abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220533166
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:27 schreef UitStraling het volgende:
Dit is al een klein maar hoopvol beginnetje,

Trump says "Iran’s uranium will be perfectly taken care of" as he claims total and complete victory.
Heb jij geen werk, of ben je daar te intelligent voor met een IQ van 147?
pi_220533172
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:42 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Spontaan ontvlamt ?
Dat zou Israël nooit doen, die heeft zich tot nu toe aan alle staakt ‘t vuren gehouden.

Oh, wacht.
pi_220533223
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Heb jij geen werk, of ben je daar te intelligent voor met een IQ van 147?
146
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220533236
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:36 schreef HowardRoark het volgende:

[.

Waarom ga je trouwens in zulke landen op vakantie? Oprechte vraag.
Mijn pa had er stage gelopen tijdens het sjah tijdperk en wou graag nog een keer terug ik houd van geschiedenis en qua archeologie en oude dingen is er natuurlijk in die regionen veel meer te zien als bijvoorbeeld in een noord Amerika..

Als je zelf in zo'n land rondloopt zie je ook dat veel van de gloom en doom verhalen die wij gepresenteerd krijgen niet veel meer dan propaganda blijken te zijn en dat de wereld niet zo zwart wit is als sommige hier ons willen doen geloven.

Ga zelf ook eens buiten je bubbel op vakantie misschien dat je dan wat gematigder wordt en we hier wat meer nuance in je objectief verfieerbare radicale verhaaltjes krijgen. :D
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 12:53:35 #80
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220533252
Uit den ouden doosch:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 8 april 2026 @ 12:54:26 #81
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220533259
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Jouw focus op wie wel en niet ergens op reageert is vooral een probleem dat je voor jezelf veroorzaakt. Die dreigingen spelen al decennialang, dus wellicht is het (hoe slecht ook) wel een beetje genormaliseerd.

Daaruit concluderen dat het alleen problematisch is als ‘t richting een Islamitisch land is laat vooral jouw constante slachtoffermentaliteit zien. Stap uit die rol en hou je wat minder bezig met wie ergens wel of geen afkeer tegen uitspreekt.
Tja, dat zo een dreiging genormaliseerd is dat zou inderdaad nooit mogen.

En aangezien ik in Nederland zit, niet in Israël of Iran is het mij niet duidelijk hoe ik hier een slachtoffer zou kunnen zijn? Ik benoem slechts een aantoonbare selectieve verontwaardiging.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 8 april 2026 @ 12:55:42 #82
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220533266
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:53 schreef xpompompomx het volgende:
Uit den ouden doosch:
[ afbeelding ]
Welke 'stupid decision' is er nu teruggedraaid dan? Deze meme raakt kant noch wal mbt deze situatie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220533268
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:18 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Zonder Iraanse olie valt geheel China in elkaar dus dit is wel logisch.
Zonder Iraanse olie valt China in elkaar”? Straat van Hormuz zat al dicht en China lacht zich kapot terwijl jij hier je infantiele doemverhaal staat te tikken. Echt, kom met iets dat meer dan kinderlogica is, anders ben je gewoon lachwekkend.
Groot fan van User Wotte
pi_220533281
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 8 april 2026 @ 12:57:40 #85
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220533284
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:27 schreef UitStraling het volgende:
Dit is al een klein maar hoopvol beginnetje,

Trump says "Iran’s uranium will be perfectly taken care of" as he claims total and complete victory.
eh?
Hoe dan? moeten ze afstaan?
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220533294
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dat zo een dreiging genormaliseerd is dat zou inderdaad nooit mogen.

En aangezien ik in Nederland zit, niet in Israël of Iran is het mij niet duidelijk hoe ik hier een slachtoffer zou kunnen zijn? Ik benoem slechts een aantoonbare selectieve verontwaardiging.
Slachtoffermentaliteit betekent niet dat je een slachtoffer bent, maar dat je je zo gedraagt.
pi_220533295
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke 'stupid decision' is er nu teruggedraaid dan? Deze meme raakt kant noch wal mbt deze situatie.
Triggered :7
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220533329
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:57 schreef theguyver het volgende:

[..]
eh?
Hoe dan? moeten ze afstaan?
Het hoe is niet belangrijk.

Trump geeft geen tijdsaanduiding, dus het wanneer is al niet duidelijk.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 8 april 2026 @ 13:05:17 #89
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220533331
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Mijn pa had er stage gelopen tijdens het sjah tijdperk en wou graag nog een keer terug ik houd van geschiedenis en qua archeologie en oude dingen is er natuurlijk in die regionen veel meer te zien als bijvoorbeeld in een noord Amerika..

Als je zelf in zo'n land rondloopt zie je ook dat veel van de gloom en doom verhalen die wij gepresenteerd krijgen niet veel meer dan propaganda blijken te zijn en dat de wereld niet zo zwart wit is als sommige hier ons willen doen geloven.

Ga zelf ook eens buiten je bubbel op vakantie misschien dat je dan wat gematigder wordt en we hier wat meer nuance in je objectief verfieerbare radicale verhaaltjes krijgen. :D
Oké, een duimpje voor het eerlijke antwoord. Dat kan ik waarderen.

Maar persoonlijk ga ik liever niet op vakantie in landen met moslimfundamentalistische regimes. Daar blijf ik ook bij.

Het argument geschiedenis en archeologie gaat voor mij ook niet op, aangezien er daar in Europa alleen al bijna te veel van is om in een mensenleven te zien. Daar hoef je niet voor naar Iran te reizen.

En ook het punt over gematigder worden kan ik mij niet in vinden, jij hebt hier bijvoorbeeld al herhaaldelijk willen beweren dat min of min al het Islamitische terrorisme in het Midden-Oosten de schuld van het Westen zou zijn, wat naar mijn mening alles behalve een genuanceerd of gematigd standpunt is maar gaslighting en victim blaming.

Ik voorkom liever dat de kant op ga van een Jackson Hinkle of Calla Walsh. Ik heb nu gelukkig een uitstekend functionerend moreel kompas en dat wil ik graag zo houden, Third-worldism, Islamofilie en allerlei andere soortgelijke sentimenten zouden dit naar alle waarschijnlijkheid flink verstoren.
  woensdag 8 april 2026 @ 13:05:35 #90
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220533332
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:57 schreef Tjoent het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben jij dan persoonlijk blij als de VS een ander land binnenvalt?
  woensdag 8 april 2026 @ 13:05:59 #91
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220533333
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 12:59 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Slachtoffermentaliteit betekent niet dat je een slachtoffer bent, maar dat je je zo gedraagt.
Dan moet het toch echt op de persoon zelf betrekking hebben. En zoals ik al aangaf zit ik in niet in Israël of Iran.
  woensdag 8 april 2026 @ 13:06:28 #92
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220533336
quote:
Vance described the situation as a "fragile truce":

"The President of the United States has told me, and he's told the entire negotiating team, secretary of state, the special envoy Steve Witkoff, he said, go and work in good faith to come to an agreement," Vance said.

"He's impatient. He's impatient to make progress. He has told us to negotiate in good faith, and I think if they negotiate in good faith, we will be able to find a deal. But that's a big if, and ultimately, it's up to the Iranians how they negotiate. I hope they make the right decision," Vance said.
Reuters

Fragiel kun je het wel noemen als aan beide kanten nog bommen vallen...
pi_220533340
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:05 schreef Momo het volgende:

[..]
Ben jij dan persoonlijk blij als de VS een ander land binnenvalt?
Ja, in het geval van Iran zeer zeker.
pi_220533343
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Reuters

Fragiel kun je het wel noemen als aan beide kanten nog bommen vallen...
"Wij doen wat we kunnen, het is weer Iran die de zaak dwarsboomt."
  woensdag 8 april 2026 @ 13:09:59 #95
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220533350
Dit vond ik toch wel een van de meest opvallende dingen gisterenavond, geen idee of dit al voorbij was gekomen. Die heeft dat dus gewoon aangeleverd gekregen van de VS.

twitter
  woensdag 8 april 2026 @ 13:10:47 #96
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220533356
quote:
19s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:43 schreef Tjacka het volgende:
Prioriteit ligt nog steeds bij Donbas, maar zijn elite-eenheden zijn elders gebundeld.
Dit lijkt een hele grote contradictie.
enkelband
pi_220533371
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:09 schreef HowardRoark het volgende:
Dit vond ik toch wel een van de meest opvallende dingen gisterenavond, geen idee of dit al voorbij was gekomen. Die heeft dat dus gewoon aangeleverd gekregen van de VS.

[ twitter ]
Interessant. Dit leest niet als iets wat een Amerikaan geschreven zou hebben (earnestly en in all sincerity passen meer bij de manier van spreken daar dan de VS), maar wie dan wel? Kan natuurlijk gewoon Pakistan zijn in samenspraak met de andere landen zodat er bij staat wie wat zegt
  woensdag 8 april 2026 @ 13:13:54 #98
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220533372
5-2 thuis van België verliezen was al pijnlijk voor de VS maar dat was nog vriendschappelijk. Flink op de broek krijgen van Iran is nog wel iets pijnlijker.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220533391
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:06 schreef Momo het volgende:
Vance described the situation as a "fragile truce":

"The President of the United States has told me, and he's told the entire negotiating team, secretary of state, the special envoy Steve Witkoff, he said, go and work in good faith to come to an agreement," Vance said.

"He's impatient. He's impatient to make progress. He has told us to negotiate in good faith, and I think if they negotiate in good faith, we will be able to find a deal. But that's a big if, and ultimately, it's up to the Iranians how they negotiate. I hope they make the right decision," Vance said.
Dit maakt me echt bang: JD Vance is hier blijkbaar de verstandigste van allemaal. En ja, hij klinkt realistisch over die fragile truce, maar vergeet niet dat dit een enge ideologische politicus is. Trump, Kushner, Rubio, Witkoff en Hegseth ; mega debielen ; lijken allemaal compleet de weg kwijt.

Het is bijna horror: de man die je het minst zou willen vertrouwen, is degene die nog het meest snapt hoe gevaarlijk dit allemaal is. En dat besef alleen al geeft kippenvel.
Groot fan van User Wotte
pi_220533411
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:10 schreef recidivist het volgende:

[..]
Dit lijkt een hele grote contradictie.
Dit lijkt misschien een contradictie, maar dat is het niet helemaal. Het Russische leger is niet één uniforme machine. Terwijl het centrum in Oekraïne onder druk staat, blijven de verdedigende troepen aan de grens met Finland en in het hoge noorden gewoon actief met een ander type leger. Er is dus nog steeds mobiliteit en veerkracht aanwezig. Je kunt daarom niet zomaar concluderen dat het Russische leger extreem zwak is.
Groot fan van User Wotte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')