abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220502412
quote:
GELEKT. Woordenlijst MinOCW: 'Gouden Eeuw', 'Midden-Oosten', 'slaaf', 'blank', 'Holocaust' (?), 'zittenblijver', 'Gen Z', 'dames en heren' FOUT

Tot gek gemaakten

Wij schreven deze week al dat op het ministerie van Onderwijs de echte problemen op zijn, maar dat is dus echt zo. Nu dit weer. Het programma tegen Discriminatie en Racisme van het ministerie, bekend van het weghalen van portretten van witte mannelijke oud-ministers uit de ontvangsthal, blijkt namelijk nog meer te doen. Namelijk: een taalgids uitgeven, waarin aan OCW-ambtenaren wordt uitgelegd dat normale woorden niet normaal zijn en dat je door die te gebruiken allemaal verschrikkelijke dingen doet.

U kent deze insteek wellicht onder de noemer 'woke', het fenomeen dat een verzinsel is van rechtse gekkies, en bovendien júíst goed. En geheel in die lijn zijn de verboden woorden uit onze tendentieuze, ongefundeerde en nodeloos kwetsende kop niet echt verboden, maar wordt ambtenaren geadviseerd ze 'liever niet' te gebruiken.

Overigens: de vorige keer dat wij over een actie van het OCW-programma tegen Discriminatie en Racisme schreven, loog BBB-minister Gouke Moes (de vuile leugenaar) dat onze berichtgeving niet klopte. Dus ter controle kunt u hierrrr die gekke gids (pdf), ons opgestuurd door een kuchende man/vrouw/x in een regenjas, zelf downloaden.

https://www.geenstijl.nl/(...)-z-allemaal-verboden
Kennelijk is het Ministerie van OCW gekaapt door batshit crazy intersectionele marxistenwappies die een boekwerk hebben uitgebracht met verboden woordjes om heilig verklaarde minderheden niet te kwetsen. Overal is de woke gekte op zijn retour maar bij ons wordt het nog geïnstitutionaliseerd.

Enkele voorbeelden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het complete document is hier te downloaden: https://geenstijl.b-cdn.n(...)025_1_fd18384c3f.pdf
pi_220502434
Ik ben blank, niet wit.

Als ik wit ben dan heb ik buikgriep, moet ik spugen :r
Zonder wrijving geen glans
pi_220502437
quote:
Witte mensen
Nog in geen honderdduizend jaar.
Steek die newspeak maar waar geen zonlicht komt.
pi_220502456
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:29 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Nog in geen honderdduizend jaar.
Steek die newspeak maar waar geen zonlicht komt.
Volgens de marxistische regeltjes moet witte mensen met kleine letters en Zwarte mensen met een hoofdletter.
pi_220502469
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:31 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Volgens de marxistische regeltjes moet witte mensen met kleine letters en Zwarte mensen met een hoofdletter.
En dat is al helemaal compleet onacceptabel. En het is Blank, met hoofdletter B :)
pi_220502472
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220502505
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:31 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Volgens de marxistische regeltjes moet witte mensen met kleine letters en Zwarte mensen met een hoofdletter.
Misschien eens het document skimmen? Het moet beiden met kleine letters
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220502512
Wat een non-nieuws zeg.

"Verboden" in de OP is simpelweg nepnieuws. Daar is geen sprake van. Even snel door het document geskimmed en daar zitten gewoon prima vervangingen in.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220502555
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:38 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Misschien eens het document skimmen? Het moet beiden met kleine letters
Beter lezen. Zie screenshot in de OP.
pi_220502563
Ben blij om te zien dat Nederlands belastinggeld, dat door tot slaaf gemaakte oorspronkelijke bewoners van Nederland wordt opgehoest (je werkt in Nederland tot 2-5 juli voor de Nederlandse overheid) gebruikt wordt voor dit soort acties. Een persoon met een handicap kan zien dat we hier ons eigen graf aan het graven zijn. Denk je dat ze zich in China druk maken over onze 17e eeuw, terwijl ze hun 21e eeuw te danken hebben aan alle banen die wij naar China hebben geexporteerd?

Je mist toch de nuance met dit Neo-Marxistische onzintaaltje. Dat zal waarschijnlijk ook de bedoeling zijn. Alles wat werkt, moet kapot.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220502584
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:45 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Beter lezen. Zie screenshot in de OP.
De rechterkant is hoe het *niet* moet.

Als je het document daadwerkelijk bekijkt, dan staat er nuance in... Maargoed, doen alsof dit topic enigszins mensen aantrekt die 1 minuut uittrekken om daadwerkelijk te snappen waar dit over gaat i.p.v. meteen shitten op "woke" zonder de feiten erbij te betrekken is een veel te hoge verwachting.

quote:
Wel met een hoofdletter: wanneer het gaat over Zwart als culturele identiteit of in bepaalde kunstuitingen om zo
geschiedenis te erkennen. Bijvoorbeeld Zwarte emancipatiestrijd, Zwarte muziek.

Niet met een hoofdletter: wanneer het gaat over een huidskleur. Dan staan verschillende huidskleuren zo
gelijkwaardig mogelijk naast elkaar.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  vrijdag 3 april 2026 @ 21:51:47 #12
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220502599
Thedeedsters lijst met betrekking tot dergelijke lijsten;
Opzouten, wieberen, opflikkeren, kappen…
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220502602
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:49 schreef Mikeytt het volgende:
wanneer het gaat over Zwart als culturele identiteit of in bepaalde kunstuitingen om zo
geschiedenis te erkennen. Bijvoorbeeld Zwarte emancipatiestrijd, Zwarte muziek.
Idem voor Blanke kunstuitingen en culturele identiteit? Of is het weer 'racisme' dat ik dit vraag?

Niet dat ik ook maar één keer zwart met hoofdletter Z ga schrijven, maargoed.
pi_220502646
Niet elke minderheid is automatisch gemarginaliseerd. Wat een floplijst.
pi_220502647
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:52 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Idem voor Blanke kunstuitingen en culturele identiteit? Of is het weer 'racisme' dat ik dit vraag?
Witte kunstuitingen bestaan niet. Als ik kunst maak, dan heeft dat niets met Amerikaanse witte personen te maken.

Zwarte kunst gaat specifiek om kunst die zwarte mensen verbindt in bijvoorbeeld de emancipatiestrijd. Er is werkelijk geen enkele situatie waarbij je 'Witte kunst' zou moeten gebruiken.

Wat is 'Blanke kunst' volgens jou?
quote:
Niet dat ik ook maar één keer zwart met hoofdletter Z ga schrijven, maargoed.
Goed dat dat niet verboden is dan.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220502670
quote:
19s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:52 schreef TwenteFC het volgende:
Daarom ook nooit trappen in de "we hebben alleen maar rechtse kabinetten" bullshit. Links werkt op doctrine en activisme, die kanker zit door al onze instituten en vreet alles van binnenuit weg en geven elkaar rugdekking. Het is ook die mismatch dat die rechts in verkiezingen groot maakt maar er in de praktijk zo weinig verandert.

Dit zijn de symptomen daarvan.
Well said.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 22:05:00 #17
236264 crew  capricia
pi_220502694
Man man man.
(En mensen met een baarmoeder. )
Totaal doorgeslagen dit. 8)7
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 3 april 2026 @ 22:05:42 #18
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220502698
Niet gelezen.
pi_220502703
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 22:05 schreef capricia het volgende:
(En mensen met een baarmoeder. )
Dat staat niet eens in het document.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220502715
En wij stomen op volle snelheid door naar de rubberentegelmaatschappij.
pi_220502719
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 22:05 schreef capricia het volgende:
Man man man.
(En mensen met een baarmoeder. )
Totaal doorgeslagen dit. 8)7
De mensen achter deze Neo-Marxistische drek denken goed te doen, zie mijn sig, maar breken onze maatschappij steen voor steen af. Hun zwakte is gebrek aan zelfspot (wat ze gemeen hebben met andere fanatici).

Maar wij hebben humor. Zet ze te kakken, lach er om.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220502773


Het Intersectioneel Evangelie @EttovanBelgie
pi_220502787
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 22:20 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]

_O_
George CarlinGOD was zijn tijd ver vooruit.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 april 2026 @ 22:23:54 #25
284411 crew  heywoodu
pi_220502798
Sommige dingen zijn wel prima, anderen zijn wat overdreven, ach. Weinig mis met 'tot slaaf gemaakten' in wat meer formele teksten, bijvoorbeeld.
pi_220502810
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 22:23 schreef heywoodu het volgende:
Sommige dingen zijn wel prima, anderen zijn wat overdreven, ach. Weinig mis met 'tot slaaf gemaakten' in wat meer formele teksten, bijvoorbeeld.
Waarom? Wat is beter aan 'tot slaaf gemaakten' dan 'slaaf'?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Redactie Sport vrijdag 3 april 2026 @ 22:26:54 #27
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220502817
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 22:23 schreef heywoodu het volgende:
Sommige dingen zijn wel prima, anderen zijn wat overdreven, ach. Weinig mis met 'tot slaaf gemaakten' in wat meer formele teksten, bijvoorbeeld.
Ik kan er ook niet wakker van liggen, misschien een beetje onzinnig om er zoveel centen aan uit te geven, dat wel
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 april 2026 @ 22:28:32 #28
284411 crew  heywoodu
pi_220502823
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 22:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Waarom? Wat is beter aan 'tot slaaf gemaakten' dan 'slaaf'?
Het weerspiegelt simpelweg beter wat het betekent: iemand die door anderen tot slaaf is gemaakt.

Het boeit me allemaal niet enorm veel hoor, daar niet van, maar ik zie soms mensen helemaal boos en geschokt reageren op zoiets, dat is weer zo apart.
pi_220502834
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 22:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het weerspiegelt simpelweg beter wat het betekent: iemand die door anderen tot slaaf is gemaakt.

Het boeit me allemaal niet enorm veel hoor, daar niet van, maar ik zie soms mensen helemaal boos en geschokt reageren op zoiets, dat is weer zo apart.
Onze Marxistische vrinden blijven constant de grenzen opzoeken. Een steek onderwater hier, een schop in je ballen daar. We hebben Sinterklaas al opgegeven. Op een bepaald moment is de koek op.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 3 april 2026 @ 22:31:09 #30
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_220502835
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 22:28 schreef heywoodu het volgende:
Het weerspiegelt simpelweg beter wat het betekent: iemand die door anderen tot slaaf is gemaakt.
Voor de volledigheid: iemand die door anderen tot tot slaaf gemaakte is gemaakt.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 april 2026 @ 22:33:24 #31
284411 crew  heywoodu
pi_220502845
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 22:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Onze Marxistische vrinden blijven constant de grenzen opzoeken. Een steek onderwater hier, een schop in je ballen daar. We hebben Sinterklaas al opgegeven. Op een bepaald moment is de koek op.
In welk opzicht is 'tot slaaf gemaakt' ipv 'slaaf' een steek onderwater, of een schop in je ballen? Er is helemaal niemand die nadeel heeft bij het gebruik van 'tot slaaf gemaakt', en blijkbaar wel mensen voor wie het beter is. Helemaal prima dus.

Hier is het op 5 december overigens gewoon weer Sinterklaasfeest, dat is helemaal niet opgegeven ^O^
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 april 2026 @ 22:33:37 #32
284411 crew  heywoodu
pi_220502849
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 april 2026 22:31 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Voor de volledigheid: iemand die door anderen tot tot slaaf gemaakte is gemaakt.
Dat is wel scherp, ja :D
  vrijdag 3 april 2026 @ 22:40:18 #33
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220502884
Nog vijf jaar:

Radicalisering -> geloofsenthousiasme :)
pi_220502959
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:29 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Nog in geen honderdduizend jaar.
Steek die newspeak maar waar geen zonlicht komt.
Helemaal apart is dat Zwarte mensen met een hoofdletter moet maar witte mensen niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:00:08 #35
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_220502994
Compleet gestoord weer. Alle woorden/termen in dat document, die we al ik weet niet hoeveel jaar gebruiken, zijn prima. Is niks mis mee, en dus ook geen enkele reden om die te gaan vervangen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_220503020
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 22:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]
In welk opzicht is 'tot slaaf gemaakt' ipv 'slaaf' een steek onderwater, of een schop in je ballen? Er is helemaal niemand die nadeel heeft bij het gebruik van 'tot slaaf gemaakt', en blijkbaar wel mensen voor wie het beter is. Helemaal prima dus.

Hier is het op 5 december overigens gewoon weer Sinterklaasfeest, dat is helemaal niet opgegeven ^O^
Met dit soort fratsen word je als werknemer op het Ministerie van Onderwijs - van ons belastinggeld - gedwongen om een pseudo intellectueel taaltje te gebruiken. Daar heeft verder niemand om gevraagd. De kiezer zeker niet. Documenten van het MvO komen uiteindelijk terecht bij een lerarenkorps dat deze taal ook over zal nemen, om daarmee onze kinderen te beinvloeden.

Ze jatten belastinggeld en verneuken de toekomst van onze kinderen.

De bijstand faciliteert arme mensen om verkeerde beslissingen te blijven maken. Maar die facilitatie en ver-Tokkie-sering zie je op alle niveaus van de overheid, zoals hier.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:07:19 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220503026
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 22:22 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]

Het Intersectioneel Evangelie @:ettovanbelgie
Het OCW sorteert alvast voor op de islamisering van NL.

Wat geweldig dat het gros van de vrouwen in dat pamflet een hoofddoek draagt...

Wanneer wordt dit land eens wakker
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:08:03 #38
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220503029
flikker op met die hoofddoeken
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220503030
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 22:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Helemaal apart is dat Zwarte mensen met een hoofdletter moet maar witte mensen niet.
Precies dat. Alsof Blanken (het enige juiste woord) nu ineens minderwaardig zijn of ons minderwaardig of 'schuldig' moeten voelen? Ik dacht het niet.
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:09:22 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220503033
DEI is de kanker van het Westen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:09:56 #41
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220503035
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 22:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Helemaal apart is dat Zwarte mensen met een hoofdletter moet maar witte mensen niet.
Wees maar blij; over 2 jaar wordt het zo:

witte man -> stereotype racist
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:12:00 #42
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220503043
Ben best gefortuneerd.

Bij deze bied ik alle hoofddoeken, baarden en 'tot slaaf gemaakte' nazaten een enkeltje elders aan.

Ga daar zeiken over hoe ontzettend onderdrukt je bent.

Interesse? DM me. Opflikkeren. Ik betaal, met liefde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:12:55 #43
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:14:09 #44
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220503052
Het leukste vind ik nog dat al die linkse progressieven dit ook lezen en kennelijk denken: zit wat in.

Kutvolk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:14:22 #45
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220503053
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:12 schreef AchJa het volgende:
Mag koelie nog wel?
https://www.youtube.com/shorts/QeTZY2-xeM4
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:18:33 #46
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220503078
Het hoort ook een beetje bij de ontwikkeling die we als samenlevening meemaken.

Dus op zich begrijp ik het wel; het is een beetje meebewegen en elkaar de ruimte geven voor een gezamelijke nieuwe richting.

Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:22:42 #47
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_220503103
Dit is letterlijk Newspeak. Niet woke, niet naief, dit is kwaadaardig.
pi_220503119
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het OCW sorteert alvast voor op de islamisering van NL.

Wat geweldig dat het gros van de vrouwen in dat pamflet een hoofddoek draagt...

Wanneer wordt dit land eens wakker
Scherpe observatie. Vier van de zeven vrouwen in het pamflet dragen een hoofddoek. In de praktijk gaat het om 3 a 4%.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:26:00 #49
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220503120
Dit is vooral een knieval voor islamisme.

Iedereen met 4 werkende hersencellen kan dat zien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:26:27 #50
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220503125
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Scherpe observatie. Vier van de zeven vrouwen in het pamflet dragen een hoofddoek. In de praktijk gaat het om 3 a 4%.
Die kutislam moet en zal bewierookt worden.

Is al sinds 2001 een links-progressieve fetisj. Islam, islam, islam, wat een lieve, fijne leuke religie is dat... nee, echt...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:27:47 #51
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220503131
quote:
80s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:22 schreef Mano_ het volgende:
Dit is letterlijk Newspeak. Niet woke, niet naief, dit is kwaadaardig.
Dit is een typisch narcistische eigenschap inderdaad. Na de groomingfase breken ze je helemaal tot op het bot toe af totdat er niets meer van je overblijft en daarna zijn zij volledig in control en kunnen ze alles met je doen wat ze willen omdat je geen idee meer hebt wie je bent, of waar je vandaan komt. Het enige beeld dat je over jezelf hebt is het laagste van het laagste zelfbeeld waarmee de narcist je impregneert.
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:31:50 #52
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220503158
Ik schijt op de islam. Ik schijt op baarden. Ik schijt op kopvodden.

Lazer op met je zevende eeuwse arabische kut-cultus.

Kan het OCW nog zoveel AI-gegenereerde bullshit fabriceren, wat mensenrechten betreft is die kutreligie de grootste bedreiging voor diversiteit, inclusie en gelijkwaardigheid in Nederland op dit moment.

Maak DAAR eens een leuke chatgpt-presentatie van
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:32:27 #53
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_220503163
Negers zijn niet zwart maar bruin.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 april 2026 @ 23:33:25 #54
284411 crew  heywoodu
pi_220503171
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:05 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Met dit soort fratsen word je als werknemer op het Ministerie van Onderwijs - van ons belastinggeld - gedwongen om een pseudo intellectueel taaltje te gebruiken. Daar heeft verder niemand om gevraagd. De kiezer zeker niet. Documenten van het MvO komen uiteindelijk terecht bij een lerarenkorps dat deze taal ook over zal nemen, om daarmee onze kinderen te beinvloeden.

Ze jatten belastinggeld en verneuken de toekomst van onze kinderen.

De bijstand faciliteert arme mensen om verkeerde beslissingen te blijven maken. Maar die facilitatie en ver-Tokkie-sering zie je op alle niveaus van de overheid, zoals hier.
Gelukkig wordt de toekomst van onze kinderen niet verneukt door zo'n lijstje woorden, dat, zoals door de jaren heen altijd gebeurt, weer eens wat verandert. We hebben het immers ook niet meer over achterlijken en idioten als we mensen met een verstandelijke beperking noemen, ook taal verandert simpelweg.
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 23:33:59 #55
236264 crew  capricia
pi_220503173
En wat denk je van 'Oorspronkelijke bewoners'..
Dat zijn de originele blanke mensen hier toch? Of bedoelen ze wat anders.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220503179
Wat vindt de tot koning gemaakte Willem-Alexander hiervan?

Hij heeft wel zijn excuses aangeboden aan de tot slaaf gemaakten, maar de Zwarte mensen met een migratieachtergrond willen ook geld zien.

Dat geldt ook voor gemarginaliseerde groepen van mensen met een beperking, ook al zijn dit niet de oorspronkelijke bewoners van ons land.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 april 2026 @ 23:35:18 #57
284411 crew  heywoodu
pi_220503182
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:33 schreef capricia het volgende:
En wat denk je van 'Oorspronkelijke bewoners'..
Dat zijn de originele blanke mensen hier toch? Of bedoelen ze wat anders.
Die kans is niet zo heel groot, nee. Die lichte kleur is vermoedelijk pas in de loop der (duizenden) jaren ontstaan.

Dus ja, ook de oorspronkelijke bewoners van Europa waren op z'n minst behoorlijk stevig getint, naar alle waarschijnlijkheid :+
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:38:01 #58
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220503193
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:33 schreef capricia het volgende:
En wat denk je van 'Oorspronkelijke bewoners'..
Dat zijn de originele blanke mensen hier toch? Of bedoelen ze wat anders.
OCW bestaat uit zelfhatende blanken die een keer 'Malcolm X' hebben gezien en sinds die tijd menen 'n erfschuld te moeten inlossen.

Islampijpers zijn het sowieso. Met hun kopvod fetish

Gros ervan is GL en D66.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:38:44 #59
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220503198
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:33 schreef capricia het volgende:
En wat denk je van 'Oorspronkelijke bewoners'..
Dat zijn de originele blanke mensen hier toch? Of bedoelen ze wat anders.
Nee, dit gebied was oorspronkelijk Palestijns grondgebied, maar de witte mensen hebben al die Palestijnen naar Gaza toe verdreven.
pi_220503239
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:33 schreef heywoodu het volgende:

...ook taal verandert simpelweg.
Taal verandert. Maar dit is taal veranderen met geld van de belastingbetaler, zonder dat de belastingbetaler daar toestemming voor heeft gegeven.

Begin je te snappen waarom sommige mensen een grafhekel aan de overheid hebben?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220503245
Ik zeg ook nog steeds Oriënt, Joegoslavië, Kiev en mongool. Zal altijd zo blijven.
...hier om je mars te breken.
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 23:46:18 #62
236264 crew  capricia
pi_220503248
Native Europeans.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:47:22 #63
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220503253
Ik kan in ieder geval met gerust geweten sterven in de wetenschap dat al die lieve progressieve deugneuzen straks geconfroneerd worden met de bloederige intolerantie van een religie die ze nu nog veilig vanuit hun in een super-witte vinexwoning met rapid wifi connection lopen te promoten

Je zal dochters hebben. Of kinderen die homo zijn. Quelle horreur.

Proficiat, deugend Nederland, jullie hebben de maatschappij met jullie islamofilie weer teruggebracht tot de middeleeuwen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 23:47:30 #64
236264 crew  capricia
pi_220503254
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:38 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nee, dit gebied was oorspronkelijk Palestijns grondgebied, maar de witte mensen hebben al die Palestijnen naar Gaza toe verdreven.
_O-
Midden Oosten mag ook al niet meer.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220503319
Dit is ook wel opvallend:



Ik kan me niet voorstellen dat er joden zijn die moeite hebben met het gebruik van de term Holocaust? Het lijkt me meer te gaan om moslims die meteen in een kramp schieten zodra ze Holocaust horen.
  zaterdag 4 april 2026 @ 00:04:06 #66
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220503324
Hef dit land gewoon op
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 april 2026 @ 00:07:57 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220503339
Tragisch hoe dit land, ooit het epitoom van vrijgevochtenheid, ratio en secularisme zich zo in de aars laat nemen om islamieten tevreden te stellen.

Lafbekkerij, ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 4 april 2026 @ 00:14:07 #68
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220503356
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 00:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Tragisch hoe dit land, ooit het epitoom van vrijgevochtenheid, ratio en secularisme zich zo in de aars laat nemen om islamieten tevreden te stellen.

Lafbekkerij, ook.
Hosea 4:6: "Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis.
pi_220503358
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 00:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Tragisch hoe dit land, ooit het epitoom van vrijgevochtenheid, ratio en secularisme zich zo in de aars laat nemen om islamieten tevreden te stellen.

Lafbekkerij, ook.
Wat dat betreft ben ik de Iraanse diaspora wel gaan waarderen. Die hebben dus echt een schijthekel aan de islam en de nuttige idioten die de islamisering faciliteren. Zij weten als geen ander wat het is om je land overgenomen te zien worden door islamofascisten.
pi_220503392
Gadverdamme, dat gekruip is één, maar dit is gewoon complete minachting van de autochtone bevoking. Walgelijk en wat mij betreft knikkeren ze iedereen die hier ook maar een woord aan heeft meegewerkt op straat.

Maar de weg-met-ons globalisten van D66 vinden dit natuurlijk geweldig
  zaterdag 4 april 2026 @ 00:35:09 #71
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220503398
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 00:31 schreef tjoptjop het volgende:
Gadverdamme, dat gekruip is één, maar dit is gewoon complete minachting van de autochtone bevoking. Walgelijk en wat mij betreft knikkeren ze iedereen die hier ook maar een woord aan heeft meegewerkt op straat.

Maar de weg-met-ons globalisten van D66 vinden dit natuurlijk geweldig
D66 en de maakbare samenleving.

Wen er maar aan.
pi_220503745
En wat doen we met Bakra?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 05:48:26 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220503790
Gebruiken ambtenaren van het ocw dat vaak denk je?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220503823
Ik gebruik gewoon He(inrich)/Him(mler) :)
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zaterdag 4 april 2026 @ 06:46:44 #75
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220503846
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Taal verandert. Maar dit is taal veranderen met geld van de belastingbetaler, zonder dat de belastingbetaler daar toestemming voor heeft gegeven.

Begin je te snappen waarom sommige mensen een grafhekel aan de overheid hebben?
Hele boeken zijn er geschreven over dergelijke overheden. En die overheden kwamen niet al te best over.

En diezelfde overheid vindt dat we vooral bang moeten zijn voor wat tweets van enkele gemeenteraadsleden.

Klassiek Verdeel en Heers.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220503872
Wat een fophefje weer.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220503890
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 22:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]
In welk opzicht is 'tot slaaf gemaakt' ipv 'slaaf' een steek onderwater, of een schop in je ballen? Er is helemaal niemand die nadeel heeft bij het gebruik van 'tot slaaf gemaakt', en blijkbaar wel mensen voor wie het beter is. Helemaal prima dus.

Hier is het op 5 december overigens gewoon weer Sinterklaasfeest, dat is helemaal niet opgegeven ^O^
Het gaat er meer om dat we onder aan de steep gewoon doorgeslagen zijn om het iedereen maar naar zn zin te maken, rekening moeten gaan houden met letterlijk iedereen die ook maar een klein beetje afwijkt.

Echt niks mis met rekening houden met een ander, maar tot op een zekere hoogte.

Laatst kwam ik iemand tegen die gaf aan dat ze alleen met they them aangesproken wilde worden. Tja dan moet je gewoon ff normaal doen en echt niet bij mij zijn.
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 07:47:53 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220503904
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:57 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Witte kunstuitingen bestaan niet. Als ik kunst maak, dan heeft dat niets met Amerikaanse witte personen te maken.

Zwarte kunst gaat specifiek om kunst die zwarte mensen verbindt in bijvoorbeeld de emancipatiestrijd. Er is werkelijk geen enkele situatie waarbij je 'Witte kunst' zou moeten gebruiken.

Wat is 'Blanke kunst' volgens jou?
[..]
Goed dat dat niet verboden is dan.
zwarte kunst bestaat net zo goed niet, allemaal aanstelleritis

ik ben ooit eens gevraagd voor zo´n feestje voor zwarte sporters omdat we Nederlands kampioen (onder 20) waren geworden, ik had zoiets van vraag maar voor een feestje voor Nederlandse sporters die Nederlands kampioen (onder 20) zijn geworden man :')

wel gegaan natuurlijk, teringveel gratis gegeten en eind van de avond was ik vreselijk dronken maar er was geen reet aan verder, mijn spierwitte buddy die ook vreselijk dronken was wist nog wel dat het er zwart zag van de mensen

hohohoooo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 4 april 2026 @ 07:47:55 #79
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_220503905
Zwart met een hoofdletter , rechtstreeks geïmporteerd uit Amerika :')
Ik ben inmiddels overleden
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 07:49:28 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220503908
en ik ben meer bruinig

die vragen gewoon iedereen die niet spierwit is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 07:50:11 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220503909
dit is zo'n goed verhaal dat ik ff @yvonne moet doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 april 2026 @ 07:52:00 #82
284411 crew  heywoodu
pi_220503913
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Taal verandert. Maar dit is taal veranderen met geld van de belastingbetaler, zonder dat de belastingbetaler daar toestemming voor heeft gegeven.

Begin je te snappen waarom sommige mensen een grafhekel aan de overheid hebben?
Oh ik weet al lang dat sommige mensen sowieso, per definitie, tegen álles zijn wat van de grote boze overheid af komt.
pi_220503924
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:38 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nee, dit gebied was oorspronkelijk Palestijns grondgebied, maar de witte mensen hebben al die Palestijnen naar Gaza toe verdreven.
De Kanaänieten zijn het niet met je eens.

Maar ook weer wel...
  zaterdag 4 april 2026 @ 08:09:51 #84
22565 asco
Los in deze tent
pi_220503946
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 april 2026 07:52 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Oh ik weet al lang dat sommige mensen sowieso, per definitie, tegen álles zijn wat van de grote boze overheid af komt.
En wat denk je zelf, zou dit verhaal helpen de mening van deze mensen te veranderen?
  zaterdag 4 april 2026 @ 08:35:07 #85
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220504007
Staat er niks in over die katoenplukkers van vroeger?
pi_220504014
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:35 schreef Mubassie het volgende:
Staat er niks in over die katoenplukkers van vroeger?
* tot katoenplukker gemaakten.
pi_220504015
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:35 schreef Mubassie het volgende:
Staat er niks in over die katoenplukkers van vroeger?
Tot katoenplukker gemaakten, bedoel je.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 08:38:15 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220504017
denk niet dat ambtenaren bij het ocw het vaak hebben over katoenplukkers van vroeger
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220504028
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Gelukkig wordt de toekomst van onze kinderen niet verneukt door zo'n lijstje woorden, dat, zoals door de jaren heen altijd gebeurt, weer eens wat verandert. We hebben het immers ook niet meer over achterlijken en idioten als we mensen met een verstandelijke beperking noemen, ook taal verandert simpelweg.
Wat wil je zeggen met 'taal verandert simpelweg'? Het lijkt mij in deze context (doelbewust aansturen op verandering van de taal) echt net helemaal niets zeggen namelijk.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 08:42:56 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220504037
hij wil zeggen dat taal simpelweg verandert met detijd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220504042
Hier zie je waarom je kan stemmen hoe je wil: de instituten in Nederland zijn bevolkt door mensen die link, dan wel extreem links zijn in hun denken en doen.

Niet alleen in Nederland, ook Europa. En dat is precies waarom Europa langzaamaan naar de klote aan het gaan is.

Op zichzelf staand is dit document vooral lachwekkend in al haar stupiditeit. Maar als onderdeel van het geheel is het een verontrustend signaal.
pi_220504049
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:37 schreef Zwansen het volgende:
Er zijn vast 3-4 ambtenaren bezig met dit programma en dan meteen overdrijven als ‘ministerie OCW gekaapt’ _O-

Heerlijk dat ziedende domrechts.
Het zijn waarschijnlijk veel meer ambtenaren en het is geen concept wat in het ronde archief is beland, maar een officieel stuk geworden.
  zaterdag 4 april 2026 @ 08:47:37 #93
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220504051
quote:
88s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:42 schreef sp3c het volgende:
hij wil zeggen dat taal simpelweg verandert met detijd
Dit heeft niks te maken met taal grammaticaal of qua spelling evolueert maar met bewust wat termen vervangen door een clubje mensen.
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 08:49:43 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220504059
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dit heeft niks te maken met taal grammaticaal of qua spelling evolueert maar met bewust wat termen vervangen door een clubje mensen.
ik heb geen idee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 4 april 2026 @ 08:50:25 #95
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220504061
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dit heeft niks te maken met taal grammaticaal of qua spelling evolueert maar met bewust wat termen vervangen door een clubje mensen.
Geschiedsvervalsing.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 april 2026 @ 08:55:27 #96
284411 crew  heywoodu
pi_220504078
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:09 schreef asco het volgende:

[..]
En wat denk je zelf, zou dit verhaal helpen de mening van deze mensen te veranderen?
Die kun je niet veranderen, want ze zijn per definitie tegen alles wat van boven komt.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 april 2026 @ 08:57:04 #97
284411 crew  heywoodu
pi_220504087
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:40 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wat wil je zeggen met 'taal verandert simpelweg'? Het lijkt mij in deze context (doelbewust aansturen op verandering van de taal) echt net helemaal niets zeggen namelijk.
Dat de manier waarop we dingen zeggen gewoon evolueert met de tijd, bijvoorbeeld omdat mensen sommige woorden op een gegeven moment meer als onnodig negatief gaan zien. Of zou je het nu nog steeds normaal vinden om mensen met een verstandelijke beperking achterlijken en idioten te noemen?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 april 2026 @ 08:57:55 #98
284411 crew  heywoodu
pi_220504089
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:50 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Geschiedsvervalsing.
Jeetje, dat zelfs. Welke geschiedenis wordt er precies vervalst door het over, ik zeg maar wat, tot slaaf gemaakten te hebben?
  Redactie Frontpage zaterdag 4 april 2026 @ 08:59:26 #99
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_220504095
Gelukkig wordt wel het woord 'empoweren' geschrapt, van dat woord krijg je ook spontane sars :r
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 4 april 2026 @ 09:09:52 #100
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220504125
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Jeetje, dat zelfs. Welke geschiedenis wordt er precies vervalst door het over, ik zeg maar wat, tot slaaf gemaakten te hebben?
Misschien is mijn woordkeus niet goed maar wat wel de spijker op de kop slaat is dit: :r
  zaterdag 4 april 2026 @ 09:20:59 #101
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220504177
Mijn neefje is laatst afgestudeerd en heeft nu een baan gevonden.

Hij is nu een "tot werknemer gemaakte". _O_
  zaterdag 4 april 2026 @ 09:26:00 #102
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220504237
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dit heeft niks te maken met taal grammaticaal of qua spelling evolueert maar met bewust wat termen vervangen door een clubje mensen.
Precies. Van bovenaf opleggen aan.

En dit is niet de eerste keer dat ze zoiets proberen te flikken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220504238
De vraag is of ook meegenomen wordt die die mensen tot slaaf hebben gemaakt. Het impliceert blanke slavenhouders, maar die kochten voornamelijk in van de buurtstam die net een oorlog hadden gewonnen. Misschien moet er nog een woord bijverzonnen worden: tot slaaf geborene, wanneer een tot slaaf gemaakte een kind kreeg op een plantage of in ander gevangenschap. Of je noemt het gewoon allemaal slaaf, wel zo makkelijk en efficiënt.

Opvallend is wel dat op die eufemism treadmill de woorden steeds langer, beschrijvender en wolliger worden.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  zaterdag 4 april 2026 @ 09:28:31 #104
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220504275
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 09:20 schreef Mubassie het volgende:
Mijn neefje is laatst afgestudeerd en heeft nu een baan gevonden.

Hij is nu een "tot werknemer gemaakte". _O_
Maar ja, het werkt niet altijd zo. Toen ik die rechter aansprak met “tot rechter gemaakte” verbeterde hij mij en zei; “het is tot rechter aangestelde!!!”
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Redactie Sport zaterdag 4 april 2026 @ 09:34:01 #105
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220504306
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 07:39 schreef 111210 het volgende:

[..]
Het gaat er meer om dat we onder aan de steep gewoon doorgeslagen zijn om het iedereen maar naar zn zin te maken, rekening moeten gaan houden met letterlijk iedereen die ook maar een klein beetje afwijkt.

Echt niks mis met rekening houden met een ander, maar tot op een zekere hoogte.

Laatst kwam ik iemand tegen die gaf aan dat ze alleen met they them aangesproken wilde worden. Tja dan moet je gewoon ff normaal doen en echt niet bij mij zijn.
Nou jeetje wat moeilijk zeg allemaal, om iemand they them te noemen. Voor mij hoeft dat ook niet bij iedereen vooraf, maar als diegene zegt dat ze dat graag willen dan denk je toch best een beetje mee en als je dan weer thuis bent denk je “wat een gedoe”. Ik weet ook nooit precies wat ik dan moet zeggen, maar ik probeer het tenminste en schiet niet meteen in een defensieve houding.

Dat betekent niet dat we allemaal deze woordenlijst moeten gebruiken en dat gaat ook niet gebeuren, er zitten te veel omslachtige omschrijvingen tussen die niet lekker werken in de gesproken taal.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 4 april 2026 @ 09:36:22 #106
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220504316
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 09:34 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nou jeetje wat moeilijk zeg allemaal, om iemand they them te noemen. Voor mij hoeft dat ook niet bij iedereen vooraf, maar als diegene zegt dat ze dat graag willen dan denk je toch best een beetje mee en als je dan weer thuis bent denk je “wat een gedoe”. Ik weet ook nooit precies wat ik dan moet zeggen, maar ik probeer het tenminste en schiet niet meteen in een defensieve houding.

Dat betekent niet dat we allemaal deze woordenlijst moeten gebruiken en dat gaat ook niet gebeuren, er zitten te veel omslachtige omschrijvingen tussen die niet lekker werken in de gesproken taal.
Misschien leef ik in de echte wereld maar ik ben echt nog nooit iemand tegengekomen die met them of andere termen aangesproken wilde worden. Maar misschien begeef ik me in andere milieus.
  Redactie Sport zaterdag 4 april 2026 @ 09:37:41 #107
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220504325
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Taal verandert. Maar dit is taal veranderen met geld van de belastingbetaler, zonder dat de belastingbetaler daar toestemming voor heeft gegeven.

Begin je te snappen waarom sommige mensen een grafhekel aan de overheid hebben?
Het is ietwat geforceerd bij een aantal termen en kost weer een hoop onnodige centen terwijl we echt niet massaal zuidwest Azië gaan zeggen, hoogstens vijf wetenschappelijke teksten gaan er wat anders uit zien
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport zaterdag 4 april 2026 @ 09:39:51 #108
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220504333
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 09:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Misschien leef ik in de echte wereld maar ik ben echt nog nooit iemand tegengekomen die met them of andere termen aangesproken wilde worden. Maar misschien begeef ik me in andere milieus.
Ik ken er één die het actief wilde (maar al zes jaar niet gezien) en nog een die zichzelf wel zo ziet maar er volgens mij geen probleem mee heeft als je diegene met hem aan zou spreken.
Meestal benoem je die persoon dan altijd met naam en dan is t wel klaar.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 4 april 2026 @ 09:41:54 #109
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220504339
quote:
88s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:42 schreef sp3c het volgende:
hij wil zeggen dat taal simpelweg verandert met detijd
Dit is geen verandering, dit is een opgelegde verandering.
pi_220504368
Bij sommige voorbeelden is het voorgestelde alternatief ook een stuk vager. Basisgeletterdheid, iemand die de "basis" beheerst is iemand die de minimale norm, de basis dus, behaalt. Maar een laaggeletterde zit daar toch flink onder...

  zaterdag 4 april 2026 @ 09:52:58 #111
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_220504373
Ik vraag me af wat voor soort figuren dit hebben samen gesteld , zou me niks verbazen als 70% van dit soort volk op BIJ1 stemmen
Ik ben inmiddels overleden
pi_220504490
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 08:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat de manier waarop we dingen zeggen gewoon evolueert met de tijd, bijvoorbeeld omdat mensen sommige woorden op een gegeven moment meer als onnodig negatief gaan zien. Of zou je het nu nog steeds normaal vinden om mensen met een verstandelijke beperking achterlijken en idioten te noemen?
Ik zie dat laatste hier op Fok dagelijks. Vaak terecht ook nog. ;)
pi_220504545
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 09:34 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nou jeetje wat moeilijk zeg allemaal, om iemand they them te noemen.
Eigenlijk wel, omdat het vooral een vorm is die je gebruikt als iemand niet aanwezig is.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 april 2026 @ 10:27:03 #114
284411 crew  heywoodu
pi_220504572
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 09:09 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Misschien is mijn woordkeus niet goed maar wat wel de spijker op de kop slaat is dit: :r
Heftig hoor, ik kan me indenken dat mensen hier wel een beetje door van slag zijn ja.
  zaterdag 4 april 2026 @ 10:43:13 #115
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220504613
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 april 2026 10:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Heftig hoor, ik kan me indenken dat mensen hier wel een beetje door van slag zijn ja.
Dat siert hen.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 april 2026 @ 10:44:16 #116
284411 crew  heywoodu
pi_220504616
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 10:43 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dat siert hen.
Zeker, dit is echt heel heftig. Rusland is nog vrijer dan dit.
  zaterdag 4 april 2026 @ 10:47:43 #117
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220504623
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 april 2026 10:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Zeker, dit is echt heel heftig. Rusland is nog vrijer dan dit.
Dus jij vindt het wel goed, die opgelegde veranderingen? Jij gaat ze gebruiken? :o
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 april 2026 @ 10:55:23 #118
284411 crew  heywoodu
pi_220504656
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 10:47 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dus jij vindt het wel goed, die opgelegde veranderingen? Jij gaat ze gebruiken? :o
Ik vind een aantal keuzes prima te begrijpen, een aantal wat overdreven en de rest boeit me niet zo. Op geen enkele manier fophef waard, in elk geval.

En over wel of niet gebruiken: ik heb het ook niet meer over negers, net zoals de meesten, dit soort dingen zullen beetje bij beetje ook gewoon meer ingeburgerd raken (in elk geval een deel).
pi_220504697
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 09:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
maar als diegene zegt dat ze dat graag willen dan denk je toch best een beetje mee en als je dan weer thuis bent denk je “wat een gedoe
Nee, dan denk ik niet mee, en denk ik meteen 'zoek een psychiater op'.

Rijp voor het gesticht, dat soort.
pi_220504704
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 09:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Bij sommige voorbeelden is het voorgestelde alternatief ook een stuk vager. Basisgeletterdheid, iemand die de "basis" beheerst is iemand die de minimale norm, de basis dus, behaalt. Maar een laaggeletterde zit daar toch flink onder...

[ afbeelding ]
Laaggeletterd -> Basisgeletterd

Oftewel, de 'standaard' wordt laaggeletterdheid. Sja, dat zegt wel wat over het soort 'mensen' wat hier mee komt, en het soort 'mensen' wat hier daadwerkelijk iets mee gaat doen.
  zaterdag 4 april 2026 @ 11:08:32 #121
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220504718
Clownworld.
  zaterdag 4 april 2026 @ 11:21:30 #122
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220504781
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:29 schreef Haags het volgende:
Ik ben blank, niet wit.

Als ik wit ben dan heb ik buikgriep, moet ik spugen :r
Als je wit bent, lig je in een koelcel met een kaartje aan je grote teen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220504917
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 april 2026 10:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Heftig hoor, ik kan me indenken dat mensen hier wel een beetje door van slag zijn ja.
Nou, wat denk je wat deze onzin gekost heeft?
Dit is weer het bewijs dat er teveel ambtenaren rondlopen die totaal overbodig zijn...
pi_220505091
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het leukste vind ik nog dat al die linkse progressieven dit ook lezen en kennelijk denken: zit wat in.

Kutvolk.
Die hebben wel een klein probleem, want daar zou het ook blank moeten zijn. Dus die dienen even te veinzen dat dit ze niets kan schelen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Redactie Sport zaterdag 4 april 2026 @ 13:00:42 #125
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220505151
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 11:03 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Nee, dan denk ik niet mee, en denk ik meteen 'zoek een psychiater op'.

Rijp voor het gesticht, dat soort.
Rijp voor het gesticht omdat je geboren bent met beide geslachtskenmerken ja?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220505164
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 13:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Rijp voor het gesticht omdat je geboren bent met beide geslachtskenmerken ja?
Nee.
Wel als je verwacht dat ik je zelfverzonnen 'pronouns' ga gebruiken en mij dat dan ook nog op wil leggen met behulp van het ministerie van de waarheid.
  Redactie Sport zaterdag 4 april 2026 @ 13:06:48 #127
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220505181
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 13:03 schreef PurifieR het volgende:

[..]
en mij dat dan ook nog op wil leggen met behulp van het ministerie van de waarheid.
Dit is natuurlijk sowieso voor 99% niet aan de orde, of denk je dat alle X-jes bij OCW hebben geklaagd?

Onzijdige voornaamwoorden zijn ook niet per se een “verzinsel” en bestaan al best lang natuurlijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Admin zaterdag 4 april 2026 @ 13:47:36 #128
2589 crew  yvonne
Vakkundig gesloopt.
pi_220505457
quote:
88s.gif Op zaterdag 4 april 2026 07:50 schreef sp3c het volgende:
dit is zo'n goed verhaal dat ik ff @:yvonne moet doen
Ja doe maar.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
pi_220505950
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:45 schreef EvilSkittle het volgende:
Ik zeg ook nog steeds Oriënt, Joegoslavië, Kiev en mongool. Zal altijd zo blijven.
Jif, Treets, gulden... :z
pi_220505967
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 07:39 schreef 111210 het volgende:
Laatst kwam ik iemand tegen die gaf aan dat ze alleen met they them aangesproken wilde worden. Tja dan moet je gewoon ff normaal doen en echt niet bij mij zijn.
Idem. Bekijk het even zeg. Daar ga ik echt geen gesprek mee voeren verder.
  zaterdag 4 april 2026 @ 14:46:31 #131
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_220505988
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 10:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik vind een aantal keuzes prima te begrijpen, een aantal wat overdreven en de rest boeit me niet zo. Op geen enkele manier fophef waard, in elk geval.

En over wel of niet gebruiken: ik heb het ook niet meer over negers, net zoals de meesten, dit soort dingen zullen beetje bij beetje ook gewoon meer ingeburgerd raken (in elk geval een deel).
Als ik per ongeluk zwarte piet zeg in de klas zijn al mijn leerlingen geschokt. Het laat zien hoe snel dit soort veranderingen ingeburgerd raken. Nou heb ik met de meeste dingen ook niet veel moeite en wil ik me best aanpassen aan wat gevoelig ligt oid, maar dat geschokte vind ik dan ook weer erg overdreven en het geeft ook aan dat je best kritisch mag zijn op dit soort newspeak zonder meteen in de huilie/racist/extreem rechts/ fophef geduwd te worden.
Life is what you make it.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 april 2026 @ 14:56:41 #132
284411 crew  heywoodu
pi_220506061
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 april 2026 14:46 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Als ik per ongeluk zwarte piet zeg in de klas zijn al mijn leerlingen geschokt. Het laat zien hoe snel dit soort veranderingen ingeburgerd raken. Nou heb ik met de meeste dingen ook niet veel moeite en wil ik me best aanpassen aan wat gevoelig ligt oid, maar dat geschokte vind ik dan ook weer erg overdreven en het geeft ook aan dat je best kritisch mag zijn op dit soort newspeak zonder meteen in de huilie/racist/extreem rechts/ fophef geduwd te worden.
Het geschokt reageren op dit soort berichten vind ik inderdaad ook erg overdreven. Je kunt er inderdaad vraagtekens bij zetten of er zo'n lijstje gepubliceerd moet worden of dat overheden, instellingen, organisaties etc dingen beetje bij beetje gewoon anders moeten gaan noemen, waarmee het uiteindelijk vanzelf ingeburgerd gaat worden.

Het is allemaal eigenlijk niet zo heel boeiend. Het lijstje zelf niet, de onnodige ophef erover nog veel minder. Laat staan dat mensen gaan roepen dat ze van alles afgepakt wordt, dat is wel heel overdreven hoor. Omdat ze geen neger meer 'mogen' zeggen.
  zaterdag 4 april 2026 @ 15:14:17 #133
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220506166
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 april 2026 14:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het geschokt reageren op dit soort berichten vind ik inderdaad ook erg overdreven. Je kunt er inderdaad vraagtekens bij zetten of er zo'n lijstje gepubliceerd moet worden of dat overheden, instellingen, organisaties etc dingen beetje bij beetje gewoon anders moeten gaan noemen, waarmee het uiteindelijk vanzelf ingeburgerd gaat worden.

Het is allemaal eigenlijk niet zo heel boeiend. Het lijstje zelf niet, de onnodige ophef erover nog veel minder. Laat staan dat mensen gaan roepen dat ze van alles afgepakt wordt, dat is wel heel overdreven hoor. Omdat ze geen neger meer 'mogen' zeggen.
Het gaat er ook niet om of het lijstje spannend is. Maar meer dat de woorden die normaal waren de taboesfeer ingedrukt worden.

Als ik katoenplukker of slaaf zeg. Dan is dat fout.

Je hoeft iets niet te repareren als het niet kapot is. Vooral niet als er een achterlijke tangconstructie aan te pas moet komen om de hete aardappel maar af te zwakken.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 april 2026 @ 15:15:24 #134
284411 crew  heywoodu
pi_220506167
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 15:14 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het gaat er ook niet om of het lijstje spannend is. Maar meer dat de woorden die normaal waren de taboesfeer ingedrukt worden.

Als ik katoenplukker of slaaf zeg. Dan is dat fout.

Je hoeft iets niet te repareren als het niet kapot is. Vooral niet als er een achterlijke tangconstructie aan te pas moet komen om de hete aardappel maar af te zwakken.
Ja, die dingen veranderen. Als je iemand met een verstandelijke beperking 'een achterlijke' noemt - ooit heel normaal - wordt dat tegenwoordig ook gezien als fout. Het is niet strafbaar, dat gaat met deze dingen natuurlijk ook niet gebeuren, alleen wordt het niet bepaald gewaardeerd.
pi_220506190
Wie heeft hier voor gestemd eigenlijk? Hoe komen deze mensen in de positie dat ze dit beleid kunnen maken?
pi_220506201
Ik vind het eigenlijk wel erg kortaf en doet geen recht aan het leed wat mensen nog steeds voelen, ik zeg altijd door apenlanders totslaafgemaakten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220506214
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 15:24 schreef Weltschmerz het volgende:
ik zeg altijd door apenlanders totslaafgemaakten.
Dat vertelt tenminste ook het hele verhaal.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 april 2026 @ 16:08:12 #138
284411 crew  heywoodu
pi_220506401
Geen 'vroedvrouw' meer, zie ik (maar gewoon verloskundige, wat toch al zeker enkele decennia heel normaal is). Benieuwd wie die simpelweg ranzige term nog daadwerkelijk gebruikt tegenwoordig. Schokkend.
pi_220506445
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 april 2026 16:08 schreef heywoodu het volgende:
Geen 'vroedvrouw' meer, zie ik (maar gewoon verloskundige, wat toch al zeker enkele decennia heel normaal is). Benieuwd wie die simpelweg ranzige term nog daadwerkelijk gebruikt tegenwoordig. Schokkend.
Ah, ik ben niet de enige die bij het woord "vroedvrouw" associaties heeft van een dierenarts-achtige potige kracht wiens gehele arm in de vagina van de zwangere verdwijnt, om het kind met bruut geweld uit de baarmoeder ter wereld te graaien?

Mooi.
  zaterdag 4 april 2026 @ 16:50:24 #140
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220506714
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 22:01 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Well said.
Waarom is de post die jij hier quote verwijderd?
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 22:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het weerspiegelt simpelweg beter wat het betekent: iemand die door anderen tot slaaf is gemaakt.

Het boeit me allemaal niet enorm veel hoor, daar niet van, maar ik zie soms mensen helemaal boos en geschokt reageren op zoiets, dat is weer zo apart.
Het betreft simpelweg Newspeak van de bovenste plank.

En als het toch allemaal niets uitmaakt zoals sommigen stellen, waarom zijn deze veranderingen dan nodig? Het antwoord is hier natuurlijk omdat er een groep mensen is die het wel degelijk veel uitmaakt en dan heb je nog een andere groep die het ook wel interessant en lekker progressief vindt en daarom instemmend en tegelijkertijd bagatelliserend reageert.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zaterdag 4 april 2026 @ 16:51:32 #141
236264 crew  capricia
pi_220506721
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 15:22 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Wie heeft hier voor gestemd eigenlijk? Hoe komen deze mensen in de positie dat ze dit beleid kunnen maken?
Dit is het gevolg van de lange mars door de instituties.

Dat houdt in dat linkse activisten de instituties zoals universiteiten, media, en de overheid van binnenuit hervormen, in plaats van de maatschappij via een gewelddadige revolutie omver te werpen. :D

Hier heb je een voorbeeld:
https://cultuurondervuur.(...)-door-de-instituties
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 4 april 2026 @ 18:22:23 #142
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220507429
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 10:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik vind een aantal keuzes prima te begrijpen, een aantal wat overdreven en de rest boeit me niet zo. Op geen enkele manier fophef waard, in elk geval.

En over wel of niet gebruiken: ik heb het ook niet meer over negers, net zoals de meesten, dit soort dingen zullen beetje bij beetje ook gewoon meer ingeburgerd raken (in elk geval een deel).
Ik vind dit een beetje een ontwijkend antwoord. Kun je wat voorbeelden noemen van prima te begrijpen veranderingen?
pi_220507473
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 15:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, die dingen veranderen. Als je iemand met een verstandelijke beperking 'een achterlijke' noemt - ooit heel normaal - wordt dat tegenwoordig ook gezien als fout. Het is niet strafbaar, dat gaat met deze dingen natuurlijk ook niet gebeuren, alleen wordt het niet bepaald gewaardeerd.
Het is een misvatting dat je iemand een plezier doet door het woord “buitenlander” te vervangen door “allochtoon”. Dat doe we allemaal heel braaf, maar dat heeft ons buitenlanderprobleem niet geholpen, en dat was natuurlijk precies de bedoeling.

Jij bent aan het gaslighten, met je fophef: door de woorden in het debat opnieuw te definiëren sta je automatisch met 1-0 voor. Als ik niet langer “achterlijk” mag gebruiken, maar bijvoorbeeld “door links geïndoctrineerde naïeveling” moet gebruiken, dan wordt het zwaard dat ik in de discussie gebruik botter. We hebben woorden die de lading prima dekken, en die worden ons ontnomen.

Belangrijker, door de spelregels van het debat te veranderen (omdat je het op inhoud niet afkunt) sluit je mensen uit die niet op de hoogte zijn van de nieuwe spelregels, of die ze niet willen of kunnen snappen. Als zij het dan over “buitenlanders” hebben, dan kun je ze er minzaam op wijzen dat we tegenwoordig “allochtonen” zeggen, zo dat je niet langer met ze in discussie hoeft. Daardoor kun jij je superieur voelen, daar waar je zegt op te komen voor de minder bedeelden.

Op dit forum werken de nieuwe spelregels niet, omdat we anoniem zijn. Maar bij een subsidieaanvraag, bij de woorden die op TV of in de krant gebruikt worden, werken ze wel. En daar doen ze er toe. Als ik in een subsidieaanvraag het woord “achterlijk” gebruik, kan een aantal weken werk de prullenbak in. Reviewers hebben dan een stok om de hond mee te slaan: Lyrebird heeft een woord gebruikt dat niet kies is. Dan heb ik die wedstrijd verloren.

En dat, mijn beste, is precies waarom dit document geschreven is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 04-04-2026 18:35:08 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220507487
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 09:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Misschien leef ik in de echte wereld maar ik ben echt nog nooit iemand tegengekomen die met them of andere termen aangesproken wilde worden. Maar misschien begeef ik me in andere milieus.
Ik wel. Ook enkele mensen die er op het oog als het ene geslacht uit zien, maar graag aangesproken willen worden met de voornaamwoorden van het andere geslacht.

En geen van die personen maakte er een probleem van wanneer ik dat initieel, of zelfs na een poosje, fout deed.

Ik sprak deze week nog iemand die zich als non-binair identificeerde, en toen ik diegene vroeg hoe zij aangesproken wilde worden, zeiden ze 'dat maakt me echt helemaal niet uit, wat voor jou makkelijk is'.

Top ^O^
"Pools are perfect for holding water"
pi_220507509
Al staan er ook genoeg dingen tussen waarvan ik denk .. tsja, als je daar aanstoot aan neemt is dat helemaal je eigen probleem, val mij daar alsjeblieft niet mee lastig.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220507820
En nu? Verplichte kost voor kinderen of school of wat?

Wat een activistisch lijstje voor iets vanuit de overheid.
pi_220507828
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:16 schreef Straatcommando. het volgende:
Verplichte kost voor kinderen of school of wat?
Ik ben blij kindvrij te zijn, zodat ik ze dit soort onzin vervolgens niet weer hoef af te leren.
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:06:34 #148
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220508305
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 22:23 schreef heywoodu het volgende:
Sommige dingen zijn wel prima, anderen zijn wat overdreven, ach. Weinig mis met 'tot slaaf gemaakten' in wat meer formele teksten, bijvoorbeeld.
Het waren toch slaven? Sommigen werden letterlijk als slaaf geboren. Hebben we ook tot lijfeigenen gemaakten?
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:08:38 #149
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220508324
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:17 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik ben blij kindvrij te zijn, zodat ik ze dit soort onzin vervolgens niet weer hoef af te leren.
Tot kind gemaakt*
pi_220508337
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het waren toch slaven? Sommigen werden letterlijk als slaaf geboren. Hebben we ook tot lijfeigenen gemaakten?
Als je bij de Hoogovens woont ben je zeker een 'tot ziekte gemaakte'.
Mensen in de VS zijn dan 'tot Amerikaan gemaakte'.

Alles is construct, mijn waarde.

Geboren in Marokko? Ben je een 'tot moslim gemaakte ' _O-
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:11:41 #151
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220508353
Tsja, progressief links regeert over de instituten.

[ Bericht 13% gewijzigd door Richestorags op 04-04-2026 20:36:12 ]
  zaterdag 4 april 2026 @ 20:12:04 #152
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220508356
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:09 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Als je bij de Hoogovens woont ben je zeker een 'tot ziekte gemaakte'.
Mensen in de VS zijn dan 'tot Amerikaan gemaakte'.

Alles is construct, mijn waarde.

Geboren in Marokko? Ben je een 'tot moslim gemaakte ' _O-
Tot besneden gemaakte.
pi_220508364
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Tot besneden gemaakte.
De mismaakten der aarde. Ja.
pi_220508391
het enige wat hiermee wordt gedekoloniseerd is gezond verstand.
ik ben iemand die de regel "niets over ons, zonder ons" (hoofdstuk 2, uitgangspunt 5) letterlijk neemt en daarom dit heel document terugstuurt naar de afzender.

met inclusieve groet,
een "intersectioneel" individu en gemarginaliseerd belastingobject met een eigen belevingswereld buiten de systeemwereld van dit roze PDF-bestand

[ Bericht 17% gewijzigd door gwn_een_user op 04-04-2026 20:23:44 ]
pi_220508428
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:13 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
De mismaakten der aarde. Ja.
Hey, sommigen van ons hebben er een goede (medische) reden voor.
pi_220508590
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 19:16 schreef Straatcommando. het volgende:
En nu? Verplichte kost voor kinderen of school of wat?

Wat een activistisch lijstje voor iets vanuit de overheid.
Binnenkort standaard bij media als NOS, na de zomer de scholen, gemeenten en ziekenhuizen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_220508680
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:40 schreef Aether het volgende:

[..]
Binnenkort standaard bij media als NOS, na de zomer de scholen, gemeenten en ziekenhuizen.
Trickle down indoctrinatie.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220508693
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:20 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Hey, sommigen van ons hebben er een goede (medische) reden voor.
Tot appendixloos gemaakten ook. :D
  zaterdag 4 april 2026 @ 21:06:30 #159
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220508759
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Tot besneden gemaakte.
Van voorhuid verwijderden. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 april 2026 @ 21:07:59 #160
284411 crew  heywoodu
pi_220508769
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 18:22 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik vind dit een beetje een ontwijkend antwoord. Kun je wat voorbeelden noemen van prima te begrijpen veranderingen?
"Iemand met X beperking" ipv beperkten of gehandicapten

"Tot slaaf gemaakt" ipv slaaf

"Regio/omgeving" ipv leefgebied

"Indisch Oceanisch gebied" ipv De Oost (hoewel ik betwijfel of iemand het de afgelopen tig jaar ooit over 'De Oost' had)

"Integreren" ipv inburgeren, simpelweg omdat het iets anders is, niet omdat inburgeren 'fout' zou zijn ofzo

Die vind ik wel het meest simpel te begrijpen, het gros van de rest kan me echt enorm weinig schelen en een enkele vind ik persoonlijk wat overdreven (ik zie mijzelf het gewoon over de Gouden Eeuw hebben bijvoorbeeld, hoewel er natuurlijk ook genoeg aandacht mag en moet zijn voor de enorme hoeveelheid misdaden en gruwelijkheden die gepleegd zijn om die Gouden Eeuw te hebben). Basisgeletterd ipv laaggeletterd vind ik ook wel een kwalijke, dat zijn gewoon dingen met echt hele andere betekenis: iemand die de basis niet kent is dus niet basisgeletterd, maar wel laaggeletterd (of analfabeet).
  zaterdag 4 april 2026 @ 22:14:48 #161
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_220509239
Eigenlijk vind ik de laatste pagina waar 'Versie 25 juli 2025' staat het grappigste.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van de vorige regering dus :')

Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
G. (Gouke) Moes (BBB), vanaf 5 september 2025
Drs. S.Th.M. (Sophie) Hermans (VVD), 22 augustus 2025 - 5 september 2025
Dr. E.E.W. (Eppo) Bruins (NSC), 2 juli 2024 - 22 augustus 2025
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_220509486
En waarom "zwart" met een hoofdletter moet snap ik niet.
Corporate translator
  zaterdag 4 april 2026 @ 22:51:06 #163
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220509565
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 21:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]
"Iemand met X beperking" ipv beperkten of gehandicapten

"Tot slaaf gemaakt" ipv slaaf

"Regio/omgeving" ipv leefgebied

"Indisch Oceanisch gebied" ipv De Oost (hoewel ik betwijfel of iemand het de afgelopen tig jaar ooit over 'De Oost' had)

"Integreren" ipv inburgeren, simpelweg omdat het iets anders is, niet omdat inburgeren 'fout' zou zijn ofzo

Die vind ik wel het meest simpel te begrijpen, het gros van de rest kan me echt enorm weinig schelen en een enkele vind ik persoonlijk wat overdreven (ik zie mijzelf het gewoon over de Gouden Eeuw hebben bijvoorbeeld, hoewel er natuurlijk ook genoeg aandacht mag en moet zijn voor de enorme hoeveelheid misdaden en gruwelijkheden die gepleegd zijn om die Gouden Eeuw te hebben). Basisgeletterd ipv laaggeletterd vind ik ook wel een kwalijke, dat zijn gewoon dingen met echt hele andere betekenis: iemand die de basis niet kent is dus niet basisgeletterd, maar wel laaggeletterd (of analfabeet).
Nu heb je wat mij betreft de minst controversiële uitgekozen maar er is ook een ander slag. Ik kan het hier niet kopiëren want ik zit mobiel maar bijvoorbeeld: ‘zwarten’ die nu ‘Zwarten’ behoren te heten maar ‘witten’ zijn gewoon ‘witten’. Er is kennelijk een verschil?!

Ik heb geen enkel respect voor deze flauwekul. Het beestje een ander naampje geven verandert het beestje niet.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 april 2026 @ 23:29:17 #164
284411 crew  heywoodu
pi_220509864
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nu heb je wat mij betreft de minst controversiële uitgekozen maar er is ook een ander slag. Ik kan het hier niet kopiëren want ik zit mobiel maar bijvoorbeeld: ‘zwarten’ die nu ‘Zwarten’ behoren te heten maar ‘witten’ zijn gewoon ‘witten’. Er is kennelijk een verschil?!

Ik heb geen enkel respect voor deze flauwekul. Het beestje een ander naampje geven verandert het beestje niet.
Jij vroeg naar degenen die ik prima te begrijpen vind, dus ik gaf voorbeelden van degenen die ik prima te begrijpen vind. Het hele Zwart/Wit-gebeuren, tja, het maakt me vrij weinig uit - ik heb geen moeite met hoe het nu is, ook niet met hoe het in de toekomst is, het boeit me gewoon niet zo veel. Het is meer iets dat in de VS past om Black met een hoofdletter te schrijven (omdat daar een veel groter deel van de bevolking een gezamenlijk slavernijverleden heeft), maar nogmaals: of men het wel of niet met hoofdletter schrijft, het boeit me enorm weinig.

Dat valt dus gewoon in de categorie van de (vele) voorbeelden die me gewoon niet veel kunnen schelen en waarvan de fophef - of het nou is over 'dat mag je niet zeggen!' of over 'ze willen ons alles afnemen!' - nogal overtrokken is.
  zaterdag 4 april 2026 @ 23:42:38 #165
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220509964
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 23:29 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Jij vroeg naar degenen die ik prima te begrijpen vind, dus ik gaf voorbeelden van degenen die ik prima te begrijpen vind. Het hele Zwart/Wit-gebeuren, tja, het maakt me vrij weinig uit - ik heb geen moeite met hoe het nu is, ook niet met hoe het in de toekomst is, het boeit me gewoon niet zo veel. Het is meer iets dat in de VS past om Black met een hoofdletter te schrijven (omdat daar een veel groter deel van de bevolking een gezamenlijk slavernijverleden heeft), maar nogmaals: of men het wel of niet met hoofdletter schrijft, het boeit me enorm weinig.

Dat valt dus gewoon in de categorie van de (vele) voorbeelden die me gewoon niet veel kunnen schelen en waarvan de fophef - of het nou is over 'dat mag je niet zeggen!' of over 'ze willen ons alles afnemen!' - nogal overtrokken is.
Dat het jou weinig boeit betekent niet dat het goed is of dat we het moeten toepassen. Dat is geen referentiekader dat het jou weinig boeit. Ook niet of het mij veel boeit. Dat is simpelweg niet zo relevant.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 april 2026 @ 23:50:59 #166
284411 crew  heywoodu
pi_220510009
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 23:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat het jou weinig boeit betekent niet dat het goed is of dat we het moeten toepassen. Dat is geen referentiekader dat het jou weinig boeit. Ook niet of het mij veel boeit. Dat is simpelweg niet zo relevant.
Dat klopt, wat wij er van vinden betekent inderdaad niet dat het goed of slecht is of dat iets wel of niet veranderd zou moeten worden. Het is ook allemaal een beetje een non-onderwerp, des te opmerkelijker dat mensen er helemaal boos door lijken te worden.
pi_220510611
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2026 09:34 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nou jeetje wat moeilijk zeg allemaal, om iemand they them te noemen. Voor mij hoeft dat ook niet bij iedereen vooraf, maar als diegene zegt dat ze dat graag willen dan denk je toch best een beetje mee en als je dan weer thuis bent denk je “wat een gedoe”. Ik weet ook nooit precies wat ik dan moet zeggen, maar ik probeer het tenminste en schiet niet meteen in een defensieve houding.

Dat betekent niet dat we allemaal deze woordenlijst moeten gebruiken en dat gaat ook niet gebeuren, er zitten te veel omslachtige omschrijvingen tussen die niet lekker werken in de gesproken taal.
Deze dame in kwestie wilde gewoon interessant lopen doen en alle aandacht hebben. Dat is tekenend voor dit soort figuren, als doen om maar aandacht te krijgen.
pi_220511412
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 april 2026 23:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat klopt, wat wij er van vinden betekent inderdaad niet dat het goed of slecht is of dat iets wel of niet veranderd zou moeten worden. Het is ook allemaal een beetje een non-onderwerp, des te opmerkelijker dat mensen er helemaal boos door lijken te worden.
Het is niet aan jou om te bepalen wat een non-onderwerp is. Je hebt er zelf ook een mening over, niet zo verheven doen hoor mannetje :)
pi_220511599
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 april 2026 20:58 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Tot appendixloos gemaakten ook. :D
Oeh, dan heb ik dubbel prijs. Waar kan ik van de overheid vangen nu want ik ben een zielige minderheid?
pi_220511601
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2026 22:45 schreef HSG het volgende:
En waarom "zwart" met een hoofdletter moet snap ik niet.
Dat moet ook niet. Maar als ze het zo willen spelen ga ik zwart met kleine letter en Blank met hoofdletter schrijven. Prima hoor.
  Moderator zondag 5 april 2026 @ 11:53:35 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220511812
Werk je op het ministerie?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220511905
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 21:29 schreef Haags het volgende:
Ik ben blank, niet wit.

Als ik wit ben dan heb ik buikgriep, moet ik spugen :r
Ik moet anders nu al spugen.
  zondag 5 april 2026 @ 12:27:38 #173
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220511979
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 april 2026 23:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat klopt, wat wij er van vinden betekent inderdaad niet dat het goed of slecht is of dat iets wel of niet veranderd zou moeten worden. Het is ook allemaal een beetje een non-onderwerp, des te opmerkelijker dat mensen er helemaal boos door lijken te worden.
Er wordt hier wel belastinggeld aan besteed en kinderen mee opgevoed. Op grond van niks. Je kunt niet zomaar bepalen dat het een non-onderwerp is omdat jij dat vindt.
pi_220516509
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:13 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dat moet ook niet. Maar als ze het zo willen spelen ga ik zwart met kleine letter en Blank met hoofdletter schrijven. Prima hoor.
Er staat "witte en zwarte mensen" maar "zwart" moet dan met hoofdletter. De vraag is waarom.
Corporate translator
pi_220518054
quote:
7s.gif Op zondag 5 april 2026 22:24 schreef HSG het volgende:
De vraag is waarom.
Dit soort onzin wordt bedacht door 'mensen' die vinden dat Blanken een erfschuld hebben tegenover zwarten, en ons allemaal proberen mee te sleuren in hun knieval om iets wat helemaal niet bestaat.

Dit zijn het soort figuren wat met kettingen om hun nek en bordjes met 'sorry' bij bijeenkomsten van de blm-terroristen zitten.
pi_220518114
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 11:13 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dat moet ook niet. Maar als ze het zo willen spelen ga ik zwart met kleine letter en Blank met hoofdletter schrijven. Prima hoor.
Als ze het zo willen spelen :') internethelden galore weer in dit topic.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220518118
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 10:51 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dit soort onzin wordt bedacht door 'mensen' die vinden dat Blanken een erfschuld hebben tegenover zwarten, en ons allemaal proberen mee te sleuren in hun knieval om iets wat helemaal niet bestaat.

Dit zijn het soort figuren wat met kettingen om hun nek en bordjes met 'sorry' bij bijeenkomsten van de blm-terroristen zitten.
Maar de Turken, Arabieren en veel andere volkeren in Azië en Afrika hadden ook slaven. Zelfs de Indianen hadden slaven.
Corporate translator
pi_220518148
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2026 11:04 schreef HSG het volgende:

[..]
Maar de Turken, Arabieren en veel andere volkeren in Azië en Afrika hadden ook slaven. Zelfs de Indianen hadden slaven.
Klopt.
Maar alleen onder Blanken zijn er helaas zelfhatende wappies die vinden dat wij Blanken allemaal een schuldgevoel zouden moeten hebben tegenover iedereen met een kleur.
pi_220518180
Ik betwijfel of het artikel van Geenstijl klopt. Blijkbaar zijn ze vaker beschuldigd van nepnieuws door dat ministerie.

Uberhaupt een blog dat is opgericht door Marianne Zwagerman. De vrouw die vond dat corona niet bestond en als het bestond dan moesten de oudjes maar eraan lijden. Als je daar niet als een boze man reageert wordt je al snel gebanned.
pi_220518194
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:16 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Blijkbaar zijn ze vaker beschuldigd van nepnieuws door dat ministerie.
Jij laat je door de overheid voorschrijven wat 'nepnieuws' is?
pi_220518208
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:16 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ik betwijfel of het artikel van Geenstijl klopt. Blijkbaar zijn ze vaker beschuldigd van nepnieuws door dat ministerie.

Ik zou ook alleen het Ministerie van Waarheid geloven. _O-
pi_220518240
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:18 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Jij laat je door de overheid voorschrijven wat 'nepnieuws' is?
Ook de overheid mag beschuldigingen betwisten. En sommige "journalisten" nemen het niet zo nauw met fact checking of hoor en wederhoor.

Overigens heeft Geenstijl tien jaar geleden Geenpeil opgericht dat samen met Baudet die banden had met Kornilov lobbyde tegen Oekraine. Dus het zou mij niet verbazen als deze "krant" ook banden heeft met Rusland
pi_220518246
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 11:21 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ik zou ook alleen het Ministerie van Waarheid geloven. _O-
Het is aan een krant om te bewijzen dat een artikel waar is met behulp van bewijzen en bronnen.

Geenstijl heeft daar wel eens moeite mee
pi_220518250
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Overigens heeft Geenstijl tien jaar geleden Geenpeil opgericht dat samen met Baudet die banden had met Kornilov lobbyde tegen Oekraine.
En dat was helemaal prima. Dat corrupte land heeft niets te zoeken bij de EU.
Ik heb toendertijd ook tegen dat verdrag gestemd, en ben lid van FvD.
pi_220518278
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:28 schreef PurifieR het volgende:

[..]
En dat was helemaal prima. Dat corrupte land heeft niets te zoeken bij de EU.
Ik heb toendertijd ook tegen dat verdrag gestemd, en ben lid van FvD.
Wat vindt jij van de banden die Baudet heeft met Kornilov volgens ex penningmeester Henk Otten?

Baudet verwijst in apps naar Russische betalingen - Zembla - BNNVARA https://share.google/KW1LDyU7bq42oboaX
  maandag 6 april 2026 @ 11:34:58 #186
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220518286
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:18 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Jij laat je door de overheid voorschrijven wat 'nepnieuws' is?
Als "Ambtenaar030"?

Niet geheel verrassend. :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220518288
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Wat vindt jij van de banden die Baudet heeft met Kornilov volgens ex penningmeester Henk Otten?
Wat zou ik daar van moeten vinden? Rusland is niet onze vijand, wij zijn niet in oorlog met dat land.
pi_220518294
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:35 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Wat zou ik daar van moeten vinden? Rusland is niet onze vijand, wij zijn niet in oorlog met dat land.
Jij denkt dat Putin stopt bij Oekraine?
pi_220518309
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:35 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Jij denkt dat Putin stopt bij Oekraine?
Wat mij betreft gaat ie over de knie als ie iets probeert tegen een NATO-land.

Tot die tijd is elke euro die we naar oekraïne slingeren ipv het aan onze eigen verdediging besteden weggegooid geld.
pi_220518334
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:38 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Wat mij betreft gaat ie over de knie als ie iets probeert tegen een NATO-land.

Tot die tijd is elke euro die we naar oekraïne slingeren ipv het aan onze eigen verdediging besteden weggegooid geld.
Zolang de Russen bezig zijn in Oekraine komen ze niet verder.

De Navo bestaat verder alleen op papier nog. Van het VK en de VS waar Putin banden heeft opgebouwd hoef je niks te verwachten. Nigel Farage bekend van Brexit is pro Rusland en Trump idem.

P.s: Je kan beter de Oekrainers het vuile werk laten doen. Want Polen en Duitsland zal daar minder bereid toe zijn
pi_220518606
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:09 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Klopt.
Maar alleen onder Blanken zijn er helaas zelfhatende wappies die vinden dat wij Blanken allemaal een schuldgevoel zouden moeten hebben tegenover iedereen met een kleur.
Wel raar want ik heb mijn familieachtergrond bekeken (zowel vader als moeder) en nergens komt het voor dat ze ook maar iets met de slavenhandel of slavernij te maken hadden.

Beter gezegd: ze waren, net als grotendeel van het volk, best arm dus hoe kunnen zij en ik nou verantwoordelijk zijn?
Corporate translator
pi_220518612
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2026 12:24 schreef HSG het volgende:
Beter gezegd: ze waren, net als grotendeel van het volk, best arm dus hoe kunnen zij en ik nou verantwoordelijk zijn?
Precies. Maar toch is er steeds meer gejank over 'herstelbetalingen'. Wat een onzin. 'Herstelbetalingen' van mensen die nooit slaven hebben gehad aan mensen die nooit slaaf zijn geweest? Bekijk het even zeg.
pi_220518616
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 12:26 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Precies. Maar toch is er steeds meer gejank over 'herstelbetalingen'. Wat een onzin. 'Herstelbetalingen' van mensen die nooit slaven hebben gehad aan mensen die nooit slaaf zijn geweest? Bekijk het even zeg.
Dus we moeten betalen voor iets wat wij niet schuldig aan zijn en waar onze voorouderen niet schuldig aan waren?

Krijg ik nu geld van de Italianen?
Corporate translator
pi_220518629
Laatst vulde ik in een digitale puzzel het woord neger in. En kreeg als antwoord dat het woord niet bestaat. 8)7
pi_220518648
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 12:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Laatst vulde ik in een digitale puzzel het woord neger in. En kreeg als antwoord dat het woord niet bestaat. 8)7
Weet je de vraag nog? :D
pi_220518656
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2026 12:27 schreef HSG het volgende:
Dus we moeten betalen voor iets wat wij niet schuldig aan zijn en waar onze voorouderen niet schuldig aan waren?
Er zijn dus wappies die dit graag willen zien gebeuren inderdaad.

Hier in Europa maar vooral in afrika. Want daar wordt nog niet genoeg Europees geld aan verspilt.
pi_220518667
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 12:32 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Er zijn dus wappies die dit graag willen zien gebeuren inderdaad.

Hier in Europa maar vooral in afrika. Want daar wordt nog niet genoeg Europees geld aan verspilt.
Gaan ze zelf ook betalen dan?
Corporate translator
pi_220518692
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 12:31 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Weet je de vraag nog? :D
Er was geen vraag, het was zo'n soort master mind puzzel. Dus woorden invullen en dan krijg je welke letters er kloppen.
pi_220518707
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 12:36 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Er was geen vraag, het was zo'n soort master mind puzzel. Dus woorden invullen en dan krijg je welke letters er kloppen.
En toen vulde jij het niet bestaande woord Neger in?
Wel prettig. Niet bestaande woorden. Kan er ook niemand beledigd zijn.
pi_220518720
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2026 12:38 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
En toen vulde jij het niet bestaande woord Neger in?
Wel prettig. Niet bestaande woorden. Kan er ook niemand beledigd zijn.
Nou dat. ege stond er al. De oplossing was tegel. Maar neger bestond niet. :') En ik heb nog wel een neger als vriend die zichzelf voor de grap altijd een luie neger noemt. Wat nu?
pi_220518729
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 12:40 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nou dat. ege stond er al. De oplossing was tegel. Maar neger bestond niet. :') En ik heb nog wel een neger als vriend die zichzelf voor de grap altijd een luie neger noemt. Wat nu?
_O-
pi_220526062
twitter
pi_220526169
Ik denk dat ik nog het meeste moeite hebt met het feit dat taal een natuurlijk evoluerend fenomeen is en dat dat nu heel bewust aangestuurd wordt.

Zo werkt taal niet echt.
pi_220526213
twitter


Scherp interview weer van Tom Staal.
pi_220526616
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:30:24 #206
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220526863
Het ministerie van denken en waarheidsbesturing heeft gesproken. Holy shit man.
Dit meen je toch niet?

Gaat serieus hier ons belastinggeld naar toe?
Weet wel een plek waar we kunnen bezuinigen.

Wie durft nu nog te ontkennen dat er een sturende stroming is in dit land die je op een bepaalde manier wil laten denken...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:33:42 #207
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220526909
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik denk dat ik nog het meeste moeite hebt met het feit dat taal een natuurlijk evoluerend fenomeen is en dat dat nu heel bewust aangestuurd wordt.

Zo werkt taal niet echt.
Hier zou een overheid zich helemaal niet mee moeten bemoeien.
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:34:43 #208
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220526917
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:11 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Scherp interview weer van Tom Staal.
Deden nos, rtl en nu maar eens zo een falende bestuurder interviewen.
Dit is pers. Vuur aan de schenen leggen en in een hoek lullen zodra dat nodig is.

Als je hier ons belastinggeld aan uitgeeft, hoor je tot op het bot vernederd te worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:35:55 #209
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220526930
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hier zou een overheid zich helemaal niet mee moeten bemoeien.
Gekke is, het is dus blijkbaar de overheid niet. Maar weer zo'n woke bureautje van het niveau bij1 met allerlei jankers er in die allemaal aan het janken zijn.

Gaat toch helemaal nergens over dit?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220526982
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gekke is, het is dus blijkbaar de overheid niet. Maar weer zo'n woke bureautje van het niveau bij1 met allerlei jankers er in die allemaal aan het janken zijn.

Gaat toch helemaal nergens over dit?
Nee maar de NOS heeft ook eigenhandig besloten dat het wit ipv blank was en dat is ook vrijwel volledig overgenomen door andere media.

Het wordt vooral zorgelijk zodra ze dit aan kinderen gaan onderwijzen. Ik hoop dat dat niet zo ver komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2026 16:41:24 ]
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:42:33 #211
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220526994
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee maar de NOS heeft ook eigenhandig besloten dat het wit ipv blank was en dat is ook vrijwel volledig overgenomen door andere media.

Het wordt vooral zorgelijk zodra ze dit aan kinderen gaan onderwijzen. Ik hoop dat dat niet zo ver komt.
En op gecorrigeerd gaan worden.

Zodra iemand deze papierverspilling gebruikt, is die af wmb
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:45:32 #212
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220527013
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Deden nos, rtl en nu maar eens zo een falende bestuurder interviewen.
Dit is pers. Vuur aan de schenen leggen en in een hoek lullen zodra dat nodig is.

Als je hier ons belastinggeld aan uitgeeft, hoor je tot op het bot vernederd te worden.
De denkfout gaat rond dat de Publieke Omroep onafhankelijk is. Ze krijgen hun geld van deze overheid; ze zijn poeslief voor de voorstanders en vals tegen de tegenstanders.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:48:03 #213
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220527038
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:45 schreef thedeedster het volgende:

[..]
De denkfout gaat rond dat de Publieke Omroep onafhankelijk is. Ze krijgen hun geld van deze overheid; ze zijn poeslief voor de voorstanders en vals tegen de tegenstanders.
Toevoeging hier.
RTL ook. Tijdens dat hele fucking corona geen enkele kritische vraag. Van niemand niet.
Toeslagenaffaire richting rutte: poeslief.

Niet alleen een ziekte van nos.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:49:47 #214
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220527055
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Toevoeging hier.
RTL ook. Tijdens dat hele fucking corona geen enkele kritische vraag. Van niemand niet.
Toeslagenaffaire richting rutte: poeslief.

Niet alleen een ziekte van nos.
Als journalist ben je een generalist. Die slaan snel dicht tegenover specialisten en willen niet voor paal staan met hun onkunde op een bepaald gebied.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220527198
Een taalpolitie is een afdeling van de gedachtenpolitie. Taal beperkt in grote mate het denken. Het Midden-Oosten is wat anders dan Zuid-West-Azie, de Gouden Eeuw is een ander tijdvak dan de 17e eeuw, wit is wat anders dan blank, allochtoon moest verdwijnen zodat culturele achterlijkheid zich kan verschuilen achter een wit/niet wit tegenstelling en dus racistisch kan worden geframed. Minderheden moeten kwetsbaar blijven als ze ergens een meerderheid zijn geworden, dus wordt het gemarginaliseerd.

Blijft de vraag, moeten we de Zwartjes nu ook met een hoofdletter schrijver?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220527210
Deze is ook mooi trouwens:

pi_220527323
quote:
81s.gif Op dinsdag 7 april 2026 17:12 schreef RotatoR het volgende:
Deze is ook mooi trouwens:

[ afbeelding ]
_O-
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_220527379
quote:
Kabinet: inclusieve taalgids ministerie 'betuttelend' en 'overbodig'

Een groot deel van de Tweede Kamer heeft geen behoefte aan de taalgids met "inclusieve woordenlijst" van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Het kabinet is het met de Kamer eens dat deze niet nodig is, bleek tijdens een debat.

In de gids staat bijvoorbeeld dat de woorden mannen en vrouwen beter vervangen kunnen worden door 'cisgender mannen' en 'cisgender vrouwen'. Vluchtelingenprobleem kan volgens de gids beter opvangprobleem of woningnood worden genoemd.

De ambtenaren van het zogenoemde OCW Programma tegen Discriminatie en Racisme willen met de taalgids met "niet-neutrale" woorden invloed uitoefenen op het onderwijs en de maatschappij, zeiden verschillende fracties die bezwaar maakten.

https://nos.nl/artikel/26(...)ttelend-en-overbodig
Artikel gaat verder.

Kamer en Kabinet hebben zich nu tegen de inclusieve woordenlijst uitgesproken. Geheel dankzij GeenStijl.
pi_220527574
Wacht eens ff, die gids bestaat schijnbaar al een jaar. Hij is dus onder het meest rechtse kabinet ooit in elkaar geflanst :D.

quote:
De taalgids kostte 40.000 euro en bestaat nu een jaar, zei Tielen. Tijd om dit weer eens tegen het licht te houden, vindt zij. Zij is het met Kamerleden eens dat de achterblijvende leesvaardigheid en het taalbegrip van leerlingen een hogere prioriteit heeft.

https://nos.nl/artikel/26(...)ttelend-en-overbodig
pi_220527995
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2026 17:56 schreef Tocadisco het volgende:
Wacht eens ff, die gids bestaat schijnbaar al een jaar. Hij is dus onder het meest rechtse kabinet ooit in elkaar geflanst :D.
[..]
Wat nog maar eens aangeeft hoe onafhankelijk de ambtenarij van de burger opereert. Er is geen democratische controle over wat ambtenaren uitspoken met belastinggeld.

En 40.000 Euro? Zo’n pamflet wordt niet uit een vacuüm gecreëerd. Daar gaan tientallen uren aan vergaderingen in zitten, met allemaal baasjes.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220528006
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2026 17:56 schreef Tocadisco het volgende:
Wacht eens ff, die gids bestaat schijnbaar al een jaar. Hij is dus onder het meest rechtse kabinet ooit in elkaar geflanst :D.
[..]

De opdracht voor zoiets wordt natuurlijk veel eerder gegeven, wijsneus.
  dinsdag 7 april 2026 @ 18:45:57 #222
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220528010
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 18:44 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Wat nog maar eens aangeeft hoe onafhankelijk de ambtenarij van de burger opereert. Er is geen democratische controle over wat ambtenaren uitspoken met belastinggeld.

En 40.000 Euro? Zo’n pamflet wordt niet uit een vacuüm gecreëerd. Daar gaan tientallen uren aan vergaderingen in zitten, met allemaal baasjes.
En wie heeft er opdracht toe gegeven?
  dinsdag 7 april 2026 @ 18:58:19 #223
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220528183
Maar, hoe zit het eigenlijk met de topografie?

Naar het schijnt wordt het Midden-Oosten, Zuid-West Azië.

Dit zijn gewoon Donnie-praktijken! _O-

Priceless.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220528231
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 18:58 schreef thedeedster het volgende:
Maar, hoe zit het eigenlijk met de topografie?

Naar het schijnt wordt het Midden-Oosten, Zuid-West Azië.

Dit zijn gewoon Donnie-praktijken! _O-

Priceless.
Dat advies doet een beetje als een anglicisme aan. In het VK hebben ze het in nieuwsberichten ook regelmatig over "Asians" om een signalement te geven, waarbij het dan uiteraard niet om Japanse of Vietnamese daders gaat, maar Pakistanen, Afghanen ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 07-04-2026 19:10:30 ]
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:07:30 #225
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220528257
Say it loud, I'm blank and I'm proud
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:10:03 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220528272
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:16 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ik betwijfel of het artikel van Geenstijl klopt. Blijkbaar zijn ze vaker beschuldigd van nepnieuws door dat ministerie.
Klopt gewoon hoor. Had je kunnen weten als je het racistische document had gelezen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220528273
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 18:58 schreef thedeedster het volgende:
Maar, hoe zit het eigenlijk met de topografie?

Naar het schijnt wordt het Midden-Oosten, Zuid-West Azië.

Dit zijn gewoon Donnie-praktijken! _O-

Priceless.
Na vanavond bestaat het midden oosten sowieso niet meer las ik net op NOS.
pi_220528286
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klopt gewoon hoor. Had je kunnen weten als je het racistische document had gelezen.
Ik lees alleen materie van betrouwbare bronnen. Zullen sommige die de hele dag lurkend aan hun feed op FOK!, Twitter en Feestboek zitten ook eens moeten doen.

Maar is er een andere bron dan Geenstijl die het meldt? Een bron = geen bron.
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:15:50 #229
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220528315
Hoe populistisch rechts groeit?

Hierdoor.

Door die sullige totaal onbelezen witte tutjes en jan lulletjes met hun master in een of andere waardeloze DEI-studie en het een keer gezien hebben van een docu over Mandela - Zuid Afrika kunnen ze op een kaart niet aanwijzen - die zich wel een weg in de top van de overheid hebben weten te vinden - in het bedrijfsleven sneuvelen die schattebollen al na een dag.

En dus hun eigen witte erfschuld c.q. messiascomplex c.q. hobbyisme in diezelfde overheid weten te pushen.

Intens zielig volk, met net iets teveel zeggenschap.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:16:32 #230
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220528323
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:12 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik lees alleen materie van betrouwbare bronnen. Zullen sommige die de hele dag lurkend aan hun feed op FOK!, Twitter en Feestboek zitten ook eens moeten doen.

Maar is er een andere bron dan Geenstijl die het meldt? Een bron = geen bron.
Lees dat schijtachterlijke document ook eens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:19:28 #231
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220528352
Ook mooi he... vier van de zeven dames in dat kutdocument dragen een kopvod...

Want natuurlijk.

Dat de islam een religie met buitengewoon veel problemen is m.b.t. diversiteit en inclusie mag de pret niet drukken, Jan Willem en Belle-Fleur, die zo genoten hebben van het suikerfeest, zijn met AI en Canva lekker aan de slag geweest om het een mooi document te maken

Doodgravers van de Westerse cultuur zijn het. Nitwits. Debielen. Leeghoofdigen.

Regenboogvlagzwaaiende pronouns doen er toe domkoppen die ondertussen islamisering alle ruimte geven.

Echt, de intellectuele leegheid van dit soort volk.. kotswaardig
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220528409
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Lees dat schijtachterlijke document ook eens.
Zeker. Als jij met een goede bron van dit document komt.

@Hanca vroeg zich dit ook af in een van de eerste posts. Maar zijn post lijkt verwijderd te zijn. Doet de moderatie tegenwoordig aan censuur?

Er is maar een bron die melding maakt van dit document en dat is Geenstijl
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:25:29 #233
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220528413
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:24 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Zeker. Als jij met een goede bron van dit document komt.

@:hanca vroeg zich dit ook af in een van de eerste posts. Maar zijn post lijkt verwijderd te zijn. Doet de moderatie tegenwoordig aan censuur?
Dat schijtding is gewoon te downloaden.

Je hebt het dus niet gelezen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220528422
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat schijtding is gewoon te downloaden.

Je hebt het dus niet gelezen?
Wie is de maker van dit document? Geenstijl zelf? Of het ministerie?

Want zelfs een voormalig BBB minister claimt dat GS hierover liegt.

quote:
[Overigens: de vorige keer dat wij over een actie van het OCW-programma tegen Discriminatie en Racisme schreven, loog BBB-minister Gouke Moes (de vuile leugenaar) dat onze berichtgeving niet klopte. Dus ter controle kunt u hierrrr die gekke gids (pdf), ons opgestuurd door een kuchende man/vrouw/x in een regenjas, zelf downloaden. Paar malle citaten inclusief de COMPLETE VERBODEN WOORDEN LIJST na de breek.
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:28:10 #235
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220528424
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:27 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wie is de maker van dit document? Geenstijl zelf? Of het ministerie?

Want zelfs een BBB minister claimt dat GS hierover liegt.
OCW...

Het is gewoon te downloaden lieverd
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220528431
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
OCW...

Het is gewoon te downloaden lieverd
Volgens mij heb jij moeite met begrijpend lezen.

OCW ontkent dus het bestaan van dit document en beschuldigt GS van nepnieuws.

Dus tenzij er een andere bron is. Dan neem ik het bericht met een korreltje zout.
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:29:29 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220528442
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Volgens mij heb jij moeite met begrijpend lezen.

OCW ontkent dus het bestaan van dit document en beschuldigt GS van nepnieuws.
Ach echt? Ontkent het OCW dat?

Waar?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220528482
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Volgens mij heb jij moeite met begrijpend lezen.

OCW ontkent dus het bestaan van dit document en beschuldigt GS van nepnieuws.

Dus tenzij er een andere bron is. Dan neem ik het bericht met een korreltje zout.
Volgens mij is dit weer een domme troll maar vooruit: https://nos.nl/artikel/26(...)ttelend-en-overbodig
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:34:20 #239
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220528490
Woke bestaat niet

kuchekuche
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220528508
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ach echt? Ontkent het OCW dat?

Waar?
Uit een ander artikel

https://www.geenstijl.nl/(...)en-oude-witte-mannen
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:36:19 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220528520
quote:
Die portretjes zijn ook verwijderd...

In welke alternatieve realiteit bevind je je?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:44:20 #242
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220528619
lul maar lekker slap als het om een erectie gaat
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:46:40 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220528639
An sich juich ik dit toe.

Als je ziet hoeveel ellende lentekriebels en roze maandag nu al teweegbrengt bij islamitische ouders op zgn. openbare en christelijke scholen - "WIJ HOUDEN DE KINDEREN THUIS" - dan wordt het nog super genieten met zo'n taalgids..

soort uber battle tussen woke en religie, met een hoop zeer verdrietige en beteuterde woke deugneusjes als verliezers

misschien worden ze wakker.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220529224
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gekke is, het is dus blijkbaar de overheid niet. Maar weer zo'n woke bureautje van het niveau bij1 met allerlei jankers er in die allemaal aan het janken zijn.

Gaat toch helemaal nergens over dit?
Jawel gaat over 40k die jij en ik hebben opgehoest :)
pi_220529244
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Volgens mij heb jij moeite met begrijpend lezen.

OCW ontkent dus het bestaan van dit document en beschuldigt GS van nepnieuws.

Dus tenzij er een andere bron is. Dan neem ik het bericht met een korreltje zout.
Met de toenmalig minister was dit:
Bekijk deze YouTube-video
pi_220529718
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 20:52 schreef 111210 het volgende:

[..]
Met de toenmalig minister was dit:
Bekijk deze YouTube-video
Effe kijken
pi_220530002
Ah kijk, in het document zelf worden de adviezen ook toegelicht. Draaft her en der wel nogal door hoor. Dus de niet-dekkende term "basisgeletterd" wordt geadviseerd omdat men vooral positief moet blijven benadrukken dat iemand die praktisch analfabeet is misschien toch nog wel wat letters kan herkennen, en je kan het maar beter niet hebben over "je kunt zus en zo zien in het museum" want misschien is een van de bezoekers wel blind en dan kan hij het niet zien.

  dinsdag 7 april 2026 @ 22:32:20 #248
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220530016
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 22:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ah kijk, in het document zelf worden de beslissingen ook toegelicht. Draaft her en der wel nogal door hoor. Dus de niet-dekkende term "basisgeletterd" wordt geadviseerd omdat men vooral positief moet blijven benadrukken dat iemand die praktisch analfabeet is misschien toch nog wel wat letters kan herkennen, en je kan het maar beter niet hebben over "je kunt zus en zo zien in het museum" want misschien is een van de bezoekers wel blind en dan kan hij het niet zien.

[ afbeelding ]
Een blinde kan die tekst toch al niet lezen.

Hoezo reden: inclusie.

Waarom überhaupt nog schrift toepassen dan?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 7 april 2026 @ 23:03:35 #249
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_220530241
Jij
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:12 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik lees alleen materie van betrouwbare bronnen. Zullen sommige die de hele dag lurkend aan hun feed op FOK!, Twitter en Feestboek zitten ook eens moeten doen.

Maar is er een andere bron dan Geenstijl die het meldt? Een bron = geen bron.
Niet in een normale bron geloven. Maar wel de sprookjes in de koran als zoete koek slikken. :')
  woensdag 8 april 2026 @ 00:12:44 #250
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220530570
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 22:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ah kijk, in het document zelf worden de adviezen ook toegelicht. Draaft her en der wel nogal door hoor. Dus de niet-dekkende term "basisgeletterd" wordt geadviseerd omdat men vooral positief moet blijven benadrukken dat iemand die praktisch analfabeet is misschien toch nog wel wat letters kan herkennen, en je kan het maar beter niet hebben over "je kunt zus en zo zien in het museum" want misschien is een van de bezoekers wel blind en dan kan hij het niet zien.

[ afbeelding ]
Prachtige reactie van de minister op dit ¤40 000,- kostende rapport. Te zien bij VI van 7 april, _O-
  woensdag 8 april 2026 @ 00:13:26 #251
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220530577
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 22:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ah kijk, in het document zelf worden de adviezen ook toegelicht. Draaft her en der wel nogal door hoor. Dus de niet-dekkende term "basisgeletterd" wordt geadviseerd omdat men vooral positief moet blijven benadrukken dat iemand die praktisch analfabeet is misschien toch nog wel wat letters kan herkennen, en je kan het maar beter niet hebben over "je kunt zus en zo zien in het museum" want misschien is een van de bezoekers wel blind en dan kan hij het niet zien.

[ afbeelding ]
Daar heeft men, "men" voor uitgevonden. Men kan zus en zo zien in het museum, dan is het nooit fout.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 8 april 2026 @ 00:27:01 #252
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220530624
De ergste vind ik persoonlijk wel de jij-dag in plaats van Moederdag of Vaderdag.

Wtf is dat?

Moederdag is heilig, Vaderdag is heilig. Zeker voor de kinderen die een van de twee moeten missen door overlijden of door ander gemis.

Jij-dag kan er best naast, voor mensen met mentale problemen die geen biologische ouders zijn of zich niet zo voelen. Maar elk kind heeft een biologische vader en moeder, voor de een is die dag rouw en voor de ander niet.
pi_220531458
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 00:27 schreef ootjekatootje het volgende:
De ergste vind ik persoonlijk wel de jij-dag in plaats van Moederdag of Vaderdag.

Wtf is dat?

Moederdag is heilig, Vaderdag is heilig. Zeker voor de kinderen die een van de twee moeten missen door overlijden of door ander gemis.

Jij-dag kan er best naast, voor mensen met mentale problemen die geen biologische ouders zijn of zich niet zo voelen. Maar elk kind heeft een biologische vader en moeder, voor de een is die dag rouw en voor de ander niet.
Idd...
Dit is toch complete waanzin...
Echt, welke debiel verzint dit?
:')
pi_220537913
Compleet lachwekkend. Ik heb het al vaak genoeg gezegd hier. D66 is weer terug aan de macht en alle woke gekkies bij de overheid durven weer uit hun holletjes te kruipen.
:r

mag niet: Laaggeletterd
moet zijn: Basisgeletterd


mag niet: Zittenblijven
moet zijn: Een jaar overdoen

8)7
pi_220537933
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 23:24 schreef Alpha0 het volgende:
mag niet: Zittenblijven
moet zijn: Een jaar overdoen
Zitten is wel één van de moeilijkste Nederlandse woorden.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220538078
Tyf op met deze Groenslinks-D666 bijbel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')