abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220518729
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 12:40 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nou dat. ege stond er al. De oplossing was tegel. Maar neger bestond niet. :') En ik heb nog wel een neger als vriend die zichzelf voor de grap altijd een luie neger noemt. Wat nu?
_O-
pi_220526062
twitter
pi_220526169
Ik denk dat ik nog het meeste moeite hebt met het feit dat taal een natuurlijk evoluerend fenomeen is en dat dat nu heel bewust aangestuurd wordt.

Zo werkt taal niet echt.
pi_220526213
twitter


Scherp interview weer van Tom Staal.
pi_220526616
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:30:24 #206
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220526863
Het ministerie van denken en waarheidsbesturing heeft gesproken. Holy shit man.
Dit meen je toch niet?

Gaat serieus hier ons belastinggeld naar toe?
Weet wel een plek waar we kunnen bezuinigen.

Wie durft nu nog te ontkennen dat er een sturende stroming is in dit land die je op een bepaalde manier wil laten denken...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:33:42 #207
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220526909
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik denk dat ik nog het meeste moeite hebt met het feit dat taal een natuurlijk evoluerend fenomeen is en dat dat nu heel bewust aangestuurd wordt.

Zo werkt taal niet echt.
Hier zou een overheid zich helemaal niet mee moeten bemoeien.
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:34:43 #208
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220526917
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:11 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Scherp interview weer van Tom Staal.
Deden nos, rtl en nu maar eens zo een falende bestuurder interviewen.
Dit is pers. Vuur aan de schenen leggen en in een hoek lullen zodra dat nodig is.

Als je hier ons belastinggeld aan uitgeeft, hoor je tot op het bot vernederd te worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:35:55 #209
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220526930
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hier zou een overheid zich helemaal niet mee moeten bemoeien.
Gekke is, het is dus blijkbaar de overheid niet. Maar weer zo'n woke bureautje van het niveau bij1 met allerlei jankers er in die allemaal aan het janken zijn.

Gaat toch helemaal nergens over dit?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220526982
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gekke is, het is dus blijkbaar de overheid niet. Maar weer zo'n woke bureautje van het niveau bij1 met allerlei jankers er in die allemaal aan het janken zijn.

Gaat toch helemaal nergens over dit?
Nee maar de NOS heeft ook eigenhandig besloten dat het wit ipv blank was en dat is ook vrijwel volledig overgenomen door andere media.

Het wordt vooral zorgelijk zodra ze dit aan kinderen gaan onderwijzen. Ik hoop dat dat niet zo ver komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2026 16:41:24 ]
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:42:33 #211
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220526994
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee maar de NOS heeft ook eigenhandig besloten dat het wit ipv blank was en dat is ook vrijwel volledig overgenomen door andere media.

Het wordt vooral zorgelijk zodra ze dit aan kinderen gaan onderwijzen. Ik hoop dat dat niet zo ver komt.
En op gecorrigeerd gaan worden.

Zodra iemand deze papierverspilling gebruikt, is die af wmb
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:45:32 #212
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220527013
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Deden nos, rtl en nu maar eens zo een falende bestuurder interviewen.
Dit is pers. Vuur aan de schenen leggen en in een hoek lullen zodra dat nodig is.

Als je hier ons belastinggeld aan uitgeeft, hoor je tot op het bot vernederd te worden.
De denkfout gaat rond dat de Publieke Omroep onafhankelijk is. Ze krijgen hun geld van deze overheid; ze zijn poeslief voor de voorstanders en vals tegen de tegenstanders.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:48:03 #213
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220527038
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:45 schreef thedeedster het volgende:

[..]
De denkfout gaat rond dat de Publieke Omroep onafhankelijk is. Ze krijgen hun geld van deze overheid; ze zijn poeslief voor de voorstanders en vals tegen de tegenstanders.
Toevoeging hier.
RTL ook. Tijdens dat hele fucking corona geen enkele kritische vraag. Van niemand niet.
Toeslagenaffaire richting rutte: poeslief.

Niet alleen een ziekte van nos.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:49:47 #214
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220527055
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Toevoeging hier.
RTL ook. Tijdens dat hele fucking corona geen enkele kritische vraag. Van niemand niet.
Toeslagenaffaire richting rutte: poeslief.

Niet alleen een ziekte van nos.
Als journalist ben je een generalist. Die slaan snel dicht tegenover specialisten en willen niet voor paal staan met hun onkunde op een bepaald gebied.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220527198
Een taalpolitie is een afdeling van de gedachtenpolitie. Taal beperkt in grote mate het denken. Het Midden-Oosten is wat anders dan Zuid-West-Azie, de Gouden Eeuw is een ander tijdvak dan de 17e eeuw, wit is wat anders dan blank, allochtoon moest verdwijnen zodat culturele achterlijkheid zich kan verschuilen achter een wit/niet wit tegenstelling en dus racistisch kan worden geframed. Minderheden moeten kwetsbaar blijven als ze ergens een meerderheid zijn geworden, dus wordt het gemarginaliseerd.

Blijft de vraag, moeten we de Zwartjes nu ook met een hoofdletter schrijver?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220527210
Deze is ook mooi trouwens:

pi_220527323
quote:
81s.gif Op dinsdag 7 april 2026 17:12 schreef RotatoR het volgende:
Deze is ook mooi trouwens:

[ afbeelding ]
_O-
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_220527379
quote:
Kabinet: inclusieve taalgids ministerie 'betuttelend' en 'overbodig'

Een groot deel van de Tweede Kamer heeft geen behoefte aan de taalgids met "inclusieve woordenlijst" van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Het kabinet is het met de Kamer eens dat deze niet nodig is, bleek tijdens een debat.

In de gids staat bijvoorbeeld dat de woorden mannen en vrouwen beter vervangen kunnen worden door 'cisgender mannen' en 'cisgender vrouwen'. Vluchtelingenprobleem kan volgens de gids beter opvangprobleem of woningnood worden genoemd.

De ambtenaren van het zogenoemde OCW Programma tegen Discriminatie en Racisme willen met de taalgids met "niet-neutrale" woorden invloed uitoefenen op het onderwijs en de maatschappij, zeiden verschillende fracties die bezwaar maakten.

https://nos.nl/artikel/26(...)ttelend-en-overbodig
Artikel gaat verder.

Kamer en Kabinet hebben zich nu tegen de inclusieve woordenlijst uitgesproken. Geheel dankzij GeenStijl.
pi_220527574
Wacht eens ff, die gids bestaat schijnbaar al een jaar. Hij is dus onder het meest rechtse kabinet ooit in elkaar geflanst :D.

quote:
De taalgids kostte 40.000 euro en bestaat nu een jaar, zei Tielen. Tijd om dit weer eens tegen het licht te houden, vindt zij. Zij is het met Kamerleden eens dat de achterblijvende leesvaardigheid en het taalbegrip van leerlingen een hogere prioriteit heeft.

https://nos.nl/artikel/26(...)ttelend-en-overbodig
pi_220527995
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2026 17:56 schreef Tocadisco het volgende:
Wacht eens ff, die gids bestaat schijnbaar al een jaar. Hij is dus onder het meest rechtse kabinet ooit in elkaar geflanst :D.
[..]
Wat nog maar eens aangeeft hoe onafhankelijk de ambtenarij van de burger opereert. Er is geen democratische controle over wat ambtenaren uitspoken met belastinggeld.

En 40.000 Euro? Zo’n pamflet wordt niet uit een vacuüm gecreëerd. Daar gaan tientallen uren aan vergaderingen in zitten, met allemaal baasjes.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220528006
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2026 17:56 schreef Tocadisco het volgende:
Wacht eens ff, die gids bestaat schijnbaar al een jaar. Hij is dus onder het meest rechtse kabinet ooit in elkaar geflanst :D.
[..]

De opdracht voor zoiets wordt natuurlijk veel eerder gegeven, wijsneus.
  dinsdag 7 april 2026 @ 18:45:57 #222
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220528010
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 18:44 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Wat nog maar eens aangeeft hoe onafhankelijk de ambtenarij van de burger opereert. Er is geen democratische controle over wat ambtenaren uitspoken met belastinggeld.

En 40.000 Euro? Zo’n pamflet wordt niet uit een vacuüm gecreëerd. Daar gaan tientallen uren aan vergaderingen in zitten, met allemaal baasjes.
En wie heeft er opdracht toe gegeven?
  dinsdag 7 april 2026 @ 18:58:19 #223
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220528183
Maar, hoe zit het eigenlijk met de topografie?

Naar het schijnt wordt het Midden-Oosten, Zuid-West Azië.

Dit zijn gewoon Donnie-praktijken! _O-

Priceless.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220528231
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 18:58 schreef thedeedster het volgende:
Maar, hoe zit het eigenlijk met de topografie?

Naar het schijnt wordt het Midden-Oosten, Zuid-West Azië.

Dit zijn gewoon Donnie-praktijken! _O-

Priceless.
Dat advies doet een beetje als een anglicisme aan. In het VK hebben ze het in nieuwsberichten ook regelmatig over "Asians" om een signalement te geven, waarbij het dan uiteraard niet om Japanse of Vietnamese daders gaat, maar Pakistanen, Afghanen ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 07-04-2026 19:10:30 ]
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:07:30 #225
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220528257
Say it loud, I'm blank and I'm proud
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')