abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221855413
https://www.nu.nl/binnenl(...)eg-blijft-nodig.html
Leerlingen vinden dat 'lhbtqia+-idee' door strot wordt geduwd: 'Uitleg blijft nodig

quote:
Scholieren kijken steeds negatiever naar homo's, bleek uit onderzoek. "Het wordt me door de strot gedrukt", zeggen leerlingen over voorlichting over de lhbtqia+-gemeenschap. Toch is uitleg noodzakelijk, juist van heteroseksuele mensen, vertellen leraren aan NU.nl.

"Meneer, ik ken helemaal niemand die gay is", zegt een leerling tegen Daan Krahmer. Hij geeft geschiedenis en maatschappijleer op een school in Eindhoven. "Hoezo? Je kent mij toch?" Even is het stil. "Maar u lijkt helemaal niet op Gordon."

Het is slechts een voorbeeld van een onwetende leerling. Maar volgens het onderzoek is de blik richting homo's veel negatiever. Het aandeel jongens dat positief staat tegenover homoseksualiteit daalde in vier jaar tijd van 40,3 naar 22,3 procent. Ook meisjes zijn steeds negatiever.

"Lettersoep, genderindoctrinatie en genderterreur" zijn termen die Krahmer "regelmatig" hoort. Het zijn termen die gebruikt worden om aan te geven dat gender- en seksuele diversiteit zouden worden 'opgelegd' aan hetero mensen. Het zijn woorden die kinderen die met hun eigen seksualiteit worstelen bijblijven, denkt Krahmer.

Dat die termen kwalijk zijn, staat buiten kijf. Maar het is veel napraten, denkt Maxe de Rijk. Zij is leerkracht in het speciaal onderwijs en was eerder docent maatschappijleer op het vmbo. "Leerlingen zien online content van influencers en politici die negatieve opmerkingen maken. Die praten ze na."
Online openlijk kritiek uiten

Dat ziet ook Thijs Smeenk, die namens COC Nederland tot de zomer voorlichting over de lhbtqia+-gemeenschap gaf op middelbare scholen. Het maakt lesgeven de afgelopen jaren moeilijker, zegt hij.

Hoe praktischer het schoolniveau, hoe negatiever de reacties waren. Ook waren jongeren met een migratieachtergrond minder vaak positief over homoseksualiteit dan jongeren met alleen een Nederlandse afkomst. Smeenk ziet dat terug in zijn lessen. "Er is meer agressie en weerstand."

Sociale media en de manosfeer spelen een rol in het antihomosentiment onder leerlingen. Smeenk en Krahmer zien de online omgeving als een plek waar kinderen en jongeren openlijk kritiek kunnen uiten op de queergemeenschap. "Vroeger deden ze dat stiekem", stelt Smeenk. "Nu lijkt er een podium te zijn waarop je gewoon kan zeggen dat je 'ertegen' bent."

De scholieren die Smeenk ziet, zeggen dat informatie- en acceptatie rond lhbtqia+-mensen "door de strot wordt geduwd". De Rijk denkt ook dat die opmerking wordt nagepraat van bepaalde politici als ze met leerlingen praat over waarom er bijvoorbeeld pride is. Toch zien sommigen regenboogvlaggen, de stijgende populariteit van pride en berichten in de media alsof lhbtqia+-informatie hen wordt opgelegd.

Dat hoort de gemeenschap vaker sinds de zichtbaarheid van deze mensen is gegroeid, ziet ook COC Nederland. "Er wordt je natuurlijk niets door de strot geduwd", zegt een woordvoerder van de belangenorganisatie. "Het gaat over jezelf zijn en veiligheid voor iedereen."
Scholen moeten meer beleid voeren

En dus "blijft uitleg nodig". Smeenk vertelt tijdens zijn voorlichtingen dat hij zelf op mannen valt. Leerlingen luisteren dan altijd geïnteresseerd. Maar de ervaring van Krahmer, die bi+ is, is anders. Zo kreeg hij opmerkingen als 'heb je aids?' en werd hij door collega's van sociale media verwijderd. Als hij opmerkingen krijgt, probeert hij koel te blijven en de angel eruit te halen. "Maar ik voel me er ook ongemakkelijk bij."

Volgens de docenten zijn er meer rolmodellen en figuren nodig die opstaan tegen dit soort geluiden. "Juist op scholen, waar kinderen vaak ontdekken dat ze op mannen of vrouwen vallen", zegt Krahmer. Hij vertelt over een leerling die thuis niet durft te vertellen dat hij op mannen valt. "Dan schopt mijn vader me het huis uit", citeert hij.

Scholen zouden volgens hem expliciet lhbtqia+-beleid moeten hebben. Daarbij zouden docenten les moeten krijgen over hoe zij moeten omgaan met verschillende meningen over de lhbtqia+-gemeenschap. COC Nederland is het daarmee eens, maar benadrukt dat scholen blijvend geïnteresseerd zijn in Paarse Vrijdag. Dat is een dag in het jaar waarop gevierd wordt dat iedereen zichzelf mag zijn, ongeacht geaardheid of genderidentiteit.

"De pakketten zijn in no time op", zegt de woordvoerder. Hij stelt dat positievere verhalen nodig zijn, ook om lhbtqia+-mensen te beschermen tegen de heftige cijfers. Volgens hem vragen scholen dit jaar wel vaker advies over hoe zij moeten omgaan met de verschillende meningen over de queergemeenschap.
Uitspreken van groot belang

Dat uitspreken is belangrijk op verschillende manieren. Kinderen en jongeren halen hun ideeën vaak van sociale media en zien daar ook onjuiste informatie. Voorbeeld is een vlog die rondgaat waarin homoseksualiteit als "besmettelijk" wordt bestempeld. Daarom is het goed als influencers - en vooral heteroseksuele influencers - zich uitspreken, zegt Smeenk.

Dat deed influencer Défano Holwijn in een vlog waarin hij onder meer uitlegt waarom er geen heterovlag bestaat. Ook plaatste BNNVARA een bericht waarin BN'ers zich uitspreken als bondgenoten voor lhbtqia+-mensen. "Uitspreken is zo belangrijk. Juist als heteroseksuele mensen dat doen, wordt de norm gezet", zegt de woordvoerder van COC Nederland.

Toch zijn goede voorbeelden overal te vinden. Als De Rijk leerlingen negatieve opmerkingen hoort maken over queers, gaat ze altijd het gesprek aan. "Als ze beseffen dat ze iemand kunnen kwetsen, draaien leerlingen eigenlijk altijd bij." Ook vertelt De Rijk aan haar leerlingen dat ze met een vrouw is getrouwd. "Je weet nooit voor wie je een voorbeeld bent in de klas."
Niet mijn OP
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator vrijdag 25 september 2026 @ 14:56:12 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221855421
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 14:53 schreef PurifieR het volgende:

[..]
In mijn beroep heb ik gelukkig sowieso weinig met mensen te maken. En ik kan prima professioneel zijn. Maar áls het dan een keer voorkomt spreek ik wel wel bij naam aan. Ik weiger een overduidelijk man met 'mevrouw' aan te spreken.
Ik geloof hier eerlijk gezegd helemaal niets van

Wat schiet je er in godsnaam mee op :?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 25 september 2026 @ 14:57:02 #3
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221855424
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2026 14:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Of, ander idee, je gaat eens met de mensen in gesprek die de link 'irritatie over regenboogvlaggen -> ik haat homo's' leggen, om eens te kijken waarom ze die link leggen.

Het is geen logische link. Dat je regenboogvlaggen gaat haten is een logisch gevolg. Dat je homo's gaat haten niet.
Jij legt vooral de link dat zij die link leggen...
  vrijdag 25 september 2026 @ 14:59:08 #4
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221855441
Nog even iets over het dutch Protocol

quote:
Nederland staat in 2025 alleen onder ontwikkelde landen die het model handhaven
https://trans-nederland.nl/cijfers/internationale-vergelijking/

Nederland neemt dus een eenzame plek in vwb de behandeling van transmensen. Beetje raar om dan van je bevolking te verlangen dat ze het allemaal maar normaal vinden
pi_221855442
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 14:46 schreef Hexagon het volgende:
Het is ook wat als een homo zou zeggen:

"Ja je moet mij leuk en aardig vinden!! Maar transgenders zijn stom!! Die moet je niet leuk vinden!!"

Die kan zichzelf dan ook weggooien.
Dat soort mensen zijn de ergste. Vreselijke ladderoptrekkers. Zelf geaccepteerd willen worden vanwege het hebben van een seksuele geaardheid die afwijkt van de norm maar vervolgens de ladder optrekken voor mensen die een genderidentiteit hebben die afwijkt van de norm. Hypocriet én blind. En beide even goed de lul in een radicaal rechtse samenleving.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_221855505
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 14:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dat soort mensen zijn de ergste. Vreselijke ladderoptrekkers. Zelf geaccepteerd willen worden vanwege het hebben van een seksuele geaardheid die afwijkt van de norm maar vervolgens de ladder optrekken voor mensen die een genderidentiteit hebben die afwijkt van de norm. Hypocriet én blind. En beide even goed de lul in een radicaal rechtse samenleving.
Oh nee hoor, je maakt hier een grote denkfout. Het is niet zo dat omdat mensen zelf tot een minderheidsgroep behoren, dat men daarom per definitie alle andere (vermeende) minderheden moet steunen.

Dit is weer het typische intersectionele denken en ook de reden dat een disproportioneel aantal lhbt-ers met Palestijnse vlaggen staan te zwaaien of voor de Islam opkomen. Maar dit is simpelweg niet hoe de wereld werkt.

En dat velen in progressief linkse contreien een gigantische hekel heeft aan minderheden die zich niet laten lenen voor dergelijke identiteitspolitiek is bekend. Dat zien we bijvoorbeeld ook in de VS waar zwarte Amerikanen die niet links stemmen, al snel worden verguist.

Het toont aan dat het niet gaat om een oprechte zorg voor zulke groepen, maar het simpelweg willen gebruiken van groepen voor je eigen politieke gewin. 'Als homo's niet voor transgenders zijn, dat soort mensen zijn de ergste. Die mogen zichzelf weggooien'. Dat is wat hier eigenlijk wordt gezegd.
  Moderator vrijdag 25 september 2026 @ 15:12:40 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221855541
Hier de palestijnen bijsleuren _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O_

Godver _O- _O- _O-
  vrijdag 25 september 2026 @ 15:17:57 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221855566
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 14:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat mag, maar als exhibitionistische festisjseks geen reden is om mensen te weren trek ik de conclusie dat het dus een pervers geestesziek zooitje is. En daar ben ik niet de enige in.

Dat mag allemaal, maar verwacht dan niet meer acceptatie.
Maar is het nou echt zo'n ramp als festisjseks een keer per jaar op een vooraf aangekondigd evenement met een vergunning te zien is?
  vrijdag 25 september 2026 @ 15:19:33 #9
396550 Richestorags
pi_221855577
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 15:12 schreef sp3c het volgende:
Hier de palestijnen bijsleuren _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O_

Godver _O- _O- _O-
Dat doen toch degenen die met de Palestijnse vlaggen tijdens de Pride staan te zwaaien?
pi_221855586
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 15:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar is het nou echt zo'n ramp als festisjseks een keer per jaar op een vooraf aangekondigd evenement met een vergunning te zien is?
Beantwoord je vraag zelf eens.
pi_221855592
quote:

[..]
Ja, dat is echt een ramp midden op de dag op de openbare weg. Dat ik deze vraag überhaupt serieus moet beantwoorden...

Ik kan me overigens zelfs in Amsterdam niet voorstellen dat die een vergunning afgeven om schennis te plegen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221855603
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 15:12 schreef sp3c het volgende:

Godver _O- _O- _O-
1 woordje lezen, daarop getriggered raken, en de rest van de post negeren _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O_

Godver _O- _O- _O-
  vrijdag 25 september 2026 @ 15:30:01 #13
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221855621
quote:

[..]
Ik zie gejuich dat kinderen van social media geweerd gaan worden want al die gevaarlijke invloeden moeten we niet willen maar puppyplay op de openbare weg en even later weergegeven door alle journaals etc is natuurlijk educatief en pedagogisch verantwoord voor de kleintjes.
pi_221855627
quote:

[..]
Hexagon toch.
pi_221855629
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 14:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
In een ander topic las ik nog dat het de schuld van de moslims was dat homo-acceptatie afnam.

Blijkt het toch óók onder autochtone bevolking af te nemen "omdat het door de strot geduwd wordt".
Het is beiden waar. Waarom ontken je dat eerste?

Wat krijg jij vanuit die hoek?
pi_221855637
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 14:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Wil je die mensen van een flatgebouw gooien ?
pi_221855638
quote:

[..]
Als je mainstream acceptatie wenst te bevorderen is dit nu eenmaal niet zo'n geweldig idee.
pi_221855641
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2026 15:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oh nee hoor, je maakt hier een grote denkfout. Het is niet zo dat omdat mensen zelf tot een minderheidsgroep behoren, dat men daarom per definitie alle andere (vermeende) minderheden moet steunen.

Dit is weer het typische intersectionele denken en ook de reden dat een disproportioneel aantal lhbt-ers met Palestijnse vlaggen staan te zwaaien of voor de Islam opkomen. Maar dit is simpelweg niet hoe de wereld werkt.

En dat velen in progressief linkse contreien een gigantische hekel heeft aan minderheden die zich niet laten lenen voor dergelijke identiteitspolitiek is bekend. Dat zien we bijvoorbeeld ook in de VS waar zwarte Amerikanen die niet links stemmen, al snel worden verguist.

Het toont aan dat het niet gaat om een oprechte zorg voor zulke groepen, maar het simpelweg willen gebruiken van groepen voor je eigen politieke gewin. 'Als homo's niet voor transgenders zijn, dat soort mensen zijn de ergste. Die mogen zichzelf weggooien'. Dat is wat hier eigenlijk wordt gezegd.
Dat je nog op die man reageert. Totaal geïndoctrineerd die kerel.

Islam is liefde, vrede. VVD is extreem rechts en het grote gevaar.
pi_221855644
Het valt trouwens op dat de mensen die het hardst schreeuwen over microaggressie, gekwetst zijn etc kennelijk wel vinden dat je het maar moet accepteren als je op de openbare weg een vent met een stijve lul in een leernichtenpak tegenkomt.

Dan telt opeens zijn belang om zijn exhibitionistische fetisj uit te leven zwaarder dan het belang om niet geconfronteerd te worden met stijve piemels op de openbare weg.
pi_221855650
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 15:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het valt trouwens op dat de mensen die het hardst schreeuwen over microaggressie, gekwetst zijn etc kennelijk wel vinden dat je het maar moet accepteren als je op de openbare weg een vent met een stijve lul in een leernichtenpak tegenkomt.

Dan telt opeens zijn belang om zijn exhibitionistische fetisj uit te leven zwaarder dan het belang om niet geconfronteerd te worden met stijve piemels op de openbare weg.
Dat weegt zelfs zwaarder dan kinderen beschermen tegen schadelijke invloeden op jonge leeftijd blijkbaar. Tenzij er een plan achter zit om kinderen te ronselen voor hun fetisjen natuurlijk. Dat zou ook nog kunnen.
pi_221855669
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 15:33 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Als je mainstream acceptatie wenst te bevorderen is dit nu eenmaal niet zo'n geweldig idee.
[ afbeelding ]
Iedereen met gezond verstand heeft hier een hekel aan. Wat een gekken :')
pi_221855671
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Wat een freakshow-optocht zeg. Vreselijk.
pi_221855689
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 15:31 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Het is beiden waar. Waarom ontken je dat eerste?

Wat krijg jij vanuit die hoek?
Niemand ontkent dat eerste. Het punt is dat er alléén naar homohaat wordt gewezen vanuit moslims maar dat de homohaat in eigen gelederen, onder conservatieve kringen, wordt gebagatelliseerd, oogluikend wordt toegestaan of ontkend, zolang men maar vooral naar moslims kan wijzen, terwijl mensen ook die balk in eigen ogen eens moeten verwijderen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_221855696
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 15:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Niemand ontkent dat eerste. Het punt is dat er alléén naar homohaat wordt gewezen vanuit moslims maar dat de homohaat in eigen gelederen, onder conservatieve kringen, wordt gebagatelliseerd, oogluikend wordt toegestaan of ontkend, zolang men maar vooral naar moslims kan wijzen, terwijl mensen ook die balk in eigen ogen eens moeten verwijderen.
Namen en rugnummers in dit topic. Kom maar op.
pi_221855703
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 15:42 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Iedereen met gezond verstand heeft hier een hekel aan. Wat een gekken :')
Van mij mag iedereen doen wat hij wil met andere instemmende volwassenen, maar de openbare weg is van iedereen. Ook van mensen die hier aanstoot aan nemen.

Dat mag allemaal van mij, maar verwacht niet meer acceptatie.

Openbare seks van welke aard dan ook hoort sowieso niet op de openbare weg thuis. Maak er dan een besloten evenement van met minimaal 18 jr voor toegang en leef jezelf helemaal uit zou ik zeggen maar op de openbare weg, doe even normaal zeg.
pi_221855706
quote:

[..]
Volgens mij valt dat mee. Er is toch niemand die alleen de Moslims de schuld geeft? Er zijn heel veel redenen voor de terugloop.
pi_221855707
quote:

[..]
Nou doe eens wat voorbeelden.
pi_221855711
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 15:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Van mij mag iedereen doen wat hij wil met andere instemmende volwassenen, maar de openbare weg is van iedereen. Ook van mensen die hier aanstoot aan nemen.

Dat mag allemaal van mij, maar verwacht niet meer acceptatie.

Openbare seks van welke aard dan ook hoort sowieso niet op de openbare weg thuis. Maak er dan een besloten evenement van met minimaal 18 jr voor toegang en leef jezelf helemaal uit zou ik zeggen maar op de openbare weg, doe even normaal zeg.
Dit heeft ook niks meer met homo zijn te maken. Met een bal in je bek en hondenpak de weg op lopen. :')
  vrijdag 25 september 2026 @ 15:54:14 #29
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221855736
quote:

[..]
Ik denk dat er hier niemand is die homo's haat. Dat leeft alleen in jouw hoofd.
Mensen zijn wel klaar of hebben een tyfushekel aan de lgbht beweging. Zeker nu steeds duidelijker wordt dat flink wat homo's en lesbo's daar hetzelfde over denken
pi_221855759
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 15:50 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dit heeft ook niks meer met homo zijn te maken. Met een bal in je bek en hondenpak de weg op lopen. :')
Nee. Het is puur exhibitionisme. Simpelweg je fetisj op de openbare weg uitleven met toeschouwers.
pi_221855765
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 14:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
In een ander topic las ik nog dat het de schuld van de moslims was dat homo-acceptatie afnam.

Blijkt het toch óók onder autochtone bevolking af te nemen "omdat het door de strot geduwd wordt".
Uit de OP:
quote:
Ook waren jongeren met een migratieachtergrond minder vaak positief over homoseksualiteit dan jongeren met alleen een Nederlandse afkomst. Smeenk ziet dat terug in zijn lessen. "Er is meer agressie en weerstand."
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221855781
quote:

[..]
Correct. Het is gewoon gekaapt als een freakshow.
Kan me zo goed voorstellen dat de doorsnee homo zich hier niet mee wil associëren.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 25 september 2026 @ 16:05:09 #33
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221855788
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2026 16:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Kan me zo goed voorstellen dat de doorsnee homo zich hier niet mee wil associëren.
Denk het wel.
pi_221855818
quote:
22 procent van de jongens tussen de 12 en 16 jaar en 51 procent van de meisjes: zo hoog, of laag, is het percentage dat homoseksualiteit accepteert. Dat was respectievelijk 40 en 78 procent. Een sterke daling dus.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-lhbti-gay-onderzoek

Is er ook onderzocht waar die sterke daling onder meisje vandaan komt?
Het argument manosfeer gaat daar namelijk niet op.
- Goethe, “Faust”
  Moderator vrijdag 25 september 2026 @ 16:12:35 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221855826
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 15:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat doen toch degenen die met de Palestijnse vlaggen tijdens de Pride staan te zwaaien?
Ja dan moet je wel idd _O- _O- _O-
pi_221855877
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2026 16:10 schreef capricia het volgende:

[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-lhbti-gay-onderzoek

Is er ook onderzocht waar die sterke daling onder meisje vandaan komt?
Het argument manosfeer gaat daar namelijk niet op.
Wat dacht je van die furry’s? Meiden die verkleed als dier naar de klas komen en beginnen te blaffen naar de leraar?

Die groep valt hier ook onder en krijgt commentaar van menig klasgenoot, dan gaat het hard naar beneden met die cijfers.
pi_221855885
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2026 16:04 schreef capricia het volgende:

[..]
En dan krijgen ze nog een trap na omdat ze zich niet solidair verklaren met de freakshows uit de hoek van de progressieven. Tis echt om te janken zo waardeloos als zij behandeld worden.
pi_221855902
Mss is het wel openlijk anti-christelijk willen zijn.
  vrijdag 25 september 2026 @ 16:32:16 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221855940
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 15:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Beantwoord je vraag zelf eens.
Nee ik vind dat niet erg. Als ik het echt niet wil zien ga ik niet naar een pride. Maar daar ging ik toch al nooit naartoe.
pi_221855941
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 16:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wat dacht je van die furry’s? Meiden die verkleed als dier naar de klas komen en beginnen te blaffen naar de leraar?

Die groep valt hier ook onder en krijgt commentaar van menig klasgenoot, dan gaat het hard naar beneden met die cijfers.
Ik kan (en wil, eigenlijk) niet geloven dat dat een erg wijdverspreid fenomeen is. Ik heb ze in het openbaar nog nooit gezien iig.
  vrijdag 25 september 2026 @ 16:35:13 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221855960
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Want daar wordt je onzeker van als die een keer bij een pride te zien zijn?
pi_221855967
quote:

[..]
Welke 'eigen balk'? Het is toch echt de wokebrigade geweest die niet wilde horen dat het "door de strot duwen" van haar opvattingen juist een tegenovergesteld effect kon hebben. Evenmin wilde ze onder ogen zien dat de groei van de islamitische gemeenschap ook een afname van tolerantie met zich mee zou kunnen brengen.

Nu zit ze met twee gebakken peren, en nóg ligt de focus vooral op de balk in andermans oog.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 25 september 2026 @ 16:37:21 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221855970
quote:

[..]
Het is gewoon een subcultuur die volgens de visie van de pride ook erg mag zijn.

Heel goed dat ze die niet voor de bus gooien uit PR-overwegingen.
pi_221855975
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 16:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zolang ze hun poep maar opruimen, hé
pi_221855980
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 16:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik kan (en wil, eigenlijk) niet geloven dat dat een erg wijdverspreid fenomeen is. Ik heb ze in het openbaar nog nooit gezien iig.
Nijmegen Oost.
Dat zijn de echte, met blauw haar en gebreide haaienmutsen.
pi_221855993
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 16:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is gewoon een subcultuur die volgens de visie van de pride ook erg mag zijn.

Wat is er goed aan?
pi_221855996
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 16:36 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Welke 'eigen balk'? Het is toch echt de wokebrigade geweest die niet wilde horen dat het "door de strot duwen" van haar opvattingen juist een tegenovergesteld effect kon hebben. Evenmin wilde ze onder ogen zien dat de groei van de islamitische gemeenschap ook een afname van tolerantie met zich mee zou kunnen brengen.

Nu zit ze met twee gebakken peren, en nóg ligt de focus vooral op de balk in andermans oog.
Tis altijd de schuld van anderen in de Kerk van de Progressieven.
  vrijdag 25 september 2026 @ 16:44:28 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221856005
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 16:38 schreef enmanuel het volgende:

[..]
Zolang ze hun poep maar opruimen, hé
Uiteraard, de openbare ruimte schoonhouden is ieders verantwoordelijkheid.
  vrijdag 25 september 2026 @ 16:46:02 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221856014
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 16:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wat is er goed aan?
Het feit dat ze voor elkaar opkomen en zichzelf niet censureren om boze onzekere figuren te pleasen, die toch nooit tevreden zijn.
pi_221856024
quote:
"Lettersoep, genderindoctrinatie en genderterreur" zijn termen die Krahmer "regelmatig" hoort. Het zijn termen die gebruikt worden om aan te geven dat gender- en seksuele diversiteit zouden worden 'opgelegd' aan hetero mensen. Het zijn woorden die kinderen die met hun eigen seksualiteit worstelen bijblijven, denkt Krahmer.

Dat die termen kwalijk zijn, staat buiten kijf.
Nee, dat staat binnen kijf, inclusief zijn naar die termen jullie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221856036
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 16:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het feit dat ze voor elkaar opkomen en zichzelf niet censureren om boze onzekere figuren te pleasen, die toch nooit tevreden zijn.
Het is ook dierenmishandeling om nooit met je hondjes buiten te kunnen komen.
pi_221856059
Oh ja, manosphere. Gaan we de religekkies weer niet noemen?
pi_221856065
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 16:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom zou mijn buurman op moeten komen voor een stel relnichten die aan een ketting door de straat kruipen in Amsterdam, enkel en alleen omdat die homo is? Hou toch op met je rare hokjes denken.
  vrijdag 25 september 2026 @ 17:04:32 #54
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_221856112
Heel goed , duw nog maar meer door de strot, net zolang tot er niet meer over gesproken wordt en het geen hot topic meer is.

ik krijg dagelijks zaken door mijn strot geduwd waar ik niet op zit te wachten ,van dikke bierbuiken in te korte shirts, witte sokken in sandalen, gesluierde vrouwen in lelijke kleding,domme kapsels,ongeschoren kerels,snelwegblokkeerders, dikke wijven etc.
Dat moeten we allemaal maar pikken en er wordt niet geklaagd want we zijn er aan gewend,het hoort er nou eenmaal bij in een samenleving, net zoals homo's erbij horen in alle soorten en maten, en dus lekker doorgaan tot we er ook aan gewend zijn dat er regenboog zebrapaden etc zijn :W
pi_221856116
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 14:46 schreef Hexagon het volgende:
Het is ook wat als een homo zou zeggen:

"Ja je moet mij leuk en aardig vinden!! Maar transgenders zijn stom!! Die moet je niet leuk vinden!!"

Die kan zichzelf dan ook weggooien.
:')

Ach, nog soort van blij dat je niet de vergelijking met gekleurde mensen bent aangegaan.

(en als je op SM gaat dan staat je ook nog wel een schrikreactie te wachten, heb in 1 van de eerdere draadjes al een voorbeeld gegeven)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_221856138
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 17:04 schreef Flow3r het volgende:
Heel goed , duw nog maar meer door de strot, net zolang tot er niet meer over gesproken wordt en het geen hot topic meer is.

ik krijg dagelijks zaken door mijn strot geduwd waar ik niet op zit te wachten ,van dikke bierbuiken in te korte shirts, witte sokken in sandalen, gesluierde vrouwen in lelijke kleding,domme kapsels,ongeschoren kerels,snelwegblokkeerders, dikke wijven etc.
Dat moeten we allemaal maar pikken en er wordt niet geklaagd want we zijn er aan gewend,het hoort er nou eenmaal bij in een samenleving, net zoals homo's erbij horen in alle soorten en maten, en dus lekker doorgaan tot we er ook aan gewend zijn dat er regenboog zebrapaden etc zijn :W
Kijk maar uit, over twee jaar komt het OM even verhaal halen bij je.
pi_221856139
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 16:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja, dat is poepsex ook. Dat moet dus ook maar gewoon in het openbaar plaatsvinden?
pi_221856149
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 15:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Free The Penis!

Denk je dat FTP zal aanslaan?
pi_221856155
quote:

Oke, mijn oprechte vraag: waarom zou je dat willen?

- denk je dat het nu opeens voor wel meer acceptatie gaat zorgen?

- wil je juist dat er minder acceptatie komt?

- gaat het je erom om die verrekte rechtsconservatieven dwars te zitten?

Waarom zou je in hemelsnaam door willen gaan met iets dat irritatie opwekt en zorgt voor minder acceptatie? Zeg het me, waarom?
pi_221856168
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 17:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Free The Penis!

Denk je dat FTP zal aanslaan?
In bepaalde kringen zal dat zeker aanslaan, mits het uit de juiste hoek komt. Als gehandicapte queervereniging "het harde latje" het doet zal het worden toegejuichd, als de FVD jeugd er mee komt zal het waarschijnlijk op grote bezwaren kunnen rekenen van dezelfde mensen.
  vrijdag 25 september 2026 @ 17:17:59 #61
396550 Richestorags
pi_221856182
quote:

[..]
Als ik jou in je gezicht tuf zal je daar ook niet onzeker van worden waarschijnlijk. Toch is er een reden dat je dat niet wil.
pi_221856183
quote:

[..]
Nee hoor, maar het is weinig bevorderlijk als je doel mainstream acceptatie is.

Als feministen een praatje willen houden over vrouwenrechten is het ook niet zo'n handig idee om Patricia Paay op het podium te hebben staan met een toiletbril om haar nek.
pi_221856204
Ik ben trouwens dat hele politieke hersenspoelen in de klas en op het werk spuug en spuugzat.

Op school wil ik leren en op het werk wil ik werken. Als ik in mijn vrije tijd te maken krijg met politiek kan ik weglopen.
Ik eis datzelfde recht op mijn werk en op scholen. Ieder moet het recht krijgen zich te distantiëren van overtuigingen en levensstijlen die hem of haar niet boeien en volledig irrelevant zijn ivm leerstof en werk.
pi_221856231
Ik merk aan mezelf eigenlijk soms dat ik denk dat iemand 'lbtgi'-is, en dat vind ik juist niet correct eigenlijk. Waarom moet er een stempel op, iedereen is toch gelijk, ik denk ook niet dat iemand hetero is?
Ik groeide op in de jaren 80 en 90, en in mijn bubbel (die zich deels strekte tot Laakkwartier en Schilderswijk in Den Haag) en in de voetbalwereld, was homo zijn niet echt een ding. Niet dat het er niet was, maar het was niet apart ofzo. Heb ook nooit het idee gehad dat homo zijn iets zou zijn om je zorgen over te maken, of achter te houden ofzo.
Wordt er doordat er zoveel aandacht aan is, door sommigen anders gekeken naar lgbtqi-mensen? En zijn sommige intitiatieven daar dan niet een beetje in doorgeschoten?
  vrijdag 25 september 2026 @ 17:38:02 #65
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221856268
quote:

Er meer over praten zodat er minder over gepraat wordt.

Vind je dat zelf ook niet een beetje tegenstrijdig?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_221856279
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 17:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik merk aan mezelf eigenlijk soms dat ik denk dat iemand 'lbtgi'-is, en dat vind ik juist niet correct eigenlijk. Waarom moet er een stempel op, iedereen is toch gelijk, ik denk ook niet dat iemand hetero is?
Ik groeide op in de jaren 80 en 90, en in mijn bubbel (die zich deels strekte tot Laakkwartier en Schilderswijk in Den Haag) en in de voetbalwereld, was homo zijn niet echt een ding. Niet dat het er niet was, maar het was niet apart ofzo. Heb ook nooit het idee gehad dat homo zijn iets zou zijn om je zorgen over te maken, of achter te houden ofzo.
Wordt er doordat er zoveel aandacht aan is, door sommigen anders gekeken naar lgbtqi-mensen? En zijn sommige intitiatieven daar dan niet een beetje in doorgeschoten?
Vroeger was je homo en daar mee klaar.
Als je nu zegt dat je homo bent wordt je geassocieerd als een regenboog activist.
  vrijdag 25 september 2026 @ 17:45:34 #67
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221856292
Boosheid in De Afspraak (Canvas), gisteren:

Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 25 september 2026 @ 19:01:21 #68
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_221856763
quote:
Iemand anders waanideën opdringen is wat gristenen en moslims al heeeeel lang proberen. En weet je wat? Het is nog steeds een hot topic. Conclusie: je zwetst uit je nek.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 25 september 2026 @ 19:08:52 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221856815
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 16:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Waarom zou mijn buurman op moeten komen voor een stel relnichten die aan een ketting door de straat kruipen in Amsterdam, enkel en alleen omdat die homo is? Hou toch op met je rare hokjes denken.
Is je buurman de pride?
  vrijdag 25 september 2026 @ 19:12:25 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221856834
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 17:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Tja, dat is poepsex ook. Dat moet dus ook maar gewoon in het openbaar plaatsvinden?
Als het onderdeel is van een vooraf aangekondigde vergunde manifestatie waar je weg kan blijven dan kan ik er niet mee zitten nee.
  vrijdag 25 september 2026 @ 19:19:57 #71
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221856893
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 15:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nou doe eens wat voorbeelden.
Check de vragen rubriek van refoweb.nl. Christenen zijn echt geen haar beter dan Moslims.
The name is Putler, Vladimir Putler
  vrijdag 25 september 2026 @ 19:35:52 #72
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221856999
quote:

Het lijkt erop dat de defnitie van het concept vrijheid even buiten beeld is.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  vrijdag 25 september 2026 @ 19:38:53 #73
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221857031
Queers zijn van die verschrikkelijk irritante aanstellers. Die rare drang van zelfexpressie is lachwekkend. Maar voor de rest moeten ze met rust worden gelaten, ze mogen er zijn.
Alle dingen zijn onuitsprekelijk vermoeiend ~ Prediker 1:8
pi_221857143
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 19:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Is je buurman de pride?
O wacht, het is een Amsterdams dingetje…
pi_221857148
Moeten er weer extra letters bij.
Zak erin.
pi_221857212
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 19:19 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Check de vragen rubriek van refoweb.nl. Christenen zijn echt geen haar beter dan Moslims.
Net even gekeken, ik zie een open discussie met twee basisvisie’s. Niks mis mee toch?
pi_221857562
Ik ken persoonlijk niemand die antipathie tegen de homo’s en lesbiennes heeft ontwikkeld. Wel ken ik genoeg mensen die moe worden van het opgelegde transdenkbeeld. ‘Je kijkt Harry Potter, nou dan ben je transfoob’. Succes ermee verder dan.
pi_221857582
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 19:19 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Hmm.

Komen gereformeerden uit landen waar homoseksualiteit (met de dood) strafbaar is? Zijn groepjes gereformeerde jongeren in de Randstad inmiddels befaamd om hun potenrammen? Maken groepjes gereformeerden in AZCs het leven van homo's en lesbiennes zuur?

Het antwoord is natuurlijk op al deze vragen negatief. En dan laat ik nog even buiten beschouwing dat gereformeerden hier autochtoon zijn, moslims komen naar Nederland heel goed wetende dat het Westen hele andere normen en waarden heeft.

Ten derde neemt het aantal leden van de geformeerde gemeenten in Nederland af, waar het aantal moslims per generatie sterk toeneemt. Als de huidige trend doorzet heeft is bij de volgende jongste generatie van Nederland pakweg 20% Islamitisch.

Ten slotte kun je nog kijken naar geografische spreiding, gereformeerden zitten veelal op specifiek plekken in Nederland, veelal ook op hun eigen scholen. Moslims zitten overal, met name in de grote steden en meer dan eens ook op reguliere scholen waar men leeftijdsgenootjes kan 'infecteren' met homofoob gedachtegoed.

Kortom, nee, de vergelijking gaat niet op. De Islam is een véél groter gevaar voor de lhbt-gemeenschap dan het Christendom.
  vrijdag 25 september 2026 @ 21:55:21 #79
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221857822
quote:

Dat moeten we allemaal maar pikken en er wordt niet geklaagd want we zijn er aan gewend,het hoort er nou eenmaal bij in een samenleving, net zoals homo's erbij horen in alle soorten en maten, en dus lekker doorgaan tot we er ook aan gewend zijn dat er regenboog zebrapaden etc zijn.
Maar waarom moeten homo's altijd zo opzichtig overdreven doen? Kan het allemaal niet een onsje minder?
pi_221857833
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 21:55 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Maar waarom moeten homo's altijd zo opzichtig overdreven doen? Kan het allemaal niet een onsje minder?
Maar waarom moeten veel mannen altijd zo overdreven macho doen? Kan dat ook een onsje minder?
  vrijdag 25 september 2026 @ 22:00:56 #81
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221857842
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 21:58 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Maar waarom moeten veel mannen altijd zo overdreven macho doen? Kan dat ook een onsje minder?
Nee, macho gedrag is een product van miljoenen jaren menselijke evolutie. Opzichtig nichterig gedrag is slechts een voorbijgaand cultuurdingetje.
pi_221857857
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 22:00 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Nee, macho gedrag is een product van miljoenen jaren menselijke evolutie. Opzichtig nichterig gedrag is slechts een voorbijgaand cultuurdingetje.
Trek een apenpak aan, man.
  vrijdag 25 september 2026 @ 22:04:59 #83
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221857862
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 22:03 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Watte?
pi_221857864
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 22:04 schreef Pixelman het volgende:

[..]
Watte?
Ja, past bij jouw evolutie.
pi_221857872
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 22:03 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Seksualiteit gaat inderdaad vaak om macht en dominatie. Zit in de maatschappelijke en culturele structuren. Lees Michel Foucault maar.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 25 september 2026 @ 22:07:59 #86
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221857874
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 22:05 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, past bij jouw evolutie.
Mijn evolutie = de jouwe. Of ik moet nu met een AI-ding babbelen?
pi_221857880
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2026 22:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Seksualiteit gaat inderdaad vaak om macht en dominatie. Zit in de maatschappelijke en culturele structuren. Lees Michel Foucault maar.
Dominantie heeft dan m.i. weer niets met seksualiteit te maken.
pi_221857900
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 22:09 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dominantie heeft dan m.i. weer niets met seksualiteit te maken.
Wel degelijk.

Wie bepaalt wat 'normaal' of 'deviant' is, oefent macht uit. Genderrollen, patriarchale verhoudingen en maatschappelijke normen beïnvloeden nu eenmaal hoe mensen hun seksualiteit beleven en uiten.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 25 september 2026 @ 22:16:41 #89
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221857921
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2026 20:54 schreef Harmankardon het volgende:
Ik ken persoonlijk niemand die antipathie tegen de homo’s en lesbiennes heeft ontwikkeld. Wel ken ik genoeg mensen die moe worden van het opgelegde transdenkbeeld. ‘Je kijkt Harry Potter, nou dan ben je transfoob’. Succes ermee verder dan.
Dat is idd nogal radicaal. Wie legt je dat dan op? :(

Ik ben zelf nu met mijn neefje muziek van R.Kelly aan het luisteren. Zo kan het ook. Artiest en artistieke uiting moet je uit elkaar kunnen houden. Veroordeling door associatie is een beetje buitenproportioneel.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221857953
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2026 22:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Wel degelijk.

Wie bepaalt wat 'normaal' of 'deviant' is, oefent macht uit. Genderrollen, patriarchale verhoudingen en maatschappelijke normen beïnvloeden nu eenmaal hoe mensen hun seksualiteit beleven en uiten.
Oh, dan ben ik kennelijk enorm naief en geloof nog in liefdevolle seks zonder macht over de een tussen gelijke mensen die samen er van genieten.
  vrijdag 25 september 2026 @ 22:23:48 #91
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221857958
Maar luisteren naar dat 'door de strot duwen' is complete onzin. Je gaat toch geen toestemming vragen voor zichtbaarheid en welke uitingen 'eventueel kunnen passen' bij het overgevoelige incasseringsvermogen van de bekrompenen?

Queers moeten misschien wel hun palet verbreden met meer nuchtere rolmodellen, meer gedegen voorlichting. En misschien wat minder theatraliteit en minder symboliek.

Daarnaast moet je sowieso geen ongevraagde tekst en uitleg geven voor acceptatie. Je bent niemand iets verplicht en niet iedereen staat ervoor open. Wees gelijkwaardig en vraag niet om gelijkwaardigheid

[ Bericht 1% gewijzigd door Koekoekmakto op 25-09-2026 22:30:34 ]
  vrijdag 25 september 2026 @ 22:53:08 #92
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221858153
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 september 2026 22:23 schreef Koekoekmakto het volgende:
Maar luisteren naar dat 'door de strot duwen' is complete onzin. Je gaat toch geen toestemming vragen voor zichtbaarheid en welke uitingen 'eventueel kunnen passen' bij het overgevoelige incasseringsvermogen van de bekrompenen?

Queers moeten misschien wel hun palet verbreden met meer nuchtere rolmodellen, meer gedegen voorlichting. En misschien wat minder theatraliteit en minder symboliek.

Daarnaast moet je sowieso geen ongevraagde tekst en uitleg geven voor acceptatie. Je bent niemand iets verplicht en niet iedereen staat ervoor open. Wees gelijkwaardig en vraag niet om gelijkwaardigheid
Als die uitingen in de openbare ruimte zijn lijkt me de houding van maling aan de rest die je hier propagandeert niet de juiste insteek. De openbare ruimte is van iedereen dus daar zal je rekening met anderen moeten houden.
Als ik morgen hier met verf op de weg kalk dat ik Marietje zo'n lekker wijf vind wordt dat ook niet geaccepteert. Wordt er ook gewoon geredeneerd dat men niet geïnteresseerd is in mijn gevoelens Krijg ik het advies om dat lekker thuis op m'n eigen muur te gaan doen
pi_221858156
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 september 2026 22:23 schreef Koekoekmakto het volgende:

Lees de OP, leerlingen vinden dat. Leuk dat jij hier dit wederom niet serieus neemt en het afdoet als complete onzin.
pi_221858162
quote:
8s.gif Op vrijdag 25 september 2026 22:16 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat is idd nogal radicaal. Wie legt je dat dan op? :(

Ik ben zelf nu met mijn neefje muziek van R.Kelly aan het luisteren. Zo kan het ook. Artiest en artistieke uiting moet je uit elkaar kunnen houden. Veroordeling door associatie is een beetje buitenproportioneel.
R Kelly, ook een lekker voorbeeld. Maar ieder zijn ding, weten zijn ouders dat ook?

Die man heeft 50 jaar celstraf gekregen… kinderporno, weet je nog?
pi_221858167
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 17:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Vroeger was je homo en daar mee klaar.
Als je nu zegt dat je homo bent wordt je geassocieerd als een regenboog activist.
Als ik nu jong en homo zou zijn, zou ik misschien niet uit de kast willen komen, omdat er zoveel poeha van wordt gemaakt. Mijn ouders zouden hun schouders hebben opgehaald als ik gezegd had homo te zijn. En dat lijkt me een goeie reactie.
  vrijdag 25 september 2026 @ 23:02:50 #96
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221858204
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 22:53 schreef the-eye het volgende:

[..]
Als die uitingen in de openbare ruimte zijn lijkt me de houding van maling aan de rest die je hier propagandeert niet de juiste insteek. De openbare ruimte is van iedereen dus daar zal je rekening met anderen moeten houden.
Als ik morgen hier met verf op de weg kalk dat ik Marietje zo'n lekker wijf vind wordt dat ook niet geaccepteert. Wordt er ook gewoon geredeneerd dat men niet geïnteresseerd is in mijn gevoelens Krijg ik het advies om dat lekker thuis op m'n eigen muur te gaan doen
Een vlaggetje is een vrij onschuldige uiting, lijkt mij. Net als een zebrapaadje. Sterker nog, dat is een uiting van solidariteit aangebracht door de gemeente. Ik zie geen queers de boel onderkalken.
  vrijdag 25 september 2026 @ 23:05:14 #97
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221858219
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 22:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Lees de OP, leerlingen vinden dat. Leuk dat jij hier dit wederom niet serieus neemt en het afdoet als complete onzin.
Ik neem de klagers in dit topic vooral niet serieus. En die leerlingen ook niet. Dat zou immers leeftijdsdiscriminatie zijn.
pi_221858237
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 september 2026 23:05 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik neem de klagers in dit topic vooral niet serieus. En die leerlingen ook niet. Dat zou immers leeftijdsdiscriminatie zijn.
Ik neem het juist wel serieus. Dat de homo acceptatie daalt.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 25 september 2026 @ 23:10:40 #99
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221858241
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2026 22:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
R Kelly, ook een lekker voorbeeld. Maar ieder zijn ding, weten zijn ouders dat ook?

Die man heeft 50 jaar celstraf gekregen… kinderporno, weet je nog?
Echt waar, dat meen je niet 😱

*gna
pi_221858246
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2026 23:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik neem het juist wel serieus. Dat de homo acceptatie daalt.
Onder scholieren. In welk jaar hetzelfde onderzoek gedaan? De vraagstelling exact hetzelfde? Wel of geen social media?
pi_221858258
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 23:11 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Onder scholieren. In welk jaar hetzelfde onderzoek gedaan? De vraagstelling exact hetzelfde? Wel of geen social media?
Jij denkt dat het allemaal wel meevalt?

Het onderzoek is overigens ieder paar jaar.
- Goethe, “Faust”
pi_221858264
quote:

[..]
René Claassen (Groep Markuszower), Geert Wilders (PVV), Van Zanten (BBB) en Mona Keijzer (???) hadden het tijdens het debat over het Trimbos onderzoek steeds maar over de “roze olifant” in de kamer. Daarmee zullen ze wel niet de Twitteraar onder Rob Jetten’s Stonewall rellen bedoelen.
pi_221858267
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2026 23:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik helemaal niet. De verharding en veroordeling over mensen is al langer aan de gang, niet alleen bij scholieren.
  vrijdag 25 september 2026 @ 23:19:56 #104
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221858270
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 september 2026 23:02 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Een vlaggetje is een vrij onschuldige uiting, lijkt mij. Net als een zebrapaadje. Sterker nog, dat is een uiting van solidariteit aangebracht door de gemeente. Ik zie geen queers de boel onderkalken.
Solidariteit van wie?
  vrijdag 25 september 2026 @ 23:28:23 #105
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221858290
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 23:19 schreef the-eye het volgende:

[..]
Solidariteit van wie?
De gemeenteraad en het gemeentebestuur gaan daar over volgens mij.
  zaterdag 26 september 2026 @ 01:10:22 #106
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_221858562
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 19:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Iemand anders waanideën opdringen is wat gristenen en moslims al heeeeel lang proberen. En weet je wat? Het is nog steeds een hot topic. Conclusie: je zwetst uit je nek.
Nog steeds een hot topic inderdaad, mensen zijn moeilijk van hun ideeen af te brengen, neemt niet weg dat we in Nederland inmiddels gewend zijn aan hoofddoekjes in het straatbeeld om een voorbeeld te noemen, hoe meer je ermee doodgegooid wordt, hoe meer gewenning
pi_221858568
quote:
Een vlaggetje is een vrij onschuldige uiting, lijkt mij.
Bombers met Nederlandse vlaggetjes erop waren vroeger ook gewoon verboden op de middelbare.
|MUSE| - Live @ AMSTERDAM 29-11-2026
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_221858573
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2026 20:54 schreef Harmankardon het volgende:
Is dat een ding tegenwoordig ja, omdat Rowling?
pi_221858574
quote:

[..]
Wacht maar af tot je de verkeerde vlag gebruikt. Kennelijk is een vlaggetje niet altijd zo onschuldig
- Goethe, “Faust”
pi_221858578
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 01:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Wacht maar af tot je de verkeerde vlag gebruikt. Kennelijk is een vlaggetje niet altijd zo onschuldig
Gewoon wegwezen met al die vlaggen, in Denemarken hebben ze er maar één en die hangt er met trots.
Huur er een beetje vakantiehuis/villa/kasteel. Dan ligt die klaar op de keukentafel.
pi_221858581
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 01:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Gewoon wegwezen met al die vlaggen, in Denemarken hebben ze er maar één en die hangt er met trots.
Huur er een beetje vakantiehuis/villa/kasteel. Dan ligt die klaar op de keukentafel.
Alle vlaggen weg, ophoepelen ermee, alleen bij sport nog.
pi_221858584
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 01:25 schreef ootjekatootje het volgende:
Nederland heeft ook maar één vlag.
pi_221858585
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 01:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Alle vlaggen weg, ophoepelen ermee, alleen bij sport nog.
Ja en dan alleen de Nederlandse vlag.
pi_221858586
Denemarken overigens twee.
  zaterdag 26 september 2026 @ 02:28:25 #115
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_221858625
Het wordt ook door je strot geduwd allemaal. Een hele maand feesten omdat je 'anders' zou zijn. Wat een onzin. Gewoon gelijke behandeling, dan wordt het vanzelf normaal.
AZ
ALKMAAR
pi_221858639
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 september 2026 01:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, en die hangen ze op de kop, verbranden hem of verkleuren hem.
Lekker landje zijn we toch.
pi_221858641
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 03:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja, en die hangen ze op de kop, verbranden hem of verkleuren hem.
Lekker landje zijn we toch.
Nederland kent (gelukkig) geen vlagschennis.
pi_221858644
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 03:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Nederland kent (gelukkig) geen vlagschennis.
Nee, hier pissen we er massaal overheen en zijn vervolgens massaal verbolgen dat onze overheid, de pisvlekken op onze vlag, er niet op reageren.
pi_221858646
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 03:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee, hier pissen we er massaal overheen en zijn vervolgens massaal verbolgen dat onze overheid, de pisvlekken op onze vlag, er niet op reageren.
Goed...
  zaterdag 26 september 2026 @ 04:52:43 #120
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221858734
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 23:19 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee, dat denk ik helemaal niet. De verharding en veroordeling over mensen is al langer aan de gang, niet alleen bij scholieren.
Als queers niet zo'n enorme drang naar zelfexpressie hadden in de openbare ruimte, dan was het waarschijnlijk allemaal ok.
pi_221858831
quote:
81s.gif Op zaterdag 26 september 2026 01:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Is dat een ding tegenwoordig ja, omdat Rowling?
Klopt, stukje misogynie.
  zaterdag 26 september 2026 @ 07:35:39 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221858833
Maargoed, stel ze zouden al die vlaggen en zebrapaden wegdoen. Dan vind de "het wordt me door mijn strot geduwd"-brigade wel weer wat anders om over te kunnen zeiken en voor zichzelf van alles goed te praten.
  zaterdag 26 september 2026 @ 07:41:31 #123
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221858836
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2026 01:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Bombers met Nederlandse vlaggetjes erop waren vroeger ook gewoon verboden op de middelbare.
Misschien omdat dit een extreem rechts symbool was? Dat is iets anders dan een emancipatiesymbool, Gouwke.

[ Bericht 0% gewijzigd door Koekoekmakto op 26-09-2026 08:02:30 ]
  zaterdag 26 september 2026 @ 07:43:08 #124
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221858839
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 01:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Hangt van de vlag en de boodschap af. Een emancipatiesymbool of een symbool voor extreem rechts is natuurlijk behoorlijk verschillend qua boodschap.

[ Bericht 1% gewijzigd door Koekoekmakto op 26-09-2026 08:02:39 ]
  zaterdag 26 september 2026 @ 07:53:03 #125
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221858876
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 07:35 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, stel ze zouden al die vlaggen en zebrapaden wegdoen. Dan vind de "het wordt me door mijn strot geduwd"-brigade wel weer wat anders om over te kunnen zeiken en voor zichzelf van alles goed te praten.
Tuurlijk. Dan is het wel weer het theatrale of verwijfde wat jeuk geeft bij de bekrompenen. Gewoon ruimdenkender worden. Is echt het beste.

[ Bericht 1% gewijzigd door Koekoekmakto op 26-09-2026 07:59:39 ]
pi_221858894
Laat kinderen met rust. Seksualiteit daar komen ze vanzelf achter. Nu doe je net of homo's een soort aliens zijn en dat ze daarom iets speciaals moeten leren over homo's. Dat werkt de acceptatie tegen. En als je het toch bespreekt doe dat dan spelenderwijs waardoor kinderen geconfronteerd worden met hun eigen vooroordelen zonder dat ze zich daarover hoeven te verantwoorden naar andere klasgenootjes.

Zo'n spel kan zijn van een plaatje van een persoon laten zien en vragen waar ze denken waar hij of zij op valt. Daarna de seksuele voorkeur aangeven en het daarbij laten.
  zaterdag 26 september 2026 @ 08:16:35 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221858944
Uiteraard, als we willen dat kinderen tot keurige homofoobjes opgroeien moet is een school die iets anders zegt natuurlijk maar lastig.
  zaterdag 26 september 2026 @ 08:27:36 #128
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221858967
Is zo'n 'raad de flikker' spel iets voor groep 2,5 of 7? En wanneer komt dan het 'raad de omgebouwde' spel? Wanneer kan dat? Tegenwoordig swipen ze vanaf 5 jaar al vlot over het internet.

Het taboeïseren is vooral een reactie op het spastische gedrag van volwassenen. Opvoeders zullen kinderen een realistische basis moeten meegeven. Dat queers niet speciaal zijn is daar 1 van.

En die pubers van nu kakelen ook maar gewoon de ontremde volwassenen na. We waren nooit ruimdenkend en de maskers vallen af. Heb ook liever deze eerlijke afkeer dan die oneerlijke schijntolerantie. We zullen door deze ongezouten periode heen moeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Koekoekmakto op 26-09-2026 08:44:56 ]
pi_221858977
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 september 2026 07:43 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Hangt van de vlag en de boodschap af. Een emancipatiesymbool of een symbool voor extreem rechts is natuurlijk behoorlijk verschillend qua boodschap.
En wie wordt de arbiter van welke boodschap nobel is en welke niet?
  zaterdag 26 september 2026 @ 08:35:26 #130
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221858989
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 08:30 schreef Luckyseven het volgende:

[..]
En wie wordt de arbiter van welke boodschap nobel is en welke niet?
De rechter.
pi_221859009
Zal wel een Nederlands probleem zijn aangezien mijn zoon op zijn Griekse school daar niet over hoort. ^O^
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
  zaterdag 26 september 2026 @ 08:45:31 #132
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221859013
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 08:42 schreef laforest het volgende:
Zal wel een Nederlands probleem zijn aangezien mijn zoon op zijn Griekse school daar niet over hoort. ^O^
Dat had je vroeger allemaal niet...
pi_221859031
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 september 2026 01:28 schreef nostra het volgende:

[..]
In Friesland en Brabant zie je de provincievlag veel, de boeren hebben de vlag over de kop en dan is er nog een bezorgde groep burgers die oranje wit blauw graag gebruiken.
pi_221859048
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 september 2026 08:45 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat had je vroeger allemaal niet...
Klopt.
pi_221859054
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 08:51 schreef KaheemSaid het volgende:
In Friesland en Brabant zie je de provincievlag veel, de boeren hebben de vlag over de kop en dan is er nog een bezorgde groep burgers die oranje wit blauw graag gebruiken.
Ja oké, Limburg ook, Texel, Scheveningen, ga zo maar door... maar slechts één officiële meen ik (Denemarken heeft nog een aparte oorlogsvlag; die is bij ons hetzelfde, beetje saai).
  zaterdag 26 september 2026 @ 09:12:41 #136
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221859096
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 08:56 schreef laforest het volgende:

[..]
Klopt.
Misschien werden/worden deze groepen wel doodgezwegen in Griekenland? :(
pi_221859100
quote:
8s.gif Op zaterdag 26 september 2026 09:12 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Misschien werden en worden deze groepen wel doodgezwegen in Griekenland? :(
Nee hoor. Homohuwelijk is hier nu ook legaal, etc.
Het wordt alleen niet door de strot geramd.
  zaterdag 26 september 2026 @ 09:15:49 #138
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221859107
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 09:14 schreef laforest het volgende:

[..]
Nee hoor. Homohuwelijk is hier nu ook legaal, etc.
Het wordt alleen niet door de strot geramd.
Jankerd.

Moderatie bij Fok :+
pi_221859292
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2026 08:35 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
De rechter.
Het zou me eerlijk gezegd niets verbazen als rechters ook op deze manier proberen om de maatschappij te beïnvloeden. Echter hoort een rechter natuurlijk niet de arbiter te zijn over welke overtuigingen gewenst zijn of niet.
  zaterdag 26 september 2026 @ 11:03:57 #140
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221859726
Misschien moet ik dan maar opruiende haatcampagnes beginnen tegen medewerkers van energiebedrijven. Die bedrijven proberen namelijk geregeld hun producten "door mijn strot te duwen".

Is ee logische en normale reactie als ik sommige hier mag geloven.
pi_221859743
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 september 2026 09:15 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Jankerd.

Moderatie bij Fok :+
Zie je wat je doet? En zo verander je van een homo ineens in een valse nicht.
pi_221859769
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 11:03 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moet ik dan maar opruiende haatcampagnes beginnen tegen medewerkers van energiebedrijven. Die bedrijven proberen namelijk geregeld hun producten "door mijn strot te duwen".

Waar heb jij het nu weer over?
Geen eens een voorbeeld van zo’n haatcampagne.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2026 @ 11:08:42 #143
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221859801
quote:

Je snapt het echt niet hè? Ik deelde eerder al van hoe ik er als puber naar had gekeken als al die onzin er toen al was. En ik kan je verklappen dat ik het absoluut onzinnig had gevonden en er alles behalve positief over had gedacht. Dat jij er automatisch van maakt dat eenieder met die kijk op zaken automatisch een homo-hater moet zijn en wel wat anders had verzonnen om een probleem mee te hebben is echt om te janken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 26 september 2026 @ 11:14:55 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221859932
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 11:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je snapt het echt niet hè? Ik deelde eerder al van hoe ik er als puber naar had gekeken als al die onzin er toen al was. En ik kan je verklappen dat ik het absoluut onzinnig had gevonden en er alles behalve positief over had gedacht. Dat jij er automatisch van maakt dat eenieder met die kijk op zaken automatisch een homo-hater moet zijn en wel wat anders had verzonnen om een probleem mee te hebben is echt om te janken.
Nou het is het onderwerp van dit topic. Bepaalde mensen accepteren homoseksualiteit niet omdat het "door hun strot wordt geduwd". Wa suggereert dat dat helemaal afhankelijk is van de communicatiestrategie van bepaalde activisten. Het is niet "ik vind de boodschap van activist/organisatie X smakeloos/irritant" het is blijkbaar "ik moet die hele doelgroep niet en zoek er een excuus bij".

Dus ja dan is het blijkbaar helemaal normaal om mensen af te wijzen vanwege zoiets. Dus dan geldt dat ook voor mensen die bij energiebedrijven werken die me proberen door hun strot te duwen dat ze het voordeligst zij.
  zaterdag 26 september 2026 @ 11:15:07 #145
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221859936
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 20:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Net even gekeken, ik zie een open discussie met twee basisvisie’s. Niks mis mee toch?
Twee basis visies die homoseksualiteit lijken te accepteren. Maar het is valse acceptatie en voor de bühne.

Werkelijkheid is dat je zegt ik je bent homo dat is een kruis dat je moet dragen
Oh btw geen gemeenschap want dan is er de hel voor je.

En dan zijn er nog vele jongens en meisjes die gewoon dood verklaard worden door het gezin en kerk.
  zaterdag 26 september 2026 @ 11:16:16 #146
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221859950
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 11:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Zie je wat je doet? En zo verander je van een homo ineens in een valse nicht.
Ja, dat zie ik zonnestraaltje. :W
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2026 @ 11:18:12 #147
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221859975
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 11:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou het is het onderwerp van dit topic. Bepaalde mensen accepteren homoseksualiteit niet omdat het "door hun strot wordt geduwd". Wa suggereert dat dat helemaal afhankelijk is van de communicatiestrategie van bepaalde activisten. Het is niet "ik vind de boodschap van activist/organisatie X smakeloos/irritant" het is blijkbaar "ik moet die hele doelgroep niet en zoek er een excuus bij".

Dus ja dan is het blijkbaar helemaal normaal om mensen af te wijzen vanwege zoiets. Dus dan geldt dat ook voor mensen die bij energiebedrijven werken die me proberen door hun strot te duwen dat ze het voordeligst zij.
Accepteren ze niet omdat ze de community zelf niet accepteren, of accepteren ze homoseksualiteit zelf niet? Weet je, ik heb aan de hand van de berichtgeving inmiddels het vermoeden gekregen dat het het eerste is, en niet het tweede. Het zal vast wel deels hand in hand gaan, maar het zou wel betekenen dat de echte schade veel minder is dan er nu overal wordt beweerd.

Jij hebt in dit topic nog de keiharde claim gemaakt dat de twee hetzelfde zijn, en dat is waar ik nu op reageer. Het is niet hetzelfde, ik begin ook een steeds grotere hekel aan dat gedram van de community te krijgen, en met mij velen die er gewoon bij horen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 26 september 2026 @ 11:20:30 #148
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221859982
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2026 20:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Komen gereformeerden uit landen waar homoseksualiteit (met de dood) strafbaar is? Zijn groepjes gereformeerde jongeren in de Randstad inmiddels befaamd om hun potenrammen? Maken groepjes gereformeerden in AZCs het leven van homo's en lesbiennes zuur?

Het antwoord is natuurlijk op al deze vragen negatief. En dan laat ik nog even buiten beschouwing dat gereformeerden hier autochtoon zijn, moslims komen naar Nederland heel goed wetende dat het Westen hele andere normen en waarden heeft.

Ten derde neemt het aantal leden van de geformeerde gemeenten in Nederland af, waar het aantal moslims per generatie sterk toeneemt. Als de huidige trend doorzet heeft is bij de volgende jongste generatie van Nederland pakweg 20% Islamitisch.

Ten slotte kun je nog kijken naar geografische spreiding, gereformeerden zitten veelal op specifiek plekken in Nederland, veelal ook op hun eigen scholen. Moslims zitten overal, met name in de grote steden en meer dan eens ook op reguliere scholen waar men leeftijdsgenootjes kan 'infecteren' met homofoob gedachtegoed.

Kortom, nee, de vergelijking gaat niet op. De Islam is een véél groter gevaar voor de lhbt-gemeenschap dan het Christendom.
De zwaar gereformeerden kliek is juist aan het groeien. Wss nog niet zo snel als de Moslims maar net zo zorgwekkend.

Daarnaast lees de verhalen over de verschillende homo ontmoetingsplaatsen, waar het toch echt Nederlandse jeugd is die komt poten rammen. Vaak toevallig bij de bekende refo dorpjes en steden.

Again die Refo's zijn net zo erg als moslims.

Maar goed daar wat over zeggen scoort niet, terwijl er steeds meer ex gereformeerden zoals ik waarschuwen voor de groei van deze gezindte.
pi_221860007
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 11:20 schreef The-BFG het volgende:

[..]
De zwaar gereformeerden kliek is juist aan het groeien. Wss nog niet zo snel als de Moslims maar net zo zorgwekkend.

Daarnaast lees de verhalen over de verschillende homo ontmoetingsplaatsen, waar het toch echt Nederlandse jeugd is die komt poten rammen. Vaak toevallig bij de bekende refo dorpjes en steden.

Maar goed daar wat over zeggen scoort niet, terwijl er steeds meer ex gereformeerden zoals ik waarschuwen voor de groei van deze gezindte.
En van welk kerkgenootschap was je lid dan?
  zaterdag 26 september 2026 @ 11:28:45 #150
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221860014
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 11:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het is niet hetzelfde, ik begin ook een steeds grotere hekel aan dat gedram van de community te krijgen, en met mij velen die er gewoon bij horen.
Als je nu een grotere hekel krijgt dan je oorspronkelijke hekel was je al eerder een hater. Misschien een tamme hater maar desalniettemin een hater. Zuivere schijntolerantie dit.
pi_221860020
quote:
  zaterdag 26 september 2026 @ 11:38:15 #152
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221860049
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 11:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
En van welk kerkgenootschap was je lid dan?
Gereformeerde bond binnen de PKN. Daarnaast veelvuldig de zwaardere kerken bezocht. Iets met opa die een gereformeerde boekhandel en uitgeverij had en dus een vrij bekende naam in iig de regio was.

Aangezien mijn moeder daar ook werkte waren wij er ook vaak te vinden. En later ook werkzaam. We hadden vandaar uit een hele mooie overzichts positie; incl alle schandalige verhalen die naar boven kwamen. En eigen ervaringen met o.a. seksueel misbruik hebben een hoop ogen geopend.

Het is gewoon net zo'n zieke sekte als bijv de Jehovah's. Alleen meer bezig met hun eigen heil en redding dan die van anderen.

De jaarlijkse zendings dag/beurs was een waar hypocriete festijn.
pi_221860070
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 september 2026 11:40 schreef Koekoekmakto het volgende:
Is overigens net zo verderfelijk
Is gelukkig slechts een mening.
pi_221860158
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 11:38 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Gereformeerde bond binnen de PKN. Daarnaast veelvuldig de zwaardere kerken bezocht. Iets met opa die een gereformeerde boekhandel en uitgeverij had en dus een vrij bekende naam in iig de regio was.

Aangezien mijn moeder daar ook werkte waren wij er ook vaak te vinden. En later ook werkzaam. We hadden vandaar uit een hele mooie overzichts positie; incl alle schandalige verhalen die naar boven kwamen. En eigen ervaringen met o.a. seksueel misbruik hebben een hoop ogen geopend.

Het is gewoon net zo'n zieke sekte als bijv de Jehovah's. Alleen meer bezig met hun eigen heil en redding dan die van anderen.

De jaarlijkse zendings dag/beurs was een waar hypocriete festijn.
En over welke jaren spreken we dan? 1960?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2026 @ 12:01:04 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221860185
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 september 2026 11:28 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Als je nu een grotere hekel krijgt dan je oorspronkelijke hekel was je al eerder een hater. Misschien een tamme hater maar desalniettemin een hater. Zuivere schijntolerantie dit.

Ja, dit soort onzin is dus waarom ik een hekel heb gekregen aan de groep die dit soort kul continu de wereld in slingert. Ik vind homoseksualiteit de meest normale zaak van de wereld en zal echt nooit negatiever naar iemand gaan kijken omdat ie homo is. Het hoort er gewoon bij en ik heb het nooit anders gezien.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 26 september 2026 @ 12:02:47 #156
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221860191
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, dit soort onzin is dus waarom ik een hekel heb gekregen aan de groep die dit soort kul continu de wereld in slingert. Ik vind homoseksualiteit de meest normale zaak van de wereld en zal echt nooit negatiever naar iemand gaan kijken omdat ie homo is. Het hoort er gewoon bij en ik heb het nooit anders gezien.
Prachtig 💐
pi_221860197
We zijn er uit. Het is gewoon de schuld van rechts, mensen.
Niets 'door de strot geduwd'. De jongeren in de OP hebben allemaal ongelijk. En het heeft al zeker niets met de Islam of de Gereformeerde kerk te maken.
Het is gewoon een internationale campagne van rechts-populisten die de queergemeenschap tot mikpunt maken!

quote:
Het zijn juist de rechts-populisten die homohaat aanjagen, zegt deze hoogleraar

De daling van homoacceptatie onder jongeren is vooral te verklaren door een jarenlange campagne van rechts-populisten tegen de queergemeenschap, zegt socioloog Niels Spierings.
https://www.volkskrant.nl(...)hoogleraar~bbe6c2d8/
- Goethe, “Faust”
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2026 @ 12:03:49 #158
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221860199
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:02 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Prachtig 💐
Geen excuses, geen 'oh, ik maakte een foute afname'? En dan zeker de eerstvolgende die tegen die religie is weer van hetzelfde betichten?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221860208
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:00 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat verlang ik niet, leven en laten leven is prima. Bovendien is het een reactie op haar eerdere persoonlijke valse nicht verwijt naar mij toe.

Nee, lees maar even terug. Je flikker opmerking was een antwoord op een anders user.
Vervolgens ging je me even uitleggen wat een flikker was.
pi_221860210
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2026 23:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Het opdringen? Ja, absoluut. Voor een groep waar 18% van Nederland onder valt (al zal lang niet iedereen zich er mee identificeren of daar openlijk uiting aan willen geven, en dat is natuurlijk helemaal prima) zien we vrij weinig in het openbare leven van de LHBTQI+ gemeenschap.

De onverdraagzaamheid en fobie? Die valt helaas niet mee. Die groeit zorgwekkend hard.
"Pools are perfect for holding water"
pi_221860215
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:07 schreef probeer het volgende:

[..]
Het opdringen? Ja, absoluut. Voor een groep waar 18% van Nederland onder valt (al zal lang niet iedereen zich er mee identificeren of daar openlijk uiting aan willen geven, en dat is natuurlijk helemaal prima) zien we vrij weinig in het openbare leven van de LHBTQI+ gemeenschap.

De onverdraagzaamheid en fobie? Die valt helaas niet mee. Die groeit zorgwekkend hard.
Dan valt het dus niet mee.
- Goethe, “Faust”
pi_221860227
Opvallend hoe er aan het begin van het topic naar moslims en migranten werd gewezen, maar naarmate de discussie vorderde bij sommige autochtone users de ware aard naar boven kwam.
pi_221860230
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan valt het dus niet mee.
Daarvoor hoef je maar door dit topic te scrollen.
  zaterdag 26 september 2026 @ 12:12:34 #164
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221860231
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 11:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
En over welke jaren spreken we dan? 1960?
Jaren 90, tot nu toe. Aangetrouwde familie, leven in de Biblebelt en af en toe wat lezen of preken checken om te kijken hoe het er vandaag de dag voorstaat. Niets beter dan jaren 90, het begint zelfs allemaal veel zwaarder te worden
pi_221860234
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 september 2026 11:40 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Alhoewel er ook wat flikkers zijn die de trannies onder de bus willen gooien, om in het gevlei te komen bij de haters (is natuurlijk een naïeve farce, die komen namelijk ook achter hen aan).
Ok :{
  zaterdag 26 september 2026 @ 12:14:22 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221860236
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 11:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Accepteren ze niet omdat ze de community zelf niet accepteren, of accepteren ze homoseksualiteit zelf niet? Weet je, ik heb aan de hand van de berichtgeving inmiddels het vermoeden gekregen dat het het eerste is, en niet het tweede. Het zal vast wel deels hand in hand gaan, maar het zou wel betekenen dat de echte schade veel minder is dan er nu overal wordt beweerd.

Jij hebt in dit topic nog de keiharde claim gemaakt dat de twee hetzelfde zijn, en dat is waar ik nu op reageer. Het is niet hetzelfde, ik begin ook een steeds grotere hekel aan dat gedram van de community te krijgen, en met mij velen die er gewoon bij horen.
Zoals ik hem lees accepteren ze homoseksualiteit niet en is de communicatiestrategie van bepaalde activisten daar het excuus voor.

Maar ik ga dus niet mee in de frame dat dat logisch zou zijn.
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 12:16:47 #167
375570 crew  Cyan9
pi_221860250
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:03 schreef capricia het volgende:
Niets 'door de strot geduwd'. De jongeren in de OP hebben allemaal ongelijk. En het heeft al zeker niets met de Islam of de Gereformeerde kerk te maken.
Het is gewoon een internationale campagne van rechts-populisten die de queergemeenschap tot mikpunt maken!
[..]
Je kan het wel gaan ridiculiseren, maar het kan ook gewoon naast elkaar bestaan.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_221860251
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:11 schreef Voorbijganger- het volgende:
Opvallend hoe er aan het begin van het topic naar moslims en migranten werd gewezen, maar naarmate de discussie vorderde bij sommige autochtone users de ware aard naar boven kwam.
moslims lief, witte blanke mensen fout :+
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2026 @ 12:17:01 #169
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221860252
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zoals ik hem lees accepteren ze homoseksualiteit niet en is de communicatiestrategie van bepaalde activisten daar het excuus voor.

Dus je maakt de aanname dat je a) 100% gelijk hebt, geen enkele twijfel en b) dat die aanname überhaupt geldig is voor de volledige groep. Heb je nou echt niet door hoe gebrekkig die argumentatie is?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 26 september 2026 @ 12:17:28 #170
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221860255
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee, lees maar even terug. Je flikker opmerking was een antwoord op een anders user.
Vervolgens ging je me even uitleggen wat een flikker was.
Nee, je start dit zelf met een persoonlijke aanval. Niet piepen.

quote:
Zie je wat je doet? En zo verander je van een homo ineens in een valse nicht
pi_221860256
quote:

offtopic rant ...

OK, zo lang als ik leef zijn videoreclames, eerst op TV en later op internet, altijd korte filmpjes geweest. Met een duidelijk einde. Irritant, maar ok; ik heb geaccepteerd dat een korte reclame doorzitten 'part of the deal' is.

Maar nu heeft youtube van die $^@$%^&@#^@%#^ 'review'-reclames van Bol, Expert, Coolblue, en er komt geen fucking einde aan die krengen. Dus moet ik mijn telefoon pakken, eventueel zelfs mijn handen schoonmaken/drogen, iig stoppen met waar ik mee bezig was, om die reclame-zonder-einde te skippen. Gruwelijk kut.
  zaterdag 26 september 2026 @ 12:18:54 #172
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221860262
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Geen excuses, geen 'oh, ik maakte een foute afname'? En dan zeker de eerstvolgende die tegen die religie is weer van hetzelfde betichten?
??

Mijn aanname ging over het krijgen van die 'grotere hekel'. Raar om nu excuses te verlangen en de bal te verleggen naar religie.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2026 @ 12:20:55 #173
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221860265
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:16 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Je kan het wel gaan ridiculiseren, maar het kan ook gewoon naast elkaar bestaan.
En precies dit is waarom de community in zulk laag aanzien staat. Het lijkt soms wel een religie, zo vasthoudend zijn ze aan hun eigen wereldbeeld en zo gesloten zijn ze voor andere inzichten en nuances. Ik snap echt niet waarom ze zo hard bezig zijn met tactieken die hun eigen doel ondermijnen of minimaal veel extremer zijn dan wat überhaupt nodig is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2026 @ 12:21:47 #174
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221860267
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:18 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
?

Mijn aanname ging over het krijgen van die 'grotere hekel'. Raar om nu excuses te verlangen en de bal te verleggen naar religie.
Je beschuldigt me van schijntolerantie. Er wordt niets verlegd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221860270
quote:

[..]
Volgens het artikel niet.
- Goethe, “Faust”
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2026 @ 12:24:21 #176
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221860277
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Want de mening van een willekeurige hoogleraar is een keihard onbetwistbaar feit?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221860278
quote:

[..]

Letterlijk elk voorbeeld uit het artikel had zo een uitspraak van een Roos kunnen zijn. Al die voorbeelden komen neer op papegaaien van niet al te bijster intelligente volwassenen.
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 12:24:38 #178
375570 crew  Cyan9
pi_221860280
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En precies dit is waarom de community in zulk laag aanzien staat. Het lijkt soms wel een religie, zo vasthoudend zijn ze aan hun eigen wereldbeeld en zo gesloten zijn ze voor andere inzichten en nuances. Ik snap echt niet waarom ze zo hard bezig zijn met tactieken die hun eigen doel ondermijnen of minimaal veel extremer zijn dan wat überhaupt nodig is.
Bedoel je dit als verwijt op mij als persoon, of hoe moet ik dit lezen?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2026 @ 12:24:53 #179
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221860282
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:24 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Bedoel je dit als verwijt op mij als persoon, of hoe moet ik dit lezen?
Nee, ik sta aan je kant. Reageerde meer op waar jij op reageert.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 12:25:50 #180
375570 crew  Cyan9
pi_221860288
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nee, ik sta aan je kant. Reageerde meer op waar jij op reageert.
Brakke zaterdag doet m'n posten geen goed. _O-
pi_221860293
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja, uhuh. De LHBTQI community staat in laag aanzien omdat ze hun PR verkeerd aanpakken, en heus niet omdat ze niet-hetero zijn.

Trap je nou oprecht in dit soort goedkope 'wij hebben heus geen hekel aan jullie om jullie afwijkende geaardheid, jullie zijn gewoon irritant' retoriek?
  zaterdag 26 september 2026 @ 12:26:48 #182
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221860295
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Die professor ziet het inderdaad goed. En dat "door de strot geduwd" is gewoon een aangeleerde dooddoener om het goed te praten.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2026 @ 12:26:54 #183
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221860296
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:25 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Brakke zaterdag doet m'n posten geen goed. _O-
Je bent niet de enige krijg ik zojuist in m'n oor gefluisterd :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 12:27:34 #184
375570 crew  Cyan9
pi_221860300
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:22 schreef capricia het volgende:

[..]
En wat jou betreft?
pi_221860301
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
moslims lief, witte blanke mensen fout :+
- moslims lief, blanke mensen fout
- blanke mensen lief, moslims fout

Beide standpunten zijn generaliserend en bekrompen.
  zaterdag 26 september 2026 @ 12:28:13 #186
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221860302
quote:

[..]

Wat is je boodschap aan de mensen die je met zekerheid kunnen zeggen dat ze haat geen richting de letterbrigade voelen maar onderschrijven dat het allemaal een beetje te veel van het goede is of bestaat die smaak volgens jou niet?
pi_221860310
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die professor ziet het inderdaad goed. En dat "door de strot geduwd" is gewoon een aangeleerde dooddoener om het goed te praten.
"Nee hoor! de LHBTQI+ community staat in laag aanzien, maar dat komt toch echt door hun eigen gedrag. Maar daarmee doelen we heus niet op hun seksuele gedrag, maar op die bootjes en regenboogzebrapaden en zo!"

En dat ze het zo vaak herhalen totdat ze het zelf geloven is tot daar aan toe. Maar dan ook nog proberen om de rest er in te laten trappen; wanhopig triest.
pi_221860320
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:27 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
En wat jou betreft?
Ik ben zelf niet zo van de internationale samenzweringen.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 26 september 2026 @ 12:31:24 #189
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221860324
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:28 schreef the-eye het volgende:

[..]
Wat is je boodschap aan de mensen die je met zekerheid kunnen zeggen dat ze haat geen richting de letterbrigade voelen maar onderschrijven dat het allemaal een beetje te veel van het goede is of bestaat die smaak volgens jou niet?
Nou ze mogen prima melden dat ze de communicatiestrategie irritant is. Net als je mag melden dat je telemarketeers van energiebedrijven irritant mag vinden.

Het is geen enkele valide reden om groepen te gaan haten.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2026 @ 12:31:29 #190
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221860326
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:29 schreef probeer het volgende:

[..]
"Nee hoor! de LHBTQI+ community staat in laag aanzien, maar dat komt toch echt door hun eigen gedrag. Maar daarmee doelen we heus niet op hun seksuele gedrag, maar op die bootjes en regenboogzebrapaden en zo!"

En dat ze het zo vaak herhalen totdat ze het zelf geloven is tot daar aan toe. Maar dan ook nog proberen om de rest er in te laten trappen; wanhopig triest.
Ja als je mentaal niet in staat bent om individuen en seksualiteit zelf los te zien van een community, snap ik dat je het raar vindt dat mensen claimen dat het los van elkaar staat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 26 september 2026 @ 12:32:02 #191
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221860328
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je beschuldigt me van schijntolerantie. Er wordt niets verlegd.
Het is iig voorwaardelijke tolerantie die afhankelijk is van de uiting, de frequentie en de mate van zichtbaarheid waardoor je al dan niet een 'grotere hekel' krijgt.

Het willen spreken over verdediging mbt religie is gewoon het verleggen van het onderwerp.
  zaterdag 26 september 2026 @ 12:32:51 #192
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221860336
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:26 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, uhuh. De LHBTQI community staat in laag aanzien omdat ze hun PR verkeerd aanpakken, en heus niet omdat ze niet-hetero zijn.

Trap je nou oprecht in dit soort goedkope 'wij hebben heus geen hekel aan jullie om jullie afwijkende geaardheid, jullie zijn gewoon irritant' retoriek?
Het gaat niet om de mensen, het gaat om de campagne die ondertussen voor flink wat ergernis zorgt
pi_221860339
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:27 schreef Voorbijganger- het volgende:

[..]
- moslims lief, blanke mensen fout
- blanke mensen lief, moslims fout

Beide standpunten zijn generaliserend en bekrompen.
Het grote voordeel van moslims is wel dat ze ervoor uitkomen (no pun intended?). Die kun je in elk geval niet beschuldigen van verborgen homohaat :P

Gelukkig is dit in elk geval een onderwerp waar ik geen onderdeel van uitmaak (en niet 'gered' hoef te worden door de symphatieke en inclusieve blanke medemens :7 ).
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2026 @ 12:34:03 #194
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221860344
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:32 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Het is iig voorwaardelijke tolerantie die afhankelijk is van de uiting, de frequentie en de mate zichtbaarheid waardoor je al dan niet een 'grotere hekel' krijgt.

Het willen spreken over verdediging mbt religie is gewoon het verleggen van het onderwerp.
Ik accepteer homoseksualiteit en de andere lettertjes in de lettersoep voor de volle 100%. Ik ben zeer kritisch jegens de community. Dat zijn twee totaal losstaande zaken die je niet samen kan brengen. Er zijn zat homo's die openlijk zeer kritisch zijn jegens die community, dat heeft echt niets te maken met het onderwerp waar ze voor opkomen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221860346
quote:

[..]

Je ziet ook aan hoe ze hier leeglopen in het forum waar het werkelijk om gaat: men accepteert gewoon niet het bestaan van een genderidentiteit en/of dat die genderidenteit kan afwijken van het geslacht. Die mensen moeten "in een gesticht" en we moeten vooral niet meegaan in hun "waanideeën".

Niks PR, niks gedram. Gewoon totale afkeur.
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 12:35:48 #196
375570 crew  Cyan9
pi_221860357
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ben zelf niet zo van de internationale samenzweringen.
En op nationaal niveau? Jij denkt niet dat negatieve uitspraken van (populistische) politici hier invloed op kunnen hebben?
  zaterdag 26 september 2026 @ 12:35:50 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221860358
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je ziet ook aan hoe ze hier leeglopen in het forum waar het werkelijk om gaat: men accepteert gewoon niet het bestaan van een genderidentiteit en/of dat die genderidenteit kan afwijken van het geslacht. Die mensen moeten "in een gesticht" en we moeten vooral niet meegaan in hun "waanideeën".

Inderdaad, en sommige vinden dat homo's de transgenders maar voor de bus moeten gooien om PR redenen.
pi_221860376
quote:
Geen retoriek, gewoon waarheid. Dat jij dat niet wil zien zegt toch echt meer over jou dan over degenen op wie jij, zoals gebruikelijk, neerkijkt.
pi_221860380
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Inderdaad, en sommige vinden dat homo's de transgenders maar voor de bus moeten gooien om PR redenen.
Wat hebben homo's en trannies uberhaupt met elkaar te maken?
pi_221860387
quote:

[..]
Ik heb het helaas van dichtbij meegemaakt in de familie, maar nu geef je wel een slecht beeld van "gestichten'. Het is gewoon een soort ziekenhuis, maar dan voor de mentale zorg ipv (voornamelijk) fysieke zorg.

Niks om je voor te schamen. Kan ons allemaal theoretisch overkomen.

Blijft wel apart dat iedereen die TERF's aan het roepen is het wel heeft voorzien op dat soort instellingen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2026 @ 12:39:05 #201
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221860390
Nou moet ik ook zeggen dat ik bij bepaalde figuren toch wel een licht vermoeden heb dat ze zich achter die terechte argumenten verschuilen om hun eigen afkeuring te verbloemen. Maar dat is nou het mooie van de echte wereld, het is niet allemaal zo zwart-wit O+
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221860424
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:38 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Worden allebei niet volledig geaccepteerd voor wie ze zijn door de samenleving. De ene vanwege zijn geaardheid en de ander vanwege zijn gender. Delven allebei het onderspit in een radicaal rechtse samenleving. Ze vechten beide voor hetzelfde.
  zaterdag 26 september 2026 @ 12:42:46 #203
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221860427
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou ze mogen prima melden dat ze de communicatiestrategie irritant is. Net als je mag melden dat je telemarketeers van energiebedrijven irritant mag vinden.

Het is geen enkele valide reden om groepen te gaan haten.
Maw je weet er geen antwoord op te formuleren
Ik krijg het idee dat je zelf nogal vast zit in je denkpatronen. Ik begin m'n reactie door aan te geven dat ik het over de mensen heb die geen enkele wrok of wat dan ook tegen de lgbht mensen koesteren maar toch eindig je met
"Het is geen enkele valide reden om groepen te gaan haten." :')
pi_221860461
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Worden allebei niet volledig geaccepteerd voor wie ze zijn door de samenleving. De ene vanwege zijn geaardheid en de ander vanwege zijn gender. Delven allebei het onderspit in een radicaal rechtse samenleving. Ze vechten beide voor hetzelfde.
Je mist alleen nog de gekleurde medemens in dit betoog :{

(dit gaat leuk worden)
  zaterdag 26 september 2026 @ 12:47:15 #205
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221860462
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:38 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ze lopen tegen vergelijkbare problemen aan en daarom bundelen ze hun krachten.
  zaterdag 26 september 2026 @ 12:47:16 #206
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221860465
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik accepteer homoseksualiteit en de andere lettertjes in de lettersoep voor de volle 100%. Ik ben zeer kritisch jegens de community. Dat zijn twee totaal losstaande zaken die je niet samen kan brengen. Er zijn zat homo's die openlijk zeer kritisch zijn jegens die community, dat heeft echt niets te maken met het onderwerp waar ze voor opkomen.
Ik ben ook kritisch. Maar ik krijg geen 'grotere hekel' door de diverse uitingen. Er zijn nu eenmaal verschillende onderdelen die op verschillende manieren, verschillende zaken willen emanciperen. En die vind ik allemaal legitiem.

Globaal zie je emancipatie van extravaganza vs emancipatie van ingetogenheid, uniciteit vs generiek zijn, conformeren vs non-conformeren en activistisch vs passief deelnemen.
pi_221860481
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:32 schreef the-eye het volgende:

[..]
Het gaat niet om de mensen, het gaat om de campagne die ondertussen flink wat ergernis oproept
Ik beoog dat daar bij een significant deel toch echt wat meer achter zit dan louter die 'campagne'. En dat hele doen alsof zulke ergernissen een legitiem argument zijn voor verminderde tolerantie en acceptatie is al helemaal zwak.

Die boten komen hier in Utrecht voorbij mijn huis. Ik heb recht van spreken over ergernissen mbt Pride. Dito voor andere Nederlanders woonachtig in het centrum van een grote stad. En zelfs wij hebben dat recht ook alleen maar tijdens tot en met een paar dagen na die vieringen. Zeker niet het hele jaar door.

Maar wanneer er mensen over Pride zeiken die in de verste verte niet bij een Pride viering in de buurt komen, dan is dat een duidelijke dogwhistle voor achterliggende en al lang en breed aanwezige onverdraagzaamheid en/of fobie. Het heeft geen fuck met de viering zelf te maken, want daar merken ze he-le-maal niets van, muv 2 minuten op het journaal.

En wanneer tieners kritiek gaan uiten als "lettersoep" en "genderindoctrinatie", dan is het ook nog eens overduidelijk dat dat rechtstreeks van de intolerante volwassenen in hun leven af komt.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 26-09-2026 13:00:20 ]
pi_221860482
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:35 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
En op nationaal niveau? Jij denkt niet dat negatieve uitspraken van (populistische) politici hier invloed op kunnen hebben?
(Sorry. Sta even een taart te maken met dochter)
- Goethe, “Faust”
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 12:51:06 #209
375570 crew  Cyan9
pi_221860489
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Uiteindelijk is dat ook belangrijker dan een discussie op een forum. ;)
pi_221860494
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:32 schreef the-eye het volgende:

[..]
Het gaat niet om de mensen, het gaat om de campagne die ondertussen voor flink wat ergernis zorgt
Het gaat wel om de mensen, want de acceptatie van homoseksualiteit staat onder druk en wordt steeds minder. Dat zijn gewoon mensen, homo's, die nu voelen dat hun geaardheid een probleem wordt voor andere mensen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221860497
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze lopen tegen vergelijkbare problemen aan en daarom bundelen ze hun krachten.
De Planeteers van de huidige tijd :P
pi_221860504
quote:

[..]

"Social constructs zijn woke onzin!! :( :( [..] waar hadden we het ook al weer over? Oh, ja, de economie ..."

Ja, dat ontkennen van genderidentiteit is een rare. Zeker wanneer het antropologisch zeer goed te onderbouwen is.
  zaterdag 26 september 2026 @ 12:55:35 #213
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221860532
Heeft iemand een link naar de niet geblurde beelden van Jonathan Medart?
Ik kan 't niet vinden
(misschien wel even in een spoiler doen mocht je een link hebben)
pi_221860538
quote:

[..]
Lekker! Veel plezier.

Antwoord mag ook later; ik ben er ook wel benieuwd naar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221860552
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:37 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Geen retoriek, gewoon waarheid. Dat jij dat niet wil zien zegt toch echt meer over jou dan over degenen op wie jij, zoals gebruikelijk, neerkijkt.
Misschien moet ik er ook eens een bizarre draai aan geven dan; dat ik voorts doe alsof ik op FvD-ers neerkijk omdat ze zo'n rete-irritante campagne voeren, en niet om hun idealen en wat dat zegt over wie ze zijn.

Zou je daar in trappen? Volgens mij niet.

Nou, op diezelfde fiets hoeven jij en de jouwen bij mij ook niet te proberen om me op de mouw te spelden dat het allemaal om de regenboogvlaggen en zebrapaden gaat en niet om "onnatuurlijk!".
pi_221860582
quote:

[..]
Gezellig! Veel plezier!

... is het een taart versierd met een regenboog? Dat staat vast heel vrolijk! :6 ;)
pi_221860672
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Zoals ik al eerder zei, ik heb geen enkel probleem met LGB-ers. De rest van die alfabetsoep is een heel ander verhaal. En heeft wat mij betreft exact niets te maken met het LGB-gedeelte van dat alfabet.
  zaterdag 26 september 2026 @ 13:09:25 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221860685
Maargoed ik denk dat om dit te counteren meer van hetzelfde ook geen goede strategie is.

Het beste wordt meer ingezet op het ontmaskeren van types achter dit soort campagnes en ze isoleren.
  zaterdag 26 september 2026 @ 13:09:59 #219
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221860690
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het gaat wel om de mensen, want de acceptatie van homoseksualiteit staat onder druk en wordt steeds minder. Dat zijn gewoon mensen, homo's, die nu voelen dat hun geaardheid een probleem wordt voor andere mensen.
Nee het gaat om de campagne want zoals je zelf al aangeeft heeft die een averechts effect
Als oplossing hiervoor het de doelgroep kwalijk gaan nemen dat je campagne niet werkt is natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Als er daarnaast dan mensen zijn die, vanaf de zijlijn, vanuit enkel goede bedoelingen aangeven dat ze niet tot de doelgroep horen maar ook die irritatie ervaren dan zou dat een discussie op moeten leveren wat een betere aanpak zou zijn maar we zien als zo vaak aan de progressieve kant dat een volwassen discussie niet mogelijk is en men het niet kan handeln als mensen een ander standpunt hebben
pi_221860836
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Lekker! Veel plezier.

Antwoord mag ook later; ik ben er ook wel benieuwd naar.
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:51 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Uiteindelijk is dat ook belangrijker dan een discussie op een forum. ;)
De tiramisu staat in de koelkast op te stijven. :D

Ik zal inhoudelijk een uitgebreide reactie geven. Op het artikel en het punt wat Cyan daaruit aanhaalt. Moet er even voor gaan zitten.
- Goethe, “Faust”
pi_221860868
quote:

[..]

Ik heb het gevoel dat juist door je eigen achtergrond een beetje verblind bent over de vermeende ernst en groei. Zie ook dit bericht uit het ND van april dit jaar:
quote:
Gereformeerde Gemeenten in Nederland verliezen leden door overstappers en minder geboorten

De Gereformeerde Gemeenten in Nederland tellen in 2026 negenentachtig leden minder dan het jaar ervoor. De stand voor het behoudende kerkgenootschap kwam begin van dit jaar uit op 22.911 (doop)leden. Het is het negende jaar op rij dat het aantal leden afneemt.

Terwijl het totale aantal leden afnam, kreeg het kerkgenootschap er vorig jaar juist belijdende leden bij. Vooral het aantal doopleden neemt al een aantal jaar sterk af.

Sinds 1999 was het aantal doopleden nog nooit zo laag als nu. De meest logische verklaring hiervoor is dat ook in reformatorische gezinnen het aantal kinderen afneemt.

Bron
Dan vraag ik mij af waar jij je op baseert met de claim dat de 'kliek' juist zou groeien?
quote:

[..]
Dat doet het natuurlijk niet, maar dit is zoals we weten de Volkskrant die hier een lekker progressief links wereldbeeld op loslaat en wanneer er homo's in elkaar worden geslagen en de daders heten Mohammed en Hamza is men in dat soort contreien muisstil en kijkt de andere kant op. Bovendien komt de Volkskrant met de bekende drogredenering:
quote:
Het ‘islamisering’-frame, vooral verspreid door radicaal-rechtse partijen, snijdt ook geen hout. Het aantal moslims in Nederland neemt slechts gestaag toe, van 5 procent in 2010 naar 6 procent van de bevolking in 2025. Bovendien werden ook zij steeds progressiever in hun opvattingen rondom homoseksualiteit, zegt de hoogleraar.
Hierin wordt dus als eerste geclaimd dat het aantal moslims slechts gestaag toeneemt. Dat is een leugen maar over de breedte valt deze groei minder op door een statistisch fenomeen genaamd Simpsons paradox. Doordat de groei voornamelijk in de jongste generaties zit en niet in de oudere, valt deze weg als alles samenvoegt. Zie ook:

1
2
3
4
5
6
7
8
15-  18 jaar : 15,0%
18 - 25 jaar : 7,4%
25 - 35 jaar : 6,3%
35 - 45 jaar : 7,0%
45 - 55 jaar : 3,3%
55 - 65 jaar: 3,0%
65 - 75 jaar: 1,1%
75+ jaar: 0,8%

Bron

Bovendien gaat het hier niet eens over homofobie in Nederland, het gaat over homofobie onder jongeren.

Vervolgens stelt men bij de Volkskrant dus ook nog, zonder enige onderbouwing dat moslims progressiever zijn geworden. Hele interessante claim, ik zou benieuwd zijn naar wat bronnen daarover.

Ten slotte wordt er ook nog doodleuk de claim gemaakt dat rechts dit als een stok gebruikt om moslims te slaan. Hilarisch, want dit is precies wat men in progressief linkse kringen dus doet, niet om moslims te slaan, maar om 'rechts' te slaan en moslims te beschermen.
pi_221860974
quote:

Daar continu de aandacht te vestigen op alle letters in het alfabet, spreekt over "bondgenoten", allerlei bijzondere dagen/weken en tegenwoordig zelfs maanden hebt, speciale vlaggen hebt, wil dat er les op school over wordt gegeven etc etc dan kun je op een gegeven moment wel verwachten dat mensen het zat worden.

Het zou zo simpel moeten zijn dat als iemand hetero of homo of wat dan ook is dat dat gewoon prima is en het daarmee klaar zou moeten zijn.

Alleen dat is tegenwoordig niet meer genoeg want er is continu gedram over van alles en nog wat wat er volgens de lettercommumity tegenwoordig bij hoort.
Dan zoek je het maar lekker zelf uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kickinalfa op 26-09-2026 13:50:01 ]
  zaterdag 26 september 2026 @ 13:44:53 #223
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221860984
Maar dit komt niet door moslims en refo's want die groepen zijn niet in korte tijd zo enorm veel groter geworden dat het een dergelijke verschuiving teweeg zou brengen.
  zaterdag 26 september 2026 @ 13:50:01 #224
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221861027
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 13:43 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Daar continu de aandacht te vestigen op alle letters in het alfabet, spreekt over "bondgenoten", allerlei bijzondere dagen/weken en tegenwoordig zelfs maanden hebt, speciale vlaggen hebt, wil dat er les op school over wordt gegeven etc etc dan kun je op een gegeven moment wel verwachten dat mensen het zat worden.

Het zou zo simpel moeten zijn dat als iemand hetero of homo of wat dan ook is dat dat gewoon prima is en het daarmee klaar zou moeten zijn.

Alleen dat is tegenwoordig niet meer wat er is continu gedram over van alles en nog wat wat er volgens de lettercommumity tegenwoordig bij hoort.
Dan zoek je het maar lekker zelf uit.
Veel woorden om te herhalen dat het gerechtvaardigd zou zijn om een groep niet te accepteren vanwege de communicatiestrategie van wat activisten.

En wat continu gedram betreft kunnen we het ook eens hebben over radicaal rechtse figuren die voortdurend het internet volblerfen met hun bagger.
pi_221861064
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 13:44 schreef Hexagon het volgende:
Maar dit komt niet door moslims en refo's want die groepen zijn niet in korte tijd zo enorm veel groter geworden dat het een dergelijke verschuiving teweeg zou brengen.
We zien dus dat het percentage moslims flink is toegenomen in de door het CBS jongst meegenomen leeftijdscategorie, waar het inmiddels de grootst religieuze groep is met 15%. Dat is een verdubbeling ten opzichte van een generatie daar weer voor. Het zou goed zijn eens te onderzoeken hoe de verhoudingen en ook beïnvloeding van subgroepen in die generatie zit.

Het zal vast en zeker niet het hele antwoord zijn, maar de kans is groot dat het een factor is die een significante invloed heeft. Het is namelijk niet alleen de vraag hoe groot een groep zelf is, maar ook welke invloed zij hebben op de rest.
  zaterdag 26 september 2026 @ 13:55:24 #226
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221861069
quote:
Vragen kunnen naar een gewenst antwoord toe werken. Misschien is dat bij eerdere onderzoeken het geval geweest en was het voorheen niet beter
pi_221861072
Goed. Hier mijn reactie op het artikel "Het zijn juist de rechts-populisten die homohaat aanjagen, zegt deze hoogleraar" link .
Waarbij ik ook de opmerking van @Cyan9 adresseer.

Even sommerend: Het artikel in de Volkskrant van socioloog Niels Spierings stelt dat de daling in homo-accepatie onder jongeren voornamelijk te wijten valt aan recht-populistische anti-gendercampagnes en online-subculturen (bijv. zoals de manosfeer).
Komende op de opmerking van @Cyan9 : Ik denk dat politieke retoriek en online-cultuur inderdaad invloed hebben. Maar ik vind zijn eenzijdige analyse gewoon duidelijk terkortkomingen hebben.

Ik zal dat proberen uiteen te zetten:

Hij negeert in zijn analyse de invloed van (streng)religieuze opvattingen. Ik vind dit wel degelijjk een maatschappelijke factor. Zowel binnen orhtodox christelijke als conservatief islamitische gemeenschappen heersen opvattingen over seksualiteit en gender die tradiotioneel haaks staan op de acceptatie van homoseksualiteit. Laatst ook een onderzoek van onder meer het Cultureel Planbureau gelezen dat de tolerantie ten opzicht van homoseksualiteit doorlopend lager ligt onder strenggelovige groepen.
Door de oorzaak uitlsuitend bij rechts-populistische politiek te leggen, blijft in mijn ogen een van de meest structurele en aantoonbare bronnen van afkeuring van homoseksualiteit buiten beschouwing.

Mijn tweede punt.
De stelling van de auteur is dat verzet tegen genderideologie van transgenderactivisme automatisch leidt tot homohaat ("Transhaat is een glijdende schaal naar homohaat" schrijft hij). En dan kom ik op het punt wat ik hier in den treure al herhaald heb. Homoseksualteit gaat over tot wie iemand zich aangetrokken voelt: Genderidientiteit gaat over het eigen lichaam- en rolgevoel. Het bekritisiseren van maatschappelijke veranderingen rondom gender (zoals genderneutraal taalgebruk of onderwijs over gender) is niet per definitie hetzelfde als het afwijzen van gelijkgeslachtelijke liefde. Zelfs binnen de lhbt-gemeenschap bestaan meerdere groeperingen die strijden voor de rechten van homo's, lesbiennes en biseksuelen, maar die kritisch staan tegenover de trans- en genderagenda. Het gelijkstellen van kritiek op de genderbeweging aan het aanjagen van homohaat doet geen recht aan dit onderscheid.

Ook vind ik dat de schrijver voorbij gaat aan de reactie die het veranderede publieke debat en de nadruk op 'woke'-thematiek oproepen. De afgelopen jaren is de focus in het publieke debat verschoven van het waarborgen van gelijke rechten naar meer activistische en emancipatoire programma's. De toename van weerstand onder jongeren kan evengoed het gevolg zijn van activisme-moeheid of een reactie op wat door velen wordt ervaren als doorgeslagen ideologische drang. Recht populisitische retoriek speelt in op deze bestaande maatschappelijke frictie, maar is er niet noodzakelijkerwijs de enige of primaire initiator van.

Dus samengevat is mijn kritiek op de stelling dat 'rechts-populisme de hoofdoorzaak is van de stijgende homohaat', dat dat een te doorgeschoten en eenzijdige verklaring voor een complex maatschappelijk probleem is. Het reduceert een meerduidig verschijnsel tot een politiek frame. Waarbij de rol van religieuze dogma's, de maatscahppelijke tegenreactie op doorgeslagen activisme en de inhoudelijke verschillen tussen seksuele geaardheid en genderidenteit worden miskend.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 26-09-2026 15:01:40 ]
- Goethe, “Faust”
pi_221861073
quote:
Nou ja, je hebt natuurlijk altijd nog Andrew Tate (kan me voorstellen dat die link door veel schrijvers van artikels gemist zal worden).
pi_221861100
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 13:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nou ja, je hebt natuurlijk altijd nog Andrew Tate (kan me voorstellen dat die link door veel schrijvers van artikels gemist zal worden).
De manosfeer? Dat verklaart weer niet goed waarom de acceptatie onder meiden ook zo hard daalt.
- Goethe, “Faust”
pi_221861176
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 13:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Veel woorden om te herhalen dat het gerechtvaardigd zou zijn om een groep niet te accepteren vanwege de communicatiestrategie van wat activisten.
Die activisten zijn wel het uithangbord van de community en diegene die het meeste aandacht op zich vestigen.

Van/voor mij maakt het echt helemaal niks uit op wie je valt.
En dat je een parade houdt in Amsterdam om dat te uiten/laten zien vooral doen veel plezier.

Maar schijnbaar is dat niet genoeg volgens de community.
Vervolgens kan ik alleen voor mezelf praten maar dan ben ik wel een beetje klaar met dat continu gedram.

In de eerste instantie neemt mijn homo-tolerantie niet af, alleen ben ik wel minder tolerant voor het activisme an sich.

En ondertussen ben ik ook wel op het punt doordat het activisme doorgaat en er steeds meer focus ligt op alles wat er schijnbaar bij komt (het lijkt alsof "gewoon homo" niet genoeg is) mijn tolerantie voor homos wel afneemt.

Als jij/de community mij continu lastigvalt met allerlei gedram dan ben ik ook wel een keer klaar met homos.

Als jij wilt dat het normaal is om homo te zijn eis dan ook geen allerlei speciale homo events.
pi_221861196
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 13:58 schreef capricia het volgende:

[..]
De manosfeer? Dat verklaart weer niet goed waarom de acceptatie onder meiden ook zo hard daalt.
Nou ja, ik bedoel meer de link tussen de manosfeer en de islam.

Inderdaad is dat geen verklaring voor de meiden. Waarbij de onderbouwing van bepaalde users ook lastig zal worden, want blanke jongens kun je dat over het algemeen iets makkelijker in de schoenen schuiven omdat die qua stoer doen en ego wat makkelijker te bëinvloeden zijn.

Het argument van blanke meisjes (buiten de biblebelt) is een stuk lastiger te bouwen. Tenzij je wilt uitgaan van een Dunya & Desie situatie.
  zaterdag 26 september 2026 @ 14:10:18 #232
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221861209
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:05 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Die activisten zijn wel het uithangbord van de community en diegene die het meeste aandacht op zich vestigen.

Van/voor mij maakt het echt helemaal niks uit op wie je valt.
En dat je een parade houdt in Amsterdam om dat te uiten/laten zien vooral doen veel plezier.

Maar schijnbaar is dat niet genoeg volgens de community.
Vervolgens kan ik alleen voor mezelf praten maar dan ben ik wel een beetje klaar met dat continu gedram.

In de eerste instantie neemt mijn homo-tolerantie niet af, alleen ben ik wel minder tolerant voor het activisme an sich.

En ondertussen ben ik ook wel op het punt doordat het activisme doorgaat en er steeds meer focus ligt op alles wat er schijnbaar bij komt (het lijkt alsof "gewoon homo" niet genoeg is) mijn tolerantie voor homos wel afneemt.

Als jij/de community mij continu lastigvalt met allerlei gedram dan ben ik ook wel een keer klaar met homos.
Je koppelt dus je complete goedkeuring van homo's aan vermeend gedram van wat activisten uit die hoek. Wat verder nergens concreet wordt gemaakt.

Het is een beetje dezelfde rare logica alsof we een hekelnaan alle inwoners van Bergen moeten gaan hebben omdat Jan Roos ook inwoner is.
pi_221861221
Anna Krijger (PvdD) wijst ’algoritmes, de manosphere en extreemrechte denkbeelden’ als oorzaak dalende homoacceptatie. In Amsterdam.

Er is echter nog een probleem.

In Nieuwsuur sprak Hans Verhoeven, ambassadeur van de Pride, eerder al over de homogemeenschap die vindt dat er te weinig aandacht is voor de rol van islam bij geweld tegen homoseksuelen. "We zien een toenemend aantal incidenten die gericht zijn tegen individuen uit onze community. Incidenten die variëren van schoppen, slaan, spugen en schelden. In Amsterdam zie ik toch veel dat dit uit de islamitische hoek komt. Vooral jongeren die waarschijnlijk op religieuze grondslag hebben meegekregen dat onze community geen onderdeel hoort te zijn van de maatschappij."

Anti-homo-lesmateriaal op islamitische scholen, maar geen enkele is gesloten

Op islamitische scholen wordt lesmateriaal gebruikt waarin negatieve boodschappen over homoseksualiteit staan. Zo blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur dat in een kinderboekje dieren een LHBTI-vlag in het vuur gooien en dat in een andere lesmethode het homohuwelijk wordt gekoppeld aan "ontwrichting van de samenleving" en "ernstige ziektes". Staatssecretaris Judith Tielen noemt dergelijke boodschappen in Goedenavond Nederland onacceptabel, ook al werd het afgelopen jaar geen enkele school gesloten.

https://wnl.tv/2026/07/29(...)n-uit-de-kop-schamen
  zaterdag 26 september 2026 @ 14:13:08 #234
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221861250
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 13:08 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Zoals ik al eerder zei, ik heb geen enkel probleem met LGB-ers. De rest van die alfabetsoep is een heel ander verhaal. En heeft wat mij betreft exact niets te maken met het LGB-gedeelte van dat alfabet.
Maar je hebt toch niet een probleem met de rest van de letters?
pi_221861321
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:13 schreef the-eye het volgende:

[..]
Maar je hebt toch niet een probleem met de rest van de letters?
Ik heb geen enkele behoefte aan contact met mannen die denken vrouw te zijn of andersom. Of figuren die elke dag weer wat anders denken te zijn. Knettergek.
  zaterdag 26 september 2026 @ 14:19:34 #236
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221861359
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:11 schreef Mylene het volgende:
Anna Krijger (PvdD) wijst ’algoritmes, de manosphere en extreemrechte denkbeelden’ als oorzaak dalende homoacceptatie. In Amsterdam.

In Nieuwsuur sprak Hans Verhoeven, ambassadeur van de Pride, eerder al over de homogemeenschap die vindt dat er te weinig aandacht is voor de rol van islam bij geweld tegen homoseksuelen. "We zien een toenemend aantal incidenten die gericht zijn tegen individuen uit onze community. Incidenten die variëren van schoppen, slaan, spugen en schelden. In Amsterdam zie ik toch veel dat dit uit de islamitische hoek komt. Vooral jongeren die waarschijnlijk op religieuze grondslag hebben meegekregen dat onze community geen onderdeel hoort te zijn van de maatschappij."

Op islamitische scholen wordt lesmateriaal gebruikt waarin negatieve boodschappen over homoseksualiteit staan. Zo blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur dat in een kinderboekje dieren een LHBTI-vlag in het vuur gooien en dat in een andere lesmethode het homohuwelijk wordt gekoppeld aan "ontwrichting van de samenleving" en "ernstige ziektes". Staatssecretaris Judith Tielen noemt dergelijke boodschappen in Goedenavond Nederland onacceptabel, ook al werd het afgelopen jaar geen enkele school gesloten.

Dat krijg je ervan als je islamitische scholen toe gaat staan in een niet-islamitisch land.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221861377
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je koppelt dus je complete goedkeuring van homo's aan vermeend gedram van wat activisten uit die hoek. Wat verder nergens concreet wordt gemaakt.
Mijn goedkeuring blijft hetzelfde, alleen mijn tolerantie neemt wel af ja.
  zaterdag 26 september 2026 @ 14:21:48 #238
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221861388
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2026 13:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb het gevoel dat juist door je eigen achtergrond een beetje verblind bent over de vermeende ernst en groei. Zie ook dit bericht uit het ND van april dit jaar:
[..]
Dan vraag ik mij af waar jij je op baseert met de claim dat de 'kliek' juist zou groeien?
[..]
Dat doet het natuurlijk niet, maar dit is zoals we weten de Volkskrant die hier een lekker progressief links wereldbeeld op loslaat en wanneer er homo's in elkaar worden geslagen en de daders heten Mohammed en Hamza is men in dat soort contreien muisstil en kijkt de andere kant op. Bovendien komt de Volkskrant met de bekende drogredenering:
[..]
Hierin wordt dus als eerste geclaimd dat het aantal moslims slechts gestaag toeneemt. Dat is een leugen maar over de breedte valt deze groei minder op door een statistisch fenomeen genaamd Simpsons paradox. Doordat de groei voornamelijk in de jongste generaties zit en niet in de oudere, valt deze weg als alles samenvoegt. Zie ook:

[ afbeelding ]
[ code verwijderd ]

Bron

Bovendien gaat het hier niet eens over homofobie in Nederland, het gaat over homofobie onder jongeren.

Vervolgens stelt men bij de Volkskrant dus ook nog, zonder enige onderbouwing dat moslims progressiever zijn geworden. Hele interessante claim, ik zou benieuwd zijn naar wat bronnen daarover.

Ten slotte wordt er ook nog doodleuk de claim gemaakt dat rechts dit als een stok gebruikt om moslims te slaan. Hilarisch, want dit is precies wat men in progressief linkse kringen dus doet, niet om moslims te slaan, maar om 'rechts' te slaan en moslims te beschermen.
Dat er minder gelovigen zijn klopt, echter is de jeugd wel religieuzer aan het worden. En kiezen dan voor de zwaardere stromingen dan wel de evangelische stromingen die qua houding tegenover homoseksualiteit precies hetzelfde denken. Daarnaast lopen de al religieuze jeugd meer en meer over naar deze stromingen.

Het klopt dus gewoon degelijk wel dat deze kliek aan het groeien is. Zie ook het aantal mega kerken dat uit de grond gestampt wordt.

Dit is overigens wereldwijd aan de gang. Zowel onder Christenen als Moslims.

Er is dan ook een verwachting dat de daling in mensen zegt Christelijk te zijn tot stilstand komt en mogelijk weer gaat groeien.

Iets wat overigens vaker gebeurt als de wereld in brand staat en de toekomst er minder rooskleurig uitziet.
  zaterdag 26 september 2026 @ 14:22:56 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221861410
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:11 schreef Mylene het volgende:

Daarom moet men ook niet enkel defensief reageren maar die algoritmes zelf gaan gebruiken om de figuren hierachter te ontmaskeren en isoleren.
  zaterdag 26 september 2026 @ 14:24:04 #240
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221861423
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Mijn goedkeuring blijft hetzelfde, alleen mijn tolerantie neemt wel af ja.
En hoe ziet dat er in de praktijk uit dan?
pi_221861489
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En hoe ziet dat er in de praktijk uit dan?
Dat ik vooral moet zuchten als er weer eens een homo event is/moet zijn.
Dat ik liever heb dat als iemand homo is en daar continu de focus op wil leggen ik die persoon het liefste totaal negeer of in mijn buurt wil hebben.
pi_221861543
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat ik vooral moet zuchten als er weer eens een homo event is/moet zijn.
Dat ik liever heb dat als iemand homo is en daar continu de focus op wil leggen ik die persoon het liefste totaal negeer of in mijn buurt wil hebben.
Er is wat mij betreft ook nog een verschil in gedrag. De homo's die ik ken gedragen zich gewoon normaal. Als je het niet wist zou je niet eens zien dat ze homo zijn.
Niet dat verwijfde gedrag wat je soms wel eens ziet, vreselijk.
pi_221861613
quote:
*O* *O* *O*

De onacceptabelheid is benoemd, en ook dit probleem daarmee weer opgelost. Top.
pi_221861727
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 13:55 schreef capricia het volgende:
Goed. Hier mijn reactie op het artikel "Het zijn juist de rechts-populisten die homohaat aanjagen, zegt deze hoogleraar" link .
Waarbij ik ook de opmerking van @:cyan adresseer.

Even sommerend: Het artikel in de Volkskrant van socioloog Niels Spierings stelt dat de daling in homo-accepatie onder jongeren voornamelijk te wijten valt aan recht-populistische anti-gendercampagnes en online-subculturen (bijv. zoals de manosfeer).
Komende op de opmerking van @:cyan : Ik denk dat politieke retoriek en online-cultuur inderdaad invloed hebben. Maar ik vind zijn eenzijdige analyse gewoon duidelijk terkortkomingen hebben.

Ik zal dat proberen uiteen te zetten:

Hij negeert in zijn analyse de invloed van (streng)religieuze opvattingen. Ik vind dit wel degelijjk een maatschappelijke factor. Zowel binnen orhtodox christelijke als conservatief islamitische gemeenschappen heersen opvattingen over seksualiteit en gender die tradiotioneel haaks staan op de acceptatie van homoseksualiteit. Laatst ook een onderzoek van onder meer het Cultureel Planbureau gelezen dat de tolerantie ten opzicht van homoseksualiteit doorlopend lager ligt onder strenggelovige groepen.
Door de oorzaak uitlsuitend bij rechts-populistische politiek te leggen, blijft in mijn ogen een van de meest structurele en aantoonbare bronnen van afkeuring van homoseksualiteit buiten beschouwing.

Mijn tweede punt.
De stelling van de auteur is dat verzet tegen genderideologie van transgenderactivisme automatisch leidt tot homohaat ("Transhaat is een glijdende schaal naar homohaat" schrijft hij). En dan kom ik op het punt wat ik hier in den treure al herhaald heb. Homoseksualteit gaat over tot wie iemand zich aangetrokken voelt: Genderidientiteit gaat over het eigen lichaam- en rolgevoel. Het bekritisiseren van maatschappelijke veranderingen rondom gender (zoals genderneutraal taalgebruk of onderwijs over gender) is niet per definitie hetzelfde als het afwijzen van gelijkgeslachtelijke liefde. Zelfs binnen de lhbt-gemeenschap bestaan meerdere groeperingen die strijden voor de rechten van homo's, lesbiennes en biseksuelen, maar die kritisch staan tegenover de trans- en genderagenda. Het gelijkstellen van kritiek op de genderbeweging aan het aanjagen van homohaat doet geen recht aan dit onderscheid.

Ook vind ik dat de schrijver voorbij gaat aan de reactie die het veranderede publieke debat en de nadruk op 'woke'-thematiek oproepen. De afgelopen jaren is de focus in het publieke debat verschoven van het waarborgen van gelijke rechten naar meer activistische en emancipatoire programma's. De toename van weerstand onder jongeren kan evengoed het gevolg zijn van activisme-moeheid of een reactie op wat door velen wordt ervaren als doorgeslagen ideologische drang. Recht populisitische retoriek speelt in op deze bestaande maatschappelijke frictie, maar is er niet noodzakelijkerwijs de enige of primaire initiator van.

Dus samengevat is mijn kritiek op de stelling dat 'rechts-populisme de hoofdoorzaak is van de stijgende homohaat', dat dat een te doorgeschoten en eenzijdige verklaring voor een complex maatschappelijk probleem is. Het reduceert een meerduidig verschijnsel tot een politiek frame. Waarbij de rol van religieuze dogma's, de maatscahppelijke tegenreactie op doorgeslagen activisme en de inhoudelijke verschillen tussen seksuele geaardheid en genderidenteit worden miskend.
Je tagt de verkeerde user 😉
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_221861743
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:51 schreef Cyan het volgende:

[..]
Je tagt de verkeerde user 😉
:D dat krijg je er van als je tegelijkertijd een tiramisu probeert te maken.
@Cyan9
- Goethe, “Faust”
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 15:15:16 #246
375570 crew  Cyan9
pi_221861875
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:36 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Er is wat mij betreft ook nog een verschil in gedrag. De homo's die ik ken gedragen zich gewoon normaal. Als je het niet wist zou je niet eens zien dat ze homo zijn.
Niet dat verwijfde gedrag wat je soms wel eens ziet, vreselijk.
Stoor je je dan ook aan flamboyante of theatrale hetero's? En als dat hun persoonlijkheid is, waarom is dat dan niet normaal?
pi_221861885
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:53 schreef capricia het volgende:

[..]
:D dat krijg je er van als je tegelijkertijd een tiramisu probeert te maken.
@:cyan9
Tiramisu _O_
pi_221861894
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:15 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Stoor je je dan ook aan flamboyante of theatrale hetero's? En als dat hun persoonlijkheid is, waarom is dat dan niet normaal?
Die kan ik inderdaad ook niet uitstaan. Dat soort mensen vermijd ik dan ook net zo goed.
pi_221861898
quote:

[..]
Stoor je je dan ook aan flamboyante of theatrale hetero's?
Wie kent ze niet.
  zaterdag 26 september 2026 @ 15:31:46 #250
396550 Richestorags
pi_221862118
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 13:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En wat continu gedram betreft kunnen we het ook eens hebben over radicaal rechtse figuren die voortdurend het internet volblerfen met hun bagger.
Wat een bullshit. Als mensen een hekel hebben aan hooligans haten ze ook niet voetbalsupporters in het algemeen.

Over "rechtsextremisme" schrijven zowat alle media dagelijks talloze artikelen dus waar heb je het over?
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 15:35:02 #251
375570 crew  Cyan9
pi_221862125
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wie kent ze niet.
Ik ken ze wel. :s)
  zaterdag 26 september 2026 @ 15:36:24 #252
396550 Richestorags
pi_221862127
quote:

[..]
Nu moet iemand zich al gaan verdedigen over waar hij zich of wel of niet aan stoort? Dit gaat wel een beetje de moralistische kant op.
  zaterdag 26 september 2026 @ 15:41:04 #253
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221862146
Ik stoor mij dan weer aan macho's en prinsesjes. Dat stereotype gedoe. Echt iets voor eendimensionale kneuzen. Met dat soort mensen wil ik helemaal niets te maken hebben.

Dat gedram op internet over 'echte man' of 'echte vrouw' zijn. Het komt mijn strot uit.
  zaterdag 26 september 2026 @ 15:43:30 #254
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221862158
quote:

[..]
Zoals Edson da Graça bijvoorbeeld?
  zaterdag 26 september 2026 @ 15:44:32 #255
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221862160
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:41 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ik stoor mij dan weer aan macho's en prinsesjes. Dat stereotype gedoe. Echt iets voor eendimensionale kneuzen. Met dat soort mensen wil ik helemaal niets te maken hebben.

Dat gedram op internet over 'echte man' of 'echte vrouw' zijn. Het komt mijn strot uit.
Een echte man heeft een piemel. Een echte vrouw een vagina. En dat is het wel.
pi_221862161
Homo's geen enkele probleem mee. Ook niet als ze hand in hand lopen

Maar trans vind ik toch wel iets anders
Zeker al ze van alles toe gaan eigenen met de dames wcs enzo. En het ook zo claimen

Waarom moeten het trouwens altijd de schaarse ruimtes zijn van vrouwen waar deze mannen zich toegang toe willen verschaffen?
  zaterdag 26 september 2026 @ 15:49:10 #257
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221862173
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:44 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Een echte man heeft een piemel. Een echte vrouw een vagina. En dat is het wel.
En veel geld verdienen, stoer zijn, cryptocurrency, auto's, kaaklijnen, dominant zijn, bitches temmen, janken over daten, klagen over feminisme, jammeren over het verlies aan belang.

De prinsesjes moeten zorgen, luisteren naar manlief, klaar staan, verzorgend zijn, kindjes werpen, niet zelfstandig zijn, lief, verbindend enzovoort.

Hou op, schei uit. Het is een hele industrie van clichés op internet.
pi_221862206
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:49 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
En veel geld verdienen, stoer zijn, cryptocurrency, auto's, kaaklijnen, dominant zijn, bitches temmen, janken over daten, klagen over feminisme, jammeren over het verlies aan belang.

De prinsesjes moeten zorgen, luisteren naar manlief, klaar staan, verzorgend zijn, kindjes werpen, niet zelfstandig zijn, lief, verbindend enzovoort.

Ah, daar begint je gebruikelijke gezeik over mannen weer :')
  zaterdag 26 september 2026 @ 15:59:35 #259
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221862247
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:53 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Let jij maar op je eigen gezeik, huilstruik.
pi_221862266
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:53 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Het zijn toch ook mannen die perse de leiding willen hebben over minderjarigen en vrouwen? Dan moeten ze maar bewijzen dat ze dat ook waard zijn en dat hun koers de juiste is.
  zaterdag 26 september 2026 @ 16:03:27 #261
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221862267
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:49 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad clichés, niet te serieus nemen.
pi_221862269
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 16:03 schreef torentje het volgende:

[..]
Het zijn toch ook mannen die perse de leiding willen hebben over minderjarigen en vrouwen? Dan moeten ze maar bewijzen dat ze dat ook waard zijn en dat hun koers de juiste is.
Ah, de hofnar is ook weer wakker.
pi_221862270
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:59 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Let jij maar op je eigen gezeik, huilstruik.
Oeh. Burn :')
  zaterdag 26 september 2026 @ 16:07:56 #264
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221862292
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:44 schreef Black_Baron het volgende:

Zeker al ze van alles toe gaan eigenen met de dames wcs enzo. En het ook zo claimen

Waarom moeten het trouwens altijd de schaarse ruimtes zijn van vrouwen waar deze mannen zich toegang toe willen verschaffen?
Na het aanranden willen ze waarschijnlijk even plassen of poepen. Maar dat is wel een hele achterdochtige en suggestieve gedachte van mij. :{w
  zaterdag 26 september 2026 @ 16:09:39 #265
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221862298
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 16:03 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Dat zijn inderdaad clichés, niet te serieus nemen.
Influencers verdienen er iig een goede boterham mee en jongeren vreten die filmpjes bij de vleet.
pi_221862324
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 september 2026 16:07 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Na het aanranden willen ze waarschijnlijk even plassen of poepen. Maar dat is wel een hele achterdochtige en suggestieve gedachte van mij. :{w
99% van de zedendelinquenten is namelijk man.
Ook als ze zeggen dat ze opeens een vrouw zijn, vallen ze niet onder die 1%.
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 16:16:50 #267
375570 crew  Cyan9
pi_221862328
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nu moet iemand zich al gaan verdedigen over waar hij zich of wel of niet aan stoort? Dit gaat wel een beetje de moralistische kant op.
Het is een vraag, als hij niet had willen antwoorden had hij het niet hoeven doen. Ik vind het gewoon interessant hoe mensen denken.
pi_221862348
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:35 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik ken ze wel. :s)
Noem er eens een paar dan? Uit de showbizz wereld ofzo. Die we allemaal kennen.
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 16:26:33 #269
375570 crew  Cyan9
pi_221862372
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 16:20 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Noem er eens een paar dan? Uit de showbizz wereld ofzo. Die we allemaal kennen.
Ik moet mensen gaan benoemen uit m'n eigen kring? Ik heb nergens geclaimed dat ik bekende mensen bedoelde. Het staat je vrij om me te geloven of niet.
  zaterdag 26 september 2026 @ 16:27:24 #270
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221862382
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 16:16 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
99% van de zedendelinquenten is namelijk man.
Ook als ze zeggen dat ze opeens een vrouw zijn, vallen ze niet onder die 1%.
Er is idd geen automatische vrijpleiting, van het potentieel zedendelinquent zijn, na een transitie. Hou ze maar goed in de gaten, hoor. ^O^
pi_221862387
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 16:26 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik moet mensen gaan benoemen uit m'n eigen kring? Ik heb nergens geclaimed dat ik bekende mensen bedoelde. Het staat je vrij om me te geloven of niet.
Oh ik dacht je kent wel een paar beroemdheden of zo :D
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 16:29:43 #272
375570 crew  Cyan9
pi_221862396
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 16:27 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Oh ik dacht je kent wel een paar beroemdheden of zo :D
Mijn kennis over beroemdheden is zeer matig, maar ze zijn er vast.
pi_221862755
Homo's vind ik ok.
Lesbiennes zijn ook ok.
Biseksuelen ook.
Aseksuelen prima.
Transseksuelen daar heb ik sinds kort mijn vraagtekens bij een HOOP van die types.
Interseksen? Joh, als je je als het andere geslacht wilt kleden, helemaal prima. Maar als je vervolgens ermee aan komt zetten dat je naar de wc wilt van het andere geslacht, ga je bij mij toch echt te ver.
Van mensen die claimen intersekse te zijn ben ik eigenlijk alleen maar exemplaren tegen gekomen die met een gerust hart volledig knetter en afgeschreven genoemd kunnen worden.

Het zal mij niks verbazen als een hoop transseksuelen en interseksen het te doen is om aandacht.
  zaterdag 26 september 2026 @ 17:53:26 #274
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221862909
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 17:26 schreef Telefoonvork het volgende:
Homo's vind ik ok.
Lesbiennes zijn ook ok.
Biseksuelen ook.
Aseksuelen prima.
Transseksuelen daar heb ik sinds kort mijn vraagtekens bij een HOOP van die types.
Interseksen? Joh, als je je als het andere geslacht wilt kleden, helemaal prima. Maar als je vervolgens ermee aan komt zetten dat je naar de wc wilt van het andere geslacht, ga je bij mij toch echt te ver.
Van mensen die claimen intersekse te zijn ben ik eigenlijk alleen maar exemplaren tegen gekomen die met een gerust hart volledig knetter en afgeschreven genoemd kunnen worden.

Het zal mij niks verbazen als een hoop transseksuelen en interseksen het te doen is om aandacht.
Dat transgedoe is een raar decadent cultuurverschijnseltje. Evolutionair slaat het nergens op.
pi_221863481
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 16:03 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ah, de hofnar is ook weer wakker.
Dat kan jij niet hebben hè, dat men jouw leider onder de loep heeft gelegd en kritisch bekijkt.
pi_221863567
Waarom maken jullie je in godsnaam zo druk over transgenders terwijl ze maar een enorm klein deel van de Nederlandse samenleving vormen? Die angstzaaierij is echt weer typisch afgaan op onderbuikgevoelens.

Als transgenders echt kinderen aan het indoctrineren zijn, iedereen opeens transgender is, en het een hype is onder de jeugd, dan zou je zelf toch ook meerdere mensen/jongeren in je eigen cirkel moeten benoemen die trans zijn? Ik denk dat dat antwoord aardig meevalt.

Echt. Waar hebben we het over. Laat mensen in hun waarde.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zaterdag 26 september 2026 @ 19:30:07 #277
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221863610
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 17:26 schreef Telefoonvork het volgende:
Of bepaalde trauma's uit het verleden ofzo. Er zit in elk geval ergens een kink in de kabel.
pi_221863686
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 19:30 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Of bepaalde trauma's uit het verleden ofzo. Er zit in elk geval ergens een kink in de kabel.
Er is een hoge correlatie tussen mensen die genderdysforie hebben en tegelijkertijd trauma’s hebben opgelopen maar er is geen bewijs dat genderdysforie door trauma wordt veroorzaakt.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zaterdag 26 september 2026 @ 19:37:39 #279
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221863745
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 19:34 schreef Nexum het volgende:

[..]
Er is een hoge correlatie tussen mensen die genderdysforie hebben en tegelijkertijd trauma’s hebben opgelopen maar er is geen bewijs dat genderdysforie door trauma wordt veroorzaakt.
Bewijs niet, maar het lijkt wel of een trauma toch iets triggert.
pi_221864371
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 19:27 schreef Nexum het volgende:
Waarom maken jullie je in godsnaam zo druk over transgenders terwijl ze maar een enorm klein deel van de Nederlandse samenleving vormen? Die angstzaaierij is echt weer typisch afgaan op onderbuikgevoelens.

Als transgenders echt kinderen aan het indoctrineren zijn, iedereen opeens transgender is, en het een hype is onder de jeugd, dan zou je zelf toch ook meerdere mensen/jongeren in je eigen cirkel moeten benoemen die trans zijn? Ik denk dat dat antwoord aardig meevalt.

Echt. Waar hebben we het over. Laat mensen in hun waarde.
Kinderen met mentale problemen worden gewoon stelselmatig in de war gebracht en soms genitaal verminkt. Het is een giftige ideologie die poseert als wetenschap, maar het is eigenlijk kwakzalverij. Ik heb mij nooit druk gemaakt over dat enorm kleine deel van de samenleving alhoewel velen er niet gelukkiger van werden, het is hun zelfontplooiing. Maar nu is dat enorm kleine deel van de samenleving ineens verveelvoudigd terwijl er een campagne voor gevoerd wordt.
  zaterdag 26 september 2026 @ 20:31:08 #281
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221864394
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Kinderen met mentale problemen worden gewoon stelselmatig in de war gebracht en soms genitaal verminkt. Het is een giftige ideologie die poseert als wetenschap, maar het is eigenlijk kwakzalverij. Ik heb mij nooit druk gemaakt over dat enorm kleine deel van de samenleving alhoewel velen er niet gelukkiger van werden, het is hun zelfontplooiing. Maar nu is dat enorm kleine deel van de samenleving ineens verveelvoudigd terwijl er een campagne voor gevoerd wordt.
De niet te verklaren stijging is ook de reden dat de landen om ons heen afgestapt zijn het dutch protocol
pi_221864432
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 20:31 schreef the-eye het volgende:

[..]
De niet te verklaren stijging is ook de reden dat de landen om ons heen afgestapt zijn het dutch protocol
Dat is ook het rare van links met name in de VS, opeens zijn de Scandinavische landen geen voorbeeld meer maar is het corrupte Amerikaanse model met zijn draaideurdeskundigen heilig.
pi_221865524
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2026 14:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)eg-blijft-nodig.html
Leerlingen vinden dat 'lhbtqia+-idee' door strot wordt geduwd: 'Uitleg blijft nodig
[..]
Niet mijn OP
Dankzij populistisch rechts, die dat bij onder andere de jeugd door de strot geduwd heeft.
Wantie is eigendom van de zittende macht en heeft dus geen eigen mening meer -- @Candymannetje
pi_221865528
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Kinderen worden genitaal verminkt?

Waar?
Wantie is eigendom van de zittende macht en heeft dus geen eigen mening meer -- @Candymannetje
pi_221865670
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 23:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dankzij populistisch rechts, die dat bij onder andere de jeugd door de strot geduwd heeft.
Ach, hebben ze onze meisjes nu ook al te pakken? Vast en zeker op de lokale hockeyclub of paardenvereniging.

Altijd weer die rechtsextremistische blanke meisjes ook. En brutaal dat ze zijn.
pi_221865688
En als je er nou oneindig veel lesmateriaal en geld en aandacht vanuit de overheid tegenaan gooit. Kinderen volstopt met propaganda. En na een x aantal jaar blijken ze het nog steeds niet te blieven.

Gaat er dan geen lampje branden ergens?
pi_221865713
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 23:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ach, hebben ze onze meisjes nu ook al te pakken? Vast en zeker op de lokale hockeyclub of paardenvereniging.

Altijd weer die rechtsextremistische blanke meisjes ook. En brutaal dat ze zijn.
Ah, je voelt je aangesproken...
pi_221865720
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 23:39 schreef Black_Baron het volgende:
En als je er nou oneindig veel lesmateriaal en geld en aandacht vanuit de overheid tegenaan gooit. Kinderen volstopt met propaganda. En na een x aantal jaar blijken ze het nog steeds niet te blieven.

Gaat er dan geen lampje branden ergens?
Nou, welk lampje is dat?
pi_221865733
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 23:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, welk lampje is dat?
Dat je er nog meer lesmateriaal en propaganda aan moet besteden natuurlijk. _O-
pi_221865737
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 23:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ah, je voelt je aangesproken...
Nee, je moet mij juist in bescherming nemen. Ik allochtoon wezen.

Mooie poging wel of zo.
pi_221865760
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 23:46 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Dat je er nog meer lesmateriaal en propaganda aan moet besteden natuurlijk. _O-
Nou, populistisch rechts verzet zich hevig tegen het gebruik van lesmateriaal op scholen.

Ik vraag me dan ook af hoeveel aandacht er überhaupt aan wordt besteed op school.
pi_221866046
Het zit kennelijk niet in de aard van de mens om het lhbtqia+-idee zomaar te accepteren.

Wij zijn al een van de weinige windstreken der aarde waar al ontzettend veel geaccepteerd wordt op dit vlak. Maar lhbtqia+ gaat er kennelijk niet zomaar in. Ook niet na allerlei voorlichting en campagnes.
pi_221866073
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2026 01:16 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Het zit kennelijk niet in de aard van de mens om het lhbtqia+-idee zomaar te accepteren.

Wij zijn al een van de weinige windstreken der aarde waar al ontzettend veel geaccepteerd wordt op dit vlak. Maar lhbtqia+ gaat er kennelijk niet zomaar in. Ook niet na allerlei voorlichting en campagnes.
Vermoedelijk komt de weerstand vooral voort uit de eis dat mensen de realiteit ontkennen wat betreft zogenoemde transgenders.
pi_221866095
iedereen vindt dat en de homo's zelf ook, dus minder door de strot duwen en kappen.

Snap het probleem niet zo.
  zondag 27 september 2026 @ 08:35:33 #295
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221866524
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 01:52 schreef User98182 het volgende:
iedereen vindt dat en de homo's zelf ook, dus minder door de strot duwen en kappen.

Snap het probleem niet zo.
Drogreden. Je beroepen op 'iedereen'. En vooral niet kappen. Wen der maar aan, met je rare eisen.
pi_221866533
LGBTQ sterft straks uit. En de generaties die nu naar school gaan gaan dit waarmaken. ^O^
pi_221866537
De rest rot maar lekker op naar Zionistan waar ze horen. :P
pi_221866540
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 23:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, populistisch rechts verzet zich hevig tegen het gebruik van lesmateriaal op scholen.

Ik vraag me dan ook af hoeveel aandacht er überhaupt aan wordt besteed op school.
Weer aan de zuip gezeten?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 27 september 2026 @ 08:41:11 #299
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221866542
quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2026 08:37 schreef Since2003 het volgende:
LGBTQ sterft straks uit. En de generaties die nu naar school gaan gaan dit waarmaken. ^O^

Fascistenutopie
pi_221866551
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 19:34 schreef Nexum het volgende:
PARDON?

HIER staat toch echt iets over trauma genoemd.

quote:
DSM-5 vereist uitsluiting van DSD-aandoeningen, transvestisch fetisjisme, dissociatieve identiteitsstoornis, schizofrenie, autisme-gerelateerde rigiditeit, internaliserende homofobie, body dysmorphic disorder en post-traumatische lichaamsafkeer. In de praktijk worden deze differentialen onder affirmatieve modellen nauwelijks doorlopen — daar wijst de Cass Review op. Een diagnose op grond van zelf-identificatie zonder differentiële beoordeling voldoet niet aan de DSM-procedure.
Ergo, als je PTSS hebt opgelopen kan je afkeer hebben van je eigen lichaam. Trauma wordt ook als comorbiditeit genoemd op dezelfde web pagina.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')