abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220920108
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het idee 'kwaliteitskranten' is per definitie subjectief en wordt met name gebruikt door sommige progressieve en linkse mensen om de media die zij omarmen (Volkskrant, NRC, etc.) meer legitimiteit toe te kennen.
[..]
Die zijn er zeker wel.
De Volkskrant en NRC doen aan hoor en wederhoor, fact checking, luisteren naar experts, het kritische belichten van het onderwerp en hebben WO opgeleiden in dienst.

Als je wilt beweren dat de NRC anti wetenschappelijk is dan kan ik hier niet meer dan om lachen
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:30:15 #102
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920190
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De Volkskrant en NRC doen aan hoor en wederhoor, fact checking, luisteren naar experts, het kritische belichten van het onderwerp en hebben WO opgeleiden in dienst.
Dat zegt helemaal niets, elke krant heeft hoogopgeleiden in dienst. Dit terwijl dit voorheen met het beroep van journalist helemaal niet zo was, integendeel zelfs. Veel journalisten kwamen uit de lagere middenklasse.

Het is juist doordat veel redacties echokamers zijn geworden van hoogopgeleiden, is het met de berichtgeving ook veelal misgegaan. Alle actualiteiten worden bekekenen door een ideologische lens van denkbeelden die vaak de norm zijn in de academische wereld.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Als je wilt beweren dat de NRC anti wetenschappelijk is dan kan ik hier niet meer dan om lachen
Dit zegt niemand.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220920196
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:45 schreef Chadi het volgende:

[..]zionisten die hem letterlijk als een soort slaaf en untermensch zien.
Waar in zionisme heb je dat gezien?
I carried the fire before I knew its name.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:30:41 #104
483584 incel
they/them
pi_220920199
Jaaa Israel _O_ en nu ff doorpakken AUB dan zijn wij hier hopelijk ook van die palestina vlaggen woke zooi af
pi_220920212
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De Volkskrant en NRC doen aan hoor en wederhoor, fact checking, luisteren naar experts, het kritische belichten van het onderwerp en hebben WO opgeleiden in dienst.

_O-
Je kan niet ontkennen dat beide kranten nogal links georiënteerd zijn. Je kan hoor en wederhoor doen, naar experts luisteren, maar als die ook allemaal links georiënteerd zijn ben je nog steeds geen goede journalistiek aan het bedrijven.
pi_220920230
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik lees gewoon de kranten
Ben je bekend met het verslag van de Israëlische journalisten die hebben onderzocht dat meer dan 90% van de nieuws berichten over Israëlische oorlog in Gaza door de Westers media (BBC,CNN, etc) eenzijdig worden weergegeven? Echt nieuws volgen doe ik op Ground.News daar zie je ten minste verschillende perspectieven.
I carried the fire before I knew its name.
pi_220920235
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:08 schreef DavidAZ het volgende:
Het idee was er al lang. Elk keer dat "palestijnen" Israël aanvallen, moeten ze stukje van het land verliezen.

Zelfs de apen uit bekende experiment pakten die banaan op een gegeven moment niet meer.

Met die "palestijnen" duurt het wat langer...
Waarom staat Palestijnen tussen aanhalingstekens?
pi_220920245
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:36 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waarom staat Palestijnen tussen aanhalingstekens?
Om aan te duiden dat het een nep term is.
I carried the fire before I knew its name.
pi_220920259
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:36 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waarom staat Palestijnen tussen aanhalingstekens?
Omdat de Joden samen met de Arabieren de Palestijnen zijn, de Joden accepteerden een eigen land, de moslims niet, die plegen veel liever genocide op de Joden dan dat ze druiven telen.
graag verwijderen
pi_220920264
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:38 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Om aan te duiden dat het een nep term is.
Waarom is het een nep term? Bedoel je te zeggen dat Palestijnen niet bestaan?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:42:42 #111
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220920267
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:47 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Palestijnen wonen overal in de wereld.

Misschien dat je ze niet tegenkomt op FOK!
Lees je überhaupt?
pi_220920268
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:40 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Omdat de Joden samen met de Arabieren de Palestijnen zijn, de Joden accepteerden een eigen land, de moslims niet, die plegen veel liever genocide op de Joden dan dat ze druiven telen.
Ik dacht dat (volgens jouw woorden) iedereen die roept dat over genocide zich na moet laten kijken?
pi_220920300
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:42 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik dacht dat (volgens jouw woorden) iedereen die roept dat over genocide zich na moet laten kijken?
De Arabische Jodenhaat zal uitgeroeid dienen worden wil er kans op vrede zijn.

Niet met de kogel, wel met normaal humaan onderwijs, een Palestijnse peuter leert eerder hoe hij een Joodse vrouw moet verkrachten en vermoorden dan dat hij tot 10 kan tellen.
graag verwijderen
pi_220920334
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Waarom is het een nep term? Bedoel je te zeggen dat Palestijnen niet bestaan?
Omdat het verkeerd wordt gebruikt. Het wordt gebruikt om een politieke/etnische eenheid aan te duiden. En dat is nep. De echte betekenis van de woord palestijnen heeft niets met de etnische afkomst of een natie/volk te maken. Het is een verzamelnaam voor mensen die in dat streek wonen. Zoals bijv. Kaukasiërs of Scandinaviërs. Ze bestaan wel, maar het is geen etnische of administratieve eenheid.


NB Golda Meir - Israëlische PM - was een palestijnse jood. Ze had een paspoort van de Britse Kroon waar het woord "Palestine" in stond vermeld.
I carried the fire before I knew its name.
pi_220920336
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:32 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
_O-
Je kan niet ontkennen dat beide kranten nogal links georiënteerd zijn. Je kan hoor en wederhoor doen, naar experts luisteren, maar als die ook allemaal links georiënteerd zijn ben je nog steeds geen goede journalistiek aan het bedrijven.
Wat bedoel je met links?

Tegenwoordig is alles links. Mensen halen vaak progressief en links door elkaar. Een SP dat links-conservatief is is voor sociale woningbouw, goede zorg en een goed sociaal vangnet.

De NRC en Volkskrant omarmen die punten niet. De meeste redacteuren stemmen D66, zijn pro wetenschap en verdienen 4 a 5k euro per maand
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:58:14 #116
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920339
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:50 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De Arabische Jodenhaat zal uitgeroeid dienen worden wil er kans op vrede zijn.

Niet met de kogel, wel met normaal humaan onderwijs, een Palestijnse peuter leert eerder hoe hij een Joodse vrouw moet verkrachten en vermoorden dan dat hij tot 10 kan tellen.
En dit zijn dan de mensen waar sommige Westerlingen voor in de bres springen, het blijft onbegrijpelijk om te zien. Hun volledige beeld van de Palestijnen is gebaseerd op fantasmen en intersectioneel oriëntalisme. De zogenaamd vredelievende 'nobele wilden', die als ze toch niet zo onderdrukt zouden zijn 'net zoals wij' zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220920376
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zegt helemaal niets, elke krant heeft hoogopgeleiden in dienst. Dit terwijl dit voorheen met het beroep van journalist helemaal niet zo was, integendeel zelfs. Veel journalisten kwamen uit de lagere middenklasse.

Het is juist doordat veel redacties echokamers zijn geworden van hoogopgeleiden, is het met de berichtgeving ook veelal misgegaan. Alle actualiteiten worden bekekenen door een ideologische lens van denkbeelden die vaak de norm zijn in de academische wereld.
[..]
Dit zegt niemand.
Raisa Blommestein heeft een PhD in rechtsgeleerdheid als ik het goed heb. Maar ik zie Ongehoord Nederland niet als een echo kamer maar als propaganda. Ze doen niet aan fact checking, wat toch wel kernwaarden zijn voor de journalistiek.

Overigens doen ze dat bij het AD ook niet. Je herinnert je vast nog wel dat politiek redacteur Elodie Verweij erbij zweerde dat ze de toekomstige minister-president van het kabinet Wilders had gesproken en ze dit pas corrigeerde na dreigement van een onderzoek door de rijksrecherche
pi_220920411
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En dit zijn dan de mensen waar sommige Westerlingen voor in de bres springen, het blijft onbegrijpelijk om te zien. Hun volledige beeld van de Palestijnen is gebaseerd op fantasmen en intersectioneel oriëntalisme. De zogenaamd vredelievende 'nobele wilden', die als ze toch niet zo onderdrukt zouden zijn 'net zoals wij' zijn.
De gewone mensen die het voor de Palestijnen opnemen zijn over het algemeen zwaar beschadigd en teleurgesteld in het leven en kunnen veelal amper meekomen in de maatschappij, lelijk uiterlijk ook.

En je hebt een klein groepje wereldvreemde intelligentsia die inmiddels denkt dat Jodenhaat salonfähig is geworden, "nee je bent gewoon een ordinaire Nazi en je hebt het niet eens zelf door met je achtergebleven Goebbels moraal"
graag verwijderen
pi_220920507
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:44 schreef Starhopper het volgende:
Maar er is geen sprake van genocide en verdrijving van bevolkingsgroep hoor :')
Dat klopt. Dat gaat namelijk niet samen, als je een genocide wil plegen moet je de bevolking juist daar houden waar je die kunt uitroeien, met medewerking van Egypte dat de grens potdicht houdt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 14:13:08 #120
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220920526
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat klopt. Dat gaat namelijk niet samen, als je een genocide wil plegen moet je de bevolking juist daar houden waar je die kunt uitroeien, met medewerking van Egypte dat de grens potdicht houdt.
Alsof gedwongen verplaatsing en genocide elkaar per definitie uitsluiten.
pi_220920552
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Alsof gedwongen verplaatsing en genocide elkaar per definitie uitsluiten.
Ja, juist per definitie. Waar er etnische zuivering is ontbreekt de intentie die genocide maakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220920579
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:57 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Omdat het verkeerd wordt gebruikt. Het wordt gebruikt om een politieke/etnische eenheid aan te duiden. En dat is nep. De echte betekenis van de woord palestijnen heeft niets met de etnische afkomst of een natie/volk te maken. Het is een verzamelnaam voor mensen die in dat streek wonen. Zoals bijv. Kaukasiërs of Scandinaviërs. Ze bestaan wel, maar het is geen etnische of administratieve eenheid.


NB Golda Meir - Israëlische PM - was een palestijnse jood. Ze had een paspoort van de Britse Kroon waar het woord "Palestine" in stond vermeld.
Wel een beetje flauw. Je weet prima wie ermee bedoeld worden.

Beetje als wanneer je over Nederlanders spreekt. Formeel spreek je ook over de antillen, maar het is duidelijk over wie het gaat.

Maargoed, ontkennen en dehumaniseren zijn eenvoudige methodes om ervoor te zorgen dat de impact gebagatelliseerd kan worden
pi_220920591
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja, juist per definitie. Waar er etnische zuivering is ontbreekt de intentie die genocide maakt.
https://rightsforum.org/n(...)afrika-tegen-israel/

quote:
Gedwongen verplaatsing is niet automatisch genocide, maar kan er wel onderdeel van zijn. In het internationaal recht is er sprake van genocide als een bevolkingsgroep (gedeeltelijk) wordt vernietigd, en gedwongen verplaatsing kan worden ingezet om de levensomstandigheden van die groep bewust zo zwaar te maken dat ze fysiek ten onder gaan
  zaterdag 30 mei 2026 @ 14:32:14 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220920612
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja, juist per definitie. Waar er etnische zuivering is ontbreekt de intentie die genocide maakt.
Interessant hoe je standpunt verschuift. Eerst was het argument dat genocide en verplaatsing niet samengaan. Nu is het dat etnische zuivering genocide per definitie uitsluit. Dat zijn niet dezelfde beweringen.

Bovendien is die tweede bewering geen juridische definitie. Dat etnische zuivering plaatsvindt, sluit op zichzelf niet uit dat er ook sprake kan zijn van genocidale intentie.
pi_220920633
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat klopt. Dat gaat namelijk niet samen, als je een genocide wil plegen moet je de bevolking juist daar houden waar je die kunt uitroeien, met medewerking van Egypte dat de grens potdicht houdt.
Bij een genocide evacueer je mensen niet uit de oorlogsgebied voordat je gaat aanvallen. Organiseer je geen humanitaire corridors of vluchtelingkampen voor die mensen. Schiet je niet eerst met een lege projectiel op de dak van een gebouw en geef je bewoners geen 2 uur tijd om te vertrekken. Stuur je massaal geen Sms'jes naar alle mobiele nummers in de wijk. Pleeg je geen miljoenen telefoontjes en waarschuw je mensen niet waar en wanneer IDF bezig gaat zijn. Huur je niet een arabisch sprekende press commentator in die in Zuid Libanon veel hogere vertrouwen rating heeft dan de officiële Libanese leger.

Ja, dat kan allemaal. Ergens in een parallelle realiteit. In datzelfde parallelle realiteit waar bevolking groeit tijdens een genocide en de arme zielige onschuldige mensen in concentratiekampen de buren op dagelijkse basis met raketten beschieten.

Ik heb al meerdere keren aan de pro-palestijners gezgd. Ze hebben bewijzen van de oorlogsmisdaden van Israel in Gaza? Welkom naar de rechtbank. Maar ik kan ze nu alvast zeggen, dat IDF gaat hun levend begraven onder tonnen van de bewijzen voor elk van hun aanval, in de vorm van video beelden, afgeluisterde telefoon gesprekken, data van de agenten op de grond, etc, etc, etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door DavidAZ op 30-05-2026 15:01:45 ]
I carried the fire before I knew its name.
pi_220920641
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Hou dit soort discussies lekker op Twitter.
_O-
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 30 mei 2026 @ 14:39:49 #127
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920649
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:03 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De gewone mensen die het voor de Palestijnen opnemen zijn over het algemeen zwaar beschadigd en teleurgesteld in het leven en kunnen veelal amper meekomen in de maatschappij, lelijk uiterlijk ook.

En je hebt een klein groepje wereldvreemde intelligentsia die inmiddels denkt dat Jodenhaat salonfähig is geworden, "nee je bent gewoon een ordinaire Nazi en je hebt het niet eens zelf door met je achtergebleven Goebbels moraal"
Het valt mij vooral op dat velen de support voor de Palestijnen nooit kunnen uitleggen of rechtvaardigen via goede argumenten, alleen maar leugens, emoties of het wijzen naar bepaalde media. Je krijgt dus argumenten als:

'Israël is een koloniale staat' (leugen)
'De Palestijnen worden al 78 jaar onderdrukt' (leugen + emotie)
'Israël is een apartheid' (leugen)
'Nederland moet alle banden verbreken met Israël' (emotie)
'Als Israël gewoon de Palestijnen een staat geeft komt er vrede' (leugen)
'De Palestijnen worden onderdrukt omdat ze van kleur zijn' (leugen)

Etc.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220920665
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Wat zou dit een genocide maken dan? Een gebied innemen is geen genocide.
[..]
Dat doet Europa toch echt zelf.
[..]
En dan?
[..]
Integendeel.

Het grote verschil is natuurlijk dat veel Joden toen machteloos waren en Joodse Israëliërs zich nu eens kunnen verdedigen, dit tot grote woede van sommige Westerlingen en moslims, die helaas van slachtoffers daders maken en zich achter de meest antisemitische samenleving (de Palestijnse) sinds Nazi-Duitsland hebben geschaard, om vervolgens doodleuk te claimen dat Israël zogenaamd Nazi-Duitsland is. Bizarre gaslighting.
Dan wordt het economisch getroffen net zoals Rusland
pi_220920672
Alle Palestijnen naar Japan.

2 problemen opgelost.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 14:45:04 #130
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920676
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:42 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dan wordt het economisch getroffen net zoals Rusland
Dan zou het vanuit het hele Westen moeten gebeuren, alleen Nederland gaat dat niet bereiken.

En dit ook nog terwijl de Palestijnen de recente oorlog natuurlijk zelf zijn gestart, is dat niet een beetje krom? Een land wordt dus aangevallen, slaat hard terug en vervolgens komt er een boycott.

Eigenlijk geef je daarmee dus het signaal af: terreur werkt. Kwaadwillende partijen kunnen Israël probleemloos aanvallen, en zodra Israël wat terugdoet dan pakken we Israël aan met sancties.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220920677
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het valt mij vooral op dat velen de support voor de Palestijnen nooit kunnen uitleggen of rechtvaardigen via goede argumenten, alleen maar leugens, emoties of het wijzen naar bepaalde media. Je krijgt dus argumenten als:

'Israël is een koloniale staat' (leugen)
'De Palestijnen worden al 78 jaar onderdrukt' (leugen + emotie)
'Israël is een apartheid' (leugen)
'Nederland moet alle banden verbreken met Israël' (emotie)
'Als Israël gewoon de Palestijnen een staat geeft komt er vrede' (leugen)
'De Palestijnen worden onderdrukt omdat ze van kleur zijn' (leugen)

Etc.
Het valt mij vooral op dat kritiek op Israël steevast gelijkgesteld wordt aan steun voor Hamas of Palestijnen. Dat zijn twee verschillende dingen.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 14:47:34 #132
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920689
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:45 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het valt mij vooral op dat kritiek op Israël steevast gelijkgesteld wordt aan steun voor Hamas of Palestijnen. Dat zijn twee verschillende dingen.
Dat is toch wel opmerkelijk dan, want voor zover ik kon zien heeft het hier over steun aan Hamas. Dat het steun voor de Palestijnen betreft, natuurlijk, velen zeggen dat ook zelf. En omdat te kunnen rechtvaardigen doet men alsof Hamas en de Palestijnen eigenlijk niets met elkaar te maken hebben.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220920702
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan zou het vanuit het hele Westen moeten gebeuren, alleen Nederland gaat dat niet bereiken.

En dit ook nog terwijl de Palestijnen de recente oorlog natuurlijk zelf zijn gestart, is dat niet een beetje krom? Een land wordt dus aangevallen, slaat hard terug en vervolgens komt er een boycott.

Eigenlijk geef je daarmee dus het signaal af: terreur werkt. Kwaadwillende partijen kunnen Israël probleemloos aanvallen, en zodra Israël wat terugdoet dan pakken we Israël aan met sancties.
Wij worden het niet eens, ik vind Israel de aggressor op het moment
  zaterdag 30 mei 2026 @ 14:50:52 #134
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920707
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:49 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Wij worden het niet eens, ik vind Israel de aggressor op het moment
Dat mag je natuurlijk vinden, het is alleen feitelijk onjuist.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220920709
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:25 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Wel een beetje flauw. Je weet prima wie ermee bedoeld worden.

Beetje als wanneer je over Nederlanders spreekt. Formeel spreek je ook over de antillen, maar het is duidelijk over wie het gaat.

Maargoed, ontkennen en dehumaniseren zijn eenvoudige methodes om ervoor te zorgen dat de impact gebagatelliseerd kan worden
Natuurlijk weet ik wie ermee bedoeld wordt. Maar dat sluit niet uit dat het nep is of een verkeerd geïnterpreteerd woord waarmee veel wordt gemanipuleerd. En dat mag ook gezegd worden.
I carried the fire before I knew its name.
pi_220920717
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:47 schreef HowardRoark het volgende:
alsof Hamas en de Palestijnen eigenlijk niets met elkaar te maken hebben
Ongeveer hetzelfde verhouding als "gewone russen" en "russische leger" wat mij betreft
I carried the fire before I knew its name.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:00:15 #137
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220920772
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:47 schreef HowardRoark het volgende:
En omdat te kunnen rechtvaardigen doet men alsof Hamas en de Palestijnen eigenlijk niets met elkaar te maken hebben.
Prima en jij bent Nederlander dus dan ben jij bij deze een Partij voor de Dieren veganist.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:02:47 #138
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920789
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:53 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Ongeveer hetzelfde verhouding als "gewone russen" en "russische leger" wat mij betreft
Correct.

Maar daarover (gewone Russen) hebben velen totaal geen moeite om te generaliseren (zo zijn er op FOK! nog wel een aantal opmerkelijke posts terug te vinden over Russische burgers). Dan ineens heeft men er geen moeite mee om te generaliseren, maar zodra dat met de Palestijnen gebeurt durft men dat niet meer. En dat wekt de vraag op hoe dat komt?

En het antwoord is natuurlijk dat Russen worden gezien als 'blanke Christenen' en de Palestijnen als 'moslims van kleur'. En die laatste groep dient altijd de hand boven het hoofd te worden gehouden, zelfs al doen ze de meest vreselijke dingen.

Dat resulteert in het contrast:

'Sluit alle Russen preventief op in kampen'
'Tapijtbombardementen op Russische steden graag'

Maar tegelijkertijd:

'Zoveel onschuldige Palestijnen die zijn omgekomen, wat een schending van het oorlogsrecht dit!'
'Ik sta voor mensenrechten, Israël schendt dat iedere keer'
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220920825
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Prima en jij bent Nederlander dus dan ben jij bij deze een Partij voor de Dieren veganist.
Zou wat zijn als de Partij voor de Dieren zelfmoordaanslagen pleegde, vliegtuigen kaapte, homofielen van flats af zou trappen en machineweren leegde in vagina's, vind je niet?
graag verwijderen
pi_220920829
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 14:43 schreef littlemindy het volgende:
Alle Palestijnen naar Japan.

2 problemen opgelost.
Wat hebben Japaners jou aangedaan dat je zo'n hekel aan ze hebt ))))

Denk dat palestijnen allemaal naar Zuid Afrika moeten vertrekken. Verplicht verplaatsing als compensatie voor valse beschuldigingen in genocide. Klimaat is goed, er is vast wel een riviertje te vinden en ze mogen zelfs kiezen uit 2 oceanen in plaats van maar 1 zee.
I carried the fire before I knew its name.
pi_220920861
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:06 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Wat hebben Japaners jou aangedaan dat je zo'n hekel aan ze hebt ))))

Denk dat palestijnen allemaal naar Zuid Afrika moeten vertrekken. Verplicht verplaatsing als compensatie voor valse beschuldigingen in genocide. Klimaat is goed, er is vast wel een riviertje te vinden en ze mogen zelfs kiezen uit 2 oceanen in plaats van maar 1 zee.
Arabische Palestijnen zijn zo racistisch als de pest, geloof niet dat dit lang goed gaat met de Zoeloe's.
graag verwijderen
pi_220920885
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:06 schreef DavidAZ het volgende:

[..]

Verplicht verplaatsing als compensatie voor valse beschuldigingen in genocide. Klimaat is goed, er is vast wel een riviertje te vinden en ze mogen zelfs kiezen uit 2 oceanen in plaats van maar 1 zee.
De Palestijnen zijn slechts één laag in een veel groter geopolitiek web. Iets met wensdenken...
pi_220920897
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:12 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
De Palestijnen zijn slechts één laag in een veel groter geopolitiek web. Iets met wensdenken...
Ja, weet ik. Het probleem zit dieper. Was beetje als een grap bedoeld.

NB als er echt iets aan moet veranderen, dan moet dat vanaf de top van VN beginnen en vandaar naar beneden...
I carried the fire before I knew its name.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:16:15 #144
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920912
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:09 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Arabische Palestijnen zijn zo racistisch als de pest, geloof niet dat dit lang goed gaat met de Zoeloe's.
Correct.

Een deel van de Palestijnen heeft ook Afrikaanse roots vanwege inmengingen met slaven. In Gaza stad is er nog een wijk genaamd Al-Jalla waar naar wordt verwezen als 'Al-Abeed' (vertaling: 'de slaven') waar veel van zulke mensen wonen.

Pro-Palestijnse Westerlingen vervolgens: 'Israël is hartstikke racistisch'
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220920932
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Pro-Palestijnse Westerlingen vervolgens: 'Israël is hartstikke racistisch'
Plus Arabieren castreerden Afrikaanse slaven, iets wat Europeanen nooit hebben gedaan.
I carried the fire before I knew its name.
pi_220920936
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Maar daarover (gewone Russen) hebben velen totaal geen moeite om te generaliseren (zo zijn er op FOK! nog wel een aantal opmerkelijke posts terug te vinden over Russische burgers). Dan ineens heeft men er geen moeite mee om te generaliseren, maar zodra dat met de Palestijnen gebeurt durft men dat niet meer. En dat wekt de vraag op hoe dat komt?

En het antwoord is natuurlijk dat Russen worden gezien als 'blanke Christenen' en de Palestijnen als 'moslims van kleur'. En die laatste groep dient altijd de hand boven het hoofd te worden gehouden, zelfs al doen ze de meest vreselijke dingen.

Dat resulteert in het contrast:

'Sluit alle Russen preventief op in kampen'
'Tapijtbombardementen op Russische steden graag'

Maar tegelijkertijd:

'Zoveel onschuldige Palestijnen die zijn omgekomen, wat een schending van het oorlogsrecht dit!'
'Ik sta voor mensenrechten, Israël schendt dat iedere keer'
Je gooit steevast alles op dezelfde hoop. Een enkeling die hier zegt dat Russen wel bommen mogen koppen betekent niet dat iedereen dat zegt. Het is een beetje vervelend om het collectief te straffen wanneer het je uitkomt en op andere momenten het goed te praten.

Het zullen namelijk niet dezelfde mensen zijn die dat zeggen.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:23:29 #147
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220920968
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:06 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zou wat zijn als de Partij voor de Dieren zelfmoordaanslagen pleegde, vliegtuigen kaapte, homofielen van flats af zou trappen en machineweren leegde in vagina's, vind je niet?
Mijn punt was dat een organisatie niet hetzelfde is als een heel volk.
pi_220920972
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Maar daarover (gewone Russen) hebben velen totaal geen moeite om te generaliseren (zo zijn er op FOK! nog wel een aantal opmerkelijke posts terug te vinden over Russische burgers). Dan ineens heeft men er geen moeite mee om te generaliseren, maar zodra dat met de Palestijnen gebeurt durft men dat niet meer. En dat wekt de vraag op hoe dat komt?

En het antwoord is natuurlijk dat Russen worden gezien als 'blanke Christenen' en de Palestijnen als 'moslims van kleur'. En die laatste groep dient altijd de hand boven het hoofd te worden gehouden, zelfs al doen ze de meest vreselijke dingen.

Dat resulteert in het contrast:

'Sluit alle Russen preventief op in kampen'
'Tapijtbombardementen op Russische steden graag'

Maar tegelijkertijd:

'Zoveel onschuldige Palestijnen die zijn omgekomen, wat een schending van het oorlogsrecht dit!'
'Ik sta voor mensenrechten, Israël schendt dat iedere keer'
Als het over Israël gaat, schakelt normale logica bij deze mensen op een of andere manier uit. Waar elke andere land recht op heeft, mag Israël in eens niet. Ik kan het zelf niet uitleggen, maar ik denk ook niet dat er ergens iets rationeels in zit.
I carried the fire before I knew its name.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:24:05 #149
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920973
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:19 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Plus Arabieren castreerden Afrikaanse slaven, iets wat Europeanen nooit hebben gedaan.
Correct.

Eunuchen waren dat. Maar allemaal niet belangrijk volgens sommige Westerlingen, die reduceren de geschiedenis van de slavernij immers tot de Transatlantische slavenhandel, that's it.

Blanken die Afrikanen tot slaaf maakten, dat is alles. Zodat men zich lekker slecht over de eigen geschiedenis kan voelen, zichzelf cultureel een schuldgevoelen kan aanpraat en vervolgens deugen als boetedoening. Het heeft een religieus element.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:19 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Je gooit steevast alles op dezelfde hoop. Een enkeling die hier zegt dat Russen wel bommen mogen koppen betekent niet dat iedereen dat zegt. Het is een beetje vervelend om het collectief te straffen wanneer het je uitkomt en op andere momenten het goed te praten.

Het zullen namelijk niet dezelfde mensen zijn die dat zeggen.
Ik zeg dan ook niet dat iedereen dit zou hebben gezegd, maar zulke posts hebben zeker de revue gepasseerd (sommigen staan er ook nog). Mensen mogen dat natuurlijk vinden, maar ga dan in een andere oorlog ook niet doen alsof je het zo nauw neemt met mensenrechten of het internationale recht.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:25:33 #150
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220920984
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:24 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Als het over Israël gaat, schakelt normale logica bij deze mensen op een of andere manier uit. Waar elke andere land recht op heeft, mag Israël in eens niet. Ik kan het zelf niet uitleggen, maar ik denk ook niet dat er ergens iets rationeels in zit.
Correct.

Het bijzondere is dat mensen het zelf meestal ook niet kunnen uitleggen. Ik heb het ontzettend vaak gevraagd en er komt of een drogreden, of een leugen of mensen negeren de vraag gewoon.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220921004
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Mijn punt was dat een organisatie niet hetzelfde is als een heel volk.
Mijn punt is dat je de Partij voor de Dieren niet helemaal kunt vergelijken met een staatsterreurrorganisatie.
graag verwijderen
pi_220921009
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Eunuchen waren dat. Maar allemaal niet belangrijk volgens sommige Westerlingen, die reduceren de geschiedenis van de slavernij immers tot de Transatlantische slavenhandel, that's it.

Blanken die Afrikanen tot slaaf maakten, dat is alles. Zodat men zich lekker slecht over de eigen geschiedenis kan voelen, zichzelf cultureel een schuldgevoelen kan aanpraat en vervolgens deugen als boetedoening. Het heeft een religieus element.
[..]
Ik zeg dan ook niet dat iedereen dit zou hebben gezegd, maar zulke posts hebben zeker de revue gepasseerd (sommigen staan er ook nog). Mensen mogen dat natuurlijk vinden, maar ga dan in een andere oorlog ook niet doen alsof je het zo nauw neemt met mensenrechten of het internationale recht.
Je mist mijn punt. Dat jij voorstander van Israël in deze oorlog bent betekent niet dat je geen mening over een andere oorlog mag hebben. Maargoed, laat maar een paar van die conflicterende meningen zien: mensen die kritiek hebben op Israël en tegelijkertijd hopen dat Rusland bommen kopt.
pi_220921042
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Mijn punt was dat een organisatie niet hetzelfde is als een heel volk.
In Iran enkele maanden geleden zagen we honderd duizenden op straat tegen de regering. Ze werden ter plekke doodgeschoten, en toch we zagen ze wel. Dus ik kan begrijpen wanneer Iraniërs van de Iraanse overheid gescheiden worden. Maar dat zien we toch niet in Rusland of in Gaza. In Gaza juist andersom, we zagen duizenden mensen die afslachting van de joden op 7 oktober 2023 op de straten van Gaza vieren.

[ Bericht 0% gewijzigd door DavidAZ op 30-05-2026 15:52:33 ]
I carried the fire before I knew its name.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:36:28 #154
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220921069
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:27 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Mijn punt is dat je de Partij voor de Dieren niet helemaal kunt vergelijken met een staatsterreurrorganisatie.
Ben je nou expres dom aan het doen? Niemand vergelijkt de Partij voor de Dieren met Hamas. Het ging over de idiote bewering dat Hamas hetzelfde is als alle Palestijnen.

Het was een voorbeeld dat ging over dat PvdD niet hetzelfde is als alle Nederlanders. Net zoals Hamas niet hetzelfde is als alle Palestijnen.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:37:46 #155
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220921072
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:32 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
In Iran enkele maanden geleden zagen we honderd duizenden op straat tegen de regering. Ze werden ter plekke doodgeschoten, en toch we zagen ze wel. Dus ik kan begrijpen wanneer Iraniërs van de Iraanse overheid gescheiden worden gezien. Maar dat zien we toch niet in Rusland of in Gaza. In Gaza juist andersom, we zagen duizenden mensen die afslachting van de joden op 7 oktober 2023 op de straten van Gaza vieren.
Enkele duizenden op een bevolking van 2,5 miljoen :')
pi_220921077
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Als je hier dan 70% vanaf haalt, dan moeten daar dus 2 miljoen mensen wonen, als ik het goed begrijp?
En dan is de bevolking daar nog groeiende ook.. je zou van die joden met hun ervaring juist verwachten dat ze wat beter waren in genocides.
pi_220921080
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:57 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Omdat het verkeerd wordt gebruikt. Het wordt gebruikt om een politieke/etnische eenheid aan te duiden. En dat is nep. De echte betekenis van de woord palestijnen heeft niets met de etnische afkomst of een natie/volk te maken. Het is een verzamelnaam voor mensen die in dat streek wonen. Zoals bijv. Kaukasiërs of Scandinaviërs. Ze bestaan wel, maar het is geen etnische of administratieve eenheid.


NB Golda Meir - Israëlische PM - was een palestijnse jood. Ze had een paspoort van de Britse Kroon waar het woord "Palestine" in stond vermeld.
Zoals israeliers... Kuch..
pi_220921084
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Eunuchen waren dat. Maar allemaal niet belangrijk volgens sommige Westerlingen, die reduceren de geschiedenis van de slavernij immers tot de Transatlantische slavenhandel, that's it.

Blanken die Afrikanen tot slaaf maakten, dat is alles. Zodat men zich lekker slecht over de eigen geschiedenis kan voelen, zichzelf cultureel een schuldgevoelen kan aanpraat en vervolgens deugen als boetedoening. Het heeft een religieus element.
Ja, dat is zeker iets psychisch. Je zelf als een victim voorstellen om vervolgens privilegies opeisen. Vaak is dat een teken van zeefwaardigheidscomplex. Ten minste dat lijkt me het meest logische uitleg van zo'n gedrag. En de blanke mensen die zogenaamd medelijden met die zeikerds hebben, die hebben gewoon geen voldoende levenservaring in mn ogen. Want dat is wat men noemt "Het zetten op het verkeerde paard".
I carried the fire before I knew its name.
pi_220921088
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ben je nou expres dom aan het doen? Niemand vergelijkt de Partij voor de Dieren met Hamas. Het ging over de idiote bewering dat Hamas hetzelfde is als alle Palestijnen.

Het was een voorbeeld dat ging over dat PvdD niet hetzelfde is als alle Nederlanders. Net zoals Hamas niet hetzelfde is als alle Palestijnen.
Zucht...

Hamas (een terroristische organisatie) zit tot in de kleinste haarvaten van de maatschappij waartoe de Gazaanse Palestijnen behoren.

Dat kun je in geen duizend jaar vergelijken met een politiek randpartijtje, of welke politieke partij dan ook in Nederland, de enige die in me opkomt is jawel, hoe toevallig, de Socialistische Arbeiderspartij in Duitsland in vervlogen tijden.
graag verwijderen
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:44:53 #160
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220921095
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zucht...

Hamas (een terroristische organisatie) zit tot in de kleinste haarvaten van de maatschappij waartoe de Gazaanse Palestijnen behoren.

Dat kun je in geen duizend jaar vergelijken met een politiek randpartijtje, of welke politieke partij dan ook in Nederland, de enige die in me opkomt is jawel, hoe toevallig, de Socialistische Arbeiderspartij in Duitsland in vervlogen tijden.
Je snapt mijn punt niet. Ik ga verder ook geen moeite doen want je wil het na mijn uitleg nog steeds niet gebruiken.
pi_220921099
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Je snapt mijn punt niet. Ik ga verder ook geen moeite doen want je wil het na mijn uitleg nog steeds niet gebruiken.
Ik snap je punt wel maar je gaat voorbij aan het feit dat er erg weinig onschuldige Gazaanse Palestijnen zijn.

En als je het beste voorhebt met de Palestijnen dan die je te juichen voor het IDF in plaats van Hamas.
graag verwijderen
pi_220921108
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:40 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zoals israeliers... Kuch..
Nee. Er zit verschil tussen "Scandinaviër" en "Finn". Tussen "Kaukasiër" en "Armeen". Tussen "Europeaan" en 'Nederlander".
I carried the fire before I knew its name.
pi_220921137
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Enkele duizenden op een bevolking van 2,5 miljoen :')
En wat volgens jou deed de rest van die 2,5M?
I carried the fire before I knew its name.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:54:16 #164
117098 Hathor
Effe niet
pi_220921168
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:32 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
In Iran enkele maanden geleden zagen we honderd duizenden op straat tegen de regering. Ze werden ter plekke doodgeschoten, en toch we zagen ze wel. Dus ik kan begrijpen wanneer Iraniërs van de Iraanse overheid gescheiden worden gezien. Maar dat zien we toch niet in Rusland of in Gaza. In Gaza juist andersom, we zagen duizenden mensen die afslachting van de joden op 7 oktober 2023 op de straten van Gaza vieren.
En precies daarom gun ik de Palestijnen alles wat ze nu overkomt van ganser harte. Er bestaat domweg niet zoiets als "onschuldige Palestijnen'.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220921170
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:48 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Nee. Er zit verschil tussen "Scandinaviër" en "Finn". Tussen "Kaukasiër" en "Armeen". Tussen "Europeaan" en 'Nederlander".
Zoals Nederlander, Fries of Limburger?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:54:29 #166
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220921171
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:27 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Je mist mijn punt. Dat jij voorstander van Israël in deze oorlog bent betekent niet dat je geen mening over een andere oorlog mag hebben. Maargoed, laat maar een paar van die conflicterende meningen zien: mensen die kritiek hebben op Israël en tegelijkertijd hopen dat Rusland bommen kopt.
Dat heb ik recent nog gedaan, die posts werden verwijderd en genote.

Ik heb ook nergens gezegd dat het niet zo mogen, maar het is natuurlijk hypocriet. Als je stelt het nauw te nemen met mensenrechten en het internationale recht kun je dat niet selectief toepassen. Daarom vind ik per definitie beide concepten nogal vaag, utopisch en nog belangrijker: niet te handhaven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:59:05 #167
117098 Hathor
Effe niet
pi_220921218
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Enkele duizenden op een bevolking van 2,5 miljoen :')
En dan gaan we het niet eens hebben over die honderdduizenden die het hier in Europa hebben lopen vieren. Net zoals ik de beelden van de Utrechtse Kanaalstraat nog vers op mijn netvlies heb staan, al die juichende moslims voor hun moskee toen het nieuws van de gevallen Twin Towers naar buiten kwam.

Ziekelijke ideologie met een barbaarse psychopatische aanhang.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220921222
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heb ik recent nog gedaan, die posts werden verwijderd en genote.

Ik heb ook nergens gezegd dat het niet zo mogen, maar het is natuurlijk hypocriet. Als je stelt het nauw te nemen met mensenrechten en het internationale recht kun je dat niet selectief toepassen. Daarom vind ik per definitie beide concepten nogal vaag, utopisch en nog belangrijker: niet te handhaven.
Wat is niet te handhaven? En wat bedoel je met utopisch..
  zaterdag 30 mei 2026 @ 16:02:05 #169
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220921249
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Enkele duizenden op een bevolking van 2,5 miljoen :')
75% van de mensen steunden de aanslagen. Sterker nog, er zijn Israëlische burgers ontvoerd door Palestijnen en geen enkele gijzelaar heeft hulp gehad van Palestijnen. De Palestijnse samenleving heeft ook nog nooit een vredesbeweging gekend, die is er nooit geweest. Dat zegt natuurlijk genoeg.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220921411
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ahhh leuk een bewerkt plaatje van propaganda kanaal Twitter.
Bron: Nederlands Dagblad

https://www.nd.nl/geloof/(...)-stop-het#closemodal

Maar dat zal je waarschijnlijk afdoen met 'ja maar dat is een christelijke krant' :')
pi_220921481
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heb ik recent nog gedaan, die posts werden verwijderd en genote.

Ik heb ook nergens gezegd dat het niet zo mogen, maar het is natuurlijk hypocriet. Als je stelt het nauw te nemen met mensenrechten en het internationale recht kun je dat niet selectief toepassen. Daarom vind ik per definitie beide concepten nogal vaag, utopisch en nog belangrijker: niet te handhaven.
Goede manier om maar geen bewijs te hoeven geven.

Het is alleen hypocriet wanneer dezelfde mensen in de ene oorlog positief zijn over slachtoffers en in de andere er schande van spreken. Jij bent niet verantwoordelijk voor wat ik zeg, en ik niet wat jij zegt. Dus tenzij je tegen iemand spreekt die selectief is over mensenrechten is je argument irrelevant, aangezien degene met wie je discussieert dat niet gezegd heeft.

Mensenrechten vaag en utopisch noemen is wel van een niveautje hoor.
pi_220921497
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
75% van de mensen steunden de aanslagen. Sterker nog, er zijn Israëlische burgers ontvoerd door Palestijnen en geen enkele gijzelaar heeft hulp gehad van Palestijnen. De Palestijnse samenleving heeft ook nog nooit een vredesbeweging gekend, die is er nooit geweest. Dat zegt natuurlijk genoeg.
Denk dat je er moeilijk een percentage op kan plakken, in een dictatuur kun je geen vrije peilingen houden.

Overigens waren er in 2025 nog demonstraties tegen Hamas, waarbij de mensen wisten dat ze mogelijk erg zware repercussies zouden krijgen.

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 30-05-2026 16:52:09 ]
  zaterdag 30 mei 2026 @ 16:57:18 #173
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220921556
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Goede manier om maar geen bewijs te hoeven geven.

Het is alleen hypocriet wanneer dezelfde mensen in de ene oorlog positief zijn over slachtoffers en in de andere er schande van spreken. Jij bent niet verantwoordelijk voor wat ik zeg, en ik niet wat jij zegt. Dus tenzij je tegen iemand spreekt die selectief is over mensenrechten is je argument irrelevant, aangezien degene met wie je discussieert dat niet gezegd heeft.

Mensenrechten vaag en utopisch noemen is wel van een niveautje hoor.
Het heeft niets met hypocrisie te maken, ik heb dit recent immers gedaan, maar wel met het feit dat dit gedoe gaat opleveren met de FOK! crew omdat die dat niet willen hebben.

En mensenrechten zijn vaag en utopisch. Het zijn niets meer dan streven waarvan Westerse mensen vinden dat iedereen een leven zou moeten hebben in lijn met deze streven, de realiteit is echter dat grote delen van de wereld dit gewoon niet hebben.

Je kunt niet zomaar dingen gaan verzinnen waar sommigen vinden dat mensen zouden moeten hebben, je kunt wel stellen dat mensen recht hebben op gezondheidszorg of een huis, maar als jij ergens midden in de rimboe leeft, dan heb je dat gewoon niet. Dat is de harde realiteit van de natuurlijke werkelijkheid. Dat maakt het concept van mensenrechten nogal utopisch.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220921610
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het heeft niets met hypocrisie te maken, ik heb dit recent immers gedaan, maar wel met het feit dat dit gedoe gaat opleveren met de FOK! crew omdat die dat niet willen hebben.

En mensenrechten zijn vaag en utopisch. Het zijn niets meer dan streven waarvan Westerse mensen vinden dat iedereen een leven zou moeten hebben in lijn met deze streven, de realiteit is echter dat grote delen van de wereld dit gewoon niet hebben.

Je kunt niet zomaar dingen gaan verzinnen waar sommigen vinden dat mensen zouden moeten hebben, je kunt wel stellen dat mensen recht hebben op gezondheidszorg of een huis, maar als jij ergens midden in de rimboe leeft, dan heb je dat gewoon niet. Dat is de harde realiteit van de natuurlijke werkelijkheid. Dat maakt het concept van mensenrechten nogal utopisch.
Dus het EVRM en de Geneefse conventie zijn volgens jou utopisch?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 17:33:30 #175
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220921703
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:35 schreef Hathor het volgende:
Gaat een gezellige boel worden in Europa als er straks daadwerkelijk 2 miljoen Palestijnen deze kant op komen. Mocht je een joodse achtergrond hebben zou ik alvast beginnen mijn koffers te pakken en vertrekken nu het nog kan.
Die kunnen dan mooi naar Gaza.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 17:36:36 #176
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220921733
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:07 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dus het EVRM en de Geneefse conventie zijn volgens jou utopisch?
Geneefse Conventies zeker, die worden structureel geschonden door zoveel landen, ook Westerse landen trouwens. EVRM is al wat meer afgebakend, maar in principe zou dit ook van toepassing zijn op landen zoals Turkije, Servië, Armenië en Georgië, nou daar gaat nog wel eens wat fout zullen we maar zeggen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220921783
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Geneefse Conventies zeker, die worden structureel geschonden door zoveel landen, ook Westerse landen trouwens. EVRM is al wat meer afgebakend, maar in principe zou dit ook van toepassing zijn op landen zoals Turkije, Servië, Armenië en Georgië, nou daar gaat nog wel eens wat fout zullen we maar zeggen.
Dat er dingen fout gaan maakt het toch niet utopisch? Dat betekent dat er meer aan gewerkt moet worden of strengere gevolgen aan niet naleven moeten komen. Moeilijk handhaven maakt het niet ineens iets slechts of utopisch.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 17:44:38 #178
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220921830
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:39 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dat er dingen fout gaan maakt het toch niet utopisch? Dat betekent dat er meer aan gewerkt moet worden of strengere gevolgen aan niet naleven moeten komen. Moeilijk handhaven maakt het niet ineens iets slechts of utopisch.
De wetten zijn utopisch omdat het een ideaalbeeld naleeft dat simpelweg niet te handhaven valt. In nationaal opzicht kun je prima een rechtstaat hanteren, daarbuiten wordt dit al veel lastiger, laat staan op globaal niveau.

Waarom is deze realiteit zo lastig te accepteren voor sommigen? Waar komt die angst vandaan voor een wereld zonder al die soort niet te handhaven regeltjes? Een wereld die er dus eigenlijk in de praktijk al is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220922373
Landen met militair overwicht hebben lak aan regels, wetten en mensenrechten; voor hen zijn dat soort principes niet meer dan decor. Ze gedragen zich alsof ze onaantastbaar zijn en dat blijven ze doen tot hun macht instort. Pas dán ontdekken ze opeens weer hoe handig diezelfde wetten zijn.

De mensen die nu triomfantelijk staan te schreeuwen, zijn straks de eersten die smeken om internationale regels zodra de geopolitiek een shift maakt. De wereld draait...
pi_220922464
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 17:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De wetten zijn utopisch omdat het een ideaalbeeld naleeft dat simpelweg niet te handhaven valt. In nationaal opzicht kun je prima een rechtstaat hanteren, daarbuiten wordt dit al veel lastiger, laat staan op globaal niveau.

Waarom is deze realiteit zo lastig te accepteren voor sommigen? Waar komt die angst vandaan voor een wereld zonder al die soort niet te handhaven regeltjes? Een wereld die er dus eigenlijk in de praktijk al is.
Dit klinkt als recht van de sterkste. Een lekkere alfamannetjes droom.

Dat iets nog niet goed gaat maakt het niet iets slechts.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 19:23:47 #181
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220922885
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:46 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dit klinkt als recht van de sterkste. Een lekkere alfamannetjes droom.

Dat iets nog niet goed gaat maakt het niet iets slechts.
Nee hoor, dat is hoe de wereld altijd heeft gefunctioneerd. Landen moeten zichzelf kunnen verdedigen. Wat is daar mis mee?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220922980
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:46 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dit klinkt als recht van de sterkste. Een lekkere alfamannetjes droom.

Dat iets nog niet goed gaat maakt het niet iets slechts.
Dat is ook gewoon de natuur.
graag verwijderen
pi_220923152
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is hoe de wereld altijd heeft gefunctioneerd. Landen moeten zichzelf kunnen verdedigen. Wat is daar mis mee?
Ieder mens heeft een set aan basisrechten. Dat afdoen als utopisch (wat je net deed) vind ik wel iets anders dan landen die zichzelf moeten kunnen verdedigen.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 19:44:41 #184
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220923274
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:37 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ieder mens heeft een set aan basisrechten. Dat afdoen als utopisch (wat je net deed) vind ik wel iets anders dan landen die zichzelf moeten kunnen verdedigen.
Nee hoor, die zijn er niet. Als jij ergens midden in de rimboe staat, wie gaat jouw je basisrechten geven? Er zijn ook genoeg landen die daar schijt aan hebben. Met 'Ja, maar ik heb recht op X of Y ..' ga je dan echt niet ver komen. De realiteit blijft dat er vanuit de natuurlijke werkelijkheid niets is waar je 'recht' op hebt.

Het is eigenlijk ook een gigantisch egoïstisch uitgangspunt, want waarom zou jij of ik zomaar recht op van alles hebben?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220923354
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, die zijn er niet. Als jij ergens midden in de rimboe staat, wie gaat jouw je basisrechten geven? Er zijn ook genoeg landen die daar schijt aan hebben. Met 'Ja, maar ik heb recht op X of Y ..' ga je dan echt niet ver komen. De realiteit blijft dat er vanuit de natuurlijke werkelijkheid niets is waar je 'recht' op hebt.

Het is eigenlijk ook een gigantisch egoïstisch uitgangspunt, want waarom zou jij of ik zomaar recht op van alles hebben?
We hebben het hier toch niet over de rimboe? We hebben het hier over samenlevingen. Dit is wel een beetje de doelpalen verzetten, vind je ook niet?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 20:59:35 #186
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220924266
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:27 schreef beefkeek het volgende:
Je mist mijn punt. Dat jij voorstander van Israël in deze oorlog bent betekent niet dat je geen mening over een andere oorlog mag hebben. Maargoed, laat maar een paar van die conflicterende meningen zien: mensen die kritiek hebben op Israël en tegelijkertijd hopen dat Rusland bommen kopt.
quote:
87s.gif Op dinsdag 18 november 2025 08:48 schreef Starhopper het volgende:
Tyfus russen.

Wanneer gaan we nou eindelijk eens Rusland bombarderen? Drones, sabotages, aanvallen, etc. Dit kan toch zo niet langer?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 22:02:50 #187
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220924799
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 19:50 schreef beefkeek het volgende:

[..]
We hebben het hier toch niet over de rimboe? We hebben het hier over samenlevingen. Dit is wel een beetje de doelpalen verzetten, vind je ook niet?
Rechten zouden universeel moeten zijn, waar mensen ook leven, men heeft die rechten. Dat is het idee toch? Ik geef het voorbeeld van de rimboe (of je kunt andere plekken verzinnen wat mij betreft) om aan te tonen dat die rechten slechts door de mens bedachte concepten zijn, wat een moreel nobel streven moet voorstellen.

'Recht op onderwijs' - 'We zouden moeten zorgen dat alle mensen toegang tot goed onderwijs hebben'
'Recht op gezondheidszorg' - 'We zouden ons best moeten doen mensen met ziekte of verwondingen zo mogelijk te helpen'.

Etc.

Maar ondanks deze vermeende universele rechten, zijn er vele miljoen (als niet miljarden) mensen die geen toegang tot goed onderwijs en goede gezondheidszorg hebben. Daarmee worden zulke rechten dus in de praktijk structureel geschonden en is er ook geen enkele mechanisme die deze rechten kan waarborgen. Dat is wat ik bedoel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220925723
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Rechten zouden universeel moeten zijn, waar mensen ook leven, men heeft die rechten. Dat is het idee toch? Ik geef het voorbeeld van de rimboe (of je kunt andere plekken verzinnen wat mij betreft) om aan te tonen dat die rechten slechts door de mens bedachte concepten zijn, wat een moreel nobel streven moet voorstellen.

'Recht op onderwijs' - 'We zouden moeten zorgen dat alle mensen toegang tot goed onderwijs hebben'
'Recht op gezondheidszorg' - 'We zouden ons best moeten doen mensen met ziekte of verwondingen zo mogelijk te helpen'.

Etc.

Maar ondanks deze vermeende universele rechten, zijn er vele miljoen (als niet miljarden) mensen die geen toegang tot goed onderwijs en goede gezondheidszorg hebben. Daarmee worden zulke rechten dus in de praktijk structureel geschonden en is er ook geen enkele mechanisme die deze rechten kan waarborgen. Dat is wat ik bedoel.
Nogmaals, dat de implementatie te wensen overlaat is een ander verhaal, dat maakt het hebben van mensenrechten niet iets utopisch of egoïstisch.

Alle landen die de Geneefse conventies ondertekend hebben hebben ervoor getekend zich daaraan te houden. Veel van de dingen zijn daarin geborgd. Dat de naleving van de Geneefse conventie te wensen overlaat ben ik met je eens, maar dat maakt het niet ineens iets utopisch, iets wat je gewoon naast je neer kunt leggen als het je niet bevalt.

Begrijp je dat een aantal dingen die je in dit topic en enkele andere topics over dit onderwerp nogal extremistisch overkomen? Wat je gezegd hebt:
- wat Israël ook doet, ze kunnen nooit een/de aggressor zijn want Hamas is begonnen
- Hamas en Palestijnen kun je niet los van elkaar zien
- Het recht van de sterkste geldt, als iemand zichzelf niet kan verdedigen heeft diegene gewoon “verloren”
- Mensenrechten zijn iets utopisch, wensdenken en eigenlijk ook iets egoïstisch

Heftig.
  zondag 31 mei 2026 @ 00:59:10 #189
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220925788
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:28 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Nogmaals, dat de implementatie te wensen overlaat is een ander verhaal, dat maakt het hebben van mensenrechten niet iets utopisch of egoïstisch.
Het blijkt dus van wel en ik heb ook onderbouwd waarom dit zo is.
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:28 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Begrijp je dat een aantal dingen die je in dit topic en enkele andere topics over dit onderwerp nogal extremistisch overkomen? Wat je gezegd hebt:
- wat Israël ook doet, ze kunnen nooit een/de aggressor zijn want Hamas is begonnen
- Hamas en Palestijnen kun je niet los van elkaar zien
- Het recht van de sterkste geldt, als iemand zichzelf niet kan verdedigen heeft diegene gewoon “verloren”
- Mensenrechten zijn iets utopisch, wensdenken en eigenlijk ook iets egoïstisch

Heftig.
Hmm. Je tuigt hier helaas weer eens een paar stropoppen op.
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:28 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Begrijp je dat een aantal dingen die je in dit topic en enkele andere topics over dit onderwerp nogal extremistisch overkomen? Wat je gezegd hebt:
- wat Israël ook doet, ze kunnen nooit een/de aggressor zijn want Hamas is begonnen
Mijn punt was dat in nasleep van deze oorlog Israël inderdaad niet de agressor is. Dit verdraai je naar 'nooit'. Zie ook: HowardRoark in NWS / Israel pleegt genocidale daden in Gaza volgens IAGS #13
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:28 schreef beefkeek het volgende:

[..]
- Hamas en Palestijnen kun je niet los van elkaar zien
Ik heb gezegd dat grote delen van de Palestijnse samenleving Hamas steunen als het gaat om terreur en er ook nooit een vredesbeweging is geweest. Ik heb ook de vraag gesteld aan users die dit anders zien, waar volgens hen die harde scheiding die men stelt dat er is, zich zou bevinden. Daar kwam nooit concreet een antwoord op. Zie ook: HowardRoark in NWS / Israel pleegt genocidale daden in Gaza volgens IAGS #13
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:28 schreef beefkeek het volgende:

[..]
- Het recht van de sterkste geldt, als iemand zichzelf niet kan verdedigen heeft diegene gewoon “verloren”
Nee, ik stelde dat in de geschiedenis altijd het recht van de sterkte heeft geteld en ik van mening ben dat landen zich moeten kunnen verdedigen.

Daarnaast vroeg ik wat daar mis mee zou zijn, daar kwam geen concreet antwoord meer op. Zie ook: HowardRoark in NWS / Netanyahu geeft opdracht: 70% van Gaza innemen

Dat jij mijn perspectieven over deze onderwerpen verder 'heftig' vindt heb ik geen boodschap aan, mijn wereldbeeld is feitelijk en rationeel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220926869
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:59 schreef HowardRoark het volgende:


Dat jij mijn perspectieven over deze onderwerpen verder 'heftig' vindt heb ik geen boodschap aan, mijn wereldbeeld is feitelijk en rationeel.
Mahahahhaahahahahahahahahha.
Bedankt voor deze goede grap zo op de ochtend.
Lachspieren zijn weer getraind voor de dag.

Feitelijk en rationeel hahahahaahha.
Goeie.

Sorry hoor, maar je hebt qua wereldbeeld en moraal echt een gigantische plaat voor je kop.
Je negeert elke oorlogs en humanitaire misdaad. Je juicht alles wat Israël doet zelfs toe.
pi_220926875
Je moet sowieso wel een gigantische plaat voor je kop hebben als je denkt dat Israël Gaza leeg aan het vegen, Libanon aan het leegvegen is en in Syrie gebied bezet en dat alleen vanwege terroristen en dat ze dit niet illegaal zullen blijven bezetten.

Israël is stap voor stap zijn grondgebied aan het vergroten.
Ten koste van de onschuldige burger die, als hij al in leven blijft, alles verliest.

Het Westen?
Staat er bij en kijkt er naar.
Kop in het zand voor 1 van de grootste misdaden van de recentere geschiedenis.
pi_220926907
De grote vraag is wel wat we gaan doen in het Westen aan degenen die de Palestijnen, Hamas, Iran en Hezbollah steunen, op zijn Chinees aanpakken?
graag verwijderen
pi_220928523
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het blijkt dus van wel en ik heb ook onderbouwd waarom dit zo is.
Jouw onderbouwing komt neer op: "Ja het werkt niet overal perfect dus het is utopisch en wensdenken." Dat is geen onderbouwing.

quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:59 schreef HowardRoark het volgende:
Hmm. Je tuigt hier helaas weer eens een paar stropoppen op.
Ik herhaal gewoon samengevat wat jij gezegd hebt.

quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:59 schreef HowardRoark het volgende:
Mijn punt was dat in nasleep van deze oorlog Israël inderdaad niet de agressor is. Dit verdraai je naar 'nooit'. Zie ook: HowardRoark in NWS / Israel pleegt genocidale daden in Gaza volgens IAGS #13
Ik heb het idee dat er wat posts geveegd zijn. Maargoed, je hebt wel vaker genoemd dat zolang deze oorlog gaande is Israël nooit de agressor (van deze oorlog). Dat was tenslotte ook de context van onze discussie.

quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:59 schreef HowardRoark het volgende:
Ik heb gezegd dat grote delen van de Palestijnse samenleving Hamas steunen als het gaat om terreur en er ook nooit een vredesbeweging is geweest. Ik heb ook de vraag gesteld aan users die dit anders zien, waar volgens hen die harde scheiding die men stelt dat er is, zich zou bevinden. Daar kwam nooit concreet een antwoord op. Zie ook: HowardRoark in NWS / Israel pleegt genocidale daden in Gaza volgens IAGS #13
Dat is wel flauw, vind je ook niet? Ik heb je meerdere malen gevraagd of je vindt dat er onderscheid te maken valt tussen Hamas en Palestijnen. Ik heb die vraag zelf meerdere keren beantwoord, jij hebt daar zelf nooit een concreet antwoord op gegeven. Inmiddels is het duidelijk dat jij dat verschil niet ziet. Mag hoor, maar zeg dat dan gewoon.

quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:59 schreef HowardRoark het volgende:
Nee, ik stelde dat in de geschiedenis altijd het recht van de sterkte heeft geteld en ik van mening ben dat landen zich moeten kunnen verdedigen.

Daarnaast vroeg ik wat daar mis mee zou zijn, daar kwam geen concreet antwoord meer op. Zie ook: HowardRoark in NWS / Netanyahu geeft opdracht: 70% van Gaza innemen
Ik heb uitgelegd waarom ik dat anders zie - oftewel, een concreet antwoord. Als landen zichzelf moeten kunnen verdedigen en Israël heeft de hulp van de VS nodig, maakt dat Israël in jouw ogen dan zwak? Zonder de VS had Israël de aanvallen op Iran namelijk niet gestart.

quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2026 00:59 schreef HowardRoark het volgende:
Dat jij mijn perspectieven over deze onderwerpen verder 'heftig' vindt heb ik geen boodschap aan, mijn wereldbeeld is feitelijk en rationeel.
Nee hoor, jouw wereldbeeld is geradicaliseerd en extremistisch. Ik hoop dat er een moment komt dat je dat zelf ook inziet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')