Zijn het zeker weten 5?quote:
<Knip>quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zijn het zeker weten 5?
Eerder werd een foto geplaatst met 8 jongeren die een slachtoffer mishandelen.
Klopt.quote:
Waarom reageer je selectief niet op het dubbele nationaliteiten stukje?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt.
Of geen echte Fransen.
Want aan iemands gezicht zie je dat niet.
Ik heb niets weggelaten uit jouw bericht in mijn citaat.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:57 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Waarom reageer je selectief niet op het dubbele nationaliteiten stukje?
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb niets weggelaten uit jouw bericht in mijn citaat.
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:41 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dit is zo'n dooddoener, en wat als ze een dubbele nationaliteit hebben? Zoals al die Marokanen hier.
Waarom zo emotioneel?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:49 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
<Knip>
Die andere schoften stonden te filmen.
We zitten echter met een groep mensen die willen pretenderen dat deze Arabisch sprekende, Islamitische, Algerije supporterde mensen, Fransen zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 07:52 schreef nostra het volgende:
Het slaat natuurlijk nergens op om Neurenberg bloedlijnen of (dubbele) paspoorten als feitelijke afkomst te gaan gebruiken. Feit blijft dat Algerijnen in Frankrijk voor onevenredig veel overlast zorgen - doe een rondje Marseille buiten de haven in je eentje voor de grap - en dat wegbagatelliseren met een moord die Nederlanders in 2022 pleegden is echt overcompenseren. Net zo onzinnig als denken dat "ALLE GRENZEN DICHT EN DEPORTEREN" de oplossing gaat zijn.
Het is gewoon hoe de feiten liggen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:41 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dit is zo'n dooddoener, en wat als ze een dubbele nationaliteit hebben? Zoals al die Marokanen hier.
Iemand met de Franse nationaliteit is Frans.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We zitten echter met een groep mensen die willen pretenderen dat deze Arabisch sprekende, Islamitische, Algerije supporterde mensen, Fransen zijn.
Ik heb geen bron gevonden dat er naast de 5 verdachten andere personen aanwezig waren die de mishandeling hebben gefilmd.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:49 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Je gekke Henkie gedrag is zooo doorzichtig- schuift t goed ?![]()
Die andere schoften stonden te filmen.
Welke foto, ik heb die foto nog niet gezien? ( nee, dat is geen ontkenning, ik heb hem echt niet gezien)quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb geen bron gevonden dat er naast de 5 verdachten andere personen aanwezig waren die de mishandeling hebben gefilmd.
Daarnaast is op de foto te zien hoe 8 personen een slachtoffer mishandelen.
Toch zie ik geen berichten over andere daders waar de politie naar op zoek is
Heb jij daar meer informatie over?
VN neem ik niet serieus. Dat is een extreem hobby clubje. En ja feitelijk zijn het inderdaad Fransen als ze daar geboren zijn, daar heb je gelijk in. Maar veel van dat volk voelt zich natuurlijk helemaal niet Frans zoals veel Marokanen hier zich niet Nederlands voelen. Ze zijn Arbaisch, Moslim en spugen op het westen (niet iedereen, maar veel te veel). En dat is dus ook het probleem. Je kan er al bijna niets meer aan doen. Ze planten zich voort, de kinderen worden hier geboren en thats it. Uitzetten lukt niet meer later als ze zich misdragen in naam van de Islam. Want het zijn op papier Nederlanders.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is gewoon hoe de feiten liggen.
Iemand met de Nederlandse nationaliteit die in Nederland geboren is, is volgens de VN-conventie geen migrant.
Die persoon is volwaardig staatsburger.
Verder is meermaals benoemd dat Marokko staatsburgersschap op basis van bloedlijn doet.
Ja echt erg <Knip >quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:37 schreef tesssssssss het volgende:
Oh fuck nu heb ik het filmpje gezien, het zou je kind maar zijn. Daar kom je nooit meer overheen.
Ook nog gefilmd terwijl hij lag te sterven.
Verschrikkelijk.![]()
![]()
Ja, dat is heel erg, ik heb mijn eigen zoon er heel vaak voor gewaarschuwd, hoor. Serieus. Dat is ook het enige wat je kunt doen.quote:
Je maakt het daar zelf naar door het gebrek aan nuancering in de betreffende reactie. In feite druk jij ook een hele bevolkingsgroep in een strafrechterlijk te vervolgen hoek.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Idd jouw mening.
En veronderstelling. Best een walgelijke ook om iemand zo in een hoek te drukken. Want met de beschuldigen van een 'zweem van xenofobie' zet je mij ook weg in de racisme hoek. Verschilletje: ik heb niemand vermoord.
Ik heb jou hoger zitten dan dit soort stemmingmakerij. Dit wilde ik dus in eerste instantie posten als reactie, maar wilde je niet 'en plein public' als stemmingmaker wegzetten.quote:Dus beetje raar dit. Ik heb jou hoger zitten dan dit soort stemmingmakerij.
Nou nou nou.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:47 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je maakt het daar zelf naar door het gebrek aan nuancering in de betreffende reactie. In feite druk jij ook een hele bevolkingsgroep in een strafrechterlijk te vervolgen hoek.
Ik bagatelliseer niets want er is een grote groep gajes met een migratie achtergrond die zich aan god nog gebod storen.
Maar ik vertik het om iedereen met een migratieachtergrond als minderwaardig weg te laten zetten in de reacties.
Van mij mogen users tot op het bot racistisch, crimineel of extreem gedachtengoed hebben, dat boeit mij geen flikker zolang ze maar binnen de policy posten. Er mag veel gezegd worden, maar er zijn grenzen.
[..]
Ik heb jou hoger zitten dan dit soort stemmingmakerij. Dit wilde ik dus in eerste instantie posten als reactie, maar wilde je niet 'en plein public' als stemmingmaker wegzetten.
Wanneer is iemand volwaardig staatsburger volgens jou?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We zitten echter met een groep mensen die willen pretenderen dat deze Arabisch sprekende, Islamitische, Algerije supporterde mensen, Fransen zijn.
Afspraak opticien gemist? Want dat is niet wat ik heb geschreven.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:49 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Nou nou nou.
Als je zelf schrijft "grote groep met een migratieachtergrond" en "iedereen mag extreem gedachtegoed hebben" doe je er zelf net zo hard aan mee
Je hoeft het toch helemaal niet aan de Marokkaanse autoriteiten te melden? Kijk, dit is al zo'n dingetje. Ik zou hier niet zomaar mee akkoord gaan.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is gewoon hoe de feiten liggen.
Iemand met de Nederlandse nationaliteit die in Nederland geboren is, is volgens de VN-conventie geen migrant.
Die persoon is volwaardig staatsburger.
Verder is meermaals benoemd dat Marokko staatsburgersschap op basis van bloedlijn doet.
Stel dat jij met een Marokkaanse trouwt en jullie krijgen kinderen; dan krijgen die automatisch de Marokkaanse nationaliteit. En elk nageslacht van hun ook, tot het einde der tijden.
Ga je die anders behandelen dan Nederlanders die niet van oorsprong uit een land komen met zo'n vreemde regel?
Nee, maar deze user verdraait alles wat iemand zegt. Als ik dit wel mag zeggen. Fijne voortzettingquote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:54 schreef Jippie het volgende:
[..]
Afspraak opticien gemist? Want dat is niet wat ik heb geschreven.
Dubbele paspoorten moeten oprecht verboden worden.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je hoeft het toch helemaal niet aan de Marokkaanse autoriteiten te melden? Kijk, dit is al zo'n dingetje. Ik zou hier niet zomaar mee akkoord gaan.
Een fobie is een irrationele angst, de feiten omtrent migratie erkennen heeft niets te maken met een fobie.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 10:39 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het is een walgelijke moord met voorbedachte rade. Maar alle conclusies die je trekt naar aanleiding van deze moord vind ik tamelijk idioot. Het kan zijn dat je je mee laat slepen door je emotie. Maar ik proef er wel een zweem van xenofobie in, en daar reageer ik op.
Mee eens.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:02 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dubbele paspoorten moeten oprecht verboden worden.
Geen enkele uitzondering.
Robo posten mag dan wel ?quote:
Dat is geen antwoord op je eigen vraag. Het gaat erom, wanneer je gevoelsmatig, voor je landgenoten een echte 'insert nationaliteit' wordt.quote:Op donderdag 25 juni 2026 23:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
Eentje.
Als jij trouwt met een Chinees, je permanent vestigt in China en afstand doet van de Nederlandse nationaliteit; dan kun je Chinees staatsburger worden.
Hoe wil je dat gaan verbieden? Zoals 1024x uitgelegd kan je in een deel van de wereld niet je nationaliteit opzeggen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:02 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ik vind moorden en verkracht sowieso nooit leuk.quote:Op donderdag 25 juni 2026 03:07 schreef TheJanitor het volgende:
Blanken vermoorden ook wel eens iemand. En niet alle migranten doen het. Er is dus geen probleem.
Yeşilgöz is inderdaad een Nederlandse vrouw. Waarom? Zij is cultureel gezien uitgesproken Westers en wil die waarden ook beschermen. Uiteraard heeft Yeşilgöz een migratieachtergrond, maar dat doet niets af aan haar normen, waarden en attitude.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:51 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wanneer is iemand volwaardig staatsburger volgens jou?
Is Yesilgoz een Nederlander?
Ahhh duidelijk.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Yeşilgöz is inderdaad een Nederlandse vrouw. Waarom? Zij is cultureel gezien uitgesproken Westers en wil die waarden ook beschermen. Uiteraard heeft Yeşilgöz een migratieachtergrond, maar dat doet niets af aan haar normen, waarden en attitude.
Een ander voorbeeld in Britse context is Kemi Badenoch, die heeft een migratieachtergrond uit Nigeria, maar is een Westerse, Britse vrouw in haar opvattingen en gedrag.
Echter als je rellend, Arabisch sprekend, Islamitisch biddend en het Westen-hekelend door de straten van Parijs of Marseille gaat, dan ben je natuurlijk niet Frans maar Algerijns, Marrokaans, Tunesisch etc. En laat het ook duidelijk zijn, zulke jongeren identificeren zichzelf ook zo.
Na de Champions League finale tussen PSG en Arsenal, zagen we net zoals vorig jaar, talloze Noord-Afrikaanse jongeren die rellend en plunderend de straten optrokken in Franse steden met de vlag van het herkomstland, niet die vlag van Frankrijk.
Of natuurlijk de Palestijnse vlag, wat inmiddels naast al het terrorisme en antisemitisme waar deze vlag voor staat, een toonbeeld is geworden van anti-Westerse sentimenten, Islamisme en Third-Worldism.
Valt weinig aan te nuanceren lijkt mij, deze moord.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:47 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je maakt het daar zelf naar door het gebrek aan nuancering in de betreffende reactie.
Hoe dan?quote:In feite druk jij ook een hele bevolkingsgroep in een strafrechterlijk te vervolgen hoek.
Volgens mij gaat er niks tegen de policy. We zijn gewoon in discussie als users hier. Jij hebt een mening, ik heb een mening en daarover zijn we in gesprek. Denk niet dat je die policy er bij hoeft te betrekken dan.quote:Ik bagatelliseer niets want er is een grote groep gajes met een migratie achtergrond die zich aan god nog gebod storen.
Maar ik vertik het om iedereen met een migratieachtergrond als minderwaardig weg te laten zetten in de reacties.
Van mij mogen users tot op het bot racistisch, crimineel of extreem gedachtengoed hebben, dat boeit mij geen flikker zolang ze maar binnen de policy posten. Er mag veel gezegd worden, maar er zijn grenzen.
Doe ik ook niet, ik post mijn mening hier en ben niet de enige die het zo ziet, schijnbaar.quote:[..]
Ik heb jou hoger zitten dan dit soort stemmingmakerij. Dit wilde ik dus in eerste instantie posten als reactie, maar wilde je niet 'en plein public' als stemmingmaker wegzetten.
Ja, gevaarlijke ontwikkeling.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:57 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ahhh duidelijk.
De hooligans op Defqon zijn geen Nederlanders.
Idem voor de linkse Grachtengordel dat Palestina steunt voor de Gram.
Maar als je een Trump fanboi bent dan sta je voor de liberale Westerse waarden, ondanks dat de man niks heeft met liberalisme samen met zijn maatjes Peter Thiel en Stephen Miller (die vandaan nog Groenland was binnengevallen als het aan hem lag en Peter Thiel wilt graag WW3 om Palantir overal te verkopen)
Dat hangt af van hoe racistisch en xenofobisch de anderen zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:18 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op je eigen vraag. Het gaat erom, wanneer je gevoelsmatig, voor je landgenoten een echte 'insert nationaliteit' wordt.
Nogmaals, dat was je eigen vraag. Ik stel hem alleen terug maar verander Nederland door China.
Das cultuuuuuuuuuuur. Snap dat dan.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:18 schreef C64 het volgende:
Het is wel echt een cultuurdingetje heb ik het idee. Om zoveel geweld gelijk te gebruiken.
Zoontje speelt buiten met Marokkaanse vriendjes, ze kregen van de week ruzie met wat ouder jochie. Andere jochie was 10 en hun waren 7. Wilde vechten. Mijn zoontje bijt wel van zich af maar beetje meppen en duwen zoals kids doen. Zijn vrienden komen er bij en ouder jochie eindigde met een gebroken neus getrapt en tanden uit de mond.
Zelf ook een Marokkaanse vriend en oud collega, we kregen wat mot ergens en hij wilde gelijk zijn complete stamboom bellen om het gevecht te beslechten.
Het zijn net kampersquote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:19 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Das cultuuuuuuuuuuur. Snap dat dan.
Ik vraag mij met name af wat hooligans op Defqon, Trump, Thiel en Miller hier überhaupt mee te maken hebben?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:57 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ahhh duidelijk.
De hooligans op Defqon zijn geen Nederlanders.
Idem voor de linkse Grachtengordel dat Palestina steunt voor de Gram.
Maar als je een Trump fanboi bent dan sta je voor de liberale Westerse waarden, ondanks dat de man niks heeft met liberalisme samen met zijn maatjes Peter Thiel en Stephen Miller (die vandaan nog Groenland was binnengevallen als het aan hem lag en Peter Thiel wilt graag WW3 om Palantir overal te verkopen)
Hap nou niet.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vraag mij met name af wat hooligans op Defqon, Trump, Thiel en Miller hier überhaupt mee te maken hebben?
Als jij het niet meer weet in een discussie ga je naar allerlei rare dingen grijpen om een argument te maken. Ook probeer je iedere keer mbt discussies over integratie en migratie het beeld te wekken dat niet allochtonen, maar autochtonen niet goed geïntegreerd zouden zijn.
Tja, zoals we weten ligt de nadruk tegenwoordig in veel Westerse landen op het vermeende slachtofferschap van de daders, niet bij de daadwerkelijke slachtoffers. Die (of hun nabestaanden) moeten het zelf maar uitzoeken.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:40 schreef Qarrad het volgende:
Wat ik het allerdroevigst vind ik dat deze jongen onder de jeugdbescherming viel en dat deze de verantwoordelijkheid voor zijn veiligheid ook niet heeft kunnen nemen, ook niet nadat hij al eerder in elkaar geslagen was.
We hebben blijkbaar met zijn alleen een situatie laten ontstaan dat groepjes niets toevoegende jongeren het straatbeeld en de veiligheid bepalen en dat bij tegengas de daders vrij rond blijven lopen om het kunstje nog eens te herhalen. Mijn criminele buurjongen kreeg na 4 veroordelingen inclusief detentie na de zoveelste streak mishandelingen van de rechter...een cursus agressiebeheersing. Iemand die in de vonnissen letterlijk beschreven staat als iemand met verminderde verstandelijke vermogens, een antisociale persoonlijkheidsstoornis en nog veel meer kansloosheid: een cursus, bij de zoveelste kans die hij krijgt. Het is om wild van te worden.
Ik zei het vandaag ook eerder in dat topic over (weer een) idioot van een automobilist: er bestaan gewoon plekken om de maatschappij te beschermen tegen mensen die blijkbaar niet kunnen of willen deugen maar we gebruiken ze niet, bezuinigen ze weg en denken eerst 100x aan de belangen van de daders en de slachtoffers kunnen achteraan sluiten.
Natuurlijk mag je dat aangeven, zolang het geen persoonlijke aanval wordt.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar deze user verdraait alles wat iemand zegt. Als ik dit wel mag zeggen. Fijne voortzetting![]()
Nee hoor, van een act is helemaal geen sprake, wel van een bepaalde mate van logica in discussies en argumenten.quote:
Met een bepaalde mindset, kunnen feiten anders worden geinterpreteerd dan daadwerkelijk is geconcludeerd.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:04 schreef DrRobotnik het volgende:
[..]
Een fobie is een irrationele angst, de feiten omtrent migratie erkennen heeft niets te maken met een fobie.
Om diezelfde reden is islamofobie ook een geheel onzinnige term.
Jij wilt nationaliteit bepalen aan de hand van gedrag.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vraag mij met name af wat hooligans op Defqon, Trump, Thiel en Miller hier überhaupt mee te maken hebben?
Dat klopt, in de betreffende reactie over migranten wel.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Valt weinig aan te nuanceren lijkt mij, deze moord.
Lees de betreffende reactie maar terug.quote:[..]
Hoe dan?
Ik heb daar als mod een andere mening over, daarnaast kan ik als mod de policy niet negeren.quote:[..]
Volgens mij gaat er niks tegen de policy. We zijn gewoon in discussie als users hier. Jij hebt een mening, ik heb een mening en daarover zijn we in gesprek. Denk niet dat je die policy er bij hoeft te betrekken dan.
Er is op zich niets mis met een mening, er mag ook best veel geschreven worden. Maar zodra het op denigrerende stemmingmakerij met een zweem van xenofobie of erger begint te lijken. Hou gewoon enige nuance aan.quote:[..]
ik post mijn mening hier en ben niet de enige die het zo ziet, schijnbaar.
Wat mij betreft kunnen we weer inhoudelijk verderquote:Dus gaan we inhoudelijk verder?
Dat is heel eenvoudig te verbieden en ik snap niet waarom je steeds weer zit te kwijlen over Trump. Dat een ander land iets vindt of doet is an sich ons probleem niet. Je kunt ervoor kiezen om de autoriteiten aldaar te informeren 38 generaties later, maar ik vind dat maar vreemd. Als je dat dan doet en je krijgt gratis een paspoort opgestuurd, dan krijg je die van ons niet. Heel lastig hoeft het niet te zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Hoe wil je dat gaan verbieden? Zoals 1024x uitgelegd kan je in een deel van de wereld niet je nationaliteit opzeggen.
<Knip>
Kappen nu met persoonlijke aanvallen en het framen van je mede-users.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:18 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Hoe wil je dat gaan verbieden? Zoals 1024x uitgelegd kan je in een deel van de wereld niet je nationaliteit opzeggen.
<Knip>
Dat kan, maar dat kan ook weer praktische problemen opleveren.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je hoeft het toch helemaal niet aan de Marokkaanse autoriteiten te melden? Kijk, dit is al zo'n dingetje. Ik zou hier niet zomaar mee akkoord gaan.
Dat zijn de keuzes in het leven.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat kan ook weer praktische problemen opleveren.
Dan ben ik benieuwd hoe ik word geclassificeerdquote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Yeşilgöz is inderdaad een Nederlandse vrouw. Waarom? Zij is cultureel gezien uitgesproken Westers en wil die waarden ook beschermen. Uiteraard heeft Yeşilgöz een migratieachtergrond, maar dat doet niets af aan haar normen, waarden en attitude.
Inherent aan hoe onze politiek werkt ze doen een klein scheutje wijn bij het water. Wat niet helpt is dat wij geen kiesdrempel hebben. Maar dat is wederom een compleet andere discussie waar je tientallen topics over vol kan lullen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd hoe ik word geclassificeerdToen Yesilgoz minister van Justitie was vond ik haar een prima minister en een stoer wijf die duidelijk achter onze politie en de Nederlandse waarden stond. Maar daarna is haar masker afgevallen en vertegenwoordigt ze voor mij niet meer de Nederlandse normen en waarden. Net als veel politici liegt ze inmiddels alles aan elkaar vast. Ze zal gerust haar kwaliteiten hebben (gehad) maar ik zie ze de laatste 3 jaar niet meer.
Deze:quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Welke foto, ik heb die foto nog niet gezien? ( nee, dat is geen ontkenning, ik heb hem echt niet gezien)
Volgens mij is die uit 2021.quote:
Ik ook van jouquote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:27 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik mag feiten benoemen. Daar is niks framing aan.
Maar ik weet het goed gemaakt, ik laat mijn account wel verwijderen zoals het gros van dit forum gedaan heeft.
Succes met HR en de andere vijf overgebleven users die constant hetzelfde schrijven zonder gecorrigeerd te mogen worden
En je blijft nog steeds de Marokkaanse nationaliteit hebben.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat zijn de keuzes in het leven.
Ik? Volgens mij heb je iets gebruikt ofzo, want dit klopt van geen kanten.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
En je blijft nog steeds de Marokkaanse nationaliteit hebben.
Het gaat om dubbele nationaliteit, niet om dubbel paspoort.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 12:02 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Helaas voor je.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik? Volgens mij heb je iets gebruikt ofzo, want dit klopt van geen kanten.
Nederland kan er niets aan doen. Marokko gaat dat heus niet aanpassen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 11:32 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
VN neem ik niet serieus. Dat is een extreem hobby clubje. En ja feitelijk zijn het inderdaad Fransen als ze daar geboren zijn, daar heb je gelijk in. Maar veel van dat volk voelt zich natuurlijk helemaal niet Frans zoals veel Marokanen hier zich niet Nederlands voelen. Ze zijn Arbaisch, Moslim en spugen op het westen (niet iedereen, maar veel te veel). En dat is dus ook het probleem. Je kan er al bijna niets meer aan doen. Ze planten zich voort, de kinderen worden hier geboren en thats it. Uitzetten lukt niet meer later als ze zich misdragen in naam van de Islam. Want het zijn op papier Nederlanders.
En over dat laatste, Daar had Nederland allang al wat aan moeten doen. Ook wij kunnen regels veranderen. Keuze maken. 1 nationaliteit moet de norm zijn. Dat geldt voor iedereen. Ik raak mijn paspoort ook kwijt als ik Spaans wil worden (de reden waarom ik nog twijfel om voorgoed te emigreren)
Je bent niet nuchter maatje, alleen maar aan het raaskallen. Neem een slokje water en zoek de schaduw op.quote:
zeer goed advies 👍quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je bent niet nuchter maatje, alleen maar aan het raaskallen. Neem een slokje water en zoek de schaduw op.
Of je stopt even met als een kind te stampvoeten en zoekt het op.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je bent niet nuchter maatje, alleen maar aan het raaskallen. Neem een slokje water en zoek de schaduw op.
Hou toch eens met kun je niets aan doen. Dat kan wel, niet alleen Marokko kan hun eigen wetten maken hoor.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nederland kan er niets aan doen. Marokko gaat dat heus niet aanpassen.
En hoe ze zich voelen: niet relevant.
Ik zie hier maar één persoon die als een klein kind om zich heen aan het slaan is. Wat wil je precies dat ik opzoek? Ik weet dat nageslacht in principe automatisch de nationaliteit krijgt, maar zij hebben ook geen glazen bol. Als je daar wel voor kiest kun je als land prima besluiten om te zeggen "leuk dat jullie dat vinden en zo aanpakken, maar wij hebben daar geen boodschap aan" en zo handel je er dan ook naar.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Of je stopt even met als een kind te stampvoeten en zoekt het op.
Nee dat kan niet, want we mogen dat niet zelf bepalen van Wantie.....quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik zie hier maar één persoon die als een klein kind om zich heen aan het slaan is. Wat wil je precies dat ik opzoek? Ik weet dat nageslacht in principe automatisch de nationaliteit krijgt, maar zij hebben ook geen glazen bol. Als je daar wel voor kiest kun je als land prima besluiten om te zeggen "leuk dat jullie dat vinden en zo aanpakken, maar wij hebben daar geen boodschap aan" en zo handel je er dan ook naar.
Deze voor jou:quote:
quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Deze:
[..]
Volgens mij is die uit 2021.
Maar dat ontkent StaceySinger.
[ afbeelding ]
https://commons.wikimedia(...)ssion_Paris_2021.jpg
mij graag niet lastigvallenquote:
Heb jij een migratieachtergrond dan? En op welk vlak vindt je dat de normen en waarden van Yesilgöz zijn veranderd?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd hoe ik word geclassificeerdToen Yesilgoz minister van Justitie was vond ik haar een prima minister en een stoer wijf die duidelijk achter onze politie en de Nederlandse waarden stond. Maar daarna is haar masker afgevallen en vertegenwoordigt ze voor mij niet meer de Nederlandse normen en waarden. Net als veel politici liegt ze inmiddels alles aan elkaar vast. Ze zal gerust haar kwaliteiten hebben (gehad) maar ik zie ze de laatste 3 jaar niet meer.
Wat ga je daar dan inzetten?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:46 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hou toch eens met kun je niets aan doen. Dat kan wel, niet alleen Marokko kan hun eigen wetten maken hoor.
Tja, snap ik, want de foto die je plaatste is wel degelijk uit 2021.quote:
Ze zijn in ieder geval dan zoals jij graag zegt, feitelijk geen Marokaan meer.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als ze dan geen dubbele nationaliteit mogen hebben, gaan ze zich heus niet opeens anders gedragen of voelen.
Of geen Nederlandse.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat ga je daar dan inzetten?
Dat Marokkaanse Nederlanders geen Marokkaanse nationaliteit mogen hebben?
Waarom is dat eigenlijk een probleem dat niet uitsluitend tussen de Marokkaanse staatsburger en de Marokkaanse staat bestaat? Als ze dat diskwalificeert voor een Nederlandse nationaliteit dan moeten ze bij hun eigen regering zijn.quote:Though luck, want die blijven ze gewoon automatisch krijgen.
Jawel hoor. Het geopolitieke spelletje van kolonisatie dat Marokko speelt me de nationaliteitspolitiek werkt, dat zien we aldoor en ook tijdens voetbaltoernooien heel goed.quote:Ik snap het probleem ook niet, als kinderen van ouders van Marokkaanse in Nederland geboren worden, dan krijgen ze de Nederlandse nationaliteit.
Als ze dan geen dubbele nationaliteit mogen hebben, gaan ze zich heus niet opeens anders gedragen of voelen.
Gok eens naar mijn achtergrond?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb jij een migratieachtergrond dan? En op welk vlak vindt je dat de normen en waarden van Yesilgöz zijn veranderd?
Tja, die feitelijke constatering is correct natuurlijk. Dat hoef je dan ook niet als discussiepunt in te brengen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat hangt af van hoe racistisch en xenofobisch de anderen zijn.
Voor sommigen zul je nooit een Chinees worden, net zoals je voor sommigen nooit Nederlander zult worden.
Maar wat doet dat er toe?
Feit blijft dat als je de nationaliteit hebt van een land, dat je dan staatsburger van dat land bent.
Ik heb werkelijk geen idee, de usernaam Jippie klinkt in elk geval autochtoon. Zo Nederlands als het maar kan, maar dat zegt verder allemaal niets.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:11 schreef Jippie het volgende:
[..]
Gok eens naar mijn achtergrond?
Ik vind Yesilgoz een populistisch geworden in de zin van 'hoereren voor zetels - > alles om in het pluche te kunnen blijven zitten'. Dat is mij tegengevallen, want ik had best een hoge pet van haar op. Soms denk ik dat ze zich laat sturen door NAVO - vriend Rutte.
Dus dan beschouwen we ze als Nederlanders zonder tweede nationaliteit.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 14:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik zie hier maar één persoon die als een klein kind om zich heen aan het slaan is. Wat wil je precies dat ik opzoek? Ik weet dat nageslacht in principe automatisch de nationaliteit krijgt, maar zij hebben ook geen glazen bol. Als je daar wel voor kiest kun je als land prima besluiten om te zeggen "leuk dat jullie dat vinden en zo aanpakken, maar wij hebben daar geen boodschap aan" en zo handel je er dan ook naar.
Het heeft je blijkbaar wat tijd gekost, maar vooruit. Dan beschouwen we ze als staatsburger met een buitenlandse nationaliteit. Ja, dan word je inderdaad gediscrimineerd, maar daarvoor mag je aankloppen bij het land wat je dat paspoort in de eerste instantie heeft opgestuurd.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus dan beschouwen we ze als Nederlanders zonder tweede nationaliteit.
En dan?
Dat klopt.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:09 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ze zijn in ieder geval dan zoals jij graag zegt, feitelijk geen Marokaan meer.
Ze worden in de franse media gewoon beschreven als "North African migrant gang" dus als niet in Frankrijk geboren.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:45 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het heeft je blijkbaar wat tijd gekost, maar vooruit. Dan beschouwen we ze als staatsburger met een buitenlandse nationaliteit. Ja, dan word je inderdaad gediscrimineerd, maar daarvoor mag je aankloppen bij het land wat je dat paspoort in de eerste instantie heeft opgestuurd.
Ja, maar dat is de MSM. Die mogen we niet geloven als er positief over immigratie geschreven wordt, dus mogen we ze nu ook niet geloven. Dat heet 'consequent zijn'.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:55 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ze worden in de franse media gewoon beschreven als "North African migrant gang" dus als niet in Frankrijk geboren.
Toch mis ik dat consequent zijn nog weleens als ik bepaalde posts hier lees.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar dat is de MSM. Die mogen we niet geloven als er positief over immigratie geschreven wordt, dus mogen we ze nu ook niet geloven. Dat heet 'consequent zijn'.
Nou, je post ook vol overtuiging een foto uit 2021, en dan volhouden dat het een actuele foto is..quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:55 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ze worden in de franse media gewoon beschreven als "North African migrant gang" dus als niet in Frankrijk geboren.
Wel even een tip om geen Engelsman als voorbeeld te nemen.quote:Op donderdag 25 juni 2026 13:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus als een Nederlander in Frankrijk een misdrijf pleegt, dan ben jij als Nederlander ook verantwoordelijk?
Dus discriminatie valt weg als ze geen dubbele nationaliteit hebben?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:45 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het heeft je blijkbaar wat tijd gekost, maar vooruit. Dan beschouwen we ze als staatsburger met een buitenlandse nationaliteit. Ja, dan word je inderdaad gediscrimineerd, maar daarvoor mag je aankloppen bij het land wat je dat paspoort in de eerste instantie heeft opgestuurd.
Im ga je zo een DM sturenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee, de usernaam Jippie klinkt in elk geval autochtoon. Zo Nederlands als het maar kan, maar dat zegt verder allemaal niets.
Een flink aantal media, vooral media die een progressief liberaal of progressief linkse lens hanteren hebben inderdaad de neiging activistisch en ideologisch te zijn mbt migratie.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar dat is de MSM. Die mogen we niet geloven als er positief over immigratie geschreven wordt, dus mogen we ze nu ook niet geloven. Dat heet 'consequent zijn'.
Ik snap wel dat ze geen stereotypering doen in de media.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 19:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een flink aantal media, vooral media die een progressief liberaal of progressief linkse lens hanteren hebben inderdaad de neiging activistisch en ideologisch te zijn mbt migratie.
Dat wil in de praktijk zeggen dat men nogal selectief is waar men over bericht en vooral een sterke nadruk lijkt te willen leggen op het voorkomen van negatieve stereotypering over bepaalde groepen zoals migranten of moslims.
Dit waar men weer doelbewust een negatief en vaak ook onterecht en onjuist stereotype aanwakkert over andere groepen zoals Christenen, Israëliërs en Joden, rechts en conservatieven of boeren.
Maar dit is natuurlijk helemaal niet de taak van zulke media, zij moeten eerlijk en objectief berichten over actualiteiten en niet sommige groepen doelbewust de hand boven het hoofd houden en andere groepen voor de bus gooien.
Als zulke media dan tóch besluiten om negatief te berichten over groepen die men het liefst in bescherming neemt, dan kun je concluderen dat je problemen inmiddels zo groot zijn dat men er wel over moeten berichten om nog enige geloofwaardigheid te behouden. Een voorbeeld hiervan is de berichtgeving van de NRC over de problemen met Syrische jongeren, maar ook het antisemitische geweld in Amsterdam van november 2024.
Gek he?quote:Op vrijdag 26 juni 2026 18:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus discriminatie valt weg als ze geen dubbele nationaliteit hebben?
Bijzonder.
Klopt.quote:
Je kunt vanalles vinden en het ook terecht vinden dat mensen er een dubbel paspoort op nahouden, maar dat maakt jou niet intelligent. Ik denk zelfs dat het jou het tegenovergestelde maakt, maar dat is een andere discussie. Uiteindelijk hebben we allemaal te maken met discriminatie.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 19:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt.
Ik geloof er niets van dat de discriminatie stopt als ze geen dubbele nationaliteit hebben.
Dat zou betekenen dat alleen Marokkaanse Nederlanders te maken hebben met discriminatie.
En dat is niet het geval
Verder gaat dit topic niet over discriminatie, maar criminaliteit onder jongeren met een migratieachtergrond.
Dat stopt ook niet als ze alleen de Franse nationaliteit hebben.
Nee, het gaat over een aanval op een 17-jarige jongen in Frankrijk. De xenofoben en andere engnekken maken er weer een anti-immigratiegeleuter topic van, maar dat is niet het onderwerp van het nieuwsbericht. Helaas wordt al dat off topic geleuter wel getolereerd in dit subforum.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 19:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Verder gaat dit topic niet over discriminatie, maar criminaliteit onder jongeren met een migratieachtergrond.
Ik vind het niet terecht dat mensen een dubbele nationaliteit hebben.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 19:41 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je kunt vanalles vinden en het ook terecht vinden dat mensen er een dubbel paspoort op nahouden, maar dat maakt jou niet intelligent. Ik denk zelfs dat het jou het tegenovergestelde maakt, maar dat is een andere discussie. Uiteindelijk hebben we allemaal te maken met discriminatie.
Volstrekt met je eens dat het los staat van deze discussie, maar daar ben ik dan ook niet zo zeer mee bezig. Dat het meer nadelen dan voordelen zou hebben voor degenen die de dubbele nationaliteit verwerpen is subjectief en daar zouden we als land gewoonweg geen boodschap aan moeten hebben.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 20:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind het niet terecht dat mensen een dubbele nationaliteit hebben.
Dat verzin jij erbij.
Het is echter een feit waar degene die er mee te maken heeft niet onderuit komt.
Die 2e nationaliteit krijgen ze bij geboorte en verdwijnt niet als ze er administratief niets mee doen.
En dat laatste heeft meer nadelen dan voordelen.
Verder staat dit los van de discussie.
Tenzij je hard kunt maken dat deze gewelddadige moord is gepleegd vanwege de dubbele nationaliteit.
Alleen al het feit dat je je kinderen laten buiten spelen met Marokkaanse criminelen maakt je volledig ongeschikt als ouder.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:18 schreef C64 het volgende:
Het is wel echt een cultuurdingetje heb ik het idee. Om zoveel geweld gelijk te gebruiken.
Zoontje speelt buiten met Marokkaanse vriendjes, ze kregen van de week ruzie met wat ouder jochie. Andere jochie was 10 en hun waren 7. Wilde vechten. Mijn zoontje bijt wel van zich af maar beetje meppen en duwen zoals kids doen. Zijn vrienden komen er bij en ouder jochie eindigde met een gebroken neus getrapt en tanden uit de mond.
Zelf ook een Marokkaanse vriend en oud collega, we kregen wat mot ergens en hij wilde gelijk zijn complete stamboom bellen om het gevecht te beslechten.
Precies, als slachtoffer heb je mooi het nakijken. Het kan ook iedereen overkomen, gewoon in elkaar gemept worden door een groep 14-16-jarige hyena's; aangifte doen heeft bij minderjarigen niet eens zin; gestraft wordt er toch niet of amper.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 13:40 schreef Qarrad het volgende:
Wat ik het allerdroevigst vind ik dat deze jongen onder de jeugdbescherming viel en dat deze de verantwoordelijkheid voor zijn veiligheid ook niet heeft kunnen nemen, ook niet nadat hij al eerder in elkaar geslagen was.
We hebben blijkbaar met zijn alleen een situatie laten ontstaan dat groepjes niets toevoegende jongeren het straatbeeld en de veiligheid bepalen en dat bij tegengas de daders vrij rond blijven lopen om het kunstje nog eens te herhalen. Mijn criminele buurjongen kreeg na 4 veroordelingen inclusief detentie na de zoveelste streak mishandelingen van de rechter...een cursus agressiebeheersing. Iemand die in de vonnissen letterlijk beschreven staat als iemand met verminderde verstandelijke vermogens, een antisociale persoonlijkheidsstoornis en nog veel meer kansloosheid: een cursus, bij de zoveelste kans die hij krijgt. Het is om wild van te worden.
Ik zei het vandaag ook eerder in dat topic over (weer een) idioot van een automobilist: er bestaan gewoon plekken om de maatschappij te beschermen tegen mensen die blijkbaar niet kunnen of willen deugen maar we gebruiken ze niet, bezuinigen ze weg en denken eerst 100x aan de belangen van de daders en de slachtoffers kunnen achteraan sluiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |