SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kwam het ook al tegen. Vooral dat stukje overquote:Op woensdag 17 juni 2026 16:40 schreef skysherrif het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)f0H4qWV7p35jvoeT-5-Q
De Nederlandse militaire steun aan Oekraïne speelt een doorslaggevende rol in de oorlog tegen Rusland, zo blijkt uit gesprekken die NRC voerde met Oekraïense en Nederlandse sleutelfiguren. Zo wordt volgens Kyiv een derde van alle Russische doden en gewonden op het slagveld (in totaal zo’n 35.000 per maand) gedood of uitgeschakeld door Oekraïense dronetroepen die door Nederland zijn uitgerust.
„De Nederlands-Oekraïense samenwerking op het gebied van drones heeft de koers van de oorlog veranderd”, zegt Oleksi Antonjoek, verantwoordelijk voor internationale samenwerking op het Oekraïense ministerie van Defensie. Kolonel Simon Wouda, die in Nederland de militaire hulp aan Oekraïne coördineerde, onderschrijft die lezing: „Ik denk niet dat dat overdreven is.”
In het voorjaar van 2025 besloot toenmalig minister van Defensie Ruben Brekelmans (VVD) om 500 miljoen euro te steken in een Oekraïens plan voor grootschalige productie en inzet van Unmanned Aerial Vehicles (UAV’s). Inmiddels is de Nederlandse bijdrage aan dit Drone Line Initiative gegroeid tot bijna 900 miljoen euro en zijn onder dit programma bijna een miljoen drones geproduceerd. Nederland neemt de volledige kosten voor zijn rekening.
Wat blijkt, opgericht door een Rus... Enquote:Het in Hengelo gevestigde defensiebedrijf Destinus bouwt kruisraketten voor de Oekraïense strijdkrachten. „De in Nederland gemaakte Roeta wordt zeer intensief gebruikt voor aanvallen op middellange en lange afstand, ”, zegt Oleksi Antonjoek.
Eindelijk. Pffffquote:Destinus produceert al meer dan 2.000 raketten per jaar, deels in Nederland, en het blijft gas geven. Begin april kondigde Destinus aan samen met de Duitse defensiegigant Rheinmetall grote hoeveelheden kruisraketten en ballistische raketten te gaan maken, in een joint venture, die Rheinmetall Destinus Strike Systems gaat heten. ‘Europa gaat een nieuwe fase in van opgeschaalde raketproductie’
quote:Yesterday the European Union formally opened accession talks with Ukraine and Moldova
All 27 member states agreed, after Hungary's pro-Moscow prime minister Viktor Orbán was voted out in April and his successor struck a deal with Kyiv.
The EU's enlargement commissioner said she expects all remaining negotiating clusters to open by July.
On the same day, Montenegro is now on track to become the EU's 28th member as early as 2028.
Russia spent years trying to pull these three countries into its orbit.
Yesterday, all three moved decisively in the opposite direction.
quote:Vandaag 15:21
Finland sluit kernwapens op grondgebied niet langer uit
Het Finse parlement heeft het verbod op het toelaten van kernwapens op zijn grondgebied opgeheven.
Volgens defensieminister Antti Häkkänen is de wetswijziging nodig voor de veiligheid van Finland en de NAVO.
Finland voegde zich in 2023 bij de NAVO vanwege de toenemende Russische dreiging en de oorlog in Oekraïne.
Het deelt van alle NAVO-landen de langste grens met Rusland, ruim 1340 kilometer.
Als het nodig is voor de nationale defensie, staat de wet de import, het transport, de levering en het bezit van kernwapens toe op Fins grondgebied.
Hierdoor zou het land zich ook makkelijker kunnen aansluiten bij de zogenoemde nucleaire paraplu van Frankrijk.
De Franse president Emmanuel Macron kondigde afgelopen maart aan de bescherming van het Franse kernwapenarsenaal te willen delen met een aantal bondgenoten.
Dit houdt onder meer in dat het land straaljagers met kernwapens bij bondgenoten kan parkeren.
Oekraïne heeft als permanent beleid om uitsluitend militaire doelen aan te vallen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 20:56 schreef TwenteFC het volgende:
[ x ]
Spontane combustie van russische logistiek in belgorod (rusland).
Wel typisch dat ze direct Oekraine de schuld geven en niet onafhankelijk onderzoek afwachten.
quote:Op woensdag 17 juni 2026 19:15 schreef havanagila het volgende:
[..]
Kwam het ook al tegen. Vooral dat stukje over
[..]
Wat blijkt, opgericht door een Rus... En
[..]
Eindelijk. Pffff
quote:Kokorich geldt als anti-Poetin activist en heeft zijn Russische staatsburgerschap inmiddels ingeleverd. Voor het Kremlin is hij een terrorist. Samen met 21 andere prominente zakenlui wordt hij door Moskou beschuldigd van het beramen van een coup tegen Poetin.
Op twitter lees ik dat het logistiek is voor het Russische leger.quote:Op woensdag 17 juni 2026 20:56 schreef TwenteFC het volgende:
[ x ]
Spontane combustie van russische logistiek in belgorod (rusland).
Wel typisch dat ze direct Oekraine de schuld geven en niet onafhankelijk onderzoek afwachten.
Ben wel benieuwd hoe ze dat willen gaan doen.. boten met (tien)duizenden soldaten het water op sturen klinkt niet als een recept voor succes.quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Elon musk :, i have empathy for those thousends of people dieing in the trenches for stupid leaders
for years already , the lines remain unchanged
Dat Oekraïeners het helemaal zat zijn om door Zelensky's busificatie beleid gekidnapped te worden om mee te doen met een totaal zinloze oorlog.quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:11 schreef 007700 het volgende:
En wat wil je met deze post precies zeggen mikeytt?
Euhm wie is die oorlog ook alweer begonnen en wil niet stoppen met deze oorlog? Oekraïne zal toch zijn land moeten verdedigenquote:Op woensdag 17 juni 2026 22:40 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat Oekraïeners het helemaal zat zijn om door Zelensky's busificatie beleid gekidnapped te worden om mee te doen met een totaal zinloze oorlog.
Dit zijn gewoon grootouders en ouders die hun kind niet dood willen.
Putin moet terug met zijn soldaten , hij zal nooit stoppen , hij gaat niet dood helaasquote:Op woensdag 17 juni 2026 22:40 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat Oekraïeners het helemaal zat zijn om door Zelensky's busificatie beleid gekidnapped te worden om mee te doen met een totaal zinloze oorlog.
Dit zijn gewoon grootouders en ouders die hun kind niet dood willen.
Het antwoord op deze vraag is afhankelijk van je politieke kleur.quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:42 schreef 007700 het volgende:
[..]
Euhm wie is die oorlog ook alweer begonnen en wil niet stoppen met deze oorlog?
Je moet helemaal niets.quote:Oekraïne zal toch zijn land moeten verdedigen
Het resultaat van zowel alle onderhandelingen is mislukt vanwege onwil van Zelensky om concessies te doen op grondgebied.quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:45 schreef TwenteFC het volgende:
Vat het wel samen, de rus kent enkel oorlog. De rest is slechts een afleiding.
[ x ]
inwoners van belarussia doen helemaal niets, die zijn zeer strak met de bevolking van Oekraïne verbondenquote:Op woensdag 17 juni 2026 20:56 schreef Pegos het volgende:
Belarus is in ernstige problemen gekomen door hun strakke met Rusland verbonden militaire organisatie.
Oekraïne heeft alle locaties in beeld en er een totaal vernietigingsprogramma voor opgesteld.
Lukashenko is zich rot geschrokken. Zodra er ook maar één bom of raket vanuit dat land richting Oekraïne gaat is zijn regime gedoemd te verdwijnen.
Dat zou overigens helemaal niet gek zijn, gelet op de barbaarse manier waar hij de oppositie heeft behandeld.
Als die oranje clown en hordes complotwappies dat eindelijk eens zouden begrijpen, was ik grote blij.quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:45 schreef TwenteFC het volgende:
Vat het wel samen, de rus kent enkel oorlog. De rest is slechts een afleiding.
[ x ]
Ik wil ook wel eerst 20% van jouw bezittingen innemen en dan gaan we daarna onderhandelen dat ik je de helft van de bezittingen die ik heb ingenomen wel weer aan je terug geef. Mag jij tekenen bij het kruisje voor akkoord.quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:50 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het resultaat van zowel alle onderhandelingen is mislukt vanwege onwil van Zelensky om concessies te doen op grondgebied.
En dan een "brief" sturen naar Poetin waarin sneren staan, en vervolgens klagen dat er geen meeting met je gepland wordt.Diplomatie is ver te zoeken.
Rusland. 2014 na de Euromaidan.quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:46 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het antwoord op deze vraag is afhankelijk van je politieke kleur.
[..]
Je moet helemaal niets.
Als jij mijn moeder, zus en vader dreigt te vermoorden, dan geef ik die op ja.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:00 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik wil ook wel eerst 20% van jouw bezittingen innemen en dan gaan we daarna onderhandelen dat ik je de helft van de bezittingen die ik heb ingenomen wel weer aan je terug geef. Mag jij tekenen bij het kruisje voor akkoord.
Kennelijk vind je zo'n voorstel heel redelijk..?
Rusland sneert harder,vaker, gebruikt terreuraanvallen op burgers en staat ook geen grondgebied af.quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:50 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het resultaat van zowel alle onderhandelingen is mislukt vanwege onwil van Zelensky om concessies te doen op grondgebied.
En dan een "brief" sturen naar Poetin waarin sneren staan, en vervolgens klagen dat er geen meeting met je gepland wordt.Diplomatie is ver te zoeken.
Daarom haat iedereen Poetin.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als jij mijn moeder, zus en vader dreigt te vermoorden, dan geef ik die op ja.
Zolang er mensenlevens worden gespaard, is elk voorstel redelijk. Mensenlevens zijn meer waard dan wat stukjes grond.
Gelukkig krijgen ze het door een beetje door.quote:Op woensdag 17 juni 2026 20:58 schreef Pegos het volgende:
Er is een gunstige G7 verklaring gekomen om Oekraïne te ondersteunen in haar streven om het door Rusland illegaal bezette gebied terug te winnen.
Uiteindelijk is dat de enige manier om het Russische regime onder Poetin van repliek te dienen.
Wat Rusland doet, is verder niet relevant in deze. Er gaan iedere dag onnodig mensen dood, en dat moet opgelost worden.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:03 schreef havanagila het volgende:
[..]
Rusland sneert harder,vaker, gebruikt terreuraanvallen op burgers en staat ook geen grondgebied af.
Waar je op quote zit ook zo ver buiten de waarheid...quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:03 schreef havanagila het volgende:
[..]
Rusland sneert harder,vaker, gebruikt terreuraanvallen op burgers en staat ook geen grondgebied af.
Ja, en een dag na de excuses van Locoshanker, werd er "toevallig" een bus met Wit-Russische kinderen geraakt.quote:Op woensdag 17 juni 2026 20:56 schreef Pegos het volgende:
Belarus is in ernstige problemen gekomen door hun strakke met Rusland verbonden militaire organisatie.
Oekraïne heeft alle locaties in beeld en er een totaal vernietigingsprogramma voor opgesteld.
Lukashenko is zich rot geschrokken. Zodra er ook maar één bom of raket vanuit dat land richting Oekraïne gaat is zijn regime gedoemd te verdwijnen.
Dat zou overigens helemaal niet gek zijn, gelet op de barbaarse manier waar hij de oppositie heeft behandeld.
Dat Poetin geen heilige Maria is, weten we allemaal wel. Het gaat hier om het voorkomen van doden, en dat kan in de praktijk alleen gebeuren met een vredesakkoord waarin concessies worden gedaan.quote:
Genoeg mensen die pro poetin zijn omdat ze de illusie hebben dat hij de 'sterke man' is die ons gaat verlossen van alles wat zij zien als het kwaad en het daarna aan hen vrijwillig gaat overdragen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:59 schreef havanagila het volgende:
[..]
Als die oranje clown en hordes complotwappies dat eindelijk eens zouden begrijpen, was ik grote blij.
Zelensky heeft meerdere malen aangeboden om in gesprek te gaan, Poetin wou niet.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:07 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wat Rusland doet, is verder niet relevant in deze. Er gaan iedere dag onnodig mensen dood, en dat moet opgelost worden.
Over je schaduw heen stappen en beschaafde diplomatie voeren is dan zeer gepast. Zelensky is verantwoordelijk voor mensenlevens. Mensen die ook dierbaren hebben. Dit in verder gevaar brengen door een kansloze brief op te sturen voor politiek gewin is allerminst beschamend.
Ja, wappies dus.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:13 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Genoeg mensen die pro poetin zijn omdat ze de illusie hebben dat hij de 'sterke man' is die ons gaat verlossen van alles wat zij zien als het kwaad en het daarna aan hen vrijwillig gaat overdragen.
Ze begrijpen wel dat rusland fout zit want dat weet iedereen. Ze denken/hopen alleen dat het later hun doelen zal gaan dienen.
Dit ja. Russen moeten maar eens water bij de wijn doen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:09 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat Poetin geen heilige Maria is, weten we allemaal wel. Het gaat hier om het voorkomen van doden, en dat kan in de praktijk alleen gebeuren met een vredesakkoord waarin concessies worden gedaan.
Belgorod en Rostov bij Oekraine voegen lijkt mij een goede oorlogscompensatie.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:17 schreef havanagila het volgende:
[..]
Dit ja. Russen moeten maar eens water bij de wijn doen.
Ruzzia moet in 20 stukken uiteen , als men het niet tegen Putin zegt, dan merkt ie het toch nietquote:Op woensdag 17 juni 2026 23:28 schreef oheng het volgende:
[..]
Belgorod en Rostov bij Oekraine voegen lijkt mij een goede oorlogscompensatie.
Ja, maar het zijn wel de grootste randdebielen die in de russische propaganda trappen hoor.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:23 schreef TwenteFC het volgende:
[ x ]
Dat zélfs Loomer door begint te krijgen wat er loos is en hoe overduidelijk de russische bots overal aanwezig zijn...
Dit zijn er wel wat meer dan 20..quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ruzzia moet in 20 stukken uiteen , als men het niet tegen Putin zegt dan merkt ie het toch niet
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video
Ik vind het ronduit beschamend hoe jij denkt. Het is jouw mening, maar ik ben blij dat ik in een land woon waar de meeste mensen een menselijkere en meer humane kijk hebben dan jij laat blijken. De hypocrisie spat van je woorden af.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:07 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wat Rusland doet, is verder niet relevant in deze. Er gaan iedere dag onnodig mensen dood, en dat moet opgelost worden.
Over je schaduw heen stappen en beschaafde diplomatie voeren is dan zeer gepast. Zelensky is verantwoordelijk voor mensenlevens. Mensen die ook dierbaren hebben. Dit in verder gevaar brengen door een kansloze brief op te sturen voor politiek gewin is allerminst beschamend.
Mensen onnodig naar de dood toe leiden is niet menselijk en humaan.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:42 schreef cybje2228 het volgende:
[..]
Ik vind het ronduit beschamend hoe jij denkt. Het is jouw mening, maar ik ben blij dat ik in een land woon waar de meeste mensen een menselijkere en meer humane kijk hebben dan jij laat blijken. De hypocrisie spat van je woorden af.
Ruzzia moet stoppen met die zinloze oorlog, en de soldaten terug trekkenquote:Op woensdag 17 juni 2026 23:07 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
quote:Oekraïne wil Krim isoleren door droneaanvallen: 'Voor Rusland begint een hel'
Kiev streeft ernaar om het door Rusland geannexeerde schiereiland de Krim te isoleren door droneaanvallen uit te voeren op Russische bevoorradingslijnen. Dat verklaarde de Oekraïense minister van Defensie, Mychajlo Fedorov. "Het lijkt erop dat de Krim binnenkort een eiland zal worden", zei de minister in een interview op het YouTube-kanaal Pressing.
Volgens hem hebben de aanvallen op logistieke routes "een kans" gecreëerd voor Oekraïne. "
Voor de Russen begint een hel die moeilijk te overwinnen zal zijn."
Er zou al een impact zijn op het aantal Russische aanvallen aan het front, als gevolg van de logistieke verstoringen.
De Krim zal dit jaar "vooral bezocht worden door onze drones", klonk het nog, in een verwijzing naar het schiereiland als populaire vakantiebestemming bij de Russen.
Fedorov is nog maar sinds januari minister van Defensie van Oekraïne. Volgens hem zijn er in de eerste vier maanden al meer drones aangeschaft door zijn ministerie, dan in heel 2025.
Moskou annexeerde de Krim in 2014, maar voert al meer dan vier jaar oorlog voor nog meer Oekraïens grondgebied
Joh. Dat vindt iedereen. Ga anderen vervelen met met je dertien in een dozijn oneliners.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Mensen onnodig naar de dood toe leiden is niet menselijk en humaan.
Nee, anders zouden er geen tig video's zijn van Oekraïners die alles op alles zetten zich te verzetten tegen de wrede busificatie van Zelensky.quote:Op donderdag 18 juni 2026 00:03 schreef MaxMark het volgende:
Maar snap je dat Oekraïners liever dood gaan dan dat ze door rusland worden veroverd en bezet?
Is dat nu het enige punt waar je steeds op blijft vasthangen? En dat is echt je enige weerwoord? "Busificatie" als stopwoordje?quote:Op donderdag 18 juni 2026 00:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee, anders zouden er geen tig video's zijn van Oekraïners die alles op alles zetten zich te verzetten tegen de wrede busificatie van Zelensky.
Zou het vrijwillig zijn, zou ik er niet eens over beginnen.
Juist, en het zijn Poetin en Rusland die dat doen. En jij steunt ze in hun doelen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Mensen onnodig naar de dood toe leiden is niet menselijk en humaan.
Ja, en daar zou ik ook tegen zijn. Wat is je punt?quote:Op donderdag 18 juni 2026 00:23 schreef MaxMark het volgende:
Als in Nederland de dienstplicht/opkomstplicht weer zou worden ingevoerd en we zijn in oorlog, dan word jij ook gewoon in zo'n busje gezet hoor
Interessant. Volgens mij gaan mijn belastingcenten alleen naar de militaire steun voor Oekraïne hoor.quote:Op donderdag 18 juni 2026 00:29 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Juist, en het zijn Poetin en Rusland die dat doen. En jij steunt ze in hun doelen.
Om ze te helpen zich te beschermen tegen de Russische moordenaars die hun land binnenvallen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 00:32 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Interessant. Volgens mij gaan mijn belastingcenten alleen naar de militaire steun voor Oekraïne hoor.
Zo zie je maar weer Mikey, jouw zuurverdiende geld komt gewoon goed terecht!quote:Op woensdag 17 juni 2026 19:15 schreef havanagila het volgende:
[..]
Kwam het ook al tegen. Vooral dat stukje over
[..]
Wat blijkt, opgericht door een Rus... En
[..]
Eindelijk. Pffff
dus poetin moet de soldaten terug trekken ,quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:02 schreef Mikeytt het volgende:
. Mensenlevens zijn meer waard dan wat stukjes grond.
Ik weet dat het onbegonnen werk is, maar die 2 miljoen dode en uitgeschakelde Russen dan? In Rusland wordt ook nog steeds gemobiliseerd.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:07 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het is gewoon ronduit beschamend dat de mods posts van deze users laten staan.quote:Op donderdag 18 juni 2026 01:12 schreef Parafernalia het volgende:
Hoeveel topics denken jullie nog nodig te hebben om patiënten als mikey en php over te halen?
Daar kunnen de mods weinig aan doen. Het is de policy van de grote baas die vindt dat elk geluid welkom moet zijn en als de crew moet gaan bepalen wat nepnieuws is, dan is dat censuur. Dus moet je het maar negeren of weerleggen in het topic.quote:Op donderdag 18 juni 2026 06:11 schreef 007700 het volgende:
[..]
Het is gewoon ronduit beschamend dat de mods posts van deze users laten staan.
Ze zijn er alleen maar op uit om een relletje te schoppen, heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken.
Precies dat.quote:Op donderdag 18 juni 2026 06:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar kunnen de mods weinig aan doen. Het is de policy van de grote baas die vindt dat elk geluid welkom moet zijn en als de crew moet gaan bepalen wat nepnieuws is, dan is dat censuur. Dus moet je het maar negeren of weerleggen in het topic.
Wat in 1999 een nobel idee was maar anno 2026, in de tijd van botfarms en georganiseerde desinformatiecampagnes, een kansloze missie.
Deze users zijn helemaal niet uit op een serieuze discussie. Voorbeeld: een aantal dagen geleden is dat klooster in Kyiv geraakt tijdens een aanval. Dan komen direct de usual suspects hier twijfel zaaien en “vragen stellen”. Vervolgens 10 pagina’s aan gezeur en over de Russische oorlogsmisdaden gaat het allang niet meer.
Het probleem is dat het een ongelijke en vermoeiende strijd is: een tweetje van RT of Lord Bebo dumpen kost 10 seconden, maar een serieuze user is daarna veel langer bezig om die onzin voor de zoveelste keer te weerleggen. Daarna verdwijnen de trolletjes en om morgen weer opnieuw te beginnen over biolabs en de “oprukkende NAVO”.
Spec geniet er van en probeert het nog wat op te stoken. Schandalige user.quote:Op donderdag 18 juni 2026 06:29 schreef 007700 het volgende:
[..]
Je ziet weer wat hier gebeurd he, en je doet er niks aan
Dat weerleggen is ook onderdeel van het probleem. Naast het voeren van de trollen bereik je er geen bal mee.quote:Op donderdag 18 juni 2026 06:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar kunnen de mods weinig aan doen. Het is de policy van de grote baas die vindt dat elk geluid welkom moet zijn en als de crew moet gaan bepalen wat nepnieuws is, dan is dat censuur. Dus moet je het maar negeren of weerleggen in het topic.
Wat in 1999 een nobel idee was maar anno 2026, in de tijd van botfarms en georganiseerde desinformatiecampagnes, een kansloze missie.
Deze users zijn helemaal niet uit op een serieuze discussie. Voorbeeld: een aantal dagen geleden is dat klooster in Kyiv geraakt tijdens een aanval. Dan komen direct de usual suspects hier twijfel zaaien en “vragen stellen”. Vervolgens 10 pagina’s aan gezeur en over de Russische oorlogsmisdaden gaat het allang niet meer.
Het probleem is dat het een ongelijke en vermoeiende strijd is: een tweetje van RT of Lord Bebo dumpen kost 10 seconden, maar een serieuze user is daarna veel langer bezig om die onzin voor de zoveelste keer te weerleggen. Daarna verdwijnen de trolletjes en om morgen weer opnieuw te beginnen over biolabs en de “oprukkende NAVO”.
Aparte keus van Poetin om Moskou zo zwart te maken, maar ik twijfel niet aan zijn leiderschap. Als hij het zwart wil hebben, dan zal het zwart zijn.quote:Op donderdag 18 juni 2026 08:27 schreef Perrin het volgende:
Jezus idd. Moskou krijgt ook zwarte regen.
[ x ]
quote:Op donderdag 18 juni 2026 08:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
UFO's gespot boven Moskou die helpen met het bestrijden van een brand. - Kremlin
[ afbeelding ]
Poetin heeft wat uit te leggen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 08:27 schreef Perrin het volgende:
Jezus idd. Moskou krijgt ook zwarte regen.
[ x ]
Wat een beelden idd, ongelooflijk. Voordeel van al die flats is dat veel mensen op de 'eerste rang' zitten.quote:Op donderdag 18 juni 2026 08:45 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Poetin heeft wat uit te leggen.
Perfect verwoord.quote:Op donderdag 18 juni 2026 06:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
quote:De directie van de olieraffinaderij probeerde de schade nog te minimaliseren en zei dat de productie snel zou worden hervat. Maar toen Poetin naar de brandende torens keek, hoorde hij in zijn achterhoofd de stem van Saruman:"The fires of Kapotnya will burn... oh wait, no, they are burning a bit too well. Someone call the fire brigade!"
quote:Twee Oekraïense drone-operators zitten achter hun schermen de inslagen in Moskou te tellen."That still only counts as one!" roept de een, waarna de ander antwoordt: "One does not simply drop a drone on a primary refining unit and call it a minor incident!"
quote:Poetin zit aan de lange tafel in het Kremlin, terwijl de vlammen buiten de ramen weerspiegelen. Hij kijkt naar zijn generaals die beweren dat er "555 drones zijn neergehaald" en citeert plichtsgetrouw de wanhopige stadhouder van Gondor:"Flee, flee for your lives! Abandon your posts! ...And seriously, can someone find out why the gas stations are suddenly limiting me to 20 liters?"
quote:Een Russische generaal probeert de situatie in Moskou te sussen en zegt dat alles onder controle is. Maar een inwoner kijkt naar de gitzwarte lucht boven de stad en fluistert de legendarische woorden van koning Théoden:"The fires awaken. So it begins... and with 'it' I mean the five-hour queue at the petrol station."
quote:De Oekraïense inlichtingendienst keek naar de satellietbeelden van de brandende raffinaderij in Kapotnya en sprak met de stem van Galadriel:"The world is changed. I feel it in the water. I feel it in the earth. I smell it in the air... mostly because Moscow smells like an unrefined barbecue right now."
quote:De Russische luchtverdediging viert feest omdat ze naar eigen zeggen "alle drones hebben onderschept" (met de brandstoftanks van de raffinaderij). Een jonge rekruut kijkt naar de enorme explosie en vraagt naïef, net als Peregrijn Toek:"What about second intercept? We’ve had one, yes. But what about the next wave of drones coming tonight?"
quote:Poetin kijkt naar de rokende puinhopen van de Kapotnya-raffinaderij en vraagt: "Hoeveel procent van onze capaciteit is dit kwartaal al vernietigd?" Zijn minister van Energie kijkt naar de grafieken en mompelt als een moedeloze Gimli:"Forty-two? That’s not bad for a country without a navy... Oh wait, you meant what we have left? None. It’s zero."
Vindt de FSB niet leuk denk ik.quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:00 schreef capricia het volgende:
En ze filmen alles en pleuren het meteen op social media, die Moskovieten.
Ben ik ook benieuwd naar. Dit soort beelden nu.quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:25 schreef DrMarten het volgende:
Hopen dat de wind de goede.kant op staat en richting Moskou Centrum gaat.
Niet genoeg fsb op dit punt om iedereen aan te pakken.quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:22 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Vindt de FSB niet leuk denk ik.
Wel een goede manier om jezelf over 2 weken aan het front te vinden
Zit even op Maps te kijken. Gezien die punten op het dak lijkt dit het gigantische winkelcentrum te zijn dat pal naast de raffinaderij ligt.quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ben ik ook benieuwd naar. Dit soort beelden nu.
https://www.reddit.com/r/(...)_with_a_little_more/
(deze hier nog niet voorbij zien komen. Een drone werd geraakt door anti-air en raakte een winkelcentrum/opslag oid.
Paar raketten op ziekenhuizen, flatgebouwen, winkelcentra en een kinderopvang.quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:31 schreef capricia het volgende:
Ben benieuwd naar de reactie van Rusland.
-quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:33 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zit even op Maps te kijken. Gezien die punten op het dak lijkt dit het gigantische winkelcentrum te zijn dat pal naast de raffinaderij ligt.
Het Russsiche leger wordt niet direct door ons gefinancierd, dus vind ik dat we daar simpelweg geen of weinig verantwoordelijkheid voor dragen. Wij zijn medeverantwoordelijk voor iedere burgerdode die er valt, want wij financieren Oekraïne. Daar mogen we best strenge eisen aan gaan stellen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 06:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik weet dat het onbegonnen werk is, maar die 2 miljoen dode en uitgeschakelde Russen dan? In Rusland wordt ook nog steeds gemobiliseerd.
Wat is dit voor victim blaming? De kortste route is dat Rusland zich volledig terugtrekt en het internationaal recht respecteert, dan is het moorden ook direct voorbij, denk je ook niet?
https://www.facebook.com/share/r/1EAmGH43mG/quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het Russsiche leger wordt niet direct door ons gefinancierd, dus vind ik dat we daar simpelweg geen of weinig verantwoordelijkheid voor dragen. Wij zijn medeverantwoordelijk voor iedere burgerdode die er valt, want wij financieren Oekraïne. Daar mogen we best strenge eisen aan gaan stellen.
Dat de kortste route is dat Rusland zich terugtrekt, klopt natuurlijk niet.
De oorlog is al jaren gaande, dus het terugtrekken van Rusland is niet de kortste route gezien ze daar niet zomaar toe bereid zijn.
Ik zie daar geen aanwijzingen voor terugtrekkimg, enkel voor verdere escalatie.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/share/r/1EAmGH43mG/
dat komt wel
Het is een beetje hetzelfde als met jou hier op het forum hé. Ik zie de mods ook niet overstag gaan om wat kritischer te kijken naar de posts van jou. Wat resulteert in 'verdere escalatie'.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik zie daar geen aanwijzingen voor terugtrekkimg, enkel voor verdere escalatie.
nou dat is ook vooruitgang, als Ruzzia eerst maar de Krim uitgetrapt wordtquote:Op donderdag 18 juni 2026 10:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik zie daar geen aanwijzingen voor terugtrekkimg, enkel voor verdere escalatie.
Raketten? Bedoel je de raketten uit pantsir installities of de zogemaande "raket drones"?quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Deze aanval is echt behoorlijk groot. Er verschijnen nu beelden van raketten die boven moskou vliegen, en ik zie meerdere inslagen van drones in flats voorbij komen.
Dit waren zeker 10-15 van die grote drone/vliegtuigjes maar volgens mij is de aanval nog steeds niet helemaal voorbij.
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/
Genieten met een hoofdletter G dit.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Deze aanval is echt behoorlijk groot. Er verschijnen nu beelden van raketten die boven moskou vliegen, en ik zie meerdere inslagen van drones in flats voorbij komen.
Dit waren zeker 10-15 van die grote drone/vliegtuigjes maar volgens mij is de aanval nog steeds niet helemaal voorbij.
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/
(Kruis)raketten?quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Raketten? Bedoel je de raketten uit pantsir installities of de zogemaande "raket drones"?
De aanval is ongeveer een uurtje nu voorbij inmiddels wellicht langer.
Maar de aanval was inderdaad enorm.
Mss moeten die russen maar gewoon hard tegen die drones roepen dat ze "BUITEN DE POLITIEK STAAN!"quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Genieten met een hoofdletter G dit.
Echt ziellie voor al die arme Russen die nu eens voelen hoe het is om een bloeddorstige oorlogscrimineel als leider te hebben![]()
![]()
!!!
Eerste linkje helaas de post al verwijderd. Tweede linkje kan zo'n jet-powered drone zijn?quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
(Kruis)raketten?
https://www.reddit.com/r/(...)moscow_after_drones/
Althans dit is te snel voor een drone.
https://www.reddit.com/r/(...)issiles_flying_over/
Gotcha. Zal dat wel zijn idd.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:25 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Eerste linkje helaas de post al verwijderd. Tweede linkje kan zo'n jet-powered drone zijn?
[ afbeelding ]
Waarom zou ik die gepost moeten hebben?quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
moest je deze niet posten?
https://www.reddit.com/r/(...)ilding_successfully/
Drone slaat in een gebouw in Moskou.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:30 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Waarom zou ik die gepost moeten hebben?
Ja? Als ik die had willen posten, dan had ik dat natuurlijk gedaan, maar mijn X linkje lijkt helemaal niet op de Reddit link van je.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Drone slaat in een gebouw in Moskou.
Tut tut tut,quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
moest je deze niet posten?
https://www.reddit.com/r/(...)ilding_successfully/
Wat Mark zei inderdaad. Jet dronesquote:Op donderdag 18 juni 2026 10:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
(Kruis)raketten?
https://www.reddit.com/r/(...)moscow_after_drones/
Althans dit is te snel voor een drone.
https://www.reddit.com/r/(...)issiles_flying_over/
Ja dat heeft een enorme fik veroorzaakt.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:40 schreef MaxMark het volgende:
In de drukte kan ik niet zien of deze al in video is langsgekomen, wel al vernoemd; een drone wordt neergeschoten en landt op dat winkelcentrum met punten op het dak:
[ x ]
Inderdaad. Weten we wel zeker dat het niet een russische drone was die verkeerd stond afgesteld? Laten we eerst alle feiten boven water krijgen, voordat we conclusies trekken.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tut tut tut,
Is er al "onderzoek" gedaan dan?
Bovendien is dat helemaal geen mariinskipaleis beleid.
Wat een grote onzin weer. De kortste route naar het minste menselijke leed is dat Rusland zich terugtrekt. Dat Rusland daartoe niet bereid is, doet daar niets aan af. En dat geeft wederom aan wat voor hypocriet je bent. Het gaat jou helemaal niet om het verminderen van menselijk leed. Dat is alleen jouw excuus om het Russische standpunt te kunnen verkondigen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het Russsiche leger wordt niet direct door ons gefinancierd, dus vind ik dat we daar simpelweg geen of weinig verantwoordelijkheid voor dragen. Wij zijn medeverantwoordelijk voor iedere burgerdode die er valt, want wij financieren Oekraïne. Daar mogen we best strenge eisen aan gaan stellen.
Dat de kortste route is dat Rusland zich terugtrekt, klopt natuurlijk niet. De oorlog is al jaren gaande, dus het terugtrekken van Rusland is niet de kortste route gezien ze daar niet zomaar toe bereid zijn.
Gewoon een afzwaaier dusquote:Op donderdag 18 juni 2026 10:40 schreef MaxMark het volgende:
In de drukte kan ik niet zien of deze al in video is langsgekomen, wel al vernoemd; een drone wordt neergeschoten en landt op dat winkelcentrum met punten op het dak:
Putin had ook gewoon helemaal geen toestemming gevraagd aan zelensky om daar olie te gaan raffineren!quote:
quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:03 schreef xpompompomx het volgende:
Laten we eerst maar even de onafhankelijke onderzoeken afwachten voordat we Oekraïne als de schuldige aanwijzen. Voor hetzelfde geld komt dit door slecht werkende Russische luchtafweer.
Met dank aan de Russische filmers en posters op social media zal de kaart die Oekraïne heeft, geupdate worden.quote:
Theoretisch zijn er meerdere kortste routes. In de oorlog moet je echter ook praktisch nadenken. Rusland zal zich noet zomaar terugtrekken zonder concessies van Oekraïne.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:42 schreef cybje2228 het volgende:
[..]
Wat een grote onzin weer. De kortste route naar het minste menselijke leed is dat Rusland zich terugtrekt. Dat Rusland daartoe niet bereid is, doet daar niets aan af. En dat geeft wederom aan wat voor hypocriet je bent. Het gaat jou helemaal niet om het verminderen van menselijk leed. Dat is alleen jouw excuus om het Russische standpunt te kunnen verkondigen.
Euh laten we er eens mee beginnen dat jij in de spiegel kijkt, daar zou de wereld ook al een stuk van opknappenquote:Op donderdag 18 juni 2026 10:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Theoretisch zijn er meerdere kortste routes. In de oorlog moet je echter ook praktisch nadenken. Rusland zal zich noet zomaar terugtrekken zonder concessies van Oekraïne.
De oorlog moet eindigen. Mijn inziens is de enige oplossing die in de praktijk zal werken een vredesakkoord. En daar zal Oekraïne inderdaad concessies in moeten doen. Hoe langer de oorlog duurt, hoe groter de onvrede wordt in Europese landen, waar de anti-oorlog partijen steeds groter worden in omvang. En maar afvragen waarom de FvD als een raket in de peiling stijgt. Mensen zijn het zat om tientallen miljarden die kant op te sturen naar een zinlose oorlog, terwijl dat geld ook in ons eigen land gestoken kon worden.
Als je na jaren en tig dode kinderen, vrouwen en andere burgers vrolijk aan je 21ste tweet met alweer een nieuw sanctiepakket zit "die harde klappen gaan uitdelen", dan moet je toch eens in de spiegel kijken en je afvragen of je politieke keuzes die doden wel waard zijn.
[ x ]
Dit is een Nigeriaanse scammer dus het zal wel fake news zijn. Lijkt me verstandig om onafhankelijk onderzoek af te wachten.quote:
quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Theoretisch zijn er meerdere kortste routes. In de oorlog moet je echter ook praktisch nadenken. Rusland zal zich noet zomaar terugtrekken zonder concessies van Oekraïne.
De oorlog moet eindigen. Mijn inziens is de enige oplossing die in de praktijk zal werken een vredesakkoord. En daar zal Oekraïne inderdaad concessies in moeten doen. Hoe langer de oorlog duurt, hoe groter de onvrede wordt in Europese landen, waar de anti-oorlog partijen steeds groter worden in omvang. En maar afvragen waarom de FvD als een raket in de peiling stijgt. Mensen zijn het zat om tientallen miljarden die kant op te sturen naar een zinlose oorlog, terwijl dat geld ook in ons eigen land gestoken kon worden.
Als je na jaren en tig dode kinderen, vrouwen en andere burgers vrolijk aan je 21ste tweet met alweer een nieuw sanctiepakket zit "die harde klappen gaan uitdelen", dan moet je toch eens in de spiegel kijken en je afvragen of je politieke keuzes die doden wel waard zijn.
[ x ]
quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gotcha. Zal dat wel zijn idd.
Stel je die vragen ook aan het Kremlin?quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
[ x ]
Yep. Beiden kanten zijn moreel failliet hoe meer videos ik zie van dode burgers, maar als dat door mijn belastingcenten komt, komt dat toch wel harder aan.quote:
Hoho, concern mening hè!quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:01 schreef ExTec het volgende:
Ik merk dat de methodiek vandaag "concern trolling" is.
Waarom geven die vermaledijde oekies zich niet gewoon over, want al die doden!
quote:Luchthavens Moskou tijdelijk dicht om droneaanval
Op alle grote luchthavens van Moskou zijn vluchten tijdelijk stilgelegd na een Oekraïense droneaanval. Dat meldt de Russische luchtvaartautoriteit. Volgens lokale autoriteiten zijn bijna tweehonderd drones boven de Russische hoofdstad neergehaald.
Bij de nachtelijke aanvallen was onder meer een belangrijke Moskouse olieraffinaderij doelwit, net als een dag eerder. Als gevolg van de grootschalige Oekraïense drone-inzet werden ook enkele wegen in en rond Moskou afgezet.
Wat mij betreft sturen ze jou uitkering rechtstreeks naar Oekraïne om maar zoveel mogelijk drones naar Moskou te laten vliegenquote:Op donderdag 18 juni 2026 11:03 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Yep. Beiden kanten zijn moreel failliet hoe meer videos ik zie van dode burgers, maar als dat door mijn belastingcenten komt, komt dat toch wel harder aan.
Mooi dat de gewone russen er last van hebben. Wellicht daalt het besef in dat het toch niet zo'n goed idee was om een imperialistische oorlog te starten.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:05 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-oekraine-en-rusland
[..]
Je moet eens weten waar 'jouw belastingeld' allemaal naar toe gaat. Zoveel sluiproutes naar Rusland, ook via Borssele naar Frankrijk om uiteindelijkin de oorlogskas van Poetin te belanden. Lig je daar dan niet wakker van?quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:03 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Yep. Beiden kanten zijn moreel failliet hoe meer videos ik zie van dode burgers, maar als dat door mijn belastingcenten komt, komt dat toch wel harder aan.
Meme waardig.quote:
En de brandstof tekorten hadden vanwege waterbed effect moskou al bereiktquote:
gaat buitengewoon in Ruzziaquote:
Echt héél zielliequote:Op donderdag 18 juni 2026 11:03 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Een markt, station of een klein dorpje.quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:34 schreef ExTec het volgende:
Zal wel weer een kinderziekenhuis worden ofzo. Of een oude van dagen in een rolstoel.
Skitterendquote:
Huh bedoel je dat Russen nu door het HELE LAND de gevolgen merken van het driedaags SMO-tje van oorlogsmisdadiger Poetin?quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
En de brandstof tekorten hadden vanwege waterbed effect moskou al bereikt
Dat zeiden we toch de hele tijd al?quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:19 schreef MaxMark het volgende:
Het lijkt er zelfs op dat het hun eigen afweer was, die die opslagtank heeft doen ontploffen:
[ x ]
Poetin had nog grotere plannen he , want de grootse USSR weer herstellen dat is niet eenvoudigquote:Op donderdag 18 juni 2026 11:08 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Mooi dat de gewone russen er last van hebben. Wellicht daalt het besef in dat het toch niet zo'n goed idee was om een imperialistische oorlog te starten.
Ja, het gaat de goede kant uit. En daar ze in de regio's al klagen dat je met een combine niet ff naar een tankstation kan gaan om je dagelijkse quota van wel 20 hele liters op te halen, gaat dit ook impact hebben op de voedsel voorziening.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Huh bedoel je dat Russen nu door het HELE LAND de gevolgen merken van het driedaags SMO-tje van oorlogsmisdadiger Poetin?
Echt erg!!!
Meer van dit graag.
quote:
Nog niet hard genoeg helaas. Ukraine heeft de krim, donbas en de Azovkust nog niet terugveroverd van de illegale agressieve bezetter.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, het gaat de goede kant uit. En daar ze in de regio's al klagen dat je met een combine niet ff naar een tankstation kan gaan om je dagelijkse quota van wel 20 hele liters op te halen, gaat dit ook impact hebben op de voedsel voorziening.
Juist niet.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Poetin had nog grotere plannen he , want de grootse USSR weer herstellen dat is niet eenvoudig
Voorlopig gaat ie alleen maar harder achteruit, met zijn USSR droom
He jeetje, wat vervelend toch.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, het gaat de goede kant uit. En daar ze in de regio's al klagen dat je met een combine niet ff naar een tankstation kan gaan om je dagelijkse quota van wel 20 hele liters op te halen, gaat dit ook impact hebben op de voedsel voorziening.
Er worden daadwerkelijke stappen gezet om dat te voorkomen door Europa. De EU probeert de handel met Rusland te beperken, en dat is nou al een stuk minder dan voor de oorlog.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:13 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je moet eens weten waar 'jouw belastingeld' allemaal naar toe gaat. Zoveel sluiproutes naar Rusland, ook via Borssele naar Frankrijk om uiteindelijkin de oorlogskas van Poetin te belanden. Lig je daar dan niet wakker van?
Dat is lulkoek, aandeelhouders willen cashen en of dat over de rug van dode Oekraïners of dode Russen gaat zal ze worst wezen. Die vinden wel een uitweg om onder sancties uit te komen want WINST! Maar zullen we deze discussie elders voortzetten dan kan het hier verder on-topic blijven en serieus worden gepost over de oorlog in Oekraïne.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er worden daadwerkelijke stappen gezet om dat te voorkomen door Europa. De EU probeert de handel met Rusland te beperken, en dat is nou al een stuk minder dan voor de oorlog.
Dat er alsnog geld terecht komt, is helaas Europees wanbeleid.
Ik geloof ook steeds minder dat de EU snelle, vredige en diplomatieke oplossingen willen. *Meerdere* EU landen zoals Polen, Tsjechië, de Baltische staten e.d. hebben effectieve sancties voorgelegd, zoals het onteigenen van Russische tegoeden, maar België en Duitsland blokkeren dat keer op keer, omdat de risico's voor het internationaal betaalverkeer blijkbaar niet te behappen zijn, alsof mensenlevens niks waard zijn.
In plaats daarvan komen we met het zoveelste sanctiepakket dat nog geen deuk in een pakje boter slaat en opgevangen wordt door andere landen die hun handel opschalen...
Als Europa daadwerkelijke sterke eisen neerlegt over hoe Oekraïne oorlog moet voeren met ons belastinggeld, en dat er ook grove consequenties zijn voor militairen die burgers raken, dan zou ik daar ook minder wakker van liggen.
Cynical, but true.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Juist niet.
Hij is juist goed op weg, om de sovjet unie terug te krijgen.
Goederen op de bon. Je dagen slijten met in de rij staan.
Nu nog voor brandstof, op den duur voor *alles*.
Net als in de sovjet unie
Doet heel NL aan mee.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:31 schreef Isdatzo het volgende:
Het doet me deugd om te zien dat mijn gedoneerde centjes zo fantastisch goed gebruikt worden. Straks nog maar eens een bescheiden bijdrage overmaken voor de Oekraïense raketjes.
Ja maar zoals Stalin het deed zo kan Poetin het nietquote:Op donderdag 18 juni 2026 11:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Juist niet.
Hij is juist goed op weg, om de sovjet unie terug te krijgen.
Goederen op de bon. Je dagen slijten met in de rij staan.
Nu nog voor brandstof, op den duur voor *alles*.
Net als in de sovjet unie
quote:Stalin hongerde de Oekraïners uit om hun verzet te breken
In 1932 wilde Jozef Stalin het tegendraadse Oekraïne voor eens en voor altijd omvormen tot voorbeeldige Sovjetrepubliek. .
Zijn methode?
Een combinatie van zuiveringen en een door mensenhanden veroorzaakte hongersnood.
https://nos.nl/artikel/24(...)rkennen-als-genocidequote:AI-overzicht
Tijdens het bewind van Jozef Stalin zijn naar schatting 3,5 tot 7,5 miljoen Oekraïners om het leven gekomen.
Het overgrote deel van deze slachtoffers viel tijdens de Holodomor (1932-1933), een door de Sovjet-Unie opzettelijk gecreëerde hongersnood.
De belangrijkste cijfers en feiten:
De Holodomor: Door het landbouwbeleid van Stalin en het confisqueren van al het graan en zaaigoed stierven 3,5 tot 5 miljoen Oekraïners de hongerdood.
Sommige schattingen lopen op tot wel 7,5 miljoen doden.
Als het Russische volk het beter wil hebben dan moeten ze iets doen aan die schurken in het Kremlin.quote:
Ook druk op de bevolking leggen, overal tekorten in creëren.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als het Russische volk het beter wil hebben dan moeten ze iets doen aan die schurken in het Kremlin.
Vast heel zielig allemaal maar zolang ze in Oekraïne lijden kan en wil ik me niet heel druk maken om Russen. Dat ze de gevolgen van deze oorlog maar lekker mogen voelen![]()
Het zou wel echt bijzonder vervelend zijn als het flatje van Yulia een drone wist te onderscheppen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wij danken de moskovieten.
[ afbeelding ]
stom wijfquote:Op donderdag 18 juni 2026 11:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
quote:AI-overzicht
Yulia Vityazeva (born Yulia Lozanova) is a prominent pro-Russian state television host, political commentator, and propagandist for the Solovyov Live network.
Originally from Odesa, Ukraine, she relocated to Moscow in 2015 and became a vocal supporter of the Russian military, eventually being convicted of collaborationism and sentenced to 11 years in prison in absentia by a Ukrainian court.
Key details about her background and career include:Media & Propaganda
Roles: She regularly appears on the Russian state network "Solovyov Live". She also writes columns for the Russian occupation agency "News Front" and is active on her Yulia Vityazeva Telegram channel, where she shares political commentary and news.
Legal Status: In November 2023, the Security Service of Ukraine (SBU) sentenced her to 11 years in prison in absentia for collaborationism, spreading fakes about the Ukrainian state, and regularly justifying Russian military aggression.
het is een vorm van intern verzet. het laat zien dat mensen het kremlin hun wan beleid wil exposen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:00 schreef capricia het volgende:
En ze filmen alles en pleuren het meteen op social media, die Moskovieten.
Yes burn motherfuckers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 18 juni 2026 12:39 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Ik zie heerlijke beelden uit Moskou.
BUUUUUUURRRRNNNNNNNNNNN
Hopelijk hebben ze nog niet genoeg opgespaard na de laatste terreuraanval.quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:31 schreef capricia het volgende:
Ben benieuwd naar de reactie van Rusland.
Begint toch best op Mordor te lijken zoquote:Op donderdag 18 juni 2026 12:39 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Ik zie heerlijke beelden uit Moskou.
BUUUUUUURRRRNNNNNNNNNNN
Yep.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan erg genieten van die klagende Russen over de lange lange rijen bij de benzinepompen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 12:45 schreef Korenfok het volgende:
[..]
het is een vorm van intern verzet. het laat zien dat mensen het kremlin hun wan beleid wil exposen.
het laat gewoon zien dat heel veel mensen dus totaal niet achter het Kremlin staan en dat er helemaal geen homogene eenheid is. zelfde zagen we bij de val van de sovjet unie in de sataliet staten (handen vast houden over de hele baltische staten), kleuren revoluties etc. Het is allemaal een vormen van geweldloos verzet.
Fun fact: in bepaalde regio's is er nu een quota van kracht voor 20 liter..... Per week.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Geen woord aan gelogenquote:
Dat was laatst ook zo mooi aan de aanval op Sint-Petersburg, op klaarlichte dag onder het oog van forumgasten uit het buitenland. En dan met van die langzame propellerdrones.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:06 schreef oheng het volgende:
Let trouwens op dat deze aanval plaatsvindt in daglicht...
Ik vind het een beetje dubbel. Heel veel Russen gaan ook gewoon gebukt onder een wreed, autoritair regime dat ze zo veel mogelijk proberen te mijden om zo een enigszins normaal leven te kunnen leiden. Anderzijds lijkt er ook gewoon zeer brede steun te zijn voor de oorlog en volstrekte minachting voor Oekraïne en haar bevolking.quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan erg genieten van die klagende Russen over de lange lange rijen bij de benzinepompen.
En dan hebben ze in Moskou eigenlijk nog amper wat te klagen, het is niet alsof dit dagelijks is, niet eens maandelijks. Alhoewel nu steed vaker.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje dubbel. Heel veel Russen gaan ook gewoon gebukt onder een wreed, autoritair regime dat ze zo veel mogelijk proberen te mijden om zo een enigszins normaal leven te kunnen leiden. Anderzijds lijkt er ook gewoon zeer brede steun te zijn voor de oorlog en volstrekte minachting voor Oekraïne en haar bevolking.
Ik vrees toch dat de Russische bevolking de gevolgen van oorlog laten voelen de enige wijze is om op de langere termijn te bewerkstelligen dat Poetin tot concessies bereid is of zelfs een keer wordt afgezet.
Ja, maar dat spreekt voor zich. Zo zijn er miljoenen (?) Oekrainers in rusland.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje dubbel. Heel veel Russen gaan ook gewoon gebukt onder een wreed, autoritair regime dat ze zo veel mogelijk proberen te mijden om zo een enigszins normaal leven te kunnen leiden.
Ik zie anders nog wel een paar deksels met veel potentie om te promoveren tot vliegende schotel.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:16 schreef ExTec het volgende:
Deze kijkt een beetje in de rondte. Damn, is idd niet mals.
[ x ]
Sommige drones haalde het net niet zo te zien.quote:Op donderdag 18 juni 2026 15:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zie anders nog wel een paar deksels met veel potentie om te promoveren tot vliegende schotel.
Daar is de eerste "unconfirmed" al, meningen zijn nog iets verdeeld wat het is:quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:47 schreef havanagila het volgende:
En nog maar wachten op filmpjes waar aaaaaaaaaaaaalles onder de olie en roet zit.
Dat de Russen hun dictatuur eens aan mogen gaan kijken.
wat meer nu. Begint te regenen zo te zienquote:Op donderdag 18 juni 2026 15:34 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Daar is de eerste al:
https://www.reddit.com/r/(...)thing_is_covered_in/
Gratis olie voor de Russen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 15:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
wat meer nu. Begint te regenen zo te zien
https://www.reddit.com/r/(...)noon_after_the_rain/
Grappig genoeg was er maar 1 ding wat echt goed zijn werk deed vandaag en dat was een random hijskraan die ergens stond, waar 1 van de drones tegenaan vloog.quote:Op donderdag 18 juni 2026 15:44 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
[ x ]
Rus kan beter ophouden, met proberen te verdedigen.
Die mensen wonen gewoon in LaLaland....quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje dubbel. Heel veel Russen gaan ook gewoon gebukt onder een wreed, autoritair regime dat ze zo veel mogelijk proberen te mijden om zo een enigszins normaal leven te kunnen leiden. Anderzijds lijkt er ook gewoon zeer brede steun te zijn voor de oorlog en volstrekte minachting voor Oekraïne en haar bevolking.
Ik vrees toch dat de Russische bevolking de gevolgen van oorlog laten voelen de enige wijze is om op de langere termijn te bewerkstelligen dat Poetin tot concessies bereid is of zelfs een keer wordt afgezet.
Zolang er geen burgerdoelen aangevallen worden, mogen de Russen best wat meer lijden.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als het Russische volk het beter wil hebben dan moeten ze iets doen aan die schurken in het Kremlin.
Vast heel zielig allemaal maar zolang ze in Oekraïne lijden kan en wil ik me niet heel druk maken om Russen. Dat ze de gevolgen van deze oorlog maar lekker mogen voelen![]()
Maar eigenlijk heel erg gunstig voor Oekraine. want dit toont ook heel duidelijk aan dat deze mensen zich totaal niet verbonden voelen met Ruslands Oorlog. in landen zonder vrije meningsuiting zoals Rusland, is dit gewoon een dikke fuck you naar poetin.quote:Op donderdag 18 juni 2026 15:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die mensen wonen gewoon in LaLaland....
[ afbeelding ]
Die foto ziet er behoorlijk AI-gegenereerd uit.quote:Op donderdag 18 juni 2026 15:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die mensen wonen gewoon in LaLaland....
[ afbeelding ]
1: vind je?quote:Op donderdag 18 juni 2026 16:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die foto ziet er behoorlijk AI-gegenereerd uit.
Misschien bedoelt ie de tekst? maar dat is redelijk normaal als je dat met beeld vertaling vertaald (google lens bv)quote:Op donderdag 18 juni 2026 16:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
1: vind je?
2: is een bewerkte foto echt vreemd voor een social-media profiel?
Dat klopt, muscovi tikken doorgaans geen berichten in het engels, nee.quote:Op donderdag 18 juni 2026 16:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Misschien bedoelt ie de tekst? maar dat is redelijk normaal als je dat met beeld vertaling vertaald (google lens bv)
https://nos.nl/artikel/26(...)affinaderij-in-brandquote:Er zijn geen slachtoffers gevallen, schrijft het Russische persbureau Astra.
https://astra.press/russian/2026/06/16/13446/quote:De brand in de Moskouse olieraffinaderij is volledig geblust. De situatie in de raffinaderij is gestabiliseerd. Het incident heeft geen gevolgen gehad voor de bedrijfsvoering van de fabriek", meldt de Moskouse afdeling van het Ministerie van Noodsituaties.
lolquote:Op donderdag 18 juni 2026 16:42 schreef capricia het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)affinaderij-in-brand
Alles is weer okay.
[..]
https://astra.press/russian/2026/06/16/13446/
Het Ministerie van Noodsituaties..klinkt ook zo lekker dystopisch.quote:
Geen gevolgen voor de bedrijfsvoering.quote:Op donderdag 18 juni 2026 16:42 schreef capricia het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)affinaderij-in-brand
Alles is weer okay.
[..]
https://astra.press/russian/2026/06/16/13446/
Ik moet altijd lachen om al die debiele ministeries in die (voormalige) communistische landen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 16:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Het Ministerie van Noodsituaties..klinkt ook zo lekker dystopisch.
Zonder pijn voor de lokale bevolking gaat er nooit verandering komen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee joh, maar ze gaan vanaf vandaag gewoon een ongeplande onderhoudsronde doen die maanden- of jarenlang duurt. Hoort gewoon bij de bedrijfsvoering, dat ongeplande onderhoud.quote:Op donderdag 18 juni 2026 16:52 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Geen gevolgen voor de bedrijfsvoering.
Kennelijk lagen de activiteiten al stil. Als je dan nu niks kan produceren verandert en inderdaad niets
Goeie reclame wel.quote:Op donderdag 18 juni 2026 16:51 schreef ExTec het volgende:
Dan sta je op een wapenbeurs.
En heb je zeer vers van de pers de resultaten van het wapentuig wat je wil slijten.
![]()
[ x ]
Gister ook al berichten dat Rusland brandstof wil importeren. Inplaats van brandstoffen die Rusland veel geld opleveren gaat het ze nu (hopelijk) veel kosten. Geld dat ze al aan een zinloze oorlog uitgeven, dus ik ben erg benieuwd naar de effecten hiervanquote:Op donderdag 18 juni 2026 15:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
The Moscow Refinery supplied gasoline, diesel, and aviation fuel to about half of the consumers in Moscow city & region. The sudden shutdown of such a large fuel producer creates a significant logistical burden and diverts resources from regions where the problem of gasoline shortages is already critical.
Ukrainian drones have hit 100% of the primary oil refining at the Moscow Refinery and completely halted the processing.
Van een telegram kanaal. Zou mooi zijn als het klopt. Half Moskou werd bevoorraad door deze raffinaderij.
Maar volk moet wel hoop hebben op iets beter, anders komt de volgende fundamentalist weer aanzetten, wie zijn oplossing is nog meer van het vorige. Die denkt: het faalde niet omdat we iets verkeerds deden, nee we deden gewoon niet genoeg onzin.quote:Op donderdag 18 juni 2026 17:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zonder pijn voor de lokale bevolking gaat er nooit verandering komen.
Leuk voor de balansen bij het Russische MinFin.quote:Op donderdag 18 juni 2026 17:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gister ook al berichten dat Rusland brandstof wil importeren. Inplaats van brandstoffen die Rusland veel geld opleveren gaat het ze nu (hopelijk) veel kosten. Geld dat ze al aan een zinloze oorlog uitgeven, dus ik ben erg benieuwd naar de effecten hiervan
Als de prijs te hoog word, zowel economisch als qua mensenlevens dan zullen ze de volgende keer denk ik wel wat langer na denken voor ze nog een oorlog starten.quote:Op donderdag 18 juni 2026 17:20 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar volk moet wel hoop hebben op iets beter, anders komt de volgende fundamentalist weer aanzetten, wie zijn oplossing is nog meer van het vorige. Die denkt: het faalde niet omdat we iets verkeerds deden, nee we deden gewoon niet genoeg onzin.
Nee hoor, zie de VS.quote:Op donderdag 18 juni 2026 17:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als de prijs te hoog word, zowel economisch als qua mensenlevens dan zullen ze de volgende keer denk ik wel wat langer na denken voor ze nog een oorlog starten.
Dit.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:31 schreef Isdatzo het volgende:
Het doet me deugd om te zien dat mijn gedoneerde centjes zo fantastisch goed gebruikt worden. Straks nog maar eens een bescheiden bijdrage overmaken voor de Oekraïense raketjes.
Het verergerst de financiele en logistieke situatie.quote:Op donderdag 18 juni 2026 17:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gister ook al berichten dat Rusland brandstof wil importeren. Inplaats van brandstoffen die Rusland veel geld opleveren gaat het ze nu (hopelijk) veel kosten. Geld dat ze al aan een zinloze oorlog uitgeven, dus ik ben erg benieuwd naar de effecten hiervan
Hier heb je een overzicht: https://standforukraine.com/quote:
Je zat eerst met een burn out en daarna met een bore out thuis. Zoveel belastingcenten breng jij niet in.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:03 schreef Mikeytt het volgende:
maar als dat door mijn belastingcenten komt, komt dat toch wel harder aan.
Werken is kapitalistische onderdrukking.quote:Op donderdag 18 juni 2026 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je zat eerst met een burn out en daarna met een bore out thuis. Zoveel belastingcenten breng jij niet in.
quote:Op donderdag 18 juni 2026 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je zat eerst met een burn out en daarna met een bore out thuis. Zoveel belastingcenten breng jij niet in.
Hij zit al maanden in een ondergrondse bunker en de enige info krijgt hij van adviseurs. Het is bekend dat hij zelf nooit internet gebruikt. Dus inderdaad een goede kans dat hij hier niet veel van meekrijgt.quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:25 schreef BEFEM het volgende:
Ik vraag me af of Putin dit krijgt te horen of niet. Hij zal niet uit een raampje staan te kijken waarschijnlijk.
Dat is goed nieuws, want de dood van poetin is hen straks ook miljarden waard.quote:Op donderdag 18 juni 2026 17:51 schreef oheng het volgende:
Zelfs de olichargen in de putin groep worden nu geplunderd.
RIA: A court arrested billionaire Traber in connection with the trial of a St. Petersburg deputy
Niemand is veilig in rusland. De ratten eten elkaar op.
[..]
Werken is kapitalistische onderdrukking.
Ligt er een beetje aan. India en China kleden rus uit. Voor hun mag rus olie leveren tegen absolute bodemprijzen en gewoon marktconform (of zelfs plus) betalen voor benzine/diesel. Belarus, geen idee. Al zullen die het ook niet voor niets doen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 17:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dit vraag ik mij echt op recht af.quote:Op donderdag 18 juni 2026 17:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij zit al maanden in een ondergrondse bunker en de enige info krijgt hij van adviseurs. Het is bekend dat hij zelf nooit internet gebruikt. Dus inderdaad een goede kans dat hij hier niet veel van meekrijgt.
Doet me denken aan iemand in een bunker in Berlijn 1945.quote:Op donderdag 18 juni 2026 17:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij zit al maanden in een ondergrondse bunker en de enige info krijgt hij van adviseurs. Het is bekend dat hij zelf nooit internet gebruikt. Dus inderdaad een goede kans dat hij hier niet veel van meekrijgt.
Er zijn deze oorlog al zoveel situaties geweest waarin het duidelijk werd dat Poetin niet op de hoogte was van de stand van zaken die bij het volk en de burgers in het westen wel bekend was. Van ontslagen generaals tot uitspraken van Poetin zelf.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:05 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dit vraag ik mij echt op recht af.
Poetin weet precies wat er gaande is. Maar hij heeft geen middelen om het op te lossen. Maar ze (het hele kremlin systeem) doet er alles aan om het imago van sterke leider in stand te houden. Dit betekend:
de situatie negeren, doen of alles volgens plan gaat.
Als er echt feiten bovendruppelen bij de bevolking wie de huidige geschetste situatie van het kremlin tegen spreken. Dan: doen we net of het niet Oekraine is. Als die smoes niet werkt, dan doen we net of Poetin het niet weet. etc
Alles is gericht op desinformatie. Denk aan die iraakse minister, dit is precies het zelfde wat Kremlin ook doet.
Ps om vervolgens massa filmpjes en berichten de wereld in te gooien datEU op omvallen staat, G7 uit elkaar barst, Navo instort etc.
Hopelijk staat Poetin hetzelfde lot te wachten.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:12 schreef kibo het volgende:
[..]
Doet me denken aan iemand in een bunker in Berlijn 1945.
(ook geen internet ontvangst daar overigens)
Poetin gaat het einde van de oorlog denk ik niet overleven nee.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hopelijk staat Poetin hetzelfde lot te wachten.
Waarom? Omdat zij de boel vanuit een totaal ander perspectief bekijken? Dat kan in elk topic over oorlogen, neem de verschillende topics over de oorlog in Israël, maar alleen hier levert dit iedere keer enorm veel gedoe op.quote:Op donderdag 18 juni 2026 06:11 schreef 007700 het volgende:
[..]
Het is gewoon ronduit beschamend dat de mods posts van deze users laten staan.
Ze zijn er alleen maar op uit om een relletje te schoppen, heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken.
Dat zou natuurlijk fantastisch zijn, maar dat is helaas wensdenken. Die zit nog stevig in het zadel.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Poetin gaat het einde van de oorlog denk ik niet overleven nee.
Je vergeet optie 3 henkquote:Op donderdag 18 juni 2026 18:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat wordt nogal snel gezegd van mensen met een ander perspectief. De realiteit is dat nagenoeg ieder tegengeluid in dit topic gedoe oplevert, waarbij er een enorme zendingsdrang is om zulke mensen te overtuigen van hun ongelijk.
En dat ze hebben ook geen gelijk wat mij betreft, maar punt is meer dat je hen daar niet van gaat overtuigen. Dat zien we dus ook omtrent andere oorlogen, users met visies of perspectieven die feitelijk aantoonbaar onjuist zijn. Het enige wat rest is of iedere keer de discussie weer aangaan (ik heb daar inmiddels al duizenden posts aan besteed) of het gewoon negeren.
Nee, elke niet pro-Oekraïne/anit-Russen reactie levert heel snel heel veel reacties op. Er is hier een grote groep users die dit topic zien als een soort 'cheer-on topic' voor Oekraïne en daardoor wordt elk tegengeluid geproblematiseerd of weggezet als 'trollen'. Zo werkt een openbaar forum echter niet.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:20 schreef 007700 het volgende:
[..]
Niet omdat zij het vanuit een ander perspectief zien. Omdat zij puur erop uit zijn om reacties uit te lokken, waardoor het topic niet meer leesbaar wordt
Nee, ze posten bewust aantoonbaar onjuiste dingen, dat zijn mensen zatquote:Op donderdag 18 juni 2026 18:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, elke niet pro-Oekraïne/anit-Russen reactie levert heel snel heel veel reacties op. Er is hier een grote groep users die dit topic zien als een soort 'cheer-on topic' voor Oekraïne en daardoor wordt elk tegengeluid geproblematiseerd of weggezet als 'trollen'. Zo werkt een openbaar forum echter niet.
Misschien is dat wel omdat je wel zo'n enorm bord voor je kop moet hebben om de Russische kant te steunen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:20 schreef HowardRoark het volgende:
De realiteit is dat nagenoeg ieder tegengeluid in dit topic gedoe oplevert
Dat ben ik persoonlijk volledig met je eens, maar dat ziet dus niet iedereen zo. In topics over andere oorlogen zien we dit dus ook. Je kunt niet willen dat in zulke topics alle neuzen een kant opstaan.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Misschien is dat wel omdat je wel zo'n enorm bord voor je kop moet hebben om de Russische kant te steunen.
Je kan best kritisch zijn op wat sommige users hier posten, maar als je nu nog slechts positief post over Rusland dan
ben je niets meer dan een troll die weigert zelfstandig na te denken.
De neuzen hoeven ook niet dezelfde kant op te staan, als er maar normaal gediscussieerd kan worden. Dat kan met deze personen niet. Gister een post debunked, gevraagd hem weg te halen, mods gevraagd hem weg te halen, gebeurd gewoon niks. En dan?quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat ben ik persoonlijk volledig met je eens, maar dat ziet dus niet iedereen zo. In topics over andere oorlogen zien we dit dus ook. Je kunt niet willen dat in zulke topics alle neuzen een kant opstaan.
Dit is niet een oorlog zoals bijna iedere oorlog waar een hoop nuances in zitten.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat ben ik persoonlijk volledig met je eens, maar dat ziet dus niet iedereen zo. In topics over andere oorlogen zien we dit dus ook. Je kunt niet willen dat in zulke topics alle neuzen een kant opstaan.
Tja, het hele idee met 'debunken' of vragen om posts te verwijderen komt er al op neer dat je dus vindt dat er eigenlijk een rigide waarheid is en iedereen conform die waarheid dient te posten en andere perspectieven aangepakt dienen te worden.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:29 schreef 007700 het volgende:
[..]
De neuzen hoeven ook niet dezelfde kant op te staan, als er maar normaal gediscussieerd kan worden. Dat kan met deze personen niet. Gister een post debunked, gevraagd hem weg te halen, mods gevraagd hem weg te halen, gebeurd gewoon niks. En dan?
Je kunt ene oorlog zo zwart-maken als je maar wilt of stellen dat er allerlei nuances inzitten.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit is niet een oorlog zoals bijna iedere oorlog waar een hoop nuances in zitten.
Dit is een verhaal van 1 land dat met pure agressie en terreur zijn buurland over wil nemen en niets geeft om mensenlevens. Ook niet om de levens van hun eigen burgers. Iedereen die in staat is om zelfstandig na te denken zal niet de kant van Rusland kiezen.
Je zou kunnen discussiëren over hoe Oekraïne op deze onmenselijke agressie dient te reageren, maar niet over wie de schuldige is en wie deze waanzin dient te stoppen.
In mijn vriendengroep zijn het vooral de ongevaccineerden en wat wij 'wappies' zouden noemen die volop de kant van Rusland kiezen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee ik ben van mening dat posts die aantoonbaar niet waar blijken te zijn, niet horen te blijven staan. Of vind jij van wel? Dit is het nieuws forum he, niet het nep-nieuws forum.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, het hele idee met 'debunken' of vragen om posts te verwijderen komt er al op neer dat je dus vindt dat er eigenlijk een rigide waarheid is en iedereen conform die waarheid dient te posten en andere perspectieven aangepakt dienen te worden.
Je kunt users confronteren met feiten, maar er blijft helaas altijd wel een groep die daar niet in mee zal gaan. Dat wil niet zeggen dat ze dan maar van het forum getrapt moeten worden.
[..]
Je kunt ene oorlog zo zwart-maken als je maar wilt of stellen dat er allerlei nuances inzitten.
Ook dat komt voort vanuit je eigen wereldbeeld. Je hebt mbt deze oorlog zowel op rechts als links bewegingen die vinden dat er via diplomatie en niet meer militaire strijd een eind moet worden gemaakt aan deze oorlog. Daar ben ik het ook absoluut niet mee eens, maar ja, die meningen zijn er wel.
Herkenbaar. Misschien dat zij zich onrecht voelen aangedaan door de overheid, want ze kiezen er bewust voor om het tegenovergestelde te vinden van de overheid.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:42 schreef capricia het volgende:
[..]
In mijn vriendengroep zijn het vooral de ongevaccineerden en wat wij 'wappies' zouden noemen die volop de kant van Rusland kiezen.
Die noemen zichzelf dan 'neutraal'. Maar vinden wel dat er geen cent naar Oekraïne mag.
Het klinkt mooi. Iedereen wil dat de oorlog stopt. En diplomatie is ook goed, omdat je dan geen wapens en bommen hoeft te gebruiken.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:39 schreef HowardRoark het volgende:
Je hebt mbt deze oorlog zowel op rechts als links bewegingen die vinden dat er via diplomatie en niet meer militaire strijd een eind moet worden gemaakt aan deze oorlog
Ik ken mensen die nogal uitgesproken links zijn en geen voorstander zijn van Rusland, maar ook vinden dat deze oorlog niet verder mag gaan want het kost te veel mensenlevens of zo, dus dan maar diplomatie ook al moet Oekraïne dan stukken land inleveren.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:42 schreef capricia het volgende:
[..]
In mijn vriendengroep zijn het vooral de ongevaccineerden en wat wij 'wappies' zouden noemen die volop de kant van Rusland kiezen.
Die noemen zichzelf dan 'neutraal'. Maar vinden wel dat er geen cent naar Oekraïne mag.
Idealiter niet, maar waar trek je de lijn tussen feiten en meningen?quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:44 schreef 007700 het volgende:
[..]
Nee ik ben van mening dat posts die aantoonbaar niet waar blijken te zijn, niet horen te blijven staan. Of vind jij van wel? Dit is het nieuws forum he, niet het nep-nieuws forum.
Ik zeg ook niet dat ze van het forum getrapt moeten worden, de posts kunnen minimaal weggehaald worden. En als blijkt dat deze personen dit continue doen, waarom dat niet een ban voor een week oid?
Ik ben het er volledig mee eens. Maar je hebt dus helaas mensen die dit oprecht vinden, die zien dus liever dat Oekraïne gebied toestaat aan Rusland in ruil voor vrede en een eind aan deze oorlog. De broer van Hugo de Jonge leidt een organisatie die dat gedachtegoed pusht. Ik vind het echt totaalidioot, maar ja, dit lijkt mij ook niet een uitgesproken pro-Rusland man of zo.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het klinkt mooi. Iedereen wil dat de oorlog stopt. En diplomatie is ook goed, omdat je dan geen wapens en bommen hoeft te gebruiken.
Punt is dat Rusland de agressor is. Zij zullen dan grond moeten teruggeven, ontvoerden en gevangenen vrij moeten laten, en de schade vergoeden. Dat wil Rusland niet. Wat ga je dan bereiken met diplomatie?
Bovendien is Rusland in het verleden uitermate onbetrouwbaar gebleken. Kijk naar het Boedapest-memorandum en de Minskakkoorden.
Tja het is een beetje alsof je tijdens de tweede Wereldoorlog roept daar de Duitsers maar gewoon heel Europa moeten krijgen en dat je bovendien actief gaat meewerken aan de uitroeiing van alle Joden. Was de vrede vast ten goede gekomen, maar een gruwelijke uitkomst natuurlijk.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het klinkt mooi. Iedereen wil dat de oorlog stopt. En diplomatie is ook goed, omdat je dan geen wapens en bommen hoeft te gebruiken.
Punt is dat Rusland de agressor is. Zij zullen dan grond moeten teruggeven, ontvoerden en gevangenen vrij moeten laten, en de schade vergoeden. Dat wil Rusland niet. Wat ga je dan bereiken met diplomatie?
Bovendien is Rusland in het verleden uitermate onbetrouwbaar gebleken. Kijk naar het Boedapest-memorandum en de Minskakkoorden.
Volgens mij toen Zelensky die brief had gestuurd zei Peskov iets in de trant van 'we hebben Poetin de brief nog niet voorgelegd'. Ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zit. Eigenlijk moet je 1 van die lui die hem nieuws voorschotelt omleggen zodat de rest bang wordt en er een dominoeffext kan komen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zijn deze oorlog al zoveel situaties geweest waarin het duidelijk werd dat Poetin niet op de hoogte was van de stand van zaken die bij het volk en de burgers in het westen wel bekend was. Van ontslagen generaals tot uitspraken van Poetin zelf.
Poetin weet niets totdat dat hem vertelt word en zijn adviseurs durven regelmatig niet de waarheid te vertellen.
Dat is een bekend fenomeen onder dictators die zich actief omringen met alleen maar ja-knikkers.
Een feit is een bewezen iets, een mening is een mening.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ken mensen die nogal uitgesproken links zijn en geen voorstander zijn van Rusland, maar ook vinden dat deze oorlog niet verder mag gaan want het kost te veel mensenlevens of zo, dus dan maar diplomatie ook al moet Oekraïne dan stukken land inleveren.
Ik vind het een zeer naïef wereldbeeld, maar ja, het leeft wel bij sommigen in de zeg maar SP/BIJ1 en een radicale vleugel van GL/PvdA kringen. Dit is dacht ik ook het standpunt van @:MikeyTT
[..]
Idealiter niet, maar waar trek je de lijn tussen feiten en meningen?
Ik ben zelf erg actief in de topics over de oorlog in het Midden-Oosten, daar heb je helaas genoeg users die Hamas & co als 'verzetsgroepen' omschrijven en het Israëlische leger als een terreurgroepering. Feitelijk is het natuurlijk een verdraaiing van de realiteit, maar waarschijnlijk zien zulke mensen dit echt zo. Dus dan maar bannen? Dat is helaas geen oplossing.
Precies hetzelfde met deze oorlog, er zijn mensen die de visie hebben dat dit helemaal niet zo zwart-wit is als jij en ik vinden. Wat ik doe is toch weer de discussie aangaan of het negeren, de grens zit voor mij schelden of inhoudsloze aantijgingen maken die richting laster gaan. Op basis daarvan heeft recent iemand een ban gehad, maar dat kan dus niet worden gedaan voor het innemen van een standpunt alleen en het weigeren daarvan af te willen wijken.
Een afwijkende mening hebben mag best, maar bewust wegkijken bij gruweldaden van Rusland en vervolgens op je achterste poten staan als ze in Oekraïne mensen mobiliseren...Of Oekraïne veroordelen als er aanvallen op Rusland worden gepleegd, maar Rusland niet veroordelen als zij Oekraïne aanvallen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, elke niet pro-Oekraïne/anit-Russen reactie levert heel snel heel veel reacties op. Er is hier een grote groep users die dit topic zien als een soort 'cheer-on topic' voor Oekraïne en daardoor wordt elk tegengeluid geproblematiseerd of weggezet als 'trollen'. Zo werkt een openbaar forum echter niet.
Ik wil oprecht niet eens weten hoe de reacties met de huidige cultuur en technologie (internet, mobiele telefoons, de socials etc.) op die oorlog waren geweest. Dat was vrees ik een stuk minder zwart-wit geweest van hoe we het nu zien.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja het is een beetje alsof je tijdens de tweede Wereldoorlog roept daar de Duitsers maar gewoon heel Europa moeten krijgen en dat je bovendien actief gaat meewerken aan de uitroeiing van alle Joden. Was de vrede vast ten goede gekomen, maar een gruwelijke uitkomst natuurlijk.
Ja. Dat zit er ook in.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:47 schreef 007700 het volgende:
[..]
Herkenbaar. Misschien dat zij zich onrecht voelen aangedaan door de overheid, want ze kiezen er bewust voor om het tegenovergestelde te vinden van de overheid.
Beoordeel anders zelf eens...quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:52 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vind het een zeer naïef wereldbeeld, maar ja, het leeft wel bij sommigen in de zeg maar SP/BIJ1 en een radicale vleugel van GL/PvdA kringen. Dit is dacht ik ook het standpunt van @:MikeyTT
quote:Op zondag 14 februari 2021 14:40 schreef Mikeytt het volgende:
Ligt eraan op welke manier je van de maatregelen af wil zijn.
Het snelst kan je bij nazipartijen FvD of PVV zijn.
Als je snel en goed van de maatregelen af wil door goed vaccinatiebeleid heb je vrij veel keuze... D66, VVD, CDA, BIJ1, PvdA, PvdD, GL
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 20:46 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Onzin. Nazi's, FvD'ers etc. zie ik echt niet als gelijken.
quote:
quote:Op maandag 1 juni 2026 20:15 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik stem niet op FvD en zal dat ook nooit doen.
Zeg alleen dat ik wel snap dat mensen daarnaartoe leunen als dat 1 van de enige partijen is die zich niet meer wil bemoeien met buitenlandse oorlogen.
Mensen kijken nu naar hun portemonnee.
De enige andere partij is de SP, waar we met een paar mensen van binnenuit het standpunt aan gaan passen om enkel humanitaire hulp te bieden, wat zeer binnenkort zal gebeuren.
quote:Op dinsdag 16 maart 2021 18:43 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit
Behalve DENK. Die zijn veel te polariserend
quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:24 schreef Mikeytt het volgende:
DENK zou wel een prima optie kunnen zijn, zijn conservatief genoeg om met CDA overweg te kunnen. BIJ1 is te radicaal links om te kunnen werken.
Ja, zelfde hier. Hebben aardig wat met elkaar gemeen, ook.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ook zulke dingen moeten gewoon benoemd kunnen worden jaquote:Op donderdag 18 juni 2026 19:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat zit er ook in.
Maar ik leer ook dingen zoals een aanval met brand in Odessa in 2014 op een vakbondsgebouw waar tientallen pro-Russische demonstranten omgekomen zijn.
Dingen die hier niet perse groot in ons geheugen zitten.
Tja, ik ken zijn postgeschiedenis, lekker tegendraads vaak, maar daar zijn er wel meer van.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Beoordeel anders zelf eens...
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
"Ik heb FvD gestemd" is gepost in een topic met de naam "doe hier alsof je seniel bent"quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Beoordeel anders zelf eens...
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Borderliner op steroids die hier de boel constant verziekt. Met oa. het gevolg dat er dus een FA weg is omdat het probleem niet aangepakt word. Deze post waarschijnlijk wel.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, ik ken zijn postgeschiedenis, lekker tegendraads vaak, maar daar zijn er wel meer van.
Ook in deze oorlog zitten een hoop nuances. We staan alleen wat dichter bij deze oorlog en pas ruim na deze oorlog zullen deze nuances door historici beschreven en gepubliceerd worden. Gedurende een oorlog is meestal veel zwart-witter, ook tijdens de conflicten die jezelf als "met nuance" beziet.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit is niet een oorlog zoals bijna iedere oorlog waar een hoop nuances in zitten.
Dit is een verhaal van 1 land dat met pure agressie en terreur zijn buurland over wil nemen en niets geeft om mensenlevens. Ook niet om de levens van hun eigen burgers. Iedereen die in staat is om zelfstandig na te denken zal niet de kant van Rusland kiezen.
Je zou kunnen discussiëren over hoe Oekraïne op deze onmenselijke agressie dient te reageren, maar niet over wie de schuldige is en wie deze waanzin dient te stoppen.
Diezelfde pro-russen die molotovs van het dak aan het gooien waren en gezien waren met het naar binnenslepen van dat spul.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat zit er ook in.
Maar ik leer ook dingen zoals een aanval met brand in Odessa in 2014 op een vakbondsgebouw waar tientallen pro-Russische demonstranten omgekomen zijn.
Dingen die hier niet perse groot in ons geheugen zitten.
Ze waren zelf aan het gooien maar zijn ook bekogeld (met de spullen die de pro-russen zelf hadden meegenomen lol).quote:Anti-Maidan protesters took refuge in the Trade Union Building, a five-
storey building facing the square. They barricaded themselves inside the building using wooden pallets
from the tent camp and wooden and plastic furniture found in the building. They took with them from
the tent camp a fuel-powered electric generator, boxes containing Molotov cocktails and the products
needed to make them.
Maidan activists started setting fire to the tents. A group of pro-Russian protesters on the roof of the
Trade Union Building threw Molotov cocktails at the crowd below; pro-unity activists retaliated by
throwing Molotov cocktails at the building.
Dat is toch ook logisch, met neutral bedoelen ze dan non-interventie.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:42 schreef capricia het volgende:
[..]
BIJ1'ers zijn veelal pro-Oekraïne. SP'ers zijn neutraal.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:52 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vind het een zeer naïef wereldbeeld, maar ja, het leeft wel bij sommigen in de zeg maar SP/BIJ1 en een radicale vleugel van GL/PvdA kringen. Dit is dacht ik ook het standpunt van @Mikeytt
Daarmee bedoelen ze waarschijnlijk geen cent aan militaire steun. Handel hebben de meesten geen problemen mee.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:42 schreef capricia het volgende:
Geen enkele partij "moet" iets bij een diplomatieke oplossing. Beide partijen werken gewoon naar een akkoord, en het vergoeden van de schade of grote teruggave van terrein zullen daarbij waarschijnlijk, gezien de berichtgeving, geen grote rol spelen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sommige voorstellen zijn alleen wel erg debiel en worden gemaakt omdat ze weten dat het afgewezen wordt. Alsof Duitsland bijvoorbeeld wat eerder in de oorlog een vredesaanbod zou doen aan Frankrijk dat ze echt niets zullen doen als ze de grond tot net voorbij de Maginotlinie maar afgeven aan Duitsland.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Geen enkele partij "moet" iets bij een diplomatieke oplossing. Beide partijen werken gewoon naar een akkoord, en het vergoeden van de schade of grote teruggave van terrein zullen daarbij waarschijnlijk, gezien de berichtgeving, geen grote rol spelen.
Eerder gaat het dan om de uitruil van bepaalde gebieden en het vasthouden van de frontlinie.
Jij denkt dat ze wel voor het associatie verdrag waren ten tijden van dat Geenpeil en FvD referendum?quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Daarmee bedoelen ze waarschijnlijk geen cent aan militaire steun. Handel hebben de meesten geen problemen mee.
Het hangt precies af van degene die de leiding over een land heeft wat betrokken is bij de oorlog. Zo wilde Halifax een vrede sluiten om zo het Britse Rijk te beschermen terwijl Churchill met hetzelfde doel juist wilde doorvechten.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja het is een beetje alsof je tijdens de tweede Wereldoorlog roept daar de Duitsers maar gewoon heel Europa moeten krijgen en dat je bovendien actief gaat meewerken aan de uitroeiing van alle Joden. Was de vrede vast ten goede gekomen, maar een gruwelijke uitkomst natuurlijk.
Sterke post. Helaas betekent dit in het narratief van collectieve Europese oorlog tegen Nazi-Rusland dat je dus als pro-Russisch wordt gelabeld.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is toch ook logisch, met neutral bedoelen ze dan non-interventie.
Als je pro-Russisch bent pleit voor het steunen van Rusland door middel van wapens en middelen.
Als je pro-Oekraïns bent pleit voor het steunen van Rusland door middel van wapens en middelen.
Neutraal zijn de degenen die steun voor beide partijen afwijzen.
Uiteraard, daarom is de eis tot opgave van de gehele Donbas ook onzinnig. Wellicht zou er een deal kunnen komen waarbij terreinen uitgeruild kunnen worden, maar ook dat lijkt me momenteel niet haalbaar.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:32 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Sommige voorstellen zijn alleen wel erg debiel en worden gemaakt omdat ze weten dat het afgewezen wordt. Alsof Duitsland bijvoorbeeld wat eerder in de oorlog een vredesaanbod zou doen aan Frankrijk dat ze echt niets zullen doen als ze de grond tot net voorbij de Maginotlinie maar afgeven aan Duitsland.
Op papier is het diplomatie maar een ieder wie dat zou geloven is niet goed wijs.
Wellicht is er relatie met het verradersyndroom?quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Sterke post. Helaas betekent dit in het narratief van collectieve Europese oorlog tegen Nazi-Rusland dat je dus als pro-Russisch wordt gelabeld.
Van wat bekend is heeft Zelenskyy, onder druk van Trump, dat ook aangeboden. Alleen elke keer wanneer dingen concreet worden trekken de russen de keutel verder terug en moet er weer wat extra bij.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Uiteraard, daarom is de eis tot opgave van de gehele Donbas ook onzinnig. Wellicht zou er een deal kunnen komen waarbij terreinen uitgeruild kunnen worden, maar ook dat lijkt me momenteel niet haalbaar.
Aan de andere kant zijn opmerkingen dat Rusland alles terug moet geven ook onzinnig.
Ja, daar had die persoon die een concentratiekamp had overleefd een uitspraak over:quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Sterke post. Helaas betekent dit in het narratief van collectieve Europese oorlog tegen Nazi-Rusland dat je dus als pro-Russisch wordt gelabeld.
quote:We must take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented.
SP is niet neutraal als in geen steun voor beide partijenquote:Op donderdag 18 juni 2026 19:27 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
BIJ1'ers zijn veelal pro-Oekraïne. SP'ers zijn neutraal.
https://www.sp.nl/nieuws/stop-de-oorlogquote:Daarom heeft de SP de Oekraïners op economisch en humanitair vlak altijd gesteund en steunden we de zeer strenge sancties tegen Rusland. Ook het sturen van zelfverdedigingswapens door Nederland heeft vaak op de goedkeuring van de SP kunnen rekenen. Een volk moet zich immers kunnen verdedigen tegen een aanval van buiten.
Hij heeft achteraf natuurlijk ook niet compleet ongelijk gekregen over de prijs van doorgaan. Alleen is het lastig te bepalen hoe een wereld met VK nog als globale macht naast een Nazi-Duitsland eruit had gezien.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het hangt precies af van degene die de leiding over een land heeft wat betrokken is bij de oorlog. Zo wilde Halifax een vrede sluiten om zo het Britse Rijk te beschermen terwijl Churchill met hetzelfde doel juist wilde doorvechten.
Ik vind het een beetje onsmakelijk om quotes van holocaust overlevenden te politiseren.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, daar had die persoon die een concentratiekamp had overleefd een uitspraak over:
[..]
quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, daar had die persoon die een concentratiekamp had overleefd een uitspraak over:
[..]
Dat iemand een concentratiekamp overleeft heeft betekent ook niet dat hij verstand, in dit geval zeker niet, heeft van politiek en diplomatie.quote:Een argumentum ad auctoritatem (ook wel beroep op autoriteit) is een argumentatietechniek waarbij een stelling als waar wordt aangenomen simpelweg omdat een autoriteitsfiguur dit beweert. Dit kan een expert zijn, maar ook een beroemdheid of een groep.
Hoezo, je denkt dat dit een uitspraak is voor op een tegeltje in je toilet, zit voor de rest niks achter ofzo?quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje onsmakelijk om quotes van holocaust overlevenden te politiseren.
Wat bedoel je daar precies mee? Ik ken wel het imposter syndrome.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wellicht is er relatie met het verradersyndroom?
We hadden het toch over neutraliteit, etc?quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
Dat iemand een concentratiekamp overleeft heeft betekent ook niet dat hij verstand, in dit geval zeker niet, heeft van politiek en diplomatie.
Ik denk dat je zelf nogal een behoorlijke invulling geeft aan die quote.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoezo, je denkt dat dit een uitspraak is voor op een tegeltje in je toilet, zit voor de rest niks achter ofzo?
quote:"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."
Maak mij eens wijzer,quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik denk dat je zelf nogal een behoorlijke invulling geeft aan die quote.
Ik weet niet wat er precies is aangeboden, maar ik neem aan dat het om een vrede rondom de huidige frontlinies gaat. Zelenski zit natuurlijk ook zelf in een spagaat en kan niet simpelweg een voor Oekraïne matige vrede accepteren aangezien hij ook afhankelijk is van het stemvee en de publieke opinie nog niet duidelijk naar het opgeven van meer gebieden wijst, in tegendeel, de Oekraïners lijken nog niet bepaald de moed op te geven.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:41 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Van wat bekend is heeft Zelenskyy, onder druk van Trump, dat ook aangeboden. Alleen elke keer wanneer dingen concreet worden trekken de russen de keutel verder terug en moet er weer wat extra bij.
Lang verhaal kort wilde hij geen vrede accepteren achter defensielinies wat naar de russen zou gaan en wat geografisch ook erg gunstig zou zijn voor toekomstige russische offensieven.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er precies is aangeboden, maar ik neem aan dat het om een vrede rondom de huidige frontlinies gaat. Zelenski zit natuurlijk ook zelf in een spagaat en kan niet simpelweg een voor Oekraïne matige vrede accepteren aangezien hij ook afhankelijk is van het stemvee en de publieke opinie nog niet duidelijk naar het opgeven van meer gebieden wijst.
Lol.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:51 schreef BlaZ het volgende:
aangezien hij ook afhankelijk is van het stemvee en de publieke opinie
Ik kan vast ook wel wat quotes vinden om mijn standpunt te ondersteunen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:49 schreef ExTec het volgende:
Van een niet-concentratiekamp overlever, handig voor de mensen die dat feit aangrijpen om de inhoud terzijde te schuiven:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |