abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2026 @ 12:39:05 #201
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221860390
Nou moet ik ook zeggen dat ik bij bepaalde figuren toch wel een licht vermoeden heb dat ze zich achter die terechte argumenten verschuilen om hun eigen afkeuring te verbloemen. Maar dat is nou het mooie van de echte wereld, het is niet allemaal zo zwart-wit O+
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_221860424
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:38 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Wat hebben homo's en trannies uberhaupt met elkaar te maken?
Worden allebei niet volledig geaccepteerd voor wie ze zijn door de samenleving. De ene vanwege zijn geaardheid en de ander vanwege zijn gender. Delven allebei het onderspit in een radicaal rechtse samenleving. Ze vechten beide voor hetzelfde.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zaterdag 26 september 2026 @ 12:42:46 #203
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221860427
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou ze mogen prima melden dat ze de communicatiestrategie irritant is. Net als je mag melden dat je telemarketeers van energiebedrijven irritant mag vinden.

Het is geen enkele valide reden om groepen te gaan haten.
Maw je weet er geen antwoord op te formuleren
Ik krijg het idee dat je zelf nogal vast zit in je denkpatronen. Ik begin m'n reactie door aan te geven dat ik het over de mensen heb die geen enkele wrok of wat dan ook tegen de lgbht mensen koesteren maar toch eindig je met
"Het is geen enkele valide reden om groepen te gaan haten." :')
pi_221860461
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Worden allebei niet volledig geaccepteerd voor wie ze zijn door de samenleving. De ene vanwege zijn geaardheid en de ander vanwege zijn gender. Delven allebei het onderspit in een radicaal rechtse samenleving. Ze vechten beide voor hetzelfde.
Je mist alleen nog de gekleurde medemens in dit betoog :{

(dit gaat leuk worden)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 26 september 2026 @ 12:47:15 #205
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221860462
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:38 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Wat hebben homo's en trannies uberhaupt met elkaar te maken?
Ze lopen tegen vergelijkbare problemen aan en daarom bundelen ze hun krachten.
  zaterdag 26 september 2026 @ 12:47:16 #206
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221860465
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik accepteer homoseksualiteit en de andere lettertjes in de lettersoep voor de volle 100%. Ik ben zeer kritisch jegens de community. Dat zijn twee totaal losstaande zaken die je niet samen kan brengen. Er zijn zat homo's die openlijk zeer kritisch zijn jegens die community, dat heeft echt niets te maken met het onderwerp waar ze voor opkomen.
Ik ben ook kritisch. Maar ik krijg geen 'grotere hekel' door de diverse uitingen. Er zijn nu eenmaal verschillende onderdelen die op verschillende manieren, verschillende zaken willen emanciperen. En die vind ik allemaal legitiem.

Globaal zie je emancipatie van extravaganza vs emancipatie van ingetogenheid, uniciteit vs generiek zijn, conformeren vs non-conformeren en activistisch vs passief deelnemen.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221860481
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:32 schreef the-eye het volgende:

[..]
Het gaat niet om de mensen, het gaat om de campagne die ondertussen flink wat ergernis oproept
Ik beoog dat daar bij een significant deel toch echt wat meer achter zit dan louter die 'campagne'. En dat hele doen alsof zulke ergernissen een legitiem argument zijn voor verminderde tolerantie en acceptatie is al helemaal zwak.

Die boten komen hier in Utrecht voorbij mijn huis. Ik heb recht van spreken over ergernissen mbt Pride. Dito voor andere Nederlanders woonachtig in het centrum van een grote stad. En zelfs wij hebben dat recht ook alleen maar tijdens tot en met een paar dagen na die vieringen. Zeker niet het hele jaar door.

Maar wanneer er mensen over Pride zeiken die in de verste verte niet bij een Pride viering in de buurt komen, dan is dat een duidelijke dogwhistle voor achterliggende en al lang en breed aanwezige onverdraagzaamheid en/of fobie. Het heeft geen fuck met de viering zelf te maken, want daar merken ze he-le-maal niets van, muv 2 minuten op het journaal.

En wanneer tieners kritiek gaan uiten als "lettersoep" en "genderindoctrinatie", dan is het ook nog eens overduidelijk dat dat rechtstreeks van de intolerante volwassenen in hun leven af komt.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 26-09-2026 13:00:20 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_221860482
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:35 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
En op nationaal niveau? Jij denkt niet dat negatieve uitspraken van (populistische) politici hier invloed op kunnen hebben?
(Sorry. Sta even een taart te maken met dochter)
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 12:51:06 #209
375570 crew  Cyan9
pi_221860489
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Uiteindelijk is dat ook belangrijker dan een discussie op een forum. ;)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_221860494
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:32 schreef the-eye het volgende:

[..]
Het gaat niet om de mensen, het gaat om de campagne die ondertussen voor flink wat ergernis zorgt
Het gaat wel om de mensen, want de acceptatie van homoseksualiteit staat onder druk en wordt steeds minder. Dat zijn gewoon mensen, homo's, die nu voelen dat hun geaardheid een probleem wordt voor andere mensen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221860497
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze lopen tegen vergelijkbare problemen aan en daarom bundelen ze hun krachten.
De Planeteers van de huidige tijd :P
pi_221860504
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je ziet ook aan hoe ze hier leeglopen in het forum waar het werkelijk om gaat: men accepteert gewoon niet het bestaan van een genderidentiteit en/of dat die genderidenteit kan afwijken van het geslacht. Die mensen moeten "in een gesticht" en we moeten vooral niet meegaan in hun "waanideeën".

Niks PR, niks gedram. Gewoon totale afkeur.
"Social constructs zijn woke onzin!! :( :( [..] waar hadden we het ook al weer over? Oh, ja, de economie ..."

Ja, dat ontkennen van genderidentiteit is een rare. Zeker wanneer het antropologisch zeer goed te onderbouwen is.
  zaterdag 26 september 2026 @ 12:55:35 #213
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221860532
Heeft iemand een link naar de niet geblurde beelden van Jonathan Medart?
Ik kan 't niet vinden
(misschien wel even in een spoiler doen mocht je een link hebben)
pi_221860538
quote:

[..]
Lekker! Veel plezier.

Antwoord mag ook later; ik ben er ook wel benieuwd naar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221860552
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:37 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Geen retoriek, gewoon waarheid. Dat jij dat niet wil zien zegt toch echt meer over jou dan over degenen op wie jij, zoals gebruikelijk, neerkijkt.
Misschien moet ik er ook eens een bizarre draai aan geven dan; dat ik voorts doe alsof ik op FvD-ers neerkijk omdat ze zo'n rete-irritante campagne voeren, en niet om hun idealen en wat dat zegt over wie ze zijn.

Zou je daar in trappen? Volgens mij niet.

Nou, op diezelfde fiets hoeven jij en de jouwen bij mij ook niet te proberen om me op de mouw te spelden dat het allemaal om de regenboogvlaggen en zebrapaden gaat en niet om "onnatuurlijk!".
pi_221860582
quote:

[..]
Gezellig! Veel plezier!

... is het een taart versierd met een regenboog? Dat staat vast heel vrolijk! :6 ;)
pi_221860672
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Zoals ik al eerder zei, ik heb geen enkel probleem met LGB-ers. De rest van die alfabetsoep is een heel ander verhaal. En heeft wat mij betreft exact niets te maken met het LGB-gedeelte van dat alfabet.
  zaterdag 26 september 2026 @ 13:09:25 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221860685
Maargoed ik denk dat om dit te counteren meer van hetzelfde ook geen goede strategie is.

Het beste wordt meer ingezet op het ontmaskeren van types achter dit soort campagnes en ze isoleren.
  zaterdag 26 september 2026 @ 13:09:59 #219
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221860690
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het gaat wel om de mensen, want de acceptatie van homoseksualiteit staat onder druk en wordt steeds minder. Dat zijn gewoon mensen, homo's, die nu voelen dat hun geaardheid een probleem wordt voor andere mensen.
Nee het gaat om de campagne want zoals je zelf al aangeeft heeft die een averechts effect
Als oplossing hiervoor het de doelgroep kwalijk gaan nemen dat je campagne niet werkt is natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Als er daarnaast dan mensen zijn die, vanaf de zijlijn, vanuit enkel goede bedoelingen aangeven dat ze niet tot de doelgroep horen maar ook die irritatie ervaren dan zou dat een discussie op moeten leveren wat een betere aanpak zou zijn maar we zien als zo vaak aan de progressieve kant dat een volwassen discussie niet mogelijk is en men het niet kan handeln als mensen een ander standpunt hebben
pi_221860836
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Lekker! Veel plezier.

Antwoord mag ook later; ik ben er ook wel benieuwd naar.
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:51 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Uiteindelijk is dat ook belangrijker dan een discussie op een forum. ;)
De tiramisu staat in de koelkast op te stijven. :D

Ik zal inhoudelijk een uitgebreide reactie geven. Op het artikel en het punt wat Cyan daaruit aanhaalt. Moet er even voor gaan zitten.
- Goethe, “Faust”
pi_221860868
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 11:20 schreef The-BFG het volgende:

[..]
De zwaar gereformeerden kliek is juist aan het groeien. Wss nog niet zo snel als de Moslims maar net zo zorgwekkend.

Daarnaast lees de verhalen over de verschillende homo ontmoetingsplaatsen, waar het toch echt Nederlandse jeugd is die komt poten rammen. Vaak toevallig bij de bekende refo dorpjes en steden.

Again die Refo's zijn net zo erg als moslims.

Maar goed daar wat over zeggen scoort niet, terwijl er steeds meer ex gereformeerden zoals ik waarschuwen voor de groei van deze gezindte.
Ik heb het gevoel dat juist door je eigen achtergrond een beetje verblind bent over de vermeende ernst en groei. Zie ook dit bericht uit het ND van april dit jaar:
quote:
Gereformeerde Gemeenten in Nederland verliezen leden door overstappers en minder geboorten

De Gereformeerde Gemeenten in Nederland tellen in 2026 negenentachtig leden minder dan het jaar ervoor. De stand voor het behoudende kerkgenootschap kwam begin van dit jaar uit op 22.911 (doop)leden. Het is het negende jaar op rij dat het aantal leden afneemt.

Terwijl het totale aantal leden afnam, kreeg het kerkgenootschap er vorig jaar juist belijdende leden bij. Vooral het aantal doopleden neemt al een aantal jaar sterk af.

Sinds 1999 was het aantal doopleden nog nooit zo laag als nu. De meest logische verklaring hiervoor is dat ook in reformatorische gezinnen het aantal kinderen afneemt.

Bron
Dan vraag ik mij af waar jij je op baseert met de claim dat de 'kliek' juist zou groeien?
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 12:16 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Je kan het wel gaan ridiculiseren, maar het kan ook gewoon naast elkaar bestaan.
Dat doet het natuurlijk niet, maar dit is zoals we weten de Volkskrant die hier een lekker progressief links wereldbeeld op loslaat en wanneer er homo's in elkaar worden geslagen en de daders heten Mohammed en Hamza is men in dat soort contreien muisstil en kijkt de andere kant op. Bovendien komt de Volkskrant met de bekende drogredenering:
quote:
Het ‘islamisering’-frame, vooral verspreid door radicaal-rechtse partijen, snijdt ook geen hout. Het aantal moslims in Nederland neemt slechts gestaag toe, van 5 procent in 2010 naar 6 procent van de bevolking in 2025. Bovendien werden ook zij steeds progressiever in hun opvattingen rondom homoseksualiteit, zegt de hoogleraar.
Hierin wordt dus als eerste geclaimd dat het aantal moslims slechts gestaag toeneemt. Dat is een leugen maar over de breedte valt deze groei minder op door een statistisch fenomeen genaamd Simpsons paradox. Doordat de groei voornamelijk in de jongste generaties zit en niet in de oudere, valt deze weg als alles samenvoegt. Zie ook:

1
2
3
4
5
6
7
8
15-  18 jaar : 15,0%
18 - 25 jaar : 7,4%
25 - 35 jaar : 6,3%
35 - 45 jaar : 7,0%
45 - 55 jaar : 3,3%
55 - 65 jaar: 3,0%
65 - 75 jaar: 1,1%
75+ jaar: 0,8%

Bron

Bovendien gaat het hier niet eens over homofobie in Nederland, het gaat over homofobie onder jongeren.

Vervolgens stelt men bij de Volkskrant dus ook nog, zonder enige onderbouwing dat moslims progressiever zijn geworden. Hele interessante claim, ik zou benieuwd zijn naar wat bronnen daarover.

Ten slotte wordt er ook nog doodleuk de claim gemaakt dat rechts dit als een stok gebruikt om moslims te slaan. Hilarisch, want dit is precies wat men in progressief linkse kringen dus doet, niet om moslims te slaan, maar om 'rechts' te slaan en moslims te beschermen.
pi_221860974
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 11:03 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moet ik dan maar opruiende haatcampagnes beginnen tegen medewerkers van energiebedrijven. Die bedrijven proberen namelijk geregeld hun producten "door mijn strot te duwen".

Is ee logische en normale reactie als ik sommige hier mag geloven.
Daar continu de aandacht te vestigen op alle letters in het alfabet, spreekt over "bondgenoten", allerlei bijzondere dagen/weken en tegenwoordig zelfs maanden hebt, speciale vlaggen hebt, wil dat er les op school over wordt gegeven etc etc dan kun je op een gegeven moment wel verwachten dat mensen het zat worden.

Het zou zo simpel moeten zijn dat als iemand hetero of homo of wat dan ook is dat dat gewoon prima is en het daarmee klaar zou moeten zijn.

Alleen dat is tegenwoordig niet meer genoeg want er is continu gedram over van alles en nog wat wat er volgens de lettercommumity tegenwoordig bij hoort.
Dan zoek je het maar lekker zelf uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kickinalfa op 26-09-2026 13:50:01 ]
  zaterdag 26 september 2026 @ 13:44:53 #223
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221860984
Maar dit komt niet door moslims en refo's want die groepen zijn niet in korte tijd zo enorm veel groter geworden dat het een dergelijke verschuiving teweeg zou brengen.
  zaterdag 26 september 2026 @ 13:50:01 #224
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221861027
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 13:43 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Daar continu de aandacht te vestigen op alle letters in het alfabet, spreekt over "bondgenoten", allerlei bijzondere dagen/weken en tegenwoordig zelfs maanden hebt, speciale vlaggen hebt, wil dat er les op school over wordt gegeven etc etc dan kun je op een gegeven moment wel verwachten dat mensen het zat worden.

Het zou zo simpel moeten zijn dat als iemand hetero of homo of wat dan ook is dat dat gewoon prima is en het daarmee klaar zou moeten zijn.

Alleen dat is tegenwoordig niet meer wat er is continu gedram over van alles en nog wat wat er volgens de lettercommumity tegenwoordig bij hoort.
Dan zoek je het maar lekker zelf uit.
Veel woorden om te herhalen dat het gerechtvaardigd zou zijn om een groep niet te accepteren vanwege de communicatiestrategie van wat activisten.

En wat continu gedram betreft kunnen we het ook eens hebben over radicaal rechtse figuren die voortdurend het internet volblerfen met hun bagger.
pi_221861064
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 13:44 schreef Hexagon het volgende:
Maar dit komt niet door moslims en refo's want die groepen zijn niet in korte tijd zo enorm veel groter geworden dat het een dergelijke verschuiving teweeg zou brengen.
We zien dus dat het percentage moslims flink is toegenomen in de door het CBS jongst meegenomen leeftijdscategorie, waar het inmiddels de grootst religieuze groep is met 15%. Dat is een verdubbeling ten opzichte van een generatie daar weer voor. Het zou goed zijn eens te onderzoeken hoe de verhoudingen en ook beïnvloeding van subgroepen in die generatie zit.

Het zal vast en zeker niet het hele antwoord zijn, maar de kans is groot dat het een factor is die een significante invloed heeft. Het is namelijk niet alleen de vraag hoe groot een groep zelf is, maar ook welke invloed zij hebben op de rest.
  zaterdag 26 september 2026 @ 13:55:24 #226
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221861069
quote:
Vragen kunnen naar een gewenst antwoord toe werken. Misschien is dat bij eerdere onderzoeken het geval geweest en was het voorheen niet beter
pi_221861072
Goed. Hier mijn reactie op het artikel "Het zijn juist de rechts-populisten die homohaat aanjagen, zegt deze hoogleraar" link .
Waarbij ik ook de opmerking van @Cyan9 adresseer.

Even sommerend: Het artikel in de Volkskrant van socioloog Niels Spierings stelt dat de daling in homo-accepatie onder jongeren voornamelijk te wijten valt aan recht-populistische anti-gendercampagnes en online-subculturen (bijv. zoals de manosfeer).
Komende op de opmerking van @Cyan9 : Ik denk dat politieke retoriek en online-cultuur inderdaad invloed hebben. Maar ik vind zijn eenzijdige analyse gewoon duidelijk terkortkomingen hebben.

Ik zal dat proberen uiteen te zetten:

Hij negeert in zijn analyse de invloed van (streng)religieuze opvattingen. Ik vind dit wel degelijjk een maatschappelijke factor. Zowel binnen orhtodox christelijke als conservatief islamitische gemeenschappen heersen opvattingen over seksualiteit en gender die tradiotioneel haaks staan op de acceptatie van homoseksualiteit. Laatst ook een onderzoek van onder meer het Cultureel Planbureau gelezen dat de tolerantie ten opzicht van homoseksualiteit doorlopend lager ligt onder strenggelovige groepen.
Door de oorzaak uitlsuitend bij rechts-populistische politiek te leggen, blijft in mijn ogen een van de meest structurele en aantoonbare bronnen van afkeuring van homoseksualiteit buiten beschouwing.

Mijn tweede punt.
De stelling van de auteur is dat verzet tegen genderideologie van transgenderactivisme automatisch leidt tot homohaat ("Transhaat is een glijdende schaal naar homohaat" schrijft hij). En dan kom ik op het punt wat ik hier in den treure al herhaald heb. Homoseksualteit gaat over tot wie iemand zich aangetrokken voelt: Genderidientiteit gaat over het eigen lichaam- en rolgevoel. Het bekritisiseren van maatschappelijke veranderingen rondom gender (zoals genderneutraal taalgebruk of onderwijs over gender) is niet per definitie hetzelfde als het afwijzen van gelijkgeslachtelijke liefde. Zelfs binnen de lhbt-gemeenschap bestaan meerdere groeperingen die strijden voor de rechten van homo's, lesbiennes en biseksuelen, maar die kritisch staan tegenover de trans- en genderagenda. Het gelijkstellen van kritiek op de genderbeweging aan het aanjagen van homohaat doet geen recht aan dit onderscheid.

Ook vind ik dat de schrijver voorbij gaat aan de reactie die het veranderede publieke debat en de nadruk op 'woke'-thematiek oproepen. De afgelopen jaren is de focus in het publieke debat verschoven van het waarborgen van gelijke rechten naar meer activistische en emancipatoire programma's. De toename van weerstand onder jongeren kan evengoed het gevolg zijn van activisme-moeheid of een reactie op wat door velen wordt ervaren als doorgeslagen ideologische drang. Recht populisitische retoriek speelt in op deze bestaande maatschappelijke frictie, maar is er niet noodzakelijkerwijs de enige of primaire initiator van.

Dus samengevat is mijn kritiek op de stelling dat 'rechts-populisme de hoofdoorzaak is van de stijgende homohaat', dat dat een te doorgeschoten en eenzijdige verklaring voor een complex maatschappelijk probleem is. Het reduceert een meerduidig verschijnsel tot een politiek frame. Waarbij de rol van religieuze dogma's, de maatscahppelijke tegenreactie op doorgeslagen activisme en de inhoudelijke verschillen tussen seksuele geaardheid en genderidenteit worden miskend.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 26-09-2026 15:01:40 ]
- Goethe, “Faust”
pi_221861073
quote:
Nou ja, je hebt natuurlijk altijd nog Andrew Tate (kan me voorstellen dat die link door veel schrijvers van artikels gemist zal worden).
pi_221861100
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 13:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nou ja, je hebt natuurlijk altijd nog Andrew Tate (kan me voorstellen dat die link door veel schrijvers van artikels gemist zal worden).
De manosfeer? Dat verklaart weer niet goed waarom de acceptatie onder meiden ook zo hard daalt.
- Goethe, “Faust”
pi_221861176
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 13:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Veel woorden om te herhalen dat het gerechtvaardigd zou zijn om een groep niet te accepteren vanwege de communicatiestrategie van wat activisten.
Die activisten zijn wel het uithangbord van de community en diegene die het meeste aandacht op zich vestigen.

