Las het begin van de week al. En daar werd toen de opmerking gemaakt dat er nog een leeftijdsgrens op zit, die na de volgende termijn bereikt wordt. Dus dat zou hij dan ook moeten aanpassen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 09:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Ben Sulayem wants to scrap FIA presidency term limits
Man uit achterlijke middeleeuwse cultuur wil anti democratische hervormingen doorvoeren en een benoeming voor het leven.
Die limieten zijn met goede reden ingevoerd door Jean Todt, maar de verwachting is dat het schrappen ervan volgende week zonder problemen zal passeren tijdens de assembly.
Om nog maar eens te onderstrepen dat macht zich aan het concentreren is en dat er nauwelijks iets in de weg ligt.
Daar loopt dan ook een rechtszaak tegen, aangespannen door Laura Villars, die claimt dat de verkiezing niet voldoet aan de Association Loi can 1901, wat zegt dat een organisatie democratisch en transparant moet zijn.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hoe zouden ze dit uberhaupt tegen kunnen houden? Nieuwe kandidaten konden zich al nauwelijks kandidaat stellen omdat ze in elke regio ofzo gesteund zouden moeten worden, maar er zijn maar heel weinig mensen die zulke steun uit kunnen spreken, en die mogen hun steun maar voor een persoon uitspreken. Dus feitelijk was het onmogelijk voor anderen om zich kandidaat te stellen. En de meesten in de assembly zullen er inmiddels wel gebaat bij zijn als deze clown op zijn zetel blfijt zitten.
quote:Olav Mol en Jack Plooij zijn vanaf de Grand Prix van Monaco ook weer in beeld te zien. De twee verzorgen voortaan voorafgaand aan Formule 1-races een exclusieve live-voorbeschouwing op KIJK onder de titel GP Voorbeschouwing met Olav en Jack.
De eerste uitzending staat gepland rond de Grand Prix van Monaco op 7 juni. Vlak voor de start van de race praten Mol en Plooij kijkers in ongeveer een half uur bij over de belangrijkste ontwikkelingen in het raceweekend. Daarbij gaat het onder meer over de stand in het kampioenschap, prestaties van coureurs, bandenstrategieën, teamkeuzes en nieuws uit de paddock.
Het programma is live te volgen via KIJK, zowel via de website als via de Smart TV- en mobiele apps. Volgens Talpa Network wordt hiermee de samenwerking met Grand Prix Radio verder uitgebreid. Eerder werden ook de videopodcasts F1 aan Tafel en Autosport aan Tafel beschikbaar gemaakt via KIJK.
Vooral dat Talpa zeer waarschijnlijk de volgende keer de uitzendrechten gaat krijgen, of Viaplay NL over gaat nemen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:04 schreef Nizno het volgende:
Hebben we hier ook een mening over?
Olav Mol en Jack Plooij krijgen exclusieve F1-voorbeschouwing op KIJK
[..]
Ik zie ook nog wel Apple of Netflix de rechten wegkapen. Laat het wel zo wezen dat de volgende bieding interessant wordt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:08 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Vooral dat Talpa zeer waarschijnlijk de volgende keer de uitzendrechten gaat krijgen, of Viaplay NL over gaat nemen.
Zolang F1TV onafhankelijk blijft.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik zie ook nog wel Apple of Netflix de rechten wegkapen. Laat het wel zo wezen dat de volgende bieding interessant wordt.
Niet als een Apple of een Netflix met de rechten vandoor gaan.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zolang F1TV onafhankelijk blijft.
Mag wat kosten zekerquote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
KIJK is gewoon gratis.quote:
Je krijgt er reclame voor terug.quote:
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:13 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Niet als een Apple of een Netflix met de rechten vandoor gaan.
Oké maar vrij cruciaal lijkt mij de vraag of zij op locatie gaan zijn of deze voorbeschouwing gaan verzorgen vanuit een bezemkast in Hilversum. Want als ik ook gewoon live naar de grid kan kijken op F1TV of Viaplay zou ik liever dat doen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
Gaan ze weer naar de races toe? Of wordt het weer uitzenden vanuit de tandartspraktijk van Jack?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ze doen het tussen het kiezen trekken doorquote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:32 schreef Rnie het volgende:
[..]
Gaan ze weer naar de races toe? Of wordt het weer uitzenden vanuit de tandartspraktijk van Jack?
Gelukkig hebben we wat te kiezen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze doen het tussen het kiezen trekken door
Vroegah (ik ben een ouwe lul tegenwoordig) met Alard Kalff ( jos Verstappen tijdperk) en als ze dan met zo'n laserpointertje allemaal gingen laten zien wat er aan vleugeltjes en andere dingetjes allemaal veranderd waren op de auto's vond ik de voorbeschouwingen veel leuker. Leverde vaak ook hilarische taferelen op als de monteurs het doorkregen en snel gingen afdekken etc. Tegenwoordig is het meer oeverloos gezwam......quote:Op vrijdag 29 mei 2026 21:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oké maar vrij cruciaal lijkt mij de vraag of zij op locatie gaan zijn of deze voorbeschouwing gaan verzorgen vanuit een bezemkast in Hilversum. Want als ik ook gewoon live naar de grid kan kijken op F1TV of Viaplay zou ik liever dat doen.
Ik ben sowieso geen fan van voorbeschouwingen, want ik hoef niet 3 uur voor de tv te hangen. Dan liever op FOK! (lol). Enige wat ik nog een beetje leuk vind is als ze een beetje op die grid rondlopen en wat vragen stellen. Zeker op Monaco.
Toen ik begon met kijken vond ik het wel leuk om de voorbeschouwing te kijken. Reportage van Olav Mol, samenvatting kwalificatie, analyse van de baan van Doornbos. Maar goed ik ken al die banen inmiddels ook vrij goed mede dankzij mijn sim-ervaring.
Dat kan ik me ook herinneren.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 08:43 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Vroegah (ik ben een ouwe lul tegenwoordig) met Alard Kalff ( jos Verstappen tijdperk) en als ze dan met zo'n laserpointertje allemaal gingen laten zien wat er aan vleugeltjes en andere dingetjes allemaal veranderd waren op de auto's vond ik de voorbeschouwingen veel leuker. Leverde vaak ook hilarische taferelen op als de monteurs het doorkregen en snel gingen afdekken etc. Tegenwoordig is het meer oeverloos gezwam......
Veranderingen aan de auto’s worden tegenwoordig veel op vrijdag besproken want de auto’s mogen de media op die dag bekijken als die klaar staan in de pitstraat. De zogenoemde “Car display procedure”. Daarbij wordt verplicht de auto van elk team met de nieuwste spec getoond aan media.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 08:43 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Vroegah (ik ben een ouwe lul tegenwoordig) met Alard Kalff ( jos Verstappen tijdperk) en als ze dan met zo'n laserpointertje allemaal gingen laten zien wat er aan vleugeltjes en andere dingetjes allemaal veranderd waren op de auto's vond ik de voorbeschouwingen veel leuker. Leverde vaak ook hilarische taferelen op als de monteurs het doorkregen en snel gingen afdekken etc. Tegenwoordig is het meer oeverloos gezwam......
En de ingezonden vragen van de kijkers. Dan ging Mol op de paddock op zoek naar de antwoorden.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 08:43 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Wat ze toen deden kan ook niet meer. Olav Mol en Alard Kalff waren de eersten die dat met dat laserpointertje durfden te flikken. Nu letten teams veel meer op en er word veel eerder afgescherm en je kunt niet meer zo dicht bij de auto's komen tenzij ze op de grid staan als pers.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Veranderingen aan de auto’s worden tegenwoordig veel op vrijdag besproken want de auto’s mogen de media op die dag bekijken als die klaar staan in de pitstraat. De zogenoemde “Car display procedure”. Daarbij wordt verplicht de auto van elk team met de nieuwste spec getoond aan media.
Dus er is ook een kans dat dat soort nieuws wordt verspreid over vrijdag tot zondag en je dat nieuws op zondag niet of nauwelijks meekrijgt. Dat kan ook een nadeel vormen voor sommigen.
En nee dat is niet zo. Ik kijk alles en juist dat was interessant voor mij omdat ik veel van aerodynamica weet. Ik heb mijn eindproject natuurkunde toen gedaan over F1 auto's. Ik kreeg er een 10 voor. Er is veel minder gepraat over de technische dingen vergeleken met toen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:20 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Veranderingen aan de auto’s worden tegenwoordig veel op vrijdag besproken want de auto’s mogen de media op die dag bekijken als die klaar staan in de pitstraat. De zogenoemde “Car display procedure”. Daarbij wordt verplicht de auto van elk team met de nieuwste spec getoond aan media.
Dus er is ook een kans dat dat soort nieuws wordt verspreid over vrijdag tot zondag en je dat nieuws op zondag niet of nauwelijks meekrijgt. Dat kan ook een nadeel vormen voor sommigen.
Eens! De meeste informatie over de upgrades haal ik uit de artikelen/blog/tweets/video's die in de dagen voor de race online verschijnen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:43 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
En nee dat is niet zo. Ik kijk alles en juist dat was interessant voor mij omdat ik veel van aerodynamica weet. Ik heb mijn eindproject natuurkunde toen gedaan over F1 auto's. Ik kreeg er een 10 voor. Er is veel minder gepraat over de technische dingen vergeleken met toen.
Ligt aan welke content je kijkt. F1TV heeft een technisch programma en er zullen zoals Starflyer aangeeft genoeg bronnen zijn. Echter zit dat waarschijnlijk niet meer allemaal in één programma zoals ik aangeef.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:43 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
En nee dat is niet zo. Ik kijk alles en juist dat was interessant voor mij omdat ik veel van aerodynamica weet. Ik heb mijn eindproject natuurkunde toen gedaan over F1 auto's. Ik kreeg er een 10 voor. Er is veel minder gepraat over de technische dingen vergeleken met toen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |