De acceptatie daalt en het ligt aan iedereen behalve henzelfquote:Scholieren kijken steeds negatiever naar homo's, bleek uit onderzoek. "Het wordt me door de strot gedrukt", zeggen leerlingen over voorlichting over de lhbtqia+-gemeenschap. Toch is uitleg noodzakelijk, juist van heteroseksuele mensen, vertellen leraren aan NU.nl.
"Meneer, ik ken helemaal niemand die gay is", zegt een leerling tegen Daan Krahmer. Hij geeft geschiedenis en maatschappijleer op een school in Eindhoven. "Hoezo? Je kent mij toch?" Even is het stil. "Maar u lijkt helemaal niet op Gordon."
Het is slechts een voorbeeld van een onwetende leerling. Maar volgens het onderzoek is de blik richting homo's veel negatiever. Het aandeel jongens dat positief staat tegenover homoseksualiteit daalde in vier jaar tijd van 40,3 naar 22,3 procent. Ook meisjes zijn steeds negatiever.
"Lettersoep, genderindoctrinatie en genderterreur" zijn termen die Krahmer "regelmatig" hoort. Het zijn termen die gebruikt worden om aan te geven dat gender- en seksuele diversiteit zouden worden 'opgelegd' aan hetero mensen. Het zijn woorden die kinderen die met hun eigen seksualiteit worstelen bijblijven, denkt Krahmer.
Dat die termen kwalijk zijn, staat buiten kijf. Maar het is veel napraten, denkt Maxe de Rijk. Zij is leerkracht in het speciaal onderwijs en was eerder docent maatschappijleer op het vmbo. "Leerlingen zien online content van influencers en politici die negatieve opmerkingen maken. Die praten ze na."
Online openlijk kritiek uiten
Dat ziet ook Thijs Smeenk, die namens COC Nederland tot de zomer voorlichting over de lhbtqia+-gemeenschap gaf op middelbare scholen. Het maakt lesgeven de afgelopen jaren moeilijker, zegt hij.
Hoe praktischer het schoolniveau, hoe negatiever de reacties waren. Ook waren jongeren met een migratieachtergrond minder vaak positief over homoseksualiteit dan jongeren met alleen een Nederlandse afkomst. Smeenk ziet dat terug in zijn lessen. "Er is meer agressie en weerstand."
Sociale media en de manosfeer spelen een rol in het antihomosentiment onder leerlingen. Smeenk en Krahmer zien de online omgeving als een plek waar kinderen en jongeren openlijk kritiek kunnen uiten op de queergemeenschap. "Vroeger deden ze dat stiekem", stelt Smeenk. "Nu lijkt er een podium te zijn waarop je gewoon kan zeggen dat je 'ertegen' bent."
De scholieren die Smeenk ziet, zeggen dat informatie- en acceptatie rond lhbtqia+-mensen "door de strot wordt geduwd". De Rijk denkt ook dat die opmerking wordt nagepraat van bepaalde politici als ze met leerlingen praat over waarom er bijvoorbeeld pride is. Toch zien sommigen regenboogvlaggen, de stijgende populariteit van pride en berichten in de media alsof lhbtqia+-informatie hen wordt opgelegd.
Dat hoort de gemeenschap vaker sinds de zichtbaarheid van deze mensen is gegroeid, ziet ook COC Nederland. "Er wordt je natuurlijk niets door de strot geduwd", zegt een woordvoerder van de belangenorganisatie. "Het gaat over jezelf zijn en veiligheid voor iedereen."
Scholen moeten meer beleid voeren
En dus "blijft uitleg nodig". Smeenk vertelt tijdens zijn voorlichtingen dat hij zelf op mannen valt. Leerlingen luisteren dan altijd geïnteresseerd. Maar de ervaring van Krahmer, die bi+ is, is anders. Zo kreeg hij opmerkingen als 'heb je aids?' en werd hij door collega's van sociale media verwijderd. Als hij opmerkingen krijgt, probeert hij koel te blijven en de angel eruit te halen. "Maar ik voel me er ook ongemakkelijk bij."
Volgens de docenten zijn er meer rolmodellen en figuren nodig die opstaan tegen dit soort geluiden. "Juist op scholen, waar kinderen vaak ontdekken dat ze op mannen of vrouwen vallen", zegt Krahmer. Hij vertelt over een leerling die thuis niet durft te vertellen dat hij op mannen valt. "Dan schopt mijn vader me het huis uit", citeert hij.
Scholen zouden volgens hem expliciet lhbtqia+-beleid moeten hebben. Daarbij zouden docenten les moeten krijgen over hoe zij moeten omgaan met verschillende meningen over de lhbtqia+-gemeenschap. COC Nederland is het daarmee eens, maar benadrukt dat scholen blijvend geïnteresseerd zijn in Paarse Vrijdag. Dat is een dag in het jaar waarop gevierd wordt dat iedereen zichzelf mag zijn, ongeacht geaardheid of genderidentiteit.
"De pakketten zijn in no time op", zegt de woordvoerder. Hij stelt dat positievere verhalen nodig zijn, ook om lhbtqia+-mensen te beschermen tegen de heftige cijfers. Volgens hem vragen scholen dit jaar wel vaker advies over hoe zij moeten omgaan met de verschillende meningen over de queergemeenschap.
Uitspreken van groot belang
Dat uitspreken is belangrijk op verschillende manieren. Kinderen en jongeren halen hun ideeën vaak van sociale media en zien daar ook onjuiste informatie. Voorbeeld is een vlog die rondgaat waarin homoseksualiteit als "besmettelijk" wordt bestempeld. Daarom is het goed als influencers - en vooral heteroseksuele influencers - zich uitspreken, zegt Smeenk.
Dat deed influencer Défano Holwijn in een vlog waarin hij onder meer uitlegt waarom er geen heterovlag bestaat. Ook plaatste BNNVARA een bericht waarin BN'ers zich uitspreken als bondgenoten voor lhbtqia+-mensen. "Uitspreken is zo belangrijk. Juist als heteroseksuele mensen dat doen, wordt de norm gezet", zegt de woordvoerder van COC Nederland.
Toch zijn goede voorbeelden overal te vinden. Als De Rijk leerlingen negatieve opmerkingen hoort maken over queers, gaat ze altijd het gesprek aan. "Als ze beseffen dat ze iemand kunnen kwetsen, draaien leerlingen eigenlijk altijd bij." Ook vertelt De Rijk aan haar leerlingen dat ze met een vrouw is getrouwd. "Je weet nooit voor wie je een voorbeeld bent in de klas."
Homomishandeling komt gewoon voor hoor, nog steeds.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:46 schreef ToT het volgende:
[..]
En het is niet zo dat we à la jaren '80 nog stelselmatig homo's in elkaar zitten te beuken als autochtone Nederlanders.
Volgens die logica is moord of pedofilie ook normaal.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:46 schreef ChevyCaprice het volgende: [..] Nou, normaal is het zeker wel want het komt genoeg voor.
Vooral door culturen die volgens hun boekje er een hekel aan moeten hebben, als je het nieuws een beetje volgt.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Homomishandeling komt gewoon voor hoor, nog steeds.
Vond dat ook niet logisch.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Volgens die logica is moord of pedofilie ook normaal.
Dus je wil homoseksualiteit gelijkstellen aan moord en pedofiliequote:Op vrijdag 25 september 2026 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Volgens die logica is moord of pedofilie ook normaal.
Als dat wetenschappelijk bewezen is, klopt dat dus.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Vooral door culturen die volgens hun boekje er een hekel aan moeten hebben, als je het nieuws een beetje volgt.
Maar het zal onder de autochtonen in mindere mate misschien soms ook nog wat voorkomen. Maar vergeleken met de jaren '80 is het wel enorm verbeterd, alleen doet men nu alsof het ineens enorm aan het verslechteren is.
Ja, door de import vooral.
De bijbel?quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:51 schreef ToT het volgende:
Vooral door culturen die volgens hun boekje er een hekel aan moeten hebben
Nou kijk, herinner je je die taharrush in Keulen en vele andere Duitse steden nog?quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als dat wetenschappelijk bewezen is, klopt dat dus.
Waarom moet een zondebok worden aangewezen als verantwoordelijke eigenlijk? Zondebokprobleem hier in Nederland blijkbaar.
Voorspelbare reactie is voorspelbaar.quote:
quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dus je wil homoseksualiteit gelijkstellen aan moord en pedofiliewtf
Ehh nee, je logica is gewoon onjuist.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het is me een volstrekt raadsel hoe je dit in hemelsnaam uit mijn post haalt, maar ok.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Voorspelbaar of niet. Christelijk geloof is in dat opzicht niks beter dan andere geloven.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Voorspelbare reactie is voorspelbaar.
Het christendom in Nederland is allang getemd. Conservatievelingen hebben nog wel zo hun meningen, maar zullen geen homo's geblinddoekt en gebonden van torens af gooien e.d.
En mensen vragen zich maar af waarom men er de strot vol van heeft he.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is me een volstrekt raadsel hoe je dit in hemelsnaam uit mijn post haalt, maar ok.
Dit is echt discussieren op een niveau wat ik na groep 6 eigenlijk niet meer zou verwachten.
Stel jij jatten soms gelijk aan homofiliequote:Op vrijdag 25 september 2026 11:52 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Vond dat ook niet logisch.
Er wordt ook veel gejat, is dat dan ook normaal
Jawel. Homoseksualiteit komt gewoon vaak voor in de regel. Dus daarmee is het normaal.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:55 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
[..]
Ehh nee, je logica is gewoon onjuist.
Omdat iets veel voorkomt betekend niet dat iets normaal is.
De Islamquote:
Behalve dat Christenen niet open en bloot homo's haten over het algemeen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:56 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Voorspelbaar of niet. Christelijk geloof is in dat opzicht niks beter dan andere geloven.
Mwah, in de kerk wordt naastenliefde e.d. gepredikt. Kun je niet echt van elk geloof zeggen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:56 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Voorspelbaar of niet. Christelijk geloof is in dat opzicht niks beter dan andere geloven.
Je begint uit het niets over pedofilie en moord. Dat stel je dus in verband met homoseksualiteit. Een gruwelijk schandelijke verbandlegging.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het is me een volstrekt raadsel hoe je dit in hemelsnaam uit mijn post haalt, maar ok.
Dit is echt discussieren op een niveau wat ik na groep 6 eigenlijk niet meer zou verwachten.
dat is geen boekjequote:
Diefstal komt ook vaak voor. Is normaal.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Jawel. Homoseksualiteit komt gewoon vaak voor in de regel. Dus daarmee is het normaal.
Dit, beste voorbeeld zijn de Havendagen in Zierikzee. Toen er geforceerd vanuit de NPO een transboot moest meevaren.quote:Op vrijdag 25 september 2026 10:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen Transgenders.
Ik heb er pas iets tegen als ze bepaalde priveleges gaan opeisen zoals meedoen met vrouwensport of zich toegang tot een vrouwenkleedkamer willen verschaffen, of bepaalde aanspreekvormen eisen.
Het is wel een geloof wat mensen die de moslim overtuiging aanhangen geloven.quote:
Ga je weer. Homoseksualiteit in verband brengen met misdaden.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Diefstal komt ook vaak voor. Is normaal.
Rijden onder invloed is ook normaal, komt vaak voor.
ik leg jouw kromme logica bloot met een voorbeeld dat zo absurd is dat de meeste mensen wel zouden begrijpen dat de logica geen standhoudt. Een andere user heeft je er ook op gewezen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je begint uit het niets over pedofilie en moord. Dat stel je dus in verband met homoseksualiteit. Een gruwelijk schandelijke verbandlegging.
Gast rot toch ff op. Hij geeft aan dat JOUW LOGICA ONJUIST IS.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ga je weer. Homoseksualiteit in verband brengen met misdaden.
Hoe is het toch mogelijk in een moderne samenleving.
Maar waarom begin je ineens over moord en pedofilie alsof homoseksualiteit een misdaad zou zijn?quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
ik leg jouw kromme logica bloot met een voorbeeld dat zo absurd is dat de meeste mensen wel zouden begrijpen dat de logica geen standhoudt. Een andere user heeft je er ook op gewezen.
Hiermee toon je niet alleen aan dat je niet logisch redeneert maar ook dat je niet begrijpend leest.
Is culturele toe-eigening ook een misdrijf?quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vast niet elk geloof. Maar als je de koran zou lezen, kom je er al snel achter dat ook in de koran ook veel staat over hoe je andere moet behandelen en het helemaal niet zo veel anders is dan de bijbel.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwah, in de kerk wordt naastenliefde e.d. gepredikt. Kun je niet echt van elk geloof zeggen.
Alleen om te bewijzen dat homoseksualiteit niet "normaal" zou zijn moet je het gelijkstellen aan misdaden?quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:00 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Gast rot toch ff op. Hij geeft aan dat JOUW LOGICA ONJUIST IS.
En dat doet hij door middel van VOORBEELDEN.
Jezus ben je nou zo dom of doe je net alsof?
Ik breng homoseksualiteit niet in verband met misdaden ik leg jouw kromme redeneren wederom bloot.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, de Koran is een extremere versie van de Bijbel. In de Bijbel staan ook afschuwelijke dingen, maar hoeveel christenen gooien er homo's van torens af waarna ze hen stenigen, of hangen hen zeer langzaam op met een hijskraan zodat ze tijdenlang met intens veel pijn sterven terwijl ze hun eigen tanden en tong er uit bijten, hangend boven een woedende menigte die hen de vreselijkste dingen toeschreeuwen terwijl ze daar hangend komen te overlijden?quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:02 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Vast niet elk geloof. Maar als je de koran zou lezen, kom je er al snel achter dat ook in de koran ook veel staat over hoe je andere moet behandelen en het helemaal niet zo veel anders is dan de bijbel.
Vooral oude testament en de Koran lijken echt heel erg veel op elkaar.
(alle 2 even dom maar dat is weer een hele andere discussie)
Als jij ergens een gelijkstelling leest schort er echt iets ernstigs aan je leesvermogen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Alleen om te bewijzen dat homoseksualiteit niet "normaal" zou zijn moet je het gelijkstellen aan misdaden?
Vertel mij eens de logica van het erbij halen van volstrekt irrelevante misdaden in een discussie over homoseksueliteit?quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik breng homoseksualiteit niet in verband met misdaden ik leg jouw kromme redeneren wederom bloot.
Als iets veel voorkomt, betekent dat niet dat het normaal is. Als hoeveel iets voorkomt zou bepalen of het normaal is zou moord, roken, verkrachting, pedofilie, inbraak, rijden onder invloed ook normaal zijn. Dat komt immers ook vaak voor.
Niet alleen mis je die logica VOLLEDIG, je gaat er ook nog mee aan de haal door echt hele vreemde conclusies te trekken.
Al met al een zeer bedenkelijk niveau van redeneren en discussie voeren.
Het begint nu echt heel sneu te worden.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar waarom begin je ineens over moord en pedofilie alsof homoseksualiteit een misdaad zou zijn?
Jij trekt ineens misdaden erbij, niet ik.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het begint nu echt heel sneu te worden.
De logica is aantonen dat jouw logica krom is.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vertel mij eens de logica van het erbij halen van volstrekt irrelevante misdaden in een discussie over homoseksueliteit?
quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Jij trekt ineens misdaden erbij, niet ik.
Jij wil met de redenering "moord is niet normaal, dus homoseksualiteit ook niet", redeneren dat je homoseksualiteit niet normaal vindt. Wie zit hier nu krom in zijn redenering?quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De logica is aantonen dat jouw logica krom is.
Maar je snapt het kennelijk niet. Erg vervelend maar het is je nu al zo vaak uitgelegd dat ik vrees dat je het niet meer gaat begrijpen.
Je zit er in ieder geval falikant naast.
Ja alleen is dat niet alleen een klein groepje. In Iran doet de overheid dat gewoon.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Klopt, de Koran is een extremere versie van de Bijbel. In de Bijbel staan ook afschuwelijke dingen, maar hoeveel christenen gooien er homo's van torens af waarna ze hen stenigen, of hangen hen zeer langzaam op met een hijskraan zodat ze tijdenlang met intens veel pijn sterven terwijl ze hun eigen tanden en tong er uit bijten, hangend boven een woedende menigte die hen de vreselijkste dingen toeschreeuwen terwijl ze daar hangend komen te overlijden?
Ik zit hier bij de feiten.quote:
Waarom blijf je hier over doorgaan terwijl jouw eigen incorrecte logica de aanzet is?quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vertel mij eens de logica van het erbij halen van volstrekt irrelevante misdaden in een discussie over homoseksueliteit?
Waarom hebben moslims hier dan altijd veel meer problemen met homo's dan autochtone mensen?quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja alleen is dat niet alleen een klein groepje. In Iran doet de overheid dat gewoon.
Maar ligt dat aan de Koran? Kijk eens naar Afrika. Uganda is gewoon een christelijk land. En daar hebben ze in 2023 de doodstraf voor homo's ingevoerd. Met steun van de kerk. In Kenia en Ghana vindt ruim 90% homo's niet oké. Net zo erg als in veel islamitische landen dus.
En de Koran extremer dan de bijbel? Niet op dit punt. In de Koran staat geen straf voor homo's. In de bijbel wel. Leviticus 20:13, doodstraf. Die ophangingen komen uit latere islamitische wetten. Niet uit de Koran zelf.
De KKK noemt zich ook christen. Rekenen we toch ook niet alle christenen aan.
Het ligt dus meer aan het land en de cultuur dan aan het boek. Daarom vind ik het zo hypocriet om alles weer op de islam af te schuiven. Terwijl "ons" boek net zo erg is
Jij zit krom in je redenering en in je leesvermogen want dat is niet wat ik zei.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Jij wil met de redenering "moord is niet normaal, dus homoseksualiteit ook niet", redeneren dat je homoseksualiteit niet normaal vindt. Wie zit hier nu krom in zijn redenering?
Dramaqueen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:11 schreef alternatif het volgende:
Prima als je homo bent
Wees alleen niet zichtbaar
Waarom betrek jij vanuit het niets misdaden in deze discussie?quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:11 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Waarom blijf je hier over doorgaan terwijl jouw eigen incorrecte logica de aanzet is?
Jouw quote
"Homoseksualiteit komt vaak voor, dus het is wel normaal"
Wat logisch gezien incorrect is.
Kinderen die homo's haten komt ook vaak voor, is dat dan ook normaal volgens jou?
Ga maar eens naar de Biblebelt. Daar denken ze er precies zo over. Het gaat niet om welk geloof. Het gaat om hoe streng gelovig je bent. Hoe strenger, hoe negatiever over homo's. Dat geldt voor christenen net zo goed.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:13 schreef ToT het volgende:
Waarom hebben moslims hier dan altijd veel meer problemen met homo's dan autochtone mensen?
De feiten zijn dat de stellingquote:
En waarom noem je alleen voorbeelden die gruwelijk en huiveringwekkend zijn? Ter vergelijking?quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De feiten zijn dat de stelling
"Het komt vaker voor dus het is normaal" logisch krom is. Geen logica.
Want er zijn een heleboel dingen die vaker voorkomen en niet normaal zijn. Ik noem er enkelen:
- overgewicht
- liegen
- roken
- een nierziekte hebben
- schulden hebben
- te laat komen
- verkrachting
- homo's uitschelden
Alle hierboven genoemde dingen komen vaker voor en worden doorgaans niet als normaal beschouwd.
Ter verduidelijking: dat ik iets hierboven als voorbeeld geef van iets wat vaker voorkomt maar niet normaal is, betekent niet dat ik het daarmee gelijk stel aan homofilie.
Een nierziekte is geen homofilie. Maar beiden komt vaker voor zonder dat het normaal is.
Dit was mijn ultieme poging het je te verduidelijken, als je het nog steeds niet snapt: sterkte.
Jezus manquote:Op vrijdag 25 september 2026 12:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarom betrek jij vanuit het niets misdaden in deze discussie?
Dat antwoord is hier de essentie van hoe men naar homofilie kijkt. Blijkbaar kan het alleen met gruwelijkheden worden vergeleken.quote:
Te laat komen en roken is gruwelijk en huiveringwekkendquote:Op vrijdag 25 september 2026 12:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En waarom noem je alleen voorbeelden die gruwelijk en huiveringwekkend zijn? Ter vergelijking?
Normaal is wat sociaal geaccepteerd wordt. Homoseksualiteit valt daaronder. Maar blijkbaar is hier normaal om het dwangmatig met misdaden en sociaal ongeaccepteerd gedrag te vergelijken. (althans, volgens 2 users)quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Te laat komen en roken is gruwelijk en huiveringwekkend
Het is goed met je. Succes.
Jeetje Pietje iemand met een voorbeeldfunctie wordt gevraagd wat te doen voor homo acceptatie, THE HORROR.quote:Op vrijdag 25 september 2026 08:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende: [..] Zo'n regenboogband is een goed voorbeeld van door de strot duwen. Je bent een gewone jongen uit Rotterdam zuid, houdt van een potje voetbal spelen en bent er ook goed in. Zo goed dat je professional kunt worden. Heel je leven heb je nooit iets met homoseksualiteit te maken gehad. Je bent er niet voor, maar ook niet ertegen. En opeens moet je een symbool van de homogemeenschap om je arm dragen. Waarom? En als je dat weigert of er bedenkingen bij hebt is er ophef. En dan nog durven beweren dat het NIET door je strot wordt geduwd.
Welke misdaden? Waar heb je het over man? Geef nou gewoon toe dat je logica onjuist is dan is hele deze domme discussie niet nodig!quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarom betrek jij vanuit het niets misdaden in deze discussie?
Nee. Normaal is wat de norm is. Daar heet het ook normaal.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Normaal is wat sociaal geaccepteerd wordt. Homoseksualiteit valt daaronder. Maar blijkbaar is hier normaal om het dwangmatig met misdaden en sociaal ongeaccepteerd gedrag te vergelijken. (althans, volgens 2 users)
Daar komt de Bible Belt weer tevoorschijn. De Deus ex Machina in de discussie over religieuze (in)tolerantie.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ga maar eens naar de Biblebelt. Daar denken ze er precies zo over. Het gaat niet om welk geloof. Het gaat om hoe streng gelovig je bent. Hoe strenger, hoe negatiever over homo's. Dat geldt voor christenen net zo goed.
En je eigen verhaal laat het al zien. Die Syriërs wilden niet eens tussen andere moslims wonen. Moslims zijn dus ook niet allemaal hetzelfde.
Maar idd prima discussie! Mis ik af en toe wel op fok dus fijn dat het dus wel kanfijne dag!
Roken werd ook heel lang als normaal gezien, ik zie het nog steeds als normaal. Dat de overheid een leuke serie reclamefilmpjes heeft uitgebracht over hoe roken zooooo duck face is en iedereen dat is gaan napraten heeft roken ineens niet-normaal gemaakt voor veel mensen. Nog steeds niet voor mij en voor veel mederokers. Jouw normaal is niet mijn normaal.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik breng homoseksualiteit niet in verband met misdaden ik leg jouw kromme redeneren wederom bloot.
Als iets veel voorkomt, betekent dat niet dat het normaal is. Als hoeveel iets voorkomt zou bepalen of het normaal is zou moord, roken, verkrachting, pedofilie, inbraak, rijden onder invloed ook normaal zijn. Dat komt immers ook vaak voor.
Niet alleen mis je die logica VOLLEDIG, je gaat er ook nog mee aan de haal door echt hele vreemde conclusies te trekken.
Al met al een zeer bedenkelijk niveau van redeneren en discussie voeren.
De norm is een gedragsregel of een vaste maatstaf die aangeeft wat een groep of samenleving normaal vindtquote:Op vrijdag 25 september 2026 12:25 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Nee. Normaal is wat de norm is. Daar heet het ook normaal.
Jij bent degene die een foutieve positie inneemt door te stellen dat alles wat vaak voorkomt, normaal is.
Dan is Andrew Tate de meest based persoon van de wereld. Ik lees immers overal over hoe immens groot die is en hoeveel mensen hem aanhangen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:25 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Jij bent degene die een foutieve positie inneemt door te stellen dat alles wat vaak voorkomt, normaal is.
Transboot bij haven dagen, regenboogband bij voetbalwedstrijd.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:24 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Jeetje Pietje iemand met een voorbeeldfunctie wordt gevraagd wat te doen voor homo acceptatie, THE HORROR.
Als het een vrijblijvende vraag zou zijn mag je dat dus ook weigeren zonder een nationale ophef te veroorzaken toch?quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:24 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Jeetje Pietje iemand met een voorbeeldfunctie wordt gevraagd wat te doen voor homo acceptatie, THE HORROR.
Geen idee wat dat te maken heeft met wat ik heb geschrevenquote:Op vrijdag 25 september 2026 12:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan is Andrew Tate de meest based persoon van de wereld. Ik lees immers overal over hoe immens groot die is en hoeveel mensen hem aanhangen.
Nou de ergste misdaden in het boek van strafrecht zijn hier al langsgekomen. Ik zou zeggen lees terug.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:25 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Welke misdaden? Waar heb je het over man? Geef nou gewoon toe dat je logica onjuist is dan is hele deze domme discussie niet nodig!
Nee, normaal is wat sociaal geaccepteerd wordt.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:25 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Nee. Normaal is wat de norm is. Het meest voorkomende, het meest gangbare.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Normaal is wat sociaal geaccepteerd wordt. Homoseksualiteit valt daaronder. Maar blijkbaar is hier normaal om het dwangmatig met misdaden en sociaal ongeaccepteerd gedrag te vergelijken. (althans, volgens 2 users)
Klopt legt altijd precies bloot welke elementen in onze samenleving mannenliefde niet kunnen verdragen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Transboot bij haven dagen, regenboogband bij voetbalwedstrijd.
Kun je je voorstellen dat dat nu precies de vinger op de zere plek legt?
Net zoals er ophef zou ontstaan als iemand een KiKa band zou weigeren.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als het een vrijblijvende vraag zou zijn mag je dat dus ook weigeren zonder een nationale ophef te veroorzaken toch?
Want anders word het je dus blijkbaar door de strot gedrukt met die band te spelen.
Hmm, nee, niet helemaal. Die hebben geen culturele achtergrond in landen waar homoseksualiteit (met de dood) strafbaar is.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ga maar eens naar de Biblebelt. Daar denken ze er precies zo over. Het gaat niet om welk geloof. Het gaat om hoe streng gelovig je bent. Hoe strenger, hoe negatiever over homo's. Dat geldt voor christenen net zo goed.
En je eigen verhaal laat het al zien. Die Syriërs wilden niet eens tussen andere moslims wonen. Moslims zijn dus ook niet allemaal hetzelfde.
Maar idd prima discussie! Mis ik af en toe wel op fok dus fijn dat het dus wel kanfijne dag!
De norm heeft 2 definities. En je haalt ze door elkaar.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nee. Normaal is wat de norm is. Het meest voorkomende, het meest gangbare.
Met die logica zijn alle minderheden dus “abnormaal”.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee. Normaal is wat de norm is. Het meest voorkomende, het meest gangbare.
Je weet wel NORMaal, aan de norm voldoend.
En met meer dan 90% heteroseksualiteit is heteroseksualiteit dus de norm en dus NORMaal.
Homoseksualiteit is sociaal geaccepteerd. Het is niet de norm en dus ook niet normaal.
Dat is niet de "gotcha" die je denkt dat het is.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:33 schreef RamboDirk het volgende:
Net zoals er ophef zou ontstaan als iemand een KiKa band zou weigeren.
Ook die moet geweigerd kunnen worden.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:33 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Klopt legt altijd precies bloot welke elementen in onze samenleving mannenliefde niet kunnen verdragen.
[..]
Net zoals er ophef zou ontstaan als iemand een KiKa band zou weigeren.
Waarom telkens die jij-bak? Homofobie binnen de islam is een probleem maar daar gaat het hier niet over. Homofobie in Nederland neemt toe onder niet-moslims en komt niet door moslims maar door de dingen aangehaald in het artikel. Waarom kan het daar niet gewoon over gaan?quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:53 schreef HowardRoark het volgende:
NRC ook weer met een hilarisch artikel. Uiteraard wordt een of andere fringe Christelijke organisatie uitgelicht en tevens vallen de woorden 'nationalistisch' en 'conservatief.
Zoals ik het vorige deel van dit topic al aangaf, het mag duidelijk zijn dat in die kringen men helemaal niet oprecht iets wil doen aan homofobie, maar simpelweg een kans zit even de politieke tegenstander te kunnen slaan. Dit is een hele zorgwekkende ontwikkeling, want homofobie zal hierdoor alleen maar toenemen.
[ twitter ]
Dat klopt. Vandaar dat het ook "minderheden" heten. Ze voldoen niet aan de norm.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:37 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Met die logica zijn alle minderheden dus “abnormaal”.
Het feit dat een minderheid een minderheid is, betekent niet dat die automatisch “abnormaal” zou zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat klopt. Vandaar dat het ook "minderheden" heten. Ze voldoen niet aan de norm.
Fijn, het duurt even maar ook jij komt er wel
Niet? Ik ondersteun je punt. Niet alles dat vaak voorkomt = normaal, zie het Andrew Tate voorbeeld.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:30 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Geen idee wat dat te maken heeft met wat ik heb geschreven
Nu haal je weer de 2 definities door elkaar... Ze heten minderheden omdat er STATISTISCH minder van zijn. Niet omdat ze sociaal gezien minder zijn dan anderen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat klopt. Vandaar dat het ook "minderheden" heten. Ze voldoen niet aan de norm.
Fijn, het duurt even maar ook jij komt er wel
Tot 1971 was er nog discriminatie van homoseksuateit in de wet in Nederland. Dus in die zin heeft in principe elke Nederlander een achtergrond in een land waar homoseksualiteit strafbaar was.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, nee, niet helemaal. Die hebben geen culturele achtergrond in landen waar homoseksualiteit (met de dood) strafbaar is.
Nee, hoor het is een feit dat de meeste mensen hetero zijn en geen homo.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het feit dat een minderheid een minderheid is, betekent niet dat die automatisch “abnormaal” zou zijn.
De stelling “homoseksualiteit is niet normaal” is stigmatiserend. Heel simpelweg.
Dat betekent het wel.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het feit dat een minderheid een minderheid is, betekent niet dat die automatisch “abnormaal” zou zijn.
De stelling “homoseksualiteit is niet normaal” is stigmatiserend. Heel simpelweg.
ik heb het nergens over sociaal minder gehad.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nu haal je weer de 2 definities door elkaar... Ze heten minderheden omdat er STATISTISCH minder van zijn. Niet omdat ze sociaal gezien minder zijn dan anderen.
Statistisch geen norm zijn zegt dus niks over of het sociaal normaal is.
Maar goed, het duurt even, maar ook jij komt er wel
Je hoort wellicht tot een minderheid, dat maakt je niet abnormaal.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat betekent het wel.
Zelf ben ik half nederlands half surinaams. Dat zijn ongeveer 190.000 mensen in Nederland. Oftewel ongeveer 1% van de bevolking. Een minderheid. Daarmee voldoe ik niet aan de norm, de norm is namelijk nog steeds autochtone nederlander, daar voldoet 87% van de bevolking aan. Aangezien ik niet aan de norm voldoe ben ik dus niet normaal, oftewel abnormaal.
Zoals ik al zei: je komt er wel.
quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waarom telkens die jij-bak? Homofobie binnen de islam is een probleem maar daar gaat het hier niet over. Homofobie in Nederland neemt toe onder niet-moslims en komt niet door moslims maar door de dingen aangehaald in het artikel. Waarom kan het daar niet gewoon over gaan?
Maarten Boudry is trouwens echt een enorme engnek geworden. Járen geleden zag ik hem nog weleens in de Snijtafel waar hij redelijk normaal was. Maar goed, dat terzijde. Wilde ik even kwijt.
quote:Ook waren jongeren met een migratieachtergrond minder vaak positief over homoseksualiteit dan jongeren met alleen een Nederlandse afkomst.
Wat ik zei, de media is hier hoofdschuldige.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:53 schreef HowardRoark het volgende:
NRC ook weer met een hilarisch artikel. Uiteraard wordt een of andere fringe Christelijke organisatie uitgelicht en tevens vallen de woorden 'nationalistisch' en 'conservatief.
Zoals ik het vorige deel van dit topic al aangaf, het mag duidelijk zijn dat in die kringen men helemaal niet oprecht iets wil doen aan homofobie, maar simpelweg een kans zit even de politieke tegenstander te kunnen slaan. Dit is een hele zorgwekkende ontwikkeling, want homofobie zal hierdoor alleen maar toenemen.
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
ik heb het nergens over sociaal minder gehad.
Dat verzin je er zelf bij.
Volgens die logica zou ik normaler zijn dan jij en ik denk dat iedereen hier op het forum het daar niet mee eens is. Kun je jouw eigen logica nog eens tegen het licht houden?quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat betekent het wel.
Zelf ben ik half nederlands half surinaams. Dat zijn ongeveer 190.000 mensen in Nederland. Oftewel ongeveer 1% van de bevolking. Een minderheid. Daarmee voldoe ik niet aan de norm, de norm is namelijk nog steeds autochtone nederlander, daar voldoet 87% van de bevolking aan. Aangezien ik niet aan de norm voldoe ben ik dus niet normaal, oftewel abnormaal.
quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is niet de "gotcha" die je denkt dat het is.
Het toont alleen aan dat met een kika band spelen je ook door de strot geduwd wordt.
Zaken die je niet door de strot geduwd worden kan je gewoon weigeren zonder het middelpunt van een nationale ophef te worden.
Die ophef is er niet want niemand weigert zo'n band omdat nergens is sprookjesboekjes staat vermeld dat kinder kanker haram is.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ook die moet geweigerd kunnen worden.
Ok dan.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je hoort wellicht tot een minderheid, dat maakt je niet abnormaal.
Jij bent inderdaad verre van normaal. Maar dat zit hem in je gedrag, niet in je etniciteit.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Volgens die logica zou ik normaler zijn dan jij en ik denk dat iedereen hier op het forum het daar niet mee eens is. Kun je jouw eigen logica nog eens tegen het licht houden?
En in mijn wereldbeeld, observaties, manier van beredeneren en hoe de wereld reageert op wat ik doe. Inderdaad verre van normaal. Elke etniciteit is normaal, want ze bestaan. Op basis van etniciteit kun je niet abnormaal zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jij bent inderdaad verre van normaal. Maar dat zit hem in je gedrag, niet in je etniciteit.
Nee er is inderdaad geen beginnen aan.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:46 schreef over_hedge het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Laat maargeen beginnen aan dit.
Eindelijk haal je statistisch en sociaal niet door elkaar. Grappig dat je het verschil tussen de 2 definities van normaal wel snapt op het moment dat je iemand wil afzeikenquote:Op vrijdag 25 september 2026 12:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jij bent inderdaad verre van normaal. Maar dat zit hem in je gedrag, niet in je etniciteit.
Wat een onzin zeg.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:47 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
Die ophef is er niet want niemand weigert zo'n band omdat nergens is sprookjesboekjes staat vermeld dat kinder kanker haram is.
Deze discussie ga ik niet nogmaals voeren.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En in mijn wereldbeeld, observaties, manier van beredeneren en hoe de wereld reageert op wat ik doe. Inderdaad verre van normaal. Elke etniciteit is normaal, want ze bestaan. Op basis van etniciteit kun je niet abnormaal zijn.
In principe wel ja. Als je gedwongen wordt een regenboog- of kikaband (of zwarte kousen of een hoofddoek) dán wordt het inderdaad door je strot geduwd.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ook die moet geweigerd kunnen worden.
Jij sleept steeds de term "sociaal" er bij, daar heb ik het helemaal niet over gehad Hans.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:50 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Eindelijk haal je statistisch en sociaal niet door elkaar. Grappig dat je het verschil tussen de 2 definities van normaal wel snapt op het moment dat je iemand wil afzeiken
Dat is dan ook totaal niet wat ik zegquote:Op vrijdag 25 september 2026 12:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Deze discussie ga ik niet nogmaals voeren.
Als jij denkt dat alles wat bestaat dus ook normaal is is dat een heilloze zaak. Ik kan talloze dingen opnoemen die bestaan en verre van normaal zijn.
Eigenlijk andersom. Hij is abnormaal, maar niet omdat hij een minderheid is.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het hele punt is dat je de definities door elkaar haalt. De ene keer kies je de ene als het je uitkomt, de andere keer de andere.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ok, wat verwacht je dan van mij?
Wij zijn dan ook volwassen mensen, daarom is de indoctrinatie op de scholen van alle partijen ongewenst.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:52 schreef camilero het volgende:
[..]
In principe wel ja. Als je gedwongen wordt een regenboog- of kikaband (of zwarte kousen of een hoofddoek) dán wordt het inderdaad door je strot geduwd.
Mij heeft nog nooit iemand gedwongen zoiets te dragen, dus mij wordt niets door de strot geduwd wat dat betreft
Dat zeg je letterlijk:quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:53 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat is dan ook totaal niet wat ik zeg
Elke pedofiel is normaal, want ze bestaan.quote:Elke etniciteit is normaal, want ze bestaan.
Hoe kan ik definities door elkaar halen als ik die termen niet eens gebruik? Ben je nou echt zo simpel?quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:54 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Het hele punt is dat je de definities door elkaar haalt. De ene keer kies je de ene als het je uitkomt, de andere keer de andere.
En als je dan zegt dat je het nooit over sociaal hebt gehad, heb je mijn post niet goed gelezen. Daar staat precies in waar het over gaat. Of je snapt het echt niet. Dat kan ook
Ik kan geen uitspraken doen over hoe 'normaal' pedofielen en hun gedachten zijn. De gedachten zijn sociaal-maatschappelijk op zijn minst ongewenst, maar daar kunnen we (helaas/gelukkig, streep door wat niet van toepassing is) niet tegen optreden. We hebben geen Minority report. Pedoseksuele uitingen worden als zeer ongewenst en strafbaar gezien, omdat kinderen in de regel geen weloverwogen consent kunnen geven. Dat maakt het abnormaal.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zeg je letterlijk:
[..]
Elke pedofiel is normaal, want ze bestaan.
Zie je hoe dom je logica is?
Pedofilie is illegaalquote:Op vrijdag 25 september 2026 12:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zeg je letterlijk:
[..]
Elke pedofiel is normaal, want ze bestaan.
Zie je hoe dom je logica is?
Mijn god...quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoe kan ik definities door elkaar halen als ik die termen niet eens gebruik? Ben je nou echt zo simpel?
Je zou maar hetero zijn en continue dat hele lhbtqia door je strot geduwd te krijgen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe krijg je het door je strot precies?quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:00 schreef HSG het volgende:
[..]
Je zou maar hetero zijn en continue dat hele lhbtqia door je strot geduwd te krijgen.
Maar blijkbaar is dat normaal.
quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik kan geen uitspraken doen over hoe 'normaal' pedofielen en hun gedachten zijn. De gedachten zijn sociaal-maatschappelijk op zijn minst ongewenst, maar daar kunnen we (helaas/gelukkig, streep door wat niet van toepassing is) niet tegen optreden. We hebben geen Minority report. Pedoseksuele uitingen worden als zeer ongewenst en strafbaar gezien, omdat kinderen in de regel geen weloverwogen consent kunnen geven. Dat maakt het abnormaal.
https://www.woorden.org/woord/normaalquote:normaal bijv.naamw.
Uitspraak: [nɔrˈmal]
Afbreekpatroon: nor·maal
zoals het vaakst voorkomt, zoals de meeste mensen doen
Voorbeelden: `een espresso, een decafé en een normale koffie`,
`Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.`
Antoniemen: vreemd, abnormaal
Synoniem: gewoon
Zijn er maar 190000 duizend mensen van Surinaamse afkomst in Nederland?quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat betekent het wel.
Ik kan geen enkele logica in deze woordenbrij ontdekken.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:00 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Mijn god...
Je gebruikt de defnitie. Dat je zelf niet doorhebt dat je het gebruikt en niet weet wat de definitie is kan ik van de rest ook niks aan doen. Het is je ook al 3x normaal uitgelegd. En je enige is antwoord. MaAr Ik HeB NoOiT dIe TeRm GeBruIkt!
GOH! dat hoeft ook helemaal niet. Maar je gebruikt wel de definitie.
Niet dat je ooit zal toegeven dat je fout zit. En vooral blijft doen of andere dom zijn.
Maar ik ga wat anders doen. Dus je mag het laatste woord hebben als je dat fijn vind
Hoe ervaar jij dat het door je strot gedrukt wordt dan? Ik zou dat alleen ervaren als ik me erdoor aangesproken voel. Als je bijvoorbeeld in de kast zit of elk weekend op pad gaat om te gaan potenrammen. Als niet bischierige heteroseksuele man die heeft besloten om niets meer met zijn seksualiteit te doen, voel ik me niet aangesproken en heb ik ook niet het idee dat iemand iets door mijn strot probeert te rammen. Je doet nu net alsof je zo'n gans bent die moedwillig een trechter in zijn snavel gepropt krijgt.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:00 schreef HSG het volgende:
[..]
Je zou maar hetero zijn en continue dat hele lhbtqia door je strot geduwd te krijgen.
Maar blijkbaar is dat normaal.
Half Nederlands half Surinaamse mensen had ik het over.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:03 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zijn er maar 190000 duizend mensen van Surinaamse afkomst in Nederland?
Ja, lezen is moeilijk voor sommigen hier.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Half Nederlands half Surinaamse mensen had ik het over.
Dan bestaat normaal niet. Op mijn werk wordt vaker cappuccino gedronken dan zwart, cappuccino is dus normaal en zwarte koffie niet.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[..]
https://www.woorden.org/woord/normaal
Als je eigen betekenissen aan woorden gaat geven wordt het natuurlijk erg lastig discussieren.
Pedofielen zijn abnormaal omdat de meeste mensen geen pedofiel zijn.
Door er dagelijks mee geconfronteerd te worden.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe krijg je het door je strot precies?
Dan bestaat normaal nog steeds en is op jouw werk capuchino "normaal" want blijkbaar is dat "wat het meeste voorkomt".quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:06 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dan bestaat normaal niet. Op mijn werk wordt vaker cappuccino gedronken dan zwart, cappuccino is dus normaal en zwarte koffie niet.
Nee joh, dat is inmiddels veel lager dan 87%. Al onder de 75%.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat betekent het wel.
Maar als ik die waarneming verschuif naar dit topic en ik ga stellen dat cappuccino normaal is, omdat het bij mij op het werk het meeste wordt gedronken en jij gaat vervolgens stellen dat ik domme logica heb, want op jouw werk wordt zwarte koffie als normaal gezien, dan zijn we toch beiden een domme discussie aan het voeren en niet alleen ik?quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan bestaat normaal nog steeds en is op jouw werk capuchino "normaal" want blijkbaar is dat "wat het meeste voorkomt".
Zo moeilijk is het echt allemaal niet.
Waar gebeurt dat dan nog meer op straat? Ik ben bepaald geen huiselijk type maar ik heb het nog nooit ergens op zomaar straat gezien.quote:Op vrijdag 25 september 2026 11:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele moeite met gekke seksvoorkeuren. Maar wel als die op de openbare weg beoefent worden.
En dat uitleven van je seksuele fetisj op straat gebeurt echt alleen tijdens pride.
wat probeer je te zeggen?quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Maar als ik die waarneming verschuif naar dit topic en ik ga stellen dat cappuccino normaal is, omdat het bij mij op het werk het meeste wordt gedronken en jij gaat vervolgens stellen dat ik domme logica heb, want op jouw werk wordt zwarte koffie als normaal gezien, dan zijn we toch beiden een domme discussie aan het voeren en niet alleen ik?
Ik ook niet, alleen tijdens pride wordt het opeens geaccepteerd.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waar gebeurt dat dan nog meer op straat? Ik ben bepaald geen huiselijk type maar ik heb het nog nooit ergens op zomaar straat gezien.
Een beetje zoals die types die meteen "de buitenlanders" roepen om rookgordijnennte trekken.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daar komt de Bible Belt weer tevoorschijn. De Deus ex Machina in de discussie over religieuze (in)tolerantie.
Ik vraag jou wat normaal is. Cappuccino of normale koffie?quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
wat probeer je te zeggen?
Ja die Spanjaarden zijn boefjes.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een beetje zoals die types die meteen "de buitenlanders" roepen om rookgordijnennte trekken.
Normale koffie (zie "normale" dat geeft het al weg).quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:16 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik vraag jou wat normaal is. Cappuccino of normale koffie?
Alleen de titel van artikel al: Leerlingen vinden dat 'lhbtqia+-idee' door strot wordt geduwd: 'Uitleg blijft nodig'quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:17 schreef capricia het volgende:
Hoe vrij is een samenleving eigenlijk als je mensen iets door de strot probeert te duwen met zebrapaden en vlaggen en extra kleurtjes?
Ja omdat het een gereguleerde manifestatie is waarbij alle subculturen zich laten zien. Dat betekent niet ineens dat ze vinden dat dat overal en altijd moet.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ook niet, alleen tijdens pride wordt het opeens geaccepteerd.
Kijk eens dom.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg.
Maar je vergelijkt homo’s nu met kanker? Gaat er wel op vooruit zo dit topic.
Dus jij bent alleen vrij als we iedere homo uiting uit het publieke domein verbannen?quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:17 schreef capricia het volgende:
Hoe vrij is een samenleving eigenlijk als je mensen iets door de strot probeert te duwen met zebrapaden en vlaggen en extra kleurtjes?
Ergens gaat er iets fout. Want de acceptatie wordt steeds minder.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus jij bent alleen vrij als we iedere homo uiting uit het publieke domein verbannen?
Alleen nog een iets te scherp gestreken vouw in de broek?
Vrijheid is dan ook best een leeg begrip. Altijd zul je rekening moeten houden met anderen en dat is bij voorbaat al beperkend. Je zou ervoor kunnen kiezen om alle seksuele, religieuze en andere uitingen waar niet het totale volk achter staat uit het straatbeeld kunnen verwijderen. Klinkt best communistisch en is volgens velen het tegenovergestelde van vrijheid. Vrijheid is kennelijk dat als je op vrijdagmiddag langs de kanaalstraat loopt dat je dat gejengel van die moskee hoort. Ook niet normaal wmb, maar het is er en het is vrijheid (voor sommigen, ik zit er dan juist mee opgescheept.)quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:17 schreef capricia het volgende:
Oke. Maar als ik dus zie dat men zich wel distantieert van De Roze Leeuw, omdat ze te conservatief zijn, maar niet van leernichten met stijve piemels op straat en andere perverse fetisjisten dan mag ik daar dus niet uit concluderen dat exhibitionistisch fetisjisme wel geaccepteerd wordt en conservatieve denkbeelden niet?quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja omdat het een gereguleerde manifestatie is waarbij alle subculturen zich laten zien. Dat betekent niet ineens dat ze vinden dat dat overal en altijd moet.
En het is maar goed dat de pride niet subgroepen omder de bus gooit vanwege PR-redenen.
dat is absoluut niet wat daar staat.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus jij bent alleen vrij als we iedere homo uiting uit het publieke domein verbannen?
Alleen nog een iets te scherp gestreken vouw in de broek?
Aaah dus omdat iemand normaal ervoor zet is het normaal, goed om te wetenquote:Op vrijdag 25 september 2026 13:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Normale koffie (zie "normale" dat geeft het al weg).
Ik neem aan dat daar americano of zo mee bedoeld wordt. Het kan natuurlijk zijn dat binnen bepaalde subgroepen iets anders als normaal geldt. Zo geldt in mijn huis espresso als normaal, en op jouw werk capuccino begreep ik net.
quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:07 schreef HSG het volgende:
[..]
Door er dagelijks mee geconfronteerd te worden.
Wie zegt dat?quote:Met wat exact?
Door elke dag te moeten aanhoren wat voor vreselijk mens je bent.
Van mijn bestaan?quote:Dat alle ellende in de wereld de schuld is van jouw bestaan.
Waar maak je dit uit op?quote:och man wat zijn wij vreselijke mensen. Het rot van de mensheid.
Correct. En dus volgt er een jij-bak.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
dat is absoluut niet wat daar staat.
vooral doen. Jullie denken immers ook dat als ik morgen een jurk aantrek dat ik dan een vrouw ben dus deze denkwijze verbaast me allerminst.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Aaah dus omdat iemand normaal ervoor zet is het normaal, goed om te wetendan noemen we het vanaf nu normalehomoseksualiteit. Akkoord?
Ja en jouw antwoord daarop is dat homo's zich zo onopvallend mogelijk moeten gedragen en er vooral niet over gepraat moet worden?quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ergens gaat er iets fout. Want de acceptatie wordt steeds minder.
Voor Nederland geldt normale koffie. Italie en jouw werkplek cappuccinoquote:Op vrijdag 25 september 2026 13:16 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik vraag jou wat normaal is. Cappuccino of normale koffie?
Ja ze nemen afstand van de Roze leeuw omdat die groepen aanvalt waar de pride solidair mee is.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Oke. Maar als ik dus zie dat men zich wel distantieert van De Roze Leeuw, omdat ze te conservatief zijn, maar niet van leernichten met stijve piemels op straat en andere perverse fetisjisten dan mag ik daar dus niet uit concluderen dat exhibitionistisch fetisjisme wel geaccepteerd wordt en conservatieve denkbeelden niet?
En het dan raar vinden dat dat negatief afstraalt op heel je beweging?
Make it make sense
Dat verzin je nu gewoon ter plekke.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja en jouw antwoord daarop is dat homo's zich zo onopvallend mogelijk moeten gedragen en er vooral niet over gepraat moet worden?
Een jij-bak? Ik deel een artikel van de NRC, richting wie hier zou dat een ad hominem zijn volgens jou? Ik vind die claim nogal vreemd wat dat betreft.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waarom telkens die jij-bak? Homofobie binnen de islam is een probleem maar daar gaat het hier niet over. Homofobie in Nederland neemt toe onder niet-moslims en komt niet door moslims maar door de dingen aangehaald in het artikel. Waarom kan het daar niet gewoon over gaan?
Boudry is realistisch over de huidige situatie. Wat vind jij precies 'eng' aan zijn tweet of andere opvattingen?quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Maarten Boudry is trouwens echt een enorme engnek geworden. Járen geleden zag ik hem nog weleens in de Snijtafel waar hij redelijk normaal was. Maar goed, dat terzijde. Wilde ik even kwijt.
Jullie? Als abnormaal persoon die ver van de werkelijkheid afstaat en dus allesbehalve normaal is neem ik er aanstoot aan als je mij onder een kopje 'Jullie' schaart. Ik denk dat overigens niet, maar het lijkt erop dat je de discussie niet kunt winnen en het dan maar op het absurdistische moet gooien. Mag je doen, maar je zet vooral jezelf ermee voor joker.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
vooral doen. Jullie denken immers ook dat als ik morgen een jurk aantrek dat ik dan een vrouw ben dus deze denkwijze verbaast me allerminst.
Mijn werkplek is in Nederland. Het is een Nederlands bedrijf met op het hoofdkantoor Nederlandse mensen. Op mijn locatie is het alleen maar de rimboe, maar dat komt omdat ik school niet interessant vond. Waarom mag jij voor Nederland spreken? Wie heeft jou dit mandaat gegeven?quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:28 schreef the-eye het volgende:
[..]
Voor Nederland geldt normale koffie. Italie en jouw werkplek cappuccino
Jeetje capricia zeg. Hoe wordt je dag beïnvloed als je een regenboog zebrapad ziet? Ook iets doen aan religieuze uitingen die door onze strot worden geduwd ? Als iemand een Feyenoord flag voor zijn huis heeft hangen? "Pas je snelheid aan, draag een gordel" Ook bemoeizuchtig en wordt je strot ingeduwd.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:17 schreef capricia het volgende:
Wat dan wel? Want heel duidelijk is het niet. En als een zebrapad al een probleem is ben ik benieuwd waar die grens voor je ligt.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat verzin je nu gewoon ter plekke.
Ik zou wel eens onderzoek willen zien wat het effect van zulke acties is. Mocht het niet bijdragen en inderdaad mensen hun visie op een positieve manier beïnvloeden zal er moeten worden gekeken naar andere manieren. Ik denk zelf ook dat het symboolpolitiek betreft, waarvan ik de vermeend positieve effecten betwijfel.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Jeetje capricia zeg. Hoe wordt je dag beïnvloed als je een regenboog zebrapad ziet? Ook iets doen aan religieuze uitingen die door onze strot worden geduwd ? Als iemand een Feyenoord flag voor zijn huis heeft hangen? "Pas je snelheid aan, draag een gordel" Ook bemoeizuchtig en wordt je strot ingeduwd.
Het eerste per definitie, het tweede zou dus onderzocht mogen worden.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:32 schreef Momo het volgende:
Maar gaat de homoacceptatie nou achteruit door moslims of de aanwezigheid van regenbogen in het straatbeeld?
Als we vinden dat die acceptatie belangrijk is, en steeds meer mensen accepteren het juist niet, dan is er wel een probleem ja.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Jeetje capricia zeg. Hoe wordt je dag beïnvloed als je een regenboog zebrapad ziet? Ook iets doen aan religieuze uitingen die door onze strot worden geduwd ? Als iemand een Feyenoord flag voor zijn huis heeft hangen? "Pas je snelheid aan, draag een gordel" Ook bemoeizuchtig en wordt je strot ingeduwd.
Ah, dus je gaat eerst vol in de jij-bak, schrijft mij allerlei rare meningen toe, en gaat daarna pas vragen wat ik nu eigenlijk bedoelde.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat dan wel? Want heel duidelijk is het niet. En als een zebrapad al een probleem is ben ik benieuwd waar die grens voor je ligt.
Nou daar is behoorlijk wat op af te dingen maar die discussie ga ik niet voeren.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja ze nemen afstand van de Roze leeuw omdat die groepen aanvalt waar de pride solidair mee is.
quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Als we vinden dat die acceptatie belangrijk is, en steeds meer mensen accepteren het juist niet, dan is er wel een probleem ja.
Dus dan moeten alles dat te maken heeft met homoseksualiteit verbannen uit openbare sferen? Geen regenbogen, prides worden illegaal. Dat het een taboo wordt zal de acceptatie verbeteren?quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het eerste per definitie, het tweede zou dus onderzocht mogen worden.
Vraag je dat ook aan mij?quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:36 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Dus dan moeten alles dat te maken heeft met homoseksualiteit verbannen uit openbare sferen? Geen regenbogen, prides worden illegaal. Dat het een taboo wordt zal de acceptatie verbeteren?
quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Als nu heel veel mensen aangeven dat het storend en averechts werkt. En tegelijkertijd zie je dat de acceptatie afneemt, komt er dan geen moment dat je denkt:quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat dan wel? Want heel duidelijk is het niet. En als een zebrapad al een probleem is ben ik benieuwd waar die grens voor je ligt.
Andere vraag: denk je dat het bijdraagt aan de acceptatie? Want daar lijkt het nu niet op.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoe is een zebrapad en wat regenbogen inperking van andermans vrijheid? Lijkt mij juist het tegenovergestelde.
Lees als autochtone bevolking veelal zijn de mensen die dat doen van een bepaalde religie.quote:
quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:11 schreef alternatif het volgende:
Prima als je homo bent
Wees alleen niet zichtbaar
Ja jij komt hier de hele tijd roepen dat het door de strot wordt geduwd met zebrapaden. Maar je draait steeds om de hete brei heen wat er nu precies moet gebeuren.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, dus je gaat eerst vol in de jij-bak, schrijft mij allerlei rare meningen toe, en gaat daarna pas vragen wat ik nu eigenlijk bedoelde.
Het is goed met je.
Wat schrijf je dan wel? Moeten gemeentes hun regenboog zebrapaden weghalen, moeten de gaybars regenbogen weghalen? Of wil je hun enkel lief aankijken?quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Vraag je dat ook aan mij?
Dat is absoluut niet wat ik schrijf.
Dat het niet effectief is betekent niet dat een regenboog fout is. Homo afwijzing zelf is fout.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Andere vraag: denk je dat het bijdraagt aan de acceptatie? Want daar lijkt het nu niet op.
Al die vlaggen en zebrapaden zijn attributen die voorbij de kern gaan: waarom zou dat nodig moeten zijn en waarom hebben mensen problemen met homofilie?quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Andere vraag: denk je dat het bijdraagt aan de acceptatie? Want daar lijkt het nu niet op.
Nou de roze leeuw viel onder andere aanquote:Op vrijdag 25 september 2026 13:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou daar is behoorlijk wat op af te dingen maar die discussie ga ik niet voeren.
Maar verkeerde politieke mening is dus reden om niet mee te mogen doen, maar met je stijve togus in je leernichtenpak meelopen is geen probleem.
En dan vervolgens verbaasd en verontwaardigd zijn als normale mensen daar van walgen en een negatief beeld van homoseksualiteit krijgen.
Want blijkbaar is het in homoseksuele kringen volstrekt normaal en geaccepteerd om met je blote stijve pik in je fetishkostuum op straat te lopen. Het is in ieder geval minder erg dan conservatief zijn.
Ja, daar walgen mensen van, en dat straalt af op de hele groep. Zo simpel is het.
Het is niet normaal om met je stijve lul op straat te lopen, mensen die dat doen vind ik zieke perverselingen en mensen die dat verdedigen ook. En ik denk dat de overgrote meerderheid er zo over denkt.
Die woorden staan in de OP. Dat is hoe jongeren het beleven "Het wordt me door de strot gedrukt". Staat er letterlijk, tweede zin.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja jij komt hier de hele tijd roepen dat het door de strot wordt geduwd met zebrapaden. Maar je draait steeds om de hete brei heen wat er nu precies moet gebeuren.
En als ik erom vraag hoe het dan wel.moet ga je de vermoorde onschuld spelen om te kunnen blijven duiken.
Stop met die laffe schwalbes en vertel het gewoon.
Ik denk dat je het een beetje moet zien als die stoere foto's van gewapende en gemaskerde agenten die met automatische wapens bij een ingenomen partij coke of een gearresteerde verdachte staan te poseren. Het is een beetje willen laten zien dat wij ook niet buigen en dus inderdaad symboolpolitiek.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou wel eens onderzoek willen zien wat het effect van zulke acties is. Mocht het niet bijdragen en inderdaad mensen hun visie op een positieve manier beïnvloeden zal er moeten worden gekeken naar andere manieren. Ik denk zelf ook dat het symboolpolitiek betreft, waarvan ik de vermeend positieve effecten betwijfel.
Het is oké, zolang we het maar niet zien of op een andere manier merken. Rode draad door dit hele onderwerp.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:39 schreef Momo het volgende:
Ik snap sowieso niet wat mensen tegen transgenders personen hebben. De meeste mensen willen gewoon hun leven leven als man of vrouw nu. Net of het makkelijk is om in transitie te gaan. Ook al kan jij als man niet begrijpen dat iemand vrouw wil worden, wat doet die gene dat jou schaadt ?
Ik spreek niet voor Nederland, ik spreek over Nederlandquote:Op vrijdag 25 september 2026 13:31 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Jullie? Als abnormaal persoon die ver van de werkelijkheid afstaat en dus allesbehalve normaal is neem ik er aanstoot aan als je mij onder een kopje 'Jullie' schaart. Ik denk dat overigens niet, maar het lijkt erop dat je de discussie niet kunt winnen en het dan maar op het absurdistische moet gooien. Mag je doen, maar je zet vooral jezelf ermee voor joker.
[..]
Mijn werkplek is in Nederland. Het is een Nederlands bedrijf met op het hoofdkantoor Nederlandse mensen. Op mijn locatie is het alleen maar de rimboe, maar dat komt omdat ik school niet interessant vond. Waarom mag jij voor Nederland spreken? Wie heeft jou dit mandaat gegeven?
Dat is onzin.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou de roze leeuw viel onder andere aan
-Dragqueens
-Homo vluchtelingen
-Homo's in Hongarije
-Transgenders
Allemaal groepen waar de pride solidair mee is. Niet zo vreemd dat ze dan niet welkom zijn.
Als ik nou niet geloof dat een man een vrouw kan worden of andersom, dan wil ik de vrijheid hebben om dat te uiten.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:39 schreef Momo het volgende:
Ik snap sowieso niet wat mensen tegen transgenders personen hebben. De meeste mensen willen gewoon hun leven leven als man of vrouw nu. Net of het makkelijk is om in transitie te gaan. Ook al kan jij als man niet begrijpen dat iemand vrouw wil worden, wat doet die gene dat jou schaadt ?
Ik zou beginnen met het loskoppelen van die rechter-staart.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:43 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Al die vlaggen en zebrapaden zijn attributen die voorbij de kern gaan: waarom zou dat nodig moeten zijn en waarom hebben mensen problemen met homofilie?
(en dan heb ik het niet over de rechter-staart van het LHBTIQ+^$@% gebeuren).
Voegen die zebrapaden überhaupt iets toe? Geeft het een betere acceptatie?quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat schrijf je dan wel? Moeten gemeentes hun regenboog zebrapaden weghalen, moeten de gaybars regenbogen weghalen? Of wil je hun enkel lief aankijken?
Ik heb het gevoel dat je hier een stropop optuigt.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:36 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Dus dan moeten alles dat te maken heeft met homoseksualiteit verbannen uit openbare sferen? Geen regenbogen, prides worden illegaal. Dat het een taboo wordt zal de acceptatie verbeteren?
En uit welke glazen bol haal jij dat heel Nederland zwarte koffie als normaal ziet? Of ben je net als ik telepathisch? Dan kan ik van je leren, want ik kan nog niet heel Nederland uitlezen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:46 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik spreek niet voor Nederland, ik spreek over Nederland
Leven en laten leven was het altijd, tot het je daadwerkelijk bij elke voetbalwedstrijd, reclame en school door de strot geduwd wordt.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:45 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond deze analyse van Maarten van Rossem ook de moeite waard:
[ twitter ]
Was de acceptatie wel zo toegenomen, of was het not done om te zeggen dat je het eigenlijk niets vindt? En is het in de huidige samenleving waarin het een ding is om vooral altijd te zeggen wat je denkt, weer salonfahiger om daar hardop voor uit te komen?
Oke maar wat is dan wel het antwoord?quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Die woorden staan in de OP. Dat is hoe jongeren het beleven "Het wordt me door de strot gedrukt". Staat er letterlijk, tweede zin.
Hoe kan het antwoord "nog meer door de strot duwen" (even in dezelfde terminologie blijvend) dan passend zijn?
Ik ben telepatisch en kan heel nederland uitlezen. Ik kan hierbij bevestigen dat nederland zwarte koffie als normaal ziet.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En uit welke glazen bol haal jij dat heel Nederland zwarte koffie als normaal ziet? Of ben je net als ik telepathisch? Dan kan ik van je leren, want ik kan nog niet heel Nederland uitlezen.
Als jij met je stijve lul in een jurk rond zou lopen zou ik je net zo opvallend en abnormaal vinden als iemand die in een tijgerkostuum naar Carnaval gaat. Maar dat ik het abnormaal of opvallend vind zegt in principe nog niet heel veel. Het wordt anders als ik geweldadig word nav die waarneming en daar naar ga handelen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is onzin.
Kan er echt niks anders van maken.
Maar even voor de record:
Foute mening is dus reden om afstand te nemen, met je stijve lul in je fetishkostuum op de openbare weglopen is normaal. Mag je geen kritiek op hebben want dan ben je homofoob.
Helder.
In ieder geval niet nog meer van hetzelfde. Drammen heeft een averechts effect.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oke maar wat is dan wel het antwoord?
quote:
Die fetish figuren laten eens per jaar hun hobby zien en verder niet. Ze proberen geen groepen tegen elkaar op te zetten zoals de roze leeuw dat doet.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is onzin.
Kan er echt niks anders van maken.
Maar even voor de record:
Foute mening is dus reden om afstand te nemen, met je stijve lul in je fetishkostuum op de openbare weglopen is normaal. Mag je geen kritiek op hebben want dan ben je homofoob.
Helder.
Kun je mij als padawan opnemen?quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ben telepatisch en kan heel nederland uitlezen. Ik kan hierbij bevestigen dat nederland zwarte koffie als normaal ziet.
Dat zou eens onderzocht moeten worden. Ik denk zelf door het écht te normaliseren en dus dagdagelijkse, normale mensen die gay of lesbisch zijn, vaker als uithangbord te gebruiken en hiermee dan ook laten zien dat homo's lang niet altijd extravagante paradijsvogels zijn, die tijdens een Pride festival in een leren strip op een boot staan te dansen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oke maar wat is dan wel het antwoord?
Prides? Gewoon doen. Prima hoor.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat je hier een stropop optuigt.
Als het over Prides gaat (om een voorbeeld te geven) is mijn standpunt altijd geweest: zeker doen, leuk! Maar hou het netjes en niet al te veel bloot op straat laat staan het publiekelijk uitleven van fetisjes.
Van mij mag je dat vinden, maar iemand lastig vallen of vernederen omdat ze transgender zijn niet.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:47 schreef enmanuel het volgende:
[..]
Als ik nou niet geloof dat een man een vrouw kan worden of andersom, dan wil ik de vrijheid hebben om dat te uiten.
In het gekke geval dat dit wel zo blijkt te zijn, dan zou je de beleidsbepalers die hiertoe hebben besloten als homohaters kunnen typeren. Maakt het wel een 3D chess achtig iets.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:53 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso, als je homo's gaat haten vanwege een zebrapad. Is het zebrapad dan het probleem?
Er zijn ook andere onderzoeken die het verschil qua acceptatie verder duiden:quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:55 schreef Nattekat het volgende:
Hoe meer ik over dit onderwerp lees, hoe meer ik het idee krijg dat dit onderzoek gewoon barslecht is en naar de pijpen danst van een stelletje mensen die er nogal religieus in staan. Mogelijk zou zelfs ik de cijfers naar beneden hebben getrokken als puber terwijl ik het altijd doodnormaal heb gevonden. Puur omdat ik die lettersoep en andere "indoctrinatie" absoluut niet had geslikt.
https://persportaal.anp.n(...)urce=gemini&hl=nl-NLquote:De acceptatie van lesbische en homoseksuele personen is toegenomen, terwijl de acceptatie van non-binaire personen en bi+ personen achterblijft
Dus eigenlijk is er vrij weinig aan de hand ten opzichte van wat we al weten.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn ook andere onderzoeken die het verschil qua acceptatie verder duiden:
[..]
https://persportaal.anp.n(...)urce=gemini&hl=nl-NL
Nouja, sommigen vinden het bijna een misdaad als je het verkeerde voornaamwoord gebruikt. Als ik weet dat het een man is en ik word quasi verplicht om 'haar' te zeggen dan mijd ik zulke mensen liever.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Van mij mag je dat vinden, maar iemand lastig vallen of vernederen omdat ze transgender zijn niet.
Niet iedereen vind dat soort vrijheid leuk als de kritiek naar hun eigen groep komt. Mogen mensen ook de vrijheid hebben om te zeggen dat witte mannen naar achteren moeten? Dan moet het ook alle kanten op kunnen gaan.
Ik denk dat je hier een mooi punt aanhaalt. Je realiseert je dat de Rode Leeuw ook uit homo's en lesbiennes bestaat hè? Waarom ben je daar dan zo kritisch op? Het wekt de indruk alsof je hun manier van homo of lesbisch zijn niet goedkeurt.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die fetish figuren laten eens per jaar hun hobby zien en verder niet. Ze proberen geen groepen tegen elkaar op te zetten zoals de roze leeuw dat doet.
Een wezenlijk verschil
Dus een paar letters is voor jou genoeg om bevolkingsgroepen niet te accepteren op basis van geaardheid.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:55 schreef Nattekat het volgende:
Hoe meer ik over dit onderwerp lees, hoe meer ik het idee krijg dat dit onderzoek gewoon barslecht is en naar de pijpen danst van een stelletje mensen die er nogal religieus in staan. Mogelijk zou zelfs ik de cijfers naar beneden hebben getrokken als puber terwijl ik het altijd doodnormaal heb gevonden. Puur omdat ik die lettersoep en andere "indoctrinatie" absoluut niet had geslikt.
Voor die persoon is het waarschijnlijk lastig dat mensen haar als man blijven zien terwijl ze bezig is om vrouw te worden. Maar die kunnen ook wel meer begrip tonen naar andere mensen toe. Ook het non binair zijn, hoe kunnen mensen dat inschatten van te voren?quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:00 schreef enmanuel het volgende:
[..]
Nouja, sommigen vinden het bijna een misdaad als je het verkeerde voornaamwoord gebruikt. Als ik weet dat het een man is en ik word quasi verplicht om 'haar' te zeggen dan mijd ik zulke mensen liever.
Als het goed is, doet het ook niet tegen de acceptatie.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Prides? Gewoon doen. Prima hoor.
Maar ik verwacht niet dat het de acceptatie zal vergroten. Toen het begon als Roze Zaterdag in Roermond in '79 in NL, vond ik het heel wat. Nu is het een freakshow geworden met allerhande fetishes.
Maar goed, leven en laten leven.
Het gaat alleen niets voor de acceptatie doen.
Non-binair? Daar ben ik te dom voor.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Voor die persoon is het waarschijnlijk lastig dat mensen haar als man blijven zien terwijl ze bezig is om vrouw te worden. Maar die kunnen ook wel meer begrip tonen naar andere mensen toe. Ook het non binair zijn, hoe kunnen mensen dat inschatten van te voren?
Woke, links, extreemlinks, antifa, Sylvana Simons en meerquote:
Bedoel in het algemeen. Mijn bestaan is de oorzaak van alle ellende in de wereld.quote:[..]
Van mijn bestaan?
Let je wel op?quote:[..]
Waar maak je dit uit op?
Ja maar Sly, die verslaglegging wordt ons ook al door de strot gedrukt. Of zo wordt er vaak geredeneerd.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als het goed is, doet het ook niet tegen de acceptatie.
Als je op de dag dat de Canalpride is niet naar het centrum van Amsterdam gaat, hoef je er verder weinig van mee te krijgen. Misschien een nieuwsitem.
https://www.telegraaf.nl/(...)r#Echobox=1790329274quote:Jonge homo’s geven schrijnend inkijkje in de keiharde realiteit achter dalende acceptatie op school: ’Leerling riep dat we een kogel door onze kop verdienen’
Dit lijkt mij een inname van de slachtofferrol.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:06 schreef HSG het volgende:
[..]
Woke, links, extreemlinks, antifa, Sylvana Simons en meer
[..]
Bedoel in het algemeen. Mijn bestaan is de oorzaak van alle ellende in de wereld.
Hebben we het nog over homo acceptatie eigenlijk?quote:[..]
Let je wel op?
quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
Pride aangrijpen om mens eigen afwijzing van homoseksualiteit te justificeren is natuurlijk een extreem erge drogreden.
Het gaat alleen maar om het accepteren van een mens. Niks meer niks minder.
Jawel. Abnormaal betekent buiten het normale.quote:Op vrijdag 25 september 2026 12:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Misschien zit daar ook een stukje van het probleem. Zou zomaar kunnen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:10 schreef Interloper het volgende:
En wederom worden homoseksuelen op één hoop gegooid met de gendergekkies
Deze twee groepen hebben echt NIETS met elkaar te maken.
Dit artikel gaat niet over mensen die lastiggevallen worden of vernederd. Dit artikel gaat over mensen die het nodig vinden nonstop de openbare ruimte en de belevingswereld van kinderen op te eisen en het averechtse effect wat dat blijkt te hebbbenquote:Op vrijdag 25 september 2026 13:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Van mij mag je dat vinden, maar iemand lastig vallen of vernederen omdat ze transgender zijn niet.
Niet iedereen vind dat soort vrijheid leuk als de kritiek naar hun eigen groep komt. Mogen mensen ook de vrijheid hebben om te zeggen dat witte mannen naar achteren moeten? Dan moet het ook alle kanten op kunnen gaan.
Waarbij we dus juist even afwijken van 'normaal'. Ook abnormaal is normaal.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
Pride aangrijpen om mens eigen afwijzing van homoseksualiteit te justificeren is natuurlijk een extreem erge drogreden.
Het gaat alleen maar om het accepteren van een mens. Niks meer niks minder.
Zo wordt geredeneerd, inderdaad.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:06 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ja maar Sly, die verslaglegging wordt ons ook al door de strot gedrukt. Of zo wordt er vaak geredeneerd.
Zichtbaarheid is eng.
Dat is bespreekbaarquote:Op vrijdag 25 september 2026 13:52 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Kun je mij als padawan opnemen?
Vingers in de oren en gewoon je punt doordrammen. Waar is het eigenlijk op gebaseerd?quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zo wordt geredeneerd, inderdaad.
In dat kader heeft Maarten van Rossem wellicht echt een punt: veel mensen zeiden het niet, maar waren al niet zo van de homoacceptatie, maar lange tijd was het, zeker in Nederland, het land van het eerste homohuwelijk, not done om dat te zeggen. Nog steeds wordt het eerste homohuwelijk als bewijs aangedragen dat homoseksualiteit hier zo ontzettend normaal is en goed wordt geaccepteerd. Er is misschien wel een drempel weggevallen, waardoor mensen het gemakkelijker zeggen, dat ze homoseksualiteit niets vinden.
Dus er is geen sprake van een dalende trend, alleen maar van mensen die zich nu meer uit durven spreken. Is dat wat je zegt?quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In dat kader heeft Maarten van Rossem wellicht echt een punt: veel mensen zeiden het niet, maar waren al niet zo van de homoacceptatie, maar lange tijd was het, zeker in Nederland, het land van het eerste homohuwelijk, not done om dat te zeggen. Nog steeds wordt het eerste homohuwelijk als bewijs aangedragen dat homoseksualiteit hier zo ontzettend normaal is en goed wordt geaccepteerd. Er is misschien wel een drempel weggevallen, waardoor mensen het gemakkelijker zeggen, dat ze homoseksualiteit niets vinden.
Ik denk dat de acceptatie nooit zo heel rooskleurig is geweest. "Ik vind het prima, zolang ik er maar geen last van heb/zolang ze maar normaal doen." Wederom een rode draad in dit onderwerp. Heel veel mensen zijn niet zo tolerant als ze pretenderen te zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Oké dus alle minderheden zijn abnormaal. En de definitie van normaal heeft maar een betekenis.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jawel. Abnormaal betekent buiten het normale.
Ab betekent in het Latijn "vanaf, weg van, buiten" en "norma" betekent van origine paslood of winkelhaak (om een rechte hoek te maken) en later kreeg het de betekenis "regel, standaard of gemiddelde". Het betekent dus letterlijk iets als "afwijkend van de rechte hoek" en later "weg van de standaard". Guess waar je vanaf wijkt als je tot een minderheid behoort? De standaard....
Het probleem is dat anno 2026 mensen taal zijn gaan moraliseren zonder dat ze etymologische kennis hebben.
State your terms.quote:
Het bestaan van abnormaal maakt normaal normaal. Zonder een abnormaal is er ook geen normaal.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ab betekent in het Latijn "vanaf, weg van, buiten" en "norma" betekent van origine paslood of winkelhaak (om een rechte hoek te maken) en later kreeg het de betekenis "regel, standaard of gemiddelde". Het betekent dus letterlijk iets als "afwijkend van de rechte hoek" en later "weg van de standaard". Guess waar je vanaf wijkt als je tot een minderheid behoort? De standaard....
Het probleem is dat anno 2026 mensen taal zijn gaan moraliseren zonder dat ze etymologische kennis hebben.
De acceptatie van transgenders is geen probleem?quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien zit daar ook een stukje van het probleem. Zou zomaar kunnen.
Jij wil wat ik post iedere keer platslaan op één ding.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus er is geen sprake van een dalende trend, alleen maar van mensen die zich nu meer uit durven spreken. Is dat wat je zegt?
Ik vind dat je daar het probleem mee bagatelliseert.
Dat is het hele punt. Het woord minderheid heeft net zo min een moralistische betekenis als het woord abnormaal dat heeft.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oké dus alle minderheden zijn abnormaal. En de definitie van normaal heeft maar een betekenis.
Nou nee. Je kent misschien de uitdrukking “doe normaal”. Oké maar stel je bent een minderheid, dan kan je niet ineens meerderheid verworden. Je bent het gewoon.
Ik zal mezelf nog eens quoten.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:21 schreef Momo het volgende:
[..]
De acceptatie van transgenders is geen probleem?
quote:Het zijn twee wezenlijk verschillende onderwerpen die hun eigen maatschappelijke en politieke aandacht verdienen.
Hoe kom je bij het woord moralistisch? Normaal heeft de betekenis “wat is sociaal gangbaar/geaccepteerd”.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is het hele punt. Het woord minderheid heeft net zo min een moralistische betekenis als het woord abnormaal dat heeft.
Daar ben ik het helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij wil wat ik post iedere keer platslaan op één ding.
Ik zeg niet dat dit het enige probleem is, ik denk dat dit best een deel van het probleem kan zijn. Zoals @:Cyan9 ook zegt, bijvoorbeeld.
Het is denk ik, vrees ik, helemaal niet zo'n simpel plat te slaan probleem.
Precies. Ik accepteer ze niet. Dat is geen probleem.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:21 schreef Momo het volgende:
[..]
De acceptatie van transgenders is geen probleem?
Wat bedoel je hiermee?quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens.
En twee acceptatie-problemen aan elkaar koppelen, maakt het er niet makkelijker op.
Het zegt trouwens ook niets over of je homoseksualiteit wel of niet accepteert.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:25 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Precies. Ik accepteer ze niet. Dat is geen probleem.
Er blijken nu mensen te zijn die niets tegen homo's of lesbo's hebben, helemaal prima met die mensen omgaan maar hun buik vol hebben van dat regenboog gezeik. Sterker nog we zien nu homo's zich uitspreken dat ze zich niet door die letterbrigade vertegenwoordigd voelen. Dan kan je als regenboog community anderen de schuld blijven geven maar ze kunnen ook eens aan wat zelfreflectie gaan doenquote:Op vrijdag 25 september 2026 14:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
*steekt hand in de lucht*quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[..]
Of is het echt zo moeilijk om van je morele voetstuk te stappen?
Waarom daalt de acceptatie door regenboogvlaggen? Waarom zou je homoseksuelen minder goed accepteren omdat je iets tegen het uiterlijk vertoon van een regenboogvlag hebt? Want dat is namelijk de redenatie:quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:26 schreef the-eye het volgende:
[..]
Er blijken nu mensen te zijn die niets tegen homo's of lesbo's hebben, helemaal prima met die mensen omgaan maar hun buik vol hebben van dat regenboog gezeik. Sterker nog we zien nu homo's zich uitspreken dat ze zich niet door die letterbrigade vertegenwoordigd voelen. Dan kan je als regenboog community anderen de schuld blijven geven maar ze kunnen ook eens aan wat zelfreflectie gaan doen
Klopt. Daar heb ik dan weer geen enkele moeite mee. Omdat het totaal verschillende dingen zijn maar om onverklaarbare reden toch steeds onder die LHBWTFBBQ-paraplu terecht lijken te komen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zegt trouwens ook niets over of je homoseksualiteit wel of niet accepteert.
Wederom onzin over de roze leeuw.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die fetish figuren laten eens per jaar hun hobby zien en verder niet. Ze proberen geen groepen tegen elkaar op te zetten zoals de roze leeuw dat doet.
Een wezenlijk verschil
Dat als je twee zaken bij elkaar onder één noemer zet, dat dat de acceptatie (en hoe die te vergroten) alleen maar complexer maakt.quote:
Dat je denkt dat het niet bestaat, is een mening.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:27 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Klopt. Daar heb ik dan weer geen enkele moeite mee. Omdat het totaal verschillende dingen zijn maar om onverklaarbare reden toch steeds onder die LHBWTFBBQ-paraplu terecht lijken te komen.
Ja, dat riedeltje heb je nu al een paar keer herhaald.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat als je twee zaken bij elkaar onder één noemer zet, dat dat de acceptatie (en hoe die te vergroten) alleen maar complexer maakt.
Seksuele oriëntatie en genderidentiteit zijn twee wezenlijk verschillende onderwerpen die hun eigen maatschappelijke en politieke aandacht verdienen.
Waar haal je dat nu weer uit? Zucht.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat riedeltje heb je nu al een paar keer herhaald.
Maar vind jij dat acceptatie van homo's dus wel belangrijk is, maar acceptaties van transgenders niet, omdat het twee verschillende zaken zijn?
Een man die denkt vrouw te zijn (of v.v.) hoort wat mij betreft in een gesticht thuis. En hoort al helemaal niet van een ander te eisen dat die ander hem als vrouw ziet (of v.v.). Want dat is meneer niet.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat je denkt dat het niet bestaat, is een mening.
Maar waarom zou je ze niet accepteren? Je hoeft het niet te begrijpen, denken dat het bestaat, mee eens te zijn, maar waarom moet je er zo keihard tegen en over zijn?
Argon komt in lucht minder voor dan stikstof, is stikstof dan de norm?quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik haal nergens iets uit, ik stel je een vraag, om meer duidelijk te krijgen wat je nu precies bedoelt. Kun je wel zuchten, maar dat verduidelijkt helemaal niets.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar haal je dat nu weer uit? Zucht.
Progressieve mensen zijn intens slecht in marketing. De aanname dat ze de juiste morele mening vertegenwoordigen, maakt ze lui in de uitvoering. In plaats van zich af te vragen of ze de boodschap beter kunnen verpakken of herzien, gaan ze al van hun eigen morele gelijk uit en ligt het aan jou dat je het niet begrijpt of omarmt. Je bent dan intolerant, een Nazi, extreemrechts, Islamofoob, homofoob, xenofoob, transfoob, misogeen, noem het maar op.quote:Op vrijdag 25 september 2026 13:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[..]
Als nu heel veel mensen aangeven dat het storend en averechts werkt. En tegelijkertijd zie je dat de acceptatie afneemt, komt er dan geen moment dat je denkt:
"Veel mensen geven aan zich eraan te storen, en de acceptatie neemt af. Kennelijk werkt deze strategie niet"
Of is het echt zo moeilijk om van je morele voetstuk te stappen?
Oh nee, anders denkende, laten we ze opsluiten als beesten. Enge gedachten zitten in je hoofd.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:30 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Een man die denkt vrouw te zijn (of v.v.) hoort wat mij betreft in een gesticht thuis.
Het is net als het hebben van een geslachtsdeel, iedereen heeft er 1, maar je hoeft er niet mee op straat rond te lopen of het in mijn gezicht te douwen, en ik hoef er al helemaal niet over te praten met je.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar waarom zou je ze niet accepteren? Je hoeft het niet te begrijpen, denken dat het bestaat, mee eens te zijn, maar waarom moet je er zo keihard tegen en over zijn?
Dat dat je mening is, is duidelijk. En dat kan.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:30 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Een man die denkt vrouw te zijn (of v.v.) hoort wat mij betreft in een gesticht thuis. En hoort al helemaal niet van een ander te eisen dat die ander hem als vrouw ziet (of v.v.). Want dat is meneer niet.
Het zijn twee verschillende zaken. Ze samen in een hokje stoppen, maakt het meer complex.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik haal nergens iets uit, ik stel je een vraag, om meer duidelijk te krijgen wat je nu precies bedoelt. Kun je wel zuchten, maar dat verduidelijkt helemaal niets.
Ja, dat zeg je telkens.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zijn twee verschillende zaken. Ze samen in een hokje stoppen, maakt het meer complex.
Wat valt daar niet aan te begrijpen?
Omdat seksuele oriëntatie en genderidentiteit twee verschillende zaken zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat zeg je telkens.
Hoezo maakt het dat meer complex?
Omdat het willekeur oproept, communicatie bemoeilijkt, een morele lading over het maken van "fouten" legt en niet op een begrijpbaar kader is gebaseerd.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat dat je mening is, is duidelijk. En dat kan.
Ik vraag me alleen af wat het probleem is om iemand wel zo te behandelen als hij/zij graag behandeld wil worden. Als jij je aan mij voorstelt en zegt dat je Jan heet, terwijl je eigenlijk Piet heet, dan noem ik jou Jan. Want kennelijk is dat belangrijk voor je.
Wat is het nadelige effect op jou als je iemand zo tegemoet treedt als die persoon graag zou willen?
Waarom zijn we eigenlijk zo intolerant tegen over transgenders?quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zijn twee verschillende zaken. Ze samen in een hokje stoppen, maakt het meer complex.
Wat valt daar niet aan te begrijpen?
Overdaad schaadtquote:Op vrijdag 25 september 2026 14:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom daalt de acceptatie door regenboogvlaggen? Waarom zou je homoseksuelen minder goed accepteren omdat je iets tegen het uiterlijk vertoon van een regenboogvlag hebt? Want dat is namelijk de redenatie:
homo's zijn prima -> teveel regenboogvlaggen -> homoseksualiteit wordt me door de strot geduwd -> anti homo.
Zijn "we" dat dan?quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom zijn we eigenlijk zo intolerant tegen over transgenders?
Maar als Sophie Straat zegt dat witte mannen naar achteren moeten zouden velen toch ook zeggen dat dat discriminerend en racistisch is? Zeggen dat je homo's vies zou vinden is homofoob.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Progressieve mensen zijn intens slecht in marketing. De aanname dat ze de juiste morele mening vertegenwoordigen, maakt ze lui in de uitvoering. In plaats van zich af te vragen of ze de boodschap beter kunnen verpakken of herzien, gaan ze al van hun eigen morele gelijk uit en ligt het aan jou dat je het niet begrijpt of omarmt. Je bent dan intolerant, een Nazi, extreemrechts, Islamofoob, homofoob, xenofoob, transfoob, misogeen, noem het maar op.
Nederlandse burgers, ik zie ook users in dit topic die nogal intolerant zijn tegenover transgenders.quote:
Dat is inderdaad basiskennis. Fijne manier van een gesprek voeren wel.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat seksuele oriëntatie en genderidentiteit twee verschillende zaken zijn.
Echt hoor. Dit is toch basiskennis?
Dat klopt natuurlijk niet. Transgenders zijn vrij vaak zeer dwingend in hun verwachting dat de rest van de maatschappij mee gaat in hun realiteitsontkenning.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die betekenis heb je zelf bedacht.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoe kom je bij het woord moralistisch? Normaal heeft de betekenis “wat is sociaal gangbaar/geaccepteerd”.
https://www.woorden.org/woord/normaalquote:zoals het vaakst voorkomt, zoals de meeste mensen doen
Zij zijn de intoleranten hoor. Niet meegaan in hun verhaal staat bijna gelijk aan moord.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat zijn vooral de uitwassen op twitter en insta enzo.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:39 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk niet. Transgenders zijn vrij vaak zeer dwingend in hun verwachting dat de rest van de maatschappij mee gaat in hun realiteitsontkenning.
Waarom blijven we hier in Nederland doordrammen terwijl de ons omringende landen een stapje terug hebben gedaan omdat er toch nog wel wat dingen onzeker zijn aan de theorie dat een jongen een meisje kan wordenquote:Op vrijdag 25 september 2026 14:35 schreef Momo het volgende:
[..]
quote:Sinds 2020 hebben Finland, Zweden, Engeland en Denemarken de toegang tot hormonen voor minderjarigen sterk beperkt. Nederland — geestelijk ouder van het Dutch Protocol — heeft zijn praktijk nog niet wezenlijk veranderd.
https://trans-nederland.nl/cijfers/internationale-vergelijking/quote:Per 2025 is Nederland het laatste West-Europese land dat het oorspronkelijke Dutch Protocol vrijwel onveranderd handhaaft. De Kwaliteitsstandaard Transgenderzorg uit 2018 wordt formeel herzien, maar de planning loopt achter en het veld zelf — Amsterdam UMC en de NVE-werkgroep — schrijft de standaard mede. Zorginstituut Nederland publiceerde in 2024 een onderzoek naar "effectiviteit" maar trekt geen vergelijkbare conclusies als Cass. Geen behandelmoratorium, geen wettelijke leeftijdsgrens, geen verplichte psychiatrische multidisciplinaire evaluatie. Aanjager Transgenderzorg en IGJ-onderzoek lopen, maar leiden tot dusver niet tot beleidswijziging.
Dat is puur om hoe de Roze Leeuw handelt.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier een mooi punt aanhaalt. Je realiseert je dat de Rode Leeuw ook uit homo's en lesbiennes bestaat hè? Waarom ben je daar dan zo kritisch op? Het wekt de indruk alsof je hun manier van homo of lesbisch zijn niet goedkeurt.
Jawel, ze zetten bijvoorbeeld mensen tegen dragqueens opquote:De Roze Leeuw zet namelijk niemand tegen elkaar op, zij willen aangeven dat zij onder meer vinden dat homoseksualiteit iets anders is anders transgender zijn en ook dat lang niet alle homo's dus in een bepaald stereotype keurslijf passen.
Ja het is een politieke manifestatie en geen openbare kermis.quote:Maar hier hebben we het al eens eerder over gehad en toen omschreef jij de Pride staat mij bij zelfs als een 'politieke manifestatie', waarmee de conclusie dus was dat het eigenlijk helemaal niet om de acceptatie van homoseksualiteit draait, maar de 'shock' factor en er daarom conservatieve of minder opvallende homo's en lesbiennes' een doorn in het oog zijn.
Dat is nota bene de strekking van het artikel: omdat mensen het gevoel hebben dat ze het door hun strot gedrukt krijgen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom daalt de acceptatie door regenboogvlaggen? Waarom zou je homoseksuelen minder goed accepteren omdat je iets tegen het uiterlijk vertoon van een regenboogvlag hebt? Want dat is namelijk de redenatie:
homo's zijn prima -> teveel regenboogvlaggen -> homoseksualiteit wordt me door de strot geduwd -> anti homo.
Die pagina die je aanhaalt zegt zelf “gangbaar”quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Die betekenis heb je zelf bedacht.
Het woordenboek zegt:
[..]
https://www.woorden.org/woord/normaal
Lastig discussieren als iedereen zelf een eigen betekenis voor bestaande woorden bedenkt.
Aangezien ze tegen vergelijkbare issues aanlopen en dus krachten bundelen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:10 schreef Interloper het volgende:
Er zijn helaas genoeg homoseksuelen die hier wel mee ingaan (onder het motto van minderheden steunen elkaar). En types die ze voor andere zaken nodig hebben.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:10 schreef Interloper het volgende:
Wat noem je intolerant? Die mensen mogen wat mij betreft hun leven gewoon leiden. Ik vind echter niet dat de samenleving zou moeten meedoen aan de claims die zij over hun eigen geslacht maken. Ook het faciliteren van zeer zware operaties op een gezond lichaam om het lichaam in lijn te krijgen met het ingebeelde geslacht, is twijfelachtig. Dat heeft ook niets met tolerantie te maken, wel met rationeel bekijken wat wenselijk is in een samenleving en wat niet. Dit gaat gewoon te ver.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Nederlandse burgers, ik zie ook users in dit topic die nogal intolerant zijn tegenover transgenders.
In een ander topic las ik nog dat het de schuld van de moslims was dat homo-acceptatie afnam.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is nota bene de strekking van het artikel: omdat mensen het gevoel hebben dat ze het door hun strot gedrukt krijgen.
Kan jij het niet mee eens zijn maar als steeds meer mensen dat aangeven zou ik het toch eens serieus gaan nemen.
Goede open vraag. En daar valt heel veel over te zeggen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is de strekking van het artikel.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is nota bene de strekking van het artikel: omdat mensen het gevoel hebben dat ze het door hun strot gedrukt krijgen.
Kan jij het niet mee eens zijn maar als steeds meer mensen dat aangeven zou ik het toch eens serieus gaan nemen.
Je benoemde eerder dat sommige transgenders er een probleem van maken als je niet het juiste voornaamwoord gebruikt, en nu trek je dat opeens door naar de hele groep. Niet echt eerlijk.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:40 schreef enmanuel het volgende:
[..]
Zij zijn de intoleranten hoor. Niet meegaan in hun verhaal staat bijna gelijk aan moord.
Ze zetten helemaal geen mensen tegen transgenders op. Ze demonstreren en hebben dus de verkeerde mening volgens de extreemlinkse organisatie.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is puur om hoe de Roze Leeuw handelt.
Nogal woke van je dat ik de Roze Leeuw goed moet vinden vanwege enkel hun geaardheid.
[..]
Jawel, ze zetten bijvoorbeeld mensen tegen dragqueens op
https://nos.nl/artikel/24(...)ranten-komen-te-laat
[..]
Ja het is een politieke manifestatie en geen openbare kermis.
En hoe we met LHBT-rechten in dit land omgaan is gewoon een politieke zaak waarin de pride ook een duidelijke stelling neemt, en waar de Roze Leeuw in strijd mee handelt.
Het één sluit het ander niet uitquote:Op vrijdag 25 september 2026 14:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In een ander topic las ik nog dat het de schuld van de moslims was dat homo-acceptatie afnam.
Blijkt het toch óók onder autochtone bevolking af te nemen "omdat het door de strot geduwd wordt".
Een verkeerde mening is inderdaad een legitieme reden om iemand van een politieke manifestatie te weren wanneer de mening in strijd is met hun uitgangspunten.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ze zetten helemaal geen mensen tegen transgenders op. Ze demonstreren en hebben dus de verkeerde mening volgens de extreemlinkse organisatie.
Dan zijn we dus op het punt wat ik eerder al zei:
De verkeerde mening is reden tot uitsluiting, met je exhibitionistische stijve lul meelopen niet.
Nou, daar walgen normale mensen dus van.
Als je zegt dat je homo´s vies vindt valt dat onder homofobie ja. Er blijkt echter nog niet uit dat daar ook handelingen of acties aan vast zitten.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar als Sophie Straat zegt dat witte mannen naar achteren moeten zouden velen toch ook zeggen dat dat discriminerend en racistisch is? Zeggen dat je homo's vies zou vinden is homofoob.
Omdat mensen het zat zijn. Dan worden ze recalcitrant en obstinaat.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is de strekking van het artikel.
Mijn vraag is: waarom is er die link van teveel regenboogvlaggen naar 'dan accepteer ik homo's niet meer, terwijl ik dat voorheen wel deed'. Dat is toch een vreemde link?
Of, ander idee, je gaat eens met de mensen in gesprek die de link 'irritatie over regenboogvlaggen -> ik haat homo's' leggen, om eens te kijken waarom ze die link leggen.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Omdat mensen het zat zijn. Dan worden ze recalcitrant en obstinaat.
Jij begrijpt dat kennelijk niet, dat hoef je ook niet ye begrijpen. Het wordt aangegeven door mensen en dan kan je 2 dingen doen:
- je strategie wijzigen, misschien leidt dat tot meer acceptatie.
- je strategie voortzetten, dat mag, maar dan moet je niet vreemd opkijken als de acceptatie nog verder daalt want mensen geven aan dat ze het gevoel hebben dat het door hun strot geduwd wordt en daar ga je dan willens en wetens mee door.
Mag allebei van mij, maar strategie doorgaan op dezelfde weg gaat niet opeens andere resultaten opleveren.
Ze zijn er nu eenmaal, of je dat accepteert is totaal niet relevant en je mag ze in je beroep niet weigeren dus tenzij je stratenmaker oid bent is het vooral jouw probleemquote:Op vrijdag 25 september 2026 14:25 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Precies. Ik accepteer ze niet. Dat is geen probleem.
Dat mag, maar als exhibitionistische festisjseks geen reden is om mensen te weren trek ik de conclusie dat het dus een pervers geestesziek zooitje is. En daar ben ik niet de enige in.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een verkeerde mening is inderdaad een legitieme reden om iemand van een politieke manifestatie te weren wanneer de mening in strijd is met hun uitgangspunten.
Om die reden is vereniging Martijn of de Moslimbroederschap ook niet welkom.
Je wordt sowieso gecanceld als je niet meegaat in hun verhaal en hen aanspreekt met het aangeboren geslacht. Ik verzet me tegen deze evolutie.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:45 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je benoemde eerder dat sommige transgenders er een probleem van maken als je niet het juiste voornaamwoord gebruikt, en nu trek je dat opeens door naar de hele groep. Niet echt eerlijk.
Zolang er niet opgeroepen wordt tot celstraffen, in elkaar slaan, uitsluiting, pesten of wat dan ook vind ik dat mensen best ver mogen gaan op dat vlak. Hier bedoel ik mee wat @HowardRoark verwoordde:quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Nederlandse burgers, ik zie ook users in dit topic die nogal intolerant zijn tegenover transgenders.
quote:Wat noem je intolerant? Die mensen mogen wat mij betreft hun leven gewoon leiden. Ik vind echter niet dat de samenleving zou moeten meedoen aan de claims die zij over hun eigen geslacht maken. Ook het faciliteren van zeer zware operaties op een gezond lichaam om het lichaam in lijn te krijgen met het ingebeelde geslacht, is twijfelachtig. Dat heeft ook niets met tolerantie te maken, wel met rationeel bekijken wat wenselijk is in een samenleving en wat niet. Dit gaat gewoon te ver.
Nee ze vraagt of witte mannen een stap naar achter doenquote:Op vrijdag 25 september 2026 14:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je zegt dat je homo´s vies vindt valt dat onder homofobie ja. Er blijkt echter nog niet uit dat daar ook handelingen of acties aan vast zitten.
Sophie Straat gaat een stapje verder. Zij verbindt namelijk wel acties aan haar denkbeelden en roept actief op tot discriminatie.
In mijn beroep heb ik gelukkig sowieso weinig met mensen te maken. En ik kan prima professioneel zijn. Maar áls het dan een keer voorkomt spreek ik wel wel bij naam aan. Ik weiger een overduidelijk man met 'mevrouw' aan te spreken.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ze zijn er nu eenmaal, of je dat accepteert is totaal niet relevant en je mag ze in je beroep niet weigeren dus tenzij je stratenmaker oid bent is het vooral jouw probleem
Ik hoef niet in gesprek want ik hoef niks van die mensen. Zij wel van mij want zij willen acceptatie.quote:Op vrijdag 25 september 2026 14:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of, ander idee, je gaat eens met de mensen in gesprek die de link 'irritatie over regenboogvlaggen -> ik haat homo's' leggen, om eens te kijken waarom ze die link leggen.
Het is geen logische link. Dat je regenboogvlaggen gaat haten is een logisch gevolg. Dat je homo's gaat haten niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |