toch leuk dan kan zelf jij nog wat lerenquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 00:05 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Gast, flikker eens op met die AI meuk van je
Leren we niets van het aardappel veld waar ik dadelijk in Brabant langs fiets is al 4 weken niet bewatert en zo dood als een pier.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 00:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
toch leuk dan kan zelf jij nog wat leren
Dit heeft 0,0 te maken met mijn punt.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 22:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alle nieuwbouw heeft gescheiden rioolwater systemen
Maar er is niemand die jou tegen zal houden als je met een emmertje regenwater je toilet door wilt spoelen
[..]
o jeequote:Op vrijdag 14 augustus 2026 06:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Leren we niets van het aardappel veld waar ik dadelijk in Brabant langs fiets is al 4 weken niet bewatert en zo dood als een pier.
De meeste maïsvelden zijn nog erg laag en zien er ook verdord uit.
regenwater is niet zo schoon om je toilet mee door te spoelen ,quote:Op donderdag 13 augustus 2026 22:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klopt en ook drinkwater, voor de tuin of het doorspoelen van het toilet is het zonde om uitgebreid gezuiverd drinkwater te gebruiken. Dus ik zou wel voor zijn om dat hier ook in te voeren.
Let er de komende tijd maar op:quote:Nederland herademt. Na de meest zinderende en verwoestende zomer in decennia, waarin de bodem letterlijk openbarstte en de zon ongenadig hard toesloeg, is het tij eindelijk definitief gekeerd. De aanhoudende herfstregens van de afgelopen weken hebben het gortdroge landschap getransformeerd..
Je moet als gemeente toch gewoon dikke doei zeggen. Fuck de gemaakte afspraken, stap maar naar de rechter. Kijk maar wat die er van vindt. Dit is gewoon niet recht te lullen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 12:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nieuw datacenter Amsterdam slurpt maar liefst 1,1 miljard liter drinkwater per jaar
Tja......
je moet er wat voor over hebben om memes te genererenquote:Op maandag 17 augustus 2026 12:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nieuw datacenter Amsterdam slurpt maar liefst 1,1 miljard liter drinkwater per jaar
Tja......
Eigenlijk moet je die centra ook niet toestaan als er geen industriewater aansluiting ligt. Waternet levert dat ook gewoon in bijv de havengebieden.quote:Op maandag 17 augustus 2026 12:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Tja......
ik heb een compound in Afrika met een deepwell van 40 meter diep met water op 12 meter en de pomp hangt op 25 meter diep en dat water is heerlijk schoon drinkwaterquote:Op maandag 17 augustus 2026 15:45 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je die centra ook niet toestaan als er geen industriewater aansluiting ligt. Waternet levert dat ook gewoon in bijv de havengebieden.
Industriewater verbruik prima, maar drinkwater is natuurlijk zonde.
Vooral de reden ook, Pand is niet groot genoeg. nee dan maak je een groter pand. Ik snap ook niet waarom hier medewerking aan verleend wordt. Niemand neemt toch de waarschuwingen van de drinkwater bedrijven meer serieus.quote:Op maandag 17 augustus 2026 12:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Tja......
Denk ook maar niet dat de dames en heren politici in Den Haag, en de hoge ambtenaren, hun tuintjes laten verdorren en verpieteren.quote:Op maandag 17 augustus 2026 16:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vooral de reden ook, Pand is niet groot genoeg. nee dan maak je een groter pand. Ik snap ook niet waarom hier medewerking aan verleend wordt. Niemand neemt toch de waarschuwingen van de drinkwater bedrijven meer serieus.
Hoezo mag ik mijn tuin niet sproeien of verkoeling in mijn zwembad zoeken terwijl dit soort zaken gewoon doorgang vinden.
Dit is natuurlijk ook een onderbuik argument, want er is niemand die jou verbiedt om je tuintje te sproeien. Er geldt voor particulieren op dit moment geen enkele restrictie of verbod. En op het moment dat er verboden worden ingesteld dan is de industrie (en zeker datacenters) de eerste die te horen krijgen dat ze niet meer mogen verbruiken.quote:Op maandag 17 augustus 2026 16:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoezo mag ik mijn tuin niet sproeien of verkoeling in mijn zwembad zoeken terwijl dit soort zaken gewoon doorgang vinden.
Ik was in de war met het buitenland. In Nederland idd nog niet afgeroepen. Al wordt er wel elk jaar door Vitens mee gedreigd.quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:33 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook een onderbuik argument, want er is niemand die jou verbiedt om je tuintje te sproeien. Er geldt voor particulieren op dit moment geen enkele restrictie of verbod. En op het moment dat er verboden worden ingesteld dan is de industrie (en zeker datacenters) de eerste die te horen krijgen dat ze niet meer mogen verbruiken.
Verder kunnen datacentra gewoon lekker de tering genieten, maar de argumenten moeten wel kloppen.
quote:Op maandag 17 augustus 2026 13:25 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Je moet als gemeente toch gewoon dikke doei zeggen. Fuck de gemaakte afspraken, stap maar naar de rechter. Kijk maar wat die er van vindt. Dit is gewoon niet recht te lullen.
En in datzelfde Amsterdam gaat een internationaal hockeytoernooi niet meer door omdat het veld niet besproeit mag wordenquote:Op maandag 17 augustus 2026 15:23 schreef L3viathan het volgende:
[..]
je moet er wat voor over hebben om memes te genereren![]()
maar serieus, dit is toch gewoon walgelijk dat dit blijkbaar zomaar kan?
jre mag gewoon je zwembadje vullen hoor, je buurmans toiletwater is meestal jouw drinkwaterquote:Op maandag 17 augustus 2026 17:33 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook een onderbuik argument, want er is niemand die jou verbiedt om je tuintje te sproeien. Er geldt voor particulieren op dit moment geen enkele restrictie of verbod. En op het moment dat er verboden worden ingesteld dan is de industrie (en zeker datacenters) de eerste die te horen krijgen dat ze niet meer mogen verbruiken.
Verder kunnen datacentra gewoon lekker de tering genieten, maar de argumenten moeten wel kloppen.
quote:AI-overzicht
Op een diepte van 100 meter onder het maaiveld bevindt zich in grote delen van Nederland en Vlaanderen inderdaad een overvloed aan grondwater.
Dit diepe water zit opgeslagen in zogenaamde aquifers (watervoerende zandlagen) en is omgeven door beschermende kleilagen.
Kenmerken van grondwater op 100 meter diepte
Hoge zuiverheid:
Omdat het water er soms wel honderden tot duizenden jaren over doet om deze diepte te bereiken, is het biologisch zeer schoon en uitstekend beschermd tegen verontreinigingen van bovenaf.
Constante temperatuur:
De temperatuur op deze diepte is het hele jaar door stabiel, gemiddeld rond de 11°C tot 12°C.Rijk aan mineralen:
Het water bevat vaak veel opgeloste mineralen zoals ijzer, mangaan en kalk.
Toepassingen van deze waterbron
Vanwege de diepte en de constante temperatuur wordt dit water vooral gebruikt voor grootschalige en hoogwaardige toepassingen:
Drinkwaterproductie:
Nederlandse drinkwaterbedrijven winnen hun grondwater uit lagen tussen de 50 en 250 meter diepte.
. Na een eenvoudige filtering van ijzer en kalk is dit direct drinkbaar
nee dat is niet zoquote:Op maandag 17 augustus 2026 19:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Al wordt er wel elk jaar door Vitens mee gedreigd.
inderdaadquote:Op maandag 17 augustus 2026 17:33 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook een onderbuik argument, want er is niemand die jou verbiedt om je tuintje te sproeien.
quote:Nog meer droogtemaatregelen afgeschaald in Nederland door verlossende regen
Opnieuw zijn door de regen van de afgelopen week wat droogtemaatregelen afgeschaald.
Het Hoogheemraadschap van Rijnland laat weten dat "we de waterpeilen terugbrengen naar het normale zomerpeil, we schakelen terug naar de gebruikelijke wateraanvoer en de vispassages gaan weer open". Dit waterschap bestrijkt het gebied van Wassenaar tot Amsterdam en van IJmuiden tot Gouda.
En Waterschap Drents Overijsselse Delta meldt dat de waterstand in de IJssel de afgelopen dagen is gestegen tot boven de kritische waarde bij gemaal Ankersmit in Deventer. Daarom is één pomp van het gemaal weer aangezet. "Dit betekent dat we weer meer water kunnen oppompen om de regio Deventer en een groot deel van Salland van water te voorzien." De tijdelijke noodpomp is uitgezet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |