Jij bent volgens de officiële definitie ook een Babyboomer, sorry. Generatie X begint pas in 1965quote:Op zaterdag 11 april 2026 11:45 schreef Blues het volgende:
Ik ben een X-er. 1959Vlgs mij is g een babyboomer.
Oh nou ook primaquote:Op zaterdag 11 april 2026 11:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Jij bent volgens de officiële definitie ook een Babyboomer, sorry. Generatie X begint pas in 1965
Ik ben 41 en heb ook een museumkaartquote:Op zaterdag 11 april 2026 11:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Momenten waarop ik officieel bejaard werd:
31-5-2013: 40 geworden
31-5-2023: 50 geworden
14-3-2026: Riviercruise geboekt
8-4-2026: Museumkaart ontvangen
Wat nog meer? AOW?
Nee boomers zijn mijn ouders. Zo'n beetje alles wat tussen 1 april 1945 en eind december 1947 verwekt is denk ik. Weet ook niet precies waar die grenzen liggen. Gewoon 45-50 vind ik ook prima![]()
Oe er is hier iemand jaloersch bij het oplezen dat je naar Hokkai gaatquote:Op zaterdag 11 april 2026 12:55 schreef borisz het volgende:
Ik heb al jaren een Museumkaart. En haal hem er ook ieder jaar er dik uit.
Verder geboekt voor etentje ma als ze jarig is. We gaan naar Hokkai. Nu al zin in.
![]()
Voor de zekerheid wel nu al geboekt. De leuke tijdstippen zijn snel weg.
Wij zouden jn januari gaan, belden ze paar dagen van te voren dat de chef z'n vinger had afgesneden.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:55 schreef borisz het volgende:
Ik heb al jaren een Museumkaart. En haal hem er ook ieder jaar er dik uit.
Verder geboekt voor etentje ma als ze jarig is. We gaan naar Hokkai. Nu al zin in.
![]()
Voor de zekerheid wel nu al geboekt. De leuke tijdstippen zijn snel weg.
quote:Op zaterdag 11 april 2026 13:09 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wij zouden jn januari gaan, belden ze paar dagen van te voren dat de chef z'n vinger had afgesneden.
We moeten nog steeds herplannen
Ik zou een jonge Xer zijn maar voel me ook wel verbonden met de millennial.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:40 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hebben allemaal een museumkaart![]()
Verder ben ik een oude millennial maar voel ik ook overeenkomsten met gen X. We zijn een gek stukje generatie wat nog precies weet hoe het leven was zonder internet en computers en tegelijkertijd al echt digitaal opgegroeid is.
Oh ja, dat heb ik ook gedaan. Was maar een nacht, maar soit. Wel heel mooi.quote:Op zaterdag 11 april 2026 13:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Geen museumjaarkaart, jaar of 10 geleden eerste riviercruise geboekt. In Egypte, wellicht helpt dat
Nijl een paar keer overgestoken op een pontje telt zeker niet mee?quote:Op zaterdag 11 april 2026 13:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Geen museumjaarkaart, jaar of 10 geleden eerste riviercruise geboekt. In Egypte, wellicht helpt dat
Geen idee, ik ben niet de expert qua bejaard-zijnquote:Op zaterdag 11 april 2026 14:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nijl een paar keer overgestoken op een pontje telt zeker niet mee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Tele6 hoe is het weekendje weg?
Ik was gister 7.30 weer de deur uit, 9-10.30 een scriptie feedback gegeven en daarna 6 meetings en een intervisiebijeenkomst. De buurvrouw had gevraagd of ik thuis was in de avond en of ik misschien wilde helpen met in bed leggen v een vd kinderen zodat andere buurvrouw even weg kon want zij was zelf heel moe en andere buurvrouw zat er ook doorheen, dus toen ik thuis kwam gekookt (!), gegeten en daarna daarheen.
Daar bleek dat buurvrouw niet alleen moe was, maar ziek 'dus ik blijf bij je uit de buurt', dus dat vond ik niet zo fijn, want ehm je kan wel uit mn buurt blijven maar ik ben minstens een uur in je huis en breng je baby naar bed enz dus die heb ik dan vast enzo. Na beetje doorvragen bleek het rommelende buik enzo te zijn, mss een buikgriep 'want baby had het natuurlijk ook'. Dat wist ik ook niet, al had ie het geloof ik nu niet meer (en ik heb iig geen luier hoeven verschonen). Maar dat is iig niet iets wat 'in de lucht' zit. Dus ik heb wat vaker mn handen gewassen daar en nog keer toen ik thuis kwam. Buurvrouw zei ook wel dat het inmiddels al een paar uur wel beter ging met buik en ook wel wat gegeten had in avond maar vooral nog moe.
En nu hoor ik net dat ze nu allebei ziek in bed liggen, die ene buik nog wel oke maar wel heel slap en de ander sinds gisteravond laat misselijk en koorts.
En nou baal ik toch wel en hoop ik vooral erg dat ik de dans ontspring. Want ik heb het vrij druk op werk volgende week, dinsdag fysio, woensdag tm vrijdag naar uni's, wil woensdag eigenlijk ook bij ouders langs..
Ligt dit nou aan mij, of zouden jullie ook balen als het verhaal is dat iemand heel moe is maar als je er dan komt blijkt dat niet alleen moe maar ziek, en je nu dan ook hoort dat de ander nu dus ook echt ziek is met koorts? Als ik dit van tevoren had geweten dan had ik denk ik nee gezegd, want het was geen spoed/noodsituatie oid en ik kan heus niet alle virussen enzo ontwijken en dat hoeft ook niet, maar om er nou actief in te gaan zitten (zonder dat ik zelf daar een keuze over kan maken) vind ik wel weer wat anders. Toen ik er achter kwam was het al te laat om nog terug te krabbelen, want andere buurvrouw al weg. En ik weet ook dat zij met andere buren met kleine kinderen hebben afgesproken dat ze elkaar ook uit de brand helpen als ze ziek zijn (verkoudheid oid), behalve bij buikgriep, dus daardoor voelt het dan extra vervelend ofzo dat ze dan dit niet even benoemen oid vooraf, omdat ze daar blijkbaar zelf wel ook anders naar kijken dan gewoon verkoudheid.
[ Bericht 10% gewijzigd door vlindertje89 op 11-04-2026 15:14:08 ]
Een beetje wel maar ik ben wel vrij tolerant jegens moeie/zieke mensen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:03 schreef vlindertje89 het volgende:
zouden jullie ook balen als het verhaal is dat iemand heel moe is maar als je er dan komt blijkt dat niet alleen moe maar ziek, en je nu dan ook hoort dat de ander nu dus ook echt ziek is met koorts?
Met een pontje de Maas over?quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nijl een paar keer overgestoken op een pontje telt zeker niet mee?
De Nijlquote:Op zaterdag 11 april 2026 15:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Met een pontje de Maas over?
Of een bootje op de Mekong naar een eiland?
Tellen die?
Jij.quote:
Nu ik erover nadenk vind ik dat een rivierverplaatsing in de breedte van de rivier (pontje) niet meeteltquote:Op zaterdag 11 april 2026 15:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Met een pontje de Maas over?
Of een bootje op de Mekong naar een eiland?
Tellen die?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |