abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220916062
quote:
Netanyahu geeft Israëlisch leger opdracht om 70 procent van Gaza in te nemen

Premier Benjamin Netanyahu heeft het Israëlische leger de opdracht gegeven om 70 procent van de Gazastrook in te nemen. Dat kan gevolgen hebben voor het toch al fragiele staakt-het-vuren dat sinds oktober geldt.
Israël heeft al de controle over zo'n 64 procent van Gaza, schrijft persbureau Reuters. "We zaten op 50 en zijn naar 60 procent gegaan. Mijn opdracht is om verder te gaan", zei Netanyahu vrijdag op een persconferentie op de Westelijke Jordaanoever. "Laten we beginnen met 70 procent."

Bij het staakt-het-vuren in oktober is een gele lijn afgesproken die Gaza opdeelt in een bezet en onbezet deel. Sindsdien heeft het Israëlische leger de grote gele betonblokken die de lijn markeren tientallen keren dieper de Gazastrook in geschoven.

De lijn is geen internationaal erkende grens, maar wordt door Israël omschreven als "de nieuwe grens". Palestijnen die sinds oktober de grens wilden oversteken zijn al tientallen keren beschoten.

Israël heeft sinds het begin van het staakt-het-vuren al duizenden gebouwen in Gaza gesloopt. Vooral de gebieden die buiten de gele lijn vallen worden met bulldozers en explosies weggevaagd.



Mensenrechtenorganisaties vrezen etnische zuivering
Het uiteindelijke doel van de Israëlische regering is dat veel Palestijnen het gebied verlaten door middel van "vrijwillige emigratie", zei defensieminister Israel Katz woensdag. Maar volgens Israëlische mensenrechtenorganisaties kan zo'n vertrek niet als vrijwillig worden beschouwd. Ze waarschuwen dat het beleid van Israël als etnische zuivering kan worden gezien.

De Duitse regering is bezorgd over de plannen van Israël, liet het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken vrijdag weten. Duitsland zal zich verzetten tegen een permanente verdeling van het gebied, zei het ministerie ook.

Als het Israëlische leger daadwerkelijk 70 procent van de Gazastrook inneemt, blijft er 108 vierkante kilometer over voor 2,2 miljoen Palestijnen om op te leven. Dat is ongeveer de helft van de gemeente Amsterdam.
https://www.nu.nl/midden-(...)aza-in-te-nemen.html
We begonnen met bufferzones en evacuatiegebieden, toen pakte Netanyahu 50% van het gebied, daarna 60% en nu wil hij 70% pakken. Het mag wel duidelijk zijn dat Israël de salamitactiek gebruikt, om uiteindelijk het gebied in handen te krijgen en om van de bevolking af te komen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:44:35 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220916077
Maar er is geen sprake van genocide en verdrijving van bevolkingsgroep hoor :')
pi_220916195
Ik begrijp het niet.

Pak het helemaal :Y

Ja, je zal even wat protesten hebben, afkeuring uit de toch al tandeloze VN en misschien wat boze telefoontjes.

Maar dan ben je klaar. Eindelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Koortsdroom op 29-05-2026 21:10:10 ]
  vrijdag 29 mei 2026 @ 21:02:27 #4
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220916201
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:01 schreef Koortsdroom het volgende:
Ik het begrijp het niet.

Pak het helemaal :Y

Ja, je zal even wat protesten hebben, afkeuring uit de toch al tandeloze VN en misschien wat boze telefoontjes.

Maar dan ben je klaar. Eindelijk.
Het is niet bepaald toevallig dat ze van 50% naar 70% procent gaan hè.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220916212
Lijkt erop dat al die pro-pallie demonstraties niet veel nut hebben gehad.
pi_220916296
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:10 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Beetje selectief niet? De Romeinen hebben de Joden uit Judea verdreven. Enige reden waarom het Palestina heette ook. Hoe dan ook, als de Ottomanen zich niet gemengd hadden in de Eerste Wereldoorlog, hadden ze het gebied ook niet verloren.
Dan geef ik een argument in jouw stijl terug. Als de Duitsers de oorlog niet verloren hadden, was er ook geen Israël geweest.
pi_220916303
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:12 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Je snapt natuurlijk wel dat een groot deel dan gewoon naar het westen komt. De buurlanden kijken wel uit om dat volk binnen te laten :D

Dit mag Bibi lekker zelf oplossen zonder ons met zijn probleem op te zadelen.
50% van Gaza loopt al lekker in de EU,
Ook in nl zijn er veel gekomen
Vakman pur sang
pi_220916312
En al die Gazanen die verdreven zullen worden mogen wij in Nederland opvangen. :X :blauwoog: :wtf:
pi_220916377
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:12 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Je snapt natuurlijk wel dat een groot deel dan gewoon naar het westen komt. De buurlanden kijken wel uit om dat volk binnen te laten :D

Dit mag Bibi lekker zelf oplossen zonder ons met zijn probleem op te zadelen.
We moeten als de sodemieter Somaliland erkennen. Tot nu toe heeft alleen Israël Somaliland erkent en nu wil het toeval dat Somaliland wel interesse heeft in enkele Palestijnen.

Dus hup hup Somaliland erkennen en iedereen blij. Wij blij, Israël blij, Somaliland blij en Gaza ook blij want zij hebben geen boze buurman meer. Let's go
pi_220916437
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:13 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Nederland kennende gaan we ze gewoon ophalen.

Flotilla malloten to the rescue. Dan houdt Israël niét tegen vermoed ik zo.
De smokkela NGO's staan al klaar om ze in dit rode gebied op te pikken. Zogenaamd "gered in barre omstandigheden midden op zee"

  vrijdag 29 mei 2026 @ 22:02:09 #11
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220916518
Volgens mij zijn Palestijnen nergens welkom in noord Afrika en het midden oosten.
pi_220916528
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:44 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
De smokkela NGO's staan al klaar om ze in dit rode gebied op te pikken. Zogenaamd "gered in barre omstandigheden midden op zee"

[ afbeelding ]
Het is al bijna twintig jaar uiterst zeldzaam dat boten dat stuk zee passeren zonder te zinken. Als ze dat stukje zee überhaupt al weten te bereiken
pi_220916552
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 22:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Volgens mij zijn Palestijnen nergens welkom in noord Afrika en het midden oosten.
Omdat ze weten dat wij zo naïef zijn om ze wel welkom te heten.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 22:13:34 #14
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_220916595
quote:
We begonnen met bufferzones en evacuatiegebieden, toen pakte Netanyahu 50% van het gebied, daarna 60% en nu wil hij 70% pakken. Het mag wel duidelijk zijn dat Israël de salamitactiek gebruikt, om uiteindelijk het gebied in handen te krijgen en om van de bevolking af te komen.
Na 7 oktober is dat ook de enige manier waarop Israel ooit vrede zal kennen en dat weet Netanyahu. Flinke backfire voor Hamas en hun Westerse sympathisanten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 29 mei 2026 @ 22:14:38 #15
486919 Swango
Just saying
pi_220916600
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:01 schreef Koortsdroom het volgende:
Ik begrijp het niet.

Pak het helemaal :Y

Ja, je zal even wat protesten hebben, afkeuring uit de toch al tandeloze VN en misschien wat boze telefoontjes.

Maar dan ben je klaar. Eindelijk.
De overige 30% blijft voor Spanje en Ierland en overige landen die de staat palestina hebben erkend.
pi_220916655
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 22:05 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Omdat ze weten dat wij zo naïef zijn om ze wel welkom te heten.
Omdat dat zou betekenen Islamitisch grondgebied op te geven.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:14:20 #17
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220916935
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
50% van Gaza loopt al lekker in de EU,
Ook in nl zijn er veel gekomen
Maar is maar tijdelijk hoor, ze gaan allemaal weer terug _O- _O- :r
"Hoka Hey!"
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:14:26 #18
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220916936
quote:
Het uiteindelijke doel van de Israëlische regering is dat veel Palestijnen het gebied verlaten door middel van "vrijwillige emigratie", zei defensieminister Israel Katz woensdag.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:19:48 #19
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220917017
Groot Israël. We staan erbij en kijken ernaar.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:25:17 #20
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220917054
2 miljoen Palestijenen emigreren naar Europa, want verder is niemand zo krankzinnig om die mensen op te nemen.

What can possibly go wrong.

En laten we er maar vanuit gaan dat de kans dat er mensen van Hamas tussen zitten 0% is :+
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:28:42 #21
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220917091
Groenlinks europarlementariër: dat er terroristen tussen zitten is ondenkbaar en een populistische leugen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:31:02 #22
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220917092
Maar goed, Israël is weer lekker omslachtig bezig. En zadelt Europa met de problemen op. Weer.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:40:03 #23
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220917108
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 23:31 schreef Richestorags het volgende:
Maar goed, Israël is weer lekker omslachtig bezig. En zadelt Europa met de problemen op. Weer.
En na de Gazastrook kunnen ze mooi de Westbank zuiveren, nog eens een paar miljoen doctoren en tandartsen voor Europa _O_
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220917133
70% maar?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_220917155
Mooi topic weer. Israël praat openlijk over een etnische zuivering, maar de echte slachtoffers zijn de boze mannetjes hier die demonstraties meemaken en vluchtelingen zien komen.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 00:08:54 #26
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220917157
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 23:52 schreef SpaceOddity het volgende:
70% maar?
Sympathiek toch? 30% ruïne is ruim zat voor die Pallies.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  zaterdag 30 mei 2026 @ 07:18:07 #27
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220917559
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:44 schreef Starhopper het volgende:
Maar er is geen sprake van genocide en verdrijving van bevolkingsgroep hoor :')
Walgelijk ja :r
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220917592
Waarom valt Israël Qatar niet aan? daar zitten zowat een half miljoen Palestijnse hulpgoederenmiljardairs te grinniken.
graag verwijderen
pi_220917609
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 01:18 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nee, als je kanker verwijdert laat je ook niet een restje zitten.
Je snapt toch wel dat kanker kan terugkomen (een recidief), zelfs als het volledig is verwijderd en dat het dan alsnog je dood kan worden.

Wanneer haat sterker wordt dan gezond verstand, zeggen mensen de domste dingen...
  zaterdag 30 mei 2026 @ 07:53:29 #30
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220917612
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 01:18 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nee, als je kanker verwijdert laat je ook niet een restje zitten.
Chique vergelijking.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  zaterdag 30 mei 2026 @ 07:56:31 #31
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_220917616
Zolang die mensen daar blijven doen ze maar wat ze willen. ik ben gestopt om me druk te maken om dit conflict.
pi_220917627
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 23:25 schreef Tengano het volgende:
2 miljoen Palestijenen emigreren naar Europa, want verder is niemand zo krankzinnig om die mensen op te nemen.

What can possibly go wrong.

En laten we er maar vanuit gaan dat de kans dat er mensen van Hamas tussen zitten 0% is :+
40 procent van de Palestijnen support Hamas. Dus reken maar uit, wees welkom, welkom in ons land!
pi_220917701
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 22:13 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Na 7 oktober is dat ook de enige manier waarop Israel ooit vrede zal kennen en dat weet Netanyahu. Flinke backfire voor Hamas en hun Westerse sympathisanten.
Hahahahha.

Niemand sympathiseert hier met Hamas.
Men is wel anti-genocide. Heel wat anders.
pi_220917711
Wauww.....
Zelfs nu nog blijven users hier de genocide steunen en zelfs toejuichen om verder te gaan.

Hoe ziek......

Jullie stonden bij Hitler zeker ook te juichen?
pi_220917733
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:23 schreef bianconeri het volgende:
Wauww.....
Zelfs nu nog blijven users hier de genocide steunen en zelfs toejuichen om verder te gaan.

Hoe ziek......

Jullie stonden bij Hitler zeker ook te juichen?
Toen leefde ik nog niet. Maar ik vind wel dat de Palestijnen het ernaar gemaakt hebben. Dat was met de Joden in de jaren 30/40 toch wat minder het geval. Natuurlijk gaat Israël niet vrijuit in deze. Maar het hele gebied is één groot kruitvat. Het grootste probleem vind ik nog dat wij straks al die vluchtelingen hier krijgen en dan zitten wij met de problemen.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220917744
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:29 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Toen leefde ik nog niet. Maar ik vind wel dat de Palestijnen het ernaar gemaakt hebben. Dat was met de Joden in de jaren 30/40 toch wat minder het geval. Natuurlijk gaat Israël niet vrijuit in deze. Maar het hele gebied is één groot kruitvat. Het grootste probleem vind ik nog dat wij straks al die vluchtelingen hier krijgen en dan zitten wij met de problemen.
En als je wel geleefd zou hebben, net als de meeste users hier, dan hadden velen staan juichen voor Hitler.

Echt misselijkmakend dat mensen uit diepe haat voor buitenlanders dood leuk oproepen tot genocide en het uitmoorden van mensen.

Hoe ziek ben je dan in je hoofd?

Zelfs al is het een kruitvat en doet ook Hamas veel walgelijke dingen.
Dan nog is genocide op onschuldig volk geen antwoord.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 08:49:24 #37
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220917952
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En als je wel geleefd zou hebben, net als de meeste users hier, dan hadden velen staan juichen voor Hitler.

Echt misselijkmakend dat mensen uit diepe haat voor buitenlanders dood leuk oproepen tot genocide en het uitmoorden van mensen.

Hoe ziek ben je dan in je hoofd?

Zelfs al is het een kruitvat en doet ook Hamas veel walgelijke dingen.
Dan nog is genocide op onschuldig volk geen antwoord.
Je kunt in elke post die je doet een of meerdere keren "genocide" blijven brullen maar dat maakt het nog steeds niet waar.
pi_220917956
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:29 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Het grootste probleem vind ik nog dat wij straks al die vluchtelingen hier krijgen en dan zitten wij met de problemen.
Het hele gebied is door Israel hermetisch afgesloten, de mensen daar zijn feitelijk ten dode opgeschreven. Ik hoop dat dit je zorgen wegneemt.
pi_220917964
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:50 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Het hele gebied is door Israel hermetisch afgesloten, de mensen daar zijn feitelijk ten dode opgeschreven. Ik hoop dat dit je zorgen wegneemt.
Ik denk dat dat gegeven de meeste users hier alleen maar blijdschap zal geven.
pi_220917965
Gaaf land dat Israel
pi_220917990
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:51 schreef bianconeri het volgende:


De feiten echter wel. Dat vind ik toch wat belangrijker.


Welke feiten?
Feit is dat er miljoenen palestijnen in Israël wonen en die niet hoeven te vrezen voor jouw "genocide"....
pi_220918020
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:29 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Toen leefde ik nog niet. Maar ik vind wel dat de Palestijnen het ernaar gemaakt hebben. Dat was met de Joden in de jaren 30/40 toch wat minder het geval.
Als jij in de jaren 30/40 in Duitsland had gewoond en de fascistische propaganda als zoete koek slikte zou je net zo goed ook gezegd hebben dat de joden het ernaar gemaakt hadden. :')
pi_220918083
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:49 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je kunt in elke post die je doet een of meerdere keren "genocide" blijven brullen maar dat maakt het nog steeds niet waar.
Nee de feiten zorgen daarvoor.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 09:04:34 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220918203
En gaan we datt land nu eindelijk eens totaal boycotten
  zaterdag 30 mei 2026 @ 09:17:17 #46
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220918233
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die "feiten" worden dan weer nooit benoemd.
https://www.amnesty.nl/actueel/israel-pleegt-genocide-in-gaza
  zaterdag 30 mei 2026 @ 09:18:23 #47
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220918237
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 00:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Mooi topic weer. Israël praat openlijk over een etnische zuivering, maar de echte slachtoffers zijn de boze mannetjes hier die demonstraties meemaken en vluchtelingen zien komen.
Allebei is waar. Wij zijn slachtoffers van de oorlog in Israël.
pi_220918239
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als jij in de jaren 30/40 in Duitsland had gewoond en de fascistische propaganda als zoete koek slikte zou je net zo goed ook gezegd hebben dat de joden het ernaar gemaakt hadden. :')
Iran is het hedendaagse nazi Duitsland. De mensen die nu in de pro-hamas fuik van Teheran zitten zouden waarschijnlijk ook geloven in de nazi propaganda van Hitler. De antisemitische retoriek is danwel ook vrijwel onveranderd gebleven. Dezelfde gekke complottheorieën en leugens hoor je vandaag de dag nogsteeds op nieuwskanalen als Al Jazeera en PressTV. Adolf Hitler wordt in het midden-oosten nog altijd als een held gezien en mein kampf is een van de best verkopende boeken in Iran.
pi_220918271
Als we in de tweede wereldoorlog ons zo druk hadden gemaakt over de mensenrechten van de Duitse en Japanse bevolking hadden de nazi's zonder enige twijfel gewonnen. Dan hadden de pro-hamas NPO boomers ook niet zo vies hard kunnen graaien na de wederopbouw.

Het hele midden-oosten is al verworden tot één groot shithole door abstracte concepten als mensenrechten en democratie en het medeleven met achtergestelde geitenneukers die het waarschijnlijk helemaal geen straf vinden dat ze vroegtijdig richting Allah mogen. :')
  zaterdag 30 mei 2026 @ 09:26:53 #50
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220918273
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:22 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Daar heb je gelijk in, maar dan moeten we ook consequent zijn en onderscheid maken tussen burgers en Hamas-supporters.
Wie is "we"? Wij zijn niet echt een partij van enige waarde in dit conflict.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 09:35:44 #51
117098 Hathor
Effe niet
pi_220918341
Gaat een gezellige boel worden in Europa als er straks daadwerkelijk 2 miljoen Palestijnen deze kant op komen. Mocht je een joodse achtergrond hebben zou ik alvast beginnen mijn koffers te pakken en vertrekken nu het nog kan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220918344
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wie is "we"? Wij zijn niet echt een partij van enige waarde in dit conflict.
Met “we” bedoel ik vooral dit soort topics.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 09:43:28 #53
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220918408
quote:
quote:
For Amnesty, Any Israeli Defense Is “Genocide”

Amnesty’s 6-page, 2,500 word embargoed press release – obtained by NGO Monitor – highlights the absence of substance and the dominance of slogans and myths. Following previous practice, the press release declares Israel to be guilty of genocide, regardless of the reality in Gaza. This basic paradigm is evidenced by Amnesty’s highly selective use of “evidence,” including fundamental omission of facts that do not support its political line, and the blatantly manipulative discussion of civilian casualties.
pi_220918428
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:18 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Iran is het hedendaagse nazi Duitsland. De mensen die nu in de pro-hamas fuik van Teheran zitten zouden waarschijnlijk ook geloven in de nazi propaganda van Hitler. De antisemitische retoriek is danwel ook vrijwel onveranderd gebleven. Dezelfde gekke complottheorieën en leugens hoor je vandaag de dag nogsteeds op nieuwskanalen als Al Jazeera en PressTV. Adolf Hitler wordt in het midden-oosten nog altijd als een held gezien en mein kampf is een van de best verkopende boeken in Iran.
Wat een onzin juist Israël lijkt op Nazi Duitsland met Adolf Netanyahu aan de leiding
pi_220918469
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:54 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Welke feiten?
Feit is dat er miljoenen palestijnen in Israël wonen en die niet hoeven te vrezen voor jouw "genocide"....
Omdat de genocide ook niet in Israël plaats vindt lol....

(Je weet nog altijd niet wat de definitie van genocide is, of wel dan?)

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die "feiten" worden dan weer nooit benoemd.
In elk media kanaal in de hele wereld ooit......

Buiten dat Israël het zelf ook toegeeft.
pi_220918480
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:45 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Wat een onzin juist Israël lijkt op Nazi Duitsland met Adolf Netanyahu aan de leiding
Inderdaad opdoeken dat zooitje
pi_220918495
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]

Nog even over je bron:

''NGO Monitor is een pro-Israëlische activitische organisatie die gevestigd is in Jeruzalem. NGO Monitor richt zich selectief op organisaties en NGO's die kritisch staan ten opzichte van de politiek van Israël. Het presenteert zich weliswaar als een niet-politieke onafhankelijke organisatie, maar uit zowel de contacten van deze NGO binnen het Jerusalem Center als uit zijn focus en werkwijze blijkt dat deze NGO directe banden heeft met de regering van Israël en dat zijn doelen en handelen eenzijdig, politiek en ideologisch gemotiveerd zijn.''
https://nl.wikipedia.org/wiki/NGO_Monitor
  zaterdag 30 mei 2026 @ 09:50:35 #58
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220918504
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]

Tja. Als je het niet wil zien wil je het niet zien. Maar ga dan niet steeds janken om bewijzen als je alles wat men aandraagt maar wegwuift
  zaterdag 30 mei 2026 @ 09:58:19 #59
117098 Hathor
Effe niet
pi_220918554
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:49 schreef Chadi het volgende:

[..]
Inderdaad opdoeken dat zooitje
Ja dat hebben de Arabieren tot in den treure geprobeerd, het wil alleen niet echt vlotten met het opdoekproces, vind je ook niet? Als je Israel van alle kanten insluit met een coalitie van 6 Arabische legers en je krijgt alsnog een ongenadig pak slaag denk ik dat Allah niet aan de kant van de Arabieren staat.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220918567
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:47 schreef bianconeri het volgende:


Omdat de genocide ook niet in Israël plaats vindt lol....

(Je weet nog altijd niet wat de definitie van genocide is, of wel dan?)

Eh, jij niet....
quote:
Genocide, ook wel volkerenmoord genoemd, is een internationaal misdrijf dat wordt gekenmerkt door de intentie om een nationale, etnische, raciale of religieuze groep geheel of gedeeltelijk te vernietigen.
Maar jullie genocide-schreeuwers focussen je op gedeeltelijk, terwijl het natuurlijk raar is dat je een volk wil vernietigen met veel risico en kosten terwijl hetzelfde volk gewoon "om de hoek woont"
  zaterdag 30 mei 2026 @ 10:17:01 #61
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_220918632
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:18 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Iran is het hedendaagse nazi Duitsland.
Nee dat is Israël al.
Antifa
  zaterdag 30 mei 2026 @ 10:19:55 #62
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220918641
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:50 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Tja. Als je het niet wil zien wil je het niet zien. Maar ga dan niet steeds janken om bewijzen als je alles wat men aandraagt maar wegwuift
Net zoals de bronnen die jullie niet aanstaan weggewuifd worden toch?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 10:25:42 #63
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220918710
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
Net zoals de bronnen die jullie niet aanstaan weggewuifd worden toch?
Wie is jullie?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 10:35:16 #64
117098 Hathor
Effe niet
pi_220918791
Hoe groot is Gaza eigenlijk qua oppervlakte?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220918828
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:18 schreef Cruzinats het volgende:

. Adolf Hitler wordt in het midden-oosten nog altijd als een held gezien en mein kampf is een van de best verkopende boeken in Iran.
ja ja leuke meningen laat dit maar met objectieve onderzoeken zien. ^O^
pi_220918870
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:59 schreef Kowloon het volgende:
En daarna een flink hek eromheen, met gaskamers en crematoria.
Voor israel zelf neem ik aan?
pi_220919089
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:35 schreef Hathor het volgende:
Hoe groot is Gaza eigenlijk qua oppervlakte?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_220919093
Voor alle Gaza sympathisanten; Fris je geheugen op en kijk nog eens naar de foto van de Bataclan, naar de slachtoffers van de aanslag.

Dat had jij kunnen zijn. Of je geliefden. Waarom zou je mensen steunen die jou zien als een ongelovig varken?

Moslims zijn niet onze vrienden. Dat zou je nu toch wel onderhand door moeten hebben.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 11:23:19 #69
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220919101
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:21 schreef Aether het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Als je hier dan 70% vanaf haalt, dan moeten daar dus 2 miljoen mensen wonen, als ik het goed begrijp?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220919343
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die "feiten" worden dan weer nooit benoemd.
Lees anders even de op van het topic waar je sterke meningen over hebt.
pi_220919360
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:21 schreef Koortsdroom het volgende:
Waarom zou je mensen steunen die jou zien als een ongelovig varken?
Dat ik tegen israel ben betekent niet dat ik palestijnen steun. Wat mij betreft zijn het allebei groepen barbaren die een hekel aan Blanken hebben. En dus zoeken ze het onderling maar uit.
pi_220919745
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:10 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dat ik tegen israel ben betekent niet dat ik palestijnen steun. Wat mij betreft zijn het allebei groepen barbaren die een hekel aan Blanken hebben. En dus zoeken ze het onderling maar uit.
Hij steunt liever zionisten die hem letterlijk als een soort slaaf en untermensch zien.
pi_220919784
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 22:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Volgens mij zijn Palestijnen nergens welkom in noord Afrika en het midden oosten.
Palestijnen wonen overal in de wereld.

Misschien dat je ze niet tegenkomt op FOK!
  zaterdag 30 mei 2026 @ 12:47:59 #74
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220919785
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:45 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hij steunt liever zionisten die hem letterlijk als een soort slaaf en untermensch zien.
Dat zijn tenminste geen debiele barbaren wiens kinderen openlijk oproepen dat ze me dood willen hebben:



Hoer op met je islam.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_220919805
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 23:40 schreef BlaZ het volgende:

[..]
En na de Gazastrook kunnen ze mooi de Westbank zuiveren, nog eens een paar miljoen doctoren en tandartsen voor Europa _O_
Kunnen we ze mooi inruilen voor dat dom tokkie volk dat altijd boos ergens tegen protesteert sinds stikstof/corona
pi_220919814
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 00:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Mooi topic weer. Israël praat openlijk over een etnische zuivering, maar de echte slachtoffers zijn de boze mannetjes hier die demonstraties meemaken en vluchtelingen zien komen.
De boze witte hetero man.

Altijd boos op alles, alle kansen gehad maar uiteindelijk verworden tot de kariktuur van een spijtknor
pi_220919818
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:23 schreef bianconeri het volgende:
Wauww.....
Zelfs nu nog blijven users hier de genocide steunen en zelfs toejuichen om verder te gaan.

Hoe ziek......

Jullie stonden bij Hitler zeker ook te juichen?
De NSB was toen wel aardig groot ja.
pi_220919825
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 08:54 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Welke feiten?
Feit is dat er miljoenen palestijnen in Israël wonen en die niet hoeven te vrezen voor jouw "genocide"....
Oh ja ze mogen werken als moderne slaven op een boederij in een apartheidsstaat. Ja dat is wel tof van die Israeliers ja.
pi_220919831
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:18 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Iran is het hedendaagse nazi Duitsland. De mensen die nu in de pro-hamas fuik van Teheran zitten zouden waarschijnlijk ook geloven in de nazi propaganda van Hitler. De antisemitische retoriek is danwel ook vrijwel onveranderd gebleven. Dezelfde gekke complottheorieën en leugens hoor je vandaag de dag nogsteeds op nieuwskanalen als Al Jazeera en PressTV. Adolf Hitler wordt in het midden-oosten nog altijd als een held gezien en mein kampf is een van de best verkopende boeken in Iran.
Ik heb het eerder herhaald en ik zal het nog een keer herhalen.

Zoek hulp
pi_220919839
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat zijn tenminste geen debiele barbaren wiens kinderen openlijk oproepen dat ze me dood willen hebben:

[ afbeelding ]

Hoer op met je islam.
Ahhh leuk een bewerkt plaatje van propaganda kanaal Twitter.

Heb je ook nog wat nieuwsberichten van Russia Today over Rusland?
pi_220919870
Uiteindelijk zal dat toch 100% moeten worden wil je Hamas volledig uitgeschakeld, of onder controle, willen hebben.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_220919887
Het idee was er al lang. Elk keer dat "palestijnen" Israël aanvallen, moeten ze stukje van het land verliezen.

Zelfs de apen uit bekende experiment pakten die banaan op een gegeven moment niet meer.

Met die "palestijnen" duurt het wat langer...
I carried the fire before I knew its name.
pi_220919904
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:52 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Oh ja ze mogen werken als moderne slaven op een boederij in een apartheidsstaat. Ja dat is wel tof van die Israeliers ja.
Het is geen verplichting. Ze kunnen toch gewoon ergens anders gaan werken? Maar toch blijven er ~22k werken bij "illegale" Israëlische boerderijen. En nog tig duizend werkt via palestijnse uitzendbureau in Israëlische bedrijven in andere sectoren. Maar ze zijn niet verplicht daar te werken, het is hun eigen vrije keuze. Ze kunnen altijd bij een palestijnse bedrijf gaan solliciteren.


NB verwar de staatsgrens niet met apartheid.
I carried the fire before I knew its name.
pi_220919909
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:13 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Het is geen verplichting. Ze kunnen toch gewoon ergens anders gaan werken? Maar toch blijven er ~22k werken bij "illegale" Israëlische boerderijen. En nog tig duizend werkt via palestijnse uitzendbureau in Israëlische bedrijven in andere sectoren. Maar ze zijn niet verplicht daar te werken, het is hun eigen vrije keuze. Ze kunnen altijd bij een palestijnse bedrijf gaan solliciteren.

NB verwar de staatsgrens niet met apartheid.
Nee ze kunnen het land niet uit.

De WB is bezet gebied, Gaza ook.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:16:02 #85
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220919917
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:44 schreef Starhopper het volgende:
Maar er is geen sprake van genocide en verdrijving van bevolkingsgroep hoor :')
Correct.

Wat zou dit een genocide maken dan? Een gebied innemen is geen genocide.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 23:31 schreef Richestorags het volgende:
Maar goed, Israël is weer lekker omslachtig bezig. En zadelt Europa met de problemen op. Weer.
Dat doet Europa toch echt zelf.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:13 schreef Cupfighter het volgende:
En gaan we datt land nu eindelijk eens totaal boycotten
En dan?
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:17 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nee dat is Israël al.
Integendeel.

Het grote verschil is natuurlijk dat veel Joden toen machteloos waren en Joodse Israëliërs zich nu eens kunnen verdedigen, dit tot grote woede van sommige Westerlingen en moslims, die helaas van slachtoffers daders maken en zich achter de meest antisemitische samenleving (de Palestijnse) sinds Nazi-Duitsland hebben geschaard, om vervolgens doodleuk te claimen dat Israël zogenaamd Nazi-Duitsland is. Bizarre gaslighting.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220919920
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:52 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Oh ja ze mogen werken als moderne slaven op een boederij in een apartheidsstaat. Ja dat is wel tof van die Israeliers ja.
Wat een onzin, geloof niet dat jij ooit in Israël geweest bent?

Israël is een van de weinige landen waar een moslim gewoon in vrijheid kan leven, ondanks alle haat van buitenaf en alle pogingen het land te vernietigen.

Ik ben wel klaar met de Palestijnen buiten Israël, hoog tijd om daar wat aan te doen.
graag verwijderen
pi_220919924
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:14 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Nee ze kunnen het land niet uit.

De WB is bezet gebied, Gaza ook.
Uit PA bedoel je? Waar willen ze naar toe dan?

Gaza is geen bezet gebied. Nu wel, maar nu is er oorlog gaande. Maar voorheen was dat niet zo.
I carried the fire before I knew its name.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:18:49 #88
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220919929
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:52 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Oh ja ze mogen werken als moderne slaven op een boederij in een apartheidsstaat. Ja dat is wel tof van die Israeliers ja.
Is dit de nieuwe verzonnen aantijging, genocide en apartheid was nog niet genoeg, nu komt er ook slavernij bij?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220919944
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Is dit de nieuwe verzonnen aantijging, genocide en apartheid was nog niet genoeg, nu komt er ook slavernij bij?
Vergeet de speciaal gefokte en getrainde verkrachtingsherdershonden niet.
graag verwijderen
pi_220919969
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:50 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De boze witte hetero man.

Altijd boos op alles, alle kansen gehad maar uiteindelijk verworden tot de kariktuur van een spijtknor
De moslims hebben inderdaad alle kansen gehad.
twitter
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_220919974
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:17 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wat een onzin, geloof niet dat jij ooit in Israël geweest bent?

Israël is een van de weinige landen waar een moslim gewoon in vrijheid kan leven, ondanks alle haat van buitenaf en alle pogingen het land te vernietigen.

Ik ben wel klaar met de Palestijnen buiten Israël, hoog tijd om daar wat aan te doen.
Ik lees gewoon de kranten, zou jij ook een keer moeten doen.
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Is dit de nieuwe verzonnen aantijging, genocide en apartheid was nog niet genoeg, nu komt er ook slavernij bij?
Ik ken wel een bron gaan posten maar dan kom je zoals altijd weer met "de bron/media is links, haat joden en haat Israel" dus een constructieve discussie lijkt mij hier niet mogelijk
pi_220919989
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:20 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
De moslims hebben inderdaad alle kansen gehad.
[ [url=https://https://twitter.com/MorEdge_Insight/status/2059292886395420985]x[/url] ]
Hou dit soort discussies lekker op Twitter.
pi_220920010
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik lees gewoon de kranten, zou jij ook een keer moeten doen.
[..]
Ik ken wel een bron gaan posten maar dan kom je zoals altijd weer met "de bron/media is links, haat joden en haat Israel" dus een constructieve discussie lijkt mij hier niet mogelijk
Ik denk dat je dan de verkeerde kranten leest, vriend.
graag verwijderen
pi_220920018
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:52 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Oh ja ze mogen werken als moderne slaven op een boederij in een apartheidsstaat. Ja dat is wel tof van die Israeliers ja.
:')
Blijkbaar nooit in Haifa of Tel Aviv geweest....
Duidelijk...
:')
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:23:17 #95
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920027
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik lees gewoon de kranten, zou jij ook een keer moeten doen.
Daar gaat het dus mis.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik ken wel een bron gaan posten maar dan kom je zoals altijd weer met "de bron/media is links,haat joden en haat Israel" dus een constructieve discussie lijkt mij hier niet mogelijk
Dat ligt er volledig aan welke media. Er zijn zeker media die zeer anti-Israël zijn, net zoals er media zijn die pro-Israël zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220920031
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:22 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik denk dat je dan de verkeerde kranten leest, vriend.
De Speld wrs...
pi_220920039
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:22 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik denk dat je dan de verkeerde kranten leest, vriend.
Vertel, wat zijn volgens jou echte kwaliteitskranten.
pi_220920058
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:22 schreef Toine51 het volgende:

[..]
:')
Blijkbaar nooit in Haifa of Tel Aviv geweest....
Duidelijk...
:')
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik lees gewoon de kranten, zou jij ook een keer moeten doen.
pi_220920064
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar gaat het dus mis.
[..]
Dat ligt er volledig aan welke media. Er zijn zeker media die zeer anti-Israël zijn, net zoals er media zijn die pro-Israël zijn.
Nee er zijn geen anti Israel media.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:25:07 #100
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920078
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:23 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Vertel, wat zijn volgens jou echte kwaliteitskranten.
Het idee 'kwaliteitskranten' is per definitie subjectief en wordt met name gebruikt door sommige progressieve en linkse mensen om de media die zij omarmen (Volkskrant, NRC, etc.) meer legitimiteit toe te kennen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:24 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Nee er zijn geen anti Israel media.
Die zijn er zeker wel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220920108
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het idee 'kwaliteitskranten' is per definitie subjectief en wordt met name gebruikt door sommige progressieve en linkse mensen om de media die zij omarmen (Volkskrant, NRC, etc.) meer legitimiteit toe te kennen.
[..]
Die zijn er zeker wel.
De Volkskrant en NRC doen aan hoor en wederhoor, fact checking, luisteren naar experts, het kritische belichten van het onderwerp en hebben WO opgeleiden in dienst.

Als je wilt beweren dat de NRC anti wetenschappelijk is dan kan ik hier niet meer dan om lachen
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:30:15 #102
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920190
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De Volkskrant en NRC doen aan hoor en wederhoor, fact checking, luisteren naar experts, het kritische belichten van het onderwerp en hebben WO opgeleiden in dienst.
Dat zegt helemaal niets, elke krant heeft hoogopgeleiden in dienst. Dit terwijl dit voorheen met het beroep van journalist helemaal niet zo was, integendeel zelfs. Veel journalisten kwamen uit de lagere middenklasse.

Het is juist doordat veel redacties echokamers zijn geworden van hoogopgeleiden, is het met de berichtgeving ook veelal misgegaan. Alle actualiteiten worden bekekenen door een ideologische lens van denkbeelden die vaak de norm zijn in de academische wereld.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Als je wilt beweren dat de NRC anti wetenschappelijk is dan kan ik hier niet meer dan om lachen
Dit zegt niemand.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220920196
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:45 schreef Chadi het volgende:

[..]zionisten die hem letterlijk als een soort slaaf en untermensch zien.
Waar in zionisme heb je dat gezien?
I carried the fire before I knew its name.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:30:41 #104
483584 incel
they/them
pi_220920199
Jaaa Israel _O_ en nu ff doorpakken AUB dan zijn wij hier hopelijk ook van die palestina vlaggen woke zooi af
pi_220920212
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De Volkskrant en NRC doen aan hoor en wederhoor, fact checking, luisteren naar experts, het kritische belichten van het onderwerp en hebben WO opgeleiden in dienst.

_O-
Je kan niet ontkennen dat beide kranten nogal links georiënteerd zijn. Je kan hoor en wederhoor doen, naar experts luisteren, maar als die ook allemaal links georiënteerd zijn ben je nog steeds geen goede journalistiek aan het bedrijven.
pi_220920230
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik lees gewoon de kranten
Ben je bekend met het verslag van de Israëlische journalisten die hebben onderzocht dat meer dan 90% van de nieuws berichten over Israëlische oorlog in Gaza door de Westers media (BBC,CNN, etc) eenzijdig worden weergegeven? Echt nieuws volgen doe ik op Ground.News daar zie je ten minste verschillende perspectieven.
I carried the fire before I knew its name.
pi_220920235
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:08 schreef DavidAZ het volgende:
Het idee was er al lang. Elk keer dat "palestijnen" Israël aanvallen, moeten ze stukje van het land verliezen.

Zelfs de apen uit bekende experiment pakten die banaan op een gegeven moment niet meer.

Met die "palestijnen" duurt het wat langer...
Waarom staat Palestijnen tussen aanhalingstekens?
pi_220920245
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:36 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waarom staat Palestijnen tussen aanhalingstekens?
Om aan te duiden dat het een nep term is.
I carried the fire before I knew its name.
pi_220920259
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:36 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waarom staat Palestijnen tussen aanhalingstekens?
Omdat de Joden samen met de Arabieren de Palestijnen zijn, de Joden accepteerden een eigen land, de moslims niet, die plegen veel liever genocide op de Joden dan dat ze druiven telen.
graag verwijderen
pi_220920264
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:38 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Om aan te duiden dat het een nep term is.
Waarom is het een nep term? Bedoel je te zeggen dat Palestijnen niet bestaan?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:42:42 #111
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220920267
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:47 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Palestijnen wonen overal in de wereld.

Misschien dat je ze niet tegenkomt op FOK!
Lees je überhaupt?
pi_220920268
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:40 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Omdat de Joden samen met de Arabieren de Palestijnen zijn, de Joden accepteerden een eigen land, de moslims niet, die plegen veel liever genocide op de Joden dan dat ze druiven telen.
Ik dacht dat (volgens jouw woorden) iedereen die roept dat over genocide zich na moet laten kijken?
pi_220920300
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:42 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik dacht dat (volgens jouw woorden) iedereen die roept dat over genocide zich na moet laten kijken?
De Arabische Jodenhaat zal uitgeroeid dienen worden wil er kans op vrede zijn.

Niet met de kogel, wel met normaal humaan onderwijs, een Palestijnse peuter leert eerder hoe hij een Joodse vrouw moet verkrachten en vermoorden dan dat hij tot 10 kan tellen.
graag verwijderen
pi_220920334
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waarom is het een nep term? Bedoel je te zeggen dat Palestijnen niet bestaan?
Omdat het verkeerd wordt gebruikt. Het wordt gebruikt om een politieke/etnische eenheid aan te duiden. En dat is nep. De echte betekenis van de woord palestijnen heeft niets met de etnische afkomst of een natie/volk te maken. Het is een verzamelnaam voor mensen die in dat streek wonen. Zoals bijv. Kaukasiërs of Scandinaviërs. Ze bestaan wel, maar het is geen etnische of administratieve eenheid.


NB Golda Meir - Israëlische PM - was een palestijnse jood. Ze had een paspoort van de Britse Kroon waar het woord "Palestine" in stond vermeld.
I carried the fire before I knew its name.
pi_220920336
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:32 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
_O-
Je kan niet ontkennen dat beide kranten nogal links georiënteerd zijn. Je kan hoor en wederhoor doen, naar experts luisteren, maar als die ook allemaal links georiënteerd zijn ben je nog steeds geen goede journalistiek aan het bedrijven.
Wat bedoel je met links?

Tegenwoordig is alles links. Mensen halen vaak progressief en links door elkaar. Een SP dat links-conservatief is is voor sociale woningbouw, goede zorg en een goed sociaal vangnet.

De NRC en Volkskrant omarmen die punten niet. De meeste redacteuren stemmen D66, zijn pro wetenschap en verdienen 4 a 5k euro per maand
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:58:14 #116
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920339
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:50 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De Arabische Jodenhaat zal uitgeroeid dienen worden wil er kans op vrede zijn.

Niet met de kogel, wel met normaal humaan onderwijs, een Palestijnse peuter leert eerder hoe hij een Joodse vrouw moet verkrachten en vermoorden dan dat hij tot 10 kan tellen.
En dit zijn dan de mensen waar sommige Westerlingen voor in de bres springen, het blijft onbegrijpelijk om te zien. Hun volledige beeld van de Palestijnen is gebaseerd op fantasmen en intersectioneel oriëntalisme. De zogenaamd vredelievende 'nobele wilden', die als ze toch niet zo onderdrukt zouden zijn 'net zoals wij' zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220920376
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zegt helemaal niets, elke krant heeft hoogopgeleiden in dienst. Dit terwijl dit voorheen met het beroep van journalist helemaal niet zo was, integendeel zelfs. Veel journalisten kwamen uit de lagere middenklasse.

Het is juist doordat veel redacties echokamers zijn geworden van hoogopgeleiden, is het met de berichtgeving ook veelal misgegaan. Alle actualiteiten worden bekekenen door een ideologische lens van denkbeelden die vaak de norm zijn in de academische wereld.
[..]
Dit zegt niemand.
Raisa Blommestein heeft een PhD in rechtsgeleerdheid als ik het goed heb. Maar ik zie Ongehoord Nederland niet als een echo kamer maar als propaganda. Ze doen niet aan fact checking, wat toch wel kernwaarden zijn voor de journalistiek.

Overigens doen ze dat bij het AD ook niet. Je herinnert je vast nog wel dat politiek redacteur Elodie Verweij erbij zweerde dat ze de toekomstige minister-president van het kabinet Wilders had gesproken en ze dit pas corrigeerde na dreigement van een onderzoek door de rijksrecherche
pi_220920411
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En dit zijn dan de mensen waar sommige Westerlingen voor in de bres springen, het blijft onbegrijpelijk om te zien. Hun volledige beeld van de Palestijnen is gebaseerd op fantasmen en intersectioneel oriëntalisme. De zogenaamd vredelievende 'nobele wilden', die als ze toch niet zo onderdrukt zouden zijn 'net zoals wij' zijn.
De gewone mensen die het voor de Palestijnen opnemen zijn over het algemeen zwaar beschadigd en teleurgesteld in het leven en kunnen veelal amper meekomen in de maatschappij, lelijk uiterlijk ook.

En je hebt een klein groepje wereldvreemde intelligentsia die inmiddels denkt dat Jodenhaat salonfähig is geworden, "nee je bent gewoon een ordinaire Nazi en je hebt het niet eens zelf door met je achtergebleven Goebbels moraal"
graag verwijderen
pi_220920507
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:44 schreef Starhopper het volgende:
Maar er is geen sprake van genocide en verdrijving van bevolkingsgroep hoor :')
Dat klopt. Dat gaat namelijk niet samen, als je een genocide wil plegen moet je de bevolking juist daar houden waar je die kunt uitroeien, met medewerking van Egypte dat de grens potdicht houdt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 14:13:08 #120
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220920526
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat klopt. Dat gaat namelijk niet samen, als je een genocide wil plegen moet je de bevolking juist daar houden waar je die kunt uitroeien, met medewerking van Egypte dat de grens potdicht houdt.
Alsof gedwongen verplaatsing en genocide elkaar per definitie uitsluiten.
pi_220920552
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Alsof gedwongen verplaatsing en genocide elkaar per definitie uitsluiten.
Ja, juist per definitie. Waar er etnische zuivering is ontbreekt de intentie die genocide maakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220920579
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:57 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Omdat het verkeerd wordt gebruikt. Het wordt gebruikt om een politieke/etnische eenheid aan te duiden. En dat is nep. De echte betekenis van de woord palestijnen heeft niets met de etnische afkomst of een natie/volk te maken. Het is een verzamelnaam voor mensen die in dat streek wonen. Zoals bijv. Kaukasiërs of Scandinaviërs. Ze bestaan wel, maar het is geen etnische of administratieve eenheid.


NB Golda Meir - Israëlische PM - was een palestijnse jood. Ze had een paspoort van de Britse Kroon waar het woord "Palestine" in stond vermeld.
Wel een beetje flauw. Je weet prima wie ermee bedoeld worden.

Beetje als wanneer je over Nederlanders spreekt. Formeel spreek je ook over de antillen, maar het is duidelijk over wie het gaat.

Maargoed, ontkennen en dehumaniseren zijn eenvoudige methodes om ervoor te zorgen dat de impact gebagatelliseerd kan worden
pi_220920591
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja, juist per definitie. Waar er etnische zuivering is ontbreekt de intentie die genocide maakt.
https://rightsforum.org/n(...)afrika-tegen-israel/

quote:
Gedwongen verplaatsing is niet automatisch genocide, maar kan er wel onderdeel van zijn. In het internationaal recht is er sprake van genocide als een bevolkingsgroep (gedeeltelijk) wordt vernietigd, en gedwongen verplaatsing kan worden ingezet om de levensomstandigheden van die groep bewust zo zwaar te maken dat ze fysiek ten onder gaan
  zaterdag 30 mei 2026 @ 14:32:14 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220920612
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja, juist per definitie. Waar er etnische zuivering is ontbreekt de intentie die genocide maakt.
Interessant hoe je standpunt verschuift. Eerst was het argument dat genocide en verplaatsing niet samengaan. Nu is het dat etnische zuivering genocide per definitie uitsluit. Dat zijn niet dezelfde beweringen.

Bovendien is die tweede bewering geen juridische definitie. Dat etnische zuivering plaatsvindt, sluit op zichzelf niet uit dat er ook sprake kan zijn van genocidale intentie.
pi_220920633
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat klopt. Dat gaat namelijk niet samen, als je een genocide wil plegen moet je de bevolking juist daar houden waar je die kunt uitroeien, met medewerking van Egypte dat de grens potdicht houdt.
Bij een genocide evacueer je mensen niet uit de oorlogsgebied voordat je gaat aanvallen. Organiseer je geen humanitaire corridors of vluchtelingkampen voor die mensen. Schiet je niet eerst met een lege projectiel op de dak van een gebouw en geef je bewoners geen 2 uur tijd om te vertrekken. Stuur je massaal geen Sms'jes naar alle mobiele nummers in de wijk. Pleeg je geen miljoenen telefoontjes en waarschuw je mensen niet waar en wanneer IDF bezig gaat zijn. Huur je niet een arabisch sprekende press commentator in die in Zuid Libanon veel hogere vertrouwen rating heeft dan de officiële Libanese leger.

Ja, dat kan allemaal. Ergens in een parallelle realiteit. In datzelfde parallelle realiteit waar bevolking groeit tijdens een genocide en de arme zielige onschuldige mensen in concentratiekampen de buren op dagelijkse basis met raketten beschieten.

Ik heb al meerdere keren aan de pro-palestijners gezgd. Ze hebben bewijzen van de oorlogsmisdaden van Israel in Gaza? Welkom naar de rechtbank. Maar ik kan ze nu alvast zeggen, dat IDF gaat hun levend begraven onder tonnen van de bewijzen voor elk van hun aanval, in de vorm van video beelden, afgeluisterde telefoon gesprekken, data van de agenten op de grond, etc, etc, etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door DavidAZ op 30-05-2026 15:01:45 ]
I carried the fire before I knew its name.
pi_220920641
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Hou dit soort discussies lekker op Twitter.
_O-
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 30 mei 2026 @ 14:39:49 #127
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920649
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:03 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De gewone mensen die het voor de Palestijnen opnemen zijn over het algemeen zwaar beschadigd en teleurgesteld in het leven en kunnen veelal amper meekomen in de maatschappij, lelijk uiterlijk ook.

En je hebt een klein groepje wereldvreemde intelligentsia die inmiddels denkt dat Jodenhaat salonfähig is geworden, "nee je bent gewoon een ordinaire Nazi en je hebt het niet eens zelf door met je achtergebleven Goebbels moraal"
Het valt mij vooral op dat velen de support voor de Palestijnen nooit kunnen uitleggen of rechtvaardigen via goede argumenten, alleen maar leugens, emoties of het wijzen naar bepaalde media. Je krijgt dus argumenten als:

'Israël is een koloniale staat' (leugen)
'De Palestijnen worden al 78 jaar onderdrukt' (leugen + emotie)
'Israël is een apartheid' (leugen)
'Nederland moet alle banden verbreken met Israël' (emotie)
'Als Israël gewoon de Palestijnen een staat geeft komt er vrede' (leugen)
'De Palestijnen worden onderdrukt omdat ze van kleur zijn' (leugen)

Etc.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220920665
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Wat zou dit een genocide maken dan? Een gebied innemen is geen genocide.
[..]
Dat doet Europa toch echt zelf.
[..]
En dan?
[..]
Integendeel.

Het grote verschil is natuurlijk dat veel Joden toen machteloos waren en Joodse Israëliërs zich nu eens kunnen verdedigen, dit tot grote woede van sommige Westerlingen en moslims, die helaas van slachtoffers daders maken en zich achter de meest antisemitische samenleving (de Palestijnse) sinds Nazi-Duitsland hebben geschaard, om vervolgens doodleuk te claimen dat Israël zogenaamd Nazi-Duitsland is. Bizarre gaslighting.
Dan wordt het economisch getroffen net zoals Rusland
pi_220920672
Alle Palestijnen naar Japan.

2 problemen opgelost.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 14:45:04 #130
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920676
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:42 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dan wordt het economisch getroffen net zoals Rusland
Dan zou het vanuit het hele Westen moeten gebeuren, alleen Nederland gaat dat niet bereiken.

En dit ook nog terwijl de Palestijnen de recente oorlog natuurlijk zelf zijn gestart, is dat niet een beetje krom? Een land wordt dus aangevallen, slaat hard terug en vervolgens komt er een boycott.

Eigenlijk geef je daarmee dus het signaal af: terreur werkt. Kwaadwillende partijen kunnen Israël probleemloos aanvallen, en zodra Israël wat terugdoet dan pakken we Israël aan met sancties.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220920677
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het valt mij vooral op dat velen de support voor de Palestijnen nooit kunnen uitleggen of rechtvaardigen via goede argumenten, alleen maar leugens, emoties of het wijzen naar bepaalde media. Je krijgt dus argumenten als:

'Israël is een koloniale staat' (leugen)
'De Palestijnen worden al 78 jaar onderdrukt' (leugen + emotie)
'Israël is een apartheid' (leugen)
'Nederland moet alle banden verbreken met Israël' (emotie)
'Als Israël gewoon de Palestijnen een staat geeft komt er vrede' (leugen)
'De Palestijnen worden onderdrukt omdat ze van kleur zijn' (leugen)

Etc.
Het valt mij vooral op dat kritiek op Israël steevast gelijkgesteld wordt aan steun voor Hamas of Palestijnen. Dat zijn twee verschillende dingen.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 14:47:34 #132
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920689
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:45 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het valt mij vooral op dat kritiek op Israël steevast gelijkgesteld wordt aan steun voor Hamas of Palestijnen. Dat zijn twee verschillende dingen.
Dat is toch wel opmerkelijk dan, want voor zover ik kon zien heeft het hier over steun aan Hamas. Dat het steun voor de Palestijnen betreft, natuurlijk, velen zeggen dat ook zelf. En omdat te kunnen rechtvaardigen doet men alsof Hamas en de Palestijnen eigenlijk niets met elkaar te maken hebben.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220920702
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan zou het vanuit het hele Westen moeten gebeuren, alleen Nederland gaat dat niet bereiken.

En dit ook nog terwijl de Palestijnen de recente oorlog natuurlijk zelf zijn gestart, is dat niet een beetje krom? Een land wordt dus aangevallen, slaat hard terug en vervolgens komt er een boycott.

Eigenlijk geef je daarmee dus het signaal af: terreur werkt. Kwaadwillende partijen kunnen Israël probleemloos aanvallen, en zodra Israël wat terugdoet dan pakken we Israël aan met sancties.
Wij worden het niet eens, ik vind Israel de aggressor op het moment
  zaterdag 30 mei 2026 @ 14:50:52 #134
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920707
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:49 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Wij worden het niet eens, ik vind Israel de aggressor op het moment
Dat mag je natuurlijk vinden, het is alleen feitelijk onjuist.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220920709
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:25 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wel een beetje flauw. Je weet prima wie ermee bedoeld worden.

Beetje als wanneer je over Nederlanders spreekt. Formeel spreek je ook over de antillen, maar het is duidelijk over wie het gaat.

Maargoed, ontkennen en dehumaniseren zijn eenvoudige methodes om ervoor te zorgen dat de impact gebagatelliseerd kan worden
Natuurlijk weet ik wie ermee bedoeld wordt. Maar dat sluit niet uit dat het nep is of een verkeerd geïnterpreteerd woord waarmee veel wordt gemanipuleerd. En dat mag ook gezegd worden.
I carried the fire before I knew its name.
pi_220920717
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:47 schreef HowardRoark het volgende:
alsof Hamas en de Palestijnen eigenlijk niets met elkaar te maken hebben
Ongeveer hetzelfde verhouding als "gewone russen" en "russische leger" wat mij betreft
I carried the fire before I knew its name.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:00:15 #137
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220920772
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:47 schreef HowardRoark het volgende:
En omdat te kunnen rechtvaardigen doet men alsof Hamas en de Palestijnen eigenlijk niets met elkaar te maken hebben.
Prima en jij bent Nederlander dus dan ben jij bij deze een Partij voor de Dieren veganist.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:02:47 #138
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920789
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:53 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Ongeveer hetzelfde verhouding als "gewone russen" en "russische leger" wat mij betreft
Correct.

Maar daarover (gewone Russen) hebben velen totaal geen moeite om te generaliseren (zo zijn er op FOK! nog wel een aantal opmerkelijke posts terug te vinden over Russische burgers). Dan ineens heeft men er geen moeite mee om te generaliseren, maar zodra dat met de Palestijnen gebeurt durft men dat niet meer. En dat wekt de vraag op hoe dat komt?

En het antwoord is natuurlijk dat Russen worden gezien als 'blanke Christenen' en de Palestijnen als 'moslims van kleur'. En die laatste groep dient altijd de hand boven het hoofd te worden gehouden, zelfs al doen ze de meest vreselijke dingen.

Dat resulteert in het contrast:

'Sluit alle Russen preventief op in kampen'
'Tapijtbombardementen op Russische steden graag'

Maar tegelijkertijd:

'Zoveel onschuldige Palestijnen die zijn omgekomen, wat een schending van het oorlogsrecht dit!'
'Ik sta voor mensenrechten, Israël schendt dat iedere keer'
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220920825
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Prima en jij bent Nederlander dus dan ben jij bij deze een Partij voor de Dieren veganist.
Zou wat zijn als de Partij voor de Dieren zelfmoordaanslagen pleegde, vliegtuigen kaapte, homofielen van flats af zou trappen en machineweren leegde in vagina's, vind je niet?
graag verwijderen
pi_220920829
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:43 schreef littlemindy het volgende:
Alle Palestijnen naar Japan.

2 problemen opgelost.
Wat hebben Japaners jou aangedaan dat je zo'n hekel aan ze hebt ))))

Denk dat palestijnen allemaal naar Zuid Afrika moeten vertrekken. Verplicht verplaatsing als compensatie voor valse beschuldigingen in genocide. Klimaat is goed, er is vast wel een riviertje te vinden en ze mogen zelfs kiezen uit 2 oceanen in plaats van maar 1 zee.
I carried the fire before I knew its name.
pi_220920861
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:06 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Wat hebben Japaners jou aangedaan dat je zo'n hekel aan ze hebt ))))

Denk dat palestijnen allemaal naar Zuid Afrika moeten vertrekken. Verplicht verplaatsing als compensatie voor valse beschuldigingen in genocide. Klimaat is goed, er is vast wel een riviertje te vinden en ze mogen zelfs kiezen uit 2 oceanen in plaats van maar 1 zee.
Arabische Palestijnen zijn zo racistisch als de pest, geloof niet dat dit lang goed gaat met de Zoeloe's.
graag verwijderen
pi_220920885
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:06 schreef DavidAZ het volgende:

[..]

Verplicht verplaatsing als compensatie voor valse beschuldigingen in genocide. Klimaat is goed, er is vast wel een riviertje te vinden en ze mogen zelfs kiezen uit 2 oceanen in plaats van maar 1 zee.
De Palestijnen zijn slechts één laag in een veel groter geopolitiek web. Iets met wensdenken...
pi_220920897
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:12 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
De Palestijnen zijn slechts één laag in een veel groter geopolitiek web. Iets met wensdenken...
Ja, weet ik. Het probleem zit dieper. Was beetje als een grap bedoeld.

NB als er echt iets aan moet veranderen, dan moet dat vanaf de top van VN beginnen en vandaar naar beneden...
I carried the fire before I knew its name.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:16:15 #144
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920912
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:09 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Arabische Palestijnen zijn zo racistisch als de pest, geloof niet dat dit lang goed gaat met de Zoeloe's.
Correct.

Een deel van de Palestijnen heeft ook Afrikaanse roots vanwege inmengingen met slaven. In Gaza stad is er nog een wijk genaamd Al-Jalla waar naar wordt verwezen als 'Al-Abeed' (vertaling: 'de slaven') waar veel van zulke mensen wonen.

Pro-Palestijnse Westerlingen vervolgens: 'Israël is hartstikke racistisch'
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220920932
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Pro-Palestijnse Westerlingen vervolgens: 'Israël is hartstikke racistisch'
Plus Arabieren castreerden Afrikaanse slaven, iets wat Europeanen nooit hebben gedaan.
I carried the fire before I knew its name.
pi_220920936
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Maar daarover (gewone Russen) hebben velen totaal geen moeite om te generaliseren (zo zijn er op FOK! nog wel een aantal opmerkelijke posts terug te vinden over Russische burgers). Dan ineens heeft men er geen moeite mee om te generaliseren, maar zodra dat met de Palestijnen gebeurt durft men dat niet meer. En dat wekt de vraag op hoe dat komt?

En het antwoord is natuurlijk dat Russen worden gezien als 'blanke Christenen' en de Palestijnen als 'moslims van kleur'. En die laatste groep dient altijd de hand boven het hoofd te worden gehouden, zelfs al doen ze de meest vreselijke dingen.

Dat resulteert in het contrast:

'Sluit alle Russen preventief op in kampen'
'Tapijtbombardementen op Russische steden graag'

Maar tegelijkertijd:

'Zoveel onschuldige Palestijnen die zijn omgekomen, wat een schending van het oorlogsrecht dit!'
'Ik sta voor mensenrechten, Israël schendt dat iedere keer'
Je gooit steevast alles op dezelfde hoop. Een enkeling die hier zegt dat Russen wel bommen mogen koppen betekent niet dat iedereen dat zegt. Het is een beetje vervelend om het collectief te straffen wanneer het je uitkomt en op andere momenten het goed te praten.

Het zullen namelijk niet dezelfde mensen zijn die dat zeggen.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:23:29 #147
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220920968
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:06 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zou wat zijn als de Partij voor de Dieren zelfmoordaanslagen pleegde, vliegtuigen kaapte, homofielen van flats af zou trappen en machineweren leegde in vagina's, vind je niet?
Mijn punt was dat een organisatie niet hetzelfde is als een heel volk.
pi_220920972
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Maar daarover (gewone Russen) hebben velen totaal geen moeite om te generaliseren (zo zijn er op FOK! nog wel een aantal opmerkelijke posts terug te vinden over Russische burgers). Dan ineens heeft men er geen moeite mee om te generaliseren, maar zodra dat met de Palestijnen gebeurt durft men dat niet meer. En dat wekt de vraag op hoe dat komt?

En het antwoord is natuurlijk dat Russen worden gezien als 'blanke Christenen' en de Palestijnen als 'moslims van kleur'. En die laatste groep dient altijd de hand boven het hoofd te worden gehouden, zelfs al doen ze de meest vreselijke dingen.

Dat resulteert in het contrast:

'Sluit alle Russen preventief op in kampen'
'Tapijtbombardementen op Russische steden graag'

Maar tegelijkertijd:

'Zoveel onschuldige Palestijnen die zijn omgekomen, wat een schending van het oorlogsrecht dit!'
'Ik sta voor mensenrechten, Israël schendt dat iedere keer'
Als het over Israël gaat, schakelt normale logica bij deze mensen op een of andere manier uit. Waar elke andere land recht op heeft, mag Israël in eens niet. Ik kan het zelf niet uitleggen, maar ik denk ook niet dat er ergens iets rationeels in zit.
I carried the fire before I knew its name.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:24:05 #149
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920973
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:19 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Plus Arabieren castreerden Afrikaanse slaven, iets wat Europeanen nooit hebben gedaan.
Correct.

Eunuchen waren dat. Maar allemaal niet belangrijk volgens sommige Westerlingen, die reduceren de geschiedenis van de slavernij immers tot de Transatlantische slavenhandel, that's it.

Blanken die Afrikanen tot slaaf maakten, dat is alles. Zodat men zich lekker slecht over de eigen geschiedenis kan voelen, zichzelf cultureel een schuldgevoelen kan aanpraat en vervolgens deugen als boetedoening. Het heeft een religieus element.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:19 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Je gooit steevast alles op dezelfde hoop. Een enkeling die hier zegt dat Russen wel bommen mogen koppen betekent niet dat iedereen dat zegt. Het is een beetje vervelend om het collectief te straffen wanneer het je uitkomt en op andere momenten het goed te praten.

Het zullen namelijk niet dezelfde mensen zijn die dat zeggen.
Ik zeg dan ook niet dat iedereen dit zou hebben gezegd, maar zulke posts hebben zeker de revue gepasseerd (sommigen staan er ook nog). Mensen mogen dat natuurlijk vinden, maar ga dan in een andere oorlog ook niet doen alsof je het zo nauw neemt met mensenrechten of het internationale recht.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:25:33 #150
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920984
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:24 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Als het over Israël gaat, schakelt normale logica bij deze mensen op een of andere manier uit. Waar elke andere land recht op heeft, mag Israël in eens niet. Ik kan het zelf niet uitleggen, maar ik denk ook niet dat er ergens iets rationeels in zit.
Correct.

Het bijzondere is dat mensen het zelf meestal ook niet kunnen uitleggen. Ik heb het ontzettend vaak gevraagd en er komt of een drogreden, of een leugen of mensen negeren de vraag gewoon.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220921004
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Mijn punt was dat een organisatie niet hetzelfde is als een heel volk.
Mijn punt is dat je de Partij voor de Dieren niet helemaal kunt vergelijken met een staatsterreurrorganisatie.
graag verwijderen
pi_220921009
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Eunuchen waren dat. Maar allemaal niet belangrijk volgens sommige Westerlingen, die reduceren de geschiedenis van de slavernij immers tot de Transatlantische slavenhandel, that's it.

Blanken die Afrikanen tot slaaf maakten, dat is alles. Zodat men zich lekker slecht over de eigen geschiedenis kan voelen, zichzelf cultureel een schuldgevoelen kan aanpraat en vervolgens deugen als boetedoening. Het heeft een religieus element.
[..]
Ik zeg dan ook niet dat iedereen dit zou hebben gezegd, maar zulke posts hebben zeker de revue gepasseerd (sommigen staan er ook nog). Mensen mogen dat natuurlijk vinden, maar ga dan in een andere oorlog ook niet doen alsof je het zo nauw neemt met mensenrechten of het internationale recht.
Je mist mijn punt. Dat jij voorstander van Israël in deze oorlog bent betekent niet dat je geen mening over een andere oorlog mag hebben. Maargoed, laat maar een paar van die conflicterende meningen zien: mensen die kritiek hebben op Israël en tegelijkertijd hopen dat Rusland bommen kopt.
pi_220921042
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Mijn punt was dat een organisatie niet hetzelfde is als een heel volk.
In Iran enkele maanden geleden zagen we honderd duizenden op straat tegen de regering. Ze werden ter plekke doodgeschoten, en toch we zagen ze wel. Dus ik kan begrijpen wanneer Iraniërs van de Iraanse overheid gescheiden worden. Maar dat zien we toch niet in Rusland of in Gaza. In Gaza juist andersom, we zagen duizenden mensen die afslachting van de joden op 7 oktober 2023 op de straten van Gaza vieren.

[ Bericht 0% gewijzigd door DavidAZ op 30-05-2026 15:52:33 ]
I carried the fire before I knew its name.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:36:28 #154
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220921069
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:27 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Mijn punt is dat je de Partij voor de Dieren niet helemaal kunt vergelijken met een staatsterreurrorganisatie.
Ben je nou expres dom aan het doen? Niemand vergelijkt de Partij voor de Dieren met Hamas. Het ging over de idiote bewering dat Hamas hetzelfde is als alle Palestijnen.

Het was een voorbeeld dat ging over dat PvdD niet hetzelfde is als alle Nederlanders. Net zoals Hamas niet hetzelfde is als alle Palestijnen.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:37:46 #155
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220921072
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:32 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
In Iran enkele maanden geleden zagen we honderd duizenden op straat tegen de regering. Ze werden ter plekke doodgeschoten, en toch we zagen ze wel. Dus ik kan begrijpen wanneer Iraniërs van de Iraanse overheid gescheiden worden gezien. Maar dat zien we toch niet in Rusland of in Gaza. In Gaza juist andersom, we zagen duizenden mensen die afslachting van de joden op 7 oktober 2023 op de straten van Gaza vieren.
Enkele duizenden op een bevolking van 2,5 miljoen :')
pi_220921077
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Als je hier dan 70% vanaf haalt, dan moeten daar dus 2 miljoen mensen wonen, als ik het goed begrijp?
En dan is de bevolking daar nog groeiende ook.. je zou van die joden met hun ervaring juist verwachten dat ze wat beter waren in genocides.
pi_220921080
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:57 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Omdat het verkeerd wordt gebruikt. Het wordt gebruikt om een politieke/etnische eenheid aan te duiden. En dat is nep. De echte betekenis van de woord palestijnen heeft niets met de etnische afkomst of een natie/volk te maken. Het is een verzamelnaam voor mensen die in dat streek wonen. Zoals bijv. Kaukasiërs of Scandinaviërs. Ze bestaan wel, maar het is geen etnische of administratieve eenheid.


NB Golda Meir - Israëlische PM - was een palestijnse jood. Ze had een paspoort van de Britse Kroon waar het woord "Palestine" in stond vermeld.
Zoals israeliers... Kuch..
pi_220921084
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Eunuchen waren dat. Maar allemaal niet belangrijk volgens sommige Westerlingen, die reduceren de geschiedenis van de slavernij immers tot de Transatlantische slavenhandel, that's it.

Blanken die Afrikanen tot slaaf maakten, dat is alles. Zodat men zich lekker slecht over de eigen geschiedenis kan voelen, zichzelf cultureel een schuldgevoelen kan aanpraat en vervolgens deugen als boetedoening. Het heeft een religieus element.
Ja, dat is zeker iets psychisch. Je zelf als een victim voorstellen om vervolgens privilegies opeisen. Vaak is dat een teken van zeefwaardigheidscomplex. Ten minste dat lijkt me het meest logische uitleg van zo'n gedrag. En de blanke mensen die zogenaamd medelijden met die zeikerds hebben, die hebben gewoon geen voldoende levenservaring in mn ogen. Want dat is wat men noemt "Het zetten op het verkeerde paard".
I carried the fire before I knew its name.
pi_220921088
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ben je nou expres dom aan het doen? Niemand vergelijkt de Partij voor de Dieren met Hamas. Het ging over de idiote bewering dat Hamas hetzelfde is als alle Palestijnen.

Het was een voorbeeld dat ging over dat PvdD niet hetzelfde is als alle Nederlanders. Net zoals Hamas niet hetzelfde is als alle Palestijnen.
Zucht...

Hamas (een terroristische organisatie) zit tot in de kleinste haarvaten van de maatschappij waartoe de Gazaanse Palestijnen behoren.

Dat kun je in geen duizend jaar vergelijken met een politiek randpartijtje, of welke politieke partij dan ook in Nederland, de enige die in me opkomt is jawel, hoe toevallig, de Socialistische Arbeiderspartij in Duitsland in vervlogen tijden.
graag verwijderen
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:44:53 #160
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220921095
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zucht...

Hamas (een terroristische organisatie) zit tot in de kleinste haarvaten van de maatschappij waartoe de Gazaanse Palestijnen behoren.

Dat kun je in geen duizend jaar vergelijken met een politiek randpartijtje, of welke politieke partij dan ook in Nederland, de enige die in me opkomt is jawel, hoe toevallig, de Socialistische Arbeiderspartij in Duitsland in vervlogen tijden.
Je snapt mijn punt niet. Ik ga verder ook geen moeite doen want je wil het na mijn uitleg nog steeds niet gebruiken.
pi_220921099
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Je snapt mijn punt niet. Ik ga verder ook geen moeite doen want je wil het na mijn uitleg nog steeds niet gebruiken.
Ik snap je punt wel maar je gaat voorbij aan het feit dat er erg weinig onschuldige Gazaanse Palestijnen zijn.

En als je het beste voorhebt met de Palestijnen dan die je te juichen voor het IDF in plaats van Hamas.
graag verwijderen
pi_220921108
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:40 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zoals israeliers... Kuch..
Nee. Er zit verschil tussen "Scandinaviër" en "Finn". Tussen "Kaukasiër" en "Armeen". Tussen "Europeaan" en 'Nederlander".
I carried the fire before I knew its name.
pi_220921137
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Enkele duizenden op een bevolking van 2,5 miljoen :')
En wat volgens jou deed de rest van die 2,5M?
I carried the fire before I knew its name.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:54:16 #164
117098 Hathor
Effe niet
pi_220921168
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:32 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
In Iran enkele maanden geleden zagen we honderd duizenden op straat tegen de regering. Ze werden ter plekke doodgeschoten, en toch we zagen ze wel. Dus ik kan begrijpen wanneer Iraniërs van de Iraanse overheid gescheiden worden gezien. Maar dat zien we toch niet in Rusland of in Gaza. In Gaza juist andersom, we zagen duizenden mensen die afslachting van de joden op 7 oktober 2023 op de straten van Gaza vieren.
En precies daarom gun ik de Palestijnen alles wat ze nu overkomt van ganser harte. Er bestaat domweg niet zoiets als "onschuldige Palestijnen'.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220921170
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:48 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Nee. Er zit verschil tussen "Scandinaviër" en "Finn". Tussen "Kaukasiër" en "Armeen". Tussen "Europeaan" en 'Nederlander".
Zoals Nederlander, Fries of Limburger?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:54:29 #166
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220921171
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:27 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Je mist mijn punt. Dat jij voorstander van Israël in deze oorlog bent betekent niet dat je geen mening over een andere oorlog mag hebben. Maargoed, laat maar een paar van die conflicterende meningen zien: mensen die kritiek hebben op Israël en tegelijkertijd hopen dat Rusland bommen kopt.
Dat heb ik recent nog gedaan, die posts werden verwijderd en genote.

Ik heb ook nergens gezegd dat het niet zo mogen, maar het is natuurlijk hypocriet. Als je stelt het nauw te nemen met mensenrechten en het internationale recht kun je dat niet selectief toepassen. Daarom vind ik per definitie beide concepten nogal vaag, utopisch en nog belangrijker: niet te handhaven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:59:05 #167
117098 Hathor
Effe niet
pi_220921218
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Enkele duizenden op een bevolking van 2,5 miljoen :')
En dan gaan we het niet eens hebben over die honderdduizenden die het hier in Europa hebben lopen vieren. Net zoals ik de beelden van de Utrechtse Kanaalstraat nog vers op mijn netvlies heb staan, al die juichende moslims voor hun moskee toen het nieuws van de gevallen Twin Towers naar buiten kwam.

Ziekelijke ideologie met een barbaarse psychopatische aanhang.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220921222
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heb ik recent nog gedaan, die posts werden verwijderd en genote.

Ik heb ook nergens gezegd dat het niet zo mogen, maar het is natuurlijk hypocriet. Als je stelt het nauw te nemen met mensenrechten en het internationale recht kun je dat niet selectief toepassen. Daarom vind ik per definitie beide concepten nogal vaag, utopisch en nog belangrijker: niet te handhaven.
Wat is niet te handhaven? En wat bedoel je met utopisch..
  zaterdag 30 mei 2026 @ 16:02:05 #169
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220921249
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Enkele duizenden op een bevolking van 2,5 miljoen :')
75% van de mensen steunden de aanslagen. Sterker nog, er zijn Israëlische burgers ontvoerd door Palestijnen en geen enkele gijzelaar heeft hulp gehad van Palestijnen. De Palestijnse samenleving heeft ook nog nooit een vredesbeweging gekend, die is er nooit geweest. Dat zegt natuurlijk genoeg.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220921411
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ahhh leuk een bewerkt plaatje van propaganda kanaal Twitter.
Bron: Nederlands Dagblad

https://www.nd.nl/geloof/(...)-stop-het#closemodal

Maar dat zal je waarschijnlijk afdoen met 'ja maar dat is een christelijke krant' :')
pi_220921481
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heb ik recent nog gedaan, die posts werden verwijderd en genote.

Ik heb ook nergens gezegd dat het niet zo mogen, maar het is natuurlijk hypocriet. Als je stelt het nauw te nemen met mensenrechten en het internationale recht kun je dat niet selectief toepassen. Daarom vind ik per definitie beide concepten nogal vaag, utopisch en nog belangrijker: niet te handhaven.
Goede manier om maar geen bewijs te hoeven geven.

Het is alleen hypocriet wanneer dezelfde mensen in de ene oorlog positief zijn over slachtoffers en in de andere er schande van spreken. Jij bent niet verantwoordelijk voor wat ik zeg, en ik niet wat jij zegt. Dus tenzij je tegen iemand spreekt die selectief is over mensenrechten is je argument irrelevant, aangezien degene met wie je discussieert dat niet gezegd heeft.

Mensenrechten vaag en utopisch noemen is wel van een niveautje hoor.
pi_220921497
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
75% van de mensen steunden de aanslagen. Sterker nog, er zijn Israëlische burgers ontvoerd door Palestijnen en geen enkele gijzelaar heeft hulp gehad van Palestijnen. De Palestijnse samenleving heeft ook nog nooit een vredesbeweging gekend, die is er nooit geweest. Dat zegt natuurlijk genoeg.
Denk dat je er moeilijk een percentage op kan plakken, in een dictatuur kun je geen vrije peilingen houden.

Overigens waren er in 2025 nog demonstraties tegen Hamas, waarbij de mensen wisten dat ze mogelijk erg zware repercussies zouden krijgen.

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 30-05-2026 16:52:09 ]
  zaterdag 30 mei 2026 @ 16:57:18 #173
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220921556
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Goede manier om maar geen bewijs te hoeven geven.

Het is alleen hypocriet wanneer dezelfde mensen in de ene oorlog positief zijn over slachtoffers en in de andere er schande van spreken. Jij bent niet verantwoordelijk voor wat ik zeg, en ik niet wat jij zegt. Dus tenzij je tegen iemand spreekt die selectief is over mensenrechten is je argument irrelevant, aangezien degene met wie je discussieert dat niet gezegd heeft.

Mensenrechten vaag en utopisch noemen is wel van een niveautje hoor.
Het heeft niets met hypocrisie te maken, ik heb dit recent immers gedaan, maar wel met het feit dat dit gedoe gaat opleveren met de FOK! crew omdat die dat niet willen hebben.

En mensenrechten zijn vaag en utopisch. Het zijn niets meer dan streven waarvan Westerse mensen vinden dat iedereen een leven zou moeten hebben in lijn met deze streven, de realiteit is echter dat grote delen van de wereld dit gewoon niet hebben.

Je kunt niet zomaar dingen gaan verzinnen waar sommigen vinden dat mensen zouden moeten hebben, je kunt wel stellen dat mensen recht hebben op gezondheidszorg of een huis, maar als jij ergens midden in de rimboe leeft, dan heb je dat gewoon niet. Dat is de harde realiteit van de natuurlijke werkelijkheid. Dat maakt het concept van mensenrechten nogal utopisch.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220921610
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het heeft niets met hypocrisie te maken, ik heb dit recent immers gedaan, maar wel met het feit dat dit gedoe gaat opleveren met de FOK! crew omdat die dat niet willen hebben.

En mensenrechten zijn vaag en utopisch. Het zijn niets meer dan streven waarvan Westerse mensen vinden dat iedereen een leven zou moeten hebben in lijn met deze streven, de realiteit is echter dat grote delen van de wereld dit gewoon niet hebben.

Je kunt niet zomaar dingen gaan verzinnen waar sommigen vinden dat mensen zouden moeten hebben, je kunt wel stellen dat mensen recht hebben op gezondheidszorg of een huis, maar als jij ergens midden in de rimboe leeft, dan heb je dat gewoon niet. Dat is de harde realiteit van de natuurlijke werkelijkheid. Dat maakt het concept van mensenrechten nogal utopisch.
Dus het EVRM en de Geneefse conventie zijn volgens jou utopisch?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 17:33:30 #175
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220921703
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:35 schreef Hathor het volgende:
Gaat een gezellige boel worden in Europa als er straks daadwerkelijk 2 miljoen Palestijnen deze kant op komen. Mocht je een joodse achtergrond hebben zou ik alvast beginnen mijn koffers te pakken en vertrekken nu het nog kan.
Die kunnen dan mooi naar Gaza.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 17:36:36 #176
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220921733
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:07 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dus het EVRM en de Geneefse conventie zijn volgens jou utopisch?
Geneefse Conventies zeker, die worden structureel geschonden door zoveel landen, ook Westerse landen trouwens. EVRM is al wat meer afgebakend, maar in principe zou dit ook van toepassing zijn op landen zoals Turkije, Servië, Armenië en Georgië, nou daar gaat nog wel eens wat fout zullen we maar zeggen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220921783
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Geneefse Conventies zeker, die worden structureel geschonden door zoveel landen, ook Westerse landen trouwens. EVRM is al wat meer afgebakend, maar in principe zou dit ook van toepassing zijn op landen zoals Turkije, Servië, Armenië en Georgië, nou daar gaat nog wel eens wat fout zullen we maar zeggen.
Dat er dingen fout gaan maakt het toch niet utopisch? Dat betekent dat er meer aan gewerkt moet worden of strengere gevolgen aan niet naleven moeten komen. Moeilijk handhaven maakt het niet ineens iets slechts of utopisch.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 17:44:38 #178
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220921830
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:39 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat er dingen fout gaan maakt het toch niet utopisch? Dat betekent dat er meer aan gewerkt moet worden of strengere gevolgen aan niet naleven moeten komen. Moeilijk handhaven maakt het niet ineens iets slechts of utopisch.
De wetten zijn utopisch omdat het een ideaalbeeld naleeft dat simpelweg niet te handhaven valt. In nationaal opzicht kun je prima een rechtstaat hanteren, daarbuiten wordt dit al veel lastiger, laat staan op globaal niveau.

Waarom is deze realiteit zo lastig te accepteren voor sommigen? Waar komt die angst vandaan voor een wereld zonder al die soort niet te handhaven regeltjes? Een wereld die er dus eigenlijk in de praktijk al is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220922373
Landen met militair overwicht hebben lak aan regels, wetten en mensenrechten; voor hen zijn dat soort principes niet meer dan decor. Ze gedragen zich alsof ze onaantastbaar zijn en dat blijven ze doen tot hun macht instort. Pas dán ontdekken ze opeens weer hoe handig diezelfde wetten zijn.

De mensen die nu triomfantelijk staan te schreeuwen, zijn straks de eersten die smeken om internationale regels zodra de geopolitiek een shift maakt. De wereld draait...
pi_220922464
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De wetten zijn utopisch omdat het een ideaalbeeld naleeft dat simpelweg niet te handhaven valt. In nationaal opzicht kun je prima een rechtstaat hanteren, daarbuiten wordt dit al veel lastiger, laat staan op globaal niveau.

Waarom is deze realiteit zo lastig te accepteren voor sommigen? Waar komt die angst vandaan voor een wereld zonder al die soort niet te handhaven regeltjes? Een wereld die er dus eigenlijk in de praktijk al is.
Dit klinkt als recht van de sterkste. Een lekkere alfamannetjes droom.

Dat iets nog niet goed gaat maakt het niet iets slechts.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 19:23:47 #181
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220922885
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:46 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dit klinkt als recht van de sterkste. Een lekkere alfamannetjes droom.

Dat iets nog niet goed gaat maakt het niet iets slechts.
Nee hoor, dat is hoe de wereld altijd heeft gefunctioneerd. Landen moeten zichzelf kunnen verdedigen. Wat is daar mis mee?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220922980
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:46 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dit klinkt als recht van de sterkste. Een lekkere alfamannetjes droom.

Dat iets nog niet goed gaat maakt het niet iets slechts.
Dat is ook gewoon de natuur.
graag verwijderen
pi_220923152
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is hoe de wereld altijd heeft gefunctioneerd. Landen moeten zichzelf kunnen verdedigen. Wat is daar mis mee?
Ieder mens heeft een set aan basisrechten. Dat afdoen als utopisch (wat je net deed) vind ik wel iets anders dan landen die zichzelf moeten kunnen verdedigen.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 19:44:41 #184
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220923274
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:37 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ieder mens heeft een set aan basisrechten. Dat afdoen als utopisch (wat je net deed) vind ik wel iets anders dan landen die zichzelf moeten kunnen verdedigen.
Nee hoor, die zijn er niet. Als jij ergens midden in de rimboe staat, wie gaat jouw je basisrechten geven? Er zijn ook genoeg landen die daar schijt aan hebben. Met 'Ja, maar ik heb recht op X of Y ..' ga je dan echt niet ver komen. De realiteit blijft dat er vanuit de natuurlijke werkelijkheid niets is waar je 'recht' op hebt.

Het is eigenlijk ook een gigantisch egoïstisch uitgangspunt, want waarom zou jij of ik zomaar recht op van alles hebben?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220923354
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, die zijn er niet. Als jij ergens midden in de rimboe staat, wie gaat jouw je basisrechten geven? Er zijn ook genoeg landen die daar schijt aan hebben. Met 'Ja, maar ik heb recht op X of Y ..' ga je dan echt niet ver komen. De realiteit blijft dat er vanuit de natuurlijke werkelijkheid niets is waar je 'recht' op hebt.

Het is eigenlijk ook een gigantisch egoïstisch uitgangspunt, want waarom zou jij of ik zomaar recht op van alles hebben?
We hebben het hier toch niet over de rimboe? We hebben het hier over samenlevingen. Dit is wel een beetje de doelpalen verzetten, vind je ook niet?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 20:59:35 #186
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220924266
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:27 schreef beefkeek het volgende:
Je mist mijn punt. Dat jij voorstander van Israël in deze oorlog bent betekent niet dat je geen mening over een andere oorlog mag hebben. Maargoed, laat maar een paar van die conflicterende meningen zien: mensen die kritiek hebben op Israël en tegelijkertijd hopen dat Rusland bommen kopt.
quote:
87s.gif Op dinsdag 18 november 2025 08:48 schreef Starhopper het volgende:
Tyfus russen.

Wanneer gaan we nou eindelijk eens Rusland bombarderen? Drones, sabotages, aanvallen, etc. Dit kan toch zo niet langer?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 22:02:50 #187
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220924799
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:50 schreef beefkeek het volgende:

[..]
We hebben het hier toch niet over de rimboe? We hebben het hier over samenlevingen. Dit is wel een beetje de doelpalen verzetten, vind je ook niet?
Rechten zouden universeel moeten zijn, waar mensen ook leven, men heeft die rechten. Dat is het idee toch? Ik geef het voorbeeld van de rimboe (of je kunt andere plekken verzinnen wat mij betreft) om aan te tonen dat die rechten slechts door de mens bedachte concepten zijn, wat een moreel nobel streven moet voorstellen.

'Recht op onderwijs' - 'We zouden moeten zorgen dat alle mensen toegang tot goed onderwijs hebben'
'Recht op gezondheidszorg' - 'We zouden ons best moeten doen mensen met ziekte of verwondingen zo mogelijk te helpen'.

Etc.

Maar ondanks deze vermeende universele rechten, zijn er vele miljoen (als niet miljarden) mensen die geen toegang tot goed onderwijs en goede gezondheidszorg hebben. Daarmee worden zulke rechten dus in de praktijk structureel geschonden en is er ook geen enkele mechanisme die deze rechten kan waarborgen. Dat is wat ik bedoel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220925723
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Rechten zouden universeel moeten zijn, waar mensen ook leven, men heeft die rechten. Dat is het idee toch? Ik geef het voorbeeld van de rimboe (of je kunt andere plekken verzinnen wat mij betreft) om aan te tonen dat die rechten slechts door de mens bedachte concepten zijn, wat een moreel nobel streven moet voorstellen.

'Recht op onderwijs' - 'We zouden moeten zorgen dat alle mensen toegang tot goed onderwijs hebben'
'Recht op gezondheidszorg' - 'We zouden ons best moeten doen mensen met ziekte of verwondingen zo mogelijk te helpen'.

Etc.

Maar ondanks deze vermeende universele rechten, zijn er vele miljoen (als niet miljarden) mensen die geen toegang tot goed onderwijs en goede gezondheidszorg hebben. Daarmee worden zulke rechten dus in de praktijk structureel geschonden en is er ook geen enkele mechanisme die deze rechten kan waarborgen. Dat is wat ik bedoel.
Nogmaals, dat de implementatie te wensen overlaat is een ander verhaal, dat maakt het hebben van mensenrechten niet iets utopisch of egoïstisch.

Alle landen die de Geneefse conventies ondertekend hebben hebben ervoor getekend zich daaraan te houden. Veel van de dingen zijn daarin geborgd. Dat de naleving van de Geneefse conventie te wensen overlaat ben ik met je eens, maar dat maakt het niet ineens iets utopisch, iets wat je gewoon naast je neer kunt leggen als het je niet bevalt.

Begrijp je dat een aantal dingen die je in dit topic en enkele andere topics over dit onderwerp nogal extremistisch overkomen? Wat je gezegd hebt:
- wat Israël ook doet, ze kunnen nooit een/de aggressor zijn want Hamas is begonnen
- Hamas en Palestijnen kun je niet los van elkaar zien
- Het recht van de sterkste geldt, als iemand zichzelf niet kan verdedigen heeft diegene gewoon “verloren”
- Mensenrechten zijn iets utopisch, wensdenken en eigenlijk ook iets egoïstisch

Heftig.
  zondag 31 mei 2026 @ 00:59:10 #189
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220925788
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:28 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nogmaals, dat de implementatie te wensen overlaat is een ander verhaal, dat maakt het hebben van mensenrechten niet iets utopisch of egoïstisch.
Het blijkt dus van wel en ik heb ook onderbouwd waarom dit zo is.
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:28 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Begrijp je dat een aantal dingen die je in dit topic en enkele andere topics over dit onderwerp nogal extremistisch overkomen? Wat je gezegd hebt:
- wat Israël ook doet, ze kunnen nooit een/de aggressor zijn want Hamas is begonnen
- Hamas en Palestijnen kun je niet los van elkaar zien
- Het recht van de sterkste geldt, als iemand zichzelf niet kan verdedigen heeft diegene gewoon “verloren”
- Mensenrechten zijn iets utopisch, wensdenken en eigenlijk ook iets egoïstisch

Heftig.
Hmm. Je tuigt hier helaas weer eens een paar stropoppen op.
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:28 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Begrijp je dat een aantal dingen die je in dit topic en enkele andere topics over dit onderwerp nogal extremistisch overkomen? Wat je gezegd hebt:
- wat Israël ook doet, ze kunnen nooit een/de aggressor zijn want Hamas is begonnen
Mijn punt was dat in nasleep van deze oorlog Israël inderdaad niet de agressor is. Dit verdraai je naar 'nooit'. Zie ook: HowardRoark in NWS / Israel pleegt genocidale daden in Gaza volgens IAGS #13
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:28 schreef beefkeek het volgende:

[..]
- Hamas en Palestijnen kun je niet los van elkaar zien
Ik heb gezegd dat grote delen van de Palestijnse samenleving Hamas steunen als het gaat om terreur en er ook nooit een vredesbeweging is geweest. Ik heb ook de vraag gesteld aan users die dit anders zien, waar volgens hen die harde scheiding die men stelt dat er is, zich zou bevinden. Daar kwam nooit concreet een antwoord op. Zie ook: HowardRoark in NWS / Israel pleegt genocidale daden in Gaza volgens IAGS #13
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:28 schreef beefkeek het volgende:

[..]
- Het recht van de sterkste geldt, als iemand zichzelf niet kan verdedigen heeft diegene gewoon “verloren”
Nee, ik stelde dat in de geschiedenis altijd het recht van de sterkte heeft geteld en ik van mening ben dat landen zich moeten kunnen verdedigen.

Daarnaast vroeg ik wat daar mis mee zou zijn, daar kwam geen concreet antwoord meer op. Zie ook: HowardRoark in NWS / Netanyahu geeft opdracht: 70% van Gaza innemen

Dat jij mijn perspectieven over deze onderwerpen verder 'heftig' vindt heb ik geen boodschap aan, mijn wereldbeeld is feitelijk en rationeel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220926869
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:59 schreef HowardRoark het volgende:


Dat jij mijn perspectieven over deze onderwerpen verder 'heftig' vindt heb ik geen boodschap aan, mijn wereldbeeld is feitelijk en rationeel.
Mahahahhaahahahahahahahahha.
Bedankt voor deze goede grap zo op de ochtend.
Lachspieren zijn weer getraind voor de dag.

Feitelijk en rationeel hahahahaahha.
Goeie.

Sorry hoor, maar je hebt qua wereldbeeld en moraal echt een gigantische plaat voor je kop.
Je negeert elke oorlogs en humanitaire misdaad. Je juicht alles wat Israël doet zelfs toe.
pi_220926875
Je moet sowieso wel een gigantische plaat voor je kop hebben als je denkt dat Israël Gaza leeg aan het vegen, Libanon aan het leegvegen is en in Syrie gebied bezet en dat alleen vanwege terroristen en dat ze dit niet illegaal zullen blijven bezetten.

Israël is stap voor stap zijn grondgebied aan het vergroten.
Ten koste van de onschuldige burger die, als hij al in leven blijft, alles verliest.

Het Westen?
Staat er bij en kijkt er naar.
Kop in het zand voor 1 van de grootste misdaden van de recentere geschiedenis.
pi_220926907
De grote vraag is wel wat we gaan doen in het Westen aan degenen die de Palestijnen, Hamas, Iran en Hezbollah steunen, op zijn Chinees aanpakken?
graag verwijderen
pi_220928523
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het blijkt dus van wel en ik heb ook onderbouwd waarom dit zo is.
Jouw onderbouwing komt neer op: "Ja het werkt niet overal perfect dus het is utopisch en wensdenken." Dat is geen onderbouwing.

quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:59 schreef HowardRoark het volgende:
Hmm. Je tuigt hier helaas weer eens een paar stropoppen op.
Ik herhaal gewoon samengevat wat jij gezegd hebt.

quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:59 schreef HowardRoark het volgende:
Mijn punt was dat in nasleep van deze oorlog Israël inderdaad niet de agressor is. Dit verdraai je naar 'nooit'. Zie ook: HowardRoark in NWS / Israel pleegt genocidale daden in Gaza volgens IAGS #13
Ik heb het idee dat er wat posts geveegd zijn. Maargoed, je hebt wel vaker genoemd dat zolang deze oorlog gaande is Israël nooit de agressor (van deze oorlog). Dat was tenslotte ook de context van onze discussie.

quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:59 schreef HowardRoark het volgende:
Ik heb gezegd dat grote delen van de Palestijnse samenleving Hamas steunen als het gaat om terreur en er ook nooit een vredesbeweging is geweest. Ik heb ook de vraag gesteld aan users die dit anders zien, waar volgens hen die harde scheiding die men stelt dat er is, zich zou bevinden. Daar kwam nooit concreet een antwoord op. Zie ook: HowardRoark in NWS / Israel pleegt genocidale daden in Gaza volgens IAGS #13
Dat is wel flauw, vind je ook niet? Ik heb je meerdere malen gevraagd of je vindt dat er onderscheid te maken valt tussen Hamas en Palestijnen. Ik heb die vraag zelf meerdere keren beantwoord, jij hebt daar zelf nooit een concreet antwoord op gegeven. Inmiddels is het duidelijk dat jij dat verschil niet ziet. Mag hoor, maar zeg dat dan gewoon.

quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:59 schreef HowardRoark het volgende:
Nee, ik stelde dat in de geschiedenis altijd het recht van de sterkte heeft geteld en ik van mening ben dat landen zich moeten kunnen verdedigen.

Daarnaast vroeg ik wat daar mis mee zou zijn, daar kwam geen concreet antwoord meer op. Zie ook: HowardRoark in NWS / Netanyahu geeft opdracht: 70% van Gaza innemen
Ik heb uitgelegd waarom ik dat anders zie - oftewel, een concreet antwoord. Als landen zichzelf moeten kunnen verdedigen en Israël heeft de hulp van de VS nodig, maakt dat Israël in jouw ogen dan zwak? Zonder de VS had Israël de aanvallen op Iran namelijk niet gestart.

quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:59 schreef HowardRoark het volgende:
Dat jij mijn perspectieven over deze onderwerpen verder 'heftig' vindt heb ik geen boodschap aan, mijn wereldbeeld is feitelijk en rationeel.
Nee hoor, jouw wereldbeeld is geradicaliseerd en extremistisch. Ik hoop dat er een moment komt dat je dat zelf ook inziet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')