abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220539701
Wauw, ik krijg net bericht van het planten bedrijf , met advies hoe de planten te behandelen, maar ook kosteloze nieuwe exemplaren _O_
We have far more in common than that which devides us..
pi_220539741
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 11:34 schreef Blues het volgende:

[..]
Kan je hier écht niet onderuit om bij te tanken? :*
@Tele6

Moet ?
Ik ?
Dit ?
Nu ?
Doen ?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220539750
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 10:08 schreef Tele6 het volgende:
een paar dagen de schijn ophouden dat ik een functionerende persoon ben
Waarom eigenlijk? Je zou ook kunnen streven naar laten zien dat je een (normaal) kwetsbaar persoon bent.

Hoe dan ook: bescherm jezelf. Jouw persoontje is belangrijker dan werk, dan de boel op schema hebben, dan de schoonfamilie, dan de boodschappen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220539763
Blij ben ik dat me dit gelukt is om te haken.
Ordinaire crosspost *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220539782
Wat een leuk vestje @Blues _O_
We have far more in common than that which devides us..
pi_220539803
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een leuk vestje @:blues _O_
Ben ook blij er mee! Had al zoiets eerder dit jaar gehaakt, maar dat is een te lange, zware deken geworden _O-
Deze is van lekker luchtig katoen. Hier heb ik het ff voor de foto over mijn 'huispakkie' aan, bedoeling is op een witte bloes en een lichte spijkerbroek.
pi_220539812
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 10:38 schreef AnneX het volgende:

[..]
Nou..een wollen jas, die veel gedragen is mag slijten aan de randen. Toch!?
Alhoewel moeders zei:” als je hard loopt, zie je er niks van…” 😉

Uitzicht de komende week. Links daarvan nog veel meer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@:Tele6 Een stapje terugnemen is heel verstandig. 👍🏼
Té veel is té….
Mooi he die bloesems? Ik kom op weg naar werk ook langs een boomgaard. Erg fijn alle witte en roze bloemen O+

Qua stapje terug nemen vind ik het vooral lastig om niet gelijk op te gaan met B. Eigenlijk is het natuurlijk prima dat hij soms wat meer doet in huis en op andere momenten ik wat meer, of dat we klussen verdelen (ik de was, hij de boodschappen, bijvoorbeeld) maar hij vindt het zo leuk om dingen samen te doen... en ik vind samen boodschappen doen DE HEL :'( :')
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 12:24:23 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220539831
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 11:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw, ik krijg net bericht van het planten bedrijf , met advies hoe de planten te behandelen, maar ook kosteloze nieuwe exemplaren _O_
Nette service, exemplaren - je krijgt van beide eentje extra?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220539842
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 10:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Och wat moeilijk @:tele6 Is er geen mogelijkheid om even een stapje terug te zetten? Evt een dag vrij nemen, wanneer B lekker op z’n werk is en de hele dag niets doen?

Ik ga Ajam ketjap maken, uit de instant pot, erbij uiteraard rijst en sajoer boontjes. Na mango ijs.
Ik was dinsdag "ziek" thuis en dat heeft wel geholpen idd. Maar over echt rondhangen voel ik me ook stom omdat het alle dingen die ik af wilde krijgen alleen maar verder naar achter schuift.

Lekker menu! :9
Maak je het mango-ijs zelf?

B heeft dit weekend "faloodeh" gemaakt, een Perzisch rozenwater sorbetijs met rijstvermicelli erin. Heel andere smaken en texturen dan we gewend zijn maar erg verfrissend!
  Moderator donderdag 9 april 2026 @ 12:26:49 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220539848
Bloesem, de kersenboom langs de weg voor m'n huis staat mooi in bloei, de twee grote in m'n tuin nog niet helemaal.

Jonge aanplant zal ik morgen es naar kijken.

Sier/vogelkers in het dorp langs het kanaal bloeien ook uitbundig :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220539860
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 11:00 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6, is het moment dat boodschappen doen niet meer lukt omdat je hoofd niet meewerkt, niet een goed moment om je even ziek te melden? Al is het alleen vandaag en morgen, om heel even bij te komen? Lijkt me niet onverstandig.

Ik was even niet op FOK! want ik kreeg goed enkelnieuws *O* zoals het er dinsdag uit zag was de conclusie dat dat nare ligament wat schade kon hebben, alleen een optater gehad heeft maar geen scheurtje. Dus alleen wat enkelbandjes aan buitenkant en aan binnenkant van enkel ingescheurd, maar niks ernstigers *O* . Ik mag krukken gaan afbouwen en lopen opbouwen, dus ik ben dinsdag op ene uni geweest en gister en vandaag op nieuwe. En dinsdag was ik ook nog op kraambezoek bij buren in de avond. Dus lange dagen en intensief, maar ik mag lopen en de hersteltijd is 8-12 weken ipv dat x2 dus ik ben al sinds dinsdag blij *O*

Nog niet verder dan deze pagina teruggelezen, dat ga ik in de trein naar huis even doen vanmiddag :Y
Hoera voor enkel *G*
Weer lopen *G*
*G*

Ik was dinsdag idd ziekgemeld. Gisteren ging het wel weer en ik ben op zich ook wel blij dat ik weer dingen kan doen, want de lijst met dingen om te doen blijft er anders ook maar staan.

Dit is de laatste week lesgeven *G*
Vanmiddag hebben ze tentamen :s)
pi_220539871
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 11:34 schreef Blues het volgende:

[..]
Kan je hier écht niet onderuit om bij te tanken? :*
Nah dan voel ik me ook stom denk ik. We proberen er wel wat van te maken. De schoonfamilie is heel lief. En we zitten dit keer over 2 huisjes, zodat we geen huisje hoeven te delen met de eenjarige. Zal vast schelen in de hoeveelheid gegil :+
pi_220539873
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:09 schreef sigme het volgende:

[..]
Waarom eigenlijk? Je zou ook kunnen streven naar laten zien dat je een (normaal) kwetsbaar persoon bent.

Hoe dan ook: bescherm jezelf. Jouw persoontje is belangrijker dan werk, dan de boel op schema hebben, dan de schoonfamilie, dan de boodschappen.
*;
pi_220539880
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nette service, exemplaren - je krijgt van beide eentje extra?
Blijkbaar. Ik had eerst een foto gestuurd van de moerbei waar het blad vanaf de helft verdroogd was. Van de Tayberry dacht ik dat de verfrommelde blaadjes nieuw waren en nog niet open, maar die waren ook droog en verkruimeld.
Gistermiddag en gisteravond verzonden en voor 12 uur reactie _O_
We have far more in common than that which devides us..
pi_220539897
Kan je je ook terugtrekken dit weekend @Tele6 Dus wel mee maar ergens naar toe, boek mee of gewoon lekker zonder doel een stuk in je eentje of met B wandelen? Even TeleTijd
We have far more in common than that which devides us..
pi_220540014
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 12:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Mooi he die bloesems? Ik kom op weg naar werk ook langs een boomgaard. Erg fijn alle witte en roze bloemen O+

Qua stapje terug nemen vind ik het vooral lastig om niet gelijk op te gaan met B. Eigenlijk is het natuurlijk prima dat hij soms wat meer doet in huis en op andere momenten ik wat meer, of dat we klussen verdelen (ik de was, hij de boodschappen, bijvoorbeeld) maar hij vindt het zo leuk om dingen samen te doen... en ik vind samen boodschappen doen DE HEL :'( :')
IKKE OOK !!! HEL OP TWEE FIETSEN. :X
pi_220540128
Samen boodschappen doen? _O-
No fuckin' way

In het buitenland ontkomen we er soms niet aan dat we er met z'n tweeën zijn maar dan blijft liefste wel buiten. De enkele keer dat we daarvan afgeweken zijn werd dat halverwege hersteld. Ik ben al niet snel, maar als liefste dan ook nog ergens rondzwerft en zich ermee bemoeit of dingen vraagt dan duurt het helemaal drie lang en drie breed :{w
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_220540176
Ik doe nauwelijks boodschappen meer maar ik zou daar ook niemand bij willen hebben.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220540198
Een ik had verkeerd gerekend (vrij normaal bij mij) morgen komen 3 mensen eten waarvan 1 een grote eter is dus ik dacht, alles verdubbelen en dan heb ik vast nog we 2 porties over. Maar ik had het vlees keer drie gedaan en de kip was al ontdooid dus moest ik het wel verwerken. Ik kan de komende tijd zeer regelmatig ajam ketjap eten _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220540199
Of de kar strategisch in de zaak parkeren en bij terugkomst met door mij bij elkaar geraapte zaken dan allerlei zaken erin, die niet nodig zijn. Vooral een overdaad aan zg. lekkere dingen.
  donderdag 9 april 2026 @ 13:35:48 #111
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220540209
Gaat prima hier, samen boodschappen doen *; Het gebeurt niet vaak, meestal doe ik ze. Meestal is het voor J zonde van zijn tijd. Maar afgelopen vrijdag hebben we een ritje langs 8 stops gedaan en dat was hartstikke gezellig. Wel te veel en gelukkig een uitzondering. Maar we ontkwamen er even niet aan.
Spoilers!
pi_220540312
Samen boodschappen doen (in een supermarkt dan) vind g gezellig, maar ik niet. Ik sjok beetje mee, briefje zit op de kar die g als rollator gebruikt.

Soms bedenken we in de supermarkt het eten voor een paar dagen en dat kan ik echt niet.

Dus gaat ie dan maar alleen, want de allermoeilijkste vraag aan mij is: waar heb je zin in?

Ik kook bijna nooit en als ik kook wil ik een strak lijstje met ingrediënten.
g is veel creatiever en vind het leuk om langs al die schappen te gaan.


Dus om ergernis en stress bij mij te voorkomen gaat hij dan of alleen met auto, of ik alleen (meestal op de fiets) met een lijstje *O*
  donderdag 9 april 2026 @ 13:57:38 #113
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220540317
ik heb een hekel aan boodschappen doen, dus als het dan gedaan moet worden dan wel liefst met z'n tweeen .

Nu worden de boodschappen voornamelijk online gedaan, dat laat ik aan chef over ( hij wordt weer enthousiast over koken, het gaat de goede kant op) en haal ik af en toe de dingen die nog ontbreken.. dat laatste vind ik dan weer irritant, want ik maak liever een week menu, maar zo werkt dat niet helemaal met chef geloof ik ( en hij vind het ook leuk om van alles en nog wat bij elkaar te bedenken met wat er al dan niet is)

in het buitenland vind ik samen boodschappen doen vooral een uitje :+ want alles anders en wat hebben ze HIER nou ?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_220540398
Ik vind het vreselijk om met zn tweeën boodschappen te doen. Ik maak een lijstje in mijn hoofd (en vrijwel nooit op papier) en loop lekker rustig door de supermarkt op zoek naar alles. Als er iemand bij is, dan praat je en zit het lijstje minder duidelijk in je hoofd.
Op vakantie, samen met een vriend, doen we nog wel samen boodschappen. Dat gaat dan goed, omdat ik de dag erna iets eerder eruit ga om in mijn eentje boodschappen te doen om vers ontbijt te halen :P
Aan het begin van het jaar ging ik met een andere vriend naar een Duitse supermarkt en dat beviel me helemaal niet. Hij was een stuk sneller dan ik, dus dan voel je je gehaast en vergeet je ook weer dingen.
pi_220540408
Ik een ver verleden ging ik met een vriendin naar de Hanos,. Zij kwam er een paar keer per maand, ik nooit dus ik wilde kijken en neuzen en proeven…zij holde als een gek door die zaak, betalen en wegwezen. Baal daar nog van _O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_220540416
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 13:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gaat prima hier, samen boodschappen doen *; Het gebeurt niet vaak, meestal doe ik ze. Meestal is het voor J zonde van zijn tijd. Maar afgelopen vrijdag hebben we een ritje langs 8 stops gedaan en dat was hartstikke gezellig. Wel te veel en gelukkig een uitzondering. Maar we ontkwamen er even niet aan.
O+
Ik hield er ook altijd van. Buitenland nog leuker.
Nu vind ik het in mijn eentje al moeilijk. Maar dit lijkt me nou van een niveau dat toch wel terug zou moeten komen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220540417
Appie komt hier de boodschappen brengen. Verder ga ik wel wekelijks mee met ons mam als zij boodschappen doet (ook om te helpen tillen enzo). Dat vind ik niet erg, want dan heb ik zelf niets nodig :+
pi_220540602
Buitenlandse supers vind ik tegenwoordig ook wel oké-ish :D

Speaking of buitenland, nog 'maar'
4 weken
pi_220540936
Met een vriend naar Intratuin geweest, aarde en potten zijn binnen, morgen of (waarschijnlijk) zaterdag verder, nu moe.
T was zoeken daar, was er al een tijd niet geweest, vlak voor kerst denk ik, en alles staat ergens anders, zo irritant dat.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220542738
Buitenlandse supermarkten zijn mijn lievelings O+. En mijn man heeft dan het geduld om gewoon met de kar achter mij aan te rijden tot ik het zat ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')