Jij denkt dat het allemaal wel meevalt?quote:Op vrijdag 25 september 2026 23:11 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Onder scholieren. In welk jaar hetzelfde onderzoek gedaan? De vraagstelling exact hetzelfde? Wel of geen social media?
René Claassen (Groep Markuszower), Geert Wilders (PVV), Van Zanten (BBB) en Mona Keijzer (???) hadden het tijdens het debat over het Trimbos onderzoek steeds maar over de “roze olifant” in de kamer. Daarmee zullen ze wel niet de Twitteraar onder Rob Jetten’s Stonewall rellen bedoelen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 15:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niemand ontkent dat eerste. Het punt is dat er alléén naar homohaat wordt gewezen vanuit moslims maar dat de homohaat in eigen gelederen, onder conservatieve kringen, wordt gebagatelliseerd, oogluikend wordt toegestaan of ontkend, zolang men maar vooral naar moslims kan wijzen, terwijl mensen ook die balk in eigen ogen eens moeten verwijderen.
Nee, dat denk ik helemaal niet. De verharding en veroordeling over mensen is al langer aan de gang, niet alleen bij scholieren.quote:Op vrijdag 25 september 2026 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij denkt dat het allemaal wel meevalt?
Het onderzoek is overigens ieder paar jaar.
Solidariteit van wie?quote:Op vrijdag 25 september 2026 23:02 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Een vlaggetje is een vrij onschuldige uiting, lijkt mij. Net als een zebrapaadje. Sterker nog, dat is een uiting van solidariteit aangebracht door de gemeente. Ik zie geen queers de boel onderkalken.
De gemeenteraad en het gemeentebestuur gaan daar over volgens mij.quote:
Nog steeds een hot topic inderdaad, mensen zijn moeilijk van hun ideeen af te brengen, neemt niet weg dat we in Nederland inmiddels gewend zijn aan hoofddoekjes in het straatbeeld om een voorbeeld te noemen, hoe meer je ermee doodgegooid wordt, hoe meer gewenningquote:Op vrijdag 25 september 2026 19:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Iemand anders waanideën opdringen is wat gristenen en moslims al heeeeel lang proberen. En weet je wat? Het is nog steeds een hot topic. Conclusie: je zwetst uit je nek.
Bombers met Nederlandse vlaggetjes erop waren vroeger ook gewoon verboden op de middelbare.quote:Op vrijdag 25 september 2026 23:02 schreef Koekoekmakto het volgende:
Een vlaggetje is een vrij onschuldige uiting, lijkt mij.
Is dat een ding tegenwoordig ja, omdat Rowling?quote:Op vrijdag 25 september 2026 20:54 schreef Harmankardon het volgende:
Ik ken persoonlijk niemand die antipathie tegen de homo’s en lesbiennes heeft ontwikkeld. Wel ken ik genoeg mensen die moe worden van het opgelegde transdenkbeeld. ‘Je kijkt Harry Potter, nou dan ben je transfoob’. Succes ermee verder dan.
Wacht maar af tot je de verkeerde vlag gebruikt. Kennelijk is een vlaggetje niet altijd zo onschuldigquote:Op vrijdag 25 september 2026 23:02 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Een vlaggetje is een vrij onschuldige uiting, lijkt mij. Net als een zebrapaadje. Sterker nog, dat is een uiting van solidariteit aangebracht door de gemeente. Ik zie geen queers de boel onderkalken.
Gewoon wegwezen met al die vlaggen, in Denemarken hebben ze er maar één en die hangt er met trots.quote:Op zaterdag 26 september 2026 01:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Wacht maar af tot je de verkeerde vlag gebruikt. Kennelijk is een vlaggetje niet altijd zo onschuldig
Alle vlaggen weg, ophoepelen ermee, alleen bij sport nog.quote:Op zaterdag 26 september 2026 01:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gewoon wegwezen met al die vlaggen, in Denemarken hebben ze er maar één en die hangt er met trots.
Huur er een beetje vakantiehuis/villa/kasteel. Dan ligt die klaar op de keukentafel.
Nederland heeft ook maar één vlag.quote:Op zaterdag 26 september 2026 01:25 schreef ootjekatootje het volgende:
Gewoon wegwezen met al die vlaggen, in Denemarken hebben ze er maar één en die hangt er met trots.
Ja en dan alleen de Nederlandse vlag.quote:Op zaterdag 26 september 2026 01:27 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Alle vlaggen weg, ophoepelen ermee, alleen bij sport nog.
Ja, en die hangen ze op de kop, verbranden hem of verkleuren hem.quote:Op zaterdag 26 september 2026 01:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Nederland heeft ook maar één vlag.
Nederland kent (gelukkig) geen vlagschennis.quote:Op zaterdag 26 september 2026 03:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, en die hangen ze op de kop, verbranden hem of verkleuren hem.
Lekker landje zijn we toch.
Nee, hier pissen we er massaal overheen en zijn vervolgens massaal verbolgen dat onze overheid, de pisvlekken op onze vlag, er niet op reageren.quote:Op zaterdag 26 september 2026 03:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Nederland kent (gelukkig) geen vlagschennis.
Goed...quote:Op zaterdag 26 september 2026 03:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, hier pissen we er massaal overheen en zijn vervolgens massaal verbolgen dat onze overheid, de pisvlekken op onze vlag, er niet op reageren.
Als queers niet zo'n enorme drang naar zelfexpressie hadden in de openbare ruimte, dan was het waarschijnlijk allemaal ok.quote:Op vrijdag 25 september 2026 23:19 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik helemaal niet. De verharding en veroordeling over mensen is al langer aan de gang, niet alleen bij scholieren.
Klopt, stukje misogynie.quote:Op zaterdag 26 september 2026 01:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Is dat een ding tegenwoordig ja, omdat Rowling?
Misschien omdat dit een extreem rechts symbool was? Dat is iets anders dan een emancipatiesymbool, Gouwke.quote:Op zaterdag 26 september 2026 01:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Bombers met Nederlandse vlaggetjes erop waren vroeger ook gewoon verboden op de middelbare.
Hangt van de vlag en de boodschap af. Een emancipatiesymbool of een symbool voor extreem rechts is natuurlijk behoorlijk verschillend qua boodschap.quote:Op zaterdag 26 september 2026 01:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Wacht maar af tot je de verkeerde vlag gebruikt. Kennelijk is een vlaggetje niet altijd zo onschuldig
Tuurlijk. Dan is het wel weer het theatrale of verwijfde wat jeuk geeft bij de bekrompenen. Gewoon ruimdenkender worden. Is echt het beste.quote:Op zaterdag 26 september 2026 07:35 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, stel ze zouden al die vlaggen en zebrapaden wegdoen. Dan vind de "het wordt me door mijn strot geduwd"-brigade wel weer wat anders om over te kunnen zeiken en voor zichzelf van alles goed te praten.
En wie wordt de arbiter van welke boodschap nobel is en welke niet?quote:Op zaterdag 26 september 2026 07:43 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Hangt van de vlag en de boodschap af. Een emancipatiesymbool of een symbool voor extreem rechts is natuurlijk behoorlijk verschillend qua boodschap.
De rechter.quote:Op zaterdag 26 september 2026 08:30 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
En wie wordt de arbiter van welke boodschap nobel is en welke niet?
Dat had je vroeger allemaal niet...quote:Op zaterdag 26 september 2026 08:42 schreef laforest het volgende:
Zal wel een Nederlands probleem zijn aangezien mijn zoon op zijn Griekse school daar niet over hoort.
In Friesland en Brabant zie je de provincievlag veel, de boeren hebben de vlag over de kop en dan is er nog een bezorgde groep burgers die oranje wit blauw graag gebruiken.quote:Op zaterdag 26 september 2026 01:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Nederland heeft ook maar één vlag.
Klopt.quote:Op zaterdag 26 september 2026 08:45 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat had je vroeger allemaal niet...
Ja oké, Limburg ook, Texel, Scheveningen, ga zo maar door... maar slechts één officiële meen ik (Denemarken heeft nog een aparte oorlogsvlag; die is bij ons hetzelfde, beetje saai).quote:Op zaterdag 26 september 2026 08:51 schreef KaheemSaid het volgende:
In Friesland en Brabant zie je de provincievlag veel, de boeren hebben de vlag over de kop en dan is er nog een bezorgde groep burgers die oranje wit blauw graag gebruiken.
Misschien werden/worden deze groepen wel doodgezwegen in Griekenland?quote:
Nee hoor. Homohuwelijk is hier nu ook legaal, etc.quote:Op zaterdag 26 september 2026 09:12 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Misschien werden en worden deze groepen wel doodgezwegen in Griekenland?
Jankerd.quote:Op zaterdag 26 september 2026 09:14 schreef laforest het volgende:
[..]
Nee hoor. Homohuwelijk is hier nu ook legaal, etc.
Het wordt alleen niet door de strot geramd.
Het zou me eerlijk gezegd niets verbazen als rechters ook op deze manier proberen om de maatschappij te beïnvloeden. Echter hoort een rechter natuurlijk niet de arbiter te zijn over welke overtuigingen gewenst zijn of niet.quote:
Zie je wat je doet? En zo verander je van een homo ineens in een valse nicht.quote:Op zaterdag 26 september 2026 09:15 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Jankerd.
Moderatie bij Fok
Waar heb jij het nu weer over?quote:Op zaterdag 26 september 2026 11:03 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moet ik dan maar opruiende haatcampagnes beginnen tegen medewerkers van energiebedrijven. Die bedrijven proberen namelijk geregeld hun producten "door mijn strot te duwen".
Is ee logische en normale reactie als ik sommige hier mag geloven.
Je snapt het echt niet hè? Ik deelde eerder al van hoe ik er als puber naar had gekeken als al die onzin er toen al was. En ik kan je verklappen dat ik het absoluut onzinnig had gevonden en er alles behalve positief over had gedacht. Dat jij er automatisch van maakt dat eenieder met die kijk op zaken automatisch een homo-hater moet zijn en wel wat anders had verzonnen om een probleem mee te hebben is echt om te janken.quote:Op zaterdag 26 september 2026 11:03 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moet ik dan maar opruiende haatcampagnes beginnen tegen medewerkers van energiebedrijven. Die bedrijven proberen namelijk geregeld hun producten "door mijn strot te duwen".
Nou het is het onderwerp van dit topic. Bepaalde mensen accepteren homoseksualiteit niet omdat het "door hun strot wordt geduwd". Wa suggereert dat dat helemaal afhankelijk is van de communicatiestrategie van bepaalde activisten. Het is niet "ik vind de boodschap van activist/organisatie X smakeloos/irritant" het is blijkbaar "ik moet die hele doelgroep niet en zoek er een excuus bij".quote:Op zaterdag 26 september 2026 11:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet hè? Ik deelde eerder al van hoe ik er als puber naar had gekeken als al die onzin er toen al was. En ik kan je verklappen dat ik het absoluut onzinnig had gevonden en er alles behalve positief over had gedacht. Dat jij er automatisch van maakt dat eenieder met die kijk op zaken automatisch een homo-hater moet zijn en wel wat anders had verzonnen om een probleem mee te hebben is echt om te janken.
Twee basis visies die homoseksualiteit lijken te accepteren. Maar het is valse acceptatie en voor de bühne.quote:Op vrijdag 25 september 2026 20:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Net even gekeken, ik zie een open discussie met twee basisvisie’s. Niks mis mee toch?
Ja, dat zie ik zonnestraaltje.quote:Op zaterdag 26 september 2026 11:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zie je wat je doet? En zo verander je van een homo ineens in een valse nicht.
Accepteren ze niet omdat ze de community zelf niet accepteren, of accepteren ze homoseksualiteit zelf niet? Weet je, ik heb aan de hand van de berichtgeving inmiddels het vermoeden gekregen dat het het eerste is, en niet het tweede. Het zal vast wel deels hand in hand gaan, maar het zou wel betekenen dat de echte schade veel minder is dan er nu overal wordt beweerd.quote:Op zaterdag 26 september 2026 11:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou het is het onderwerp van dit topic. Bepaalde mensen accepteren homoseksualiteit niet omdat het "door hun strot wordt geduwd". Wa suggereert dat dat helemaal afhankelijk is van de communicatiestrategie van bepaalde activisten. Het is niet "ik vind de boodschap van activist/organisatie X smakeloos/irritant" het is blijkbaar "ik moet die hele doelgroep niet en zoek er een excuus bij".
Dus ja dan is het blijkbaar helemaal normaal om mensen af te wijzen vanwege zoiets. Dus dan geldt dat ook voor mensen die bij energiebedrijven werken die me proberen door hun strot te duwen dat ze het voordeligst zij.
De zwaar gereformeerden kliek is juist aan het groeien. Wss nog niet zo snel als de Moslims maar net zo zorgwekkend.quote:Op vrijdag 25 september 2026 20:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Komen gereformeerden uit landen waar homoseksualiteit (met de dood) strafbaar is? Zijn groepjes gereformeerde jongeren in de Randstad inmiddels befaamd om hun potenrammen? Maken groepjes gereformeerden in AZCs het leven van homo's en lesbiennes zuur?
Het antwoord is natuurlijk op al deze vragen negatief. En dan laat ik nog even buiten beschouwing dat gereformeerden hier autochtoon zijn, moslims komen naar Nederland heel goed wetende dat het Westen hele andere normen en waarden heeft.
Ten derde neemt het aantal leden van de geformeerde gemeenten in Nederland af, waar het aantal moslims per generatie sterk toeneemt. Als de huidige trend doorzet heeft is bij de volgende jongste generatie van Nederland pakweg 20% Islamitisch.
Ten slotte kun je nog kijken naar geografische spreiding, gereformeerden zitten veelal op specifiek plekken in Nederland, veelal ook op hun eigen scholen. Moslims zitten overal, met name in de grote steden en meer dan eens ook op reguliere scholen waar men leeftijdsgenootjes kan 'infecteren' met homofoob gedachtegoed.
Kortom, nee, de vergelijking gaat niet op. De Islam is een véél groter gevaar voor de lhbt-gemeenschap dan het Christendom.
En van welk kerkgenootschap was je lid dan?quote:Op zaterdag 26 september 2026 11:20 schreef The-BFG het volgende:
[..]
De zwaar gereformeerden kliek is juist aan het groeien. Wss nog niet zo snel als de Moslims maar net zo zorgwekkend.
Daarnaast lees de verhalen over de verschillende homo ontmoetingsplaatsen, waar het toch echt Nederlandse jeugd is die komt poten rammen. Vaak toevallig bij de bekende refo dorpjes en steden.
Again die Refo's zijn net zo erg als moslims.
Maar goed daar wat over zeggen scoort niet, terwijl er steeds meer ex gereformeerden zoals ik waarschuwen voor de groei van deze gezindte.
Als je nu een grotere hekel krijgt dan je oorspronkelijke hekel was je al eerder een hater. Misschien een tamme hater maar desalniettemin een hater. Zuivere schijntolerantie dit.quote:Op zaterdag 26 september 2026 11:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is niet hetzelfde, ik begin ook een steeds grotere hekel aan dat gedram van de community te krijgen, en met mij velen die er gewoon bij horen.
quote:Op zaterdag 26 september 2026 11:20 schreef The-BFG het volgende:
Again die Refo's zijn net zo erg als moslims.
Gereformeerde bond binnen de PKN. Daarnaast veelvuldig de zwaardere kerken bezocht. Iets met opa die een gereformeerde boekhandel en uitgeverij had en dus een vrij bekende naam in iig de regio was.quote:Op zaterdag 26 september 2026 11:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En van welk kerkgenootschap was je lid dan?
Is gelukkig slechts een mening.quote:Op zaterdag 26 september 2026 11:40 schreef Koekoekmakto het volgende:
Is overigens net zo verderfelijk
En over welke jaren spreken we dan? 1960?quote:Op zaterdag 26 september 2026 11:38 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Gereformeerde bond binnen de PKN. Daarnaast veelvuldig de zwaardere kerken bezocht. Iets met opa die een gereformeerde boekhandel en uitgeverij had en dus een vrij bekende naam in iig de regio was.
Aangezien mijn moeder daar ook werkte waren wij er ook vaak te vinden. En later ook werkzaam. We hadden vandaar uit een hele mooie overzichts positie; incl alle schandalige verhalen die naar boven kwamen. En eigen ervaringen met o.a. seksueel misbruik hebben een hoop ogen geopend.
Het is gewoon net zo'n zieke sekte als bijv de Jehovah's. Alleen meer bezig met hun eigen heil en redding dan die van anderen.
De jaarlijkse zendings dag/beurs was een waar hypocriete festijn.
quote:Op zaterdag 26 september 2026 11:28 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Als je nu een grotere hekel krijgt dan je oorspronkelijke hekel was je al eerder een hater. Misschien een tamme hater maar desalniettemin een hater. Zuivere schijntolerantie dit.
Prachtig 💐quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, dit soort onzin is dus waarom ik een hekel heb gekregen aan de groep die dit soort kul continu de wereld in slingert. Ik vind homoseksualiteit de meest normale zaak van de wereld en zal echt nooit negatiever naar iemand gaan kijken omdat ie homo is. Het hoort er gewoon bij en ik heb het nooit anders gezien.
https://www.volkskrant.nl(...)hoogleraar~bbe6c2d8/quote:Het zijn juist de rechts-populisten die homohaat aanjagen, zegt deze hoogleraar
De daling van homoacceptatie onder jongeren is vooral te verklaren door een jarenlange campagne van rechts-populisten tegen de queergemeenschap, zegt socioloog Niels Spierings.
Geen excuses, geen 'oh, ik maakte een foute afname'? En dan zeker de eerstvolgende die tegen die religie is weer van hetzelfde betichten?quote:
Nee, lees maar even terug. Je flikker opmerking was een antwoord op een anders user.quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:00 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat verlang ik niet, leven en laten leven is prima. Bovendien is het een reactie op haar eerdere persoonlijke valse nicht verwijt naar mij toe.
Het opdringen? Ja, absoluut. Voor een groep waar 18% van Nederland onder valt (al zal lang niet iedereen zich er mee identificeren of daar openlijk uiting aan willen geven, en dat is natuurlijk helemaal prima) zien we vrij weinig in het openbare leven van de LHBTQI+ gemeenschap.quote:Op vrijdag 25 september 2026 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij denkt dat het allemaal wel meevalt?
Het onderzoek is overigens ieder paar jaar.
Dan valt het dus niet mee.quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Het opdringen? Ja, absoluut. Voor een groep waar 18% van Nederland onder valt (al zal lang niet iedereen zich er mee identificeren of daar openlijk uiting aan willen geven, en dat is natuurlijk helemaal prima) zien we vrij weinig in het openbare leven van de LHBTQI+ gemeenschap.
De onverdraagzaamheid en fobie? Die valt helaas niet mee. Die groeit zorgwekkend hard.
Jaren 90, tot nu toe. Aangetrouwde familie, leven in de Biblebelt en af en toe wat lezen of preken checken om te kijken hoe het er vandaag de dag voorstaat. Niets beter dan jaren 90, het begint zelfs allemaal veel zwaarder te wordenquote:Op zaterdag 26 september 2026 11:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En over welke jaren spreken we dan? 1960?
Okquote:Op zaterdag 26 september 2026 11:40 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Alhoewel er ook wat flikkers zijn die de trannies onder de bus willen gooien, om in het gevlei te komen bij de haters (is natuurlijk een naïeve farce, die komen namelijk ook achter hen aan).
Zoals ik hem lees accepteren ze homoseksualiteit niet en is de communicatiestrategie van bepaalde activisten daar het excuus voor.quote:Op zaterdag 26 september 2026 11:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Accepteren ze niet omdat ze de community zelf niet accepteren, of accepteren ze homoseksualiteit zelf niet? Weet je, ik heb aan de hand van de berichtgeving inmiddels het vermoeden gekregen dat het het eerste is, en niet het tweede. Het zal vast wel deels hand in hand gaan, maar het zou wel betekenen dat de echte schade veel minder is dan er nu overal wordt beweerd.
Jij hebt in dit topic nog de keiharde claim gemaakt dat de twee hetzelfde zijn, en dat is waar ik nu op reageer. Het is niet hetzelfde, ik begin ook een steeds grotere hekel aan dat gedram van de community te krijgen, en met mij velen die er gewoon bij horen.
Je kan het wel gaan ridiculiseren, maar het kan ook gewoon naast elkaar bestaan.quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:03 schreef capricia het volgende:
We zijn er uit. Het is gewoon de schuld van rechts, mensen.
Niets 'door de strot geduwd'. De jongeren in de OP hebben allemaal ongelijk. En het heeft al zeker niets met de Islam of de Gereformeerde kerk te maken.
Het is gewoon een internationale campagne van rechts-populisten die de queergemeenschap tot mikpunt maken!
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)hoogleraar~bbe6c2d8/
moslims lief, witte blanke mensen foutquote:Op zaterdag 26 september 2026 12:11 schreef Voorbijganger- het volgende:
Opvallend hoe er aan het begin van het topic naar moslims en migranten werd gewezen, maar naarmate de discussie vorderde bij sommige autochtone users de ware aard naar boven kwam.
Dus je maakt de aanname dat je a) 100% gelijk hebt, geen enkele twijfel en b) dat die aanname überhaupt geldig is voor de volledige groep. Heb je nou echt niet door hoe gebrekkig die argumentatie is?quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zoals ik hem lees accepteren ze homoseksualiteit niet en is de communicatiestrategie van bepaalde activisten daar het excuus voor.
Maar ik ga dus niet mee in de frame dat dat logisch zou zijn.
Nee, je start dit zelf met een persoonlijke aanval. Niet piepen.quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, lees maar even terug. Je flikker opmerking was een antwoord op een anders user.
Vervolgens ging je me even uitleggen wat een flikker was.
quote:Zie je wat je doet? En zo verander je van een homo ineens in een valse nicht
offtopic rant ...quote:Op zaterdag 26 september 2026 11:03 schreef Hexagon het volgende:
??quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen excuses, geen 'oh, ik maakte een foute afname'? En dan zeker de eerstvolgende die tegen die religie is weer van hetzelfde betichten?
En precies dit is waarom de community in zulk laag aanzien staat. Het lijkt soms wel een religie, zo vasthoudend zijn ze aan hun eigen wereldbeeld en zo gesloten zijn ze voor andere inzichten en nuances. Ik snap echt niet waarom ze zo hard bezig zijn met tactieken die hun eigen doel ondermijnen of minimaal veel extremer zijn dan wat überhaupt nodig is.quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:16 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je kan het wel gaan ridiculiseren, maar het kan ook gewoon naast elkaar bestaan.
Je beschuldigt me van schijntolerantie. Er wordt niets verlegd.quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:18 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
?
Mijn aanname ging over het krijgen van die 'grotere hekel'. Raar om nu excuses te verlangen en de bal te verleggen naar religie.
Volgens het artikel niet.quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:16 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je kan het wel gaan ridiculiseren, maar het kan ook gewoon naast elkaar bestaan.
Want de mening van een willekeurige hoogleraar is een keihard onbetwistbaar feit?quote:
Letterlijk elk voorbeeld uit het artikel had zo een uitspraak van een Roos kunnen zijn. Al die voorbeelden komen neer op papegaaien van niet al te bijster intelligente volwassenen.quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zoals ik hem lees accepteren ze homoseksualiteit niet en is de communicatiestrategie van bepaalde activisten daar het excuus voor.
Bedoel je dit als verwijt op mij als persoon, of hoe moet ik dit lezen?quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En precies dit is waarom de community in zulk laag aanzien staat. Het lijkt soms wel een religie, zo vasthoudend zijn ze aan hun eigen wereldbeeld en zo gesloten zijn ze voor andere inzichten en nuances. Ik snap echt niet waarom ze zo hard bezig zijn met tactieken die hun eigen doel ondermijnen of minimaal veel extremer zijn dan wat überhaupt nodig is.
Nee, ik sta aan je kant. Reageerde meer op waar jij op reageert.quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:24 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Bedoel je dit als verwijt op mij als persoon, of hoe moet ik dit lezen?
Brakke zaterdag doet m'n posten geen goed.quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik sta aan je kant. Reageerde meer op waar jij op reageert.
Ja, uhuh. De LHBTQI community staat in laag aanzien omdat ze hun PR verkeerd aanpakken, en heus niet omdat ze niet-hetero zijn.quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En precies dit is waarom de community in zulk laag aanzien staat. Het lijkt soms wel een religie, zo vasthoudend zijn ze aan hun eigen wereldbeeld en zo gesloten zijn ze voor andere inzichten en nuances. Ik snap echt niet waarom ze zo hard bezig zijn met tactieken die hun eigen doel ondermijnen of minimaal veel extremer zijn dan wat überhaupt nodig is.
Die professor ziet het inderdaad goed. En dat "door de strot geduwd" is gewoon een aangeleerde dooddoener om het goed te praten.quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:03 schreef capricia het volgende:
We zijn er uit. Het is gewoon de schuld van rechts, mensen.
Niets 'door de strot geduwd'. De jongeren in de OP hebben allemaal ongelijk. En het heeft al zeker niets met de Islam of de Gereformeerde kerk te maken.
Het is gewoon een internationale campagne van rechts-populisten die de queergemeenschap tot mikpunt maken!
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)hoogleraar~bbe6c2d8/
Je bent niet de enige krijg ik zojuist in m'n oor gefluisterdquote:Op zaterdag 26 september 2026 12:25 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Brakke zaterdag doet m'n posten geen goed.
- moslims lief, blanke mensen foutquote:Op zaterdag 26 september 2026 12:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
moslims lief, witte blanke mensen fout
Wat is je boodschap aan de mensen die je met zekerheid kunnen zeggen dat ze haat geen richting de letterbrigade voelen maar onderschrijven dat het allemaal een beetje te veel van het goede is of bestaat die smaak volgens jou niet?quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"Nee hoor! de LHBTQI+ community staat in laag aanzien, maar dat komt toch echt door hun eigen gedrag. Maar daarmee doelen we heus niet op hun seksuele gedrag, maar op die bootjes en regenboogzebrapaden en zo!"quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die professor ziet het inderdaad goed. En dat "door de strot geduwd" is gewoon een aangeleerde dooddoener om het goed te praten.
Ik ben zelf niet zo van de internationale samenzweringen.quote:
Nou ze mogen prima melden dat ze de communicatiestrategie irritant is. Net als je mag melden dat je telemarketeers van energiebedrijven irritant mag vinden.quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:28 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wat is je boodschap aan de mensen die je met zekerheid kunnen zeggen dat ze haat geen richting de letterbrigade voelen maar onderschrijven dat het allemaal een beetje te veel van het goede is of bestaat die smaak volgens jou niet?
Ja als je mentaal niet in staat bent om individuen en seksualiteit zelf los te zien van een community, snap ik dat je het raar vindt dat mensen claimen dat het los van elkaar staat.quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:29 schreef probeer het volgende:
[..]
"Nee hoor! de LHBTQI+ community staat in laag aanzien, maar dat komt toch echt door hun eigen gedrag. Maar daarmee doelen we heus niet op hun seksuele gedrag, maar op die bootjes en regenboogzebrapaden en zo!"![]()
En dat ze het zo vaak herhalen totdat ze het zelf geloven is tot daar aan toe. Maar dan ook nog proberen om de rest er in te laten trappen; wanhopig triest.
Het is iig voorwaardelijke tolerantie die afhankelijk is van de uiting, de frequentie en de mate van zichtbaarheid waardoor je al dan niet een 'grotere hekel' krijgt.quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je beschuldigt me van schijntolerantie. Er wordt niets verlegd.
Het gaat niet om de mensen, het gaat om de campagne die ondertussen voor flink wat ergernis zorgtquote:Op zaterdag 26 september 2026 12:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, uhuh. De LHBTQI community staat in laag aanzien omdat ze hun PR verkeerd aanpakken, en heus niet omdat ze niet-hetero zijn.
Trap je nou oprecht in dit soort goedkope 'wij hebben heus geen hekel aan jullie om jullie afwijkende geaardheid, jullie zijn gewoon irritant' retoriek?
Het grote voordeel van moslims is wel dat ze ervoor uitkomen (no pun intended?). Die kun je in elk geval niet beschuldigen van verborgen homohaatquote:Op zaterdag 26 september 2026 12:27 schreef Voorbijganger- het volgende:
[..]
- moslims lief, blanke mensen fout
- blanke mensen lief, moslims fout
Beide standpunten zijn generaliserend en bekrompen.
Ik accepteer homoseksualiteit en de andere lettertjes in de lettersoep voor de volle 100%. Ik ben zeer kritisch jegens de community. Dat zijn twee totaal losstaande zaken die je niet samen kan brengen. Er zijn zat homo's die openlijk zeer kritisch zijn jegens die community, dat heeft echt niets te maken met het onderwerp waar ze voor opkomen.quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:32 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Het is iig voorwaardelijke tolerantie die afhankelijk is van de uiting, de frequentie en de mate zichtbaarheid waardoor je al dan niet een 'grotere hekel' krijgt.
Het willen spreken over verdediging mbt religie is gewoon het verleggen van het onderwerp.
Je ziet ook aan hoe ze hier leeglopen in het forum waar het werkelijk om gaat: men accepteert gewoon niet het bestaan van een genderidentiteit en/of dat die genderidenteit kan afwijken van het geslacht. Die mensen moeten "in een gesticht" en we moeten vooral niet meegaan in hun "waanideeën".quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, uhuh. De LHBTQI community staat in laag aanzien omdat ze hun PR verkeerd aanpakken, en heus niet omdat ze niet-hetero zijn.
Trap je nou oprecht in dit soort goedkope 'wij hebben heus geen hekel aan jullie om jullie afwijkende geaardheid, jullie zijn gewoon irritant' retoriek?
En op nationaal niveau? Jij denkt niet dat negatieve uitspraken van (populistische) politici hier invloed op kunnen hebben?quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben zelf niet zo van de internationale samenzweringen.
Inderdaad, en sommige vinden dat homo's de transgenders maar voor de bus moeten gooien om PR redenen.quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je ziet ook aan hoe ze hier leeglopen in het forum waar het werkelijk om gaat: men accepteert gewoon niet het bestaan van een genderidentiteit en/of dat die genderidenteit kan afwijken van het geslacht. Die mensen moeten "in een gesticht" en we moeten vooral niet meegaan in hun "waanideeën".
Niks PR, niks gedram. Gewoon totale afkeur.
Geen retoriek, gewoon waarheid. Dat jij dat niet wil zien zegt toch echt meer over jou dan over degenen op wie jij, zoals gebruikelijk, neerkijkt.quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:26 schreef probeer het volgende:
Wat hebben homo's en trannies uberhaupt met elkaar te maken?quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, en sommige vinden dat homo's de transgenders maar voor de bus moeten gooien om PR redenen.
Ik heb het helaas van dichtbij meegemaakt in de familie, maar nu geef je wel een slecht beeld van "gestichten'. Het is gewoon een soort ziekenhuis, maar dan voor de mentale zorg ipv (voornamelijk) fysieke zorg.quote:Op zaterdag 26 september 2026 12:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je ziet ook aan hoe ze hier leeglopen in het forum waar het werkelijk om gaat: men accepteert gewoon niet het bestaan van een genderidentiteit en/of dat die genderidenteit kan afwijken van het geslacht. Die mensen moeten "in een gesticht" en we moeten vooral niet meegaan in hun "waanideeën".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |