Pakistan heeft ook een defensief akkoord met Saudi-Arabië, die zitten niet te wachten op een grootschalige oorlog.quote:Op woensdag 8 april 2026 02:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, Pakistan heeft ook wel wat te vertellen ivm dreigen met nucleair geweld.
Israel pikt dat soort dingen in ieder geval niet, die klappen er altijd meteen weer bovenop zoals bij Gaza en Libanon te zien is geweest.quote:Op woensdag 8 april 2026 02:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dan is het dus foute boel.
Of toch voorgeprogrammeerde zooi, die zogenaamd niet meer kan worden teruggedraaid.
Laat het in vredesnaam het laatste zijn.
Wie wel? Alleen die debiel in zijn gokpaleis.quote:Op woensdag 8 april 2026 02:34 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Pakistan heeft ook een defensief akkoord met Saudi-Arabië, die zitten niet te wachten op een grootschalige oorlog.
Nou ja, de IDF zou dus al reageren, zoals hierboven gemeld.quote:Op woensdag 8 april 2026 02:34 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Israel pikt dat soort dingen in ieder geval niet, die klappen er altijd meteen weer bovenop zoals bij Gaza en Libanon te zien is geweest.
Erg handig en tactisch zijn al die partijen niet. Het gaat nog een lange tijd onrustig zijn in die regio en uiteindelijk ook op meerdere plaatsen in de wereld, helaas.quote:Op woensdag 8 april 2026 02:34 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Israel pikt dat soort dingen in ieder geval niet, die klappen er altijd meteen weer bovenop zoals bij Gaza en Libanon te zien is geweest.
Als ze toch al niet zo blij zijn met deze wapenstilstand dan is het een goede reden om zelf de draad weer op te pakken.
https://www.aljazeera.com(...)-deal-deadline-nearsquote:How financial markets are responding to news of a ceasefire
The ceasefire announcement is seen as paving the way for the resumption of oil and gas exports via the Strait of Hormuz – here’s how markets are responding:
Crude prices have plunged, with both Brent and WTI crude down roughly 15 percent so far.
Major US stocks including NVIDIA, Tesla, Intel and others are all up by multiple percentage points.
The losers are US energy stocks, which have seen their share prices fall by as much as 3 percent.
Japan’s stock market, the Nikkei 225, opened up over 5 percent. Korea’s stock market, KOSPI, opened up nearly 6 percent.
The US dollar sank to its lowest level in two weeks at the start of trading in Asia, while the euro, British pound Japanese yen, Australian dollar and New Zealand dollar rallied.
quote:Iran’s Supreme Leader Mojtaba Khamenei has issued an order for all military branches to stop firing, Iran’s state broadcaster IRIB reported at around 8:30p.m. ET. During the war, Iran has boasted of a decentralized defense strategy, meaning its various regional military commanders work with a level of autonomy off predetermined target lists. This model means it could take time for the order to reach to individual military units.
quote:Iran’s supreme leader has instructed all military units to stop firing, according to a statement read out on state-run news channel IRIB about two hours after President Donald Trump said the US and Iran had reached a ceasefire deal.
“This is not the end of the war but all military branches should follow the Supreme Leader order and cease their fire,” said the statement
Ik vermoed eerder dat die grote waffel van Trump daarvoor gezorgd heeft (kan het bijna niet uit mijn bek krijgen). Goed, twee weken uitstel. En Pakistan als bemiddelaar. Kan mij zo voorstellen dat die gezegd hebben tegen de clown, dat dreigen van jou helpt geen bal, nog even en wij lenen een kernbom uit aan Iran.quote:Op woensdag 8 april 2026 03:02 schreef Jaroon het volgende:
Maar is die zee doorgang nu open? De US is weer laf. Gelukkig maar.
En Iran die tijd krijgt meer macht op te bouwen.Ik denk dat Iran nu pas werkelijk bang wordt......voor de Uraine.quote:Op woensdag 8 april 2026 03:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik vermoed eerder dat die grote waffel van Trump daarvoor gezorgd heeft (kan het bijna niet uit mijn bek krijgen). Goed, twee weken uitstel. En Pakistan als bemiddelaar.
Welke macht?quote:Op woensdag 8 april 2026 03:10 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En Iran die tijd krijgt meer macht op te bouwen.Ik denk dat Iran nu pas werkelijk bang wordt......voor de Uraine.
Urkaniene is nu top in o.a. sea drones. Heeft daar ook grote deals over, De golfstaten werken mee. De US ligt daar met grote kwetsbare grote schepen. Verder een grote mond. Je blijft niet dreigen.Het was vannacht? Nu ineens weer niet. Iedereen zag het aankomenquote:
Ik ben in Amsterdam nog naar het concert gegaan. Waanzin. Ook de vele genaraties die er waren.quote:Op woensdag 8 april 2026 03:41 schreef Firuze60 het volgende:
Nou, deze dan nog voor die kneus.
Bekijk deze YouTube-video
Leuk! Nog even een nummertje opzoeken van de favoriete lijst van herr Trump, alvast voor de vroege vogelsquote:Op woensdag 8 april 2026 03:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik ben in Amsterdam nog naar het concert gegaan. Waanzin. Ook de vele genaraties die er waren.
Nét te gay voor mij.quote:Op woensdag 8 april 2026 04:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Leuk! Nog even een nummertje opzoeken van de favoriete lijst van herr Trump, alvast voor de vroege vogels![]()
Bekijk deze YouTube-video
Zou wat zijn als Nederland en Engeland geld gingen vragen om door de Noordzee te mogen varen (en vergelijkbaar elders ter wereld)quote:Iran and Oman plan to charge transit fees for vessels passing through the Strait of Hormuz during the two-week ceasefire, according to Iran’s semi-official Tasnim News Agency.
The funds will be earmarked for reconstruction, Tasnim reported.
CNNquote:Lebanon is not part of the two-week ceasefire between the US, Israel and Iran, according to Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu’s office.
“Israel supports President Trump’s decision to suspend strikes against Iran for two weeks subject to Iran immediately opening the straits and stopping all attacks on the US, Israel and countries in the region,” said a statement from Netanyahu’s office Wednesday
“The two-weeks ceasefire does not include Lebanon,” it added.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |