Mijn interesse is nu wat minder, ik word niet warm of koud van autos die zelf versnellen of afremmen en daarmee andere inhalen/ingehaald worden, of wanneer de snelste ronde gereden wordt door bewust langzamer dan mogelijk te gaan op een bepaald deel van het circuit. Maar mijn interesse kan ook zo weer terug zijn als dat soort dingen nauwelijks meer een rol spelen.quote:Op dinsdag 21 april 2026 12:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wel mooi dit. Mensen schrijven de sport af na 3 races maar zoals Olav al poneerde: de sport geeft altijd antwoord![]()
Heel mooi hoe deze sport zichzelf corrigeert.
Fundamenteel kunnen ze niet echt wat veranderen gedurende het seizoen, mogelijk zelfs niet tussen de seizoen, maar pas bij het volgende era.quote:Op dinsdag 21 april 2026 12:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zijn sowieso niet meer dan wat tweaks natuurlijk. Fundamenteel blijft het hetzelfde.
Dat zou mooi zijn, het zou minder zijn als zo'n krachtige superclipping gebeurd op een onvoorspelbaar moment voor het normale rempunt, dan krijg je zware crashes.quote:Op dinsdag 21 april 2026 12:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De auto blijft hetzelfde, maar een verandering in parameters kan wel degelijk aanzienlijk verschil aanbrengen.
Nog beter zou zijn superclipping helemaal weg. Wat ze nu hebben is een krachtiger superclipping, 350 kw ipv 250. Is korter, maar meteen ook heviger. Dus kom je misschien uit op dezelfde snelheid voor het aanremmen bij een zware rem zone als voorheen.
Hoe het nu gaat? Bedoel je de afgelopen races of wat de FIA nu aan het doen is?quote:Op dinsdag 21 april 2026 16:23 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Jij kan het fantastisch vinden, maar als ik reddit en andere forums zo lees vind 90% van de fanbase het niks hoe het nu gaat.
Moeten we nog achterkomen. Maar in ieder geval doen ze iets, dat is al een begin.quote:Ik denk dat ze zichzelf dit keer te hard in hun voet hebben geschoten. Gerommel in de marge gaat niet helpen.
Ja, dat denk ik ook. Dus we zitten nog jaren met deze ellendequote:Op dinsdag 21 april 2026 16:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Fundamenteel kunnen ze niet echt wat veranderen gedurende het seizoen, mogelijk zelfs niet tussen de seizoen, maar pas bij het volgende era.
Onvoorspelbaar superclipping is niet veilig natuurlijk, maar je hebt ook te maken met kinderziektes in die motoren zoals je bij de Mercedes PU zag. Dat is dan dus ook niet de bedoeling maar soms heb je nu eenmaal een engine error.quote:Op dinsdag 21 april 2026 16:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn, het zou minder zijn als zo'n krachtige superclipping gebeurd op een onvoorspelbaar moment voor het normale rempunt, dan krijg je zware crashes.
Ik voorspel nog meer crashes zoals die van Bearman.quote:Op dinsdag 21 april 2026 17:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Dus we zitten nog jaren met deze ellende
Zolang het zonder persoonlijk letsel is, wel te hopen, want veiligheid is de sleutel om regels snel aan te passen.quote:Op dinsdag 21 april 2026 18:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik voorspel nog meer crashes zoals die van Bearman.
quote:Grand Prix van Turkije keert vanaf 2027 terug op Formule 1-kalender
De Grand Prix van Turkije in de Formule 1 keert in 2027 terug op de kalender. De race op Istanbul Park zal minimaal vijf jaar plaatsvinden. Dat maakte de Turkse overheid vrijdag bekend.
De laatste keer dat de Grand Prix van Turkije werd verreden, was in 2021. Ook in 2020 en tussen 2005 en 2011 stond de grand prix op het programma.
bron: AD.nl
In plaats van?quote:Op vrijdag 24 april 2026 11:15 schreef Dven het volgende:
Turkije vanaf volgend jaar terug op de kalender
[..]
Mogen we nu vanavond tühteren?quote:Op vrijdag 24 april 2026 11:15 schreef Dven het volgende:
Turkije vanaf volgend jaar terug op de kalender
[..]
Dan is het terecht. Daar was de grap zo langzamerhand wel vanafquote:
Vind ik niet. Was hartstikke leuk die paar keren, zeker 2021. Maar het is geen permanente plek op de kalender waardig. En dat lijkt het publiek ook te vinden.quote:Op vrijdag 24 april 2026 12:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Zandvoort zou gewoon moeten blijven.
Dat is al vanaf het eerste jaar zo (muv vorig jaar)quote:Op vrijdag 24 april 2026 12:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vind ik niet. Was hartstikke leuk die paar keren, zeker 2021. Maar het is geen permanente plek op de kalender waardig. En dat lijkt het publiek ook te vinden.
50% korting op super Friday kaarten zag ik bij de Jumbo. Dat zegt al voldoende.
Denk dat de vraag over het algemeen ook terugliep. Mensen kwamen voor Max, niet voor F1 zelfquote:Op vrijdag 24 april 2026 13:07 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dat is al vanaf het eerste jaar zo (muv vorig jaar)
De vrijdag zat nooit vol. Zeker sinds de F2 weg is is daar weinig meer aan, en het feit dat snollebolleke komt houdt mij sowieso al weg.quote:Op vrijdag 24 april 2026 13:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Denk dat de vraag over het algemeen ook terugliep. Mensen kwamen voor Max, niet voor F1 zelf
Het ontbreken van F2/3 is inderdaad een factor waarop het weekend an sich minder interessant is voor liefhebbers. Maar ik denk wel dat het de afgelopen jaren steeds moeilijker is geweest om de tent uit te verkopen, alhoewel dat schijnbaar wel is gelukt.quote:Op vrijdag 24 april 2026 13:27 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
De vrijdag zat nooit vol. Zeker sinds de F2 weg is is daar weinig meer aan, en het feit dat snollebolleke komt houdt mij sowieso al weg.
Qatar zeker weg inderdaad. Echt een verschrikkelijk circuit voor F1.quote:Op vrijdag 24 april 2026 13:58 schreef Arnhemunited het volgende:
Istanbul Park en Portimão terug volgend jaar. Ze beginnen het te leren.
Nu nog Sepang erbij, en Miami + Qatar weg.
Miami is geen misdaad tegen het racen, dat is ook weer waar. En vanuit commercieel oogpunt natuurlijk helemaal te begrijpen.quote:Op vrijdag 24 april 2026 14:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Qatar zeker weg inderdaad. Echt een verschrikkelijk circuit voor F1.
Miami vind ik nog wel prima. Kunnen ze tenminste een beetje racen, sprinten.
Zeker.quote:Op vrijdag 24 april 2026 12:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Zandvoort zou gewoon moeten blijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |