Precies. Van bovenaf opleggen aan.quote:Op zaterdag 4 april 2026 08:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit heeft niks te maken met taal grammaticaal of qua spelling evolueert maar met bewust wat termen vervangen door een clubje mensen.
Maar ja, het werkt niet altijd zo. Toen ik die rechter aansprak met “tot rechter gemaakte” verbeterde hij mij en zei; “het is tot rechter aangestelde!!!”quote:Op zaterdag 4 april 2026 09:20 schreef Mubassie het volgende:
Mijn neefje is laatst afgestudeerd en heeft nu een baan gevonden.
Hij is nu een "tot werknemer gemaakte".
Nou jeetje wat moeilijk zeg allemaal, om iemand they them te noemen. Voor mij hoeft dat ook niet bij iedereen vooraf, maar als diegene zegt dat ze dat graag willen dan denk je toch best een beetje mee en als je dan weer thuis bent denk je “wat een gedoe”. Ik weet ook nooit precies wat ik dan moet zeggen, maar ik probeer het tenminste en schiet niet meteen in een defensieve houding.quote:Op zaterdag 4 april 2026 07:39 schreef 111210 het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat we onder aan de steep gewoon doorgeslagen zijn om het iedereen maar naar zn zin te maken, rekening moeten gaan houden met letterlijk iedereen die ook maar een klein beetje afwijkt.
Echt niks mis met rekening houden met een ander, maar tot op een zekere hoogte.
Laatst kwam ik iemand tegen die gaf aan dat ze alleen met they them aangesproken wilde worden. Tja dan moet je gewoon ff normaal doen en echt niet bij mij zijn.
Misschien leef ik in de echte wereld maar ik ben echt nog nooit iemand tegengekomen die met them of andere termen aangesproken wilde worden. Maar misschien begeef ik me in andere milieus.quote:Op zaterdag 4 april 2026 09:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nou jeetje wat moeilijk zeg allemaal, om iemand they them te noemen. Voor mij hoeft dat ook niet bij iedereen vooraf, maar als diegene zegt dat ze dat graag willen dan denk je toch best een beetje mee en als je dan weer thuis bent denk je “wat een gedoe”. Ik weet ook nooit precies wat ik dan moet zeggen, maar ik probeer het tenminste en schiet niet meteen in een defensieve houding.
Dat betekent niet dat we allemaal deze woordenlijst moeten gebruiken en dat gaat ook niet gebeuren, er zitten te veel omslachtige omschrijvingen tussen die niet lekker werken in de gesproken taal.
Het is ietwat geforceerd bij een aantal termen en kost weer een hoop onnodige centen terwijl we echt niet massaal zuidwest Azië gaan zeggen, hoogstens vijf wetenschappelijke teksten gaan er wat anders uit zienquote:Op vrijdag 3 april 2026 23:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Taal verandert. Maar dit is taal veranderen met geld van de belastingbetaler, zonder dat de belastingbetaler daar toestemming voor heeft gegeven.
Begin je te snappen waarom sommige mensen een grafhekel aan de overheid hebben?
Ik ken er één die het actief wilde (maar al zes jaar niet gezien) en nog een die zichzelf wel zo ziet maar er volgens mij geen probleem mee heeft als je diegene met hem aan zou spreken.quote:Op zaterdag 4 april 2026 09:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien leef ik in de echte wereld maar ik ben echt nog nooit iemand tegengekomen die met them of andere termen aangesproken wilde worden. Maar misschien begeef ik me in andere milieus.
Dit is geen verandering, dit is een opgelegde verandering.quote:Op zaterdag 4 april 2026 08:42 schreef sp3c het volgende:
hij wil zeggen dat taal simpelweg verandert met detijd
Ik zie dat laatste hier op Fok dagelijks. Vaak terecht ook nog.quote:Op zaterdag 4 april 2026 08:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat de manier waarop we dingen zeggen gewoon evolueert met de tijd, bijvoorbeeld omdat mensen sommige woorden op een gegeven moment meer als onnodig negatief gaan zien. Of zou je het nu nog steeds normaal vinden om mensen met een verstandelijke beperking achterlijken en idioten te noemen?
Eigenlijk wel, omdat het vooral een vorm is die je gebruikt als iemand niet aanwezig is.quote:Op zaterdag 4 april 2026 09:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nou jeetje wat moeilijk zeg allemaal, om iemand they them te noemen.
Heftig hoor, ik kan me indenken dat mensen hier wel een beetje door van slag zijn ja.quote:Op zaterdag 4 april 2026 09:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Misschien is mijn woordkeus niet goed maar wat wel de spijker op de kop slaat is dit:
Dat siert hen.quote:Op zaterdag 4 april 2026 10:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Heftig hoor, ik kan me indenken dat mensen hier wel een beetje door van slag zijn ja.
Dus jij vindt het wel goed, die opgelegde veranderingen? Jij gaat ze gebruiken?quote:Op zaterdag 4 april 2026 10:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker, dit is echt heel heftig. Rusland is nog vrijer dan dit.
Ik vind een aantal keuzes prima te begrijpen, een aantal wat overdreven en de rest boeit me niet zo. Op geen enkele manier fophef waard, in elk geval.quote:Op zaterdag 4 april 2026 10:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dus jij vindt het wel goed, die opgelegde veranderingen? Jij gaat ze gebruiken?
Nee, dan denk ik niet mee, en denk ik meteen 'zoek een psychiater op'.quote:Op zaterdag 4 april 2026 09:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
maar als diegene zegt dat ze dat graag willen dan denk je toch best een beetje mee en als je dan weer thuis bent denk je “wat een gedoe
Laaggeletterd -> Basisgeletterdquote:Op zaterdag 4 april 2026 09:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Bij sommige voorbeelden is het voorgestelde alternatief ook een stuk vager. Basisgeletterdheid, iemand die de "basis" beheerst is iemand die de minimale norm, de basis dus, behaalt. Maar een laaggeletterde zit daar toch flink onder...
[ afbeelding ]
Als je wit bent, lig je in een koelcel met een kaartje aan je grote teen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 21:29 schreef Haags het volgende:
Ik ben blank, niet wit.
Als ik wit ben dan heb ik buikgriep, moet ik spugen
Nou, wat denk je wat deze onzin gekost heeft?quote:Op zaterdag 4 april 2026 10:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Heftig hoor, ik kan me indenken dat mensen hier wel een beetje door van slag zijn ja.
Die hebben wel een klein probleem, want daar zou het ook blank moeten zijn. Dus die dienen even te veinzen dat dit ze niets kan schelen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het leukste vind ik nog dat al die linkse progressieven dit ook lezen en kennelijk denken: zit wat in.
Kutvolk.
Rijp voor het gesticht omdat je geboren bent met beide geslachtskenmerken ja?quote:Op zaterdag 4 april 2026 11:03 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Nee, dan denk ik niet mee, en denk ik meteen 'zoek een psychiater op'.
Rijp voor het gesticht, dat soort.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |