abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220555837
@vlindertje89 ik denk dat ik er zelf niet zo zwaar aan zou tillen.

Wel extra handen wassen en zo dus ik zou het wrl prettigvvinden als iemand het ne zegt dat het wat besmettelijks kan zijn.
Maar wegblijven zou ik niet. Nu ben ik wel gezegend met een effectief immuunsysteem (nu hatsjoe :') ) en heb het eea aan ervaring in kennis en fysiek contact met zieken waarbij dat systeem meestal prima zijn werk doet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220555844
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Nu ik erover nadenk vind ik dat een rivierverplaatsing in de breedte van de rivier (pontje) niet meetelt :7
:'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220555879
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:07 schreef sigme het volgende:

[..]
Een beetje wel maar ik ben wel vrij tolerant jegens moeie/zieke mensen.

Maar ik heb ook heel makkelijk praten omdat ik zelf heel eenvoudig kan schuiven met werk, danwel een dagje overslaan, en er thuis ook niet alleen voor sta. Dus ik snap zeker wel dat het voor jou allemaal zwaarder telt (helemaal los van je geschiedenis).
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:vlindertje89 ik denk dat ik er zelf niet zo zwaar aan zou tillen.

Wel extra handen wassen en zo dus ik zou het wrl prettigvvinden als iemand het ne zegt dat het wat besmettelijks kan zijn.
Maar wegblijven zou ik niet. Nu ben ik wel gezegend met een effectief immuunsysteem (nu hatsjoe :') ) en heb het eea aan ervaring in kennis en fysiek contact met zieken waarbij dat systeem meestal prima zijn werk doet.
Thanks beide voor jullie reacties.
Ik heb eerder ook wel gehad dat ik wist dat ze ziek waren met verkoudheid maar dat ik er wel geholpen heb, omdat ik liever niet ziek word maar wel ook behoefte had aan het sociale contact en het rustig was op werk, en die laatste twee dus opwogen tegen het risico voor mij. Dus het is ook niet zo dat ik altijd dan zou wegblijven.

Het zit hem voor mij juist in dat het me dus niet vooraf verteld is, vóórdat ik een keuze maakte over wel of niet helpen. Zelfs pas toen ik er was en zelf vroeg van goh vervelend zo moe, van het slechte slapen? En toen eerst ook alleen ja nee ook wel echt ziek dus ik blijf uit je buurt, en toen pas na daar weer op doorvragen dat het dus mss buikgriepje was. Ik denk niet dat ze het bewust achtergehouden heeft, maar ik snap tegelijkertijd niet zo goed waarom je wel zegt dat je gesloopt bent deze week maar niks over dat je ziek bent. Al helemaal als je me zo goed kent, weet dat werk druk is, en je zelf met andere buren afspreekt dat je elkaar helpt bij ziekte tenzij buikgriep.

En ik baal dus vooral dat ik nu niet zelf een keuze heb kunnen maken of ik mezelf in die situatie wilde plaatsen, en dus niet zelf heb kunnen afwegen wat voor mij zwaarder woog (het hun kunnen helpen vs het risico op ziek worden en waar dat dan mee interfereert de komende dagen enzo). Want nu heb ik komende week op werk meerdere dingen die ik niet makkelijk toch vanuit huis kan doen of een paar dagen kan doorschuiven ofzo, en wat ook collega's extra zou belasten als ik dat niet kan doen omdat zij dat dan moeten opvangen en studenten zou benadelen (ik moet oa werkgroep geven aan 30+ studenten die dan elders zouden moeten aanschuiven oid).

[ Bericht 16% gewijzigd door vlindertje89 op 11-04-2026 15:49:50 ]
pi_220555973
De uni (en de wereld) vergaat niet als jij een paar dagen uitgeschakeld zou zijn.

Weten we allemaal, vergeten we soms en dit roepen naar een ander wil niet zeggen dat ik dat ook zo simpel vind.
Maar ik roep het toch maar even. Als daar je grootste bezwaar tegen ziek-zijn in zit.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220556037
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Nu ik erover nadenk vind ik dat een rivierverplaatsing in de breedte van de rivier (pontje) niet meetelt :7
Is eigenlijk zo! Daarom vroeg ik het. Wat is minimum vereiste tijd?
We have far more in common than that which devides us..
pi_220556071
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
De uni (en de wereld) vergaat niet als jij een paar dagen uitgeschakeld zou zijn.

Weten we allemaal, vergeten we soms en dit roepen naar een ander wil niet zeggen dat ik dat ook zo simpel vind.
Maar ik roep het toch maar even. Als daar je grootste bezwaar tegen ziek-zijn in zit.
Ik snap wat je zegt en waarom en dat waardeer ik ^O^ . Maar het gaat me er niet om dat de wereld vergaat als ik niet kan werken. Natuurlijk wordt het allemaal wel opgelost als ik toch ziek word en ik de werkgroep oa toch niet kan geven, dat weet ik ook wel.

Maar ik wíl die werkgroep ook graag geven. Ik ben net twee weken geleden gestart bij nieuwe baan en moest de eerste week al toch thuis werken ivm enkel, en ben deze week dan daar geweest en dat was heel leuk. Volgende week is het eerste onderwijs dat ik er ga geven, dat wil ik dus juist graag doen.

Ik vind het dus vooral heel vervelend dat ik nu niet zelf heb kunnen kiezen of ik in dit specifieke geval het risico op aangestoken worden, vond opwegen tegen het fijne van hen kunnen helpen. Want vanwege bovenstaande zou ik deze keer als het vooraf gezegd was, dus niét zijn komen helpen. Maar die keuze heb ik nu dus niet kunnen maken, omdat het me niet verteld is. En dát vind ik dus best heel vervelend. Zeker omdat het dus echt geen noodgeval oid was, maar gewoon fijn als het kon zodat andere buurvrouw even bij vriendinnen langs kon. Buurvrouw zei zelfs nog, ik dacht ik vraag het gewoon want ik weet dat je nee zegt als je geen zin hebt. En dan was andere buurvrouw dus gewoon thuis gebleven.

Naast dat ik natuurlijk sowieso niet echt zit te wachten op buikgriep, niemand denk ik, maar het is niet dat ik voor het evt ziek zijn zelf nou echt bang ben ofzo. Als zij gisteren alleen moe geweest was, en nog niet ziek, en ze vandaag allebei ziek waren geworden, dan had ik wel gedacht 'oh shit, hopelijk heb ik gister niks opgepikt want dat zou nogal kut zijn', maar had ik het verder niet vervelend gevonden.

[ Bericht 12% gewijzigd door vlindertje89 op 11-04-2026 16:08:53 ]
pi_220556132
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik vind het dus vooral heel vervelend dat ik nu niet zelf heb kunnen kiezen of ik in dit specifieke geval het risico op aangestoken worden, vond opwegen tegen het fijne van hen kunnen helpen. Want vanwege bovenstaande zou ik deze keer als het vooraf gezegd was, dus niét zijn komen helpen. Maar die keuze heb ik nu dus niet kunnen maken omdat het me niet verteld is. En dat vind ik dus best heel vervelend.
In dat geval denk ik dat je vooral niet moet blijven vragen of anderen het ook vervelend vinden, maar gewoon aan de buuvs vertellen hoe vervelend jij het vond.
Enige effectieve actie in dit geval.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220556158
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]
In dat geval denk ik dat je vooral niet moet blijven vragen of anderen het ook vervelend vinden, maar gewoon aan de buuvs vertellen hoe vervelend jij het vond.
Enige effectieve actie in dit geval.
Ja, fair. Dat ga ik inderdaad ook nog wel even doen als ze weer beter zijn.

Maar vroeg me wel ook oprecht af hoe anderen dit zouden ervaren, en of ik nou wat overdreven reageer op dat niet vertellen, maar pas als ik er als ik er al ben en actief naar vraag, reageer of niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 11-04-2026 16:30:43 ]
pi_220556161
Het zou mij echt totaal niet interesseren of iemand het al dan niet van tevoren had gezegd. Ik zit zo vaak in de trein, wandel zo vaak in het ziekenhuis rond, zie zoveel studenten - ik denk dat ik daar allemaal veel meer risico loop om ziek te worden dan bij iemand waarvan ik weet dat die persoon zich niet goed voelt en waarbij ik een keer extra m'n handen kan wassen.

Maar als ik het wél erg zou vinden, dan zou ik dat vooral even laten weten aan de personen in kwestie zodat het in het vervolg hopelijk anders gaat.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_220556238
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Is eigenlijk zo! Daarom vroeg ik het. Wat is minimum vereiste tijd?
24 uur B-)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220556257
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
24 uur B-)
Dan doe ik niet meer mee :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_220556285
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:11 schreef mjan het volgende:
Het zou mij echt totaal niet interesseren of iemand het al dan niet van tevoren had gezegd. Ik zit zo vaak in de trein, wandel zo vaak in het ziekenhuis rond, zie zoveel studenten - ik denk dat ik daar allemaal veel meer risico loop om ziek te worden dan bij iemand waarvan ik weet dat die persoon zich niet goed voelt en waarbij ik een keer extra m'n handen kan wassen.

Maar als ik het wél erg zou vinden, dan zou ik dat vooral even laten weten aan de personen in kwestie zodat het in het vervolg hopelijk anders gaat.
Thanks voor jouw perspectief, grappig en interessant om te lezen hoe jij er naar kijkt, omdat het heel anders is dan hoe ik het zie. Voor mij zit namelijk wel een duidelijk verschil tussen die situaties en deze, namelijk dat ik in die andere situaties moet zijn (trein naar werk, onderwijs geven etc), en dit een situatie was waarin ik helemaal niet had hoeven zijn, maar een keuze had. Ik help ze echt wekelijks tot meerdere keren per week, dus ik had prima nee kunnen zeggen. En omdat ik dus ook niét wist dat ze zich niet goed voelde op gewoon moe na, totdat ik daar zelf actief naar vroeg. Maar bedankt voor je inzicht in hoe jij deze situatie zou zien, want dat helpt ook in een beetje relativeren/kader krijgen van hoe anderen hierover denken. Want ik weet ook dat ik meestal in dit soort dingen niet per se rond het gemiddelde zit ;) .

En eens dus met je tweede deel. Valt me denk ik ook tegen dat ze me zó goed kennen, maar niet zelf even bedacht hebben dat ik dit misschien wel zou willen weten. Zeker gezien ze zelf bij een buikgriep bij andere buren dus ook actief vermijden om daar te helpen omdat ze dat niet willen krijgen. Maar als ik daar realistisch over nadenk, denk ik dat ze echt té moe waren om daar over nagedacht te hebben (wat ik snap gezien hun nachten etc). Dus nouja.

Maar ik ga het idd zeker even met ze bespreken als ze weer opgeknapt zijn. Gewoon voor volgende keren inderdaad, niet om nou met een wijzend vingertje te gaan zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 11-04-2026 16:49:56 ]
pi_220556499
@fietsie de lift is stuk😳
Een bezoeker bleef steken met zijn té brede rolstoel. Nu sluit de liftdeur niet meer.
# VIER hoge trappen op om te verzamelen en in te zingen.

Verder leuke reacties op het eerste concert 🎶
N.B. Er zijn dus meerdere rolstoelende bezoekers! Vanavond ook.
pi_220556507
@vlindertje89 g heeft 23/4 (pas)onderzoek en meteen door naar arts. Hiervoor bellen ze als het eerder kan.
Als die arts groen licht geeft operatie daarna dus we denken niet voor 6 mei (vakantieweek) helaas.
Nu pas aktie komt ook wel een beetje omdat hij heel lang geen zin meer had in geklooi aan zijn lijf en dokters, wat ik ook goed begrijp!
Maar het beperkt zo als je zo slecht loopt en daarbij zo'n pijn hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 11-04-2026 17:27:17 ]
pi_220556548
Verder kom ik net thuis van het inloopkoor in Hlem. Was heerlijk, leuke mensen, humor en goed klinkend 4 stemmig zingen van deze 6 liedjes:

Voor haar van Frans Halsema
El Vito, leuk Spaans lied
Dust in the wind van Kansas
La tendresse Frans lied van Bourvil
Oy khodyt son, kolo vikon, werkelijk prachtig Oekraïns lied
Perfect day van Lou Reed.
De laatste unisono want geen tijd genoeg om het 4 stemmig in te studeren.

Zo fijn, kom helemaal blij vol energie thuis O+

[ Bericht 5% gewijzigd door Blues op 11-04-2026 17:30:57 ]
pi_220556587
Ik ben helemaal vergeten wat voor operatie G moet ondergaan @Blues (mag in dm)
We have far more in common than that which devides us..
pi_220556623
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben helemaal vergeten wat voor operatie G moet ondergaan @:blues (mag in dm)
Rechter dij-bovenbeenvat (ik weet niet hoe je die noemt) is in 2022 gedotterd en een stent erin gezet.
Nu is links aan de beurt.
Hij is bij 2 specialisten in mijn zkh geweest vorig jaar, maar die spreken elkaar tegen... en in 22 heeft ie het in ander zkh in Hlem laten doen.
Dus nu ook weer in Hlem.
pi_220556650
Ah, die van toen wist ik nog maar had het idee dat het toen in beide benen was gedaan. Ik was bang dat het niet goed gegaan was
We have far more in common than that which devides us..
pi_220556678
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:38 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Thanks voor jouw perspectief, grappig en interessant om te lezen hoe jij er naar kijkt, omdat het heel anders is dan hoe ik het zie. Voor mij zit namelijk wel een duidelijk verschil tussen die situaties en deze, namelijk dat ik in die andere situaties moet zijn (trein naar werk, onderwijs geven etc), en dit een situatie was waarin ik helemaal niet had hoeven zijn, maar een keuze had. Ik help ze echt wekelijks tot meerdere keren per week, dus ik had prima nee kunnen zeggen. En omdat ik dus ook niét wist dat ze zich niet goed voelde op gewoon moe na, totdat ik daar zelf actief naar vroeg. Maar bedankt voor je inzicht in hoe jij deze situatie zou zien, want dat helpt ook in een beetje relativeren/kader krijgen van hoe anderen hierover denken. Want ik weet ook dat ik meestal in dit soort dingen niet per se rond het gemiddelde zit ;) .

En eens dus met je tweede deel. Valt me denk ik ook tegen dat ze me zó goed kennen, maar niet zelf even bedacht hebben dat ik dit misschien wel zou willen weten. Zeker gezien ze zelf bij een buikgriep bij andere buren dus ook actief vermijden om daar te helpen omdat ze dat niet willen krijgen. Maar als ik daar realistisch over nadenk, denk ik dat ze echt té moe waren om daar over nagedacht te hebben (wat ik snap gezien hun nachten etc). Dus nouja.

Maar ik ga het idd zeker even met ze bespreken als ze weer opgeknapt zijn. Gewoon voor volgende keren inderdaad, niet om nou met een wijzend vingertje te gaan zitten.
Ik heb maanden geleden voor we naar oude vriend gingen gemeld dat ik nogal verkouden was en dat ik afstand ging houden en droeg een mondkap.

Dat was prima voor hen.

Week of 2 later waren ze allebei verkouden + longontsteking.
Nou was vriend al min of meer terminaal maar vriendin is goed ziek geweest.
Voelde me ondanks goedkeuring toch wat schuldig, maar aan de andere kant mocht ik binnenkomen en heb ik me gehouden aan afstand en mondkap.

Zij zei dat er allerlei mensen die bij hun binnen geweest zijn om op bezoek te komen bij oude vriend, ook verkouden waren...

Dus vind zoiets wel lastig.
Ik had het wel tegen je gezegd, en ik zou het nu wel melden voor de volgende keer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 11-04-2026 17:42:10 ]
pi_220556700
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Ah, die van toen wist ik nog maar had het idee dat het toen in beide benen was gedaan. Ik was bang dat het niet goed gegaan was
Ja juist wel gelukkig, een wereld van verschil. Maar al gauw voelde hij ook de andere kant.
Maar toen kwam de prostaat & longkanker & blaasdarmprobs met de stoma erachteraan + alle bestralingen.
Hij had zogezegd wel ff wat anders aan zijn hoofd en liep toch haast niet ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 11-04-2026 18:17:30 ]
pi_220556826
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:38 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja juist wel gelukkig, een wereld van verschil. Maar als gauw voelde hij ook de andere kant.
Maar toen kwam de prostaat & longkanker & blaasdarmprobs met de stoma erachteraan + alle bestralingen.
Hij had zogezegd wel ff wat anders aan zijn hoofd en liep toch haast niet ;)
Ja, dat het zo’n geweldig resultaat was weet ik nog.
We have far more in common than that which devides us..
pi_220556862
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:16 schreef Blues het volgende:
@:vlindertje89 g heeft 23/4 (pas)onderzoek en meteen door naar arts. Hiervoor bellen ze als het eerder kan.
Als die arts groen licht geeft operatie daarna dus we denken niet voor 6 mei (vakantieweek) helaas.
Nu pas aktie komt ook wel een beetje omdat hij heel lang geen zin meer had in geklooi aan zijn lijf en dokters, wat ik ook goed begrijp!
Maar het beperkt zo als je zo slecht loopt en daarbij zo'n pijn hebt.
Das vast in het andere ziekenhuis, niet AvL toch?
Edit: ja dus, maar dat doet niet af aan het volgende.
Anders voor andere afspraken daar, raad ik je aan rondom de afspraak om ijs te gaan halen bij IJskoud de beste daar om de hoek. Echt fantástisch ijs, nog lekkerder dan bij de nieuwige ijstent in ons dorp( @Clubsoda kan je vast vertellen dat dat heel wat zegt).
Ik vind het bijna jammer dat mijn volgende afspraak telefonisch is, zo lekker O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220556868
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:16 schreef Blues het volgende:
@:vlindertje89 g heeft 23/4 (pas)onderzoek en meteen door naar arts. Hiervoor bellen ze als het eerder kan.
Als die arts groen licht geeft operatie daarna dus we denken niet voor 6 mei (vakantieweek) helaas.
Nu pas aktie komt ook wel een beetje omdat hij heel lang geen zin meer had in geklooi aan zijn lijf en dokters, wat ik ook goed begrijp!
Maar het beperkt zo als je zo slecht loopt en daarbij zo'n pijn hebt.
Ah, jammer dat het nu nog zo'n tijd wachten is en waarschijnlijk na de vakantie wordt. Maar snap inderdaad wel dat hij even rust wilde van medisch gedoe!

En wat fijn dat je koor-middag zo leuk was!
pi_220556999
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 17:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Das vast in het andere ziekenhuis, niet AvL toch?
Edit: ja dus, maar dat doet niet af aan het volgende.
Anders voor andere afspraken daar, raad ik je aan rondom de afspraak om ijs te gaan halen bij IJskoud de beste daar om de hoek. Echt fantástisch ijs, nog lekkerder dan bij de nieuwige ijstent in ons dorp( @:clubsoda kan je vast vertellen dat dat heel wat zegt).
Ik vind het bijna jammer dat mijn volgende afspraak telefonisch is, zo lekker O+
:D
We komen hopelijk nooit meer in het AVL :*
  zaterdag 11 april 2026 @ 18:18:45 #275
63722 z80
I fink you freaky
pi_220557012
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Is eigenlijk zo! Daarom vroeg ik het. Wat is minimum vereiste tijd?
De Irrawaddy River af varen naar een paar steden verderop zal ook wel niet tellen.
Een paar uur op die schuit vond ik dan ook wel weer genoeg.

edit
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
24 uur B-)
Ik doe dus ook niet mee. Was maximaal 6 uur.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')