abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221153888
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 10:44 schreef StaceySinger het volgende:
[ x ]
Zijn het zeker weten 5?

Eerder werd een foto geplaatst met 8 jongeren die een slachtoffer mishandelen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221153894
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 10:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zijn het zeker weten 5?

Eerder werd een foto geplaatst met 8 jongeren die een slachtoffer mishandelen.
<Knip>
Die andere schoften stonden te filmen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Jippie op 26-06-2026 11:51:16 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_221153897
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 10:46 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Echte Fransen, dat zie je zo.
Klopt.
Of geen echte Fransen.

Want aan iemands gezicht zie je dat niet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221153955
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 10:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt.
Of geen echte Fransen.

Want aan iemands gezicht zie je dat niet.
Waarom reageer je selectief niet op het dubbele nationaliteiten stukje?
pi_221153980
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 10:57 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Waarom reageer je selectief niet op het dubbele nationaliteiten stukje?
Ik heb niets weggelaten uit jouw bericht in mijn citaat.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221153985
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 11:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb niets weggelaten uit jouw bericht in mijn citaat.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 10:41 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dit is zo'n dooddoener, en wat als ze een dubbele nationaliteit hebben? Zoals al die Marokanen hier.
pi_221153999
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 10:49 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
<Knip>
Die andere schoften stonden te filmen.
Waarom zo emotioneel?

In alle berichten die ik zie gaat het om 5 personen.
Als het er meer zijn, en er zijn 5 opgepakt, dan lopen er nog een aantal los rond.
Die moeten dan ook zo snel mogelijk worden opgepakt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Jippie op 26-06-2026 11:52:00 ]
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 26 juni 2026 @ 11:07:13 #208
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221154062
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 07:52 schreef nostra het volgende:
Het slaat natuurlijk nergens op om Neurenberg bloedlijnen of (dubbele) paspoorten als feitelijke afkomst te gaan gebruiken. Feit blijft dat Algerijnen in Frankrijk voor onevenredig veel overlast zorgen - doe een rondje Marseille buiten de haven in je eentje voor de grap - en dat wegbagatelliseren met een moord die Nederlanders in 2022 pleegden is echt overcompenseren. Net zo onzinnig als denken dat "ALLE GRENZEN DICHT EN DEPORTEREN" de oplossing gaat zijn.
We zitten echter met een groep mensen die willen pretenderen dat deze Arabisch sprekende, Islamitische, Algerije supporterde mensen, Fransen zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221154230
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 10:41 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dit is zo'n dooddoener, en wat als ze een dubbele nationaliteit hebben? Zoals al die Marokanen hier.
Het is gewoon hoe de feiten liggen.
Iemand met de Nederlandse nationaliteit die in Nederland geboren is, is volgens de VN-conventie geen migrant.
Die persoon is volwaardig staatsburger.

Verder is meermaals benoemd dat Marokko staatsburgersschap op basis van bloedlijn doet.
Stel dat jij met een Marokkaanse trouwt en jullie krijgen kinderen; dan krijgen die automatisch de Marokkaanse nationaliteit. En elk nageslacht van hun ook, tot het einde der tijden.

Ga je die anders behandelen dan Nederlanders die niet van oorsprong uit een land komen met zo'n vreemde regel?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221154235
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 11:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We zitten echter met een groep mensen die willen pretenderen dat deze Arabisch sprekende, Islamitische, Algerije supporterde mensen, Fransen zijn.
Iemand met de Franse nationaliteit is Frans.

Dat kun je niet leuk vinden, maar dat is gewoon een feit en geen mening.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221154251
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 10:49 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
Je gekke Henkie gedrag is zooo doorzichtig- schuift t goed ? :7
Die andere schoften stonden te filmen.
Ik heb geen bron gevonden dat er naast de 5 verdachten andere personen aanwezig waren die de mishandeling hebben gefilmd.
Daarnaast is op de foto te zien hoe 8 personen een slachtoffer mishandelen.

Toch zie ik geen berichten over andere daders waar de politie naar op zoek is
Heb jij daar meer informatie over?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 26 juni 2026 @ 11:32:00 #212
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_221154301
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 11:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb geen bron gevonden dat er naast de 5 verdachten andere personen aanwezig waren die de mishandeling hebben gefilmd.
Daarnaast is op de foto te zien hoe 8 personen een slachtoffer mishandelen.

Toch zie ik geen berichten over andere daders waar de politie naar op zoek is
Heb jij daar meer informatie over?
Welke foto, ik heb die foto nog niet gezien? ( nee, dat is geen ontkenning, ik heb hem echt niet gezien)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_221154307
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 11:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is gewoon hoe de feiten liggen.
Iemand met de Nederlandse nationaliteit die in Nederland geboren is, is volgens de VN-conventie geen migrant.
Die persoon is volwaardig staatsburger.

Verder is meermaals benoemd dat Marokko staatsburgersschap op basis van bloedlijn doet.

VN neem ik niet serieus. Dat is een extreem hobby clubje. En ja feitelijk zijn het inderdaad Fransen als ze daar geboren zijn, daar heb je gelijk in. Maar veel van dat volk voelt zich natuurlijk helemaal niet Frans zoals veel Marokanen hier zich niet Nederlands voelen. Ze zijn Arbaisch, Moslim en spugen op het westen (niet iedereen, maar veel te veel). En dat is dus ook het probleem. Je kan er al bijna niets meer aan doen. Ze planten zich voort, de kinderen worden hier geboren en thats it. Uitzetten lukt niet meer later als ze zich misdragen in naam van de Islam. Want het zijn op papier Nederlanders.

En over dat laatste, Daar had Nederland allang al wat aan moeten doen. Ook wij kunnen regels veranderen. Keuze maken. 1 nationaliteit moet de norm zijn. Dat geldt voor iedereen. Ik raak mijn paspoort ook kwijt als ik Spaans wil worden (de reden waarom ik nog twijfel om voorgoed te emigreren)
  vrijdag 26 juni 2026 @ 11:37:49 #214
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_221154360
Oh fuck nu heb ik het filmpje gezien, het zou je kind maar zijn. Daar kom je nooit meer overheen.

Verschrikkelijk. :{w :'(


Ook nog gefilmd terwijl hij lag te sterven. Dat zijn geen mensen die zoiets kunnen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_221154390
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 11:37 schreef tesssssssss het volgende:
Oh fuck nu heb ik het filmpje gezien, het zou je kind maar zijn. Daar kom je nooit meer overheen.
Ook nog gefilmd terwijl hij lag te sterven.
Verschrikkelijk. :{w :'(

Ja echt erg <Knip >

[ Bericht 3% gewijzigd door Jippie op 26-06-2026 11:49:49 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 26 juni 2026 @ 11:42:52 #216
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_221154407
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 11:41 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
Ja echt erg <Knip>
Ja, dat is heel erg, ik heb mijn eigen zoon er heel vaak voor gewaarschuwd, hoor. Serieus. Dat is ook het enige wat je kunt doen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jippie op 26-06-2026 11:48:50 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 26 juni 2026 @ 11:47:23 #217
485843 crew  Jippie
pi_221154444
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 10:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Idd jouw mening.
En veronderstelling. Best een walgelijke ook om iemand zo in een hoek te drukken. Want met de beschuldigen van een 'zweem van xenofobie' zet je mij ook weg in de racisme hoek. Verschilletje: ik heb niemand vermoord.
Je maakt het daar zelf naar door het gebrek aan nuancering in de betreffende reactie. In feite druk jij ook een hele bevolkingsgroep in een strafrechterlijk te vervolgen hoek.

Ik bagatelliseer niets want er is een grote groep gajes met een migratie achtergrond die zich aan god nog gebod storen.
Maar ik vertik het om iedereen met een migratieachtergrond als minderwaardig weg te laten zetten in de reacties.

Van mij mogen users tot op het bot racistisch, crimineel of extreem gedachtengoed hebben, dat boeit mij geen flikker zolang ze maar binnen de policy posten. Er mag veel gezegd worden, maar er zijn grenzen.

quote:
Dus beetje raar dit. Ik heb jou hoger zitten dan dit soort stemmingmakerij.
Ik heb jou hoger zitten dan dit soort stemmingmakerij. Dit wilde ik dus in eerste instantie posten als reactie, maar wilde je niet 'en plein public' als stemmingmaker wegzetten.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 26 juni 2026 @ 11:48:13 #218
485843 crew  Jippie
pi_221154453
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 11:41 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
<Knip>
Geen persoonlijke aanval ajb.
pi_221154466
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 11:47 schreef Jippie het volgende:

[..]
Je maakt het daar zelf naar door het gebrek aan nuancering in de betreffende reactie. In feite druk jij ook een hele bevolkingsgroep in een strafrechterlijk te vervolgen hoek.

Ik bagatelliseer niets want er is een grote groep gajes met een migratie achtergrond die zich aan god nog gebod storen.
Maar ik vertik het om iedereen met een migratieachtergrond als minderwaardig weg te laten zetten in de reacties.

Van mij mogen users tot op het bot racistisch, crimineel of extreem gedachtengoed hebben, dat boeit mij geen flikker zolang ze maar binnen de policy posten. Er mag veel gezegd worden, maar er zijn grenzen.
[..]
Ik heb jou hoger zitten dan dit soort stemmingmakerij. Dit wilde ik dus in eerste instantie posten als reactie, maar wilde je niet 'en plein public' als stemmingmaker wegzetten.
Nou nou nou.

Als je zelf schrijft "grote groep met een migratieachtergrond" en "iedereen mag extreem gedachtegoed hebben" doe je er zelf net zo hard aan mee
pi_221154474
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 11:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We zitten echter met een groep mensen die willen pretenderen dat deze Arabisch sprekende, Islamitische, Algerije supporterde mensen, Fransen zijn.
Wanneer is iemand volwaardig staatsburger volgens jou?

Is Yesilgoz een Nederlander?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 26 juni 2026 @ 11:54:07 #221
485843 crew  Jippie
pi_221154488
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 11:49 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Nou nou nou.

Als je zelf schrijft "grote groep met een migratieachtergrond" en "iedereen mag extreem gedachtegoed hebben" doe je er zelf net zo hard aan mee
Afspraak opticien gemist? Want dat is niet wat ik heb geschreven.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 11:58:29 #222
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221154514
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 11:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is gewoon hoe de feiten liggen.
Iemand met de Nederlandse nationaliteit die in Nederland geboren is, is volgens de VN-conventie geen migrant.
Die persoon is volwaardig staatsburger.

Verder is meermaals benoemd dat Marokko staatsburgersschap op basis van bloedlijn doet.
Stel dat jij met een Marokkaanse trouwt en jullie krijgen kinderen; dan krijgen die automatisch de Marokkaanse nationaliteit. En elk nageslacht van hun ook, tot het einde der tijden.

Ga je die anders behandelen dan Nederlanders die niet van oorsprong uit een land komen met zo'n vreemde regel?
Je hoeft het toch helemaal niet aan de Marokkaanse autoriteiten te melden? Kijk, dit is al zo'n dingetje. Ik zou hier niet zomaar mee akkoord gaan.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 12:00:16 #223
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_221154528
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 11:54 schreef Jippie het volgende:

[..]
Afspraak opticien gemist? Want dat is niet wat ik heb geschreven.
Nee, maar deze user verdraait alles wat iemand zegt. Als ik dit wel mag zeggen. Fijne voortzetting :)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_221154543
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 11:58 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Je hoeft het toch helemaal niet aan de Marokkaanse autoriteiten te melden? Kijk, dit is al zo'n dingetje. Ik zou hier niet zomaar mee akkoord gaan.
Dubbele paspoorten moeten oprecht verboden worden.

Geen enkele uitzondering.
pi_221154559
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 10:39 schreef Jippie het volgende:

[..]
Het is een walgelijke moord met voorbedachte rade. Maar alle conclusies die je trekt naar aanleiding van deze moord vind ik tamelijk idioot. Het kan zijn dat je je mee laat slepen door je emotie. Maar ik proef er wel een zweem van xenofobie in, en daar reageer ik op.
Een fobie is een irrationele angst, de feiten omtrent migratie erkennen heeft niets te maken met een fobie.

Om diezelfde reden is islamofobie ook een geheel onzinnige term.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 12:09:00 #226
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221154598
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dubbele paspoorten moeten oprecht verboden worden.

Geen enkele uitzondering.
Mee eens.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221154623
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 11:48 schreef Jippie het volgende:

[..]
Geen persoonlijke aanval ajb.
Robo posten mag dan wel ? :!
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_221154651
vreemd > hier staat 10 tegen 1 ---> Photo © Aliance police nationale 11

Des jeunes de foyers lui ont tendu un guet-apens, l’ont lynché à dix contre un. Photo © Aliance police nationale 11

https://www.valeursactuel(...)aient-en-garde-a-vue
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_221154653
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 23:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Eentje.
Als jij trouwt met een Chinees, je permanent vestigt in China en afstand doet van de Nederlandse nationaliteit; dan kun je Chinees staatsburger worden.

Dat is geen antwoord op je eigen vraag. Het gaat erom, wanneer je gevoelsmatig, voor je landgenoten een echte 'insert nationaliteit' wordt.

Nogmaals, dat was je eigen vraag. Ik stel hem alleen terug maar verander Nederland door China.
pi_221154656
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dubbele paspoorten moeten oprecht verboden worden.

Geen enkele uitzondering.
Hoe wil je dat gaan verbieden? Zoals 1024x uitgelegd kan je in een deel van de wereld niet je nationaliteit opzeggen.

<Knip>

[ Bericht 7% gewijzigd door Jippie op 26-06-2026 14:13:01 ]
pi_221154742
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 03:07 schreef TheJanitor het volgende:
Blanken vermoorden ook wel eens iemand. En niet alle migranten doen het. Er is dus geen probleem.
Ik vind moorden en verkracht sowieso nooit leuk.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 12:52:48 #232
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221154854
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 11:51 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wanneer is iemand volwaardig staatsburger volgens jou?

Is Yesilgoz een Nederlander?
Yeşilgöz is inderdaad een Nederlandse vrouw. Waarom? Zij is cultureel gezien uitgesproken Westers en wil die waarden ook beschermen. Uiteraard heeft Yeşilgöz een migratieachtergrond, maar dat doet niets af aan haar normen, waarden en attitude.

Een ander voorbeeld in Britse context is Kemi Badenoch, die heeft een migratieachtergrond uit Nigeria, maar is een Westerse, Britse vrouw in haar opvattingen en gedrag.

Echter als je rellend, Arabisch sprekend, Islamitisch biddend en het Westen-hekelend door de straten van Parijs of Marseille gaat, dan ben je natuurlijk niet Frans maar Algerijns, Marrokaans, Tunesisch etc. En laat het ook duidelijk zijn, zulke jongeren identificeren zichzelf ook zo.

Na de Champions League finale tussen PSG en Arsenal, zagen we net zoals vorig jaar, talloze Noord-Afrikaanse jongeren die rellend en plunderend de straten optrokken in Franse steden met de vlag van het herkomstland, niet die vlag van Frankrijk.

Of natuurlijk de Palestijnse vlag, wat inmiddels naast al het terrorisme en antisemitisme waar deze vlag voor staat, een toonbeeld is geworden van anti-Westerse sentimenten, Islamisme en Third-Worldism.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221154882
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Yeşilgöz is inderdaad een Nederlandse vrouw. Waarom? Zij is cultureel gezien uitgesproken Westers en wil die waarden ook beschermen. Uiteraard heeft Yeşilgöz een migratieachtergrond, maar dat doet niets af aan haar normen, waarden en attitude.

Een ander voorbeeld in Britse context is Kemi Badenoch, die heeft een migratieachtergrond uit Nigeria, maar is een Westerse, Britse vrouw in haar opvattingen en gedrag.

Echter als je rellend, Arabisch sprekend, Islamitisch biddend en het Westen-hekelend door de straten van Parijs of Marseille gaat, dan ben je natuurlijk niet Frans maar Algerijns, Marrokaans, Tunesisch etc. En laat het ook duidelijk zijn, zulke jongeren identificeren zichzelf ook zo.

Na de Champions League finale tussen PSG en Arsenal, zagen we net zoals vorig jaar, talloze Noord-Afrikaanse jongeren die rellend en plunderend de straten optrokken in Franse steden met de vlag van het herkomstland, niet die vlag van Frankrijk.

Of natuurlijk de Palestijnse vlag, wat inmiddels naast al het terrorisme en antisemitisme waar deze vlag voor staat, een toonbeeld is geworden van anti-Westerse sentimenten, Islamisme en Third-Worldism.
Ahhh duidelijk.

De hooligans op Defqon zijn geen Nederlanders.
Idem voor de linkse Grachtengordel dat Palestina steunt voor de Gram.
Maar als je een Trump fanboi bent dan sta je voor de liberale Westerse waarden, ondanks dat de man niks heeft met liberalisme samen met zijn maatjes Peter Thiel en Stephen Miller (die vandaan nog Groenland was binnengevallen als het aan hem lag en Peter Thiel wilt graag WW3 om Palantir overal te verkopen)
  vrijdag 26 juni 2026 @ 13:08:51 #234
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221154967
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 11:47 schreef Jippie het volgende:

[..]
Je maakt het daar zelf naar door het gebrek aan nuancering in de betreffende reactie.
Valt weinig aan te nuanceren lijkt mij, deze moord.
quote:
In feite druk jij ook een hele bevolkingsgroep in een strafrechterlijk te vervolgen hoek.
Hoe dan?
quote:
Ik bagatelliseer niets want er is een grote groep gajes met een migratie achtergrond die zich aan god nog gebod storen.
Maar ik vertik het om iedereen met een migratieachtergrond als minderwaardig weg te laten zetten in de reacties.

Van mij mogen users tot op het bot racistisch, crimineel of extreem gedachtengoed hebben, dat boeit mij geen flikker zolang ze maar binnen de policy posten. Er mag veel gezegd worden, maar er zijn grenzen.
Volgens mij gaat er niks tegen de policy. We zijn gewoon in discussie als users hier. Jij hebt een mening, ik heb een mening en daarover zijn we in gesprek. Denk niet dat je die policy er bij hoeft te betrekken dan.
quote:
[..]
Ik heb jou hoger zitten dan dit soort stemmingmakerij. Dit wilde ik dus in eerste instantie posten als reactie, maar wilde je niet 'en plein public' als stemmingmaker wegzetten.
Doe ik ook niet, ik post mijn mening hier en ben niet de enige die het zo ziet, schijnbaar.

Dus gaan we inhoudelijk verder?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221155007
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:57 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ahhh duidelijk.

De hooligans op Defqon zijn geen Nederlanders.
Idem voor de linkse Grachtengordel dat Palestina steunt voor de Gram.
Maar als je een Trump fanboi bent dan sta je voor de liberale Westerse waarden, ondanks dat de man niks heeft met liberalisme samen met zijn maatjes Peter Thiel en Stephen Miller (die vandaan nog Groenland was binnengevallen als het aan hem lag en Peter Thiel wilt graag WW3 om Palantir overal te verkopen)
Ja, gevaarlijke ontwikkeling.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221155021
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:18 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op je eigen vraag. Het gaat erom, wanneer je gevoelsmatig, voor je landgenoten een echte 'insert nationaliteit' wordt.

Nogmaals, dat was je eigen vraag. Ik stel hem alleen terug maar verander Nederland door China.
Dat hangt af van hoe racistisch en xenofobisch de anderen zijn.

Voor sommigen zul je nooit een Chinees worden, net zoals je voor sommigen nooit Nederlander zult worden.

Maar wat doet dat er toe?

Feit blijft dat als je de nationaliteit hebt van een land, dat je dan staatsburger van dat land bent.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221155030
Het is wel echt een cultuurdingetje heb ik het idee. Om zoveel geweld gelijk te gebruiken.
Zoontje speelt buiten met Marokkaanse vriendjes, ze kregen van de week ruzie met wat ouder jochie. Andere jochie was 10 en hun waren 7. Wilde vechten. Mijn zoontje bijt wel van zich af maar beetje meppen en duwen zoals kids doen. Zijn vrienden komen er bij en ouder jochie eindigde met een gebroken neus getrapt en tanden uit de mond.

Zelf ook een Marokkaanse vriend en oud collega, we kregen wat mot ergens en hij wilde gelijk zijn complete stamboom bellen om het gevecht te beslechten.
pi_221155035
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:18 schreef C64 het volgende:
Het is wel echt een cultuurdingetje heb ik het idee. Om zoveel geweld gelijk te gebruiken.
Zoontje speelt buiten met Marokkaanse vriendjes, ze kregen van de week ruzie met wat ouder jochie. Andere jochie was 10 en hun waren 7. Wilde vechten. Mijn zoontje bijt wel van zich af maar beetje meppen en duwen zoals kids doen. Zijn vrienden komen er bij en ouder jochie eindigde met een gebroken neus getrapt en tanden uit de mond.

Zelf ook een Marokkaanse vriend en oud collega, we kregen wat mot ergens en hij wilde gelijk zijn complete stamboom bellen om het gevecht te beslechten.
Das cultuuuuuuuuuuur. Snap dat dan.
pi_221155174
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:19 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Das cultuuuuuuuuuuur. Snap dat dan.
Het zijn net kampers
  vrijdag 26 juni 2026 @ 13:36:45 #240
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221155208
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:57 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ahhh duidelijk.

De hooligans op Defqon zijn geen Nederlanders.
Idem voor de linkse Grachtengordel dat Palestina steunt voor de Gram.
Maar als je een Trump fanboi bent dan sta je voor de liberale Westerse waarden, ondanks dat de man niks heeft met liberalisme samen met zijn maatjes Peter Thiel en Stephen Miller (die vandaan nog Groenland was binnengevallen als het aan hem lag en Peter Thiel wilt graag WW3 om Palantir overal te verkopen)
Ik vraag mij met name af wat hooligans op Defqon, Trump, Thiel en Miller hier überhaupt mee te maken hebben?

Als jij het niet meer weet in een discussie ga je naar allerlei rare dingen grijpen om een argument te maken. Ook probeer je iedere keer mbt discussies over integratie en migratie het beeld te wekken dat niet allochtonen, maar autochtonen niet goed geïntegreerd zouden zijn. Wat een bizar argument is, want autochtonen hebben geen herkomstland, dit is hun land en cultuur.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221155217
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vraag mij met name af wat hooligans op Defqon, Trump, Thiel en Miller hier überhaupt mee te maken hebben?

Als jij het niet meer weet in een discussie ga je naar allerlei rare dingen grijpen om een argument te maken. Ook probeer je iedere keer mbt discussies over integratie en migratie het beeld te wekken dat niet allochtonen, maar autochtonen niet goed geïntegreerd zouden zijn.
Hap nou niet.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 13:40:53 #242
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221155271
Wat ik het allerdroevigst vind ik dat deze jongen onder de jeugdbescherming viel en dat deze de verantwoordelijkheid voor zijn veiligheid ook niet heeft kunnen nemen, ook niet nadat hij al eerder in elkaar geslagen was.

We hebben blijkbaar met zijn alleen een situatie laten ontstaan dat groepjes niets toevoegende jongeren het straatbeeld en de veiligheid bepalen en dat bij tegengas de daders vrij rond blijven lopen om het kunstje nog eens te herhalen. Mijn criminele buurjongen kreeg na 4 veroordelingen inclusief detentie na de zoveelste streak mishandelingen van de rechter...een cursus agressiebeheersing. Iemand die in de vonnissen letterlijk beschreven staat als iemand met verminderde verstandelijke vermogens, een antisociale persoonlijkheidsstoornis en nog veel meer kansloosheid: een cursus, bij de zoveelste kans die hij krijgt. Het is om wild van te worden.

Ik zei het vandaag ook eerder in dat topic over (weer een) idioot van een automobilist: er bestaan gewoon plekken om de maatschappij te beschermen tegen mensen die blijkbaar niet kunnen of willen deugen maar we gebruiken ze niet, bezuinigen ze weg en denken eerst 100x aan de belangen van de daders en de slachtoffers kunnen achteraan sluiten.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 13:43:50 #243
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221155333
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:40 schreef Qarrad het volgende:
Wat ik het allerdroevigst vind ik dat deze jongen onder de jeugdbescherming viel en dat deze de verantwoordelijkheid voor zijn veiligheid ook niet heeft kunnen nemen, ook niet nadat hij al eerder in elkaar geslagen was.

We hebben blijkbaar met zijn alleen een situatie laten ontstaan dat groepjes niets toevoegende jongeren het straatbeeld en de veiligheid bepalen en dat bij tegengas de daders vrij rond blijven lopen om het kunstje nog eens te herhalen. Mijn criminele buurjongen kreeg na 4 veroordelingen inclusief detentie na de zoveelste streak mishandelingen van de rechter...een cursus agressiebeheersing. Iemand die in de vonnissen letterlijk beschreven staat als iemand met verminderde verstandelijke vermogens, een antisociale persoonlijkheidsstoornis en nog veel meer kansloosheid: een cursus, bij de zoveelste kans die hij krijgt. Het is om wild van te worden.

Ik zei het vandaag ook eerder in dat topic over (weer een) idioot van een automobilist: er bestaan gewoon plekken om de maatschappij te beschermen tegen mensen die blijkbaar niet kunnen of willen deugen maar we gebruiken ze niet, bezuinigen ze weg en denken eerst 100x aan de belangen van de daders en de slachtoffers kunnen achteraan sluiten.
Tja, zoals we weten ligt de nadruk tegenwoordig in veel Westerse landen op het vermeende slachtofferschap van de daders, niet bij de daadwerkelijke slachtoffers. Die (of hun nabestaanden) moeten het zelf maar uitzoeken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 26 juni 2026 @ 13:58:28 #244
485843 crew  Jippie
pi_221155553
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:00 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Nee, maar deze user verdraait alles wat iemand zegt. Als ik dit wel mag zeggen. Fijne voortzetting :)
Natuurlijk mag je dat aangeven, zolang het geen persoonlijke aanval wordt.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 13:59:28 #245
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221155563
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
<Knip>
Nee hoor, van een act is helemaal geen sprake, wel van een bepaalde mate van logica in discussies en argumenten.

Als ik dingen aanhaal waarmee ik onderbouw wat mijn perspectief is van integratie en het belichamen van een Westerse nationaliteit, dan kun je het daar natuurlijk niet mee eens zijn en met een tegenargument komen over waarom mijn punt niet zou kloppen of waarom bijvoorbeeld rellende jongeren met Noord-Afrikaanse vlaggen in Frankrijk wel echt Frans zouden zijn.

Maar over Trump, Thiel of Miller beginnen en beweren dat autochtonen niet goed geïntegreerd zijn, snijdt geen hout. Het slaat als een tang op een varken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jippie op 26-06-2026 14:23:45 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 26 juni 2026 @ 14:00:58 #246
485843 crew  Jippie
pi_221155572
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:04 schreef DrRobotnik het volgende:

[..]
Een fobie is een irrationele angst, de feiten omtrent migratie erkennen heeft niets te maken met een fobie.

Om diezelfde reden is islamofobie ook een geheel onzinnige term.
Met een bepaalde mindset, kunnen feiten anders worden geinterpreteerd dan daadwerkelijk is geconcludeerd.
pi_221155602
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Het zijn net kampers
Mooi, je geeft dus toe dat het tuig is.
pi_221155626
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vraag mij met name af wat hooligans op Defqon, Trump, Thiel en Miller hier überhaupt mee te maken hebben?

Jij wilt nationaliteit bepalen aan de hand van gedrag.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 26 juni 2026 @ 14:11:55 #249
485843 crew  Jippie
pi_221155650
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Valt weinig aan te nuanceren lijkt mij, deze moord.
Dat klopt, in de betreffende reactie over migranten wel.
quote:
[..]
Hoe dan?
Lees de betreffende reactie maar terug.

quote:
[..]
Volgens mij gaat er niks tegen de policy. We zijn gewoon in discussie als users hier. Jij hebt een mening, ik heb een mening en daarover zijn we in gesprek. Denk niet dat je die policy er bij hoeft te betrekken dan.

Ik heb daar als mod een andere mening over, daarnaast kan ik als mod de policy niet negeren.

quote:
[..]
ik post mijn mening hier en ben niet de enige die het zo ziet, schijnbaar.
Er is op zich niets mis met een mening, er mag ook best veel geschreven worden. Maar zodra het op denigrerende stemmingmakerij met een zweem van xenofobie of erger begint te lijken. Hou gewoon enige nuance aan.

quote:
Dus gaan we inhoudelijk verder?
Wat mij betreft kunnen we weer inhoudelijk verder ^O^
  vrijdag 26 juni 2026 @ 14:13:21 #250
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221155661
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Hoe wil je dat gaan verbieden? Zoals 1024x uitgelegd kan je in een deel van de wereld niet je nationaliteit opzeggen.

<Knip>
Dat is heel eenvoudig te verbieden en ik snap niet waarom je steeds weer zit te kwijlen over Trump. Dat een ander land iets vindt of doet is an sich ons probleem niet. Je kunt ervoor kiezen om de autoriteiten aldaar te informeren 38 generaties later, maar ik vind dat maar vreemd. Als je dat dan doet en je krijgt gratis een paspoort opgestuurd, dan krijg je die van ons niet. Heel lastig hoeft het niet te zijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door Jippie op 26-06-2026 14:29:03 ]
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 26 juni 2026 @ 14:13:43 #251
485843 crew  Jippie
pi_221155663
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Hoe wil je dat gaan verbieden? Zoals 1024x uitgelegd kan je in een deel van de wereld niet je nationaliteit opzeggen.

<Knip>
Kappen nu met persoonlijke aanvallen en het framen van je mede-users.
pi_221155677
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 11:58 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Je hoeft het toch helemaal niet aan de Marokkaanse autoriteiten te melden? Kijk, dit is al zo'n dingetje. Ik zou hier niet zomaar mee akkoord gaan.
Dat kan, maar dat kan ook weer praktische problemen opleveren.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 26 juni 2026 @ 14:18:27 #253
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221155727
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat kan, maar dat kan ook weer praktische problemen opleveren.
Dat zijn de keuzes in het leven.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 26 juni 2026 @ 14:22:38 #254
485843 crew  Jippie
pi_221155762
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Yeşilgöz is inderdaad een Nederlandse vrouw. Waarom? Zij is cultureel gezien uitgesproken Westers en wil die waarden ook beschermen. Uiteraard heeft Yeşilgöz een migratieachtergrond, maar dat doet niets af aan haar normen, waarden en attitude.
Dan ben ik benieuwd hoe ik word geclassificeerd :D Toen Yesilgoz minister van Justitie was vond ik haar een prima minister en een stoer wijf die duidelijk achter onze politie en de Nederlandse waarden stond. Maar daarna is haar masker afgevallen en vertegenwoordigt ze voor mij niet meer de Nederlandse normen en waarden. Net als veel politici liegt ze inmiddels alles aan elkaar vast. Ze zal gerust haar kwaliteiten hebben (gehad) maar ik zie ze de laatste 3 jaar niet meer.
pi_221155790
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:22 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dan ben ik benieuwd hoe ik word geclassificeerd :D Toen Yesilgoz minister van Justitie was vond ik haar een prima minister en een stoer wijf die duidelijk achter onze politie en de Nederlandse waarden stond. Maar daarna is haar masker afgevallen en vertegenwoordigt ze voor mij niet meer de Nederlandse normen en waarden. Net als veel politici liegt ze inmiddels alles aan elkaar vast. Ze zal gerust haar kwaliteiten hebben (gehad) maar ik zie ze de laatste 3 jaar niet meer.
Inherent aan hoe onze politiek werkt ze doen een klein scheutje wijn bij het water. Wat niet helpt is dat wij geen kiesdrempel hebben. Maar dat is wederom een compleet andere discussie waar je tientallen topics over vol kan lullen.
pi_221155821
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 11:32 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Welke foto, ik heb die foto nog niet gezien? ( nee, dat is geen ontkenning, ik heb hem echt niet gezien)
Deze:

quote:
Volgens mij is die uit 2021.
Maar dat ontkent StaceySinger.



https://commons.wikimedia(...)ssion_Paris_2021.jpg

[ Bericht 11% gewijzigd door Wantie op 26-06-2026 14:54:39 ]
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 26 juni 2026 @ 14:30:36 #257
485843 crew  Jippie
pi_221155829
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:27 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik mag feiten benoemen. Daar is niks framing aan.

Maar ik weet het goed gemaakt, ik laat mijn account wel verwijderen zoals het gros van dit forum gedaan heeft.

Succes met HR en de andere vijf overgebleven users die constant hetzelfde schrijven zonder gecorrigeerd te mogen worden
Ik ook van jou O+
pi_221155836
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:18 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Dat zijn de keuzes in het leven.
En je blijft nog steeds de Marokkaanse nationaliteit hebben.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 26 juni 2026 @ 14:32:29 #259
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221155843
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
En je blijft nog steeds de Marokkaanse nationaliteit hebben.
Ik? Volgens mij heb je iets gebruikt ofzo, want dit klopt van geen kanten.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221155851
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 12:02 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dubbele paspoorten moeten oprecht verboden worden.

Geen enkele uitzondering.
Het gaat om dubbele nationaliteit, niet om dubbel paspoort.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221155883
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:32 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik? Volgens mij heb je iets gebruikt ofzo, want dit klopt van geen kanten.
Helaas voor je.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221155905
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 11:32 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
VN neem ik niet serieus. Dat is een extreem hobby clubje. En ja feitelijk zijn het inderdaad Fransen als ze daar geboren zijn, daar heb je gelijk in. Maar veel van dat volk voelt zich natuurlijk helemaal niet Frans zoals veel Marokanen hier zich niet Nederlands voelen. Ze zijn Arbaisch, Moslim en spugen op het westen (niet iedereen, maar veel te veel). En dat is dus ook het probleem. Je kan er al bijna niets meer aan doen. Ze planten zich voort, de kinderen worden hier geboren en thats it. Uitzetten lukt niet meer later als ze zich misdragen in naam van de Islam. Want het zijn op papier Nederlanders.

En over dat laatste, Daar had Nederland allang al wat aan moeten doen. Ook wij kunnen regels veranderen. Keuze maken. 1 nationaliteit moet de norm zijn. Dat geldt voor iedereen. Ik raak mijn paspoort ook kwijt als ik Spaans wil worden (de reden waarom ik nog twijfel om voorgoed te emigreren)
Nederland kan er niets aan doen. Marokko gaat dat heus niet aanpassen.

En hoe ze zich voelen: niet relevant.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 26 juni 2026 @ 14:40:55 #263
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221155920
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Helaas voor je.
Je bent niet nuchter maatje, alleen maar aan het raaskallen. Neem een slokje water en zoek de schaduw op.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221155922
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:40 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Je bent niet nuchter maatje, alleen maar aan het raaskallen. Neem een slokje water en zoek de schaduw op.
zeer goed advies 👍
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_221155941
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:40 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Je bent niet nuchter maatje, alleen maar aan het raaskallen. Neem een slokje water en zoek de schaduw op.
Of je stopt even met als een kind te stampvoeten en zoekt het op.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221155946
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nederland kan er niets aan doen. Marokko gaat dat heus niet aanpassen.

En hoe ze zich voelen: niet relevant.
Hou toch eens met kun je niets aan doen. Dat kan wel, niet alleen Marokko kan hun eigen wetten maken hoor. :')
  vrijdag 26 juni 2026 @ 14:47:04 #267
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221155952
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Of je stopt even met als een kind te stampvoeten en zoekt het op.
Ik zie hier maar één persoon die als een klein kind om zich heen aan het slaan is. Wat wil je precies dat ik opzoek? Ik weet dat nageslacht in principe automatisch de nationaliteit krijgt, maar zij hebben ook geen glazen bol. Als je daar wel voor kiest kun je als land prima besluiten om te zeggen "leuk dat jullie dat vinden en zo aanpakken, maar wij hebben daar geen boodschap aan" en zo handel je er dan ook naar.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221155967
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:47 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik zie hier maar één persoon die als een klein kind om zich heen aan het slaan is. Wat wil je precies dat ik opzoek? Ik weet dat nageslacht in principe automatisch de nationaliteit krijgt, maar zij hebben ook geen glazen bol. Als je daar wel voor kiest kun je als land prima besluiten om te zeggen "leuk dat jullie dat vinden en zo aanpakken, maar wij hebben daar geen boodschap aan" en zo handel je er dan ook naar.
Nee dat kan niet, want we mogen dat niet zelf bepalen van Wantie..... :')
pi_221156015
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:41 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
zeer goed advies 👍
Deze voor jou:

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Deze:
[..]
Volgens mij is die uit 2021.
Maar dat ontkent StaceySinger.

[ afbeelding ]

https://commons.wikimedia(...)ssion_Paris_2021.jpg

zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221156024
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Deze voor jou:
[..]

mij graag niet lastigvallen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 26 juni 2026 @ 14:59:36 #271
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221156039
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:22 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dan ben ik benieuwd hoe ik word geclassificeerd :D Toen Yesilgoz minister van Justitie was vond ik haar een prima minister en een stoer wijf die duidelijk achter onze politie en de Nederlandse waarden stond. Maar daarna is haar masker afgevallen en vertegenwoordigt ze voor mij niet meer de Nederlandse normen en waarden. Net als veel politici liegt ze inmiddels alles aan elkaar vast. Ze zal gerust haar kwaliteiten hebben (gehad) maar ik zie ze de laatste 3 jaar niet meer.
Heb jij een migratieachtergrond dan? En op welk vlak vindt je dat de normen en waarden van Yesilgöz zijn veranderd?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221156046
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:46 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Hou toch eens met kun je niets aan doen. Dat kan wel, niet alleen Marokko kan hun eigen wetten maken hoor. :')
Wat ga je daar dan inzetten?

Dat Marokkaanse Nederlanders geen Marokkaanse nationaliteit mogen hebben?

Though luck, want die blijven ze gewoon automatisch krijgen.

Ik snap het probleem ook niet, als kinderen van ouders van Marokkaanse in Nederland geboren worden, dan krijgen ze de Nederlandse nationaliteit.
Als ze dan geen dubbele nationaliteit mogen hebben, gaan ze zich heus niet opeens anders gedragen of voelen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221156059
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:56 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
mij graag niet lastigvallen
Tja, snap ik, want de foto die je plaatste is wel degelijk uit 2021.

Het is blijkbaar pijnlijk om te toe te geven.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221156120
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:00 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als ze dan geen dubbele nationaliteit mogen hebben, gaan ze zich heus niet opeens anders gedragen of voelen.
Ze zijn in ieder geval dan zoals jij graag zegt, feitelijk geen Marokaan meer.
pi_221156158
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat ga je daar dan inzetten?

Dat Marokkaanse Nederlanders geen Marokkaanse nationaliteit mogen hebben?
Of geen Nederlandse.

quote:
Though luck, want die blijven ze gewoon automatisch krijgen.
Waarom is dat eigenlijk een probleem dat niet uitsluitend tussen de Marokkaanse staatsburger en de Marokkaanse staat bestaat? Als ze dat diskwalificeert voor een Nederlandse nationaliteit dan moeten ze bij hun eigen regering zijn.

quote:
Ik snap het probleem ook niet, als kinderen van ouders van Marokkaanse in Nederland geboren worden, dan krijgen ze de Nederlandse nationaliteit.
Als ze dan geen dubbele nationaliteit mogen hebben, gaan ze zich heus niet opeens anders gedragen of voelen.
Jawel hoor. Het geopolitieke spelletje van kolonisatie dat Marokko speelt me de nationaliteitspolitiek werkt, dat zien we aldoor en ook tijdens voetbaltoernooien heel goed.

Daarnaast moet je nu al afstand doen van een buitenlandse nationalteit om de Nederlandse te verkrijgen. Er is een uitzondering voor als dat helemaal niet kan of een onredelijke inspanning vraagt, even uit mijn hoofd, een pasfoto laten maken voor een Marokkaans paspoortaanvraag is natuurlijk niet maximaal afstand doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 26 juni 2026 @ 15:11:50 #276
485843 crew  Jippie
pi_221156170
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Heb jij een migratieachtergrond dan? En op welk vlak vindt je dat de normen en waarden van Yesilgöz zijn veranderd?
Gok eens naar mijn achtergrond?

Ik vind Yesilgoz een populistisch geworden in de zin van 'hoereren voor zetels - > alles om in het pluche te kunnen blijven zitten'. Dat is mij tegengevallen, want ik had best een hoge pet van haar op. Soms denk ik dat ze zich laat sturen door NAVO - vriend Rutte.
pi_221156235
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat hangt af van hoe racistisch en xenofobisch de anderen zijn.

Voor sommigen zul je nooit een Chinees worden, net zoals je voor sommigen nooit Nederlander zult worden.

Maar wat doet dat er toe?

Feit blijft dat als je de nationaliteit hebt van een land, dat je dan staatsburger van dat land bent.
Tja, die feitelijke constatering is correct natuurlijk. Dat hoef je dan ook niet als discussiepunt in te brengen.
pi_221156329
het TUIG:

twitter
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_221156765
New footage has emerged showing 17-year-old Louis being brutally beaten in an earlier attack just weeks before he was killed in Narbonne by a North African migrant gang

<Knip-geen gewelddadige beelden-sorry StaceySinger>

[ Bericht 58% gewijzigd door Jippie op 26-06-2026 16:25:56 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:18:56 #280
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221157265
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:11 schreef Jippie het volgende:

[..]
Gok eens naar mijn achtergrond?

Ik vind Yesilgoz een populistisch geworden in de zin van 'hoereren voor zetels - > alles om in het pluche te kunnen blijven zitten'. Dat is mij tegengevallen, want ik had best een hoge pet van haar op. Soms denk ik dat ze zich laat sturen door NAVO - vriend Rutte.
Ik heb werkelijk geen idee, de usernaam Jippie klinkt in elk geval autochtoon. Zo Nederlands als het maar kan, maar dat zegt verder allemaal niets.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221157468
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 14:47 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik zie hier maar één persoon die als een klein kind om zich heen aan het slaan is. Wat wil je precies dat ik opzoek? Ik weet dat nageslacht in principe automatisch de nationaliteit krijgt, maar zij hebben ook geen glazen bol. Als je daar wel voor kiest kun je als land prima besluiten om te zeggen "leuk dat jullie dat vinden en zo aanpakken, maar wij hebben daar geen boodschap aan" en zo handel je er dan ook naar.
Dus dan beschouwen we ze als Nederlanders zonder tweede nationaliteit.

En dan?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:45:13 #282
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221157492
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus dan beschouwen we ze als Nederlanders zonder tweede nationaliteit.

En dan?
Het heeft je blijkbaar wat tijd gekost, maar vooruit. Dan beschouwen we ze als staatsburger met een buitenlandse nationaliteit. Ja, dan word je inderdaad gediscrimineerd, maar daarvoor mag je aankloppen bij het land wat je dat paspoort in de eerste instantie heeft opgestuurd.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221157513
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:09 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ze zijn in ieder geval dan zoals jij graag zegt, feitelijk geen Marokaan meer.
Dat klopt.

Maar in de context van dit topic, wat maakt dat uit?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221157562
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:45 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Het heeft je blijkbaar wat tijd gekost, maar vooruit. Dan beschouwen we ze als staatsburger met een buitenlandse nationaliteit. Ja, dan word je inderdaad gediscrimineerd, maar daarvoor mag je aankloppen bij het land wat je dat paspoort in de eerste instantie heeft opgestuurd.
Ze worden in de franse media gewoon beschreven als "North African migrant gang" dus als niet in Frankrijk geboren.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:58:28 #285
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221157574
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:55 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
Ze worden in de franse media gewoon beschreven als "North African migrant gang" dus als niet in Frankrijk geboren.
Ja, maar dat is de MSM. Die mogen we niet geloven als er positief over immigratie geschreven wordt, dus mogen we ze nu ook niet geloven. Dat heet 'consequent zijn'.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:02:19 #286
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221157595
quote:
18s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ja, maar dat is de MSM. Die mogen we niet geloven als er positief over immigratie geschreven wordt, dus mogen we ze nu ook niet geloven. Dat heet 'consequent zijn'.
Toch mis ik dat consequent zijn nog weleens als ik bepaalde posts hier lees.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221157625
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:55 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
Ze worden in de franse media gewoon beschreven als "North African migrant gang" dus als niet in Frankrijk geboren.
Nou, je post ook vol overtuiging een foto uit 2021, en dan volhouden dat het een actuele foto is..
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221157720
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2026 13:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus als een Nederlander in Frankrijk een misdrijf pleegt, dan ben jij als Nederlander ook verantwoordelijk?
Wel even een tip om geen Engelsman als voorbeeld te nemen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_221157875
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:45 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Het heeft je blijkbaar wat tijd gekost, maar vooruit. Dan beschouwen we ze als staatsburger met een buitenlandse nationaliteit. Ja, dan word je inderdaad gediscrimineerd, maar daarvoor mag je aankloppen bij het land wat je dat paspoort in de eerste instantie heeft opgestuurd.
Dus discriminatie valt weg als ze geen dubbele nationaliteit hebben?

Bijzonder.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 26 juni 2026 @ 19:04:26 #290
485843 crew  Jippie
pi_221157967
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb werkelijk geen idee, de usernaam Jippie klinkt in elk geval autochtoon. Zo Nederlands als het maar kan, maar dat zegt verder allemaal niets.
Im ga je zo een DM sturen ^O^
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:04:42 #291
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221157968
quote:
18s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 17:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ja, maar dat is de MSM. Die mogen we niet geloven als er positief over immigratie geschreven wordt, dus mogen we ze nu ook niet geloven. Dat heet 'consequent zijn'.
Een flink aantal media, vooral media die een progressief liberaal of progressief linkse lens hanteren hebben inderdaad de neiging activistisch en ideologisch te zijn mbt migratie.

Dat wil in de praktijk zeggen dat men nogal selectief is waar men over bericht en vooral een sterke nadruk lijkt te willen leggen op het voorkomen van negatieve stereotypering over bepaalde groepen zoals migranten of moslims.

Dit waar men weer doelbewust een negatief en vaak ook onterecht en onjuist stereotype aanwakkert over andere groepen zoals Christenen, Israëliërs en Joden, rechts en conservatieven of boeren.

Maar dit is natuurlijk helemaal niet de taak van zulke media, zij moeten eerlijk en objectief berichten over actualiteiten en niet sommige groepen doelbewust de hand boven het hoofd houden en andere groepen voor de bus gooien.

Als zulke media dan tóch besluiten om negatief te berichten over groepen die men het liefst in bescherming neemt, dan kun je concluderen dat je problemen inmiddels zo groot zijn dat men er wel over moeten berichten om nog enige geloofwaardigheid te behouden. Een voorbeeld hiervan is de berichtgeving van de NRC over de problemen met Syrische jongeren, maar ook het antisemitische geweld in Amsterdam van november 2024.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221158090
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een flink aantal media, vooral media die een progressief liberaal of progressief linkse lens hanteren hebben inderdaad de neiging activistisch en ideologisch te zijn mbt migratie.

Dat wil in de praktijk zeggen dat men nogal selectief is waar men over bericht en vooral een sterke nadruk lijkt te willen leggen op het voorkomen van negatieve stereotypering over bepaalde groepen zoals migranten of moslims.

Dit waar men weer doelbewust een negatief en vaak ook onterecht en onjuist stereotype aanwakkert over andere groepen zoals Christenen, Israëliërs en Joden, rechts en conservatieven of boeren.

Maar dit is natuurlijk helemaal niet de taak van zulke media, zij moeten eerlijk en objectief berichten over actualiteiten en niet sommige groepen doelbewust de hand boven het hoofd houden en andere groepen voor de bus gooien.

Als zulke media dan tóch besluiten om negatief te berichten over groepen die men het liefst in bescherming neemt, dan kun je concluderen dat je problemen inmiddels zo groot zijn dat men er wel over moeten berichten om nog enige geloofwaardigheid te behouden. Een voorbeeld hiervan is de berichtgeving van de NRC over de problemen met Syrische jongeren, maar ook het antisemitische geweld in Amsterdam van november 2024.
Ik snap wel dat ze geen stereotypering doen in de media.

Waar is dat voor nodig?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:29:38 #293
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221158101
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus discriminatie valt weg als ze geen dubbele nationaliteit hebben?

Bijzonder.
Gek he? :)
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221158134
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:29 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Gek he? :)
Klopt.

Ik geloof er niets van dat de discriminatie stopt als ze geen dubbele nationaliteit hebben.
Dat zou betekenen dat alleen Marokkaanse Nederlanders te maken hebben met discriminatie.
En dat is niet het geval

Verder gaat dit topic niet over discriminatie, maar criminaliteit onder jongeren met een migratieachtergrond.

Dat stopt ook niet als ze alleen de Franse nationaliteit hebben.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:41:29 #295
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221158169
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt.

Ik geloof er niets van dat de discriminatie stopt als ze geen dubbele nationaliteit hebben.
Dat zou betekenen dat alleen Marokkaanse Nederlanders te maken hebben met discriminatie.
En dat is niet het geval

Verder gaat dit topic niet over discriminatie, maar criminaliteit onder jongeren met een migratieachtergrond.

Dat stopt ook niet als ze alleen de Franse nationaliteit hebben.
Je kunt vanalles vinden en het ook terecht vinden dat mensen er een dubbel paspoort op nahouden, maar dat maakt jou niet intelligent. Ik denk zelfs dat het jou het tegenovergestelde maakt, maar dat is een andere discussie. Uiteindelijk hebben we allemaal te maken met discriminatie.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:43:09 #296
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221158178
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Verder gaat dit topic niet over discriminatie, maar criminaliteit onder jongeren met een migratieachtergrond.
Nee, het gaat over een aanval op een 17-jarige jongen in Frankrijk. De xenofoben en andere engnekken maken er weer een anti-immigratiegeleuter topic van, maar dat is niet het onderwerp van het nieuwsbericht. Helaas wordt al dat off topic geleuter wel getolereerd in dit subforum.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_221158487
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:41 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Je kunt vanalles vinden en het ook terecht vinden dat mensen er een dubbel paspoort op nahouden, maar dat maakt jou niet intelligent. Ik denk zelfs dat het jou het tegenovergestelde maakt, maar dat is een andere discussie. Uiteindelijk hebben we allemaal te maken met discriminatie.
Ik vind het niet terecht dat mensen een dubbele nationaliteit hebben.
Dat verzin jij erbij.
Het is echter een feit waar degene die er mee te maken heeft niet onderuit komt.
Die 2e nationaliteit krijgen ze bij geboorte en verdwijnt niet als ze er administratief niets mee doen.
En dat laatste heeft meer nadelen dan voordelen.

Verder staat dit los van de discussie.
Tenzij je hard kunt maken dat deze gewelddadige moord is gepleegd vanwege de dubbele nationaliteit.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 26 juni 2026 @ 20:57:50 #298
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221158573
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vind het niet terecht dat mensen een dubbele nationaliteit hebben.
Dat verzin jij erbij.
Het is echter een feit waar degene die er mee te maken heeft niet onderuit komt.
Die 2e nationaliteit krijgen ze bij geboorte en verdwijnt niet als ze er administratief niets mee doen.
En dat laatste heeft meer nadelen dan voordelen.

Verder staat dit los van de discussie.
Tenzij je hard kunt maken dat deze gewelddadige moord is gepleegd vanwege de dubbele nationaliteit.
Volstrekt met je eens dat het los staat van deze discussie, maar daar ben ik dan ook niet zo zeer mee bezig. Dat het meer nadelen dan voordelen zou hebben voor degenen die de dubbele nationaliteit verwerpen is subjectief en daar zouden we als land gewoonweg geen boodschap aan moeten hebben.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 21:04:37 #299
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221158635
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:18 schreef C64 het volgende:
Het is wel echt een cultuurdingetje heb ik het idee. Om zoveel geweld gelijk te gebruiken.
Zoontje speelt buiten met Marokkaanse vriendjes, ze kregen van de week ruzie met wat ouder jochie. Andere jochie was 10 en hun waren 7. Wilde vechten. Mijn zoontje bijt wel van zich af maar beetje meppen en duwen zoals kids doen. Zijn vrienden komen er bij en ouder jochie eindigde met een gebroken neus getrapt en tanden uit de mond.

Zelf ook een Marokkaanse vriend en oud collega, we kregen wat mot ergens en hij wilde gelijk zijn complete stamboom bellen om het gevecht te beslechten.
Alleen al het feit dat je je kinderen laten buiten spelen met Marokkaanse criminelen maakt je volledig ongeschikt als ouder.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 21:07:34 #300
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221158682
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 13:40 schreef Qarrad het volgende:
Wat ik het allerdroevigst vind ik dat deze jongen onder de jeugdbescherming viel en dat deze de verantwoordelijkheid voor zijn veiligheid ook niet heeft kunnen nemen, ook niet nadat hij al eerder in elkaar geslagen was.

We hebben blijkbaar met zijn alleen een situatie laten ontstaan dat groepjes niets toevoegende jongeren het straatbeeld en de veiligheid bepalen en dat bij tegengas de daders vrij rond blijven lopen om het kunstje nog eens te herhalen. Mijn criminele buurjongen kreeg na 4 veroordelingen inclusief detentie na de zoveelste streak mishandelingen van de rechter...een cursus agressiebeheersing. Iemand die in de vonnissen letterlijk beschreven staat als iemand met verminderde verstandelijke vermogens, een antisociale persoonlijkheidsstoornis en nog veel meer kansloosheid: een cursus, bij de zoveelste kans die hij krijgt. Het is om wild van te worden.

Ik zei het vandaag ook eerder in dat topic over (weer een) idioot van een automobilist: er bestaan gewoon plekken om de maatschappij te beschermen tegen mensen die blijkbaar niet kunnen of willen deugen maar we gebruiken ze niet, bezuinigen ze weg en denken eerst 100x aan de belangen van de daders en de slachtoffers kunnen achteraan sluiten.
Precies, als slachtoffer heb je mooi het nakijken. Het kan ook iedereen overkomen, gewoon in elkaar gemept worden door een groep 14-16-jarige hyena's; aangifte doen heeft bij minderjarigen niet eens zin; gestraft wordt er toch niet of amper.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')