Slechts een teken van leven van wat er over is van Iran en wat ze alsnog aan ridicule eisen hebben ligt nu op tafel.quote:
Als dit allemaal waar is, is Iran er flink op vooruitgegaan idd.quote:Op woensdag 8 april 2026 07:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Blij voor de burgerbevolking in Iran dat dit geen doorgang heeft gevonden.
Echter zit je nu met een Iraans regime dat eigenaarschap claimt op de Straat van Hormuz. Of dat terecht is doet er niet eens toe; je kan na afgelopen weken niet meer om ze heen, ze zijn defacto een legitieme gesprekspartner geworden mbt Hormuz. Die zitten in een betere onderhandelingspositie dan 40 dagen geleden.
Van de regen in de drup, wat een all-round shitshow is deze hele operatie.
Israel schenkt helemaal niksquote:Op woensdag 8 april 2026 07:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Slechts een teken van leven van wat er over is van Iran en wat ze alsnog aan ridicule eisen hebben ligt nu op tafel.
Laten we de opvallendste eruit halen, "blijven door ontwikkelen aan kernwapens"
Israël, "Goed plan, laten we het land dat ons al 47 jaar probeert te vernietigen kernwapens schenken"
Trump gebruikt dit teken van leven vanuit Iran uiteraard alleen om zijn escalatiedreiging tijdelijk af te zwakken.quote:Op woensdag 8 april 2026 07:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als dit allemaal waar is, is Iran er flink op vooruitgegaan idd. En is dit een zeer pijnlijk strategisch verlies voor de VS en haar wereldmacht. Ook Israël is er niet veiliger op geworden op de middellange termijn.
Dat Iran zelf dat eigenaarschap claimt is gewoon feit.quote:Op woensdag 8 april 2026 07:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als dit allemaal waar is, is Iran er flink op vooruitgegaan idd. En is dit een zeer pijnlijk strategisch verlies voor de VS en haar wereldmacht. Ook Israël is er niet veiliger op geworden op de middellange termijn.
Er staat niet dat ze blijven door ontwikkelen aan kernwapens, er staat dat ze uranium mogen blijven verrijken.quote:Op woensdag 8 april 2026 07:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Slechts een teken van leven van wat er over is van Iran en wat ze alsnog aan ridicule eisen hebben ligt nu op tafel.
Laten we de opvallendste eruit halen, "blijven door ontwikkelen aan kernwapens"
Israël, "Goed plan, laten we het land dat ons al 47 jaar probeert te vernietigen kernwapens schenken"
Het schijnt dat Israël ook meer onder druk van de VS akkoord gegaan met een wapenstilstand.Overigens geldt in de interpretatie van Israël het bestand alleen voor Iran, niet voor de strijd die ze in Libanon voeren. Dat kan ook nog wel weer een struikelblok worden.quote:Op woensdag 8 april 2026 07:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als dit allemaal waar is, is Iran er flink op vooruitgegaan idd.
En is dit een zeer pijnlijk strategisch verlies voor de VS en haar wereldmacht. Veel geld en energie gestoken en bruggen verbrand in een oorlog waar de tegenstander sterker uitkomt.
Ook Israël is er niet veiliger op geworden op de middellange termijn.
Ik vraag mij oprecht af wat er dan nu "gewonnen" is door de VS?quote:Op woensdag 8 april 2026 07:42 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Er staat niet dat ze blijven door ontwikkelen aan kernwapens, er staat dat ze uranium mogen blijven verrijken.
Een prima tegeneis is om aangekondigde en onaangekondigde toegang te krijgen tot de verrijkingslocaties om daar toezicht op te houden zodat je kunt zien hoe ver ze zijn met verrijken en waar nodig ingrijpen. Een beetje zoals de eerdere deal met Iran eigenlijk, die deal die Trump letterlijk en figuurlijk opgeblazen heeft.
Er is altijd een carrier aanwezig in dat gebied, dat gekoppeld aan het feit dat de USS Abraham Licoln al 40 dagen in combat operations verkeert maakt het logisch dat de USS George H.W. Bush die rol in dat gebied over zal nemen ongeacht wel of geen combat operations.quote:Op woensdag 8 april 2026 07:43 schreef UitStraling het volgende:
Ik heb niet het idee dat de USS George H. W. Bush haar koers al heeft verlegd naar Norfolk
De VS heeft werkelijk niets bereikt hier.quote:Op woensdag 8 april 2026 07:10 schreef Lospedrosa het volgende:
De VS heeft toch weer hun zin gekregen.
Druk werd dan ook flink opgevoerd.
Nu onderhandelen en kijken wat er mogelijk is. Er is nog steeds veel succes mogelijk.
De VS laten hier zien hoog op de top van de voedselketen te staan.
De handtekening van Trump eronder ipv die van Obama?quote:Op woensdag 8 april 2026 07:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vraag mij oprecht af wat er dan nu "gewonnen" is door de VS?
Wat is er beter dan voor de oorlog?
Ik zie het niet.
Niksquote:Op woensdag 8 april 2026 07:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zie het niet.
Voordat er wat zinnigs valt te zeggen moet er maar eerst eens concreet worden wat nou het plan is wat ter onderhandeling op tafel ligt.quote:Op woensdag 8 april 2026 07:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zie het niet.
Ja dit, eerst maar eens zien wat de tegeneisen zijn om de economische garanties van het Westen en de veiligheidsgaranties van Israël te waarborgen.quote:Op woensdag 8 april 2026 07:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voordat er wat zinnigs valt te zeggen moet er maar eerst eens concreet worden wat nou het plan is wat ter onderhandeling op tafel ligt.
Extra geld voor Iran is wat ze bereikt hebben op basis van de 10 punten plan die veelvuldig gedeeld worden.quote:Op woensdag 8 april 2026 07:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zie het niet.
Een grote, maar die maken er niet zo'n infantiele clownshow van als de VS.quote:Op woensdag 8 april 2026 07:53 schreef UitStraling het volgende:
En wat is de rol van China hierin, de enige echte grootverbruiker van foute Iraanse olie?
Lachende derdequote:Op woensdag 8 april 2026 07:53 schreef UitStraling het volgende:
En wat is de rol van China hierin, de enige echte grootverbruiker van foute Iraanse olie?
Die moeten gewoon als een malle drones gaan kopen.quote:Op woensdag 8 april 2026 07:56 schreef RamboDirk het volgende:
Dit is vooral ook slecht nieuws voor Groenland lijkt me.
Hij moet nog een gebied veroveren voor een kaartje inderdaad.quote:Op woensdag 8 april 2026 07:56 schreef RamboDirk het volgende:
Dit is vooral ook slecht nieuws voor Groenland lijkt me.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |