abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 25 september 2026 @ 11:49:07 #1
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_221854261
https://www.nu.nl/binnenl(...)eg-blijft-nodig.html
Leerlingen vinden dat 'lhbtqia+-idee' door strot wordt geduwd: 'Uitleg blijft nodig

quote:
Scholieren kijken steeds negatiever naar homo's, bleek uit onderzoek. "Het wordt me door de strot gedrukt", zeggen leerlingen over voorlichting over de lhbtqia+-gemeenschap. Toch is uitleg noodzakelijk, juist van heteroseksuele mensen, vertellen leraren aan NU.nl.

"Meneer, ik ken helemaal niemand die gay is", zegt een leerling tegen Daan Krahmer. Hij geeft geschiedenis en maatschappijleer op een school in Eindhoven. "Hoezo? Je kent mij toch?" Even is het stil. "Maar u lijkt helemaal niet op Gordon."

Het is slechts een voorbeeld van een onwetende leerling. Maar volgens het onderzoek is de blik richting homo's veel negatiever. Het aandeel jongens dat positief staat tegenover homoseksualiteit daalde in vier jaar tijd van 40,3 naar 22,3 procent. Ook meisjes zijn steeds negatiever.

"Lettersoep, genderindoctrinatie en genderterreur" zijn termen die Krahmer "regelmatig" hoort. Het zijn termen die gebruikt worden om aan te geven dat gender- en seksuele diversiteit zouden worden 'opgelegd' aan hetero mensen. Het zijn woorden die kinderen die met hun eigen seksualiteit worstelen bijblijven, denkt Krahmer.

Dat die termen kwalijk zijn, staat buiten kijf. Maar het is veel napraten, denkt Maxe de Rijk. Zij is leerkracht in het speciaal onderwijs en was eerder docent maatschappijleer op het vmbo. "Leerlingen zien online content van influencers en politici die negatieve opmerkingen maken. Die praten ze na."
Online openlijk kritiek uiten

Dat ziet ook Thijs Smeenk, die namens COC Nederland tot de zomer voorlichting over de lhbtqia+-gemeenschap gaf op middelbare scholen. Het maakt lesgeven de afgelopen jaren moeilijker, zegt hij.

Hoe praktischer het schoolniveau, hoe negatiever de reacties waren. Ook waren jongeren met een migratieachtergrond minder vaak positief over homoseksualiteit dan jongeren met alleen een Nederlandse afkomst. Smeenk ziet dat terug in zijn lessen. "Er is meer agressie en weerstand."

Sociale media en de manosfeer spelen een rol in het antihomosentiment onder leerlingen. Smeenk en Krahmer zien de online omgeving als een plek waar kinderen en jongeren openlijk kritiek kunnen uiten op de queergemeenschap. "Vroeger deden ze dat stiekem", stelt Smeenk. "Nu lijkt er een podium te zijn waarop je gewoon kan zeggen dat je 'ertegen' bent."

De scholieren die Smeenk ziet, zeggen dat informatie- en acceptatie rond lhbtqia+-mensen "door de strot wordt geduwd". De Rijk denkt ook dat die opmerking wordt nagepraat van bepaalde politici als ze met leerlingen praat over waarom er bijvoorbeeld pride is. Toch zien sommigen regenboogvlaggen, de stijgende populariteit van pride en berichten in de media alsof lhbtqia+-informatie hen wordt opgelegd.

Dat hoort de gemeenschap vaker sinds de zichtbaarheid van deze mensen is gegroeid, ziet ook COC Nederland. "Er wordt je natuurlijk niets door de strot geduwd", zegt een woordvoerder van de belangenorganisatie. "Het gaat over jezelf zijn en veiligheid voor iedereen."
Scholen moeten meer beleid voeren

En dus "blijft uitleg nodig". Smeenk vertelt tijdens zijn voorlichtingen dat hij zelf op mannen valt. Leerlingen luisteren dan altijd geïnteresseerd. Maar de ervaring van Krahmer, die bi+ is, is anders. Zo kreeg hij opmerkingen als 'heb je aids?' en werd hij door collega's van sociale media verwijderd. Als hij opmerkingen krijgt, probeert hij koel te blijven en de angel eruit te halen. "Maar ik voel me er ook ongemakkelijk bij."

Volgens de docenten zijn er meer rolmodellen en figuren nodig die opstaan tegen dit soort geluiden. "Juist op scholen, waar kinderen vaak ontdekken dat ze op mannen of vrouwen vallen", zegt Krahmer. Hij vertelt over een leerling die thuis niet durft te vertellen dat hij op mannen valt. "Dan schopt mijn vader me het huis uit", citeert hij.

Scholen zouden volgens hem expliciet lhbtqia+-beleid moeten hebben. Daarbij zouden docenten les moeten krijgen over hoe zij moeten omgaan met verschillende meningen over de lhbtqia+-gemeenschap. COC Nederland is het daarmee eens, maar benadrukt dat scholen blijvend geïnteresseerd zijn in Paarse Vrijdag. Dat is een dag in het jaar waarop gevierd wordt dat iedereen zichzelf mag zijn, ongeacht geaardheid of genderidentiteit.

"De pakketten zijn in no time op", zegt de woordvoerder. Hij stelt dat positievere verhalen nodig zijn, ook om lhbtqia+-mensen te beschermen tegen de heftige cijfers. Volgens hem vragen scholen dit jaar wel vaker advies over hoe zij moeten omgaan met de verschillende meningen over de queergemeenschap.
Uitspreken van groot belang

Dat uitspreken is belangrijk op verschillende manieren. Kinderen en jongeren halen hun ideeën vaak van sociale media en zien daar ook onjuiste informatie. Voorbeeld is een vlog die rondgaat waarin homoseksualiteit als "besmettelijk" wordt bestempeld. Daarom is het goed als influencers - en vooral heteroseksuele influencers - zich uitspreken, zegt Smeenk.

Dat deed influencer Défano Holwijn in een vlog waarin hij onder meer uitlegt waarom er geen heterovlag bestaat. Ook plaatste BNNVARA een bericht waarin BN'ers zich uitspreken als bondgenoten voor lhbtqia+-mensen. "Uitspreken is zo belangrijk. Juist als heteroseksuele mensen dat doen, wordt de norm gezet", zegt de woordvoerder van COC Nederland.

Toch zijn goede voorbeelden overal te vinden. Als De Rijk leerlingen negatieve opmerkingen hoort maken over queers, gaat ze altijd het gesprek aan. "Als ze beseffen dat ze iemand kunnen kwetsen, draaien leerlingen eigenlijk altijd bij." Ook vertelt De Rijk aan haar leerlingen dat ze met een vrouw is getrouwd. "Je weet nooit voor wie je een voorbeeld bent in de klas."
De acceptatie daalt en het ligt aan iedereen behalve henzelf :')
Ik voorspel een verdere daling
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator vrijdag 25 september 2026 @ 11:49:16 #2
pi_221854262
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:46 schreef ToT het volgende:

[..]

En het is niet zo dat we à la jaren '80 nog stelselmatig homo's in elkaar zitten te beuken als autochtone Nederlanders.
Homomishandeling komt gewoon voor hoor, nog steeds.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_221854267
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:46 schreef ChevyCaprice het volgende: [..] Nou, normaal is het zeker wel want het komt genoeg voor.
Volgens die logica is moord of pedofilie ook normaal.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221854268
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:49 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Homomishandeling komt gewoon voor hoor, nog steeds.
Vooral door culturen die volgens hun boekje er een hekel aan moeten hebben, als je het nieuws een beetje volgt.
Maar het zal onder de autochtonen in mindere mate misschien soms ook nog wat voorkomen. Maar vergeleken met de jaren '80 is het wel enorm verbeterd, alleen doet men nu alsof het ineens enorm aan het verslechteren is.

Ja, door de import vooral.
  vrijdag 25 september 2026 @ 11:52:06 #5
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221854269
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Vond dat ook niet logisch.

Er wordt ook veel gejat, is dat dan ook normaal :D
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator vrijdag 25 september 2026 @ 11:52:17 #6
pi_221854270
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dus je wil homoseksualiteit gelijkstellen aan moord en pedofilie _O- wtf
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_221854276
NRC ook weer met een hilarisch artikel. Uiteraard wordt een of andere fringe Christelijke organisatie uitgelicht en tevens vallen de woorden 'nationalistisch' en 'conservatief.

Zoals ik het vorige deel van dit topic al aangaf, het mag duidelijk zijn dat in die kringen men helemaal niet oprecht iets wil doen aan homofobie, maar simpelweg een kans zit even de politieke tegenstander te kunnen slaan. Dit is een hele zorgwekkende ontwikkeling, want homofobie zal hierdoor alleen maar toenemen.

twitter
  Moderator vrijdag 25 september 2026 @ 11:54:03 #8
pi_221854279
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:51 schreef ToT het volgende:

[..]
Vooral door culturen die volgens hun boekje er een hekel aan moeten hebben, als je het nieuws een beetje volgt.
Maar het zal onder de autochtonen in mindere mate misschien soms ook nog wat voorkomen. Maar vergeleken met de jaren '80 is het wel enorm verbeterd, alleen doet men nu alsof het ineens enorm aan het verslechteren is.

Ja, door de import vooral.
Als dat wetenschappelijk bewezen is, klopt dat dus.

Waarom moet een zondebok worden aangewezen als verantwoordelijke eigenlijk? Zondebokprobleem hier in Nederland blijkbaar.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_221854284
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:51 schreef ToT het volgende:
Vooral door culturen die volgens hun boekje er een hekel aan moeten hebben
De bijbel?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_221854285
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:54 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Als dat wetenschappelijk bewezen is, klopt dat dus.

Waarom moet een zondebok worden aangewezen als verantwoordelijke eigenlijk? Zondebokprobleem hier in Nederland blijkbaar.
Nou kijk, herinner je je die taharrush in Keulen en vele andere Duitse steden nog?
Heel Bekend Nederland zat te roepen en te gillen dat we een MANNENPROBLEEM hadden.
Ja stel dat we een zondebok zouden aanwijzen zeg, dat kun je niet maken! MANNEN zijn het probleem!
pi_221854287
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:55 schreef over_hedge het volgende:

[..]
De bijbel?
Voorspelbare reactie is voorspelbaar.

Het christendom in Nederland is allang getemd. Conservatievelingen hebben nog wel zo hun meningen, maar zullen geen homo's geblinddoekt en gebonden van torens af gooien e.d.
  vrijdag 25 september 2026 @ 11:55:52 #12
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221854290
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:52 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
quote:

[..]
Ehh nee, je logica is gewoon onjuist.

Omdat iets veel voorkomt betekend niet dat iets normaal is.
pi_221854292
quote:

[..]
Het is me een volstrekt raadsel hoe je dit in hemelsnaam uit mijn post haalt, maar ok.

Dit is echt discussieren op een niveau wat ik na groep 6 eigenlijk niet meer zou verwachten.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221854294
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:55 schreef ToT het volgende:

[..]
Voorspelbare reactie is voorspelbaar.

Het christendom in Nederland is allang getemd. Conservatievelingen hebben nog wel zo hun meningen, maar zullen geen homo's geblinddoekt en gebonden van torens af gooien e.d.
Voorspelbaar of niet. Christelijk geloof is in dat opzicht niks beter dan andere geloven.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_221854296
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het is me een volstrekt raadsel hoe je dit in hemelsnaam uit mijn post haalt, maar ok.

Dit is echt discussieren op een niveau wat ik na groep 6 eigenlijk niet meer zou verwachten.
En mensen vragen zich maar af waarom men er de strot vol van heeft he.
pi_221854299
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:52 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Vond dat ook niet logisch.

Er wordt ook veel gejat, is dat dan ook normaal :D
Stel jij jatten soms gelijk aan homofilie :( wtf
  Moderator vrijdag 25 september 2026 @ 11:57:47 #17
pi_221854302
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:55 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
[..]
Ehh nee, je logica is gewoon onjuist.

Omdat iets veel voorkomt betekend niet dat iets normaal is.
Jawel. Homoseksualiteit komt gewoon vaak voor in de regel. Dus daarmee is het normaal.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  vrijdag 25 september 2026 @ 11:57:51 #18
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221854303
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:55 schreef over_hedge het volgende:

[..]
De bijbel?
De Islam

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:56 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Voorspelbaar of niet. Christelijk geloof is in dat opzicht niks beter dan andere geloven.
Behalve dat Christenen niet open en bloot homo's haten over het algemeen.

Totdat het straks allemaal weer kan want Hassan doet er niet aan mee dat hele LGTBQ verhaal, dus waarom zou Jantje dit wel moeten doen?
pi_221854305
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:56 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Mwah, in de kerk wordt naastenliefde e.d. gepredikt. Kun je niet echt van elk geloof zeggen.
  Moderator vrijdag 25 september 2026 @ 11:58:20 #20
pi_221854306
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je begint uit het niets over pedofilie en moord. Dat stel je dus in verband met homoseksualiteit. Een gruwelijk schandelijke verbandlegging.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_221854308
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:57 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
De Islam
dat is geen boekje
pi_221854311
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:57 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
De Islam
Niet happen! ;)
pi_221854312
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:57 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Jawel. Homoseksualiteit komt gewoon vaak voor in de regel. Dus daarmee is het normaal.
Diefstal komt ook vaak voor. Is normaal. :')

Rijden onder invloed is ook normaal, komt vaak voor.
pi_221854319
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 10:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik heb niks tegen Transgenders.

Ik heb er pas iets tegen als ze bepaalde priveleges gaan opeisen zoals meedoen met vrouwensport of zich toegang tot een vrouwenkleedkamer willen verschaffen, of bepaalde aanspreekvormen eisen.
Dit, beste voorbeeld zijn de Havendagen in Zierikzee. Toen er geforceerd vanuit de NPO een transboot moest meevaren.

Een gecreëerde rel waarin menig Zeeuw werd uitgemaakt voor transfoob en homofoob. Havendagen zijn een eerbetoon aan de vissers. Net zoals een wielerronde een wedstrijd is tussen wielrenners, daar zet je ook geen transgender op een versierde fiets tussen.

En je bij ringsteken ook geen regenboogkoets tussen de paarden laat rijden.
  vrijdag 25 september 2026 @ 11:59:46 #25
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221854320
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:58 schreef over_hedge het volgende:

[..]
dat is geen boekje
Het is wel een geloof wat mensen die de moslim overtuiging aanhangen geloven.
  Moderator vrijdag 25 september 2026 @ 11:59:54 #26
pi_221854321
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Diefstal komt ook vaak voor. Is normaal. :')

Rijden onder invloed is ook normaal, komt vaak voor.
Ga je weer. Homoseksualiteit in verband brengen met misdaden. :D

Hoe is het toch mogelijk in een moderne samenleving.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  vrijdag 25 september 2026 @ 12:00:48 #27
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221854326
Dat hele regenboog gezeik staat zo ver af van hoe ik het leven ervaar.
In het huis naast mij wonen twee kerels. Ik heb geen idee of ze homo zijn of gewoon samen dat huis huren. Wat maakt mij dat uit.
Als er een man en vrouw naast me zouden wonen zou ik me toch ook niet afvragen of ze een wild seksleven hebben of dat de relatie puur platonisch is?
pi_221854327
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:58 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Je begint uit het niets over pedofilie en moord. Dat stel je dus in verband met homoseksualiteit. Een gruwelijk schandelijke verbandlegging.
ik leg jouw kromme logica bloot met een voorbeeld dat zo absurd is dat de meeste mensen wel zouden begrijpen dat de logica geen standhoudt. Een andere user heeft je er ook op gewezen.

Hiermee toon je niet alleen aan dat je niet logisch redeneert maar ook dat je niet begrijpend leest.
  vrijdag 25 september 2026 @ 12:00:58 #29
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221854328
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:59 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Gast rot toch ff op. Hij geeft aan dat JOUW LOGICA ONJUIST IS.

En dat doet hij door middel van VOORBEELDEN.

Jezus ben je nou zo dom of doe je net alsof? Als dit nou het niveau is van de discussie kunnen we net zo goed stoppen.
  Moderator vrijdag 25 september 2026 @ 12:02:06 #30
pi_221854330
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 12:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
ik leg jouw kromme logica bloot met een voorbeeld dat zo absurd is dat de meeste mensen wel zouden begrijpen dat de logica geen standhoudt. Een andere user heeft je er ook op gewezen.

Hiermee toon je niet alleen aan dat je niet logisch redeneert maar ook dat je niet begrijpend leest.
Maar waarom begin je ineens over moord en pedofilie alsof homoseksualiteit een misdaad zou zijn?
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_221854331
quote:

[..]

Is culturele toe-eigening ook een misdrijf?
pi_221854332
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 11:58 schreef ToT het volgende:

[..]
Mwah, in de kerk wordt naastenliefde e.d. gepredikt. Kun je niet echt van elk geloof zeggen.
Vast niet elk geloof. Maar als je de koran zou lezen, kom je er al snel achter dat ook in de koran ook veel staat over hoe je andere moet behandelen en het helemaal niet zo veel anders is dan de bijbel.

Vooral oude testament en de Koran lijken echt heel erg veel op elkaar.
(alle 2 even dom maar dat is weer een hele andere discussie :P )
pi_221854333

Goed voor de acceptatie! _O_
  Moderator vrijdag 25 september 2026 @ 12:03:58 #34
pi_221854341
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 12:00 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Gast rot toch ff op. Hij geeft aan dat JOUW LOGICA ONJUIST IS.

En dat doet hij door middel van VOORBEELDEN.

Jezus ben je nou zo dom of doe je net alsof?
Alleen om te bewijzen dat homoseksualiteit niet "normaal" zou zijn moet je het gelijkstellen aan misdaden?
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_221854344
quote:

[..]

Ik breng homoseksualiteit niet in verband met misdaden ik leg jouw kromme redeneren wederom bloot.

Als iets veel voorkomt, betekent dat niet dat het normaal is. Als hoeveel iets voorkomt zou bepalen of het normaal is zou moord, roken, verkrachting, pedofilie, inbraak, rijden onder invloed ook normaal zijn. Dat komt immers ook vaak voor.

Niet alleen mis je die logica VOLLEDIG, je gaat er ook nog mee aan de haal door echt hele vreemde conclusies te trekken.

Al met al een zeer bedenkelijk niveau van redeneren en discussie voeren.
pi_221854348
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 12:02 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Vast niet elk geloof. Maar als je de koran zou lezen, kom je er al snel achter dat ook in de koran ook veel staat over hoe je andere moet behandelen en het helemaal niet zo veel anders is dan de bijbel.

Vooral oude testament en de Koran lijken echt heel erg veel op elkaar.
(alle 2 even dom maar dat is weer een hele andere discussie :P )
Klopt, de Koran is een extremere versie van de Bijbel. In de Bijbel staan ook afschuwelijke dingen, maar hoeveel christenen gooien er homo's van torens af waarna ze hen stenigen, of hangen hen zeer langzaam op met een hijskraan zodat ze tijdenlang met intens veel pijn sterven terwijl ze hun eigen tanden en tong er uit bijten, hangend boven een woedende menigte die hen de vreselijkste dingen toeschreeuwen terwijl ze daar hangend komen te overlijden?
pi_221854351
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 12:03 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Alleen om te bewijzen dat homoseksualiteit niet "normaal" zou zijn moet je het gelijkstellen aan misdaden?
Als jij ergens een gelijkstelling leest schort er echt iets ernstigs aan je leesvermogen.
  Moderator vrijdag 25 september 2026 @ 12:05:35 #38
pi_221854354
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 12:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik breng homoseksualiteit niet in verband met misdaden ik leg jouw kromme redeneren wederom bloot.

Als iets veel voorkomt, betekent dat niet dat het normaal is. Als hoeveel iets voorkomt zou bepalen of het normaal is zou moord, roken, verkrachting, pedofilie, inbraak, rijden onder invloed ook normaal zijn. Dat komt immers ook vaak voor.

Niet alleen mis je die logica VOLLEDIG, je gaat er ook nog mee aan de haal door echt hele vreemde conclusies te trekken.

Al met al een zeer bedenkelijk niveau van redeneren en discussie voeren.
Vertel mij eens de logica van het erbij halen van volstrekt irrelevante misdaden in een discussie over homoseksueliteit?
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_221854358
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 12:02 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Maar waarom begin je ineens over moord en pedofilie alsof homoseksualiteit een misdaad zou zijn?
Het begint nu echt heel sneu te worden.
  Moderator vrijdag 25 september 2026 @ 12:06:52 #40
pi_221854360
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het begint nu echt heel sneu te worden.
Jij trekt ineens misdaden erbij, niet ik.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_221854364
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 12:05 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Vertel mij eens de logica van het erbij halen van volstrekt irrelevante misdaden in een discussie over homoseksueliteit?
De logica is aantonen dat jouw logica krom is.

Maar je snapt het kennelijk niet. Erg vervelend maar het is je nu al zo vaak uitgelegd dat ik vrees dat je het niet meer gaat begrijpen.

Je zit er in ieder geval falikant naast.
pi_221854368
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 12:06 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Jij trekt ineens misdaden erbij, niet ik.
:')

Deze man...
  Moderator vrijdag 25 september 2026 @ 12:09:48 #43
pi_221854373
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 12:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De logica is aantonen dat jouw logica krom is.

Maar je snapt het kennelijk niet. Erg vervelend maar het is je nu al zo vaak uitgelegd dat ik vrees dat je het niet meer gaat begrijpen.

Je zit er in ieder geval falikant naast.
Jij wil met de redenering "moord is niet normaal, dus homoseksualiteit ook niet", redeneren dat je homoseksualiteit niet normaal vindt. Wie zit hier nu krom in zijn redenering?
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_221854374
Ik ben trouwens wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren als deze trend doorzet (en dat is toch wel de verwachting). De kans is aannemelijk dat men in de te verwachten kringen dat vol de aanval gaat inzetten op Christelijke organisaties en kerken of zo. Dat wordt weer een feest om te aanschouwen.
pi_221854378
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 12:04 schreef ToT het volgende:

[..]
Klopt, de Koran is een extremere versie van de Bijbel. In de Bijbel staan ook afschuwelijke dingen, maar hoeveel christenen gooien er homo's van torens af waarna ze hen stenigen, of hangen hen zeer langzaam op met een hijskraan zodat ze tijdenlang met intens veel pijn sterven terwijl ze hun eigen tanden en tong er uit bijten, hangend boven een woedende menigte die hen de vreselijkste dingen toeschreeuwen terwijl ze daar hangend komen te overlijden?
Ja alleen is dat niet alleen een klein groepje. In Iran doet de overheid dat gewoon.

Maar ligt dat aan de Koran? Kijk eens naar Afrika. Uganda is gewoon een christelijk land. En daar hebben ze in 2023 de doodstraf voor homo's ingevoerd. Met steun van de kerk. In Kenia en Ghana vindt ruim 90% homo's niet oké. Net zo erg als in veel islamitische landen dus.

En de Koran extremer dan de bijbel? Niet op dit punt. In de Koran staat geen straf voor homo's. In de bijbel wel. Leviticus 20:13, doodstraf. Die ophangingen komen uit latere islamitische wetten. Niet uit de Koran zelf.

De KKK noemt zich ook christen. Rekenen we toch ook niet alle christenen aan.

Het ligt dus meer aan het land en de cultuur dan aan het boek. Daarom vind ik het zo hypocriet om alles weer op de islam af te schuiven. Terwijl "ons" boek net zo erg is
  Moderator vrijdag 25 september 2026 @ 12:10:28 #46
pi_221854379
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 12:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
:')

Deze man...
Ik zit hier bij de feiten.
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_221854382
Prima als je homo bent

Wees alleen niet zichtbaar
  vrijdag 25 september 2026 @ 12:11:23 #48
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_221854383
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 12:05 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Waarom blijf je hier over doorgaan terwijl jouw eigen incorrecte logica de aanzet is?

Jouw quote

"Homoseksualiteit komt vaak voor, dus het is wel normaal"

Wat logisch gezien incorrect is.

Kinderen die homo's haten komt ook vaak voor, is dat dan ook normaal volgens jou?
pi_221854389
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2026 12:10 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja alleen is dat niet alleen een klein groepje. In Iran doet de overheid dat gewoon.

Maar ligt dat aan de Koran? Kijk eens naar Afrika. Uganda is gewoon een christelijk land. En daar hebben ze in 2023 de doodstraf voor homo's ingevoerd. Met steun van de kerk. In Kenia en Ghana vindt ruim 90% homo's niet oké. Net zo erg als in veel islamitische landen dus.

En de Koran extremer dan de bijbel? Niet op dit punt. In de Koran staat geen straf voor homo's. In de bijbel wel. Leviticus 20:13, doodstraf. Die ophangingen komen uit latere islamitische wetten. Niet uit de Koran zelf.

De KKK noemt zich ook christen. Rekenen we toch ook niet alle christenen aan.

Het ligt dus meer aan het land en de cultuur dan aan het boek. Daarom vind ik het zo hypocriet om alles weer op de islam af te schuiven. Terwijl "ons" boek net zo erg is
Waarom hebben moslims hier dan altijd veel meer problemen met homo's dan autochtone mensen?
Ik heb super vriendelijke Syrische vluchtelingen geholpen. Die wilden niet in Utrecht wonen omdat daar te veel moslims zaten en dat zou een slechte invloed hebben op hun kinderen. Ze wilden hier een eerlijke baan vinden en wilden zich netjes aan de wet houden hier. Ze hadden christelijke vrienden en zelfs ik als atheïst werd in hun huis verwelkomd met de smoes dat ik katholiek opgevoed was (want echte atheïsten mogen niet bij een moslim in huis komen.) Zeer moderne mensen, maar ook zij hadden een bloedhekel aan homo's e.d.
pi_221854392
Anyway, ZEER constructieve discussie allemaal dit, maar ik moet gaan! :W Prettige voortzetting hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')