Van/voor mij maakt het echt helemaal niks uit op wie je valt.
En dat je een parade houdt in Amsterdam om dat te uiten/laten zien vooral doen veel plezier.

Maar schijnbaar is dat niet genoeg volgens de community.
Vervolgens kan ik alleen voor mezelf praten maar dan ben ik wel een beetje klaar met dat continu gedram.

In de eerste instantie neemt mijn homo-tolerantie niet af, alleen ben ik wel minder tolerant voor het activisme an sich.

En ondertussen ben ik ook wel op het punt doordat het activisme doorgaat en er steeds meer focus ligt op alles wat er schijnbaar bij komt (het lijkt alsof "gewoon homo" niet genoeg is) mijn tolerantie voor homos wel afneemt.

Als jij/de community mij continu lastigvalt met allerlei gedram dan ben ik ook wel een keer klaar met homos.

Als jij wilt dat het normaal is om homo te zijn eis dan ook geen allerlei speciale homo events.
pi_221861196
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 13:58 schreef capricia het volgende:

[..]
De manosfeer? Dat verklaart weer niet goed waarom de acceptatie onder meiden ook zo hard daalt.
Nou ja, ik bedoel meer de link tussen de manosfeer en de islam.

Inderdaad is dat geen verklaring voor de meiden. Waarbij de onderbouwing van bepaalde users ook lastig zal worden, want blanke jongens kun je dat over het algemeen iets makkelijker in de schoenen schuiven omdat die qua stoer doen en ego wat makkelijker te bëinvloeden zijn.

Het argument van blanke meisjes (buiten de biblebelt) is een stuk lastiger te bouwen. Tenzij je wilt uitgaan van een Dunya & Desie situatie.
  zaterdag 26 september 2026 @ 14:10:18 #232
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221861209
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:05 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Die activisten zijn wel het uithangbord van de community en diegene die het meeste aandacht op zich vestigen.

Van/voor mij maakt het echt helemaal niks uit op wie je valt.
En dat je een parade houdt in Amsterdam om dat te uiten/laten zien vooral doen veel plezier.

Maar schijnbaar is dat niet genoeg volgens de community.
Vervolgens kan ik alleen voor mezelf praten maar dan ben ik wel een beetje klaar met dat continu gedram.

In de eerste instantie neemt mijn homo-tolerantie niet af, alleen ben ik wel minder tolerant voor het activisme an sich.

En ondertussen ben ik ook wel op het punt doordat het activisme doorgaat en er steeds meer focus ligt op alles wat er schijnbaar bij komt (het lijkt alsof "gewoon homo" niet genoeg is) mijn tolerantie voor homos wel afneemt.

Als jij/de community mij continu lastigvalt met allerlei gedram dan ben ik ook wel een keer klaar met homos.
Je koppelt dus je complete goedkeuring van homo's aan vermeend gedram van wat activisten uit die hoek. Wat verder nergens concreet wordt gemaakt.

Het is een beetje dezelfde rare logica alsof we een hekelnaan alle inwoners van Bergen moeten gaan hebben omdat Jan Roos ook inwoner is.
pi_221861221
Anna Krijger (PvdD) wijst ’algoritmes, de manosphere en extreemrechte denkbeelden’ als oorzaak dalende homoacceptatie. In Amsterdam.

Er is echter nog een probleem.

In Nieuwsuur sprak Hans Verhoeven, ambassadeur van de Pride, eerder al over de homogemeenschap die vindt dat er te weinig aandacht is voor de rol van islam bij geweld tegen homoseksuelen. "We zien een toenemend aantal incidenten die gericht zijn tegen individuen uit onze community. Incidenten die variëren van schoppen, slaan, spugen en schelden. In Amsterdam zie ik toch veel dat dit uit de islamitische hoek komt. Vooral jongeren die waarschijnlijk op religieuze grondslag hebben meegekregen dat onze community geen onderdeel hoort te zijn van de maatschappij."

Anti-homo-lesmateriaal op islamitische scholen, maar geen enkele is gesloten

Op islamitische scholen wordt lesmateriaal gebruikt waarin negatieve boodschappen over homoseksualiteit staan. Zo blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur dat in een kinderboekje dieren een LHBTI-vlag in het vuur gooien en dat in een andere lesmethode het homohuwelijk wordt gekoppeld aan "ontwrichting van de samenleving" en "ernstige ziektes". Staatssecretaris Judith Tielen noemt dergelijke boodschappen in Goedenavond Nederland onacceptabel, ook al werd het afgelopen jaar geen enkele school gesloten.

https://wnl.tv/2026/07/29(...)n-uit-de-kop-schamen
  zaterdag 26 september 2026 @ 14:13:08 #234
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221861250
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 13:08 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Zoals ik al eerder zei, ik heb geen enkel probleem met LGB-ers. De rest van die alfabetsoep is een heel ander verhaal. En heeft wat mij betreft exact niets te maken met het LGB-gedeelte van dat alfabet.
Maar je hebt toch niet een probleem met de rest van de letters?
pi_221861321
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:13 schreef the-eye het volgende:

[..]
Maar je hebt toch niet een probleem met de rest van de letters?
Ik heb geen enkele behoefte aan contact met mannen die denken vrouw te zijn of andersom. Of figuren die elke dag weer wat anders denken te zijn. Knettergek.
  zaterdag 26 september 2026 @ 14:19:34 #236
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221861359
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:11 schreef Mylene het volgende:
Anna Krijger (PvdD) wijst ’algoritmes, de manosphere en extreemrechte denkbeelden’ als oorzaak dalende homoacceptatie. In Amsterdam.

In Nieuwsuur sprak Hans Verhoeven, ambassadeur van de Pride, eerder al over de homogemeenschap die vindt dat er te weinig aandacht is voor de rol van islam bij geweld tegen homoseksuelen. "We zien een toenemend aantal incidenten die gericht zijn tegen individuen uit onze community. Incidenten die variëren van schoppen, slaan, spugen en schelden. In Amsterdam zie ik toch veel dat dit uit de islamitische hoek komt. Vooral jongeren die waarschijnlijk op religieuze grondslag hebben meegekregen dat onze community geen onderdeel hoort te zijn van de maatschappij."

Op islamitische scholen wordt lesmateriaal gebruikt waarin negatieve boodschappen over homoseksualiteit staan. Zo blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur dat in een kinderboekje dieren een LHBTI-vlag in het vuur gooien en dat in een andere lesmethode het homohuwelijk wordt gekoppeld aan "ontwrichting van de samenleving" en "ernstige ziektes". Staatssecretaris Judith Tielen noemt dergelijke boodschappen in Goedenavond Nederland onacceptabel, ook al werd het afgelopen jaar geen enkele school gesloten.

Dat krijg je ervan als je islamitische scholen toe gaat staan in een niet-islamitisch land.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221861377
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je koppelt dus je complete goedkeuring van homo's aan vermeend gedram van wat activisten uit die hoek. Wat verder nergens concreet wordt gemaakt.
Mijn goedkeuring blijft hetzelfde, alleen mijn tolerantie neemt wel af ja.
  zaterdag 26 september 2026 @ 14:21:48 #238
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221861388
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2026 13:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb het gevoel dat juist door je eigen achtergrond een beetje verblind bent over de vermeende ernst en groei. Zie ook dit bericht uit het ND van april dit jaar:
[..]
Dan vraag ik mij af waar jij je op baseert met de claim dat de 'kliek' juist zou groeien?
[..]
Dat doet het natuurlijk niet, maar dit is zoals we weten de Volkskrant die hier een lekker progressief links wereldbeeld op loslaat en wanneer er homo's in elkaar worden geslagen en de daders heten Mohammed en Hamza is men in dat soort contreien muisstil en kijkt de andere kant op. Bovendien komt de Volkskrant met de bekende drogredenering:
[..]
Hierin wordt dus als eerste geclaimd dat het aantal moslims slechts gestaag toeneemt. Dat is een leugen maar over de breedte valt deze groei minder op door een statistisch fenomeen genaamd Simpsons paradox. Doordat de groei voornamelijk in de jongste generaties zit en niet in de oudere, valt deze weg als alles samenvoegt. Zie ook:

[ afbeelding ]
[ code verwijderd ]

Bron

Bovendien gaat het hier niet eens over homofobie in Nederland, het gaat over homofobie onder jongeren.

Vervolgens stelt men bij de Volkskrant dus ook nog, zonder enige onderbouwing dat moslims progressiever zijn geworden. Hele interessante claim, ik zou benieuwd zijn naar wat bronnen daarover.

Ten slotte wordt er ook nog doodleuk de claim gemaakt dat rechts dit als een stok gebruikt om moslims te slaan. Hilarisch, want dit is precies wat men in progressief linkse kringen dus doet, niet om moslims te slaan, maar om 'rechts' te slaan en moslims te beschermen.
Dat er minder gelovigen zijn klopt, echter is de jeugd wel religieuzer aan het worden. En kiezen dan voor de zwaardere stromingen dan wel de evangelische stromingen die qua houding tegenover homoseksualiteit precies hetzelfde denken. Daarnaast lopen de al religieuze jeugd meer en meer over naar deze stromingen.

Het klopt dus gewoon degelijk wel dat deze kliek aan het groeien is. Zie ook het aantal mega kerken dat uit de grond gestampt wordt.

Dit is overigens wereldwijd aan de gang. Zowel onder Christenen als Moslims.

Er is dan ook een verwachting dat de daling in mensen zegt Christelijk te zijn tot stilstand komt en mogelijk weer gaat groeien.

Iets wat overigens vaker gebeurt als de wereld in brand staat en de toekomst er minder rooskleurig uitziet.
The name is Putler, Vladimir Putler
  zaterdag 26 september 2026 @ 14:22:56 #239
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221861410
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:11 schreef Mylene het volgende:

Daarom moet men ook niet enkel defensief reageren maar die algoritmes zelf gaan gebruiken om de figuren hierachter te ontmaskeren en isoleren.
  zaterdag 26 september 2026 @ 14:24:04 #240
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221861423
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Mijn goedkeuring blijft hetzelfde, alleen mijn tolerantie neemt wel af ja.
En hoe ziet dat er in de praktijk uit dan?
pi_221861489
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En hoe ziet dat er in de praktijk uit dan?
Dat ik vooral moet zuchten als er weer eens een homo event is/moet zijn.
Dat ik liever heb dat als iemand homo is en daar continu de focus op wil leggen ik die persoon het liefste totaal negeer of in mijn buurt wil hebben.
pi_221861543
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat ik vooral moet zuchten als er weer eens een homo event is/moet zijn.
Dat ik liever heb dat als iemand homo is en daar continu de focus op wil leggen ik die persoon het liefste totaal negeer of in mijn buurt wil hebben.
Er is wat mij betreft ook nog een verschil in gedrag. De homo's die ik ken gedragen zich gewoon normaal. Als je het niet wist zou je niet eens zien dat ze homo zijn.
Niet dat verwijfde gedrag wat je soms wel eens ziet, vreselijk.
pi_221861613
quote:
*O* *O* *O*

De onacceptabelheid is benoemd, en ook dit probleem daarmee weer opgelost. Top.
pi_221861727
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 13:55 schreef capricia het volgende:
Goed. Hier mijn reactie op het artikel "Het zijn juist de rechts-populisten die homohaat aanjagen, zegt deze hoogleraar" link .
Waarbij ik ook de opmerking van @:cyan adresseer.

Even sommerend: Het artikel in de Volkskrant van socioloog Niels Spierings stelt dat de daling in homo-accepatie onder jongeren voornamelijk te wijten valt aan recht-populistische anti-gendercampagnes en online-subculturen (bijv. zoals de manosfeer).
Komende op de opmerking van @:cyan : Ik denk dat politieke retoriek en online-cultuur inderdaad invloed hebben. Maar ik vind zijn eenzijdige analyse gewoon duidelijk terkortkomingen hebben.

Ik zal dat proberen uiteen te zetten:

Hij negeert in zijn analyse de invloed van (streng)religieuze opvattingen. Ik vind dit wel degelijjk een maatschappelijke factor. Zowel binnen orhtodox christelijke als conservatief islamitische gemeenschappen heersen opvattingen over seksualiteit en gender die tradiotioneel haaks staan op de acceptatie van homoseksualiteit. Laatst ook een onderzoek van onder meer het Cultureel Planbureau gelezen dat de tolerantie ten opzicht van homoseksualiteit doorlopend lager ligt onder strenggelovige groepen.
Door de oorzaak uitlsuitend bij rechts-populistische politiek te leggen, blijft in mijn ogen een van de meest structurele en aantoonbare bronnen van afkeuring van homoseksualiteit buiten beschouwing.

Mijn tweede punt.
De stelling van de auteur is dat verzet tegen genderideologie van transgenderactivisme automatisch leidt tot homohaat ("Transhaat is een glijdende schaal naar homohaat" schrijft hij). En dan kom ik op het punt wat ik hier in den treure al herhaald heb. Homoseksualteit gaat over tot wie iemand zich aangetrokken voelt: Genderidientiteit gaat over het eigen lichaam- en rolgevoel. Het bekritisiseren van maatschappelijke veranderingen rondom gender (zoals genderneutraal taalgebruk of onderwijs over gender) is niet per definitie hetzelfde als het afwijzen van gelijkgeslachtelijke liefde. Zelfs binnen de lhbt-gemeenschap bestaan meerdere groeperingen die strijden voor de rechten van homo's, lesbiennes en biseksuelen, maar die kritisch staan tegenover de trans- en genderagenda. Het gelijkstellen van kritiek op de genderbeweging aan het aanjagen van homohaat doet geen recht aan dit onderscheid.

Ook vind ik dat de schrijver voorbij gaat aan de reactie die het veranderede publieke debat en de nadruk op 'woke'-thematiek oproepen. De afgelopen jaren is de focus in het publieke debat verschoven van het waarborgen van gelijke rechten naar meer activistische en emancipatoire programma's. De toename van weerstand onder jongeren kan evengoed het gevolg zijn van activisme-moeheid of een reactie op wat door velen wordt ervaren als doorgeslagen ideologische drang. Recht populisitische retoriek speelt in op deze bestaande maatschappelijke frictie, maar is er niet noodzakelijkerwijs de enige of primaire initiator van.

Dus samengevat is mijn kritiek op de stelling dat 'rechts-populisme de hoofdoorzaak is van de stijgende homohaat', dat dat een te doorgeschoten en eenzijdige verklaring voor een complex maatschappelijk probleem is. Het reduceert een meerduidig verschijnsel tot een politiek frame. Waarbij de rol van religieuze dogma's, de maatscahppelijke tegenreactie op doorgeslagen activisme en de inhoudelijke verschillen tussen seksuele geaardheid en genderidenteit worden miskend.
Je tagt de verkeerde user 😉
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_221861743
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:51 schreef Cyan het volgende:

[..]
Je tagt de verkeerde user 😉
:D dat krijg je er van als je tegelijkertijd een tiramisu probeert te maken.
@Cyan9
- Goethe, “Faust”
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 15:15:16 #246
375570 crew  Cyan9
pi_221861875
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:36 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Er is wat mij betreft ook nog een verschil in gedrag. De homo's die ik ken gedragen zich gewoon normaal. Als je het niet wist zou je niet eens zien dat ze homo zijn.
Niet dat verwijfde gedrag wat je soms wel eens ziet, vreselijk.
Stoor je je dan ook aan flamboyante of theatrale hetero's? En als dat hun persoonlijkheid is, waarom is dat dan niet normaal?
pi_221861885
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 14:53 schreef capricia het volgende:

[..]
:D dat krijg je er van als je tegelijkertijd een tiramisu probeert te maken.
@:cyan9
Tiramisu _O_
pi_221861894
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:15 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Stoor je je dan ook aan flamboyante of theatrale hetero's? En als dat hun persoonlijkheid is, waarom is dat dan niet normaal?
Die kan ik inderdaad ook niet uitstaan. Dat soort mensen vermijd ik dan ook net zo goed.
pi_221861898
quote:

[..]
Stoor je je dan ook aan flamboyante of theatrale hetero's?
Wie kent ze niet.
  zaterdag 26 september 2026 @ 15:31:46 #250
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221862118
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 13:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En wat continu gedram betreft kunnen we het ook eens hebben over radicaal rechtse figuren die voortdurend het internet volblerfen met hun bagger.
Wat een bullshit. Als mensen een hekel hebben aan hooligans haten ze ook niet voetbalsupporters in het algemeen.

Over "rechtsextremisme" schrijven zowat alle media dagelijks talloze artikelen dus waar heb je het over?
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 15:35:02 #251
375570 crew  Cyan9
pi_221862125
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wie kent ze niet.
Ik ken ze wel. :s)
  zaterdag 26 september 2026 @ 15:36:24 #252
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221862127
quote:

[..]
Nu moet iemand zich al gaan verdedigen over waar hij zich of wel of niet aan stoort? Dit gaat wel een beetje de moralistische kant op.
  zaterdag 26 september 2026 @ 15:41:04 #253
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221862146
Ik stoor mij dan weer aan macho's en prinsesjes. Dat stereotype gedoe. Echt iets voor eendimensionale kneuzen. Met dat soort mensen wil ik helemaal niets te maken hebben.

Dat gedram op internet over 'echte man' of 'echte vrouw' zijn. Het komt mijn strot uit.
  zaterdag 26 september 2026 @ 15:43:30 #254
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221862158
quote:

[..]
Zoals Edson da Graça bijvoorbeeld?
  zaterdag 26 september 2026 @ 15:44:32 #255
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221862160
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:41 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ik stoor mij dan weer aan macho's en prinsesjes. Dat stereotype gedoe. Echt iets voor eendimensionale kneuzen. Met dat soort mensen wil ik helemaal niets te maken hebben.

Dat gedram op internet over 'echte man' of 'echte vrouw' zijn. Het komt mijn strot uit.
Een echte man heeft een piemel. Een echte vrouw een vagina. En dat is het wel.
pi_221862161
Homo's geen enkele probleem mee. Ook niet als ze hand in hand lopen

Maar trans vind ik toch wel iets anders
Zeker al ze van alles toe gaan eigenen met de dames wcs enzo. En het ook zo claimen

Waarom moeten het trouwens altijd de schaarse ruimtes zijn van vrouwen waar deze mannen zich toegang toe willen verschaffen?
  zaterdag 26 september 2026 @ 15:49:10 #257
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221862173
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:44 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Een echte man heeft een piemel. Een echte vrouw een vagina. En dat is het wel.
En veel geld verdienen, stoer zijn, cryptocurrency, auto's, kaaklijnen, dominant zijn, bitches temmen, janken over daten, klagen over feminisme, jammeren over het verlies aan belang.

De prinsesjes moeten zorgen, luisteren naar manlief, klaar staan, verzorgend zijn, kindjes werpen, niet zelfstandig zijn, lief, verbindend enzovoort.

Hou op, schei uit. Het is een hele industrie van clichés op internet.
pi_221862206
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:49 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
En veel geld verdienen, stoer zijn, cryptocurrency, auto's, kaaklijnen, dominant zijn, bitches temmen, janken over daten, klagen over feminisme, jammeren over het verlies aan belang.

De prinsesjes moeten zorgen, luisteren naar manlief, klaar staan, verzorgend zijn, kindjes werpen, niet zelfstandig zijn, lief, verbindend enzovoort.

Ah, daar begint je gebruikelijke gezeik over mannen weer :')
  zaterdag 26 september 2026 @ 15:59:35 #259
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221862247
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:53 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Let jij maar op je eigen gezeik, huilstruik.
pi_221862266
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:53 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Het zijn toch ook mannen die perse de leiding willen hebben over minderjarigen en vrouwen? Dan moeten ze maar bewijzen dat ze dat ook waard zijn en dat hun koers de juiste is.
  zaterdag 26 september 2026 @ 16:03:27 #261
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221862267
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:49 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad clichés, niet te serieus nemen.
pi_221862269
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 16:03 schreef torentje het volgende:

[..]
Het zijn toch ook mannen die perse de leiding willen hebben over minderjarigen en vrouwen? Dan moeten ze maar bewijzen dat ze dat ook waard zijn en dat hun koers de juiste is.
Ah, de hofnar is ook weer wakker.
pi_221862270
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:59 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Let jij maar op je eigen gezeik, huilstruik.
Oeh. Burn :')
  zaterdag 26 september 2026 @ 16:07:56 #264
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221862292
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:44 schreef Black_Baron het volgende:

Zeker al ze van alles toe gaan eigenen met de dames wcs enzo. En het ook zo claimen

Waarom moeten het trouwens altijd de schaarse ruimtes zijn van vrouwen waar deze mannen zich toegang toe willen verschaffen?
Na het aanranden willen ze waarschijnlijk even plassen of poepen. Maar dat is wel een hele achterdochtige en suggestieve gedachte van mij. :{w
  zaterdag 26 september 2026 @ 16:09:39 #265
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221862298
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 16:03 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Dat zijn inderdaad clichés, niet te serieus nemen.
Influencers verdienen er iig een goede boterham mee en jongeren vreten die filmpjes bij de vleet.
pi_221862324
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 september 2026 16:07 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Na het aanranden willen ze waarschijnlijk even plassen of poepen. Maar dat is wel een hele achterdochtige en suggestieve gedachte van mij. :{w
99% van de zedendelinquenten is namelijk man.
Ook als ze zeggen dat ze opeens een vrouw zijn, vallen ze niet onder die 1%.
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 16:16:50 #267
375570 crew  Cyan9
pi_221862328
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nu moet iemand zich al gaan verdedigen over waar hij zich of wel of niet aan stoort? Dit gaat wel een beetje de moralistische kant op.
Het is een vraag, als hij niet had willen antwoorden had hij het niet hoeven doen. Ik vind het gewoon interessant hoe mensen denken.
pi_221862348
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 15:35 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik ken ze wel. :s)
Noem er eens een paar dan? Uit de showbizz wereld ofzo. Die we allemaal kennen.
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 16:26:33 #269
375570 crew  Cyan9
pi_221862372
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 16:20 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Noem er eens een paar dan? Uit de showbizz wereld ofzo. Die we allemaal kennen.
Ik moet mensen gaan benoemen uit m'n eigen kring? Ik heb nergens geclaimed dat ik bekende mensen bedoelde. Het staat je vrij om me te geloven of niet.
  zaterdag 26 september 2026 @ 16:27:24 #270
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221862382
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 16:16 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
99% van de zedendelinquenten is namelijk man.
Ook als ze zeggen dat ze opeens een vrouw zijn, vallen ze niet onder die 1%.
Er is idd geen automatische vrijpleiting, van het potentieel zedendelinquent zijn, na een transitie. Hou ze maar goed in de gaten, hoor. ^O^
pi_221862387
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 16:26 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik moet mensen gaan benoemen uit m'n eigen kring? Ik heb nergens geclaimed dat ik bekende mensen bedoelde. Het staat je vrij om me te geloven of niet.
Oh ik dacht je kent wel een paar beroemdheden of zo :D
  Moderator zaterdag 26 september 2026 @ 16:29:43 #272
375570 crew  Cyan9
pi_221862396
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 16:27 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Oh ik dacht je kent wel een paar beroemdheden of zo :D
Mijn kennis over beroemdheden is zeer matig, maar ze zijn er vast.
pi_221862755
Homo's vind ik ok.
Lesbiennes zijn ook ok.
Biseksuelen ook.
Aseksuelen prima.
Transseksuelen daar heb ik sinds kort mijn vraagtekens bij een HOOP van die types.
Interseksen? Joh, als je je als het andere geslacht wilt kleden, helemaal prima. Maar als je vervolgens ermee aan komt zetten dat je naar de wc wilt van het andere geslacht, ga je bij mij toch echt te ver.
Van mensen die claimen intersekse te zijn ben ik eigenlijk alleen maar exemplaren tegen gekomen die met een gerust hart volledig knetter en afgeschreven genoemd kunnen worden.

Het zal mij niks verbazen als een hoop transseksuelen en interseksen het te doen is om aandacht.
  zaterdag 26 september 2026 @ 17:53:26 #274
512340 Pixelman
Tot in de puntjes
pi_221862909
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 17:26 schreef Telefoonvork het volgende:
Homo's vind ik ok.
Lesbiennes zijn ook ok.
Biseksuelen ook.
Aseksuelen prima.
Transseksuelen daar heb ik sinds kort mijn vraagtekens bij een HOOP van die types.
Interseksen? Joh, als je je als het andere geslacht wilt kleden, helemaal prima. Maar als je vervolgens ermee aan komt zetten dat je naar de wc wilt van het andere geslacht, ga je bij mij toch echt te ver.
Van mensen die claimen intersekse te zijn ben ik eigenlijk alleen maar exemplaren tegen gekomen die met een gerust hart volledig knetter en afgeschreven genoemd kunnen worden.

Het zal mij niks verbazen als een hoop transseksuelen en interseksen het te doen is om aandacht.
Dat transgedoe is een raar decadent cultuurverschijnseltje. Evolutionair slaat het nergens op.
Alle dingen zijn onuitsprekelijk vermoeiend ~ Prediker 1:8
pi_221863481
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 16:03 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ah, de hofnar is ook weer wakker.
Dat kan jij niet hebben hè, dat men jouw leider onder de loep heeft gelegd en kritisch bekijkt.
pi_221863567
Waarom maken jullie je in godsnaam zo druk over transgenders terwijl ze maar een enorm klein deel van de Nederlandse samenleving vormen? Die angstzaaierij is echt weer typisch afgaan op onderbuikgevoelens.

Als transgenders echt kinderen aan het indoctrineren zijn, iedereen opeens transgender is, en het een hype is onder de jeugd, dan zou je zelf toch ook meerdere mensen/jongeren in je eigen cirkel moeten benoemen die trans zijn? Ik denk dat dat antwoord aardig meevalt.

Echt. Waar hebben we het over. Laat mensen in hun waarde.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zaterdag 26 september 2026 @ 19:30:07 #277
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221863610
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 17:26 schreef Telefoonvork het volgende:
Of bepaalde trauma's uit het verleden ofzo. Er zit in elk geval ergens een kink in de kabel.
pi_221863686
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 19:30 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Of bepaalde trauma's uit het verleden ofzo. Er zit in elk geval ergens een kink in de kabel.
Er is een hoge correlatie tussen mensen die genderdysforie hebben en tegelijkertijd trauma’s hebben opgelopen maar er is geen bewijs dat genderdysforie door trauma wordt veroorzaakt.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zaterdag 26 september 2026 @ 19:37:39 #279
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221863745
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 19:34 schreef Nexum het volgende:

[..]
Er is een hoge correlatie tussen mensen die genderdysforie hebben en tegelijkertijd trauma’s hebben opgelopen maar er is geen bewijs dat genderdysforie door trauma wordt veroorzaakt.
Bewijs niet, maar het lijkt wel of een trauma toch iets triggert.
pi_221864371
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 19:27 schreef Nexum het volgende:
Waarom maken jullie je in godsnaam zo druk over transgenders terwijl ze maar een enorm klein deel van de Nederlandse samenleving vormen? Die angstzaaierij is echt weer typisch afgaan op onderbuikgevoelens.

Als transgenders echt kinderen aan het indoctrineren zijn, iedereen opeens transgender is, en het een hype is onder de jeugd, dan zou je zelf toch ook meerdere mensen/jongeren in je eigen cirkel moeten benoemen die trans zijn? Ik denk dat dat antwoord aardig meevalt.

Echt. Waar hebben we het over. Laat mensen in hun waarde.
Kinderen met mentale problemen worden gewoon stelselmatig in de war gebracht en soms genitaal verminkt. Het is een giftige ideologie die poseert als wetenschap, maar het is eigenlijk kwakzalverij. Ik heb mij nooit druk gemaakt over dat enorm kleine deel van de samenleving alhoewel velen er niet gelukkiger van werden, het is hun zelfontplooiing. Maar nu is dat enorm kleine deel van de samenleving ineens verveelvoudigd terwijl er een campagne voor gevoerd wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 26 september 2026 @ 20:31:08 #281
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221864394
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Kinderen met mentale problemen worden gewoon stelselmatig in de war gebracht en soms genitaal verminkt. Het is een giftige ideologie die poseert als wetenschap, maar het is eigenlijk kwakzalverij. Ik heb mij nooit druk gemaakt over dat enorm kleine deel van de samenleving alhoewel velen er niet gelukkiger van werden, het is hun zelfontplooiing. Maar nu is dat enorm kleine deel van de samenleving ineens verveelvoudigd terwijl er een campagne voor gevoerd wordt.
De niet te verklaren stijging is ook de reden dat de landen om ons heen afgestapt zijn het dutch protocol
pi_221864432
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 20:31 schreef the-eye het volgende:

[..]
De niet te verklaren stijging is ook de reden dat de landen om ons heen afgestapt zijn het dutch protocol
Dat is ook het rare van links met name in de VS, opeens zijn de Scandinavische landen geen voorbeeld meer maar is het corrupte Amerikaanse model met zijn draaideurdeskundigen heilig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_221865524
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2026 14:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)eg-blijft-nodig.html
Leerlingen vinden dat 'lhbtqia+-idee' door strot wordt geduwd: 'Uitleg blijft nodig
[..]
Niet mijn OP
Dankzij populistisch rechts, die dat bij onder andere de jeugd door de strot geduwd heeft.
Wantie is eigendom van de zittende macht en heeft dus geen eigen mening meer -- @Candymannetje
pi_221865528
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Kinderen worden genitaal verminkt?

Waar?
Wantie is eigendom van de zittende macht en heeft dus geen eigen mening meer -- @Candymannetje
pi_221865670
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 23:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dankzij populistisch rechts, die dat bij onder andere de jeugd door de strot geduwd heeft.
Ach, hebben ze onze meisjes nu ook al te pakken? Vast en zeker op de lokale hockeyclub of paardenvereniging.

Altijd weer die rechtsextremistische blanke meisjes ook. En brutaal dat ze zijn.
pi_221865688
En als je er nou oneindig veel lesmateriaal en geld en aandacht vanuit de overheid tegenaan gooit. Kinderen volstopt met propaganda. En na een x aantal jaar blijken ze het nog steeds niet te blieven.

Gaat er dan geen lampje branden ergens?
pi_221865713
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2026 23:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ach, hebben ze onze meisjes nu ook al te pakken? Vast en zeker op de lokale hockeyclub of paardenvereniging.

Altijd weer die rechtsextremistische blanke meisjes ook. En brutaal dat ze zijn.
Ah, je voelt je aangesproken...
pi_221865720
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 23:39 schreef Black_Baron het volgende:
En als je er nou oneindig veel lesmateriaal en geld en aandacht vanuit de overheid tegenaan gooit. Kinderen volstopt met propaganda. En na een x aantal jaar blijken ze het nog steeds niet te blieven.

Gaat er dan geen lampje branden ergens?
Nou, welk lampje is dat?
pi_221865733
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 23:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, welk lampje is dat?
Dat je er nog meer lesmateriaal en propaganda aan moet besteden natuurlijk. _O-
pi_221865737
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 23:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ah, je voelt je aangesproken...
Nee, je moet mij juist in bescherming nemen. Ik allochtoon wezen.

Mooie poging wel of zo.
pi_221865760
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 23:46 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Dat je er nog meer lesmateriaal en propaganda aan moet besteden natuurlijk. _O-
Nou, populistisch rechts verzet zich hevig tegen het gebruik van lesmateriaal op scholen.

Ik vraag me dan ook af hoeveel aandacht er überhaupt aan wordt besteed op school.
pi_221866046
Het zit kennelijk niet in de aard van de mens om het lhbtqia+-idee zomaar te accepteren.

Wij zijn al een van de weinige windstreken der aarde waar al ontzettend veel geaccepteerd wordt op dit vlak. Maar lhbtqia+ gaat er kennelijk niet zomaar in. Ook niet na allerlei voorlichting en campagnes.
pi_221866073
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2026 01:16 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Het zit kennelijk niet in de aard van de mens om het lhbtqia+-idee zomaar te accepteren.

Wij zijn al een van de weinige windstreken der aarde waar al ontzettend veel geaccepteerd wordt op dit vlak. Maar lhbtqia+ gaat er kennelijk niet zomaar in. Ook niet na allerlei voorlichting en campagnes.
Vermoedelijk komt de weerstand vooral voort uit de eis dat mensen de realiteit ontkennen wat betreft zogenoemde transgenders.
pi_221866095
iedereen vindt dat en de homo's zelf ook, dus minder door de strot duwen en kappen.

Snap het probleem niet zo.
  zondag 27 september 2026 @ 08:35:33 #295
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221866524
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2026 01:52 schreef User98182 het volgende:
iedereen vindt dat en de homo's zelf ook, dus minder door de strot duwen en kappen.

Snap het probleem niet zo.
Drogreden. Je beroepen op 'iedereen'. En vooral niet kappen. Wen der maar aan, met je rare eisen.
pi_221866533
LGBTQ sterft straks uit. En de generaties die nu naar school gaan gaan dit waarmaken. ^O^
pi_221866537
De rest rot maar lekker op naar Zionistan waar ze horen. :P
pi_221866540
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 23:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, populistisch rechts verzet zich hevig tegen het gebruik van lesmateriaal op scholen.

Ik vraag me dan ook af hoeveel aandacht er überhaupt aan wordt besteed op school.
Weer aan de zuip gezeten?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 27 september 2026 @ 08:41:11 #299
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221866542
quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2026 08:37 schreef Since2003 het volgende:
LGBTQ sterft straks uit. En de generaties die nu naar school gaan gaan dit waarmaken. ^O^

Fascistenutopie
pi_221866551
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2026 19:34 schreef Nexum het volgende:
PARDON?

HIER staat toch echt iets over trauma genoemd.

quote:
DSM-5 vereist uitsluiting van DSD-aandoeningen, transvestisch fetisjisme, dissociatieve identiteitsstoornis, schizofrenie, autisme-gerelateerde rigiditeit, internaliserende homofobie, body dysmorphic disorder en post-traumatische lichaamsafkeer. In de praktijk worden deze differentialen onder affirmatieve modellen nauwelijks doorlopen — daar wijst de Cass Review op. Een diagnose op grond van zelf-identificatie zonder differentiële beoordeling voldoet niet aan de DSM-procedure.
Ergo, als je PTSS hebt opgelopen kan je afkeer hebben van je eigen lichaam. Trauma wordt ook als comorbiditeit genoemd op dezelfde web pagina.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')