SPOILER: Lijstje met de titels en artiesten van de landenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar kijk ik dit?
De show is op 16 mei vanaf 21:00 te zien op NPO1, BBC1, VRT1 (voor de middelmaat) of op YouTube voor als je geen tv hebt of geen zin hebt in het commentaar van Henry Schut en Jeroen Kijk in de Vegte.
Wie zijn de favorieten?
Voor de show was Finland de grote favoriet bij de bookies, gevolgd door Australië, Bulgarije en Griekenland.
Wat als Australië wint?
Dan wordt de show volgend jaar gewoon in Europa gehouden. In welk land is nog niet officieel bekend, maar Duitsland en Frankrijk lijken waarschijnlijk.
Wie zijn zo goed als kansloos?
Bij de bookies bungelen onderaan Duitsland, België en gastland Oostenrijk. Vorige keer dat Oostenrijk het organiseerde eindigden ze op 0 punten, dus ze hebben daar ervaring mee.
Goh, dus niet de Britten?
Nee, maar het scheelt heel weinig. Het nummer van de Britten is een tikje... apart, dus het zou zomaar kunnen dat zij alsnog laatste worden.
Wat zijn goede plaspauzes?
Er zijn langere pauzes na liedje 7 (Oekraïne), liedje 15 (Frankrijk) en liedje 22 (Italië). Tijdens die eerste pauze is een niet erg grappig filmpje te zien van 'professor Eurovision', in de tweede pauze gaan ze wauwelen over Junior Songfestival en in de derde is een terugblik op de afgelopen week. Kan je niet wachten tot de volgende pauze, dan kan je ook wel tijdens Duitsland (2e), Malta (10e) en Polen of Litouwen (18e en 19e).
Ik hoorde iets over wurgseks
Roemenië.
Ik hoorde ook iets over de Playboy
Finland. Die met de viool.
Wanneer komt eindelijk de uitslag?
Het begin van het uitdelen van de punten staat gepland om 00:02. De uitslag is niet klaar voor 00:50.
Is er ook een ietwat wazig schema waarin ik die tijden kan terugvinden?
Ja hoor.
Post gezellig mee, laat oorlogen erbuiten maar meld gerust wat je erbij drinkt of eet, dat je een lied stom vindt en verbaas je over de wonderlijke kledingkeuzes die er gemaakt worden. Veel plezier!What can change the nature of a man?
Die bedoelde ik net dus, was ook al door iemand anders benoemdquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:37 schreef Ama het volgende: Heey ondertiteling. Dit kan ik zeeeer waarderen.
Heeft ze wel een zolder?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Voor genoeg fokkers is dat tegenwoordig een leeftijdsgenote.
Ruslana vindt dit leukquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:40 schreef koffieleuk het volgende:
Axel Hirsoux liep zodat Alis kon rennen. Nog steeds nachtmerries
Die van het programma Het jaar van...quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Euhm, wie is de stylist van de presentatoren
Mooie fitquote:
Dit wordt per keer luisteren vervelender ja.quote:
quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:41 schreef koffieleuk het volgende:
Als Balkan moet winnen dan liever Bulgarije of Roemenië
Daar was geen geld meer voor.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Euhm, wie is de stylist van de presentatoren
Die dame ziet er toch niet verkeerd uit?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Euhm, wie is de stylist van de presentatoren
Cha Cha Cha zou lachend winnen dit jaar denk ikquote:
Rim Dim Tim ook.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:42 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Cha Cha Cha zou lachend winnen dit jaar denk ik
Liever dit dan nog een gevoelige ballade van een vrouw die haar eigen leven gaat levenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:42 schreef Moira het volgende:
Ferto leuk nummertje met net te drukke onsamenhangende act
Een minuut wel ja. Maar jammer genoeg duurt het langer.quote:
Dat hoeft ook niet op het ESF.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:43 schreef heywoodu het volgende:
Dit is vooral wel grappig, maar niet echt goed ofzo.
quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:41 schreef koffieleuk het volgende:
Als Balkan moet winnen dan liever Bulgarije of Roemenië
Mijn vrouw vind een minuut lang zat bohhhhquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:44 schreef Redefine het volgende:
[..]
Een minuut wel ja. Maar jammer genoeg duurt het langer.
quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:43 schreef totebel het volgende:
Ik vind Griekenland de temu-versie van Chachacha gecombineerd met de visuals van Joost klein
Altijdquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:43 schreef H_T het volgende:
[..]
Liever dit dan nog een gevoelige ballade van een vrouw die haar eigen leven gaat leven
Was cruciaal bij Waylonquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:44 schreef Eightyone het volgende:
Die zonnebril schept een afstand. Een artiest in de ogen kunnen kijken is leuk.
OMG WAT IS DIT IK MOET DIT NIET VERGETEN TE KIJKEN ZOquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:44 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Jeetje. TWIJFEL nou niet zo @:mani89
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:41 schreef koffieleuk het volgende:
Als Balkan moet winnen dan liever Bulgarije of Roemenië
quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Mijn vrouw vind een minuut lang zat bohhhh
Schreeuw niet zo.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:45 schreef Moira het volgende:
[..]
OMG WAT IS DIT IK MOET DIT NIET VERGETEN TE KIJKEN ZO
Been there, done that, got a tshirtquote:
Het hoogtepunt van het huidige Even Tot Hier-seizoen, sowiesoquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:45 schreef Moira het volgende:
[..]
OMG WAT IS DIT IK MOET DIT NIET VERGETEN TE KIJKEN ZO
Jaja, hoe kwamen ze eropquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:46 schreef Redefine het volgende:
Voor de originaliteit heeft de producer Oekraïne en Australië maar omgedraaid t.o.v. donderdag.
Choke me evenstar bohhhhquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:46 schreef Evenstar het volgende:
Alles behalve Roemenië als winnaar is sowieso kut...nou ja misschien Bulgarije dan niet
Stukje stralingquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:47 schreef koffieleuk het volgende:
Ze heeft iets weg van Femke Bol in de verte
Na Oekraïne komt er een stom item, da's een goed momentquote:
quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:46 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het hoogtepunt van het huidige Even Tot Hier-seizoen, sowieso [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Praktisch voor carnaval. Even onthouden.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:46 schreef Poepz0r het volgende:
Lekker oranje beenwarmers aan doen idioot
Ik kan mij ook nog wel een paar keer herinneren waar de volgorde zelfs hetzelfde was. Of doodleuk zowel een halve finale als de finale afsluiten met Ierland...quote:
Oekraïne is een uitstekend moment. Wel klaar met die sympathie stemmenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:47 schreef H_T het volgende:
[..]
Na Oekraïne komt er een stom item, da's een goed moment
De semi finale was een flinke hordequote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:47 schreef koffieleuk het volgende:
Ze heeft iets weg van Femke Bol in de verte
Mag hier niet. Stukje kledingvoorschriftenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:47 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Praktisch voor carnaval. Even onthouden.
Femke sturen met haar piepstem zou ook een idee zijnquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:47 schreef koffieleuk het volgende:
Ze heeft iets weg van Femke Bol in de verte
Even tot hier is ook wel leuk geweest. Kunnen ze prima wegbezuinigen, laat die mensen maar eens echt werk gaan doen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:46 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het hoogtepunt van het huidige Even Tot Hier-seizoen, sowieso [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Haar stem ?!quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:47 schreef koffieleuk het volgende:
Ze heeft iets weg van Femke Bol in de verte
Een tijgerpak heeft zeker voordelenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:47 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Praktisch voor carnaval. Even onthouden.
Toen hadden ze alleen de vlag op het podium hoeven leggen voor winst.quote:
Nou ja, de jury zou dit wel iets geven. Maar de publieksscore is nogal uit het loodquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:48 schreef Redefine het volgende:
Ook hiervoor geldt dat het objectief ergens rond plek 15 thuishoort. Erg sterk gezonden, maar dit hebben we ook wel al twintig keer eerder gezien.
Go_Aquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik mis Go ADit kan me niet bekoren.
My 1000 lb life genotquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:48 schreef Ama het volgende:
Kut mijn Maltesers zijn al op. Was ook geen grote zak.
Vreetzak.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:48 schreef Ama het volgende:
Kut mijn Maltesers zijn al op. Was ook geen grote zak.
Dat was wel een stuk interessanter ja. Was denk ik normaliter ook wel in de top vijf geëindigd.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:49 schreef PzKpfw het volgende:
Oekraïne toen met dat Kalush Orchestra had wel iets speciaals.
Lauw kan ook lekker zijnquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:49 schreef totebel het volgende:
Knap gezongen, maar t nummer zelf word ik niet warm of koud van. Saai gejengel
Ik kijk nog soms dat optreden terug, erg vetquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:49 schreef H_T het volgende:
[..]
Go_ALater nog twee keer een concert van bezocht
Zeer matig liedjequote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:50 schreef Gretzl het volgende:
Up next:
Delta Godin![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er komt er zo nog éénquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:48 schreef Ama het volgende:
Kut mijn Maltesers zijn al op. Was ook geen grote zak.
Inzending van Malta is geschreven door een Nederlanderquote:
Omdat het kan.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:52 schreef H_T het volgende:
Waarom hebben ze zo'n geavanceerde robotarm en tegelijk CRT-tv's?
Filler item, sommige zenden dan reclame uit.quote:
The Prince of fucking darkness?quote:
Nee joh zwak nummerquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:54 schreef koffieleuk het volgende:
Wint de jury gemakkelijk. Het hele zooitje misschien ook wel
Als ik het allemaal beetje lees lijkt het tussen Finland en Australië te gaan?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:54 schreef koffieleuk het volgende:
Wint de jury gemakkelijk. Het hele zooitje misschien ook wel
Als je naar de laatste paar audience polls e.d. kijkt zou dat zomaar kunnen ja.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:54 schreef koffieleuk het volgende:
Wint de jury gemakkelijk. Het hele zooitje misschien ook wel
Daarom stond ie als suggestie voor plaspauze in de OPquote:
Laatste jaren heeft de jury winnaar gewonnen. En de jury gaat ze ruim winnen, televote zal best verdeeld zijn denk ikquote:
Zegt mij ook niks.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:54 schreef Makamba_ het volgende:
Oh ja na de halve finale Born to try opgezet. Ik ken heel dat nummer niet.
De jury vindt gedateerde liedjes van goede vocalisten geweldigquote:
Bulgarije banga bangaquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:54 schreef Ama het volgende:
[..]
Als ik het allemaal beetje lees lijkt het tussen Finland en Australië te gaan?
En een lekker wijf, bonuspunten.quote:
Dat zou fantastisch zijnquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:54 schreef koffieleuk het volgende:
Wint de jury gemakkelijk. Het hele zooitje misschien ook wel
Hopelijk laatste televote genotquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De jury vindt gedateerde liedjes van goede vocalisten geweldig
Na Kylie sowieso de succesvolstequote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:54 schreef H_T het volgende:
Niet de eerste Australische soapactrice met een muziekcarrière
Ik denk dat ik die vandaag sowieso wel voorbij zie komen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:56 schreef PzKpfw het volgende:
We zouden zomaar eens naar de winnaar kunnen kijken.
Correct poesquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:56 schreef Moira het volgende:
Maar dit hele nummer is verder toch gewoon nietszeggend ofwa?
quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:56 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Roemenië is ook stikkend goed
13 in een dozijn ding.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:56 schreef Moira het volgende:
Maar dit hele nummer is verder toch gewoon nietszeggend ofwa?
Maar het is wel verrassend lekker dat iemand het echt goed doet.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:56 schreef Moira het volgende:
Maar dit hele nummer is verder toch gewoon nietszeggend ofwa?
Voor mij Predictable. Anders Innocent Eyes.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:56 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Mijn #1 Delta fave is Lost WIthout You
Bekijk deze YouTube-video
Ken beide ook al niet. Delta is kennelijk aan mij voorbij gegaan.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:56 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Mijn #1 Delta fave is Lost WIthout You
Bekijk deze YouTube-video
Ja.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:56 schreef Moira het volgende:
Maar dit hele nummer is verder toch gewoon nietszeggend ofwa?
Dat zijn al die nummers toch?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:56 schreef Moira het volgende:
Maar dit hele nummer is verder toch gewoon nietszeggend ofwa?
By far, zang goed en een geweldige show.quote:
Ken Delta ook niet.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:57 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Ken beide ook al niet. Delta is kennelijk aan mij voorbij gegaan.
Binnenkort ein-de-lijk voor het eerst in een Nederlandse concertzaal te bewonderen!!quote:
Vooral de vocalen, en de grote naam, en gedateerd, en radiovriendelijk, en Engelstalig, en Australiëquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:56 schreef Redefine het volgende:
Verschil bij deze t.o.v. de andere powerballads die in het jury pulletje vallen is dat deze ook nog wel blijft hangen. Het is zeker geen heel boeiend nummer en zou daarom zonde zijn als het zou winnen, maar zal wel beter scoren dan voorgaande winnaars.
Israel was vocaal minstens net zo goed en dat nummer blijft me meer bij dan dezequote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:57 schreef Ama het volgende:
[..]
Maar het is wel verrassend lekker dat iemand het echt goed doet.
Ook allebei bangersquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:57 schreef Redefine het volgende:
[..]
Voor mij Predictable. Anders Innocent Eyes.
Wel echt een gepolijst product ja.Daarom is het eigenlijk ook juist niet leuk.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:58 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Vooral de vocalen, en de grote naam, en gedateerd, en radiovriendelijk, en Engelstalig, en Australië
Ja, dat kwam niet helemaal uit de verf toen.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:57 schreef koffieleuk het volgende:
Kijk La Zarra, zo doe je een nummer met een pilaar
Grote naamquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:58 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Vooral de vocalen, en de grote naam, en gedateerd, en radiovriendelijk, en Engelstalig, en Australië
Was ook goed ja.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:58 schreef Moira het volgende:
[..]
Israel was vocaal minstens net zo goed en dat nummer blijft me meer bij dan deze
Ik hoop op Roemenië maar denk dat de jury het echt links gaat laten liggenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:58 schreef SamCooke het volgende:
Minimaal top 5, misschien wel 3e (maar ISR)? Verwacht dat Roemenië en Finland de top 2 uitmaken.
Zijn maar 5 letters inderdaad.quote:
Buiten Nederland wel. En sowieso in het eigen land.quote:
Ik was nog bij het begin. Maar dit is wel hele softe metal dan.quote:
Met zo'n nummer is choken en daardoor de winst laten glippen wel gegarandeerd.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik hoop op Roemenië maar denk dat de jury het echt links gaat laten liggen
Nee joh 9 miljoen albums. Olivia Newton John, Kylie Minogue en Guy Sebastian dat zijn de grotequote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:59 schreef Redefine het volgende:
[..]
Buiten Nederland wel. En sowieso in het eigen land.
Nou dit is het niet dit jaar voor mij.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:00 schreef ijs_beer het volgende:
Het jaarlijkste metal-nummer. De helft haat het, de helft vind het tof.
Naast dit is Ghost zelfs death metalquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:00 schreef ijs_beer het volgende:
Het jaarlijkste metal-nummer. De helft haat het, de helft vind het tof.
Best stuk is op het eind imoquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:00 schreef Evenstar het volgende:
Ik ben een metalhead maar ik vind dit weinig aan.
Eh nee, voor mij is het geen van beiden.En dat ondanks het genre.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:00 schreef ijs_beer het volgende:
Het jaarlijkste metal-nummer. De helft haat het, de helft vind het tof.
Dat zou Roemenië moeten zijn.quote:
Is dit echt metal.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:00 schreef Evenstar het volgende:
Ik ben een metalhead maar ik vind dit weinig aan.
Metal is beter gedaan op het ESFquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:00 schreef ijs_beer het volgende:
Het jaarlijkste metal(ish)-nummer. De helft haat het, de helft vind het tof.
Hah! Ik was je voor.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:01 schreef Ama het volgende:
[..]
Is dit echt metal.Net zo metal als Ghost zeker.
De Roemeense inzending komt dichter bij metal dan ditquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:00 schreef ijs_beer het volgende:
Het jaarlijkste metal(ish)-nummer. De helft haat het, de helft vind het tof.
Dit is dan ook wel kabbelmetal.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:00 schreef Evenstar het volgende:
Ik ben een metalhead maar ik vind dit weinig aan.
Roemenië godinquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:01 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
De Roemeense inzending komt dichter bij metal dan dit
En het komt niet eens in de buurt van metal zeg maarquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:00 schreef Evenstar het volgende:
Ik ben een metalhead maar ik vind dit weinig aan.
Aluminiumfolie?quote:
quote:
Aluminiumquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:01 schreef Ama het volgende:
[..]
Is dit echt metal.Net zo metal als Ghost zeker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |