quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Even in een spoiler want ik word zelf onpasselijk van het bewegend gebeurenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door AnneX op 07-04-2026 17:30:25 ]
quote:Op dinsdag 7 april 2026 15:44 schreef Clubsoda het volgende:
@:Vanyel raakt er zo afgeleid door dat ze niet eens een nieuw deel opent
En ze zijn zo kjoet!quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]ik werd onpasselijk van dat gezwier dus heb mijn telefoon aan de kant gesmeten.
quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:23 schreef AnneX het volgende:
Niet een fijn gevoel: het mailadres dat ik niet meer gebruik is wèl gehackt.
Te vinden op: https://www.politie.nl/ni(...)reldwijde-actie.html
Nu dus ook via het oude adres doorgestuurd naar het nieuwe.
De twee andere die ik nu gebruik (nog) niet: proton.me en delta.Even rustig. Een mailbox gehackt? Die kans is klein, heel klein. En als het gebeurd dan komt de provider snel op de lijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een mail adres dat ergens op een lijst staat? Ja dat kan. Nog steeds geen ramp. Aangezien dit niet meer of minder is dan een brievenbus.
Pas als je het mailadres (als login naam) met het bijbehorende wachtwoord bekent is geworden moet je het wachtwoord wijzigen. En niet overal de zelfde combinatie gebruiken.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Verstandig!quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]ik werd onpasselijk van dat gezwier dus heb mijn telefoon aan de kant gesmeten.
Pffft. Dank voor de geruststelling. 👍🏼quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:22 schreef z80 het volgende:
[..]
Even rustig. Een mailbox gehackt? Die kans is klein, heel klein. En als het gebeurd dan komt de provider snel op de lijn.
Een mail adres dat ergens op een lijst staat? Ja dat kan. Nog steeds geen ramp. Aangezien dit niet meer of minder is dan een brievenbus.
Pas als je het mailadres (als login naam) met het bijbehorende wachtwoord bekent is geworden moet je het wachtwoord wijzigen. En niet overal de zelfde combinatie gebruiken.
Jij? Of de gast poetst?quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:50 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb trouwens nog een tip voor mensen die vinden dat ze hun huis grondig moeten poetsen maar de motivatie niet kunnen vinden. Neem een week een volslagen onbekende Spaanse tiener in huis. Succes gegarandeerd.
Kan je de tiener doorsturenquote:Op dinsdag 7 april 2026 19:50 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb trouwens nog een tip voor mensen die vinden dat ze hun huis grondig moeten poetsen maar de motivatie niet kunnen vinden. Neem een week een volslagen onbekende Spaanse tiener in huis. Succes gegarandeerd.
Het arm jong hoeft niets te doen hoor, maar ik voelde zoveel gene bij de staat van onze keuken dat ik aan de slag ben gegaan.quote:Op dinsdag 7 april 2026 20:08 schreef AnneX het volgende:
[..]
Pffft. Dank voor de geruststelling. 👍🏼
[..]
Jij? Of de gast poetst?
Is het dezelfde uit het gastgezin waar jouw zoon verbleef?
Konden zij het met elkaar vinden?
Ah, dat deed ik zoveel mogelijk toen mijn nicht kwam, en vrijdag heb ik ook eters, dus mag ik weer aan de bak. Het is heel fijn dat het langer licht is, maar stof en zo blijft ook langer zichtbaarquote:Op dinsdag 7 april 2026 20:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het arm jong hoeft niets te doen hoor, maar ik voelde zoveel gene bij de staat van onze keuken dat ik aan de slag ben gegaan.
Hij komt morgen, dezelfde jongen inderdaad. Ze konden prima met elkaar overweg.
Tienerjongens kennende, waardeert hij je huisvlijt vast enormquote:Op dinsdag 7 april 2026 19:50 schreef Clubsoda het volgende:
Dit wilde ik ook zeggen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:22 schreef z80 het volgende:
[..]
Even rustig. Een mailbox gehackt? Die kans is klein, heel klein. En als het gebeurd dan komt de provider snel op de lijn.
Pas als je het mailadres (als login naam) met het bijbehorende wachtwoord bekent is geworden moet je het wachtwoord wijzigen. En niet overal de zelfde combinatie gebruiken.
Ik weet gelukkig zelf ook hoe debiel het isquote:Op dinsdag 7 april 2026 21:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tienerjongens kennende, waardeert hij je huisvlijt vast enorm
[..]
Dit wilde ik ook zeggen.
Je hebt het vast wel ergens gezegd maar welke?quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze geweldige pannen bakken toch zo geweldig. Zojuist produceerden ze perfecte cordon bleus. Zelfgemaakt, van schnitzel, ham en kaas van de boerderij, met mosterd en dubbelgepaneerd![]()
En de eerste asperges waren er ook nog
Heeft de tiener je huid gepoetst?quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:50 schreef Clubsoda het volgende:
RVS pannen van Fissler. Mogelijk bij elkaar gespaard bij de Makro 10 jaar geleden. Ik heb ze laatst pas in gebruik genomen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 21:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je hebt het vast wel ergens gezegd maar welke?
Dank! Een van mijn creuset koekenpannen doet het niet zo lekker meer ds ben langzaam op zoek naar wat andersquote:Op dinsdag 7 april 2026 22:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
RVS pannen van Fissler. Mogelijk bij elkaar gespaard bij de Makro 10 jaar geleden. Ik heb ze laatst pas in gebruik genomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Ja die ken ik.quote:Op dinsdag 7 april 2026 22:18 schreef AnneX het volgende:
@:borisz Over 4: TARAboemdijee heeft daaraan ooit een leuke vakantie rondreis besteed. Én een topic gepost. Wel erg “ooit”.
Sigme kan ook goed zoeken, naar het topic.
quote:Op dinsdag 7 april 2026 22:17 schreef Barreltje het volgende:
bwuhHeel bwuhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik ook. In 2003 (moest het even opzoeken) toen Irak werd aangevallen vanwege niet bestaande chemische wapens keek je mee met Peter Arnett van CNN met inslagen op de achtergrondquote:Op dinsdag 7 april 2026 23:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vraag me af in wat voor wereld we morgen wakker worden
Trump trok weer een keutel in... Godskolere, wat een circus is het witte huisquote:Op dinsdag 7 april 2026 23:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vraag me af in wat voor wereld we morgen wakker worden
Mwa, Trump had volgens mij gewoon een excuus nodig om "ongeschonden" zich er weer onderuit te kunnen lullen. Pfff, wat ben ik die megalomane idioot grondig zatquote:Op woensdag 8 april 2026 01:32 schreef AnneX het volgende:
Gelukkig bood de bemiddeling van Pakistan een uitweg.
Tussen Coev'n en Hoogeveen heb je wel Siberië, Marokko, De Krim en Moskou. Maar Syrië weet ik dan weer niet.quote:Op dinsdag 7 april 2026 22:20 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja die ken ik..
Heb bijvoorbeeld
Waar kom je De Krim en Syrie naast elkaar tegen?
Een es (daarmee bedoel ik niet de Fraxinus Excelsior)quote:En we hebben 4x Engeland in dit land. Wat is een 'Eng'?
Hier zet ik een joker die bedoelde ikquote:Op woensdag 8 april 2026 08:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tussen Coev'n en Hoogeveen heb je wel Siberië, Marokko, De Krim en Moskou. Maar Syrië weet ik dan weer niet.
Het leek me ook raar als dat nog ergens anders lag.quote:Op woensdag 8 april 2026 08:37 schreef borisz het volgende:
[..]
Hier zet ik een joker die bedoelde ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We hebben nog steeds geen ouderschapsplan, want hij weigerde met mij te overleggen tot hij wist hoe veel hij moest betalen. Op de dag dat LBIO (instantie dat o.a. kinderalimentatie berekent) met bedrag kwam, stuurde hij mij zijn voorstel op. Dat was een week voor tekenen voor overdracht huis.
Tja, dit speelt nu allemaal hierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Door dit soort dingen heb ik ook nog steeds gesprekken met psycholoog. Ik herken mezelf niet terug. Ik kan niet aardig zijn, ik ben verdrietig, rancuneus. Ik wil verder met mijn eigen leven en ik snap dat we samen een kind hebben en dat we nooit helemaal los van elkaar komen. Maar hoe kan je nou zo met je kind omgaan? Vooral omdat hij echt een geweldig kind is, goed op school, wil nog knuffelen en echt tijd met je doorbrengen en samen dingen doen. Over een paar jaar is hij een tiener en is nog maar de vraag hoeveel tijd hij heeft voor zijn ouders.
Mijn leven is helaas voorlopig niet saai!
O, en mijn linkerarm is goed geheeld. Helaas voel ik wel een beetje pijn waar schroef in bot zit en laat die plek nou ook nog irritant in de weg zitten bij het werken. Dus het opbouwen gaat niet zo vlot als ik wil en volgende maand is het al een jaar geleden dat ik ziek gemeld ben, dus krijg ik minder salaris en ga ik spoor twee in. Ik (en arts en fysio) hebben wel vertrouwen in dat ik mijn eigen werkzaamheden kan hervatten, maar ik weet niet zeker of dat ook 100% pijnloos kan. Nou, ja, dat is iets wat ik niet in de hand heb (gniffel, gniffel)...
Straks nog even wandelen in het bos met zus en haar honden, ze heeft mij een pannenkoek beloofd!
(O, en mijn oudste broer had met Pasen per ongeluk verklapt wat mijn zus me wil geven voor mijn verjaardag: "Ik hoor dat je naar Disneyland Parijs gaat?" Ik in de war en mijn zus kijkt verschrikt en verschoot van kleur....Broer: "O, eh...ik verwar je met iemand anders...")
@Blues Woehoe voor goed nieuws! En fijn dat je zo aan het genieten ben van je pensioen!
@Lucky_Strike Gefeliciteerd met baan nummer 2 en duim voor nummer 3! Klinkt wel echt als jouw ding! (En hou in gedachte dat het contact met je moeder voor jezelf is en bewaak goed je grenzen. Als het echt zo veel energie kost, dan is het het niet waard.)
@sigme Knuffel voor jou! Familie kan stom zijn....En alle puppy's een tehuis! Ik twijfelde nog, maar momenteel echt geen tijd om pup in huis te hebben. En qua energie past een chowchow beter bij ons, denk ik
@Kaatje1 Oei! Duimen dat je knie snel weer gedraagt en minder pijn gaat doen!
@flipsen Ik moet nog steeds wennen dat een uur of 6 rijden voor veel mensen buiten Nederland vaak niks is. En ik zie er al tegen op als het meer dan een uur rijden is! Leuke 1april grap trouwens...
Goed ik ga maar eens naar buiten!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ff in spoiler.
[ Bericht 6% gewijzigd door Syrena op 08-04-2026 12:39:21 ]"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
Eens met Kaatjequote:Op woensdag 8 april 2026 11:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach @:yinny wat een ellendige situatie zitten kind en jij.
En als klagen oplucht doen, daar zijn we (ook) voor.
Nope Nope Nope. Als je een normale relatie hebt en die eindigt op een normale manier, dan wil je niet zo'n ex zijn. Maar als je met moeite uit een zeer toxische relatie breekt, waarbij bij de breuk de ex dat gedrag nog wat tandjes bijzet, dan ben je echt in geen geval "zo'n vrouw". Ventileer vooral.quote:Op woensdag 8 april 2026 10:38 schreef Yinny het volgende:
Even minder online hier geweest, want ik zat totaal niet lekker in mijn vel en ik herkende mezelf niet. Ik wil niet zo'n vrouw zijn die alleen maar over haar ex kan klagen. Helaas gebeurden er allerlei dingen, waardoor ik wel zo was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 8 april 2026 17:15 schreef Blues het volgende:
Rondje 3x strandafgangen met broodjes vis en biertjes, groetjes de pensionado's![]()
(Wij zitten niet op de paarden)
Het Goede Leven…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou het in de oud-collega app zetten…😉
Dat kan niet meerquote:Op woensdag 8 april 2026 17:17 schreef AnneX het volgende:
Het Goede Leven…
Zou het in de oud-collega app zetten…😉
quote:Op vrijdag 3 april 2026 15:00 schreef Vanyel het volgende:
Nog even over de cetirizine.
Op de website van @:clubsoda mag je dus maar 300 van die dingen bestellenvoor 6,44 per 100.
Dat is stom![]()
Staat toevallig in het hooikoortstopic een Duitse apotheek gelinkt waar ik er 800 kon bestellen![]()
voor 3,84 per 100
![]()
![]()
Driewerf hoera![]()
![]()
Mijn buit is vandaag binnen gekomen. Uiterste gebruiksdatum 10-2027SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu is het wachten op een telefoontje over waarom ik er 800 nodig heb en dat wordt leuk want mijn gesproken Duits is zowel passief als actief miserabel.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Hij had ook geen keuze.quote:Op woensdag 8 april 2026 02:35 schreef flipsen het volgende:
[..]
Mwa, Trump had volgens mij gewoon een excuus nodig om "ongeschonden" zich er weer onderuit te kunnen lullen. Pfff, wat ben ik die megalomane idioot grondig zat
quote:Hij voegde daar nog een onheilspellende waarschuwing aan toe: “Ik zal niet verder gaan, want er zijn andere dingen die erger zijn dan die twee. Als ik het voor het zeggen had, wat zou ik dan willen doen? De olie nemen. Helaas willen de Amerikanen ons graag naar huis zien komen. Als het aan mij lag, hield ik de olie. Ik zou flink geld verdienen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Zo jammer dat jij al zo oud is en hij nooit uitgeleverd zal worden aan Den Haag maar wat zou ik m graag opgesloten zien.quote:Op woensdag 8 april 2026 20:34 schreef fietsie het volgende:
Toch weer mooi, zo'n eerlijke president.
[..]
Eerst nog 8 jaar Vancequote:Op woensdag 8 april 2026 21:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Trump bespreekt met Rutte de optie van een vertrek van de VS uit de Navo
https://www.gelderlander.(...)it-de-navo~a1aada58/
De volgende Amerikaanse presidenten hebben een flinke kluif om alles wat Trump kapot maakt te herstellen (hoopt op een verstandige volgende)
quote:Op woensdag 8 april 2026 20:30 schreef fietsie het volgende:
Vnmiddag naar een congres geweest; helaas bijzonder veel lucht en weinig nut. Weet iig wat ik nu kan adviseren intern.
quote:Op woensdag 8 april 2026 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Billetjespost
Hoort die rare witte vlek er op?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op woensdag 8 april 2026 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Billetjespost
Oh je verzamelt bankbiljettenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je ook belgische franken?Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
Ik sliep uitquote:Op donderdag 9 april 2026 08:54 schreef AnneX het volgende:
Goh…dus jullie zijn al hard aan het werk en geen tijd voor:
GOEDEMORGEN en weer een stralende lente dag.
Straks komt een nieuwe wollen winterjas.![]()
De ouwe werd erg armoeiig met versleten mouwranden en gaten in de voering en de zakken na 3 seizoenen. Niet te repareren.
En vlinder…een update van de ‘klomp enkel”?
En teksten leren. Dat zit er nog niet helemaal in.🎶
Tele6 ging even niet zo lekkerquote:Op zondag 5 april 2026 19:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een drukte Sigme! En die oom is echt wel een held zeg.
Waar hangt @:Tele6 eigenlijk uit?
Wat ga je koken?quote:Op donderdag 9 april 2026 09:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Vroegertje vandaag. Boodschappen konden om 8 uur komen, werd 8.45. Die zijn uitgepakt en opgeruimd. Bezorger was helemaal weg van Elin, er moest even geknuffeld worden
Morgen komen eters en ik ga straks vast voorbereiden ook om de smaken te laten intrekken.
Nou..een wollen jas, die veel gedragen is mag slijten aan de randen. Toch!?quote:Op donderdag 9 april 2026 09:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik sliep uit![]()
Drie seizoenen met een wollen jas en dan onreparabel versleten, vind ik wel weinig, jij niet? Wol van tegenwoordig is ook niet meer wat het was…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Tele6 Een stapje terugnemen is heel verstandig. 👍🏼
Té veel is té….
Kan je hier écht niet onderuit om bij te tanken?quote:Op donderdag 9 april 2026 10:08 schreef Tele6 het volgende:
Tele6 ging even niet zo lekker
Ik had begin vorige week een 2daagse conferentie voor werk, daarna BAM door met lesgeven en deadlines op werk, en ik denk dat ik iets onder de leden had. We zouden tijdens het paasweekend voorbereidingen treffen voor vrijwilligerswerk begin juni. Een van de deelnemers heeft tarwe-allergie en glutenintolerantie dus we zijn allerlei dingen aan het uitzoeken om het eten veilig te maken (maar binnen het budget.... aargh. aardappels & rijst dus maar voor iedereen)
B zn brein gaat 100 km/u en ik hou het niet bij. Voel me zo'n autist - ik moest boodschappen doen maar de supermarkt lukte gewoon niet meer, ik ben naar buiten gelopen zonder m'n boodschappen.
Het was zo'n lekker weer maar ik ben niet meer naar buiten geweest het hele weekend omdat alles te veel was
Nu terug op werk en er moet ZO VEEL gebeuren en ik loop nog steeds achter de feiten aan.
En komend weekend gaan we een weekend weg met de schoonfamilie dus dan moet ik ook weer een paar dagen de schijn ophouden dat ik een functionerende persoon ben
Fijnquote:Op donderdag 9 april 2026 11:00 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6, is het moment dat boodschappen doen niet meer lukt omdat je hoofd niet meewerkt, niet een goed moment om je even ziek te melden? Al is het alleen vandaag en morgen, om heel even bij te komen? Lijkt me niet onverstandig.
Ik was even niet op FOK! want ik kreeg goed enkelnieuwszoals het er dinsdag uit zag was de conclusie dat dat nare ligament wat schade kon hebben, alleen een optater gehad heeft maar geen scheurtje. Dus alleen wat enkelbandjes aan buitenkant en aan binnenkant van enkel ingescheurd, maar niks ernstigers
. Ik mag krukken gaan afbouwen en lopen opbouwen, dus ik ben dinsdag op ene uni geweest en gister en vandaag op nieuwe. En dinsdag was ik ook nog op kraambezoek bij buren in de avond. Dus lange dagen en intensief, maar ik mag lopen en de hersteltijd is 8-12 weken ipv dat x2 dus ik ben al sinds dinsdag blij
![]()
Nog niet verder dan deze pagina teruggelezen, dat ga ik in de trein naar huis even doen vanmiddag
@Tele6quote:Op donderdag 9 april 2026 11:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Kan je hier écht niet onderuit om bij te tanken?
Waarom eigenlijk? Je zou ook kunnen streven naar laten zien dat je een (normaal) kwetsbaar persoon bent.quote:Op donderdag 9 april 2026 10:08 schreef Tele6 het volgende:
een paar dagen de schijn ophouden dat ik een functionerende persoon ben
Ben ook blij er mee! Had al zoiets eerder dit jaar gehaakt, maar dat is een te lange, zware deken gewordenquote:
quote:Op donderdag 9 april 2026 10:38 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou..een wollen jas, die veel gedragen is mag slijten aan de randen. Toch!?
Alhoewel moeders zei:” als je hard loopt, zie je er niks van…” 😉
Uitzicht de komende week. Links daarvan nog veel meer.Mooi he die bloesems? Ik kom op weg naar werk ook langs een boomgaard. Erg fijn alle witte en roze bloemenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:Tele6 Een stapje terugnemen is heel verstandig. 👍🏼
Té veel is té….
Qua stapje terug nemen vind ik het vooral lastig om niet gelijk op te gaan met B. Eigenlijk is het natuurlijk prima dat hij soms wat meer doet in huis en op andere momenten ik wat meer, of dat we klussen verdelen (ik de was, hij de boodschappen, bijvoorbeeld) maar hij vindt het zo leuk om dingen samen te doen... en ik vind samen boodschappen doen DE HEL![]()
![]()
Nette service, exemplaren - je krijgt van beide eentje extra?quote:Op donderdag 9 april 2026 11:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw, ik krijg net bericht van het planten bedrijf , met advies hoe de planten te behandelen, maar ook kosteloze nieuwe exemplaren
Ik was dinsdag "ziek" thuis en dat heeft wel geholpen idd. Maar over echt rondhangen voel ik me ook stom omdat het alle dingen die ik af wilde krijgen alleen maar verder naar achter schuift.quote:Op donderdag 9 april 2026 10:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Och wat moeilijk @:tele6 Is er geen mogelijkheid om even een stapje terug te zetten? Evt een dag vrij nemen, wanneer B lekker op z’n werk is en de hele dag niets doen?
Ik ga Ajam ketjap maken, uit de instant pot, erbij uiteraard rijst en sajoer boontjes. Na mango ijs.
Hoera voor enkelquote:Op donderdag 9 april 2026 11:00 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6, is het moment dat boodschappen doen niet meer lukt omdat je hoofd niet meewerkt, niet een goed moment om je even ziek te melden? Al is het alleen vandaag en morgen, om heel even bij te komen? Lijkt me niet onverstandig.
Ik was even niet op FOK! want ik kreeg goed enkelnieuwszoals het er dinsdag uit zag was de conclusie dat dat nare ligament wat schade kon hebben, alleen een optater gehad heeft maar geen scheurtje. Dus alleen wat enkelbandjes aan buitenkant en aan binnenkant van enkel ingescheurd, maar niks ernstigers
. Ik mag krukken gaan afbouwen en lopen opbouwen, dus ik ben dinsdag op ene uni geweest en gister en vandaag op nieuwe. En dinsdag was ik ook nog op kraambezoek bij buren in de avond. Dus lange dagen en intensief, maar ik mag lopen en de hersteltijd is 8-12 weken ipv dat x2 dus ik ben al sinds dinsdag blij
![]()
Nog niet verder dan deze pagina teruggelezen, dat ga ik in de trein naar huis even doen vanmiddag
Nah dan voel ik me ook stom denk ik. We proberen er wel wat van te maken. De schoonfamilie is heel lief. En we zitten dit keer over 2 huisjes, zodat we geen huisje hoeven te delen met de eenjarige. Zal vast schelen in de hoeveelheid gegilquote:Op donderdag 9 april 2026 11:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Kan je hier écht niet onderuit om bij te tanken?
quote:Op donderdag 9 april 2026 12:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Je zou ook kunnen streven naar laten zien dat je een (normaal) kwetsbaar persoon bent.
Hoe dan ook: bescherm jezelf. Jouw persoontje is belangrijker dan werk, dan de boel op schema hebben, dan de schoonfamilie, dan de boodschappen.
Blijkbaar. Ik had eerst een foto gestuurd van de moerbei waar het blad vanaf de helft verdroogd was. Van de Tayberry dacht ik dat de verfrommelde blaadjes nieuw waren en nog niet open, maar die waren ook droog en verkruimeld.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nette service, exemplaren - je krijgt van beide eentje extra?
IKKE OOK !!! HEL OP TWEE FIETSEN.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mooi he die bloesems? Ik kom op weg naar werk ook langs een boomgaard. Erg fijn alle witte en roze bloemen
Qua stapje terug nemen vind ik het vooral lastig om niet gelijk op te gaan met B. Eigenlijk is het natuurlijk prima dat hij soms wat meer doet in huis en op andere momenten ik wat meer, of dat we klussen verdelen (ik de was, hij de boodschappen, bijvoorbeeld) maar hij vindt het zo leuk om dingen samen te doen... en ik vind samen boodschappen doen DE HEL![]()
quote:Op donderdag 9 april 2026 13:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gaat prima hier, samen boodschappen doenHet gebeurt niet vaak, meestal doe ik ze. Meestal is het voor J zonde van zijn tijd. Maar afgelopen vrijdag hebben we een ritje langs 8 stops gedaan en dat was hartstikke gezellig. Wel te veel en gelukkig een uitzondering. Maar we ontkwamen er even niet aan.
Echte liefdequote:Op donderdag 9 april 2026 19:15 schreef Tuindier het volgende:
Buitenlandse supermarkten zijn mijn lievelings. En mijn man heeft dan het geduld om gewoon met de kar achter mij aan te rijden tot ik het zat ben.
Absoluutquote:
Oh, wel benieuwd. Bij meerdere uni's is de basket vervangen door living. Nou heb ik bij basket nooit geluncht volgens mij, maar wel een keer bij living en dat vond ik juist best wel lekker. Wat had je er gegeten/gedronken en wat was er mis mee?quote:Op donderdag 9 april 2026 21:35 schreef borisz het volgende:
Thuis.
Na een lange, goeie maar volle studiedag. Voor het eerst de ´nieuwe´ horeca op de VU uitgeprobeerd. Living is geen verbetering tov The Basket.
/ Einde bericht.
Weekend. Aan de wandel in de noordkant van de Veluwe.
quote:Op vrijdag 10 april 2026 00:19 schreef Blues het volgende:
Oh ja ik had nog een kleurig tafereel voor jullie.![]()
Afgelopen week viel ik bijna door een gat bij een picknicktafel, door een vreemde draai, move etcknalde ik tegen de poot vd tafel met mijn poot.
Scheenbeen.
Mooi toch [ link | afbeelding ]KnuffelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
Hamburger was matig. Wel eetbaar, maar een brok kaas erop waarvan je denkt euhhhquote:Op donderdag 9 april 2026 22:42 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Oh, wel benieuwd. Bij meerdere uni's is de basket vervangen door living. Nou heb ik bij basket nooit geluncht volgens mij, maar wel een keer bij living en dat vond ik juist best wel lekker. Wat had je er gegeten/gedronken en wat was er mis mee?
Even bewegen helpt mij vaak super goed bij meh en energieloos voelen. Het voelt alleen super tegenstrijdig om dan juist wel even wat te bewegen.quote:Op vrijdag 10 april 2026 11:42 schreef Blues het volgende:
Ik ga dit overleven!
Alleen met afdrogen en sok erover is het AUWwww.
Wat naar van de pijn @:Kaatje1 helpen pijnstillers?
Leuk van je nieuwe vriendin @:Tele6 en goed van de rust, beterschap voor B.
Succes @:Sarabi
Gaat het goed met de PuPjes @:sigme ?
Zelf had ik gisteren een rare lethargische dagraar in buik en was niet vooruit te branden. Nou hoeft dat ook niet, ik hoef niet elke dag wat te 'doen' en dat moet ik mezelf nog wel ff heel goed inpeperen, beetje opvoeding ook denk ik, maar sta nog wel vaak in de pro-actieve modus.
Moet
Ik
Dit
Nu
Doen
NEE! Gelukkig voelde ik me gistermiddag na een dut en tóch ff NiB stukken beter en nu is het helemaal weg.
En niet elke dag iets verzinnen om te 'doen'!
Zo. Nu staat het hier.
FOK! wet [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Ik ken dit gevoel helemaal niet van mezelf, als ik mentaal ff meh zit sleep ik mezelf altijd naar buiten om te lopen of te fietsen, dat werkt idd prima.quote:Op vrijdag 10 april 2026 11:45 schreef gcjoel het volgende:
Even bewegen helpt mij vaak super goed bij meh en energieloos voelen. Het voelt alleen super tegenstrijdig om dan juist wel even wat te bewegen.
Absoluut. Heel moeilijk om me er toe aan te zetten maar het helpt wel. Ik was vanochtend boos op de wereld en moe. Dus ik ben maar even yoga gaan doen. Nu is de moe weg en de boos minder en zit ik mezelf in elk geval niet in de weg tijdens mijn werk.quote:Op vrijdag 10 april 2026 11:45 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Even bewegen helpt mij vaak super goed bij meh en energieloos voelen. Het voelt alleen super tegenstrijdig om dan juist wel even wat te bewegen.
Hoe gaat het nu met de mooitjes?quote:Op vrijdag 10 april 2026 09:19 schreef sigme het volgende:
Wat een regenbooggezelschap hier
Als het even kan sluit ik me er niet bij aan, het ziet er niet aangenaam uit. Ik vermaak me wel met zeven pups in hoofdzakelijk zwartwit.
Ik heb t geprobeerd, buiten lezen. In de zon met trui aan prima, maar als ie weg is, niet lekker. Zit weer lekker binnen dusquote:Op vrijdag 10 april 2026 12:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Goed zo @:blues je moet niets wanneer je niet wil, go with the flow.
Pijnstillers helpen wel maar niet genoeg, had gisteren teveel gedaan dus ik had het ook verwacht (de comaslaap was een fijn cadeautje). In dat kader bedenk ik me net dat het best dom is om nu het bed te verschonen en vanavond eters entertainen, maar te laat.
En mopper, het is weer geen lekker weer. Het is droog maar fris
Hier staat een beetje wind net op t balkon, niet fijn. Wel de deur open maar buiten zitten is niet fijnquote:Op vrijdag 10 april 2026 14:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb t geprobeerd, buiten lezen. In de zon met trui aan prima, maar als ie weg is, niet lekker. Zit weer lekker binnen dus
Dit dit dit.quote:Op donderdag 9 april 2026 12:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Je zou ook kunnen streven naar laten zien dat je een (normaal) kwetsbaar persoon bent.
Hoe dan ook: bescherm jezelf. Jouw persoontje is belangrijker dan werk, dan de boel op schema hebben, dan de schoonfamilie, dan de boodschappen.
Mijn hemel, en dat duurt natuurlijk weken zodat je schoonmoeder wekenlang zonder zitquote:Op vrijdag 10 april 2026 15:24 schreef fietsie het volgende:
Had ik al verteld van de traplift ? Die na reparatie het nu goed doet ?
Die moet nu terug naar de fabriek "want de monteur was niet bevoegd voor dit type reparatie".
Dus ze gaan hem weghalen, precies opnieuw doen wat al gedaan is, en hem dan weer plaatsen.
Natuurlijk neemt de gemeente geen aktie tegen de leverancier, "ja, bij zo'n complex product hebben we wel vaker wat aanloop problemen".
De wel behulpzame monteur haalt hem op en brengt hem weer, hij verwacht de dag er na. Hij was nog steeds boos op zijn collega.quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mijn hemel, en dat duurt natuurlijk weken zodat je schoonmoeder wekenlang zonder zit
😳quote:Op vrijdag 10 april 2026 15:24 schreef fietsie het volgende:
Had ik al verteld van de traplift ? Die na reparatie het nu goed doet ?
Die moet nu terug naar de fabriek "want de monteur was niet bevoegd voor dit type reparatie".
Dus ze gaan hem weghalen, precies opnieuw doen wat al gedaan is, en hem dan weer plaatsen.
Natuurlijk neemt de gemeente geen aktie tegen de leverancier, "ja, bij zo'n complex product hebben we wel vaker wat aanloop problemen".
Dit is dus waarom de lieve Heer je schoonmoeder zo'n trapliftdrama aandoetquote:Op vrijdag 10 april 2026 15:29 schreef fietsie het volgende:
[liefdagboek]
Ik maakte weer eens bleekselderijschotel, dit keer met knolraap blokjes ipv aardappel.
[/liefdagboek]
Jij bent ook wel selectief religieusquote:Op vrijdag 10 april 2026 16:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit is dus waarom de lieve Heer je schoonmoeder zo'n trapliftdrama aandoet
Selectief?quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jij bent ook wel selectief religieus
Maar Sleevenhiër geeft dan ook kracht naar kruis, is dat niet práchtig???quote:Op vrijdag 10 april 2026 17:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Selectief?
Ik ben helemaal niet religieus. Zou jij religieus zijn bij een lieve Heer die zo arbitrair zijn voorkeuren laat meespelen in het lijden dat ie de mensch aandoet?
Ja helaas ook kruis naar kracht.quote:Op vrijdag 10 april 2026 19:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar Sleevenhiër geeft dan ook kracht naar kruis, is dat niet práchtig???
quote:
Beelddenker boksquote:Op vrijdag 10 april 2026 19:38 schreef fietsie het volgende:
Ik heb nu mental images van zware dingen gedragen aan iemands ehm... 'bits' ...
😂quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
We voelen ons jongWe zitten in het theater voor Drs P, the Party door Erik van Muiswinkel. 95% van de bezoekers is de 70 ruim gepasseerd.
Gisteren waren we bij Plien en Bianca. Leuke week zo.
Die heeft gratis Efteling attractie in huis, die moet niet piepenquote:Op vrijdag 10 april 2026 20:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Leven wij zo met je mee en met je schoonmoeder, gooi je dat in de sc @:fietsie Nu alleen nog medelijden met je schoonmoeder.
Ik wilde er eigenlijk niet zo veel diepgravends van maken maar wel gniffelen dat God opeens om de hoek komt kijken als je bleekselderij wil bashenquote:Op vrijdag 10 april 2026 17:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Selectief?
Ik ben helemaal niet religieus. Zou jij religieus zijn bij een lieve Heer die zo arbitrair zijn voorkeuren laat meespelen in het lijden dat ie de mensch aandoet?
Wij kijken later terug.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Leven wij zo met je mee en met je schoonmoeder, gooi je dat in de sc @:fietsie Nu alleen nog medelijden met je schoonmoeder.
Jullie zijn ook jong @:lucky_strike Veel plezier vanavond.
Bezoek is weg, ze hebben gesmuld. Er is over (gelukkig) maar minder als verwacht![]()
Hele gezellige middag en avond gehad. Nu verder de keuken opruimen en de finale Slimste Mens kijken.
Leuk! Wij hebben ook kaartjes voor Erik van M binnenkort.quote:Op vrijdag 10 april 2026 20:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
We voelen ons jongWe zitten in het theater voor Drs P, the Party door Erik van Muiswinkel. 95% van de bezoekers is de 70 ruim gepasseerd.
Gisteren waren we bij Plien en Bianca. Leuke week zo.
Ik hoop dat je net zo gaat genieten als wijquote:Op vrijdag 10 april 2026 21:52 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Leuk! Wij hebben ook kaartjes voor Erik van M binnenkort.
Zoiets dacht ik al, dus ik sprak in raadselenquote:Op vrijdag 10 april 2026 23:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik hoop dat je net zo gaat genieten als wij![]()
Wij moeten er wel morgen de Slimste finale door kijken maar dat was het meer dan waard.
Ik was nog steeds aan het gniffelen hoorquote:Op vrijdag 10 april 2026 21:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik wilde er eigenlijk niet zo veel diepgravends van maken maar wel gniffelen dat God opeens om de hoek komt kijken als je bleekselderij wil bashen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet niet wat ik er van moet vinden, ik vind het maar weer eens een onaardige formulering. Maar soit. Ik heb er op geantwoord dat ik dan kom.
Zo'n soort restaurant hadden we hier vroeger ook in de buurt, maar dat sloot twintig jaar geleden. Koester wat er nog is!quote:Op zaterdag 11 april 2026 09:49 schreef derLudolf het volgende:
Volkskrant vindt dit restaurant bijzonder
https://archive.is/CVMNW
Wist niet dat dat bijzonder wordt gevonden - ja het zit daar naast het klooster, ziet er leuk uit en zit daar al jaren. Verder kijk je er zelf dan niet zo naar om
Is dat het WKE museum?quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Jaaa officieel bejaard nu
Was ik natuurlijk al want riviercruise en zo.
Museumkaart voor verjaardag gekregenMisschien vanmiddag even naar het Geert Grote huis (als de post op tijd komt).
Verjaardag is eind mei pas hoor
Neequote:Op zaterdag 11 april 2026 10:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is dat het WKE museum?
[ afbeelding ]
Dus wel/niet feliciteren?quote:Op zaterdag 11 april 2026 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Jaaa officieel bejaard nu
Was ik natuurlijk al want riviercruise en zo.
Museumkaart voor verjaardag gekregenMisschien vanmiddag even naar het Geert Grote huis (als de post op tijd komt).
Verjaardag is eind mei pas hoor
Hij is eind mei jarigquote:Op zaterdag 11 april 2026 11:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dus wel/niet feliciteren?
Bedoel je dat je eind mei het viert dat je vandaag officieel ‘bejaard’ bent?
Trouwens wat noem jij bejaard dan? 40-50-60-70
Enniwee: Van Harte 🎉
Dat weet jij. Blijkbaar 😇quote:
Momenten waarop ik officieel bejaard werd:quote:Op zaterdag 11 april 2026 11:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dus wel/niet feliciteren?
Bedoel je dat je eind mei het viert dat je vandaag officieel ‘bejaard’ bent?
Trouwens wat noem jij bejaard dan? 40-50-60-70
Enniwee: Van Harte 🎉
quote:Baby boomers, often shortened to boomers, are the demographic cohort preceded by the Silent Generation and followed by Generation X. The generation is often defined as people born from 1946 to 1964.
quote:
quote:Op zaterdag 11 april 2026 11:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Momenten waarop ik officieel bejaard werd:
31-5-2013: 40 geworden
31-5-2023: 50 geworden
Ach tjaquote:
Ja, dat weet ik inderdaad 😊quote:Op zaterdag 11 april 2026 11:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat weet jij. Blijkbaar 😇
Fles post: “vandaag officieel..” óf hij benoemt het vanwege de museumkaart
in de post. Tja, dan ben je mét een kaart een boomer. Blijkbaar.
Da's niet mijn idee van die termen.quote:
Ja dat dacht ik ookquote:Op zaterdag 11 april 2026 11:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Da's niet mijn idee van die termen.
Babyboomers zijn van '45 t/m '47 zo zowat.
Boomers omvat iedereen die is opgegroeid zonder internet.
Kloptquote:
Jij bent volgens de officiële definitie ook een Babyboomer, sorry. Generatie X begint pas in 1965quote:Op zaterdag 11 april 2026 11:45 schreef Blues het volgende:
Ik ben een X-er. 1959Vlgs mij is g een babyboomer.
Oh nou ook primaquote:Op zaterdag 11 april 2026 11:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Jij bent volgens de officiële definitie ook een Babyboomer, sorry. Generatie X begint pas in 1965
Ik ben 41 en heb ook een museumkaartquote:Op zaterdag 11 april 2026 11:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Momenten waarop ik officieel bejaard werd:
31-5-2013: 40 geworden
31-5-2023: 50 geworden
14-3-2026: Riviercruise geboekt
8-4-2026: Museumkaart ontvangen
Wat nog meer? AOW?
Nee boomers zijn mijn ouders. Zo'n beetje alles wat tussen 1 april 1945 en eind december 1947 verwekt is denk ik. Weet ook niet precies waar die grenzen liggen. Gewoon 45-50 vind ik ook prima![]()
Oe er is hier iemand jaloersch bij het oplezen dat je naar Hokkai gaatquote:Op zaterdag 11 april 2026 12:55 schreef borisz het volgende:
Ik heb al jaren een Museumkaart. En haal hem er ook ieder jaar er dik uit.
Verder geboekt voor etentje ma als ze jarig is. We gaan naar Hokkai. Nu al zin in.
![]()
Voor de zekerheid wel nu al geboekt. De leuke tijdstippen zijn snel weg.
Wij zouden jn januari gaan, belden ze paar dagen van te voren dat de chef z'n vinger had afgesneden.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:55 schreef borisz het volgende:
Ik heb al jaren een Museumkaart. En haal hem er ook ieder jaar er dik uit.
Verder geboekt voor etentje ma als ze jarig is. We gaan naar Hokkai. Nu al zin in.
![]()
Voor de zekerheid wel nu al geboekt. De leuke tijdstippen zijn snel weg.
quote:Op zaterdag 11 april 2026 13:09 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wij zouden jn januari gaan, belden ze paar dagen van te voren dat de chef z'n vinger had afgesneden.
We moeten nog steeds herplannen
Ik zou een jonge Xer zijn maar voel me ook wel verbonden met de millennial.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:40 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hebben allemaal een museumkaart![]()
Verder ben ik een oude millennial maar voel ik ook overeenkomsten met gen X. We zijn een gek stukje generatie wat nog precies weet hoe het leven was zonder internet en computers en tegelijkertijd al echt digitaal opgegroeid is.
Oh ja, dat heb ik ook gedaan. Was maar een nacht, maar soit. Wel heel mooi.quote:Op zaterdag 11 april 2026 13:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Geen museumjaarkaart, jaar of 10 geleden eerste riviercruise geboekt. In Egypte, wellicht helpt dat
Nijl een paar keer overgestoken op een pontje telt zeker niet mee?quote:Op zaterdag 11 april 2026 13:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Geen museumjaarkaart, jaar of 10 geleden eerste riviercruise geboekt. In Egypte, wellicht helpt dat
Geen idee, ik ben niet de expert qua bejaard-zijnquote:Op zaterdag 11 april 2026 14:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nijl een paar keer overgestoken op een pontje telt zeker niet mee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Tele6 hoe is het weekendje weg?
Ik was gister 7.30 weer de deur uit, 9-10.30 een scriptie feedback gegeven en daarna 6 meetings en een intervisiebijeenkomst. De buurvrouw had gevraagd of ik thuis was in de avond en of ik misschien wilde helpen met in bed leggen v een vd kinderen zodat andere buurvrouw even weg kon want zij was zelf heel moe en andere buurvrouw zat er ook doorheen, dus toen ik thuis kwam gekookt (!), gegeten en daarna daarheen.
Daar bleek dat buurvrouw niet alleen moe was, maar ziek 'dus ik blijf bij je uit de buurt', dus dat vond ik niet zo fijn, want ehm je kan wel uit mn buurt blijven maar ik ben minstens een uur in je huis en breng je baby naar bed enz dus die heb ik dan vast enzo. Na beetje doorvragen bleek het rommelende buik enzo te zijn, mss een buikgriep 'want baby had het natuurlijk ook'. Dat wist ik ook niet, al had ie het geloof ik nu niet meer (en ik heb iig geen luier hoeven verschonen). Maar dat is iig niet iets wat 'in de lucht' zit. Dus ik heb wat vaker mn handen gewassen daar en nog keer toen ik thuis kwam. Buurvrouw zei ook wel dat het inmiddels al een paar uur wel beter ging met buik en ook wel wat gegeten had in avond maar vooral nog moe.
En nu hoor ik net dat ze nu allebei ziek in bed liggen, die ene buik nog wel oke maar wel heel slap en de ander sinds gisteravond laat misselijk en koorts.
En nou baal ik toch wel en hoop ik vooral erg dat ik de dans ontspring. Want ik heb het vrij druk op werk volgende week, dinsdag fysio, woensdag tm vrijdag naar uni's, wil woensdag eigenlijk ook bij ouders langs..
Ligt dit nou aan mij, of zouden jullie ook balen als het verhaal is dat iemand heel moe is maar als je er dan komt blijkt dat niet alleen moe maar ziek, en je nu dan ook hoort dat de ander nu dus ook echt ziek is met koorts? Als ik dit van tevoren had geweten dan had ik denk ik nee gezegd, want het was geen spoed/noodsituatie oid en ik kan heus niet alle virussen enzo ontwijken en dat hoeft ook niet, maar om er nou actief in te gaan zitten (zonder dat ik zelf daar een keuze over kan maken) vind ik wel weer wat anders. Toen ik er achter kwam was het al te laat om nog terug te krabbelen, want andere buurvrouw al weg. En ik weet ook dat zij met andere buren met kleine kinderen hebben afgesproken dat ze elkaar ook uit de brand helpen als ze ziek zijn (verkoudheid oid), behalve bij buikgriep, dus daardoor voelt het dan extra vervelend ofzo dat ze dan dit niet even benoemen oid vooraf, omdat ze daar blijkbaar zelf wel ook anders naar kijken dan gewoon verkoudheid.
[ Bericht 10% gewijzigd door vlindertje89 op 11-04-2026 15:14:08 ]
Een beetje wel maar ik ben wel vrij tolerant jegens moeie/zieke mensen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:03 schreef vlindertje89 het volgende:
zouden jullie ook balen als het verhaal is dat iemand heel moe is maar als je er dan komt blijkt dat niet alleen moe maar ziek, en je nu dan ook hoort dat de ander nu dus ook echt ziek is met koorts?
Met een pontje de Maas over?quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nijl een paar keer overgestoken op een pontje telt zeker niet mee?
De Nijlquote:Op zaterdag 11 april 2026 15:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Met een pontje de Maas over?
Of een bootje op de Mekong naar een eiland?
Tellen die?
Jij.quote:
Nu ik erover nadenk vind ik dat een rivierverplaatsing in de breedte van de rivier (pontje) niet meeteltquote:Op zaterdag 11 april 2026 15:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Met een pontje de Maas over?
Of een bootje op de Mekong naar een eiland?
Tellen die?
quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nu ik erover nadenk vind ik dat een rivierverplaatsing in de breedte van de rivier (pontje) niet meetelt
quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Een beetje wel maar ik ben wel vrij tolerant jegens moeie/zieke mensen.
Maar ik heb ook heel makkelijk praten omdat ik zelf heel eenvoudig kan schuiven met werk, danwel een dagje overslaan, en er thuis ook niet alleen voor sta. Dus ik snap zeker wel dat het voor jou allemaal zwaarder telt (helemaal los van je geschiedenis).
Thanks beide voor jullie reacties.quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:vlindertje89 ik denk dat ik er zelf niet zo zwaar aan zou tillen.
Wel extra handen wassen en zo dus ik zou het wrl prettigvvinden als iemand het ne zegt dat het wat besmettelijks kan zijn.
Maar wegblijven zou ik niet. Nu ben ik wel gezegend met een effectief immuunsysteem (nu hatsjoe) en heb het eea aan ervaring in kennis en fysiek contact met zieken waarbij dat systeem meestal prima zijn werk doet.
Is eigenlijk zo! Daarom vroeg ik het. Wat is minimum vereiste tijd?quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nu ik erover nadenk vind ik dat een rivierverplaatsing in de breedte van de rivier (pontje) niet meetelt
Ik snap wat je zegt en waarom en dat waardeer ikquote:Op zaterdag 11 april 2026 15:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
De uni (en de wereld) vergaat niet als jij een paar dagen uitgeschakeld zou zijn.
Weten we allemaal, vergeten we soms en dit roepen naar een ander wil niet zeggen dat ik dat ook zo simpel vind.
Maar ik roep het toch maar even. Als daar je grootste bezwaar tegen ziek-zijn in zit.
In dat geval denk ik dat je vooral niet moet blijven vragen of anderen het ook vervelend vinden, maar gewoon aan de buuvs vertellen hoe vervelend jij het vond.quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik vind het dus vooral heel vervelend dat ik nu niet zelf heb kunnen kiezen of ik in dit specifieke geval het risico op aangestoken worden, vond opwegen tegen het fijne van hen kunnen helpen. Want vanwege bovenstaande zou ik deze keer als het vooraf gezegd was, dus niét zijn komen helpen. Maar die keuze heb ik nu dus niet kunnen maken omdat het me niet verteld is. En dat vind ik dus best heel vervelend.
Ja, fair. Dat ga ik inderdaad ook nog wel even doen als ze weer beter zijn.quote:Op zaterdag 11 april 2026 16:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In dat geval denk ik dat je vooral niet moet blijven vragen of anderen het ook vervelend vinden, maar gewoon aan de buuvs vertellen hoe vervelend jij het vond.
Enige effectieve actie in dit geval.
24 uurquote:Op zaterdag 11 april 2026 15:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is eigenlijk zo! Daarom vroeg ik het. Wat is minimum vereiste tijd?
Thanks voor jouw perspectief, grappig en interessant om te lezen hoe jij er naar kijkt, omdat het heel anders is dan hoe ik het zie. Voor mij zit namelijk wel een duidelijk verschil tussen die situaties en deze, namelijk dat ik in die andere situaties moet zijn (trein naar werk, onderwijs geven etc), en dit een situatie was waarin ik helemaal niet had hoeven zijn, maar een keuze had. Ik help ze echt wekelijks tot meerdere keren per week, dus ik had prima nee kunnen zeggen. En omdat ik dus ook niét wist dat ze zich niet goed voelde op gewoon moe na, totdat ik daar zelf actief naar vroeg. Maar bedankt voor je inzicht in hoe jij deze situatie zou zien, want dat helpt ook in een beetje relativeren/kader krijgen van hoe anderen hierover denken. Want ik weet ook dat ik meestal in dit soort dingen niet per se rond het gemiddelde zitquote:Op zaterdag 11 april 2026 16:11 schreef mjan het volgende:
Het zou mij echt totaal niet interesseren of iemand het al dan niet van tevoren had gezegd. Ik zit zo vaak in de trein, wandel zo vaak in het ziekenhuis rond, zie zoveel studenten - ik denk dat ik daar allemaal veel meer risico loop om ziek te worden dan bij iemand waarvan ik weet dat die persoon zich niet goed voelt en waarbij ik een keer extra m'n handen kan wassen.
Maar als ik het wél erg zou vinden, dan zou ik dat vooral even laten weten aan de personen in kwestie zodat het in het vervolg hopelijk anders gaat.
Rechter dij-bovenbeenvat (ik weet niet hoe je die noemt) is in 2022 gedotterd en een stent erin gezet.quote:Op zaterdag 11 april 2026 17:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben helemaal vergeten wat voor operatie G moet ondergaan @:blues (mag in dm)
Ik heb maanden geleden voor we naar oude vriend gingen gemeld dat ik nogal verkouden was en dat ik afstand ging houden en droeg een mondkap.quote:Op zaterdag 11 april 2026 16:38 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Thanks voor jouw perspectief, grappig en interessant om te lezen hoe jij er naar kijkt, omdat het heel anders is dan hoe ik het zie. Voor mij zit namelijk wel een duidelijk verschil tussen die situaties en deze, namelijk dat ik in die andere situaties moet zijn (trein naar werk, onderwijs geven etc), en dit een situatie was waarin ik helemaal niet had hoeven zijn, maar een keuze had. Ik help ze echt wekelijks tot meerdere keren per week, dus ik had prima nee kunnen zeggen. En omdat ik dus ook niét wist dat ze zich niet goed voelde op gewoon moe na, totdat ik daar zelf actief naar vroeg. Maar bedankt voor je inzicht in hoe jij deze situatie zou zien, want dat helpt ook in een beetje relativeren/kader krijgen van hoe anderen hierover denken. Want ik weet ook dat ik meestal in dit soort dingen niet per se rond het gemiddelde zit.
En eens dus met je tweede deel. Valt me denk ik ook tegen dat ze me zó goed kennen, maar niet zelf even bedacht hebben dat ik dit misschien wel zou willen weten. Zeker gezien ze zelf bij een buikgriep bij andere buren dus ook actief vermijden om daar te helpen omdat ze dat niet willen krijgen. Maar als ik daar realistisch over nadenk, denk ik dat ze echt té moe waren om daar over nagedacht te hebben (wat ik snap gezien hun nachten etc). Dus nouja.
Maar ik ga het idd zeker even met ze bespreken als ze weer opgeknapt zijn. Gewoon voor volgende keren inderdaad, niet om nou met een wijzend vingertje te gaan zitten.
Ja juist wel gelukkig, een wereld van verschil. Maar al gauw voelde hij ook de andere kant.quote:Op zaterdag 11 april 2026 17:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Ah, die van toen wist ik nog maar had het idee dat het toen in beide benen was gedaan. Ik was bang dat het niet goed gegaan was
Ja, dat het zo’n geweldig resultaat was weet ik nog.quote:Op zaterdag 11 april 2026 17:38 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja juist wel gelukkig, een wereld van verschil. Maar als gauw voelde hij ook de andere kant.
Maar toen kwam de prostaat & longkanker & blaasdarmprobs met de stoma erachteraan + alle bestralingen.
Hij had zogezegd wel ff wat anders aan zijn hoofd en liep toch haast niet
Das vast in het andere ziekenhuis, niet AvL toch?quote:Op zaterdag 11 april 2026 17:16 schreef Blues het volgende:
@:vlindertje89 g heeft 23/4 (pas)onderzoek en meteen door naar arts. Hiervoor bellen ze als het eerder kan.
Als die arts groen licht geeft operatie daarna dus we denken niet voor 6 mei (vakantieweek) helaas.
Nu pas aktie komt ook wel een beetje omdat hij heel lang geen zin meer had in geklooi aan zijn lijf en dokters, wat ik ook goed begrijp!
Maar het beperkt zo als je zo slecht loopt en daarbij zo'n pijn hebt.
Ah, jammer dat het nu nog zo'n tijd wachten is en waarschijnlijk na de vakantie wordt. Maar snap inderdaad wel dat hij even rust wilde van medisch gedoe!quote:Op zaterdag 11 april 2026 17:16 schreef Blues het volgende:
@:vlindertje89 g heeft 23/4 (pas)onderzoek en meteen door naar arts. Hiervoor bellen ze als het eerder kan.
Als die arts groen licht geeft operatie daarna dus we denken niet voor 6 mei (vakantieweek) helaas.
Nu pas aktie komt ook wel een beetje omdat hij heel lang geen zin meer had in geklooi aan zijn lijf en dokters, wat ik ook goed begrijp!
Maar het beperkt zo als je zo slecht loopt en daarbij zo'n pijn hebt.
quote:Op zaterdag 11 april 2026 17:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Das vast in het andere ziekenhuis, niet AvL toch?
Edit: ja dus, maar dat doet niet af aan het volgende.
Anders voor andere afspraken daar, raad ik je aan rondom de afspraak om ijs te gaan halen bij IJskoud de beste daar om de hoek. Echt fantástisch ijs, nog lekkerder dan bij de nieuwige ijstent in ons dorp( @:clubsoda kan je vast vertellen dat dat heel wat zegt).
Ik vind het bijna jammer dat mijn volgende afspraak telefonisch is, zo lekker
De Irrawaddy River af varen naar een paar steden verderop zal ook wel niet tellen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is eigenlijk zo! Daarom vroeg ik het. Wat is minimum vereiste tijd?
Ik doe dus ook niet mee. Was maximaal 6 uur.quote:
Twee uur vastzitten met een kano in en rieteiland in de Oranjerivier in Zuid Afrika en godzijdank gered worden was ook 2 uur te langquote:Op zaterdag 11 april 2026 18:18 schreef z80 het volgende:
[..]
De Irrawaddy River af varen naar een paar steden verderop zal ook wel niet tellen.
Een paar uur op die schuit vond ik dan ook wel weer genoeg.
edit
[..]
Ik doe dus ook niet mee. Was maximaal 6 uur.
Ja, zegt een boelquote:Op zaterdag 11 april 2026 17:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Das vast in het andere ziekenhuis, niet AvL toch?
Edit: ja dus, maar dat doet niet af aan het volgende.
Anders voor andere afspraken daar, raad ik je aan rondom de afspraak om ijs te gaan halen bij IJskoud de beste daar om de hoek. Echt fantástisch ijs, nog lekkerder dan bij de nieuwige ijstent in ons dorp( @:clubsoda kan je vast vertellen dat dat heel wat zegt).
Ik vind het bijna jammer dat mijn volgende afspraak telefonisch is, zo lekker
Oh das misschien nog wel leukerquote:Op zaterdag 11 april 2026 18:17 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
We komen hopelijk nooit meer in het AVL
Lengte van de rivier CHECKquote:Op zaterdag 11 april 2026 20:20 schreef sigme het volgende:
Ik had eens een boottrip van Zeebrugge naar Bilbao en door naar Vigo.
Toen hebben we 24u gevaren over de Schelde. Van Zeebrugge naar Antwerpen naar Zeebrugge naar Bilbao
Telt dat als bejaarden-riviercruise? We waren de enige passagiers...
Dat is nog eerder dan een boomerquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zo. Bedwaarts.
Bijna half 10 op zaterdag, laat zat
Ha! Ik ga wel een heel half uur laterquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zo. Bedwaarts.
Wacht, dat was op een containerboot zekerquote:Op zaterdag 11 april 2026 20:20 schreef sigme het volgende:
Ik had eens een boottrip van Zeebrugge naar Bilbao en door naar Vigo.
Toen hebben we 24u gevaren over de Schelde. Van Zeebrugge naar Antwerpen naar Zeebrugge naar Bilbao
Telt dat als bejaarden-riviercruise? We waren de enige passagiers...
Ook bijna erin.quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zo. Bedwaarts.
Niks te doen zekerquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Hier in het huis van 2 boomers wordt het zelden eerder dan middernacht [ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niks te doen zeker![]()
Halve dagen in bed
Enkele boomer net zoquote:Op zaterdag 11 april 2026 21:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Hier in het huis van 2 boomers wordt het zelden eerder dan middernacht [ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht, dat was op een containerboot zeker![]()
Nee tuurlijk telt dat niet![]()
Dat is AVONTUURDat is voor jongelingen
Heb ik ook eens onderzocht, toen de wereld er nog heel anders uit zagTRV / Naar 'Murica op een containerboot
quote:Op zaterdag 11 april 2026 21:33 schreef sigme het volgende:
[..]TRV / Vrachtbootreis België -> Spanje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |