abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 00:30:18 #76
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221567241
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 00:05 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Gast, flikker eens op met die AI meuk van je :')
toch leuk dan kan zelf jij nog wat leren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221567567
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 00:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
toch leuk dan kan zelf jij nog wat leren
Leren we niets van het aardappel veld waar ik dadelijk in Brabant langs fiets is al 4 weken niet bewatert en zo dood als een pier.

De meeste maïsvelden zijn nog erg laag en zien er ook verdord uit.
pi_221567646
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 22:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
alle nieuwbouw heeft gescheiden rioolwater systemen
Maar er is niemand die jou tegen zal houden als je met een emmertje regenwater je toilet door wilt spoelen
[..]

Dit heeft 0,0 te maken met mijn punt.
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:35:27 #79
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221568154
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 06:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Leren we niets van het aardappel veld waar ik dadelijk in Brabant langs fiets is al 4 weken niet bewatert en zo dood als een pier.

De meeste maïsvelden zijn nog erg laag en zien er ook verdord uit.
o jee
dat zal die boer niet leuk vinden
het loof van het aardappelveld zal dood zijn, maar kan zijn dat het vroege aardappels zijn en ze wel klein zijn maar toch nog geschikt voor consumptie maar dat is ook maar een gok
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 10:00:01 #80
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221568270
quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 22:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klopt en ook drinkwater, voor de tuin of het doorspoelen van het toilet is het zonde om uitgebreid gezuiverd drinkwater te gebruiken. Dus ik zou wel voor zijn om dat hier ook in te voeren.
regenwater is niet zo schoon om je toilet mee door te spoelen ,
beter rechtstreeks van het dak af , de sloot in dan hoeft dat water niet gezuiverd te worden en kan het later weer opgepompt worden

Niet iedereen wil met regenwater het toilet doorspoelen of de afwas doen , zo schoon is dat water niet als het via de dakgoot je huis binnenkomt, maar nogmaals je mag het zelf wel doen

Het is wel geschikt om in je tuin te laten lopen
pi_221586582
Het gaat weer flink regenen
Vroeger werd dit nog blij en licht euforisch gedeeld, het is nl goed nieuws na een droge periode.
Maar anno 2026 niet:

https://www.nu.nl/binnenl(...)verholpen.html#nujij

Het gaat regenen MAAAAR droogte niet verholpen.

1976, een zomer met 2 maanden zonder een drup regen:

quote:
Nederland herademt. Na de meest zinderende en verwoestende zomer in decennia, waarin de bodem letterlijk openbarstte en de zon ongenadig hard toesloeg, is het tij eindelijk definitief gekeerd. De aanhoudende herfstregens van de afgelopen weken hebben het gortdroge landschap getransformeerd..
Let er de komende tijd maar op:
Geen enkele krant/media brengt positief nieuws over “het weer” het moet altijd kut zijn.
Anders breng je de klimaatontkenners in de gelegenheid ofzo.
Vakman pur sang
pi_221586746
1976 had in juni, juli and augustus hier in de buurt 17.1, 14.3 en 23.9 mm regen. Ik weet niet hoe die neerslag binnen de maanden verdeeld was, het scheelt nogal of die 17mm in de eerste or laatste dagen van juni vielen bijv. Dit jaar was het in juni en juli 58.7 en 0.0. De 58.7 in juni viel vrijwel helemaal in de eerste helft. Mei was ook droog met 12mm (44 in mei 1976). Augustus totnu denk ik een mm of 4-5. Twee korte maar hevig buitjes van 5 min. Dus inmiddels al ruim 50 dagen geen neerslag.

Deze kregen we hier een paar dagen geleden. Ineens ging in de hele kroeg bij iedereen zijn telefoon af. Mogelijk dinsdag of woensdag een paar druppels hier, en misschien na komend weekend wat meer, wel wat koeler komende week.

pi_221594282
quote:
Je moet als gemeente toch gewoon dikke doei zeggen. Fuck de gemaakte afspraken, stap maar naar de rechter. Kijk maar wat die er van vindt. Dit is gewoon niet recht te lullen.
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 17 augustus 2026 @ 15:23:16 #85
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_221595237
quote:
je moet er wat voor over hebben om memes te genereren :P

maar serieus, dit is toch gewoon walgelijk dat dit blijkbaar zomaar kan?
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_221595375
quote:
Eigenlijk moet je die centra ook niet toestaan als er geen industriewater aansluiting ligt. Waternet levert dat ook gewoon in bijv de havengebieden.

Industriewater verbruik prima, maar drinkwater is natuurlijk zonde.
pi_221595453
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Koortsdroom op 17-08-2026 16:03:51 ]
  maandag 17 augustus 2026 @ 16:06:46 #88
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221595486
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 15:45 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Eigenlijk moet je die centra ook niet toestaan als er geen industriewater aansluiting ligt. Waternet levert dat ook gewoon in bijv de havengebieden.

Industriewater verbruik prima, maar drinkwater is natuurlijk zonde.
ik heb een compound in Afrika met een deepwell van 40 meter diep met water op 12 meter en de pomp hangt op 25 meter diep en dat water is heerlijk schoon drinkwater

(Je moet het alleen niet koken want dan wordt het bruin van de dode micro organismen)
drinkwater is niet heilig hoor, het is gefilterd toiletwater
pi_221595673
quote:
Vooral de reden ook, Pand is niet groot genoeg. nee dan maak je een groter pand. Ik snap ook niet waarom hier medewerking aan verleend wordt. Niemand neemt toch de waarschuwingen van de drinkwater bedrijven meer serieus.

Hoezo mag ik mijn tuin niet sproeien of verkoeling in mijn zwembad zoeken terwijl dit soort zaken gewoon doorgang vinden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 17 augustus 2026 @ 16:52:35 #90
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221595765
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 16:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Vooral de reden ook, Pand is niet groot genoeg. nee dan maak je een groter pand. Ik snap ook niet waarom hier medewerking aan verleend wordt. Niemand neemt toch de waarschuwingen van de drinkwater bedrijven meer serieus.

Hoezo mag ik mijn tuin niet sproeien of verkoeling in mijn zwembad zoeken terwijl dit soort zaken gewoon doorgang vinden.
Denk ook maar niet dat de dames en heren politici in Den Haag, en de hoge ambtenaren, hun tuintjes laten verdorren en verpieteren.

Do as we say, not as we do.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
pi_221596009
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 16:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dit is natuurlijk ook een onderbuik argument, want er is niemand die jou verbiedt om je tuintje te sproeien. Er geldt voor particulieren op dit moment geen enkele restrictie of verbod. En op het moment dat er verboden worden ingesteld dan is de industrie (en zeker datacenters) de eerste die te horen krijgen dat ze niet meer mogen verbruiken.

Verder kunnen datacentra gewoon lekker de tering genieten, maar de argumenten moeten wel kloppen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_221596979
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 17:33 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk ook een onderbuik argument, want er is niemand die jou verbiedt om je tuintje te sproeien. Er geldt voor particulieren op dit moment geen enkele restrictie of verbod. En op het moment dat er verboden worden ingesteld dan is de industrie (en zeker datacenters) de eerste die te horen krijgen dat ze niet meer mogen verbruiken.

Verder kunnen datacentra gewoon lekker de tering genieten, maar de argumenten moeten wel kloppen.
Ik was in de war met het buitenland. In Nederland idd nog niet afgeroepen. Al wordt er wel elk jaar door Vitens mee gedreigd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221603441
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 13:25 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Je moet als gemeente toch gewoon dikke doei zeggen. Fuck de gemaakte afspraken, stap maar naar de rechter. Kijk maar wat die er van vindt. Dit is gewoon niet recht te lullen.
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 15:23 schreef L3viathan het volgende:

[..]
je moet er wat voor over hebben om memes te genereren :P

maar serieus, dit is toch gewoon walgelijk dat dit blijkbaar zomaar kan?
En in datzelfde Amsterdam gaat een internationaal hockeytoernooi niet meer door omdat het veld niet besproeit mag worden |:(
https://www.at5.nl/artike(...)am-door-sproeiverbod
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 22:09:16 #94
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221603655
quote:

[..]

jre mag gewoon je zwembadje vullen hoor, je buurmans toiletwater is meestal jouw drinkwater

Hier regent momenteel de stront van de dijk af , wel een lekkere schone dijk straks dat wel

Het probleem is niet drinkwater, maar voldoende zoetwater in de delta voor landbouw, natuur, riviervaart en de branden overal
Op 100 meter diep zit water zat
quote:
AI-overzicht
Op een diepte van 100 meter onder het maaiveld bevindt zich in grote delen van Nederland en Vlaanderen inderdaad een overvloed aan grondwater.
Dit diepe water zit opgeslagen in zogenaamde aquifers (watervoerende zandlagen) en is omgeven door beschermende kleilagen.
Kenmerken van grondwater op 100 meter diepte
Hoge zuiverheid:
Omdat het water er soms wel honderden tot duizenden jaren over doet om deze diepte te bereiken, is het biologisch zeer schoon en uitstekend beschermd tegen verontreinigingen van bovenaf.
Constante temperatuur:
De temperatuur op deze diepte is het hele jaar door stabiel, gemiddeld rond de 11°C tot 12°C.Rijk aan mineralen:
Het water bevat vaak veel opgeloste mineralen zoals ijzer, mangaan en kalk.
Toepassingen van deze waterbron
Vanwege de diepte en de constante temperatuur wordt dit water vooral gebruikt voor grootschalige en hoogwaardige toepassingen:
Drinkwaterproductie:
Nederlandse drinkwaterbedrijven winnen hun grondwater uit lagen tussen de 50 en 250 meter diepte.
. Na een eenvoudige filtering van ijzer en kalk is dit direct drinkbaar
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Al wordt er wel elk jaar door Vitens mee gedreigd.
nee dat is niet zo
onderbuikgereutel

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 19-08-2026 11:39:16 ]
  woensdag 19 augustus 2026 @ 10:46:44 #95
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221605471
quote:

[..]
Dit is natuurlijk ook een onderbuik argument, want er is niemand die jou verbiedt om je tuintje te sproeien.
inderdaad
  zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:40:28 #96
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221626740
De paniek is weer voorbij , de schippers op de Rijn varen weer
Voor de snijmais en de aardappels is het te laat om nog een volgroeide oogst te krijgen

voor het fruit geeft niet, die wortelen diep genoeg , en serieuze fruittelers hebben druppelbevloeing

De linkse voedselbossen hebben toch al nooit oogst dus dat dondert niet
De natuur komt er altijd wel weer bovenop , of het nou droogte is of teveel groei door wat extra stikstof

quote:
Nog meer droogtemaatregelen afgeschaald in Nederland door verlossende regen

Opnieuw zijn door de regen van de afgelopen week wat droogtemaatregelen afgeschaald.

Het Hoogheemraadschap van Rijnland laat weten dat "we de waterpeilen terugbrengen naar het normale zomerpeil, we schakelen terug naar de gebruikelijke wateraanvoer en de vispassages gaan weer open". Dit waterschap bestrijkt het gebied van Wassenaar tot Amsterdam en van IJmuiden tot Gouda.

En Waterschap Drents Overijsselse Delta meldt dat de waterstand in de IJssel de afgelopen dagen is gestegen tot boven de kritische waarde bij gemaal Ankersmit in Deventer. Daarom is één pomp van het gemaal weer aangezet. "Dit betekent dat we weer meer water kunnen oppompen om de regio Deventer en een groot deel van Salland van water te voorzien." De tijdelijke noodpomp is uitgezet.

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 22-08-2026 15:22:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')