SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kwam het ook al tegen. Vooral dat stukje overquote:Op woensdag 17 juni 2026 16:40 schreef skysherrif het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)f0H4qWV7p35jvoeT-5-Q
De Nederlandse militaire steun aan Oekraïne speelt een doorslaggevende rol in de oorlog tegen Rusland, zo blijkt uit gesprekken die NRC voerde met Oekraïense en Nederlandse sleutelfiguren. Zo wordt volgens Kyiv een derde van alle Russische doden en gewonden op het slagveld (in totaal zo’n 35.000 per maand) gedood of uitgeschakeld door Oekraïense dronetroepen die door Nederland zijn uitgerust.
„De Nederlands-Oekraïense samenwerking op het gebied van drones heeft de koers van de oorlog veranderd”, zegt Oleksi Antonjoek, verantwoordelijk voor internationale samenwerking op het Oekraïense ministerie van Defensie. Kolonel Simon Wouda, die in Nederland de militaire hulp aan Oekraïne coördineerde, onderschrijft die lezing: „Ik denk niet dat dat overdreven is.”
In het voorjaar van 2025 besloot toenmalig minister van Defensie Ruben Brekelmans (VVD) om 500 miljoen euro te steken in een Oekraïens plan voor grootschalige productie en inzet van Unmanned Aerial Vehicles (UAV’s). Inmiddels is de Nederlandse bijdrage aan dit Drone Line Initiative gegroeid tot bijna 900 miljoen euro en zijn onder dit programma bijna een miljoen drones geproduceerd. Nederland neemt de volledige kosten voor zijn rekening.
Wat blijkt, opgericht door een Rus... Enquote:Het in Hengelo gevestigde defensiebedrijf Destinus bouwt kruisraketten voor de Oekraïense strijdkrachten. „De in Nederland gemaakte Roeta wordt zeer intensief gebruikt voor aanvallen op middellange en lange afstand, ”, zegt Oleksi Antonjoek.
Eindelijk. Pffffquote:Destinus produceert al meer dan 2.000 raketten per jaar, deels in Nederland, en het blijft gas geven. Begin april kondigde Destinus aan samen met de Duitse defensiegigant Rheinmetall grote hoeveelheden kruisraketten en ballistische raketten te gaan maken, in een joint venture, die Rheinmetall Destinus Strike Systems gaat heten. ‘Europa gaat een nieuwe fase in van opgeschaalde raketproductie’
quote:Yesterday the European Union formally opened accession talks with Ukraine and Moldova
All 27 member states agreed, after Hungary's pro-Moscow prime minister Viktor Orbán was voted out in April and his successor struck a deal with Kyiv.
The EU's enlargement commissioner said she expects all remaining negotiating clusters to open by July.
On the same day, Montenegro is now on track to become the EU's 28th member as early as 2028.
Russia spent years trying to pull these three countries into its orbit.
Yesterday, all three moved decisively in the opposite direction.
quote:Vandaag 15:21
Finland sluit kernwapens op grondgebied niet langer uit
Het Finse parlement heeft het verbod op het toelaten van kernwapens op zijn grondgebied opgeheven.
Volgens defensieminister Antti Häkkänen is de wetswijziging nodig voor de veiligheid van Finland en de NAVO.
Finland voegde zich in 2023 bij de NAVO vanwege de toenemende Russische dreiging en de oorlog in Oekraïne.
Het deelt van alle NAVO-landen de langste grens met Rusland, ruim 1340 kilometer.
Als het nodig is voor de nationale defensie, staat de wet de import, het transport, de levering en het bezit van kernwapens toe op Fins grondgebied.
Hierdoor zou het land zich ook makkelijker kunnen aansluiten bij de zogenoemde nucleaire paraplu van Frankrijk.
De Franse president Emmanuel Macron kondigde afgelopen maart aan de bescherming van het Franse kernwapenarsenaal te willen delen met een aantal bondgenoten.
Dit houdt onder meer in dat het land straaljagers met kernwapens bij bondgenoten kan parkeren.
Oekraïne heeft als permanent beleid om uitsluitend militaire doelen aan te vallen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 20:56 schreef TwenteFC het volgende:
[ x ]
Spontane combustie van russische logistiek in belgorod (rusland).
Wel typisch dat ze direct Oekraine de schuld geven en niet onafhankelijk onderzoek afwachten.
quote:Op woensdag 17 juni 2026 19:15 schreef havanagila het volgende:
[..]
Kwam het ook al tegen. Vooral dat stukje over
[..]
Wat blijkt, opgericht door een Rus... En
[..]
Eindelijk. Pffff
quote:Kokorich geldt als anti-Poetin activist en heeft zijn Russische staatsburgerschap inmiddels ingeleverd. Voor het Kremlin is hij een terrorist. Samen met 21 andere prominente zakenlui wordt hij door Moskou beschuldigd van het beramen van een coup tegen Poetin.
Op twitter lees ik dat het logistiek is voor het Russische leger.quote:Op woensdag 17 juni 2026 20:56 schreef TwenteFC het volgende:
[ x ]
Spontane combustie van russische logistiek in belgorod (rusland).
Wel typisch dat ze direct Oekraine de schuld geven en niet onafhankelijk onderzoek afwachten.
Ben wel benieuwd hoe ze dat willen gaan doen.. boten met (tien)duizenden soldaten het water op sturen klinkt niet als een recept voor succes.quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Elon musk :, i have empathy for those thousends of people dieing in the trenches for stupid leaders
for years already , the lines remain unchanged
Dat Oekraïeners het helemaal zat zijn om door Zelensky's busificatie beleid gekidnapped te worden om mee te doen met een totaal zinloze oorlog.quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:11 schreef 007700 het volgende:
En wat wil je met deze post precies zeggen mikeytt?
Euhm wie is die oorlog ook alweer begonnen en wil niet stoppen met deze oorlog? Oekraïne zal toch zijn land moeten verdedigenquote:Op woensdag 17 juni 2026 22:40 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat Oekraïeners het helemaal zat zijn om door Zelensky's busificatie beleid gekidnapped te worden om mee te doen met een totaal zinloze oorlog.
Dit zijn gewoon grootouders en ouders die hun kind niet dood willen.
Putin moet terug met zijn soldaten , hij zal nooit stoppen , hij gaat niet dood helaasquote:Op woensdag 17 juni 2026 22:40 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat Oekraïeners het helemaal zat zijn om door Zelensky's busificatie beleid gekidnapped te worden om mee te doen met een totaal zinloze oorlog.
Dit zijn gewoon grootouders en ouders die hun kind niet dood willen.
Het antwoord op deze vraag is afhankelijk van je politieke kleur.quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:42 schreef 007700 het volgende:
[..]
Euhm wie is die oorlog ook alweer begonnen en wil niet stoppen met deze oorlog?
Je moet helemaal niets.quote:Oekraïne zal toch zijn land moeten verdedigen
Het resultaat van zowel alle onderhandelingen is mislukt vanwege onwil van Zelensky om concessies te doen op grondgebied.quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:45 schreef TwenteFC het volgende:
Vat het wel samen, de rus kent enkel oorlog. De rest is slechts een afleiding.
[ x ]
inwoners van belarussia doen helemaal niets, die zijn zeer strak met de bevolking van Oekraïne verbondenquote:Op woensdag 17 juni 2026 20:56 schreef Pegos het volgende:
Belarus is in ernstige problemen gekomen door hun strakke met Rusland verbonden militaire organisatie.
Oekraïne heeft alle locaties in beeld en er een totaal vernietigingsprogramma voor opgesteld.
Lukashenko is zich rot geschrokken. Zodra er ook maar één bom of raket vanuit dat land richting Oekraïne gaat is zijn regime gedoemd te verdwijnen.
Dat zou overigens helemaal niet gek zijn, gelet op de barbaarse manier waar hij de oppositie heeft behandeld.
Als die oranje clown en hordes complotwappies dat eindelijk eens zouden begrijpen, was ik grote blij.quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:45 schreef TwenteFC het volgende:
Vat het wel samen, de rus kent enkel oorlog. De rest is slechts een afleiding.
[ x ]
Ik wil ook wel eerst 20% van jouw bezittingen innemen en dan gaan we daarna onderhandelen dat ik je de helft van de bezittingen die ik heb ingenomen wel weer aan je terug geef. Mag jij tekenen bij het kruisje voor akkoord.quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:50 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het resultaat van zowel alle onderhandelingen is mislukt vanwege onwil van Zelensky om concessies te doen op grondgebied.
En dan een "brief" sturen naar Poetin waarin sneren staan, en vervolgens klagen dat er geen meeting met je gepland wordt.Diplomatie is ver te zoeken.
Rusland. 2014 na de Euromaidan.quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:46 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het antwoord op deze vraag is afhankelijk van je politieke kleur.
[..]
Je moet helemaal niets.
Als jij mijn moeder, zus en vader dreigt te vermoorden, dan geef ik die op ja.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:00 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik wil ook wel eerst 20% van jouw bezittingen innemen en dan gaan we daarna onderhandelen dat ik je de helft van de bezittingen die ik heb ingenomen wel weer aan je terug geef. Mag jij tekenen bij het kruisje voor akkoord.
Kennelijk vind je zo'n voorstel heel redelijk..?
Rusland sneert harder,vaker, gebruikt terreuraanvallen op burgers en staat ook geen grondgebied af.quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:50 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het resultaat van zowel alle onderhandelingen is mislukt vanwege onwil van Zelensky om concessies te doen op grondgebied.
En dan een "brief" sturen naar Poetin waarin sneren staan, en vervolgens klagen dat er geen meeting met je gepland wordt.Diplomatie is ver te zoeken.
Daarom haat iedereen Poetin.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als jij mijn moeder, zus en vader dreigt te vermoorden, dan geef ik die op ja.
Zolang er mensenlevens worden gespaard, is elk voorstel redelijk. Mensenlevens zijn meer waard dan wat stukjes grond.
Gelukkig krijgen ze het door een beetje door.quote:Op woensdag 17 juni 2026 20:58 schreef Pegos het volgende:
Er is een gunstige G7 verklaring gekomen om Oekraïne te ondersteunen in haar streven om het door Rusland illegaal bezette gebied terug te winnen.
Uiteindelijk is dat de enige manier om het Russische regime onder Poetin van repliek te dienen.
Wat Rusland doet, is verder niet relevant in deze. Er gaan iedere dag onnodig mensen dood, en dat moet opgelost worden.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:03 schreef havanagila het volgende:
[..]
Rusland sneert harder,vaker, gebruikt terreuraanvallen op burgers en staat ook geen grondgebied af.
Waar je op quote zit ook zo ver buiten de waarheid...quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:03 schreef havanagila het volgende:
[..]
Rusland sneert harder,vaker, gebruikt terreuraanvallen op burgers en staat ook geen grondgebied af.
Ja, en een dag na de excuses van Locoshanker, werd er "toevallig" een bus met Wit-Russische kinderen geraakt.quote:Op woensdag 17 juni 2026 20:56 schreef Pegos het volgende:
Belarus is in ernstige problemen gekomen door hun strakke met Rusland verbonden militaire organisatie.
Oekraïne heeft alle locaties in beeld en er een totaal vernietigingsprogramma voor opgesteld.
Lukashenko is zich rot geschrokken. Zodra er ook maar één bom of raket vanuit dat land richting Oekraïne gaat is zijn regime gedoemd te verdwijnen.
Dat zou overigens helemaal niet gek zijn, gelet op de barbaarse manier waar hij de oppositie heeft behandeld.
Dat Poetin geen heilige Maria is, weten we allemaal wel. Het gaat hier om het voorkomen van doden, en dat kan in de praktijk alleen gebeuren met een vredesakkoord waarin concessies worden gedaan.quote:
Genoeg mensen die pro poetin zijn omdat ze de illusie hebben dat hij de 'sterke man' is die ons gaat verlossen van alles wat zij zien als het kwaad en het daarna aan hen vrijwillig gaat overdragen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:59 schreef havanagila het volgende:
[..]
Als die oranje clown en hordes complotwappies dat eindelijk eens zouden begrijpen, was ik grote blij.
Zelensky heeft meerdere malen aangeboden om in gesprek te gaan, Poetin wou niet.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:07 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wat Rusland doet, is verder niet relevant in deze. Er gaan iedere dag onnodig mensen dood, en dat moet opgelost worden.
Over je schaduw heen stappen en beschaafde diplomatie voeren is dan zeer gepast. Zelensky is verantwoordelijk voor mensenlevens. Mensen die ook dierbaren hebben. Dit in verder gevaar brengen door een kansloze brief op te sturen voor politiek gewin is allerminst beschamend.
Ja, wappies dus.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:13 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Genoeg mensen die pro poetin zijn omdat ze de illusie hebben dat hij de 'sterke man' is die ons gaat verlossen van alles wat zij zien als het kwaad en het daarna aan hen vrijwillig gaat overdragen.
Ze begrijpen wel dat rusland fout zit want dat weet iedereen. Ze denken/hopen alleen dat het later hun doelen zal gaan dienen.
Dit ja. Russen moeten maar eens water bij de wijn doen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:09 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat Poetin geen heilige Maria is, weten we allemaal wel. Het gaat hier om het voorkomen van doden, en dat kan in de praktijk alleen gebeuren met een vredesakkoord waarin concessies worden gedaan.
Belgorod en Rostov bij Oekraine voegen lijkt mij een goede oorlogscompensatie.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:17 schreef havanagila het volgende:
[..]
Dit ja. Russen moeten maar eens water bij de wijn doen.
Ruzzia moet in 20 stukken uiteen , als men het niet tegen Putin zegt, dan merkt ie het toch nietquote:Op woensdag 17 juni 2026 23:28 schreef oheng het volgende:
[..]
Belgorod en Rostov bij Oekraine voegen lijkt mij een goede oorlogscompensatie.
Ja, maar het zijn wel de grootste randdebielen die in de russische propaganda trappen hoor.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:23 schreef TwenteFC het volgende:
[ x ]
Dat zélfs Loomer door begint te krijgen wat er loos is en hoe overduidelijk de russische bots overal aanwezig zijn...
Dit zijn er wel wat meer dan 20..quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ruzzia moet in 20 stukken uiteen , als men het niet tegen Putin zegt dan merkt ie het toch niet
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video
Ik vind het ronduit beschamend hoe jij denkt. Het is jouw mening, maar ik ben blij dat ik in een land woon waar de meeste mensen een menselijkere en meer humane kijk hebben dan jij laat blijken. De hypocrisie spat van je woorden af.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:07 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Wat Rusland doet, is verder niet relevant in deze. Er gaan iedere dag onnodig mensen dood, en dat moet opgelost worden.
Over je schaduw heen stappen en beschaafde diplomatie voeren is dan zeer gepast. Zelensky is verantwoordelijk voor mensenlevens. Mensen die ook dierbaren hebben. Dit in verder gevaar brengen door een kansloze brief op te sturen voor politiek gewin is allerminst beschamend.
Mensen onnodig naar de dood toe leiden is niet menselijk en humaan.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:42 schreef cybje2228 het volgende:
[..]
Ik vind het ronduit beschamend hoe jij denkt. Het is jouw mening, maar ik ben blij dat ik in een land woon waar de meeste mensen een menselijkere en meer humane kijk hebben dan jij laat blijken. De hypocrisie spat van je woorden af.
Ruzzia moet stoppen met die zinloze oorlog, en de soldaten terug trekkenquote:Op woensdag 17 juni 2026 23:07 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
quote:Oekraïne wil Krim isoleren door droneaanvallen: 'Voor Rusland begint een hel'
Kiev streeft ernaar om het door Rusland geannexeerde schiereiland de Krim te isoleren door droneaanvallen uit te voeren op Russische bevoorradingslijnen. Dat verklaarde de Oekraïense minister van Defensie, Mychajlo Fedorov. "Het lijkt erop dat de Krim binnenkort een eiland zal worden", zei de minister in een interview op het YouTube-kanaal Pressing.
Volgens hem hebben de aanvallen op logistieke routes "een kans" gecreëerd voor Oekraïne. "
Voor de Russen begint een hel die moeilijk te overwinnen zal zijn."
Er zou al een impact zijn op het aantal Russische aanvallen aan het front, als gevolg van de logistieke verstoringen.
De Krim zal dit jaar "vooral bezocht worden door onze drones", klonk het nog, in een verwijzing naar het schiereiland als populaire vakantiebestemming bij de Russen.
Fedorov is nog maar sinds januari minister van Defensie van Oekraïne. Volgens hem zijn er in de eerste vier maanden al meer drones aangeschaft door zijn ministerie, dan in heel 2025.
Moskou annexeerde de Krim in 2014, maar voert al meer dan vier jaar oorlog voor nog meer Oekraïens grondgebied
Joh. Dat vindt iedereen. Ga anderen vervelen met met je dertien in een dozijn oneliners.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Mensen onnodig naar de dood toe leiden is niet menselijk en humaan.
Nee, anders zouden er geen tig video's zijn van Oekraïners die alles op alles zetten zich te verzetten tegen de wrede busificatie van Zelensky.quote:Op donderdag 18 juni 2026 00:03 schreef MaxMark het volgende:
Maar snap je dat Oekraïners liever dood gaan dan dat ze door rusland worden veroverd en bezet?
Is dat nu het enige punt waar je steeds op blijft vasthangen? En dat is echt je enige weerwoord? "Busificatie" als stopwoordje?quote:Op donderdag 18 juni 2026 00:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee, anders zouden er geen tig video's zijn van Oekraïners die alles op alles zetten zich te verzetten tegen de wrede busificatie van Zelensky.
Zou het vrijwillig zijn, zou ik er niet eens over beginnen.
Juist, en het zijn Poetin en Rusland die dat doen. En jij steunt ze in hun doelen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Mensen onnodig naar de dood toe leiden is niet menselijk en humaan.
Ja, en daar zou ik ook tegen zijn. Wat is je punt?quote:Op donderdag 18 juni 2026 00:23 schreef MaxMark het volgende:
Als in Nederland de dienstplicht/opkomstplicht weer zou worden ingevoerd en we zijn in oorlog, dan word jij ook gewoon in zo'n busje gezet hoor
Interessant. Volgens mij gaan mijn belastingcenten alleen naar de militaire steun voor Oekraïne hoor.quote:Op donderdag 18 juni 2026 00:29 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Juist, en het zijn Poetin en Rusland die dat doen. En jij steunt ze in hun doelen.
Om ze te helpen zich te beschermen tegen de Russische moordenaars die hun land binnenvallen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 00:32 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Interessant. Volgens mij gaan mijn belastingcenten alleen naar de militaire steun voor Oekraïne hoor.
Zo zie je maar weer Mikey, jouw zuurverdiende geld komt gewoon goed terecht!quote:Op woensdag 17 juni 2026 19:15 schreef havanagila het volgende:
[..]
Kwam het ook al tegen. Vooral dat stukje over
[..]
Wat blijkt, opgericht door een Rus... En
[..]
Eindelijk. Pffff
dus poetin moet de soldaten terug trekken ,quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:02 schreef Mikeytt het volgende:
. Mensenlevens zijn meer waard dan wat stukjes grond.
Ik weet dat het onbegonnen werk is, maar die 2 miljoen dode en uitgeschakelde Russen dan? In Rusland wordt ook nog steeds gemobiliseerd.quote:Op woensdag 17 juni 2026 23:07 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het is gewoon ronduit beschamend dat de mods posts van deze users laten staan.quote:Op donderdag 18 juni 2026 01:12 schreef Parafernalia het volgende:
Hoeveel topics denken jullie nog nodig te hebben om patiënten als mikey en php over te halen?
Daar kunnen de mods weinig aan doen. Het is de policy van de grote baas die vindt dat elk geluid welkom moet zijn en als de crew moet gaan bepalen wat nepnieuws is, dan is dat censuur. Dus moet je het maar negeren of weerleggen in het topic.quote:Op donderdag 18 juni 2026 06:11 schreef 007700 het volgende:
[..]
Het is gewoon ronduit beschamend dat de mods posts van deze users laten staan.
Ze zijn er alleen maar op uit om een relletje te schoppen, heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken.
Precies dat.quote:Op donderdag 18 juni 2026 06:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar kunnen de mods weinig aan doen. Het is de policy van de grote baas die vindt dat elk geluid welkom moet zijn en als de crew moet gaan bepalen wat nepnieuws is, dan is dat censuur. Dus moet je het maar negeren of weerleggen in het topic.
Wat in 1999 een nobel idee was maar anno 2026, in de tijd van botfarms en georganiseerde desinformatiecampagnes, een kansloze missie.
Deze users zijn helemaal niet uit op een serieuze discussie. Voorbeeld: een aantal dagen geleden is dat klooster in Kyiv geraakt tijdens een aanval. Dan komen direct de usual suspects hier twijfel zaaien en “vragen stellen”. Vervolgens 10 pagina’s aan gezeur en over de Russische oorlogsmisdaden gaat het allang niet meer.
Het probleem is dat het een ongelijke en vermoeiende strijd is: een tweetje van RT of Lord Bebo dumpen kost 10 seconden, maar een serieuze user is daarna veel langer bezig om die onzin voor de zoveelste keer te weerleggen. Daarna verdwijnen de trolletjes en om morgen weer opnieuw te beginnen over biolabs en de “oprukkende NAVO”.
Spec geniet er van en probeert het nog wat op te stoken. Schandalige user.quote:Op donderdag 18 juni 2026 06:29 schreef 007700 het volgende:
[..]
Je ziet weer wat hier gebeurd he, en je doet er niks aan
Dat weerleggen is ook onderdeel van het probleem. Naast het voeren van de trollen bereik je er geen bal mee.quote:Op donderdag 18 juni 2026 06:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daar kunnen de mods weinig aan doen. Het is de policy van de grote baas die vindt dat elk geluid welkom moet zijn en als de crew moet gaan bepalen wat nepnieuws is, dan is dat censuur. Dus moet je het maar negeren of weerleggen in het topic.
Wat in 1999 een nobel idee was maar anno 2026, in de tijd van botfarms en georganiseerde desinformatiecampagnes, een kansloze missie.
Deze users zijn helemaal niet uit op een serieuze discussie. Voorbeeld: een aantal dagen geleden is dat klooster in Kyiv geraakt tijdens een aanval. Dan komen direct de usual suspects hier twijfel zaaien en “vragen stellen”. Vervolgens 10 pagina’s aan gezeur en over de Russische oorlogsmisdaden gaat het allang niet meer.
Het probleem is dat het een ongelijke en vermoeiende strijd is: een tweetje van RT of Lord Bebo dumpen kost 10 seconden, maar een serieuze user is daarna veel langer bezig om die onzin voor de zoveelste keer te weerleggen. Daarna verdwijnen de trolletjes en om morgen weer opnieuw te beginnen over biolabs en de “oprukkende NAVO”.
Aparte keus van Poetin om Moskou zo zwart te maken, maar ik twijfel niet aan zijn leiderschap. Als hij het zwart wil hebben, dan zal het zwart zijn.quote:Op donderdag 18 juni 2026 08:27 schreef Perrin het volgende:
Jezus idd. Moskou krijgt ook zwarte regen.
[ x ]
quote:Op donderdag 18 juni 2026 08:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
UFO's gespot boven Moskou die helpen met het bestrijden van een brand. - Kremlin
[ afbeelding ]
Poetin heeft wat uit te leggen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 08:27 schreef Perrin het volgende:
Jezus idd. Moskou krijgt ook zwarte regen.
[ x ]
Wat een beelden idd, ongelooflijk. Voordeel van al die flats is dat veel mensen op de 'eerste rang' zitten.quote:Op donderdag 18 juni 2026 08:45 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Poetin heeft wat uit te leggen.
Perfect verwoord.quote:Op donderdag 18 juni 2026 06:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
quote:De directie van de olieraffinaderij probeerde de schade nog te minimaliseren en zei dat de productie snel zou worden hervat. Maar toen Poetin naar de brandende torens keek, hoorde hij in zijn achterhoofd de stem van Saruman:"The fires of Kapotnya will burn... oh wait, no, they are burning a bit too well. Someone call the fire brigade!"
quote:Twee Oekraïense drone-operators zitten achter hun schermen de inslagen in Moskou te tellen."That still only counts as one!" roept de een, waarna de ander antwoordt: "One does not simply drop a drone on a primary refining unit and call it a minor incident!"
quote:Poetin zit aan de lange tafel in het Kremlin, terwijl de vlammen buiten de ramen weerspiegelen. Hij kijkt naar zijn generaals die beweren dat er "555 drones zijn neergehaald" en citeert plichtsgetrouw de wanhopige stadhouder van Gondor:"Flee, flee for your lives! Abandon your posts! ...And seriously, can someone find out why the gas stations are suddenly limiting me to 20 liters?"
quote:Een Russische generaal probeert de situatie in Moskou te sussen en zegt dat alles onder controle is. Maar een inwoner kijkt naar de gitzwarte lucht boven de stad en fluistert de legendarische woorden van koning Théoden:"The fires awaken. So it begins... and with 'it' I mean the five-hour queue at the petrol station."
quote:De Oekraïense inlichtingendienst keek naar de satellietbeelden van de brandende raffinaderij in Kapotnya en sprak met de stem van Galadriel:"The world is changed. I feel it in the water. I feel it in the earth. I smell it in the air... mostly because Moscow smells like an unrefined barbecue right now."
quote:De Russische luchtverdediging viert feest omdat ze naar eigen zeggen "alle drones hebben onderschept" (met de brandstoftanks van de raffinaderij). Een jonge rekruut kijkt naar de enorme explosie en vraagt naïef, net als Peregrijn Toek:"What about second intercept? We’ve had one, yes. But what about the next wave of drones coming tonight?"
quote:Poetin kijkt naar de rokende puinhopen van de Kapotnya-raffinaderij en vraagt: "Hoeveel procent van onze capaciteit is dit kwartaal al vernietigd?" Zijn minister van Energie kijkt naar de grafieken en mompelt als een moedeloze Gimli:"Forty-two? That’s not bad for a country without a navy... Oh wait, you meant what we have left? None. It’s zero."
Vindt de FSB niet leuk denk ik.quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:00 schreef capricia het volgende:
En ze filmen alles en pleuren het meteen op social media, die Moskovieten.
Ben ik ook benieuwd naar. Dit soort beelden nu.quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:25 schreef DrMarten het volgende:
Hopen dat de wind de goede.kant op staat en richting Moskou Centrum gaat.
Niet genoeg fsb op dit punt om iedereen aan te pakken.quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:22 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Vindt de FSB niet leuk denk ik.
Wel een goede manier om jezelf over 2 weken aan het front te vinden
Zit even op Maps te kijken. Gezien die punten op het dak lijkt dit het gigantische winkelcentrum te zijn dat pal naast de raffinaderij ligt.quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ben ik ook benieuwd naar. Dit soort beelden nu.
https://www.reddit.com/r/(...)_with_a_little_more/
(deze hier nog niet voorbij zien komen. Een drone werd geraakt door anti-air en raakte een winkelcentrum/opslag oid.
Paar raketten op ziekenhuizen, flatgebouwen, winkelcentra en een kinderopvang.quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:31 schreef capricia het volgende:
Ben benieuwd naar de reactie van Rusland.
-quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:33 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zit even op Maps te kijken. Gezien die punten op het dak lijkt dit het gigantische winkelcentrum te zijn dat pal naast de raffinaderij ligt.
Het Russsiche leger wordt niet direct door ons gefinancierd, dus vind ik dat we daar simpelweg geen of weinig verantwoordelijkheid voor dragen. Wij zijn medeverantwoordelijk voor iedere burgerdode die er valt, want wij financieren Oekraïne. Daar mogen we best strenge eisen aan gaan stellen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 06:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik weet dat het onbegonnen werk is, maar die 2 miljoen dode en uitgeschakelde Russen dan? In Rusland wordt ook nog steeds gemobiliseerd.
Wat is dit voor victim blaming? De kortste route is dat Rusland zich volledig terugtrekt en het internationaal recht respecteert, dan is het moorden ook direct voorbij, denk je ook niet?
https://www.facebook.com/share/r/1EAmGH43mG/quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het Russsiche leger wordt niet direct door ons gefinancierd, dus vind ik dat we daar simpelweg geen of weinig verantwoordelijkheid voor dragen. Wij zijn medeverantwoordelijk voor iedere burgerdode die er valt, want wij financieren Oekraïne. Daar mogen we best strenge eisen aan gaan stellen.
Dat de kortste route is dat Rusland zich terugtrekt, klopt natuurlijk niet.
De oorlog is al jaren gaande, dus het terugtrekken van Rusland is niet de kortste route gezien ze daar niet zomaar toe bereid zijn.
Ik zie daar geen aanwijzingen voor terugtrekkimg, enkel voor verdere escalatie.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/share/r/1EAmGH43mG/
dat komt wel
Het is een beetje hetzelfde als met jou hier op het forum hé. Ik zie de mods ook niet overstag gaan om wat kritischer te kijken naar de posts van jou. Wat resulteert in 'verdere escalatie'.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik zie daar geen aanwijzingen voor terugtrekkimg, enkel voor verdere escalatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |