abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221492502
wat denk je wat er gebeurt als we sluizen hier dicht gaan zetten. voor Rijn maas en waal? ze stromen hier allemaal uit he?

dus fuck dat politieke gezeik, als we water willen hier. dan hebben we het gewoon, niks te kort.
allemaal politieke belangen met EU vooral.
Do what you love, love what you do!
pi_221493097
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:32 schreef kree het volgende:
echt raad het jullie allemaal aan, en mag wel op aanvraag, ga eens dagje met mij mee.

ik wist btw ook niet beter totdat ik hier begon met werk 4 jaar terug. dus snap wel dat jullie niet snappen.
Dat jij tot 4 jaar terug geen idee had
Wil niet zeggen dat anderen dat niet hebben
Anderen spreken vrij
één stem wordt stilgezet
recht is niet voor elk
pi_221493114
quote:
99s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:25 schreef greysbones het volgende:

[..]
Dat jij tot 4 jaar terug geen idee had
Wil niet zeggen dat anderen dat niet hebben
wellicht niet nee, sommige, schat 90% weet t niet, dus zullen die andere 10 uitzonderingen zijn die het wel weten.

alsnog aanbod staat? via DM dat.
pi_221493135
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:27 schreef kree het volgende:

[..]
wellicht niet nee, sommige, schat 90% weet t niet, dus zullen die andere 10 uitzonderingen zijn die het wel weten.

alsnog aanbod staat? via DM dat.
Misschien heel misschien moet je niet je eigen kennis ( die je dus voorheen niet had ) spiegelen op anderen
Anderen spreken vrij
één stem wordt stilgezet
recht is niet voor elk
pi_221493150
quote:
99s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:29 schreef greysbones het volgende:

[..]
Misschien heel misschien moet je niet je eigen kennis ( die je dus voorheen niet had ) spiegelen op anderen
spiegelen is het niet en ook niet wat ik ermee bedoel. Maar denk hoop hebben geen idee hoe en wat met drinkwater. En oke dat wil ik aangeven.

mss hier die er meer van weten als ik, sluit dat niet uit? Maar voor zover ik gezien heb niet iemand die in uitvoering werkt en ook zorgt dat na alle ideeën het water uit de kraan komt?

dat is mijn functie nl. en zoals ik zei. neem graag iemand keertje mee als je het echt wil weten.
pi_221493202
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:32 schreef kree het volgende:

[..]
spiegelen is het niet en ook niet wat ik ermee bedoel. Maar denk hoop hebben geen idee hoe en wat met drinkwater. En oke dat wil ik aangeven.

mss hier die er meer van weten als ik, sluit dat niet uit? Maar voor zover ik gezien heb niet iemand die in uitvoering werkt en ook zorgt dat na alle ideeën het water uit de kraan komt?

dat is mijn functie nl. en zoals ik zei. neem graag iemand keertje mee als je het echt wil weten.
Ten eerste gaat het topic niet over drinkwater
Maar over water
Ten tweede je vult in voor anderen
Ten derde nee ik wil niet mee
Anderen spreken vrij
één stem wordt stilgezet
recht is niet voor elk
pi_221493219
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:32 schreef kree het volgende:

[..]

Lekker jonge bespaar water meer bier drinken.
pi_221493259
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Al zou iedere nederlander 100 liter water per dag gebruiken hebben we in alleen het ijsselmeer al voo 7500 jaar aan zoet water. Daar is wat er dagelijks via de maas en de rijn naar nederland stroomt nog niet eens meegerekend.

Dus we hebben aan veel tekort, maar niet aan water.
Het dagelijks drinkwatergebruik per persoon ligt al hoger dan je schetst. Daarnaast zit het probleem natuurlijk niet direct in de beschikbaarheid van drinkwater. Water is ook van groot belang voor bv landbouw en natuur. En hoewel je vanaf het IJsselmeer best ver komt, zijn er beperkingen in waar je dat heen kan pompen (al halen ze nu al Oost-Groningen :P. ).

Dat gecombineerd met het seizoen waarin de verdamping het hoogste is, zijn er best wat problemen aan het ontstaan…
pi_221497026
quote:
10s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het dagelijks drinkwatergebruik per persoon ligt al hoger dan je schetst. Daarnaast zit het probleem natuurlijk niet direct in de beschikbaarheid van drinkwater. Water is ook van groot belang voor bv landbouw en natuur. En hoewel je vanaf het IJsselmeer best ver komt, zijn er beperkingen in waar je dat heen kan pompen (al halen ze nu al Oost-Groningen :P. ).

Dat gecombineerd met het seizoen waarin de verdamping het hoogste is, zijn er best wat problemen aan het ontstaan…
O jee!! Dan hebben we niet geboeg voor 7500 jaar maar slechts voor 6500 jaar.

Paniek, auto niet meer wassen, gazon niet meer sproeien!
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221497087
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 09:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik probeerde je juist uit te leggen dat je obsessie met drinkwater nu niet zo relevant is.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:10:48 #186
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221497090
Hoe lang stevenen we er al op af nu? :O
pi_221497104
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 10:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik probeerde je juist uit te leggen dat je obsessie met drinkwater nu niet zo relevant is.
Ik heb het eerder ook al uitgelegd maar men is hier op zoek naar sensatie. Feitelijke beschouwingen zijn parels voor de zwijnen
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_221497117
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 10:10 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe lang stevenen we er al op af nu? :O
Al een tijdje. En het wordt vrij praktisch zichtbaar, langs de grote rivieren bijvoorbeeld.
pi_221497371
Voor al degenen in dit topic die nog steeds denken dat het watertekort over drinkwater gaat.

https://www.nu.nl/binnenland/6405207/ondanks-droogte-genoeg-drinkwater-regen-uit-rembrandts-tijd-komt-nu-uit-kraan.html

quote:
Ook al is het al wekenlang zo goed als droog, er zijn geen zorgen over de vraag of er nog water uit de kraan komt. De hele zomer is er nog meer dan voldoende drinkwater, zelfs om de tuin te sproeien (maar doe dat wel bewust).
...
De tien verschillende drinkwaterbedrijven halen het water uit grondwater (60 procent) en uit oppervlaktewater, dus meren en rivieren (40 procent). Dat water uit de grond zit heel diep, soms tot wel 100 meter. Dat is lang geleden als regen op de grond gevallen. "Eén druppel kan er jaren over doen om een meter te zakken", legt Van Zijl uit.
...
Gisteren stroomde via de Rijn en de Maas bij elkaar per seconde zo'n 683 kubieke meter water ons land binnen.

Het is lastig voor te stellen hoeveel dat precies is, maar als we al dat binnenstromende water zouden gebruiken voor drinkwater, dan zouden we na ruim een week al evenveel water hebben als dat drinkwaterbedrijven nu in een jaar uit oppervlaktewater halen.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:38:29 #190
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221497528
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 10:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Voor al degenen in dit topic die nog steeds denken dat het watertekort over drinkwater gaat.

https://www.nu.nl/binnenland/6405207/ondanks-droogte-genoeg-drinkwater-regen-uit-rembrandts-tijd-komt-nu-uit-kraan.html
[..]

Wat een niveau van NU. Rembrandts tijd..

Het water dat we drinken is er al sinds het ontstaan van de aarde.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221497602
quote:
10s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 10:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Want water uit het ijsselmeer kan je niet gebruiken om op een akker te sproeien of zoiets?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221498593
Toch ontroerend om te zien dat een groep users die normaal gesproken helemaal mee gaat in de blinde D66 haat jegens de boeren zich nu druk maakt over een paar weken droogte en de gevolgen voor de landbouw.
Het kan verkeren.
-
pi_221498643
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 11:57 schreef quo_ het volgende:
Toch ontroerend om te zien dat een groep users die normaal gesproken helemaal mee gaat in de blinde D66 haat jegens de boeren zich nu druk maakt over een paar weken droogte en de gevolgen voor de landbouw.
Het kan verkeren.
Als er niks meer te vreten is, of te duur, dan trekken ze de keutel weer in...
pi_221498741
In Beieren 50.000 euro boete als je je auto wast lees ik? Hoewel, de T., dus...
  Spellchecker dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:21:48 #195
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221499806
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 12:30 schreef nostra het volgende:
In Beieren 50.000 euro boete als je je auto wast lees ik? Hoewel, de T., dus...
*O*
pi_221505158
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 10:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Jaja. Maar op een gegeven moment gaat dat niet meer op he.
pi_221505420
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 10:38 schreef inslagenreuring het volgende:
Wat een niveau van NU.
Dat kan toch allang geen verrassing meer zijn?
pi_221506167
Drinkwater raakt nooit op, je mag ook gewoon de tuin sproeien en je zwembad vullen.

https://www.nu.nl/binnenl(...)uit-kraan.html#nujij
Vakman pur sang
pi_221506703
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 10:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

[..]
Want water uit het ijsselmeer kan je niet gebruiken om op een akker te sproeien of zoiets?
Je kunt het water van het Ijsselmeer inderdaad niet echt laten dalen. Dat heeft anders gevolgen op de huishouding van de polders eromheen. Daarom is bijv het Markermeer ook nooit ingepolderd.
pi_221508026
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 14:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Je kunt het water van het Ijsselmeer inderdaad niet echt laten dalen. Dat heeft anders gevolgen op de huishouding van de polders eromheen. Daarom is bijv het Markermeer ook nooit ingepolderd.
Het kan wel iets natuurlijk. Men heeft het IJsselmeer ook voller laten lopen omdat de droogte op komst was. Juist om het op allerlei plekken het land in te kunnen pompen, zoals nu ook weer gebeurt. Maar ook dat is eindig natuurlijk. Want zoals je terecht stelt heeft een te laag peil daar ook flinke gevolgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')