abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 april 2026 @ 11:23:34 #1
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220532657
Niet mijn OP.

quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

Livestream Intel cams:

https://www.youtube.com/live/4E-iFtUM2kk

Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:

https://www.youtube.com/@:AgendaFreeTV/streams

Tijdlijn van deze oorlog:
Mar 3: "We won the war."
Mar 7: "We defeated Iran."
Mar 9: "We must attack Iran."
Mar 9: "The war is ending almost completely, and very beautifully."
Mar 11: "You never like to say too early you won. We won. In the first hour it was over." Mar 12: "We did win, but we haven't won completely yet."
Mar 13: "We won the war."
Mar 14: "Please help us."
Mar 15: "If you don't help us, I will certainly remember it."
Mar 16: "Actually, we don't need any help at all."
Mar 16: "I was just testing to see who's listening to me."
Mar 16: "If NATO doesn't help, they will suffer something very bad."
Mar 17: "We neither need nor want NATO's help."
Mar 17: "I don't need Congressional approval to withdraw from NATO."
Mar 18: "Our allies must cooperate in reopening the Strait of Hormuz."
Mar 19: "US allies need to get a grip - step up and help open the Strait of Hormuz."
Mar 20: "NATO are cowards."
Mar 21: "The Strait of Hormuz must be protected by the countries that use it. We don't use it, we don't need to open it."
Mar 22: "This is the last time. I will give Iran 48 hours. Open the strait"
Mar 22: "Iran is Dead"

Mar 23: "We had very good and productive talks with Iran."
Mar 24: "We're making progress."
Mar 25: "They gave us a present and the present arrived today. And it was a very big present worth a tremendous amount of money. I'm not going to tell you what that present is, but it was a very significant prize." Mar 26: "Make a deal, or we'll just keep blowing them away."
Mar 27: "We don't have to be there for NATO."
Mar 28: No major quote
Mar 29: Claimed talks were progressing
Mar 30: "Open the Strait of Hormuz immediately, or face devastating consequences."
Mar 31: Claimed a deal was "very close" and that Iran would "do the right thing"
Apr 1: "We'll see what happens very soon."
Apr 2: Repeated that a deal was likely, while warning of continued strikes if not
Apr 3: "Something big is going to happen."
Apr 4: Said Iran must comply "immediately" or face further consequences.
Apr 5: "Open the fuckin' Strait, you crazy bastards, or you'll be living in Hell - JUST WATCH! Praise be to Allah."
Apr 6: "The entire country could be taken out in one night. And that night might be tomorrow night."
Apr 7: A whole civilization will die tonight, never to be brought back again. I don’t want that to happen, but it probably will.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220532661
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:11 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De VS zat wanhopig omhoog en greep alles aan om vrede te maken. Het is bijna zeker allemaal in scene gezet.
Ik weet niet of het allemaal in scene is gezet maar ik denk wel dat de VS gewoon geen plan B heeft. Ze hebben alleen plan A (dreigen en slaan zonder zelf pijn te lijden) maar als capitulatie niet volgt en verdere escalatie pijn lijden vereist dan weten ze het niet meer. Zelf pijn lijden, of het uitzicht daarop, lijkt hun achilleshiel. Zie ook de casus China en Groenland.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220532677
Dit is al een klein maar hoopvol beginnetje,

Trump says "Iran’s uranium will be perfectly taken care of" as he claims total and complete victory.
  woensdag 8 april 2026 @ 11:27:07 #4
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220532679
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik weet niet of het allemaal in scene is gezet maar ik denk wel dat de VS gewoon geen plan B heeft. Ze hebben alleen plan A (dreigen en slaan zonder zelf pijn te lijden) maar als capitulatie niet volgt en verdere escalatie pijn lijden vereist dan weten ze het niet meer. Zelf pijn lijden, of het uitzicht daarop, lijkt hun achilleshiel. Zie ook de casus China en Groenland.
Ik zie hem nog aankondigen dat de maan van de VS is.
  woensdag 8 april 2026 @ 11:27:23 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220532684
quote:

[..]
Ik weet niet of het allemaal in scene is gezet maar ik denk wel dat de VS gewoon geen plan B heeft. Ze hebben alleen plan A
Ik bewonder je optimisme.
Huilen dan.
  woensdag 8 april 2026 @ 11:27:41 #6
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220532689
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:27 schreef UitStraling het volgende:
Dit is al klein maar hoopvol beginnetje,

Trump says "Iran’s uranium will be perfectly taken care of" as he claims total and complete victory.
Nee, dat was allemaal al vernietigd, drie maanden geleden, Waarom hem nu wel geloven?
pi_220532694
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:20 schreef recidivist het volgende:
Zolang zijn leger nog steeds weinig ervan bakt om uberhaupt de Donbas te veroveren zeer zeker ja. Zijn probleem is dat zijn leger gewoon zwaar faalt. Kan je allerlei grote plannen maken maar als de uitvoering niet goed gaat zijn dat slechts niet haalbare dromen.
Dat Rusland in Donbas stokt betekent niet dat het leger faalt. De Leningrad-eenheden en de zware noordelijke troepen bij Finland zijn veel sterker dan de uitgeputte formaties in Oekraïne. Poetin bundelt zijn beste troepen elders. En vergeet niet: Rusland is al bijna tien jaar in oorlog, met continu getrainde en gevechtservaring opdoende troepen. Oekraïne is stevig, maar Europa? Daar kan het Russische leger voorlopig nog mee lachen
Groot fan van User Wotte
pi_220532703
En laten we niet doen alsof Iran geen bondgenoten heeft.

Pakistan was toch een breed goedgekeurde bemiddelaar in dit conflict tussen VS/Israël versus Iran?
Wat hebben de Pakistani van direct of indirect betrokken landen te horen gekregen?

Ik weet het niet, maar ik sluit niet uit dat het antwoord een mede bepalende rol heeft gespeeld in dit (tijdelijke) resultaat.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220532710
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik zie hem nog aankondigen dat de maan van de VS is.
Er staan dan ook voornamelijk Amerikaanse vlaggen op en een enkele Chinese.
pi_220532713
quote:

[..]
Trump, met een steeds grotere mond, die steeds meer geweld van het leger eist en er ineens achter kwam dat de koek op was. En hoe kom je er dan zonder gezichtsverlies weer uit?

Iran kan ook tellen, dus die wisten ook dat ze geen raketten meer hadden en uiteraard dat het luchtruim nog veel te gevaarlijk was voor bommenwerpers. Dus die vinden het prachtig dat ze zo'n exorbitant eisenpakket neer kunnen leggen en de VS dat "een goede basis voor verdere onderhandelingen" noemt.
pi_220532714
quote:
19s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:28 schreef Tjacka het volgende:
Poetin bundelt zijn beste troepen elders.
lol.

Nee.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220532715
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:06 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Poetin is doodsbang voor Trump, niet voor Europa of een Amerikaloze NAVO, even goed om te onthouden als vrije Europeaan.
@phpmystyle kom er maar in. Dit kun je niet over je kant laten gaan.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2026 @ 11:29:51 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220532716
Hoe meer ik erover lees, hoe meer het erop lijkt dat Trump een uitweg zoekt en gewoon dik als verliezer uit deze oorlog gaat komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 8 april 2026 @ 11:30:33 #14
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220532723
'If the moon doesn't COMPLETELY SURRENDER, we will attack and take all it's land'

'Victory, we've made a cease fire with the moon, the dems will never do that, they hate the moon'
  woensdag 8 april 2026 @ 11:31:04 #15
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220532727
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:28 schreef UitStraling het volgende:

[..]
En jij zal hier weer komen vertellen hoe stoer jouw idool is.
pi_220532728
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:06 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Poetin is doodsbang voor Trump, niet voor Europa of een Amerikaloze NAVO, even goed om te onthouden als vrije Europeaan.
Het zou ook andersom kunnen zijn.

Trump is nogal lief en vriendelijk voor Poetin.
Als ik Poetin was, zou ik daar niet (doods)bang van worden.
pi_220532729
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, dat was allemaal al vernietigd, drie maanden geleden, Waarom hem nu wel geloven?
Nogmaals, ze kunnen niets meer bijmaken maar wat ze al klaar hadden en net op tijd in veiligheid konden brengen valt vrij makkelijk op te werken tot kernwapens, vandaar ook dat Israël de Iraanse Oppenheimers bij bosje om aan het leggen is.
  woensdag 8 april 2026 @ 11:33:21 #18
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220532735
quote:
19s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:28 schreef Tjacka het volgende:
Dat Rusland in Donbas stokt betekent niet dat het leger faalt.
Je bent van mening dat er geen prioriteit (meer) ligt bij het verder veroveren van de Donbas maar eerder ergens anders (om eventueel daar een andere tweede oorlog te beginnen?)

quote:
De Leningrad-eenheden en de zware noordelijke troepen bij Finland zijn veel sterker dan de uitgeputte formaties in Oekraïne. Poetin bundelt zijn beste troepen elders.
Hoeveel troepen daar? En jij denkt serieus dat een tweefrontenoorlog haalbaar is voor Rusland op dit moment?

quote:
En vergeet niet: Rusland is al bijna tien jaar in oorlog, met continu getrainde en gevechtservaring opdoende troepen. Oekraïne is stevig, maar Europa? Daar kan het Russische leger voorlopig nog mee lachen
Onderstreepte: waar er ook veel al vier jaar van sterven of niet meer inzetbaar zijn (gewond).

Jij denkt dus dat Rusland wel een tweede front kant openen tegen bijv. de Baltische staten en dus ook NAVO? Daar zijn zij militair toe in staat zonder de mogelijkheid dat zij dan een "veel te grote broek aandoen"? Of reken je dan op nog veel grotere mobilisatierondes om aantallen aan te vullen?
enkelband
pi_220532739
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Bovendien staan die vlaggen in Nevada en het onherbergzame Oeigoeristan. ;)
  woensdag 8 april 2026 @ 11:34:05 #20
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220532745
Zou je doodstraf krijgen in USA als je als medewerker van Trump-servicedesk iets verkeerds zegt?
  woensdag 8 april 2026 @ 11:34:28 #21
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220532746
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:29 schreef Nattekat het volgende:
Hoe meer ik erover lees, hoe meer het erop lijkt dat Trump een uitweg zoekt en gewoon dik als verliezer uit deze oorlog gaat komen.
En dan is de vraag: waar blijven die grondtroepen? Die opbouw vond plaats namelijk. En waarom die u-turn wat betreft dit idee?
enkelband
  woensdag 8 april 2026 @ 11:34:48 #22
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220532748
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:31 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het zou ook andersom kunnen zijn.

Trump is nogal lief en vriendelijk voor Poetin.
Als ik Poetin was, zou ik daar niet (doods)bang van worden.
Kim bibbert ook al een tijdje in zijn prachtig mooie staat. Trump noemt hem nog steeds als vriend en lichtend voorbeeld voor een leider. Daar hoeft de bevolking weer niet gered te worden. Zit ie al in The Board of Peace?
  woensdag 8 april 2026 @ 11:37:04 #23
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220532757
En Putin is zo bang voor Trump dat Trump alle sancties heeft teruggetrokken.
pi_220532761
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kim bibbert ook al een tijdje in zijn prachtig mooie staat. Trump noemt hem nog steeds als vriend en lichtend voorbeeld voor een leider. Daar hoeft de bevolking weer niet gered te worden. Zit ie al in The Board of Peace?
Zouden de complottheorieën dan toch waar zijn?

Dat Vladimir compromitterende dingetjes weet (en kan bewijzen) uit The Donald's waardeloze leven?

Dat zou wat zijn.

Nee nee... dat kan toch niet!

Hoe het ook zij: ik geloof nooit dat Iran helemaal alleen stond tijdens die onderhandelingen. En de druk van die anderen zou wel eens een belangrijke rol kunnen hebben gespeeld.
pi_220532773
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:34 schreef recidivist het volgende:

[..]
En dan is de vraag: waar blijven die grondtroepen? Die opbouw vond plaats namelijk. En waarom die u-turn wat betreft dit idee?
Zolang Trump er mee blijft dreigen en niet naar zijn generaals luistert, kunnen die niet meer doen dan zich er zo goed mogelijk op voorbereiden. Trump is hun baas en discipline is strikt. "Theirs not to reason why, theirs but to do and die."
pi_220532779
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mijn idolen zijn Brian Cox, Nelson Mandela, Caravaggio, Galilei, Mark Knopfler, Willis Ching Lee, Darwin, Rob Roy MacGregor, Zdenek Burian en Carl Sagan, de jouwe?
pi_220532787
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:29 schreef Nattekat het volgende:
Nagenoeg alle interventies van de VS in het Midden- en verdere Oosten na WO2 zijn niet echt op een groot succes uitgelopen.
Uiteraard is deze kwestie nog niet volledig beslecht, maar misschien moeten we gewoon blij (en vooral opgelucht) zijn dat her erop lijkt dat de keutel nu redelijk op tijd lijkt te worden ingetrokken.

Afwachten maar.
pi_220532791
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zou je doodstraf krijgen in USA als je als medewerker van Trump-servicedesk iets verkeerds zegt?
Dit valt te betwijfelen vooralsnog, ik weet wel waar vrouwen de doodstraf krijgen als ze een haartje laten zien.
pi_220532796
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:33 schreef recidivist het volgende:

[..]
Je bent van mening dat er geen prioriteit (meer) ligt bij het verder veroveren van de Donbas maar eerder ergens anders (om eventueel daar een andere tweede oorlog te beginnen?)
[..]
Hoeveel troepen daar? En jij denkt serieus dat een tweefrontenoorlog haalbaar is voor Rusland op dit moment?
[..]
Onderstreepte: waar er ook veel al vier jaar van sterven of niet meer inzetbaar zijn (gewond).

Jij denkt dus dat Rusland wel een tweede front kant openen tegen bijv. de Baltische staten en dus ook NAVO? Daar zijn zij militair toe in staat zonder de mogelijkheid dat zij dan een "veel te grote broek aandoen"? Of reken je dan op nog veel grotere mobilisatierondes om aantallen aan te vullen?
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:33 schreef recidivist het volgende:

Poetin trekt inderdaad vaak een veel te grote broek aan, maar dit is een regime dat langzaam in verval raakt – een kat in het nauw die brute middelen inzet om te overleven.

Tweefrontenoorlog? In theorie kan hij dat, maar praktisch is het extreem riskant en logistiek problematisch. Prioriteit ligt nog steeds bij Donbas, maar zijn elite-eenheden zijn elders gebundeld. Europa en de NAVO zijn wat hem echt beperkt, niet de uitgeputte eenheden in Oekraïne of een Amerikaanse president. Mobilisatie kan hij verhogen, maar dan kom je weer op politieke en operationele grenzen die hij niet zomaar kan negeren.
Groot fan van User Wotte
pi_220532808
quote:
19s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:43 schreef Tjacka het volgende:
maar zijn elite-eenheden zijn elders gebundeld
lol.

Nee.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220532812
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dit valt te betwijfelen vooralsnog, ik weet wel waar vrouwen de doodstraf krijgen als ze een haartje laten zien.
Jij bent nog nooit bij mij thuis geweest, dus dat kun jij helemaal niet weten.
  woensdag 8 april 2026 @ 11:46:11 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220532813
Nu de Amerikanen voorlopig wat minder druk zijn met het gooien van bommen WINNING kunnen ze mooi de rest van dat Epstein-dossier openbaren.
Huilen dan.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2026 @ 11:49:51 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220532850
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:43 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Nagenoeg alle interventies van de VS in het Midden- en verdere Oosten na WO2 zijn niet echt op een groot succes uitgelopen.
Uiteraard is deze kwestie nog niet volledig beslecht, maar misschien moeten we gewoon blij (en vooral opgelucht) zijn dat her erop lijkt dat de keutel nu redelijk op tijd lijkt te worden ingetrokken.

Afwachten maar.
Maar nog nooit hebben ze zo'n enorm blauwtje gelopen als nu. En de grap is dat de grootste flop hiervoor ook door Trump komt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 8 april 2026 @ 11:52:47 #34
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220532875
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:46 schreef Isdatzo het volgende:
Nu de Amerikanen voorlopig wat minder druk zijn met het gooien van bommen WINNING kunnen ze mooi de rest van dat Epstein-dossier openbaren.
Overschakelen naar 'aanval op eigen bodem', dat schijnt ook wel te helpen met de populariteit, al moet dat dan ook weer samengaan met goede speeches en zo en zelfs dát zou Trump nog verneuken. Tijdens corona had ie zichzelf onsterfelijk kunnen maken door zich ineens presidentieel te gaan gedragen, maar hij kon alleen maar liegen en over zichzelf praten. Als er nu een 911 was, dan staat ie nog alleen maar over zichzelf te lullen en waterkranen.
  woensdag 8 april 2026 @ 11:53:12 #35
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220532878
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Maar nog nooit hebben ze zo'n enorm blauwtje gelopen als nu. En de grap is dat de grootste flop hiervoor ook door Trump komt.
Mwoah vietnam...

Die oorlog heeft ook nog eens gezorgd voor een generatie aan zure veteranen met PTSD.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 8 april 2026 @ 11:53:12 #36
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220532879
quote:

[..]
MAGA viert het toch echt als een overwinning.
pi_220532889
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:53 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
MAGA viert het toch echt als een overwinning.
Zoals altijd.
Een cult is een cult.

En Rutte gaat Trump ook weer uitvoerig prijzen.
Zodat Donald toch nog wat voelt broeien in zijn broek.

Maar hopelijk denkt Markie er het zijne van, en trekt hij, laat ik zeggen, 'bepaalde' conclusies.
pi_220532892
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Mwoah vietnam...

Die oorlog heeft ook nog eens gezorgd voor een generatie aan zure veteranen met PTSD.
Ja, een hoop Amerikaanse slachtoffers. Nu is het een stuk eenzijdiger. Maar het was breed in het nieuws en ze hebben zichzelf toch wel erg ongeloofwaardig gemaakt.
pi_220532896
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Mwoah vietnam...

Daarom zeg ik: laten we voorlopig maar blij en opgelucht zijn dat het nu vroeg lijkt te stoppen.
Hoewel er nog niets echt zeker is.
  woensdag 8 april 2026 @ 11:56:46 #40
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220532899
twitter
pi_220532910
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:56 schreef Momo het volgende:
[ x ]
In het normale geval zou ik dit Iran keihard afraden.

Maar wat is hier 'normaal'?

Het gepubliceerde tienpuntenplan blijft toch een raadsel voor me, inclusief de motieven erachter.
pi_220532912
quote:
Dit is geen kleine blunder meer, dit is een complete breuk. Sinds 2002 was het al tanende, maar sinds 2018 begon het echt te versnellen – en de laatste maanden lijkt het gaspedaal volledig ingetrapt. Amerika is niet langer de supermacht of wereldpolitie die iedereen serieus neemt. Het neoliberalisme was misschien niet perfect, maar redelijk stabiel; de echte schade komt van de neoconservatieven en vooral van Trump zelf, die de grootste architect is van deze fiasco’s. Het land verliest in razendsnel tempo de laatste restjes geloofwaardigheid, en niemand kijkt nog op van wat het doet. De wereld gelooft het gewoon niet meer.
Groot fan van User Wotte
  woensdag 8 april 2026 @ 12:02:45 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220532920
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:00 schreef Toby56 het volgende:

[..]
In het normale geval zou ik dit Iran keihard afraden.

Maar wat is hier 'normaal'?

Het gepubliceerde tienpuntenplan blijft toch een raadsel voor me, inclusief de motieven erachter.
Wie weet wat voor een units dit soort raketten allemaal afvuren, misschien hebben ergens hoog in de bergen nog geen bericht gehad?
  woensdag 8 april 2026 @ 12:03:31 #44
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220532924
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Wie weet wat voor een units dit soort raketten allemaal afvuren, misschien hebben ergens hoog in de bergen nog geen bericht gehad?
Wachten nog op de duivenpost.

Nee, ze kunnen allemaal TV kijken. Een schoteltje is zo low-tech tegenwoordig.

Edit: daarmee bedoel ik dat ze het wel weten, maar ze kunnen het alsnog negeren natuurlijk.
pi_220532933
quote:

[..]
Ik vraag me inderdaad af hoe decentraal er op dit vlak door Iran wordt geopereerd. De VS heeft natuurlijk een strakke militaire hiërarchie en bijbehorende communicatielijnen. Iran heeft bewust gekozen om dat niet te doen omdat een dergelijke structuur makkelijk te 'onthoofden' is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220532943
quote:

[..]
Ik zou me nochtans niet prettiger zijn gaan voelen als ik in Groenland woonde.

Er is een reële kans dat Trump het ontbreken van NAVO-steun de schuld van het mislukken van Iran gaat geven. Goed goed, ze hadden die steun 'vanzelfsprekend' niet nodig, maar dat is hij zo weer vergeten.

In Trumps leven heeft hij zelf nauwelijks enige zelfreflectie getoond bij gemaakte fouten.
Hooguit misschien bij zijn excuses naar aanleiding van "grab 'em by the pussy". Dat was al heel wat.
pi_220532954
quote:

[..]
Net als die Japanner die in de jaren 70 ergens in een Filipijnse jungle werd gevonden, volledig vergrijsd maar nog steeds bewapend en nog steeds in de veronderstelling dat het oorlog was.
pi_220532970
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:05 schreef Toby56 het volgende:
Ik zou me nochtans niet prettiger zijn gaan voelen als ik in Groenland woonde.

Er is een reële kans dat Trump het ontbreken van NAVO-steun de schuld van het mislukken van Iran gaat geven. Goed goed, ze hadden die steun 'vanzelfsprekend' niet nodig, maar dat is hij zo weer vergeten.

In Trumps leven heeft hij zelf nauwelijks enige zelfreflectie getoond bij gemaakte fouten.
Hooguit misschien bij zijn excuses naar aanleiding van "grab 'em by the pussy". Dat was al heel wat.
Nee, dat gaat hij niet zo zien. Voor Trump is dit geen mislukking maar een overwinning in zijn eigen narratief. Hij zal de NAVO er helemaal niet bij betrekken, want hij heeft altijd een manier om dingen naar zijn voordeel te draaien. Hoogstwaarschijnlijk gaat hij iets anders aanwijzen als ‘schuldige’ of een volgende stap plannen – Cuba lijkt eerst op de planning te staan voordat hij überhaupt aan excuses of schuld buiten zichzelf denkt. Zelfreflectie? Dat is bij hem bijna nooit aan de orde.
Groot fan van User Wotte
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 12:09:53 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220532978
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:20 schreef recidivist het volgende:

[..]
Zolang zijn leger nog steeds weinig ervan bakt om uberhaupt de Donbas te veroveren zeer zeker ja. Zijn probleem is dat zijn leger gewoon zwaar faalt. Kan je allerlei grote plannen maken maar als de uitvoering niet goed gaat zijn dat slechts niet haalbare dromen.
Anders ook, die twee hebben niets met elkaar te maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 8 april 2026 @ 12:11:07 #50
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220532987
quote:

[..]
Met je uitmuntende genialiteit begrijp je heus wel dat ik het over jou had :)
pi_220532999
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:31 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nogmaals, ze kunnen niets meer bijmaken maar wat ze al klaar hadden en net op tijd in veiligheid konden brengen valt vrij makkelijk op te werken tot kernwapens,
ow sinds wanneer kan men complete bommen maken zonder tot 90% verrijkt te hebben, we horen dat ze maar tot 60% verrijking zaten gemaakt nadat er geen controles meer waren omdat Trump een werkend accoord gemaakt door Obama door zijn ODS moest opzeggen. :')
  woensdag 8 april 2026 @ 12:15:49 #52
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220533015
quote:
'China gaf Iran het laatste zetje'
Er zijn steeds meer signalen dat China een grote rol heeft gespeeld bij de totstandkoming van het staakt-het-vuren tussen de VS en Israël. President Trump zei eerder op woensdag in gesprek met persbureau AFP dat China wat hem betreft Iran aan de onderhandelingstafel heeft gekregen. Iraanse functionarissen bevestigen die lezing aan The New York Times. China zou Iran hebben gevraagd om zich flexibeler op te stellen.

Het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken liet eerder op woensdag in een reactie op het bestand weten dat het land de afgelopen tijd stappen had gezet om een blijvende vrede in het Midden-Oosten te bewerkstelligen. Het ministerie zei toen niet welke stappen dat waren.
https://www.nu.nl/midden-(...)d-te-accepteren.html
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 8 april 2026 @ 12:17:32 #53
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220533018
quote:
Als Iran onder de vleugels van China zit is het dus wel klaar.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220533021
quote:
Verbaast me helemaal niks.

Zoals ik al zei: Iran heeft ook bondgenoten.

Maar als het gepubliceerde 10stappenplan betekent dat Iran zich flexibel(er) heeft opgesteld, dan hebben die haatbaarden weinig tot niets te klagen.

Dus... zou China (en wie weet ook Rusland) aan de VS 'vriendelijk' hebben 'verzocht' zich (ook) wat flexibeler op te stellen? Zou dat kunnen?
pi_220533024
quote:
Zonder Iraanse olie valt geheel China in elkaar dus dit is wel logisch.
pi_220533027
quote:

[..]
Ik weet wel wie hier dingen verzint en zelf nog nooit in Iran is geweest om te zien dat het de sport bij vrouwen is om het hoofddoekje zo ver mogelijk naar achteren te dragen. Ik heb 10 jaar geleden bij een rondreis in Iran maar 2 dames met een niqab gezien in Nederland zie ik er dagelijks meer. In een botanisch tuin stonden daar ook de wietplanten in bloei en in sommige steden rook het alsof ze flink aan het blowen waren.. :D
pi_220533035
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:18 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Aangezien Trump al ruim 10 jaar roept dat China de grootste bedreiging voor de VS is qua positie op de wereldmarkt, zie ik niet in waarom Donald daar gevoelig voor zou moeten zijn.
Hij zou zich juist moeten verkneukelen om de 'wanhoop' van Xi. En zeggen: mijn probleem niet.
  woensdag 8 april 2026 @ 12:20:47 #58
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220533036
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik weet wel wie hier dingen verzint en zelf nog nooit in Iran is geweest om te zien dat het de sport bij vrouwen is om het hoofddoekje zo ver mogelijk naar achteren te dragen. Ik heb 10 jaar geleden bij een rondreis in Iran maar 2 dames met een niqab gezien in Nederland zie ik er dagelijks meer. In een botanisch tuin stonden daar ook de wietplanten in bloei en in sommige steden rook het alsof ze flink aan het blowen waren.. :D
Inderdaad, zeker rond de Kaspische zee heb ik ze ook flink zien drinken en blowen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 april 2026 @ 12:22:07 #59
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220533039
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 06:03 schreef xpompompomx het volgende:
Ik ben in ieder geval blij dat de Iraanse bevolking afgelopen nacht een boel leed bespaard is gebleven. ^O^

Tevens ook een beetje het gevoel dat de wereld hier door het oog van de naald gekropen is.

En fuck dat oranje gezwel met zijn gedreig over het vernietigen van complete beschaving. :r
Was er maar net zoveel afkeur over de openlijke dreigingen die het Iraanse regime al decennialang richting Israël doet, helaas wordt er dan keurig weggekeken. Maar het blijkt dat zulke dreigementen alleen problematisch wordt gezien als het richting een grotendeels Islamitisch land gaat, wat ook wel weer laat zien hoe sommigen dit conflict bekijken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220533040
quote:

[..]
Misschien had hij het over Saoedi-Arabië?
pi_220533042
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:28 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Er staan alleen maar Franse vlaggen hihihoho.

Ze zijn namelijk allemaal wit. Van overgave. Snap je?
pi_220533043
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Was er maar net zoveel afkeur over de openlijke dreigingen die het Iraanse regime al decennialang richting Israël doet, helaas wordt er dan keurig weggekeken. Maar het blijkt dat zulke dreigementen alleen problematisch wordt gezien als het richting een grotendeels Islamitisch land gaat, wat ook wel weer laat zien hoe sommigen dit conflict bekijken.
Keurig wegkijken is toch keurig?
  woensdag 8 april 2026 @ 12:23:38 #63
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220533046
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:22 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Misschien had hij het over Saoedi-Arabië?
In Saoedi Arabië zijn hoofddoeken officieel niet verplicht.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 april 2026 @ 12:24:40 #64
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220533049
quote:

[..]
Kunnen we hieruit concluderen dat er dan toch sprake is van Islamisering in Nederland?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 8 april 2026 @ 12:25:07 #65
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220533053
Waar precies worden Iraanse dreigementen richting Israel positief ontvangen?
  woensdag 8 april 2026 @ 12:27:17 #66
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220533067
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:23 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Keurig wegkijken is toch keurig?
Het laat vooral zien dat er hier en daar nogal een selectieve verontwaardiging over dit soort uitspraken is.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waar precies worden Iraanse dreigementen richting Israel positief ontvangen?
Wegkijken is niet hetzelfde als iets positief ontvangen, niet mijn woorden verdraaien aub.
pi_220533089
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kunnen we hieruit concluderen dat er dan toch sprake is van Islamisering in Nederland?
Nee
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 8 april 2026 @ 12:30:53 #68
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220533091
binnenkort gaan we met zijn allen weer short
pi_220533093
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee we kunnen alleen concluderen dat er wat extreem religieuze tussen zitten in Nederland. Zolang we vasthouden aan vrijheid van godsdienst en de radicale prekers van verschillende geloven van alles in het niet nederlands mogen prevelen mogen ze dat helaas van onze rechtstaat. :')

Zoals ik al vaker betoogd heb schaf in ieder geval alle scholen met geloof af zet van alles qua leerlingen bij elkaar ipv weer opnieuw te verzuilen..
  woensdag 8 april 2026 @ 12:32:58 #70
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220533107
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:30 schreef RamboDirk het volgende:
Het is heerlijk weer hier, shorts al aan *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220533112
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:30 schreef RamboDirk het volgende:
sta nu voorbeurs 10% in het groen :7
  woensdag 8 april 2026 @ 12:36:25 #72
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220533130
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nee we kunnen alleen concluderen dat er wat extreem religieuze tussen zitten in Nederland. Zolang we vasthouden aan vrijheid van godsdienst en de radicale prekers van verschillende geloven van alles in het niet nederlands mogen prevelen mogen ze dat helaas van onze rechtstaat. :')

Zoals ik al vaker betoogd heb schaf in ieder geval alle scholen met geloof af zet van alles qua leerlingen bij elkaar ipv weer opnieuw te verzuilen..
Als je zelf stelt dat er hier meer totaal gesluierde vrouwen op straat lopen in een land met nog geen 10% moslims, dan in een Islamitische dictatuur waar het overgrote merendeel Islamitisch is (zij het in naam alleen) dan zegt dat genoeg.

Waarom ga je trouwens in zulke landen op vakantie? Oprechte vraag. Ik blijf mij er over verbazen dat Westerse mensen, vaak ook nog juist degenen die zichzelf als 'progressief' omschrijven, in zeer radicale Islamitische landen vakantie gaan vieren.
pi_220533152
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jouw focus op wie wel en niet ergens op reageert is vooral een probleem dat je voor jezelf veroorzaakt. Die dreigingen spelen al decennialang, dus wellicht is het (hoe slecht ook) wel een beetje genormaliseerd.

Daaruit concluderen dat het alleen problematisch is als ‘t richting een Islamitisch land is laat vooral jouw constante slachtoffermentaliteit zien. Stap uit die rol en hou je wat minder bezig met wie ergens wel of geen afkeer tegen uitspreekt.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 12:41:19 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220533156
We dwalen nu heel erg af hoor
  woensdag 8 april 2026 @ 12:42:20 #75
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220533163
twitter

Spontaan ontvlamt ?
pi_220533166
quote:

Heb jij geen werk, of ben je daar te intelligent voor met een IQ van 147?
pi_220533172
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:42 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Spontaan ontvlamt ?
Dat zou Israël nooit doen, die heeft zich tot nu toe aan alle staakt ‘t vuren gehouden.

Oh, wacht.
pi_220533223
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Heb jij geen werk, of ben je daar te intelligent voor met een IQ van 147?
146
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220533236
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:36 schreef HowardRoark het volgende:

[.

Waarom ga je trouwens in zulke landen op vakantie? Oprechte vraag.
Mijn pa had er stage gelopen tijdens het sjah tijdperk en wou graag nog een keer terug ik houd van geschiedenis en qua archeologie en oude dingen is er natuurlijk in die regionen veel meer te zien als bijvoorbeeld in een noord Amerika..

Als je zelf in zo'n land rondloopt zie je ook dat veel van de gloom en doom verhalen die wij gepresenteerd krijgen niet veel meer dan propaganda blijken te zijn en dat de wereld niet zo zwart wit is als sommige hier ons willen doen geloven.

Ga zelf ook eens buiten je bubbel op vakantie misschien dat je dan wat gematigder wordt en we hier wat meer nuance in je objectief verfieerbare radicale verhaaltjes krijgen. :D
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 12:53:35 #80
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220533252
Uit den ouden doosch:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 8 april 2026 @ 12:54:26 #81
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220533259
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Jouw focus op wie wel en niet ergens op reageert is vooral een probleem dat je voor jezelf veroorzaakt. Die dreigingen spelen al decennialang, dus wellicht is het (hoe slecht ook) wel een beetje genormaliseerd.

Daaruit concluderen dat het alleen problematisch is als ‘t richting een Islamitisch land is laat vooral jouw constante slachtoffermentaliteit zien. Stap uit die rol en hou je wat minder bezig met wie ergens wel of geen afkeer tegen uitspreekt.
Tja, dat zo een dreiging genormaliseerd is dat zou inderdaad nooit mogen.

En aangezien ik in Nederland zit, niet in Israël of Iran is het mij niet duidelijk hoe ik hier een slachtoffer zou kunnen zijn? Ik benoem slechts een aantoonbare selectieve verontwaardiging.
  woensdag 8 april 2026 @ 12:55:42 #82
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220533266
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:53 schreef xpompompomx het volgende:
Uit den ouden doosch:
[ afbeelding ]
Welke 'stupid decision' is er nu teruggedraaid dan? Deze meme raakt kant noch wal mbt deze situatie.
pi_220533268
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:18 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zonder Iraanse olie valt China in elkaar”? Straat van Hormuz zat al dicht en China lacht zich kapot terwijl jij hier je infantiele doemverhaal staat te tikken. Echt, kom met iets dat meer dan kinderlogica is, anders ben je gewoon lachwekkend.
Groot fan van User Wotte
pi_220533281
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 8 april 2026 @ 12:57:40 #85
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220533284
quote:

eh?
Hoe dan? moeten ze afstaan?
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220533294
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dat zo een dreiging genormaliseerd is dat zou inderdaad nooit mogen.

En aangezien ik in Nederland zit, niet in Israël of Iran is het mij niet duidelijk hoe ik hier een slachtoffer zou kunnen zijn? Ik benoem slechts een aantoonbare selectieve verontwaardiging.
Slachtoffermentaliteit betekent niet dat je een slachtoffer bent, maar dat je je zo gedraagt.
pi_220533295
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke 'stupid decision' is er nu teruggedraaid dan? Deze meme raakt kant noch wal mbt deze situatie.
Triggered :7
pi_220533329
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:57 schreef theguyver het volgende:

[..]
eh?
Hoe dan? moeten ze afstaan?
Het hoe is niet belangrijk.

Trump geeft geen tijdsaanduiding, dus het wanneer is al niet duidelijk.
  woensdag 8 april 2026 @ 13:05:17 #89
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220533331
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Mijn pa had er stage gelopen tijdens het sjah tijdperk en wou graag nog een keer terug ik houd van geschiedenis en qua archeologie en oude dingen is er natuurlijk in die regionen veel meer te zien als bijvoorbeeld in een noord Amerika..

Als je zelf in zo'n land rondloopt zie je ook dat veel van de gloom en doom verhalen die wij gepresenteerd krijgen niet veel meer dan propaganda blijken te zijn en dat de wereld niet zo zwart wit is als sommige hier ons willen doen geloven.

Ga zelf ook eens buiten je bubbel op vakantie misschien dat je dan wat gematigder wordt en we hier wat meer nuance in je objectief verfieerbare radicale verhaaltjes krijgen. :D
Oké, een duimpje voor het eerlijke antwoord. Dat kan ik waarderen.

Maar persoonlijk ga ik liever niet op vakantie in landen met moslimfundamentalistische regimes. Daar blijf ik ook bij.

Het argument geschiedenis en archeologie gaat voor mij ook niet op, aangezien er daar in Europa alleen al bijna te veel van is om in een mensenleven te zien. Daar hoef je niet voor naar Iran te reizen.

En ook het punt over gematigder worden kan ik mij niet in vinden, jij hebt hier bijvoorbeeld al herhaaldelijk willen beweren dat min of min al het Islamitische terrorisme in het Midden-Oosten de schuld van het Westen zou zijn, wat naar mijn mening alles behalve een genuanceerd of gematigd standpunt is maar gaslighting en victim blaming.

Ik voorkom liever dat de kant op ga van een Jackson Hinkle of Calla Walsh. Ik heb nu gelukkig een uitstekend functionerend moreel kompas en dat wil ik graag zo houden, Third-worldism, Islamofilie en allerlei andere soortgelijke sentimenten zouden dit naar alle waarschijnlijkheid flink verstoren.
  woensdag 8 april 2026 @ 13:05:35 #90
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220533332
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:57 schreef Tjoent het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben jij dan persoonlijk blij als de VS een ander land binnenvalt?
  woensdag 8 april 2026 @ 13:05:59 #91
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220533333
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:59 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Slachtoffermentaliteit betekent niet dat je een slachtoffer bent, maar dat je je zo gedraagt.
Dan moet het toch echt op de persoon zelf betrekking hebben. En zoals ik al aangaf zit ik in niet in Israël of Iran.
  woensdag 8 april 2026 @ 13:06:28 #92
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220533336
quote:
Vance described the situation as a "fragile truce":

"The President of the United States has told me, and he's told the entire negotiating team, secretary of state, the special envoy Steve Witkoff, he said, go and work in good faith to come to an agreement," Vance said.

"He's impatient. He's impatient to make progress. He has told us to negotiate in good faith, and I think if they negotiate in good faith, we will be able to find a deal. But that's a big if, and ultimately, it's up to the Iranians how they negotiate. I hope they make the right decision," Vance said.
Reuters

Fragiel kun je het wel noemen als aan beide kanten nog bommen vallen...
pi_220533340
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:05 schreef Momo het volgende:

[..]
Ben jij dan persoonlijk blij als de VS een ander land binnenvalt?
Ja, in het geval van Iran zeer zeker.
pi_220533343
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Reuters

"Wij doen wat we kunnen, het is weer Iran die de zaak dwarsboomt."
  woensdag 8 april 2026 @ 13:09:59 #95
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220533350
Dit vond ik toch wel een van de meest opvallende dingen gisterenavond, geen idee of dit al voorbij was gekomen. Die heeft dat dus gewoon aangeleverd gekregen van de VS.

twitter
  woensdag 8 april 2026 @ 13:10:47 #96
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220533356
quote:
19s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:43 schreef Tjacka het volgende:
Prioriteit ligt nog steeds bij Donbas, maar zijn elite-eenheden zijn elders gebundeld.
Dit lijkt een hele grote contradictie.
enkelband
pi_220533371
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:09 schreef HowardRoark het volgende:
Dit vond ik toch wel een van de meest opvallende dingen gisterenavond, geen idee of dit al voorbij was gekomen. Die heeft dat dus gewoon aangeleverd gekregen van de VS.

[ twitter ]
Interessant. Dit leest niet als iets wat een Amerikaan geschreven zou hebben (earnestly en in all sincerity passen meer bij de manier van spreken daar dan de VS), maar wie dan wel? Kan natuurlijk gewoon Pakistan zijn in samenspraak met de andere landen zodat er bij staat wie wat zegt
  woensdag 8 april 2026 @ 13:13:54 #98
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220533372
5-2 thuis van België verliezen was al pijnlijk voor de VS maar dat was nog vriendschappelijk. Flink op de broek krijgen van Iran is nog wel iets pijnlijker.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220533391
quote:
Vance described the situation as a "fragile truce":

"The President of the United States has told me, and he's told the entire negotiating team, secretary of state, the special envoy Steve Witkoff, he said, go and work in good faith to come to an agreement," Vance said.

"He's impatient. He's impatient to make progress. He has told us to negotiate in good faith, and I think if they negotiate in good faith, we will be able to find a deal. But that's a big if, and ultimately, it's up to the Iranians how they negotiate. I hope they make the right decision," Vance said.
Dit maakt me echt bang: JD Vance is hier blijkbaar de verstandigste van allemaal. En ja, hij klinkt realistisch over die fragile truce, maar vergeet niet dat dit een enge ideologische politicus is. Trump, Kushner, Rubio, Witkoff en Hegseth ; mega debielen ; lijken allemaal compleet de weg kwijt.

Het is bijna horror: de man die je het minst zou willen vertrouwen, is degene die nog het meest snapt hoe gevaarlijk dit allemaal is. En dat besef alleen al geeft kippenvel.
Groot fan van User Wotte
pi_220533411
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:10 schreef recidivist het volgende:

[..]
Dit lijkt een hele grote contradictie.
Dit lijkt misschien een contradictie, maar dat is het niet helemaal. Het Russische leger is niet één uniforme machine. Terwijl het centrum in Oekraïne onder druk staat, blijven de verdedigende troepen aan de grens met Finland en in het hoge noorden gewoon actief met een ander type leger. Er is dus nog steeds mobiliteit en veerkracht aanwezig. Je kunt daarom niet zomaar concluderen dat het Russische leger extreem zwak is.
Groot fan van User Wotte
pi_220533417
quote:
19s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:17 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Dit maakt me echt bang: JD Vance is hier blijkbaar de verstandigste van allemaal. En ja, hij klinkt realistisch over die fragile truce, maar vergeet niet dat dit een enge ideologische politicus is. Trump, Kushner, Rubio, Witkoff en Hegseth ; mega debielen ; lijken allemaal compleet de weg kwijt.

Het is bijna horror: de man die je het minst zou willen vertrouwen, is degene die nog het meest snapt hoe gevaarlijk dit allemaal is. En dat besef alleen al geeft kippenvel.
quote:

[..]
Reuters

Een duidelijkere reden voor articles of impeachment kun je bijna niet geven..
pi_220533436
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nee we kunnen alleen concluderen dat er wat extreem religieuze tussen zitten in Nederland.
Ergens ben ik wel trots dat ik er dan eentje* in mijn familie heb.

Soort van zeldzame Pokemon in de verzameling :P

*afhankelijk van welke stemmer je het vraagt (results may vary)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 8 april 2026 @ 13:26:24 #103
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220533454
quote:
19s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:20 schreef Tjacka het volgende:
Dit lijkt misschien een contradictie, maar dat is het niet helemaal. Het Russische leger is niet één uniforme machine. Terwijl het centrum in Oekraïne onder druk staat, blijven de verdedigende troepen aan de grens met Finland en in het hoge noorden gewoon actief met een ander type leger.
Dus je beste eenheden zet je niet waar "het centrum in Oekraine onder druk staat", maar aan de grens met Finland of het hoge noorden en tegelijkertijd claim je dat de hoogste prioriteit weldegelijk in Oekraine ligt. Alleen het inzetten van je elite eenheden (ik neem aan beste eenheden) waar de prioriteit ligt.......gebeurd niet :lijstje:

Trumpiaanse retoriek lijkt dit.

quote:
Er is dus nog steeds mobiliteit en veerkracht aanwezig. Je kunt daarom niet zomaar concluderen dat het Russische leger extreem zwak is.
Nu maar hopen voor de Russen dat mocht er ooit een tweede front komen de Russische leiding niet beslist de elite-eenheden ver weg ergens aan de grens met China te stallen en tegelijkertijd wel te claimen dat het tweede front (daar ver vandaan) "absoluut de hoogste prioriteit heeft" ):O

Ik snap wel opeens waarom als dit waar is een "speciale militaire operatie" die een paar maanden moest duren na vier jaar nog steeds niet is voltooid.

Hoeveel elite-eenheden hebben we het eigenlijk over?
enkelband
pi_220533455
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:21 schreef beefkeek het volgende:
Een duidelijkere reden voor articles of impeachment kun je bijna niet geven..
In theorie ja, in de praktijk totaal niet. De Republikeinse partij zit nog steeds muurvast aan Trump. Ze zijn doodsbang voor hun eigen achterban en vooral voor hun eigen portemonnee.

Die stappen echt niet uit zolang het schip nog een beetje drijft. Pas als het al half gezonken is, rennen ze ineens allemaal naar de reddingsboten en doen ze alsof ze het al jaren zagen aankomen.

Trump heeft zijn machtspositie alleen maar versterkt de afgelopen jaren. Dit gaat niet om principes, dit gaat om zetels en hypotheken.
Groot fan van User Wotte
  woensdag 8 april 2026 @ 13:31:04 #105
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220533485
quote:
19s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:26 schreef Tjacka het volgende:

[..]
In theorie ja, in de praktijk totaal niet. De Republikeinse partij zit nog steeds muurvast aan Trump. Ze zijn doodsbang voor hun eigen achterban en vooral voor hun eigen portemonnee.

Die stappen echt niet uit zolang het schip nog een beetje drijft. Pas als het al half gezonken is, rennen ze ineens allemaal naar de reddingsboten en doen ze alsof ze het al jaren zagen aankomen.

Trump heeft zijn machtspositie alleen maar versterkt de afgelopen jaren. Dit gaat niet om principes, dit gaat om zetels en hypotheken.
Precies het 'moeras' waar zogenaamd al jaren tegen gestreden wordt.
  woensdag 8 april 2026 @ 13:31:39 #106
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220533489
Zal vast al wel ergens geconcludeerd zijn.....
quote:
bron: nos
Zowel de VS als Israël voert de komende twee weken geen aanvallen uit op Iran. Iran op zijn beurt stopt met het aanvallen van doelen in de regio. Ook moet Iran ervoor zorgen dat de scheepvaart veilig kan varen door de Straat van Hormuz. Dat was de belangrijkste eis van de Amerikaanse president.
TACO heeft dus defacto gezorgd dat Iran de zeggenschap heeft over de Straat van Hormus en verder kan blijven doen wat zij al deed w.o. verrijken van uranium.
Mooie actie die Iran als beschaving niet vernietigd maar verder op het Trojaanse paard zal tillen om de regio naar en op haar inzicht te besturen. De bevolking is er niets mee opgeschoten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 8 april 2026 @ 13:32:30 #107
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220533494
twitter

Trump die Putin tariffs gaat geven?
  woensdag 8 april 2026 @ 13:34:04 #108
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220533514
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:13 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Interessant. Dit leest niet als iets wat een Amerikaan geschreven zou hebben (earnestly en in all sincerity passen meer bij de manier van spreken daar dan de VS), maar wie dan wel? Kan natuurlijk gewoon Pakistan zijn in samenspraak met de andere landen zodat er bij staat wie wat zegt
Door TjetDjiePieTie gehaald:

quote:
Short answer: the text strongly suggests a South Asian (likely Pakistani) English background, rather than a native inner-circle English variety. The underlying first language is most plausibly Urdu (or a closely related language used in Pakistan).

Here’s why, based on linguistic signals:

1. Over-intensification and stacking of near-synonyms

“progressing steadily, strongly and powerfully”

Native English (especially diplomatic English) typically avoids stacking multiple adverbs with similar meaning. This kind of semantic redundancy for emphasis is very common in South Asian English and in Urdu rhetoric, where parallel intensifiers are stylistically natural.

2. Formal but slightly non-idiomatic collocations

Several phrases are grammatically correct but not idiomatic in standard diplomatic English:

“run its course” → correct idiom
but paired with “extend the deadline for two weeks” (missing “by” two weeks or “extend … by a further two weeks”)
“conclusive termination of war”
→ Native usage would be “a conclusive end to the war” or “a definitive resolution”.
“Termination” is overly bureaucratic and slightly unnatural here.

This mix—correct grammar + unusual collocations—is typical of advanced second-language English influenced by formal registers.

3. Redundant time framing

“for two weeks … for a corresponding period of two weeks … for two weeks”

Repetition of exact time phrases instead of varying structure suggests translation-like or formal drafting habits, common in bureaucratic English in South Asia.

4. Cultural/diplomatic phrasing patterns

“in all sincerity”
“earnestly request”
“goodwill gesture”
“Iranian brothers”

These reflect rhetorical conventions common in Pakistani and broader South Asian political discourse, influenced by Urdu:

“brothers” mirrors kinship metaphors common in Urdu and Islamic diplomatic language
“earnestly request” is grammatically fine but overly formal/pleonastic in modern native diplomatic English
5. Article and preposition usage (subtle signals)

“in near future” → should be “in the near future”

This is a classic non-native article omission, very common among Urdu/Hindi speakers.

6. Overall register profile

The text shows:

Strong command of English grammar
Preference for formal, bureaucratic, and slightly archaic phrasing
Influence of rhetorical amplification and politeness formulas

This combination is characteristic of:

Pakistani official or diplomatic English, often shaped by Urdu discourse patterns.

Bottom line

The most likely linguistic background is:

→ Pakistani English (L2), influenced by Urdu

If I had to rank probabilities:

Urdu (Pakistan) — most likely
Possibly Indian English (Hindi/Urdu background) — but “Pakistani” is directly mentioned, and stylistically it aligns more with Pakistani official rhetoric
Much less likely: native English writer (too many non-idiomatic constructions)

If you want, I can compare this to authentic UN or UK/US diplomatic English to highlight the differences more sharply.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220533540
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:26 schreef recidivist het volgende:
Nu maar hopen voor de Russen dat mocht er ooit een tweede front komen de Russische leiding niet beslist de elite-eenheden ver weg ergens aan de grens met China te stallen en tegelijkertijd wel te claimen dat het tweede front (daar ver vandaan) "absoluut de hoogste prioriteit heeft"

Ik snap wel opeens waarom als dit waar is een "speciale militaire operatie" die een paar maanden moest duren na vier jaar nog steeds niet is voltooid.

Hoeveel elite-eenheden hebben we het eigenlijk over?
Oké, ik liep mijzelf hier inderdaad een beetje vast te lullen, dus even rechtzetten.

Mijn punt is simpel: het is te makkelijk om te roepen dat Rusland ‘niet eens kan winnen in Oekraïne’. Het Russische leger is geen één blok. Ze hebben nog steeds andere structuren draaien, zoals het Leningrad Military District, en er is nog altijd geen totale mobilisatie.

Daarnaast zijn elite-eenheden wél ingezet, maar ook uitgeput en opnieuw opgebouwd. En je ziet dat ze mobilisatie deels ontwijken door de last buiten de grote steden te leggen en zelfs buitenlandse rekruten in te zetten.

Kortom: Oekraïne heeft prioriteit, maar het beeld dat Rusland volledig leegloopt en niks meer kan is gewoon te simpel gedacht
Groot fan van User Wotte
pi_220533568
Maar, is de oorlog nu afgelopen, of gaan alle partijen nu snel een berg raketten en drones maken voor de derde ronde?
  woensdag 8 april 2026 @ 13:40:52 #111
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220533569
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:32 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Of China.

Meteen de VS failliet.
pi_220533587
Bijzonder hoor dat Iran gewoon tol blijft heffen. :P
pi_220533597
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Door TjetDjiePieTie gehaald:
[..]

Zat m’n onderbuik toch best goed :o
  woensdag 8 april 2026 @ 13:49:14 #114
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220533706
Daar istieweer...Tarriffs like Triffids......
quote:
bron: nu.nl
Trump legt landen die nog wapens verkopen aan Iran tarieven op van 50 procent, heeft hij aangekondigd op Truth Social. De maatregel gaat volgens hem per direct in. "Er zullen geen uitzonderingen zijn!", schrijft Trump.
Dat zal ze leren...... :s)
  woensdag 8 april 2026 @ 13:51:22 #115
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220533761
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:32 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Zou 'ie ook eens moeten doen bij landen die wapens verkopen aan Israël.

O wacht...

:P
pi_220533770
Daar zijn veel mensen doodgegaan.
twitter
pi_220533777
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:49 schreef Vallon het volgende:
Daar istieweer...Tarriffs like Triffids......
[..]
Dat zal ze leren...... :s)
Dus om te beginnen China en Rusland?
  woensdag 8 april 2026 @ 13:54:30 #118
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220533792
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:44 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Zat m’n onderbuik toch best goed :o
Ja alleen gooide ik net ter controle dezelfde tekst nog eens door ChatGPT met Nepal ipv Pakistan, South East Asia ipv Middle East en Strait of Malacca ipv Strait of Hormuz en toen kwam hij met sterk Nepalese kenmerken in het taalgebruik. Toen ik vroeg of het ook Urdu kon zijn gaf 'ie het antwoord 'unlikely', oftewel werkt ChatGPT hier niet al te betrouwbaar.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 april 2026 @ 13:55:30 #119
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220533795
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:52 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus om te beginnen China en Rusland?
Mooi gespreksonderwerp voor Trump's uitgestelde bezoek aan Xi in Mei.
  woensdag 8 april 2026 @ 13:57:00 #120
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220533797
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
Maar, is de oorlog nu afgelopen, of gaan alle partijen nu snel een berg raketten en drones maken voor de derde ronde?
Ik bedoel, is dit niet in feite ronde 300 ofzo?

Natuurlijk gaat men keihard door met het maken van raketten en drones. Dat wil niet zeggen dat er over 2 weken weer gevechten zijn. Maar binnen 10 jaar? 100% zeker.

Wil je van die hele situatie af dan zal je denk ik regime change nodig hebben in zowel Israel als Iran.
pi_220533828
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ik bedoel, is dit niet in feite ronde 300 ofzo?

Natuurlijk gaat men keihard door met het maken van raketten en drones. Dat wil niet zeggen dat er over 2 weken weer gevechten zijn. Maar binnen 10 jaar? 100% zeker.

Wil je van die hele situatie af dan zal je denk ik regime change nodig hebben in zowel Israel als Iran.
En Iran gaat zeker en vast dingen bedenken en maken waarmee ze ook de VS kunnen aanvallen, in plaats van alleen kunnen verdedigen en gebombardeerd worden. Intercontinentale raketten liggen dan voor de hand.
  woensdag 8 april 2026 @ 14:00:49 #122
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220533833
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:59 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
En Iran gaat zeker en vast dingen bedenken en maken waarmee ze ook de VS kunnen aanvallen, in plaats van alleen kunnen verdedigen en gebombardeerd worden. Intercontinentale raketten liggen dan voor de hand.
Er zullen een hoop lessen getrokken worden uit deze oorlog idd. Maar aan alle kanten natuurlijk.

Als je ziet wat Oekraiene nu kan met drones trouwens, dan lijkt Iran nu toch wel weer achter te lopen op dit vlak.
pi_220533849
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 14:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Er zullen een hoop lessen getrokken worden uit deze oorlog idd. Maar aan alle kanten natuurlijk.

Als je ziet wat Oekraiene nu kan met drones trouwens, dan lijkt Iran nu toch wel weer achter te lopen op dit vlak.
Ja, de VS gaat heel hard aan het werk om zwermen drones goedkoop uit de lucht te kunnen schieten. Net zoals de rest van de wereld. Oekraïne krijgt het daar druk mee, dus met financiële steun komt het ook wel goed.

En een goedkopere oplossing om een ballistische raket uit de lucht te schieten, want een SM-3 is toch wel duur met een prijskaartje van 30 miljoen per stuk.
  woensdag 8 april 2026 @ 14:10:24 #124
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220533880
CNN / persco 08apr25 14u00 cet: Hegseth meldt dat de oorlog (Epic Fury) over is cq beëindigd. Alle doelen zijn behaald en USA, Iran in bezit heeft. Een historische overwinning.
Hij is vol lof over de precisie en trots die defensie heeft vernietigd en Iran vanwege de oneindige druk zich heeft overgegeven aan de voorwaarden van Trump.
//--//
Lachwekkend :wtf: als het niet zo een trieste verdraaiing van een situatie was.
  woensdag 8 april 2026 @ 14:11:49 #125
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220533886
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 14:10 schreef Vallon het volgende:
CNN / persco 08apr25 14u00 cet: Hegseth meldt dat de oorlog over (Epic Fury) is en alle doelen zijn behaald en USA, Iran in bezit heeft.
Hij is vol lof over de precisie en trots om de defensie van Iran te vernietigen en Iran vanwege de oneindige druk zich heeft overgegeven.
//--//
Lachwekkend :wtf: als het niet zo een trieste verdraaing van een situatie was.
Redelijk bizar hoe die persco's nu lijken op die uit Noord-Korea lol, met dat taalgebruik.
  woensdag 8 april 2026 @ 14:16:08 #126
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220533907
Rutte vandaag net op tijd om Trump te feliciteren met zijn geweldige overwinning ipv hem de les te lezen dat je niet een bevolking uit moet roeien maar die moet overweldigen.
  woensdag 8 april 2026 @ 14:16:41 #127
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220533911
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 14:02 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, de VS gaat heel hard aan het werk om zwermen drones goedkoop uit de lucht te kunnen schieten. Net zoals de rest van de wereld. Oekraïne krijgt het daar druk mee, dus met financiële steun komt het ook wel goed.

En een goedkopere oplossing om een ballistische raket uit de lucht te schieten, want een SM-3 is toch wel duur met een prijskaartje van 30 miljoen per stuk.
Er worden momenteel laser luchtafweersystemen ontwikkeld, met name tegen drones. Stuk goedkoper, alleen je hebt natuurlijk wel stroom nodig om zo'n ding te laten functioneren...
  woensdag 8 april 2026 @ 14:21:19 #128
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220533930
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het hoe is niet belangrijk.

Trump geeft geen tijdsaanduiding, dus het wanneer is al niet duidelijk.
Ah zelfde als dat Hamas de wapens neer moet leggen.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220533932
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 14:16 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Er worden momenteel laser luchtafweersystemen ontwikkeld, met name tegen drones. Stuk goedkoper, alleen je hebt natuurlijk wel stroom nodig om zo'n ding te laten functioneren...
Ja, dus heel groot en zwaar, of je moet de laserstraal een halve minuut of zo op dezelfde plaats gericht houden. De eerste variant gebruikte een chemische laser (5 schoten) en die paste net in een Boeing 747. Oekraïne heeft een variant ontwikkeld waarmee je de glasvezel waarmee de drone bestuurd wordt onklaar kunt maken, maar die Shahed drones gebruiken dat niet. Dus voorlopig alleen voor grote en moderne marineschepen, met een hele dikke generator. En tegen kleine, korte afstand drones.
  woensdag 8 april 2026 @ 14:23:15 #130
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220533937
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 14:10 schreef Vallon het volgende:
CNN / persco 08apr25 14u00 cet: Hegseth meldt dat de oorlog (Epic Fury) over is cq beëindigd. Alle doelen zijn behaald en USA, Iran in bezit heeft. Een historische overwinning.
Hij is vol lof over de precisie en trots die defensie heeft vernietigd en Iran vanwege de oneindige druk zich heeft overgegeven aan de voorwaarden van Trump.
//--//
Lachwekkend :wtf: als het niet zo een trieste verdraaiing van een situatie was.
Zeestraat die open was is nu misschien weer open als de Amerikanen en Israëliërs zich weten te beheersen (onwaarschijnlijk).

Duideiljk toch: KEIHARD gewonnen!
Huilen dan.
pi_220533967
twitter

Dus als ik het goed begrijp ziet Trump het wel zitten om samen te werken met het 'crazy regime' in Iran, en om dan gezamenlijk tol te gaan heffen.

Bijzondere ontwikkeling weer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 14:32:49 #132
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220533983
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Dus als ik het goed begrijp ziet Trump het wel zitten om samen te werken met het 'crazy regime' in Iran, en om dan gezamenlijk tol te gaan heffen.

Volslagen geflipt vooral. 8)7
pi_220533988
Er is echt geen touw meer aan vast te knopen.
pi_220533994
Dit is toch gewoon voorspelbaar Trump gedrag? Kortzichtig "het buitenland betaalt!"-denken.
pi_220533998
quote:
[ x ]

"Gratis geld!"
  woensdag 8 april 2026 @ 14:38:57 #136
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220534039
quote:
[ x ]

Toch niet zo gek dat die haatbaarden en Trump elkaar kunnen vinden in het afpersen van anderen?

Schurken gonna schurk.
Huilen dan.
  woensdag 8 april 2026 @ 14:40:47 #137
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220534085
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 14:16 schreef Vallon het volgende:
Rutte vandaag net op tijd om Trump te feliciteren met zijn geweldige overwinning ipv hem de les te lezen dat je niet een bevolking uit moet roeien maar die moet overweldigen.
Rutte is van Teflon Mark naar kontenkruiper Mark gegaan :')
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_220534100
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 14:35 schreef Monolith het volgende:
Dit is toch gewoon voorspelbaar Trump gedrag? Kortzichtig "het buitenland betaalt!"-denken.
Ben vooral benieuwd hoe dit wordt geïnterpreteerd door de enthousiaste voorstanders van de oorlog, die tot gisteren verkondigden dat alles geoorloofd is in de strijd tegen het barbaarse regime, en Trump prezen om zijn stevige taal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 8 april 2026 @ 14:41:32 #139
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220534109
quote:
[ x ]

Hij ruikt geld, zoals tijdens al zijn bezigheden als president.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_220534138
Nederland wil Hormuz beveiligen dat is natuurlijk om dat staakt het vuren te handhaven en niet voor de sier.
blablablabla
pi_220534288
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 14:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ben vooral benieuwd hoe dit wordt geïnterpreteerd door de enthousiaste voorstanders van de oorlog, die tot gisteren verkondigden dat alles geoorloofd is in de strijd tegen het barbaarse regime, en Trump prezen om zijn stevige taal.
Gisteren: “ja die moet je natuurlijk vernietigen, kun je niet mee onderhandelen”
Vandaag: “ja logisch toch? Trump kan die prima onder de duim houden”
pi_220534302
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 14:42 schreef Elan het volgende:
Nederland wil Hormuz beveiligen dat is natuurlijk om dat staakt het vuren te handhaven en niet voor de sier.
De Evertsen (dat fregat waar het kanon niet van werkt), heeft twee enorme miniguns, speciaal om drones en raketten uit de lucht te schieten, of kleine bootjes uit het water. Ze hebben ook een radar waarmee ze ballistische raketten al vroeg kunnen zien, maar helaas geen raketten om ze uit de lucht te schieten. Waarschijnlijk omdat die te duur waren. Maar de Amerikanen hebben die wel, dus die mogen dat dan doen.
pi_220534348
quote:
En gaan we dan ook per dag beveiliging per schip met goederen dat er langs vaart tol mogen vragen, quid pro quo. :P
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 14:57:30 #144
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220534358
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 14:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En gaan we dan ook per dag beveiliging per schip met goederen dat er langs vaart tol mogen vragen, quid pro quo. :P
Tol vragen? Gewoon de rekening naar de VS sturen. Schoonmaakbedrijven werken ook niet voor niks.
  woensdag 8 april 2026 @ 15:00:15 #145
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220534377
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 14:50 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De Evertsen (dat fregat waar het kanon niet van werkt), heeft twee enorme miniguns, speciaal om drones en raketten uit de lucht te schieten, of kleine bootjes uit het water. Ze hebben ook een radar waarmee ze ballistische raketten al vroeg kunnen zien, maar helaas geen raketten om ze uit de lucht te schieten. Waarschijnlijk omdat die te duur waren. Maar de Amerikanen hebben die wel, dus die mogen dat dan doen.
Eh :?
pi_220534394
quote:
6s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:00 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Naam, voor zo'n roterend automatisch vurend ding, maar ik snap de verwarring. :P
Hij doelt op die twee Edwin van de Sarren die op dat schip staan.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 15:10:41 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534420
technisch gezien zijn het Gatling guns
  woensdag 8 april 2026 @ 15:23:19 #148
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220534494
quote:
Beveiligen tegen wie? Er is een akkoord met Iran dus behalve tegen Iraanse raketten/drones: tegen wie moet het beschermt worden?
enkelband
pi_220534501
quote:
De Spaanse premier Sánchez heeft zoals tal van andere regeringsleiders en hoogwaardigheidsbekleders het bestand tussen de VS en Iran verwelkomd. Wel blijft hij volharden in de kritiek die hij de afgelopen weken herhaaldelijk op de oorlog en op de Amerikaanse regering heeft uitgeoefend, al noemt hij in een tweet de VS niet expliciet.

"De Spaanse regering zal niet applaudisseren voor degenen die de wereld in brand hebben gezet omdat ze nu komen aanzetten met een emmer water." Bestanden zijn altijd goed nieuws, voegt hij daaraan toe, maar "de opluchting van dit moment mag ons niet afleiden van de aangerichte chaos, de verwoestingen en de doden". Hij roept op om voorrang te geven aan "diplomatie, het internationaal recht en VREDE."
Wat een baas die man _O_ één van de weinigen die gewoon zegt zoals het is.
  woensdag 8 april 2026 @ 15:26:15 #150
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220534519
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:05 schreef Monolith het volgende:

[..]
Naam, voor zo'n roterend automatisch vurend ding, maar ik snap de verwarring. :P
Hij doelt op die twee Edwin van de Sarren die op dat schip staan.
Die dingen die BRRRT doen. ^O^
pi_220534521
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:23 schreef recidivist het volgende:

[..]
Beveiligen tegen wie? Er is een akkoord met Iran dus behalve tegen Iraanse raketten/drones: tegen wie moet het beschermt worden?
Tegen toekomstige agressie lijkt me. Straat is nu kennelijk vrijgegeven. Gaat Iran op enig moment toch weer boten beschieten kan het uitgelegd worden als een provocatie richting NAVO en schending van vrij verkeer van goederen.
blablablabla
pi_220534529
Good luck with that. gewoon onmogelijk met die Israeli's 🤣

twitter
  woensdag 8 april 2026 @ 15:27:49 #153
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220534537
quote:

[..]
"Oeh! Oeh! Oeh! Wij doen ook mee!! WIj willen ook meedoen! Juf!!! Juf!! Wij ook!"
pi_220534547
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:26 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Die dingen die BRRRT doen. ^O^
pi_220534548
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:10 schreef sp3c het volgende:
technisch gezien zijn het Gatling guns
GAU8 Avenger heet dat ding. De A10 Thunderbolt heeft er een in zn neus om tanks te perforeren.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 15:30:23 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534556
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:29 schreef Sabata het volgende:

[..]
GAU8 Avenger heet dat ding. De A10 Thunderbolt heeft er een in zn neus om tanks te perforeren.
I know

is een Gatling gun, geen minigun
pi_220534564
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Tegen toekomstige agressie lijkt me. Straat is nu kennelijk vrijgegeven. Gaat Iran op enig moment toch weer boten beschieten kan het uitgelegd worden als een provocatie richting NAVO en schending van vrij verkeer van goederen.
De agressie komt uit Washington :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 15:31:53 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534567
is een belangrijk verschil, een minigun moet eerst spinnen voor het kan schieten

gatling gun schiet gelijk als je op start drukt
  woensdag 8 april 2026 @ 15:33:56 #159
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220534575
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Al besproken :P
(heb ik vanochtend al geplaatst)
pi_220534576
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
De agressie komt uit Washington :')
Correct.
Maar vanuit Iran ook gericht op De Golfstaten die hun niks misdaan hebben en de vrije wereldhandel in Hormuz.
blablablabla
pi_220534585
quote:
6s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:00 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ja, zo'n machinegeweer met 7 lopen, met een elektrische motor om ze snel te laten draaien. Dat noemen we een microgun of een minigun. Van klein naar groot:

De Evertsen heeft twee van die grote.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 15:36:09 #162
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220534588
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Correct.
Maar vanuit Iran ook gericht op De Golfstaten die hun niks misdaan hebben en de vrije wereldhandel in Hormuz.
Wat deden die Amerikanen daar dan? Schilderijen van katten maken?
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 15:38:09 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534592
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:35 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, zo'n machinegeweer
Gatling gun!
pi_220534598
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat deden die Amerikanen daar dan? Schilderijen van katten maken?
Heb het niet over eventuele basissen die beschoten zijn maar die raffinaderijen en schepen. Die handelen vast ook wel met Amerika maar dat maakt ze geen militaire doelen.
blablablabla
  Forum Admin woensdag 8 april 2026 @ 15:42:22 #165
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220534609
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
Gatling gun!
Ontplofgranaat
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220534612
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
Gatling gun!
quote:
Power for operating the gun is provided by twin hydraulic motors pressurized from two independent hydraulic systems.
Wiki.

Ja, met motors om het te laten draaien.

quote:
The M134 Minigun is an American 7.62×51mm NATO six-barrel rotary machine gun with a high rate of fire (2,000 to 6,000 rounds per minute).[2] It features a Gatling-style rotating barrel assembly with an external power source, normally an electric motor. The "Mini" in the name is in comparison to larger-caliber designs that use a rotary barrel design,[citation needed] such as General Electric's earlier 20 mm M61 Vulcan, and "gun" for the use of rifle ammunition as opposed to autocannon shells.

"Minigun" refers to a specific model of weapon that General Electric originally produced, but the term "minigun" has popularly come to refer to any externally powered rotary gun of rifle caliber. The term is sometimes used loosely to refer to guns of similar rates of fire and configuration, regardless of power source and caliber.
Maar in het gewone taalgebruik een minigun.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 15:43:37 #167
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220534613
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:31 schreef sp3c het volgende:
is een belangrijk verschil, een minigun moet eerst spinnen voor het kan schieten

gatling gun schiet gelijk als je op start drukt

🤔
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 15:44:55 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534616
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:43 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
[..]
Wiki.

Ja, met motors om het te laten draaien.
[..]
Maar in het gewone taalgebruik een minigun.
nee een minigun is een gatling gun

een gatling gun is geen minigun en al helemaal geen machine gun
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 15:45:51 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534620
quote:
5s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
🤔
  woensdag 8 april 2026 @ 15:47:17 #170
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220534625
quote:
5s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
🤔
Beetje lullig als je grote boze BRRRRRRRRRRRRRRRT dit doet:

Huilen dan.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 15:48:52 #171
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220534634
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Onze eigen Marco Kroon, beste menson.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 15:49:56 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534639
quote:
80s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Onze eigen Marco Kroon, beste menson.
geeft geen ene fuck
pi_220534646
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee een minigun is een gatling gun

een gatling gun is geen minigun en al helemaal geen machine gun
Een enorme minigun, dus :)

Ja, het gaat ook om het kaliber, van 5.56 tot 30 mm. Maar daar heb je plaatjes voor:

pi_220534650
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb nu gelukkig een uitstekend functionerend moreel kompas en dat wil ik graag zo houden, Third-worldism, Islamofilie en allerlei andere soortgelijke sentimenten zouden dit naar alle waarschijnlijkheid flink verstoren.
Je begint je verhaal als Donald Trump, met je uitstekend functionerend morele kompas.
Maar waarom ben je zo bang voor een nuancering van je gedachtengoed? Heb je twijfels aan dat gedachtengoed? Zou je kunnen gaan lijden aan 'third worldism' of 'islamofilie' als je een keer op vakantie in een Arabisch land zou gaan? Ben je daar bang voor? Voor een 'flinke verstoring'?

Je kunt inderdaad gewoon in Nederland blijven.
En luisteren naar het lied 'Allemaal angst' van Robert Long.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 15:52:26 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534654
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:51 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Een enorme minigun, dus :)

Ja, het gaat ook om het kaliber, van 5.56 tot 30 mm. Maar daar heb je plaatjes voor:

[ afbeelding ]
nee een enorme gatling gun
pi_220534659
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee een enorme gatling gun
Ook goed :)
  Forum Admin woensdag 8 april 2026 @ 15:53:38 #177
pi_220534662
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Beetje lullig als je grote boze BRRRRRRRRRRRRRRRT dit doet:

[ afbeelding ]
Meestal als je hdd-gun stopte met brrrrrrt was het foute boel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 15:54:24 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534666
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:53 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ook goed :)
alleen goed
pi_220534668
Israël is wel volop bezig het bestand kapot te maken en nog even vele burger doden af te vinken voor iemand eindelijk iets tegen Israël durft te doen.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 15:58:24 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534691
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:54 schreef bianconeri het volgende:
Israël is wel volop bezig het bestand kapot te maken en nog even vele burger doden af te vinken voor iemand eindelijk iets tegen Israël durft te doen.
Israel is buiten beeld Hezbolla een pak slaag aan het geven

das winst
  woensdag 8 april 2026 @ 15:59:08 #181
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220534694
quote:
Nee hoor, het bestand is enkel tussen Iran en de VS & Israël.

Dat Israël doorgaat Hezbollah doelwitten te raken is uitstekend. Libanon heeft veel te lang een terreurorganisatie de vrije hand gegeven in het eigen land, die het iedere keer nodig vindt om Israël aan te vallen. Play stupid games, win stupid prizes.
pi_220534702
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Precies het 'moeras' waar zogenaamd al jaren tegen gestreden wordt.
Dat was een ander moeras.

Je kent het devies van Trump: get your own oil.
Dus ook: get your own swamp.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 16:00:31 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534705
er is nog wat moois gekomen uit dit drama

quote:
Oranje kan op komend WK alleen promoveren
Vanwege afgelast WK in Abu Dhabi dit jaar geen degradanten

7 april 2026 09:30

Door Joep Meijsen

Het Nederlands mannenteam speelt bij het komende wereldkampioenschap in China alleen om promotie. Vanwege de afgelasting van het WK een niveau lager is er geen degradatie vanuit Division IB.

Het WK van Oranje begint eind deze maand in het Chinese Shenzhen. Tegenstanders van de nationale ploeg daar zijn Roemenië, Zuid-Korea, Estland, China en Spanje. Nederland promoveerde afgelopen voorjaar terug naar Division IB door ongeslagen kampioen te worden in Division IIA. Oranje was in de beslissende wedstrijd Servië de baas, onder meer dankzij twee goals en een assist voor D'Artagnan Joly. Guus van Nes was met zeven goals en vijf assists de topscorer van Nederland.

Het WK Division IIA zou dit jaar gehouden worden in Al Ain in de Verenigde Arabische Emiraten. Vanwege de onrust in die regio en de veiligheid van de deelnemende teams heeft de internationale ijshockeyfederatie IIHF besloten het WK daar niet te houden. Pogingen om op korte termijn een andere speellocatie te vinden, liepen uiteindelijk op niets uit. Dat betekent dat geen van de deelnemers uit deze divisie dit jaar promoveert of degradeert, waardoor ook geen degradatie vanuit de poule van Oranje nodig is.
https://www.ijshockey.nl/(...)wk-alleen-promoveren

ik ben vanaf nu groot voorstander van deze idioterie *O*

hopelijk is het volgend jaar in een leuk land (dus niet China)
pi_220534706
quote:
Dit doen zij altijd. Ceasefire nu? ok, nog effe knallen en bommen gooien want ze willen het laatste woord. Zo zijn Israeliërs dit zit in hun natuur. Voorbeelden hiervan te over.
  woensdag 8 april 2026 @ 16:00:41 #185
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220534707
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

das winst
Met vele burgerdoden erbij

Da's winst?

Ja kan
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 16:01:31 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534712
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Da's winst?

Ja kan
lullig voor die burgerdoden maar ik geef er niet echt om
pi_220534722
quote:
[ x ]

Olie.
Geld.

Het enige bijzondere is, dat die zaken niet als redenen zijn genoemd toen ze de oorlog begonnen.
Maar dat was de vorige keren, bij Golfoorlogen, ook al zo.
Dus niks bijzonders eigenlijk.
  woensdag 8 april 2026 @ 16:02:55 #188
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220534724
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ah oke, dan maar gewoon een nuke erop ^O^ Dat is wat sneller
pi_220534726
quote:

[..]
Ok burgerdoden helemaal top vinden is wel ok, maar als je zegt misschien had die schutter toen ie op Trump schoot beter moeten richten dan wordt dat weggehaald.

Juist ja.
vosss is de naam,
  Forum Admin woensdag 8 april 2026 @ 16:04:17 #190
pi_220534733
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:03 schreef vosss het volgende:

[..]
Ok burgerdoden helemaal top vinden is wel ok, maar als je zegt misschien had die schutter toen ie op Trump schoot beter moeten richten dan wordt dat weggehaald.

Juist ja.
Zit toch echt een groot verschil in
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 16:04:20 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534734
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:03 schreef vosss het volgende:

[..]

Juist ja.
ik zeg nergens dat ik het helemaal top vind, ik vind het prima dat Hezbolla platgeklapt wordt

dat daar nevenschade bijkomt neem ik voor lief
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 16:04:43 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534736
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:02 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ah oke, dan maar gewoon een nuke erop ^O^ Dat is wat sneller
dat zijn jouw woorden

ik ben geen fan van nukes maar you do you bro
  woensdag 8 april 2026 @ 16:04:50 #193
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220534737
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Da's winst?

Ja kan
Die vallen er in elke oorlog. In Israël zijn er ook al vele burgerslachtoffers gevallen door Hezbollah in de afgelopen jaren. De selectieve verontwaardiging als het gaat om burgerslachtoffers in Arabische en/of Islamitische landen is vermoeiend.

En ik ben daarnaast ook wel benieuwd, wat zou een alternatief zijn om Hezbollah af te stoppen? Hoe zou Israël het zonder militair ingrijpen moeten aanpakken? Hezbollah gaat natuurlijk de wapens niet maar zo even neerleggen.
  woensdag 8 april 2026 @ 16:05:53 #194
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220534740
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat zijn jouw woorden

ik ben geen fan van nukes maar you do you bro
Nee ik probeer gewoon te kijken waar ligt jouw grens. Kennelijk geef je niks om burgerdoden dus ja zal het voor jou wellicht niet uitmaken wat voor een bom erop gegooid wordt?

Of is er dan toch een grens?
  woensdag 8 april 2026 @ 16:05:54 #195
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220534741
quote:

[..]
Ok.. :{
  woensdag 8 april 2026 @ 16:06:16 #196
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220534742
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Meestal als je hdd-gun stopte met brrrrrrt was het foute boel.
Zoals de beruchte Seagates van 3TB destijds.

-O-
  woensdag 8 april 2026 @ 16:06:20 #197
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220534743
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zit toch echt een groot verschil in
Nee
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 16:07:22 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534747
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
wat?

quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

wat?
  Forum Admin woensdag 8 april 2026 @ 16:07:36 #199
pi_220534749
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
[..]
Nee
Jawel.
pi_220534755
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220534759
quote:

[..]
Nee, inderdaad, ik zou er ook niet om geven als jij dood zou vallen. Dat zou ook winst zijn.
  woensdag 8 april 2026 @ 16:09:31 #202
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220534760
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
We weten toch dat dit precies hetzelfde is bij sommigen als het om Israëlische burgerslachtoffers gaat? Men geeft alleen maar om burgerslachtoffers als het Arabische moslims betreft.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:08 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Bijzonder weer, heel erg bijzonder.
pi_220534764
Groot fan van User Wotte
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 16:10:46 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534766
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:09 schreef -Knapzak- het volgende:

[..]
Nee, inderdaad, ik zou er ook niet om geven als jij dood zou vallen. Dat zou ook winst zijn.
pi_220534767
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We weten toch dat dit precies hetzelfde is bij sommigen als het om Israëlische burgerslachtoffers gaat? Men geeft alleen maar om burgerslachtoffers als het Arabische moslims betreft.
[..]
Ja, het is ineens allemaal koek en ei.
  woensdag 8 april 2026 @ 16:11:22 #206
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220534770
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die vallen er in elke oorlog. In Israël zijn er ook al vele burgerslachtoffers gevallen door Hezbollah in de afgelopen jaren. De selectieve verontwaardiging als het gaat om burgerslachtoffers in Arabische en/of Islamitische landen is vermoeiend.

En ik ben daarnaast ook wel benieuwd, wat zou een alternatief zijn om Hezbollah af te stoppen? Hoe zou Israël het zonder militair ingrijpen moeten aanpakken? Hezbollah gaat natuurlijk de wapens niet maar zo even neerleggen.
Dat geeft Israel het recht niet om ook maar burgerslachtoffers te maken
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 16:11:58 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534774
als je oorlog gaat voeren gaan er mensen dood, ook de verkeerde en dat is dan wat het is

en ik snap dat Israel oorlog voert in Zuid Libanon
  woensdag 8 april 2026 @ 16:12:16 #208
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220534776
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat geeft Israel het recht niet om ook maar burgerslachtoffers te maken
Ah, dit mag alleen Hezbollah?
  woensdag 8 april 2026 @ 16:12:55 #209
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220534777
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, dit mag alleen Hezbollah?
Dat zeg ik niet.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220534790
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:11 schreef sp3c het volgende:
als je oorlog gaat voeren gaan er mensen dood, ook de verkeerde en dat is dan wat het is

en ik snap dat Israel oorlog voert in Zuid Libanon
Als je verdrietig bent bij elke dode in een conflict, een ramp of een ongeluk heb je zelf geen leven meer.
pi_220534791
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Alle burgerslachtoffers zijn droevig en zou waar mogelijk voorkomen moeten worden. Of dat nu aan de kant van Iran, Libanon, Israël, de VS of Nederland is.

Elke militaire actie zou als belangrijk component het voorkomen van burgerslachtoffers moeten hebben. En ja, dat geldt ook voor Iran die burgers op bruggen neerzet etc.
  woensdag 8 april 2026 @ 16:15:08 #212
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220534792
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:12 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet.
Daar lijkt het wel op, want je problematiseert alleen de reactie van Israël op Hezbollah.
  woensdag 8 april 2026 @ 16:15:30 #213
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220534795
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Jawel.
Nee.
  woensdag 8 april 2026 @ 16:15:49 #214
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220534797
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:14 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Alle burgerslachtoffers zijn droevig en zou waar mogelijk voorkomen moeten worden. Of dat nu aan de kant van Iran, Libanon, Israël, de VS of Nederland is.

Elke militaire actie zou als belangrijk component het voorkomen van burgerslachtoffers moeten hebben. En ja, dat geldt ook voor Iran die burgers op bruggen neerzet etc.
Of je kijkt gewoon realistisch naar oorlog: burgerslachtoffers zijn daar altijd een onderdeel van, hoe tragisch ook.
pi_220534798
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik zeg nergens dat ik het helemaal top vind, ik vind het prima dat Hezbolla platgeklapt wordt

dat daar nevenschade bijkomt neem ik voor lief
Ok dus als Trump Iran wèl van de kaart geveegd had dan waren die miljoenen doden ook gewoon collateral damage geweest? No biggie verder? Wow.
vosss is de naam,
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 16:16:27 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534801
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:15 schreef vosss het volgende:

[..]
Ok dus als Trump Iran wèl van de kaart geveegd had dan waren die miljoenen doden ook gewoon collateral damage geweest? No biggie verder? Wow.
nee ik vind deze hele oorlog tegen Iran complete onzin, dat zeg ik al de hele tijd 8)7
pi_220534802
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Of je kijkt gewoon realistisch naar oorlog: burgerslachtoffers zijn daar altijd een onderdeel van, hoe tragisch ook.
Of je lees mijn post nog eens goed. Het is belangrijk dat te voorkomen waar mogelijk.
  woensdag 8 april 2026 @ 16:16:39 #218
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220534803
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Wat een onzin :')
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 16:16:47 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534804
de hele tijd 8)7
  woensdag 8 april 2026 @ 16:16:57 #220
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220534806
quote:

[..]
Daar lijkt het wel op, want je problematiseert alleen de reactie van Israël op Hezbollah.
Omdat ieder dode aan Israelische kant aan Hezbollah allang veroordeeld is door jan en alleman. Net als elk dode door toedoen van Iran.

Alleen wil jij hele tijd het spelletje spelen alsof dat niet zo is omdat je die posts niet ziet. Die posts zijn er niet omdat er géén meningsverschil over is.
  woensdag 8 april 2026 @ 16:16:58 #221
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220534807
quote:

[..]
Nee.
Dat Hezbollah burgerdoden maakt is al erg genoeg. Dat Israël daarop reageert door nog meer burgerdoden te maken is triest
  woensdag 8 april 2026 @ 16:19:20 #222
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220534820
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:16 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Of je lees mijn post nog eens goed. Het is belangrijk dat te voorkomen waar mogelijk.
Dat doet Israël ook, maar net zoals bij Hamas gebruikt Hezbollah een 'imbedding in civilian infrastructure' strategie. Daardoor zullen er altijd onnodig veel burgerslachtoffer gaan vallen.
  woensdag 8 april 2026 @ 16:20:17 #223
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220534823
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Omdat ieder dode aan Israelische kant aan Hezbollah allang veroordeeld is door jan en alleman. Net als elk dode door toedoen van Iran.

Alleen wil jij hele tijd het spelletje spelen alsof dat niet zo is omdat je die posts niet ziet. Die posts zijn er niet omdat er géén meningsverschil over is.
Dat valt erg mee, we zien eigenlijk alleen de verontwaardiging als Israël iets doet, niet andersom.
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:16 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nee.
Dat Hezbollah burgerdoden maakt is al erg genoeg. Dat Israël daarop reageert door nog meer burgerdoden te maken is triest
Ah, en wat stel je dan voor dat Israël doet?
pi_220534828
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee ik vind deze hele oorlog tegen Iran complete onzin, dat zeg ik al de hele tijd 8)7
Ik ook. Ik snap alleen niet waarom ik niet mag zeggen dat die schutter wellicht beter raak of raker had geschoten, maar dat jij als mod nota bene wel mag zeggen dat vele burgerdoden meer dan acceptabel zijn, want je geeft toch geen flikker om die burgers.

Waarom mag dat wel en waarom mag ik niet posten dat het misschien beter was geweest dat Trump overhoop geknald was?

Ik begrijp het niet. En nee ik ben niet aan het zuigen nu. Leg het uit.
vosss is de naam,
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 16:21:43 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534829
Hezbollah is meer Iran georienteerd, dus gebaseerd op oude Duitse doctrines

veel eigen initiatief, veel minder 'embedding in civilian infastructure'
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 16:22:24 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534831
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:21 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik ook. Ik snap alleen niet waarom ik niet mag zeggen dat die schutter wellicht beter raak of raker had geschoten, maar dat jij als mod nota bene wel mag zeggen dat vele burgerdoden meer dan acceptabel zijn, want je geeft toch geen flikker om die burgers.

Waarom mag dat wel en waarom mag ik niet posten dat het misschien beter was geweest dat Trump overhoop geknald was?

Ik begrijp het niet. En nee ik ben niet aan het zuigen nu. Leg het uit.
omdat moord goedpraten compleet verboten is op FOK!

dat wist je al voor je het plaatste
pi_220534836
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
omdat moord goedpraten compleet verboten is op FOK!

dat wist je al voor je het plaatste
Die burgers worden niet vermoord?

Jij praat dat niet goed door te zeggen: ik geef niks om die burgers?
vosss is de naam,
pi_220534842
quote:
19s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:10 schreef Tjacka het volgende:
[ afbeelding ]
Hij telt nochtans zijn centen.

Zijn periodes als POTUS hebben hem niet armer gemaakt.
Voor een proleet is er geen betere baan dan politicus om achter de schermen een beetje (boel) bij te tikken.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 16:25:11 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534846
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:23 schreef vosss het volgende:

[..]
Die burgers worden niet vermoord?

Jij praat dat niet goed door te zeggen: ik geef niks om die burgers?
nee
pi_220534850
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:24 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Hij telt nochtans zijn centen.

Zijn periodes als POTUS hebben hem niet armer gemaakt.
Voor een proleet is er geen betere baan dan politicus om achter de schermen een beetje (boel) bij te tikken.
Trump scheet al op zijn gouden toiletpot voordat jij je eerste miljoentje binnenharkte.
pi_220534855
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:26 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Trump scheet al op zijn gouden toiletpot voordat jij je eerste miljoentje binnenharkte.
Dus eigenlijk heeft hij die extra centen helemaal niet nodig.
pi_220534859
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:25 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee
Nou dan laat ik mij even refraseren, ik zou er niks om geven als die schutter een beetje beter had gemikt.

Lullig voor Trump, maar ik geef er niet echt om. :)

Hoe is dat anders dan:

quote:

vosss is de naam,
  woensdag 8 april 2026 @ 16:29:06 #233
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220534860
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:21 schreef sp3c het volgende:
Hezbollah is meer Iran georienteerd, dus gebaseerd op oude Duitse doctrines

veel eigen initiatief, veel minder 'embedding in civilian infastructure'
Zeker, ze doen het natuurlijk minder dan Hamas in de Gazastrook heeft gedaan. Maar ook in het Zuiden van Libanon zijn talloze tunnels, en bergdorpjes waar Hezbollah militaire infrastructuur heeft tussen huizen en andere civiele infrastructuur.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 16:29:47 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534863
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:28 schreef vosss het volgende:

[..]
Nou dan laat ik mij even refraseren, ik zou er niks om geven als die schutter een beetje beter had gemikt.

Lullig voor Trump, maar ik geef er niet echt om. :)

Hoe is dat anders dan:
[..]

je praat nog steeds moord goed

ik praat oorlog goed
  woensdag 8 april 2026 @ 16:30:49 #235
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220534866
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:20 schreef HowardRoark het volgende:
Ah, en wat stel je dan voor dat Israël doet?
Een volwassenere reactie? Beperken burgerdoden mss?
pi_220534874
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
je praat nog steeds moord goed

ik praat oorlog goed
Je praat oorlog goed. Juist.
vosss is de naam,
  woensdag 8 april 2026 @ 16:32:46 #237
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220534881
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Kun je ook iets concreets voorstellen? Israël heeft dus te maken met een terreurgroepering die wordt getraind en gefinancierd door het Iraanse regime, die hebben openlijk verkondigd Israël te willen vernietigen, Hezbollah papegaait dat na.

Wat is hier een 'volwassen reactie' op?
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 16:33:28 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534884
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zeker, ze doen het natuurlijk minder dan Hamas in de Gazastrook heeft gedaan. Maar ook in het Zuiden van Libanon zijn talloze tunnels, en bergdorpjes waar Hezbollah militaire infrastructuur heeft tussen huizen en andere civiele infrastructuur.
argument was dat Hezbollah een 'embedding in civilian infastructure' heeft als strategie

die klopt niet
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 16:34:24 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534897
quote:
86s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:32 schreef vosss het volgende:

[..]
Je praat oorlog goed. Juist.
soms is het nodig

Hezbollah wil Israel vernietigen, dat wil Israel logischerwijs niet, resultaat is oorlog
  woensdag 8 april 2026 @ 16:36:08 #240
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220534908
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
argument was dat Hezbollah een 'embedding in civilian infastructure' heeft als strategie

die klopt niet
Het is er een onderdeel van. Zie ook:
quote:
The embedding of military infrastructure within civilian areas is a significant tactic in modern asymmetrical warfare, particularly in the Middle East, where armed groups and state forces have been accused of using civilian infrastructure—such as residential buildings, schools, hospitals, and mosques—to conceal tunnels, weapon storage sites, and command centers.

Key Aspects of Embedding Military in Civilian Infrastructure:

Hamas in Gaza: The Israel Defense Forces (IDF) have revealed that Hamas has developed extensive tunnel networks beneath densely populated neighborhoods, residential homes, and sensitive sites like hospitals and UNRWA facilities, turning civilian infrastructure into a fortified stronghold.
Hezbollah in Lebanon: Similar practices are observed with Hezbollah, which embeds terror infrastructure in civilian and religious spaces, such as storing weapons and building tunnel shafts within villages.
Iran: Leaked reports suggest Iran's Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC) has embedded its missile program within civilian sites, including telecommunications networks, factories, and sports stadiums.
Human Shields: This strategy often involves placing combatants or military objectives in close proximity to civilians to deter attacks or to use the resulting civilian casualties for propaganda, a practice documented by human rights organizations.

Bron: Google Gemini
pi_220534912
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:30 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Denk je dat ze dit niet doen, met de militaire macht van Israël had Hamas binnen een dag tot stof kunnen wederkeren, echter kiest Israël ervoor om toch maar hun uiterste beste te doen om burgerdoelen niet te raken, ook al verschuilt in ieder ziekenhuis en kinderdagverblijf zich wel een Hamas terrorist, omdat men in Israël het leven viert en niet de dood en ze nog eer en trots in hun ziel hebben.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 16:38:43 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220534928
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is er een onderdeel van. Zie ook:
[..]

nee is allemaal onzin, elk leger ter wereld heeft locaties in civiele objecten, onze krijgsmacht heeft eenlocatie op utrecht centraal om maar wat te noemen

dat maakt het nog geen doctrine
  woensdag 8 april 2026 @ 16:40:08 #243
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220534936
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee is allemaal onzin, elk leger ter wereld heeft locaties in civiele objecten, onze krijgsmacht heeft eenlocatie op utrecht centraal om maar wat te noemen

Dat is natuurlijk iets anders dan je ingraven bij woonhuizen of andere dagdagelijkse plekken te gebruiken voor raketinstalltties of wapenopslag.
pi_220534942
En wellicht had Israël geheel Gaza en zuidelijk Libanon maar moeten uitroeien, men noemt de reactie en tegenaanval van Israël op de massamoord van 7 oktober toch al een genocide, wat wil Progressief Links in Nederland het dan noemen als we de hele zooi gewoon laten verdampen, zegt u het maar hoor?
pi_220534950
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

das winst
Ah, ja vandaar dat al die burgerdoelen weer eens aangevallen worden. Uhu, logisch.

quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, het bestand is enkel tussen Iran en de VS & Israël.

Dat Israël doorgaat Hezbollah doelwitten te raken is uitstekend. Libanon heeft veel te lang een terreurorganisatie de vrije hand gegeven in het eigen land, die het iedere keer nodig vindt om Israël aan te vallen. Play stupid games, win stupid prizes.
Israel plays stupid games, maar wanneer winnen die dan eens stupid prizes?

Israël maakt zich, alweer, schuldig aan oorlogs en humanitaire misdaden.
Alle partijen leggen de wapens neer, maar wie WEER niet? Israël.

Weer valt Israel anderen aan.

Maar hè wat anders van jouw act te verwachten?
Israël mag weer de gruwelijkste dingen uitvoeren, maar altijd sta je klaar met je leugens en onzin.
pi_220534952
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

:')
pi_220534975
De eerste Nederlandse soldaat die achter een kinderwagen gaat schuilen in oorlogstijd daar weet de Militaire Krijgsraad wel raad mee.

Uiteindelijk maakt het in een beschaafd land wel veel uit of dat je een laf of een moedig mens bent.
  woensdag 8 april 2026 @ 16:53:44 #248
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220534988
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:43 schreef UitStraling het volgende:
En wellicht had Israël geheel Gaza en zuidelijk Libanon maar moeten uitroeien, men noemt de reactie en tegenaanval van Israël op de massamoord van 7 oktober toch al een genocide, wat wil Progressief Links in Nederland het dan noemen als we de hele zooi gewoon laten verdampen, zegt u het maar hoor?
Nou ja, dat gaat ver. Maar is het opmerkelijk om te zien hoe bepaalde mensen dus het probleem niet bij een Hezbollah leggen, maar bij Israël. Het komt er dan toch echt op neer dat men verwacht dat Israël maar leert leven met zulke terreurgroeperingen.

We wachten immers nog altijd op alternatieve ideeën voor een geweldloze oplossing, die heeft men niet omdat er natuurlijk niet te onderhandelen valt met een groepering die inzet op de vernietiging van een land. Het enige waar je daartegen kunt doen is met militair ingrijpen zulke groeperingen klein houden en hopelijk eens volledig elimineren.
pi_220534999
twitter
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 16:57:29 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220535007
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:36 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Denk je dat ze dit niet doen, met de militaire macht van Israël had Hamas binnen een dag tot stof kunnen wederkeren, echter kiest Israël ervoor om toch maar hun uiterste beste te doen om burgerdoelen niet te raken, ook al verschuilt in ieder ziekenhuis en kinderdagverblijf zich wel een Hamas terrorist, omdat men in Israël het leven viert en niet de dood en ze nog eer en trots in hun ziel hebben.
nee soms komt er een burgerdoel onder vuur te liggen om de een of andere roden

soms per ongeluk, soms niet
pi_220535016
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
soms is het nodig

Hezbollah wil Israel vernietigen, dat wil Israel logischerwijs niet, resultaat is oorlog
Oekraïne/Rusland is ook oorlog.

Begrijp ik het dan goed dat zeggen dat
Lullig voor die burgerdoden in Oekraïne maar ik geef er niet echt om.

Volstrekt ok is hier?
Burgerdoden goedpraten en oorlog goedpraten is volstrekt ok?

Jij spoort niet. Idioot.
vosss is de naam,
  woensdag 8 april 2026 @ 16:59:44 #252
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220535018
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:56 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
https://nos.nl/liveblog/2(...)rmuz#UPDATE-93568335

quote:
De Iraanse strijdkrachten zijn doelwitten aan het selecteren om aan te vallen als reactie op de Israëlische aanvallen in Libanon van vandaag. Dat meldt het Iraanse persbureau Tasnim op basis van een anonieme bron. Volgens de bron trekt Iran zich terug uit het tijdelijke bestand als de aanvallen op Libanon doorgaan.

Volgens Iran zou de oorlogsvoering op alle fronten gestopt worden als onderdeel van het staakt-het-vuren. Israël zou dus ook de aanvallen op Libanon moeten staken, volgens Iran.

Israël ontkent dat die afspraak is gemaakt. De bevelhebber van het Israëlische leger liet eerder vanmiddag weten dat Israël de aanvallen tegen Hezbollah in Libanon voortzet.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 17:00:27 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220535021
tijdje terug schoten we in Syrie een bommenmaker helemaal naar de kut

die zat in een woonwijk dus er vielen heleboel nurgerslachtoffers .... das matig maar die bommaker is wel helemaal naar de klote, das dan weer goed
pi_220535028
quote:
Iran heeft nu de sterkste kaarten, daar moeten ze gebruik van maken.
pi_220535029
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou ja, dat gaat ver. Maar is het opmerkelijk om te zien hoe bepaalde mensen dus het probleem niet bij een Hezbollah leggen, maar bij Israël. Het komt er dan toch echt op neer dat men verwacht dat Israël maar leert leven met zulke terreurgroeperingen.

We wachten immers nog altijd op alternatieve ideeën voor een geweldloze oplossing, die heeft men niet omdat er natuurlijk niet te onderhandelen valt met een groepering die inzet op de vernietiging van een land. Het enige waar je daartegen kunt doen is met militair ingrijpen zulke groeperingen klein houden en hopelijk eens volledig elimineren.
Het effect van te snel een zware veroordeling ergens opplakken kost je de waarde van dat begrip, daar moet je zorgvuldig mee omgaan, er is daarna geen escalatiestap meer en de beschuldigde partij kan daarna denken, nou als we dit etiket dan toch al op ons voorhoofd hebben...
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 17:01:37 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220535031
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:59 schreef vosss het volgende:

[..]
Oekraïne/Rusland is ook oorlog.

Begrijp ik het dan goed dat zeggen dat
Lullig voor die burgerdoden in Oekraïne maar ik geef er niet echt om.

Volstrekt ok is hier?
Burgerdoden goedpraten en oorlog goedpraten is volstrekt ok?

Jij spoort niet. Idioot.
als oekraine terugschiet en burgeslachtoffers maakt dan heb ik daar niet zo heel veel problemen mee

idioot

lul

mafkees
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 17:01:51 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220535035
zakkenwasser
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 17:02:20 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220535042
lul
  woensdag 8 april 2026 @ 17:03:18 #259
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220535046
ponypiemel

pi_220535049
Heeft iemand behoefte aan het crisisnummer van het Pieter Baancentrum?
pi_220535050
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:01 schreef sp3c het volgende:

[..]
als oekraine terugschiet en burgeslachtoffers maakt dan heb ik daar niet zo heel veel problemen mee

idioot

lul

mafkees
Alle toekomstige bans vanwege pietluttigheden doe ik niks meer mee.

Dat je het even weet. Fijne vond. Met je burgerdoden.

8)7
vosss is de naam,
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 17:04:33 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220535057
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:04 schreef vosss het volgende:

[..]
Alle toekomstige bans vanwege pietluttigheden doe ik niks meer mee.

Dat je het even weet. Fijne vond. Met je burgerdoden.

8)7
mooi

is rustig in feedback
  woensdag 8 april 2026 @ 17:04:33 #263
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220535058
quote:

[..]
De moderne gedachte is dat je nooit genoeg veiligheid kunt hebben om te gaan betalen als toegevoegde waarde.

Heel het gedoe, leidt er toe dat dat prijzen stijgen en we dit/volgend jaar kunnen uitzien naar minimaal 1% of zelfs 2% extra inflatie. Dit naast de prijs voor onze "vrijheid".
Nu zal iemand zeggen die paar procent waarbij in gedachten moet houden dat dit dubbel zo hard blijft doorwerken in de andere reeds gestapelde spiralen. Die vrachtwagenchauffeur die nu 30% meer moet betalen om te dieselen, zal dat verhalen op zijn opdrachtgever die dat weer ruim zal doorbelasten.

Maar goed, de "winst" is dat de boel niet in de fik is gezet en Tump daarvoor wel weer gelauwerd zal willen worden.
Dus: "Mark doe je best tot aan de dunne darm met zoals je nog nooit tot in de Hormus hebt geglibbberd.".
pi_220535073
Rutte lacht momenteel weer eens als een boer met kiespijn... behoorlijk ongemakkelijk zo te zien.
Even afleiding zoeken op het eind.

twitter
pi_220535076
quote:
[ x ]
🤔
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 17:10:30 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220535080
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:09 schreef Tjoent het volgende:
Rutte lacht momenteel weer eens als een boer met kiespijn... behoorlijk ongemakkelijk zo te zien.

[ x ]
Rutte is na het Nederlanse ijshockeyteam wel echt de winnaar in dit drama
pi_220535091
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
Rutte is na het Nederlanse ijshockeyteam wel echt de winnaar in dit drama
Was je bang voor degradatie?
  woensdag 8 april 2026 @ 17:13:28 #268
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220535095
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:09 schreef Tjoent het volgende:

[ x ]
Denk ook niet dat het daar heel gezellig is nu de Amerikaantjes zo hard op hun muil zijn gegaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220535104
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:10 schreef Toby56 het volgende:

[..]
🤔
Dat klinkt niet goed voor zover ik dat kan zien.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 17:14:59 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220535106
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:12 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Was je bang voor degradatie?
heel erg

ik wil Roemenia volgend jaar
  woensdag 8 april 2026 @ 17:15:14 #271
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220535109
quote:
[ x ]
Nou, dat is nog eerder dan ik dacht. Had toch minstens verwacht dat het verdrag iig tot het weekend stand zou houden...
pi_220535112
quote:
[ x ]
En die kutjoden verzauwen het uiteraard weer. Je verwacht het niet
Maargoed, dat zal wel niet gezegd mogen dus hopelijk worden er nog wat onschuldige burgers doodvermoord, want daar geeft immers niemand wat om en mag gewoon goedgepraat worden hier *O*
vosss is de naam,
pi_220535113
twitter
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 17:16:20 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220535121
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:15 schreef vosss het volgende:

[..]
En die kutjoden verzauwen het uiteraard weer. Je verwacht het niet
Maargoed, dat zal wel niet gezegd mogen dus hopelijk worden er nog wat onschuldige burgers doodvermoord, want daar geeft immers niemand wat om en mag gewoon goedgepraat worden hier *O*
stel je niet zo aan joh
pi_220535125
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Denk niet dat het daar heel gezellig is nu de Amerikaantjes zo hard op hun muil zijn gegaan.
In de YT-chat bij de persco van Hegseth was het 'victory' en 'USA USA USA!' gebulder niet van de lucht.
Ongetwijfeld ook de nodige bots, maar toch.

Als je gelooft dat de leugen de waarheid is en dat hardnekkig volhoudt, dan ben je altijd een winnaar en is het altijd feest.
Dus misschien is het wel heel gezellig, en kan Rutte de sfeer nog verder opmonteren met opmerkingen als "what a great result you guys achieved yesterday".
pi_220535131
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
stel je niet zo aan joh
Ow krijg je ineens in de gaten wat voor een hypocriet je bent of wat is deze?

Mooi.

Kan ik nu weer over tot de orde van de dag.
vosss is de naam,
pi_220535133
twitter

Zijn even zoveel tweets dat iedereen gaar zou worden als ik ze allemaal zou plaatsen van hen.

Dus ik doe even deze.
pi_220535134
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
stel je niet zo aan joh
Israel doet wat het wilt.

En zo niet wordt je monddood gemaakt door AIPAC of CIDI achtige lobbygroepen
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 17:18:11 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220535137
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:17 schreef vosss het volgende:

[..]
Ow krijg je ineens in de gaten wat voor een hypocriet je bent of wat is deze?

Mooi.

Kan ik nu weer over tot de orde van de dag.
ik ben nergens hypocriet
  woensdag 8 april 2026 @ 17:18:17 #280
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220535138
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 16:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kun je ook iets concreets voorstellen? Israël heeft dus te maken met een terreurgroepering die wordt getraind en gefinancierd door het Iraanse regime, die hebben openlijk verkondigd Israël te willen vernietigen, Hezbollah papegaait dat na.

Wat is hier een 'volwassen reactie' op?
Juistja. Een terreurgroep. En Israël is een beschaafd land. Volwassen reageren is niet zelf de terrorist uit gaan hangen.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 17:19:00 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220535144
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:17 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Israel doet wat het wilt.

En zo niet wordt je monddood gemaakt door AIPAC of CIDI achtige lobbygroepen
niet op fok!
pi_220535149
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
heel erg

ik wil Roemenia volgend jaar
Nee, ik bedoel bang voor degradatie van Rutte. ;)
  woensdag 8 april 2026 @ 17:20:32 #283
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220535154
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:16 schreef Toby56 het volgende:

[..]
In de YT-chat bij de persco van Hegseth was het 'victory' en 'USA USA USA!' gebulder niet van de lucht.
Ongetwijfeld ook de nodige bots, maar toch.

Als je gelooft dat de leugen de waarheid is en dat hardnekkig volhoudt, dan ben je altijd een winnaar en is het altijd feest.
Dus misschien is het wel heel gezellig, en kan Rutte de sfeer nog verder opmonteren met opmerkingen als "what a great result you guys achieved yesterday".
Congrats Mr President with your great victory! Neat!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220535155
quote:
88s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
niet op fok!
Mwahhh gelukkig niet maar er is wel een scheve verhouding hier. Mede door de lokale Ayatollah.
pi_220535157
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:20 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Mwahhh gelukkig niet maar er is wel een scheve verhouding hier. Mede door de lokale Ayatollah.
Dat neem ik niet!
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 17:21:59 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220535158
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:19 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Nee, ik bedoel bang voor degradatie van Rutte. ;)
ik wil gewoon leuk toernoei op een leuke plek

liefst spanje
  woensdag 8 april 2026 @ 17:22:00 #287
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535159
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Juistja. Een terreurgroep. En Israël is een beschaafd land. Volwassen reageren is niet zelf de terrorist uit gaan hangen.
wat moeten ze dan doen, doodknuffelen?
pi_220535179
Als Putin net zoveel had geflikt als Netanyahu had hij oorlog met de halve wereld en was Rusland nu niet meer dan een hoopje stof
pi_220535180
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:22 schreef Tarado het volgende:

[..]
Lang geen gek idee.

Ik heb dames gekend die, gezien hun fysieke kwaliteiten, daartoe in staat zouden zijn geweest.

Als het op die manier gaat, dan talen die jongens ook niet meer naar maagden in het hiernamaals. Kan dat sprookje ook de wereld uit.

So much winning.
pi_220535214
quote:

[..]
Staatsterrorisme is een bekend fenomeen.
  woensdag 8 april 2026 @ 17:33:35 #291
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220535215
quote:

[..]
Het valt mij op dat je hier wederom geen voorbeelden geeft van een 'volwassen reactie'. Je kunt deze woorden blijven gebruiken, maar als je niet concreet kun onderbouwen hoe dit er in de praktijk uitziet, dan is het totaal inhoudsloos.

Dit even los van het feit dat militair ingrijpen niet gelijkstaat aan terrorisme. Het is namelijk met de intentie terrorisme af te stoppen.
pi_220535225
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:22 schreef Tarado het volgende:

[..]
Nee, gewoon niets terugdoen, want anders raak je onschuldige mensen en dat is altijd de verantwoordelijkheid van een beschaafd land.
  woensdag 8 april 2026 @ 17:34:41 #293
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535228
Hele flats die gewoon 'omhoog' gaan. Heel normaal blijkbaar om hele woonblokken met de grond gelijk te maken.

https://www.reddit.com/r/(...)building_barbirburj/
pi_220535229
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 15:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Haha, altijd die kl*te Spanjaarden _O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 8 april 2026 @ 17:35:08 #295
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220535233
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het valt mij op dat je hier wederom geen voorbeelden geeft van een 'volwassen reactie'. Je kunt deze woorden blijven gebruiken, maar als je niet concreet kun onderbouwen hoe dit er in de praktijk uitziet, dan is het totaal inhoudsloos.

Dit even los van het feit dat militair ingrijpen niet gelijkstaat aan terrorisme. Het is namelijk met de intentie terrorisme af te stoppen.
Burgerdoden zoveel mogelijk beperken bijvoorbeeld. Dat zei ik eerder al. Israël is er niet vies van om hele woonwijken maar plat te bombarderen.

Het verdrag van Geneve naleven zou een volwassen reactie zijn:
1. Bescherming van burgers
Burgers mogen geen doelwit zijn
Bombardementen moeten militaire doelen raken, niet zomaar steden

2. Gewonden en krijgsgevangenen beschermen
Gewonde soldaten moeten verzorgd worden
Krijgsgevangenen mogen niet gemarteld worden
Ze moeten menselijk behandeld worden

3. Verboden wapens en methodes
Sommige dingen zijn verboden zoals:
chemische wapens
biologische wapens
marteling
genocide

4. Proportionaliteit
Je mag niet extreem geweld gebruiken voor een klein militair doel. Dus geen enorme vernietiging als het militair nut klein is.

[ Bericht 15% gewijzigd door Starhopper op 08-04-2026 17:40:54 ]
pi_220535241
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:15 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Als dat zo is moet Iran niet gaan huilen als ze nukes koppen.
  woensdag 8 april 2026 @ 17:38:43 #297
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535249
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:36 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Als dat zo is moet Iran niet gaan huilen als ze nukes koppen.
NOEKS!!!
pi_220535253
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
NOEKS!!!
  woensdag 8 april 2026 @ 17:42:25 #299
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535261
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:39 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
De enige die ze gebruikt is Ghandi in Civilization 5.
  woensdag 8 april 2026 @ 17:43:10 #300
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220535266
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Burgerdoden zoveel mogelijk beperken bijvoorbeeld. Dat zei ik eerder al. Israël is er niet vies van om hele woonwijken maar plat te bombarderen.

Het verdrag van Geneve naleven zou een volwassen reactie zijn:
1. Bescherming van burgers
Burgers mogen geen doelwit zijn
Bombardementen moeten militaire doelen raken, niet zomaar steden

2. Gewonden en krijgsgevangenen beschermen
Gewonde soldaten moeten verzorgd worden
Krijgsgevangenen mogen niet gemarteld worden
Ze moeten menselijk behandeld worden

3. Verboden wapens en methodes
Sommige dingen zijn verboden zoals:
chemische wapens
biologische wapens
marteling
genocide

4. Proportionaliteit
Je mag niet extreem geweld gebruiken voor een klein militair doel. Dus geen enorme vernietiging als het militair nut klein is.
Ah, en vindt je dat de Geneefse Conventies voor beide partijen gelden of eigenlijk alleen voor Israël?
  woensdag 8 april 2026 @ 17:43:10 #301
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220535267
Vanmorgen optimisme over een staakt het vuren maar het is nu alweer wat minder optimistisch allemaal?
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')