Ze moeten wel kunnen inhalen natuurlijk, dus het inzetten van meer energie dan je voorganger zal moeten blijven.quote:Op donderdag 9 april 2026 21:23 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat gejojo nag wel achterwege blijven. De verbeteringen voor de kwalificatie moeten ook voor de race gelden, want alleen de kwalificatie verbeteren is niet genoeg.
Ik vind vooral de gedachtegang zo vreemd. Als het nu over extreem moeilijke onderwerpen gaat waarbij je misschien kunt veronderstellen dat je publiek te dom is om erdoorheen te prikken dan snap ik nog dat je probeert te doen alsof mensen gek zijn. Maar dit is toch allemaal zo doorzichtig dat het gewoon meelijwekkend is de poging die ze doen om het publiek voor de gek te houden. Ik kijk niet meer terwijl ik mezelf in het dagelijks leven zie als een (te) loyaal persoon die vaak tegen beter weten in vast houdt aan hobby’s, gewoonten, vriendschappen etcetera. Ik vind het volstrekt logisch om op dit punt af te haken, en Mol denkt dan: als ik extreem hoog inzet en die mensen die nu afhaken voor volkomen debiel verslijt, dus extreem in de overacting ga, dan maakt het misschien indruk en gaan mensen denken dat het écht vreemd is om nu af te haken. Acht hij de mensen nou echt zo dom?quote:Op donderdag 9 april 2026 16:45 schreef Jane het volgende:
[..]
Helemaal eens, maar laten we niet doen alsof Mol de enige is hierin. Je merkt het w.m.b. bij bijna al die lui die voor hun boterham afhankelijk zijn van (de populariteit van) de F1. Zowel bij de traditionele media als op social media en zowel hier als in het buitenland. Principes zijn voor mensen die er niet van hoeven te leven, lijkt de les.
Het is teleurstellend, maar wat doe je er aan?
Ja, hier hetzelfdequote:Op donderdag 9 april 2026 23:12 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vind vooral de gedachtegang zo vreemd. Als het nu over extreem moeilijke onderwerpen gaat waarbij je misschien kunt veronderstellen dat je publiek te dom is om erdoorheen te prikken dan snap ik nog dat je probeert te doen alsof mensen gek zijn. Maar dit is toch allemaal zo doorzichtig dat het gewoon meelijwekkend is de poging die ze doen om het publiek voor de gek te houden. Ik kijk niet meer terwijl ik mezelf in het dagelijks leven zie als een (te) loyaal persoon die vaak tegen beter weten in vast houdt aan hobby’s, gewoonten, vriendschappen etcetera. Ik vind het volstrekt logisch om op dit punt af te haken,
Misschien is het gewoon paniek, omdat hij inkomsten ziet wegvallen. Wij hebben geen inzicht in zijn geldzaken, natuurlijk.quote:en Mol denkt dan: als ik extreem hoog inzet en die mensen die nu afhaken voor volkomen debiel verslijt, dus extreem in de overacting ga, dan maakt het misschien indruk en gaan mensen denken dat het écht vreemd is om nu af te haken. Acht hij de mensen nou echt zo dom?
En hij is inderdaad niet de enige hoor, veel reguliere F1-media gaan gewoon door alsof er niets vreemds aan de hand is. Alleen Nu.nl heb ik eigenlijk consequent kritisch commentaar zien geven, maar verder..
Dan ben je wel bijzonder ja. Ik kijk gewoon omdat ik F1 leuk vind en niet af ga haken als ik het eventjes minder leuk vind. Dan was ik in de tijd van Schumacher niet eens begonnen met kijken, of in de tijd van Vettel of Hamilton of Verstappen al lang afgehaakt.quote:Op donderdag 9 april 2026 23:29 schreef Quyxz_ het volgende:
Zouden er echt mensen zijn die het eigenlijk niet meer zien zitten om F1 te kijken, maar het toch blijven doen omdat Olav Mol hen anders debiel vindt?Dan vind ik die mensen juist debiel.
quote:Op vrijdag 10 april 2026 10:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik heb sinds vorig jaar dat mijn interesse in de F1 is getemperd, maar dat komt door gedoe in mijn persoonlijke leven en de kalender zo fucking lang is.
Ik ga niet meer proberen elke race te kijken.
Denk dat dit ook wel een hele grote rol speelt. Ik heb al een paar jaar dat ik niet meer echt uitkijk naar het nieuwe seizoen. Dat is zeer zeker het resultaat van oververzadiging. En nu komt daar nog bij dat de races gewoon gedegradeerd zijn naar domme actie in plaats van een daadwerkelijke wedstrijd.quote:Op vrijdag 10 april 2026 10:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik heb sinds vorig jaar dat mijn interesse in de F1 is getemperd, maar dat komt door gedoe in mijn persoonlijke leven en de kalender zo fucking lang is.
Ik ga niet meer proberen elke race te kijken.
Ja. Door de opmerking van Mol heb ik besloten om toch weer te gaan kijken.quote:Op donderdag 9 april 2026 23:29 schreef Quyxz_ het volgende:
Zouden er echt mensen zijn die het eigenlijk niet meer zien zitten om F1 te kijken, maar het toch blijven doen omdat Olav Mol hen anders debiel vindt?Dan vind ik die mensen juist debiel.
Misschien niet hoe ik het forum. Maar je staat ervan te kijken hoeveel mensen geen mening hebben en zich sterk laten leiden door wat mensen met enige invloed ergens van vinden. Kijk alleen al maar naar het politieke landschap waar populisten hordes mensen met zich mee krijgen. Veel mensen vinden zelf helemaal niet zoveel.quote:Op donderdag 9 april 2026 23:29 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik noemde je net zwak, denk dat dat de echte reden is.quote:Op vrijdag 10 april 2026 13:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja. Door de opmerking van Mol heb ik besloten om toch weer te gaan kijken.
Ik ken het gevoel van verzadiging ook wel en ik vond het ook niet meer echt leuk in jaren van Mercedes dominantie, meer races en sprintraces helpt ook niet. Maar het was nog steeds F1 en dus wel iets om niet te missen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk dat dit ook wel een hele grote rol speelt. Ik heb al een paar jaar dat ik niet meer echt uitkijk naar het nieuwe seizoen. Dat is zeer zeker het resultaat van oververzadiging. En nu komt daar nog bij dat de races gewoon gedegradeerd zijn naar domme actie in plaats van een daadwerkelijke wedstrijd.
Ik ga nu niet afhaken, Olav heeft zeker wel een punt dat het wel zwak is om als doorgewinterde fan na een paar extreem slechte races meteen af te haken, maar dit is wel iets wat een reëel risico gaat zijn op de lange termijn.
Een voorname reden om regelementen onmiddelijk aan te passen is als iets gevaarlijk is. Op dit moment is het feit dat de coureurs niet volledig in de hand hebben wanneer de auto besluit de batterij op te laden, en daarmee snelheid te verliezen, gevaarlijk, en wat men denk ik vooral aan zou moeten pakken.quote:Op donderdag 9 april 2026 20:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
[..]
Als ze de kwali verbeteren is dat eigenlijk al de belangrijkste slag om die oude F1-DNA terug te brengen. Dus minder clipping, meer laat remmen.
Race zelf is gewoon prima, hoeven ze wat mij betreft weinig aan te veranderen. En denk bijvoorbeeld aan iemand zoals Charles Leclerc die hetzelfde zegt als ik.
Ik zie dit seizoen ook echt als een nieuw tijdperk, een andere sport. Russell of Antonelli komt niet in het rijtje Norris, Verstappen, Hamilton, Rosberg en Vettel. Nee, het is een nieuw rijtje.quote:Op vrijdag 10 april 2026 14:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ken het gevoel van verzadiging ook wel en ik vond het ook niet meer echt leuk in jaren van Mercedes dominantie, meer races en sprintraces helpt ook niet. Maar het was nog steeds F1 en dus wel iets om niet te missen.
Nu lijkt de F1 helemaal bezweken onder inflatie, hyperinflatie zelf. Wat is een overwinning of kampioenschap nog waard zo?
Klopt, Russell is gewoon een hele goede coureur, het feit dat Antonelli hem ineens wel bij kan houden is een teken aan de wand.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:34 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik zie dit seizoen ook echt als een nieuw tijdperk, een andere sport. Russell of Antonelli komt niet in het rijtje Norris, Verstappen, Hamilton, Rosberg en Vettel. Nee, het is een nieuw rijtje.
Ook wel een stukje ontwikkeling waarschijnlijk, maar ik vind het moeilijk F1 kijken momenteel, hopelijk kunnen ze met die tussenmaatregelen het al wat meer op racen doen lijken.quote:Op vrijdag 10 april 2026 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, Russell is gewoon een hele goede coureur, het feit dat Antonelli hem ineens wel bij kan houden is een teken aan de wand.
Het zijn niet "een paar slechte races". Het is een fundamenteel mislukt reglement. Er kan geen sprake meer zijn van een goede race onder deze regels. En de problemen zijn ook niet 123 op te lossen. Dus dit seizoen is sowieso verloren en de kans dat het volgend jaar opeens allemaal weer koek en ei is, is ook nagenoeg nul.quote:Op vrijdag 10 april 2026 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga nu niet afhaken, Olav heeft zeker wel een punt dat het wel zwak is om als doorgewinterde fan na een paar extreem slechte races meteen af te haken, maar dit is wel iets wat een reëel risico gaat zijn op de lange termijn.
En het is tegen de regels.quote:Op vrijdag 10 april 2026 14:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Een voorname reden om regelementen onmiddelijk aan te passen is als iets gevaarlijk is. Op dit moment is het feit dat de coureurs niet volledig in de hand hebben wanneer de auto besluit de batterij op te laden, en daarmee snelheid te verliezen, gevaarlijk, en wat men denk ik vooral aan zou moeten pakken.
quote:B1.9.1 The driver must drive the Car alone and unaided.
Probleem is natuurlijk dat het met deze regels niet te doen is om het allemaal in de handen van de coureur te geven. Het ene moment mag je zoveel deployen, dan weer meer of minder, dan moet het weer langzamer worden afgebouwd, etc. De enige manier om aan dit reglement te voldoen is door het te automatiseren.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Al dat automatische laden en ontladen moet er gewoon uit.
Ze hebben bochten waar de coureur het verschil kan maken geneutraliseerd tot oplaadzones, dan krijg je andere krachtsverhoudingen in het veld.quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook wel een stukje ontwikkeling waarschijnlijk, maar ik vind het moeilijk F1 kijken momenteel, hopelijk kunnen ze met die tussenmaatregelen het al wat meer op racen doen lijken.
Wat dus tegenstrijdig is en andere problemen geeft, omdat niet iedereen hetzelfde doet. De crash van Bearman is daar het gevolg van.quote:Op vrijdag 10 april 2026 19:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk dat het met deze regels niet te doen is om het allemaal in de handen van de coureur te geven. Het ene moment mag je zoveel deployen, dan weer meer of minder, dan moet het weer langzamer worden afgebouwd, etc. De enige manier om aan dit reglement te voldoen is door het te automatiseren.
Graag gedaan, tot morgenquote:Op vrijdag 10 april 2026 19:45 schreef vosss het volgende:
Bijna iedereen bedankt voor het lachen afgelopen 25 jaar in alle f1 topics hier op FOK!![]()
Je bedoelt, bochten zijn oplaadzones en de enige inhaalacties met kans van slagen zijn met een vollere batterij op het rechte stuk. Inhalen op het rechte stuk kan iedereen, drivers skill is secundair geworden. Daarom haken er zoveel mensen af, het is niet leuk meer om naar te kijken.quote:Op vrijdag 10 april 2026 19:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze hebben bochten waar de coureur het verschil kan maken geneutraliseerd tot oplaadzones, dan krijg je andere krachtsverhoudingen in het veld.
Zal wel snel op zijn.quote:Op zaterdag 11 april 2026 08:57 schreef shiz het volgende:
Ik heb F1 dit jaar ff samengevat met snoep [ afbeelding ] :
[ afbeelding ]
Ik sla over zo lang de motoren niet gefixt zijn.quote:Op zaterdag 11 april 2026 17:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Over 16 minuten begint de kwalificatie!
Bij mij zijn ze snel op.quote:Op zaterdag 11 april 2026 09:01 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zal wel snel op zijn.
Of juist niet
Snoepkontjequote:
Ik lees vooral speculatie.quote:Op woensdag 15 april 2026 19:59 schreef Red_85 het volgende:
Hannah Schmitz schijnt ook haar vleugels uit te gaan slaan.
https://www.formule1.nl/n(...)aait-max-verstappen/
Nog wel.quote:Op woensdag 15 april 2026 20:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik lees vooral speculatie.
Als ze gaat, dan gaat ze. Maar dit gebeurt ook bij andere teams. Het is dan wel de zoveelste aderlating.quote:
Dit vooral.quote:Op woensdag 15 april 2026 20:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Als ze gaat, dan gaat ze. Maar dit gebeurt ook bij andere teams. Het is dan wel de zoveelste aderlating.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |