abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 juni 2026 @ 12:09:00 #226
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221154598
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dubbele paspoorten moeten oprecht verboden worden.

Geen enkele uitzondering.
Mee eens.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221154623
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 11:48 schreef Jippie het volgende:

[..]
Geen persoonlijke aanval ajb.
Robo posten mag dan wel ? :!
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_221154651
vreemd > hier staat 10 tegen 1 ---> Photo © Aliance police nationale 11

Des jeunes de foyers lui ont tendu un guet-apens, l’ont lynché à dix contre un. Photo © Aliance police nationale 11

https://www.valeursactuel(...)aient-en-garde-a-vue
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_221154653
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 23:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Eentje.
Als jij trouwt met een Chinees, je permanent vestigt in China en afstand doet van de Nederlandse nationaliteit; dan kun je Chinees staatsburger worden.

Dat is geen antwoord op je eigen vraag. Het gaat erom, wanneer je gevoelsmatig, voor je landgenoten een echte 'insert nationaliteit' wordt.

Nogmaals, dat was je eigen vraag. Ik stel hem alleen terug maar verander Nederland door China.
pi_221154656
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dubbele paspoorten moeten oprecht verboden worden.

Geen enkele uitzondering.
Hoe wil je dat gaan verbieden? Zoals 1024x uitgelegd kan je in een deel van de wereld niet je nationaliteit opzeggen.

<Knip>

[ Bericht 7% gewijzigd door Jippie op 26-06-2026 14:13:01 ]
pi_221154742
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 03:07 schreef TheJanitor het volgende:
Blanken vermoorden ook wel eens iemand. En niet alle migranten doen het. Er is dus geen probleem.
Ik vind moorden en verkracht sowieso nooit leuk.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 12:52:48 #232
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221154854
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 11:51 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wanneer is iemand volwaardig staatsburger volgens jou?

Is Yesilgoz een Nederlander?
Yeşilgöz is inderdaad een Nederlandse vrouw. Waarom? Zij is cultureel gezien uitgesproken Westers en wil die waarden ook beschermen. Uiteraard heeft Yeşilgöz een migratieachtergrond, maar dat doet niets af aan haar normen, waarden en attitude.

Een ander voorbeeld in Britse context is Kemi Badenoch, die heeft een migratieachtergrond uit Nigeria, maar is een Westerse, Britse vrouw in haar opvattingen en gedrag.

Echter als je rellend, Arabisch sprekend, Islamitisch biddend en het Westen-hekelend door de straten van Parijs of Marseille gaat, dan ben je natuurlijk niet Frans maar Algerijns, Marrokaans, Tunesisch etc. En laat het ook duidelijk zijn, zulke jongeren identificeren zichzelf ook zo.

Na de Champions League finale tussen PSG en Arsenal, zagen we net zoals vorig jaar, talloze Noord-Afrikaanse jongeren die rellend en plunderend de straten optrokken in Franse steden met de vlag van het herkomstland, niet die vlag van Frankrijk.

Of natuurlijk de Palestijnse vlag, wat inmiddels naast al het terrorisme en antisemitisme waar deze vlag voor staat, een toonbeeld is geworden van anti-Westerse sentimenten, Islamisme en Third-Worldism.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221154882
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Yeşilgöz is inderdaad een Nederlandse vrouw. Waarom? Zij is cultureel gezien uitgesproken Westers en wil die waarden ook beschermen. Uiteraard heeft Yeşilgöz een migratieachtergrond, maar dat doet niets af aan haar normen, waarden en attitude.

Een ander voorbeeld in Britse context is Kemi Badenoch, die heeft een migratieachtergrond uit Nigeria, maar is een Westerse, Britse vrouw in haar opvattingen en gedrag.

Echter als je rellend, Arabisch sprekend, Islamitisch biddend en het Westen-hekelend door de straten van Parijs of Marseille gaat, dan ben je natuurlijk niet Frans maar Algerijns, Marrokaans, Tunesisch etc. En laat het ook duidelijk zijn, zulke jongeren identificeren zichzelf ook zo.

Na de Champions League finale tussen PSG en Arsenal, zagen we net zoals vorig jaar, talloze Noord-Afrikaanse jongeren die rellend en plunderend de straten optrokken in Franse steden met de vlag van het herkomstland, niet die vlag van Frankrijk.

Of natuurlijk de Palestijnse vlag, wat inmiddels naast al het terrorisme en antisemitisme waar deze vlag voor staat, een toonbeeld is geworden van anti-Westerse sentimenten, Islamisme en Third-Worldism.
Ahhh duidelijk.

De hooligans op Defqon zijn geen Nederlanders.
Idem voor de linkse Grachtengordel dat Palestina steunt voor de Gram.
Maar als je een Trump fanboi bent dan sta je voor de liberale Westerse waarden, ondanks dat de man niks heeft met liberalisme samen met zijn maatjes Peter Thiel en Stephen Miller (die vandaan nog Groenland was binnengevallen als het aan hem lag en Peter Thiel wilt graag WW3 om Palantir overal te verkopen)
  vrijdag 26 juni 2026 @ 13:08:51 #234
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221154967
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 11:47 schreef Jippie het volgende:

[..]
Je maakt het daar zelf naar door het gebrek aan nuancering in de betreffende reactie.
Valt weinig aan te nuanceren lijkt mij, deze moord.
quote:
In feite druk jij ook een hele bevolkingsgroep in een strafrechterlijk te vervolgen hoek.
Hoe dan?
quote:
Ik bagatelliseer niets want er is een grote groep gajes met een migratie achtergrond die zich aan god nog gebod storen.
Maar ik vertik het om iedereen met een migratieachtergrond als minderwaardig weg te laten zetten in de reacties.

Van mij mogen users tot op het bot racistisch, crimineel of extreem gedachtengoed hebben, dat boeit mij geen flikker zolang ze maar binnen de policy posten. Er mag veel gezegd worden, maar er zijn grenzen.
Volgens mij gaat er niks tegen de policy. We zijn gewoon in discussie als users hier. Jij hebt een mening, ik heb een mening en daarover zijn we in gesprek. Denk niet dat je die policy er bij hoeft te betrekken dan.
quote:
[..]
Ik heb jou hoger zitten dan dit soort stemmingmakerij. Dit wilde ik dus in eerste instantie posten als reactie, maar wilde je niet 'en plein public' als stemmingmaker wegzetten.
Doe ik ook niet, ik post mijn mening hier en ben niet de enige die het zo ziet, schijnbaar.

Dus gaan we inhoudelijk verder?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221155007
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:57 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ahhh duidelijk.

De hooligans op Defqon zijn geen Nederlanders.
Idem voor de linkse Grachtengordel dat Palestina steunt voor de Gram.
Maar als je een Trump fanboi bent dan sta je voor de liberale Westerse waarden, ondanks dat de man niks heeft met liberalisme samen met zijn maatjes Peter Thiel en Stephen Miller (die vandaan nog Groenland was binnengevallen als het aan hem lag en Peter Thiel wilt graag WW3 om Palantir overal te verkopen)
Ja, gevaarlijke ontwikkeling.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221155021
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:18 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op je eigen vraag. Het gaat erom, wanneer je gevoelsmatig, voor je landgenoten een echte 'insert nationaliteit' wordt.

Nogmaals, dat was je eigen vraag. Ik stel hem alleen terug maar verander Nederland door China.
Dat hangt af van hoe racistisch en xenofobisch de anderen zijn.

Voor sommigen zul je nooit een Chinees worden, net zoals je voor sommigen nooit Nederlander zult worden.

Maar wat doet dat er toe?

Feit blijft dat als je de nationaliteit hebt van een land, dat je dan staatsburger van dat land bent.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221155030
Het is wel echt een cultuurdingetje heb ik het idee. Om zoveel geweld gelijk te gebruiken.
Zoontje speelt buiten met Marokkaanse vriendjes, ze kregen van de week ruzie met wat ouder jochie. Andere jochie was 10 en hun waren 7. Wilde vechten. Mijn zoontje bijt wel van zich af maar beetje meppen en duwen zoals kids doen. Zijn vrienden komen er bij en ouder jochie eindigde met een gebroken neus getrapt en tanden uit de mond.

Zelf ook een Marokkaanse vriend en oud collega, we kregen wat mot ergens en hij wilde gelijk zijn complete stamboom bellen om het gevecht te beslechten.
pi_221155035
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:18 schreef C64 het volgende:
Het is wel echt een cultuurdingetje heb ik het idee. Om zoveel geweld gelijk te gebruiken.
Zoontje speelt buiten met Marokkaanse vriendjes, ze kregen van de week ruzie met wat ouder jochie. Andere jochie was 10 en hun waren 7. Wilde vechten. Mijn zoontje bijt wel van zich af maar beetje meppen en duwen zoals kids doen. Zijn vrienden komen er bij en ouder jochie eindigde met een gebroken neus getrapt en tanden uit de mond.

Zelf ook een Marokkaanse vriend en oud collega, we kregen wat mot ergens en hij wilde gelijk zijn complete stamboom bellen om het gevecht te beslechten.
Das cultuuuuuuuuuuur. Snap dat dan.
pi_221155174
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:19 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Das cultuuuuuuuuuuur. Snap dat dan.
Het zijn net kampers
  vrijdag 26 juni 2026 @ 13:36:45 #240
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221155208
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:57 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ahhh duidelijk.

De hooligans op Defqon zijn geen Nederlanders.
Idem voor de linkse Grachtengordel dat Palestina steunt voor de Gram.
Maar als je een Trump fanboi bent dan sta je voor de liberale Westerse waarden, ondanks dat de man niks heeft met liberalisme samen met zijn maatjes Peter Thiel en Stephen Miller (die vandaan nog Groenland was binnengevallen als het aan hem lag en Peter Thiel wilt graag WW3 om Palantir overal te verkopen)
Ik vraag mij met name af wat hooligans op Defqon, Trump, Thiel en Miller hier überhaupt mee te maken hebben?

Als jij het niet meer weet in een discussie ga je naar allerlei rare dingen grijpen om een argument te maken. Ook probeer je iedere keer mbt discussies over integratie en migratie het beeld te wekken dat niet allochtonen, maar autochtonen niet goed geïntegreerd zouden zijn. Wat een bizar argument is, want autochtonen hebben geen herkomstland, dit is hun land en cultuur.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221155217
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vraag mij met name af wat hooligans op Defqon, Trump, Thiel en Miller hier überhaupt mee te maken hebben?

Als jij het niet meer weet in een discussie ga je naar allerlei rare dingen grijpen om een argument te maken. Ook probeer je iedere keer mbt discussies over integratie en migratie het beeld te wekken dat niet allochtonen, maar autochtonen niet goed geïntegreerd zouden zijn.
Hap nou niet.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 13:40:53 #242
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221155271
Wat ik het allerdroevigst vind ik dat deze jongen onder de jeugdbescherming viel en dat deze de verantwoordelijkheid voor zijn veiligheid ook niet heeft kunnen nemen, ook niet nadat hij al eerder in elkaar geslagen was.

We hebben blijkbaar met zijn alleen een situatie laten ontstaan dat groepjes niets toevoegende jongeren het straatbeeld en de veiligheid bepalen en dat bij tegengas de daders vrij rond blijven lopen om het kunstje nog eens te herhalen. Mijn criminele buurjongen kreeg na 4 veroordelingen inclusief detentie na de zoveelste streak mishandelingen van de rechter...een cursus agressiebeheersing. Iemand die in de vonnissen letterlijk beschreven staat als iemand met verminderde verstandelijke vermogens, een antisociale persoonlijkheidsstoornis en nog veel meer kansloosheid: een cursus, bij de zoveelste kans die hij krijgt. Het is om wild van te worden.

Ik zei het vandaag ook eerder in dat topic over (weer een) idioot van een automobilist: er bestaan gewoon plekken om de maatschappij te beschermen tegen mensen die blijkbaar niet kunnen of willen deugen maar we gebruiken ze niet, bezuinigen ze weg en denken eerst 100x aan de belangen van de daders en de slachtoffers kunnen achteraan sluiten.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 13:43:50 #243
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221155333
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:40 schreef Qarrad het volgende:
Wat ik het allerdroevigst vind ik dat deze jongen onder de jeugdbescherming viel en dat deze de verantwoordelijkheid voor zijn veiligheid ook niet heeft kunnen nemen, ook niet nadat hij al eerder in elkaar geslagen was.

We hebben blijkbaar met zijn alleen een situatie laten ontstaan dat groepjes niets toevoegende jongeren het straatbeeld en de veiligheid bepalen en dat bij tegengas de daders vrij rond blijven lopen om het kunstje nog eens te herhalen. Mijn criminele buurjongen kreeg na 4 veroordelingen inclusief detentie na de zoveelste streak mishandelingen van de rechter...een cursus agressiebeheersing. Iemand die in de vonnissen letterlijk beschreven staat als iemand met verminderde verstandelijke vermogens, een antisociale persoonlijkheidsstoornis en nog veel meer kansloosheid: een cursus, bij de zoveelste kans die hij krijgt. Het is om wild van te worden.

Ik zei het vandaag ook eerder in dat topic over (weer een) idioot van een automobilist: er bestaan gewoon plekken om de maatschappij te beschermen tegen mensen die blijkbaar niet kunnen of willen deugen maar we gebruiken ze niet, bezuinigen ze weg en denken eerst 100x aan de belangen van de daders en de slachtoffers kunnen achteraan sluiten.
Tja, zoals we weten ligt de nadruk tegenwoordig in veel Westerse landen op het vermeende slachtofferschap van de daders, niet bij de daadwerkelijke slachtoffers. Die (of hun nabestaanden) moeten het zelf maar uitzoeken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 26 juni 2026 @ 13:58:28 #244
485843 crew  Jippie
pi_221155553
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:00 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Nee, maar deze user verdraait alles wat iemand zegt. Als ik dit wel mag zeggen. Fijne voortzetting :)
Natuurlijk mag je dat aangeven, zolang het geen persoonlijke aanval wordt.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 13:59:28 #245
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221155563
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
<Knip>
Nee hoor, van een act is helemaal geen sprake, wel van een bepaalde mate van logica in discussies en argumenten.

Als ik dingen aanhaal waarmee ik onderbouw wat mijn perspectief is van integratie en het belichamen van een Westerse nationaliteit, dan kun je het daar natuurlijk niet mee eens zijn en met een tegenargument komen over waarom mijn punt niet zou kloppen of waarom bijvoorbeeld rellende jongeren met Noord-Afrikaanse vlaggen in Frankrijk wel echt Frans zouden zijn.

Maar over Trump, Thiel of Miller beginnen en beweren dat autochtonen niet goed geïntegreerd zijn, snijdt geen hout. Het slaat als een tang op een varken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jippie op 26-06-2026 14:23:45 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 26 juni 2026 @ 14:00:58 #246
485843 crew  Jippie
pi_221155572
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:04 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Een fobie is een irrationele angst, de feiten omtrent migratie erkennen heeft niets te maken met een fobie.

Om diezelfde reden is islamofobie ook een geheel onzinnige term.
Met een bepaalde mindset, kunnen feiten anders worden geinterpreteerd dan daadwerkelijk is geconcludeerd.
pi_221155602
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Het zijn net kampers
Mooi, je geeft dus toe dat het tuig is.
pi_221155626
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vraag mij met name af wat hooligans op Defqon, Trump, Thiel en Miller hier überhaupt mee te maken hebben?

Jij wilt nationaliteit bepalen aan de hand van gedrag.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 26 juni 2026 @ 14:11:55 #249
485843 crew  Jippie
pi_221155650
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Valt weinig aan te nuanceren lijkt mij, deze moord.
Dat klopt, in de betreffende reactie over migranten wel.
quote:
[..]
Hoe dan?
Lees de betreffende reactie maar terug.

quote:
[..]
Volgens mij gaat er niks tegen de policy. We zijn gewoon in discussie als users hier. Jij hebt een mening, ik heb een mening en daarover zijn we in gesprek. Denk niet dat je die policy er bij hoeft te betrekken dan.

Ik heb daar als mod een andere mening over, daarnaast kan ik als mod de policy niet negeren.

quote:
[..]
ik post mijn mening hier en ben niet de enige die het zo ziet, schijnbaar.
Er is op zich niets mis met een mening, er mag ook best veel geschreven worden. Maar zodra het op denigrerende stemmingmakerij met een zweem van xenofobie of erger begint te lijken. Hou gewoon enige nuance aan.

quote:
Dus gaan we inhoudelijk verder?
Wat mij betreft kunnen we weer inhoudelijk verder ^O^
  vrijdag 26 juni 2026 @ 14:13:21 #250
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221155661
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Hoe wil je dat gaan verbieden? Zoals 1024x uitgelegd kan je in een deel van de wereld niet je nationaliteit opzeggen.

<Knip>
Dat is heel eenvoudig te verbieden en ik snap niet waarom je steeds weer zit te kwijlen over Trump. Dat een ander land iets vindt of doet is an sich ons probleem niet. Je kunt ervoor kiezen om de autoriteiten aldaar te informeren 38 generaties later, maar ik vind dat maar vreemd. Als je dat dan doet en je krijgt gratis een paspoort opgestuurd, dan krijg je die van ons niet. Heel lastig hoeft het niet te zijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door Jippie op 26-06-2026 14:29:03 ]
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')