Yep, het is al langer bekend dat er meer in water-retentie moet worden geinvesteerd, maar er zijn belangrijker zaken waar het geld naartoe gedirigeerd wordt blijkbaar.quote:
Doet me denken aan dat drinkwater tekort in Italië een aantal jaar geleden. Duik je er wat verder in dan kom je erachter dat bijna de helft van al het drinkwater weglekt uit brakke pijpen en leidingenquote:Op zondag 12 juli 2026 23:30 schreef Red_85 het volgende:
Complete onzin dit.
Slecht water management eerder.
In 2 dagen regen hebben we genoeg voor een jaar. Alles, inclusief industrie. En iedere 2 dagen stroomt die complete jaarvraag de grens over. Gewoom omdat het kan.
En dan janken over water te kort. Hou een ander voor de gek.
Anti asielzoekers is terecht. Nog meer volk is namelijk nog meer problemen in dit land waar we ze woningbouw technisch, infra technisch, maatschappelijk en sociaal gezien niet meer kunnen hebben.quote:Op maandag 13 juli 2026 01:06 schreef ootjekatootje het volgende:
Joh, iedereen is dat dagelijkse gejank in de media zo zat.
Asielzoekers dit, crisis dat, prijzen nog hoger, flikker op zeg met al die paniek elke dag.
Ik was vandaag in Antwerpen, weet jij hoe mooi die stad als iedereen terug is naar land van herkomst vanwege vakantie? Ik kom er vaak maar wtf? Het was niet alleen veilig maar gewoon relaxed.quote:Op maandag 13 juli 2026 01:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Anti asielzoekers is terecht. Nog meer volk is namelijk nog meer problemen in dit land waar we ze woningbouw technisch, infra technisch, maatschappelijk en sociaal gezien niet meer kunnen hebben.
Over de rest heb je gelijk.
Gaat het om een schoon drinkwater of een zoetwater die wij ook nog moeten schoonmaken.quote:Op zondag 12 juli 2026 23:30 schreef Red_85 het volgende:
Complete onzin dit.
Slecht water management eerder.
In 2 dagen regen hebben we genoeg voor een jaar. Alles, inclusief industrie. En iedere 2 dagen stroomt die complete jaarvraag de grens over. Gewoom omdat het kan.
En dan janken over water te kort. Hou een ander voor de gek.
VK ook.quote:Op maandag 13 juli 2026 01:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Doet me denken aan dat drinkwater tekort in Italië een aantal jaar geleden. Duik je er wat verder in dan kom je erachter dat bijna de helft van al het drinkwater weglekt uit brakke pijpen en leidingen
Dus? Regen wordt grondwater en kan je oppompen. Rivieren kun je aftappen en schoonmaken.quote:Op maandag 13 juli 2026 06:54 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Gaat het om een schoon drinkwater of een zoetwater die wij ook nog moeten schoonmaken.
Er zijn voorlopig genoeg zoete water te vinden. Alleen moet je wel schoonmaken, dat wordt steeds moeilijker omdat alles wordt viezer... Sommige stoffen zijn heel moeilijk mee filteren. Al moet je een hele dure apparaat voor bouwen. Denk aan PFAS die zeer moeilijk scheiden of schoonmaken. Laten staan buurland hun fabrieken de afvalwater in rivier lozen. (welk idioot doet dat nou)...quote:Op maandag 13 juli 2026 08:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus? Regen wordt grondwater en kan je oppompen. Rivieren kun je aftappen en schoonmaken.
Wij hebben geen water te kort.
Dit dus.quote:Op maandag 13 juli 2026 08:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus? Regen wordt grondwater en kan je oppompen. Rivieren kun je aftappen en schoonmaken.
Wij hebben geen water te kort.
Ik zie verdomme overal water om mij heen, hoezo watertekort!!!!?quote:Op zondag 12 juli 2026 22:41 schreef DrRobotnik het volgende:
Fake news, er is ruim voldoende water. Blijkt ook uit overheidsbeleid.
Ho ho ho innoveren op eigen kosten!!? Daar hebben we de overheid oftewel belastinggeld van de burgers voor!!!quote:Op maandag 13 juli 2026 08:47 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dit dus.
Heb al tig keer gepost hoe je zoiets zou kunnen aanpakken maar de waterbedrijven blijven op hun luie reet zitten. Ze wachten ieder jaar een warme periode af om paniekt te trappen, houden zich het hele jaar bezig met flauwekulprojecten om maar lekker maatschappelijk verantwoord bezig te zijn.
Hou eens op met die shit en leg met elkaar wat centen op tafel en bouw ergens een proeffabriek die rivierwater omzet in puur water dat je kunt bijmengen in bestaande drinkwaternetten
Yoekreen.quote:Op maandag 13 juli 2026 00:36 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Yep, het is al langer bekend dat er meer in water-retentie moet worden geinvesteerd, maar er zijn belangrijker zaken waar het geld naartoe gedirigeerd wordt blijkbaar.
Nou, daar betalen wij die bedrijven geld voor, dus bouwen ze maar die installaties die dat kunnen. Meer capaciteitsvraag, is gewoon meer capaciteit bouwen.quote:Op maandag 13 juli 2026 08:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Er zijn voorlopig genoeg zoete water te vinden. Alleen moet je wel schoonmaken, dat wordt steeds moeilijker omdat alles wordt viezer... Sommige stoffen zijn heel moeilijk mee filteren. Al moet je een hele dure apparaat voor bouwen. Denk aan PFAS die zeer moeilijk scheiden of schoonmaken. Laten staan buurland hun fabrieken de afvalwater in rivier lozen. (welk idioot doet dat nou)...
Alles wat van boven komt, zal op den duur dieper door grond dringen en boel bevuilen. De kern van de probleem is dat water schoonmaken steeds moeilijker worden en duurder. Omdat wij niet boel netjes achterlaten.
Je hebt geen proeffabriek nodig, Singapore doet dit al 20+ jaar.quote:Op maandag 13 juli 2026 08:47 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dit dus.
Heb al tig keer gepost hoe je zoiets zou kunnen aanpakken maar de waterbedrijven blijven op hun luie reet zitten. Ze wachten ieder jaar een warme periode af om paniekt te trappen, houden zich het hele jaar bezig met flauwekulprojecten om maar lekker maatschappelijk verantwoord bezig te zijn.
Hou eens op met die shit en leg met elkaar wat centen op tafel en bouw ergens een proeffabriek die rivierwater omzet in puur water dat je kunt bijmengen in bestaande drinkwaternetten
Tegenstelling koop je een fles water van 2 liter voor 24 cent in Frankrijk.quote:
Grootse vervuiler komt uit Duitsland.quote:Op maandag 13 juli 2026 08:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Er zijn voorlopig genoeg zoete water te vinden. Alleen moet je wel schoonmaken, dat wordt steeds moeilijker omdat alles wordt viezer... Sommige stoffen zijn heel moeilijk mee filteren. Al moet je een hele dure apparaat voor bouwen. Denk aan PFAS die zeer moeilijk scheiden of schoonmaken. Laten staan buurland hun fabrieken de afvalwater in rivier lozen. (welk idioot doet dat nou)...
Alles wat van boven komt, zal op den duur dieper door grond dringen en boel bevuilen. De kern van de probleem is dat water schoonmaken steeds moeilijker worden en duurder. Omdat wij niet boel netjes achterlaten.
Benzine wordt ook duurder... dankzij Trump.quote:Op maandag 13 juli 2026 11:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Te duur, ik drink wel benzine.
Water vasthouden is prima. Maar moet wel ook verspreid zijn. Niet alles op 1 plek verzamelen. Anders moet je om keer water vooraf laten te koken...quote:Op maandag 13 juli 2026 11:09 schreef Pegos het volgende:
Al vele jaren pleit ik voor een sluizenoplossing die het water in de Rijn vasthoudt zodra er een tekort dreigt aan te komen.
Men kan dat ruim van te voren aan zien komen.
De Rijn is tegenwoordig voornamelijk een regenrivier geworden sinds er door de klimaatverwarming veel minder sneeuw in Zwitserland blijft liggen en de gletsjers ernstig zijn gereduceerd.
Ik stelde voor om in ieder geval ten oosten van Rotterdam zo'n sluizencomplex aan te leggen met 2 doorgangen; één voor het afgaand scheepsverkeer en één voor het stroomopwaarts scheepsverkeer.
Als er voldoende watertoevoer is kunnen de sluizen open blijven staan om het scheepsverkeer ongehinderd door te laten, maar zodra een watertoevoer-tekort dreigt kunnen sluizen ervoor zorgen dat de waterstand in tact blijft.
Zo'n complex kan tevens zorgen voor energiegeneratie.
Het is een investering, maar waarschijnlijk loont het de moeite.
Mijn verdienmodel wat doe je!quote:Op maandag 13 juli 2026 11:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Te duur, ik drink wel benzine.
Ja en in plaats van met dat geld investeren, geven we het gewoon aan andere dingen uit en gaan we volgend jaar weer klagen.quote:Op maandag 13 juli 2026 08:49 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ho ho ho innoveren op eigen kosten!!? Daar hebben we de overheid oftewel belastinggeld van de burgers voor!!!
Ik hoef geen temutroep. Ook geen water van temu.quote:Op maandag 13 juli 2026 12:09 schreef Frutsel het volgende:
Water importeren uit China jongens, via Ali ofzo
Ze hebben daar genoeg
[ x ]
Heb je er ook aan gerekend hoe hoog de dijken moeten worden en/of hoeveel land er onder water komt te staan?quote:Op maandag 13 juli 2026 11:09 schreef Pegos het volgende:
Al vele jaren pleit ik voor een sluizenoplossing die het water in de Rijn vasthoudt zodra er een tekort dreigt aan te komen.
Men kan dat ruim van te voren aan zien komen.
De Rijn is tegenwoordig voornamelijk een regenrivier geworden sinds er door de klimaatverwarming veel minder sneeuw in Zwitserland blijft liggen en de gletsjers ernstig zijn gereduceerd.
Ik stelde voor om in ieder geval ten oosten van Rotterdam zo'n sluizencomplex aan te leggen met 2 doorgangen; één voor het afgaand scheepsverkeer en één voor het stroomopwaarts scheepsverkeer.
Als er voldoende watertoevoer is kunnen de sluizen open blijven staan om het scheepsverkeer ongehinderd door te laten, maar zodra een watertoevoer-tekort dreigt kunnen sluizen ervoor zorgen dat de waterstand in tact blijft.
Zo'n complex kan tevens zorgen voor energiegeneratie.
Het is een investering, maar waarschijnlijk loont het de moeite.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |