abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220921004
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Mijn punt was dat een organisatie niet hetzelfde is als een heel volk.
Mijn punt is dat je de Partij voor de Dieren niet helemaal kunt vergelijken met een staatsterreurrorganisatie.
graag verwijderen
pi_220921009
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Eunuchen waren dat. Maar allemaal niet belangrijk volgens sommige Westerlingen, die reduceren de geschiedenis van de slavernij immers tot de Transatlantische slavenhandel, that's it.

Blanken die Afrikanen tot slaaf maakten, dat is alles. Zodat men zich lekker slecht over de eigen geschiedenis kan voelen, zichzelf cultureel een schuldgevoelen kan aanpraat en vervolgens deugen als boetedoening. Het heeft een religieus element.
[..]
Ik zeg dan ook niet dat iedereen dit zou hebben gezegd, maar zulke posts hebben zeker de revue gepasseerd (sommigen staan er ook nog). Mensen mogen dat natuurlijk vinden, maar ga dan in een andere oorlog ook niet doen alsof je het zo nauw neemt met mensenrechten of het internationale recht.
Je mist mijn punt. Dat jij voorstander van Israël in deze oorlog bent betekent niet dat je geen mening over een andere oorlog mag hebben. Maargoed, laat maar een paar van die conflicterende meningen zien: mensen die kritiek hebben op Israël en tegelijkertijd hopen dat Rusland bommen kopt.
pi_220921042
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Mijn punt was dat een organisatie niet hetzelfde is als een heel volk.
In Iran enkele maanden geleden zagen we honderd duizenden op straat tegen de regering. Ze werden ter plekke doodgeschoten, en toch we zagen ze wel. Dus ik kan begrijpen wanneer Iraniërs van de Iraanse overheid gescheiden worden. Maar dat zien we toch niet in Rusland of in Gaza. In Gaza juist andersom, we zagen duizenden mensen die afslachting van de joden op 7 oktober 2023 op de straten van Gaza vieren.

[ Bericht 0% gewijzigd door DavidAZ op 30-05-2026 15:52:33 ]
I carried the fire before I knew its name.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:36:28 #154
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220921069
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:27 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Mijn punt is dat je de Partij voor de Dieren niet helemaal kunt vergelijken met een staatsterreurrorganisatie.
Ben je nou expres dom aan het doen? Niemand vergelijkt de Partij voor de Dieren met Hamas. Het ging over de idiote bewering dat Hamas hetzelfde is als alle Palestijnen.

Het was een voorbeeld dat ging over dat PvdD niet hetzelfde is als alle Nederlanders. Net zoals Hamas niet hetzelfde is als alle Palestijnen.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:37:46 #155
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220921072
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:32 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
In Iran enkele maanden geleden zagen we honderd duizenden op straat tegen de regering. Ze werden ter plekke doodgeschoten, en toch we zagen ze wel. Dus ik kan begrijpen wanneer Iraniërs van de Iraanse overheid gescheiden worden gezien. Maar dat zien we toch niet in Rusland of in Gaza. In Gaza juist andersom, we zagen duizenden mensen die afslachting van de joden op 7 oktober 2023 op de straten van Gaza vieren.
Enkele duizenden op een bevolking van 2,5 miljoen :')
pi_220921077
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Als je hier dan 70% vanaf haalt, dan moeten daar dus 2 miljoen mensen wonen, als ik het goed begrijp?
En dan is de bevolking daar nog groeiende ook.. je zou van die joden met hun ervaring juist verwachten dat ze wat beter waren in genocides.
pi_220921080
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:57 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Omdat het verkeerd wordt gebruikt. Het wordt gebruikt om een politieke/etnische eenheid aan te duiden. En dat is nep. De echte betekenis van de woord palestijnen heeft niets met de etnische afkomst of een natie/volk te maken. Het is een verzamelnaam voor mensen die in dat streek wonen. Zoals bijv. Kaukasiërs of Scandinaviërs. Ze bestaan wel, maar het is geen etnische of administratieve eenheid.


NB Golda Meir - Israëlische PM - was een palestijnse jood. Ze had een paspoort van de Britse Kroon waar het woord "Palestine" in stond vermeld.
Zoals israeliers... Kuch..
pi_220921084
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Eunuchen waren dat. Maar allemaal niet belangrijk volgens sommige Westerlingen, die reduceren de geschiedenis van de slavernij immers tot de Transatlantische slavenhandel, that's it.

Blanken die Afrikanen tot slaaf maakten, dat is alles. Zodat men zich lekker slecht over de eigen geschiedenis kan voelen, zichzelf cultureel een schuldgevoelen kan aanpraat en vervolgens deugen als boetedoening. Het heeft een religieus element.
Ja, dat is zeker iets psychisch. Je zelf als een victim voorstellen om vervolgens privilegies opeisen. Vaak is dat een teken van zeefwaardigheidscomplex. Ten minste dat lijkt me het meest logische uitleg van zo'n gedrag. En de blanke mensen die zogenaamd medelijden met die zeikerds hebben, die hebben gewoon geen voldoende levenservaring in mn ogen. Want dat is wat men noemt "Het zetten op het verkeerde paard".
I carried the fire before I knew its name.
pi_220921088
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ben je nou expres dom aan het doen? Niemand vergelijkt de Partij voor de Dieren met Hamas. Het ging over de idiote bewering dat Hamas hetzelfde is als alle Palestijnen.

Het was een voorbeeld dat ging over dat PvdD niet hetzelfde is als alle Nederlanders. Net zoals Hamas niet hetzelfde is als alle Palestijnen.
Zucht...

Hamas (een terroristische organisatie) zit tot in de kleinste haarvaten van de maatschappij waartoe de Gazaanse Palestijnen behoren.

Dat kun je in geen duizend jaar vergelijken met een politiek randpartijtje, of welke politieke partij dan ook in Nederland, de enige die in me opkomt is jawel, hoe toevallig, de Socialistische Arbeiderspartij in Duitsland in vervlogen tijden.
graag verwijderen
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:44:53 #160
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220921095
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zucht...

Hamas (een terroristische organisatie) zit tot in de kleinste haarvaten van de maatschappij waartoe de Gazaanse Palestijnen behoren.

Dat kun je in geen duizend jaar vergelijken met een politiek randpartijtje, of welke politieke partij dan ook in Nederland, de enige die in me opkomt is jawel, hoe toevallig, de Socialistische Arbeiderspartij in Duitsland in vervlogen tijden.
Je snapt mijn punt niet. Ik ga verder ook geen moeite doen want je wil het na mijn uitleg nog steeds niet gebruiken.
pi_220921099
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Je snapt mijn punt niet. Ik ga verder ook geen moeite doen want je wil het na mijn uitleg nog steeds niet gebruiken.
Ik snap je punt wel maar je gaat voorbij aan het feit dat er erg weinig onschuldige Gazaanse Palestijnen zijn.

En als je het beste voorhebt met de Palestijnen dan die je te juichen voor het IDF in plaats van Hamas.
graag verwijderen
pi_220921108
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:40 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zoals israeliers... Kuch..
Nee. Er zit verschil tussen "Scandinaviër" en "Finn". Tussen "Kaukasiër" en "Armeen". Tussen "Europeaan" en 'Nederlander".
I carried the fire before I knew its name.
pi_220921137
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Enkele duizenden op een bevolking van 2,5 miljoen :')
En wat volgens jou deed de rest van die 2,5M?
I carried the fire before I knew its name.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:54:16 #164
117098 Hathor
Effe niet
pi_220921168
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:32 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
In Iran enkele maanden geleden zagen we honderd duizenden op straat tegen de regering. Ze werden ter plekke doodgeschoten, en toch we zagen ze wel. Dus ik kan begrijpen wanneer Iraniërs van de Iraanse overheid gescheiden worden gezien. Maar dat zien we toch niet in Rusland of in Gaza. In Gaza juist andersom, we zagen duizenden mensen die afslachting van de joden op 7 oktober 2023 op de straten van Gaza vieren.
En precies daarom gun ik de Palestijnen alles wat ze nu overkomt van ganser harte. Er bestaat domweg niet zoiets als "onschuldige Palestijnen'.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220921170
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:48 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Nee. Er zit verschil tussen "Scandinaviër" en "Finn". Tussen "Kaukasiër" en "Armeen". Tussen "Europeaan" en 'Nederlander".
Zoals Nederlander, Fries of Limburger?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:54:29 #166
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220921171
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:27 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Je mist mijn punt. Dat jij voorstander van Israël in deze oorlog bent betekent niet dat je geen mening over een andere oorlog mag hebben. Maargoed, laat maar een paar van die conflicterende meningen zien: mensen die kritiek hebben op Israël en tegelijkertijd hopen dat Rusland bommen kopt.
Dat heb ik recent nog gedaan, die posts werden verwijderd en genote.

Ik heb ook nergens gezegd dat het niet zo mogen, maar het is natuurlijk hypocriet. Als je stelt het nauw te nemen met mensenrechten en het internationale recht kun je dat niet selectief toepassen. Daarom vind ik per definitie beide concepten nogal vaag, utopisch en nog belangrijker: niet te handhaven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 30 mei 2026 @ 15:59:05 #167
117098 Hathor
Effe niet
pi_220921218
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Enkele duizenden op een bevolking van 2,5 miljoen :')
En dan gaan we het niet eens hebben over die honderdduizenden die het hier in Europa hebben lopen vieren. Net zoals ik de beelden van de Utrechtse Kanaalstraat nog vers op mijn netvlies heb staan, al die juichende moslims voor hun moskee toen het nieuws van de gevallen Twin Towers naar buiten kwam.

Ziekelijke ideologie met een barbaarse psychopatische aanhang.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220921222
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heb ik recent nog gedaan, die posts werden verwijderd en genote.

Ik heb ook nergens gezegd dat het niet zo mogen, maar het is natuurlijk hypocriet. Als je stelt het nauw te nemen met mensenrechten en het internationale recht kun je dat niet selectief toepassen. Daarom vind ik per definitie beide concepten nogal vaag, utopisch en nog belangrijker: niet te handhaven.
Wat is niet te handhaven? En wat bedoel je met utopisch..
  zaterdag 30 mei 2026 @ 16:02:05 #169
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220921249
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Enkele duizenden op een bevolking van 2,5 miljoen :')
75% van de mensen steunden de aanslagen. Sterker nog, er zijn Israëlische burgers ontvoerd door Palestijnen en geen enkele gijzelaar heeft hulp gehad van Palestijnen. De Palestijnse samenleving heeft ook nog nooit een vredesbeweging gekend, die is er nooit geweest. Dat zegt natuurlijk genoeg.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220921411
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ahhh leuk een bewerkt plaatje van propaganda kanaal Twitter.
Bron: Nederlands Dagblad

https://www.nd.nl/geloof/(...)-stop-het#closemodal

Maar dat zal je waarschijnlijk afdoen met 'ja maar dat is een christelijke krant' :')
pi_220921481
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 15:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat heb ik recent nog gedaan, die posts werden verwijderd en genote.

Ik heb ook nergens gezegd dat het niet zo mogen, maar het is natuurlijk hypocriet. Als je stelt het nauw te nemen met mensenrechten en het internationale recht kun je dat niet selectief toepassen. Daarom vind ik per definitie beide concepten nogal vaag, utopisch en nog belangrijker: niet te handhaven.
Goede manier om maar geen bewijs te hoeven geven.

Het is alleen hypocriet wanneer dezelfde mensen in de ene oorlog positief zijn over slachtoffers en in de andere er schande van spreken. Jij bent niet verantwoordelijk voor wat ik zeg, en ik niet wat jij zegt. Dus tenzij je tegen iemand spreekt die selectief is over mensenrechten is je argument irrelevant, aangezien degene met wie je discussieert dat niet gezegd heeft.

Mensenrechten vaag en utopisch noemen is wel van een niveautje hoor.
pi_220921497
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
75% van de mensen steunden de aanslagen. Sterker nog, er zijn Israëlische burgers ontvoerd door Palestijnen en geen enkele gijzelaar heeft hulp gehad van Palestijnen. De Palestijnse samenleving heeft ook nog nooit een vredesbeweging gekend, die is er nooit geweest. Dat zegt natuurlijk genoeg.
Denk dat je er moeilijk een percentage op kan plakken, in een dictatuur kun je geen vrije peilingen houden.

Overigens waren er in 2025 nog demonstraties tegen Hamas, waarbij de mensen wisten dat ze mogelijk erg zware repercussies zouden krijgen.

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 30-05-2026 16:52:09 ]
  zaterdag 30 mei 2026 @ 16:57:18 #173
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220921556
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Goede manier om maar geen bewijs te hoeven geven.

Het is alleen hypocriet wanneer dezelfde mensen in de ene oorlog positief zijn over slachtoffers en in de andere er schande van spreken. Jij bent niet verantwoordelijk voor wat ik zeg, en ik niet wat jij zegt. Dus tenzij je tegen iemand spreekt die selectief is over mensenrechten is je argument irrelevant, aangezien degene met wie je discussieert dat niet gezegd heeft.

Mensenrechten vaag en utopisch noemen is wel van een niveautje hoor.
Het heeft niets met hypocrisie te maken, ik heb dit recent immers gedaan, maar wel met het feit dat dit gedoe gaat opleveren met de FOK! crew omdat die dat niet willen hebben.

En mensenrechten zijn vaag en utopisch. Het zijn niets meer dan streven waarvan Westerse mensen vinden dat iedereen een leven zou moeten hebben in lijn met deze streven, de realiteit is echter dat grote delen van de wereld dit gewoon niet hebben.

Je kunt niet zomaar dingen gaan verzinnen waar sommigen vinden dat mensen zouden moeten hebben, je kunt wel stellen dat mensen recht hebben op gezondheidszorg of een huis, maar als jij ergens midden in de rimboe leeft, dan heb je dat gewoon niet. Dat is de harde realiteit van de natuurlijke werkelijkheid. Dat maakt het concept van mensenrechten nogal utopisch.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220921610
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 16:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het heeft niets met hypocrisie te maken, ik heb dit recent immers gedaan, maar wel met het feit dat dit gedoe gaat opleveren met de FOK! crew omdat die dat niet willen hebben.

En mensenrechten zijn vaag en utopisch. Het zijn niets meer dan streven waarvan Westerse mensen vinden dat iedereen een leven zou moeten hebben in lijn met deze streven, de realiteit is echter dat grote delen van de wereld dit gewoon niet hebben.

Je kunt niet zomaar dingen gaan verzinnen waar sommigen vinden dat mensen zouden moeten hebben, je kunt wel stellen dat mensen recht hebben op gezondheidszorg of een huis, maar als jij ergens midden in de rimboe leeft, dan heb je dat gewoon niet. Dat is de harde realiteit van de natuurlijke werkelijkheid. Dat maakt het concept van mensenrechten nogal utopisch.
Dus het EVRM en de Geneefse conventie zijn volgens jou utopisch?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 17:33:30 #175
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220921703
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 09:35 schreef Hathor het volgende:
Gaat een gezellige boel worden in Europa als er straks daadwerkelijk 2 miljoen Palestijnen deze kant op komen. Mocht je een joodse achtergrond hebben zou ik alvast beginnen mijn koffers te pakken en vertrekken nu het nog kan.
Die kunnen dan mooi naar Gaza.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')