Mijn idolen zijn Brian Cox, Nelson Mandela, Caravaggio, Galilei, Mark Knopfler, Willis Ching Lee, Darwin, Rob Roy MacGregor, Zdenek Burian en Carl Sagan, de jouwe?quote:Op woensdag 8 april 2026 11:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En jij zal hier weer komen vertellen hoe stoer jouw idool is.
Nagenoeg alle interventies van de VS in het Midden- en verdere Oosten na WO2 zijn niet echt op een groot succes uitgelopen.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:29 schreef Nattekat het volgende:
Hoe meer ik erover lees, hoe meer het erop lijkt dat Trump een uitweg zoekt en gewoon dik als verliezer uit deze oorlog gaat komen.
Dit valt te betwijfelen vooralsnog, ik weet wel waar vrouwen de doodstraf krijgen als ze een haartje laten zien.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zou je doodstraf krijgen in USA als je als medewerker van Trump-servicedesk iets verkeerds zegt?
quote:Op woensdag 8 april 2026 11:33 schreef recidivist het volgende:
[..]
Je bent van mening dat er geen prioriteit (meer) ligt bij het verder veroveren van de Donbas maar eerder ergens anders (om eventueel daar een andere tweede oorlog te beginnen?)
[..]
Hoeveel troepen daar? En jij denkt serieus dat een tweefrontenoorlog haalbaar is voor Rusland op dit moment?
[..]
Onderstreepte: waar er ook veel al vier jaar van sterven of niet meer inzetbaar zijn (gewond).
Jij denkt dus dat Rusland wel een tweede front kant openen tegen bijv. de Baltische staten en dus ook NAVO? Daar zijn zij militair toe in staat zonder de mogelijkheid dat zij dan een "veel te grote broek aandoen"? Of reken je dan op nog veel grotere mobilisatierondes om aantallen aan te vullen?
Poetin trekt inderdaad vaak een veel te grote broek aan, maar dit is een regime dat langzaam in verval raakt – een kat in het nauw die brute middelen inzet om te overleven.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:33 schreef recidivist het volgende:
Onderstreepte: waar er ook veel al vier jaar van sterven of niet meer inzetbaar zijn (gewond).
Jij denkt dus dat Rusland wel een tweede front kant openen tegen bijv. de Baltische staten en dus ook NAVO? Daar zijn zij militair toe in staat zonder de mogelijkheid dat zij dan een "veel te grote broek aandoen"? Of reken je dan op nog veel grotere mobilisatierondes om aantallen aan te vullen?
lol.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:43 schreef Tjacka het volgende:
maar zijn elite-eenheden zijn elders gebundeld
Jij bent nog nooit bij mij thuis geweest, dus dat kun jij helemaal niet weten.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit valt te betwijfelen vooralsnog, ik weet wel waar vrouwen de doodstraf krijgen als ze een haartje laten zien.
Maar nog nooit hebben ze zo'n enorm blauwtje gelopen als nu. En de grap is dat de grootste flop hiervoor ook door Trump komt.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:43 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nagenoeg alle interventies van de VS in het Midden- en verdere Oosten na WO2 zijn niet echt op een groot succes uitgelopen.
Uiteraard is deze kwestie nog niet volledig beslecht, maar misschien moeten we gewoon blij (en vooral opgelucht) zijn dat her erop lijkt dat de keutel nu redelijk op tijd lijkt te worden ingetrokken.
Afwachten maar.
Overschakelen naar 'aanval op eigen bodem', dat schijnt ook wel te helpen met de populariteit, al moet dat dan ook weer samengaan met goede speeches en zo en zelfs dát zou Trump nog verneuken. Tijdens corona had ie zichzelf onsterfelijk kunnen maken door zich ineens presidentieel te gaan gedragen, maar hij kon alleen maar liegen en over zichzelf praten. Als er nu een 911 was, dan staat ie nog alleen maar over zichzelf te lullen en waterkranen.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:46 schreef Isdatzo het volgende:
Nu de Amerikanen voorlopig wat minder druk zijn met het gooien van bommen WINNING kunnen ze mooi de rest van dat Epstein-dossier openbaren.
Mwoah vietnam...quote:Op woensdag 8 april 2026 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar nog nooit hebben ze zo'n enorm blauwtje gelopen als nu. En de grap is dat de grootste flop hiervoor ook door Trump komt.
MAGA viert het toch echt als een overwinning.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar nog nooit hebben ze zo'n enorm blauwtje gelopen als nu. En de grap is dat de grootste flop hiervoor ook door Trump komt.
Zoals altijd.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
MAGA viert het toch echt als een overwinning.
Ja, een hoop Amerikaanse slachtoffers. Nu is het een stuk eenzijdiger. Maar het was breed in het nieuws en ze hebben zichzelf toch wel erg ongeloofwaardig gemaakt.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mwoah vietnam...
Die oorlog heeft ook nog eens gezorgd voor een generatie aan zure veteranen met PTSD.
Daarom zeg ik: laten we voorlopig maar blij en opgelucht zijn dat het nu vroeg lijkt te stoppen.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mwoah vietnam...
Die oorlog heeft ook nog eens gezorgd voor een generatie aan zure veteranen met PTSD.
In het normale geval zou ik dit Iran keihard afraden.quote:
Dit is geen kleine blunder meer, dit is een complete breuk. Sinds 2002 was het al tanende, maar sinds 2018 begon het echt te versnellen – en de laatste maanden lijkt het gaspedaal volledig ingetrapt. Amerika is niet langer de supermacht of wereldpolitie die iedereen serieus neemt. Het neoliberalisme was misschien niet perfect, maar redelijk stabiel; de echte schade komt van de neoconservatieven en vooral van Trump zelf, die de grootste architect is van deze fiasco’s. Het land verliest in razendsnel tempo de laatste restjes geloofwaardigheid, en niemand kijkt nog op van wat het doet. De wereld gelooft het gewoon niet meer.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:49 schreef Nattekat het volgende:
Wie weet wat voor een units dit soort raketten allemaal afvuren, misschien hebben ergens hoog in de bergen nog geen bericht gehad?quote:Op woensdag 8 april 2026 12:00 schreef Toby56 het volgende:
[..]
In het normale geval zou ik dit Iran keihard afraden.
Maar wat is hier 'normaal'?
Het gepubliceerde tienpuntenplan blijft toch een raadsel voor me, inclusief de motieven erachter.
Wachten nog op de duivenpost.quote:Op woensdag 8 april 2026 12:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Wie weet wat voor een units dit soort raketten allemaal afvuren, misschien hebben ergens hoog in de bergen nog geen bericht gehad?
Ik vraag me inderdaad af hoe decentraal er op dit vlak door Iran wordt geopereerd. De VS heeft natuurlijk een strakke militaire hiërarchie en bijbehorende communicatielijnen. Iran heeft bewust gekozen om dat niet te doen omdat een dergelijke structuur makkelijk te 'onthoofden' is.quote:Op woensdag 8 april 2026 12:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Wie weet wat voor een units dit soort raketten allemaal afvuren, misschien hebben ergens hoog in de bergen nog geen bericht gehad?
Ik zou me nochtans niet prettiger zijn gaan voelen als ik in Groenland woonde.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Net als die Japanner die in de jaren 70 ergens in een Filipijnse jungle werd gevonden, volledig vergrijsd maar nog steeds bewapend en nog steeds in de veronderstelling dat het oorlog was.quote:Op woensdag 8 april 2026 12:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, dat gaat hij niet zo zien. Voor Trump is dit geen mislukking maar een overwinning in zijn eigen narratief. Hij zal de NAVO er helemaal niet bij betrekken, want hij heeft altijd een manier om dingen naar zijn voordeel te draaien. Hoogstwaarschijnlijk gaat hij iets anders aanwijzen als ‘schuldige’ of een volgende stap plannen – Cuba lijkt eerst op de planning te staan voordat hij überhaupt aan excuses of schuld buiten zichzelf denkt. Zelfreflectie? Dat is bij hem bijna nooit aan de orde.quote:Op woensdag 8 april 2026 12:05 schreef Toby56 het volgende:
Ik zou me nochtans niet prettiger zijn gaan voelen als ik in Groenland woonde.
Er is een reële kans dat Trump het ontbreken van NAVO-steun de schuld van het mislukken van Iran gaat geven. Goed goed, ze hadden die steun 'vanzelfsprekend' niet nodig, maar dat is hij zo weer vergeten.
In Trumps leven heeft hij zelf nauwelijks enige zelfreflectie getoond bij gemaakte fouten.
Hooguit misschien bij zijn excuses naar aanleiding van "grab 'em by the pussy". Dat was al heel wat.
Anders ook, die twee hebben niets met elkaar te makenquote:Op woensdag 8 april 2026 11:20 schreef recidivist het volgende:
[..]
Zolang zijn leger nog steeds weinig ervan bakt om uberhaupt de Donbas te veroveren zeer zeker ja. Zijn probleem is dat zijn leger gewoon zwaar faalt. Kan je allerlei grote plannen maken maar als de uitvoering niet goed gaat zijn dat slechts niet haalbare dromen.
Met je uitmuntende genialiteit begrijp je heus wel dat ik het over jou hadquote:Op woensdag 8 april 2026 11:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit valt te betwijfelen vooralsnog, ik weet wel waar vrouwen de doodstraf krijgen als ze een haartje laten zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |