Dat zijn vooral de uitwassen op twitter en insta enzo.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:39 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk niet. Transgenders zijn vrij vaak zeer dwingend in hun verwachting dat de rest van de maatschappij mee gaat in hun realiteitsontkenning.
Waarom blijven we hier in Nederland doordrammen terwijl de ons omringende landen een stapje terug hebben gedaan omdat er toch nog wel wat dingen onzeker zijn aan de theorie dat een jongen een meisje kan wordenquote:Op vrijdag 25 september 2026 14:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom zijn we eigenlijk zo intolerant tegen over transgenders?
quote:Sinds 2020 hebben Finland, Zweden, Engeland en Denemarken de toegang tot hormonen voor minderjarigen sterk beperkt. Nederland — geestelijk ouder van het Dutch Protocol — heeft zijn praktijk nog niet wezenlijk veranderd.
https://trans-nederland.nl/cijfers/internationale-vergelijking/quote:Per 2025 is Nederland het laatste West-Europese land dat het oorspronkelijke Dutch Protocol vrijwel onveranderd handhaaft. De Kwaliteitsstandaard Transgenderzorg uit 2018 wordt formeel herzien, maar de planning loopt achter en het veld zelf — Amsterdam UMC en de NVE-werkgroep — schrijft de standaard mede. Zorginstituut Nederland publiceerde in 2024 een onderzoek naar "effectiviteit" maar trekt geen vergelijkbare conclusies als Cass. Geen behandelmoratorium, geen wettelijke leeftijdsgrens, geen verplichte psychiatrische multidisciplinaire evaluatie. Aanjager Transgenderzorg en IGJ-onderzoek lopen, maar leiden tot dusver niet tot beleidswijziging.
Dat is puur om hoe de Roze Leeuw handelt.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier een mooi punt aanhaalt. Je realiseert je dat de Rode Leeuw ook uit homo's en lesbiennes bestaat hè? Waarom ben je daar dan zo kritisch op? Het wekt de indruk alsof je hun manier van homo of lesbisch zijn niet goedkeurt.
Jawel, ze zetten bijvoorbeeld mensen tegen dragqueens opquote:De Roze Leeuw zet namelijk niemand tegen elkaar op, zij willen aangeven dat zij onder meer vinden dat homoseksualiteit iets anders is anders transgender zijn en ook dat lang niet alle homo's dus in een bepaald stereotype keurslijf passen.
Ja het is een politieke manifestatie en geen openbare kermis.quote:Maar hier hebben we het al eens eerder over gehad en toen omschreef jij de Pride staat mij bij zelfs als een 'politieke manifestatie', waarmee de conclusie dus was dat het eigenlijk helemaal niet om de acceptatie van homoseksualiteit draait, maar de 'shock' factor en er daarom conservatieve of minder opvallende homo's en lesbiennes' een doorn in het oog zijn.
Dat is nota bene de strekking van het artikel: omdat mensen het gevoel hebben dat ze het door hun strot gedrukt krijgen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom daalt de acceptatie door regenboogvlaggen? Waarom zou je homoseksuelen minder goed accepteren omdat je iets tegen het uiterlijk vertoon van een regenboogvlag hebt? Want dat is namelijk de redenatie:
homo's zijn prima -> teveel regenboogvlaggen -> homoseksualiteit wordt me door de strot geduwd -> anti homo.
Die pagina die je aanhaalt zegt zelf “gangbaar”quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Die betekenis heb je zelf bedacht.
Het woordenboek zegt:
[..]
https://www.woorden.org/woord/normaal
Lastig discussieren als iedereen zelf een eigen betekenis voor bestaande woorden bedenkt.
Aangezien ze tegen vergelijkbare issues aanlopen en dus krachten bundelen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:10 schreef Interloper het volgende:
En wederom worden homoseksuelen op één hoop gegooid met de gendergekkies
Deze twee groepen hebben echt NIETS met elkaar te maken.
Er zijn helaas genoeg homoseksuelen die hier wel mee ingaan (onder het motto van minderheden steunen elkaar). En types die ze voor andere zaken nodig hebben.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:10 schreef Interloper het volgende:
En wederom worden homoseksuelen op één hoop gegooid met de gendergekkies
Deze twee groepen hebben echt NIETS met elkaar te maken.
Wat noem je intolerant? Die mensen mogen wat mij betreft hun leven gewoon leiden. Ik vind echter niet dat de samenleving zou moeten meedoen aan de claims die zij over hun eigen geslacht maken. Ook het faciliteren van zeer zware operaties op een gezond lichaam om het lichaam in lijn te krijgen met het ingebeelde geslacht, is twijfelachtig. Dat heeft ook niets met tolerantie te maken, wel met rationeel bekijken wat wenselijk is in een samenleving en wat niet. Dit gaat gewoon te ver.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Nederlandse burgers, ik zie ook users in dit topic die nogal intolerant zijn tegenover transgenders.
In een ander topic las ik nog dat het de schuld van de moslims was dat homo-acceptatie afnam.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is nota bene de strekking van het artikel: omdat mensen het gevoel hebben dat ze het door hun strot gedrukt krijgen.
Kan jij het niet mee eens zijn maar als steeds meer mensen dat aangeven zou ik het toch eens serieus gaan nemen.
Goede open vraag. En daar valt heel veel over te zeggen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom zijn we eigenlijk zo intolerant tegen over transgenders?
Dat is de strekking van het artikel.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is nota bene de strekking van het artikel: omdat mensen het gevoel hebben dat ze het door hun strot gedrukt krijgen.
Kan jij het niet mee eens zijn maar als steeds meer mensen dat aangeven zou ik het toch eens serieus gaan nemen.
Je benoemde eerder dat sommige transgenders er een probleem van maken als je niet het juiste voornaamwoord gebruikt, en nu trek je dat opeens door naar de hele groep. Niet echt eerlijk.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:40 schreef enmanuel het volgende:
[..]
Zij zijn de intoleranten hoor. Niet meegaan in hun verhaal staat bijna gelijk aan moord.
Ze zetten helemaal geen mensen tegen transgenders op. Ze demonstreren en hebben dus de verkeerde mening volgens de extreemlinkse organisatie.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is puur om hoe de Roze Leeuw handelt.
Nogal woke van je dat ik de Roze Leeuw goed moet vinden vanwege enkel hun geaardheid.
[..]
Jawel, ze zetten bijvoorbeeld mensen tegen dragqueens op
https://nos.nl/artikel/24(...)ranten-komen-te-laat
[..]
Ja het is een politieke manifestatie en geen openbare kermis.
En hoe we met LHBT-rechten in dit land omgaan is gewoon een politieke zaak waarin de pride ook een duidelijke stelling neemt, en waar de Roze Leeuw in strijd mee handelt.
Het één sluit het ander niet uitquote:Op vrijdag 25 september 2026 14:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In een ander topic las ik nog dat het de schuld van de moslims was dat homo-acceptatie afnam.
Blijkt het toch óók onder autochtone bevolking af te nemen "omdat het door de strot geduwd wordt".
Een verkeerde mening is inderdaad een legitieme reden om iemand van een politieke manifestatie te weren wanneer de mening in strijd is met hun uitgangspunten.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ze zetten helemaal geen mensen tegen transgenders op. Ze demonstreren en hebben dus de verkeerde mening volgens de extreemlinkse organisatie.
Dan zijn we dus op het punt wat ik eerder al zei:
De verkeerde mening is reden tot uitsluiting, met je exhibitionistische stijve lul meelopen niet.
Nou, daar walgen normale mensen dus van.
Als je zegt dat je homo´s vies vindt valt dat onder homofobie ja. Er blijkt echter nog niet uit dat daar ook handelingen of acties aan vast zitten.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als Sophie Straat zegt dat witte mannen naar achteren moeten zouden velen toch ook zeggen dat dat discriminerend en racistisch is? Zeggen dat je homo's vies zou vinden is homofoob.
Omdat mensen het zat zijn. Dan worden ze recalcitrant en obstinaat.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is de strekking van het artikel.
Mijn vraag is: waarom is er die link van teveel regenboogvlaggen naar 'dan accepteer ik homo's niet meer, terwijl ik dat voorheen wel deed'. Dat is toch een vreemde link?
Of, ander idee, je gaat eens met de mensen in gesprek die de link 'irritatie over regenboogvlaggen -> ik haat homo's' leggen, om eens te kijken waarom ze die link leggen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Omdat mensen het zat zijn. Dan worden ze recalcitrant en obstinaat.
Jij begrijpt dat kennelijk niet, dat hoef je ook niet ye begrijpen. Het wordt aangegeven door mensen en dan kan je 2 dingen doen:
- je strategie wijzigen, misschien leidt dat tot meer acceptatie.
- je strategie voortzetten, dat mag, maar dan moet je niet vreemd opkijken als de acceptatie nog verder daalt want mensen geven aan dat ze het gevoel hebben dat het door hun strot geduwd wordt en daar ga je dan willens en wetens mee door.
Mag allebei van mij, maar strategie doorgaan op dezelfde weg gaat niet opeens andere resultaten opleveren.
Ze zijn er nu eenmaal, of je dat accepteert is totaal niet relevant en je mag ze in je beroep niet weigeren dus tenzij je stratenmaker oid bent is het vooral jouw probleemquote:Op vrijdag 25 september 2026 14:25 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Precies. Ik accepteer ze niet. Dat is geen probleem.
Dat mag, maar als exhibitionistische festisjseks geen reden is om mensen te weren trek ik de conclusie dat het dus een pervers geestesziek zooitje is. En daar ben ik niet de enige in.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een verkeerde mening is inderdaad een legitieme reden om iemand van een politieke manifestatie te weren wanneer de mening in strijd is met hun uitgangspunten.
Om die reden is vereniging Martijn of de Moslimbroederschap ook niet welkom.
Je wordt sowieso gecanceld als je niet meegaat in hun verhaal en hen aanspreekt met het aangeboren geslacht. Ik verzet me tegen deze evolutie.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:45 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je benoemde eerder dat sommige transgenders er een probleem van maken als je niet het juiste voornaamwoord gebruikt, en nu trek je dat opeens door naar de hele groep. Niet echt eerlijk.
Zolang er niet opgeroepen wordt tot celstraffen, in elkaar slaan, uitsluiting, pesten of wat dan ook vind ik dat mensen best ver mogen gaan op dat vlak. Hier bedoel ik mee wat @HowardRoark verwoordde:quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Nederlandse burgers, ik zie ook users in dit topic die nogal intolerant zijn tegenover transgenders.
quote:Wat noem je intolerant? Die mensen mogen wat mij betreft hun leven gewoon leiden. Ik vind echter niet dat de samenleving zou moeten meedoen aan de claims die zij over hun eigen geslacht maken. Ook het faciliteren van zeer zware operaties op een gezond lichaam om het lichaam in lijn te krijgen met het ingebeelde geslacht, is twijfelachtig. Dat heeft ook niets met tolerantie te maken, wel met rationeel bekijken wat wenselijk is in een samenleving en wat niet. Dit gaat gewoon te ver.
Nee ze vraagt of witte mannen een stap naar achter doenquote:Op vrijdag 25 september 2026 14:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je zegt dat je homo´s vies vindt valt dat onder homofobie ja. Er blijkt echter nog niet uit dat daar ook handelingen of acties aan vast zitten.
Sophie Straat gaat een stapje verder. Zij verbindt namelijk wel acties aan haar denkbeelden en roept actief op tot discriminatie.
In mijn beroep heb ik gelukkig sowieso weinig met mensen te maken. En ik kan prima professioneel zijn. Maar áls het dan een keer voorkomt spreek ik wel wel bij naam aan. Ik weiger een overduidelijk man met 'mevrouw' aan te spreken.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ze zijn er nu eenmaal, of je dat accepteert is totaal niet relevant en je mag ze in je beroep niet weigeren dus tenzij je stratenmaker oid bent is het vooral jouw probleem
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |