quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nu ik erover nadenk vind ik dat een rivierverplaatsing in de breedte van de rivier (pontje) niet meetelt
quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Een beetje wel maar ik ben wel vrij tolerant jegens moeie/zieke mensen.
Maar ik heb ook heel makkelijk praten omdat ik zelf heel eenvoudig kan schuiven met werk, danwel een dagje overslaan, en er thuis ook niet alleen voor sta. Dus ik snap zeker wel dat het voor jou allemaal zwaarder telt (helemaal los van je geschiedenis).
Thanks beide voor jullie reacties.quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:vlindertje89 ik denk dat ik er zelf niet zo zwaar aan zou tillen.
Wel extra handen wassen en zo dus ik zou het wrl prettigvvinden als iemand het ne zegt dat het wat besmettelijks kan zijn.
Maar wegblijven zou ik niet. Nu ben ik wel gezegend met een effectief immuunsysteem (nu hatsjoe) en heb het eea aan ervaring in kennis en fysiek contact met zieken waarbij dat systeem meestal prima zijn werk doet.
Is eigenlijk zo! Daarom vroeg ik het. Wat is minimum vereiste tijd?quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nu ik erover nadenk vind ik dat een rivierverplaatsing in de breedte van de rivier (pontje) niet meetelt
Ik snap wat je zegt en waarom en dat waardeer ikquote:Op zaterdag 11 april 2026 15:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
De uni (en de wereld) vergaat niet als jij een paar dagen uitgeschakeld zou zijn.
Weten we allemaal, vergeten we soms en dit roepen naar een ander wil niet zeggen dat ik dat ook zo simpel vind.
Maar ik roep het toch maar even. Als daar je grootste bezwaar tegen ziek-zijn in zit.
In dat geval denk ik dat je vooral niet moet blijven vragen of anderen het ook vervelend vinden, maar gewoon aan de buuvs vertellen hoe vervelend jij het vond.quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik vind het dus vooral heel vervelend dat ik nu niet zelf heb kunnen kiezen of ik in dit specifieke geval het risico op aangestoken worden, vond opwegen tegen het fijne van hen kunnen helpen. Want vanwege bovenstaande zou ik deze keer als het vooraf gezegd was, dus niét zijn komen helpen. Maar die keuze heb ik nu dus niet kunnen maken omdat het me niet verteld is. En dat vind ik dus best heel vervelend.
Ja, fair. Dat ga ik inderdaad ook nog wel even doen als ze weer beter zijn.quote:Op zaterdag 11 april 2026 16:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In dat geval denk ik dat je vooral niet moet blijven vragen of anderen het ook vervelend vinden, maar gewoon aan de buuvs vertellen hoe vervelend jij het vond.
Enige effectieve actie in dit geval.
24 uurquote:Op zaterdag 11 april 2026 15:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is eigenlijk zo! Daarom vroeg ik het. Wat is minimum vereiste tijd?
Thanks voor jouw perspectief, grappig en interessant om te lezen hoe jij er naar kijkt, omdat het heel anders is dan hoe ik het zie. Voor mij zit namelijk wel een duidelijk verschil tussen die situaties en deze, namelijk dat ik in die andere situaties moet zijn (trein naar werk, onderwijs geven etc), en dit een situatie was waarin ik helemaal niet had hoeven zijn, maar een keuze had. Ik help ze echt wekelijks tot meerdere keren per week, dus ik had prima nee kunnen zeggen. En omdat ik dus ook niét wist dat ze zich niet goed voelde op gewoon moe na, totdat ik daar zelf actief naar vroeg. Maar bedankt voor je inzicht in hoe jij deze situatie zou zien, want dat helpt ook in een beetje relativeren/kader krijgen van hoe anderen hierover denken. Want ik weet ook dat ik meestal in dit soort dingen niet per se rond het gemiddelde zitquote:Op zaterdag 11 april 2026 16:11 schreef mjan het volgende:
Het zou mij echt totaal niet interesseren of iemand het al dan niet van tevoren had gezegd. Ik zit zo vaak in de trein, wandel zo vaak in het ziekenhuis rond, zie zoveel studenten - ik denk dat ik daar allemaal veel meer risico loop om ziek te worden dan bij iemand waarvan ik weet dat die persoon zich niet goed voelt en waarbij ik een keer extra m'n handen kan wassen.
Maar als ik het wél erg zou vinden, dan zou ik dat vooral even laten weten aan de personen in kwestie zodat het in het vervolg hopelijk anders gaat.
Rechter dij-bovenbeenvat (ik weet niet hoe je die noemt) is in 2022 gedotterd en een stent erin gezet.quote:Op zaterdag 11 april 2026 17:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben helemaal vergeten wat voor operatie G moet ondergaan @:blues (mag in dm)
Ik heb maanden geleden voor we naar oude vriend gingen gemeld dat ik nogal verkouden was en dat ik afstand ging houden en droeg een mondkap.quote:Op zaterdag 11 april 2026 16:38 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Thanks voor jouw perspectief, grappig en interessant om te lezen hoe jij er naar kijkt, omdat het heel anders is dan hoe ik het zie. Voor mij zit namelijk wel een duidelijk verschil tussen die situaties en deze, namelijk dat ik in die andere situaties moet zijn (trein naar werk, onderwijs geven etc), en dit een situatie was waarin ik helemaal niet had hoeven zijn, maar een keuze had. Ik help ze echt wekelijks tot meerdere keren per week, dus ik had prima nee kunnen zeggen. En omdat ik dus ook niét wist dat ze zich niet goed voelde op gewoon moe na, totdat ik daar zelf actief naar vroeg. Maar bedankt voor je inzicht in hoe jij deze situatie zou zien, want dat helpt ook in een beetje relativeren/kader krijgen van hoe anderen hierover denken. Want ik weet ook dat ik meestal in dit soort dingen niet per se rond het gemiddelde zit.
En eens dus met je tweede deel. Valt me denk ik ook tegen dat ze me zó goed kennen, maar niet zelf even bedacht hebben dat ik dit misschien wel zou willen weten. Zeker gezien ze zelf bij een buikgriep bij andere buren dus ook actief vermijden om daar te helpen omdat ze dat niet willen krijgen. Maar als ik daar realistisch over nadenk, denk ik dat ze echt té moe waren om daar over nagedacht te hebben (wat ik snap gezien hun nachten etc). Dus nouja.
Maar ik ga het idd zeker even met ze bespreken als ze weer opgeknapt zijn. Gewoon voor volgende keren inderdaad, niet om nou met een wijzend vingertje te gaan zitten.
Ja juist wel gelukkig, een wereld van verschil. Maar al gauw voelde hij ook de andere kant.quote:Op zaterdag 11 april 2026 17:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Ah, die van toen wist ik nog maar had het idee dat het toen in beide benen was gedaan. Ik was bang dat het niet goed gegaan was
Ja, dat het zo’n geweldig resultaat was weet ik nog.quote:Op zaterdag 11 april 2026 17:38 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja juist wel gelukkig, een wereld van verschil. Maar als gauw voelde hij ook de andere kant.
Maar toen kwam de prostaat & longkanker & blaasdarmprobs met de stoma erachteraan + alle bestralingen.
Hij had zogezegd wel ff wat anders aan zijn hoofd en liep toch haast niet
Das vast in het andere ziekenhuis, niet AvL toch?quote:Op zaterdag 11 april 2026 17:16 schreef Blues het volgende:
@:vlindertje89 g heeft 23/4 (pas)onderzoek en meteen door naar arts. Hiervoor bellen ze als het eerder kan.
Als die arts groen licht geeft operatie daarna dus we denken niet voor 6 mei (vakantieweek) helaas.
Nu pas aktie komt ook wel een beetje omdat hij heel lang geen zin meer had in geklooi aan zijn lijf en dokters, wat ik ook goed begrijp!
Maar het beperkt zo als je zo slecht loopt en daarbij zo'n pijn hebt.
Ah, jammer dat het nu nog zo'n tijd wachten is en waarschijnlijk na de vakantie wordt. Maar snap inderdaad wel dat hij even rust wilde van medisch gedoe!quote:Op zaterdag 11 april 2026 17:16 schreef Blues het volgende:
@:vlindertje89 g heeft 23/4 (pas)onderzoek en meteen door naar arts. Hiervoor bellen ze als het eerder kan.
Als die arts groen licht geeft operatie daarna dus we denken niet voor 6 mei (vakantieweek) helaas.
Nu pas aktie komt ook wel een beetje omdat hij heel lang geen zin meer had in geklooi aan zijn lijf en dokters, wat ik ook goed begrijp!
Maar het beperkt zo als je zo slecht loopt en daarbij zo'n pijn hebt.
quote:Op zaterdag 11 april 2026 17:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Das vast in het andere ziekenhuis, niet AvL toch?
Edit: ja dus, maar dat doet niet af aan het volgende.
Anders voor andere afspraken daar, raad ik je aan rondom de afspraak om ijs te gaan halen bij IJskoud de beste daar om de hoek. Echt fantástisch ijs, nog lekkerder dan bij de nieuwige ijstent in ons dorp( @:clubsoda kan je vast vertellen dat dat heel wat zegt).
Ik vind het bijna jammer dat mijn volgende afspraak telefonisch is, zo lekker
De Irrawaddy River af varen naar een paar steden verderop zal ook wel niet tellen.quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is eigenlijk zo! Daarom vroeg ik het. Wat is minimum vereiste tijd?
Ik doe dus ook niet mee. Was maximaal 6 uur.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |