Heb jij geen werk, of ben je daar te intelligent voor met een IQ van 147?quote:Op woensdag 8 april 2026 11:27 schreef UitStraling het volgende:
Dit is al een klein maar hoopvol beginnetje,
Trump says "Iran’s uranium will be perfectly taken care of" as he claims total and complete victory.
Dat zou Israël nooit doen, die heeft zich tot nu toe aan alle staakt ‘t vuren gehouden.quote:
146quote:Op woensdag 8 april 2026 12:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Heb jij geen werk, of ben je daar te intelligent voor met een IQ van 147?
Mijn pa had er stage gelopen tijdens het sjah tijdperk en wou graag nog een keer terug ik houd van geschiedenis en qua archeologie en oude dingen is er natuurlijk in die regionen veel meer te zien als bijvoorbeeld in een noord Amerika..quote:Op woensdag 8 april 2026 12:36 schreef HowardRoark het volgende:
[.
Waarom ga je trouwens in zulke landen op vakantie? Oprechte vraag.
Tja, dat zo een dreiging genormaliseerd is dat zou inderdaad nooit mogen.quote:Op woensdag 8 april 2026 12:41 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Jouw focus op wie wel en niet ergens op reageert is vooral een probleem dat je voor jezelf veroorzaakt. Die dreigingen spelen al decennialang, dus wellicht is het (hoe slecht ook) wel een beetje genormaliseerd.
Daaruit concluderen dat het alleen problematisch is als ‘t richting een Islamitisch land is laat vooral jouw constante slachtoffermentaliteit zien. Stap uit die rol en hou je wat minder bezig met wie ergens wel of geen afkeer tegen uitspreekt.
Welke 'stupid decision' is er nu teruggedraaid dan? Deze meme raakt kant noch wal mbt deze situatie.quote:
Zonder Iraanse olie valt China in elkaar”? Straat van Hormuz zat al dicht en China lacht zich kapot terwijl jij hier je infantiele doemverhaal staat te tikken. Echt, kom met iets dat meer dan kinderlogica is, anders ben je gewoon lachwekkend.quote:Op woensdag 8 april 2026 12:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zonder Iraanse olie valt geheel China in elkaar dus dit is wel logisch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
eh?quote:Op woensdag 8 april 2026 11:27 schreef UitStraling het volgende:
Dit is al een klein maar hoopvol beginnetje,
Trump says "Iran’s uranium will be perfectly taken care of" as he claims total and complete victory.
Slachtoffermentaliteit betekent niet dat je een slachtoffer bent, maar dat je je zo gedraagt.quote:Op woensdag 8 april 2026 12:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat zo een dreiging genormaliseerd is dat zou inderdaad nooit mogen.
En aangezien ik in Nederland zit, niet in Israël of Iran is het mij niet duidelijk hoe ik hier een slachtoffer zou kunnen zijn? Ik benoem slechts een aantoonbare selectieve verontwaardiging.
Triggeredquote:Op woensdag 8 april 2026 12:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welke 'stupid decision' is er nu teruggedraaid dan? Deze meme raakt kant noch wal mbt deze situatie.
Het hoe is niet belangrijk.quote:
Oké, een duimpje voor het eerlijke antwoord. Dat kan ik waarderen.quote:Op woensdag 8 april 2026 12:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mijn pa had er stage gelopen tijdens het sjah tijdperk en wou graag nog een keer terug ik houd van geschiedenis en qua archeologie en oude dingen is er natuurlijk in die regionen veel meer te zien als bijvoorbeeld in een noord Amerika..
Als je zelf in zo'n land rondloopt zie je ook dat veel van de gloom en doom verhalen die wij gepresenteerd krijgen niet veel meer dan propaganda blijken te zijn en dat de wereld niet zo zwart wit is als sommige hier ons willen doen geloven.
Ga zelf ook eens buiten je bubbel op vakantie misschien dat je dan wat gematigder wordt en we hier wat meer nuance in je objectief verfieerbare radicale verhaaltjes krijgen.
quote:Op woensdag 8 april 2026 12:57 schreef Tjoent het volgende:
Ben jij dan persoonlijk blij als de VS een ander land binnenvalt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan moet het toch echt op de persoon zelf betrekking hebben. En zoals ik al aangaf zit ik in niet in Israël of Iran.quote:Op woensdag 8 april 2026 12:59 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Slachtoffermentaliteit betekent niet dat je een slachtoffer bent, maar dat je je zo gedraagt.
Reutersquote:Vance described the situation as a "fragile truce":
"The President of the United States has told me, and he's told the entire negotiating team, secretary of state, the special envoy Steve Witkoff, he said, go and work in good faith to come to an agreement," Vance said.
"He's impatient. He's impatient to make progress. He has told us to negotiate in good faith, and I think if they negotiate in good faith, we will be able to find a deal. But that's a big if, and ultimately, it's up to the Iranians how they negotiate. I hope they make the right decision," Vance said.
Ja, in het geval van Iran zeer zeker.quote:Op woensdag 8 april 2026 13:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben jij dan persoonlijk blij als de VS een ander land binnenvalt?
"Wij doen wat we kunnen, het is weer Iran die de zaak dwarsboomt."quote:Op woensdag 8 april 2026 13:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Reuters
Fragiel kun je het wel noemen als aan beide kanten nog bommen vallen...
Dit lijkt een hele grote contradictie.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:43 schreef Tjacka het volgende:
Prioriteit ligt nog steeds bij Donbas, maar zijn elite-eenheden zijn elders gebundeld.
Interessant. Dit leest niet als iets wat een Amerikaan geschreven zou hebben (earnestly en in all sincerity passen meer bij de manier van spreken daar dan de VS), maar wie dan wel? Kan natuurlijk gewoon Pakistan zijn in samenspraak met de andere landen zodat er bij staat wie wat zegtquote:Op woensdag 8 april 2026 13:09 schreef HowardRoark het volgende:
Dit vond ik toch wel een van de meest opvallende dingen gisterenavond, geen idee of dit al voorbij was gekomen. Die heeft dat dus gewoon aangeleverd gekregen van de VS.
[ twitter ]
Dit maakt me echt bang: JD Vance is hier blijkbaar de verstandigste van allemaal. En ja, hij klinkt realistisch over die fragile truce, maar vergeet niet dat dit een enge ideologische politicus is. Trump, Kushner, Rubio, Witkoff en Hegseth ; mega debielen ; lijken allemaal compleet de weg kwijt.quote:Op woensdag 8 april 2026 13:06 schreef Momo het volgende:
Vance described the situation as a "fragile truce":
"The President of the United States has told me, and he's told the entire negotiating team, secretary of state, the special envoy Steve Witkoff, he said, go and work in good faith to come to an agreement," Vance said.
"He's impatient. He's impatient to make progress. He has told us to negotiate in good faith, and I think if they negotiate in good faith, we will be able to find a deal. But that's a big if, and ultimately, it's up to the Iranians how they negotiate. I hope they make the right decision," Vance said.
Dit lijkt misschien een contradictie, maar dat is het niet helemaal. Het Russische leger is niet één uniforme machine. Terwijl het centrum in Oekraïne onder druk staat, blijven de verdedigende troepen aan de grens met Finland en in het hoge noorden gewoon actief met een ander type leger. Er is dus nog steeds mobiliteit en veerkracht aanwezig. Je kunt daarom niet zomaar concluderen dat het Russische leger extreem zwak is.quote:Op woensdag 8 april 2026 13:10 schreef recidivist het volgende:
[..]
Dit lijkt een hele grote contradictie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |