoppen (uit het zich, uit het hoofd?) de taart invriezen, en al het andere lekkers snel opruimen.... Dus ik begon de dag al met een slecht humeur achter mijn grote kom yoghurt met muesli...

Net ben ik lekker wezen lopen en uiteraaaaaaaard regende het en het ging ook steeds harder regenen. Maar goed mijn taktiek is 30 minuten rechtuit lopen en dan omkeren, over een route zonder shortcuts of makkelijke terugweggetjes (tenminste niet die ik ken) dus dan is het even 30 minuten doorzetten en dan 30 minuten terug, die ik toch wel moet lopen. Vandaag heb ik zelfs langer gelopen, ik denk 40 minuten heen en 40 minuten terug. Ik ontdekte een nieuw asfalt paadje (ipv een hobbelig tegelpaadje wat ik normaal neem) en wilde kijken waar het uit kwam. Maar uiteindelijk was ik dat wel zat en ben ik toch maar omgekeerd.

Maar goed, so far, so good dus en op naar de -15!
    I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
    ~ How do I feel this good, sober?
    ~ For the night is dark and full of terrors
    pi_24853391
    quote:
    Bubsel (1m71) (47,2) was 145,8 kg, weegt nu 138,3 kg en wil graag 80 kg wegen -7,5
    Mijn update is:

Bubsel (1m71) (46,5) was 145,8 kg, weegt nu 136,3 kg en wil graag 74 kg wegen -9,5

Weer een goede week na toch wat snaai neigingen.
    pi_24858839
    tvptje
    Hier nog steeds bezig, maar geen weegschaal te bekennen, dus ik wacht weer met een update tot ik bij mijn ouders ben geweest.
    Ik heb wel eens de neiging om zelf een weegschaal te kopen, maar ik heb het idee dat ik er dan echt te vaak op ga staan. Iemand een idee?
    Carpe diem
      dinsdag 1 februari 2005 @ 11:04:19 #11
    52834 Droeke
    Curiosity killed the cat
    pi_24859496
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 10:25 schreef marchien het volgende:
    tvptje
    Hier nog steeds bezig, maar geen weegschaal te bekennen, dus ik wacht weer met een update tot ik bij mijn ouders ben geweest.
    Ik heb wel eens de neiging om zelf een weegschaal te kopen, maar ik heb het idee dat ik er dan echt te vaak op ga staan. Iemand een idee?
    Tja, zie vorig topic. Ik heb ook wel slechte ervaringen met een digitale weegschaal dus wij hebben een analoge. Ik weeg me iedere ochtend, maar maandagochtend is mijn ECHTE (registreer-meting) dus ook voor FOK! weeg ik mij altijd op maandagochtend... Die telt

-edit- Ik houd wel in mijn achterhoofd een natuurlijke schommeling van 0,5-1 kg als ik me tussendoor weeg. Anders raak je je motivatie direct kwijt, maar op maandag blijk ik toch altijd afgevallen te zijn.
      Licht Ontvlambaar dinsdag 1 februari 2005 @ 11:15:55 #12
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_24859681
    Droeke, da's een hele goede tip. Denk dat ik dat ook ga toepassen hier, gewoon dagelijks erop gaan staan, maar één vaste dag in de week die telt. Ik heb overigens ook nog een digitale weegschaal hier, maar wil heel graag een andere:

You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_24859801
    *effe uit lurkstand

Even over die weegschalen. Ik ga er zaterdag ochtend op staan: 83,4 kilo (dat kon dus nooit, maar goed). Nog een keer: weer 83,4 kilo. Ga er nogmaals op staan: 84,4 kilo Tot vijf keer toe gaf ie iets anders aan. Die digitale weegschaal vertrouw ik dus ook niet meer.
    Ga bij mijn ouders weer de ouderwetse halen.
      dinsdag 1 februari 2005 @ 12:01:52 #14
    52834 Droeke
    Curiosity killed the cat
    pi_24860532
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 11:15 schreef Sjeen het volgende:
    Droeke, da's een hele goede tip. Denk dat ik dat ook ga toepassen hier, gewoon dagelijks erop gaan staan, maar één vaste dag in de week die telt. Ik heb overigens ook nog een digitale weegschaal hier, maar wil heel graag een andere:

[afbeelding]
    Die is wel duur he?! 109 euro voor een weegschaal (hij is vast heel goed, maar ja...) Eerst deze maar eens verslijten en dan wil ik die ook wel
    pi_24860676
    ok, duidelijk
    Digitaal vind ik ook niet echt iets, die dingen kloppen idd nooit
    Carpe diem
      Licht Ontvlambaar dinsdag 1 februari 2005 @ 12:14:26 #16
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_24860778
    Hij is heeeeel duur, maar ik vind 'm geweldig. Past ook goed in onze badkamer. En die digitale geeft van de vijf keer ook vier verschillende uitkomsten aan. Dus Sjeen gaat hard sparen!

Maar goed, vanmorgen gaf de weegschaal nog steeds 103 kilo aan, dus misschien is er nog hoop. Ik heb gisteren wel normaal gegeten en gedronken dus...
      dinsdag 1 februari 2005 @ 13:44:10 #17
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_24862444
    ik kan echt 10 keer op die van mij gaan staan. Maar er komt echt maar 1 uitkomst uit.. Tenzij er uren tussen zitten. Dan wordt het anders

Niets te klagen over mijn digitale dus.. (Gelukkig!!)
    pi_24863828
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 13:44 schreef Funnie het volgende:
    ik kan echt 10 keer op die van mij gaan staan. Maar er komt echt maar 1 uitkomst uit.. Tenzij er uren tussen zitten. Dan wordt het anders

Niets te klagen over mijn digitale dus.. (Gelukkig!!)
    Ik heb ook geen klachten over mijn digitale weegschaal
    pi_24865682
    Ik heb niet eens een weegschaal

(verkapte tvp)
    Zu hause ist alles besser
    pi_24878095
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 16:51 schreef kaputwiehund het volgende:
    Ik heb niet eens een weegschaal

(verkapte tvp)
    Is soms echt beter hoor dat je dat niet hebt.. Ding moet ik eigenlijk op het werk van mijn vriend leggen ofzo..

Nou vanmiddag naar Hardenberg. Zenuwen gieren door mijn lijf momenteel. En bang voor onderzoeken. Maar ook omdat ik mijn nieuwe scooter kan halen naderhand. Dus 2 spannende dingen. Maar Hardenberg toch wel de meer zenuwslopende. Ik weeg nu 81,9 . Dus val nog steeds af. Maar heb gisteren voor het eerst weer een maaltijd binnen kunnen houden. Ik dacht dan probeer ik ook weer een keer een slaapmiddel (slaap bijna niet meer) maar dat was dus echt fout. Gelijk binnen 5 minuten het zuur dat mij opbrak. Ben erg benieuwd wat de dok ervan vindt, en ik hoop echt dat hij de oplossing heeft. Ik kan niet meer doen dan de maag rust gunnen door geen medicatie nog maar 2 kopjes koffie per dag. Absoluut geen koolzuur. Geen koolsoorten eten. En het liefst alleen op Brinta. Dat gaat gewoon altijd goed. Wordt ook elke keer spontaan misselijk. Dan heb ik niets bijzonders gedaan of gehad. Ben dat helemaal niet gewent. Net als slijmvorming en water wat continu je mond inloopt. En je de hele tijd moet slikken. Dan kan ik er een wedje opleggen dat ik misselijk ga worden. Ik hoop echt dat de puzzel wordt opgelost..
    Afvallen leuk! Maar niet op deze manier. je voelt je gewoon helemaal als een slappe vaatdoek op een gegeven moment.

Ik laat van mij weten als ik terug ben. 1 leuk ding wel vanmiddag. iemand die bij mij op zaal lag, die moet ook vanmiddag erheen. dus haar zie ik voor het eerst weer (op webcammen na) dus dat is wel weer leuk. we hebben echt veel en goed kontakt. Dus we gaan er wat eerder heen. en zij blijft wat langer zitten
    pi_24879527
    Is er iemand die eigenlijk stiekem toch wel mee wil de 12e naar de sauna in putten?
    Is niet eng alleen maar heeeeeel erg fijn!!
    And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
    The wisdom that the old can't give away
    pi_24880415
    Hier ook gelukkig weer een half kilootje eraf deze week Maar dat zal wel weer door mn nachtdiensten komen, want dan eet ik echt heel weinig een aantal dagen.

Uhm naar de sauna durf ik iig nog niet Lijkt me wel heerlijk, maar zou me gewoon niet op mn gemak voelen.
    pi_24880621
    Er gaan tot nu toe 5 dames naar de sauna en we zijn alle 5 te dik. Eh, correctie: we waren alle 5 te dik (yppy kan je met geen mogelijkheid meer dik noemen)
    pi_24882834
    het lijkt mij eigenlijk wel heel leuk, ben alleen bang dat de financiele middelen op dit moment nogal ontbreken...

Sorry
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
    pi_24886103
    MazeNL (1m95) (25,77) was 116, weegt nu 98 kg en wil graag 84 kg wegen -18
      woensdag 2 februari 2005 @ 17:57:00 #26
    51398 MisterJ.Lo
    LL.M (Master of Laws).
    pi_24886157
    vandaag een erge dip gehad

ben al 7 maanden opgewicht (vrienden zeggen nu zelfs ondergewicht) en sins vandaag heb ik me echt vol zitten proppen ben bang dat ik terug keer in het spiraal van overgewicht (beter ondergewicht dan overgewicht)

*gaat vanaf morgen weer streng zijn voorzich zelf*
    Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
    is simply not giving the kiss the attention it deserves.
    pi_24887114
    teigan, ik kan niet in je portemonnee kijken enzo, natuurlijk, maar we gaan op een goedkope manier met zegeltjes, dus het is niet zo duur als het normaal gesproken zou zijn. Anders kijk maar even in het meet-topic, daar staat wat meer over prijs enzo
    pi_24887168
    Ik heb waarschijnlijk een band erosie. Het fijne weet ik er niet van.

In het kort kwam het erop neer dat daar waar de band zit. Aan de binnenkant van de maag zitten allemaal zweertjes . Dat onsteekt. En daardoor komt het dat al mijn eten er weer uit komt.

Ik krijg nu de Nexium verhoogt, en hij heeft mijn band voor de helft leeggemaakt. En ik moet over 6 weken terug komen. Om te kijken hoe het dan gaat.

Ik hoop dat dit iig zoveel oplost zodat ik weer beter kan eten en mijn medicatie weer kan gan innemen...
    pi_24889377
    tvp

wat naar Funnie!
    Maar wellicht is nu de oorzaak gevonden, en kan men probleem-oplossend gaan werken!

Excuses voor het afwezig zijn / niet posten, maak momenteel krankzinnige weken.
    Lees af en toe wel bij.
      woensdag 2 februari 2005 @ 22:05:11 #30
    3123 Sanne
    dat zure BB modje...
    pi_24890771
    TVP

Ben momenteel beetje weinig met afvallen bezig, maar houd de moed erin. Verliefd zijn en kroegbezoek gaan bij mij hand in hand momenteel. En dat zijn nogal wat points. Maar het komt goed. Wanneer durf ik alleen nog niet te zeggen. Succes allemaal!
    Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
    I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
      donderdag 3 februari 2005 @ 14:10:18 #31
    52834 Droeke
    Curiosity killed the cat
    pi_24902075
    Mijn excuses vast voor het gezeur maar ik moet het even van me afschrijven...

Ik ben al bijna 2,5 maand erg goed bezig al zeg ik het zelf. Weinig snoepen en junk-food, heel gezond eten en minimaal 4x per week sporten. Ik ben ook al 8 kilo afgevallen, maar in de laatste drie weken slechts een halve kilo (en soms zwabber ik nog wel heel erg, variatie van ongeveer 1 kilo de 'verkeerde' richting op). Ik sport me onnozel en nog val ik niks af... Ik vind dat nogal frustrerend en demotiverend. Maar het feit dat ik toch al behoorlijk ben afgevallen houdt me wel op het goede spoor. Maar toch... Ik baal gewoon ENORM dat het zo moeilijk gaat de laatste tijd... En ik doe en laat er echt bijna alles voor... Het moet toch gewoon een keertje lukken?!?!?!

*zucht*
    pi_24902440
    Vergeet niet dat je met sporten ook de nodige spiermassa opbouwd. Wat voor sporten doe je?Daarnaast moet je oppassen dat je niet te weinig eet. Iets wat ik wel vaker zie. Probeer tijdens je vaste maaltijden genoeg te eten, zeker omdat je ook zoveel sport. (daar heb je ook energie voor nodig) En verder: gewoon volhouden (klinkt erg simpel)
      donderdag 3 februari 2005 @ 14:34:53 #33
    52834 Droeke
    Curiosity killed the cat
    pi_24902573
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 14:26 schreef kaputwiehund het volgende:
    Vergeet niet dat je met sporten ook de nodige spiermassa opbouwd. Wat voor sporten doe je?Daarnaast moet je oppassen dat je niet te weinig eet. Iets wat ik wel vaker zie. Probeer tijdens je vaste maaltijden genoeg te eten, zeker omdat je ook zoveel sport. (daar heb je ook energie voor nodig) En verder: gewoon volhouden (klinkt erg simpel)
    Ja dat is wat ik me zelf ook vertel. Ik doe crosstraining (of elliptical training, of langlaufen hoe je het ook wilt noemen ) en Pilates. 3 weken geleden begonnen met squash echt superleuk maar je krijgt er wel heel veel spierpijn van (en ja spieren dus) en ik eet echt totdat ik echt genoeg heb (dus heb niet het idee dat ik teweinig eet) Ik eet 3x per dag: 's ochtends (flinke) bak cereals met yoghurt, 's middags 1 of 2 (zelf gebakken) brood met kaas, en 's avonds gewoon avondeten en tussendoor eet ik ook nog iets van 4 mandarijntjes en 1 appel en als tussendoortje 1 snee bananenbrood (ook zelfgebakken dus weet precies wat hier in zit). Dus denk niet dat ik teweinig eet (ook niet teveel hoor) maar snoep eigenlijk niets. Heel af en toe 1 of 2 chocolaatjes en dan bedoel ik 1 of 2 keer per week gemiddeld)

Is dit dan veel of weinig?
    pi_24902763
    [quote
    Ja dat is wat ik me zelf ook vertel. Ik doe crosstraining (of elliptical training, of langlaufen hoe je het ook wilt noemen ) en Pilates. 3 weken geleden begonnen met squash echt superleuk maar je krijgt er wel heel veel spierpijn van (en ja spieren dus) en ik eet echt totdat ik echt genoeg heb (dus heb niet het idee dat ik teweinig eet) Ik eet 3x per dag: 's ochtends (flinke) bak cereals met yoghurt, 's middags 1 of 2 (zelf gebakken) brood met kaas, en 's avonds gewoon avondeten en tussendoor eet ik ook nog iets van 4 mandarijntjes en 1 appel en als tussendoortje 1 snee bananenbrood (ook zelfgebakken dus weet precies wat hier in zit). Dus denk niet dat ik teweinig eet (ook niet teveel hoor) maar snoep eigenlijk niets.[/quote]

Nee, komt qua hoeveelheid een heel eind overeen met hetgeen ik eet.
    quote:
    Heel af en toe 1 of 2 chocolaatjes en dan bedoel ik 1 of 2 keer per week gemiddeld)
    dat klinkt bijna verontschuldigend, als een klein kind dat betrapt wordt. Met vier keer in de week sporten mag je echt wel een paar chocolaatjes in de week (als je niet sport trouwens ook )

Eten goed, beweging goed, volhouden dan maar, komt vanzelf goed.
      donderdag 3 februari 2005 @ 14:50:41 #35
    52834 Droeke
    Curiosity killed the cat
    pi_24902917
    Hihi, nee ik bedoel het niet verontschuldigend. Het is dat ik soms gewoon me echt kan verheugen op een koffie met iets lekkers erbij na het avondeten. Maar wat ik wilde zeggen is dat dat best weinig voorkomt en niet in verhouding staat met wat ik vroeger gewend was te eten...
      donderdag 3 februari 2005 @ 17:21:28 #36
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_24904754
    Hallo allemaal. Ik had een vraagje.
    Wat is de ideale manier om je te wegen?

Ik heb vandaag op deze manier gewogen:
    Wanneer ik nog niks heb gegeten en wel twee uurtjes aktief heb getennissed. Is dit wel goed?
    Friends don't let friends remain beardless...
    pi_24905458
    Het maakt niet uit hoe je het doet, maar doe het altijd op hetzelfde moment. Ik zelf doe het altijd na het opstaan en na toiletbezoek.
    I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
    pi_24907643
    Ik probeer eigenlijk maar één keer in de week te wegen maar dat lukt mij niet om aan dat voornemen te houden . Ik hou overigens rekening met een schommeling van 2 kilo in een week (of mijn weegschaal is gewoon gek)...

Mag ik hier ook even klagen? Eén keer in de week zit ik op de andere vestiging van ons bedrijf en jawel hoor... daar zit iemand met een flinke snoeppot (drop ). Ik heb hem al een paar keer gevraagd of ie die snoeppot uit mijn zicht wilt zetten maar dat doet ie niet . Ik moet het maar niet aanraken vindt ie. Naja, ik haal snoep gewoon niet in huis omdat ik het op moet maken en dat kan je niet zomaar afleren (althans: bij drop lukt het me niet). Wie heeft nog ideeën?

MisterJ.Lo: Ik heb ook de ervaring dat als ik op een bepaald gewicht ben en ik wil gelijk blijven, dat ik heel goed op moet blijven letten om niet in het oude ritme te gaan vallen. Dus dat opletten zal je altijd blijven houden vermoed ik.

Funnie: het zit jou ook niet mee zeg! Nu heb je weer een band erosie. Hopelijk lossen die dokteren het snel voor je op. Dikke knuf .

Droeke: bij afvallen kan je wel vaker hebben dat je stilstaat. Kan gebeuren en is niet erg. Je lichaam moet waarschijnlijk aan je nieuwe gewicht wennen. Dit kan een maandje aanduren waarna je weer in kilo's kan afvallen (let wel: in centimeters kan je nog wel afvallen). Of ja, het kan ook door het sporten komen door het kweken van al die spieren . Ik zou als ik jou was daar voorlopig niet al te druk om maken. En volgens mij eet jij net zoveel als ik. Dus je eet niet teveel of teweinig.
      donderdag 3 februari 2005 @ 21:44:55 #39
    51398 MisterJ.Lo
    LL.M (Master of Laws).
    pi_24909081
    is bruin brood trouwens slecht voor je aangezien ik dat al 7 maanden niet gegeten heb (en daardoor denk ik zelf heel veel ben afgevallen)
    Maar nu wil ik wel weer beginnen met beetje brood eten (blijft lekker zeg maar )
    Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
    is simply not giving the kiss the attention it deserves.
      donderdag 3 februari 2005 @ 22:30:05 #40
    52834 Droeke
    Curiosity killed the cat
    pi_24909996
    Tjonge dank voor jullie steun, had ik echt even nodig...

Dizer Volgens mij kun je je het beste 's ochtends wegen, na je 1e wc-bezoek. Tenminste, dat lijkt mij het meest "objectief". Dan heb je elke ochtend een vast patroon.

Funnie Tjee, wat erg allemaal. Is je onderzoek je meegevallen of tegengevallen? Je was toch best ongerust? Wel vervelend hoor de hele tijd die tegenslagen. Hopelijk is dit de laatste geweest voor je. Na regen komt zonneschijn!

Pandorah Echt flauw hoor van je collega! Wat een spelbreker... Misschien een keertje zout ipv suiker in zijn koffie ? En dan "Oeps, sorry, had ik helemaal niet door" Zelf heb ik het geluk dat ik HELEMAAL niet hou van drop, dus voor mij zou het geen probleem zijn (Droekes vriendje = Droekestijger is helemaal gek op drop dus hier in huis is dat gelukkig geen probleem)

MrJ Lo Volgens mij moet je het dan wel langzaam opbouwen. Ik heb een tijdje Atkins gedaan en ben toen niet echt bijgekomen toen ik weer normaal ging eten. Maar je moet het natuurlijk niet overdrijven... Maar ik ben blij dat ik nou geen Atkins meer doe en nu gewoon gezond leef!
      Moderator vrijdag 4 februari 2005 @ 08:52:40 #41
    5428 crew  miss_sly
    pi_24916312
    Dizer, het maakt niet uit hoe, wat, waar en wanneer je je weegt, als dat maar altijd hetzelfde is. Anders wordt het moeilijk vergelijken: de ene keer 's ochtends met een lege maag, de andere keer 's avonds na het eten geeft natuurlijk niet echt een juist beeld.

Funnie, ik hoop dat het snel wat beter met je gaat! Viel het een beetje mee?

Droeke daar is dit topic voor he? Als je hier niet eens steun kunt verwachten, wordt het al wel erg he? Gewoon gezond blijven eten en goed sporten, dan zie je de kilo's straks vanzelf weer verdwijnen!

Niemand verder over te halen voor een dagje sauna? We hebben voor 1 persoon meer gereserveerd!
      vrijdag 4 februari 2005 @ 08:56:12 #42
    52834 Droeke
    Curiosity killed the cat
    pi_24916333
    quote:
    Op vrijdag 4 februari 2005 08:52 schreef miss_sly het volgende:

Niemand verder over te halen voor een dagje sauna? We hebben voor 1 persoon meer gereserveerd!
    Helaas zit ik dan aan de Belgische kust... Anders had ik het zeker leuk gevonden!!!
      Moderator vrijdag 4 februari 2005 @ 08:56:51 #43
    5428 crew  miss_sly
    pi_24916338
    quote:
    Op vrijdag 4 februari 2005 08:56 schreef Droeke het volgende:

[..]

Helaas zit ik dan aan de Belgische kust... Anders had ik het zeker leuk gevonden!!!
    Dat is net een tikje te ver rijden
    pi_24927558
    Ik heb zojuist een fiets gekocht! En hij fietst mieters lekker!

Als ik normaal een uur wandel. Hoe lang zou ik dan moeten fietsen om hetzelfde te verbruiken?
    pi_24947856
    Ontbijten is op meerdere gebieden slim!
    quote:
    A healthy breakfast that includes high-fiber cereal can help you lose weight and keep diabetes, heart disease, and stroke at bay — especially when the menu also includes nonfat milk and fruit.

Research suggests that breakfast eaters are leaner than those who skip the morning meal, with one study reporting that missing breakfast was associated with a fourfold increase in the risk of obesity, says the February issue of Harvard Men's Health Watch.
    Voor de rest van het artikel: http://www.newswise.com/articles/view/509671/

DancingPhoebe hier http://www.caloriesperhour.com/index_burn.html kan je van alles en nog wat uitrekenen wat energieverbruik betreft. Heel erg handig! Er staan namelijk de vreemdste dingen tussen en het is de meest uitgebreide lijst die ik ben tegengekomen. Je moet het alleen even zelf uitzoeken aangezien ik je gewicht niet had. (en vergeet niet om km/h aan te zetten )
    pi_24949157
    Ik krijg die site dus echt niet open! Grrr! Vorige keer ook al niet! HMPF! Nou ja ik moet gewoon ver en veel fietsen. Geen gezeur!
    pi_24949161
    Ondanks flink wat bier tijdens het carnavallen ben ik na de 1e dag niets aangekomen, nu nog 2 dagen door zien te komen Maar ik weet dat het mn eigen schuld is als ik wel aan kom. Ach we zijn flink in beweging, dus denk dat het wel mee gaat vallen
    pi_24951191
    Gewoon zorgen dat je niet uit de polonaise raakt Meimeltje!
    pi_24956319
    OK de nieuwe stand van vanmorgen:
    Essebes (1m77) (30,8) was 100 kg, weegt nu 96,2 kg en wil graag 95 kg wegen -3,8

Ik zag net iets voorbij komen over een crosstrainer. Zijn de gebruikers hier een beetje tevreden over?
    Ik overweeg er zelf een te kopen, maar ik twijfel een beetje.
    De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
    (Roos Vonk)
      zondag 6 februari 2005 @ 19:12:20 #50
    94337 DusDat
    Livin' A Gay Life
    pi_24957767
    Een crosstrainer is erg effectief. Ik doe hem altijd wel op de sportschool. Je belast wat minder je knieen wat je anders wel bij de loopband hebt, ik dan.
    Het leuke is de hellingsprogramma's en de achterwaartsknop.
    In 30minuten tijd verbrand ik zo'n 420 calorieen. Dus het zeker een slim apparaat.
    Someday you're gonna know
    There's more to get than what you've got
    You gotta learn to let go
    Stop living it up, ready or not
    pi_24958332
    quote:
    Op zondag 6 februari 2005 19:12 schreef DusDat het volgende:
    Een crosstrainer is erg effectief. Ik doe hem altijd wel op de sportschool. Je belast wat minder je knieen wat je anders wel bij de loopband hebt, ik dan.
    In 30minuten tijd verbrand ik zo'n 420 calorieen. Dus het zeker een slim apparaat.
    En weet je ook iets over de spiergroepen die je hiermee belast? Ik heb ooit gehoord dat een crosstrainer meer groepen belast dan andere apparaten?

De loopband trekt mij helemaal niet, maar de crosstrainer ligt mij geloof ik wel.

Ik twijfel eigenlijk met name omdat ik nog een jaar lang aan mijn sportschool vastzit.
    De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
    (Roos Vonk)
      zondag 6 februari 2005 @ 21:15:22 #52
    22273 Dizer
    Save the beard!
    pi_24959630
    Ik heb gekozen voor een vast patroon met wegen. 1x in de week op zondag na 1e wc bezoek en na het tenissen. "s avonds lijkt me niet zo goed, want dan heb je als het goed is al weer wat eten op en zo. Maar bedankt
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 21:44 schreef MisterJ.Lo het volgende:
    is bruin brood trouwens slecht voor je aangezien ik dat al 7 maanden niet gegeten heb (en daardoor denk ik zelf heel veel ben afgevallen)
    Maar nu wil ik wel weer beginnen met beetje brood eten (blijft lekker zeg maar )
    Volgens mij is bruin brood niet slecht voor je hoor. Het is zelfs gezonder dan wit brood. Maar als je al 7 maanden geen brood hebt gehad, wat voor ontbijt neem je dan?
    Friends don't let friends remain beardless...
    pi_24959793
    quote:
    Op zondag 6 februari 2005 12:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
    Gewoon zorgen dat je niet uit de polonaise raakt Meimeltje!
    Haha nou werd genoeg meegesleurd dus ik moest wel

Ben trouwens kotsmisselijk, dus heb het al bij 1 biertje moeten laten en bij de mac kreeg ik er ook niets in. Stond net voor de gein op de weegschaal en was een halve kilo lichter dan vanmorgen.
    pi_24961411
    ik heb zelf een maand geleden een kettler crosstrainer gekocht, en ben er heel erg blij mee. Ik probeer zo mogelijk elke dag een halfuurtje te trainen en dan kan ik tegelijkertijd lekker tv kijken. Crosstrainers belasten je knieeen minder dan gewoon hardlopen en je beweegt je armen mee dus dan verbrand je extra veel calorieen. Ik heb wel een dure want ik wilde eentje met een zwaar vliegwiel. Die goedkopere crosstrainers hebben vaak een vliegwiel van 5 of 6 kilo en daar trap je zo doorheen. Die van mij heeft een vliegwiel van 18 kilo (en hartslagmeting) dus ik kan nog flink opbouwen in zwaarte als ik wil. Ik geloof dat van alle cardio-apparaten in de sportschool de crosstrainer nog het meeste calorieen verbrand, dus het is echt wel heel goed voor je.
    pi_24965997
    Het is weer maandag...mijn weegdag dus. En aangezien ik een hele tijd geschommelt hebt qua gewicht, maar nu al een tijdje onder de 80 weeg verander ik mn regel maar een x

oud:
    Meimeltje (1m64) (29,7) was 92,5 kg, weegt nu 80,0 kg en wil graag 65 kg wegen -12,5

nieuw:
    Meimeltje (1m64) (29,3) was 92,5 kg, weegt nu 78,7 kg en wil graag 65 kg wegen –13,8
    pi_24967201
    Ik heb sinds 1 oktober 2004(114,5 kg BMI 36,14) mijn eetpatroon drastisch omgegooid…………ik noem het zo, omdat op het moment als ik tegen mezelf zeg dat ik op dieet ben…………..het me niet lukt, en vreetbuien eerder regelmaat worden dan uitzonderingen..

De eerste maanden daarna ben ik elke weegschaal uit de weg gegaan………. bang om een slaaf te worden van de weegschaal………….pas toen mijn broeken te groot werden durfde ik het aan om een weegschaal in huis te halen en een streefgewicht vast te stellen.

Nu wil ik dus graag ter ondersteuning met jullie meedoen.

Liza1964 (1.78) (28,88) was 114,5 kg weegt nu 91,5 kg en wil graag 75 kg wegen (-23)
    pi_24968080
    Welkom Liza1964, begrijp ik nu goed dat je in ruim 4 maanden tijd 23 kilo bent afgevallen? Dat is erg veel. Wat doe je zoal om af te vallen. Wat eet je? Sport je veel?
    pi_24969177
    Thx Kaputwiehund,…..ik eet veel meer als voorheen… ik doe een variatie op de montiac methode:
    ‘s Morgens begin ik met een glas verse sinasappelsap, eet een kiwi, en peer of een ander stuk fruit………..wacht dan een half uur en dan eet ik 2 sneetjes volkoren bruin met suikervrije jam.

’s Middags eet ik 2 of 3 sneetjes volkoren brood………met suikervrije jam of tomaat of Zwitserse strooikaas met een glas melk 0% vet

’s Avonds eet ik groente en vlees of vis / of vegetarisch

Rond een uur of 16.00 snack ik vaak wat 20+ kaas of iets van fruit of een cup off soup.

Met alles wat ik eet let ik op hoeveel vet erin zit of als er suiker toegevoegd is. Probeer buiten het ontbijt en lunch heel gevarieerd te eten en te zorgen dat ik van alles binnen krijg, verder drink ik heel veel water en gebruik na elke maaltijd een voedingssupplement met chroom en appelazijn………….. of dat werkelijk werkt geen idee (maar tussen mijn oren wel ).

Verder wandel ik iedere dag minimaal een halfuur, laat tegenwoordig de auto staan en pak de fiets en sport sinds 1 januari 2x in de week.
    pi_24971686
    quote:
    Op maandag 31 januari 2005 21:27 schreef Bubsel het volgende:

[..]

Bubsel (1m71) (46,5) was 145,8 kg, weegt nu 136,3 kg en wil graag 74 kg wegen -9,5
    Mijn niewe regeltje is:

Bubsel (1m71) (46,3) was 145,8 kg, weegt nu 135,5 kg en wil graag 74 kg wegen -10,3

Het is een thuisweeg weekje want er is geen WW in verband met carnaval.

Weer 8 ons kwijt ben er weer tevreden over!
    pi_24975344
    quote:
    Op zondag 6 februari 2005 22:49 schreef octopussy het volgende:
    ik heb zelf een maand geleden een kettler crosstrainer gekocht, en ben er heel erg blij mee.
    ...
    Ik heb wel een dure want ik wilde eentje met een zwaar vliegwiel. Die goedkopere crosstrainers hebben vaak een vliegwiel van 5 of 6 kilo en daar trap je zo doorheen. Die van mij heeft een vliegwiel van 18 kilo (en hartslagmeting) dus ik kan nog flink opbouwen in zwaarte als ik wil.
    Mag ik vragen hoe duur 'ie was?
    Ik heb er zelf een gezien op www.marbeco.nl van € 135,= 2 vriendinnen zijn hier erg enthousiast over, maar ik hoor graag ook geluiden van anderen
    (Roos Vonk)
    pi_24975627
    Essebes, waarom vraag je niet of je hem eens mag proberen bij een vriendin?
      maandag 7 februari 2005 @ 23:05:37 #62
    12236 Funnie
    PsychoBitch
    pi_24979064
    Hallo was ik weer..

Ik heb gelukkig geen onderzoeken gehad. mijn verhaal was duidelijk genoeg.
    De Dubbele Nexium en mijn band bijna leeg werkt wel.
    Ik kan weer eten ! EN HOE

Maar goed. ff weer op krachten komen. Weegschaal was vanmorgen dus ook niet erg lief. Maar das mijn eigen schuld.Was ff aan het inhalen wat ik gemist had. Vanaf vanmorgen is het weer strak regiem. Want weeek 14 of 15 ben ik aan de beurt voor mijn buikcorrectie. Maar ik twijvel enorm of ik het wel zal laten doorgaan of niet. Ik ga hiermee nog even een gesprek aan met mijn chirurg. Over het hoe en wat.

Mijn sportschool is vanaf vandaag all in geworden. Waardoor ik veel dingen nu ook ter ontspanning gratis kan gaan doen. Morgen ga ik de sportschool maar eens opzoeken dan

Ik hoop alleen dat ik morgen niet teveel spierpijn heb, want ik ben vanavond hier in huis enorm op mijn bek gegaan. En heb er een blauwe elleboog en hoofdpijn aan over gehouden. Mijn nek en schouder doen dus ook pijn. Maar goed we zien morgen wel weer verder...

Ik ben dus erg aan het klungelen hier momenteel.

Ik heb hier een hele goede (enorm grote)step staan die ik eigenlijk nog steeds niet gebruik. omdat het te zwaar voor mij is. Maar toch ook maar eens gaan opnieuw proberen. Aangezien de conditie best wel beter is geworden.
    pi_24986303
    quote:
    Op maandag 7 februari 2005 10:45 schreef Liza1964 het volgende:

Liza1964 (1.78) (28,88) was 114,5 kg weegt nu 91,5 kg en wil graag 75 kg wegen (-23)
    Jij gaat goed
    Carpe diem
      Licht Ontvlambaar dinsdag 8 februari 2005 @ 12:24:24 #64
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_24986439
    Ben vanmorgen toch maar weer eens op de weegschaal geklommen en dat maakte mij blij

Oud:
    Sjeen (1m70) (36,3) was 105 kg, weegt nu 105 kg en wil graag <100 kg wegen 0

Nieuw:
    Sjeen (1m70) (35,9) was 105 kg, weegt nu 104 kg en wil graag <100 kg wegen -1

En ik heb niks geks gedaan... alleen maar geen tweede keer opgeschept 's avonds
    pi_24986502
    Helpt veel water drinken nou wel of niet?
    pi_24990114
    Haai! Ik wil graag ook meedoen!

Leintje (1m74) (33.08) was 100.4 kg, weegt nu 100.4 kg en wil graag 75 kg wegen -0

Liefs
      dinsdag 8 februari 2005 @ 20:49:18 #67
    94337 DusDat
    Livin' A Gay Life
    pi_24992195
    Veel water drinken is voor mij niet echt effectief qua hongerbestrijding [wat sommige mensen/artikelen] beweren, maar ik voel me er goed bij om veel water te drinken. Het reinigt je lichaam van binnuit: afvalstoffen zijn sneller weg. Je ziet er beter uit als je veel water drinkt.
    Bij mensen die ik ken werkt water wel weer vullend. Dus je kan het daarom proberen, maar er zijn dus ook zat andere redenen waarom je water zou moeten drinken.

Als mensen zich afvragen waarom ik hier soms ff langshuppel en post: ik vind het wel interessant enzo. Heb zelf geen overgewicht, maar vind het interessant allemaal.
    Allemaal veel succes met het behalen van je doelstellingen!
    Someday you're gonna know
    There's more to get than what you've got
    You gotta learn to let go
    Stop living it up, ready or not
    pi_24993164
    Welkom Liza en Leintje!!

En natuurlijk heel veel suc6
    pi_24994739
    Hi all,

Ik ga dinsdag beginnen met lijnen.
    Ben 1,92 lang. Weeg 95kilo mijn BMI is 26. Niet echt hoog dus.
    Maar dat BMI kan me gestolen worden. Al van jongs af aan wordt ik gepest met mollig zijn. Ik word overmorgen 21 (JOEPIE) en zit nu op de hogeschool van Amsterdam. Maar zelfs daar word ik gewoon "Bolle" genoemd... HAd wel verwacht dat mensen wat volwassener werden, maar helaas.

Ik wil er dus voor eens en altijd vanaf zijn.
    Mijn moeder en zussen gaan Weight Watchers doen. Mede omdat het gewoon je eetpatroon veranderd en dat is slecht bij mij.
    Hiervoor heb ik nog eens samen met mijn ma een dieet gedaan waar je 3 producten van dat dieet per dag mocht eten/drinken. Dat ging erg goed. Na 2 weken was ik al 10kilo kwijt. Maarjah het meeste is vocht en mijn eet gewoonte veranderd er niet door.

Mijn eetgewoonte nu:
    geen ontbijt (heel slecht)
    ongeveer 4 boterhammen op een dag. Maar als ik geen zin heb haal ik ook rustig bij de shop op school. Meestal dan een hamburger...
    Avond eet ik niet bijzonder veel.
    En savonds is het meestal wel iets te snaaien. Gewoonte geworden om bij een film ofzo iets te eten. Dus Chips, snoep, liga. Wat er maar is.

Naast dit alles snoep ik niet veel. Want er is nooit koek, soms wat snoep (wat binnen een dag weg is).

Dan doe ik ook nog eens aan squash. Speel meestal 2x per week een uur. En soms 3x per week.

Alleen nu mijn probleem. Dinsdag gaan we met zijn allen beginnen maar ik ben een Man. En al die boekjes van de WeightWatchers zijn voor vrouwen!!! Dan moet ik als man een eigen pakket kopen met een cd-rom die ik niet gebruik, een tabel om je gewicht in te vullen (heb excel op mijn pc staan) een boekje met alle punten (die heeft mijn moeder al). En dan een boekje hoeveel punten een man mag eten per dag.
    En dat laatste weet ik dus niet!!! En daarvoor wil ik geen 75,- gaan betalen om een getal te weten. Weet iemand dat misschien?

Ik heb trouwens een weddenschap met mijn moeder en zus gedaan.
    Mijn moeder en zus mogen 10kilo afvallen en ik 12kilo. (omdat mannen sneller afvallen). Wie het eerst dit afgevallen is krijgt 50,- van de anderen
    pi_24996624
    hoi drukvout, ik heb dit uit het forum van weightwatchers.nl gekopieerd. Het is de nieuwe manier van de WW om je dagtotaal aan points uit te rekenen:

Ben je:
    vrouw: 7
    man: 15

Ben je:
    18-20 jaar: 5
    21-35 jaar: 4
    36-50 jaar: 3
    51-65 jaar: 2
    ouder dan 65 jaar: 1

Hoeveel weeg je:
    Laat het laatste cijfer van je gewicht weg en gebruik het overblijvende getal (indien je 70 tot 79 kilo weegt gebruik je de 7, weeg je 119 dan gebruik je 11).

Hoe groot ben je:
    kleiner dan 1.60m: 1
    1.60m of groter: 2

Wat is je dagelijkse activiteit:
    Uitsluitend zittend werk: 0
    Voornamelijk zittend werk waarbij je soms wel rechtstaat of enkele verplaatsingen maakt: 2
    Voornamelijk staand werk: 4
    Verricht lichamelijke arbeid: 6

Wil je:
    Gewicht verliezen: 0
    Huidige gewicht stabiel houden: 4

De uitkomst nu optellen en dan heb je je points dagtotaal.

Oja, ik vind de weddenschap opzich wel ok, maar het is niet echt stimulerend om er een wedstrijd met anderen van te maken. Je kan beter zeggen dat je voor elke kilo die je afvalt een bepaald bedrag krijgt (5 euro ofzo). Das eerlijk voor iedereen.
    pi_25001882
    Morgen wordt ik 21. dus 4 punten
    ben nu 85 dus 9 punten
    ben 1,92 2 punten
    voornamelijk zittend werk met wat verplaatsingen (school, informatica) 2 unten
    gewicht verliezen 0 punten

totaal 32punten... Best veel
    Bedankt octopussy

De weddenschap is meer een steun in de rug om je aan je dieet te houden, en niet te snoepen.
    Als je een bedrag per kilo gaat geven dan heeft het weinig nut want iedereen van de 3 wil afvallen.
    pi_25002210
    quote:
    Op zondag 6 februari 2005 19:12 schreef DusDat het volgende:
    Ik zet m altijd op manueel Niveau 15 van 20 max, en doe 300cal in een kwartiertje.. met de andere apparaten erbij kom ik meestal uit op 2000 cal per training (2 uur trainen) tot dus ver 14 kilo afgevallen in een kleine 5 weken i.c.m. weightwatchers dieet.
    pi_25004179
    quote:
    Op woensdag 9 februari 2005 09:15 schreef DrukVout het volgende:
    Morgen wordt ik 21. dus 4 punten
    ben nu 85 dus 9 punten
    ben 1,92 2 punten
    voornamelijk zittend werk met wat verplaatsingen (school, informatica) 2 unten
    gewicht verliezen 0 punten

totaal 32punten... Best veel
    Bedankt octopussy

De weddenschap is meer een steun in de rug om je aan je dieet te houden, en niet te snoepen.
    Als je een bedrag per kilo gaat geven dan heeft het weinig nut want iedereen van de 3 wil afvallen.
    geen dank.

Maar denk eens na, als degene die het snelst bij het streefgewicht is het geld krijgt dan is er toch geen lol meer aan voor de anderen. Lijkt me heel demotiverend. Afvallen moet je echt alleen voor jezelf doen, en niet om er een wedstrijdje van te maken. Bovendien kan je echt van te voren niets zeggen over de snelheid waarmee je afvalt. Dat is heel persoonlijk en bijna iedereen krijgt vroeg of laat met een plateau te maken. En als laatste wilde ik nog even zeggen dat het ook belangrijk is om te kijken naar wie de kilo's er ook daadwerkelijk af houdt. Je kan binnen enkele weken 10 kilo afvallen (veel mannen kunnen dit, bij vrouwen gaat het vaak veel minder snel) maar als het er binnen een halfjaar weer aanzit met een beetje extra, dan is het niet eerlijk dat je gewonnen hebt lijkt me.
    pi_25004274
    quote:
    Op maandag 7 februari 2005 19:30 schreef Essebes het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe duur 'ie was?
    Ik heb er zelf een gezien op www.marbeco.nl van � 135,= 2 vriendinnen zijn hier erg enthousiast over, maar ik hoor graag ook geluiden van anderen
    die van mij was 500 euro

maar goed, dan heb je ook een professioneel merk met een zwaar vliegwiel. Kijk voor de grap eens naar de zwaarte van het vliegwiel van de goedkope crosstrainers (tot 200 euro).
    nouja, ik snap dat maar weinig mensen 500 euro aan een crosstrainer uit zouden willen geven, maar goed ik heb het er na een jaar uit als ik het vergelijk met de sportschool.
    pi_25011021
    quote:
    Op woensdag 9 februari 2005 11:56 schreef octopussy het volgende:

[..]
    nouja, ik snap dat maar weinig mensen 500 euro aan een crosstrainer uit zouden willen geven, maar goed ik heb het er na een jaar uit als ik het vergelijk met de sportschool.
    Het bedrag lijkt wel veel, maar de sportschool is echt duurder, vandaar dat ik me aan het orienteren ben en niet alleen naar de allergoedkoopste kijk.

Die ik had gezien, heeft een vliegwiel van 9 kg. Ik zal eens verder kijken wat een beetje het gewicht van een vliegwiel moet zijn om duurzaam nut te hebben.

Bedankt voor alle info tot nu toe
    (Roos Vonk)
    pi_25018603
    essebes Waarom maak je niet eerste je abbo bij de sportschool af? Dat lijkt me toch redelijk zonde van het geld. Bovendien heb je bij de sportschool de mogelijk om eens van apparaat te wisselen en andere spiergroepen te trainen.
      donderdag 10 februari 2005 @ 08:20:33 #77
    2603 Zusje
    beroepsoptimist
    pi_25018621
    Was de vorige keer een paar ons aangekomen. maar afgelopen week bijna een kilo afgevallen, dus mijn stand nu

Zusje (1m77) (30,5) was 107,3 kg, weegt nu 95,0 kg en wil graag 80 kg wegen -12,3

ben bijna op de helft
    pi_25018642
    Een verlate update! Ik was vorige week aan de beurt, maar door alle drukte er niet aan toegekomen.
    Tot en met deze post zijn alle updates verwerkt.

Bolletje (1m78) (28,6) was 94,5 kg, weegt nu 90,5 kg en wil graag 75 kg wegen -4
    Bubsel (1m71) (46,3) was 145,8 kg, weegt nu 135,5 kg en wil graag 74 kg wegen -10,3
    Cutie (1m87) (28,6) was 106,5 kg, weegt nu 100,1 kg en wil graag 75 kg wegen -6,4
    Droeke (1m70) (29,24) was 92,5 kg, weegt nu 84,5 kg en wil graag 75 kg wegen -8
    DrukVout (1,92) (28,8) was 95,0 kg, weegt nu 95,0 kg en wil graag 83 kg wegen -0,0
    Essebes (1m77) (30,8) was 100 kg, weegt nu 96,2 kg en wil graag 95 kg wegen -3,8
    Faithy (1m75) (25,1) was 87 kg, weegt nu 77 kg en wil graag 70 kg wegen -10
    Fannetje (1m75) (25,7) was 100,8 kg, weegt nu 78,7 kg en wil graag 75 kg wegen -22,1
    Funnie (1m70) (28,4) was 130 kg, weegt nu 82,1 kg en wil graag 80 kg wegen -47,9
    Gaoxing (1m72) (26,7) was 94,5 kg, weegt nu 80 kg en wil graag 70 kg wegen -14,5
    Gia (1m72) (31,7) was 98,6 kg, weegt nu 93,9 kg en wil graag 68 kg wegen -4,7
    Glimworm (1m75) (28,7) was 98 kg, weegt nu 88,0 kg en wil graag 70 kg wegen -10
    Isabeau (1m67) (29,7) was 96,6 kg, weegt nu 82,8 kg en wil graag 65 kg wegen -13,8
    jolene (1m58) (35,45) was 88,5 kg, weegt nu 88,5 kg en wil graag 85 kg wegen
    Kaputwiehund (1m73) (25,60) was 114,5 kg, weegt nu 76,5 kg, en wil graag 75 kg wegen -38
    Knuppelhout (1m89) (29,4) was 114 kg, weegt nu 105,4 kg en wil graag wegen <100 kg -8,6
    Leintje (1m74) (33.08) was 100.4 kg, weegt nu 100.4 kg en wil graag 75 kg wegen -0
    m@x(1m65) (30,9) was 88 kg, weegt nu 84 kg en wil graag 65 kg wegen -4
    marchien (1m74) (27,74) was 87 kg, weegt nu 84 kg en wil graag 65 kg wegen -3,0
    MazeNL (1m95) (25,77) was 116, weegt nu 98 kg en wil graag 84 kg wegen -18
    Meimeltje (1m64) (29,3) was 92,5 kg, weegt nu 78,7 kg en wil graag 65 kg wegen –13,8
    Merisse (1m70) (25,08) was 81,5 kg, weegt nu 72,5 kg en wil graag 68 kg wegen - 9
    miss_dynastie (1m70) (36,1) was 106,5 kg, weegt nu 104,3 kg en wil graag 72 kg wegen -2,2
    miss_sly (1m65) (29,2) was 84,5 kg, weegt nu 79,5 kg en wil graag 75 kg wegen -5 ,0
    Miss_s(1m70) (31,5) was 98 kg, weegt nu 91 kg en wil graag 70 kg wegen -7
    M82 (1m75) (24,49) was 94,1 kg, weegt nu 75,2 kg en wil graag 68 kg wegen -18,9!!!!
    Nitai (1m77) (38,36) was 127 kg, weegt nu 120,2 kg en wil graag 100 kg wegen -6,8
    octopussy (1m76) (30) was 107,8 kg, weegt nu 92,8 kg en wil graag 70 kg wegen -15
    Pandorah (1m68) (25,8) was 89,5 kg, weegt nu 72,8 kg en wil graag 65 kg wegen -16,7
    Riann (25,4) was 102 kg, weegt nu 75 kg en wil graag 70 kg wegen -27 kg en 163 cm
    Sanne (1m48) (25,3) was 73 kg, weegt nu 55,5 kg en wil graag 54? kg wegen -18,1
    Sjeen (1m70) (35,9) was 105 kg, weegt nu 104 kg en wil graag <100 kg wegen -1
    stoopkind (1m76) (27,6) was 92 kg, weegt nu 85,5 kg en wil graag 70 kg wegen -6,5
    Sugar (1m68) (25,4) was 76 kilo, weegt nu 71,80 kg en wil graag 63 kg wegen -4,20 kg
    Teigan (1m60) (36,36) was 96,1 kg, weegt nu 93,1 kg en wil graag 90 kg wegen -3
    Twistednerve (1m94) (27,63) was 104 kg, weegt nu 104 kg en wil graag 92 kg wegen
    XemmyX (1m65) (28.46) was 80 kg, weegt nu 76,7 kg en wil graag 65 kg wegen -3,3
    ZedKet (1m84) (35,39) was 119,8 kg, weegt nu 119,8 kg en wil graag 100 kg wegen -0,0
    Zusje (1m77) (30,5) was 107,3 kg, weegt nu 95,0 kg en wil graag 80 kg wegen -12,3
    pi_25042107
    wil er morgen nog iemand mee naar saunacomplex Soesterberg? we hebben een plaatsje....
    pi_25042391
    We hebben een goedkoop plaatsje: 22.50 voor de hele dag sauna, inclusief badjas/handdoek en lunch!
    Zou wel fijn zijn als er iemand nog ineens kan, want nu zitten we met een ongelijk aantal waardoor de aandieding voor 1 persoon niet zou gelden, waardoor het ineens erg duur wordt!

Dus, wie o wie wil bij nader inzien toch een dagje lekker relaxen!
    pi_25043572
    Vergeet ik te linken naar het topic waar je alles kunt lezen en je heel enthousiast kunt melden

Dieetclubmeeting VI

Ow ja, en het is niet eng
    pi_25044073
    En er gaan geen mannen mee alleen leuke (te dikke) fokmeiden
    The death of one man is a tragedy. The death of a million men is a statistic.
    pi_25045233
    Halllo,
    Ik had een vraagje over de Weight Watchers.
    Ik krijg van de week een cdrom thuisgestuurd, die heeft alleen geen betrekking op het flexipoints systeem.
    Het enige verschil tussen het oude punten systeem en het flexi systeem is toch:
    voor 2 punten onbeperkt aardappelen eten
    voor 3 of 4 punten onbeperkt pasta eten
    en onbeperkt drinken van dranken die ongeveer 13 kcal per 100 ml bevatten ??
    Ik heb via het berekeningetje die hier in het topic stond berekend dat ik 26 punten mag gebruiken, dit geldt ook voor het flexi systeem?
    Hoe werkt dit nou eigelik allemaal?
    Ik ga nu gewoon me punten opzoeken in het boekje van het oude punten systeem? ik kan nog gewoon de recepten gebruiken van het oude punten systeem? maar mag wel ineens meer aardappelen eten?

Ik heb al gezocht op internet en ben ook op het forum geweest van de weightwatchers, maar ik zoek eigenlijk iemand die er ervaring mee heeft.

Tnx!
    pi_25045742
    Sorry maar ik was nog wat vergeten te vragen.

Ik eet nu minder dan ik dalijk met de Weightwatchers ga eten, is dit een probleem? Heb ik kans dat ik aankom? Zoja moet ik dan alsnog minder punten gaan eten?
    Wie heeft er een idee ?
    pi_25047019
    Hallo allemaal!

Daar was ik ook weer even.
    Na een heerlijke vakantie en een kleine dip wat het gewicht betreft zit ik met m'n gewicht weer netjes laag in de 75, dus mijn BMI is nogsteeds (alweer, na de vakantiekilo's) onder de 25
    Ik heb nu nog 11 weken bij Ladyline om in ieder geval 5 (ik hoop op 7) kilo kwijt te raken. Er zijn trouwens in de tussentijd ook weer wat cm af, in totaal ben ik nu sinds ik met Ladyline ben begonnen 130 cm kwijtgeraakt

Als het voor degenen die updaten makkelijker is om mij uit de lijst te halen dan is dat prima. Ik hoop nu toch echt onder die bmi grens van 25 te blijven, dus eigenlijk 'hoor' ik hier ook niet meer. Ik blijf wel meelezen hier om te zien hoe het jullie vergaat en om jullie tips en trucks wat betreft het afvallen te lezen!!

Heel fijn weekend allemaal!!
    -XXX-
    pi_25059488
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 19:57 schreef Darkphorze het volgende:
    Sorry maar ik was nog wat vergeten te vragen.

Ik eet nu minder dan ik dalijk met de Weightwatchers ga eten, is dit een probleem? Heb ik kans dat ik aankom? Zoja moet ik dan alsnog minder punten gaan eten?
    Wie heeft er een idee ?
    Dat geeft niet hoor dat je meer gaat eten had ik ook. Ik ben nu 10.3 kilo kwijt. De eerste weken heb je kans dat je aankomt maar over het algemeen is dat niet het geval.

Ik kan voor je als ik vanavond thuis ben wel het lijstje posten van het flexipoints systeem hoe je de punten berekend.
    pi_25060013
    Bubsel: Als je dat wilt doen heel graag, want ik snap nog niet echt veel van het nieuwe systeem. Maar ik heb echt heel erg veel ervaringen gehoord en gelzen over de Weightwatchers en iedereen raak er echt enorm veel kilo's mee kwijt, zoals jij

Alvast bedankt!
    pi_25060886
    zeker aan te raden weightwatchers..... geen kots dieet met vieze gerechten, gewoon aan de punten houden, met sport erbij (1600 tot 2000 Kcal per training) val ik 3 kilo per week af.. oftewel ik ben straks in een kleine 3 maanden (verwacht ik) 32 kilo kwijt geraakt.. simpel toch.. dat afvallen met weightwatchers ..NICE
    pi_25063115
    FlexiPoints

1. Bent U:
    a) ben je een vrouw? 7
    b) ben je een man ? 15

2. Hoe oud bent U?
    a) ben je tussen de 18-20 jaar 5
    b) ben je tussen de 21-35 jaar 4
    c) ben je tussen de 36-50 jaar 3
    d) ben je tussen de 51-65 jaar 2
    e) ben je ouder dan 65 jaar 1

3. Hoeveel weegt je???
    Laat het laatste cijfer van uw
    gewicht weg, en noteer het
    overblijvende getal.

Voorbeelden:

Indien u 70 tot 79 kilo
    weegt, noteer dan 7.
    Indien u 110 tot 119 kilo
    weegt, noteer dan 11.

4. en dan uw lengte...
    a) bent u kleinder dan 1.60 m 1
    b) of bent u groter dan 1.60 m 2

5. dagelijkse activiteit?

a) zit u uitsluitend tijdens uw werk. 0
    b) als je meestal zit maar soms ook loopt of staat 2
    c) als je meestal staat tijdens uw werk. 4
    d) als u lichamelijk werk doet 6

6. wilt U:
    a) afvallen 0
    b) op gewicht blijven 4

Tel de resultaten op en u heeft uw POINTS dagtotaal
    pi_25063230
    Ervaring met het oude systeem heb ik niet maar ik dacht dat alleen die pasta en de aardappelen veranderd waren. En die recepten kan je ook nog gebruiken je zal alleen die bekende punten voor pasta/aardappelen moeten veranderen. Trouwens als je volkorenpasta neemt mag je voor 3 punten onbeperkt (zoveel je vol zit niet overdrijven natuurlijk) pasta eten.

Bij de frisdranken is het 18 kcal per liter en zonder cafeïne/theïne wat je als water mag drinken.

Als je wilt kan ik nog wat linkjes sturen van msn groups die ook over de WW gaan.
    pi_25063427
    Bedankt Bubsel!

Je mag die linkjes ook naar mijn email sturen hoor, of hier op de site dan hebben andere mensen er ook wat aan, kijk maar ( vega@heelsnelinternet.nl )

Groetjes
    pi_25077570
    quote:
    Op woensdag 9 februari 2005 00:27 schreef octopussy het volgende:
    hoi drukvout, ik heb dit uit het forum van weightwatchers.nl gekopieerd. Het is de nieuwe manier van de WW om je dagtotaal aan points uit te rekenen:

Ben je:
    vrouw: 7

Ben je:
    18-20 jaar: 5
    21-35 jaar: 4
    36-50 jaar: 3
    51-65 jaar: 2
    ouder dan 65 jaar: 1

Hoeveel weeg je:
    Laat het laatste cijfer van je gewicht weg en gebruik het overblijvende getal (indien je 70 tot 79 kilo weegt gebruik je de 7, weeg je 119 dan gebruik je 11).

Hoe groot ben je:
    kleiner dan 1.60m: 1
    1.60m of groter: 2

Wat is je dagelijkse activiteit:
    Uitsluitend zittend werk: 0
    Voornamelijk zittend werk waarbij je soms wel rechtstaat of enkele verplaatsingen maakt: 2
    Voornamelijk staand werk: 4
    Verricht lichamelijke arbeid: 6

Wil je:
    Gewicht verliezen: 0
    Huidige gewicht stabiel houden: 4

De uitkomst nu optellen en dan heb je je points dagtotaal.

Oja, ik vind de weddenschap opzich wel ok, maar het is niet echt stimulerend om er een wedstrijd met anderen van te maken. Je kan beter zeggen dat je voor elke kilo die je afvalt een bepaald bedrag krijgt (5 euro ofzo). Das eerlijk voor iedereen.
    zullen we hem anders nog een keertje neerzetten?
      maandag 14 februari 2005 @ 00:51:46 #93
    82726 The_BoezelaaR
    Chronisch vliefd
    pi_25079847
    Ik wil nu eindelijk ook gewicht gaan verliezen

Zit nu iets van 1,5 jaar op kamers, en het is in die periode echt NIET goed gegaan. Van een kilootje of 84 (wat een BMI van 24 oplevert) zit ik nu tegen de 100 kg (wat een schrikbarend BMI van 28,5 oplevert). Ow, bij een lengte van 1.87

Ik heb hier eerder al eens een bericht of wat gezet, maar ben nu een stuk serieuzer. Ik wil het er echt af hebben, en terug naar die 84 in elk geval .

Voor mezelf heb ik in mn hoofd om dit te doen met 2 maaltijden per dag: lunch (geroosterde boterhammen) en (warm) avondeten (wat ik of een huisgenoot kookt, wisselend dus ). En ik heb hier een frisdrankfles die ik gedurende een dag bijvul met kraanwater.

Het enige is dat ik van mezelf weet dat ik gedurende zo'n dag, niet eens voor de trek of zo, een zak chips of drop opentrek .... Iemand tips om dit te stoppen ?

Alvast bedankt, en jullie hebben er een regelmatige bezoeker bij :

The_BoezelaaR (1m87) (28,5) was 100 kg, weegt nu 100kg en wil graag 84 kg wegen

Met een weegmoment dus aan het eind van het weekend, op zondagavond ....
    I don't trust books. They're all facts and no heart
    Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
    Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
    pi_25082250
    quote:
    Op zaterdag 12 februari 2005 19:42 schreef dp81 het volgende:
    zeker aan te raden weightwatchers..... geen kots dieet met vieze gerechten, gewoon aan de punten houden, met sport erbij (1600 tot 2000 Kcal per training) val ik 3 kilo per week af.. oftewel ik ben straks in een kleine 3 maanden (verwacht ik) 32 kilo kwijt geraakt.. simpel toch.. dat afvallen met weightwatchers ..NICE
    Ik gun het je van harte, maar of 32 kilo in 3 maanden afvallen op een gezonden en verantwoorde manier mogelijk is, waag ik toch echt te betwijfelen. Dit klinkt toch als behoorlijke roofbouw op je lichaam. Bovendien zul je merken dat de kilo's er naar verloop van tijd minder snel afgaan

Welkom The_BoezelaaR
    pi_25082908
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 00:51 schreef The_BoezelaaR het volgende:

Het enige is dat ik van mezelf weet dat ik gedurende zo'n dag, niet eens voor de trek of zo, een zak chips of drop opentrek .... Iemand tips om dit te stoppen ?
    De tip is eigenlijk heel eenvoudig: gooi al dat spul waar je door verleidt wordt weg, of geef het aan iemand anders.

Je kan namelijk niet eten wat er niet is...

Verder raad ik je toch aan om op z'n minst 3 maaltijden per dag te eten. Ontbijt (al is het maar een stuk fruit), lunch, avondeten. Anders denk ik dat het heel moeilijk vol te houden is. Probeer voornamelijk verse ingredienten te gebruiken bij je maaltijden (veel groente en fruit), daarvan kun je een boel eten en toch weinig calorieen binnen krijgen.

Veel succes!
    If it's not tied down, it's a cat toy.
    pi_25082992
    Probeer vaste tijden aan te houden voor die "snack" momenten. en probeer dan in plaats van een zak chips iets te eten wat minder schaderlijk is. sneetje ontbijtkoek, fruit of rauwe groenten. Het is iets waar je doorheen moet. Op een gegeven moment gaat het vanzelf
    pi_25084064
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 08:45 schreef kaputwiehund het volgende:

[..]

Ik gun het je van harte, maar of 32 kilo in 3 maanden afvallen op een gezonden en verantwoorde manier mogelijk is, waag ik toch echt te betwijfelen. Dit klinkt toch als behoorlijke roofbouw op je lichaam. Bovendien zul je merken dat de kilo's er naar verloop van tijd minder snel afgaan

Welkom The_BoezelaaR
    Ik eet ruim voldoende iedergeval.. en heb geen lichamelijke klachten, dus ik vind het wel best zo, als ik blessures krijg oid dan doe ik t wel weer iets rustiger aan.
      maandag 14 februari 2005 @ 12:29:03 #98
    3542 Gia
    User under construction
    pi_25084745
    Ben weer drie weken niet naar de WW geweest. Eerste week vanwege een party, tweede week moest ik versieren voor de carnaval op de school van de jongste en afgelopen week was ik op vakantie. Zit nog steeds niet onder mijn laagste gewicht van begin december dus doe donderdag gewoon een update, zelfs als die negatief is. Is in elk geval nog onder mijn begingewicht en dan kan ik van daaruit weer verder.

Maar goed, de lente komt eraan, dus kunnen we weer regelmatig gaan wandelen en fietsen. Ga er weer flink tegenaan met in mijn achterhoofd leuke kleren kunnen dragen van de zomer.

Iedereen veel succes.
      † In Memoriam † maandag 14 februari 2005 @ 12:53:16 #99
    43556 miss_dynastie
    pi_25085044
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 00:51 schreef The_BoezelaaR het volgende:
    Niet in huis halen
    Al heb je huisgenoten, en dat bemoeilijkt e.e.a. weer
    pi_25085523
    Ik ben niks meer afgevallen. Gelukkig ook niet aangekomen. Ik hoop dat het weer komt dat ik ga afvallen. Ik voel me nu wel ff kut. Ik ben denk ik ziek. Koorts diarree hele erge oorpijn aan 1 kant en zit ook verstopt. Ik denk zelf aan een oorontsteking. Vanmiddag om 10 voor half 5 afspraak bij de dokter en dan hoor ik het wel. Ik had eigenlijk mijn eerste nachtdienst komende nacht en die nacht erop ook. Maar ik wacht af wat het vanavond is. Maar zoals het er nu voorstaan word het niks.

Aaaaaaaarch erg is dat.
    Verder iedereen veel succes en sorry dat ik hier de laatste tijd zo weinig kom.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')