abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220530918
Niet mijn OP.

quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

Livestream Intel cams:

https://www.youtube.com/live/4E-iFtUM2kk

Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:

https://www.youtube.com/@:AgendaFreeTV/streams

Tijdlijn van deze oorlog:
Mar 3: "We won the war."
Mar 7: "We defeated Iran."
Mar 9: "We must attack Iran."
Mar 9: "The war is ending almost completely, and very beautifully."
Mar 11: "You never like to say too early you won. We won. In the first hour it was over." Mar 12: "We did win, but we haven't won completely yet."
Mar 13: "We won the war."
Mar 14: "Please help us."
Mar 15: "If you don't help us, I will certainly remember it."
Mar 16: "Actually, we don't need any help at all."
Mar 16: "I was just testing to see who's listening to me."
Mar 16: "If NATO doesn't help, they will suffer something very bad."
Mar 17: "We neither need nor want NATO's help."
Mar 17: "I don't need Congressional approval to withdraw from NATO."
Mar 18: "Our allies must cooperate in reopening the Strait of Hormuz."
Mar 19: "US allies need to get a grip - step up and help open the Strait of Hormuz."
Mar 20: "NATO are cowards."
Mar 21: "The Strait of Hormuz must be protected by the countries that use it. We don't use it, we don't need to open it."
Mar 22: "This is the last time. I will give Iran 48 hours. Open the strait"
Mar 22: "Iran is Dead"

Mar 23: "We had very good and productive talks with Iran."
Mar 24: "We're making progress."
Mar 25: "They gave us a present and the present arrived today. And it was a very big present worth a tremendous amount of money. I'm not going to tell you what that present is, but it was a very significant prize." Mar 26: "Make a deal, or we'll just keep blowing them away."
Mar 27: "We don't have to be there for NATO."
Mar 28: No major quote
Mar 29: Claimed talks were progressing
Mar 30: "Open the Strait of Hormuz immediately, or face devastating consequences."
Mar 31: Claimed a deal was "very close" and that Iran would "do the right thing"
Apr 1: "We'll see what happens very soon."
Apr 2: Repeated that a deal was likely, while warning of continued strikes if not
Apr 3: "Something big is going to happen."
Apr 4: Said Iran must comply "immediately" or face further consequences.
Apr 5: "Open the fuckin' Strait, you crazy bastards, or you'll be living in Hell - JUST WATCH! Praise be to Allah."
Apr 6: "The entire country could be taken out in one night. And that night might be tomorrow night."
Apr 7: A whole civilization will die tonight, never to be brought back again. I don’t want that to happen, but it probably will.
pi_220530926
Ze zijn toch niet vergeten de namen van alle landen te noemen in de overeenkomst?

Zodat Iran gewoon schaamteloos door kan gaan met schieten op rivaliserende Arabische landen?

Voorlopig houd ik het op automatismen. (Fingers crossed.)
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220530927
Iran had alles al klaarstaan en itt bij Halsema wordt een vuurwerkshow niet zomaar afgelast
  woensdag 8 april 2026 @ 02:10:40 #4
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220530929
Wanneer een schurkenstaat en schurkenleider elkaar tegenspreken, dan is het onmogelijk te stellen wie er harder liegt dan de ander.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 april 2026 @ 02:10:54 #5
284411 crew  heywoodu
pi_220530930
Beste wapenstilstand ooit, binnen een uur luchtalarm in elk land in de regio.
pi_220530933
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 02:10 schreef heywoodu het volgende:
Benieuwd wat de doelen zijn (/waren indien onderschept). Alvast de energieinfrastructuur van die landen?
pi_220530936
twitter
pi_220530939
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 02:10 schreef heywoodu het volgende:
https://www.youtube.com/shorts/5d-KMhO3zA4

_O-
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 8 april 2026 @ 02:18:58 #9
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220530944
pi_220530946
twitter

twitter

Nog meer onderweg
pi_220530947
quote:
Israeli officials are concerned about the temporary ceasefire agreement the US has reached with Iran, an Israeli source familiar with the matter said.

The source said Israel will abide by the ceasefire, following US President Donald Trump’s lead.

But Israel is doing so reluctantly: Israel still has more targets on its list and more goals it would like to achieve through military action in Iran, the source said.
CNN
pi_220530948
twitter
  woensdag 8 april 2026 @ 02:22:48 #13
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220530949
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 02:18 schreef Vis1980 het volgende:
[ afbeelding ]
There is a cease fire!

pi_220530950
Dit gaat dus helemaal verkeerd.

More missiles, more missiles, meldt Steve. Allemaal naar Israël.

Met wie heeft Trump onderhandeld?
Zijn dat die lui van het 'cadeau' van anderhalve week geleden, de z.g. 'reliable people', en zijn dat mensen zonder enige autoriteit, alleen bedoeld om de boel af te leiden?

Straks is-ie genaaid door zowel Iran als Pakistan.
pi_220530951
Zijn raketjes die bijna overdatum zijn dus die moesten nog even gauw op
pi_220530952
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 02:23 schreef 3rr0r het volgende:
Zijn raketjes die bijna overdatum zijn dus die moesten nog even gauw op
Moest lachen.
  woensdag 8 april 2026 @ 02:24:35 #17
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220530953
Raketjes die over datum zijn kan je nog prima eten, hoor.
pi_220530954
Kunnen ze zit een volgende keer niet om 11.00 uur afspreken? 02.00 uur is toch niet te doen voor ons }:|
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 8 april 2026 @ 02:25:58 #19
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220530955
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 02:21 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
CNN
Veel partijen met idiote oude leiders willen helemaal geen vrede, dat is niet alpha.
pi_220530957
Straks gaat Iran zeggen dat de deal alleen met de VS is gesloten.

En niet met Israël.

Daarom ben ik nu wel echt benieuwd wat er nou letterlijk in dat akkoord staat.
pi_220530958
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 02:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Veel partijen met idiote oude leiders willen helemaal geen vrede, dat is niet alpha.
Voor Israel voelt alles heel anders natuurlijk dan de VS. Die liggen ietsje dichterbij en ervaren de nadelen van Iran en z'n vriendjes wat meer.
pi_220530964
twitter
pi_220530965
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 02:28 schreef Toby56 het volgende:
Straks gaat Iran zeggen dat de deal alleen met de VS is gesloten.

En niet met Israël.

Daarom ben ik nu wel echt benieuwd wat er nou letterlijk in dat akkoord staat.
Dit is wat Pakistan zegt:

quote:
The ceasefire that the US and Iran reached includes Lebanon, Pakistani Prime Minister Shehbaz Sharif, who presented the plan to US President Donald Trump, said.

“With the greatest humility, I am pleased to announce that the Islamic Republic of Iran and the United States of America, along with their allies, have agreed to an immediate ceasefire everywhere including Lebanon and elsewhere, EFFECTIVE IMMEDIATELY,” Sharif said in a statement.
pi_220530967
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 02:31 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[..]

Dan is het dus foute boel.
Of toch voorgeprogrammeerde zooi, die zogenaamd niet meer kan worden teruggedraaid.

Laat het in vredesnaam het laatste zijn.
pi_220530968
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 02:31 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[..]

Ja, Pakistan heeft ook wel wat te vertellen ivm dreigen met nucleair geweld.
pi_220530971
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 02:33 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, Pakistan heeft ook wel wat te vertellen ivm dreigen met nucleair geweld.
Pakistan heeft ook een defensief akkoord met Saudi-Arabië, die zitten niet te wachten op een grootschalige oorlog.
pi_220530972
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 02:33 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dan is het dus foute boel.
Of toch voorgeprogrammeerde zooi, die zogenaamd niet meer kan worden teruggedraaid.

Laat het in vredesnaam het laatste zijn.
Israel pikt dat soort dingen in ieder geval niet, die klappen er altijd meteen weer bovenop zoals bij Gaza en Libanon te zien is geweest.

Als ze toch al niet zo blij zijn met deze wapenstilstand dan is het een goede reden om zelf de draad weer op te pakken.
pi_220530975
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 02:34 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]
Pakistan heeft ook een defensief akkoord met Saudi-Arabië, die zitten niet te wachten op een grootschalige oorlog.
Wie wel? Alleen die debiel in zijn gokpaleis.
pi_220530976
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 02:34 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Israel pikt dat soort dingen in ieder geval niet, die klappen er altijd meteen weer bovenop zoals bij Gaza en Libanon te zien is geweest.
Nou ja, de IDF zou dus al reageren, zoals hierboven gemeld.
  woensdag 8 april 2026 @ 02:36:49 #30
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220530977
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 02:34 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Als ze toch al niet zo blij zijn met deze wapenstilstand dan is het een goede reden om zelf de draad weer op te pakken.
Erg handig en tactisch zijn al die partijen niet. Het gaat nog een lange tijd onrustig zijn in die regio en uiteindelijk ook op meerdere plaatsen in de wereld, helaas.
pi_220530978
Ik nok af trouwens.

Iedereen, van welke pluimage dan ook, een vreedzame nacht gewenst.
pi_220530979
twitter
pi_220530981
quote:
How financial markets are responding to news of a ceasefire
The ceasefire announcement is seen as paving the way for the resumption of oil and gas exports via the Strait of Hormuz – here’s how markets are responding:

Crude prices have plunged, with both Brent and WTI crude down roughly 15 percent so far.
Major US stocks including NVIDIA, Tesla, Intel and others are all up by multiple percentage points.
The losers are US energy stocks, which have seen their share prices fall by as much as 3 percent.
Japan’s stock market, the Nikkei 225, opened up over 5 percent. Korea’s stock market, KOSPI, opened up nearly 6 percent.
The US ⁠dollar sank ⁠to its lowest level in two weeks at the start of trading ⁠in Asia, while the euro, British pound Japanese yen, Australian dollar and New Zealand dollar rallied.
https://www.aljazeera.com(...)-deal-deadline-nears

Ok dan, rustig slapen, tenzij je ergens aandelen hebt.
pi_220530992
quote:
Iran’s Supreme Leader Mojtaba Khamenei has issued an order for all military branches to stop firing, Iran’s state broadcaster IRIB reported at around 8:30p.m. ET. During the war, Iran has boasted of a decentralized defense strategy, meaning its various regional military commanders work with a level of autonomy off predetermined target lists. This model means it could take time for the order to reach to individual military units.
quote:
Iran’s supreme leader has instructed all military units to stop firing, according to a statement read out on state-run news channel IRIB about two hours after President Donald Trump said the US and Iran had reached a ceasefire deal.

“This is not the end of the war but all military branches should follow the Supreme Leader order and cease their fire,” said the statement
pi_220530997
Maar is die zee doorgang nu open? De US is weer laf. Gelukkig maar.
pi_220531002
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 03:02 schreef Jaroon het volgende:
Maar is die zee doorgang nu open? De US is weer laf. Gelukkig maar.
Ik vermoed eerder dat die grote waffel van Trump daarvoor gezorgd heeft (kan het bijna niet uit mijn bek krijgen). Goed, twee weken uitstel. En Pakistan als bemiddelaar. Kan mij zo voorstellen dat die gezegd hebben tegen de clown, dat dreigen van jou helpt geen bal, nog even en wij lenen een kernbom uit aan Iran.
pi_220531005
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 03:05 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik vermoed eerder dat die grote waffel van Trump daarvoor gezorgd heeft (kan het bijna niet uit mijn bek krijgen). Goed, twee weken uitstel. En Pakistan als bemiddelaar.
En Iran die tijd krijgt meer macht op te bouwen.Ik denk dat Iran nu pas werkelijk bang wordt......voor de Uraine.
pi_220531008
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 03:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]
En Iran die tijd krijgt meer macht op te bouwen.Ik denk dat Iran nu pas werkelijk bang wordt......voor de Uraine.
Welke macht?
pi_220531016
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 03:11 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Welke macht?
Urkaniene is nu top in o.a. sea drones. Heeft daar ook grote deals over, De golfstaten werken mee. De US ligt daar met grote kwetsbare grote schepen. Verder een grote mond. Je blijft niet dreigen.Het was vannacht? Nu ineens weer niet. Iedereen zag het aankomen
pi_220531017
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 03:11 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Welke macht?
Meer wapens maken en aankopen.
pi_220531019
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 03:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Meer wapens maken en aankopen.
getfer.

Bekijk deze YouTube-video
pi_220531023
quote:
Mooi.
pi_220531034
quote:
quote:
Ik kan diie man bij een goed nr van haar niet uitstaan. Bekijk deze YouTube-video
pi_220531045
Nou, deze dan nog voor die kneus.

pi_220531058
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 03:41 schreef Firuze60 het volgende:
Nou, deze dan nog voor die kneus.

Ik ben in Amsterdam nog naar het concert gegaan. Waanzin. Ook de vele genaraties die er waren.
pi_220531064
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 03:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ik ben in Amsterdam nog naar het concert gegaan. Waanzin. Ook de vele genaraties die er waren.
Leuk! Nog even een nummertje opzoeken van de favoriete lijst van herr Trump, alvast voor de vroege vogels :)
pi_220531068
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 04:05 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Leuk! Nog even een nummertje opzoeken van de favoriete lijst van herr Trump, alvast voor de vroege vogels :)
Nét te gay voor mij.
pi_220531078
Netanyahuh... of hoe die gek ook moge heten is er alles bij gelegen om ervoor te zorgen dat Israël aangevallen wordt. Zolang Israël in oorlog is (en ook nog eens aangevallen wordt) kunnen ze hem niet vervolgen voor de corruptie waar hij verantwoordelijk voor is. Er kunnen dan ook geen verkiezingen zijn. Dus: zolang er oorlog is, zit hij gebeiteld; zodra dat over is betekent dat enkeltje gevangenis voor hem.

Hij zal dus Iran aan blijven vallen, want Iran is het enige land in de golfregio dat terug kan vechten en ook PUBLIEKELIJK het labeltje vijand draagt. Israël zal blijven proberen de VSA bij de oorlog betrokken te houden. Wat Israël wilt, doet de VSA - hoogst waarschijnlijk heeft Israël flink wat vuile was over de leiding van de VSA. Israël zal wel weer met nieuw "bewijs" komen dat Iran een "atoombom" aan het maken is en dan krijgen we weer bombardementen van de VSA, wat betekent dat die hele regio weer één grote puinhoop wordt.

Ik verwacht dat dit niet over is voordat Netanyahu óf in de gevangenis zit (onwaarschijnlijk) óf vermoord wordt door de Mossad (wat een stuk waarschijnlijker is), als het hoofdkwartier van die geheime dienst geraakt wordt door een raket van Iran ofzo.
pi_220531135
Oman heeft ook zin in problemen als dit waar is

quote:
Iran and Oman plan to charge transit fees for vessels passing through the Strait of Hormuz during the two-week ceasefire, according to Iran’s semi-official Tasnim News Agency.

The funds will be earmarked for reconstruction, Tasnim reported.
Zou wat zijn als Nederland en Engeland geld gingen vragen om door de Noordzee te mogen varen (en vergelijkbaar elders ter wereld)
pi_220531138
Paki heeft het niet goed begrepen
quote:
Lebanon is not part of the two-week ceasefire between the US, Israel and Iran, according to Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu’s office.

“Israel supports President Trump’s decision to suspend strikes against Iran for two weeks subject to Iran immediately opening the straits and stopping all attacks on the US, Israel and countries in the region,” said a statement from Netanyahu’s office Wednesday

“The two-weeks ceasefire does not include Lebanon,” it added.
CNN
pi_220531157
Protesten geinstigeerd door Mossad en CIA. Net zoals in Oekraine, Syrie, Libie etc. Dat vermeldt voor t gemak nu.nl niet. Constant 1 narratief pushen.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 06:03:25 #52
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220531166
Ik ben in ieder geval blij dat de Iraanse bevolking afgelopen nacht een boel leed bespaard is gebleven. ^O^

Tevens ook een beetje het gevoel dat de wereld hier door het oog van de naald gekropen is.

En fuck dat oranje gezwel met zijn gedreig over het vernietigen van complete beschaving. :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 8 april 2026 @ 06:06:42 #53
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220531169
Mooi, Trump met de staart tussen de benen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220531189
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 06:03 schreef xpompompomx het volgende:
Ik ben in ieder geval blij dat de Iraanse bevolking afgelopen nacht een boel leed bespaard is gebleven. ^O^

Tevens ook een beetje het gevoel dat de wereld hier door het oog van de naald gekropen is.

En fuck dat oranje gezwel met zijn gedreig over het vernietigen van complete beschaving. :r
Ach, ik neem weinig wat de man uitkraamt serieus. Het is in ieder geval gunstig voor de regio dat het verder vernietigen van allerlei civiele infrastructuur voorlopig voorbij is en ondanks dat er al flink wat schade is aangericht aan de wereldeconomie is het nog altijd fijn dat dat ophoudt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220531195
Toch wel fijner wakker worden zo dan ik vreesde.

Ben benieuwd wat de geopende straat gaat doen
  woensdag 8 april 2026 @ 06:37:28 #56
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220531202
Dus Iran gaat vanaf nu betaald worden voor alle schepen die door de straat van hormuz varen, alle uranium is nog in Iran, er zijn wat haatbaarden vervangen door andere haatbaarden. De bevolking van Iran wordt nog steeds onderdrukt door hetzelfde regime. Dat is zo ongeveer de uitkomst nu?

Ik trek al mijn kritiek in, wat een meesteronderhandelaar is die Donald. Goed gewerkt pik. Echte 4d Chess!
pi_220531204
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 06:34 schreef cinderloom het volgende:
Toch wel fijner wakker worden zo dan ik vreesde.

Ben benieuwd wat de geopende straat gaat doen
Voorlopig is een vat Brent in ieder geval onder de 95 dollar gedoken.
pi_220531211
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 22:45 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Invite the third world and become the third world.

Maar correct,

Haha je laat je makkelijk beïnvloeden door anti westerse propaganda leugens.
pi_220531226
Overwinning voor Iran :o

En hoe nu verder vraag ik me af.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220531230
Als het 10 puntenplan van Iran ook maar voor de helft uitgevoerd gaat worden kunnen we wel stellen dat deze oorlog een Iraanse overwinning is.
  woensdag 8 april 2026 @ 07:05:51 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220531232
Dit is wel flink in het gezicht van Donald ontploft
  woensdag 8 april 2026 @ 07:05:59 #62
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220531233
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 06:37 schreef mcmlxiv het volgende:
Dus Iran gaat vanaf nu betaald worden voor alle schepen die door de straat van hormuz varen, alle uranium is nog in Iran, er zijn wat haatbaarden vervangen door andere haatbaarden. De bevolking van Iran wordt nog steeds onderdrukt door hetzelfde regime. Dat is zo ongeveer de uitkomst nu?

Ik trek al mijn kritiek in, wat een meesteronderhandelaar is die Donald. Goed gewerkt pik. Echte 4d Chess!
Battle Chess })
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_220531234
quote:

Hij is alweer aan het roepen dat het een ez win was. Na meerdere hele dure oorlogen heeft Iran meer voor elkaar dan onder Obama's nucleaire deal. Ben benieuwd wat Trump nog meer voor de extreme islam kan betekenen.
pi_220531237
Kan Iran mooi in het geniep weer verder met een kernwapen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220531238
quote:

Even wat genocide aankondigen voor in de geschiedenisboeken. Volgens mij was zelfs die dreiging al een oorlogsmisdaad. Geneefse conventie:
“Acts or threats of violence the primary purpose of which is to spread terror among the civilian population are prohibited”

De VS is vervallen tot het niveau schurkenstaten die ze altijd hebben geprobeerd te bestrijden.
pi_220531239
De VS heeft toch weer hun zin gekregen.
Druk werd dan ook flink opgevoerd.
Nu onderhandelen en kijken wat er mogelijk is. Er is nog steeds veel succes mogelijk.

De VS laten hier zien hoog op de top van de voedselketen te staan.
Vakman pur sang
pi_220531240
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 04:25 schreef Telefoonvork het volgende:
Netanyahuh... of hoe die gek ook moge heten is er alles bij gelegen om ervoor te zorgen dat Israël aangevallen wordt. Zolang Israël in oorlog is (en ook nog eens aangevallen wordt) kunnen ze hem niet vervolgen voor de corruptie waar hij verantwoordelijk voor is. Er kunnen dan ook geen verkiezingen zijn. Dus: zolang er oorlog is, zit hij gebeiteld; zodra dat over is betekent dat enkeltje gevangenis voor hem.

Hij zal dus Iran aan blijven vallen, want Iran is het enige land in de golfregio dat terug kan vechten en ook PUBLIEKELIJK het labeltje vijand draagt. Israël zal blijven proberen de VSA bij de oorlog betrokken te houden. Wat Israël wilt, doet de VSA - hoogst waarschijnlijk heeft Israël flink wat vuile was over de leiding van de VSA. Israël zal wel weer met nieuw "bewijs" komen dat Iran een "atoombom" aan het maken is en dan krijgen we weer bombardementen van de VSA, wat betekent dat die hele regio weer één grote puinhoop wordt.

Ik verwacht dat dit niet over is voordat Netanyahu óf in de gevangenis zit (onwaarschijnlijk) óf vermoord wordt door de Mossad (wat een stuk waarschijnlijker is), als het hoofdkwartier van die geheime dienst geraakt wordt door een raket van Iran ofzo.
Weer iemand die een Tom Beugelsdijk in hun leven kan gebruiken :{
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220531247
Praktische vraag. Als Trump vanaf nu zegt dat hij 9 oorlogen gestopt heeft was dit dus wel een oorlog en heeft hij dus oorlog gevoerd zonder goedkeuring van congress.

Zou ie dan met terugwerkende kracht nog impeached worden?

#durftevragen
pi_220531248
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:16 schreef beefkeek het volgende:
Praktische vraag. Als Trump vanaf nu zegt dat hij 9 oorlogen gestopt heeft was dit dus wel een oorlog en heeft hij dus oorlog gevoerd zonder goedkeuring van congress.

Zou ie dan met terugwerkende kracht nog impeached worden?

#durftevragen
Dat merken we sowieso na november wel.
Corporate translator
  woensdag 8 april 2026 @ 07:19:57 #70
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220531253
https://www.telegraaf.nl/(...)taten/145368657.html

quote:
In het tienpuntenplan wil Iran dat:

Het land door kan blijven gaan met het verrijken van uranium.
Het land de controle blijft houden over de Straat van Hormuz.
De Amerikaanse militairen verdwijnen uit het Midden-Oosten.
Amerika stopt met het aanvallen van Iran en zijn bondgenoten, inclusief Libanon.
De Iraanse bevroren tegoeden worden vrijgegeven.
De Verenigde Naties worden betrokken bij het sluiten van een overeenkomst, zodat deze bindend kan worden verklaard.
De ’primaire’ sancties tegen het land worden opgeheven.
De ’secundaire’ sancties tegen het land worden opgeheven.
De landen uitgaan van non-agressie.
De Amerikanen Iran compenseren voor geleden schade.
quote:
Het tienpuntenplan dat door Iran is ingediend om het conflict te beëindigen, biedt een basis voor verdere onderhandelingen, aldus Karoline Leavitt, woordvoerster van het Amerikaanse Witte Huis.

,,Dit is een werkbare basis om over te onderhandelen, en die onderhandelingen zullen worden voortgezet."
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 8 april 2026 @ 07:27:24 #72
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_220531277
Historische nederlaag. Voor de VS. ;(
  woensdag 8 april 2026 @ 07:27:35 #73
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220531279
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:23 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Like if :)
https://www.telegraaf.nl/(...)-open/145367895.html
quote:
LIVE | Trump akkoord met staakt-het vuren: twee weken geen aanvallen op Iran, Straat van Hormuz gaat open
De Verenigde Staten, Israël en Iran zijn een staakt-het-vuren overeengekomen voor twee weken. Volgens de Amerikaanse president Trump gaat de Straat van Hormuz weer open, wat van groot belang is voor de wereldeconomie en de energieprijzen. Volg de laatste ontwikkelingen via ons liveblog.
quote:
Dit moet je weten:
De Amerikaanse president Trump heeft ingestemd met het opschorten van de bombardementen en aanvallen op Iran voor een periode van twee weken.
Volgens Trump zal Iran weer olietankers door de Straat van Hormuz laten varen.
Iran komt met een tienpuntenplan dat de basis moet vormen voor onderhandelingen over een definitief einde van de oorlog.
De prijs van Amerikaanse olie keldert na berichten over het staakt-het-vuren.
De Israëlische premier Benjamin Netanyahu steunt het besluit van Trump, maar voegde eraan toe dat het staakt-het-vuren niet geldt voor Libanon.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220531281
Dus Iran wint de oorlog
Groot fan van User Wotte
  woensdag 8 april 2026 @ 07:29:03 #75
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220531282
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:28 schreef Tjacka het volgende:
Dus Iran wint de oorlog
YEP
  woensdag 8 april 2026 @ 07:32:13 #76
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220531289
Blij voor de burgerbevolking in Iran dat dit geen doorgang heeft gevonden.

Echter zit je nu met een Iraans regime dat eigenaarschap claimt op de Straat van Hormuz. Of dat terecht is doet er niet eens toe; je kan na afgelopen weken niet meer om ze heen, ze zijn defacto een legitieme gesprekspartner geworden mbt Hormuz. Die zitten in een betere onderhandelingspositie dan 40 dagen geleden.

Van de regen in de drup, wat een all-round shitshow is deze hele operatie. :')
pi_220531298
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
[..]

Slechts een teken van leven van wat er over is van Iran en wat ze alsnog aan ridicule eisen hebben ligt nu op tafel.

Laten we de opvallendste eruit halen, "blijven door ontwikkelen aan kernwapens"

Israël, "Goed plan, laten we het land dat ons al 47 jaar probeert te vernietigen kernwapens schenken"
  woensdag 8 april 2026 @ 07:35:22 #78
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220531299
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Blij voor de burgerbevolking in Iran dat dit geen doorgang heeft gevonden.

Echter zit je nu met een Iraans regime dat eigenaarschap claimt op de Straat van Hormuz. Of dat terecht is doet er niet eens toe; je kan na afgelopen weken niet meer om ze heen, ze zijn defacto een legitieme gesprekspartner geworden mbt Hormuz. Die zitten in een betere onderhandelingspositie dan 40 dagen geleden.

Van de regen in de drup, wat een all-round shitshow is deze hele operatie. :')
Als dit allemaal waar is, is Iran er flink op vooruitgegaan idd.

En is dit een zeer pijnlijk strategisch verlies voor de VS en haar wereldmacht. Veel geld en energie gestoken en bruggen verbrand in een oorlog waar de tegenstander sterker uitkomt.

Ook Israël is er niet veiliger op geworden op de middellange termijn.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 07:36:39 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220531300
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:35 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Slechts een teken van leven van wat er over is van Iran en wat ze alsnog aan ridicule eisen hebben ligt nu op tafel.

Israël, "Goed plan, laten we het land dat ons al 47 jaar probeert te vernietigen kernwapens schenken"
Israel schenkt helemaal niks
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220531304
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als dit allemaal waar is, is Iran er flink op vooruitgegaan idd. En is dit een zeer pijnlijk strategisch verlies voor de VS en haar wereldmacht. Ook Israël is er niet veiliger op geworden op de middellange termijn.
Trump gebruikt dit teken van leven vanuit Iran uiteraard alleen om zijn escalatiedreiging tijdelijk af te zwakken.
  woensdag 8 april 2026 @ 07:39:52 #81
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220531316
quote:

[..]
Als dit allemaal waar is, is Iran er flink op vooruitgegaan idd. En is dit een zeer pijnlijk strategisch verlies voor de VS en haar wereldmacht. Ook Israël is er niet veiliger op geworden op de middellange termijn.
Dat Iran zelf dat eigenaarschap claimt is gewoon feit.
Hoe de VS en de rest van de wereld zich daartoe gaan verhouden zal nog moeten blijken. Maar feit is dat ze afgelopen weken hebben laten zien een 40 jaar oud dreigement waar te maken, namelijk zóveel chaos en onzekerheid te scheppen wat ze in staat stelt om de Straat van Hormuz dicht te gooien.
Daarmee heb je de wereldwijde economie bij de ballen vast.
pi_220531320
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:35 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Er staat niet dat ze blijven door ontwikkelen aan kernwapens, er staat dat ze uranium mogen blijven verrijken.

Een prima tegeneis is om aangekondigde en onaangekondigde toegang te krijgen tot de verrijkingslocaties om daar toezicht op te houden zodat je kunt zien hoe ver ze zijn met verrijken en waar nodig ingrijpen. Een beetje zoals de eerdere deal met Iran eigenlijk, die deal die Trump letterlijk en figuurlijk opgeblazen heeft.
pi_220531321
quote:

[..]

En is dit een zeer pijnlijk strategisch verlies voor de VS en haar wereldmacht. Veel geld en energie gestoken en bruggen verbrand in een oorlog waar de tegenstander sterker uitkomt.

Het schijnt dat Israël ook meer onder druk van de VS akkoord gegaan met een wapenstilstand.Overigens geldt in de interpretatie van Israël het bestand alleen voor Iran, niet voor de strijd die ze in Libanon voeren. Dat kan ook nog wel weer een struikelblok worden.
pi_220531325
Ik heb niet het idee dat de USS George H. W. Bush haar koers al heeft verlegd naar Norfolk :)
pi_220531328
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:42 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Er staat niet dat ze blijven door ontwikkelen aan kernwapens, er staat dat ze uranium mogen blijven verrijken.

Een prima tegeneis is om aangekondigde en onaangekondigde toegang te krijgen tot de verrijkingslocaties om daar toezicht op te houden zodat je kunt zien hoe ver ze zijn met verrijken en waar nodig ingrijpen. Een beetje zoals de eerdere deal met Iran eigenlijk, die deal die Trump letterlijk en figuurlijk opgeblazen heeft.
Ik vraag mij oprecht af wat er dan nu "gewonnen" is door de VS?
Wat is er beter dan voor de oorlog?

Ik zie het niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  woensdag 8 april 2026 @ 07:45:35 #86
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220531330
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:43 schreef UitStraling het volgende:
Ik heb niet het idee dat de USS George H. W. Bush haar koers al heeft verlegd naar Norfolk :)
Er is altijd een carrier aanwezig in dat gebied, dat gekoppeld aan het feit dat de USS Abraham Licoln al 40 dagen in combat operations verkeert maakt het logisch dat de USS George H.W. Bush die rol in dat gebied over zal nemen ongeacht wel of geen combat operations.
  woensdag 8 april 2026 @ 07:45:35 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220531331
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:10 schreef Lospedrosa het volgende:
De VS heeft toch weer hun zin gekregen.
Druk werd dan ook flink opgevoerd.
Nu onderhandelen en kijken wat er mogelijk is. Er is nog steeds veel succes mogelijk.

De VS laten hier zien hoog op de top van de voedselketen te staan.

De VS heeft werkelijk niets bereikt hier.
pi_220531332
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zie het niet.
De handtekening van Trump eronder ipv die van Obama?
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 07:46:15 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220531333
quote:

[..]

Ik zie het niet.
Niks

Als het zo afloopt is het gewoon terug naar de status quo
pi_220531334
quote:

[..]

Ik zie het niet.
Voordat er wat zinnigs valt te zeggen moet er maar eerst eens concreet worden wat nou het plan is wat ter onderhandeling op tafel ligt.
pi_220531343
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:46 schreef Monolith het volgende:

[..]
Voordat er wat zinnigs valt te zeggen moet er maar eerst eens concreet worden wat nou het plan is wat ter onderhandeling op tafel ligt.
Ja dit, eerst maar eens zien wat de tegeneisen zijn om de economische garanties van het Westen en de veiligheidsgaranties van Israël te waarborgen.
  woensdag 8 april 2026 @ 07:48:51 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220531345
Ik hoop wel dat de rest van de wereld workarounds gaat maken voor die straat van Hormuz. Zodat die haatbaarden dat wapen over een tijdje kwijt zijn.
  woensdag 8 april 2026 @ 07:51:23 #93
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220531357
quote:

[..]

Ik zie het niet.
Extra geld voor Iran is wat ze bereikt hebben op basis van de 10 punten plan die veelvuldig gedeeld worden.

Of dat inderdaad zo is geen idee
pi_220531362
En wat is de rol van China hierin, de enige echte grootverbruiker van foute Iraanse olie?
  woensdag 8 april 2026 @ 07:54:22 #95
38496 Perrin
pi_220531368
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:53 schreef UitStraling het volgende:
En wat is de rol van China hierin, de enige echte grootverbruiker van foute Iraanse olie?
Een grote, maar die maken er niet zo'n infantiele clownshow van als de VS.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 07:55:15 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220531373
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:53 schreef UitStraling het volgende:
Lachende derde

Zoals inmiddels gewoonlijk
  woensdag 8 april 2026 @ 07:56:00 #97
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220531380
Dit is vooral ook slecht nieuws voor Groenland lijkt me.
pi_220531393
Hoera!!!
Vanmiddag weer tanken voor ¤1,70...

:')
  woensdag 8 april 2026 @ 07:57:50 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220531395
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:56 schreef RamboDirk het volgende:
Die moeten gewoon als een malle drones gaan kopen.
  woensdag 8 april 2026 @ 07:58:07 #100
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220531401
quote:
Hij moet nog een gebied veroveren voor een kaartje inderdaad.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220531413
quote:
En wellicht slecht nieuws voor Iraanse meisjes die dansende hun haren willen laten zien en hun pretewtje graag zouden behouden.
pi_220531418
quote:

[..]

Iran is nu geenszins sterker. Wat ze nu doet, kon ze 40 dagen geleden beter. Ze voelde zich alleen nog niet genoodzaakt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_220531422
quote:
06:33

Witte Huis: 'Staakt-het-vuren is overwinning voor de VS'

Het Witte Huis noemt het staakt-het-vuren "een overwinning voor de VS". Volgens een woordvoerder is dat te danken aan president Trump en "ons ongelooflijke leger", zegt zij in een bericht op sociale media.

De woordvoerder van het Witte Huis schrijft ook dat Trump ervoor heeft gezorgd dat de Straat van Hormuz zal worden heropend.

"Het succes van ons leger heeft ons de macht om te onderhandelen gegeven, die nu een opening hebben gecreëerd voor een diplomatieke oplossing en vrede op lange termijn", schrijft de woordvoerder.
Nou wat een overwinning dit.
Die straat was gewoon open voordat jullie begonnen met bommen gooien.

Die achterlijke yanks zullen het wel weer als zoete koek slikken.
vosss is de naam,
pi_220531424
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:57 schreef Toine51 het volgende:
Hoera!!!
Vanmiddag weer tanken voor ¤1,70...

dat artikel zijn ze nu druk aan het tikken bij het AD.
"bestand Iran-VS, wat betekent dit voor de prijzen aan de pomp?".

omdat het enige is wat hun lezer begrijpt, getallen op de pomppilaren omhoog = slecht, Getallen op de pomp pilaren omlaag = goed.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 april 2026 @ 08:00:31 #105
284411 crew  heywoodu
pi_220531433
Ik geloof er niks van dat die 10 punten inderdaad dé 10 punten zijn, meesteronderhandelaar Trump zou toch niet akkoord gaan met een 9-0 nederlaag lijkt me? :D
pi_220531438
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:59 schreef UitStraling het volgende:

[..]
En wellicht slecht nieuws voor Iraanse meisjes die dansende hun haren willen laten zien en hun pretewtje graag zouden behouden.
wat zou voor die mensen goed nieuws zijn?
Ja ik weet dat het verdwijnen van het regime voor hen goed nieuws zou zijn. Maar ik bedoel vanuit de huidige situatie bekeken?
Zoals de afgelopen weken is gebleken was het welzijn of vrijheid van de Iraanse bevolking nooit ook maar enig doel in deze exercitie.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 april 2026 @ 08:01:25 #107
284411 crew  heywoodu
pi_220531439
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:59 schreef koemleit het volgende:

[..]
dat artikel zijn ze nu druk aan het tikken bij het AD.
"bestand Iran-VS, wat betekend dit voor de prijzen aan de pomp?".

omdat het enige is wat hun lezer begrijpt, getallen op de pomppilaren omhoog = slecht, Getallen op de pomp pilaren omlaag = goed.
Hopelijk schrijven ze pomppilaren dan wel steeds hetzelfde :o
pi_220531442
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:59 schreef UitStraling het volgende:

[..]
In andere landen ben je weer niet zeker van je voorhuid.
pi_220531443
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Extra geld voor Iran is wat ze bereikt hebben op basis van de 10 punten plan die veelvuldig gedeeld worden.

Of dat inderdaad zo is geen idee
De grote winnaar op de korte termijn is vooral Israël, want er is best een flinke slag toegebracht aan de militaire capaciteit van Iran om offensief te handelen anders dan het soort willekeurig terreur zaaien in de regio dat ze gedurende dit conflict hebben gedaan en ze hebben hiervoor een hele bak militaire steun gekregen van de VS, gratis en voor niets.
Vraag daarbij is natuurlijk wel hoe het verder gaat en hoe de ontwikkelingen in Iran in op de middellange termijn zullen zijn. Het lijkt er niet op dat Iran qua regime een radicale koerswijziging gaat krijgen. Als er dan uiteindelijk een afgezwakte variant van de JCPOA wordt overeengekomen, dan begint het gewoon weer van voorafaan.
pi_220531446
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:59 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Iran is nu geenszins sterker. Wat ze nu doet, kon ze 40 dagen geleden beter. Ze voelde zich alleen nog niet genoodzaakt.
ze kunnen tol heffen over de straat van Hormuz? Het regime zit er nog? Ja, er zijn wat hoge piefen dood. Maar waar zit de "win" voor de VS?
pi_220531453
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:01 schreef koemleit het volgende:

[..]
wat zou voor die mensen goed nieuws zijn?
Ja ik weet dat het verdwijnen van het regime voor hen goed nieuws zou zijn. Maar ik bedoel vanuit de huidige situatie bekeken?
Zoals de afgelopen weken is gebleken was het welzijn of vrijheid van de Iraanse bevolking nooit ook maar enig doel in deze exercitie.
Misschien mogen ze nu van de brug afkomen waar ze moesten gaan staan?
pi_220531456
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Hopelijk schrijven ze pomppilaren dan wel steeds hetzelfde :o
ik neem aan dat de AI bot die dit stuk schrijft wel weet hoe je dat schrijft ;).
pi_220531460
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:02 schreef koemleit het volgende:

[..]
ze kunnen tol heffen over de straat van Hormuz? Het regime zit er nog? Ja, er zijn wat hoge piefen dood. Maar waar zit de "win" voor de VS?
JD Vance gaat vandaag vertellen dat zelfs God deze deal niet had kunnen maken.
pi_220531462
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:02 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
In andere landen ben je weer niet zeker van je voorhuid.
Misogynie had ik niet snel achter jou gezocht.
pi_220531468
Die ¤1,70 gaan we niet meer terugzien hoor.

Wie dat denkt heeft het niet begrepen.

Ja jullie mogen me quoten en op deze post wijzen als ik het verkeerd had.
vosss is de naam,
  woensdag 8 april 2026 @ 08:07:00 #116
38496 Perrin
pi_220531470
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:59 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Als sancties worden opgeheven en ze tol gaan heffen over alles wat door Hormuz vaart, ze ongestoord weer alles mogen opbouwen en verder mogen gaan met verrijkt uranium..
pi_220531473
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:04 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Misogynie had ik niet snel achter jou gezocht.
Voor vrouwenbesnijdenis moet je in Afrika zijn.
pi_220531476
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als sancties worden opgeheven en ze tol gaan heffen over alles wat door Hormuz vaart, ze ongestoord weer alles mogen opbouwen en verder mogen gaan met verrijkt uranium..
Hun wensenlijstje wordt natuurlijk niet volledig gehonoreerd.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220531479
quote:
3s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:06 schreef vosss het volgende:

quote:

dit is ook wel heel erg makkelijk, want 1,70 hebben we (volgens mij) al jaren niet meer gezien.
pi_220531482
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:08 schreef koemleit het volgende:

[..]
[..]
dit is ook wel heel erg makkelijk, want 1,70 hebben we (volgens mij) al jaren niet meer gezien.
Vooruit ¤1,80 dan
vosss is de naam,
pi_220531487
quote:

Nee, die energiecrisis duurt veel langer , maar ik weet ook niet zeker hoe lang. Weet iemand dat ongeveer?

Ik schat 2-5 jaar.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 8 april 2026 @ 08:12:21 #122
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220531508
Project parkeerplaats mislukt :{

@RamboDirk
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220531509
Zodra er weer aandacht voor de Epstein-files komt zal hij wel weer een raketje op Teheran gooien. :P
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 08:14:19 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220531521
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:12 schreef Nexum het volgende:
Zodra er weer aandacht voor de Epstein-files komt zal hij wel weer een raketje op Teheran gooien. :P
Die aandacht is nooit weggeweest
pi_220531531
Trump is echt het lachertje van de wereld geworden, maar helaas lachen we allemaal als een boer met kiespijn.
Want Trump boeit het toch niet, en de hele wereld moet financieel pijn lijden voor deze onzin.

Owh en Israel gaat natuurlijk gewoon door in de regio daar met burgers bombarderen.
Goh, dat hadden we ook niet kunnen voorspellen 8)7 8)7 8)7

Het echte probleem, Israel, blijft lekker doorgaan.
En Iran? Daar is buiten de poppetjes ook helemaal niets nieuw.

Uiteindelijk zijn dus de burgers in landen als Iran en Libanon de pineut.
En uiteindelijke alle burgers in de hele wereld vanwege de financiele chaos.
pi_220531532
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:10 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Nee, die energiecrisis duurt veel langer , maar ik weet ook niet zeker hoe lang. Weet iemand dat ongeveer?

Ik schat 2-5 jaar.
waar baseer jij die schatting op?
pi_220531535
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:08 schreef koemleit het volgende:

quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:09 schreef vosss het volgende:

[..]
Vooruit ¤1,80 dan
Jawel hoor, in de provincie in NL kon je dat soort prijzen nog prima vinden.

Gelden prijzen in Estland ook @vosss?
Dan kom ik hopelijk binnenkort je ongelijk bewijzen :P
(De prijzen zijn hier van 1,25 naar 2,30 gegaan voor diesel :N :N )
pi_220531539
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]

Gelden prijzen in Estland ook @:vosss?
ik woon in de provincie en rij dagelijks. Tank altijd bij de goedkoopste pomp die ik zie in een app. en 1.70 is echt al jaren niet meer voorgekomen..
pi_220531540
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]

Gelden prijzen in Estland ook @:vosss?
Nee, ik had het over Nederland. :+

En hier is 1,70 echt nog niet zo heel lang geleden. Ok niet adviesprijs, maar die betaal je soberzo alleen langs de snelweg.
vosss is de naam,
pi_220531553
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:16 schreef koemleit het volgende:

[..]
waar baseer jij die schatting op?
Nou het blijft natuurlijk een schatting, maar ik zie nog niet heel snel een einde komen aan het conflict. Ik denk dat het zich blijft voorslepen zeg maar. Helaas.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220531561
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:07 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Voor vrouwenbesnijdenis moet je in Afrika zijn.
Daar mogen vrouwen wel vaker hun haren laten zien.
pi_220531562
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:23 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Nou het blijft natuurlijk een schatting, maar ik zie nog niet heel snel een einde komen aan het conflict. Ik denk dat het zich blijft voorslepen zeg maar.
ALS DE STRAAT MAAR OPEN BLIJFT
Groot fan van User Wotte
pi_220531563
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:23 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Nou het blijft natuurlijk een schatting, maar ik zie nog niet heel snel een einde komen aan het conflict. Ik denk dat het zich blijft voorslepen zeg maar.
Al is het vandaag opgelost....
Er is heel veel schade toegebracht daar in de regio aan al die installaties. Die zijn niet binnen afzienbare tijd weer op hetzelfde niveau qua capaciteit als voor deze excursie :{
vosss is de naam,
pi_220531564
Progressief links is vooral opgelucht dat ze benzine kunnen blijven tanken.
pi_220531565
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:18 schreef vosss het volgende:

En hier is 1,70 echt nog niet zo heel lang geleden. Ok niet adviesprijs, maar die betaal je soberzo alleen langs de snelweg.
Precies.

quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:18 schreef koemleit het volgende:

[..]
ik woon in de provincie en rij dagelijks. Tank altijd bij de goedkoopste pomp die ik zie in een app. en 1.70 is echt al jaren niet meer voorgekomen..
Ik woon dan niet meer in NL, dus tank er natuurlijk niet heel vaak.
Maar 2 jaar geleden heb ik sowieso nog wel eens voor die prijzen getankt in de provincie Groningen.
pi_220531568
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:24 schreef UitStraling het volgende:
En dat de burgers in Iran eindelijk rust hebben.
Ipv bang te moeten zijn voor bommen.
  woensdag 8 april 2026 @ 08:26:07 #137
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220531573
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:24 schreef vosss het volgende:

[..]
Al is het vandaag opgelost....
Er is heel veel schade toegebracht daar in de regio aan al die installaties. Die zijn niet binnen afzienbare tijd weer op hetzelfde niveau qua capaciteit als voor deze excursie :{
Ik denk dat men ook meer zal investeren in bronnen elders nu.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 april 2026 @ 08:26:21 #138
284411 crew  heywoodu
pi_220531574
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nou ja, relatieve rust dan, ze gaan natuurlijk wel weer verder met hevig onderdrukt worden in het dagelijkse leven en doodgeschoten worden als ze daar op straat iets tegen willen doen.
pi_220531577
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:24 schreef bianconeri het volgende:

Ik woon dan niet meer in NL
Moet jij niet naar fok.ee ? :P
vosss is de naam,
pi_220531583
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze daar heel erg bang voor zijn geweest, ik heb van de miljoen berichtjes hierover nog geen enkele daarover gelezen, jij wel dan?
  woensdag 8 april 2026 @ 08:27:59 #141
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220531584
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou ja, relatieve rust dan, ze gaan natuurlijk wel weer verder met hevig onderdrukt worden in het dagelijkse leven en doodgeschoten worden als ze daar op straat iets tegen willen doen.
Worden nu alleen nog maar meer onderdrukt.
  woensdag 8 april 2026 @ 08:28:25 #142
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220531586
Vooral blij dat Trump op zijn muil is gegaan. Dat is echt wel genot.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220531587
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:27 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Maar gelukkig kost benzine alweer een paar centjes goedkoper.
  woensdag 8 april 2026 @ 08:28:57 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220531589
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:24 schreef UitStraling het volgende:
Het waren vooral conservatief rechtse users die de afgelopen weken direct hun handje gingen ophouden bij de overheid vanwege dure benzine.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 april 2026 @ 08:30:24 #145
284411 crew  heywoodu
pi_220531601
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:27 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ja, zo'n actie als wat Trump en Netanyahu begonnen zijn moet je óf niet beginnen óf afmaken. Trump mag dan wel openlijk schreeuwen dat er regime change is, met slimmere en minder geradicaliseerde leiders enzo, maar daar trapt natuurlijk niemand in en dan wordt het nu alleen maar erger voor de bevolking.

Voor Trump scheelt dat de bevolking helpen natuurlijk op geen enkele manier een doel was (net als het voorkomen van kernwapens, want hij zei zelf al dat ze die mogelijkheid überhaupt niet meer hadden).
pi_220531604
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het waren vooral rechtse users die de afgelopen weken direct hun handje gingen ophouden bij de overheid vanwege duren benzine.
  woensdag 8 april 2026 @ 08:31:00 #147
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220531606
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:28 schreef -XOR- het volgende:
Vooral blij dat Trump op zijn muil is gegaan. Dat is echt wel genot.
Zou de legertop geweigerd hebben?
  woensdag 8 april 2026 @ 08:32:00 #148
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220531609
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, zo'n actie als wat Trump en Netanyahu begonnen zijn moet je óf niet beginnen óf afmaken. Trump mag dan wel openlijk schreeuwen dat er regime change is, met slimmere en minder geradicaliseerde leiders enzo, maar daar trapt natuurlijk niemand in en dan wordt het nu alleen maar erger voor de bevolking.

Voor Trump scheelt dat de bevolking helpen natuurlijk op geen enkele manier een doel was (net als het voorkomen van kernwapens, want hij zei zelf al dat ze die mogelijkheid überhaupt niet meer hadden).
Je moet 'm gewoon niet zo beginnen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220531610
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:31 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
De raketten waren op. Het was blufpoker.
pi_220531611
quote:

[..]
Nee natuurlijk niet. Dat zijn allemaal van die MURRICAA FUCK YEAHHH figuren.
vosss is de naam,
  woensdag 8 april 2026 @ 08:32:49 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220531613
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:30 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja, zo was het. Benzineprijs even omhoog en meteen brullen en eisen dat de overheid dat wel zou bijleggen. Hand ophouden is tegenwoordig iets voor conservatief rechtsen.
  woensdag 8 april 2026 @ 08:33:30 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220531614
quote:

[..]
Ik denk dat ook wat rijke vriendjes van hem nerveus werden.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 april 2026 @ 08:34:15 #153
284411 crew  heywoodu
pi_220531617
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je moet 'm gewoon niet zo beginnen.
Niet op deze manier nee, hoewel ik eerlijk gezegd ook niet zou weten hoe je anders dat regime weg zou krijgen. Dat is immers een kwaadaardig en gevaarlijk regime (dat moet even benadrukt worden, anders wordt in bepaalde contreien gedacht dat dit een pro-Iraanse post is).
pi_220531619
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja, zo was het. Benzineprijs even omhoog en meteen brullen en eisen dat de overheid dat wel zou bijleggen. Hand ophouden is tegenwoordig iets voor conservatief rechtsen.
En als mijn tante wielen zou hebben dan was ze een fiets.
  woensdag 8 april 2026 @ 08:34:30 #155
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220531620
quote:

[..]
Die zullen 'm ongetwijfeld hebben verteld dat er niet meer in zit en niet de verantwoordelijkheid te willen hebben voor een all out war, net zoals het met Groenland is gegaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220531622
Brandstofprijzen zullen voorlopig nog niet echt dalen. Misschien vanwege het nieuws tijdelijk maar de schaarste blijft. Zelfs als de straat van Hormuz deze week écht open gaat is de reistijd van zo'n olietanker ongeveer 20 dagen.

Daarnaast is er een achterstand ontstaan die ook ingelopen moet worden, er zijn niet ineens meer tankers dus dat zal ook maanden duren.

En er is nog het risico dat het bestand geen stand houdt en dat binnen enkele dagen / weken de boel weer escaleert.
pi_220531624
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Niet op deze manier nee, hoewel ik eerlijk gezegd ook niet zou weten hoe je anders dat regime weg zou krijgen. Dat is immers een kwaadaardig en gevaarlijk regime (dat moet even benadrukt worden, anders wordt in bepaalde contreien gedacht dat dit een pro-Iraanse post is).
Diplomatie, met als aanmoediging dat de sancties dan langzaam opgeheven kunnen worden.
pi_220531627
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Brandstofprijzen zullen voorlopig nog niet echt dalen. Misschien vanwege het nieuws tijdelijk maar de schaarste blijft. Zelfs als de straat van Hormuz deze week écht open gaat is de reistijd van zo'n olietanker ongeveer 20 dagen.

Daarnaast is er een achterstand ontstaan die ook ingelopen moet worden, er zijn niet ineens meer tankers dus dat zal ook maanden duren.
Maar het kan wel binnen 1 week gelijk met 60 ct omhoog aan de pomp. Je wordt gewoon aan alle kanten opgelicht.
pi_220531628
quote:

Plus bijvoorbeeld alle installaties om aardgas af te koelen tot het vloeibaar wordt die nu in puin liggen.
  woensdag 8 april 2026 @ 08:36:22 #160
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220531629
quote:

[..]
Probleem is dat de VS en Israel zelf ook gevaarlijke regimes zijn. Als de VS het in een brede coalitie met Europa, Canada, Australie, Japan/Korea en nog wat Zuid-Amerikaanse landen had gedaan met als enig objectief het ontmantelen van het Iraans regime was het inderdaad wat anders geweest.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 april 2026 @ 08:37:04 #161
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220531633
quote:

En er is nog het risico dat het bestand geen stand houdt en dat binnen enkele dagen / weken de boel weer escaleert.
Ben benieuwd of de schepen ook nu direct door de Straat gaan met hun billen geknepen dan wel.
pi_220531635
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:36 schreef DefKu het volgende:

[..]
Maar het kan wel binnen 1 week gelijk met 60 ct omhoog aan de pomp. Je wordt gewoon aan alle kanten opgelicht.
Las je m'n reactie wel echt of wilde je dat gewoon graag roepen?
  woensdag 8 april 2026 @ 08:37:24 #163
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220531636
quote:
81s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:32 schreef vosss het volgende:

[..]
Nee natuurlijk niet. Dat zijn allemaal van die MURRICAA FUCK YEAHHH figuren.
Gezien de meest recente ronde van ontslagen in de militaire top is niet alles kumbaya daar.
pi_220531638
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Las je m'n reactie wel echt of wilde je dat gewoon graag roepen?
Nee heb hem niet gelezen :') :')
pi_220531644
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Ben benieuwd of de schepen ook nu direct door de Straat gaan met hun billen geknepen dan wel.
Ja... ik zou er nog niet graag als eerste doorheen gaan.

Kans is wel dat de VS er nu oorlogsschepen binnenvaart, wat dat betreft komt dit staakt-het-vuren ze wel goed uit.
En Iran kan weer wat verse drones uit Rusland en China ontvangen.
pi_220531645
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:34 schreef UitStraling het volgende:

[..]
En als mijn tante wielen zou hebben dan was ze een fiets.
Zo krijgt de uitdrukking "op een oude fiets moet je het leren" wel een heel andere lading. :X B-)
vosss is de naam,
  woensdag 8 april 2026 @ 08:39:00 #167
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220531646
quote:

[..]
https://www.yahoo.com/new(...)-told-225832346.html
quote:
He continued:

I have already indications that many targets that were recommended by the Secretary of Defense were rejected by CENTCOM, that they were civilian targets. It is something where, again, I don’t have firsthand knowledge. It’s secondhand knowledge. But I believe that people are already saying no to the hierarchy. The CENTCOM commander is walking a very thin line where he is trying to do the best he can to implement military objectives as he understands them, without getting fired is the best way to put it. In the same way that the Secretary of Defense has already fired several other senior Army officers during times of war, which is unprecedented, by the way, for no apparent reason.

So I don’t think the world needs to be concerned. And I’m not trying to dismiss this renegade discussion and this bizarre behavior of our president. But I don’t think that anything substantial is going to happen tonight at 8 P.M. I believe that the answer will be no.
CENTCOM = Central Command/ het Amerikaanse leger
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_220531649
quote:

[..]
Belangrijkste draai zou natuurlijk zijn, buitenlandse waarnemers in het land, veiligheidsgaranties in ruil voor controle, moet de wereld wel de VN weer optuigen en saneren, 90 procent verrijkt uranium heb je niet nodig om je kankerpatiëntjes te genezen en energie op te wekken, daar kunnen ze mooi de komende jaren al hun olie-inkomsten insteken zodat ze mee kunnen doen met de levende wereld.

En stop met het doodschieten van jonge mensen, het gijzelen van Gaza, Yemen en Libanon en stop met het ambiëren van een nucleair wapen, dat pikken de VS, Israël en Saudi Arabië niet zolang je dagelijks oproept tot vernietiging van deze staten.
pi_220531652
Bedankt Trump w/
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 8 april 2026 @ 08:41:38 #170
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220531656
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Probleem is dat de VS en Israel zelf ook gevaarlijke regimes zijn. Als de VS het in een brede coalitie met Europa, Canada, Australie, Japan/Korea en nog wat Zuid-Amerikaanse landen had gedaan met als enig objectief het ontmantelen van het Iraans regime was het inderdaad wat anders geweest.

Een situatieschets @Zipportal
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 april 2026 @ 08:41:38 #171
284411 crew  heywoodu
pi_220531657
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:35 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Diplomatie, met als aanmoediging dat de sancties dan langzaam opgeheven kunnen worden.
Maar of dat echt zou werken? Het is niet een standaardregime ofzo, het is gebaseerd op een extreme ideologie, die laten zich denk ik niet zo makkelijk aan de kant schuiven - tot machtsovername aan toe - voor wel of geen sancties.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 april 2026 @ 08:43:36 #172
284411 crew  heywoodu
pi_220531662
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:40 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Belangrijkste draai zou natuurlijk zijn, buitenlandse waarnemers in het land, veiligheidsgaranties in ruil voor controle, moet de wereld wel de VN weer optuigen en saneren, 90 procent verrijkt uranium heb je niet nodig om je kankerpatiëntjes te genezen en energie op te wekken, daar kunnen ze mooi de komende jaren al hun olie-inkomsten insteken zodat ze mee kunnen doen met de levende wereld.

En stop met het doodschieten van jonge mensen, het gijzelen van Gaza, Yemen en Libanon en stop met het ambiëren van een nucleair wapen, dat pikken de VS, Israël en Saudi Arabië niet zolang je dagelijks oproept tot vernietiging van deze staten.
En dan krijgen de Khamenei's van deze wereld al hun geld weer? Als ze dat echt veel kan schelen.
pi_220531663
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar of dat echt zou werken? Het is niet een standaardregime ofzo, het is gebaseerd op een extreme ideologie, die laten zich denk ik niet zo makkelijk aan de kant schuiven - tot machtsovername aan toe - voor wel of geen sancties.
Diplomatie heeft al 47 jaar prima gewerkt toch?
pi_220531673
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]
En dan krijgen de Khamenei's van deze wereld al hun geld weer? Als ze dat echt veel kan schelen.
Uiteindelijk ontzuilt elke samenleving ooit.
pi_220531674
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Diplomatie heeft al 47 jaar prima gewerkt toch?
Nouja had Iran al een atoombom op Israël gegooid?
vosss is de naam,
  woensdag 8 april 2026 @ 08:45:24 #176
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220531675
Vraag me af wat er in het plan staat, dit is wat Iran zelf aangeleverd heeft.
Denk dat Trump al lang blij is dat hij zich nu terug kan trekken uit de oorlog.

En straks natuurlijk met bijna geen winst doen alsof het de beste deal ooit is voor Amerikanen.
pi_220531677
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:36 schreef DefKu het volgende:

[..]
Ja, wij zijn uiteindelijk ook maar hulploze slachtoffers.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 april 2026 @ 08:46:46 #178
284411 crew  heywoodu
pi_220531682
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:45 schreef Zoddie het volgende:
Vraag me af wat er in het plan staat, dit is wat Iran zelf aangeleverd heeft.
Denk dat Trump al lang blij is dat hij zich nu terug kan trekken uit de oorlog.

En straks natuurlijk met bijna geen winst doen alsof het de beste deal ooit is voor Amerikanen.
Ik neem inderdaad aan dat er naast het genoemde 10-puntenplan waarin het minstens 9-0 voor Iran is, er ook een vergelijkbaar plan ligt wat voor de VS goed is..
  woensdag 8 april 2026 @ 08:47:09 #179
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220531684
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het waren vooral conservatief rechtse users die de afgelopen weken direct hun handje gingen ophouden bij de overheid vanwege dure benzine.
De wereld staat in brand maar Hexagon maakt zich voornamelijk druk met z'n obsessie voor rechts. :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220531687
Gelukkig vindt Netanyahu dat ie gewoon door kan gaan in Libanon, walgelijk figuur :r
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220531690
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:45 schreef vosss het volgende:

[..]
Nouja had Iran al een atoombom op Israël gegooid?
Als jouw buurman dagelijks tegen je roept dat hij je vrouw en dochters gaat verkrachten en vermoorden en dat al vele malen bij anderen gedaan heeft, dan gun je hem nog geen aardappelschilmesje lijkt me.
pi_220531692
quote:
12s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:26 schreef vosss het volgende:

[..]
Moet jij niet naar fok.ee ? :P
Nieuw business plan voor FOK. Uitbreiden naar Estland _O_

quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:27 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze daar heel erg bang voor zijn geweest, ik heb van de miljoen berichtjes hierover nog geen enkele daarover gelezen, jij wel dan?
Ik denk dat die nog druk zijn met het begrijpen van Nederlands.
Owh en dat tussen de bommen door, gaat lastig.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat zal voor een deel van de mensen gelden ja.
We weten niet wat de meerderheid denkt. En als ze echt wat willen is dit straks wel de tijd om dat te laten zien.
pi_220531697
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:47 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
De wereld staat in brand maar Hexagon maakt zich voornamelijk druk met z'n obsessie voor rechts. :')
Extreem rechts op FOK! kan lastig de feiten accepteren _O- ''

quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:48 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als jouw buurman dagelijks tegen je roept dat hij je vrouw en dochters gaat verkrachten en vermoorden en dat al vele malen bij anderen gedaan heeft, dan gun je hem nog geen aardappelschilmesje lijkt me.
Met dat verschil dat jij dan zelf (Israel) al tientallen jaren zelf bommen gooit op Iran en andere dingen uitvoert.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 april 2026 @ 08:51:11 #184
284411 crew  heywoodu
pi_220531698
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nieuw business plan voor FOK. Uitbreiden naar Estland _O_
[..]
Ik denk dat die nog druk zijn met het begrijpen van Nederlands.
Owh en dat tussen de bommen door, gaat lastig.
[..]
Dat zal voor een deel van de mensen gelden ja.
We weten niet wat de meerderheid denkt. En als ze echt wat willen is dit straks wel de tijd om dat te laten zien.
De vorige keer dat ze dat massaal lieten zien werden er duizenden doodgeschoten, en zo'n regime zal nu alleen maar extremer reageren (want wie kan ze wat maken?). Niet echt ideale grond voor een revolutie.
pi_220531699
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Extreem rechts op FOK! kan lastig de feiten accepteren _O- ''
[..]
Met dat verschil dat jij dan zelf (Israel) al tientallen jaren zelf bommen gooit op Iran en andere dingen uitvoert.
Zit je nu serieus het regime in Teheran te verdedigen met kinderachtig jijbakken?
  woensdag 8 april 2026 @ 08:51:50 #186
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220531701
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:41 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Een situatieschets @:zipportal
In Irak was er geen smoking gun, die was er hier natuurlijk wel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 april 2026 @ 08:52:38 #187
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220531704
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:40 schreef UitStraling het volgende:
dat pikken de VS, Israël en Saudi Arabië niet zolang je dagelijks oproept tot vernietiging van deze staten.
De VS heeft niets te willen. Anders had Trump niet met dit 10-punten plan als basis akkoord gegaan. En als de VS niets te willen heeft en gisteren erachter is gekomen dat de militaire optie tegen Iran geen succes brengt dan heeft Israel en de Golfstaten zich daarnaar te schikken.

Toen Trump een betere deal dan Obama kon krijgen, maar Israel snel Khamenei omlegde: dat was de beste deal die er toen lag. 0% uraniumverrijking, meer niet. Die deal krijgt hij niet meer. Omdat hij verloren heeft.

Nu is Iran de baas over Hormuz samen met Oman, de VN-resolutie om die straat te openen vanuit de internationale gemeenschap is geveto-ed door de Chinezen. En daarmee heeft Iran indirect enorme leverage op met name alle Golflanden en effectief 20% van de gehele olie/energiemarkt. Dat dwingt deze Golflanden nog meer dan voorheen om zich anders op te stellen naar Iran. Alles wat door Hormuz vaart kan dat alleen met akkoord van Iran en Oman, en beiden zullen er wat op verdienen. De militaire basissen in de gehele Golfregio zijn grotendeels niet-operationeel. Amerikaanse verdediging daar heeft enorm gefaald. En Israel is erachter gekomen dat als deze oorlog nog drie maanden had voortgeduurd zij helemaal geen luchtafweer meer hadden en elke raket of drone vrijwel een voltreffer was vanuit Iran en/of Hezbollah.

Het zou zomaar kunnen dat de oorlog wordt hervat overigens. Want de druk vanuit de Golflanden en Israel op Trump om die te hervatten zal enorm groot zijn. Dit is een uitkomst waar zij totaal niet mee kunnen leven. Alleen het hervatten van die oorlog betekent wel het inzetten van meer Amerikaanse levens. Maar goed, daar betalen de Golfstaten en Israeliers/pro-Israel lobby de Amerikaanse politieke elite en deze besluitmakers ook goed voor.
enkelband
pi_220531707
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
In Irak was er geen smoking gun, die was er hier natuurlijk wel.
Die gaat er nu binnenkort wel zijn, bedoel je.
pi_220531711
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]
De vorige keer dat ze dat massaal lieten zien werden er duizenden doodgeschoten, en zo'n regime zal nu alleen maar extremer reageren (want wie kan ze wat maken?). Niet echt ideale grond voor een revolutie.
Dat ´´massaal´´ was in de meest opgeblazen getallen nog geen 5%.
Van ruim 80 miljoen mensen is niet bekend wat ze willen en denken.

Ze zijn ontzettend verzwakt, alles is in puin, dus dat is best een goed moment voor een revolutie.

quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:51 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zit je nu serieus het regime in Teheran te verdedigen met kinderachtig jijbakken?
Nee, dat doe ik niet.
Ik leg jouw illustratie alleen maar even uit aan je.

Jouw illustratie is alleen van toepassing als 1 van beide partijen vriendelijk en vredig is.
pi_220531714
Anderhalf maand verder...een land met gigantische schade door bombardementen, burgers vermoord en nog steeds onderdrukt. En voor de rest is de wereld weer een stukje ellendiger en duurder geworden. De VS heeft het diploma grootspraak met cum laude gehaald.
Het is de vraag of de VS Israel nog in het gareel kan krijgen, heb het idee dat ze elk vredesinitiatief zullen dwarsbomen Naja mocht dat lukken dan kan de stoet doortrekken naar Cuba en Groenland of mss naar een land dat wat minder tegensparteld. Wat brengt autoriteit en de roep naar macht en spierballen taal toch veel wereld geluk.

[ Bericht 0% gewijzigd door AFA2022 op 08-04-2026 10:01:01 ]
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 april 2026 @ 08:54:19 #191
284411 crew  heywoodu
pi_220531716
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ze zijn ontzettend verzwakt, alles is in puin, dus dat is best een goed moment voor een revolutie.
[..]
Nee, dat doe ik niet.
Ik leg jouw illustratie alleen maar even uit aan je.

Jouw illustratie is alleen van toepassing als 1 van beide partijen vriendelijk en vredig is.
Punt is dat er ook bij die protesten al duizenden dood werden geschoten. Dat zal niet ineens minder worden als 10% van het land gaat protesteren (wat echt een enorm hoog percentage is om daadwerkelijk de straat op te gaan).
  woensdag 8 april 2026 @ 08:55:13 #192
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220531724
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:48 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Maar als je besluit die buurman aan te pakken, moet je wel verrekte zeker weten dat hij niet met zijn eigen aardappelmesje de enige smalle doorgang naar je achtertuin verspert, zich daar ingraven kan en iedereen die eruit wil één voor één opwacht.
  woensdag 8 april 2026 @ 08:57:59 #193
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220531735
"We O~) pwomise O~) not to make any nucley bombies mr Twump! UwU ;) ;) :+ :+ }) "
  woensdag 8 april 2026 @ 09:00:13 #194
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220531754
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:53 schreef bianconeri het volgende:

Niet alles is in puin. Dat is het in Gaza. En Zuid-Libanon. En Syrie was ook vele malen meer verwoest dan Iran. Jazeker heeft Iran flinke klappen gekregen. Maar alles in puin is wel een overstatement. Iran eist vanaf het begin al links of rechtsom een manier om zowel normaler te kunnen handelen internationaal ipv zoals voorheen met grote sancties. Zodat er geld binnenkomt, de mensen economische perspectieven hebben etc. Het land zelf heeft genoeg te bieden qua grondstoffen, kennis, industrieën etc. En een van de successen is dat het beheer van de Straat van Hormuz (samen met Oman, slim gedaan van de Iraniers) de wereld die door de Straat van Hormuz vaart dwingt tot een betere relatie te komen met Iran. Dat is de leverage die zij willen gebruiken om daarop verder te kapitaliseren in een wereld waarin in ieder geval op zijn minst de lichtste sancties ervan af zijn. En waar Iran ook nog steeds zal willen een nucleaire deal te maken om in een later stadium de zwaarste sancties eraf te krijgen. Wat Israel alleen bij de gedachte eraan al een hoge bloeddruk oplevert. Maar Iran heeft nu de kracht om dit in deze onderhandelingen deel te maken van de gehele peace-deal. Nadat Trump en de Amerikanen verloren hebben. Want dat hebben ze.

Als Iran economisch gezien in beter vaarwater komt zal een deel van de Iraniers hun grieven tegen dit regime enigzins bijstellen. Nog steeds oneens zijn met het regime: vast. Maar als je economisch teveel te verliezen hebt dan ga je niet voor alle grieven je leven op het spel zetten in demonstraties.
enkelband
  woensdag 8 april 2026 @ 09:01:48 #195
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220531779
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:52 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Die gaat er nu binnenkort wel zijn, bedoel je.
De smoking gun die een inval zou kunnen hebben rechtvaardigd was natuurlijk de slachtpartij door de Iraanse regering, maar dat moet de internationale gemeenschap dan doen in een brede politieke coalitie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220531788
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 09:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De smoking gun die een inval zou kunnen hebben rechtvaardigd was natuurlijk de slachtpartij door de Iraanse regering, maar dat moet de internationale gemeenschap dan doen in een brede politieke coalitie.
Ah, ik dacht dat je het over atoombommen had.
pi_220531798
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 09:00 schreef recidivist het volgende:

[..]
Niet alles is in puin. Dat is het in Gaza. En Zuid-Libanon. En Syrie was ook vele malen meer verwoest dan Iran. Jazeker heeft Iran flinke klappen gekregen. Maar alles in puin is wel een overstatement. Iran eist vanaf het begin al links of rechtsom een manier om zowel normaler te kunnen handelen internationaal ipv zoals voorheen met grote sancties. Zodat er geld binnenkomt, de mensen economische perspectieven hebben etc. Het land zelf heeft genoeg te bieden qua grondstoffen, kennis, industrieën etc. En een van de successen is dat het beheer van de Straat van Hormuz (samen met Oman, slim gedaan van de Iraniers) de wereld die door de Straat van Hormuz vaart dwingt tot een betere relatie te komen met Iran. Dat is de leverage die zij willen gebruiken om daarop verder te kapitaliseren in een wereld waarin in ieder geval op zijn minst de lichtste sancties ervan af zijn. En waar Iran ook nog steeds zal willen een nucleaire deal te maken om in een later stadium de zwaarste sancties eraf te krijgen. Wat Israel alleen bij de gedachte eraan al een hoge bloeddruk oplevert. Maar Iran heeft nu de kracht om dit in deze onderhandelingen deel te maken van de gehele peace-deal. Nadat Trump en de Amerikanen verloren hebben. Want dat hebben ze.

Als Iran economisch gezien in beter vaarwater komt zal een deel van de Iraniers hun grieven tegen dit regime enigzins bijstellen. Nog steeds oneens zijn met het regime: vast. Maar als je economisch teveel te verliezen hebt dan ga je niet voor alle grieven je leven op het spel zetten in demonstraties.
Ja, precies.
Eigenlijk komen ze er gewoon sterker uit. Mogelijk ook economisch.

Dus nu geen bommen kopen en meer economische mogelijkheden pakt dan toch goed uit voor de burger.
Meester zet van Trump dus
pi_220531808
Trump bukt op 10 punten voor Iran.

_O_
  woensdag 8 april 2026 @ 09:04:10 #199
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220531814
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 09:02 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, ik dacht dat je het over atoombommen had.
Dat zou een mooie smoking gun zijn om Israel binnen te vallen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220531818
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 09:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vanwege een demonstratie en optreden daartegen zou de hele internationale gemeenschap al reden hebben om in te grijpen?

Nou nee....

quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Maar als je besluit die buurman aan te pakken, moet je wel verrekte zeker weten dat hij niet met zijn eigen aardappelmesje de enige smalle doorgang naar je achtertuin verspert, zich daar ingraven kan en iedereen die eruit wil één voor één opwacht.
Plus dat je die buurman niet al tientallen jaren moet pesten.
  woensdag 8 april 2026 @ 09:04:36 #201
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220531819
Overigens zou het mij niet verbazen als die "reddingsoperatie voor de piloot die in Iran was" een leugen is en eigenlijk een poging was uranium ergens op te halen. Faliekant mislukte. En dat de definitieve reden was waarin de Amerikanen en Trump begrepen dat een grondoorlog op welke wijze dan ook een totaal fiasco gaat worden. En dus binnen 24 uur na nog wat blufpoker Trump toch akkoord ging met het door Iran opgestelde 10-puntenplan als basis om tot een definitieve deal daarin te komen.

Er is iets gebeurd waardoor de invasie, al was het alleen van eilanden, volledig van afgestapt is. En daarmee erken je je verlies in deze oorlog. En is het nu "redden wat er te redden valt", en probeer je binnen dat 10-puntenplan nog je winst te pakken.
enkelband
pi_220531859
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 09:04 schreef recidivist het volgende:
Overigens zou het mij niet verbazen als die "reddingsoperatie voor de piloot die in Iran was" een leugen is en eigenlijk een poging was uranium ergens op te halen. Faliekant mislukte. En dat de definitieve reden was waarin de Amerikanen en Trump begrepen dat een grondoorlog op welke wijze dan ook een totaal fiasco gaat worden. En dus binnen 24 uur na nog wat blufpoker Trump toch akkoord ging met het door Iran opgestelde 10-puntenplan als basis om tot een definitieve deal daarin te komen.

Er is iets gebeurd waardoor de invasie, al was het alleen van eilanden, volledig van afgestapt is. En daarmee erken je je verlies in deze oorlog. En is het nu "redden wat er te redden valt", en probeer je binnen dat 10-puntenplan nog je winst te pakken.
De Efteling is even verderop.
  woensdag 8 april 2026 @ 09:10:32 #203
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220531890
Iran bestaat nog. Genoten van mijn TACO-ontbijtje
Huilen dan.
pi_220531931
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:46 schreef heywoodu het volgende:
er ook een vergelijkbaar plan ligt wat voor de VS goed is..
Hoop het niet.
De VS is samen met Israel verantwoordelijk voor al deze ellende. Laten die maar lekker op de blaren zitten.
pi_220531938
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 09:10 schreef Isdatzo het volgende:
Iran bestaat nog. Genoten van mijn TACO-ontbijtje

Ben vooral blij dat er nu eerst even adempauze is.
Vrees alleen dat het voor korte duur is maar mss komt er wel wat uit waar alle 3 de partijen zich in kunnen vinden.
  woensdag 8 april 2026 @ 09:16:17 #206
38496 Perrin
pi_220531946
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 09:04 schreef recidivist het volgende:

Waarom heb je idd anders transportvliegtuigen nodig? Ik denk ook dat die heldhaftige redding van die piloot stiekem over heel wat anders ging, zo vlakbij Isfahan.
pi_220531958
Stop met het financieren van wereldwijd terrorisme.
Stop met het ontwikkelen van kernwapens.
Stop met het afslachten van de eigen bevolking.
Stop met het gijzelen van de wereldeconomie.

In ruil hiervoor mag je een theocratische dictatuur blijven, krijg je hulp bij de wederopbouw en heffen we alle sancties op.

Simpeler en rechtvaardiger kan het niet.
pi_220531976
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 09:18 schreef UitStraling het volgende:

In ruil hiervoor mag je een theocratische dictatuur blijven, krijg je hulp bij de wederopbouw en heffen we alle sancties op.

De monoloog van UitStraling?
pi_220531979
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 09:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Vrees alleen dat het voor korte duur is maar mss komt er wel wat uit waar alle 3 de partijen zich in kunnen vinden.
Amerika vindt sneller alles best denk ik, als ze maar weg kunnen. Israël wordt een ander verhaal.
  woensdag 8 april 2026 @ 09:23:41 #210
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220531985
quote:

En die arme seculiere, westers georiënteerde burgerbevolking dan, wat 30 dagen geleden nog als één van dé legitieme verklaringen hier werd gegeven voor de aanvallen?
Nu is het ineens: Fuck them? :?
pi_220531986
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 09:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De monoloog van UitStraling?
Akkoord.
pi_220531989
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:52 schreef recidivist het volgende:

[..]
De VS heeft niets te willen. Anders had Trump niet met dit 10-punten plan als basis akkoord gegaan. En als de VS niets te willen heeft en gisteren erachter is gekomen dat de militaire optie tegen Iran geen succes brengt dan heeft Israel en de Golfstaten zich daarnaar te schikken.

Toen Trump een betere deal dan Obama kon krijgen, maar Israel snel Khamenei omlegde: dat was de beste deal die er toen lag. 0% uraniumverrijking, meer niet. Die deal krijgt hij niet meer. Omdat hij verloren heeft.

Nu is Iran de baas over Hormuz samen met Oman, de VN-resolutie om die straat te openen vanuit de internationale gemeenschap is geveto-ed door de Chinezen. En daarmee heeft Iran indirect enorme leverage op met name alle Golflanden en effectief 20% van de gehele olie/energiemarkt. Dat dwingt deze Golflanden nog meer dan voorheen om zich anders op te stellen naar Iran. Alles wat door Hormuz vaart kan dat alleen met akkoord van Iran en Oman, en beiden zullen er wat op verdienen. De militaire basissen in de gehele Golfregio zijn grotendeels niet-operationeel. Amerikaanse verdediging daar heeft enorm gefaald. En Israel is erachter gekomen dat als deze oorlog nog drie maanden had voortgeduurd zij helemaal geen luchtafweer meer hadden en elke raket of drone vrijwel een voltreffer was vanuit Iran en/of Hezbollah.

Het zou zomaar kunnen dat de oorlog wordt hervat overigens. Want de druk vanuit de Golflanden en Israel op Trump om die te hervatten zal enorm groot zijn. Dit is een uitkomst waar zij totaal niet mee kunnen leven. Alleen het hervatten van die oorlog betekent wel het inzetten van meer Amerikaanse levens. Maar goed, daar betalen de Golfstaten en Israeliers/pro-Israel lobby de Amerikaanse politieke elite en deze besluitmakers ook goed voor.
Dus eigenlijk zeg je dat je het ook allemaal niet weet als ik deel 1 en 2 tegen elkaar wegstreep?
  woensdag 8 april 2026 @ 09:26:16 #213
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220531998
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 09:16 schreef Perrin het volgende:

[..]
Waarom heb je idd anders transportvliegtuigen nodig? Ik denk ook dat die heldhaftige redding van die piloot stiekem over heel wat anders ging, zo vlakbij Isfahan.
Meerdere MH-6en en MC-130s verloren gegaan bij die FARP onder Isfahan.

A Forward Arming and Refuelling Point (FARP) is a mobile, temporary facility used by military forces—primarily Army aviation - to rapidly refuel and rearm helicopters or fixed-wing aircraft closer to combat zones than main operating bases.

De M in MH-6 of MC-130: M: Multi-mission (i.e., Special Operations)
De H in HH-60 of HC-130: H: Search and rescue and MEDEVAC

Trek je eigen conclusies.
pi_220532001
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 09:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
En die arme seculiere, westers georiënteerde burgerbevolking dan, wat 30 dagen geleden nog als één van dé legitieme verklaringen hier werd gegeven voor de aanvallen?
Lees puntje 3 en weet ook dat elke bevolking ter wereld uiteindelijk de seculiere kant opgaat, ontzuilt en de trias politica principes omarmt.
  woensdag 8 april 2026 @ 09:27:25 #215
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220532006
quote:

Deze man snapt het nog steeds niet.

Vervang al die zinnen gewoon eens door:

Geef ons (de VS) toegang tot jullie natuurlijke bronnen.
Blaf me vol
  woensdag 8 april 2026 @ 09:30:37 #216
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220532035
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 09:26 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Lees puntje 3 en weet ook dat elke bevolking ter wereld uiteindelijk de seculiere kant opgaat, ontzuilt en de trias politica principes omarmt.
Je zegt hier echt letterlijk helemaal niks.
Dus iedereen die 30 dagen geleden zich zó druk maakten om dit deel van de bevolking kunnen nu met een gerust hart zeggen: "We hebben jullie gehoord! Ga voor de ontzuiling, ook al hebben jullie een nieuwe versie van het bestaande regime en omarm de trias politica principes, succes!"
  woensdag 8 april 2026 @ 09:31:17 #217
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220532037
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 09:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, helemaal eens hoor.

Benieuwd wat de toekomst brengt nu Iran "de kaarten" lijkt te hebben: Iran houdt controle over de zeestraat, het Iraanse voorstel is het startpunt van de onderhandelingen, en Iran krijgt verlichting van de Amerikaanse/Israëlische bombardementen.

Ondertussen kampt Trump met een geloofwaardigheidsprobleem.
Huilen dan.
  woensdag 8 april 2026 @ 09:32:23 #218
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220532040
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 09:31 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, helemaal eens hoor.

Benieuwd wat de toekomst brengt nu Iran "de kaarten" lijkt te hebben: Iran houdt controle over de zeestraat, het Iraanse voorstel is het startpunt van de onderhandelingen, en Iran krijgt verlichting van de Amerikaanse/Israëlische bombardementen.

Iran is oil-broker geworden en controleerd nu 20% van de wereldvoorraad.

[ Bericht 13% gewijzigd door sp3c op 08-04-2026 09:55:09 ]
  woensdag 8 april 2026 @ 09:36:00 #219
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220532059
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 09:24 schreef Budapestenaar het volgende:
Dus eigenlijk zeg je dat je het ook allemaal niet weet als ik deel 1 en 2 tegen elkaar wegstreep?
^O^
enkelband
  woensdag 8 april 2026 @ 09:39:08 #220
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220532078
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 09:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Die gaan we asiel bieden in NL en het Westen. Vooral diegenen die pro-aanval waren met o.a. dit argument gaan nu in de politiek en media voorop in strijd om te pleiten om dit deel van de Iraniers massaal in het Westen asiel te laten verkrijgen.
enkelband
  woensdag 8 april 2026 @ 09:40:04 #221
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220532083

"There will be no deal with Iran except UNCONDITIONAL SURRENDER!"
pi_220532084
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 09:39 schreef recidivist het volgende:

[..]
Die gaan we asiel bieden in NL en het Westen. Vooral diegenen die pro-aanval waren met o.a. dit argument gaan nu in de politiek en media voorop in strijd om te pleiten om dit deel van de Iraniers massaal in het Westen asiel te laten verkrijgen.
Ik stel voor om die 1 op 1 te ruilen met jullie :)
  woensdag 8 april 2026 @ 09:46:31 #223
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_220532113
quote:

[..]
Ja, helemaal eens hoor.

Is dat zo?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 8 april 2026 @ 09:55:53 #224
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220532146
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 09:46 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Is dat zo?
Indien niet, dan is de 'ceasefire' héél snel over lijkt me..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_220532154
Als je gelooft dat Israël en Saudi Arabië Iran een kernwapen laten bezitten -----> :') _!!
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 10:00:04 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220532178
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 09:57 schreef UitStraling het volgende:
Als je gelooft dat Israël en Saudi Arabië Iran een kernwapen laten bezitten -----> :') _!!
Ok :?
  woensdag 8 april 2026 @ 10:00:24 #227
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_220532187
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 09:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Indien niet, dan is de 'ceasefire' héél snel over lijkt me..
Maar zonder de VS ;)
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 8 april 2026 @ 10:03:16 #228
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220532206
Gek genoeg vertrouw ik Trump/ De VS wel om de wapenstilstand te behouden van hun kant.

Israel daaraan tegen zie ik eerder de boel saboteren...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 8 april 2026 @ 10:04:31 #229
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220532234
Haha alsof bibi zich aan de wapenstilstand gaat houden :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220532285
quote:
19s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:24 schreef Tjacka het volgende:

[..]
ALS DE STRAAT MAAR OPEN BLIJFT
Kijk en dat heeft Trump toch mooi voor elkaar gekregen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220532296
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 09:26 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ah de Trias politica die door Trump met zijn oorlog en ander beleid ook totaal in de vs genegeerd word.

Trias politica for them but not for us. :D .
  FOK!Fotograaf woensdag 8 april 2026 @ 10:12:52 #232
364681 over_hedge
pi_220532308
Oorlog nummer 11 gestopt _O_
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 10:13:23 #233
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220532311
Kunnen we al wedden wanneer Cuba aan de beurt is? Want dat is veel laaghangender fruit dan Iran en dus meer instant gratification voor Trumps opgeblazen ego.
pi_220532317
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ah de Trias politica die door Trump met zijn oorlog en ander beleid ook totaal in de vs genegeerd word.

Trias politica for them but not for us. :D .
Als iedereen een beetje luistert naar deze mastodont op geopolitiek gebied (ik dus) voorzie ik dat Iran over 50 jaar een veel grotere en mooiere toekomst te wachten staat dan de VS.

Zullen ze op korte termijn wel de maffia in Teheran moeten verdrijven en de gewone man (en vrouw) mee laten profiteren van de opbrengsten van het South Pars gasveld.

Nederland heeft toekomstgoud in handen met ASML, Iran met het gasveld.
  FOK!Fotograaf woensdag 8 april 2026 @ 10:14:08 #235
364681 over_hedge
pi_220532318
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:13 schreef xpompompomx het volgende:
Kunnen we al wedden wanneer Cuba aan de beurt is? Want dat is veel laaghangender fruit dan Iran en dus meer instant gratification voor Trumps opgeblazen ego.
2 weken
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 8 april 2026 @ 10:15:09 #236
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220532324
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Haha, nee
pi_220532334
quote:

[..]
Ik denk dat je dit keer meer Pakistan hiervoor moet bedanken.
pi_220532336
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:14 schreef UitStraling het volgende:

Dat is leuk hoor, maar van de winsten van ASML ziet de Nederlandse burger helemaal niets.
vosss is de naam,
pi_220532342
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:13 schreef xpompompomx het volgende:
Wat heeft Cuba dat Trump wil hebben? Ik begrijp zijn enthousiasme niet.

Nigeria begrijp ik. Iran begrijp ik. Venezuela begrijp ik. Ik begrijp ook dat Yemen, Congo en Sudan geen olie hebben dus dat is oninteressant. Ook al vallen daar elke dag heel veel doden. Wat heeft Cuba dat Trump wil pakken?
pi_220532347
quote:
81s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:04 schreef Starhopper het volgende:
Haha alsof bibi zich aan de wapenstilstand gaat houden :')
Die houdt zich er al meteen niet aan door in zijn eerste reactie te zeggen dat Libanon niet onder dat staakt het vuren valt.

Die vent moet echt het gevang in. Wanne boef is dat zeg.
vosss is de naam,
pi_220532349
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gek genoeg vertrouw ik Trump/ De VS wel om de wapenstilstand te behouden van hun kant.

Israel daaraan tegen zie ik eerder de boel saboteren...
Bibi en zijn regering zijn uberhaupt degenen die de VS in deze oorlog gerommeld hebben, ik geloof inderdaad niet zomaar dat die zullen stoppen. Dat heeft het recente verleden in Gaza wel uitgewezen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220532351
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:17 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat is leuk hoor, maar van de winsten van ASML ziet de Nederlandse burger helemaal niets.
Wat voor een opleiding heb jij genoten als ik vragen mag?
  FOK!Fotograaf woensdag 8 april 2026 @ 10:21:21 #243
364681 over_hedge
pi_220532352
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:17 schreef vosss het volgende:

[..]
Ligt er aan. Vast genoeg pensioenfondsen die er aandelen van hebben. En je kan natuurlijk altijd zelf aandelen kopen.
pi_220532354
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nigeria begrijp ik. Iran begrijp ik. Venezuela begrijp ik. Ik begrijp ook dat Yemen, Congo en Sudan geen olie hebben dus dat is oninteressant. Ook al vallen daar elke dag heel veel doden. Wat heeft Cuba dat Trump wil pakken?
Kijk even op de wereldkaart en wellicht zegt de naam Marco Rubio je ook nog iets?
  woensdag 8 april 2026 @ 10:23:26 #245
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220532361
Congo is heel rijk aan andere grondstoffen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_220532371
quote:

[..]
. Ook al vallen daar elke dag heel veel doden. Wat heeft Cuba dat Trump wil pakken?
Een potentie om een groot vakantie eiland voor Amerikaanse toeristen te worden, en daarvoor moeten dan veel Trump resorts gebouwd worden.

Er is daar ook maar 1 18 holes golf baan.
pi_220532374
quote:
4s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:23 schreef SEMTEX het volgende:
Congo is heel rijk aan andere grondstoffen.
Het boek Congo van David van Reybrouck is wel een aanrader trouwens.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 10:26:13 #248
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220532375
quote:

[..]

Het is de VS al sinds eind jaren 50 een doorn in het oog dat er een communistisch land onder de rook van Miami ligt he.
De VS zal liever terug gaan naar de tijd van voor de revolutie, toen de Cuba nog een maffiastaat onder toeziend oog van de VS was .
  woensdag 8 april 2026 @ 10:28:09 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220532383
quote:

[..]

Twee woorden:
Marco Rubio...
pi_220532387
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:26 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Alsof jij die pil gelezen hebt. :')
En een prettige scheut door de pielemuis.
  woensdag 8 april 2026 @ 10:29:52 #251
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220532389
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:26 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik heb hem liggen, maar moet er nog steeds aan beginnen.
pi_220532406
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:22 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Kijk even op de wereldkaart en wellicht zegt de naam Marco Rubio je ook nog iets?
Een persoonlijke agenda... Zo simpel zal het toch niet zijn?
Moet India dan ook maar vrezen voor Amerikaanse inmenging? Dat is toch het vaderland van JD Vance's vrouw, van Patel en van India minded Haley....
pi_220532410
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:21 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dat mag je gerust vragen, ik zie alleen niet in in hoeverre dat relevant is.
vosss is de naam,
pi_220532436
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:36 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat mag je gerust vragen, ik zie alleen niet in in hoeverre dat relevant is.
Geen probleem verder maar er ontbreekt was basische kennis en inzicht viel me op.

Ik help je wel.
  woensdag 8 april 2026 @ 10:44:43 #255
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220532442
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 08:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Punt is dat er ook bij die protesten al duizenden dood werden geschoten. Dat zal niet ineens minder worden als 10% van het land gaat protesteren (wat echt een enorm hoog percentage is om daadwerkelijk de straat op te gaan).
Helemaal mee eens, het is niet zo dat Iran een fijn land is qua regime. Niemand die ook voor Iran kiest. Wel vind ik het raar dat Trump eerst een land gaat aanvallen en dan bij een wapenstilstand gaan bleren dat het goed nieuws is voor wereldvrede. Morgen is Cuba vast aan de beurt of Groenland met zijn wereldvrede. Ja Iran is kut, maar sommigen gebruiken dat om de VS en Israel volledig de goedkeuring te geven om iedereen daar dood te maken.

Weet jij of het regime in Groenland kutter of minder kut is dan in Iran? Of moeten er dan weer andere regels gelden. ;)
pi_220532443
quote:
Israël gaat door met aanvallen in Libanon: havenstad Tyrus gebombardeerd
Ik las Tyfus. :')
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 10:45:21 #257
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220532446
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Geen probleem verder maar er ontbreekt was basische kennis en inzicht viel me op.

Ik help je wel.
Ik ben meer van de zure kennis.
  woensdag 8 april 2026 @ 10:46:01 #258
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220532449
quote:

Maar daar bleek deze hele oorlog niet over te gaan.
pi_220532454
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dit was me al wel een beetje opgevallen vriend.
  woensdag 8 april 2026 @ 10:47:52 #260
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220532457
quote:
Ondertussen? ;)
pi_220532458
quote:

[..]

Ik help je wel.
vosss is de naam,
  woensdag 8 april 2026 @ 10:50:02 #262
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220532463
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Is toch duidelijk dat hetgeen UitTrolling post een leugen loog is.
Huilen dan.
pi_220532468
Ben blij voor het Iraanse volk dat vannacht een vuurzee een ze voorbij is gegaan, maar verder zie ik niet wat er nu daadwerkelijk opgelost is. Dit lijkt in alles uitstel van executie. Het kan zijn dat dat deze tijdelijke wapenstilstand uitmondt in een langzame exit maar dat lijkt me niet. De situatie die nu is gecreëerd is voor Israël niet acceptabel en voor de radicale religieuzen in Washington ook niet.

Het is verbazingwekkend hoe overdreven positief de beurs hierop reageert. Maar goed, dat is misschien voor een ander topic.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 8 april 2026 @ 10:51:17 #264
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220532470
quote:

[..]
De straat die al open was, eerst dicht laten gaan door ze te bedreigen, is nu weer open....Al zal het voorlopig echt nog niet gevaarloos zijn. Gisteren heb ik een fikkie gestoken in het huis van de buurman, maar zelf ook weer uitgemaakt. Daarmee heb ik hun leven toch maar even gered, maar onbegrijpelijk weinig positieve reacties van de buren gehad.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:14 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als iedereen een beetje luistert naar deze mastodont op geopolitiek gebied (ik dus) voorzie ik dat Iran over 50 jaar een veel grotere en mooiere toekomst te wachten staat dan de VS.

Zullen ze op korte termijn wel de maffia in Teheran moeten verdrijven en de gewone man (en vrouw) mee laten profiteren van de opbrengsten van het South Pars gasveld.

Vroeger ging ik nog wel eens cabaretiers kijken in het theater, wat nu best een dure hobby is, maar met jou bespaar ik mij een hoop geld. Dank je wel daarvoor!
pi_220532477
@UitStraling anders vraag eens aan de Groningers in hoeverre zij profijt hebben gehad en nu nog steeds hebben van alle gasboringen aldaar.

:)

Ps: ik snap heus wel dat als je aandelen ASML hebt dat je daar naar alle waarschijnlijkheid flinke winst mee pakt, maar het gros van de mensen heeft die niet.
Pps: ik ben heus niet zo dom als ik er uit zie. :+
Ppps: ik ging er eigenlijk van uit dat iemand met een IQ van 146 vast wel snapt wat ik bedoel.
vosss is de naam,
pi_220532479
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ben blij voor het Iraanse volk dat vannacht een vuurzee een ze voorbij is gegaan, maar verder zie ik niet wat er nu daadwerkelijk opgelost is. Dit lijkt in alles uitstel van executie. Het kan zijn dat de VS zich nu helemaal terugtrekt en dat deze tijdelijk wapenstilstand een uitmondt in een langzame exit maar dat lijkt me niet. De situatie die nu is gecreëerd is voor Israël niet acceptabel en voor de radicale religieuzen in Washington ook niet.

Het is verbazingwekkend hoe overdreven positief de beurs hierop reageert. Maar goed, dat is misschien voor een ander topic.
Prima helder inzicht.
  woensdag 8 april 2026 @ 10:54:06 #267
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220532489
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 09:40 schreef UitStraling het volgende:
Ik stel voor om die 1 op 1 te ruilen met jullie :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
enkelband
pi_220532494
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:52 schreef vosss het volgende:
@:uitstraling anders vraag eens aan de Groningers in hoeverre zij profijt hebben gehad en nu nog steeds hebben van alle gasboringen aldaar.

:)

Ps: ik snap heus wel dat als je aandelen ASML hebt dat je daar naar alle waarschijnlijkheid flinke winst mee pakt, maar het gros van de mensen heeft die niet.
Pps: ik ben heus niet zo dom als ik er uit zie. :+
Ppps: ik ging er eigenlijk van uit dat iemand met een IQ van 146 vast wel snapt wat ik bedoel.
Je hebt AI, zoek het maar eventjes op.
pi_220532500
Serieus, Trump is wat mij betreft de slechtste fascist ooit. Zijn hele beweging voelt als de laatste stuiptrekking van een gestorven ideologie, een karikatuur van autoritair gedram die nergens meer echt grip heeft. Voor hem persoonlijk is dit desastreus, en je ziet het patroon overal om ons heen. Orban gaat deze week verliezen, en dat is geen toeval, zijn soort politiek heeft zijn beste tijd gehad.

Zelfs in Nederland kun je zien dat dit soort populisme krakend afbrokkelt. Wilders krijgt nog steeds stemmen, maar het is duidelijk dat de harde, polariserende retoriek steeds minder impact heeft. Dat is geen toeval: mensen hunkeren niet echt naar autoritaire oplossingen, ze willen stabiliteit, maar geen clowneske imitatie van een dictator.

Kijk je internationaal, dan is het nog schrijnender. Het lenteoffensief van de Russen zal weer zwaar tegenvallen, en het laat zien dat brute machtsvertoon steeds vaker faalt. Dit soort regimes verliezen terrein, tijd en geloofwaardigheid. Trump, Orban, Poetin; ze zijn niet de opmars van de toekomst, ze zijn de echo van een verleden dat op zijn retour is. Autoritair gedram? Het is duidelijk dat het overal begint te barsten, en het wordt alleen maar pijnlijker voor hen die erop vertrouwden dat angst en verdeeldheid de wereld konden overnemen.
Groot fan van User Wotte
  woensdag 8 april 2026 @ 10:58:12 #270
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220532512
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:21 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dat weet je toch, we zaten bij elkaar in de klas op de FvD-basisschool.
pi_220532513
Maar de Straat van Hormuz is dus nog net zo open als vorige week? Tegen betaling, als je schip niet van een vijandig regime is?
pi_220532514
quote:

[..]

Ik help je wel.
No offense, maar ik denk dat jij wel de laatste bent die dat aan anderen kan geven.

Tenzij je posts hier gewoon een act zijn, en je in werkelijkheid wel verstandig bent.
  woensdag 8 april 2026 @ 10:59:22 #273
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220532519
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
No offense, maar ik denk dat jij wel de laatste bent die dat aan anderen kan geven.

Tenzij je posts hier gewoon een act zijn, en je in werkelijkheid wel verstandig bent.
Dat laatste is een Bingo, daarom ga ik er alleen nog grappig op in.
  woensdag 8 april 2026 @ 11:00:07 #274
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220532522
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
Maar de Straat van Hormuz is dus nog net zo open als vorige week? Tegen betaling, als je schip niet van een vijandig regime is?
Pssst niet te hard, straks weten andere mensen ook dat dit weer een broodje lucht is. Trump viert broodjes lucht als een overwinning is een wanhopige poging wat goodwill te krijgen voor de verkiezingen, maar oorlogen werkt alleen bij de oude stempel.
pi_220532527
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ben blij voor het Iraanse volk dat vannacht een vuurzee een ze voorbij is gegaan, maar verder zie ik niet wat er nu daadwerkelijk opgelost is. Dit lijkt in alles uitstel van executie. Het kan zijn dat dat deze tijdelijke wapenstilstand uitmondt in een langzame exit maar dat lijkt me niet. De situatie die nu is gecreëerd is voor Israël niet acceptabel en voor de radicale religieuzen in Washington ook niet.

Inderdaad....
Er is letterlijk niets anders, behalve dat de wereldeconomie en dus alle burgers een grote knauw gekregen hebben en krijgen.

Ik zie echter nog wel dat Trump dit gewoon gaat opeisen als vrede god en dus die vrede ook wil aanhouden.

Ik ben blij dat de beurs wat positief is. Mijn aandelen doen het nog niet zo best :'(
Ook niet zo gek overigens, want handelen en economische groei hebben dit soort rust nodig.
pi_220532534
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:59 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat laatste is een Bingo, daarom ga ik er alleen nog grappig op in.
Gezien de acts die FOK! rijk is kan ik mij dat ook wel voorstellen.
Zijn (en van wat anderen) act is gewoon veel te erg over de top om waar te kunnen zijn.
pi_220532549
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Even ter verduidelijking, ik pretendeer nergens verstandig te zijn. Sterker nog, ik weet dat mijn keuzes, in de allerbreedste zin van het woord, doorgaans verre van dat zijn.

Dus verstandig? Nee, zeker niet.
Dom? Nee, ook zeker niet.

Verder mag die knaker natuurlijk vragen wat hij wil. Ik kan ook vragen of hij een officieel resultaat kan overleggen van dat tamelijk hoge IQ van 146 van hem. Dat doe ik niet, maar zou natuurlijk wel kunnen. :)
vosss is de naam,
pi_220532550
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Inderdaad....
Er is letterlijk niets anders, behalve dat de wereldeconomie en dus alle burgers een grote knauw gekregen hebben en krijgen.

Ik zie echter nog wel dat Trump dit gewoon gaat opeisen als vrede god en dus die vrede ook wil aanhouden.

Ik ben blij dat de beurs wat positief is. Mijn aandelen doen het nog niet zo best :'(
Ook niet zo gek overigens, want handelen en economische groei hebben dit soort rust nodig.
Hopelijk trekt Pakistan zijn voortrekkersrol voort. Die hebben toch wel goed die rol op zich genomen en een onverwacht resultaat geboekt. Het feit dat ze uberhaupt de VS tijdelijk hebben weten te stoppen is al meer dan ik had verwacht.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 8 april 2026 @ 11:05:23 #279
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220532553
quote:

Spaanse premier opnieuw kritisch op Trump

Spanje is blij dat er een staakt-het-vuren ligt tussen de VS en Iran, zegt de Spaanse premier Pedro Sánchez op X. "Maar de tijdelijke verlichting doet ons de chaos, vernietiging en het verlies van levens niet vergeten". De premier schrijft dat de Spaanse regering niet zal "applaudisseren voor degenen die de wereld in brand hebben gezet zodra ze aankomen met een emmer."
https://www.nu.nl/midden-(...)met-krijgsmacht.html
  woensdag 8 april 2026 @ 11:05:56 #280
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220532558
quote:
3s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:05 schreef vosss het volgende:

[..]
Even ter verduidelijking, ik pretendeer nergens verstandig te zijn. Sterker nog, ik weet dat mijn keuzes, in de allerbreedste zin van het woord, doorgaans verre van dat zijn.

Verder mag die knaker natuurlijk vragen wat hij wil. Ik kan ook vragen of hij een officieel resultaat kan overleggen van dat tamelijk hoge IQ van 146 van hem. Dat doe ik niet, maar zou natuurlijk wel kunnen. :)
Hij heeft het tegen @UitStraling :P
pi_220532560
quote:
3s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:05 schreef vosss het volgende:

[..]

Je quote een reactie van mij op @UitStraling he.
Maar goed ik zeg inderdaad dan ook niets over jou, maar meer dat zijn act wel de laatste is die iets over anderen moet zeggen.
pi_220532562
quote:
19s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:56 schreef Tjacka het volgende:
Serieus, Trump is wat mij betreft de slechtste fascist ooit. Zijn hele beweging voelt als de laatste stuiptrekking van een gestorven ideologie, een karikatuur van autoritair gedram die nergens meer echt grip heeft. Voor hem persoonlijk is dit desastreus, en je ziet het patroon overal om ons heen. Orban gaat deze week verliezen, en dat is geen toeval, zijn soort politiek heeft zijn beste tijd gehad.

Zelfs in Nederland kun je zien dat dit soort populisme krakend afbrokkelt. Wilders krijgt nog steeds stemmen, maar het is duidelijk dat de harde, polariserende retoriek steeds minder impact heeft. Dat is geen toeval: mensen hunkeren niet echt naar autoritaire oplossingen, ze willen stabiliteit, maar geen clowneske imitatie van een dictator.

Kijk je internationaal, dan is het nog schrijnender. Het lenteoffensief van de Russen zal weer zwaar tegenvallen, en het laat zien dat brute machtsvertoon steeds vaker faalt. Dit soort regimes verliezen terrein, tijd en geloofwaardigheid. Trump, Orban, Poetin; ze zijn niet de opmars van de toekomst, ze zijn de echo van een verleden dat op zijn retour is. Autoritair gedram? Het is duidelijk dat het overal begint te barsten, en het wordt alleen maar pijnlijker voor hen die erop vertrouwden dat angst en verdeeldheid de wereld konden overnemen.
Poetin is doodsbang voor Trump, niet voor Europa of een Amerikaloze NAVO, even goed om te onthouden als vrije Europeaan.
pi_220532563
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:54 schreef UitStraling het volgende:
Je hebt AI, zoek het maar eventjes op.
quote:
Ik help je wel.
Je zou mij helpen :'(
vosss is de naam,
pi_220532568
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hij heeft het tegen @:Uitstraling :P
Dat weet ik. Ik verduidelijk louter eea.
vosss is de naam,
pi_220532571
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je quote een reactie van mij op @:uitstraling he.
Maar goed ik zeg inderdaad dan ook niets over jou, maar meer dat zijn act wel de laatste is die iets over anderen moet zeggen.
Zie vorige post
vosss is de naam,
  woensdag 8 april 2026 @ 11:09:37 #286
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220532578
'Meer dan 15 landen werken mee aan heropening Straat van Hormuz' - https://nos.nl/l/2609267#UPDATE-93559239
  woensdag 8 april 2026 @ 11:10:51 #287
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220532584
quote:
19s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:56 schreef Tjacka het volgende:

China de lachende derde. Hun bondgenoot Iran is nu effectief de baas over de Straat van Hormuz. Daarmee zal Iran een belangrijkere rol dan voorheen gaan spelen in deze kant van de wereld.

De Golfstaten is voor duidelijk geworden dat Amerika hen niet alleen niet kan beschermen, maar ook verantwoordelijk is voor de bijna complete vernietiging van deze landen door de roekeloze aanval op Iran en daarnaast Israelische belangen boven dat van hen stelt. Ondanks dat de Golflanden + Saudie Arabie veel meel geld in Amerika en de relatie met de VS investeren: volgens mij een vijf tot tienvoud van wat Israel doet. Israel trekt vooral geld uit de VS-subsidie-tiet. Oftewel: de meeste Golfstaten en zeker Saudie Arabie en ook Qatar zal strategisch minder afhankelijk gaan worden van de VS --> welkom China. Behalve dat China al de grootste afnemer van olie is zal diens invloed verder toenemen. En China zal proberen zoals x-aantal jaar geleden een deal te brokeren tussen de Golfstaen/Saudie en Iran. Een nieuwe verstandshouding waarin de Iraanse positie/leverage met de controle over Hormuz (veel) sterker is dan ooit tevoren.

Daarnaast vrezen de Amerikaanse bondgenoten in Zuid-Korea en Japan nu ook voor hun "NAVO-breakdown" qua veiligheid.

En na het Irak en Afghanistan debacle is bewezen dat de Amerikanen uberhaupt niet genoeg wapenvoorraad, gebrek aan (snel) opschalen van productie mogelijkheden hebben + tekort aan genoeg mankracht om buitenlandse imperialistische avonturen aan te gaan tegen tegenstanders van enig formaat. En niet onbelangrijk: de Amerikanen doodmoe zijn van militaire avonturen ver weg zodra dat gepaard gaat met casualties en er veel geld voor uit moeten geven. Oftewel wanneer het slachtoffer genoeg weerstand kan bieden dat het alles behalve "een walk in the park wordt". En daarmee is Pax Americana verder aan het afbrokkelen. Vraag het de Golfarabieren maar die dat net hebben ondervonden en volledig verwoest dreigden te worden door Iraanse raketten en drones als Trump wel had doorgezet.
enkelband
pi_220532588
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Hopelijk trekt Pakistan zijn voortrekkersrol voort. Die hebben toch wel goed die rol op zich genomen en een onverwacht resultaat geboekt. Het feit dat ze uberhaupt de VS tijdelijk hebben weten te stoppen is al meer dan ik had verwacht.
De VS zat wanhopig omhoog en greep alles aan om vrede te maken. Het is bijna zeker allemaal in scene gezet.
  woensdag 8 april 2026 @ 11:11:51 #289
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220532593
Dat die wapenstilstand gebaseerd is op het 10 punten plan van Iran, en niet op een plan van de VS, zegt veel.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 8 april 2026 @ 11:12:27 #290
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220532595
quote:
Spanje is lekker bezig, een verfrissing in een wereld van kontenlikkerij.
  woensdag 8 april 2026 @ 11:13:13 #291
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220532599
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hij heeft het tegen @:Uitstraling :P
Dat weet ie ook, daarom dat verhaal over die iq van 146, dat was een uitspraak van uistraling.
pi_220532600
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:06 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Poetin is doodsbang voor Trump, niet voor Europa of een Amerikaloze NAVO, even goed om te onthouden als vrije Europeaan.
Doodsbang voor Trump? Echt wat een onzin. Poetin overschat zichzelf, hij weet dat hij genoeg leverage heeft over Trump en ziet hem hooguit als een speelbal. De echte bedreiging voor Rusland is een verenigd Europa dat economisch en diplomatiek samenwerkt, dat kan concrete schade aanrichten aan zijn regime. Niet een wispelturige Amerikaanse president.
Groot fan van User Wotte
  woensdag 8 april 2026 @ 11:14:37 #293
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220532604
Ik lees hier dat Poetin doodsbang is voor Trump. In het kremlin zijn ze zo DOODSBANG voor Trump dat ze Iran helpen met inlichtingen over Amerikaanse doelwitten.
Huilen dan.
  woensdag 8 april 2026 @ 11:16:10 #294
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220532615
quote:
Poetin is doodsbang voor Trump,

pi_220532616
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
'Meer dan 15 landen werken mee aan heropening Straat van Hormuz' - https://nos.nl/l/2609267#UPDATE-93559239
Ja, nu is de tijd om daar je gezicht te laten zien. En een paar grote oorlogsschepen, natuurlijk.
pi_220532621
quote:

[..]
Hardop gelachen. Elke keer als die twee elkaar ontmoeten gedraagt Trump zich als een onderdaan.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 11:18:10 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220532627
Navo zonder de VS is nog steeds een flink maatje te groot voor Poetin
pi_220532631
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:14 schreef Isdatzo het volgende:
Ik lees hier dat Poetin doodsbang is voor Trump. In het kremlin zijn ze zo DOODSBANG voor Trump dat ze Iran helpen met inlichtingen over Amerikaanse doelwitten.
De reden dat hij de Baltische staten nog niet binnenvalt is niet Trump, maar dat hij geen idee heeft hoe sterk een verenigd Europa werkelijk is. Oekraïne met Polen en Finland, gesteund door de economieën van West-Europa, kan zijn hele regime op de knieën dwingen. Het idee dat Europa zwak zou zijn is volkomen onzin.
Groot fan van User Wotte
  woensdag 8 april 2026 @ 11:18:56 #299
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220532633
“Een kinderhand is snel gevuld” gaat ook op voor sommige fok leden lees ik.

Niets bereikt, behalve honderden miljarden economisch verlies, duizenden doden en totaal gezichtsverlies en toch tevreden zijn over de uitkomst.

Een totale Iraanse overwinning waarbij de nieuwe haatbaarden blij zullen zijn dat Donald voor hún promotie heeft gezorgd en waarbij de nieuwe haatbaarden waarschijnlijk nog een tandje extremer zijn dan de oude en waarbij de financiering van terreurdreiging een nieuwe bron heeft gekregen.
  woensdag 8 april 2026 @ 11:20:22 #300
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220532641
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:18 schreef sp3c het volgende:
Navo zonder de VS is nog steeds een flink maatje te groot voor Poetin
Zolang zijn leger nog steeds weinig ervan bakt om uberhaupt de Donbas te veroveren zeer zeker ja. Zijn probleem is dat zijn leger gewoon zwaar faalt. Kan je allerlei grote plannen maken maar als de uitvoering niet goed gaat zijn dat slechts niet haalbare dromen.
enkelband
  woensdag 8 april 2026 @ 11:20:58 #301
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220532642
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:18 schreef mcmlxiv het volgende:
“Een kinderhand is snel gevuld” gaat ook op voor sommige fok leden lees ik.

Niets bereikt, behalve honderden miljarden economisch verlies, duizenden doden en totaal gezichtsverlies en toch tevreden zijn over de uitkomst.

Een totale Iraanse overwinning waarbij de nieuwe haatbaarden blij zullen zijn dat Donald voor hún promotie heeft gezorgd en waarbij de nieuwe haatbaarden waarschijnlijk nog een tandje extremer zijn dan de oude.
Trump gaat nog gekkere dingen proberen, de verkiezingen komen eraan. Binnenkort gaat ie vast al beginnen met 'als ik verlies, dan moet het wel fraude zijn'. Een kat in het nauw...en dan ook nog tijdens het WK...

Maar he, dat arme volk moest gered worden van het regime en nu kunnen ze weer de tering krijgen, want Trump heeft gewonnen. MAGA: Stap onze draaimolen in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')