abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220920108
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het idee 'kwaliteitskranten' is per definitie subjectief en wordt met name gebruikt door sommige progressieve en linkse mensen om de media die zij omarmen (Volkskrant, NRC, etc.) meer legitimiteit toe te kennen.
[..]
Die zijn er zeker wel.
De Volkskrant en NRC doen aan hoor en wederhoor, fact checking, luisteren naar experts, het kritische belichten van het onderwerp en hebben WO opgeleiden in dienst.

Als je wilt beweren dat de NRC anti wetenschappelijk is dan kan ik hier niet meer dan om lachen
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:30:15 #102
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920190
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De Volkskrant en NRC doen aan hoor en wederhoor, fact checking, luisteren naar experts, het kritische belichten van het onderwerp en hebben WO opgeleiden in dienst.
Dat zegt helemaal niets, elke krant heeft hoogopgeleiden in dienst. Dit terwijl dit voorheen met het beroep van journalist helemaal niet zo was, integendeel zelfs. Veel journalisten kwamen uit de lagere middenklasse.

Het is juist doordat veel redacties echokamers zijn geworden van hoogopgeleiden, is het met de berichtgeving ook veelal misgegaan. Alle actualiteiten worden bekekenen door een ideologische lens van denkbeelden die vaak de norm zijn in de academische wereld.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Als je wilt beweren dat de NRC anti wetenschappelijk is dan kan ik hier niet meer dan om lachen
Dit zegt niemand.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220920196
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:45 schreef Chadi het volgende:

[..]zionisten die hem letterlijk als een soort slaaf en untermensch zien.
Waar in zionisme heb je dat gezien?
I carried the fire before I knew its name.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:30:41 #104
483584 incel
they/them
pi_220920199
Jaaa Israel _O_ en nu ff doorpakken AUB dan zijn wij hier hopelijk ook van die palestina vlaggen woke zooi af
pi_220920212
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De Volkskrant en NRC doen aan hoor en wederhoor, fact checking, luisteren naar experts, het kritische belichten van het onderwerp en hebben WO opgeleiden in dienst.

_O-
Je kan niet ontkennen dat beide kranten nogal links georiënteerd zijn. Je kan hoor en wederhoor doen, naar experts luisteren, maar als die ook allemaal links georiënteerd zijn ben je nog steeds geen goede journalistiek aan het bedrijven.
pi_220920230
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik lees gewoon de kranten
Ben je bekend met het verslag van de Israëlische journalisten die hebben onderzocht dat meer dan 90% van de nieuws berichten over Israëlische oorlog in Gaza door de Westers media (BBC,CNN, etc) eenzijdig worden weergegeven? Echt nieuws volgen doe ik op Ground.News daar zie je ten minste verschillende perspectieven.
I carried the fire before I knew its name.
pi_220920235
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:08 schreef DavidAZ het volgende:
Het idee was er al lang. Elk keer dat "palestijnen" Israël aanvallen, moeten ze stukje van het land verliezen.

Zelfs de apen uit bekende experiment pakten die banaan op een gegeven moment niet meer.

Met die "palestijnen" duurt het wat langer...
Waarom staat Palestijnen tussen aanhalingstekens?
pi_220920245
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:36 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waarom staat Palestijnen tussen aanhalingstekens?
Om aan te duiden dat het een nep term is.
I carried the fire before I knew its name.
pi_220920259
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:36 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waarom staat Palestijnen tussen aanhalingstekens?
Omdat de Joden samen met de Arabieren de Palestijnen zijn, de Joden accepteerden een eigen land, de moslims niet, die plegen veel liever genocide op de Joden dan dat ze druiven telen.
graag verwijderen
pi_220920264
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:38 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Om aan te duiden dat het een nep term is.
Waarom is het een nep term? Bedoel je te zeggen dat Palestijnen niet bestaan?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:42:42 #111
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220920267
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:47 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Palestijnen wonen overal in de wereld.

Misschien dat je ze niet tegenkomt op FOK!
Lees je überhaupt?
pi_220920268
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:40 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Omdat de Joden samen met de Arabieren de Palestijnen zijn, de Joden accepteerden een eigen land, de moslims niet, die plegen veel liever genocide op de Joden dan dat ze druiven telen.
Ik dacht dat (volgens jouw woorden) iedereen die roept dat over genocide zich na moet laten kijken?
pi_220920300
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:42 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik dacht dat (volgens jouw woorden) iedereen die roept dat over genocide zich na moet laten kijken?
De Arabische Jodenhaat zal uitgeroeid dienen worden wil er kans op vrede zijn.

Niet met de kogel, wel met normaal humaan onderwijs, een Palestijnse peuter leert eerder hoe hij een Joodse vrouw moet verkrachten en vermoorden dan dat hij tot 10 kan tellen.
graag verwijderen
pi_220920334
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waarom is het een nep term? Bedoel je te zeggen dat Palestijnen niet bestaan?
Omdat het verkeerd wordt gebruikt. Het wordt gebruikt om een politieke/etnische eenheid aan te duiden. En dat is nep. De echte betekenis van de woord palestijnen heeft niets met de etnische afkomst of een natie/volk te maken. Het is een verzamelnaam voor mensen die in dat streek wonen. Zoals bijv. Kaukasiërs of Scandinaviërs. Ze bestaan wel, maar het is geen etnische of administratieve eenheid.


NB Golda Meir - Israëlische PM - was een palestijnse jood. Ze had een paspoort van de Britse Kroon waar het woord "Palestine" in stond vermeld.
I carried the fire before I knew its name.
pi_220920336
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:32 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
_O-
Je kan niet ontkennen dat beide kranten nogal links georiënteerd zijn. Je kan hoor en wederhoor doen, naar experts luisteren, maar als die ook allemaal links georiënteerd zijn ben je nog steeds geen goede journalistiek aan het bedrijven.
Wat bedoel je met links?

Tegenwoordig is alles links. Mensen halen vaak progressief en links door elkaar. Een SP dat links-conservatief is is voor sociale woningbouw, goede zorg en een goed sociaal vangnet.

De NRC en Volkskrant omarmen die punten niet. De meeste redacteuren stemmen D66, zijn pro wetenschap en verdienen 4 a 5k euro per maand
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:58:14 #116
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920339
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:50 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De Arabische Jodenhaat zal uitgeroeid dienen worden wil er kans op vrede zijn.

Niet met de kogel, wel met normaal humaan onderwijs, een Palestijnse peuter leert eerder hoe hij een Joodse vrouw moet verkrachten en vermoorden dan dat hij tot 10 kan tellen.
En dit zijn dan de mensen waar sommige Westerlingen voor in de bres springen, het blijft onbegrijpelijk om te zien. Hun volledige beeld van de Palestijnen is gebaseerd op fantasmen en intersectioneel oriëntalisme. De zogenaamd vredelievende 'nobele wilden', die als ze toch niet zo onderdrukt zouden zijn 'net zoals wij' zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220920376
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zegt helemaal niets, elke krant heeft hoogopgeleiden in dienst. Dit terwijl dit voorheen met het beroep van journalist helemaal niet zo was, integendeel zelfs. Veel journalisten kwamen uit de lagere middenklasse.

Het is juist doordat veel redacties echokamers zijn geworden van hoogopgeleiden, is het met de berichtgeving ook veelal misgegaan. Alle actualiteiten worden bekekenen door een ideologische lens van denkbeelden die vaak de norm zijn in de academische wereld.
[..]
Dit zegt niemand.
Raisa Blommestein heeft een PhD in rechtsgeleerdheid als ik het goed heb. Maar ik zie Ongehoord Nederland niet als een echo kamer maar als propaganda. Ze doen niet aan fact checking, wat toch wel kernwaarden zijn voor de journalistiek.

Overigens doen ze dat bij het AD ook niet. Je herinnert je vast nog wel dat politiek redacteur Elodie Verweij erbij zweerde dat ze de toekomstige minister-president van het kabinet Wilders had gesproken en ze dit pas corrigeerde na dreigement van een onderzoek door de rijksrecherche
pi_220920411
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En dit zijn dan de mensen waar sommige Westerlingen voor in de bres springen, het blijft onbegrijpelijk om te zien. Hun volledige beeld van de Palestijnen is gebaseerd op fantasmen en intersectioneel oriëntalisme. De zogenaamd vredelievende 'nobele wilden', die als ze toch niet zo onderdrukt zouden zijn 'net zoals wij' zijn.
De gewone mensen die het voor de Palestijnen opnemen zijn over het algemeen zwaar beschadigd en teleurgesteld in het leven en kunnen veelal amper meekomen in de maatschappij, lelijk uiterlijk ook.

En je hebt een klein groepje wereldvreemde intelligentsia die inmiddels denkt dat Jodenhaat salonfähig is geworden, "nee je bent gewoon een ordinaire Nazi en je hebt het niet eens zelf door met je achtergebleven Goebbels moraal"
graag verwijderen
pi_220920507
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:44 schreef Starhopper het volgende:
Maar er is geen sprake van genocide en verdrijving van bevolkingsgroep hoor :')
Dat klopt. Dat gaat namelijk niet samen, als je een genocide wil plegen moet je de bevolking juist daar houden waar je die kunt uitroeien, met medewerking van Egypte dat de grens potdicht houdt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 14:13:08 #120
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220920526
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat klopt. Dat gaat namelijk niet samen, als je een genocide wil plegen moet je de bevolking juist daar houden waar je die kunt uitroeien, met medewerking van Egypte dat de grens potdicht houdt.
Alsof gedwongen verplaatsing en genocide elkaar per definitie uitsluiten.
pi_220920552
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Alsof gedwongen verplaatsing en genocide elkaar per definitie uitsluiten.
Ja, juist per definitie. Waar er etnische zuivering is ontbreekt de intentie die genocide maakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220920579
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:57 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Omdat het verkeerd wordt gebruikt. Het wordt gebruikt om een politieke/etnische eenheid aan te duiden. En dat is nep. De echte betekenis van de woord palestijnen heeft niets met de etnische afkomst of een natie/volk te maken. Het is een verzamelnaam voor mensen die in dat streek wonen. Zoals bijv. Kaukasiërs of Scandinaviërs. Ze bestaan wel, maar het is geen etnische of administratieve eenheid.


NB Golda Meir - Israëlische PM - was een palestijnse jood. Ze had een paspoort van de Britse Kroon waar het woord "Palestine" in stond vermeld.
Wel een beetje flauw. Je weet prima wie ermee bedoeld worden.

Beetje als wanneer je over Nederlanders spreekt. Formeel spreek je ook over de antillen, maar het is duidelijk over wie het gaat.

Maargoed, ontkennen en dehumaniseren zijn eenvoudige methodes om ervoor te zorgen dat de impact gebagatelliseerd kan worden
pi_220920591
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja, juist per definitie. Waar er etnische zuivering is ontbreekt de intentie die genocide maakt.
https://rightsforum.org/n(...)afrika-tegen-israel/

quote:
Gedwongen verplaatsing is niet automatisch genocide, maar kan er wel onderdeel van zijn. In het internationaal recht is er sprake van genocide als een bevolkingsgroep (gedeeltelijk) wordt vernietigd, en gedwongen verplaatsing kan worden ingezet om de levensomstandigheden van die groep bewust zo zwaar te maken dat ze fysiek ten onder gaan
  zaterdag 30 mei 2026 @ 14:32:14 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220920612
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja, juist per definitie. Waar er etnische zuivering is ontbreekt de intentie die genocide maakt.
Interessant hoe je standpunt verschuift. Eerst was het argument dat genocide en verplaatsing niet samengaan. Nu is het dat etnische zuivering genocide per definitie uitsluit. Dat zijn niet dezelfde beweringen.

Bovendien is die tweede bewering geen juridische definitie. Dat etnische zuivering plaatsvindt, sluit op zichzelf niet uit dat er ook sprake kan zijn van genocidale intentie.
pi_220920633
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat klopt. Dat gaat namelijk niet samen, als je een genocide wil plegen moet je de bevolking juist daar houden waar je die kunt uitroeien, met medewerking van Egypte dat de grens potdicht houdt.
Bij een genocide evacueer je mensen niet uit de oorlogsgebied voordat je gaat aanvallen. Organiseer je geen humanitaire corridors of vluchtelingkampen voor die mensen. Schiet je niet eerst met een lege projectiel op de dak van een gebouw en geef je bewoners geen 2 uur tijd om te vertrekken. Stuur je massaal geen Sms'jes naar alle mobiele nummers in de wijk. Pleeg je geen miljoenen telefoontjes en waarschuw je mensen niet waar en wanneer IDF bezig gaat zijn. Huur je niet een arabisch sprekende press commentator in die in Zuid Libanon veel hogere vertrouwen rating heeft dan de officiële Libanese leger.

Ja, dat kan allemaal. Ergens in een parallelle realiteit. In datzelfde parallelle realiteit waar bevolking groeit tijdens een genocide en de arme zielige onschuldige mensen in concentratiekampen de buren op dagelijkse basis met raketten beschieten.

Ik heb al meerdere keren aan de pro-palestijners gezgd. Ze hebben bewijzen van de oorlogsmisdaden van Israel in Gaza? Welkom naar de rechtbank. Maar ik kan ze nu alvast zeggen, dat IDF gaat hun levend begraven onder tonnen van de bewijzen voor elk van hun aanval, in de vorm van video beelden, afgeluisterde telefoon gesprekken, data van de agenten op de grond, etc, etc, etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door DavidAZ op 30-05-2026 15:01:45 ]
I carried the fire before I knew its name.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')