Bibi en zijn regering zijn uberhaupt degenen die de VS in deze oorlog gerommeld hebben, ik geloof inderdaad niet zomaar dat die zullen stoppen. Dat heeft het recente verleden in Gaza wel uitgewezen.quote:Op woensdag 8 april 2026 10:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gek genoeg vertrouw ik Trump/ De VS wel om de wapenstilstand te behouden van hun kant.
Israel daaraan tegen zie ik eerder de boel saboteren...
Wat voor een opleiding heb jij genoten als ik vragen mag?quote:Op woensdag 8 april 2026 10:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is leuk hoor, maar van de winsten van ASML ziet de Nederlandse burger helemaal niets.
Ligt er aan. Vast genoeg pensioenfondsen die er aandelen van hebben. En je kan natuurlijk altijd zelf aandelen kopen.quote:Op woensdag 8 april 2026 10:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is leuk hoor, maar van de winsten van ASML ziet de Nederlandse burger helemaal niets.
Kijk even op de wereldkaart en wellicht zegt de naam Marco Rubio je ook nog iets?quote:Op woensdag 8 april 2026 10:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat heeft Cuba dat Trump wil hebben? Ik begrijp zijn enthousiasme niet.
Nigeria begrijp ik. Iran begrijp ik. Venezuela begrijp ik. Ik begrijp ook dat Yemen, Congo en Sudan geen olie hebben dus dat is oninteressant. Ook al vallen daar elke dag heel veel doden. Wat heeft Cuba dat Trump wil pakken?
Een potentie om een groot vakantie eiland voor Amerikaanse toeristen te worden, en daarvoor moeten dan veel Trump resorts gebouwd worden.quote:Op woensdag 8 april 2026 10:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
. Ook al vallen daar elke dag heel veel doden. Wat heeft Cuba dat Trump wil pakken?
Het boek Congo van David van Reybrouck is wel een aanrader trouwens.quote:Op woensdag 8 april 2026 10:23 schreef SEMTEX het volgende:
Congo is heel rijk aan andere grondstoffen.
Het is de VS al sinds eind jaren 50 een doorn in het oog dat er een communistisch land onder de rook van Miami ligt he.quote:Op woensdag 8 april 2026 10:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nigeria begrijp ik. Iran begrijp ik. Venezuela begrijp ik. Ik begrijp ook dat Yemen, Congo en Sudan geen olie hebben dus dat is oninteressant. Ook al vallen daar elke dag heel veel doden. Wat heeft Cuba dat Trump wil pakken?
Twee woorden:quote:Op woensdag 8 april 2026 10:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alsof jij die pil gelezen hebt.quote:Op woensdag 8 april 2026 10:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het boek Congo van David van Reybrouck is wel een aanrader trouwens.
Ik heb hem liggen, maar moet er nog steeds aan beginnen.quote:Op woensdag 8 april 2026 10:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het boek Congo van David van Reybrouck is wel een aanrader trouwens.
Een persoonlijke agenda... Zo simpel zal het toch niet zijn?quote:Op woensdag 8 april 2026 10:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kijk even op de wereldkaart en wellicht zegt de naam Marco Rubio je ook nog iets?
Dat mag je gerust vragen, ik zie alleen niet in in hoeverre dat relevant is.quote:Op woensdag 8 april 2026 10:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat voor een opleiding heb jij genoten als ik vragen mag?
Geen probleem verder maar er ontbreekt was basische kennis en inzicht viel me op.quote:Op woensdag 8 april 2026 10:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat mag je gerust vragen, ik zie alleen niet in in hoeverre dat relevant is.
Helemaal mee eens, het is niet zo dat Iran een fijn land is qua regime. Niemand die ook voor Iran kiest. Wel vind ik het raar dat Trump eerst een land gaat aanvallen en dan bij een wapenstilstand gaan bleren dat het goed nieuws is voor wereldvrede. Morgen is Cuba vast aan de beurt of Groenland met zijn wereldvrede. Ja Iran is kut, maar sommigen gebruiken dat om de VS en Israel volledig de goedkeuring te geven om iedereen daar dood te maken.quote:Op woensdag 8 april 2026 08:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Punt is dat er ook bij die protesten al duizenden dood werden geschoten. Dat zal niet ineens minder worden als 10% van het land gaat protesteren (wat echt een enorm hoog percentage is om daadwerkelijk de straat op te gaan).
Ik las Tyfus.quote:Israël gaat door met aanvallen in Libanon: havenstad Tyrus gebombardeerd
Ik ben meer van de zure kennis.quote:Op woensdag 8 april 2026 10:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Geen probleem verder maar er ontbreekt was basische kennis en inzicht viel me op.
Ik help je wel.
Maar daar bleek deze hele oorlog niet over te gaan.quote:Op woensdag 8 april 2026 09:18 schreef UitStraling het volgende:
Stop met het financieren van wereldwijd terrorisme.
Stop met het ontwikkelen van kernwapens.
Stop met het afslachten van de eigen bevolking.
Stop met het gijzelen van de wereldeconomie.
In ruil hiervoor mag je een theocratische dictatuur blijven, krijg je hulp bij de wederopbouw en heffen we alle sancties op.
Simpeler en rechtvaardiger kan het niet.
Ondertussen?quote:Op woensdag 8 april 2026 09:31 schreef Isdatzo het volgende:
Ondertussen kampt Trump met een geloofwaardigheidsprobleem.
quote:Op woensdag 8 april 2026 10:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Geen probleem verder maar er ontbreekt was basische kennis en inzicht viel me op.
Ik help je wel.
De straat die al open was, eerst dicht laten gaan door ze te bedreigen, is nu weer open....Al zal het voorlopig echt nog niet gevaarloos zijn. Gisteren heb ik een fikkie gestoken in het huis van de buurman, maar zelf ook weer uitgemaakt. Daarmee heb ik hun leven toch maar even gered, maar onbegrijpelijk weinig positieve reacties van de buren gehad.quote:Op woensdag 8 april 2026 10:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kijk en dat heeft Trump toch mooi voor elkaar gekregen.
Vroeger ging ik nog wel eens cabaretiers kijken in het theater, wat nu best een dure hobby is, maar met jou bespaar ik mij een hoop geld. Dank je wel daarvoor!quote:Op woensdag 8 april 2026 10:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als iedereen een beetje luistert naar deze mastodont op geopolitiek gebied (ik dus) voorzie ik dat Iran over 50 jaar een veel grotere en mooiere toekomst te wachten staat dan de VS.
Zullen ze op korte termijn wel de maffia in Teheran moeten verdrijven en de gewone man (en vrouw) mee laten profiteren van de opbrengsten van het South Pars gasveld.
Nederland heeft toekomstgoud in handen met ASML, Iran met het gasveld.
Prima helder inzicht.quote:Op woensdag 8 april 2026 10:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ben blij voor het Iraanse volk dat vannacht een vuurzee een ze voorbij is gegaan, maar verder zie ik niet wat er nu daadwerkelijk opgelost is. Dit lijkt in alles uitstel van executie. Het kan zijn dat de VS zich nu helemaal terugtrekt en dat deze tijdelijk wapenstilstand een uitmondt in een langzame exit maar dat lijkt me niet. De situatie die nu is gecreëerd is voor Israël niet acceptabel en voor de radicale religieuzen in Washington ook niet.
Het is verbazingwekkend hoe overdreven positief de beurs hierop reageert. Maar goed, dat is misschien voor een ander topic.
quote:Op woensdag 8 april 2026 09:40 schreef UitStraling het volgende:
Ik stel voor om die 1 op 1 te ruilen met jullie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.enkelband
Je hebt AI, zoek het maar eventjes op.quote:Op woensdag 8 april 2026 10:52 schreef vosss het volgende:
@:uitstraling anders vraag eens aan de Groningers in hoeverre zij profijt hebben gehad en nu nog steeds hebben van alle gasboringen aldaar.
Ps: ik snap heus wel dat als je aandelen ASML hebt dat je daar naar alle waarschijnlijkheid flinke winst mee pakt, maar het gros van de mensen heeft die niet.
Pps: ik ben heus niet zo dom als ik er uit zie.
Ppps: ik ging er eigenlijk van uit dat iemand met een IQ van 146 vast wel snapt wat ik bedoel.
Dat weet je toch, we zaten bij elkaar in de klas op de FvD-basisschool.quote:Op woensdag 8 april 2026 10:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat voor een opleiding heb jij genoten als ik vragen mag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |