Dat is toch ook logisch, met neutral bedoelen ze dan non-interventie.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:42 schreef capricia het volgende:
[..]
In mijn vriendengroep zijn het vooral de ongevaccineerden en wat wij 'wappies' zouden noemen die volop de kant van Rusland kiezen.
Die noemen zichzelf dan 'neutraal'. Maar vinden wel dat er geen cent naar Oekraïne mag.
BIJ1'ers zijn veelal pro-Oekraïne. SP'ers zijn neutraal.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:52 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vind het een zeer naïef wereldbeeld, maar ja, het leeft wel bij sommigen in de zeg maar SP/BIJ1 en een radicale vleugel van GL/PvdA kringen. Dit is dacht ik ook het standpunt van @Mikeytt
Daarmee bedoelen ze waarschijnlijk geen cent aan militaire steun. Handel hebben de meesten geen problemen mee.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:42 schreef capricia het volgende:
Die noemen zichzelf dan 'neutraal'. Maar vinden wel dat er geen cent naar Oekraïne mag.
Geen enkele partij "moet" iets bij een diplomatieke oplossing. Beide partijen werken gewoon naar een akkoord, en het vergoeden van de schade of grote teruggave van terrein zullen daarbij waarschijnlijk, gezien de berichtgeving, geen grote rol spelen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het klinkt mooi. Iedereen wil dat de oorlog stopt. En diplomatie is ook goed, omdat je dan geen wapens en bommen hoeft te gebruiken.
Punt is dat Rusland de agressor is. Zij zullen dan grond moeten teruggeven, ontvoerden en gevangenen vrij moeten laten, en de schade vergoeden. Dat wil Rusland niet. Wat ga je dan bereiken met diplomatie?
Bovendien is Rusland in het verleden uitermate onbetrouwbaar gebleken. Kijk naar het Boedapest-memorandum en de Minskakkoorden.
Sommige voorstellen zijn alleen wel erg debiel en worden gemaakt omdat ze weten dat het afgewezen wordt. Alsof Duitsland bijvoorbeeld wat eerder in de oorlog een vredesaanbod zou doen aan Frankrijk dat ze echt niets zullen doen als ze de grond tot net voorbij de Maginotlinie maar afgeven aan Duitsland.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Geen enkele partij "moet" iets bij een diplomatieke oplossing. Beide partijen werken gewoon naar een akkoord, en het vergoeden van de schade of grote teruggave van terrein zullen daarbij waarschijnlijk, gezien de berichtgeving, geen grote rol spelen.
Eerder gaat het dan om de uitruil van bepaalde gebieden en het vasthouden van de frontlinie.
Jij denkt dat ze wel voor het associatie verdrag waren ten tijden van dat Geenpeil en FvD referendum?quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Daarmee bedoelen ze waarschijnlijk geen cent aan militaire steun. Handel hebben de meesten geen problemen mee.
Het hangt precies af van degene die de leiding over een land heeft wat betrokken is bij de oorlog. Zo wilde Halifax een vrede sluiten om zo het Britse Rijk te beschermen terwijl Churchill met hetzelfde doel juist wilde doorvechten.quote:Op donderdag 18 juni 2026 18:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja het is een beetje alsof je tijdens de tweede Wereldoorlog roept daar de Duitsers maar gewoon heel Europa moeten krijgen en dat je bovendien actief gaat meewerken aan de uitroeiing van alle Joden. Was de vrede vast ten goede gekomen, maar een gruwelijke uitkomst natuurlijk.
Sterke post. Helaas betekent dit in het narratief van collectieve Europese oorlog tegen Nazi-Rusland dat je dus als pro-Russisch wordt gelabeld.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is toch ook logisch, met neutral bedoelen ze dan non-interventie.
Als je pro-Russisch bent pleit voor het steunen van Rusland door middel van wapens en middelen.
Als je pro-Oekraïns bent pleit voor het steunen van Rusland door middel van wapens en middelen.
Neutraal zijn de degenen die steun voor beide partijen afwijzen.
Uiteraard, daarom is de eis tot opgave van de gehele Donbas ook onzinnig. Wellicht zou er een deal kunnen komen waarbij terreinen uitgeruild kunnen worden, maar ook dat lijkt me momenteel niet haalbaar.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:32 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Sommige voorstellen zijn alleen wel erg debiel en worden gemaakt omdat ze weten dat het afgewezen wordt. Alsof Duitsland bijvoorbeeld wat eerder in de oorlog een vredesaanbod zou doen aan Frankrijk dat ze echt niets zullen doen als ze de grond tot net voorbij de Maginotlinie maar afgeven aan Duitsland.
Op papier is het diplomatie maar een ieder wie dat zou geloven is niet goed wijs.
Wellicht is er relatie met het verradersyndroom?quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Sterke post. Helaas betekent dit in het narratief van collectieve Europese oorlog tegen Nazi-Rusland dat je dus als pro-Russisch wordt gelabeld.
Van wat bekend is heeft Zelenskyy, onder druk van Trump, dat ook aangeboden. Alleen elke keer wanneer dingen concreet worden trekken de russen de keutel verder terug en moet er weer wat extra bij.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Uiteraard, daarom is de eis tot opgave van de gehele Donbas ook onzinnig. Wellicht zou er een deal kunnen komen waarbij terreinen uitgeruild kunnen worden, maar ook dat lijkt me momenteel niet haalbaar.
Aan de andere kant zijn opmerkingen dat Rusland alles terug moet geven ook onzinnig.
Ja, daar had die persoon die een concentratiekamp had overleefd een uitspraak over:quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Sterke post. Helaas betekent dit in het narratief van collectieve Europese oorlog tegen Nazi-Rusland dat je dus als pro-Russisch wordt gelabeld.
quote:We must take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented.
SP is niet neutraal als in geen steun voor beide partijenquote:Op donderdag 18 juni 2026 19:27 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
BIJ1'ers zijn veelal pro-Oekraïne. SP'ers zijn neutraal.
https://www.sp.nl/nieuws/stop-de-oorlogquote:Daarom heeft de SP de Oekraïners op economisch en humanitair vlak altijd gesteund en steunden we de zeer strenge sancties tegen Rusland. Ook het sturen van zelfverdedigingswapens door Nederland heeft vaak op de goedkeuring van de SP kunnen rekenen. Een volk moet zich immers kunnen verdedigen tegen een aanval van buiten.
Hij heeft achteraf natuurlijk ook niet compleet ongelijk gekregen over de prijs van doorgaan. Alleen is het lastig te bepalen hoe een wereld met VK nog als globale macht naast een Nazi-Duitsland eruit had gezien.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het hangt precies af van degene die de leiding over een land heeft wat betrokken is bij de oorlog. Zo wilde Halifax een vrede sluiten om zo het Britse Rijk te beschermen terwijl Churchill met hetzelfde doel juist wilde doorvechten.
Ik vind het een beetje onsmakelijk om quotes van holocaust overlevenden te politiseren.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, daar had die persoon die een concentratiekamp had overleefd een uitspraak over:
[..]
quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, daar had die persoon die een concentratiekamp had overleefd een uitspraak over:
[..]
Dat iemand een concentratiekamp overleeft heeft betekent ook niet dat hij verstand, in dit geval zeker niet, heeft van politiek en diplomatie.quote:Een argumentum ad auctoritatem (ook wel beroep op autoriteit) is een argumentatietechniek waarbij een stelling als waar wordt aangenomen simpelweg omdat een autoriteitsfiguur dit beweert. Dit kan een expert zijn, maar ook een beroemdheid of een groep.
Hoezo, je denkt dat dit een uitspraak is voor op een tegeltje in je toilet, zit voor de rest niks achter ofzo?quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje onsmakelijk om quotes van holocaust overlevenden te politiseren.
Wat bedoel je daar precies mee? Ik ken wel het imposter syndrome.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wellicht is er relatie met het verradersyndroom?
We hadden het toch over neutraliteit, etc?quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
Dat iemand een concentratiekamp overleeft heeft betekent ook niet dat hij verstand, in dit geval zeker niet, heeft van politiek en diplomatie.
Ik denk dat je zelf nogal een behoorlijke invulling geeft aan die quote.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoezo, je denkt dat dit een uitspraak is voor op een tegeltje in je toilet, zit voor de rest niks achter ofzo?
quote:"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."
Maak mij eens wijzer,quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik denk dat je zelf nogal een behoorlijke invulling geeft aan die quote.
Ik weet niet wat er precies is aangeboden, maar ik neem aan dat het om een vrede rondom de huidige frontlinies gaat. Zelenski zit natuurlijk ook zelf in een spagaat en kan niet simpelweg een voor Oekraïne matige vrede accepteren aangezien hij ook afhankelijk is van het stemvee en de publieke opinie nog niet duidelijk naar het opgeven van meer gebieden wijst, in tegendeel, de Oekraïners lijken nog niet bepaald de moed op te geven.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:41 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Van wat bekend is heeft Zelenskyy, onder druk van Trump, dat ook aangeboden. Alleen elke keer wanneer dingen concreet worden trekken de russen de keutel verder terug en moet er weer wat extra bij.
Lang verhaal kort wilde hij geen vrede accepteren achter defensielinies wat naar de russen zou gaan en wat geografisch ook erg gunstig zou zijn voor toekomstige russische offensieven.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er precies is aangeboden, maar ik neem aan dat het om een vrede rondom de huidige frontlinies gaat. Zelenski zit natuurlijk ook zelf in een spagaat en kan niet simpelweg een voor Oekraïne matige vrede accepteren aangezien hij ook afhankelijk is van het stemvee en de publieke opinie nog niet duidelijk naar het opgeven van meer gebieden wijst.
Lol.quote:Op donderdag 18 juni 2026 19:51 schreef BlaZ het volgende:
aangezien hij ook afhankelijk is van het stemvee en de publieke opinie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |