abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220916062
quote:
Netanyahu geeft Israëlisch leger opdracht om 70 procent van Gaza in te nemen

Premier Benjamin Netanyahu heeft het Israëlische leger de opdracht gegeven om 70 procent van de Gazastrook in te nemen. Dat kan gevolgen hebben voor het toch al fragiele staakt-het-vuren dat sinds oktober geldt.
Israël heeft al de controle over zo'n 64 procent van Gaza, schrijft persbureau Reuters. "We zaten op 50 en zijn naar 60 procent gegaan. Mijn opdracht is om verder te gaan", zei Netanyahu vrijdag op een persconferentie op de Westelijke Jordaanoever. "Laten we beginnen met 70 procent."

Bij het staakt-het-vuren in oktober is een gele lijn afgesproken die Gaza opdeelt in een bezet en onbezet deel. Sindsdien heeft het Israëlische leger de grote gele betonblokken die de lijn markeren tientallen keren dieper de Gazastrook in geschoven.

De lijn is geen internationaal erkende grens, maar wordt door Israël omschreven als "de nieuwe grens". Palestijnen die sinds oktober de grens wilden oversteken zijn al tientallen keren beschoten.

Israël heeft sinds het begin van het staakt-het-vuren al duizenden gebouwen in Gaza gesloopt. Vooral de gebieden die buiten de gele lijn vallen worden met bulldozers en explosies weggevaagd.



Mensenrechtenorganisaties vrezen etnische zuivering
Het uiteindelijke doel van de Israëlische regering is dat veel Palestijnen het gebied verlaten door middel van "vrijwillige emigratie", zei defensieminister Israel Katz woensdag. Maar volgens Israëlische mensenrechtenorganisaties kan zo'n vertrek niet als vrijwillig worden beschouwd. Ze waarschuwen dat het beleid van Israël als etnische zuivering kan worden gezien.

De Duitse regering is bezorgd over de plannen van Israël, liet het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken vrijdag weten. Duitsland zal zich verzetten tegen een permanente verdeling van het gebied, zei het ministerie ook.

Als het Israëlische leger daadwerkelijk 70 procent van de Gazastrook inneemt, blijft er 108 vierkante kilometer over voor 2,2 miljoen Palestijnen om op te leven. Dat is ongeveer de helft van de gemeente Amsterdam.
https://www.nu.nl/midden-(...)aza-in-te-nemen.html
We begonnen met bufferzones en evacuatiegebieden, toen pakte Netanyahu 50% van het gebied, daarna 60% en nu wil hij 70% pakken. Het mag wel duidelijk zijn dat Israël de salamitactiek gebruikt, om uiteindelijk het gebied in handen te krijgen en om van de bevolking af te komen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:44:35 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220916077
Maar er is geen sprake van genocide en verdrijving van bevolkingsgroep hoor :')
pi_220916195
Ik begrijp het niet.

Pak het helemaal :Y

Ja, je zal even wat protesten hebben, afkeuring uit de toch al tandeloze VN en misschien wat boze telefoontjes.

Maar dan ben je klaar. Eindelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Koortsdroom op 29-05-2026 21:10:10 ]
  vrijdag 29 mei 2026 @ 21:02:27 #4
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220916201
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:01 schreef Koortsdroom het volgende:
Ik het begrijp het niet.

Pak het helemaal :Y

Ja, je zal even wat protesten hebben, afkeuring uit de toch al tandeloze VN en misschien wat boze telefoontjes.

Maar dan ben je klaar. Eindelijk.
Het is niet bepaald toevallig dat ze van 50% naar 70% procent gaan hè.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220916212
Lijkt erop dat al die pro-pallie demonstraties niet veel nut hebben gehad.
pi_220916296
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:10 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Beetje selectief niet? De Romeinen hebben de Joden uit Judea verdreven. Enige reden waarom het Palestina heette ook. Hoe dan ook, als de Ottomanen zich niet gemengd hadden in de Eerste Wereldoorlog, hadden ze het gebied ook niet verloren.
Dan geef ik een argument in jouw stijl terug. Als de Duitsers de oorlog niet verloren hadden, was er ook geen Israël geweest.
pi_220916303
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:12 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Je snapt natuurlijk wel dat een groot deel dan gewoon naar het westen komt. De buurlanden kijken wel uit om dat volk binnen te laten :D

Dit mag Bibi lekker zelf oplossen zonder ons met zijn probleem op te zadelen.
50% van Gaza loopt al lekker in de EU,
Ook in nl zijn er veel gekomen
Vakman pur sang
pi_220916312
En al die Gazanen die verdreven zullen worden mogen wij in Nederland opvangen. :X :blauwoog: :wtf:
pi_220916377
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:12 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Je snapt natuurlijk wel dat een groot deel dan gewoon naar het westen komt. De buurlanden kijken wel uit om dat volk binnen te laten :D

Dit mag Bibi lekker zelf oplossen zonder ons met zijn probleem op te zadelen.
We moeten als de sodemieter Somaliland erkennen. Tot nu toe heeft alleen Israël Somaliland erkent en nu wil het toeval dat Somaliland wel interesse heeft in enkele Palestijnen.

Dus hup hup Somaliland erkennen en iedereen blij. Wij blij, Israël blij, Somaliland blij en Gaza ook blij want zij hebben geen boze buurman meer. Let's go
pi_220916437
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:13 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Nederland kennende gaan we ze gewoon ophalen.

Flotilla malloten to the rescue. Dan houdt Israël niét tegen vermoed ik zo.
De smokkela NGO's staan al klaar om ze in dit rode gebied op te pikken. Zogenaamd "gered in barre omstandigheden midden op zee"

  vrijdag 29 mei 2026 @ 22:02:09 #11
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220916518
Volgens mij zijn Palestijnen nergens welkom in noord Afrika en het midden oosten.
pi_220916528
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:44 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
De smokkela NGO's staan al klaar om ze in dit rode gebied op te pikken. Zogenaamd "gered in barre omstandigheden midden op zee"

[ afbeelding ]
Het is al bijna twintig jaar uiterst zeldzaam dat boten dat stuk zee passeren zonder te zinken. Als ze dat stukje zee überhaupt al weten te bereiken
pi_220916552
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 22:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Volgens mij zijn Palestijnen nergens welkom in noord Afrika en het midden oosten.
Omdat ze weten dat wij zo naïef zijn om ze wel welkom te heten.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 22:13:34 #14
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_220916595
quote:
We begonnen met bufferzones en evacuatiegebieden, toen pakte Netanyahu 50% van het gebied, daarna 60% en nu wil hij 70% pakken. Het mag wel duidelijk zijn dat Israël de salamitactiek gebruikt, om uiteindelijk het gebied in handen te krijgen en om van de bevolking af te komen.
Na 7 oktober is dat ook de enige manier waarop Israel ooit vrede zal kennen en dat weet Netanyahu. Flinke backfire voor Hamas en hun Westerse sympathisanten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 29 mei 2026 @ 22:14:38 #15
486919 Swango
Just saying
pi_220916600
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:01 schreef Koortsdroom het volgende:
Ik begrijp het niet.

Pak het helemaal :Y

Ja, je zal even wat protesten hebben, afkeuring uit de toch al tandeloze VN en misschien wat boze telefoontjes.

Maar dan ben je klaar. Eindelijk.
De overige 30% blijft voor Spanje en Ierland en overige landen die de staat palestina hebben erkend.
pi_220916655
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 22:05 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Omdat ze weten dat wij zo naïef zijn om ze wel welkom te heten.
Omdat dat zou betekenen Islamitisch grondgebied op te geven.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:14:20 #17
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220916935
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 21:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
50% van Gaza loopt al lekker in de EU,
Ook in nl zijn er veel gekomen
Maar is maar tijdelijk hoor, ze gaan allemaal weer terug _O- _O- :r
"Hoka Hey!"
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:14:26 #18
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220916936
quote:
Het uiteindelijke doel van de Israëlische regering is dat veel Palestijnen het gebied verlaten door middel van "vrijwillige emigratie", zei defensieminister Israel Katz woensdag.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:19:48 #19
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220917017
Groot Israël. We staan erbij en kijken ernaar.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:25:17 #20
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220917054
2 miljoen Palestijenen emigreren naar Europa, want verder is niemand zo krankzinnig om die mensen op te nemen.

What can possibly go wrong.

En laten we er maar vanuit gaan dat de kans dat er mensen van Hamas tussen zitten 0% is :+
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:28:42 #21
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220917091
Groenlinks europarlementariër: dat er terroristen tussen zitten is ondenkbaar en een populistische leugen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:31:02 #22
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220917092
Maar goed, Israël is weer lekker omslachtig bezig. En zadelt Europa met de problemen op. Weer.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 23:40:03 #23
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220917108
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 23:31 schreef Richestorags het volgende:
Maar goed, Israël is weer lekker omslachtig bezig. En zadelt Europa met de problemen op. Weer.
En na de Gazastrook kunnen ze mooi de Westbank zuiveren, nog eens een paar miljoen doctoren en tandartsen voor Europa _O_
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220917133
70% maar?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_220917155
Mooi topic weer. Israël praat openlijk over een etnische zuivering, maar de echte slachtoffers zijn de boze mannetjes hier die demonstraties meemaken en vluchtelingen zien komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')