abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 25 juni 2026 @ 14:10:44 #76
485843 crew  Jippie
pi_221145223
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 08:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Janken ovet de vermeende 'politieke agenda' is belangrijker dan een racistische moord?

En welke 'politieke agenda' precies?
Volgens werd er in de reacties al verwezen naar links en naar migratieknuffelaars. Heb het over de zinloze moord op zo'n jongen in plaats van stemming maken en bevolkingsgroepen en hun moeder te beschuldigen.

On-topic: Dat de daders mogen knetteren in de hel.
pi_221145226
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:33 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Dat is een reflex die ik vaak zie eigenlijk, zodra een migrant iets naars doet zie je op social media heel veel buitenlandse namen die beginnen over Hollandse pedo's die kinderen misbruiken hier en in Thailand. Het onderwerp moet dan snel verlegd worden.
Inderdaad. Helemaal omdat de onderliggende insinuatie is dat die mensen niet net zo goed zo zwaar mogelijk wil straffen en het liefste de wet nog aanpast om ze nog zwaarder te straffen.

Maar de aandacht verleggen is de enige tactiek de ze kunnen inzetten want op inhoud en op feiten leggen ze het altijd af.
pi_221145227
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:09 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Jezus. Als we deze retoriek gebruiken is iedere moord in Amerika veroorzaakt door immigranten.
Yup, en grotendeels door Europese migranten :{w
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 25 juni 2026 @ 14:12:37 #79
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221145238
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Monddood maken nog wel.

Het wordt steeds gekker.

Monddood maken is er voor zorgen dat dit topic wordt verwijderd.
Dan is het monddood.
Ik doe dat niet, ik ga hierover in discussie.
Met als gevolg dat dit topic veel interactie heeft, en daardoor hoog op de site komt te staan.

Kijk, als je niet tegen tegengas kunt, dan moet je niet discussiëren op een forum.
Hoe was jouw post tegengas als jij mij precies beschuldigt van hetgeen ik expliciet schrijf niet te bedoelen? Dat is geen discussie, dat is geen tegengas, dat is met valse voorstellingen de discussie doodmaken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221145241
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:09 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Jezus. Als we deze retoriek gebruiken is iedere moord in Amerika veroorzaakt door immigranten.
Ze komen anders omstebeurten excuses en geld ophalen voor acties gepleegd door mensen die al honderden jaren niet meer op deze aardkloot lopen. Dus die kant op schijnt er klaarblijkelijk wel een verhaal te zijn.
pi_221145242
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:55 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Wanneer ze goed geïntegreerd zijn zoals de meeste culturen die geen achterhaald geloof aanhangen, direct doen als ze hierheen komen.
We zullen dus afstand moeten doen van de Biblebelt en andere streken waar geloof nog centraal staat.
pi_221145259
quote:
19s.gif Op donderdag 25 juni 2026 01:56 schreef TwenteFC het volgende:
Weer een slachtoffer van de <Knip> 'empathie'. :{ Wanneer is het genoeg?
Misschien is het genoeg zodra de mensen die de ogen wel open hebben eindelijk eens kunnen communiceren als een volwassen iemand
#WegKiJkeN

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 25-06-2026 18:48:58 ]
pi_221145265
Weer een slachtoffer erbij van de nodeloze import. Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo en natuurlijk zitten er ook criminelen in de normale bevolking. Maar 0 import zou in ieder geval al een hoop moorden en verkrachtingen hebben voorkomen. Dus grenzen dicht is per saldo nog altijd beter.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 25 juni 2026 @ 14:17:33 #84
485843 crew  Jippie
pi_221145283
Veegslotje-ga eerst maar even afkoelen allemaal.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 25 juni 2026 @ 18:34:08 #85
485843 crew  Jippie
pi_221147126
De bron uit de OP is nu niet meer toegankelijk. Hier een franse bron.

Vertaling item Parisien

Vijf verdachten opgepakt na doodslag op 17-jarige Louis in Narbonne
Een 17-jarige jongen is in de Franse stad Narbonne doodgeslagen nadat hij in een val werd gelokt. Louis werd op vrijdag 19 juni 2026 het slachtoffer van een aanval van extreme gewelddadigheid en werd de volgende ochtend bewusteloos aangetroffen op een bouwplaats in de stad. Hij overleed op dinsdag 23 juni aan zijn verwondingen. Vijf verdachten zijn inmiddels aangehouden en in voorlopige hechtenis geplaatst.

Val op bouwplaats gepland en gefilmd
De aanval was zorgvuldig voorbereid: Louis werd naar een afgelegen bouwplaats gelokt, waarna hij werd mishandeld door een groep die hij al langer kende. Bij aankomst van de hulpdiensten vertoonde hij onder meer meerdere blauwe plekken in het gezicht en bloedingen bij mond en neus. Hij werd overgebracht naar het ziekenhuis in Narbonne en later met spoed overgeplaatst naar dat van Perpignan, maar kon niet worden gered.

De daders filmden de mishandeling zelf en verspreidden de beelden op sociale media, waarmee ze onbedoeld de politie voorzagen van bewijsmateriaal. Aan de hand van die videobeelden konden vijf verdachten snel worden geïdentificeerd en aangehouden.

Vijf verdachten aangeklaagd voor moord met voorbedachten rade
Vijf jongeren, van wie drie minderjarig, zijn in staat van beschuldiging gesteld voor de doodslag op Louis, zo maakte de officier van justitie woensdag 24 juni bekend. Ze zijn in voorlopige hechtenis geplaatst.

Officier van justitie Jean-Philippe Rey stelde op een persconferentie dat de feiten van uiterste ernst waren en vooraf werden gepland: de verdachten zouden Louis bewust naar de bouwplaats hebben gelokt om hem daar te mishandelen. Als mogelijk motief geldt wraak — Louis zou kort daarvoor aangifte hebben gedaan tegen dezelfde groep voor een vergelijkbaar incident.

Slachtoffer zat in de jeugdzorg
Louis woonde tot kort voor zijn dood bij zijn stiefmoeder en was een jaar geleden onder toezicht gesteld van de jeugdbescherming. Zijn dood heeft in heel Frankrijk veel reacties losgemaakt, ook op sociale media, waar talloze mensen hem hebben herdacht.

De familie van Louis heeft toestemming gegeven voor verspreiding van de beelden van de mishandeling, om de werkelijke toedracht te laten zien en te weerleggen dat het om een gewone vechtpartij zou gaan.

Dit zouden 3 van de 5 daders zijn

twitter

X staat vol met beelden van de mishandelingen, maar policy staat het niet toe om ze hier te posten.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 25 juni 2026 @ 18:50:44 #86
485843 crew  Jippie
pi_221147242
Off-policy geveegd.

Stop eens met dat gejijbak, bij voorbaat dank ^O^
pi_221147370
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:04 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ahhhh daar is ie weer. Er is al tuig genoeg, veel te veel. Laten we dat eerst aanpakken.,En het laatste wat we moeten willen is nog meer rotzooi binnenhalen. Zeker uit 3e wereldlanden, met een achterhaald geloof + hekel aan het westen.
Wij zijn Frankrijk niet hè.
Dus laten de Fransen zelf hun criminaliteit maar oplossen.
pi_221147396
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 08:42 schreef DrDentz het volgende:
Was er sprake van provocatie? We weten niet het hele verhaal.
Wat de reden ook was, is er een gegronde reden om op iemands hoofd te blijven trappen als hij al out is?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221147421
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 19:12 schreef Hathor het volgende:

[..]
Wat de reden ook was, is er een gegronde reden om op iemands hoofd te blijven trappen als hij al out is?
In feite is van A tot Z geen gegronde reden te vinden.
Dit gaat werkelijk buiten alle perken.
pi_221147467
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Waaruit maak je op dat de frequentie is toegenomen?
|:( |:( |:(
pi_221147486
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 19:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wij zijn Frankrijk niet hè.
Dus laten de Fransen zelf hun criminaliteit maar oplossen.
Het is niet alleen iets Frans. Het is een probleem wat in heel West-Europa speelt. Maar eens dat wij ons alleen op onszelf moeten richten.
pi_221147504
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus als een Nederlander in Frankrijk een misdrijf pleegt, dan ben jij als Nederlander ook verantwoordelijk?
Als Nederlanders aan de lopende band misdaden plegen in Frankrijk zou ik me daar zeker voor schamen ja.
pi_221147534
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:17 schreef Jippie het volgende:
Veegslotje-ga eerst maar even afkoelen allemaal.
Beetje moeilijk met deze temperaturen.
pi_221147546
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:10 schreef Jippie het volgende:

[..]
Volgens werd er in de reacties al verwezen naar links en naar migratieknuffelaars. Heb het over de zinloze moord op zo'n jongen in plaats van stemming maken en bevolkingsgroepen en hun moeder te beschuldigen.

Mwah, mwah. Wat velen met name opmerken is de sterke oververtegenwoordiging van bepaalde groepen in (gewelddadige) criminaliteit. Ik heb dit met betrekking tot Nederland al vaker onderbouwd, zoals in deze post of deze post.

En dat er vanuit linkse contreien een sterke neigingen is tot het altijd willen beschermen van dit migranten en het tevens erg barmhartig denken over migratie is natuurlijk een feit.

Het zijn mensen uit deze kringen die graag meer migratie zien en met bordjes als 'no human is illegal' of 'migrants welcome' staan te paraderen. Als je dan weet dat mensen met een migratieachtergrond een énorme oververtegenwoordiging kennen in de criminaliteit, te vaak slecht integreren en hier vooral voor economische redenen komen, dan vraag je je af waarom velen aan de progressieve en linkerkant van het politieke spectrum zo staan te trappelen voor meer van deze mensen.

Het is ook een sentiment dat we nergens anders ter wereld zien, het is een uniek Westers fenomeen. Want nergens anders ter wereld zien we grote groepen autochtonen/inheemsen die graag meer vreemdelingen willen, ondanks dat deze vreemdelingen aantoonbaar slecht integreerden en zich disproportioneel misdragen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 25 juni 2026 @ 19:38:25 #95
485843 crew  Jippie
pi_221147634
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 19:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mwah, mwah. Wat velen met name opmerken is de sterke oververtegenwoordiging van bepaalde groepen in (gewelddadige) criminaliteit. Ik heb dit met betrekking tot Nederland al vaker onderbouwd, zoals in deze post of deze post.

En dat er vanuit linkse contreien een sterke neigingen is tot het altijd willen beschermen van dit migranten en het tevens erg barmhartig denken over migratie is natuurlijk een feit.

Het zijn mensen uit deze kringen die graag meer migratie zien en met bordjes als 'no human is illegal' of 'migrants welcome' staan te paraderen. Als je dan weet dat mensen met een migratieachtergrond een énorme oververtegenwoordiging kennen in de criminaliteit, te vaak slecht integreren en hier vooral voor economische redenen komen, dan vraag je je af waarom velen aan de progressieve en linkerkant van het politieke spectrum zo staan te trappelen voor meer van deze mensen.

Het is ook een sentiment dat we nergens anders ter wereld zien, het is een uniek Westers fenomeen. Want nergens anders ter wereld zien we grote groepen autochtonen/inheemsen die graag meer vreemdelingen willen, ondanks dat deze vreemdelingen aantoonbaar slecht integreerden en zich disproportioneel misdragen.
Weet je Howard ik heb niets met de schuld toeschuiven naar links of rechts om vervolgens users elkaar in de haren te zien vliegen. De daders zijn de enige schuldigen.
In dit geval lijken het daders met een migranten achtergrond te zijn, dat kan gewoon benoemd worden. Maar om nou te doen of er in elke shoarmatent op de hoek alleen maar zware criminelen werken gaat mij te ver.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 25 juni 2026 @ 19:41:18 #96
485843 crew  Jippie
pi_221147659
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 19:29 schreef Hathor het volgende:

[..]
Beetje moeilijk met deze temperaturen.
Klopt, ajb
pi_221147664
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juni 2026 19:38 schreef Jippie het volgende:

[..]
Weet je Howard ik heb niets met de schuld toeschuiven naar links of rechts om vervolgens users elkaar in de haren te zien vliegen. De daders zijn de enige schuldigen.
In dit geval lijken het daders met een migranten achtergrond te zijn, dat kan gewoon benoemd worden. Maar om nou te doen of er in elke shoarmatent op de hoek alleen maar zware criminelen werken gaat mij te ver.
Dat zegt ook niemand volgens mij. Een oververtegenwoordiging wil niet zeggen dat iedereen zich misdraagt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 25 juni 2026 @ 19:42:26 #98
485843 crew  Jippie
pi_221147673
Trolliebolliekloon gespeculeer gaat ook weg :W
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 25 juni 2026 @ 19:43:10 #99
485843 crew  Jippie
pi_221147679
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 19:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zegt ook niemand volgens mij. Een oververtegenwoordiging wil niet zeggen dat iedereen zich misdraagt.
Gelukkig zegt ook niet iedereen dat, maar ik kom het absoluut tegen.
  donderdag 25 juni 2026 @ 19:44:25 #100
117098 Hathor
Effe niet
pi_221147687
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 19:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad, maar het betekent wel dat er wel heel veel rotte appels in bepaalde bevolkingsgroepen zitten. Algerijnen hebben al geen al te beste reputatie in Frankrijk, en dit soort gevallen maakt het er niet beter op. Hetzelfde kan gezegd worden over Marokkanen.
  donderdag 25 juni 2026 @ 20:04:54 #101
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221147861
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 19:44 schreef Hathor het volgende:

[..]
Inderdaad, maar het betekent wel dat er wel heel veel rotte appels in bepaalde bevolkingsgroepen zitten. Algerijnen hebben al geen al te beste reputatie in Frankrijk, en dit soort gevallen maakt het er niet beter op. Hetzelfde kan gezegd worden over Marokkanen.
Algerijnen hebben nergens een goede reputatie, zelfs op het WK weet men zich te misdragen.

twitter

En dit soort gedrag zien we natuurlijk eigenlijk overal van Noord-Afrikanen. Maar genoeg Westerlingen die maar wat graag met zulke volkeren gaan knuffelen.
  donderdag 25 juni 2026 @ 21:40:59 #102
117098 Hathor
Effe niet
pi_221148784
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 20:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Algerijnen hebben nergens een goede reputatie, zelfs op het WK weet men zich te misdragen.

[ twitter ]

En dit soort gedrag zien we natuurlijk eigenlijk overal van Noord-Afrikanen. Maar genoeg Westerlingen die maar wat graag met zulke volkeren gaan knuffelen.
Met die beelden was ik al bekend, maar Argentijnen slaan in ieder geval terug..
pi_221148794
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 19:26 schreef Hathor het volgende:

[..]
Als Nederlanders aan de lopende band misdaden plegen in Frankrijk zou ik me daar zeker voor schamen ja.
En wat is je bewijs dat dit soort misdrijven aan de lopende band worden gepleegd in Frankrijk door migranten uit 1 bepaald land?

Als ik de video van Jippie bekijk, dan zie ik 3 verschillende etniciteiten, waarbij 1 volgens mij Frans is
  donderdag 25 juni 2026 @ 21:45:40 #104
117098 Hathor
Effe niet
pi_221148816
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 21:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
En wat is je bewijs dat dit soort misdrijven aan de lopende band worden gepleegd in Frankrijk door migranten uit 1 bepaald land?

Als ik de video van Jippie bekijk, dan zie ik 3 verschillende etniciteiten, waarbij 1 volgens mij Frans is
Ik zie 5 Algerijnen, brothers in arms. Ook daar hebben ze niet allemaal dezelfde huidskleur he. Dit is gewoon een hatecrime, maar blijf vooral lekker wegkijken, totdat het jezelf overkomt.
pi_221148928
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 21:45 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik zie 5 Algerijnen, brothers in arms. Ook daar hebben ze niet allemaal dezelfde huidskleur he. Dit is gewoon een hatecrime, maar blijf vooral lekker wegkijken, totdat het jezelf overkomt.
Ik zie 3 personen in de video van Jippie.

Volgens jou zijn dat 5 Algerijnen.

Ookaaay...

En hatecrime: kan, maar wat is de haat?

Ik begrijp uit het artikel dat Jippie postte dat het waarschijnlijk om een afrekening gaat omdat het slachtoffer melding van een eerder incident heeft gedaan bij de politie.
pi_221148945
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 20:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ twitter ]

Ja, precies.

Voetbalgeweld zien we verder niet in Europa...
  donderdag 25 juni 2026 @ 22:01:42 #107
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221148994
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:10 schreef Jippie het volgende:

[..]

En terecht dat daar naar verwezen wordt. Dat is de oorzaak ook dat die moordenaars hier zijn.

Durf wel te stellen dat zonder die eeuwige welkom in mijn landiers, had Louis nog geleefd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221149066
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En terecht dat daar naar verwezen wordt. Dat is de oorzaak ook dat die moordenaars hier zijn.

Durf wel te stellen dat zonder die eeuwige welkom in mijn landiers, had Louis nog geleefd.
Die moordenaars zijn hier niet, die zijn in Frankrijk, waarbij Algerije een voormalige kolonie is. Met als gevolg dat je veel Algerijnen in Frankrijk hebt.
Net zoals we hier veel Surinamers hebben.

Dus had Frankrijk Algerije niet als kolonie gehad, dan waren deze moordenaars nooit in Frankrijk geboren.

En zo kun je alles weg redeneren.
  donderdag 25 juni 2026 @ 22:07:56 #109
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221149111
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die moordenaars zijn hier niet, die zijn in Frankrijk, waarbij Algerije een voormalige kolonie is. Met als gevolg dat je veel Algerijnen in Frankrijk hebt.
Net zoals we hier veel Surinamers hebben.

Dus had Frankrijk Algerije niet als kolonie gehad, dan waren deze moordenaars nooit in Frankrijk geboren.

En zo kun je alles weg redeneren.
Nog steeds hoef je die algarijnen niet binnen te laten of houden. Willen toch een onafhankelijk land zijn? Zoek het maar uit dan.

Dat is de correcte logica.
1947-2016
pi_221149183
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nog steeds hoef je die algarijnen niet binnen te laten of houden. Willen toch een onafhankelijk land zijn? Zoek het maar uit dan.

Het gaat hoogstwaarschijnlijk om Franse staatsburgers, geboren in Frankrijk.
Waarvan de ouders ook Franse staatsburgers zijn, mogelijk ook geboren in Frankrijk.

Hoeveel generaties wil je terug gaan voordat iemand echt wordt gezien als inwoner van, in dit geval, Frankrijk?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 25 juni 2026 @ 22:12:54 #111
485843 crew  Jippie
pi_221149217
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vind dat een stompzinnige conclusie.
quote:
Zie boven.
pi_221149258
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 19:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar als we bijvoorbeeld in Nederland kijken naar de Marokkanen: die zijn hier gekomen dankzij een overeenkomst met Marokko die door het rechtse kabinet De Jong is ondertekend.

En de Marokkaanse probleemjongeren in Nederland; dat zijn over het algemeen geen Marokkanen die net in Nederland wonen.
Dat betreft de derde generatie Marokkanen.
Oftewel Nederlandse staatsburgers, met Marokkaanse roots, die hier geboren zijn.
pi_221149279
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het zijn geen Algerijnen, maar Fransen.
pi_221149333
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Allemaal leuk en aardig, maar als we bijvoorbeeld in Nederland kijken naar de Marokkanen: die zijn hier gekomen dankzij een overeenkomst met Marokko die door het rechtse kabinet De Jong is ondertekend.

En de Marokkaanse probleemjongeren in Nederland; dat zijn over het algemeen geen Marokkanen die net in Nederland wonen.
Oftewel Nederlandse staatsburgers, met Marokkaanse roots, die hier geboren zijn.
Het wangedrag is opvallend hardnekkig inderdaad.
pi_221149397
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:19 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Het wangedrag is opvallend hardnekkig inderdaad.
Nope, maar wel leuk geprobeerd.
  donderdag 25 juni 2026 @ 22:26:40 #116
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221149475
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, Marokkanen zijn hier in grote getale gekomen doordat het enige uitgesproken kabinet Den Uyl, een links kabinet, de wervingsovereenkomst met Marokko introk en veel Marokkanen die hier tijdelijk zouden zijn, niet meer terugwilde en al hun familie lieten overkomen. Dit is inmiddels al meerdere uitgelegd en velen blijven hier maar over liegen.

En als de Marokkanen die in Nederland wonen Nederlanders zijn, waarom juicht men dan voor Marokko? En spreekt over 'wij' als het Marokkaanse leftal speelt. De NOS had hier recent nog een reportage over.

Marokkaanse voetbaltalenten die geboren worden en opgroeien in Nederland, kiezen voor Marokko, niet voor Nederland, een enkele uitzondering daargelaten. Het zijn dan ook geen Nederlanders, maar Marokkanen met een Nederlands paspoort.
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dat zijn Algerijnen.
pi_221149571
quote:

[..]
Ik denk dat ze zelf heel anders hierover denken :+
graag verwijderen
pi_221149799
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, Marokkanen zijn hier in grote getale gekomen doordat het enige uitgesproken kabinet Den Uyl, een links kabinet, de wervingsovereenkomst met Marokko introk en veel Marokkanen die hier tijdelijk zouden zijn, niet meer terugwilde en al hun familie lieten overkomen. Dit is inmiddels al meerdere uitgelegd en velen blijven hier maar over liegen.

En als de Marokkanen die in Nederland wonen Nederlanders zijn, waarom juicht men dan voor Marokko? En spreekt over 'wij' als het Marokkaanse leftal speelt. De NOS had hier recent nog een reportage over.

Marokkaanse voetbaltalenten die geboren worden en opgroeien in Nederland, kiezen voor Marokko, niet voor Nederland, een enkele uitzondering daargelaten. Het zijn dan ook geen Nederlanders, maar Marokkanen met een Nederlands paspoort.
[..]
Nee, dat zijn Algerijnen.
Nee, Frabsei
Geboren in Frankrijk. Franse staatsburgers.

Net zo goed als dat hier geborene van Marokkaanse afkomst Nederlandse staatsburgers zijn.

Dat ze een dubbele nationaliteit hebben komt omdat Marokko een kind met 1 of 2 ouders met de Marokkaanse nationaliteit automatisch ziet als een Marokkaans staatsburger.

Dat Marokkaanse Nederlanders hun roots niet uit het oog verliezen is verder hun goed recht.
Dat zie je ook met Europeanen in bijvoorbeeld de VS. Die nog steeds trots zijn dat ze bijvoorbeeld Ierse roots hebben.

En zoals je zelf al aangeeft: niet elke voetballer met de Marokkaanse nationaliteit komt in het Marokkaanse elftal.

In Frankrijk zie je dat ook met Algerijnse spelers.

Hoe kunnen Zinedine Zidane en Khalid Boulahrouz voor respectievelijk Frankrijk en Nederland uitkomen als ze geen staatsburger van die landen zijn?
pi_221149806
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:32 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik denk dat ze zelf heel anders hierover denken :+
Jij kunt niet voor anderen denken.
  donderdag 25 juni 2026 @ 22:48:53 #120
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221149880
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, Frabsei

Net zo goed als dat hier geborene van Marokkaanse afkomst Nederlandse staatsburgers zijn.

Dat ze een dubbele nationaliteit hebben komt omdat Marokko een kind met 1 of 2 ouders met de Marokkaanse nationaliteit automatisch ziet als een Marokkaans staatsburger.

Dat Marokkaanse Nederlanders hun roots niet uit het oog verliezen is verder hun goed recht.
Dat zie je ook met Europeanen in bijvoorbeeld de VS. Die nog steeds trots zijn dat ze bijvoorbeeld Ierse roots hebben.

En zoals je zelf al aangeeft: niet elke voetballer met de Marokkaanse nationaliteit komt in het Marokkaanse elftal.

Hoe kunnen Zinedine Zidane en Khalid Boulahrouz voor respectievelijk Frankrijk en Nederland uitkomen als ze geen staatsburger van die landen zijn?
Je reduceert nationaliteit tot een papiertje. Daarmee hou je enkel jezelf voor de gek. Cultureel hebben veel mensen in Europa met een migratieachtergrond niets met het land waarin ze leven en ligt hun hart bij het land van herkomst. Dat mag natuurlijk, maar laten we dan ook benoemen wat deze mensen zijn: Marokkanen, Algerijnen, Turken etc.
pi_221149892
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, Frabsei

Khalid en Zinedine maakten hun keuze destijds in een hele andere wereld natuurlijk.
graag verwijderen
pi_221149908
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het gaat hoogstwaarschijnlijk om Franse staatsburgers, geboren in Frankrijk.
Waarvan de ouders ook Franse staatsburgers zijn, mogelijk ook geboren in Frankrijk.

Hoeveel generaties wil je terug gaan voordat iemand echt wordt gezien als inwoner van, in dit geval, Frankrijk?
Hoeveel generaties moeten jij en jouw kinderen in China verblijven tot dat jij eindelijk wordt gezien als Chinees?
pi_221149919
Dit doen ze anders nooit hoor!
pi_221149976
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je reduceert nationaliteit tot een papiertje. Daarmee hou je enkel jezelf voor de gek. Cultureel hebben veel mensen in Europa met een migratieachtergrond niets met het land waarin ze leven en ligt hun hart bij het land van herkomst. Dat mag natuurlijk, maar laten we dan ook benoemen wat deze mensen zijn: Marokkanen, Algerijnen, Turken etc.
Tja, of je het nu leuk vindt of niet, het zijn Nederlandse staatsburgers.
Als Marokko niet de regel had dat iedereen die in een Marokkaanse bloedlijn geboren wordt automatisch de Marokkaanse nationaliteit krijgt en daar geen afstand van kan doen.

Bij Surinaamse Nederlanders hebben we dat niet, die hebben geen dubbele nationaliteit.
Zijn Nederlanders met een Surinaamse afkomst die hun roots koesteren dan geen Nederlanders?

Dat is natuurlijk onzin.

Wat de moordenaars betreft: zoals het nu lijkt zijn dat jongeren geboren in Frankrijk, met ouders geboren in Frankrijk.
Dat zijn geen migranten meer.
En dus een Frans probleem.

Zelfde hier met de Marokkaanse jeugd: de rottigheid die ze hier uithalen, haalt de jeugd niet uit in Marokko zelf.
Het is dus een Nederlands probleem, waar we als samenleving een oplossing voor moeten zoeken.

En ze de stempel van vreemdeling geven, zodat je denkt te kunnen dreigen ze het land uit te zetten, gaat daarbij niet helpen.
pi_221149980
Het is een vreemd soort leugen om te framen dat deze jongeren gewoon Fransen zijn.
graag verwijderen
pi_221150036
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Den Uyl voerde inderdaad een wervingsstop in.
En die bleek averechts te werken.

Maar dat is wat anders dan de suggestie dat we dankzij linkse boomknuffelaars die de grenzen wagenwijd open hebben gezet voor Marokkaanse migranten, nu een probleem met de 3e generatie Marokkanen hebben.

Het is kabinet De Jong dat begonnen is met het werven van Marokkaanse gastarbeiders.
pi_221150066
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:52 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Hoeveel generaties moeten jij en jouw kinderen in China verblijven tot dat jij eindelijk wordt gezien als Chinees?
Eentje.
Als jij trouwt met een Chinees, je permanent vestigt in China en afstand doet van de Nederlandse nationaliteit; dan kun je Chinees staatsburger worden.

T
pi_221150077
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:50 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Khalid en Zinedine maakten hun keuze destijds in een hele andere wereld natuurlijk.
Dus?
Waarom waren zij wel Franse en Nederlandse staatsburgers, en de huidige generatie niet?
pi_221150104
Long story short;

Het is -zoals zo vaak, beter gezegd; bijna altijd- de noord Afrikaanse / islamitische cultuur verrijking, welke voor zulke barbaarse walgtoestanden zorgt.

What's new?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_221150130
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 23:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus?
Waarom waren zij wel Franse en Nederlandse staatsburgers, en de huidige generatie niet?
Omdat van de huidige generatie nieuwkomers en nakomelingen een grote groep een veel sterkere binding heeft met het land van herkomst dan met het land van residentie.

Teveel vrijheden maakt ongelukkig en zijn een gevaar als je remmingen nodig hebt in je niet geheel rooskleurige brein.
graag verwijderen
pi_221150236
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 23:00 schreef UitStraling het volgende:
Het is een vreemd soort leugen om te framen dat deze jongeren gewoon Fransen zijn.
Overheidsdocumenten zijn allesbepalend. Ook al ziet iemand zichzelf volledig als Marokkaan en uit hij zich ook zo in zijn dagelijks leven, als overheidsdocumenten zeggen dat het een Nederlander is dan is dat zo.

Net zoals transgenders weer hun geboortegeslacht worden indien ze onder Trump nieuwe overheidsdocumenten aanvragen.
pi_221150313
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 23:23 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Overheidsdocumenten zijn allesbepalend. Ook al ziet iemand zichzelf volledig als Marokkaan en uit hij zich ook zo in zijn dagelijks leven, als overheidsdocumenten zeggen dat het een Nederlander is dan is dat zo.

Net zoals transgenders weer hun geboortegeslacht worden indien ze onder Trump nieuwe overheidsdocumenten aanvragen.
Zodra we in NL de mogelijkheid tot een dubbel paspoort afschaffen, zijn het ineens vrijwel allemaal geen Nederlanders meer.
pi_221150380
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 23:23 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk onzin in het geval van Marokkanen.
graag verwijderen
  vrijdag 26 juni 2026 @ 00:32:25 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221150834
quote:

[..]
In jouw ogen.
In hun ogen?
Hebben ze de afgelopen weken staan juichen in het blauw of groen?
1947-2016
  vrijdag 26 juni 2026 @ 00:35:59 #135
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221150843
quote:

[..]
Eentje.
Als jij trouwt met een Chinees, je permanent vestigt in China en afstand doet van de Nederlandse nationaliteit; dan kun je Chinees staatsburger worden.

T
Exact. Afstand doen van.

Die mocros kunnen hun mocro paspoort ook bij de ambassade in de bus doen. Doen ze niet.
1947-2016
  vrijdag 26 juni 2026 @ 00:37:44 #136
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221150851
quote:

[..]
Dus?
Keuzes die ze maken.

Hier geboren, hier opgegroeid, hier wonende en toch met niet het rood wit blauw zwaaien, afzetten tegen NLers, niet mee willen doen met 'hier' en maar huilen dat je niet geaccepteerd wordt.

Tjah...
1947-2016
  vrijdag 26 juni 2026 @ 00:41:11 #137
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221150861
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juni 2026 22:12 schreef Jippie het volgende:

[..]
Vind dat een stompzinnige conclusie.
[..]
Zie boven.
Jouw mening. Realiteit zegt wat anders.
1947-2016
  vrijdag 26 juni 2026 @ 00:42:11 #138
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221150862
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 00:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Exact. Afstand doen van.

Die mocros kunnen hun mocro paspoort ook bij de ambassade in de bus doen. Doen ze niet.
Het wordt als een grote schande gezien in Marokko om dit te doen, juridisch is het opgeven van de nationaliteit ook erg lastig. In Marokko worden de kinderen van Marokkanen in het buitenland ook gewoon als Marokkanen gezien.

Dit waar sommige progressieve Westerlingen dan weer staat te stampvoeten als we niet allemaal pretenderen dat Rachid en Aisha echte Nederlanders of Fransen zijn.
pi_221152559
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 00:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
In jouw ogen.
In hun ogen?
Hebben ze de afgelopen weken staan juichen in het blauw of groen?
Wat maakt dat uit?
pi_221152561
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 00:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Exact. Afstand doen van.

Dat heeft geen zin, ze kunnen de Marokkaanse nationaliteit niet opgeven.
pi_221152565
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 00:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Keuzes die ze maken.

Hier geboren, hier opgegroeid, hier wonende en toch met niet het rood wit blauw zwaaien, afzetten tegen NLers, niet mee willen doen met 'hier' en maar huilen dat je niet geaccepteerd wordt.

Tjah...
Jammer voor je, maar zo werkt het niet.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 26 juni 2026 @ 06:10:43 #142
485843 crew  Jippie
pi_221152591
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 00:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jouw mening. Realiteit zegt wat anders.
Dat was precies mijn gedachte toen ik je reactie las.
pi_221152670
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 00:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het wordt als een grote schande gezien in Marokko om dit te doen, juridisch is het opgeven van de nationaliteit ook erg lastig. In Marokko worden de kinderen van Marokkanen in het buitenland ook gewoon als Marokkanen gezien.

Dit waar sommige progressieve Westerlingen dan weer staat te stampvoeten als we niet allemaal pretenderen dat Rachid en Aisha echte Nederlanders of Fransen zijn.
Juridisch is ieder kind dat geboren wordt uit een Marokkaanse bloedlijn automatisch Marokkaans staatsburger, ongeacht waar ter wereld het kind geboren wordt. En het kind kan daar geen afstand van doen.

En dat feit gebruik jij vervolgens in te kunnen stellen dat dergelijke kinderen geen echte Nederlanders zijn.

En daarmee bewijs je precies mijn punt: deze moord in Frankrijk wordt aangewend om een bepaalde agenda erdoor te drukken.
pi_221152799
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 06:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Juridisch is ieder kind dat geboren wordt uit een Marokkaanse bloedlijn automatisch Marokkaans staatsburger, ongeacht waar ter wereld het kind geboren wordt. En het kind kan daar geen afstand van doen.

En dat feit gebruik jij vervolgens in te kunnen stellen dat dergelijke kinderen geen echte Nederlanders zijn.

En daarmee bewijs je precies mijn punt: deze moord in Frankrijk wordt aangewend om een bepaalde agenda erdoor te drukken.
Wat een slappe mindset.
Vakman pur sang
pi_221152809
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 07:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat een slappe mindset.
Kennelijk heb je niets om er tegenin te brengen, maar wilde je toch even reageren.
pi_221152823
Het probleem is dat dit soort acties met zachte handschoenen wordt aangepakt.

Dit soort jongens krijgen een psychologische analyse om na te gaan "hoe het toch zover heeft kunnen komen", er wordt een hoop thee met ze gedronken, en ze moeten naar een jeugdinstelling waar er volop aandacht voor ze is met een dagprogramma en sport en allerhande activiteiten om ze bezig te houden.

Zo'n 'straf' schrikt natuurlijk niet af, kost de samenleving handenvol geld en als ze buiten staan begint het weer van vooraf aan.

Als je een afschrikkend effect wil creëren moet je die gasten <Knip> uitzetten naar een land met zo k*t mogelijke omstandigheden en uitsluiten dat ze ooit de EU weer binnenkomen. En als de familie moeilijk doet zet je die ook op het vliegtuig. Duidelijke boodschap aan eenieder die zoiets flikt: We moeten je hier niet, oprotten.

Interesseert me geen reet of ze minderjarig zijn. Als je het mannetje wilt zijn op TikTok met dit soort laffe daden moet je ook de consequenties maar voelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 26-06-2026 10:00:49 ]
pi_221152838
2022:

Doodgeslagen Nederlander op Mallorca is 27-jarige Carlo

quote:
De 27-jarige Carlo Heuvelman werd volgens de Spaanse politie woensdagnacht zonder reden tegen het hoofd getrapt door negen Nederlandse jongens. De verwondingen bleken zo heftig, dat Carlo zondag overleed
Enkele daders van die moord hadden een allochtone achtergrond, maar onder de daders waren ook autochtone Nederlanders.

Dan is het lastig roepen dat als de voorouders niet naar Nederland waren verhuisd, deze moord niet had plaatsgevonden.
pi_221152854
Het slaat natuurlijk nergens op om Neurenberg bloedlijnen of (dubbele) paspoorten als feitelijke afkomst te gaan gebruiken. Feit blijft dat Algerijnen in Frankrijk voor onevenredig veel overlast zorgen - doe een rondje Marseille buiten de haven in je eentje voor de grap - en dat wegbagatelliseren met een moord die Nederlanders in 2022 pleegden is echt overcompenseren. Net zo onzinnig als denken dat "ALLE GRENZEN DICHT EN DEPORTEREN" de oplossing gaat zijn.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 07:55:02 #149
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221152862
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 06:53 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat bewijst helemaal niks om je om de spinsels in je hoofd te bewijzen. Dat is dus alleen in jouw hoofd zo.

Die jongen is vermoord door een stel wezen die hier niet horen in west europa. Een racistenmoord. En jij vindt lullen over een fantasie agenda belangrijker.
Denk dat het tijd wordt om afstand te nemen van en naar buitencte gaan. Bizarre obsessie much.
1947-2016
  vrijdag 26 juni 2026 @ 07:56:44 #150
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221152872
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 06:10 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dat was precies mijn gedachte toen ik je reactie las.
Wederom jouw meningen en gedachte.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')