abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220532534
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:59 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat laatste is een Bingo, daarom ga ik er alleen nog grappig op in.
Gezien de acts die FOK! rijk is kan ik mij dat ook wel voorstellen.
Zijn (en van wat anderen) act is gewoon veel te erg over de top om waar te kunnen zijn.
pi_220532549
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
No offense, maar ik denk dat jij wel de laatste bent die dat aan anderen kan geven.

Tenzij je posts hier gewoon een act zijn, en je in werkelijkheid wel verstandig bent.
Even ter verduidelijking, ik pretendeer nergens verstandig te zijn. Sterker nog, ik weet dat mijn keuzes, in de allerbreedste zin van het woord, doorgaans verre van dat zijn.

Dus verstandig? Nee, zeker niet.
Dom? Nee, ook zeker niet.

Verder mag die knaker natuurlijk vragen wat hij wil. Ik kan ook vragen of hij een officieel resultaat kan overleggen van dat tamelijk hoge IQ van 146 van hem. Dat doe ik niet, maar zou natuurlijk wel kunnen. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220532550
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Inderdaad....
Er is letterlijk niets anders, behalve dat de wereldeconomie en dus alle burgers een grote knauw gekregen hebben en krijgen.

Ik zie echter nog wel dat Trump dit gewoon gaat opeisen als vrede god en dus die vrede ook wil aanhouden.

Ik ben blij dat de beurs wat positief is. Mijn aandelen doen het nog niet zo best :'(
Ook niet zo gek overigens, want handelen en economische groei hebben dit soort rust nodig.
Hopelijk trekt Pakistan zijn voortrekkersrol voort. Die hebben toch wel goed die rol op zich genomen en een onverwacht resultaat geboekt. Het feit dat ze uberhaupt de VS tijdelijk hebben weten te stoppen is al meer dan ik had verwacht.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 8 april 2026 @ 11:05:23 #279
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220532553
quote:

Spaanse premier opnieuw kritisch op Trump

Spanje is blij dat er een staakt-het-vuren ligt tussen de VS en Iran, zegt de Spaanse premier Pedro Sánchez op X. "Maar de tijdelijke verlichting doet ons de chaos, vernietiging en het verlies van levens niet vergeten". De premier schrijft dat de Spaanse regering niet zal "applaudisseren voor degenen die de wereld in brand hebben gezet zodra ze aankomen met een emmer."
https://www.nu.nl/midden-(...)met-krijgsmacht.html
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 8 april 2026 @ 11:05:56 #280
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220532558
quote:
3s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:05 schreef vosss het volgende:

[..]
Even ter verduidelijking, ik pretendeer nergens verstandig te zijn. Sterker nog, ik weet dat mijn keuzes, in de allerbreedste zin van het woord, doorgaans verre van dat zijn.

Verder mag die knaker natuurlijk vragen wat hij wil. Ik kan ook vragen of hij een officieel resultaat kan overleggen van dat tamelijk hoge IQ van 146 van hem. Dat doe ik niet, maar zou natuurlijk wel kunnen. :)
Hij heeft het tegen @UitStraling :P
pi_220532560
quote:
3s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:05 schreef vosss het volgende:

[..]

Je quote een reactie van mij op @UitStraling he.
Maar goed ik zeg inderdaad dan ook niets over jou, maar meer dat zijn act wel de laatste is die iets over anderen moet zeggen.
pi_220532562
quote:
19s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:56 schreef Tjacka het volgende:
Serieus, Trump is wat mij betreft de slechtste fascist ooit. Zijn hele beweging voelt als de laatste stuiptrekking van een gestorven ideologie, een karikatuur van autoritair gedram die nergens meer echt grip heeft. Voor hem persoonlijk is dit desastreus, en je ziet het patroon overal om ons heen. Orban gaat deze week verliezen, en dat is geen toeval, zijn soort politiek heeft zijn beste tijd gehad.

Zelfs in Nederland kun je zien dat dit soort populisme krakend afbrokkelt. Wilders krijgt nog steeds stemmen, maar het is duidelijk dat de harde, polariserende retoriek steeds minder impact heeft. Dat is geen toeval: mensen hunkeren niet echt naar autoritaire oplossingen, ze willen stabiliteit, maar geen clowneske imitatie van een dictator.

Kijk je internationaal, dan is het nog schrijnender. Het lenteoffensief van de Russen zal weer zwaar tegenvallen, en het laat zien dat brute machtsvertoon steeds vaker faalt. Dit soort regimes verliezen terrein, tijd en geloofwaardigheid. Trump, Orban, Poetin; ze zijn niet de opmars van de toekomst, ze zijn de echo van een verleden dat op zijn retour is. Autoritair gedram? Het is duidelijk dat het overal begint te barsten, en het wordt alleen maar pijnlijker voor hen die erop vertrouwden dat angst en verdeeldheid de wereld konden overnemen.
Poetin is doodsbang voor Trump, niet voor Europa of een Amerikaloze NAVO, even goed om te onthouden als vrije Europeaan.
pi_220532563
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:54 schreef UitStraling het volgende:
Je hebt AI, zoek het maar eventjes op.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:43 schreef UitStraling het volgende:
Ik help je wel.
Je zou mij helpen :'(
vosss is de naam,
pi_220532568
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hij heeft het tegen @:Uitstraling :P
Dat weet ik. Ik verduidelijk louter eea.
vosss is de naam,
pi_220532571
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je quote een reactie van mij op @:uitstraling he.
Maar goed ik zeg inderdaad dan ook niets over jou, maar meer dat zijn act wel de laatste is die iets over anderen moet zeggen.
Zie vorige post
vosss is de naam,
  woensdag 8 april 2026 @ 11:09:37 #286
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220532578
'Meer dan 15 landen werken mee aan heropening Straat van Hormuz' - https://nos.nl/l/2609267#UPDATE-93559239
  woensdag 8 april 2026 @ 11:10:51 #287
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220532584
quote:
19s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:56 schreef Tjacka het volgende:
Serieus, Trump is wat mij betreft de slechtste fascist ooit. Zijn hele beweging voelt als de laatste stuiptrekking van een gestorven ideologie, een karikatuur van autoritair gedram die nergens meer echt grip heeft. Voor hem persoonlijk is dit desastreus, en je ziet het patroon overal om ons heen. Orban gaat deze week verliezen, en dat is geen toeval, zijn soort politiek heeft zijn beste tijd gehad.

Zelfs in Nederland kun je zien dat dit soort populisme krakend afbrokkelt. Wilders krijgt nog steeds stemmen, maar het is duidelijk dat de harde, polariserende retoriek steeds minder impact heeft. Dat is geen toeval: mensen hunkeren niet echt naar autoritaire oplossingen, ze willen stabiliteit, maar geen clowneske imitatie van een dictator.

Kijk je internationaal, dan is het nog schrijnender. Het lenteoffensief van de Russen zal weer zwaar tegenvallen, en het laat zien dat brute machtsvertoon steeds vaker faalt. Dit soort regimes verliezen terrein, tijd en geloofwaardigheid. Trump, Orban, Poetin; ze zijn niet de opmars van de toekomst, ze zijn de echo van een verleden dat op zijn retour is. Autoritair gedram? Het is duidelijk dat het overal begint te barsten, en het wordt alleen maar pijnlijker voor hen die erop vertrouwden dat angst en verdeeldheid de wereld konden overnemen.
China de lachende derde. Hun bondgenoot Iran is nu effectief de baas over de Straat van Hormuz. Daarmee zal Iran een belangrijkere rol dan voorheen gaan spelen in deze kant van de wereld.

De Golfstaten is voor duidelijk geworden dat Amerika hen niet alleen niet kan beschermen, maar ook verantwoordelijk is voor de bijna complete vernietiging van deze landen door de roekeloze aanval op Iran en daarnaast Israelische belangen boven dat van hen stelt. Ondanks dat de Golflanden + Saudie Arabie veel meel geld in Amerika en de relatie met de VS investeren: volgens mij een vijf tot tienvoud van wat Israel doet. Israel trekt vooral geld uit de VS-subsidie-tiet. Oftewel: de meeste Golfstaten en zeker Saudie Arabie en ook Qatar zal strategisch minder afhankelijk gaan worden van de VS --> welkom China. Behalve dat China al de grootste afnemer van olie is zal diens invloed verder toenemen. En China zal proberen zoals x-aantal jaar geleden een deal te brokeren tussen de Golfstaen/Saudie en Iran. Een nieuwe verstandshouding waarin de Iraanse positie/leverage met de controle over Hormuz (veel) sterker is dan ooit tevoren.

Daarnaast vrezen de Amerikaanse bondgenoten in Zuid-Korea en Japan nu ook voor hun "NAVO-breakdown" qua veiligheid.

En na het Irak en Afghanistan debacle is bewezen dat de Amerikanen uberhaupt niet genoeg wapenvoorraad, gebrek aan (snel) opschalen van productie mogelijkheden hebben + tekort aan genoeg mankracht om buitenlandse imperialistische avonturen aan te gaan tegen tegenstanders van enig formaat. En niet onbelangrijk: de Amerikanen doodmoe zijn van militaire avonturen ver weg zodra dat gepaard gaat met casualties en er veel geld voor uit moeten geven. Oftewel wanneer het slachtoffer genoeg weerstand kan bieden dat het alles behalve "een walk in the park wordt". En daarmee is Pax Americana verder aan het afbrokkelen. Vraag het de Golfarabieren maar die dat net hebben ondervonden en volledig verwoest dreigden te worden door Iraanse raketten en drones als Trump wel had doorgezet.
enkelband
pi_220532588
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Hopelijk trekt Pakistan zijn voortrekkersrol voort. Die hebben toch wel goed die rol op zich genomen en een onverwacht resultaat geboekt. Het feit dat ze uberhaupt de VS tijdelijk hebben weten te stoppen is al meer dan ik had verwacht.
De VS zat wanhopig omhoog en greep alles aan om vrede te maken. Het is bijna zeker allemaal in scene gezet.
  woensdag 8 april 2026 @ 11:11:51 #289
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220532593
Dat die wapenstilstand gebaseerd is op het 10 punten plan van Iran, en niet op een plan van de VS, zegt veel.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 8 april 2026 @ 11:12:27 #290
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220532595
quote:
Spanje is lekker bezig, een verfrissing in een wereld van kontenlikkerij.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 8 april 2026 @ 11:13:13 #291
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220532599
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hij heeft het tegen @:Uitstraling :P
Dat weet ie ook, daarom dat verhaal over die iq van 146, dat was een uitspraak van uistraling.
pi_220532600
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:06 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Poetin is doodsbang voor Trump, niet voor Europa of een Amerikaloze NAVO, even goed om te onthouden als vrije Europeaan.
Doodsbang voor Trump? Echt wat een onzin. Poetin overschat zichzelf, hij weet dat hij genoeg leverage heeft over Trump en ziet hem hooguit als een speelbal. De echte bedreiging voor Rusland is een verenigd Europa dat economisch en diplomatiek samenwerkt, dat kan concrete schade aanrichten aan zijn regime. Niet een wispelturige Amerikaanse president.
Groot fan van User Wotte
  woensdag 8 april 2026 @ 11:14:37 #293
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220532604
Ik lees hier dat Poetin doodsbang is voor Trump. In het kremlin zijn ze zo DOODSBANG voor Trump dat ze Iran helpen met inlichtingen over Amerikaanse doelwitten.
Huilen dan.
  woensdag 8 april 2026 @ 11:16:10 #294
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220532615
quote:
Poetin is doodsbang voor Trump,

pi_220532616
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
'Meer dan 15 landen werken mee aan heropening Straat van Hormuz' - https://nos.nl/l/2609267#UPDATE-93559239
Ja, nu is de tijd om daar je gezicht te laten zien. En een paar grote oorlogsschepen, natuurlijk.
pi_220532621
quote:

[..]
Hardop gelachen. Elke keer als die twee elkaar ontmoeten gedraagt Trump zich als een onderdaan.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 11:18:10 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220532627
Navo zonder de VS is nog steeds een flink maatje te groot voor Poetin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220532631
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:14 schreef Isdatzo het volgende:
Ik lees hier dat Poetin doodsbang is voor Trump. In het kremlin zijn ze zo DOODSBANG voor Trump dat ze Iran helpen met inlichtingen over Amerikaanse doelwitten.
De reden dat hij de Baltische staten nog niet binnenvalt is niet Trump, maar dat hij geen idee heeft hoe sterk een verenigd Europa werkelijk is. Oekraïne met Polen en Finland, gesteund door de economieën van West-Europa, kan zijn hele regime op de knieën dwingen. Het idee dat Europa zwak zou zijn is volkomen onzin.
Groot fan van User Wotte
  woensdag 8 april 2026 @ 11:18:56 #299
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220532633
“Een kinderhand is snel gevuld” gaat ook op voor sommige fok leden lees ik.

Niets bereikt, behalve honderden miljarden economisch verlies, duizenden doden en totaal gezichtsverlies en toch tevreden zijn over de uitkomst.

Een totale Iraanse overwinning waarbij de nieuwe haatbaarden blij zullen zijn dat Donald voor hún promotie heeft gezorgd en waarbij de nieuwe haatbaarden waarschijnlijk nog een tandje extremer zijn dan de oude en waarbij de financiering van terreurdreiging een nieuwe bron heeft gekregen.
  woensdag 8 april 2026 @ 11:20:22 #300
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220532641
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:18 schreef sp3c het volgende:
Navo zonder de VS is nog steeds een flink maatje te groot voor Poetin
Zolang zijn leger nog steeds weinig ervan bakt om uberhaupt de Donbas te veroveren zeer zeker ja. Zijn probleem is dat zijn leger gewoon zwaar faalt. Kan je allerlei grote plannen maken maar als de uitvoering niet goed gaat zijn dat slechts niet haalbare dromen.
enkelband
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')