Nee, inderdaad, ik zou er ook niet om geven als jij dood zou vallen. Dat zou ook winst zijn.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
lullig voor die burgerdoden maar ik geef er niet echt om
We weten toch dat dit precies hetzelfde is bij sommigen als het om Israëlische burgerslachtoffers gaat? Men geeft alleen maar om burgerslachtoffers als het Arabische moslims betreft.quote:
Bijzonder weer, heel erg bijzonder.quote:
quote:Op woensdag 8 april 2026 16:09 schreef -Knapzak- het volgende:
[..]
Nee, inderdaad, ik zou er ook niet om geven als jij dood zou vallen. Dat zou ook winst zijn.
Ja, het is ineens allemaal koek en ei.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We weten toch dat dit precies hetzelfde is bij sommigen als het om Israëlische burgerslachtoffers gaat? Men geeft alleen maar om burgerslachtoffers als het Arabische moslims betreft.
[..]
Bijzonder weer, heel erg bijzonder.
Dat geeft Israel het recht niet om ook maar burgerslachtoffers te makenquote:Op woensdag 8 april 2026 16:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die vallen er in elke oorlog. In Israël zijn er ook al vele burgerslachtoffers gevallen door Hezbollah in de afgelopen jaren. De selectieve verontwaardiging als het gaat om burgerslachtoffers in Arabische en/of Islamitische landen is vermoeiend.
En ik ben daarnaast ook wel benieuwd, wat zou een alternatief zijn om Hezbollah af te stoppen? Hoe zou Israël het zonder militair ingrijpen moeten aanpakken? Hezbollah gaat natuurlijk de wapens niet maar zo even neerleggen.
Ah, dit mag alleen Hezbollah?quote:Op woensdag 8 april 2026 16:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat geeft Israel het recht niet om ook maar burgerslachtoffers te maken
Dat zeg ik niet.quote:
Als je verdrietig bent bij elke dode in een conflict, een ramp of een ongeluk heb je zelf geen leven meer.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:11 schreef sp3c het volgende:
als je oorlog gaat voeren gaan er mensen dood, ook de verkeerde en dat is dan wat het is
en ik snap dat Israel oorlog voert in Zuid Libanon
Alle burgerslachtoffers zijn droevig en zou waar mogelijk voorkomen moeten worden. Of dat nu aan de kant van Iran, Libanon, Israël, de VS of Nederland is.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die vallen er in elke oorlog. In Israël zijn er ook al vele burgerslachtoffers gevallen door Hezbollah in de afgelopen jaren. De selectieve verontwaardiging als het gaat om burgerslachtoffers in Arabische en/of Islamitische landen is vermoeiend.
En ik ben daarnaast ook wel benieuwd, wat zou een alternatief zijn om Hezbollah af te stoppen? Hoe zou Israël het zonder militair ingrijpen moeten aanpakken? Hezbollah gaat natuurlijk de wapens niet maar zo even neerleggen.
Daar lijkt het wel op, want je problematiseert alleen de reactie van Israël op Hezbollah.quote:
Of je kijkt gewoon realistisch naar oorlog: burgerslachtoffers zijn daar altijd een onderdeel van, hoe tragisch ook.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:14 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Alle burgerslachtoffers zijn droevig en zou waar mogelijk voorkomen moeten worden. Of dat nu aan de kant van Iran, Libanon, Israël, de VS of Nederland is.
Elke militaire actie zou als belangrijk component het voorkomen van burgerslachtoffers moeten hebben. En ja, dat geldt ook voor Iran die burgers op bruggen neerzet etc.
Ok dus als Trump Iran wèl van de kaart geveegd had dan waren die miljoenen doden ook gewoon collateral damage geweest? No biggie verder? Wow.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zeg nergens dat ik het helemaal top vind, ik vind het prima dat Hezbolla platgeklapt wordt
dat daar nevenschade bijkomt neem ik voor lief
nee ik vind deze hele oorlog tegen Iran complete onzin, dat zeg ik al de hele tijdquote:Op woensdag 8 april 2026 16:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Ok dus als Trump Iran wèl van de kaart geveegd had dan waren die miljoenen doden ook gewoon collateral damage geweest? No biggie verder? Wow.
Of je lees mijn post nog eens goed. Het is belangrijk dat te voorkomen waar mogelijk.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Of je kijkt gewoon realistisch naar oorlog: burgerslachtoffers zijn daar altijd een onderdeel van, hoe tragisch ook.
Wat een onzinquote:Op woensdag 8 april 2026 16:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We weten toch dat dit precies hetzelfde is bij sommigen als het om Israëlische burgerslachtoffers gaat? Men geeft alleen maar om burgerslachtoffers als het Arabische moslims betreft.
[..]
Bijzonder weer, heel erg bijzonder.
Omdat ieder dode aan Israelische kant aan Hezbollah allang veroordeeld is door jan en alleman. Net als elk dode door toedoen van Iran.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op, want je problematiseert alleen de reactie van Israël op Hezbollah.
Nee.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op, want je problematiseert alleen de reactie van Israël op Hezbollah.
Dat doet Israël ook, maar net zoals bij Hamas gebruikt Hezbollah een 'imbedding in civilian infrastructure' strategie. Daardoor zullen er altijd onnodig veel burgerslachtoffer gaan vallen.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:16 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Of je lees mijn post nog eens goed. Het is belangrijk dat te voorkomen waar mogelijk.
Dat valt erg mee, we zien eigenlijk alleen de verontwaardiging als Israël iets doet, niet andersom.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omdat ieder dode aan Israelische kant aan Hezbollah allang veroordeeld is door jan en alleman. Net als elk dode door toedoen van Iran.
Alleen wil jij hele tijd het spelletje spelen alsof dat niet zo is omdat je die posts niet ziet. Die posts zijn er niet omdat er géén meningsverschil over is.
Ah, en wat stel je dan voor dat Israël doet?quote:Op woensdag 8 april 2026 16:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee.
Dat Hezbollah burgerdoden maakt is al erg genoeg. Dat Israël daarop reageert door nog meer burgerdoden te maken is triest
Ik ook. Ik snap alleen niet waarom ik niet mag zeggen dat die schutter wellicht beter raak of raker had geschoten, maar dat jij als mod nota bene wel mag zeggen dat vele burgerdoden meer dan acceptabel zijn, want je geeft toch geen flikker om die burgers.quote:Op woensdag 8 april 2026 16:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ik vind deze hele oorlog tegen Iran complete onzin, dat zeg ik al de hele tijd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |