SPOILER: Zijn ook niet onder een spoiler toegestaanOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Jippie op 25-06-2026 14:05:48 ]
quote:It was only after they shared the video with others did someone alert emergency services who went to the site but could not find the teenager.
It was the following day when construction site workers found Louis in a critical state
Standaard opmerking bij zulke berichten idd....quote:Op donderdag 25 juni 2026 03:07 schreef TheJanitor het volgende:
Blanken vermoorden ook wel eens iemand. En niet alle migranten doen het. Er is dus geen probleem.
Blijkbaar.quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Janken ovet de vermeende 'politieke agenda' is belangrijker dan een racistische moord?
En welke 'politieke agenda' precies?
Ik zie hier alleen mensen die verbaasd zijn en dit afkeuren, op een enkeling na die begint over 'een agenda'.quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Blijkbaar.
Want die agenda wordt er meteen bij gepakt.
Hij keek ze te lang aan?quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:42 schreef DrDentz het volgende:
Was er sprake van provocatie? We weten niet het hele verhaal.
Dat is waar. Misschien heeft de jongen wel een nare opmerking gemaakt. Dan is het logisch dat ze hem doodschopten.quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:42 schreef DrDentz het volgende:
Was er sprake van provocatie? We weten niet het hele verhaal.
Mwahhh als een Jerome Barella een 11 jarig meisje verkracht en vermoord in Frankrijk zes dagen geleden dan slapen we er op FOK! nog een nachtje over om een topic ooit te openenquote:Op donderdag 25 juni 2026 03:07 schreef TheJanitor het volgende:
Blanken vermoorden ook wel eens iemand. En niet alle migranten doen het. Er is dus geen probleem.
Dat gaat niet lukken, dit moet een hele groep worden aangerekend.quote:Op donderdag 25 juni 2026 06:59 schreef mschol het volgende:
Er zit, zo te zien, in iedergeval ook 1 niet import dader bij, dus al het stereotype kan over de schutting
Wie weet heeft hij de profeet wel beledigd. Dan moeten zijn voogden eigenlijk een schadevergoeding betalen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:18 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dat is waar. Misschien heeft de jongen wel een nare opmerking gemaakt. Dan is het logisch dat ze hem doodschopten.
Dat zegt helemaal niemand. Maar kijk vooral weer lekker weg.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat gaat niet lukken, dit moet een hele groep worden aangerekend.
Natuurlijk ben je niet serieus, maar ik vraag me af waar jouw behoefte vandaan komt om zo'n tekst te bedenken.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:07 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wie weet heeft hij de profeet wel beledigd. Dan moeten zijn voogden eigenlijk een schadevergoeding betalen.
Dat komt voort uit een gezonde rationele aversie tegen Abrahamistische religies in het algemeen en de islam in het bijzonder. Achtergebleven opvattingen die mensen stimuleren zich niet te beschaven en te ontwikkelen. Het hoort thuis in de middeleeuwen (en eigenlijk daar ook al niet meer).quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk ben je niet serieus, maar ik vraag me af waar jouw behoefte vandaan komt om zo'n tekst te bedenken.
Het is een gemakkelijke manier om een hele groep aan te vallen, ipv de betreffende individuen verantwoordelijk te houden voor deze moord.quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:43 schreef FlippingCoin het volgende:
We moeten vaststellen dat autochtone jongens, meisjes, mannen en vrouwen inmiddels met enige regelmaat worden mishandeld, vermoord, verkracht en meer door mensen die we kunnen omschrijven als vreemdelingen. Nochtans lijkt dit voor sommigen te impliceren dat autochtonen niet ook zulke vreselijke dingen doen, dan wel dat er geen vreemdelingen zijn die niet debet zijn aan deze gruwelijkheden; beide is natuurlijk niet waar, maar dat maakt dit geen minder urgent probleem. Dat wij al moord en verkrachting hebben in Europa is al erg zat, en ik laat mij herhaaldelijk expliciet uit voor zeer zware straffen voor alle daders. Maar desondanks deze feiten moeten we dit probleem natuurlijk niet onnodig veel groter maken. We hoeven geen vreemdelingen binnen te halen dan wel te houden welke zich ver bovengemiddeld laten verleiden tot zulke vreselijke vergrijpen.
Voor mij lijkt het erop dat de groep mensen die dit niet meer kan accepteren groeit, de protesten groeien in aantal maar ook in aard, steeds vaker gaan ze gepaard met vernieling en geweld. De EU lijkt ook eindelijk in te zien dat er iets moet veranderen, maar ik vraag mij af of dit niet te laat komt. Voor mij staat vast dat we deze eerder benoemde mensen moeten beschermen. De politie kan dit klaarblijkelijk niet aan, getuige alle gevallen waar het gruwelijk uit de hand is gelopen. Wat ik mij af vraag is hoe dit het beste kan gebeuren, moeten we autochtonen meer middelen geven zichzelf te beschermen? Of moeten we meer aansturen op de kwaden uit te zenden zodat wij er hier geen last meer van hebben? Wat in ieder geval moet gebeuren is dat er niet nog meer naar hier komen. Zwaarder straffen lijkt mij hier verder weinig toe voegen, het zal misschien wat voldoening geven, maar voor iets als een onthoofding ga je al zeer lang de gevangenis in terwijl dit schijnbaar niet de beoogde afschrikkende werking heeft.
Precies dit, sommigen gaan er expres aan voorbij dat deze problemen in massa's worden binnengehaald bovenop de problemen die wij al hebben. Dat wordt vervolgend expres verdraaid en verkeerd begrepen naar; jullie doen alsof zij de enige zijn. Wat niemand claimt, dat zijn spoken waar ze zelf tegen beginnen te vechten omdat het anders helemaal geen hout snijdt natuurlijk.quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:43 schreef FlippingCoin het volgende:
We moeten vaststellen dat autochtone jongens, meisjes, mannen en vrouwen inmiddels met enige regelmaat worden mishandeld, vermoord, verkracht en meer door mensen die we kunnen omschrijven als vreemdelingen. Nochtans lijkt dit voor sommigen te impliceren dat autochtonen niet ook zulke vreselijke dingen doen, dan wel dat er geen vreemdelingen zijn die niet debet zijn aan deze gruwelijkheden; beide is natuurlijk niet waar, maar dat maakt dit geen minder urgent probleem. Dat wij al moord en verkrachting hebben in Europa is al erg zat, en ik laat mij herhaaldelijk expliciet uit voor zeer zware straffen voor alle daders. Maar desondanks deze feiten moeten we dit probleem natuurlijk niet onnodig veel groter maken. We hoeven geen vreemdelingen binnen te halen dan wel te houden welke zich ver bovengemiddeld laten verleiden tot zulke vreselijke vergrijpen.
Voor mij lijkt het erop dat de groep mensen die dit niet meer kan accepteren groeit, de protesten groeien in aantal maar ook in aard, steeds vaker gaan ze gepaard met vernieling en geweld. De EU lijkt ook eindelijk in te zien dat er iets moet veranderen, maar ik vraag mij af of dit niet te laat komt. Voor mij staat vast dat we deze eerder benoemde mensen moeten beschermen. De politie kan dit klaarblijkelijk niet aan, getuige alle gevallen waar het gruwelijk uit de hand is gelopen. Wat ik mij af vraag is hoe dit het beste kan gebeuren, moeten we autochtonen meer middelen geven zichzelf te beschermen? Of moeten we meer aansturen op de kwaden uit te zenden zodat wij er hier geen last meer van hebben? Wat in ieder geval moet gebeuren is dat er niet nog meer naar hier komen. Zwaarder straffen lijkt mij hier verder weinig toe voegen, het zal misschien wat voldoening geven, maar voor iets als een onthoofding ga je al zeer lang de gevangenis in terwijl dit schijnbaar niet de beoogde afschrikkende werking heeft.
Duidelijk niet mijn post gelezen daar ik dit expliciet benoem.quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is een gemakkelijke manier om een hele groep aan te vallen, ipv de betreffende individuen verantwoordelijk te houden voor deze moord.
Het gaat hoogstwaarschijnlijk om Algerijnse jongeren die 3e of 4e generatie in Frankrijk zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:51 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Omdat het voorspelbaar is dat een groep op voorhand al aan de statistieken voorbij gaat en dus zware reformatie in hoe we omgaan met deze stroom in de weg staat omdat het botst met hun eigen politieke agenda.
Het land zou veiliger zijn wanneer je grote groepen mensen die oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitsstatistieken niet binnenlaat.
Ze negeren daarbij alle gebeurtenissen die daar niet in passen.quote:
Dat jij nu probeert te vertellen dat het binnenhalen van migranten zelfs tot 3/4 generaties diep voor gigantische problemen zorgt als dit maakt het verhaal inderdaad beter.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het gaat hoogstwaarschijnlijk om Algerijnse jongeren die 3e of 4e generatie in Frankrijk zijn.
Als dat zo is, dan zijn dit geen migranten, maar Franse staatsburgers, geboren in Frankrijk, met ditto ouders.
Maar ja, ze hebben een kleurtje en een ongewenste godsdienst, dus wordt deze vreselijke moord gebruikt als pleidooi om migranten aan te pakken.
En net zoals veel Marokanen hier, nog steeds niet aangepast. En wederom vooral door dat achterhaalde geloof wat ze aanhangen. Leuk dat ze een Frans papiertje hebben, daar is ook alles mee gezegd. We zullen het hier van maandag op dinsdag nacht ook weer zien.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het gaat hoogstwaarschijnlijk om Algerijnse jongeren die 3e of 4e generatie in Frankrijk zijn.
Precies. Hij zegt juist wat het grote probleem is. Zelfs na tientallen jaren zijn er nog grote problenen mee.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:12 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Dat jij nu probeert te vertellen dat het binnenhalen van migranten zelfs tot 3/4 generaties diep voor gigantische problemen zorgt als dit maakt het verhaal inderdaad beter.
Maakt het uit waar ze geboren zijn? Als een hond in een paardenstal wordt geboren is het nog geen paard..quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Had hun vader tegen de muur gespoten ook niet.
Zo kun je alles weg redeneren.
Verder begreep ik dat het om 1 Fransoos en 4 migranten ging.
Edit: waarschijnlijk zelfs om in Frankrijk geboren Algerijnen.
Vermoord Frans meisje Lyhanna (11) ook verkracht, blijkt uit autopsie | Nieuws | AD.nl https://share.google/U6H5zK32ZoJw11SPOquote:Op donderdag 25 juni 2026 12:46 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dan was het topic er niet, maar waren deze 5 immigranten er niet, dan was deze moord er ook niet.
Ah oké ik begrijp waar je aversie vandaan komt. Volgens mij levert het je niks op om rare dingen te verzinnen. Ga jij door die verzinsels positiever of nog negatiever over Abrahamistische religies denken?quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:42 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat komt voort uit een gezonde rationele aversie tegen Abrahamistische religies in het algemeen en de islam in het bijzonder. Achtergebleven opvattingen die mensen stimuleren zich niet te beschaven en te ontwikkelen. Het hoort thuis in de middeleeuwen (en eigenlijk daar ook al niet meer).
Ja als je al gekken genoeg hebt in je eigen land, hoef je er niet meer te gaan halen in andere landen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Vermoord Frans meisje Lyhanna (11) ook verkracht, blijkt uit autopsie | Nieuws | AD.nl https://share.google/U6H5zK32ZoJw11SPO
quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Vermoord Frans meisje Lyhanna (11) ook verkracht, blijkt uit autopsie | Nieuws | AD.nl https://share.google/U6H5zK32ZoJw11SPO
Er zijn ook slechte Fransen dus hebben we er nog meer nodig, snap dat dan.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:23 schreef DrDentz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik probeer effe te bedenken wat je hiermee wil aantonen.
Fransen zijn sowieso vieze moordenaars dus het maakt niet uit?
En zo zien we rechts Nederland weer.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:22 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja als je al gekken genoeg hebt in je eigen land, hoef je er niet meer te gaan halen in andere landen.
Nu zijn er idd 2 dood.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Vermoord Frans meisje Lyhanna (11) ook verkracht, blijkt uit autopsie | Nieuws | AD.nl https://share.google/U6H5zK32ZoJw11SPO
Onder rechtse regeringen zijn sinds 2017 talloze zedenzaken op de plank blijven liggen. Wanneer een vrouw naar de politie stapt om aangifte te doen van verkrachting wordt ze vaak niet serieus genomen. Maar blijf vooral links de schuld geven van misdrijven.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:27 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
[..]
Expres van de domme houden en doen alsof je het niet begrijpt en selectief lezen.. zo kennen we links weer.
Vraag is of ze zich ook zo voelen. Ik denk dat we daar het antwoord op weten en nee dat heeft niets met 'witte schuld' te maken.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het gaat hoogstwaarschijnlijk om Algerijnse jongeren die 3e of 4e generatie in Frankrijk zijn.
Als dat zo is, dan zijn dit geen migranten, maar Franse staatsburgers, geboren in Frankrijk, met ditto ouders.
Maar ja, ze hebben een kleurtje en een ongewenste godsdienst, dus wordt deze vreselijke moord gebruikt als pleidooi om migranten aan te pakken.
Het maakt hem niks uit, hij reageert altijd ontwijkend, of off topic. Maakt niet uit dat je gelijk hebt, boeit hem niet. Zo zie je er veel. Ze proberen snel over te gaan op een ander onderwerp en gooien een willekeurige jij bak op. Alles om de waarheid niet onder ogen te zien. Zie je in de politiek toch ook heel vaak. Zowel bij links als rechts trouwens.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:30 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
De hypocrisie laten zien is niet happen. Hij gebruikt een verkracht 11 jarig meisje als tool om migranten te beschermen. Hij had een topic kunnen starten met het nieuws dat hij had gevonden en dit zo onder de aandacht brengen, maar hij gebruikt haar liever als 'gotcha'. Veel afschuwelijke wordt het niet.
Waaruit maak je op dat de frequentie is toegenomen?quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:35 schreef HeatWave het volgende:
Hier gaan we weer, waar "we" voorheen hooguit 1 keer per maand zo'n "incident" hadden waar we 30 topics over volschreven vol verontwaardiging is het inmiddels vrijwel letterlijk ELKE DAG raak.
Dus de nieuwe tactiek is inmiddels overduidelijk op FOK!, de usual suspects weten dat ze het op inhoud niet meer kunnen winnen dus gaan ze janken om censuur en schuimbekkend krijsen in FB dat FOK! zo hard is geworden, zo rechts!!!
Nee kuttekop, de toon is nauwelijks veranderd, de frequentie van deze walgelijke daden is toegenomen!
Dat hep op Feesboek gestaan! en op X!quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Waaruit maak je op dat de frequentie is toegenomen?
Alleen al, en dus niet uitsluitend, jouw bijdragen, elke dag weer, dag in, dag uit, om de ellende van de dag goed te pratenquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Waaruit maak je op dat de frequentie is toegenomen?
Puike onderbouwing wel hoor. Dus jij stelt dat migranten vaker misdrijven plegen en onderbouwt dit op basis van mijn posts waarin ik migranten verdedig.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alleen al, en dus niet uitsluitend, jouw bijdragen, elke dag weer, dag in, dag uit, om de ellende van de dag goed te praten.
Zou je denken dat Heatwave daar vaak op zit?quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat hep op Feesboek gestaan! en op X!
Frankrijk heeft net als Nederland vrijheid van Godsdienst.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:13 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
En net zoals veel Marokanen hier, nog steeds niet aangepast. En wederom vooral door dat achterhaalde geloof wat ze aanhangen. Leuk dat ze een Frans papiertje hebben, daar is ook alles mee gezegd. We zullen het hier van maandag op dinsdag nacht ook weer zien.
quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is de agenda die jij pusht.
Een hele groep verantwoordelijk houden voor de misdrijven van een individu.
Iemand die in Nederland wordt geboren uit Nederlandse ouders is geen migrant toch?quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:14 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maakt het uit waar ze geboren zijn? Als een hond in een paardenstal wordt geboren is het nog geen paard..
Witte schuld?quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:36 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Vraag is of ze zich ook zo voelen. Ik denk dat we daar het antwoord op weten en nee dat heeft niets met 'witte schuld' te maken.
Zou het kunnen omdat asiel een hot item is?quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Prima onderbouwing inmiddels, alleen jij ziet het niet.
Zoals ik zei, dit soort dingen waren voorheen zeldzaam, leverden 30 topics op, nu hebben we de tijd niet eens, want het volgende gruwelijke incident, onthoofding ofzo, dient zich weer aan.
Dat jij nu weer lekker de taqiyya-adept uithangt doet daar niets aan af. Lekker wauwelen over feesboek en onderbuik en klachten in FB, meer heb je niet inmiddels.
Tot het volgende dode kind, en door.
Wanneer ze goed geïntegreerd zijn zoals de meeste culturen die geen achterhaald geloof aanhangen, direct doen als ze hierheen komen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoeveel generaties moeten hier geboren zijn voordat je ze niet meer als migrant ziet?
Problemen veroorzaakt door migranten kinderen zijn migratieproblemen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Iemand die in Nederland wordt geboren uit Nederlandse ouders is geen migrant toch?
Hier gaat het mogelijk om Franse staatsburgers, geboren in Frankrijk uit Franse staatsburgers die ook in Frankrijk zijn geboren.
Hoeveel generaties moeten hier geboren zijn voordat je ze niet meer als migrant ziet?
En wat is de reden hiervan?quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:52 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Echt. Het is geen enkele meer. Hou toch op man. Verkrachtingen, diefstal, onthoofding. Eerwraak. Mag geen een nieuws meer worden genoemd.
Ja dit zijn duidelijke manieren om je monddood te maken, precies wat @Wantie probeerde eigenlijk.quote:Op donderdag 25 juni 2026 12:48 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Precies dit, sommigen gaan er expres aan voorbij dat deze problemen in massa's worden binnengehaald bovenop de problemen die wij al hebben. Dat wordt vervolgend expres verdraaid en verkeerd begrepen naar; jullie doen alsof zij de enige zijn. Wat niemand claimt, dat zijn spoken waar ze zelf tegen beginnen te vechten omdat het anders helemaal geen hout snijdt natuurlijk.
Dat we een boel verkrachters binnenhalen waar velen graag en terecht een stop zien betekent niet dat dit een argument was om soft te gaan op verkrachters die hier al zijn van welke afkomst dan ook.
Dweilen is alleen handiger met de kraan grotendeels dicht.
Dus als een Nederlander in Frankrijk een misdrijf pleegt, dan ben jij als Nederlander ook verantwoordelijk?quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:52 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Echt. Het is geen enkele meer. Hou toch op man. Verkrachtingen, diefstal, onthoofding. Eerwraak. Mag geen een nieuws meer worden genoemd.
Als het aan hun ligt moeten we ook Mark Rutte (indische/japanse roots), Paternotte (franse roots), Yesilgoz (turks-koerdische roots), Baudet (frans-indische roots) en Wilders (indische roots deporteren).quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Iemand die in Nederland wordt geboren uit Nederlandse ouders is geen migrant toch?
Hier gaat het mogelijk om Franse staatsburgers, geboren in Frankrijk uit Franse staatsburgers die ook in Frankrijk zijn geboren.
Hoeveel generaties moeten hier geboren zijn voordat je ze niet meer als migrant ziet?
Als Nederlanders dit structureel doen, oververtegenwoordig zijn in verkrachtingszaken, diefstal. Dan lijkt mij dat een zeer terecht label en zal het toerisme snel afnemen ja. Dus nogmaals, vertel mij waarom moeten we doorgaan met het impoteren van mensen uit de 3e wereld die oververtegenwoordig zijn in de criminaliteit? Waarom, waarom? Het levert niets op, en je haalt meer criminaliteit en middeleeuws denken binnen. Dus nogmaals, waarom?quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus als een Nederlander in Frankrijk een misdrijf pleegt, dan ben jij als Nederlander ook verantwoordelijk?
Heb jij een peer reviewed bron waaruit dit blijkt?quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:01 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Als Nederlanders dit structureel doen, oververtegenwoordig zijn in verkrachtingszaken, diefstal. Dan lijkt mij dat een zeer terecht label en zal het toerisme snel afnemen ja.
Want in de Franse cultuur komt geen misdaad voor?quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:55 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Wanneer ze goed geïntegreerd zijn zoals de meeste culturen die geen achterhaald geloof aanhangen, direct doen als ze hierheen komen.
Ahhhh daar is ie weer. Er is al tuig genoeg, veel te veel. Laten we dat eerst aanpakken.,En het laatste wat we moeten willen is nog meer rotzooi binnenhalen. Zeker uit 3e wereldlanden, met een achterhaald geloof + hekel aan het westen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Want in de Franse cultuur komt geen misdaad voor?
Kwam dit bericht op facebook tegen, met direct eronder een reactie: Met welk doel dit bericht geplaatst werd?quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:38 schreef RamboDirk het volgende:
Zoveelste hate crime die niet zo genoemd mag worden.
Gebeurt deze groepsmishandeling structureel in Frankrijk?quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:01 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Als Nederlanders dit structureel doen, oververtegenwoordig zijn in verkrachtingszaken, diefstal. Dan lijkt mij dat een zeer terecht label en zal het toerisme snel afnemen ja. Dus nogmaals, vertel mij waarom moeten we doorgaan met het impoteren van mensen uit de 3e wereld die oververtegenwoordig zijn in de criminaliteit? Waarom, waarom?
Hoezo halen we meer misdaad binnen?quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:04 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ahhhh daar is ie weer. Dus moeten we meer misdaad binnnenhalen?
Jezus. Als we deze retoriek gebruiken is iedere moord in Amerika veroorzaakt door immigranten.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:55 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Problemen veroorzaakt door migranten kinderen zijn migratieproblemen.
Uit welke haat is de jongen vermoord?quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:38 schreef RamboDirk het volgende:
Zoveelste hate crime die niet zo genoemd mag worden.
Volgens werd er in de reacties al verwezen naar links en naar migratieknuffelaars. Heb het over de zinloze moord op zo'n jongen in plaats van stemming maken en bevolkingsgroepen en hun moeder te beschuldigen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Janken ovet de vermeende 'politieke agenda' is belangrijker dan een racistische moord?
En welke 'politieke agenda' precies?
Inderdaad. Helemaal omdat de onderliggende insinuatie is dat die mensen niet net zo goed zo zwaar mogelijk wil straffen en het liefste de wet nog aanpast om ze nog zwaarder te straffen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:33 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat is een reflex die ik vaak zie eigenlijk, zodra een migrant iets naars doet zie je op social media heel veel buitenlandse namen die beginnen over Hollandse pedo's die kinderen misbruiken hier en in Thailand. Het onderwerp moet dan snel verlegd worden.
Yup, en grotendeels door Europese migrantenquote:Op donderdag 25 juni 2026 14:09 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Jezus. Als we deze retoriek gebruiken is iedere moord in Amerika veroorzaakt door immigranten.
Hoe was jouw post tegengas als jij mij precies beschuldigt van hetgeen ik expliciet schrijf niet te bedoelen? Dat is geen discussie, dat is geen tegengas, dat is met valse voorstellingen de discussie doodmaken.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Monddood maken nog wel.
Het wordt steeds gekker.
Monddood maken is er voor zorgen dat dit topic wordt verwijderd.
Dan is het monddood.
Ik doe dat niet, ik ga hierover in discussie.
Met als gevolg dat dit topic veel interactie heeft, en daardoor hoog op de site komt te staan.
Kijk, als je niet tegen tegengas kunt, dan moet je niet discussiëren op een forum.
Ze komen anders omstebeurten excuses en geld ophalen voor acties gepleegd door mensen die al honderden jaren niet meer op deze aardkloot lopen. Dus die kant op schijnt er klaarblijkelijk wel een verhaal te zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:09 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Jezus. Als we deze retoriek gebruiken is iedere moord in Amerika veroorzaakt door immigranten.
We zullen dus afstand moeten doen van de Biblebelt en andere streken waar geloof nog centraal staat.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:55 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Wanneer ze goed geïntegreerd zijn zoals de meeste culturen die geen achterhaald geloof aanhangen, direct doen als ze hierheen komen.
Misschien is het genoeg zodra de mensen die de ogen wel open hebben eindelijk eens kunnen communiceren als een volwassen iemandquote:Op donderdag 25 juni 2026 01:56 schreef TwenteFC het volgende:
Weer een slachtoffer van de <Knip> 'empathie'.Wanneer is het genoeg?
Wij zijn Frankrijk niet hè.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:04 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ahhhh daar is ie weer. Er is al tuig genoeg, veel te veel. Laten we dat eerst aanpakken.,En het laatste wat we moeten willen is nog meer rotzooi binnenhalen. Zeker uit 3e wereldlanden, met een achterhaald geloof + hekel aan het westen.
Wat de reden ook was, is er een gegronde reden om op iemands hoofd te blijven trappen als hij al out is?quote:Op donderdag 25 juni 2026 08:42 schreef DrDentz het volgende:
Was er sprake van provocatie? We weten niet het hele verhaal.
In feite is van A tot Z geen gegronde reden te vinden.quote:Op donderdag 25 juni 2026 19:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat de reden ook was, is er een gegronde reden om op iemands hoofd te blijven trappen als hij al out is?
quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Waaruit maak je op dat de frequentie is toegenomen?
Het is niet alleen iets Frans. Het is een probleem wat in heel West-Europa speelt. Maar eens dat wij ons alleen op onszelf moeten richten.quote:Op donderdag 25 juni 2026 19:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wij zijn Frankrijk niet hè.
Dus laten de Fransen zelf hun criminaliteit maar oplossen.
Als Nederlanders aan de lopende band misdaden plegen in Frankrijk zou ik me daar zeker voor schamen ja.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus als een Nederlander in Frankrijk een misdrijf pleegt, dan ben jij als Nederlander ook verantwoordelijk?
Beetje moeilijk met deze temperaturen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:17 schreef Jippie het volgende:
Veegslotje-ga eerst maar even afkoelen allemaal.
Mwah, mwah. Wat velen met name opmerken is de sterke oververtegenwoordiging van bepaalde groepen in (gewelddadige) criminaliteit. Ik heb dit met betrekking tot Nederland al vaker onderbouwd, zoals in deze post of deze post.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:10 schreef Jippie het volgende:
[..]
Volgens werd er in de reacties al verwezen naar links en naar migratieknuffelaars. Heb het over de zinloze moord op zo'n jongen in plaats van stemming maken en bevolkingsgroepen en hun moeder te beschuldigen.
On-topic: Dat de daders mogen knetteren in de hel.
Weet je Howard ik heb niets met de schuld toeschuiven naar links of rechts om vervolgens users elkaar in de haren te zien vliegen. De daders zijn de enige schuldigen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 19:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, mwah. Wat velen met name opmerken is de sterke oververtegenwoordiging van bepaalde groepen in (gewelddadige) criminaliteit. Ik heb dit met betrekking tot Nederland al vaker onderbouwd, zoals in deze post of deze post.
En dat er vanuit linkse contreien een sterke neigingen is tot het altijd willen beschermen van dit migranten en het tevens erg barmhartig denken over migratie is natuurlijk een feit.
Het zijn mensen uit deze kringen die graag meer migratie zien en met bordjes als 'no human is illegal' of 'migrants welcome' staan te paraderen. Als je dan weet dat mensen met een migratieachtergrond een énorme oververtegenwoordiging kennen in de criminaliteit, te vaak slecht integreren en hier vooral voor economische redenen komen, dan vraag je je af waarom velen aan de progressieve en linkerkant van het politieke spectrum zo staan te trappelen voor meer van deze mensen.
Het is ook een sentiment dat we nergens anders ter wereld zien, het is een uniek Westers fenomeen. Want nergens anders ter wereld zien we grote groepen autochtonen/inheemsen die graag meer vreemdelingen willen, ondanks dat deze vreemdelingen aantoonbaar slecht integreerden en zich disproportioneel misdragen.
Klopt, ajbquote:Op donderdag 25 juni 2026 19:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Beetje moeilijk met deze temperaturen.
Dat zegt ook niemand volgens mij. Een oververtegenwoordiging wil niet zeggen dat iedereen zich misdraagt.quote:Op donderdag 25 juni 2026 19:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
Weet je Howard ik heb niets met de schuld toeschuiven naar links of rechts om vervolgens users elkaar in de haren te zien vliegen. De daders zijn de enige schuldigen.
In dit geval lijken het daders met een migranten achtergrond te zijn, dat kan gewoon benoemd worden. Maar om nou te doen of er in elke shoarmatent op de hoek alleen maar zware criminelen werken gaat mij te ver.
Gelukkig zegt ook niet iedereen dat, maar ik kom het absoluut tegen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 19:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zegt ook niemand volgens mij. Een oververtegenwoordiging wil niet zeggen dat iedereen zich misdraagt.
Inderdaad, maar het betekent wel dat er wel heel veel rotte appels in bepaalde bevolkingsgroepen zitten. Algerijnen hebben al geen al te beste reputatie in Frankrijk, en dit soort gevallen maakt het er niet beter op. Hetzelfde kan gezegd worden over Marokkanen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 19:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zegt ook niemand volgens mij. Een oververtegenwoordiging wil niet zeggen dat iedereen zich misdraagt.
Algerijnen hebben nergens een goede reputatie, zelfs op het WK weet men zich te misdragen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 19:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Inderdaad, maar het betekent wel dat er wel heel veel rotte appels in bepaalde bevolkingsgroepen zitten. Algerijnen hebben al geen al te beste reputatie in Frankrijk, en dit soort gevallen maakt het er niet beter op. Hetzelfde kan gezegd worden over Marokkanen.
Met die beelden was ik al bekend, maar Argentijnen slaan in ieder geval terug..quote:Op donderdag 25 juni 2026 20:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Algerijnen hebben nergens een goede reputatie, zelfs op het WK weet men zich te misdragen.
[ twitter ]
En dit soort gedrag zien we natuurlijk eigenlijk overal van Noord-Afrikanen. Maar genoeg Westerlingen die maar wat graag met zulke volkeren gaan knuffelen.
En wat is je bewijs dat dit soort misdrijven aan de lopende band worden gepleegd in Frankrijk door migranten uit 1 bepaald land?quote:Op donderdag 25 juni 2026 19:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als Nederlanders aan de lopende band misdaden plegen in Frankrijk zou ik me daar zeker voor schamen ja.
Ik zie 5 Algerijnen, brothers in arms. Ook daar hebben ze niet allemaal dezelfde huidskleur he. Dit is gewoon een hatecrime, maar blijf vooral lekker wegkijken, totdat het jezelf overkomt.quote:Op donderdag 25 juni 2026 21:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
En wat is je bewijs dat dit soort misdrijven aan de lopende band worden gepleegd in Frankrijk door migranten uit 1 bepaald land?
Als ik de video van Jippie bekijk, dan zie ik 3 verschillende etniciteiten, waarbij 1 volgens mij Frans is
Ik zie 3 personen in de video van Jippie.quote:Op donderdag 25 juni 2026 21:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zie 5 Algerijnen, brothers in arms. Ook daar hebben ze niet allemaal dezelfde huidskleur he. Dit is gewoon een hatecrime, maar blijf vooral lekker wegkijken, totdat het jezelf overkomt.
Ja, precies.quote:Op donderdag 25 juni 2026 20:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Algerijnen hebben nergens een goede reputatie, zelfs op het WK weet men zich te misdragen.
[ twitter ]
En dit soort gedrag zien we natuurlijk eigenlijk overal van Noord-Afrikanen. Maar genoeg Westerlingen die maar wat graag met zulke volkeren gaan knuffelen.
En terecht dat daar naar verwezen wordt. Dat is de oorzaak ook dat die moordenaars hier zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:10 schreef Jippie het volgende:
[..]
Volgens werd er in de reacties al verwezen naar links en naar migratieknuffelaars. Heb het over de zinloze moord op zo'n jongen in plaats van stemming maken en bevolkingsgroepen en hun moeder te beschuldigen.
On-topic: Dat de daders mogen knetteren in de hel.
Die moordenaars zijn hier niet, die zijn in Frankrijk, waarbij Algerije een voormalige kolonie is. Met als gevolg dat je veel Algerijnen in Frankrijk hebt.quote:Op donderdag 25 juni 2026 22:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En terecht dat daar naar verwezen wordt. Dat is de oorzaak ook dat die moordenaars hier zijn.
Durf wel te stellen dat zonder die eeuwige welkom in mijn landiers, had Louis nog geleefd.
Nog steeds hoef je die algarijnen niet binnen te laten of houden. Willen toch een onafhankelijk land zijn? Zoek het maar uit dan.quote:Op donderdag 25 juni 2026 22:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die moordenaars zijn hier niet, die zijn in Frankrijk, waarbij Algerije een voormalige kolonie is. Met als gevolg dat je veel Algerijnen in Frankrijk hebt.
Net zoals we hier veel Surinamers hebben.
Dus had Frankrijk Algerije niet als kolonie gehad, dan waren deze moordenaars nooit in Frankrijk geboren.
En zo kun je alles weg redeneren.
Het gaat hoogstwaarschijnlijk om Franse staatsburgers, geboren in Frankrijk.quote:Op donderdag 25 juni 2026 22:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog steeds hoef je die algarijnen niet binnen te laten of houden. Willen toch een onafhankelijk land zijn? Zoek het maar uit dan.
Dat is de correcte logica.
Vind dat een stompzinnige conclusie.quote:Op donderdag 25 juni 2026 22:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En terecht dat daar naar verwezen wordt. Dat is de oorzaak ook dat die moordenaars hier zijn.
Zie boven.quote:Durf wel te stellen dat zonder die eeuwige welkom in mijn landiers, had Louis nog geleefd.
Allemaal leuk en aardig, maar als we bijvoorbeeld in Nederland kijken naar de Marokkanen: die zijn hier gekomen dankzij een overeenkomst met Marokko die door het rechtse kabinet De Jong is ondertekend.quote:Op donderdag 25 juni 2026 19:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, mwah. Wat velen met name opmerken is de sterke oververtegenwoordiging van bepaalde groepen in (gewelddadige) criminaliteit. Ik heb dit met betrekking tot Nederland al vaker onderbouwd, zoals in deze post of deze post.
En dat er vanuit linkse contreien een sterke neigingen is tot het altijd willen beschermen van dit migranten en het tevens erg barmhartig denken over migratie is natuurlijk een feit.
Het zijn mensen uit deze kringen die graag meer migratie zien en met bordjes als 'no human is illegal' of 'migrants welcome' staan te paraderen. Als je dan weet dat mensen met een migratieachtergrond een énorme oververtegenwoordiging kennen in de criminaliteit, te vaak slecht integreren en hier vooral voor economische redenen komen, dan vraag je je af waarom velen aan de progressieve en linkerkant van het politieke spectrum zo staan te trappelen voor meer van deze mensen.
Het is ook een sentiment dat we nergens anders ter wereld zien, het is een uniek Westers fenomeen. Want nergens anders ter wereld zien we grote groepen autochtonen/inheemsen die graag meer vreemdelingen willen, ondanks dat deze vreemdelingen aantoonbaar slecht integreerden en zich disproportioneel misdragen.
Het zijn geen Algerijnen, maar Fransen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 22:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog steeds hoef je die algarijnen niet binnen te laten of houden. Willen toch een onafhankelijk land zijn? Zoek het maar uit dan.
Dat is de correcte logica.
Het wangedrag is opvallend hardnekkig inderdaad.quote:Op donderdag 25 juni 2026 22:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar als we bijvoorbeeld in Nederland kijken naar de Marokkanen: die zijn hier gekomen dankzij een overeenkomst met Marokko die door het rechtse kabinet De Jong is ondertekend.
En de Marokkaanse probleemjongeren in Nederland; dat zijn over het algemeen geen Marokkanen die net in Nederland wonen.
Dat betreft de derde generatie Marokkanen.
Oftewel Nederlandse staatsburgers, met Marokkaanse roots, die hier geboren zijn.
Nope, maar wel leuk geprobeerd.quote:Op donderdag 25 juni 2026 22:19 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Het wangedrag is opvallend hardnekkig inderdaad.
Nee, Marokkanen zijn hier in grote getale gekomen doordat het enige uitgesproken kabinet Den Uyl, een links kabinet, de wervingsovereenkomst met Marokko introk en veel Marokkanen die hier tijdelijk zouden zijn, niet meer terugwilde en al hun familie lieten overkomen. Dit is inmiddels al meerdere uitgelegd en velen blijven hier maar over liegen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 22:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar als we bijvoorbeeld in Nederland kijken naar de Marokkanen: die zijn hier gekomen dankzij een overeenkomst met Marokko die door het rechtse kabinet De Jong is ondertekend.
En de Marokkaanse probleemjongeren in Nederland; dat zijn over het algemeen geen Marokkanen die net in Nederland wonen.
Dat betreft de derde generatie Marokkanen.
Oftewel Nederlandse staatsburgers, met Marokkaanse roots, die hier geboren zijn.
Nee, dat zijn Algerijnen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 22:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het zijn geen Algerijnen, maar Fransen.
Ik denk dat ze zelf heel anders hierover denkenquote:Op donderdag 25 juni 2026 22:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het zijn geen Algerijnen, maar Fransen.
Nee, Frabseiquote:Op donderdag 25 juni 2026 22:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, Marokkanen zijn hier in grote getale gekomen doordat het enige uitgesproken kabinet Den Uyl, een links kabinet, de wervingsovereenkomst met Marokko introk en veel Marokkanen die hier tijdelijk zouden zijn, niet meer terugwilde en al hun familie lieten overkomen. Dit is inmiddels al meerdere uitgelegd en velen blijven hier maar over liegen.
En als de Marokkanen die in Nederland wonen Nederlanders zijn, waarom juicht men dan voor Marokko? En spreekt over 'wij' als het Marokkaanse leftal speelt. De NOS had hier recent nog een reportage over.
Marokkaanse voetbaltalenten die geboren worden en opgroeien in Nederland, kiezen voor Marokko, niet voor Nederland, een enkele uitzondering daargelaten. Het zijn dan ook geen Nederlanders, maar Marokkanen met een Nederlands paspoort.
[..]
Nee, dat zijn Algerijnen.
Jij kunt niet voor anderen denken.quote:Op donderdag 25 juni 2026 22:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zelf heel anders hierover denken
Je reduceert nationaliteit tot een papiertje. Daarmee hou je enkel jezelf voor de gek. Cultureel hebben veel mensen in Europa met een migratieachtergrond niets met het land waarin ze leven en ligt hun hart bij het land van herkomst. Dat mag natuurlijk, maar laten we dan ook benoemen wat deze mensen zijn: Marokkanen, Algerijnen, Turken etc.quote:Op donderdag 25 juni 2026 22:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, Frabsei
Geboren in Frankrijk. Franse staatsburgers.
Net zo goed als dat hier geborene van Marokkaanse afkomst Nederlandse staatsburgers zijn.
Dat ze een dubbele nationaliteit hebben komt omdat Marokko een kind met 1 of 2 ouders met de Marokkaanse nationaliteit automatisch ziet als een Marokkaans staatsburger.
Dat Marokkaanse Nederlanders hun roots niet uit het oog verliezen is verder hun goed recht.
Dat zie je ook met Europeanen in bijvoorbeeld de VS. Die nog steeds trots zijn dat ze bijvoorbeeld Ierse roots hebben.
En zoals je zelf al aangeeft: niet elke voetballer met de Marokkaanse nationaliteit komt in het Marokkaanse elftal.
In Frankrijk zie je dat ook met Algerijnse spelers.
Hoe kunnen Zinedine Zidane en Khalid Boulahrouz voor respectievelijk Frankrijk en Nederland uitkomen als ze geen staatsburger van die landen zijn?
Khalid en Zinedine maakten hun keuze destijds in een hele andere wereld natuurlijk.quote:Op donderdag 25 juni 2026 22:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, Frabsei
Geboren in Frankrijk. Franse staatsburgers.
Net zo goed als dat hier geborene van Marokkaanse afkomst Nederlandse staatsburgers zijn.
Dat ze een dubbele nationaliteit hebben komt omdat Marokko een kind met 1 of 2 ouders met de Marokkaanse nationaliteit automatisch ziet als een Marokkaans staatsburger.
Dat Marokkaanse Nederlanders hun roots niet uit het oog verliezen is verder hun goed recht.
Dat zie je ook met Europeanen in bijvoorbeeld de VS. Die nog steeds trots zijn dat ze bijvoorbeeld Ierse roots hebben.
En zoals je zelf al aangeeft: niet elke voetballer met de Marokkaanse nationaliteit komt in het Marokkaanse elftal.
In Frankrijk zie je dat ook met Algerijnse spelers.
Hoe kunnen Zinedine Zidane en Khalid Boulahrouz voor respectievelijk Frankrijk en Nederland uitkomen als ze geen staatsburger van die landen zijn?
Hoeveel generaties moeten jij en jouw kinderen in China verblijven tot dat jij eindelijk wordt gezien als Chinees?quote:Op donderdag 25 juni 2026 22:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het gaat hoogstwaarschijnlijk om Franse staatsburgers, geboren in Frankrijk.
Waarvan de ouders ook Franse staatsburgers zijn, mogelijk ook geboren in Frankrijk.
Hoeveel generaties wil je terug gaan voordat iemand echt wordt gezien als inwoner van, in dit geval, Frankrijk?
Tja, of je het nu leuk vindt of niet, het zijn Nederlandse staatsburgers.quote:Op donderdag 25 juni 2026 22:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je reduceert nationaliteit tot een papiertje. Daarmee hou je enkel jezelf voor de gek. Cultureel hebben veel mensen in Europa met een migratieachtergrond niets met het land waarin ze leven en ligt hun hart bij het land van herkomst. Dat mag natuurlijk, maar laten we dan ook benoemen wat deze mensen zijn: Marokkanen, Algerijnen, Turken etc.
Den Uyl voerde inderdaad een wervingsstop in.quote:Op donderdag 25 juni 2026 22:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, Marokkanen zijn hier in grote getale gekomen doordat het enige uitgesproken kabinet Den Uyl, een links kabinet, de wervingsovereenkomst met Marokko introk en veel Marokkanen die hier tijdelijk zouden zijn, niet meer terugwilde en al hun familie lieten overkomen. Dit is inmiddels al meerdere uitgelegd en velen blijven hier maar over liegen.
Eentje.quote:Op donderdag 25 juni 2026 22:52 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Hoeveel generaties moeten jij en jouw kinderen in China verblijven tot dat jij eindelijk wordt gezien als Chinees?
Dus?quote:Op donderdag 25 juni 2026 22:50 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Khalid en Zinedine maakten hun keuze destijds in een hele andere wereld natuurlijk.
Omdat van de huidige generatie nieuwkomers en nakomelingen een grote groep een veel sterkere binding heeft met het land van herkomst dan met het land van residentie.quote:Op donderdag 25 juni 2026 23:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus?
Waarom waren zij wel Franse en Nederlandse staatsburgers, en de huidige generatie niet?
Overheidsdocumenten zijn allesbepalend. Ook al ziet iemand zichzelf volledig als Marokkaan en uit hij zich ook zo in zijn dagelijks leven, als overheidsdocumenten zeggen dat het een Nederlander is dan is dat zo.quote:Op donderdag 25 juni 2026 23:00 schreef UitStraling het volgende:
Het is een vreemd soort leugen om te framen dat deze jongeren gewoon Fransen zijn.
Zodra we in NL de mogelijkheid tot een dubbel paspoort afschaffen, zijn het ineens vrijwel allemaal geen Nederlanders meer.quote:Op donderdag 25 juni 2026 23:23 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Overheidsdocumenten zijn allesbepalend. Ook al ziet iemand zichzelf volledig als Marokkaan en uit hij zich ook zo in zijn dagelijks leven, als overheidsdocumenten zeggen dat het een Nederlander is dan is dat zo.
Net zoals transgenders weer hun geboortegeslacht worden indien ze onder Trump nieuwe overheidsdocumenten aanvragen.
Dit is natuurlijk onzin in het geval van Marokkanen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 23:23 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Overheidsdocumenten zijn allesbepalend. Ook al ziet iemand zichzelf volledig als Marokkaan en uit hij zich ook zo in zijn dagelijks leven, als overheidsdocumenten zeggen dat het een Nederlander is dan is dat zo.
Net zoals transgenders weer hun geboortegeslacht worden indien ze onder Trump nieuwe overheidsdocumenten aanvragen.
In jouw ogen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 22:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het zijn geen Algerijnen, maar Fransen.
Exact. Afstand doen van.quote:Op donderdag 25 juni 2026 23:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Eentje.
Als jij trouwt met een Chinees, je permanent vestigt in China en afstand doet van de Nederlandse nationaliteit; dan kun je Chinees staatsburger worden.
T
Keuzes die ze maken.quote:Op donderdag 25 juni 2026 23:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus?
Waarom waren zij wel Franse en Nederlandse staatsburgers, en de huidige generatie niet?
Jouw mening. Realiteit zegt wat anders.quote:Op donderdag 25 juni 2026 22:12 schreef Jippie het volgende:
[..]
Vind dat een stompzinnige conclusie.
[..]
Zie boven.
Het wordt als een grote schande gezien in Marokko om dit te doen, juridisch is het opgeven van de nationaliteit ook erg lastig. In Marokko worden de kinderen van Marokkanen in het buitenland ook gewoon als Marokkanen gezien.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 00:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact. Afstand doen van.
Die mocros kunnen hun mocro paspoort ook bij de ambassade in de bus doen. Doen ze niet.
Wat maakt dat uit?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 00:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In jouw ogen.
In hun ogen?
Hebben ze de afgelopen weken staan juichen in het blauw of groen?
Dat heeft geen zin, ze kunnen de Marokkaanse nationaliteit niet opgeven.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 00:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact. Afstand doen van.
Die mocros kunnen hun mocro paspoort ook bij de ambassade in de bus doen. Doen ze niet.
Jammer voor je, maar zo werkt het niet.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 00:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Keuzes die ze maken.
Hier geboren, hier opgegroeid, hier wonende en toch met niet het rood wit blauw zwaaien, afzetten tegen NLers, niet mee willen doen met 'hier' en maar huilen dat je niet geaccepteerd wordt.
Tjah...
Dat was precies mijn gedachte toen ik je reactie las.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 00:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jouw mening. Realiteit zegt wat anders.
Juridisch is ieder kind dat geboren wordt uit een Marokkaanse bloedlijn automatisch Marokkaans staatsburger, ongeacht waar ter wereld het kind geboren wordt. En het kind kan daar geen afstand van doen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 00:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het wordt als een grote schande gezien in Marokko om dit te doen, juridisch is het opgeven van de nationaliteit ook erg lastig. In Marokko worden de kinderen van Marokkanen in het buitenland ook gewoon als Marokkanen gezien.
Dit waar sommige progressieve Westerlingen dan weer staat te stampvoeten als we niet allemaal pretenderen dat Rachid en Aisha echte Nederlanders of Fransen zijn.
Wat een slappe mindset.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 06:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Juridisch is ieder kind dat geboren wordt uit een Marokkaanse bloedlijn automatisch Marokkaans staatsburger, ongeacht waar ter wereld het kind geboren wordt. En het kind kan daar geen afstand van doen.
En dat feit gebruik jij vervolgens in te kunnen stellen dat dergelijke kinderen geen echte Nederlanders zijn.
En daarmee bewijs je precies mijn punt: deze moord in Frankrijk wordt aangewend om een bepaalde agenda erdoor te drukken.
Kennelijk heb je niets om er tegenin te brengen, maar wilde je toch even reageren.quote:
Enkele daders van die moord hadden een allochtone achtergrond, maar onder de daders waren ook autochtone Nederlanders.quote:De 27-jarige Carlo Heuvelman werd volgens de Spaanse politie woensdagnacht zonder reden tegen het hoofd getrapt door negen Nederlandse jongens. De verwondingen bleken zo heftig, dat Carlo zondag overleed
Dat bewijst helemaal niks om je om de spinsels in je hoofd te bewijzen. Dat is dus alleen in jouw hoofd zo.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 06:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Juridisch is ieder kind dat geboren wordt uit een Marokkaanse bloedlijn automatisch Marokkaans staatsburger, ongeacht waar ter wereld het kind geboren wordt. En het kind kan daar geen afstand van doen.
En dat feit gebruik jij vervolgens in te kunnen stellen dat dergelijke kinderen geen echte Nederlanders zijn.
En daarmee bewijs je precies mijn punt: deze moord in Frankrijk wordt aangewend om een bepaalde agenda erdoor te drukken.
Wederom jouw meningen en gedachte.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 06:10 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat was precies mijn gedachte toen ik je reactie las.
De moord uit 2022 toont aan dat dit soort moorden niet verdwijnen door alle migranten Europa uit te jagen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 07:52 schreef nostra het volgende:
Het slaat natuurlijk nergens op om Neurenberg bloedlijnen of (dubbele) paspoorten als feitelijke afkomst te gaan gebruiken. Feit blijft dat Algerijnen in Frankrijk voor onevenredig veel overlast zorgen - doe een rondje Marseille buiten de haven in je eentje voor de grap - en dat wegbagatelliseren met een moord die Nederlanders in 2022 pleegden is echt overcompenseren. Net zo onzinnig als denken dat "ALLE GRENZEN DICHT EN DEPORTEREN" de oplossing gaat zijn.
Dat is jouw agenda: deze moord aanwenden om mensen die in Europa zijn geboren uit ouders die hier ook zijn geboren en een Europese nationaliteit hebben te bestempelen als ongewenst en uit dit werelddeel te verbannen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 07:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat bewijst helemaal niks om je om de spinsels in je hoofd te bewijzen. Dat is dus alleen in jouw hoofd zo.
Die jongen is vermoord door een stel wezen die hier niet horen in west europa. Een racistenmoord. En jij vindt lullen over een fantasie agenda belangrijker.
Denk dat het tijd wordt om afstand te nemen van en naar buitencte gaan. Bizarre obsessie much.
Er is ook niemand die dat zegt, zelfs de ultrarechtse mensjes niet. Het is echt een wat zwak argument voor het best goede tegengeluid dat je daartegen probeert te maken.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 08:05 schreef Wantie het volgende:
De moord uit 2022 toont aan dat dit soort moorden niet verdwijnen door alle migranten Europa uit te jagen.
Net in mn outlook gekeken, en nee, staat er niet in.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 08:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is jouw agenda: deze moord aanwenden om mensen die in Europa zijn geboren uit ouders die hier ook zijn geboren en een Europese nationaliteit hebben te bestempelen als ongewenst en uit dit werelddeel te verbannen.
Hoogstwaarschijnlijk ??quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het gaat hoogstwaarschijnlijk om Algerijnse jongeren die 3e of 4e generatie in Frankrijk zijn.
Als dat zo is, dan zijn dit geen migranten, maar Franse staatsburgers, geboren in Frankrijk, met ditto ouders.
Maar ja, ze hebben een kleurtje en een ongewenste godsdienst, dus wordt deze vreselijke moord gebruikt als pleidooi om migranten aan te pakken.
Het zou goed zijn de criminele migranten uit te zetten. En dat doen we al niet.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 08:05 schreef Wantie het volgende:
De moord uit 2022 toont aan dat dit soort moorden niet verdwijnen door alle migranten Europa uit te jagen.
Je weet niet wat hoogstwaarschijnlijk betekent?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 08:25 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Hoogstwaarschijnlijk ??
Hoe weet je dit ?
Of verzin je dit zelf ?
Ik zag daar een mooie meme over.. Indiër die verteld wordt dat hij uit Engeland gedeporteerd wordt.. maar ik ben hier geboren, je kunt me niet deporteren…. Net zoals alle Engelsen in 1948 uit India gedeporteerd werden, ook al waren ze er geborenquote:Op donderdag 25 juni 2026 13:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het gaat hoogstwaarschijnlijk om Algerijnse jongeren die 3e of 4e generatie in Frankrijk zijn.
Als dat zo is, dan zijn dit geen migranten, maar Franse staatsburgers, geboren in Frankrijk, met ditto ouders.
Maar ja, ze hebben een kleurtje en een ongewenste godsdienst, dus wordt deze vreselijke moord gebruikt als pleidooi om migranten aan te pakken.
Criminele migranten moeten we zeker uitzetten.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 08:27 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Het zou goed zijn de criminele migranten uit te zetten. En dat doen we al niet.
Briljante vergelijking.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 08:46 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik zag daar een mooie meme over.. Indiër die verteld wordt dat hij uit Engeland gedeporteerd wordt.. maar ik ben hier geboren, je kunt me niet deporteren…. Net zoals alle Engelsen in 1948 uit India gedeporteerd werden, ook al waren ze er geboren![]()
![]()
zoals het nu lijkt - vage shit , net zoals hoogstwaarschijnlijkquote:Op vrijdag 26 juni 2026 08:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Criminele migranten moeten we zeker uitzetten.
Maar zoals het nu lijkt gaat het hier niet om migranten, maar om in Frankrijk geborene met de Franse nationaliteit.
Tot voor de tweede wereldoorlog lijkt me een mooi ijkpunt. Daarna zijn we in Europa idioot gaan doen qua toestaan van migratie.quote:Op donderdag 25 juni 2026 22:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het gaat hoogstwaarschijnlijk om Franse staatsburgers, geboren in Frankrijk.
Waarvan de ouders ook Franse staatsburgers zijn, mogelijk ook geboren in Frankrijk.
Hoeveel generaties wil je terug gaan voordat iemand echt wordt gezien als inwoner van, in dit geval, Frankrijk?
Klopt.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 08:51 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
zoals het nu lijkt - vage shit , net zoals hoogstwaarschijnlijk
Je will ook niet weten hoeveel ze onder de pet houden qua immigratie misdaad. Ze zijn zo bang voor nog meer kritiek. Zeker in Engeland en Nederland. Geen idee hoe het in Frankrijk is, maar reken maar op hetzelfde verhaal.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 08:51 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
zoals het nu lijkt - vage shit , net zoals hoogstwaarschijnlijk
Ah, dus Wilders en Baudet kunnen we het land uit tiefeb.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 08:55 schreef nixxx het volgende:
[..]
Tot voor de tweede wereldoorlog lijkt me een mooi ijkpunt. Daarna zijn we in Europa idioot gaan doen qua toestaan van migratie.
Dus nu houd ik cijfers onder de pet?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 08:57 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Je will ook niet weten hoeveel ze onder de pet houden qua immigratie misdaad. Ze zijn zo bang voor nog meer kritiek. Zeker in Engeland en Nederland. Geen idee hoe het in Frankrijk is, maar reken maar op hetzelfde verhaal.
Wat mij betreft zetten eenieder die dit soort daden pleegt uit, ongeacht land van geboorte.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 08:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Criminele migranten moeten we zeker uitzetten.
Maar zoals het nu lijkt gaat het hier niet om migranten, maar om in Frankrijk geborene met de Franse nationaliteit.
Hou het gewoon bij de feiten en draai er niet zo omheen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 08:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt.
Tenzij jij bronnen hebt die de feitelijke identiteit en afkomst van de daders vaststelt blijft het gissen.
En daarmee doel ik niet op hun oorspronkelijke afkomst: die ligt voor de meesten buiten Frankrijk.
Maar wat precies hun afkomst is en of ze zelf naar Frankrijk zijn geëmigreerd of dat hun voorouders al enkele generaties in Frankrijk wonen; dat is onbekend.
Dus ik neem een slag om de arm in mijn redenatie.
Raar dat ik daarop wordt aangevallen.
Die foto lijkt te komen uit 2021.quote:
Nee, dat leeft in je hoofd.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 09:00 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Hou het gewoon bij de feiten en draai er niet zo omheen.
Je komt ze gewoon verdedigen.
Ohhh nee niet jij amigo. Bedoel de officiele organisaties.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 08:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus nu houd ik cijfers onder de pet?
Het wordt steeds gekker.
El Salvador heeft het wel omgedraaid ja. En dan nog zeggen mensen dat harde straffen niet helpt. Daar heeft het zeker geholpen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 09:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die foto lijkt te komen uit 2021.
Dit artikel komt uit die tijd:
https://nos.nl/artikel/23(...)d-geweld-jeugdbendes
Het zou dus gaan om geweld tussen rivaliserende jeugdbendes.
Misschien moet Frankrijk een kijkje nemen in El Salvador hoe je daar een kentering in kunt maken.
Weer dat hijgerige " lijkt" > het is gewoon een politie foto - niks uit 2021quote:Op vrijdag 26 juni 2026 09:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die foto lijkt te komen uit 2021.
Dit artikel komt uit die tijd:
https://nos.nl/artikel/23(...)d-geweld-jeugdbendes
Het zou dus gaan om geweld tussen rivaliserende jeugdbendes.
Misschien moet Frankrijk een kijkje nemen in El Salvador hoe je daar een kentering in kunt maken.
Zoals Australië?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 09:00 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Wat mij betreft zetten eenieder die dit soort daden pleegt uit, ongeacht land van geboorte.
Er is vast wel ergens een afgelegen eiland te vinden voor dergelijk schorem. Kunnen ze hun hart ophalen en elkaar afmaken. Dat deden ze toch zo graag.
Hard straffen werkt misschien voor mensen die rijkdom willen vergaren middels criminaliteit, maar als je de straat opgaat om iemand te onthoofden dan hou je redelijkerwijs of geen rekening met enige straf, dan wel zal geen enkele straf je weerhouden. Dus het kan een deel van de oplossing zijn, maar niet volledig en niet voor de ergste geïmporteerde gevaren.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 09:06 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
El Salvador heeft het wel omgedraaid ja. En dan nog zeggen mensen dat harde straffen niet helpt. Daar heeft het zeker geholpen.
Jij plaatst een foto zonder context en bronvermelding, ik zoek die foto op en kom dan uit op een vergelijkbaar incident uit 2021.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 09:13 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Weer dat hijgerige " lijkt" > het is gewoon een politie foto - niks uit 2021
Photo © Aliance police nationale 11
Klopt. Voor dat soort volk helpt niets. Doodstraf misschien, maar zelfs dat vraag ik mij af, want dan gaan ze hun 72 maagden ophalen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 09:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hard straffen werkt misschien voor mensen die rijkdom willen vergaren middels criminaliteit, maar als je de straat opgaat om iemand te onthoofden dan hou je redelijkerwijs of geen rekening met enige straf, dan wel zal geen enkele straf je weerhouden. Dus het kan een deel van de oplossing zijn, maar niet volledig en niet voor de ergste geïmporteerde gevaren.
Als het gaat om jongeren geboren in Frankrijk en met de Franse nationaliteit, dan is het niet geïmporteerd gevaar.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 09:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hard straffen werkt misschien voor mensen die rijkdom willen vergaren middels criminaliteit, maar als je de straat opgaat om iemand te onthoofden dan hou je redelijkerwijs of geen rekening met enige straf, dan wel zal geen enkele straf je weerhouden. Dus het kan een deel van de oplossing zijn, maar niet volledig en niet voor de ergste geïmporteerde gevaren.
Dan zullen het aantal moorden en doodslagen in Nederland vast enorm gestegen zijn sinds 2000? Huh zijn die afgenomen, hoe kan dat nou?quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:35 schreef HeatWave het volgende:
Hier gaan we weer, waar "we" voorheen hooguit 1 keer per maand zo'n "incident" hadden waar we 30 topics over volschreven vol verontwaardiging is het inmiddels vrijwel letterlijk ELKE DAG raak.
Dus de nieuwe tactiek is inmiddels overduidelijk op FOK!, de usual suspects weten dat ze het op inhoud niet meer kunnen winnen dus gaan ze janken om censuur en schuimbekkend krijsen in FB dat FOK! zo hard is geworden, zo rechts!!!
Nee kuttekop, de toon is nauwelijks veranderd, de frequentie van deze walgelijke daden is toegenomen!
Pertinent mee oneens.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 09:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als het gaat om jongeren geboren in Frankrijk en met de Franse nationaliteit, dan is het niet geïmporteerd gevaar.
Het is vooral een kwestie van hard genoeg straffen. Een bizarre hoeveelheid misdaad komt voort uit een relatief kleine groep extreme draaideurcriminelen, er zou niet zoiets moeten kunnen bestaan als een draaideurcrimineel en in een systeem waarin je hard genoeg straft is dat ook zo.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 09:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hard straffen werkt misschien voor mensen die rijkdom willen vergaren middels criminaliteit, maar als je de straat opgaat om iemand te onthoofden dan hou je redelijkerwijs of geen rekening met enige straf, dan wel zal geen enkele straf je weerhouden. Dus het kan een deel van de oplossing zijn, maar niet volledig en niet voor de ergste geïmporteerde gevaren.
Complete onzinquote:Op vrijdag 26 juni 2026 09:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als het gaat om jongeren geboren in Frankrijk en met de Franse nationaliteit, dan is het niet geïmporteerd gevaar.
Hier was het aantal moorden/doodslagen in 2024 nog maar 53 procent van het aantal in 2000, hoe kan zo’n kentering hier dan gebeuren met die D66 rechters?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 09:06 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
El Salvador heeft het wel omgedraaid ja. En dan nog zeggen mensen dat harde straffen niet helpt. Daar heeft het zeker geholpen.
Ten opzichte van 2000 is alles gelukkig beter geworden, omdat we als land onszelf jarenlang goeed ontwikkeld hebben.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 09:45 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Hier was het aantal moorden/doodslagen in 2024 nog maar 53 procent van het aantal in 2000, hoe kan zo’n kentering hier dan gebeuren met die D66 rechters?
Is die jongen niet vermoord dan door een stel wezens van Naffieriaanse herkomst?quote:
Australië?quote:
Als het gaat om jongeren geboren in Frankrijk en met de Franse nationaliteit, dan is het niet geïmporteerd gevaar.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 09:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hard straffen werkt misschien voor mensen die rijkdom willen vergaren middels criminaliteit, maar als je de straat opgaat om iemand te onthoofden dan hou je redelijkerwijs of geen rekening met enige straf, dan wel zal geen enkele straf je weerhouden. Dus het kan een deel van de oplossing zijn, maar niet volledig en niet voor de ergste geïmporteerde gevaren.
Nee, ze zijn in Frankrijk geboren en opgegroeid, evenals hun ouders en hebben de Franse nationaliteit.quote:
Misschien iets minder rijk, maar veel gelukkiger door meer veiligheid en minder maatschappelijk gezeik.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:02 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ten opzichte van 2000 is alles gelukkig beter geworden, omdat we als land onszelf jarenlang goeed ontwikkeld hebben.
Maar moet je nagaan hoe laag de criminaliteit was als we geen import hadden gehad.
https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81959NED
Het is een walgelijke moord met voorbedachte rade. Maar alle conclusies die je trekt naar aanleiding van deze moord vind ik tamelijk idioot. Het kan zijn dat je je mee laat slepen door je emotie. Maar ik proef er wel een zweem van xenofobie in, en daar reageer ik op.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is die jongen niet vermoord dan door een stel wezens van Naffieriaanse herkomst?
Ja, daar gingen vroeger de Engelse veroordeelde criminelen naartoe.quote:
Oh, ik ben zeker voorstander van hard aanpakken.quote:Ik heb het over een afgelegen onbewoonde rotspartij ergens in een oceaan waar er honderden van bestaan.
Laat ze het daar met elkaar uitzoeken.
Het is me een raadsel waarom we blijven proberen dit soort tuig te rehabiliteren.
Als je daders van dit soort misdrijven consequent voorgoed uit de samenleving zou verwijderen geef je een duidelijke boodschap af, en bescherm je ook de mensen van gelijke achtergrond die hier daadwerkelijk iets komen bijdragen.
Denk iedereen wel. Helaas kunenn wij niet kiezen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misschien iets minder rijk, maar veel gelukkiger door meer veiligheid en minder maatschappelijk gezeik.
Ik weet wel wat ik zou kiezen.
Dit is zo'n dooddoener, en wat als ze een dubbele nationaliteit hebben? Zoals al die Marokanen hier.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 09:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als het gaat om jongeren geboren in Frankrijk en met de Franse nationaliteit, dan is het niet geïmporteerd gevaar.
ohh in Frankrijk geboren - heb je daar enig bewijs voor ?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als het gaat om jongeren geboren in Frankrijk en met de Franse nationaliteit, dan is het niet geïmporteerd gevaar.
[..]
Nee, ze zijn in Frankrijk geboren en opgegroeid, evenals hun ouders en hebben de Franse nationaliteit.
Dan ligt de verantwoordelijkheid bij Frankrijk en niet bij een ander land.
Idd jouw mening.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:39 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het is een walgelijke moord met voorbedachte rade. Maar alle conclusies die je trekt naar aanleiding van deze moord vind ik tamelijk idioot. Het kan zijn dat je je mee laat slepen door je emotie. Maar ik proef er wel een zweem van xenofobie in, en daar reageer ik op.
Grappig, als ik daar een voorbehoud bij plaats worden Fokkers boos en als ik er geen voorbehoud bij plaats worden Fokkers ook boos.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:42 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ohh in Frankrijk geboren - heb je daar enig bewijs voor ?
Dan wel de gevangenis in, in het geboorteland.quote:De verantwoordelijkheid ligt bij die jongens zelf, die gaan de bak in > Levenslang of
terug naar t geboorteland
Jij houdt liever de tweeling in de samenleving NOG groter? Waarbij je nog meer gaat aanmoedigen dat mensen met voorouders die uit het buitenland komen, zich absoluut geen Nederlander kunnen voelen?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 08:55 schreef nixxx het volgende:
[..]
Tot voor de tweede wereldoorlog lijkt me een mooi ijkpunt. Daarna zijn we in Europa idioot gaan doen qua toestaan van migratie.
Zijn het zeker weten 5?quote:
<Knip>quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zijn het zeker weten 5?
Eerder werd een foto geplaatst met 8 jongeren die een slachtoffer mishandelen.
Klopt.quote:
Waarom reageer je selectief niet op het dubbele nationaliteiten stukje?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt.
Of geen echte Fransen.
Want aan iemands gezicht zie je dat niet.
Ik heb niets weggelaten uit jouw bericht in mijn citaat.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:57 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Waarom reageer je selectief niet op het dubbele nationaliteiten stukje?
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb niets weggelaten uit jouw bericht in mijn citaat.
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:41 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dit is zo'n dooddoener, en wat als ze een dubbele nationaliteit hebben? Zoals al die Marokanen hier.
Waarom zo emotioneel?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:49 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
<Knip>
Die andere schoften stonden te filmen.
We zitten echter met een groep mensen die willen pretenderen dat deze Arabisch sprekende, Islamitische, Algerije supporterde mensen, Fransen zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 07:52 schreef nostra het volgende:
Het slaat natuurlijk nergens op om Neurenberg bloedlijnen of (dubbele) paspoorten als feitelijke afkomst te gaan gebruiken. Feit blijft dat Algerijnen in Frankrijk voor onevenredig veel overlast zorgen - doe een rondje Marseille buiten de haven in je eentje voor de grap - en dat wegbagatelliseren met een moord die Nederlanders in 2022 pleegden is echt overcompenseren. Net zo onzinnig als denken dat "ALLE GRENZEN DICHT EN DEPORTEREN" de oplossing gaat zijn.
Het is gewoon hoe de feiten liggen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:41 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dit is zo'n dooddoener, en wat als ze een dubbele nationaliteit hebben? Zoals al die Marokanen hier.
Iemand met de Franse nationaliteit is Frans.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We zitten echter met een groep mensen die willen pretenderen dat deze Arabisch sprekende, Islamitische, Algerije supporterde mensen, Fransen zijn.
Ik heb geen bron gevonden dat er naast de 5 verdachten andere personen aanwezig waren die de mishandeling hebben gefilmd.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:49 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Je gekke Henkie gedrag is zooo doorzichtig- schuift t goed ?![]()
Die andere schoften stonden te filmen.
Welke foto, ik heb die foto nog niet gezien? ( nee, dat is geen ontkenning, ik heb hem echt niet gezien)quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb geen bron gevonden dat er naast de 5 verdachten andere personen aanwezig waren die de mishandeling hebben gefilmd.
Daarnaast is op de foto te zien hoe 8 personen een slachtoffer mishandelen.
Toch zie ik geen berichten over andere daders waar de politie naar op zoek is
Heb jij daar meer informatie over?
VN neem ik niet serieus. Dat is een extreem hobby clubje. En ja feitelijk zijn het inderdaad Fransen als ze daar geboren zijn, daar heb je gelijk in. Maar veel van dat volk voelt zich natuurlijk helemaal niet Frans zoals veel Marokanen hier zich niet Nederlands voelen. Ze zijn Arbaisch, Moslim en spugen op het westen (niet iedereen, maar veel te veel). En dat is dus ook het probleem. Je kan er al bijna niets meer aan doen. Ze planten zich voort, de kinderen worden hier geboren en thats it. Uitzetten lukt niet meer later als ze zich misdragen in naam van de Islam. Want het zijn op papier Nederlanders.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is gewoon hoe de feiten liggen.
Iemand met de Nederlandse nationaliteit die in Nederland geboren is, is volgens de VN-conventie geen migrant.
Die persoon is volwaardig staatsburger.
Verder is meermaals benoemd dat Marokko staatsburgersschap op basis van bloedlijn doet.
Ja echt erg <Knip >quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:37 schreef tesssssssss het volgende:
Oh fuck nu heb ik het filmpje gezien, het zou je kind maar zijn. Daar kom je nooit meer overheen.
Ook nog gefilmd terwijl hij lag te sterven.
Verschrikkelijk.![]()
![]()
Ja, dat is heel erg, ik heb mijn eigen zoon er heel vaak voor gewaarschuwd, hoor. Serieus. Dat is ook het enige wat je kunt doen.quote:
Je maakt het daar zelf naar door het gebrek aan nuancering in de betreffende reactie. In feite druk jij ook een hele bevolkingsgroep in een strafrechterlijk te vervolgen hoek.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Idd jouw mening.
En veronderstelling. Best een walgelijke ook om iemand zo in een hoek te drukken. Want met de beschuldigen van een 'zweem van xenofobie' zet je mij ook weg in de racisme hoek. Verschilletje: ik heb niemand vermoord.
Ik heb jou hoger zitten dan dit soort stemmingmakerij. Dit wilde ik dus in eerste instantie posten als reactie, maar wilde je niet 'en plein public' als stemmingmaker wegzetten.quote:Dus beetje raar dit. Ik heb jou hoger zitten dan dit soort stemmingmakerij.
Nou nou nou.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:47 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je maakt het daar zelf naar door het gebrek aan nuancering in de betreffende reactie. In feite druk jij ook een hele bevolkingsgroep in een strafrechterlijk te vervolgen hoek.
Ik bagatelliseer niets want er is een grote groep gajes met een migratie achtergrond die zich aan god nog gebod storen.
Maar ik vertik het om iedereen met een migratieachtergrond als minderwaardig weg te laten zetten in de reacties.
Van mij mogen users tot op het bot racistisch, crimineel of extreem gedachtengoed hebben, dat boeit mij geen flikker zolang ze maar binnen de policy posten. Er mag veel gezegd worden, maar er zijn grenzen.
[..]
Ik heb jou hoger zitten dan dit soort stemmingmakerij. Dit wilde ik dus in eerste instantie posten als reactie, maar wilde je niet 'en plein public' als stemmingmaker wegzetten.
Wanneer is iemand volwaardig staatsburger volgens jou?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We zitten echter met een groep mensen die willen pretenderen dat deze Arabisch sprekende, Islamitische, Algerije supporterde mensen, Fransen zijn.
Afspraak opticien gemist? Want dat is niet wat ik heb geschreven.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:49 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Nou nou nou.
Als je zelf schrijft "grote groep met een migratieachtergrond" en "iedereen mag extreem gedachtegoed hebben" doe je er zelf net zo hard aan mee
Je hoeft het toch helemaal niet aan de Marokkaanse autoriteiten te melden? Kijk, dit is al zo'n dingetje. Ik zou hier niet zomaar mee akkoord gaan.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is gewoon hoe de feiten liggen.
Iemand met de Nederlandse nationaliteit die in Nederland geboren is, is volgens de VN-conventie geen migrant.
Die persoon is volwaardig staatsburger.
Verder is meermaals benoemd dat Marokko staatsburgersschap op basis van bloedlijn doet.
Stel dat jij met een Marokkaanse trouwt en jullie krijgen kinderen; dan krijgen die automatisch de Marokkaanse nationaliteit. En elk nageslacht van hun ook, tot het einde der tijden.
Ga je die anders behandelen dan Nederlanders die niet van oorsprong uit een land komen met zo'n vreemde regel?
Nee, maar deze user verdraait alles wat iemand zegt. Als ik dit wel mag zeggen. Fijne voortzettingquote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:54 schreef Jippie het volgende:
[..]
Afspraak opticien gemist? Want dat is niet wat ik heb geschreven.
Dubbele paspoorten moeten oprecht verboden worden.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je hoeft het toch helemaal niet aan de Marokkaanse autoriteiten te melden? Kijk, dit is al zo'n dingetje. Ik zou hier niet zomaar mee akkoord gaan.
Een fobie is een irrationele angst, de feiten omtrent migratie erkennen heeft niets te maken met een fobie.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:39 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het is een walgelijke moord met voorbedachte rade. Maar alle conclusies die je trekt naar aanleiding van deze moord vind ik tamelijk idioot. Het kan zijn dat je je mee laat slepen door je emotie. Maar ik proef er wel een zweem van xenofobie in, en daar reageer ik op.
Mee eens.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:02 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dubbele paspoorten moeten oprecht verboden worden.
Geen enkele uitzondering.
Robo posten mag dan wel ?quote:
Dat is geen antwoord op je eigen vraag. Het gaat erom, wanneer je gevoelsmatig, voor je landgenoten een echte 'insert nationaliteit' wordt.quote:Op donderdag 25 juni 2026 23:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Eentje.
Als jij trouwt met een Chinees, je permanent vestigt in China en afstand doet van de Nederlandse nationaliteit; dan kun je Chinees staatsburger worden.
Hoe wil je dat gaan verbieden? Zoals 1024x uitgelegd kan je in een deel van de wereld niet je nationaliteit opzeggen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:02 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dubbele paspoorten moeten oprecht verboden worden.
Geen enkele uitzondering.
Ik vind moorden en verkracht sowieso nooit leuk.quote:Op donderdag 25 juni 2026 03:07 schreef TheJanitor het volgende:
Blanken vermoorden ook wel eens iemand. En niet alle migranten doen het. Er is dus geen probleem.
Yeşilgöz is inderdaad een Nederlandse vrouw. Waarom? Zij is cultureel gezien uitgesproken Westers en wil die waarden ook beschermen. Uiteraard heeft Yeşilgöz een migratieachtergrond, maar dat doet niets af aan haar normen, waarden en attitude.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:51 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wanneer is iemand volwaardig staatsburger volgens jou?
Is Yesilgoz een Nederlander?
Ahhh duidelijk.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Yeşilgöz is inderdaad een Nederlandse vrouw. Waarom? Zij is cultureel gezien uitgesproken Westers en wil die waarden ook beschermen. Uiteraard heeft Yeşilgöz een migratieachtergrond, maar dat doet niets af aan haar normen, waarden en attitude.
Een ander voorbeeld in Britse context is Kemi Badenoch, die heeft een migratieachtergrond uit Nigeria, maar is een Westerse, Britse vrouw in haar opvattingen en gedrag.
Echter als je rellend, Arabisch sprekend, Islamitisch biddend en het Westen-hekelend door de straten van Parijs of Marseille gaat, dan ben je natuurlijk niet Frans maar Algerijns, Marrokaans, Tunesisch etc. En laat het ook duidelijk zijn, zulke jongeren identificeren zichzelf ook zo.
Na de Champions League finale tussen PSG en Arsenal, zagen we net zoals vorig jaar, talloze Noord-Afrikaanse jongeren die rellend en plunderend de straten optrokken in Franse steden met de vlag van het herkomstland, niet die vlag van Frankrijk.
Of natuurlijk de Palestijnse vlag, wat inmiddels naast al het terrorisme en antisemitisme waar deze vlag voor staat, een toonbeeld is geworden van anti-Westerse sentimenten, Islamisme en Third-Worldism.
Valt weinig aan te nuanceren lijkt mij, deze moord.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:47 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je maakt het daar zelf naar door het gebrek aan nuancering in de betreffende reactie.
Hoe dan?quote:In feite druk jij ook een hele bevolkingsgroep in een strafrechterlijk te vervolgen hoek.
Volgens mij gaat er niks tegen de policy. We zijn gewoon in discussie als users hier. Jij hebt een mening, ik heb een mening en daarover zijn we in gesprek. Denk niet dat je die policy er bij hoeft te betrekken dan.quote:Ik bagatelliseer niets want er is een grote groep gajes met een migratie achtergrond die zich aan god nog gebod storen.
Maar ik vertik het om iedereen met een migratieachtergrond als minderwaardig weg te laten zetten in de reacties.
Van mij mogen users tot op het bot racistisch, crimineel of extreem gedachtengoed hebben, dat boeit mij geen flikker zolang ze maar binnen de policy posten. Er mag veel gezegd worden, maar er zijn grenzen.
Doe ik ook niet, ik post mijn mening hier en ben niet de enige die het zo ziet, schijnbaar.quote:[..]
Ik heb jou hoger zitten dan dit soort stemmingmakerij. Dit wilde ik dus in eerste instantie posten als reactie, maar wilde je niet 'en plein public' als stemmingmaker wegzetten.
Ja, gevaarlijke ontwikkeling.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:57 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ahhh duidelijk.
De hooligans op Defqon zijn geen Nederlanders.
Idem voor de linkse Grachtengordel dat Palestina steunt voor de Gram.
Maar als je een Trump fanboi bent dan sta je voor de liberale Westerse waarden, ondanks dat de man niks heeft met liberalisme samen met zijn maatjes Peter Thiel en Stephen Miller (die vandaan nog Groenland was binnengevallen als het aan hem lag en Peter Thiel wilt graag WW3 om Palantir overal te verkopen)
Dat hangt af van hoe racistisch en xenofobisch de anderen zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:18 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op je eigen vraag. Het gaat erom, wanneer je gevoelsmatig, voor je landgenoten een echte 'insert nationaliteit' wordt.
Nogmaals, dat was je eigen vraag. Ik stel hem alleen terug maar verander Nederland door China.
Das cultuuuuuuuuuuur. Snap dat dan.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:18 schreef C64 het volgende:
Het is wel echt een cultuurdingetje heb ik het idee. Om zoveel geweld gelijk te gebruiken.
Zoontje speelt buiten met Marokkaanse vriendjes, ze kregen van de week ruzie met wat ouder jochie. Andere jochie was 10 en hun waren 7. Wilde vechten. Mijn zoontje bijt wel van zich af maar beetje meppen en duwen zoals kids doen. Zijn vrienden komen er bij en ouder jochie eindigde met een gebroken neus getrapt en tanden uit de mond.
Zelf ook een Marokkaanse vriend en oud collega, we kregen wat mot ergens en hij wilde gelijk zijn complete stamboom bellen om het gevecht te beslechten.
Het zijn net kampersquote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:19 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Das cultuuuuuuuuuuur. Snap dat dan.
Ik vraag mij met name af wat hooligans op Defqon, Trump, Thiel en Miller hier überhaupt mee te maken hebben?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:57 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ahhh duidelijk.
De hooligans op Defqon zijn geen Nederlanders.
Idem voor de linkse Grachtengordel dat Palestina steunt voor de Gram.
Maar als je een Trump fanboi bent dan sta je voor de liberale Westerse waarden, ondanks dat de man niks heeft met liberalisme samen met zijn maatjes Peter Thiel en Stephen Miller (die vandaan nog Groenland was binnengevallen als het aan hem lag en Peter Thiel wilt graag WW3 om Palantir overal te verkopen)
Hap nou niet.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vraag mij met name af wat hooligans op Defqon, Trump, Thiel en Miller hier überhaupt mee te maken hebben?
Als jij het niet meer weet in een discussie ga je naar allerlei rare dingen grijpen om een argument te maken. Ook probeer je iedere keer mbt discussies over integratie en migratie het beeld te wekken dat niet allochtonen, maar autochtonen niet goed geïntegreerd zouden zijn.
Tja, zoals we weten ligt de nadruk tegenwoordig in veel Westerse landen op het vermeende slachtofferschap van de daders, niet bij de daadwerkelijke slachtoffers. Die (of hun nabestaanden) moeten het zelf maar uitzoeken.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:40 schreef Qarrad het volgende:
Wat ik het allerdroevigst vind ik dat deze jongen onder de jeugdbescherming viel en dat deze de verantwoordelijkheid voor zijn veiligheid ook niet heeft kunnen nemen, ook niet nadat hij al eerder in elkaar geslagen was.
We hebben blijkbaar met zijn alleen een situatie laten ontstaan dat groepjes niets toevoegende jongeren het straatbeeld en de veiligheid bepalen en dat bij tegengas de daders vrij rond blijven lopen om het kunstje nog eens te herhalen. Mijn criminele buurjongen kreeg na 4 veroordelingen inclusief detentie na de zoveelste streak mishandelingen van de rechter...een cursus agressiebeheersing. Iemand die in de vonnissen letterlijk beschreven staat als iemand met verminderde verstandelijke vermogens, een antisociale persoonlijkheidsstoornis en nog veel meer kansloosheid: een cursus, bij de zoveelste kans die hij krijgt. Het is om wild van te worden.
Ik zei het vandaag ook eerder in dat topic over (weer een) idioot van een automobilist: er bestaan gewoon plekken om de maatschappij te beschermen tegen mensen die blijkbaar niet kunnen of willen deugen maar we gebruiken ze niet, bezuinigen ze weg en denken eerst 100x aan de belangen van de daders en de slachtoffers kunnen achteraan sluiten.
Natuurlijk mag je dat aangeven, zolang het geen persoonlijke aanval wordt.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar deze user verdraait alles wat iemand zegt. Als ik dit wel mag zeggen. Fijne voortzetting![]()
Nee hoor, van een act is helemaal geen sprake, wel van een bepaalde mate van logica in discussies en argumenten.quote:
Met een bepaalde mindset, kunnen feiten anders worden geinterpreteerd dan daadwerkelijk is geconcludeerd.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:04 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Een fobie is een irrationele angst, de feiten omtrent migratie erkennen heeft niets te maken met een fobie.
Om diezelfde reden is islamofobie ook een geheel onzinnige term.
Jij wilt nationaliteit bepalen aan de hand van gedrag.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vraag mij met name af wat hooligans op Defqon, Trump, Thiel en Miller hier überhaupt mee te maken hebben?
Dat klopt, in de betreffende reactie over migranten wel.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Valt weinig aan te nuanceren lijkt mij, deze moord.
Lees de betreffende reactie maar terug.quote:[..]
Hoe dan?
Ik heb daar als mod een andere mening over, daarnaast kan ik als mod de policy niet negeren.quote:[..]
Volgens mij gaat er niks tegen de policy. We zijn gewoon in discussie als users hier. Jij hebt een mening, ik heb een mening en daarover zijn we in gesprek. Denk niet dat je die policy er bij hoeft te betrekken dan.
Er is op zich niets mis met een mening, er mag ook best veel geschreven worden. Maar zodra het op denigrerende stemmingmakerij met een zweem van xenofobie of erger begint te lijken. Hou gewoon enige nuance aan.quote:[..]
ik post mijn mening hier en ben niet de enige die het zo ziet, schijnbaar.
Wat mij betreft kunnen we weer inhoudelijk verderquote:Dus gaan we inhoudelijk verder?
Dat is heel eenvoudig te verbieden en ik snap niet waarom je steeds weer zit te kwijlen over Trump. Dat een ander land iets vindt of doet is an sich ons probleem niet. Je kunt ervoor kiezen om de autoriteiten aldaar te informeren 38 generaties later, maar ik vind dat maar vreemd. Als je dat dan doet en je krijgt gratis een paspoort opgestuurd, dan krijg je die van ons niet. Heel lastig hoeft het niet te zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Hoe wil je dat gaan verbieden? Zoals 1024x uitgelegd kan je in een deel van de wereld niet je nationaliteit opzeggen.
<Knip>
Kappen nu met persoonlijke aanvallen en het framen van je mede-users.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Hoe wil je dat gaan verbieden? Zoals 1024x uitgelegd kan je in een deel van de wereld niet je nationaliteit opzeggen.
<Knip>
Dat kan, maar dat kan ook weer praktische problemen opleveren.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je hoeft het toch helemaal niet aan de Marokkaanse autoriteiten te melden? Kijk, dit is al zo'n dingetje. Ik zou hier niet zomaar mee akkoord gaan.
Dat zijn de keuzes in het leven.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat kan ook weer praktische problemen opleveren.
Dan ben ik benieuwd hoe ik word geclassificeerdquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Yeşilgöz is inderdaad een Nederlandse vrouw. Waarom? Zij is cultureel gezien uitgesproken Westers en wil die waarden ook beschermen. Uiteraard heeft Yeşilgöz een migratieachtergrond, maar dat doet niets af aan haar normen, waarden en attitude.
Inherent aan hoe onze politiek werkt ze doen een klein scheutje wijn bij het water. Wat niet helpt is dat wij geen kiesdrempel hebben. Maar dat is wederom een compleet andere discussie waar je tientallen topics over vol kan lullen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd hoe ik word geclassificeerdToen Yesilgoz minister van Justitie was vond ik haar een prima minister en een stoer wijf die duidelijk achter onze politie en de Nederlandse waarden stond. Maar daarna is haar masker afgevallen en vertegenwoordigt ze voor mij niet meer de Nederlandse normen en waarden. Net als veel politici liegt ze inmiddels alles aan elkaar vast. Ze zal gerust haar kwaliteiten hebben (gehad) maar ik zie ze de laatste 3 jaar niet meer.
Deze:quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Welke foto, ik heb die foto nog niet gezien? ( nee, dat is geen ontkenning, ik heb hem echt niet gezien)
Volgens mij is die uit 2021.quote:
Ik ook van jouquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:27 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik mag feiten benoemen. Daar is niks framing aan.
Maar ik weet het goed gemaakt, ik laat mijn account wel verwijderen zoals het gros van dit forum gedaan heeft.
Succes met HR en de andere vijf overgebleven users die constant hetzelfde schrijven zonder gecorrigeerd te mogen worden
En je blijft nog steeds de Marokkaanse nationaliteit hebben.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat zijn de keuzes in het leven.
Ik? Volgens mij heb je iets gebruikt ofzo, want dit klopt van geen kanten.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
En je blijft nog steeds de Marokkaanse nationaliteit hebben.
Het gaat om dubbele nationaliteit, niet om dubbel paspoort.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:02 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dubbele paspoorten moeten oprecht verboden worden.
Geen enkele uitzondering.
Helaas voor je.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik? Volgens mij heb je iets gebruikt ofzo, want dit klopt van geen kanten.
Nederland kan er niets aan doen. Marokko gaat dat heus niet aanpassen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:32 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
VN neem ik niet serieus. Dat is een extreem hobby clubje. En ja feitelijk zijn het inderdaad Fransen als ze daar geboren zijn, daar heb je gelijk in. Maar veel van dat volk voelt zich natuurlijk helemaal niet Frans zoals veel Marokanen hier zich niet Nederlands voelen. Ze zijn Arbaisch, Moslim en spugen op het westen (niet iedereen, maar veel te veel). En dat is dus ook het probleem. Je kan er al bijna niets meer aan doen. Ze planten zich voort, de kinderen worden hier geboren en thats it. Uitzetten lukt niet meer later als ze zich misdragen in naam van de Islam. Want het zijn op papier Nederlanders.
En over dat laatste, Daar had Nederland allang al wat aan moeten doen. Ook wij kunnen regels veranderen. Keuze maken. 1 nationaliteit moet de norm zijn. Dat geldt voor iedereen. Ik raak mijn paspoort ook kwijt als ik Spaans wil worden (de reden waarom ik nog twijfel om voorgoed te emigreren)
Je bent niet nuchter maatje, alleen maar aan het raaskallen. Neem een slokje water en zoek de schaduw op.quote:
zeer goed advies 👍quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je bent niet nuchter maatje, alleen maar aan het raaskallen. Neem een slokje water en zoek de schaduw op.
Of je stopt even met als een kind te stampvoeten en zoekt het op.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je bent niet nuchter maatje, alleen maar aan het raaskallen. Neem een slokje water en zoek de schaduw op.
Hou toch eens met kun je niets aan doen. Dat kan wel, niet alleen Marokko kan hun eigen wetten maken hoor.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nederland kan er niets aan doen. Marokko gaat dat heus niet aanpassen.
En hoe ze zich voelen: niet relevant.
Ik zie hier maar één persoon die als een klein kind om zich heen aan het slaan is. Wat wil je precies dat ik opzoek? Ik weet dat nageslacht in principe automatisch de nationaliteit krijgt, maar zij hebben ook geen glazen bol. Als je daar wel voor kiest kun je als land prima besluiten om te zeggen "leuk dat jullie dat vinden en zo aanpakken, maar wij hebben daar geen boodschap aan" en zo handel je er dan ook naar.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Of je stopt even met als een kind te stampvoeten en zoekt het op.
Nee dat kan niet, want we mogen dat niet zelf bepalen van Wantie.....quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik zie hier maar één persoon die als een klein kind om zich heen aan het slaan is. Wat wil je precies dat ik opzoek? Ik weet dat nageslacht in principe automatisch de nationaliteit krijgt, maar zij hebben ook geen glazen bol. Als je daar wel voor kiest kun je als land prima besluiten om te zeggen "leuk dat jullie dat vinden en zo aanpakken, maar wij hebben daar geen boodschap aan" en zo handel je er dan ook naar.
Deze voor jou:quote:
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Deze:
[..]
Volgens mij is die uit 2021.
Maar dat ontkent StaceySinger.
[ afbeelding ]
https://commons.wikimedia(...)ssion_Paris_2021.jpg
mij graag niet lastigvallenquote:
Heb jij een migratieachtergrond dan? En op welk vlak vindt je dat de normen en waarden van Yesilgöz zijn veranderd?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd hoe ik word geclassificeerdToen Yesilgoz minister van Justitie was vond ik haar een prima minister en een stoer wijf die duidelijk achter onze politie en de Nederlandse waarden stond. Maar daarna is haar masker afgevallen en vertegenwoordigt ze voor mij niet meer de Nederlandse normen en waarden. Net als veel politici liegt ze inmiddels alles aan elkaar vast. Ze zal gerust haar kwaliteiten hebben (gehad) maar ik zie ze de laatste 3 jaar niet meer.
Wat ga je daar dan inzetten?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:46 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hou toch eens met kun je niets aan doen. Dat kan wel, niet alleen Marokko kan hun eigen wetten maken hoor.
Tja, snap ik, want de foto die je plaatste is wel degelijk uit 2021.quote:
Ze zijn in ieder geval dan zoals jij graag zegt, feitelijk geen Marokaan meer.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als ze dan geen dubbele nationaliteit mogen hebben, gaan ze zich heus niet opeens anders gedragen of voelen.
Of geen Nederlandse.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat ga je daar dan inzetten?
Dat Marokkaanse Nederlanders geen Marokkaanse nationaliteit mogen hebben?
Waarom is dat eigenlijk een probleem dat niet uitsluitend tussen de Marokkaanse staatsburger en de Marokkaanse staat bestaat? Als ze dat diskwalificeert voor een Nederlandse nationaliteit dan moeten ze bij hun eigen regering zijn.quote:Though luck, want die blijven ze gewoon automatisch krijgen.
Jawel hoor. Het geopolitieke spelletje van kolonisatie dat Marokko speelt me de nationaliteitspolitiek werkt, dat zien we aldoor en ook tijdens voetbaltoernooien heel goed.quote:Ik snap het probleem ook niet, als kinderen van ouders van Marokkaanse in Nederland geboren worden, dan krijgen ze de Nederlandse nationaliteit.
Als ze dan geen dubbele nationaliteit mogen hebben, gaan ze zich heus niet opeens anders gedragen of voelen.
Gok eens naar mijn achtergrond?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb jij een migratieachtergrond dan? En op welk vlak vindt je dat de normen en waarden van Yesilgöz zijn veranderd?
Tja, die feitelijke constatering is correct natuurlijk. Dat hoef je dan ook niet als discussiepunt in te brengen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat hangt af van hoe racistisch en xenofobisch de anderen zijn.
Voor sommigen zul je nooit een Chinees worden, net zoals je voor sommigen nooit Nederlander zult worden.
Maar wat doet dat er toe?
Feit blijft dat als je de nationaliteit hebt van een land, dat je dan staatsburger van dat land bent.
Ik heb werkelijk geen idee, de usernaam Jippie klinkt in elk geval autochtoon. Zo Nederlands als het maar kan, maar dat zegt verder allemaal niets.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:11 schreef Jippie het volgende:
[..]
Gok eens naar mijn achtergrond?
Ik vind Yesilgoz een populistisch geworden in de zin van 'hoereren voor zetels - > alles om in het pluche te kunnen blijven zitten'. Dat is mij tegengevallen, want ik had best een hoge pet van haar op. Soms denk ik dat ze zich laat sturen door NAVO - vriend Rutte.
Dus dan beschouwen we ze als Nederlanders zonder tweede nationaliteit.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik zie hier maar één persoon die als een klein kind om zich heen aan het slaan is. Wat wil je precies dat ik opzoek? Ik weet dat nageslacht in principe automatisch de nationaliteit krijgt, maar zij hebben ook geen glazen bol. Als je daar wel voor kiest kun je als land prima besluiten om te zeggen "leuk dat jullie dat vinden en zo aanpakken, maar wij hebben daar geen boodschap aan" en zo handel je er dan ook naar.
Het heeft je blijkbaar wat tijd gekost, maar vooruit. Dan beschouwen we ze als staatsburger met een buitenlandse nationaliteit. Ja, dan word je inderdaad gediscrimineerd, maar daarvoor mag je aankloppen bij het land wat je dat paspoort in de eerste instantie heeft opgestuurd.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus dan beschouwen we ze als Nederlanders zonder tweede nationaliteit.
En dan?
Dat klopt.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:09 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ze zijn in ieder geval dan zoals jij graag zegt, feitelijk geen Marokaan meer.
Ze worden in de franse media gewoon beschreven als "North African migrant gang" dus als niet in Frankrijk geboren.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:45 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het heeft je blijkbaar wat tijd gekost, maar vooruit. Dan beschouwen we ze als staatsburger met een buitenlandse nationaliteit. Ja, dan word je inderdaad gediscrimineerd, maar daarvoor mag je aankloppen bij het land wat je dat paspoort in de eerste instantie heeft opgestuurd.
Ja, maar dat is de MSM. Die mogen we niet geloven als er positief over immigratie geschreven wordt, dus mogen we ze nu ook niet geloven. Dat heet 'consequent zijn'.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:55 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ze worden in de franse media gewoon beschreven als "North African migrant gang" dus als niet in Frankrijk geboren.
Toch mis ik dat consequent zijn nog weleens als ik bepaalde posts hier lees.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar dat is de MSM. Die mogen we niet geloven als er positief over immigratie geschreven wordt, dus mogen we ze nu ook niet geloven. Dat heet 'consequent zijn'.
Nou, je post ook vol overtuiging een foto uit 2021, en dan volhouden dat het een actuele foto is..quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:55 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ze worden in de franse media gewoon beschreven als "North African migrant gang" dus als niet in Frankrijk geboren.
Wel even een tip om geen Engelsman als voorbeeld te nemen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus als een Nederlander in Frankrijk een misdrijf pleegt, dan ben jij als Nederlander ook verantwoordelijk?
Dus discriminatie valt weg als ze geen dubbele nationaliteit hebben?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:45 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het heeft je blijkbaar wat tijd gekost, maar vooruit. Dan beschouwen we ze als staatsburger met een buitenlandse nationaliteit. Ja, dan word je inderdaad gediscrimineerd, maar daarvoor mag je aankloppen bij het land wat je dat paspoort in de eerste instantie heeft opgestuurd.
Im ga je zo een DM sturenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee, de usernaam Jippie klinkt in elk geval autochtoon. Zo Nederlands als het maar kan, maar dat zegt verder allemaal niets.
Een flink aantal media, vooral media die een progressief liberaal of progressief linkse lens hanteren hebben inderdaad de neiging activistisch en ideologisch te zijn mbt migratie.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar dat is de MSM. Die mogen we niet geloven als er positief over immigratie geschreven wordt, dus mogen we ze nu ook niet geloven. Dat heet 'consequent zijn'.
Ik snap wel dat ze geen stereotypering doen in de media.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 19:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een flink aantal media, vooral media die een progressief liberaal of progressief linkse lens hanteren hebben inderdaad de neiging activistisch en ideologisch te zijn mbt migratie.
Dat wil in de praktijk zeggen dat men nogal selectief is waar men over bericht en vooral een sterke nadruk lijkt te willen leggen op het voorkomen van negatieve stereotypering over bepaalde groepen zoals migranten of moslims.
Dit waar men weer doelbewust een negatief en vaak ook onterecht en onjuist stereotype aanwakkert over andere groepen zoals Christenen, Israëliërs en Joden, rechts en conservatieven of boeren.
Maar dit is natuurlijk helemaal niet de taak van zulke media, zij moeten eerlijk en objectief berichten over actualiteiten en niet sommige groepen doelbewust de hand boven het hoofd houden en andere groepen voor de bus gooien.
Als zulke media dan tóch besluiten om negatief te berichten over groepen die men het liefst in bescherming neemt, dan kun je concluderen dat je problemen inmiddels zo groot zijn dat men er wel over moeten berichten om nog enige geloofwaardigheid te behouden. Een voorbeeld hiervan is de berichtgeving van de NRC over de problemen met Syrische jongeren, maar ook het antisemitische geweld in Amsterdam van november 2024.
Gek he?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 18:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus discriminatie valt weg als ze geen dubbele nationaliteit hebben?
Bijzonder.
Klopt.quote:
Je kunt vanalles vinden en het ook terecht vinden dat mensen er een dubbel paspoort op nahouden, maar dat maakt jou niet intelligent. Ik denk zelfs dat het jou het tegenovergestelde maakt, maar dat is een andere discussie. Uiteindelijk hebben we allemaal te maken met discriminatie.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 19:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt.
Ik geloof er niets van dat de discriminatie stopt als ze geen dubbele nationaliteit hebben.
Dat zou betekenen dat alleen Marokkaanse Nederlanders te maken hebben met discriminatie.
En dat is niet het geval
Verder gaat dit topic niet over discriminatie, maar criminaliteit onder jongeren met een migratieachtergrond.
Dat stopt ook niet als ze alleen de Franse nationaliteit hebben.
Nee, het gaat over een aanval op een 17-jarige jongen in Frankrijk. De xenofoben en andere engnekken maken er weer een anti-immigratiegeleuter topic van, maar dat is niet het onderwerp van het nieuwsbericht. Helaas wordt al dat off topic geleuter wel getolereerd in dit subforum.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 19:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Verder gaat dit topic niet over discriminatie, maar criminaliteit onder jongeren met een migratieachtergrond.
Ik vind het niet terecht dat mensen een dubbele nationaliteit hebben.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 19:41 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je kunt vanalles vinden en het ook terecht vinden dat mensen er een dubbel paspoort op nahouden, maar dat maakt jou niet intelligent. Ik denk zelfs dat het jou het tegenovergestelde maakt, maar dat is een andere discussie. Uiteindelijk hebben we allemaal te maken met discriminatie.
Volstrekt met je eens dat het los staat van deze discussie, maar daar ben ik dan ook niet zo zeer mee bezig. Dat het meer nadelen dan voordelen zou hebben voor degenen die de dubbele nationaliteit verwerpen is subjectief en daar zouden we als land gewoonweg geen boodschap aan moeten hebben.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 20:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het niet terecht dat mensen een dubbele nationaliteit hebben.
Dat verzin jij erbij.
Het is echter een feit waar degene die er mee te maken heeft niet onderuit komt.
Die 2e nationaliteit krijgen ze bij geboorte en verdwijnt niet als ze er administratief niets mee doen.
En dat laatste heeft meer nadelen dan voordelen.
Verder staat dit los van de discussie.
Tenzij je hard kunt maken dat deze gewelddadige moord is gepleegd vanwege de dubbele nationaliteit.
Alleen al het feit dat je je kinderen laten buiten spelen met Marokkaanse criminelen maakt je volledig ongeschikt als ouder.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:18 schreef C64 het volgende:
Het is wel echt een cultuurdingetje heb ik het idee. Om zoveel geweld gelijk te gebruiken.
Zoontje speelt buiten met Marokkaanse vriendjes, ze kregen van de week ruzie met wat ouder jochie. Andere jochie was 10 en hun waren 7. Wilde vechten. Mijn zoontje bijt wel van zich af maar beetje meppen en duwen zoals kids doen. Zijn vrienden komen er bij en ouder jochie eindigde met een gebroken neus getrapt en tanden uit de mond.
Zelf ook een Marokkaanse vriend en oud collega, we kregen wat mot ergens en hij wilde gelijk zijn complete stamboom bellen om het gevecht te beslechten.
Precies, als slachtoffer heb je mooi het nakijken. Het kan ook iedereen overkomen, gewoon in elkaar gemept worden door een groep 14-16-jarige hyena's; aangifte doen heeft bij minderjarigen niet eens zin; gestraft wordt er toch niet of amper.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:40 schreef Qarrad het volgende:
Wat ik het allerdroevigst vind ik dat deze jongen onder de jeugdbescherming viel en dat deze de verantwoordelijkheid voor zijn veiligheid ook niet heeft kunnen nemen, ook niet nadat hij al eerder in elkaar geslagen was.
We hebben blijkbaar met zijn alleen een situatie laten ontstaan dat groepjes niets toevoegende jongeren het straatbeeld en de veiligheid bepalen en dat bij tegengas de daders vrij rond blijven lopen om het kunstje nog eens te herhalen. Mijn criminele buurjongen kreeg na 4 veroordelingen inclusief detentie na de zoveelste streak mishandelingen van de rechter...een cursus agressiebeheersing. Iemand die in de vonnissen letterlijk beschreven staat als iemand met verminderde verstandelijke vermogens, een antisociale persoonlijkheidsstoornis en nog veel meer kansloosheid: een cursus, bij de zoveelste kans die hij krijgt. Het is om wild van te worden.
Ik zei het vandaag ook eerder in dat topic over (weer een) idioot van een automobilist: er bestaan gewoon plekken om de maatschappij te beschermen tegen mensen die blijkbaar niet kunnen of willen deugen maar we gebruiken ze niet, bezuinigen ze weg en denken eerst 100x aan de belangen van de daders en de slachtoffers kunnen achteraan sluiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |