abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  VIVA donderdag 18 juni 2026 @ 15:34:21 #201
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_221080165
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 14:47 schreef havanagila het volgende:
En nog maar wachten op filmpjes waar aaaaaaaaaaaaalles onder de olie en roet zit.

Dat de Russen hun dictatuur eens aan mogen gaan kijken.
Daar is de eerste "unconfirmed" al, meningen zijn nog iets verdeeld wat het is:
https://www.reddit.com/r/(...)thing_is_covered_in/
What lies behind makes no sense in my mind
  donderdag 18 juni 2026 @ 15:36:54 #202
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221080214
quote:
wat meer nu. Begint te regenen zo te zien

https://www.reddit.com/r/(...)noon_after_the_rain/
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_221080282
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2026 15:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
wat meer nu. Begint te regenen zo te zien

https://www.reddit.com/r/(...)noon_after_the_rain/
Gratis olie voor de Russen.

Wat een gulle man is Putin ook.
pi_221080298
twitter

twitter

Rus kan beter ophouden, met proberen te verdedigen.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  donderdag 18 juni 2026 @ 15:49:19 #205
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221080333
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2026 15:44 schreef ExTec het volgende:
[ x ]

[ x ]

Rus kan beter ophouden, met proberen te verdedigen.
Grappig genoeg was er maar 1 ding wat echt goed zijn werk deed vandaag en dat was een random hijskraan die ergens stond, waar 1 van de drones tegenaan vloog.
pi_221080389
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 14:54 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik vind het een beetje dubbel. Heel veel Russen gaan ook gewoon gebukt onder een wreed, autoritair regime dat ze zo veel mogelijk proberen te mijden om zo een enigszins normaal leven te kunnen leiden. Anderzijds lijkt er ook gewoon zeer brede steun te zijn voor de oorlog en volstrekte minachting voor Oekraïne en haar bevolking.
Ik vrees toch dat de Russische bevolking de gevolgen van oorlog laten voelen de enige wijze is om op de langere termijn te bewerkstelligen dat Poetin tot concessies bereid is of zelfs een keer wordt afgezet.
Die mensen wonen gewoon in LaLaland....

While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  donderdag 18 juni 2026 @ 15:57:38 #207
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221080393
The Moscow Refinery supplied gasoline, diesel, and aviation fuel to about half of the consumers in Moscow city & region. The sudden shutdown of such a large fuel producer creates a significant logistical burden and diverts resources from regions where the problem of gasoline shortages is already critical.

Ukrainian drones have hit 100% of the primary oil refining at the Moscow Refinery and completely halted the processing.

Van een telegram kanaal. Zou mooi zijn als het klopt. Half Moskou werd bevoorraad door deze raffinaderij.
pi_221080405
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als het Russische volk het beter wil hebben dan moeten ze iets doen aan die schurken in het Kremlin.

Vast heel zielig allemaal maar zolang ze in Oekraïne lijden kan en wil ik me niet heel druk maken om Russen. Dat ze de gevolgen van deze oorlog maar lekker mogen voelen ^p^
Zolang er geen burgerdoelen aangevallen worden, mogen de Russen best wat meer lijden.

Ook vreemd dat voedsel en medicijnen uitgezonderd zijn van sancties bijvoorbeeld.
pi_221080407
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2026 15:56 schreef ExTec het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Maar eigenlijk heel erg gunstig voor Oekraine. want dit toont ook heel duidelijk aan dat deze mensen zich totaal niet verbonden voelen met Ruslands Oorlog. in landen zonder vrije meningsuiting zoals Rusland, is dit gewoon een dikke fuck you naar poetin.
pi_221080410
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2026 15:56 schreef ExTec het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die foto ziet er behoorlijk AI-gegenereerd uit.
pi_221080460
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 16:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Die foto ziet er behoorlijk AI-gegenereerd uit.
1: vind je?
2: is een bewerkte foto echt vreemd voor een social-media profiel?
  donderdag 18 juni 2026 @ 16:17:24 #212
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221080469
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2026 16:16 schreef ExTec het volgende:

[..]
1: vind je?
2: is een bewerkte foto echt vreemd voor een social-media profiel?
Misschien bedoelt ie de tekst? maar dat is redelijk normaal als je dat met beeld vertaling vertaald (google lens bv)

https://www.reddit.com/r/(...)themselves_directly/

De oorlog is nu echt naar Moskou gekomen als je deze beelden ziet. Ongelooflijk.
pi_221080480
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2026 16:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Misschien bedoelt ie de tekst? maar dat is redelijk normaal als je dat met beeld vertaling vertaald (google lens bv)
Dat klopt, muscovi tikken doorgaans geen berichten in het engels, nee.
  donderdag 18 juni 2026 @ 16:26:15 #214
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221080518
“I state responsibly that we have the best air defense in the world. And if, from time to time, some drone manages to fly somewhere quite deep, that is even good, because we gain experience in repelling mass raids.” - Chairman of the state duma defense committee of russia, general Andrey Kartapolov.

https://www.reddit.com/r/(...)themselves_directly/

De moskovieten moeten tevreden zijn eigenlijk, met deze aanval.
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 16:42:01 #215
236264 crew  capricia
pi_221080586
quote:
Er zijn geen slachtoffers gevallen, schrijft het Russische persbureau Astra.
https://nos.nl/artikel/26(...)affinaderij-in-brand

Alles is weer okay. :+
quote:
De brand in de Moskouse olieraffinaderij is volledig geblust. De situatie in de raffinaderij is gestabiliseerd. Het incident heeft geen gevolgen gehad voor de bedrijfsvoering van de fabriek", meldt de Moskouse afdeling van het Ministerie van Noodsituaties.
https://astra.press/russian/2026/06/16/13446/
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 16:46:45 #217
236264 crew  capricia
pi_221080607
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 16:44 schreef skysherrif het volgende:

[..]
lol
Het Ministerie van Noodsituaties..klinkt ook zo lekker dystopisch. _O-
- Goethe, “Faust”
pi_221080623
Dan sta je op een wapenbeurs.

En heb je zeer vers van de pers de resultaten van het wapentuig wat je wil slijten.

:')

_O-

twitter
pi_221080625
quote:
Geen gevolgen voor de bedrijfsvoering.

Kennelijk lagen de activiteiten al stil. Als je dan nu niks kan produceren verandert en inderdaad niets :P
A mind with a heart of it's own
  donderdag 18 juni 2026 @ 16:52:18 #220
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221080626
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 16:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Het Ministerie van Noodsituaties..klinkt ook zo lekker dystopisch. _O-
Ik moet altijd lachen om al die debiele ministeries in die (voormalige) communistische landen.

Doet je denken aan Monty Python
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_221080701
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 14:54 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik vind het een beetje dubbel. Heel veel Russen gaan ook gewoon gebukt onder een wreed, autoritair regime dat ze zo veel mogelijk proberen te mijden om zo een enigszins normaal leven te kunnen leiden. Anderzijds lijkt er ook gewoon zeer brede steun te zijn voor de oorlog en volstrekte minachting voor Oekraïne en haar bevolking.
Ik vrees toch dat de Russische bevolking de gevolgen van oorlog laten voelen de enige wijze is om op de langere termijn te bewerkstelligen dat Poetin tot concessies bereid is of zelfs een keer wordt afgezet.
Zonder pijn voor de lokale bevolking gaat er nooit verandering komen.
pi_221080719
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 16:52 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Geen gevolgen voor de bedrijfsvoering.

Kennelijk lagen de activiteiten al stil. Als je dan nu niks kan produceren verandert en inderdaad niets :P
Nee joh, maar ze gaan vanaf vandaag gewoon een ongeplande onderhoudsronde doen die maanden- of jarenlang duurt. Hoort gewoon bij de bedrijfsvoering, dat ongeplande onderhoud.
pi_221080731
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juni 2026 16:51 schreef ExTec het volgende:
Dan sta je op een wapenbeurs.

En heb je zeer vers van de pers de resultaten van het wapentuig wat je wil slijten.

:')

_O-

[ x ]
Goeie reclame wel.
pi_221080741
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2026 15:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
The Moscow Refinery supplied gasoline, diesel, and aviation fuel to about half of the consumers in Moscow city & region. The sudden shutdown of such a large fuel producer creates a significant logistical burden and diverts resources from regions where the problem of gasoline shortages is already critical.

Ukrainian drones have hit 100% of the primary oil refining at the Moscow Refinery and completely halted the processing.

Van een telegram kanaal. Zou mooi zijn als het klopt. Half Moskou werd bevoorraad door deze raffinaderij.
Gister ook al berichten dat Rusland brandstof wil importeren. Inplaats van brandstoffen die Rusland veel geld opleveren gaat het ze nu (hopelijk) veel kosten. Geld dat ze al aan een zinloze oorlog uitgeven, dus ik ben erg benieuwd naar de effecten hiervan 8-)
pi_221080748
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 17:10 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Zonder pijn voor de lokale bevolking gaat er nooit verandering komen.
Maar volk moet wel hoop hebben op iets beter, anders komt de volgende fundamentalist weer aanzetten, wie zijn oplossing is nog meer van het vorige. Die denkt: het faalde niet omdat we iets verkeerds deden, nee we deden gewoon niet genoeg onzin.
pi_221080775
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 17:18 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Gister ook al berichten dat Rusland brandstof wil importeren. Inplaats van brandstoffen die Rusland veel geld opleveren gaat het ze nu (hopelijk) veel kosten. Geld dat ze al aan een zinloze oorlog uitgeven, dus ik ben erg benieuwd naar de effecten hiervan 8-)
Leuk voor de balansen bij het Russische MinFin.
pi_221080800
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 17:20 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Maar volk moet wel hoop hebben op iets beter, anders komt de volgende fundamentalist weer aanzetten, wie zijn oplossing is nog meer van het vorige. Die denkt: het faalde niet omdat we iets verkeerds deden, nee we deden gewoon niet genoeg onzin.
Als de prijs te hoog word, zowel economisch als qua mensenlevens dan zullen ze de volgende keer denk ik wel wat langer na denken voor ze nog een oorlog starten.
pi_221080810
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 17:31 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Als de prijs te hoog word, zowel economisch als qua mensenlevens dan zullen ze de volgende keer denk ik wel wat langer na denken voor ze nog een oorlog starten.
Nee hoor, zie de VS.
Chronische zelfoverschatting.
pi_221080812
Hier en daar wat kans op bewolking 8-) 8-) :7
twitter
  donderdag 18 juni 2026 @ 17:34:50 #231
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221080825
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:31 schreef Isdatzo het volgende:
Het doet me deugd om te zien dat mijn gedoneerde centjes zo fantastisch goed gebruikt worden. Straks nog maar eens een bescheiden bijdrage overmaken voor de Oekraïense raketjes.
Dit.
(Heb je een link?)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_221080834
quote:

[..]
Het verergerst de financiele en logistieke situatie.
De omringende regio's worden verplicht brandstof aan Moskou af te staan, dus daar groeit het brandstof tekort. Er wordt nu al brandstof gehamsterd in Moskou oblast, dus het gaat hard.

En brandstof is een stuk brandbaarder dan ruwe olie, wat Oekraine de kans geeft om met lichte drones maximale schade te doen.
  donderdag 18 juni 2026 @ 17:42:09 #233
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_221080846
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 17:34 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Dit.
(Heb je een link?)
Hier heb je een overzicht: https://standforukraine.com/

Zit voor iedereen met een gevoel voor rechtvaardigheid wel iets tussen.
Huilen dan.
pi_221080862
quote:
88s.gif Op donderdag 18 juni 2026 11:03 schreef Mikeytt het volgende:
maar als dat door mijn belastingcenten komt, komt dat toch wel harder aan.
Je zat eerst met een burn out en daarna met een bore out thuis. Zoveel belastingcenten breng jij niet in.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221080892
Zelfs de olichargen in de putin groep worden nu geplunderd.

RIA: A court arrested billionaire Traber in connection with the trial of a St. Petersburg deputy

Niemand is veilig in rusland. De ratten eten elkaar op.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Je zat eerst met een burn out en daarna met een bore out thuis. Zoveel belastingcenten breng jij niet in.
Werken is kapitalistische onderdrukking.
pi_221080903
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_221080909
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:25 schreef BEFEM het volgende:
Ik vraag me af of Putin dit krijgt te horen of niet. Hij zal niet uit een raampje staan te kijken waarschijnlijk.
Hij zit al maanden in een ondergrondse bunker en de enige info krijgt hij van adviseurs. Het is bekend dat hij zelf nooit internet gebruikt. Dus inderdaad een goede kans dat hij hier niet veel van meekrijgt.
pi_221080938
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 17:51 schreef oheng het volgende:
Zelfs de olichargen in de putin groep worden nu geplunderd.

RIA: A court arrested billionaire Traber in connection with the trial of a St. Petersburg deputy

Niemand is veilig in rusland. De ratten eten elkaar op.
[..]
Werken is kapitalistische onderdrukking.
Dat is goed nieuws, want de dood van poetin is hen straks ook miljarden waard.
pi_221080988
quote:

[..]
Ligt er een beetje aan. India en China kleden rus uit. Voor hun mag rus olie leveren tegen absolute bodemprijzen en gewoon marktconform (of zelfs plus) betalen voor benzine/diesel. Belarus, geen idee. Al zullen die het ook niet voor niets doen.

Maar je loopt tegen limieten aan. Niemand heeft genoeg raffinage capaciteit om aan heel rus vraag te voldoen.
pi_221081011
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 17:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Hij zit al maanden in een ondergrondse bunker en de enige info krijgt hij van adviseurs. Het is bekend dat hij zelf nooit internet gebruikt. Dus inderdaad een goede kans dat hij hier niet veel van meekrijgt.
Dit vraag ik mij echt op recht af.

Poetin weet precies wat er gaande is. Maar hij heeft geen middelen om het op te lossen. Maar ze (het hele kremlin systeem) doet er alles aan om het imago van sterke leider in stand te houden. Dit betekend:
de situatie negeren, doen of alles volgens plan gaat.
Als er echt feiten bovendruppelen bij de bevolking wie de huidige geschetste situatie van het kremlin tegen spreken. Dan: doen we net of het niet Oekraine is. Als die smoes niet werkt, dan doen we net of Poetin het niet weet. etc

Alles is gericht op desinformatie. Denk aan die iraakse minister, dit is precies het zelfde wat Kremlin ook doet.

Ps om vervolgens massa filmpjes en berichten de wereld in te gooien datEU op omvallen staat, G7 uit elkaar barst, Navo instort etc.
  donderdag 18 juni 2026 @ 18:12:49 #241
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_221081079
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 17:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Doet me denken aan iemand in een bunker in Berlijn 1945.
(ook geen internet ontvangst daar overigens)
pi_221081081
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:05 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dit vraag ik mij echt op recht af.

Poetin weet precies wat er gaande is. Maar hij heeft geen middelen om het op te lossen. Maar ze (het hele kremlin systeem) doet er alles aan om het imago van sterke leider in stand te houden. Dit betekend:
de situatie negeren, doen of alles volgens plan gaat.
Als er echt feiten bovendruppelen bij de bevolking wie de huidige geschetste situatie van het kremlin tegen spreken. Dan: doen we net of het niet Oekraine is. Als die smoes niet werkt, dan doen we net of Poetin het niet weet. etc

Alles is gericht op desinformatie. Denk aan die iraakse minister, dit is precies het zelfde wat Kremlin ook doet.

Ps om vervolgens massa filmpjes en berichten de wereld in te gooien datEU op omvallen staat, G7 uit elkaar barst, Navo instort etc.
Er zijn deze oorlog al zoveel situaties geweest waarin het duidelijk werd dat Poetin niet op de hoogte was van de stand van zaken die bij het volk en de burgers in het westen wel bekend was. Van ontslagen generaals tot uitspraken van Poetin zelf.

Poetin weet niets totdat dat hem vertelt word en zijn adviseurs durven regelmatig niet de waarheid te vertellen.
Dat is een bekend fenomeen onder dictators die zich actief omringen met alleen maar ja-knikkers.
pi_221081090
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:12 schreef kibo het volgende:

[..]
Doet me denken aan iemand in een bunker in Berlijn 1945.
(ook geen internet ontvangst daar overigens)
Hopelijk staat Poetin hetzelfde lot te wachten.
  donderdag 18 juni 2026 @ 18:15:23 #244
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221081094
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Hopelijk staat Poetin hetzelfde lot te wachten.
Poetin gaat het einde van de oorlog denk ik niet overleven nee.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 18 juni 2026 @ 18:16:46 #245
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221081108
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 06:11 schreef 007700 het volgende:

[..]
Het is gewoon ronduit beschamend dat de mods posts van deze users laten staan.
Ze zijn er alleen maar op uit om een relletje te schoppen, heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken.
Waarom? Omdat zij de boel vanuit een totaal ander perspectief bekijken? Dat kan in elk topic over oorlogen, neem de verschillende topics over de oorlog in Israël, maar alleen hier levert dit iedere keer enorm veel gedoe op.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:15 schreef Perrin het volgende:

[..]
Poetin gaat het einde van de oorlog denk ik niet overleven nee.
Dat zou natuurlijk fantastisch zijn, maar dat is helaas wensdenken. Die zit nog stevig in het zadel.

[ Bericht 18% gewijzigd door sp3c op 18-06-2026 18:21:59 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221081164
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat wordt nogal snel gezegd van mensen met een ander perspectief. De realiteit is dat nagenoeg ieder tegengeluid in dit topic gedoe oplevert, waarbij er een enorme zendingsdrang is om zulke mensen te overtuigen van hun ongelijk.

En dat ze hebben ook geen gelijk wat mij betreft, maar punt is meer dat je hen daar niet van gaat overtuigen. Dat zien we dus ook omtrent andere oorlogen, users met visies of perspectieven die feitelijk aantoonbaar onjuist zijn. Het enige wat rest is of iedere keer de discussie weer aangaan (ik heb daar inmiddels al duizenden posts aan besteed) of het gewoon negeren.
Je vergeet optie 3 henk
  donderdag 18 juni 2026 @ 18:23:36 #247
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221081180
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:20 schreef 007700 het volgende:

[..]
Niet omdat zij het vanuit een ander perspectief zien. Omdat zij puur erop uit zijn om reacties uit te lokken, waardoor het topic niet meer leesbaar wordt
Nee, elke niet pro-Oekraïne/anit-Russen reactie levert heel snel heel veel reacties op. Er is hier een grote groep users die dit topic zien als een soort 'cheer-on topic' voor Oekraïne en daardoor wordt elk tegengeluid geproblematiseerd of weggezet als 'trollen'. Zo werkt een openbaar forum echter niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221081190
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, elke niet pro-Oekraïne/anit-Russen reactie levert heel snel heel veel reacties op. Er is hier een grote groep users die dit topic zien als een soort 'cheer-on topic' voor Oekraïne en daardoor wordt elk tegengeluid geproblematiseerd of weggezet als 'trollen'. Zo werkt een openbaar forum echter niet.
Nee, ze posten bewust aantoonbaar onjuiste dingen, dat zijn mensen zat
pi_221081194
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:20 schreef HowardRoark het volgende:
De realiteit is dat nagenoeg ieder tegengeluid in dit topic gedoe oplevert
Misschien is dat wel omdat je wel zo'n enorm bord voor je kop moet hebben om de Russische kant te steunen.
Je kan best kritisch zijn op wat sommige users hier posten, maar als je nu nog slechts positief post over Rusland dan
ben je niets meer dan een troll die weigert zelfstandig na te denken.
  donderdag 18 juni 2026 @ 18:27:36 #250
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221081221
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Misschien is dat wel omdat je wel zo'n enorm bord voor je kop moet hebben om de Russische kant te steunen.
Je kan best kritisch zijn op wat sommige users hier posten, maar als je nu nog slechts positief post over Rusland dan
ben je niets meer dan een troll die weigert zelfstandig na te denken.
Dat ben ik persoonlijk volledig met je eens, maar dat ziet dus niet iedereen zo. In topics over andere oorlogen zien we dit dus ook. Je kunt niet willen dat in zulke topics alle neuzen een kant opstaan.
pi_221081240
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat ben ik persoonlijk volledig met je eens, maar dat ziet dus niet iedereen zo. In topics over andere oorlogen zien we dit dus ook. Je kunt niet willen dat in zulke topics alle neuzen een kant opstaan.
De neuzen hoeven ook niet dezelfde kant op te staan, als er maar normaal gediscussieerd kan worden. Dat kan met deze personen niet. Gister een post debunked, gevraagd hem weg te halen, mods gevraagd hem weg te halen, gebeurd gewoon niks. En dan?
pi_221081281
quote:

[..]
Dit is niet een oorlog zoals bijna iedere oorlog waar een hoop nuances in zitten.

Dit is een verhaal van 1 land dat met pure agressie en terreur zijn buurland over wil nemen en niets geeft om mensenlevens. Ook niet om de levens van hun eigen burgers. Iedereen die in staat is om zelfstandig na te denken zal niet de kant van Rusland kiezen.

Je zou kunnen discussiëren over hoe Oekraïne op deze onmenselijke agressie dient te reageren, maar niet over wie de schuldige is en wie deze waanzin dient te stoppen.
  donderdag 18 juni 2026 @ 18:39:15 #253
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221081336
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:29 schreef 007700 het volgende:

[..]
De neuzen hoeven ook niet dezelfde kant op te staan, als er maar normaal gediscussieerd kan worden. Dat kan met deze personen niet. Gister een post debunked, gevraagd hem weg te halen, mods gevraagd hem weg te halen, gebeurd gewoon niks. En dan?
Tja, het hele idee met 'debunken' of vragen om posts te verwijderen komt er al op neer dat je dus vindt dat er eigenlijk een rigide waarheid is en iedereen conform die waarheid dient te posten en andere perspectieven aangepakt dienen te worden.

Je kunt users confronteren met feiten, maar er blijft helaas altijd wel een groep die daar niet in mee zal gaan. Dat wil niet zeggen dat ze dan maar van het forum getrapt moeten worden.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dit is niet een oorlog zoals bijna iedere oorlog waar een hoop nuances in zitten.

Dit is een verhaal van 1 land dat met pure agressie en terreur zijn buurland over wil nemen en niets geeft om mensenlevens. Ook niet om de levens van hun eigen burgers. Iedereen die in staat is om zelfstandig na te denken zal niet de kant van Rusland kiezen.

Je zou kunnen discussiëren over hoe Oekraïne op deze onmenselijke agressie dient te reageren, maar niet over wie de schuldige is en wie deze waanzin dient te stoppen.
Je kunt ene oorlog zo zwart-maken als je maar wilt of stellen dat er allerlei nuances inzitten.

Ook dat komt voort vanuit je eigen wereldbeeld. Je hebt mbt deze oorlog zowel op rechts als links bewegingen die vinden dat er via diplomatie en niet meer militaire strijd een eind moet worden gemaakt aan deze oorlog. Daar ben ik het ook absoluut niet mee eens, maar ja, die meningen zijn er wel.
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 18:42:32 #254
236264 crew  capricia
pi_221081360
quote:

[..]
In mijn vriendengroep zijn het vooral de ongevaccineerden en wat wij 'wappies' zouden noemen die volop de kant van Rusland kiezen.
Die noemen zichzelf dan 'neutraal'. Maar vinden wel dat er geen cent naar Oekraïne mag.
- Goethe, “Faust”
pi_221081379
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, het hele idee met 'debunken' of vragen om posts te verwijderen komt er al op neer dat je dus vindt dat er eigenlijk een rigide waarheid is en iedereen conform die waarheid dient te posten en andere perspectieven aangepakt dienen te worden.

Je kunt users confronteren met feiten, maar er blijft helaas altijd wel een groep die daar niet in mee zal gaan. Dat wil niet zeggen dat ze dan maar van het forum getrapt moeten worden.
[..]
Je kunt ene oorlog zo zwart-maken als je maar wilt of stellen dat er allerlei nuances inzitten.

Ook dat komt voort vanuit je eigen wereldbeeld. Je hebt mbt deze oorlog zowel op rechts als links bewegingen die vinden dat er via diplomatie en niet meer militaire strijd een eind moet worden gemaakt aan deze oorlog. Daar ben ik het ook absoluut niet mee eens, maar ja, die meningen zijn er wel.
Nee ik ben van mening dat posts die aantoonbaar niet waar blijken te zijn, niet horen te blijven staan. Of vind jij van wel? Dit is het nieuws forum he, niet het nep-nieuws forum.
Ik zeg ook niet dat ze van het forum getrapt moeten worden, de posts kunnen minimaal weggehaald worden. En als blijkt dat deze personen dit continue doen, waarom dat niet een ban voor een week oid?
  donderdag 18 juni 2026 @ 18:45:07 #256
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221081387
Apocalyptische beelden uit Moskou.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221081408
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:42 schreef capricia het volgende:

[..]
In mijn vriendengroep zijn het vooral de ongevaccineerden en wat wij 'wappies' zouden noemen die volop de kant van Rusland kiezen.
Die noemen zichzelf dan 'neutraal'. Maar vinden wel dat er geen cent naar Oekraïne mag.
Herkenbaar. Misschien dat zij zich onrecht voelen aangedaan door de overheid, want ze kiezen er bewust voor om het tegenovergestelde te vinden van de overheid.
pi_221081423
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:39 schreef HowardRoark het volgende:
Je hebt mbt deze oorlog zowel op rechts als links bewegingen die vinden dat er via diplomatie en niet meer militaire strijd een eind moet worden gemaakt aan deze oorlog
Het klinkt mooi. Iedereen wil dat de oorlog stopt. En diplomatie is ook goed, omdat je dan geen wapens en bommen hoeft te gebruiken.

Punt is dat Rusland de agressor is. Zij zullen dan grond moeten teruggeven, ontvoerden en gevangenen vrij moeten laten, en de schade vergoeden. Dat wil Rusland niet. Wat ga je dan bereiken met diplomatie?

Bovendien is Rusland in het verleden uitermate onbetrouwbaar gebleken. Kijk naar het Boedapest-memorandum en de Minskakkoorden.
  donderdag 18 juni 2026 @ 18:52:34 #259
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221081442
quote:

[..]
Ik ken mensen die nogal uitgesproken links zijn en geen voorstander zijn van Rusland, maar ook vinden dat deze oorlog niet verder mag gaan want het kost te veel mensenlevens of zo, dus dan maar diplomatie ook al moet Oekraïne dan stukken land inleveren.

Ik vind het een zeer naïef wereldbeeld, maar ja, het leeft wel bij sommigen in de zeg maar SP/BIJ1 en een radicale vleugel van GL/PvdA kringen. Dit is dacht ik ook het standpunt van @Mikeytt
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:44 schreef 007700 het volgende:

[..]
Nee ik ben van mening dat posts die aantoonbaar niet waar blijken te zijn, niet horen te blijven staan. Of vind jij van wel? Dit is het nieuws forum he, niet het nep-nieuws forum.
Ik zeg ook niet dat ze van het forum getrapt moeten worden, de posts kunnen minimaal weggehaald worden. En als blijkt dat deze personen dit continue doen, waarom dat niet een ban voor een week oid?
Idealiter niet, maar waar trek je de lijn tussen feiten en meningen?

Ik ben zelf erg actief in de topics over de oorlog in het Midden-Oosten, daar heb je helaas genoeg users die Hamas & co als 'verzetsgroepen' omschrijven en het Israëlische leger als een terreurgroepering. Feitelijk is het natuurlijk een verdraaiing van de realiteit, maar waarschijnlijk zien zulke mensen dit echt zo. Dus dan maar bannen? Dat is helaas geen oplossing.

Precies hetzelfde met deze oorlog, er zijn mensen die de visie hebben dat dit helemaal niet zo zwart-wit is als jij en ik vinden. Wat ik doe is toch weer de discussie aangaan of het negeren, de grens zit voor mij schelden of inhoudsloze aantijgingen maken die richting laster gaan. Op basis daarvan heeft recent iemand een ban gehad, maar dat kan dus niet worden gedaan voor het innemen van een standpunt alleen en het weigeren daarvan af te willen wijken.
  donderdag 18 juni 2026 @ 18:57:24 #260
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221081469
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het klinkt mooi. Iedereen wil dat de oorlog stopt. En diplomatie is ook goed, omdat je dan geen wapens en bommen hoeft te gebruiken.

Punt is dat Rusland de agressor is. Zij zullen dan grond moeten teruggeven, ontvoerden en gevangenen vrij moeten laten, en de schade vergoeden. Dat wil Rusland niet. Wat ga je dan bereiken met diplomatie?

Bovendien is Rusland in het verleden uitermate onbetrouwbaar gebleken. Kijk naar het Boedapest-memorandum en de Minskakkoorden.
Ik ben het er volledig mee eens. Maar je hebt dus helaas mensen die dit oprecht vinden, die zien dus liever dat Oekraïne gebied toestaat aan Rusland in ruil voor vrede en een eind aan deze oorlog. De broer van Hugo de Jonge leidt een organisatie die dat gedachtegoed pusht. Ik vind het echt totaalidioot, maar ja, dit lijkt mij ook niet een uitgesproken pro-Rusland man of zo.

Het komt uit de antimilitarisme/pacifisme hoek. Nogmaals, wat mij betreft een stel fantasten, maar ja, op FOK! moet er ook plek zijn voor zulk gedachtegoed, zolang het op een manier wordt gebracht die binnen de FOK! policy valt.
pi_221081470
quote:

[..]

Tja het is een beetje alsof je tijdens de tweede Wereldoorlog roept daar de Duitsers maar gewoon heel Europa moeten krijgen en dat je bovendien actief gaat meewerken aan de uitroeiing van alle Joden. Was de vrede vast ten goede gekomen, maar een gruwelijke uitkomst natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_221081476
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Er zijn deze oorlog al zoveel situaties geweest waarin het duidelijk werd dat Poetin niet op de hoogte was van de stand van zaken die bij het volk en de burgers in het westen wel bekend was. Van ontslagen generaals tot uitspraken van Poetin zelf.

Poetin weet niets totdat dat hem vertelt word en zijn adviseurs durven regelmatig niet de waarheid te vertellen.
Dat is een bekend fenomeen onder dictators die zich actief omringen met alleen maar ja-knikkers.
Volgens mij toen Zelensky die brief had gestuurd zei Peskov iets in de trant van 'we hebben Poetin de brief nog niet voorgelegd'. Ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zit. Eigenlijk moet je 1 van die lui die hem nieuws voorschotelt omleggen zodat de rest bang wordt en er een dominoeffext kan komen.
pi_221081482
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ken mensen die nogal uitgesproken links zijn en geen voorstander zijn van Rusland, maar ook vinden dat deze oorlog niet verder mag gaan want het kost te veel mensenlevens of zo, dus dan maar diplomatie ook al moet Oekraïne dan stukken land inleveren.

Ik vind het een zeer naïef wereldbeeld, maar ja, het leeft wel bij sommigen in de zeg maar SP/BIJ1 en een radicale vleugel van GL/PvdA kringen. Dit is dacht ik ook het standpunt van @:MikeyTT
[..]
Idealiter niet, maar waar trek je de lijn tussen feiten en meningen?

Ik ben zelf erg actief in de topics over de oorlog in het Midden-Oosten, daar heb je helaas genoeg users die Hamas & co als 'verzetsgroepen' omschrijven en het Israëlische leger als een terreurgroepering. Feitelijk is het natuurlijk een verdraaiing van de realiteit, maar waarschijnlijk zien zulke mensen dit echt zo. Dus dan maar bannen? Dat is helaas geen oplossing.

Precies hetzelfde met deze oorlog, er zijn mensen die de visie hebben dat dit helemaal niet zo zwart-wit is als jij en ik vinden. Wat ik doe is toch weer de discussie aangaan of het negeren, de grens zit voor mij schelden of inhoudsloze aantijgingen maken die richting laster gaan. Op basis daarvan heeft recent iemand een ban gehad, maar dat kan dus niet worden gedaan voor het innemen van een standpunt alleen en het weigeren daarvan af te willen wijken.
Een feit is een bewezen iets, een mening is een mening.
Als iets 75% is, en er wordt 95% gesuggereerd, dan klopt dit niet.
Als er gezegd wordt dat rusland nooooit burgers gebruikt voor de logisitiek, en filmpjes bewijzen het tegendeel, dan klopt dit niet. Enz, enz, enz.
"Dus dan maar bannen?" Nee dat heb ik toch net gezegd! Zorg er minimaal voor dat onjuiste info verwijderd wordt, bij herhaling maar eens een waarschuwing, en uiteindelijk een tijdelijk ban oid.
Verschillende visies zijn alleen maar goed, de waarheid ligt nooit uiterst links of rechts, vaak daar ergens tussen. Met een normale discussie, zoals jij bijvoorbeeld nu ook doet, kan een middenweg gevonden worden. Met de personen in kwestie helaas niet. En dan?
pi_221081489
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een afwijkende mening hebben mag best, maar bewust wegkijken bij gruweldaden van Rusland en vervolgens op je achterste poten staan als ze in Oekraïne mensen mobiliseren...Of Oekraïne veroordelen als er aanvallen op Rusland worden gepleegd, maar Rusland niet veroordelen als zij Oekraïne aanvallen.

In beide gevallen ben je wat mij betreft dan gewoon een slecht mens.
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:00:54 #265
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221081492
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:57 schreef Monolith het volgende:

[..]
Tja het is een beetje alsof je tijdens de tweede Wereldoorlog roept daar de Duitsers maar gewoon heel Europa moeten krijgen en dat je bovendien actief gaat meewerken aan de uitroeiing van alle Joden. Was de vrede vast ten goede gekomen, maar een gruwelijke uitkomst natuurlijk.
Ik wil oprecht niet eens weten hoe de reacties met de huidige cultuur en technologie (internet, mobiele telefoons, de socials etc.) op die oorlog waren geweest. Dat was vrees ik een stuk minder zwart-wit geweest van hoe we het nu zien.
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:01:53 #266
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_221081501
Geen woord ervan op het nationale nieuws vandaag lol

https://www.reddit.com/r/(...)_the_most_important/

Zelfs Bagdad Bob zou hier van onder de indruk zijn.
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 19:13:39 #267
236264 crew  capricia
pi_221081562
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:47 schreef 007700 het volgende:

[..]
Herkenbaar. Misschien dat zij zich onrecht voelen aangedaan door de overheid, want ze kiezen er bewust voor om het tegenovergestelde te vinden van de overheid.
Ja. Dat zit er ook in.
Maar ik leer ook dingen zoals een aanval met brand in Odessa in 2014 op een vakbondsgebouw waar tientallen pro-Russische demonstranten omgekomen zijn.

Dingen die hier niet perse groot in ons geheugen zitten.
- Goethe, “Faust”
pi_221081613
quote:
Ik vind het een zeer naïef wereldbeeld, maar ja, het leeft wel bij sommigen in de zeg maar SP/BIJ1 en een radicale vleugel van GL/PvdA kringen. Dit is dacht ik ook het standpunt van @:MikeyTT
Beoordeel anders zelf eens...
quote:
89s.gif Op zondag 14 februari 2021 14:40 schreef Mikeytt het volgende:
Ligt eraan op welke manier je van de maatregelen af wil zijn.

Het snelst kan je bij nazipartijen FvD of PVV zijn.
Als je snel en goed van de maatregelen af wil door goed vaccinatiebeleid heb je vrij veel keuze... D66, VVD, CDA, BIJ1, PvdA, PvdD, GL
quote:
89s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:46 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Onzin. Nazi's, FvD'ers etc. zie ik echt niet als gelijken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 15:40 schreef Mikeytt het volgende:
Ik heb FvD gestemd.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 20:15 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Ik stem niet op FvD en zal dat ook nooit doen.
Zeg alleen dat ik wel snap dat mensen daarnaartoe leunen als dat 1 van de enige partijen is die zich niet meer wil bemoeien met buitenlandse oorlogen.

Mensen kijken nu naar hun portemonnee.

De enige andere partij is de SP, waar we met een paar mensen van binnenuit het standpunt aan gaan passen om enkel humanitaire hulp te bieden, wat zeer binnenkort zal gebeuren.
quote:
89s.gif Op dinsdag 16 maart 2021 18:43 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Dit _O_

Behalve DENK. Die zijn veel te polariserend :r
quote:
89s.gif Op donderdag 18 maart 2021 19:24 schreef Mikeytt het volgende:
DENK zou wel een prima optie kunnen zijn, zijn conservatief genoeg om met CDA overweg te kunnen. BIJ1 is te radicaal links om te kunnen werken.
pi_221081616
quote:

[..]
Ja, zelfde hier. Hebben aardig wat met elkaar gemeen, ook.

Stilstand qua werk, grootste deel van de groep heeft wel paar keer leuke stap gemaakt, incl. ditto salarisverhoging, hun niet, zijn er trots op dat ze niet gevaccineerd zijn :') , en zijn ook allemaal stuk voor stuk helemaal into alles crypto. Zal wel de droom zijn dat ze met de volgende crypto munt in 1 keer binnen zijn ofzo.
pi_221081621
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat zit er ook in.
Maar ik leer ook dingen zoals een aanval met brand in Odessa in 2014 op een vakbondsgebouw waar tientallen pro-Russische demonstranten omgekomen zijn.

Ook zulke dingen moeten gewoon benoemd kunnen worden ja
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:21:57 #271
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221081634
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:18 schreef Anton91 het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Tja, ik ken zijn postgeschiedenis, lekker tegendraads vaak, maar daar zijn er wel meer van.
pi_221081643
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:18 schreef Anton91 het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

"Ik heb FvD gestemd" is gepost in een topic met de naam "doe hier alsof je seniel bent" :')
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221081656
quote:
14s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, ik ken zijn postgeschiedenis, lekker tegendraads vaak, maar daar zijn er wel meer van.
Borderliner op steroids die hier de boel constant verziekt. Met oa. het gevolg dat er dus een FA weg is omdat het probleem niet aangepakt word. Deze post waarschijnlijk wel.
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:24:16 #274
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221081658
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ook in deze oorlog zitten een hoop nuances. We staan alleen wat dichter bij deze oorlog en pas ruim na deze oorlog zullen deze nuances door historici beschreven en gepubliceerd worden. Gedurende een oorlog is meestal veel zwart-witter, ook tijdens de conflicten die jezelf als "met nuance" beziet.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221081660
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat zit er ook in.

Diezelfde pro-russen die molotovs van het dak aan het gooien waren en gezien waren met het naar binnenslepen van dat spul.

https://hudoc.echr.coe.in(...)1477923&library=ECHR

quote:
Anti-Maidan protesters took refuge in the Trade Union Building, a five-
storey building facing the square. They barricaded themselves inside the building using wooden pallets
from the tent camp and wooden and plastic furniture found in the building. They took with them from
the tent camp a fuel-powered electric generator, boxes containing Molotov cocktails and the products
needed to make them.
Maidan activists started setting fire to the tents. A group of pro-Russian protesters on the roof of the
Trade Union Building threw Molotov cocktails at the crowd below; pro-unity activists retaliated by
throwing Molotov cocktails at the building.
Ze waren zelf aan het gooien maar zijn ook bekogeld (met de spullen die de pro-russen zelf hadden meegenomen lol).
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:26:23 #276
56749 BlaZ
pi_221081673
quote:

[..]
Dat is toch ook logisch, met neutral bedoelen ze dan non-interventie.

Als je pro-Russisch bent pleit voor het steunen van Rusland door middel van wapens en middelen.
Als je pro-Oekraïns bent pleit voor het steunen van Rusland door middel van wapens en middelen.
Neutraal zijn de degenen die steun voor beide partijen afwijzen.
pi_221081680
quote:
Ik vind het een zeer naïef wereldbeeld, maar ja, het leeft wel bij sommigen in de zeg maar SP/BIJ1 en een radicale vleugel van GL/PvdA kringen. Dit is dacht ik ook het standpunt van @Mikeytt
BIJ1'ers zijn veelal pro-Oekraïne. SP'ers zijn neutraal.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221081688
quote:
Daarmee bedoelen ze waarschijnlijk geen cent aan militaire steun. Handel hebben de meesten geen problemen mee.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:28:15 #279
56749 BlaZ
pi_221081689
quote:

[..]

Geen enkele partij "moet" iets bij een diplomatieke oplossing. Beide partijen werken gewoon naar een akkoord, en het vergoeden van de schade of grote teruggave van terrein zullen daarbij waarschijnlijk, gezien de berichtgeving, geen grote rol spelen.
Eerder gaat het dan om de uitruil van bepaalde gebieden en het vasthouden van de frontlinie.
pi_221081726
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:28 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Geen enkele partij "moet" iets bij een diplomatieke oplossing. Beide partijen werken gewoon naar een akkoord, en het vergoeden van de schade of grote teruggave van terrein zullen daarbij waarschijnlijk, gezien de berichtgeving, geen grote rol spelen.
Eerder gaat het dan om de uitruil van bepaalde gebieden en het vasthouden van de frontlinie.
Sommige voorstellen zijn alleen wel erg debiel en worden gemaakt omdat ze weten dat het afgewezen wordt. Alsof Duitsland bijvoorbeeld wat eerder in de oorlog een vredesaanbod zou doen aan Frankrijk dat ze echt niets zullen doen als ze de grond tot net voorbij de Maginotlinie maar afgeven aan Duitsland.

Op papier is het diplomatie maar een ieder wie dat zou geloven is niet goed wijs.
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 19:33:29 #281
236264 crew  capricia
pi_221081735
quote:
88s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:28 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Daarmee bedoelen ze waarschijnlijk geen cent aan militaire steun. Handel hebben de meesten geen problemen mee.
Jij denkt dat ze wel voor het associatie verdrag waren ten tijden van dat Geenpeil en FvD referendum?
Want dat ging om handel.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 18-06-2026 19:40:10 ]
- Goethe, “Faust”
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:33:31 #282
56749 BlaZ
pi_221081737
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:57 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het hangt precies af van degene die de leiding over een land heeft wat betrokken is bij de oorlog. Zo wilde Halifax een vrede sluiten om zo het Britse Rijk te beschermen terwijl Churchill met hetzelfde doel juist wilde doorvechten.
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:35:05 #283
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221081752
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is toch ook logisch, met neutral bedoelen ze dan non-interventie.

Als je pro-Russisch bent pleit voor het steunen van Rusland door middel van wapens en middelen.
Als je pro-Oekraïns bent pleit voor het steunen van Rusland door middel van wapens en middelen.
Neutraal zijn de degenen die steun voor beide partijen afwijzen.
Sterke post. Helaas betekent dit in het narratief van collectieve Europese oorlog tegen Nazi-Rusland dat je dus als pro-Russisch wordt gelabeld.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:39:27 #284
56749 BlaZ
pi_221081780
quote:
19s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:32 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Sommige voorstellen zijn alleen wel erg debiel en worden gemaakt omdat ze weten dat het afgewezen wordt. Alsof Duitsland bijvoorbeeld wat eerder in de oorlog een vredesaanbod zou doen aan Frankrijk dat ze echt niets zullen doen als ze de grond tot net voorbij de Maginotlinie maar afgeven aan Duitsland.

Op papier is het diplomatie maar een ieder wie dat zou geloven is niet goed wijs.
Uiteraard, daarom is de eis tot opgave van de gehele Donbas ook onzinnig. Wellicht zou er een deal kunnen komen waarbij terreinen uitgeruild kunnen worden, maar ook dat lijkt me momenteel niet haalbaar.
Aan de andere kant zijn opmerkingen dat Rusland alles terug moet geven ook onzinnig.
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:40:19 #285
56749 BlaZ
pi_221081788
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:35 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Sterke post. Helaas betekent dit in het narratief van collectieve Europese oorlog tegen Nazi-Rusland dat je dus als pro-Russisch wordt gelabeld.
Wellicht is er relatie met het verradersyndroom?
pi_221081801
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:39 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Uiteraard, daarom is de eis tot opgave van de gehele Donbas ook onzinnig. Wellicht zou er een deal kunnen komen waarbij terreinen uitgeruild kunnen worden, maar ook dat lijkt me momenteel niet haalbaar.
Aan de andere kant zijn opmerkingen dat Rusland alles terug moet geven ook onzinnig.
Van wat bekend is heeft Zelenskyy, onder druk van Trump, dat ook aangeboden. Alleen elke keer wanneer dingen concreet worden trekken de russen de keutel verder terug en moet er weer wat extra bij.
pi_221081833
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:35 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja, daar had die persoon die een concentratiekamp had overleefd een uitspraak over:

quote:
We must take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented.
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 19:43:33 #288
236264 crew  capricia
pi_221081842
quote:
88s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:27 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
BIJ1'ers zijn veelal pro-Oekraïne. SP'ers zijn neutraal.
SP is niet neutraal als in geen steun voor beide partijen
Ze veroordelen de invasie en zijn zeer voor economische sancties op Rusland. En economische steun voor zelfverdediging. Dus wel geld voor Oekraïne.

quote:
Daarom heeft de SP de Oekraïners op economisch en humanitair vlak altijd gesteund en steunden we de zeer strenge sancties tegen Rusland. Ook het sturen van zelfverdedigingswapens door Nederland heeft vaak op de goedkeuring van de SP kunnen rekenen. Een volk moet zich immers kunnen verdedigen tegen een aanval van buiten.
https://www.sp.nl/nieuws/stop-de-oorlog
- Goethe, “Faust”
pi_221081845
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:33 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het hangt precies af van degene die de leiding over een land heeft wat betrokken is bij de oorlog. Zo wilde Halifax een vrede sluiten om zo het Britse Rijk te beschermen terwijl Churchill met hetzelfde doel juist wilde doorvechten.
Hij heeft achteraf natuurlijk ook niet compleet ongelijk gekregen over de prijs van doorgaan. Alleen is het lastig te bepalen hoe een wereld met VK nog als globale macht naast een Nazi-Duitsland eruit had gezien.
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:45:22 #290
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221081893
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, daar had die persoon die een concentratiekamp had overleefd een uitspraak over:
[..]

Ik vind het een beetje onsmakelijk om quotes van holocaust overlevenden te politiseren.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:45:24 #291
56749 BlaZ
pi_221081895
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]

quote:
Een argumentum ad auctoritatem (ook wel beroep op autoriteit) is een argumentatietechniek waarbij een stelling als waar wordt aangenomen simpelweg omdat een autoriteitsfiguur dit beweert. Dit kan een expert zijn, maar ook een beroemdheid of een groep.
Dat iemand een concentratiekamp overleeft heeft betekent ook niet dat hij verstand, in dit geval zeker niet, heeft van politiek en diplomatie.
pi_221081913
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik vind het een beetje onsmakelijk om quotes van holocaust overlevenden te politiseren.
Hoezo, je denkt dat dit een uitspraak is voor op een tegeltje in je toilet, zit voor de rest niks achter ofzo?
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:46:55 #293
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221081919
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:40 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wellicht is er relatie met het verradersyndroom?
Wat bedoel je daar precies mee? Ik ken wel het imposter syndrome.
pi_221081923
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]
[..]
Dat iemand een concentratiekamp overleeft heeft betekent ook niet dat hij verstand, in dit geval zeker niet, heeft van politiek en diplomatie.
We hadden het toch over neutraliteit, etc?
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:49:13 #295
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221081947
quote:
7s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hoezo, je denkt dat dit een uitspraak is voor op een tegeltje in je toilet, zit voor de rest niks achter ofzo?
Ik denk dat je zelf nogal een behoorlijke invulling geeft aan die quote.
pi_221081949
Van een niet-concentratiekamp overlever, handig voor de mensen die dat feit aangrijpen om de inhoud terzijde te schuiven:

quote:
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."
pi_221081960
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:49 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik denk dat je zelf nogal een behoorlijke invulling geeft aan die quote.
Maak mij eens wijzer,

Waar gaat die uitspraak dan over?
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:51:02 #298
56749 BlaZ
pi_221081968
quote:
19s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:41 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Van wat bekend is heeft Zelenskyy, onder druk van Trump, dat ook aangeboden. Alleen elke keer wanneer dingen concreet worden trekken de russen de keutel verder terug en moet er weer wat extra bij.
Ik weet niet wat er precies is aangeboden, maar ik neem aan dat het om een vrede rondom de huidige frontlinies gaat. Zelenski zit natuurlijk ook zelf in een spagaat en kan niet simpelweg een voor Oekraïne matige vrede accepteren aangezien hij ook afhankelijk is van het stemvee en de publieke opinie nog niet duidelijk naar het opgeven van meer gebieden wijst, in tegendeel, de Oekraïners lijken nog niet bepaald de moed op te geven.
pi_221081988
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik weet niet wat er precies is aangeboden, maar ik neem aan dat het om een vrede rondom de huidige frontlinies gaat. Zelenski zit natuurlijk ook zelf in een spagaat en kan niet simpelweg een voor Oekraïne matige vrede accepteren aangezien hij ook afhankelijk is van het stemvee en de publieke opinie nog niet duidelijk naar het opgeven van meer gebieden wijst.
Lang verhaal kort wilde hij geen vrede accepteren achter defensielinies wat naar de russen zou gaan en wat geografisch ook erg gunstig zou zijn voor toekomstige russische offensieven.
pi_221081998
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:51 schreef BlaZ het volgende:
aangezien hij ook afhankelijk is van het stemvee en de publieke opinie
Lol.

Kans dat hij na deze tropen jaren nog een keer president wil worden is tussen de 0,0 en de 0,00000000000001.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')