Mijn interesse is nu wat minder, ik word niet warm of koud van autos die zelf versnellen of afremmen en daarmee andere inhalen/ingehaald worden, of wanneer de snelste ronde gereden wordt door bewust langzamer dan mogelijk te gaan op een bepaald deel van het circuit. Maar mijn interesse kan ook zo weer terug zijn als dat soort dingen nauwelijks meer een rol spelen.quote:Op dinsdag 21 april 2026 12:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wel mooi dit. Mensen schrijven de sport af na 3 races maar zoals Olav al poneerde: de sport geeft altijd antwoord![]()
Heel mooi hoe deze sport zichzelf corrigeert.
Fundamenteel kunnen ze niet echt wat veranderen gedurende het seizoen, mogelijk zelfs niet tussen de seizoen, maar pas bij het volgende era.quote:Op dinsdag 21 april 2026 12:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zijn sowieso niet meer dan wat tweaks natuurlijk. Fundamenteel blijft het hetzelfde.
Dat zou mooi zijn, het zou minder zijn als zo'n krachtige superclipping gebeurd op een onvoorspelbaar moment voor het normale rempunt, dan krijg je zware crashes.quote:Op dinsdag 21 april 2026 12:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De auto blijft hetzelfde, maar een verandering in parameters kan wel degelijk aanzienlijk verschil aanbrengen.
Nog beter zou zijn superclipping helemaal weg. Wat ze nu hebben is een krachtiger superclipping, 350 kw ipv 250. Is korter, maar meteen ook heviger. Dus kom je misschien uit op dezelfde snelheid voor het aanremmen bij een zware rem zone als voorheen.
Hoe het nu gaat? Bedoel je de afgelopen races of wat de FIA nu aan het doen is?quote:Op dinsdag 21 april 2026 16:23 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Jij kan het fantastisch vinden, maar als ik reddit en andere forums zo lees vind 90% van de fanbase het niks hoe het nu gaat.
Moeten we nog achterkomen. Maar in ieder geval doen ze iets, dat is al een begin.quote:Ik denk dat ze zichzelf dit keer te hard in hun voet hebben geschoten. Gerommel in de marge gaat niet helpen.
Ja, dat denk ik ook. Dus we zitten nog jaren met deze ellendequote:Op dinsdag 21 april 2026 16:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Fundamenteel kunnen ze niet echt wat veranderen gedurende het seizoen, mogelijk zelfs niet tussen de seizoen, maar pas bij het volgende era.
Onvoorspelbaar superclipping is niet veilig natuurlijk, maar je hebt ook te maken met kinderziektes in die motoren zoals je bij de Mercedes PU zag. Dat is dan dus ook niet de bedoeling maar soms heb je nu eenmaal een engine error.quote:Op dinsdag 21 april 2026 16:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn, het zou minder zijn als zo'n krachtige superclipping gebeurd op een onvoorspelbaar moment voor het normale rempunt, dan krijg je zware crashes.
Ik voorspel nog meer crashes zoals die van Bearman.quote:Op dinsdag 21 april 2026 17:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Dus we zitten nog jaren met deze ellende
Zolang het zonder persoonlijk letsel is, wel te hopen, want veiligheid is de sleutel om regels snel aan te passen.quote:Op dinsdag 21 april 2026 18:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik voorspel nog meer crashes zoals die van Bearman.
quote:Grand Prix van Turkije keert vanaf 2027 terug op Formule 1-kalender
De Grand Prix van Turkije in de Formule 1 keert in 2027 terug op de kalender. De race op Istanbul Park zal minimaal vijf jaar plaatsvinden. Dat maakte de Turkse overheid vrijdag bekend.
De laatste keer dat de Grand Prix van Turkije werd verreden, was in 2021. Ook in 2020 en tussen 2005 en 2011 stond de grand prix op het programma.
bron: AD.nl
In plaats van?quote:Op vrijdag 24 april 2026 11:15 schreef Dven het volgende:
Turkije vanaf volgend jaar terug op de kalender
[..]
Mogen we nu vanavond tühteren?quote:Op vrijdag 24 april 2026 11:15 schreef Dven het volgende:
Turkije vanaf volgend jaar terug op de kalender
[..]
Dan is het terecht. Daar was de grap zo langzamerhand wel vanafquote:
Vind ik niet. Was hartstikke leuk die paar keren, zeker 2021. Maar het is geen permanente plek op de kalender waardig. En dat lijkt het publiek ook te vinden.quote:Op vrijdag 24 april 2026 12:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Zandvoort zou gewoon moeten blijven.
Dat is al vanaf het eerste jaar zo (muv vorig jaar)quote:Op vrijdag 24 april 2026 12:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vind ik niet. Was hartstikke leuk die paar keren, zeker 2021. Maar het is geen permanente plek op de kalender waardig. En dat lijkt het publiek ook te vinden.
50% korting op super Friday kaarten zag ik bij de Jumbo. Dat zegt al voldoende.
Denk dat de vraag over het algemeen ook terugliep. Mensen kwamen voor Max, niet voor F1 zelfquote:Op vrijdag 24 april 2026 13:07 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dat is al vanaf het eerste jaar zo (muv vorig jaar)
De vrijdag zat nooit vol. Zeker sinds de F2 weg is is daar weinig meer aan, en het feit dat snollebolleke komt houdt mij sowieso al weg.quote:Op vrijdag 24 april 2026 13:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Denk dat de vraag over het algemeen ook terugliep. Mensen kwamen voor Max, niet voor F1 zelf
Het ontbreken van F2/3 is inderdaad een factor waarop het weekend an sich minder interessant is voor liefhebbers. Maar ik denk wel dat het de afgelopen jaren steeds moeilijker is geweest om de tent uit te verkopen, alhoewel dat schijnbaar wel is gelukt.quote:Op vrijdag 24 april 2026 13:27 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
De vrijdag zat nooit vol. Zeker sinds de F2 weg is is daar weinig meer aan, en het feit dat snollebolleke komt houdt mij sowieso al weg.
Qatar zeker weg inderdaad. Echt een verschrikkelijk circuit voor F1.quote:Op vrijdag 24 april 2026 13:58 schreef Arnhemunited het volgende:
Istanbul Park en Portimão terug volgend jaar. Ze beginnen het te leren.
Nu nog Sepang erbij, en Miami + Qatar weg.
Miami is geen misdaad tegen het racen, dat is ook weer waar. En vanuit commercieel oogpunt natuurlijk helemaal te begrijpen.quote:Op vrijdag 24 april 2026 14:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Qatar zeker weg inderdaad. Echt een verschrikkelijk circuit voor F1.
Miami vind ik nog wel prima. Kunnen ze tenminste een beetje racen, sprinten.
Zeker.quote:Op vrijdag 24 april 2026 12:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Zandvoort zou gewoon moeten blijven.
De party is voor het oranjevolk en wil ik ook zo ver mogelijk vandaan blijven.quote:Op vrijdag 24 april 2026 13:27 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
De vrijdag zat nooit vol. Zeker sinds de F2 weg is is daar weinig meer aan, en het feit dat snollebolleke komt houdt mij sowieso al weg.
Dat ligt wel iets genuanceerder. Er is veel geinvesteerd in de bereikbaarheid o.a het treinstation en om alle vergunningen rond te krijgen was nooit gelukt als de overheid niet meegewerkt had.quote:Op vrijdag 24 april 2026 15:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeker.
Maar gezien hoe er om werd gegaan met de GP vind ik het geen rare dat het verdwijnt. Als een van de hele weinige geen steun van het land zelf waar het gehouden wordt, terwijl de fiscus de grootste ontvanger is van alle btw en extra business die het genereert. Snap Lammers en de rest wel, klein beetje winst terwijl de grote ontvanger in den haag zit en niks wil bijdragen.
Overheid is wel de grootste profiteur er van met sowieso alle btw op kaarten toegangsritten.quote:Op vrijdag 24 april 2026 18:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat ligt wel iets genuanceerder. Er is veel geinvesteerd in de bereikbaarheid o.a het treinstation en om alle vergunningen rond te krijgen was nooit gelukt als de overheid niet meegewerkt had.
Maar het geven van geld aan een poenerige sport waarbij de meeste grootverdieners er juist alles aan doen om geen cent belasting te betalen is niet populair.
*Wordt wakker uit haar lente F1 slaap*quote:
Sterk spul, spacecake.quote:Op maandag 27 april 2026 07:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
*Wordt wakker uit haar lente F1 slaap*
Pothead.quote:
Ik las Potterheadquote:
quote:
Geld dat niet aan item A wordt uitgegeven wordt uiteindelijk aan item B uitgegeven en levert dan alsnog de BTW op.quote:Op vrijdag 24 april 2026 18:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Overheid is wel de grootste profiteur er van met sowieso alle btw op kaarten toegangsritten.
Ik kan me eigenlijk geen saaie race op interlagos herinneren en ik kijk toch al best wat jaartjes mee. Altijd spektakel daar.quote:Op vrijdag 24 april 2026 14:19 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Miami is geen misdaad tegen het racen, dat is ook weer waar. En vanuit commercieel oogpunt natuurlijk helemaal te begrijpen.
Nu we toch bezig zijn; Australië altijd als opener van het seizoen en Interlagos als afsluiter.
Geld dat ik nu uitgeef aan Zandvoort was anders op m'n spaarrekening terechtgekomen Chevy.quote:Op maandag 27 april 2026 11:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Geld dat niet aan item A wordt uitgegeven wordt uiteindelijk aan item B uitgegeven en levert dan alsnog de BTW op.
En F1TV geeft ook niet je geld terug terwijl er de hele maand geen races warenquote:Op maandag 27 april 2026 12:34 schreef DKUp het volgende:
Lijkt wel drie maanden geleden dat ik F1 heb gekeken…..
Lees er meer over dan dat er actie op de baan is geweest…..
Volgens het F1 account stonden de drie races tot nu toe bol van de actie. En dan met allemaal emoticons erbij als ogen in de vorm van sterretjes en bakken popcorn enzo. Volgens S. Dominicali heeft vrijwel iedereen ervan genoten.quote:Op maandag 27 april 2026 12:34 schreef DKUp het volgende:
Lijkt wel drie maanden geleden dat ik F1 heb gekeken…..
Lees er meer over dan dat er actie op de baan is geweest…..
Die gastquote:Op maandag 27 april 2026 13:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Volgens het F1 account stonden de drie races tot nu toe bol van de actie. En dan met allemaal emoticons erbij als ogen in de vorm van sterretjes en bakken popcorn enzo. Volgens S. Dominicali heeft vrijwel iedereen ervan genoten.
Volgens hun eigen poll klopt dat ook wel. Afgezien van Australië was de ratings voor China en Japan hoger dan vorig jaar. Australië was vorig jaar een regenrace, dus dat vertekent het beeld enigszins.quote:Op maandag 27 april 2026 13:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Volgens het F1 account stonden de drie races tot nu toe bol van de actie. En dan met allemaal emoticons erbij als ogen in de vorm van sterretjes en bakken popcorn enzo. Volgens S. Dominicali heeft vrijwel iedereen ervan genoten.
Op hun eigen Poll is wel wat aan te merken:quote:Op maandag 27 april 2026 16:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens hun eigen poll klopt dat ook wel. Afgezien van Australië was de ratings voor China en Japan hoger dan vorig jaar. Australië was vorig jaar een regenrace, dus dat vertekent het beeld enigszins.
En alle races trokken ook meer kijkers dan vorig jaar. Dus wat dat betreft heeft Domenicali niets te klagen.
En wat er nog meer staat is dat Domenicali naar buiten toe niet gaat vertellen dat het niet goed is. Dat doet hij binnenskamers wel. En gezien de mogelijke wijzigingen voor 2027 kan dat best gebeurd zijn.
FLinker Klapperquote:Op maandag 27 april 2026 19:03 schreef ZaZoe het volgende:
[ x ]
De klapper van Jos Verstappen.
Bij offtopic kan ie natuurlijk verwijderd worden
mafKlapperquote:
Dat is een flinke geweestquote:Op maandag 27 april 2026 19:03 schreef ZaZoe het volgende:
[ x ]
Zowat nog harder dan zn Stavelot crash in 1996.quote:Op maandag 27 april 2026 19:03 schreef ZaZoe het volgende:
[ x ]
Ik denk dat ie met de Twitter admin gesproken heeft en daaruit conclusies heeft getrokkenquote:Op maandag 27 april 2026 13:50 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 28 april 2026 12:15 schreef Red_85 het volgende:
*Insert the coffee sipping Bottas*
'its raceweek'
Voor de camera althans, niet bepaald altijd richting enthousiaste fans, daar wilde hij nog wel eens hard aan voorbij Segwayenquote:Op zaterdag 2 mei 2026 11:12 schreef Red_85 het volgende:
Ow mèèèn.
RIP ouwe held.
Al in blessuretijd van na 'de crash'. Maar wat een blessuretijd.
Altijd goedlachs.
Och.. wat jammer.quote:
quote:
Benieuwd.quote:Ben Sulayem legt ook meteen uit waarom eerder de V8-motor dan de V10 terugkeert. "De populairste en makkelijkste motor om mee te werken is de V8. Je krijgt het geluid, minder complexiteit, en het is lichtgewicht", aldus de Emirati. "Je zult er heel binnenkort meer over horen. Het zal dan ook gaan om een heel, heel kleine elektrificatie (die gepaard gaat met de motor, red.), maar de motor zal centraal staan. Het zal niet zoiets zijn als het nu is, een 46-54-verdeling. Er zal heel weinig elektrisch vermogen zijn."
Hij zette wel zijn beste beentje voor.quote:
Ik zit er net een video van The Race over te kijken. Dit gaat dus over 2031 voor de duidelijkheid.quote:Op zondag 3 mei 2026 14:19 schreef Red_85 het volgende:
https://www.formule1.nl/n(...)erugkeer-v8-motoren/
Whut?!
Zou een mooie mooie heeeeeeele mooie ontwikkeling zijn.
Bewijs dat die electrische rommel niet werkt.
edit:
https://www.formule1.nl/n(...)erugkeer-v8-motoren/
[..]
Benieuwd.
Mercedes had zich hier al positief over uitgelaten bij monden van Toto. Verder weet ik het niet zo goed Tijn. Die elektroshit is alleen nuttig in het woon-werk verkeer en vooral politiek gepushed in de eu. De rest van de wereld ziet het vooral als een keuze. Rijders, fans en ook fabrikanten als Ferrari zien het t liefste terug komen.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 09:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zit er net een video van The Race over te kijken. Dit gaat dus over 2031 voor de duidelijkheid.
Bekijk deze YouTube-video
Ik denk dat het een hele uitdaging wordt om autofabrikanten als Mercedes, Audi en Honda hierin geïnteresseerd te krijgen. Een V8 met minimale elektrische aandrijving heeft werkelijk niks met de toekomst van de autoindustrie te maken.
Blindstaren op elektrisch is gewoon extreem dom, dat is hoe Europese merken achter zijn gaan raken. Dikke V8 op bio-brandstof kan net zo goed de toekomst hebben.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 09:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zit er net een video van The Race over te kijken. Dit gaat dus over 2031 voor de duidelijkheid.
Bekijk deze YouTube-video
Ik denk dat het een hele uitdaging wordt om autofabrikanten als Mercedes, Audi en Honda hierin geïnteresseerd te krijgen. Een V8 met minimale elektrische aandrijving heeft werkelijk niks met de toekomst van de autoindustrie te maken.
Jezus wat een triestheidquote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:57 schreef Zorro het volgende:
De nieuwe Montoya is uit
https://www.ed.nl/formule(...)ario-kart~a957d1843/
quote:Op dinsdag 5 mei 2026 11:00 schreef Evenstar het volgende:
Heeft Max een relatie gehad met zijn moeder ofzo. Die gast zegt echt zoveel debiele dingen dat zelfs de Britten er genoeg van hebben ....
quote:
Wat ik al eerder zei, die gast is echt anti-Max tot de max. Onvoorstelbaarquote:
Wat een intense jankzak is het ook zeg, alleen omdat die het niet kan hebben dat die zelf nooit echt veel heeft bereiktquote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:57 schreef Zorro het volgende:
De nieuwe Montoya is uit
https://www.ed.nl/formule(...)ario-kart~a957d1843/
7 overwinningen vs 4 wereldtitelsquote:Op dinsdag 5 mei 2026 12:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wat een intense jankzak is het ook zeg, alleen omdat die het niet kan hebben dat die zelf nooit echt veel heeft bereikt
En 70+ overwinningen.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 13:58 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
7 overwinningen vs 4 wereldtitels
Maakt het echt geen procent minder triest. En past wel prachtig in de context van hoe hij zichzelf bij F1TV voor lul heeft gezet.quote:
Ik ga met je mee.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ik wil Tom Coronel wel een bezemsteel zien eten. Wil zelfs wel peper en zout brengen om de steel op smaak te brengen
Na een week nadenken is dit ook mijn mening.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Blindstaren op elektrisch is gewoon extreem dom, dat is hoe Europese merken achter zijn gaan raken. Dikke V8 op bio-brandstof kan net zo goed de toekomst hebben.
In hetzelfde artikel noemt hij dat Leclerc een aanbieding van Aston Martin naast zich neer gelegd zou hebben. Zal morgen wel in zijn Green Notebook staan.quote:There are rumours that McLaren is talking to Max Verstappen and that there might be a driver swap with Oscar Piastri moving to Red Bull and Verstappen to Woking.
Zeg dat. Sinds het bekend is dat GP naar McLaren gaat lees je zulke dingen vaker.quote:
De ambiguïteit rond het contract van Max helpt ook wel mee, met welke top teams is hij afgelopen maanden niet in verband gebracht?quote:Op woensdag 13 mei 2026 05:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zeg dat. Sinds het bekend is dat GP naar McLaren gaat lees je zulke dingen vaker.
Een Duits team toch?quote:Op woensdag 13 mei 2026 08:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De ambiguïteit rond het contract van Max helpt ook wel mee, met welke top teams is hij afgelopen maanden niet in verband gebracht?
Het online kanaal van formule 1.nl is echt een schande voor het blad.quote:Op woensdag 13 mei 2026 17:35 schreef DjVero het volgende:
Lees het nu ook formule1.nl
Mogelijk
Naar verluidt
Geruchten
Volgens bronnen
Clicks clicks clicks godskolere zeg, zeg dan gewoon niks
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |