abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221492133
ik weet btw dat de drinkwater industrie hierop inspeelt elke keer.
Maar eigenlijk is dat beetje fake news, ik snap waarom ze het doen want er komt een tekort.
Alleen dat heeft niet gelijk te maken met waterstanden nu. meer prognose over verbruik en bevolkingsgroei?

Zeg maar lees rapportage erover van VEWIN. die voor ieder openbaar is dus.
Do what you love, love what you do!
pi_221492139
water tekort. en drinkwater tekort. zijn. nog steeds twee verschillende dingen , en water te kort wellicht nu, drinkwater niet.
pi_221492197
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 13:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Op die manier. Er zou ook veel meer met grijs water gedaan kunnen worden. Dat pakt vooral de aankomende problematiek van drinkwatertekorten (en hoge prijzen) op de middellange tot lange termijn aan.
En ook overstromingen door hevige regenval. Daar is het oorspronkelijk voor opgestart 10 jaar geleden omdat de onweersbuien steeds heviger worden en de riolen dat niet aan kunnen.

In Tilburg zijn ze zo goed als klaar met de blauwe ader. Enorm ondergronds netwerk om regenbuien op te vangen.
https://www.klimaatadapta(...)-wateroverlast-tegen
https://www.vanderven.nl/projecten/rioolboring-enschotsestraat
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Spellchecker maandag 3 augustus 2026 @ 14:02:36 #154
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221492209
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 13:05 schreef kree het volgende:
hoho want zag dit al komen, er zijn geen drinkwater tekorten. als ik ff mag zeggen die daarin werkt?

Dat is wat algemene publiek eruit haalt?
Hoho dit topic gaat over watertekort.
Niet over drinkwatertekort.
pi_221492222
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:02 schreef maily het volgende:

[..]
Hoho dit topic gaat over watertekort.
Niet over drinkwatertekort.
dat weet ik uiteraard. maar zeg het maar ff voor de rest :P
for shure niet alleen hier, maar ook als het op het nieuws is dat helft denkt drinkwater..... zeg het maar ff hier dan :P
pi_221492245
geen zorgen. als er echt probleem is met drinkwater. dan ben * kree er wel om ff te zeggen of het echt zo is.

want neem aan dat de alarm bellen dan op rood gaan ook voor mij.

In ZH hebben we wat spaar water in de duin meertjes natuurlijk ook nog, ongeveer 2-3 weken is daar genoeg voor trouwens mocht hele toevoer uitvallen. ter info.

natura 2000 en etc zullen helemaal over de zeik gaan als dat gebeurt. maar weet dat is er nog.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Spellchecker maandag 3 augustus 2026 @ 14:12:36 #157
197773 crew  maily
pi_221492285
quote:
80s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:08 schreef kree het volgende:
geen zorgen. als er echt probleem is met drinkwater. dan ben * kree er wel om ff te zeggen of het echt zo is.

want neem aan dat de alarm bellen dan op rood gaan ook voor mij.

In ZH hebben we wat spaar water in de duin meertjes natuurlijk ook nog, ongeveer 2-3 weken is daar genoeg voor trouwens mocht hele toevoer uitvallen. ter info.

natura 2000 en etc zullen helemaal over de zeik gaan als dat gebeurt. maar weet dat is er nog.
Dan lezen/horen we dat wel op het nieuws.
  maandag 3 augustus 2026 @ 14:14:12 #158
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221492297
Kree heeft weer gedronken.

En geen water...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
pi_221492299
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:12 schreef maily het volgende:

[..]
Dan lezen/horen we dat wel op het nieuws.
ik denk het wel. maar oke moet eerlijk zeggen dat ze dit alles wel aangrijpen, media en water tekort om aan te geven dat er wel op den duur probleem is (daarom douche advies en etc). terwijl dat probleem er niet is.

tis aan de ene kant wel beetje terecht. maar ik vind t ook beetje fake news.
  Spellchecker maandag 3 augustus 2026 @ 14:16:57 #160
197773 crew  maily
pi_221492309
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:14 schreef kree het volgende:

[..]
ik denk het wel. maar oke moet eerlijk zeggen dat ze dit alles wel aangrijpen, media en water tekort om aan te geven dat er wel op den duur probleem is (daarom douche advies en etc). terwijl dat probleem er niet is.

tis aan de ene kant wel beetje terecht. maar ik vind t ook beetje fake news.
Het kan sowieso geen kwaad om een beetje op je drinkwaterverbruik te letten.
pi_221492313
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:14 schreef StateOfMind het volgende:
Kree heeft weer gedronken.

En geen water...
afgezien van dat ik dit weer lullige opmerking vind, ik sta achter wat ik zeg hier btw.
pi_221492345
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:16 schreef maily het volgende:

[..]
Het kan sowieso geen kwaad om een beetje op je drinkwaterverbruik te letten.
idd en dat helpt ook :)
  maandag 3 augustus 2026 @ 14:21:38 #163
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221492347
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:17 schreef kree het volgende:

[..]
afgezien van dat ik dit weer lullige opmerking vind, ik sta achter wat ik zeg hier btw.
A) je bent alcoholist
B) als je onder invloed op Fok post, plaats je altijd een stortvloed aan posts overal en nergens.

Exact zoals nu.
Dus ja...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
pi_221492350
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2026 09:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wie in deze onzin trapt is niet goed snik. Een van de meest waterrijke landen ter wereld zou een watertekort hebben. Laat je nakijken als je dat gelooft. Hoe doen ze dat in Saudi Arabie of Tsjaad?

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het hier niet mis kan gaan. Maar dat is dan niet het gevolg van een tekort aan water maar het zoveelste gevolg van mismanagement door de overheid en wereldvreemde incompetente ambtenaren.
Misschien kan het ook gewoon zijn dat er soms gewoon zulke extremen zijn in temperature en weer dat daar gewoon niet tegenop te managen is? Dat in het voorjaar ook al extreem weinig neerslag viel en daardoor al een achterstand was voor de zomer überhaupt begon. Dat er al zorgen hierdoor waren vanwege El Niño en de verwachting van een hete en droge zomer. Dat ik aan de reacties en ervaringen in het forum al bijna kan lezen waar ze ongeveer in Nederland wonen en iedereen daardoor echt door en langs elkaar praat en denkt het beter te weten?

Dat rechtse politici klagen dat alles wat je hieraan wilt doen, linkse hobbies zijn en je als overheid steeds minder kan doen omdat budgetten minder worden, maar je ziet dat de opgaven groter worden. Wat er gedaan moet worden is wel duidelijk. Alleen: er is bijna geen budget voor en geschoolde mensen zijn schaars. Ps: ik ben geen linkse stemmer.

Dat drinkwaterbedrijven vooral nu problemen hebben omdat iedereen op hetzelfde moment water wilt gebruiken en de leidingen het niet aankunnen. Dat je inderdaad zout water kunt gebruiken om zoet water te gebruiken, maar naast dat de productiekosten hoog liggen, een van de duurste zaken van drinkwatervoorziening de leidingen zijn én je ook nog eens naar boven moet gaan pompen.

Er jaar rond wel voldoende water is, maar niet allemaal op hetzelfde moment. Zomaar rivierwater infiltreren zonder zuivering, zou veel schade opleveren en is geen goedkope oplossing. Maar je verwacht het niet: er lopen genoeg onderzoeken daarnaar. Maarja, WIE gaat dat betalen? Dan moet het ook prioriteit worden, net zoals bijv. in Saudie Arabië. Maar echt prioriteit vanuit politici is er niet. Ja, verwacht nu wel allerlei vragen, maar het moment dat het voorbij is, is de aandacht ook voorbij en kunnen ze niet scoren en gebeurt er alsnog niets.

En ik hoop ooit dat de wetgeving veranderd dat drinkwaterprijzen verhoogd kunnen worden, zodat er ooit eens innovatie op gebied van waterbesparing in Nederland komt.
pi_221492362
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:21 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
A) je bent alcoholist
B) als je onder invloed op Fok post, plaats je altijd een stortvloed aan posts overal en nergens.

Exact zoals nu.
Dus ja...
ik post wanneer ik wil en hoe en wat. en oke je hebt gelijk mening over me, zou het eigenlijk TR moeten doen. maar laat maar???
ik weet wel beetje waarover ik praat nl. en hoop dat dat duidelijk is.

kappen nu dan he?
pi_221492391
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:22 schreef Utopica het volgende:

[..]
Misschien kan het ook gewoon zijn dat er soms gewoon zulke extremen zijn in temperature en weer dat daar gewoon niet tegenop te managen is? Dat in het voorjaar ook al extreem weinig neerslag viel en daardoor al een achterstand was voor de zomer überhaupt begon. Dat er al zorgen hierdoor waren vanwege El Niño en de verwachting van een hete en droge zomer. Dat ik aan de reacties en ervaringen in het forum al bijna kan lezen waar ze ongeveer in Nederland wonen en iedereen daardoor echt door en langs elkaar praat en denkt het beter te weten?

Dat rechtse politici klagen dat alles wat je hieraan wilt doen, linkse hobbies zijn en je als overheid steeds minder kan doen omdat budgetten minder worden, maar je ziet dat de opgaven groter worden. Wat er gedaan moet worden is wel duidelijk. Alleen: er is bijna geen budget voor en geschoolde mensen zijn schaars. Ps: ik ben geen linkse stemmer.

Dat drinkwaterbedrijven vooral nu problemen hebben omdat iedereen op hetzelfde moment water wilt gebruiken en de leidingen het niet aankunnen. Dat je inderdaad zout water kunt gebruiken om zoet water te gebruiken, maar naast dat de productiekosten hoog liggen, een van de duurste zaken van drinkwatervoorziening de leidingen zijn én je ook nog eens naar boven moet gaan pompen.

Er jaar rond wel voldoende water is, maar niet allemaal op hetzelfde moment. Zomaar rivierwater infiltreren zonder zuivering, zou veel schade opleveren en is geen goedkope oplossing. Maar je verwacht het niet: er lopen genoeg onderzoeken daarnaar. Maarja, WIE gaat dat betalen? Dan moet het ook prioriteit worden, net zoals bijv. in Saudie Arabië. Maar echt prioriteit vanuit politici is er niet. Ja, verwacht nu wel allerlei vragen, maar het moment dat het voorbij is, is de aandacht ook voorbij en kunnen ze niet scoren en gebeurt er alsnog niets.

En ik hoop ooit dat de wetgeving veranderd dat drinkwaterprijzen verhoogd kunnen worden, zodat er ooit eens innovatie op gebied van waterbesparing in Nederland komt.
even detail want hier alweer ga je fout? wie zegt dat drinkwater bedrijven problemen hebben?

dat is nergens gezegd, problemen in prognose. dat wel. op het moment?

ik zie geen probleem.

precies hierom zeg ik het dus
pi_221492400
Ik heb veel ervaring met watertekort in CIties Skylines. Wat ik altijd doe:

1 - Bouw meer waterpompen
(check of de vraag hoger is dan de capaciteit)

2 - Check locatie huidige pompen
(soms staan ze bijna droog, verplaats ze dan)

3 - Check elektriciteit
(soms heb je niet genoeg stroom om alle pompen te laten werken)

4 - Check de leidingen
(leidingen zitten vast aan wegen, heb je wel een weg gebouwd naar waar er tekort is? En er moeten wegen naar de pompen lopen)

5 - Check vervuiling
(is het water waar de pompen pompen vervuild?)

Met deze tips moet het Jetten ook vast lukken
pi_221492402
dacht daarom zeg ik het. want ben er klaar mee die fake news en overdrijven over problemen die er nog niet zijn

en als het er al is (wat is) dan vind ik dat dat goed uitgelegd moet worden.

op moment. geen probleem dus.
pi_221492412
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:28 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb veel ervaring met watertekort in CIties Skylines. Wat ik altijd doe:

1 - Bouw meer waterpompen
(check of de vraag hoger is dan de capaciteit)

2 - Check locatie huidige pompen
(soms staan ze bijna droog, verplaats ze dan)

3 - Check elektriciteit
(soms heb je niet genoeg stroom om alle pompen te laten werken)

4 - Check de leidingen
(leidingen zitten vast aan wegen, heb je wel een weg gebouwd naar waar er tekort is? En er moeten wegen naar de pompen lopen)

5 - Check vervuiling
(is het water waar de pompen pompen vervuild?)

Met deze tips moet het Jetten ook vast lukken
nouja heel simpel gezegd is dat het ook natuurlijk?

maar oke het zit helaas wat ingewikkelder in elkaar en met hoe een wat.

LOL waardeer je moeite btw. :)
pi_221492421
echt raad het jullie allemaal aan, en mag wel op aanvraag, ga eens dagje met mij mee.

ik wist btw ook niet beter totdat ik hier begon met werk 4 jaar terug. dus snap wel dat jullie niet snappen.
pi_221492446
lol het met simcity vergelijken. (waar ik btw fan van ben). is veels te makkelijk gezegd. het zit veel ingewikkelder in elkaar.

maar bij deze man, ik nodig je uit, doe DM en mag je vast wel ff ochtend mee enzo.
pi_221492451
Ik sla dit aanbod liever even over.
pi_221492468
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:22 schreef Utopica het volgende:

[..]

Al zou iedere nederlander 100 liter water per dag gebruiken hebben we in alleen het ijsselmeer al voo 7500 jaar aan zoet water. Daar is wat er dagelijks via de maas en de rijn naar nederland stroomt nog niet eens meegerekend.

Dus we hebben aan veel tekort, maar niet aan water.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221492472
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:39 schreef Mr-Proper het volgende:
Ik sla dit aanbod liever even over.
jammer want zou je wel inzicht geven.....

evt he en weet dit kan niet zomaar voor iedereen, maar mocht iemand dit lezen? doe ff DM en kijk of het kan.

opzicht kan het nl wel. en mag je het ook zien, maar zitten wat veiligheid regels aan.
pi_221492485
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Al zou iedere nederlander 100 liter water per dag gebruiken hebben we in alleen het ijsselmeer al voo 7500 jaar aan zoet water. Daar is wat er dagelijks via de maas en de rijn naar nederland stroomt nog niet eens meegerekend.

nouja wat ik zei ook. verschil dus.

Het is hoe het afgevoerd is en word gedaan, voor het water te kort,

Drinkwater heel ander verhaal nog eens.

maarja zal wel te dronken zijn (zoals gezegd) om dat nog duidelijk te maken.
pi_221492502
wat denk je wat er gebeurt als we sluizen hier dicht gaan zetten. voor Rijn maas en waal? ze stromen hier allemaal uit he?

dus fuck dat politieke gezeik, als we water willen hier. dan hebben we het gewoon, niks te kort.
allemaal politieke belangen met EU vooral.
pi_221493097
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:32 schreef kree het volgende:
echt raad het jullie allemaal aan, en mag wel op aanvraag, ga eens dagje met mij mee.

ik wist btw ook niet beter totdat ik hier begon met werk 4 jaar terug. dus snap wel dat jullie niet snappen.
Dat jij tot 4 jaar terug geen idee had
Wil niet zeggen dat anderen dat niet hebben
Anderen spreken vrij
één stem wordt stilgezet
recht is niet voor elk
pi_221493114
quote:
99s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:25 schreef greysbones het volgende:

[..]
Dat jij tot 4 jaar terug geen idee had
Wil niet zeggen dat anderen dat niet hebben
wellicht niet nee, sommige, schat 90% weet t niet, dus zullen die andere 10 uitzonderingen zijn die het wel weten.

alsnog aanbod staat? via DM dat.
pi_221493135
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:27 schreef kree het volgende:

[..]
wellicht niet nee, sommige, schat 90% weet t niet, dus zullen die andere 10 uitzonderingen zijn die het wel weten.

alsnog aanbod staat? via DM dat.
Misschien heel misschien moet je niet je eigen kennis ( die je dus voorheen niet had ) spiegelen op anderen
Anderen spreken vrij
één stem wordt stilgezet
recht is niet voor elk
pi_221493150
quote:
99s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:29 schreef greysbones het volgende:

[..]
Misschien heel misschien moet je niet je eigen kennis ( die je dus voorheen niet had ) spiegelen op anderen
spiegelen is het niet en ook niet wat ik ermee bedoel. Maar denk hoop hebben geen idee hoe en wat met drinkwater. En oke dat wil ik aangeven.

mss hier die er meer van weten als ik, sluit dat niet uit? Maar voor zover ik gezien heb niet iemand die in uitvoering werkt en ook zorgt dat na alle ideeën het water uit de kraan komt?

dat is mijn functie nl. en zoals ik zei. neem graag iemand keertje mee als je het echt wil weten.
pi_221493202
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:32 schreef kree het volgende:

[..]
spiegelen is het niet en ook niet wat ik ermee bedoel. Maar denk hoop hebben geen idee hoe en wat met drinkwater. En oke dat wil ik aangeven.

mss hier die er meer van weten als ik, sluit dat niet uit? Maar voor zover ik gezien heb niet iemand die in uitvoering werkt en ook zorgt dat na alle ideeën het water uit de kraan komt?

dat is mijn functie nl. en zoals ik zei. neem graag iemand keertje mee als je het echt wil weten.
Ten eerste gaat het topic niet over drinkwater
Maar over water
Ten tweede je vult in voor anderen
Ten derde nee ik wil niet mee
Anderen spreken vrij
één stem wordt stilgezet
recht is niet voor elk
pi_221493219
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:32 schreef kree het volgende:

[..]

Lekker jonge bespaar water meer bier drinken.
pi_221493259
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het dagelijks drinkwatergebruik per persoon ligt al hoger dan je schetst. Daarnaast zit het probleem natuurlijk niet direct in de beschikbaarheid van drinkwater. Water is ook van groot belang voor bv landbouw en natuur. En hoewel je vanaf het IJsselmeer best ver komt, zijn er beperkingen in waar je dat heen kan pompen (al halen ze nu al Oost-Groningen :P. ).

Dat gecombineerd met het seizoen waarin de verdamping het hoogste is, zijn er best wat problemen aan het ontstaan…
pi_221497026
quote:
10s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het dagelijks drinkwatergebruik per persoon ligt al hoger dan je schetst. Daarnaast zit het probleem natuurlijk niet direct in de beschikbaarheid van drinkwater. Water is ook van groot belang voor bv landbouw en natuur. En hoewel je vanaf het IJsselmeer best ver komt, zijn er beperkingen in waar je dat heen kan pompen (al halen ze nu al Oost-Groningen :P. ).

Dat gecombineerd met het seizoen waarin de verdamping het hoogste is, zijn er best wat problemen aan het ontstaan…
O jee!! Dan hebben we niet geboeg voor 7500 jaar maar slechts voor 6500 jaar.

Paniek, auto niet meer wassen, gazon niet meer sproeien!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221497087
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 09:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik probeerde je juist uit te leggen dat je obsessie met drinkwater nu niet zo relevant is.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:10:48 #186
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221497090
Hoe lang stevenen we er al op af nu? :O
pi_221497104
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 10:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik probeerde je juist uit te leggen dat je obsessie met drinkwater nu niet zo relevant is.
Ik heb het eerder ook al uitgelegd maar men is hier op zoek naar sensatie. Feitelijke beschouwingen zijn parels voor de zwijnen
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_221497117
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 10:10 schreef Boca_Raton het volgende:
Hoe lang stevenen we er al op af nu? :O
Al een tijdje. En het wordt vrij praktisch zichtbaar, langs de grote rivieren bijvoorbeeld.
pi_221497371
Voor al degenen in dit topic die nog steeds denken dat het watertekort over drinkwater gaat.

https://www.nu.nl/binnenland/6405207/ondanks-droogte-genoeg-drinkwater-regen-uit-rembrandts-tijd-komt-nu-uit-kraan.html

quote:
Ook al is het al wekenlang zo goed als droog, er zijn geen zorgen over de vraag of er nog water uit de kraan komt. De hele zomer is er nog meer dan voldoende drinkwater, zelfs om de tuin te sproeien (maar doe dat wel bewust).
...
De tien verschillende drinkwaterbedrijven halen het water uit grondwater (60 procent) en uit oppervlaktewater, dus meren en rivieren (40 procent). Dat water uit de grond zit heel diep, soms tot wel 100 meter. Dat is lang geleden als regen op de grond gevallen. "Eén druppel kan er jaren over doen om een meter te zakken", legt Van Zijl uit.
...
Gisteren stroomde via de Rijn en de Maas bij elkaar per seconde zo'n 683 kubieke meter water ons land binnen.

Het is lastig voor te stellen hoeveel dat precies is, maar als we al dat binnenstromende water zouden gebruiken voor drinkwater, dan zouden we na ruim een week al evenveel water hebben als dat drinkwaterbedrijven nu in een jaar uit oppervlaktewater halen.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:38:29 #190
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221497528
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 10:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Voor al degenen in dit topic die nog steeds denken dat het watertekort over drinkwater gaat.

https://www.nu.nl/binnenland/6405207/ondanks-droogte-genoeg-drinkwater-regen-uit-rembrandts-tijd-komt-nu-uit-kraan.html
[..]

Wat een niveau van NU. Rembrandts tijd..

Het water dat we drinken is er al sinds het ontstaan van de aarde.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221497602
quote:
10s.gif Op maandag 3 augustus 2026 16:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 10:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Want water uit het ijsselmeer kan je niet gebruiken om op een akker te sproeien of zoiets?
pi_221498593
Toch ontroerend om te zien dat een groep users die normaal gesproken helemaal mee gaat in de blinde D66 haat jegens de boeren zich nu druk maakt over een paar weken droogte en de gevolgen voor de landbouw.
Het kan verkeren.
-
pi_221498643
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 11:57 schreef quo_ het volgende:
Toch ontroerend om te zien dat een groep users die normaal gesproken helemaal mee gaat in de blinde D66 haat jegens de boeren zich nu druk maakt over een paar weken droogte en de gevolgen voor de landbouw.
Het kan verkeren.
Als er niks meer te vreten is, of te duur, dan trekken ze de keutel weer in...
pi_221498741
In Beieren 50.000 euro boete als je je auto wast lees ik? Hoewel, de T., dus...
  Spellchecker dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:21:48 #195
197773 crew  maily
pi_221499806
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 12:30 schreef nostra het volgende:
In Beieren 50.000 euro boete als je je auto wast lees ik? Hoewel, de T., dus...
*O*
pi_221505158
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 10:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Jaja. Maar op een gegeven moment gaat dat niet meer op he.
pi_221505420
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 10:38 schreef inslagenreuring het volgende:
Wat een niveau van NU.
Dat kan toch allang geen verrassing meer zijn?
pi_221506167
Drinkwater raakt nooit op, je mag ook gewoon de tuin sproeien en je zwembad vullen.

https://www.nu.nl/binnenl(...)uit-kraan.html#nujij
Vakman pur sang
pi_221506703
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 10:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

[..]
Want water uit het ijsselmeer kan je niet gebruiken om op een akker te sproeien of zoiets?
Je kunt het water van het Ijsselmeer inderdaad niet echt laten dalen. Dat heeft anders gevolgen op de huishouding van de polders eromheen. Daarom is bijv het Markermeer ook nooit ingepolderd.
pi_221508026
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 14:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Je kunt het water van het Ijsselmeer inderdaad niet echt laten dalen. Dat heeft anders gevolgen op de huishouding van de polders eromheen. Daarom is bijv het Markermeer ook nooit ingepolderd.
Het kan wel iets natuurlijk. Men heeft het IJsselmeer ook voller laten lopen omdat de droogte op komst was. Juist om het op allerlei plekken het land in te kunnen pompen, zoals nu ook weer gebeurt. Maar ook dat is eindig natuurlijk. Want zoals je terecht stelt heeft een te laag peil daar ook flinke gevolgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')